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236. zk., 2019ko abenduaren 12a, osteguna

N.º 236, jueves 12 de diciembre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5693
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EBAZPENA, 2019ko azaroaren 20koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien eta 1., 6. eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 20 de noviembre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Donostiako Udalak (Gipuzkoa), 2019ko ekainaren 11n, eskabide bat aurkeztu zuen hasiera emateko honako plan honen ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari: Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien eta 1., 6.eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren; besteak beste, planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, barnean hartuta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Con fecha 11 de junio de 2019, el Ayuntamiento de Donostia (Gipuzkoa) completa ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia (en adelante el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa gauzatzeko, 2019ko irailaren 13an kontsulta-izapidea egin zitzaien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, eta eskatu zitzaien egoki iritzitako oharrak egin zitzatela, baliagarriak izan baitaitezke ingurumen-txosten estrategikoa egiteko; eta, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egitea beharrezkotzat hartuz gero, iritzia eman zezatela horri dagokion ingurumen-azterlan estrategikoak izan beharreko zabaltasuna, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua zehazte aldera. Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: kultura Ondarearen Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetza, eta Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza, guztiak Eusko Jaurlaritzakoak; Uraren Euskal Agentzia; Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia; Parkeen Lagunak «Haritzalde» elkarte naturalista; Itsas Enara Ornitologi Elkartea; Ekologistak Martxan elkartea, eta Eguzki elkartea. Era berean, Donostiako Udalari jakinarazi zitzaion izapidea hasita zegoela.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 13 de septiembre de 2019 se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación del informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, y a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, todas ellas del Gobierno Vasco; a la Agencia Vasca del Agua; a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa; a la Asociación Naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde»; a Itsas Enara Ornitologi Elkartea; a Ekologistak Martxan y a Eguzki, Recreativa «Eguzkizaleak». Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Donostia del inicio del trámite.

Halaber, espedientea osatzen duten dokumentuak eskuragarri ipini ziren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, espedientean sartu dira administrazio publikoei eta interesdunei egindako kontsulten izapidean jasotako erantzunen emaitzak.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido respuestas en el trámite de consultas a las administraciones públicas y a las personas interesadas con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatzeko, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia –aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, betiere–, aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien eta 1., 6. eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plan) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da. Hor xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planaren edo programaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar ditzakeelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien eta 1., 6. eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian zehazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Indarrean dagoen Hiri Antolamenduko Plan Orokorra 2010eko ekainaren 25ean onartu zen, eta Gipuzkoako Parke Zientifiko eta Teknologikoaren zehaztapenak ezartzen ditu. Lurzati guztiak MZ.02 Miramon eremuan sartuta daude, eta hiri-lurzoru finkatu gisa kategorizatuta daude jarduera ekonomikoen kalifikazio globalean (b.20.). Orain arte, parke teknologikoaren erabilerarekin lotutako lursailen % 70,5 garatu da; beraz, % 29,5 falta da hori osatzeko.

El vigente Plan General de Ordenación Urbana aprobado en 25 de junio de 2010 establece las determinaciones del Parque Científico y Tecnológico de Gipuzkoa, la totalidad de las parcelas están integradas en el ámbito MZ.02 Miramón y están categorizadas como suelo urbano consolidado en la calificación global de actividades económicas de b.20. Hasta la fecha se ha desarrollado un 70,5% de las parcelas vinculadas al uso de Parque Tecnológico por lo que falta un 29,5% para completarlo.

Plan Berezi honen helburua da erantzun zehatzak ematea ezartzeko aukera eman nahi zaien enpresa-eskaerei; zehazki, antolamendu xehatuko zenbait zehaztapen egokituko dira, eraikigarritasuna handitu gabe. Plan berezi honen xede diren lurzatiak A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-11 lurzatiak eta 1., 6. eta 7. lurzatiak dira. Hauek dira aurreikusitako jarduketak:

El objeto del presente Plan Especial es dar respuestas concretas a solicitudes empresariales a las que se les quiere dar posibilidad de implantación, concretamente se van a adaptar algunas determinaciones de ordenación pormenorizada sin incrementar la edificabilidad. Las parcelas objeto del presente plan especial son las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-11, 1, 6 y 7. Las actuaciones previstas son las siguientes:

– Lerrokadurak zuzentzea 1. lurzatian, eta lerrokadura alternatiboak B-1, 6.eta 7. lurzatiak zatitzen diren kasurako.

– Rectificación de alineaciones en Parcela 1, y alineaciones alternativas para el caso de subdivisión de parcelas B-1, 6 y 7.

