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13. zk., 2019ko urtarrilaren 18a, ostirala

N.º 13, viernes 18 de enero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
269
269

EBAZPENA, 2019ko urtarrilaren 9koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean izandako aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 9 de enero de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula la declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01.

EGITATEZKO AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2018ko maiatzaren 24ko Ebazpenaren bidez, Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean (aurrerantzean, Plana) izandako aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua egin zen, bai Euskal Herriko ingurugiroa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean bai ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean jasotakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de fecha de 24 de mayo de 2018 la Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01 (en adelante, el Plan), en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Iragarki baten bidez, Trapagarango Udalak 45 egunez jendaurrean jarri zituen Plana eta ingurumen-azterketa estrategikoa, baita azterketa horren laburpen ez-tekniko bat ere, egoki iritzitako alegazioak aurkeztu ahal izateko, eta iragarki hori Bizkaiko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, 2018ko abuztuaren 2an (148. zk.).

Mediante anuncio, el Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran sometió a información pública en Plan, junto con el estudio ambiental estratégico, así como un resumen no técnico de este, durante un plazo de 45 días, en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas, procediéndose a su publicación en el Boletín Oficial de Bizkaia n.º 148, con fecha de 2 de agosto de 2018.

Jendaurrean jartzeko izapidea burutu ostean, Trapagarango Udalak ziurtatzen du alegazio bakar bat jaso zutela, eta egiaztatu da alegazio horrek ez zuela izan ingurumenaren arloko edukirik. Trapagarango Udalak alegazio horri erantzun zion.

Una vez culminado el trámite de información pública el Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran certifica que recibieron una única alegación y se constata que no tenía contenido ambiental. El Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran le dio respuesta a esa alegación.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoaren arabera, Trapagarango Udalak 2018ko abuztuaren 2an egin zien kontsulta ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei, arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien, egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Zehazki, honako erakunde hauei egin zitzaien kontsulta: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza –biak ere Eusko Jaurlaritzakoak–; Uraren Euskal Agentzia, IHOBE; Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia, Kulturako Zuzendaritza Nagusia, Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza Nagusia –azken hori horiek Bizkaiko Foru Aldundikoak–; Ekologistak Martxan Bizkaia, Burdin Herria meatzaritzaren memoria historikoa berreskuratzeko eta babesteko elkartea, Industri Ondare eta Herri Laneko Euskal Elkartea, Meatzaldea Bizirik Ekologista Taldea eta Basagure Talde Ekologista.

En aplicación del artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran consultó el 2 de agosto de 2018 a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes. En concreto, se consultó a los siguientes organismos: Dirección de Patrimonio Cultural, Dirección de Salud Pública y Adicciones ambos del Gobierno Vasco, Agencia Vasca del Agua, IHOBE, Dirección General de Medio Ambiente, Dirección General de Cultura, Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial de estas últimas de la Diputación Foral de Bizkaia, Ekologistak Martxan Bizkaia, Asociación para la recuperación y defensa de la memoria histórica minera Burdin Herria, Asociación Vasca del Patrimonio y Obra Pública (AVPIOP), Meatzaldea Bizirik Ekologista Taldea y Basagure Talde Ekologista.

Ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei eginiko kontsulta-izapidearen ingurumen-alderdiei dagokienez, emaitza honela laburbildu daiteke: kontsulta egin zaien administrazio publiko eta interesdun guztiek berretsi dute euren ingurumen-eskumenetan gai horiek kontuan hartu direla Planaren proposamena egiteko.

El resultado en lo referente a los aspectos ambientales del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, se puede resumir que todas las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas consultadas han confirmado que en sus competencias ambientales las cuestiones se han tenido en cuenta para la propuesta del Plan.

2018ko abenduaren 20an, ingurumen-adierazpen estrategikoa osatu du Trapagarango Udalak, honako hauetan xedatutakoaren arabera: otsailaren 27ko 3/1998 Legean, abenduaren 9ko 21/2013 Legean eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan.

Con fecha 20 de diciembre de 2018, el Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran ha completado la solicitud de declaración ambiental estratégica, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Eskabidearekin batera, dokumentu hauek aurkeztu ziren:

La solicitud se acompaña de la siguiente documentación:

– Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean izandako aldaketaren azken proposamena.

– Propuesta final de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01.

– Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean izandako aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoa.

– Estudio ambiental estratégico de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01.

– Jendaurrean erakusteko aldiaren eta entzunaldiaren emaitza deskribatzeko hainbat dokumentu, baita jasotako txostenak aintzat hartzeko moduari buruzko idazkia ere.

– Diversos documentos descriptivos del resultado de la información pública y de la audiencia, así como escrito en relación a cómo se han tomado en consideración los informes recibidos.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumen-efektuen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei, baldin eta lege-xedapen batek edo erregelamenduzko xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, betiere ingurumen-eraginaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola lurralde-antolamenduari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se adopten o aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio.

Ildo horretan, adierazi behar da Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean (aurrerantzean, Plana) izandako aldaketa egin eta onartzea exijitzen dela Lurzoru eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legean.

En este sentido, debe señalarse que la elaboración y aprobación de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01 (en adelante, el Plan) viene exigida en la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo.

Orobat, otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren baterako ebaluazio bat egin behar da; hau da, arauaren I. eranskineko a) letran jasotako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, eta ebaluatu beharreko plan horien artean daude, besteak beste, ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen hiri-antolamenduko plan orokorren aldaketak. Bada, horrelako kasu baten aurrean gaude, ingurumen-inpaktuaren azterketa egin behar zaion proiektu bat baimentzeko marko bat ezartzen baitu Planak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de la norma, siendo así que, entre dichos planes se encuentran las modificaciones de planes generales de ordenación urbana que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, como es el caso, por cuanto que el Plan establece el marco para la autorización de un proyecto legalmente sometido a evaluación de impacto ambiental.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Trapagarango Udalak, organo substantibo gisa, bai Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, ingurumen organo gisa, beharrezko den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura burutu ahal izateko, ingurumen-ikerketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita, kontsulta publikoen eta ukitutako administrazio publikoen eta interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el del Valle de Trápaga-Trapagaran, como órgano sustantivo, como la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco, como órgano ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa egokia dela eta indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –organo eskuduna otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta apirilaren 9ko 77/2017 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko egitura organiko eta funtzionala–. Adierazpen horretan, ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten da, eta Plana aplikatzeak dakartzan ingurumen-efektu nabarmenen aipamena jasotzen, azkenik onartuko den Planean sartu behar diren azken zehaztapenak sartuta, ingurumen-efektuetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Orain arte azaldutakoari jarraikiz, espedienteko txostena aztertu da, eta xedapen hauek guztiak ikusi dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskadiko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzekoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzekoa; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, hau

En virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01 AI IB RM01 industrialdean (aurrerantzean, Plana) izandako aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa egitea, honako hauek aipatuta:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga-Trapagaran en el área industrial Ibarzaharra 01 AI IB RM01 (en adelante, el Plan), en los términos que se recogen a continuación:

A) Trapagarango Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak Ibarzaharra 01_AI_IB_RM01 industrialdean izandako aldaketa puntualaren xedea da eremuan araututa dauden erabilpenen zorroztasuna deuseztatzea, plan orokorra idatzi zen garaian bertan garatzen ziren jarduerei erantzuten baitiete. Zehazki, indarrean den plangintzak bertan dauden eraikinak bota eta etorkizuneko garapen industrialetarako beste batzuk eraikitzeko aukera jasotzen du, erabilpen industrialerako betiere.

A) El objeto de la Modificación Puntual del Plan General de Ordenación Urbana del Valle de Trápaga en el área industrial Ibarzaharra 01_AI_IB_RM01 consiste en eliminar la rigidez con que quedaron regulados los usos de la zona, en atención a la actividad que se desarrollaba en el momento de su redacción. Concretamente, el planeamiento vigente contempla la demolición de las edificaciones existentes y la construcción de otras nuevas para futuros desarrollos industriales, con un uso característico industrial.

Beraz, aldaketaren bidez lortu nahi da erabilera bakoitzaren –berezkoen zein bateragarrien– gutxieneko eta gehieneko eraikigarritasunak eta berezko erabilera aldatzea, esparruaren guztizkoari eutsita, eta horiek guztiak Ibarzaharra 01 AI_IB_RM01 industria-eremu mistoan ahalbidetuz. Horrela, berezko erabilera konbinatuko da gainerako erabilera baimendu eta bateragarriekin, eta jarduera bai baino gehiago ahalbidetuko dira, berezko erabilerarenak zein erabilera bateragarrienak. Egungo eraikuntzak sendotu egingo dira, eta, horretarako, eraikin industrial nagusiei atxikitako eraikuntzak eraitsi egingo dira, baita antolamendutik kanpo daudenak ere lerrokadura arauak ez betetzeagatik edo sektoreko bide-komunikazioak oztopatzeagatik. Sestra gaineko gehieneko eraikigarritasuna 45.800 m2-koa da. Aurreikusitako eraikigarritasuna ez da egun dauden pabiloietan agortzen, ia guztiak solairu bakarrekoak, eta, horregatik, egungo eraikinen inguratzailearen barnean beste solairu bat eraikitzea baimenduko da.

Por lo tanto, con la modificación se pretende variar el uso característico y cambiar las edificabilidades mínimas y máximas, de cada uno de los usos, tanto característicos como compatibles, manteniendo el total del ámbito, posibilitando todos ellos en el Área Industrial Mixta Ibarzaharra 01 AI_IB_RM01, de forma que el uso característico se combine con el resto de usos permitidos y compatibles, y se permita más de una actividad, tanto del uso característico como de los compatibles. La edificación existente se consolidará, derribando aquellas edificaciones que se han ido adosando a las naves principales, y aquellas que se sitúan en fuera de ordenación por alineaciones o que dificultan la vialidad correcta del sector. Se fija la edificabilidad máxima sobre rasante en 45.800 m2. La edificabilidad prevista no se agota en los pabellones existentes, que son en su inmensa mayoría de una planta, por lo que se permitirá la construcción de otra planta dentro de la envolvente de los edificios actuales.

Laburbilduz, aldaketarekin proposatutako jarduketak hauek dira:

Resumidamente, las actuaciones propuestas con la modificación consisten en:

– Berezko erabilera aldatzea, manufaktura-industriatik (metalurgia eta produktu metalikoen fabrikazioa) biltegia-industria erabilerara.

– Cambio del uso característico, que pasa de ser de Industria Manufacturera (Metalurgia y fabricación de productos metálico) a Almacén-Industria.

– Jarduera bat baino gehiago garatzea baimentzea, bai berezko erabilerakoak bai bateragarriak direnetakoak.

– Permitir el desarrollo de más de una actividad, tanto del uso característico como de los compatibles.

– Esleitutako hirigintza-eraikigarritasun guztia berezko erabilerara bideratzera derrigortzen duen mugaketa bertan behera uztea, baimenduta dauden eta bateragarriak diren erabilera guztiekin konbinatzea ahalbidetuz (egungo plangintzak dagoeneko baimendutako erabilerak).

– Eliminación de la limitación de que toda la edificabilidad urbanística asignada se consuma en el uso característico, permitiéndose una combinación con el resto de usos permitidos y compatibles (usos ya permitidos por el planeamiento actual).

– Eraikitakoaren mantentze eta sendotzea, zona partzialen eraisketarekin.

– Mantenimiento y consolidación de lo edificado, con demolición de zonas parciales.

Aldaketan bide-komunikazioetako sistema orokorrera bideratutako lursailak urbanizatzeko derrigortasuna mantentzen da, tartean BI-745 eta BI-3746 foru aldundiaren errepideak gurutzatzen diren lekuan kokatutako biribilgunearen zati proportzionala.

En la modificación se mantiene la obligación de urbanizar los terrenos destinados al sistema general de comunicación viaria, incluyendo la parte proporcional de la rotonda situada en el cruce de las carreteras forales BI-745 Y BI- 3746.

Eremuko lurzoru pribatuetatik (86.860 m2 guztira), 3.602 m2 foru aldundiaren bide garraioko sistema orokorrera bideratuko dira eta beste 6.632 m2, Granada ibaiaren ibilguaren ondoan kokatutakoak, espazio libreen tokiko sistemari lagako zaizkio.

Del total del suelo privado del área (86.860 m2), 3.602 m2 se destinarán al sistema general de transporte viario Foral y 6.632 m2, situados junto al cauce del río Granada, se cederán como Sistema Local de Espacios Libres.

Planaren aldaketaren eraginpean zuzenean dagoen esparrua ez da Natura 2000 sareko naturagune babestua, ezta inbentarioan sartutako gune babestua edo natura interesekoa ere. Ez da, ezta ere, EAEko Korridore Ekologikoen Sareko egitura-elementua, eta ez du inbentariatutako edo katalogatutako paisaia-baliorik.

El ámbito directamente afectado por la Modificación del Plan no coincide con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas ni de interés naturalístico inventariadas. Tampoco coincide con ningún elemento estructural de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV ni presenta valores paisajísticos inventariados o catalogados.

Hala ere, Granada ibaiaren ibilgua eremuaren bazterretik igarotzen da. Erreka ia ibilbide guztian dago kanalizatuta harri-lubetak edo hormigoizko murruak erabilita, eta egoera ekologiko eskasean dago.

No obstante, dentro del borde del ámbito discurre el cauce del río Granada que prácticamente en todo su recorrido el arroyo está canalizado, mediante escollera o muros de hormigón y presenta un estado ecológico deficiente.

Planaren aldaketa gauzatuko den lekua Uholde Arrisku Handiko Eremua da (Galindo ES017-BIZ-IBA-02). Horrez gain, planaren aldaketaren esparrua bat dator kutsatuta egon daitekeen lurzoru-partzela batekin (lurzorua kutsa dezaketen jarduerak jasaten dituzten edo jasan dituzten lurzoruen inbentarioko 48080-00066 kodea).

El ámbito de la Modificación del Plan se sitúa en un Área de Riesgo Potencial Significativo de Inundación (Galindo ES017-BIZ-IBA-02). Además, el ámbito de la Modificación del Plan es coincidente con una parcela de suelo potencialmente contaminado (código 48080-00066 del Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo).

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2018ko maiatzaren 24ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideak integratzea.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 24 de mayo de 2018 del Director de Administración Ambiental.

Ingurumen-organo honek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan se ha realizado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzeko eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta segimenduzkoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Halaber, planaren aldaketak zehaztapen hauek jaso beharko ditu:

La Modificación del plan deberá adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

– Planaren eremurako aurreikusitako beharrezko jarduera guztiak aintzat hartuko dira, 500 urteko errepikatze-denborako uraldietatik babestu ahal izateko.

– Se tendrá en consideración todas las actuaciones necesarias previstas para el área del Plan que permita una protección para la avenida de periodo de retorno de 500 años.

– Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2018ko azaroaren 29ko Ebazpenaren arabera –horren bidez, kokalekuaren lurzoru-kalitatearen adierazpena egiten da–, bateragarria da industria-biltegiaren erabilera berriarekin; halere, eremuan lurrazpiko uren kalitatea aldatu denez, kontuan hartu beharko dira ebazpen horretan urak eta lurzoruak babesteko ezarritako neurriak.

– De acuerdo a la Resolución de 29 de noviembre de 2018 del Director de Administración Ambiental por la que se declara la calidad del suelo del emplazamiento se considera compatible con el nuevo uso industrial-almacén, pero dada la alteración de calidad de las aguas subterráneas en la zona se deberá tener en cuenta las medidas establecidas para la protección de las aguas y de los suelos en esa resolución.

E) Ingurumen-efektuaren jarraipena egiteko plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterketak ikuskatze-programa egoki bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk antzemateko. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen eta atalase-balio jakin batzuen arabera burutu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El Estudio describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento y unos valores umbrales determinados.

Ezarritako kontrolei gehitu beharko zaizkie Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2018ko azaroaren 29ko Ebazpenean ezarritako lurrazpiko uren kalitate-kontrolak. Ebazpen horren bidez, kokalekuaren lurzoru-kalitatea adierazten da –Trapagarango udal-mugarteko (Bizkaia) Junkal errepidea 5025–.

A los controles establecidos deberá añadirse los controles de calidad de las aguas subterráneas establecidas en la Resolución de 29 de noviembre de 2018 del Director de Administración Ambiental por la que se declara la calidad del suelo del emplazamiento sito en Carretera del Juncal 5025, término municipal de Valle de Trápaga-Trapagaran (Bizkaia).

F) Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los planes y proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2018ko maiatzaren 24an emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak. Eragina izan behar du, besteak beste, jada artifizialdutako lurzoruen erabileraren lehenespenean, baliabideen erabilera jasangarrian eta lurraldearen gaineko esku-hartzeen paisaia-integrazio egokian.

En la evaluación ambiental de los planes y proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución 24 de mayo de 2018, del Director de Administración Ambiental. Entre otros aspectos se debe incidir en la priorización de utilización de suelos ya artificializados, el uso sostenible de los recursos ambientales y la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio.

Proiektua egikaritu ahal izateko materialak induskatu behar badira, indusketa-plan bat idatzi beharko da. Halaber, proiektua egikaritzean, obretako jardunbide egokien eskuliburua ezarri beharko da, eta honako hauek behar bezala egin beharko dira: lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa.

En el caso de que la ejecución del proyecto requiera la excavación de materiales será necesario redactar un plan de excavación. Asimismo, en la ejecución del proyecto deberá establecerse un manual de buenas prácticas en obras, realizar una adecuada gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica.

Era berean, eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen beharrezko diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko Etxebizitzen Eraikigarritasun eta Birgaitze Jasangarriari buruzko Gidaliburuan» jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

De la misma forma, en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de edificación y rehabilitación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kopurua edo -kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago isurtzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barne-airearen kalitatea, konforta eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Halaber, Granada ibaiaren ibilguaren alboan kokatutako espazio libreen tokiko sistema diseinatzeko, hauek hartuko dira kontuan: «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua», Udala Sarea 21en lan-koadernoa (20. zenbakia, 2017ko apirilekoa) eta Eusko Jaurlaritzaren «Ibaien eremuko ingeniaritza naturalistikoko tekniken eskuliburua».

Igualmente, para el diseño del Sistema Local de Espacios Libres situado junto al cauce del río Granada se tendrá en cuenta el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», cuaderno de trabajo Udala Sarea 21, n.º 20 b. abril 2017 y el «Manual de técnicas de ingeniería naturalística en el ámbito fluvial», del Gobierno Vasco.

Bigarrena.– Plana onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzen da, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta ez da gehiago eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Plan, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo a lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Tercero.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Laugarrena.– Ebazpen hau Trapagarango Udalari jakinaraztea.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento del Valle de Trápaga-Trapagaran.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urtarrilaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de enero de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental