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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

36. zk., 2020ko otsailaren 21a, ostirala

N.º 36, viernes 21 de febrero de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO HAUTESKUNDE BATZORDEA
JUNTA ELECTORAL DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DEL PAÍS VASCO
1012
1012

ERABAKIA, 2020ko otsailaren 18koa, Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordearena, Bizkaiko Lurralde Historikoko Hauteskunde Batzordeak jaiegunak diren hauteskunde-egutegiko datei buruz eta hauteskunde-gaietan gaur egungo legeriari buruz egindako Kontsultari dagokiona.

ACUERDO de 18 de febrero de 2020, de la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, sobre la Consulta de la Junta Electoral del Territorio Histórico de Bizkaia en relación con fechas del calendario electoral que coinciden con días festivos y la interpretación de la legislación actual en materia electoral.

Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeak, 2020ko otsailaren 18an egindako bilkuran, honako erabaki hau hartu du Bizkaiko Lurralde Historikoko Hauteskunde jaiegunak diren hauteskunde-egutegiko datei buruz eta hauteskunde-gaietan gaur egungo legeriari buruz egindako Kontsultaren gainean:

La Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, en su reunión de 18 de febrero de 2020, ha adoptado el siguiente acuerdo sobre la Consulta de la Junta Electoral del Territorio Histórico de Bizkaia en relación con fechas del calendario electoral que coinciden con días festivos y la interpretación de la legislación actual en materia electoral:

Bizkaiko Lurralde Historikoko Hauteskunde Batzordeko idazkariak galdera egin du Eusko Legebiltzarrerako Hauteskundeei buruzko Legeko 124.1 artikuluari eman behar zaion interpretazioari buruz. Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordearen iritziz, boto-kontaketa orokorraren egintza –zeina lurralde historikoetako hauteskunde-batzordeetako bakoitzak egiaztatuko duen bozketa-egunaren ondorengo bosgarren egun «baliodunean»– Hauteskunde Araubide Orokorrari buruzko Lege Organikoko 119. artikuluan ezarritakoaren arabera zenbatu behar da, honako hau baitio: «legeak aipatutako epeak luzaezinak dira eta beti ulertu behar da egun naturalei dagozkiela». Hauteskunde Araubide Orokorrari buruzko Lege Organikoko 1.2 Xedapen Gehigarrian ezartzen da aipatutako artikulua aplikatzen zaiela autonomia erkidegoetako batzar legegileetarako hauteskundeei. Beste interpretazio batek zentzugabekeria ekar lezake: boto-kontaketa hasi behar izatea amaitzeko ezarrita dagoen epemuga ondoren.

La Junta, a la vista de la consulta realizada por la secretaria de la Junta Electoral del Territorio Histórico de Bizkaia, respecto a la interpretación que debe darse al artículo 124.1 de la Ley de Elecciones al Parlamento Vasco, entiende que el acto de Escrutinio General que se verificará por cada una de las Juntas Electorales de los Territorios Históricos el quinto día «hábil» siguiente al de la votación, debe ser computado a la luz de lo establecido en el artículo 119 de la LOREG, que establece que «los plazos a los que se refiere la Ley son improrrogables y se entienden referidos, siempre, a días naturales». Dicho artículo es considerado de aplicación a las elecciones de las Asambleas Legislativas de las Comunidades Autónomas en la Disposición Adicional 1.ª número 2 de la LOREG. Otra interpretación llevaría al absurdo de tener que iniciar el escrutinio más allá del plazo límite establecido para su conclusión.

Beste alde batetik, Hauteskunde Araubide Orokorrari buruzko Lege Organikoaren lehentasuna legegile autonomikoaren erabakiaren baitan dago. Izan ere, Eusko Legebiltzarrerako Hauteskundeei buruzko Legeko 3. Xedapen Gehigarrian honako hau ezartzen du: «Hauteskunde-Jaurpide Nagusiei buruzko ekainaren 19ko 5/1989 Oinarrizko Legearen Erabaki Gehigarrietako Lehenengo 2 zenbakian ematen diren manuak bere osoan edo zati baten aldatzen direneko Lege honetako atalak idazki honetan legegintzan taxuz aritzeko arrazoiengatik jarri dira; ondorioz, Oinarrizko Legeko manu horiek aldaketarik izaten duten une berean aldatutakotzat ulertuko dira Lege honetako atal horiek».

Por otro lado, esta remisión a la primacía de la LOREG es una decisión del propio legislador autonómico, que en la Disposición Adicional 3.ª de la Ley de Elecciones al Parlamento Vasco establece que «los artículos de esta Ley que reproduzcan total o parcialmente los preceptos a los que se refiere la Disposición Adicional 1.ª, número 2, de la Ley Orgánica 5/1985, de 19 de junio, de Régimen Electoral General, se han incorporado a este texto por razones de sistemática legislativa...».

Arrazoiketa horregatik eta hauteskunde-aldian epeak zenbatzeko aginpidea izan behar den bizkortasun-printzipioagatik, Batzordeak erabaki du egun naturaltzat jo behar direla Eusko Legebiltzarrerako Hauteskundeei buruzko Legeko 124.1 artikuluak aipatzen dituen egun horiek. Beraz, boto-zenbaketa orokorra 2020ko apirilaren 10ean, ostiralean, hasi behar da.

A la vista de este razonamiento y del principio de celeridad que debe regir el cómputo de los plazos en período electoral, la Junta acuerda considerar que los días a los que se refiere el artículo 124.1 de la Ley de Elecciones al Parlamento Vasco deben ser considerados naturales. Por lo que el escrutinio general debe dar comienzo el viernes día 10 de abril de 2020.

Erabaki hau lurralde historikoetako hauteskunde-batzordeei jakinaraziko zaie eta Euskal Herriko Aldizkari Ofizialean argitaratuko da, Eusko Legebiltzarrerako Hauteskundeei buruzko Legeko 36. artikuluak ezarritakoaren arabera.

Este acuerdo será comunicado a las Juntas Electorales de los Territorios Históricos y publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, conforme establece el artículo 36 de la Ley de Elecciones al Parlamento Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko otsailaren 18a.

Vitoria-Gasteiz, a 18 de febrero de 2020.

Idazkaria,

El Secretario,

ANDONI ITURBE MACH.

ANDONI ITURBE MACH.


Azterketa dokumentala


Análisis documental