– A-2, B-1, G-3, G-10, G-11 lurzatiak eta 1., 6. eta 7. lurzatiak berrantolatzea eta zatitzea.

– Reordenación y divisibilidad de parcelas A-2, B-1, G-3, G-10, G-11, Parcela 1, Parcela 6 y Parcela 7.

– 3-B-2 lurzatirako sarbide berria, eta ibilgailuentzako sarbide-aukera bat baino gehiago beste lurzati batzuetara sartzeko, baldin eta justifikatuta badago ez dela nahikoa sarrera bakarra jartzea.

– Nuevo acceso a la parcela 3-B-2 y posibilidad de más de un único acceso rodado a otras parcelas cuando de forma justificada la disposición de una única entrada pueda resultar insuficiente.

– Kirol-ekipamendu pribatu bat ezartzea eta ezarpen horri lotutako aldaketak, eraikigarritasun ez-kontsumigarria beste lurzati batzuetara lekualdatzea dakarren lurzatiari esleitutako eraikigarritasunaren murrizketarekin lotuta.

– Implantación de un equipamiento deportivo privado y modificaciones asociadas a esta implantación relacionadas con la previsible reducción de la edificabilidad asignada a la parcela que conlleva el traslado de edificabilidad no consumible a otras parcelas.

– G-3 lursailaren profila eta eraikigarritasuna aldatzea, kirol-ekipamendu pribatu bat ezartzeagatik sor daitekeen eraikigarritasun-soberakina xurgatu ahal izateko.

– Modificación perfil y edificabilidad parcela G-3, para poder absorber el remanente de edificabilidad que puede producirse por la implantación de un equipamiento deportivo privado.

– Parke Teknologikoko lurzatien artean eraikigarritasuna lekualdatzeko tolerantzia handitzea, lurzati hartzailearen jatorrizko eraikigarritasunaren % 35 handitu arte gehienez.

– Ampliación de tolerancia para el traslado de edificabilidad entre parcelas del Parque Tecnológico, hasta un máximo del 35% de incremento en la edificabilidad de origen de la parcela receptora.

– Eduki teknologiko handiko industria-erabilera baimengarrien tolerantzia zehaztea, eta zenbait instalazio ezartzea; zehazki, 4. kategoriaraino malgutzen da industria-erabilera.

– Determinación de la tolerancia de usos industriales autorizables de alto contenido tecnológico e implantación de ciertas instalaciones, concretamente se flexibiliza el uso industrial hasta 4.ª categoría.

– Sestra gaineko eraikuntzak okupatu gabeko lurzatian, siloak, igerilekuak, gordailuak eta antzeko instalazioak ezartzeko aukera –berez eraikuntzak ez diren arren, nahiz eta itxiak eta teilatudunak izan–, beharrezkoak direnean lurzatiaren eraikinean garatzen diren prozesuen osagarri edo osagarri gisa, baldin eta ekoizpen-prozesuak hala justifikatzen badu, betiere.

– Implantación de disponer en la parcela privada no ocupada por la edificación sobre rasante, silos, piscinas, depósitos e instalaciones similares que no son propiamente edificaciones, aunque se encuentren cerradas y techadas, cuando son necesarios como auxiliares o complemento de los procesos que se desarrollan en el edificio de la parcela, siempre que esté justificado por el proceso productivo.

– Eraikinen eta parkeko lurzati guztien seinaleztapenari buruzko errotulazio-araudi berria.

– Nueva normativa de rotulación con respecto a la señalización de los edificios, de todas las parcelas del parque.

– Aparkaleku-zuzkidura. Kasu batzuetan, justifikatuta, aparkaleku-zuzkidura murriztea baimendu ahal izango da, eta, konpentsazio-neurri gisa, aurreikusten da txandakako aparkaleku bat ezartzea parke teknologikoan. Baimena ematen da aparkaleku hori parkeko edozein lurzatitan jartzeko.

– Dotación de aparcamiento, en algunos supuestos de forma justificada se podrá autorizar una reducción de la dotación de aparcamiento, como medida compensatoria se prevé dotar al Parque Tecnológico de un aparcamiento en rotación. Se autoriza la implantación de este aparcamiento en cualquiera de las parcelas del Parque.

Parkearen eremua ingurune erdi-naturalean dago, tartean orubeak eta eraikinak daudela. Eremua bidez inguratuta dago, eta iparraldean GI-20 errepidea nabarmentzen da.

El ámbito del Parque se caracteriza por un entorno seminatural, salpicado por los solares y edificios. El ámbito se encuentra rodeado de viales entre los que destaca al Norte la carretera GI-20.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen esparru bat proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako: eraikuntza-proiektua eta urbanizazio-obra osagarriak proposatzen ditu planak, geroago garatzeko. Aurkeztutako dokumentuak ikusi dira, eta planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, etorkizunean baimentzeko proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el plan propone para un desarrollo posterior, el proyecto de edificación y obras complementarias de urbanización. A la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan: plana bateragarria da hierarkikoki goragoko mailakoak diren lurralde-plan, plan sektorial eta hirigintza-planekin.

b) La medida en la que el plan influye en otros planes o programas: el plan es compatible con planes territoriales, sectoriales y urbanísticos jerárquicamente superiores.

c) Planaren egokitasuna ingurumeneko irizpenak integratzeko, batik bat garapen jasangarria sustatzeko xedearekin: planaren xedea da, besteak beste, natura-baliabideen erabilera babestea eta optimizatzea; esate baterako, lurzoruaren okupazioa efizientea izatea, posible den heinean; izan ere, hiri-paisaian kokatzen da, domeinu antropogenikoan.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el plan tiene por objeto, entre otros, la protección y optimización del uso de recursos naturales, como la ocupación de suelo de manera eficiente, en la medida de lo posible, se sitúa en un paisaje urbano en dominio antropogénico.

d) Planarekin edo programarekin zerikusia duten ingurumen-arazo aipagarriak: zein diren, obrak egin bitartean, biztanleengan nolabaiteko afekzioa izan dezakeen ingurumen-eraginen bat sortzen duten jarduketak; eta nabarmenduta landaretzarik kentzen den, lurrik mugitzen den, hondakinik sortzen den, kalitate akustikoa murrizten den. Zaratari dagokionez, planaren eremuak behar bezala betetzen ditu kalitate akustikoaren helburuak Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 2013/2012 Dekretuan ezarritakoaren arabera.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: las actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son las afecciones a la población derivadas del desarrollo de las obras, destacando la eliminación de la cubierta vegetal, movimientos de tierra, generación de residuos y disminución de la calidad acústica. Respecto al ruido, el ámbito del Plan cumple con los objetivos de calidad acústica establecidas en el Decreto 2013/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Nolanahi ere, ondoriozta daiteke planak ez duela eragingo ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeetan eta jardueretan, betetzen bada indarrean dagoen araudia segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez, besteak beste.

Sin embargo, puede concluirse que el plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo Espainiako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren eremua ingurune erdi-naturalean dago, tartean orubeak eta eraikinak daudela. Eremua bidez inguratuta dago, eta iparraldean GI-20 errepidea nabarmentzen da.

El ámbito objeto del plan se caracteriza por un entorno seminatural, salpicado por los solares y edificios. El ámbito se encuentra rodeado de viales entre los que destaca al Norte la carretera GI-20.

Planaren eremuan ez da interes geologikoko eremurik detektatu, ezta naturagune babesturik ere, eta ez dago EAEko korridore ekologikoen sarearen barruan. Eremu horretan ere ez da identifikatzen kalifikatutako edo inbentariatutako kultura-ondarearen elementurik, ezta lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lurzatirik ere.

En el ámbito del Plan no se detecta ningún área de interés geológico, ni espacios naturales protegidos y no se encuentra dentro de la red de Corredores ecológicos de la CAPV. Tampoco se identifican en dicho ámbito ni elementos del patrimonio cultural calificados o inventariados, ni parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo.

Planaren garapena, zati batean, Batasunaren Intereseko Habitat batean kokatzen da. Zehazki, 3.B.2 lurzatia altuera txikiko 6510 sega-belardi pobreen gainean dago, eta gainera, G-3 lurzatiaren zati txiki bat Quercus robur nagusi den baso azidofiloaren gainean. Halaber, eremuaren barruan daude Pakea erreka, Aginte erreka eta G-10 eta G-11 lursailen azpitik doan Altza erreka.

El desarrollo del Plan se sitúa en parte en un Hábitat de Interés Comunitario, concretamente la parcela 3.B.2 se localiza sobre 6510 prados pobres de siega de baja altitud, además una pequeña parte de la parcela G-3 se sitúa sobre bosque acidófilo dominado por Quercus robur. Asimismo, dentro del ámbito se localizan la regata Pakea, la regata Mando y la regata Altza que discurre bajo las futuras parcelas G-10 y G-11.

Zaratari dagokionez, GI-20, GI-40 eta GI-3401 errepideetako trafikoa dira inguruan dauden zarata-gune nagusiak. Zarata-mapen arabera, Kalitate akustikoko Helburu aplikagarriak betetzen ditu proposatutako antolamenduak.

En relación al ruido los principales focos de ruido existentes en el entorno son el tráfico de la GI-20, GI-40 y GI-3401. De acuerdo a los mapas de ruido la ordenación propuesta cumple con los Objetivos de Calidad Acústica aplicables.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak aplikatzean, hauek bete beharko dira: egungo araudia, ingurumen-txosten estrategikoa egiteko ebazpen honetan ezartzen diren arauak, eta, aurrekoak betetzea ezertan eragotzi gabe, ingurumen-agiri estrategikoa eta plana bera. Aplikatu behar diren neurrien artean, nabarmentzekoak dira proiektua exekutatzearen ondoriozkoak; neurri horiek, gainera, lotuta egon beharko dute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin (ikus eranskina, non zerrendatzen baitira zenbait neurri babesle eta zuzentzaile, planetik eratorritako proiektuko obrak exekutatzeko bete behar direnak).

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio plan, entre las medidas a aplicar destacan las que derivan de la ejecución del proyecto que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, protección de la calidad del aire y de la calidad acústica (ver anexo donde se listan algunas de las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del plan).

Planak hartu beharreko zehaztapenen artean, proposatutako antolamenduak ezabatutako baso misto atlantikotik leheneratu beharreko azalera definituko da, eta egungo antolamenduaren eta proposamenaren afekzio-gehikuntzaren ondorioz galdutako azalera bera izango da konpentsatu beharreko azalera. Gainera, espezie inbaditzaileak desagerrarazteko eta kontrolatzeko protokolo bat jasoko du planak.

Entre las determinaciones que debe adoptar el plan se definirá la superficie a restaurar del bosque mixto atlántico eliminado por la ordenación propuesta, la superficie a compensar será la misma que la superficie perdida por el incremento de afección de la ordenación actual y la propuesta. Además, en plan recogerá un protocolo para la erradicación y control de especies invasoras.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriago baterako behar diren ezaugarriei dagokienez, EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida argitalpenean adierazitako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek alderdi hauetan behintzat eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengai gutxiago kontsumitzea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energia gutxiago kontsumitzea eta/edo sortzea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko ur gutxiago kontsumitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Xedatzea, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritako baldintzekin bat, ez dela aurreikusten ingurumen-eragin esanguratsurik eragingo duenik Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien eta 1., 6. eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziak. Hortaz, ez zaio ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Donostia.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezkoak dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuta, Donostiako Miramon MZ.02 eremuko A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11 lurzatien,eta 1., 6. eta 7. lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas A-2, B-1, B-2, B-3, B-8, 3-B-2, G-3, G-10, G-11, parcela 1, parcela 6 y parcela 7 del ámbito MZ.02 Miramón en Donostia en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko azaroaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de noviembre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

ERANSKINA
ANEXO

– Landare-estaldura leheneratzeko eta lorategiko jardueretan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– En las actuaciones de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Dagoen landaredia babestea: ahal dela, eremuan dauden eta interesekoak diren berdeguneak bere horretan utziko dira.

– Protección de la vegetación existente: en la medida de lo posible se mantendrán las zonas y espacios verdes existentes en el ámbito que sean considerados de interés.

Obraguneak zedarritu egingo dira, landarediari ahalik eta gutxien eragiteko.

Se delimitarán las zonas de obras para evitar la afección a más vegetación de la necesaria.

Natura-interesekotzat jotako zuhaitzen bat kendu behar bada, zuhaitz hori birlandatzeko aukera kontuan hartuko da. Horretarako, zuhaitz horiek ezin hobeto kontserbatu beharko dira, behin betiko lekuan birlandatu arte.

Siempre que sea necesaria la eliminación de algún ejemplar arbóreo que pueda ser considerado de interés, se valorará la posibilidad de que este sea trasplantado. Para ello será necesaria la conservación en condiciones óptimas de los ejemplares hasta su ubicación definitiva.

Gomendatzen da kontsulta egitea organo eskudunari, Plan Bereziaren jarduera-esparruan dauden landare-espezie inbaditzaileak desagerrarazteko helburua duten neurriak hartzeko.

Es recomendable la consulta al órgano competente en la materia para la adopción de medidas encaminadas a la erradicación de especies vegetales invasoras presentes en el ámbito de actuación del Plan Especial.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egitean eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dauzkaten ontziek segurtasun-arauak beteko dituzte uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluari jarraikiz (833/1988 Errege Dekretua, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak kudeatzeko, hauetan xedatutakoa beteko da: industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretua, eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretua.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier nuevo indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta garbi mantendu beharko dira kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.


Azterketa dokumentala


Análisis documental