Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

83. zk., 2019ko maiatzaren 6a, astelehena

N.º 83, lunes 6 de mayo de 2019


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2098
2098

EBAZPENA, 2019ko martxoaren 25ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietan, Getaria kaleko 23. zenbakian eta Prim kaleko 10. zenbakian kokatuta dauden eraikinen xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 25 de marzo de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle para los edificios situados en Plaza Bilbao 1 y 2, c/ Getaria 23 y c/ Prim 10, de San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko abuztuaren 13an, Donostiako Udalak eskabidea osatu zuen Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietako, Getaria kaleko 23. zenbakiko eta Prim kaleko 10. zenbakiko eraikinen xehetasun-azterlanaren (aurrerantzean, Xehetasun Azterlana) gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari hasiera emateko, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha 13 de agosto de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completó la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de Detalle para los edificios situados en Plaza Bilbao 1 y 2, c/ Getaria 23 y c/ Prim 10 (en adelante, Estudio de Detalle), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategikoa atxiki zitzaizkion eskabideari.

La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko abenduaren 20an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki ikusten zituzten oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezkotzat joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 20 de diciembre de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari, eta Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari, Eguzkizaleak elkarteari eta Parkeen Lagunak «Haritzalde» elkarte naturalistari.

En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones y a la Dirección de Patrimonio Cultural, ambas del Gobierno Vasco, a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa y a las asociaciones: Ekologistak Martxan Gipuzkoa, Recreativa «Eguzkizaleak» y Asociación naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren –biak Eusko Jaurlaritzakoak– txostena jaso da (espedientean dago horren emaitza).

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informe de la Dirección de Salud Pública y Adicciones y de la Dirección de Patrimonio Cultural, ambas del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurugiroa babesten duen otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietako, Getaria kaleko 23. zenbakiko eta Prim kaleko 10. zenbakiko eraikinen xehetasun-azterlan aldatua (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da. Hor ezartzen da zer planek edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El Estudio de Detalle para los edificios situados en Plaza Bilbao 1 y 2, c/ Getaria 23 y c/ Prim 10, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Xehetasun Azterlanaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egin eta Xehetasun Azterlana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen du, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de Detalle y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Administrazio Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietan, Getaria kaleko 23. zenbakian eta Prim kaleko 10. zenbakian kokatuta dauden eraikinen Xehetasun Azterlanaren ingurumen-txosten estrategikoa egitea, Donostiako Udalak sustatua. Plan horrek ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunt bat izan behar du, ingurumenaren gaineko ondore esanguratsuak izan baititzake, jarraian adierazten diren terminoetan:

Primero.– Formular el informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle para los edificios situados en Plaza Bilbao 1 y 2, c/ Getaria 23 y c/ Prim 10, promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, determinando que el citado plan debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque no puede descartase que pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: Objetivos y actuaciones.

Lehenik eta behin, esan behar da Prim kaleko 10. zenbakiko eraikina «Donostiako Eraikitako Hiri Ondarea Babesteko Plangintza Bereziak» (DEHOBPB) barne hartzen duela. Hark B babes-maila ematen dio eraikinari (horrenbestez, eraikinaren zati batzuk babestu egin behar dira kanpoko inguratzailean nahiz barruan) eta «Esku Hartzeko Unitate» bat osatzen du, Getaria kaleko 23. zenbakian eta Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietan kokatuta dauden eraikinekin batera; azken horiek ere DEHOBPB Plangintzaren barruan daude eta C babes-maila dute (zati batzuk babestu egin behar dira kanpoko inguratzailean).

De forma preliminar cabe citar que el edificio de la Calle Prim 10 está afectado por el «Plan Especial de Protección del Patrimonio Urbanístico Construido de San Sebastián», PEPPUC, el cual le otorga con un grado de protección B (lo que significa que cuenta con partes que deben ser protegidas tanto en su envolvente exterior, como en su interior) y constituye una «Unidad de Intervención», junto con las edificaciones emplazadas en la Calle Getaria 23 y en la Plaza Bilbao números 1 y 2, también afectadas por el PEPPUC, con un grado de protección C (cuentan con partes que deben ser protegidas en su envolvente exterior).

Prim kaleko 10. zenbakiko eraikina birgaitzeko eta handitzeko lanek hari etxebizitzako erabilera edo hirugarren sektoreko ostatu-erabilera ematea dute helburu. Horretarako, Esku Hartzeko Unitatearen gaur egungo lerrokadurak eta eraikin-profila aldatu behar dira, Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Hirigintza Arau Orokorretan jasotako zehaztapenei jarraikiz (34. artikulua).

La rehabilitación y ampliación del edificio de la calle Prim 10, se realizará con la finalidad de destinarlo a uso de vivienda o terciario hotelero y requiere modificar el perfil edificatorio y las alineaciones actuales de la Unidad de Intervención, lo que se plantea de acuerdo a las determinaciones establecidas en las Normas Urbanísticas Generales del Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián (artículo 34).

Xehetasun Azterlanean planteatutako proposamenak atikoko bi solairu atzeraeman berri eraikitzea ahalbidetzen du Esku Hartzeko Unitateko eraikin bakoitzean, Prim kaleko 10. zenbakiko eraikinaren kasuan salbu, bertan solairu bakar batentzako aukera bakarrik baitago. Sotoko solairuen atzeraemangunea bide publikora ematen duen fatxadan eta etxe-uharte barneko patioan egingo da, beheko solairuarekiko 2 metrotara. Atikoko bigarren solairuaren gainean estalkia agintzen da, eta hark % 40ko malda izango du gehienez ere. Estalki horren konfigurazioa eraikuntzaren kasuan kasuko exekuzio-proiektuan xehatuko da.

La propuesta planteada en el Estudio de Detalle posibilita el levantamiento de hasta dos nuevas plantas retranqueadas de ático en cada edificio de la Unidad de Intervención, a excepción del edificio de la calle Prim 10, donde solo se permite una planta. El retranqueo de las plantas de sótano será tanto en la fachada de la vía pública como en el patio interior de la manzana, 2 metros respecto de la planta inferior. Sobre la segunda planta de ático se ordena la cubierta, con una pendiente máxima del 40%. La configuración de esta cubierta se detallará en el correspondiente proyecto de ejecución de la edificación.

Era berean, sotoko 4 solairu eraikitzea ahalbidetzen du eraikin bakoitzaren lurzatiaren barnean.

Asimismo, permite la construcción de 4 plantas de sótano dentro de la parcela de cada edificio.

Xehetasun Azterlanean aurreikusten diren jarduketen ingurumen-inpaktu nagusia honako hau izango litzateke: jarduketek ondoreak eragin ditzakete jarduketa-eremuko eraikinek osatzen duten multzo hiritarreko ondare-balioetan. Balio horiek direla-eta, eraikinak Euskal Kultura Ondarearen Zentroaren behin-behineko inbentarioan txertatuta daude, eta EAEko Monumentu/Monumentu Multzo gisa hartzeko proposatu dira, betiere espedientean jasotzen diren txostenei jarraikiz.

El principal impacto medioambiental de las actuaciones previstas en el Estudio de Detalle se deriva de la probable afección a los valores patrimoniales del conjunto urbano constituido por los edificios que conforman el ámbito de actuación, valores que les llevan a estar incluidos en el inventario provisional del Centro de Patrimonio Cultural Vasco, con propuesta para ser declarados Monumento/ Conjunto Monumental de la CAPV, de acuerdo con los informes que obran en el expediente.

Gainera, proposatutako eraikinen handitze-lanei atxikitako ondoreak hartu beharko lirateke kontuan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinak sortzea, eta giza habitataren kalitatea behin-behinean murriztea, lur-mugimenduen eta makinen joan-etorrien ondorioz zarata, hautsa eta abarrak areagotuko baitira.

Además, habría que considerar los efectos asociados a las posibles obras de ampliación de los edificios propuestos: generación de residuos de construcción y demolición y la disminución temporal de la calidad del hábitat humano por incremento de ruido, polvo, etc., a consecuencia de los movimientos de tierras y el trasiego de maquinaria durante la fase de construcción.

Bestalde, Xehetasun Azterlanari dagokion eremua Donostiaren erdigunean kokatuta dago, hiri-eremu garatu batean; bertan ez dago kalteak jasan ditzakeen fauna eta flora interesgarririk, ezta gune babesturik edo Batasunaren intereseko habitatik ere.

Por otra parte, el ámbito del Estudio de Detalle se sitúa en el centro de San Sebastián, en un entorno urbano y desarrollado, donde no se prevé la existencia de fauna y flora de interés que pueda verse afectada, ni espacios protegidos, ni hábitats de interés comunitario.

B) Xehetasun Azterlanaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira, plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Estudio de Detalle y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu edo beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioa ikusita, xehetasun-azterlanak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el Estudio de Detalle no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zenbaterainoko eragina duen Planak beste plan edo programa batzuetan: aurreikusitako jarduketek ez dute eraginik izango bestelako planetan edo programetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: las actuaciones previstas no causarán efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: energia-efizientziako irizpideei jarraituko die Xehetasun Azterlanaren bidez garatuko den eraikuntza-proiektuak, eta irizpide bioklimatikoak sartuko ditu eraikuntzen diseinuan, eta material iraunkorrak eta birziklagarriak erabiliko horiek eraikitzeko. Hori dela eta, Plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el proyecto de edificación que desarrollará el Estudio de Detalle seguirá criterios de eficiencia energética, introduciendo criterios bioclimáticos en el diseño de las edificaciones y utilizando materiales duraderos y reciclables en su construcción. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: xehetasun Azterlanaren proposamenak aldaketa itzulezinak eragiten ditu eraikuntza-tipologian eta higiezinen konfigurazio bolumetrikoan, eta hori bateraezina da identifikatu diren ondare-balioen babesarekin.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: la propuesta del Estudio de Detalle supone la alteración irreversible de la tipología edificatoria y de la configuración volumétrica de los inmuebles, incompatible con la preservación de los valores patrimoniales identificados en los mismos.

Gainera, obra-fasean eraikuntza-lanen berezko inpaktuak sortuko lirateke: lur-mugimenduak, makinen joan-etorriak, lurzoruaren okupazioa, ustekabeko isuriak, hondakinen sorrera, soinu-mailen igoera, giza habitataren kalitatea behin-behinean murriztea, zaratak eta hautsak direla eta.

Además, en la fase de obras se producirían impactos propios de los trabajos de edificación: movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias del incremento de ruido y polvo.

e) Era berean, proposamena modu partzialean jotzen da egokitzat ingurumenaren arloko legeria –Europakoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) Asimismo, la propuesta se considera adecuada de forma parcial para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2) Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Xehetasun Azterlanari dagokion eremua Donostiaren erdigunean kokatuta dago, hiri-eremu eta garatu batean; bertan ez dago kalteak jasan ditzakeen fauna eta flora interesgarririk, ezta gune babesturik edo Batasunaren intereseko habitatik ere.

El ámbito del Estudio de Detalle se sitúa en el centro de San Sebastián, en un entorno urbano y desarrollado, donde no se prevé la existencia de fauna y flora de interés que pueda verse afectada, ni espacios protegidos, ni hábitats de interés comunitario.

Dena den, kultura-ondarearen ikuspuntutik esan behar da, Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietan, Getaria kaleko 23. zenbakian eta Prim kaleko 10. zenbakian kokatutako eraikinak 1901. eta 1905. urteen artean eraiki zirela. Horiek lengoaia arkitektoniko eta estilistiko berarekin proiektatu dira, eta kronologia aurreratuko arkitektura eklektikoaren adibide dira; dekorazio-elementu modernistak ditu egitura kontserbatzailean, jatorri neoklasikoko ereduaren oso antzekoak. Eraikuntza-multzoak antzinako izaera duen monumentu-gune bat osatzen du, eta Planean proposatzen den eraikuntza-profilaren hedapena bateraezina izango litzateke ondare-balioen babesarekin; izan ere, balio horiek direla-eta daude Euskal Kultura Ondarearen barnean.

No obstante lo anterior, desde el punto de vista del patrimonio cultural, cabe señalar que los edificios situados en c/ Prim 10, Pza. Bilbao 1 y 2 y c/ Getaria 23, fueron construidos entre 1901 y 1905, siendo proyectados con el mismo lenguaje arquitectónico y estilístico, representativo de una arquitectura ecléctica de cronología avanzada, que incorpora elementos decorativos modernistas cobre una estructura conservadora, muy cercana al modelo de ascendencia neoclásica. Este conjunto edificatorio define un espacio monumental con un marcado carácter de época y la ampliación del perfil edificatorio propuesto en el Plan resultaría incompatible con la preservación de los valores patrimoniales que los hacen merecedores de formar parte del Patrimonio Cultural Vasco.

Bigarrena.– Ingurumen-ondoreetarako bakarrik, Xehetasun Azterlanaren irismen-dokumentua egitea Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietan, Getaria kaleko 23. zenbakian eta Prim kaleko 10. zenbakian kokatuta dauden eraikinetarako, baldintza hauekin:

Segundo.– Formular, únicamente a efectos ambientales, el documento de alcance del Estudio de Detalle para los edificios situados en Plaza Bilbao 1 y 2, c/ Getaria 23 y c/ Prim 10, en los términos recogidos a continuación:

Ingurumen-azterlan estrategikoak (aurrerantzean, Azterlan) honako gutxieneko eduki hau hartu beharko du barne: abenduaren 9ko 21/2013 Legearen IV. eranskinean eta planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren II. eranskinean ezarritakoa (I. eranskinean jasotakoa ere kontuan izan behar da).

El estudio ambiental estratégico, en adelante el Estudio, deberá incorporar el contenido mínimo establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, y en el Anexo II del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, teniendo en cuenta lo recogido en el Anexo I del mencionado Decreto.

Eremuaren ezaugarriak eta garatu nahi diren jarduketak kontuan izanik, honako gai hauek jasoko dira, besteak beste:

Considerando las características del ámbito y las actuaciones que pretenden desarrollarse, se recogerán, entre otras, las siguientes cuestiones:

A) Ingurumen-helburu estrategikoak, printzipioak eta jasangarritasun-irizpide aplikagarriak.

A) Los objetivos ambientales estratégicos, principios y criterios de sostenibilidad aplicables.

Azterlan estrategikoak berariaz justifikatu beharko du Planak nola ezartzen dituen araudietatik, estrategietatik eta oro har onartutako programetatik eratorritako ingurumen-helburuak; nagusiki, 2020rako IV. Ingurumen Esparru Programaren helburu estrategikoak eta jarduketa-lerroak hartuko dira plana egiteko funtsezko oinarri gisa. Horrez gain, Euskadiko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean, urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Natura Kontserbatzeko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretuan bildutako irizpideak jaso beharko ditu.

El Estudio deberá justificar de forma específica la manera en la que la el Plan implementa los objetivos ambientales emanados de las normativas, estrategias, y programas de general aceptación; principalmente se tomarán como base fundamental para la elaboración del Plan los objetivos estratégicos y líneas de actuación del IV Programa Marco Ambiental 2020. Además, deberán recogerse los criterios contenidos en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, y en el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

Izan ere, honako irizpide hauek txertatzea azpimarratu beharko da:

Específicamente, se deberá hacer hincapié en integrar los siguientes criterios:

a) Paisaia eta kultura-ondarea kontserbatu eta hobetzea.

a) Conservar y mejorar los paisajes y el patrimonio cultural.

b) Lurzorua zentzuz eta intentsitatez erabiltzea eta lehendik ere artifizialdurik dauden lurzoruen erabilera intentsiboa lehenestea.

b) Utilizar racional e intensivamente el suelo y priorizar la utilización intensiva de suelos ya artificializados.

c) Energia-aurrezpenari dagokionez, energia berriztagarrien efizientzia eta erabilera sustatzea, baita kogenerazioa ere.

c) Fomentar del ahorro energético, la eficiencia y el uso de energías renovables y la cogeneración.

Azterlanak kontuan hartu behar du proposatutako jardueretan sartzen direla ingurumen-helburu estrategikoak eta jasangarritasun-irizpideak, zeinak aipatutako garapen jasangarriaren printzipioetatik baitatoz.

El Estudio deberá valorar cómo las actuaciones propuestas integran los objetivos ambientales estratégicos y criterios de sostenibilidad que se desprenden de los principios de desarrollo sostenible mencionados.

B) Ingurumen-ebaluazioaren esparru geografikoa.

B) Ámbito geográfico objeto de evaluación ambiental.

Azterlanak Planaren aplikazio-eremua deskribatu beharko du, ingurumenaren ikuspegitik. Eremu urbanizatu bat da, Bilbo Plazako gune publiko zirkularraren hiru laurden hartzen dituzten hiru etxadietako higiezinek osatua, eta Donostiako zabalgunearen eta Maria Kristina zubiaren ardatzaren luzapenaren gurutzaketan kokatuta dago. Prim kaleko 10. zenbakiko, Bilbo Plazako 1. eta 2. zenbakietako eta Getaria kaleko 23. zenbakiko eraikinen multzoak eraikuntza-multzo monumental berezi bat osatzen du; lerrokadura zirkularreko alakak eta itxura unitarioko fatxadak ditu, eta antzinako izaera nabarmeneko espazio monumental bat da.

El Estudio deberá describir desde el punto de vista ambiental el ámbito de aplicación del Plan. Se trata de un ámbito urbanizado que se corresponde con los inmuebles situados en las tres manzanas que conforman, en sus tres cuartas partes, el espacio público circular de la Plaza Bilbao, en el encuentro del ensanche donostiarra con la prolongación del eje del puente de M.ª Cristina. El grupo de edificios correspondientes a c/ Prim 10, Pza. Bilbao 1 y 2 y c/ Getaria 23, constituyen un conjunto edificatorio monumental singular, con chaflanes en alineación circular y fachadas de expresión unitaria, resultando un espacio monumental con un marcado carácter de época.

C) Ingurumenaren ikuspegitik esanguratsuak diren eremuak zehaztea.

C) Determinación precisa de las áreas ambientalmente relevantes.

Babes-erregimen bat duten eremu guztiak hartu beharko dira kontuan, ingurumena babesteko oinarrizko legeria aplikatuz. Kasu honetan, ingurumen-eremu garrantzitsu gisa identifikatu da proposatutako Planaren jarduketa-eremua osatzen duten eraikinen multzoa, eta Eusko Jaurlaritzak Monumentu Multzo gisa hartzea proposatu du.

Se deberán tener en cuenta todos los espacios con algún régimen de protección, en aplicación de la legislación básica de protección de medio ambiente. En este caso, se ha identificado como área ambientalmente relevante el conjunto de edificios, propuesto por el Gobierno Vasco para su consideración como Conjunto Monumental, que constituyen el ámbito del Plan propuesto.

D) Etorkizunean jarduketak egiteko egokiak ez diren eremuak.

D) Ámbitos inapropiados para las futuras localizaciones de actuaciones.

Ingurumenaren aldetik problematikoak diren eta gerora proposamenak gauzatzean zaindu beharko diren eremuak detektatu beharko ditu Azterlanak. Eremuaren ingurumen-diagnostiko egoki bat egin beharko da haren harrera-gaitasuna, arrisku-guneak, eremu hauskor edo kalteberak eta abar ebaluatu ahal izateko.

El Estudio deberá detectar los ámbitos problemáticos desde el punto de vista ambiental con los que conciliar el desarrollo de las propuestas. Se deberá realizar un adecuado diagnóstico ambiental del ámbito que permita evaluar la capacidad de acogida del mismo, las zonas de riesgo, las áreas frágiles o vulnerables.

Apartatu hau idazteko orduan kontuan izan beharko da Aldaketa Puntualaren xede diren eraikinek udal-mailako babesa dutela, higiezin horiek Eraikitako Hiri Ondarea Babesteko Plan Bereziaren barruan baitaude. Horrela, bada, Prim kaleko 10. zenbakiko eraikinak B babes-maila du eta gainerakoek C babes-maila.

Para la redacción de este apartado se deberá tener en consideración que los edificios objeto del Plan Modificación Puntual gozan de protección a nivel municipal, incluyendo dichos inmuebles en el Plan Especial de Protección del Patrimonio Urbanístico Construido, asignando al edificio en c/ Prim 10, un grado de protección B y a los restantes, un grado de protección C.

Era berean, Azterlanak behar bezala izan beharko du kontuan Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzak jakinarazi duena, balio urbanistiko, arkitektoniko eta historiko horiek direla-eta, lau eraikinak Euskal Kultura Ondarearen Zentroaren behin-behineko inbentarioan txertatuta baitaude, eta EAEko Monumentu/Monumentu Multzo gisa aitortzeko proposamena egin da.

Así mismo, el Estudio deberá tener en cuenta que la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco ha informado que como consecuencia de los destacados valores de tipo urbanístico, arquitectónico e histórico, los cuatro edificios se encuentran incluidos en el inventario provisional del Centro de Patrimonio Cultural Vasco, con propuesta para ser declarados Monumento/ Conjunto Monumental de la CAPV.

E) Egindako aurretiazko kontsultetako erantzunen ingurumen-azterlan laburra.

E) Breve análisis ambiental de las respuestas a las consultas previas realizadas.

Jarraian, eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei egindako kontsulten tramitean jasotako txostenetako ingurumen-arloko eduki garrantzitsuenak laburbildu dira:

A continuación, se resumen los aspectos ambientales más relevantes contenidos en los informes recibidos en el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas:

– Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritza: kontrako txostena eman du, proposamenak inpaktu itzulezina izango baitu Planaren xede diren higiezinek osatzen duten monumentu multzoan. Zuzendaritzaren ustez, proposamena ez da bateragarria zaharberritze zientifiko eta kontserbatzaileko esku-hartzeekin; izan ere, horiexek izango lirateke onartzeko modukoak, betiere monumentu multzoaren gaur egungo ondare-balioa kontuan hartuta.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco: informa desfavorablemente porque la propuesta supone un impacto irreversible sobre el conjunto monumental que conforman los inmuebles objeto del Plan. Así mismo, determina que la propuesta no es compatible con los tipos de intervención de restauración científica y conservadora, que serían los admisibles, teniendo en cuenta el valor patrimonial actual del conjunto monumental.

F) Ingurumen-azterlan estrategikoan kontuan hartu behar diren funtsezko alderdien definizioa eta irismena.

F) Aspectos fundamentales a considerar y su alcance en el estudio ambiental estratégico.

Aurrekoarekin bat etorriz, garatzen diren apartatuek honako eskema metodologiko honi jarraitu beharko diote:

De acuerdo con lo anterior, los apartados que se desarrollen deberán responder al siguiente esquema metodológico:

1) Edukia, helburuak eta egokiak diren beste plan eta programa batzuekiko harremanak.

1) Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas pertinentes.

2) Ingurumenaren egungo egoera.

2) Situación actual del medio ambiente.

3) Ingurumenean egon daitezkeen eragin esanguratsuak.

3) Efectos significativos en el medio ambiente.

4) Prebentzio-, zuzentze- eta konpentsazio-neurriak.

4) Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

5) Aukerak hautatzeko prozesua.

5) Proceso de selección de alternativas.

6) Ingurumena zaintzeko programa.

6) Programa de vigilancia ambiental.

7) Laburpen ez-teknikoa.

7) Resumen no técnico.

Ebaluatzen den dokumentuaren ezaugarriak direla-eta, uste da Azterlanak hurrengo alderdietan sakondu behar duela, gutxienez, jarraian adierazten den zabaltasun- eta zehaztasun-mailarekin:

Dadas las características del documento que se evalúa, se estima que el Estudio, como mínimo en los siguientes aspectos, con la amplitud y nivel de detalle que se expresa a continuación:

1) Edukia, helburuak eta beste plan eta programa batzuekiko harremanak.

1) Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas.

Azterlanak Planaren helburu nagusien laburpen labur bat izango du, eta beste plan eta programa lotuekin dituzten erlazioei buruzko azterketa labur bat. Gainera, ingurumen-alderdiak Planaren prestaketan nola txertatzen diren azaldu beharko du.

El Estudio contendrá un breve resumen de los objetivos principales del Plan, así como un sucinto análisis de sus relaciones con otros planes y programas conexos que puedan incidir. Además, deberá reflejar la integración de los aspectos ambientales en la elaboración del Plan.

Azterlanak era espezifikoan justifikatu beharko du irismen-dokumentu honetako A apartatuan jasotako ingurumena babesteko helburuak eta jasangarritasun-printzipio eta -irizpideak kontuan izan direla. Justifikazio hori bai arauetan bai Planean bertan ezarritako adierazleen eta mugen erabileran oinarrituko da.

El Estudio deberá justificar de forma específica la manera en que los objetivos de protección ambiental y los principios y criterios de sostenibilidad recogidos en el apartado A de este documento de alcance se han tenido en cuenta. Dicha justificación se apoyará en el uso de indicadores y límites, bien establecidos en las normas o bien propuestos en el propio Plan.

Planaren helburuen eta jarduketen eta eremuan eragina duten planen eta programen helburuen eta zehaztapenen arteko koherentzia eta erlazioa zehaztuko dira.

Se determinará la coherencia y relación entre los objetivos y actuaciones del Plan con los objetivos y determinaciones de los distintos planes y programas con incidencia en el ámbito.

Halaber, eremuari aplikatu beharreko gainerako planei dagokienez izan daitezkeen bigarren mailako ondorioak, ondorio metakorrak eta sinergikoak identifikatuko dira. Hemen identifikatutako ondorioak, halakorik izanez gero, planaren inpaktuak identifikatu eta baloratzeko apartatuan ebaluatuko dira. Helburu komunak lortzea izango da xedea eta, horrez gain, beste plan batzuen helburuekiko eta jarduketa-ildoekiko gainjartzeak, gatazkak edo bateraezintasunak ager daitezkeen kasuetan Planeko jarduketa-aukerak ebaluatzea.

Asimismo, se identificarán los posibles efectos secundarios, acumulativos y sinérgicos que puedan surgir con el resto de planes aplicables al ámbito de afección. Los efectos así identificados se evaluarán, en su caso, en el apartado de identificación y valoración de impactos del plan. La finalidad será promover la consecución de objetivos comunes y, evaluar las posibles alternativas de actuación del Plan en los casos en los que se puedan presentar solapamientos, conflictos o incompatibilidades con los objetivos y líneas de actuación de los otros planes.

2) Ingurumenaren egungo egoera.

2) Situación actual del medio ambiente.

Azterlanak ingurumenaren gaur egungo egoeraren alderdi garrantzitsuak deskribatu beharko ditu, era nabarmenean eragin diezaiekeen guneen eta, Planaren aplikazioa egiten ez bada, izan dezakeen bilakaeraren ingurumen-ezaugarriak zehaztuz, klima-aldaketa kontuan izanik.

El Estudio deberá describir los aspectos relevantes de la situación actual del medio ambiente, detallando las características ambientales de las zonas que puedan verse afectadas de manera significativa y su probable evolución en caso de que no se llevara a cabo la aplicación del Plan, teniendo en cuenta el cambio climático.

Garrantzitsua izan daitekeen edozein ingurumen-arazo identifikatu behar da, eta bereziki irismen-dokumentu honetako C apartatuan jasotako edozein gunerekin erlazionatutako arazoak, ingurumenaren aldetik nabarmenak direnak.

Se deberá identificar cualquier problema ambiental existente que sea relevante, incluyendo en particular los problemas relacionados con cualquier zona de las recogidas en el apartado C de este documento de alcance, como ambientalmente relevantes.

Ingurumenaren gaur egungo egoeraren deskribapena ingurumen-adierazleak erabilita bermatu beharko da; horretarako, Ingurumen Esparru Programaren adierazleen oinarrizko panelean jasotakoak erabili ahal izango dira, baita lurraldeari eta ingurumenari buruzko Eustatenak ere, eta txosten honetako aurreko apartatuetan adierazitako ingurumen-helburuen bilakaerari buruzko informazio garrantzitsua eman dezaketen beste batzuk.

La descripción de la situación actual del medio ambiente deberá apoyarse en el uso de indicadores ambientales, pudiendo utilizarse a tal efecto los recogidos en el panel básico de indicadores del Programa Marco Ambiental, así como los del Eustat referidos al territorio y al medio ambiente, y cuantos otros puedan ofrecer información relevante sobre la evolución de los objetivos ambientales señalados en los apartados anteriores de este informe.

Proposatzen diren beste adierazle batzuei buruzko datuak jaso beharko ditu Azterlanak, ingurumen-zaintzako programa aplikatzeko erreferentziako ingurumen-egoera zehaztuta gera dadin.

El Estudio deberá incorporar datos referentes a otros indicadores que se propongan, de forma que, en su conjunto, quede definida una situación ambiental de referencia para la aplicación del programa de vigilancia ambiental.

3) Ingurumenean gerta daitezkeen eragin esanguratsuak.

3) Efectos significativos en el medio ambiente.

Apartatu honetan, espero daitezkeen ingurumen-ondorio gertagarriak aztertu beharko dira, batik bat ondare kultural eta historikoaren gainekoak. Eragin horiek barnean hartu behar dituzte zeharkako efektuak, metaketak, sinergiak, epe labur, ertain eta luzerako eraginak, ondorio iraunkorrak eta aldi baterakoak, positiboak eta negatiboak.

En este apartado se deberán analizar los probables efectos significativos en el medio ambiente, sobre todo los referidos a la afección al patrimonio cultural e histórico. Estos efectos deben comprender los efectos secundarios, acumulativos, sinérgicos, a corto, medio y largo plazo, permanentes y temporales, positivos y negativos.

Planaren aplikazioaren ondorioz planteatzen diren ekintzen deskribapen zehatz bat garatuko du azterlanak, baldin eta ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenak izan baditzakete. Horrela identifikatutako ekintza bakoitzerako, espero daitezkeen ingurumen-ondorio gertagarriak deskribatuko dira eta, hala behar denean, ingurumen-ondorio kaltegarri jakin bat gertaezina dela justifikatu beharko da. Eta identifikatutako inpaktu guztietatik berariaz nabarmendu beharko dira garrantzitsutzat hartutakoak.

El estudio desarrollará una descripción detallada de las acciones que se plantean como consecuencia de la aplicación del Plan, que puedan tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente. Para cada una de las acciones así identificadas se describirán los probables efectos ambientales esperados, justificándose, cuando sea necesario, que un determinado efecto ambiental adverso no resultará probable. Y, de los impactos identificados, se deberán señalar expresamente los considerados como significativos.

4) Prebentzio-, zuzentze- eta konpentsazio-neurriak.

4) Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

Ingurumen-ebaluazioaren azken faseetan, aukerarik egokiena hautatu ondoren, hartu beharreko neurri prebentibo, zuzentzaile eta, azken buruan, konpentsatzaileak garatuko dira, identifikatutako eraginak arintzeko; horrela, ingurumen-azterlan estrategikoan bertan ezarritako baldintzetan, Planaren aldaketak ingurumenean ondorio esanguratsurik ez duela sortuko bermatuko da. Ahal den heinean, proposatutako neurrietako bakoitza zein garapen-tresnatan inplementatuko den zehaztuko da.

En las últimas fases de la evaluación ambiental, una vez escogida la alternativa más adecuada se desarrollarán las medidas preventivas, correctoras y, en última instancia, compensatorias a adoptar para la minimización de los impactos identificados, de forma que se garantice que el Plan no generará efectos significativos sobre el medio ambiente en los términos establecidos en el propio estudio ambiental estratégico. Se especificará, en la medida de lo posible, el instrumento de desarrollo en el que se implementará cada una de las medidas propuestas.

Bestalde, Planaren barnean egonik ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera behartutako proiektuak identifikatu beharko dira, garapenaren baldintzak ezartzeko eta, hala badagokie, proiektuak gauzatzean sortutako eraginak gutxitzeko gidalerroak ezartzeko.

Por otra parte, en su caso, se deberán identificar los proyectos sometidos a evaluación de impacto ambiental de los que el Plan es marco para establecer los condicionantes de desarrollo y establecer las directrices para la minimización de las afecciones en el momento de desarrollo de los proyectos.

Azkenik, abenduaren 9ko 21/2013 Legeak, ingurumen-ebaluazioari buruzkoak eskatzen duenez, ingurumen-azterlan estrategikoak barnean hartuko ditu neurriak, klima-aldaketan izan dezaketen eragina arinduko dutenak eta hari egokitzea bideratuko dutenak. Xede horrekin, Ihobek egindako gida metodologiko hauek erabili ahal izango dira erreferentzia gisa: «Klima-aldaketara egokitzeko udal-programak egiteko gida. Udalsarea 21 lan-koadernoa» eta «Euskadiko Hirigintzaren Plangintzari buruzko eskuliburua klima-aldaketa arintzeko eta klima-aldaketara egokitzeko (Ihobe)».

Finalmente, tal y como exige la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el estudio ambiental estratégico incluirá medidas para mitigar su incidencia sobre el cambio climático y permitir la adaptación al mismo. A estos efectos, se pueden utilizar como referencia las siguientes guías metodológicas elaboradas por Ihobe: «Guía para la elaboración de programas municipales de adaptación al cambio climático. Cuaderno de trabajo n.º Udalsarea 21» y «Manual de Planeamiento Urbanístico en Euskadi para la mitigación y adaptación al Cambio Climático (Ihobe)».

5) Aukerak hautatzeko prozesua.

5) Proceso de selección de alternativas.

Honako hau bilduko da: aukerak hautatzeko prozesuaren laburpen arrazoitu bat, bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa eta ingurumen-arlokoa eta Planaren helburuekiko bat-etortzea eta proportzionaltasuna justifikatuko dituena, batez ere txosten honetako A apartatuan adierazitako ingurumen-helburuekikoak.

Se incluirá un resumen motivado del proceso de selección de las alternativas, que justifique su viabilidad técnica, económica y ambiental, y su congruencia y proporcionalidad con los objetivos del Plan, y en especial con los objetivos ambientales indicados en el apartado A de este informe.

Ingurumen-azterlan estrategikoak barnean hartu behar du ezer ez egitearen aukera. Bada, aukera horretan, Planaren eremuak gaur egungo egoeran jarraituko luke. Plana aplikatu ez eta gaur egungo egoeran jarraituz gero, aztertu beharko da zein izango litzatekeen arlo garrantzitsuen eboluzio gertagarriena.

El estudio ambiental estratégico debe incluir la alternativa de no intervención, en la que el ámbito del Plan continuaría en la situación actual. Se deberá analizar la probable evolución de los aspectos relevantes en caso de no aplicación del Plan, en la situación actual sin desarrollo de las propuestas.

Apartatua bukatzeko, hautatutako aukera argudiatu beharko da, eta, nolanahi ere, bermatu egin beharko da hautatutako aukera teknikoki eta ingurumenari dagokionez bideragarria dela, eta ingurumenaren ondare- eta ingurumen-osagaiei ahal bezain kalte txikiena eragiteko ahalegina egin beharko da.

El apartado concluirá con una justificación de la alternativa elegida, debiendo garantizar en cualquier caso la viabilidad técnica y ambiental de la solución adoptada y procurar la menor afección posible a los componentes ambientales y patrimoniales del medio.

6) Ingurumena zaintzeko programa.

6) Programa de vigilancia ambiental.

Azterketak ingurumena zaintzeko programa bat garatuko du eta, bertan, Plana aplikatzeak dakartzan ondorioak berrikusteko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira. Ingurumena zaintzeko programan, adierazleak deskribatuko dira eta, behar izanez gero, ondorio garrantzitsuenen erreferentzia-balioak, bai positiboak bai negatiboak.

El Estudio desarrollará un programa de vigilancia ambiental en el que se describan las medidas previstas para la supervisión de los efectos de la aplicación del Plan. En el programa de vigilancia ambiental se describirán los indicadores y, en su caso, los valores de referencia de los efectos más significativos, tanto positivos como negativos.

Ingurumena zaintzeko programak azterlanean proposatzen diren adierazleak jaso beharko ditu, txosten honetako 2.F apartatua betetzeko, baita kasu bakoitzean, datuak biltzeko erabiliko diren periodikotasuna eta metodoak ere.

El programa de vigilancia ambiental deberá recoger los indicadores que se propongan en el Estudio, para el cumplimiento del apartado F.2 de este informe, y una propuesta concreta de la periodicidad y de los métodos que se utilizarán para la recogida de datos, en cada uno de los casos.

7) Laburpen ez-teknikoa.

7) Resumen no técnico.

Azterlanak aurreko epigrafeen arabera emandako informazioaren laburpen ez-tekniko bat izango du; herritarrek oro har ulertzeko moduko informazio zehatza izango du, aztertutako alderdi guztiak landuko ditu eta, era berean, informazio grafikoa izango du, dokumentu autoaskia eta Azterlanarekiko independentea izan dadin.

El Estudio incluirá un resumen de carácter no técnico de la información facilitada en virtud de los epígrafes precedentes, que contenga información concisa en términos comprensibles por el público en general, que trate todos los aspectos analizados y que contenga asimismo información gráfica, con el fin de que pueda constituir un documento autosuficiente e independiente del propio Estudio.

G) Organo sustatzaileak eragindako administrazio publikoei eta publiko interesdunari kontsultatzeko izapideetan kontsultatu beharko dituen eraginpeko administrazio publikoen eta interesdunen identifikazioa.

G) Identificación de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado que deberán ser consultado consultadas por el órgano promotor en el trámite de consultas a administraciones públicas afectadas y público interesado.

Urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan xedatutakoaren arabera, honako hau izango da eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen zerrenda:

A los efectos de lo dispuesto en el artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, y del artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el listado de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado, será el siguiente:

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza.

– Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco.

– Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkartea.

– Ekologistak Martxan Gipuzkoa.

– Eguzki. Eguzkizaleak Aisialdirako Elkartea.

– Eguzki. Recreativa «Eguzkizaleak».

– Parkeen Lagunak «Haritzalde» elkarte naturalista.

– Asociación Naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde».

H) Jendaurreko informazioaren eta kontsulten modalitateen, iraupenaren eta epeen definizioa.

H) Definición de las modalidades, la amplitud y los plazos de información pública y consultas.

Informazioa eskuratzeko eta parte-hartze publikoa izateko eskubidea bermatzeko, organo erabakitzaileak edo, hala badagokio, sustatzaileak jendaurreko informazioaren izapidearen pean jarriko du Plan honen hasierako bertsioa, ingurumen-azterlan estrategikoarekin batera, 45 egunez gutxienez.

En orden a garantizar el derecho de acceso a la información y a la participación pública, el órgano sustantivo, o en su caso el promotor, someterá la versión inicial del Plan junto con el estudio ambiental estratégico a información pública, por un plazo no inferior a 45 días.

Halaber, epe horretan bertan, aurreko apartatuan identifikatu diren eragindako administrazio publikoen eta pertsona interesdunen iritzia jaso beharko da gutxienez.

Asimismo, durante ese mismo plazo, se deberá recabar, al menos, la opinión de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas identificadas en el apartado anterior.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17.3 artikulua aplikatuz, gehienez ere hamabost hilabetekoa izango da ingurumen-azterlan estrategikoa eta lege beraren 20., 21., 22. eta 23. artikuluetan aurreikusitako kontsultak egiteko eta informazio publikoaren prozedura betetzeko epea, irismeneko dokumentua sustatzaileari jakinarazten zaion egunetik aurrera.

En aplicación del artículo 17.3 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el plazo máximo para la elaboración del estudio ambiental estratégico y para la realización de la información pública y de las consultas previstas en los artículos 20, 21, 22 y 23 de esta misma ley será de quince meses desde la notificación al promotor del documento de alcance.

I) Dokumentazioa aurkezteko jarraibideak.

I) Instrucciones para presentar la documentación.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. artikuluaren arabera, kualifikazio profesional eta goi-mailako hezkuntzari buruzko arauen arabera behar besteko gaitasun teknikoa duten pertsonek egingo dute azterlana, eta Legearen eskakizunak betetzeko behar den kalitatea izango du. Azterlanaren egileak identifikatu egin beharko dira, haien titulazioa eta, hala badagokio, lanbide arautua adierazita. Identifikazioak izena, abizenak eta nortasun-agiri nazionalaren kodea edo helburu berberetarako balio duen beste dokumentu bat izango ditu. Gainera, amaiera-data eta pertsona horien sinadura jasoko dira. Azterlanaren edukien eta informazioaren fidagarritasunaren erantzule izango dira horiek, Administrazioak berak frogagarri gisa emandako datuak alde batera utzita.

De acuerdo con el artículo 16 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Estudio deberá ser realizado por personas que posean la capacidad técnica suficiente de conformidad con las normas sobre cualificaciones profesionales y de la educación superior, y tendrá la calidad necesaria para cumplir las exigencias de la Ley. El Estudio deberá identificar a dichas personas, indicando su titulación y, en su caso, profesión regulada. La identificación deberá incluir el nombre, apellidos y código del documento nacional de identidad u otro documento que sirva a los mismos fines. Además, deberá constar la fecha de conclusión y la firma de dichas personas, que serán responsables de los contenidos del Estudio y de la fiabilidad de la información, excepto en lo que se refiere a los datos recibidos de la administración de forma fehaciente.

Dokumentazioa aurkezteko, honako jarraibide hauek bete beharko dira:

Para la presentación de la documentación se deberán seguir las siguientes instrucciones:

1) Ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskaerarekin batera aurkeztutako dokumentuek koherentzia egokia errespetatu beharko dute, haien artean nahiz aurretik aurkeztutakoekin, halakorik bada, hartara erabakia hartu behar duten administrazio-organoen lana erraztuz eta ez eragotziz.

1) Los documentos que acompañen a la solicitud de declaración ambiental estratégica deberán guardar la debida coherencia, tanto entre sí como con los presentados con anterioridad, en caso de que los hubiera, de forma que no se impida y que se facilite la labor de los órganos administrativos que deban pronunciarse.

2) Arreta berezia jarri beharko da kasu bakoitzean dokumentu teknikoen apartatuak haien artean erlazionatzea ahalbidetzen duten datuak adieraztean (esaterako, apartatu batean proiektuko ekintzak deskribatzen badira eta beste batean ekintza horiek eragindako ingurumen-inpaktuak, bi kasuetan ekintzak izen berarekin aipatu beharko dira).

2) Se deberá poner especial cuidado en indicar en cada caso los datos que permitan relacionar entre sí los distintos apartados de los documentos técnicos (así, por ejemplo, si se describen en un apartado las acciones del plan y en otro apartado los impactos ambientales producidos por dichas acciones, en ambos casos las acciones deberán tener la misma denominación).

3) Beharrezkoa bada, datuak zein iturritatik lortu diren adierazi behar da.

3) Deberán especificarse las fuentes de obtención de datos, cuando proceda.

4) Behar den apartatuetan, dokumentazio grafikoa eta kartografikoa gehitu beharko da (pdf-ek geoerreferentziatuta egon beharko dute); gutxienez, Planaren eta aurreikusitako jarduketen informazio kartografikoa aurkeztuko da.

4) Se deberá incorporar documentación gráfica y cartográfica (los .pdf deberán estar georreferenciados), en los apartados en que sea necesario; al menos, se aportará información cartográfica del ámbito del Plan y de las actuaciones previstas.

5) Agiri kartografikoez gain (.pdf formatuan), horien .shp formatuko kopia bana aurkeztuko da. Shape fitxategiak ongi manipulatu ahal izateko, ez dute 10 Mb–tik gorakoak izan behar.

5) Además de los documentos cartográficos en formato .pdf, se presentará una copia de los mismos en formato .shp. Para la correcta manipulación de estos archivos shape, no deberán superar los 10 MB.

6) Plano guztiak kodearekin eta tituluarekin identifikatu behar dira. Halaber, honako hauek adierazi beharko dira: irudikatutako datuak zuzen interpretatzeko behar diren azalpenak eta sinboloak; eskala grafikoa eta zenbakizkoa, inprimatzeko formatua adierazita; sinadura eta noiz egin den.

6) Todos los planos deberán identificarse con un código y un título. Contendrán, asimismo, una leyenda y la simbología necesaria para la correcta interpretación de los datos representados, escala gráfica y numérica con indicación de los formatos de impresión, firma y fecha de realización.

7) Jatorrizko eskalatik murriztutako planoak aurkeztuz gero, zuzendu egin beharko da planoan jatorrian adierazitako eskala, aurkeztutako planoan oinarritutako neurketek ez dezaten akatsik izan.

7) Si se presentaran planos en formato reducido a partir de la escala original, deberá corregirse la escala originalmente indicada en el plano, de forma que las mediciones efectuadas sobre el mismo resulten inequívocas.

8) Testuetan zehar aipaturiko eranskin, irudi, plano edo argazki guztiak dokumentazioarekin batera aurkeztuko dira. Erreferentzia horiek dagokion elementua erraz aurkitzeko moduan egingo dira, argi eta garbi.

8) Deberán incorporarse a la documentación todos los anexos, figuras, planos o fotografías cuya referencia aparezca en los textos. Dicha referencia deberá ser lo bastante clara para encontrar dichos elementos con facilidad.

9) Informazio jakin bat dokumentuko apartaturen baten zuzenketa gisa aurkeztekotan, eta aldi berean espedientean zuzendu nahi den apartatua mantentzen bada, informazio berriak adierazi beharko ditu zuzenketaren ondorioz jatorrizko dokumentuan ezeztatutzat edo ordezkatutzat jo beharreko kapituluak, orrialdeak, epigrafeak, apartatuak, lerrokadak, esaldiak, koadroak, irudiak, planoak eta abar. Aurreko informazioren bat osatzen edo zuzentzen duen informazioak egoera horren berri eman beharko du hasieran. Eskaera bat zuzentzeko aipatutako jarraibideak betetzen ez badira, izapide gehigarri bat eskatu ahal izango da, kontraesanezko edo inkongruenteak izan daitezkeen alderdiak argitzeko, horrek prozeduraren ebazpenean dakarren atzerapenarekin.

9) Cuando determinada información se presente como subsanación o corrección de alguno de los apartados de los documentos, y al mismo tiempo se mantenga en el expediente el apartado que se pretenda subsanar o corregir, la nueva información deberá explicitar los capítulos, páginas, epígrafes, apartados, párrafos, frases, cuadros, figuras, planos, o cualquier otro elemento del documento original que deba considerarse anulado o sustituido mediante la subsanación o corrección. La documentación que complete o subsane otra anterior deberá explicitar tal circunstancia al inicio de la misma. Cuando no se sigan las instrucciones citadas para la subsanación de una solicitud, ello podrá requerir un trámite adicional para la aclaración de los aspectos que resulten contradictorios o incongruentes, con el consiguiente retraso en la resolución del procedimiento.

10) Eskaera IKS-eem sistemaren bidez aurkeztu beharko da, aplika daitezkeen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean eskura daitezkeen fitxak eta inprimakiak erabilita, zehazki, helbide honetan:

10) La solicitud deberá presentarse mediante el sistema IKS-eem, utilizándose las fichas y formularios que resulten de aplicación y que están disponibles en la página web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, concretamente en la siguiente dirección:

http://www.euskadi.eus/informazioa/ingurumenari-buruzko-izapide-elektronikoen-gida/web01-a2inguru/eu/

http://www.euskadi.eus/web01-a2inguru/es/contenidos/informacion/guia_iks/es_def/index.shtml

11) Dokumentu bat .pdf formatuan aurkezten denean, gehienez 30 MB izango ditu eta bilaketak egitea ahalbidetu beharko du. Dokumentu handiagoak zatitu egin beharko dira, sisteman txertatzeko.

11) Cuando un documento se presente en formato .pdf, debe ocupar un máximo de 30 MB y debe permitir búsquedas. Los documentos de mayor extensión deberán dividirse para su incorporación al sistema.

12) Aurkeztutako dokumentazio guztiaren aurkibide osoa txertatuko da, adierazitako apartatuetako bakoitza zein orrialdetan dagoen zehaztuta. Aurkibidea aurkeztean .pdf dokumentu baterako, adierazitako orrialde-zenbakia bat etorriko da orrialde hori aurkitzeko irakurketa programaren «Joan orrialde honetara» eremuan adierazi behar denarekin.

12) Se incorporará un índice completo de toda la documentación presentada, con indicación de la página en la que se encuentra cada uno de los apartados indicados. Cuando se presente un índice para un documento .pdf, el número de página consignado coincidirá con el número que se utilice en el comando «Ir a la página» del programa de lectura, para acceder a la página en cuestión.

13) Organo sustatzaileak, datuak igortzean, datu pertsonalak babesteari buruzko araudia betetzen duela bermatu beharko du beti.

13) El órgano promotor deberá garantizar, en todo momento en sus trasmisiones de datos, el cumplimiento de la normativa sobre protección de datos de carácter personal.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco y en la página web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko martxoaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de marzo de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental