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125. zk., 2018ko ekainaren 29a, ostirala

N.º 125, viernes 29 de junio de 2018


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
3376
3376

ERABAKIA, 2018ko ekainaren 7koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluarena, Arreta Psikologikorako Zerbitzuaren (AZP) arautegia onartzekoa.

ACUERDO de 7 de junio de 2018, del Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por el que se aprueba el Reglamento del Servicio de Atención Psicológica (SAP/APZ).

UPV/EHUren Estatutuetako 4.2. artikuluan (2011ko otsailaren 24ko EHAA, 38. zk.), adierazten da unibertsitatearen helburuetako bat dela Unibertsitateko kide guztien errealizazio pertsonal eta profesionalerako bidea eskainiko duten baldintzak bilatzea.

En el artículo 4.2 de los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (BOPV n.º 38 de 24 de febrero de 2011) figura, entre los fines de la Universidad, que ésta «procurará las condiciones que faciliten la realización personal y profesional de todas y cada una de las personas que forman parte de ella».

Estatutu horien 154.1 artikuluan, unibertsitateko kideei eskainitako laguntza eta harrera zerbitzuei dagokienean, dio ezen Zerbitzuok, modu deszentralizatuan antolatuta eta eginkizunak ere banatuta izanda, ondoko arloak bultzatuko dituzte, besteak beste, ikasleei harrera egin eta aholku eta orientazioa ematea eta Unibertsitateko kideen osasuna eta ongizatea.

En el artículo 154.1, de dichos Estatutos, con respecto a los servicios de asistencia y apoyo a la comunidad universitaria, se dice que «se fomentará la prestación de servicios, organizada de forma descentralizada y funcionalmente desconcentrada», entre otros ámbitos, en «la acogida, asesoramiento y orientación de estudiantes y en la salud y bienestar de las personas integrantes de la Comunidad Universitaria».

Era berean, Europako Unibertsitate Eremuaren (EUE) barruan eta beren gizarte dimentsioa bermatuko bada, begien bistakoa da neurriak hartu behar direla ikasleen orientazio eta aholkularitzarako zerbitzuak hornitzeko, beren prestakuntza akademikoa ahalik eta hobekien aprobetxatzea ekidinen luketen premia psikosozial eta psikopedagogikoak beteko badira.

Asimismo, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) y para garantizar su dimensión social, se pone en evidencia la necesidad de adoptar medidas dirigidas a proveer servicios de guía y consejo al alumnado, de cara a cubrir necesidades psicosociales y psicopedagógicas que pueden dificultar el aprovechamiento óptimo de su formación académica.

UPV/EHUren Gobernu Kontseiluak, 2008ko urtarrilaren 24an eta estatutuen baitan, onetsi zuen Psikologia Aplikatuko Zerbitzua martxan jarri eta bere arautegi orokorra onartzea. 2012ko ekainaren 12an aldaketak egin ziren SPA/PAZren arautegi orokorrean, UPV/EHUren estatutuetan egindako aldaketak eta Izaera Pertsonaleko Datuen Babeserako abenduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoaren onarpenak eraginda.

El 24 de enero de 2008 y en el marco de sus Estatutos, el Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea aprobó la creación del Servicio de Psicología Aplicada y su Reglamento General. El 12 de junio de 2012 se procedió a una modificación del Reglamento General del SPA/PAZ debido a la modificación de los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea y la aprobación de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal.

SPA/PAZn hartutako ikasleen profila, kidego honen sorospen premiak eta Europar Batasunaren datuen babeserako arautegi orokorra (DBAO) indarrean sartu dela kontutan hartuta, agerikoa da arautegi orokor hau ez dela nahikoa zerbitzuak jorratzen dituen egoerak babestu eta erantzunik emateko. Horregatik, aldaketa egin beharra dago bai zerbitzuaren izenean nola bertan garatutako eginkizun batzuetan.

El perfil del alumnado atendido en el SPA/PAZ, las necesidades de asistencia de este colectivo y la entrada en vigor del Reglamento General de Protección de Datos de la Unión Europea (RGPD), ha puesto en evidencia la insuficiencia de dicho Reglamento General para dar cobertura y respuesta a todas las situaciones abordadas desde el mismo, por lo que se necesita una modificación tanto del nombre del Servicio, como de algunas de las funciones desempeñadas.

Hori dela eta, Gerentziaren eta lege zerbitzuaren aldeko txostenak eskuratuta, eta idazkari nagusiaren proposamenez, Gobernu Kontseiluak honako hau

Por ello y con los informes favorables de la Gerencia y del servicio jurídico, a propuesta del Secretario General, el Consejo de Gobierno,

ERABAKI DU:
ACUERDA:

Lehenengoa.– Onestea Arreta Psikologikorako Zerbitzuaren (APZ) arautegia, eranskinean jasota dagoen bezala.

Primero.– Aprobar el Reglamento del Servicio de Atención Psicológica (SAP) en los términos recogidos en el anexo.

Bigarrena.– Agintzea arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila, argitaratu eta hurrengo egunean sartuko delarik indarrean.

Segundo.– Ordenar la publicación del Reglamento en el Boletín Oficial del País Vasco, entrando en vigor al día siguiente de su publicación.

Leioa, 2018ko ekainaren 7a.

Leioa, a 7 de junio de 2018.

Errektorea,

La Rectora,

NEKANE BALLUERKA LASA.

NEKANE BALLUERKA LASA.

Idazkari nagusia,

El Secretario General,

PEDRO MARÍA IRIONDO BENGOA.

PEDRO MARÍA IRIONDO BENGOA.

UPV/EHUKO ARRETA PSIKOLOGIKORAKO ZERBITZUKO (SAP/APZ) ARAUDI OROKORRA
REGLAMENTO GENERAL DEL SERVICIO DE ATENCIÓN PSICOLÓGICA DE LA Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (SAP/APZ)

Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Estatutuetako (2011ko otsailaren 24ko EHAA, 38.a) 4.2 artikuluaren arabera, Unibertsitatearen helburuetako bat da «Unibertsitateko kide guztien errealizazio pertsonal eta profesionalerako bidea eskainiko duten baldintzak» sustatzea.

En el artículo 4.2 de los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (BOPV n.º 38 de 24 de febrero de 2011) figura, entre los fines de la Universidad, que ésta «procurará las condiciones que faciliten la realización personal y profesional de todas y cada una de las personas que forman parte de ella».

Aipaturiko Estatutuetako 154.1 artikuluaren arabera, unibertsitateko kideei laguntzeko zerbitzuei dagokienez, «zerbitzuok, modu deszentralizatuan antolatuta eta eginkizunak ere banatuta izanda», ondoko arloak bultzatuko dira, besteak beste: «Ikasleei harrera egin eta aholku eta orientazioa ematea» eta «Unibertsitateko kideen osasuna eta ongizatea».

En el artículo 154.1, de dichos Estatutos, con respecto a los servicios de asistencia y apoyo a la comunidad universitaria, se dice que «se fomentará la prestación de servicios, organizada de forma descentralizada y funcionalmente desconcentrada», entre otros ámbitos, en «la acogida, asesoramiento y orientación de estudiantes y en la salud y bienestar de las personas integrantes de la Comunidad Universitaria».

Bestalde, Europako Unibertsitate Eremuaren (EUE) baitan, haren dimentsio soziala bermatzeko, beharrezkotzat jotzen da ikasleak bideratzeko eta aholku emateko zerbitzuak eskaintzeko neurriak ezartzea, prestakuntza akademikoaren aprobetxamendua oztopa dezaketen premia psikosozialei eta psikopedagogikoei erantzuteko. Bistakoa denez, esku-hartze orokorrak ez ezik, krisi egoeretan egokiak diren esku-hartze espezifikoak ere behar dira premia horiei erantzuteko.

Asimismo, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) y para garantizar su dimensión social, se pone en evidencia la necesidad de adoptar medidas dirigidas a proveer servicios de guía y consejo al alumnado, de cara a cubrir necesidades psicosociales y psicopedagógicas que pueden dificultar el aprovechamiento óptimo de su formación académica. Es evidente que dichas necesidades exigen tanto intervenciones de índole general e inespecífico, como intervenciones específicas e indicadas en situaciones de crisis.

Horiek horrela, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak, bere Estatutuen esparruan, Psikologia Aplikatuko Zerbitzua eta bere Araudi Orokorra sortzea onartu zuen 2008ko urtarrilaren 24ko saioan. 2012an, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak, maiatzaren 16ko saioan, Araudi Orokorraren aldaketa onartu zuen, gaur egun indarrean dagoena.

Así, en el marco de sus Estatutos, el Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, en su sesión del 24 de enero de 2008, aprobó la creación del Servicio de Psicología Aplicada y su Reglamento General. En 2012, el Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, en su sesión del 16 de mayo, aprobó una modificación de dicho Reglamento General, vigente en la actualidad.

Azken boladan gertatutako aldaketak direla eta, egokitzat jo da Araudia berriro aldatzea. Psikologia Aplikatuko Zerbitzuko Zuzendaritza Kontseiluak hala erabaki zuen, 2018ko maiatzaren 10eko saioan, eta honako Araudi Orokor hau proposatu du. Proposatutako aldaketarik garrantzitsuena zerbitzuaren izenari dagokiona da, izen berria Servicio de Atención Psicológica – Arreta Psikologikorako Zerbitzua (SAP/APZ) izanik.

Los cambios acaecidos en los últimos tiempos han aconsejado una nueva modificación de dicho Reglamento, la cual ha sido aprobada por el Consejo de Dirección del Servicio de Psicología Aplicada en sesión de 10 de mayo de 2018, por lo que se propone el siguiente Reglamento General. La modificación propuesta más importante es la referente al cambio de denominación del servicio, proponiéndose la nueva denominación de Servicio de Atención Psicológica – Arreta Psikologikorako Zerbitzua (SAP/APZ).

SAP/APZren izaera.

Naturaleza del SAP/APZ.

1. artikulua.– Zerbitzuaren izena «Servicio de Atención Psicológica – Arreta Psikologikorako Zerbitzua (SAP/APZ)» izango da.

Artículo 1.– El nombre del Servicio será Servicio de Atención Psicológica – Arreta Psikologikorako Zerbitzua (SAP/APZ).

2. artikulua.– SAP/APZ Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko zerbitzu bat da, eta unibertsitateko kideei laguntza psikologikoa ematea du helburu.

Artículo 2.– El SAP/APZ es un Servicio de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea dirigido a la comunidad universitaria y cuya finalidad es ofrecer atención psicológica a la misma.

3. artikulua.– Arreta Psikologikorako Zerbitzua Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko errektorearen mende egongo da, eta hala dagokionean, errektoreorde bat izendatuko da, dagozkion eskumenak gauzatzeko, eskuordetzez.

Artículo 3.– El Servicio de Atención Psicológica dependerá del Rector o de la Rectora de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, ejerciendo las competencias correspondientes, por delegación, el/la Vicerrector/a que se designe.

4. artikulua.– SAP/APZaren egoitza Gipuzkoako Campusean dago, Ignacio Maria Barriola Ikastegian. Hala ere, azpi-egoitza bana sor daiteke Bizkaiko eta Arabako Campusetan.

Artículo 4.– La sede del SAP/APZ se establece en el Campus de Gipuzkoa, en el Centro Ignacio María Barriola, sin perjuicio de que se creen dos subsedes en los Campus de Bizkaia y Araba.

SAP/APZren eginkizunak.

De las funciones del SAP/APZ.

5. artikulua.– SAP/APZk honako eginkizun hauek ditu:

Artículo 5.– Son funciones del SAP/APZ:

5.1.– Lehen mailako prebentzio-programak gauzatzea, Psikologiaren arloan, tailer psikoedukatibo formatuan, unibertsitateko ikasleentzat. Lehen mailako prebentzioaren helburua da arazo psikologikoak saihestea eta osasun orokorra sustatzea, arlo akademikoan. Zehazki, gizabanakoek bitarteko pertsonal gehiago izan ditzaten lortu nahi da lehen mailako prebentzioaren bidez, eta pertsonen bizi-kalitatea hobetuko duten jokabide osasungarriak sustatu nahi dira.

5.1.– Realizar Programas de prevención primaria en el ámbito de la Psicología, en formato de Talleres psicoeducativos, dirigidos al alumnado universitario. Esta prevención primaria está dirigida a evitar, en el ámbito académico, la aparición de problemas psicológicos, buscando la promoción de la salud general. Concretamente se trata de aumentar los recursos personales de los individuos y fomentar conductas saludables que mejoren la calidad de vida de las personas.

Lehen mailako prebentzio-programak gauzatzeko, ikasleen gaitasunak hobetzea helburu duten prestakuntza-jarduerak egin daitezke, unibertsitateko eguneroko bizitzarako oinarrizko trebetasun sozialak sustatzeko, hala nola denboraren kudeaketa egokia, taldeko lan-estrategiak edo bizi-ohitura osasungarriak (tabako-, alkohol- eta beste droga-kontsumoaren prebentzioa, tratu onak harremanetan, etab.), besteak beste.

Para la realización de dichos Programas de prevención primaria, podrán efectuarse actividades formativas orientadas a mejorar las competencias del alumnado, fomentando habilidades sociales básicas para la vida diaria en la Universidad como la correcta gestión del tiempo, las estrategias de trabajo grupal o los estilos de vida saludables (prevención del consumo de tabaco, alcohol u otras drogas, buenos tratos en las relaciones, etc.), entre otros.

Tailer hauek taldeka diseinatuko eta ezarriko dira, eta jarraipena izango badute, ebaluatu egin beharko dira.

Estos Talleres se diseñarán e implementarán en formato grupal y deberán ser evaluados para su continuidad.

5.2.– Bigarren mailako prebentzio-programak gauzatzea, tailer psikoedukatibo formatuan, unibertsitateko ikasleentzat. Bigarren mailako prebentzioaren helburua da nahasmendu baten lehenengo faseetako konplikazioak murriztea eta nahasmenduaren iraupena txikitzea. Hain zuzen ere, prebentzio-jarduera hauen helburua da arazoekin edo nahasmenduekin erlazionatutako jokabide arriskutsuak garaiz detektatzea, hasierako fasean aldatu ahal izateko.

5.2.– Realizar Programas de prevención secundaria, en formato de Talleres psicoeducativos, dirigidos al alumnado universitario. Este tipo de prevención está dirigida a disminuir las complicaciones en las primeras fases de un trastorno y a reducir la duración de las perturbaciones asociadas al mismo. La atención se dirige a la detección temprana de los casos o conductas de riesgo relacionadas con los problemas o trastornos, con el fin de modificarlos en la fase inicial.

Bigarren mailako prebentzio-programak gauzatzeko, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleen gaitasunak hobetzea helburu duten prestakuntza-jarduerak egin daitezke, hala nola pertsonen arteko gatazkei, azterketek eragiten duten antsietateari eta abarri aurre egiten irakasteko.

Para la ejecución de dichos Programas de prevención secundaria, podrán realizarse actividades formativas orientadas a mejorar las competencias del alumnado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por ejemplo, en el afrontamiento de conflictos interpersonales, en la ansiedad ante los exámenes, etc.

Tailer hauek taldeka diseinatuko eta ezarriko dira, eta jarraipena izango badute, ebaluatu egin beharko dira.

Estos Talleres se diseñarán e implementarán en formato grupal y deberán ser evaluados para su continuidad.

5.3.– Laguntza psikologikoa ematea, hala eskatzen duten unibertsitateko ikasle, irakasle eta AZPkoei.

5.3.– Prestar atención psicológica al alumnado, al profesorado y al PAS universitario que lo solicite.

5.3.1.– Gehienez ere 8-10 saio egingo dira, honako hauek barne: ebaluazioa eta hasierako diagnostikoa, informazioa, orientazioa, babesa, aholkua eta, hala dagokionean, dagokion zerbitzura bideratzea.

5.3.1.– Dicha atención psicológica consistirá en sesiones individuales, hasta un máximo de 8-10 sesiones, que incluirán una valoración y primera impresión diagnóstica, información sobre la misma, orientación, apoyo, consejo y derivación en su caso.

5.3.2.– Jasailea beste zerbitzu batera bideratu behar bada, ahal den tratamendurik onena eta ahal diren baldintzarik onenak eskaintzen ahalegindu beharko da. Horretarako, laguntza psikologikorako zentro, zerbitzu eta profesionalen zerrenda bat egingo da, era inpartzialean eta gardenean.

5.3.2.– Se fomentará la derivación al mejor tratamiento posible y en las mejores condiciones, ofertando un listado de Centros, dispositivos de atención psicológica y profesionales, de manera imparcial y transparente.

5.4.– Graduko eta graduondoko ikasleentzako praktikak antolatzeko hitzarmenak ezartzea. Unibertsitateko ikasleek kanpoan egiten dituzten praktika akademikoak arautzen dituen uztailaren 11ko 592/2014 Errege Dekretuak zuzenduko ditu praktika horiek, curriculumeko nahiz curriculumetik kanpoko praktiketarako Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko araudiaren arabera.

5.4.– Establecer convenios para la organización de prácticas para el alumnado de Grado o Postgrado. Estas prácticas se regirán por el Real Decreto 592/2014, de 11 de julio, por el que se regulan las prácticas académicas externas de los estudiantes universitarios, de acuerdo a la normativa de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea tanto para prácticas curriculares como extracurriculares.

6. artikulua.– SAP/APZk beharrezkotzat jotzen dituen jarduera guztiak sustatuko eta kudeatuko ditu bere helburuak betetzeko, honako irizpide hauen arabera:

Artículo 6.– Para la consecución de la finalidad propuesta, el SAP/APZ promoverá y gestionará cuantas actividades considere necesarias, con arreglo a los siguientes criterios:

a) SAP/APZ Psikologia Fakultatearekin eta Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Prebentzio Zerbitzuko osasun arloarekin koordinatuko da.

a) El SAP/APZ actuará en coordinación con la Facultad de Psicología y con el área médica del Servicio de Prevención de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

b) SAP/APZren jarduerek ez dute irabazi asmorik izango.

b) Las actividades del SAP/APZ estarán exentas de ánimo de lucro.

c) Erabiltzaileei kalitate goreneko arreta eskaintzen saiatu beharko da, eta pazientearen autonomiari buruzko 41/2002 Legeari jarraiki, haren eskubideak errespetatzen direla bermatu beharko da.

c) Se procurará la máxima calidad en la atención a sus usuarios y usuarias garantizando el respeto a sus derechos siguiendo la Ley 41/2002 de Autonomía del Paciente.

d) Esku-hartze psikologikoetako ebidentzia zientifikoetan oinarritutako ezaguerak erabiliko dira.

d) Se utilizarán los conocimientos basados en la evidencia científica de las intervenciones psicológicas.

e) SAP/APZk arreta handiz zainduko du lanbidean ari diren gainerako kide edo erakundeei bidegabeko lehiarik egiten ez zaiela.

e) El SAP/APZ vigilará con especial celo el que no se incurra en prácticas de competencia desleal con otros miembros o entidades que trabajan en el ejercicio libre de la profesión.

SAP/APZko gobernu organoa.

Órgano de gobierno del SAP/APZ.

7. artikulua.– Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko SAP/APZko gobernu-organoa Zuzendaritza Kontseilua izango da.

Artículo 7.– El órgano de Gobierno del SAP/APZ de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea será su Consejo de Dirección.

8. artikulua.– Zuzendaritza Kontseilua SAP/APZko gobernu-, administrazio- eta kudeaketa-organoa da. Karguagatiko kideak honako hauek izango dira:

Artículo 8.– El Consejo de Dirección es el órgano de gobierno, administración y gestión del SAP/APZ. Estará compuesto por los siguientes miembros natos:

a) Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko errektorea, edo hark ordezkari izendatutako errektoreordea, Zuzendaritza Kontseiluko buru izango dena.

a) El Rector o Rectora de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, o Vicerrector o Vicerrectora en quien delegue, que ejercerá la Presidencia.

b) SAP/APZko zuzendaria.

b) El Director o Directora del SAP/APZ.

c) Psikologia Fakultateko dekanoa.

c) La Decana o Decano de la Facultad de Psicología.

d) SAP/APZko edozein eginkizunetan lankide gisa arituko den Psikologia Fakultateko irakasle bat.

d) Un profesor o profesora de la Facultad de Psicología colaborador/a con el SAP/APZ.

Gobernu organoaren eginkizunak eta funtzionamendua.

De las funciones y funcionamiento de los órganos de gobierno.

9. artikulua.– Zuzendaritza Kontseiluaren eginkizunak honako hauek izango dira, maila bereko edo altuagoko beste xedapen batzuetan ezar daitezkeen eginkizunei kalterik egin gabe:

Artículo 9.– Las funciones del Consejo de Dirección, sin perjuicio de las que se atribuyan en otras disposiciones de igual o mayor rango, serán:

a) Zerbitzuak behar bezala eskaintzen direla zaintzea.

a) Velar por la correcta prestación de los servicios.

b) Zuzendariak eskatuta, ikasturte bakoitzeko Kudeaketa Programa eta Aurrekontu Proposamena onartzea.

b) Aprobar, a instancia del Director/a, para cada curso académico, el Programa de Gestión y la Propuesta de Presupuesto.

c) Zuzendariak eskatuta, ikasturte amaitu berriko Kudeaketa Memoria onartzea.

c) Aprobar, a instancia del Director/a, la Memoria de Gestión del curso inmediato finalizado.

d) SAP/APZko lankide izan nahi duten irakasleen curriculuma ebaluatzea.

d) Valorar el curriculum del profesorado que desee colaborar en el SAP/APZ.

e) Zuzendariak proposatutako programa espezifikoak aztertzea, balioztatzea eta dagozkion erabakiak hartzea.

e) Estudiar, valorar y tomar decisiones acerca de las diferentes propuestas que le sean presentadas por el/la Director/a de cara a la puesta en marcha de Programas específicos.

f) Programa espezifikoen jarraipena egitea eta, hala dagokionean, ebaluazioaren emaitzak kontuan hartuta, programa horiei jarraipena ematea erabakitzea.

f) Realizar el seguimiento y en su caso, aprobar la continuidad de estos programas en función de la evaluación de los mismos.

g) Zuzendariak proposatuta, SAP/APZko barne-funtzionamenduko arauak eta urteko bileren eta zereginen egutegia onartzea, eta bete daitezen zaintzea.

g) Aprobar, a propuesta del Director/a, las normas de funcionamiento interno del SAP/APZ, el calendario anual de reuniones y tareas y velar por su cumplimiento.

10. artikulua.– SAP/APZko Zuzendaritza Kontseiluaren erabakien aurka gorako errekurtsoa jarri ahalko zaio errektoreari, eta errekurtsoa ordezkari izendatutako errektoreordeak ebatzi ahalko du.

Artículo 10.– Los acuerdos del Consejo de Dirección del SAP/APZ serán recurribles en alzada ante el Rector o Rectora, y podrán ser resueltos, por delegación, por el Vicerrector o Vicerrectora que corresponda.

11. artikulua.– SAP/APZko Zuzendaritza Kontseiluak ohiko eta ezohiko bilerak egingo ditu. Kontseiluko buruak bere kabuz edo gutxienez bi kidek proposatuta horretarako deia egiten duen guztietan bilduko da.

Artículo 11.– Las sesiones del Consejo de Dirección del SAP/APZ podrán ser ordinarias y extraordinarias. Se reunirá cuantas veces sea convocado por la presidencia, por propia iniciativa o a propuesta de, al menos, dos de sus miembros.

Nolanahi ere, ikasturtea amaitzean behin bilduko da eta ikasturte amaitu berriko Kudeaketa Memoria eta hurrengo ikasturterako Kudeaketa Programa eta Aurrekontua onartu beharko ditu.

En todo caso, se reunirá una vez al finalizar el curso académico y deberá aprobar la memoria de Gestión del curso finalizado y el Programa de Gestión y el Presupuesto para el curso entrante.

Administrazioko legeria orokorrean eta aplikatu beharreko gainerako arauetan kide anitzeko organoetarako ezarrita dagoenari jarraiki jardungo du Zuzendaritza Kontseiluak.

Su funcionamiento se ajustará a lo establecido sobre órganos colegiados en la legislación administrativa común y demás normativa aplicable.

12. artikulua.– Erabakiak hartu ahal izateko, emandako boto baliodunen artetik gehiengo sinplea beharko da. Berdinketa izanez gero, kontseiluburuak kalitateko botoa izango du. Zuzendaritza Kontseiluko kideren batek hala eskatzen badu, botazioa isilpekoa izango da. Gainera, pertsonei eragiten dien guztietan ere isilpekoa izango da.

Artículo 12.– Los acuerdos habrán de adoptarse por mayoría simple de votos válidamente emitidos. En caso de empate la Presidencia dispondrá de voto de calidad. La votación será secreta siempre que lo solicite algún miembro del Consejo de Dirección y, en todo caso, cuando afecte a personas.

Aurkako botoa ematen dutenek, edo abstenitu egiten direnek, ez dute erantzukizunik izango Zuzendaritza Kontseiluak hartutako erabakietan. Xede horrekin, botazioa isilpekoa denean, akta idazten ari denari eman beharko dio interesdunak boto-txartela, botazioko unean.

Quienes voten en contra o quienes se abstengan, quedarán exentos/as de la responsabilidad que, en su caso, pueda derivarse de los acuerdos del Consejo de Dirección. A tal efecto, cuando la votación sea secreta, el interesado o la interesada, en el mismo acto de votación, deberá entregar su papeleta a quien levante el acta, que quedará adjuntada a la misma.

13. artikulua.– SAP/APZko zuzendaria errektoreak izendatuko du, arloan ardura duen errektoreordeak proposatuta eta gainerako instantziek esan beharrekoa entzun ondoren, Psikologia Klinikoa edo Osasun Psikologia Orokorreko espezialitatea duten eta karguak berezko dituen zereginak betetzeko prestakuntza teknikoa eta eskarmentua dituzten Psikologia Fakultateko pertsonen artean. Errektoreak, edozein unetan, izendapena baliogabetu dezake. Era berean, egokitzat jotzen badu, baimena berritu dezake.

Artículo 13.– El Director o Directora del SAP/APZ, será nombrado/a por el Rector o Rectora, a propuesta de la Vicerrectora o Vicerrector responsable por razón de la materia y oídas el resto de instancias, entre personas de la Facultad de Psicología con especialidad en Psicología Clínica o Psicología General Sanitaria, con preparación técnica y experiencia suficiente para desempeñar las labores propias del cargo. El nombramiento será, en todo momento, revocable por decisión del Rector o Rectora, quien renovará la autorización, si así lo considera.

Zuzendariak eginkizun hauek izango ditu:

Son funciones del Director o Directora, las siguientes:

a) Ikasturtearen amaieran, ikasturte amaitu berriko Kudeaketa Memoria eta hurrengo ikasturterako Kudeaketa Programa eta Aurrekontu Proposamena proposatzea Zuzendaritza Kontseiluari.

a) Presentar al Consejo de Dirección, al finalizar cada curso académico la Memoria de Gestión del curso inmediatamente finalizado y el Programa de Gestión y la Propuesta de Presupuesto para el curso entrante.

b) Irakasle lankideek aurkeztu dizkioten prebentzio- eta prestakuntza-jardueren artean egokitzat jo dituenak Zuzendaritza Kontseiluari proposatzea.

b) Proponer al Consejo de Dirección aquellas actividades preventivas y formativas que le sean presentadas por el profesorado colaborador y que se consideren pertinentes.

c) SAP/APZko barne-funtzionamenduko arauak eta urteko bileren eta zereginen egutegia Zuzendaritza Kontseiluari proposatzea, eta bete daitezen zaintzea.

c) Proponer al Consejo de Dirección las normas de funcionamiento interno del SAP/APZ, el calendario anual de reuniones y tareas y velar por su cumplimiento.

d) Zuzendaritza Kontseiluko bilerak koordinatzea, idazkari-lanak gauzatuta.

d) Coordinar las reuniones del Consejo de Dirección, ejerciendo las labores de Secretario o Secretaria del mismo.

e) Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko beste zerbitzu batzuekin harremanetan egotea, unibertsitateko kideentzat baliagarriak diren lehen edo bigarren mailako prebentzio-jarduerak antolatzeko.

e) Establecer contactos con otros Servicios de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea para organizar actividades de prevención primaria o secundaria que sean de utilidad para la comunidad universitaria.

f) Posta elektronikoz edo telefonoz jasotzen diren laguntza psikologiko klinikorako eskariak koordinatzea eta bideratzea, Campusetako terapeutengana bideratzeak kudeatuz.

f) Coordinar y derivar la demanda de atención psicológica clínica que llegue a través del correo electrónico o el teléfono, gestionando la derivación a los y las terapeutas de los distintos Campus.

g) Araudi honetan ezarritako irizpideak betetzen direla zaintzea, SAP/APZko helburuei eta eginkizunei dagokienez.

g) Velar por el correcto cumplimiento de los criterios establecidos en este reglamento en los diferentes objetivos y funciones del SAP/APZ.

h) Laguntza klinikoaren datuak biltzea, fitxa protokolizatuaren arabera (III. eranskina), eta dagokion fitxategi partekatuan sartzea kudeatzea.

h) Recoger los datos de la asistencia clínica según ficha protocolizada (Anexo III) y gestionar su inclusión en el fichero compartido correspondiente.

i) SAP/APZko erabiltzaile guztiei kontsultak amaitzean bidaliko zaien zerbitzuarekiko gogobetetze-inkestaren datuak biltzea eta emaitzak urteko Kudeaketa Memorian aurkeztea.

i) Recoger los datos de la Encuesta de satisfacción con el Servicio, que se enviará a toda persona que finaliza su consulta con el mismo y presentar los resultados en la Memoria de Gestión anual.

j) Zuzendaritza Kontseiluari SAP/APZren funtzionamenduaren berri ematea eta hari buruzko zeinahi interpelaziori erantzutea.

j) Informar al Consejo de Dirección del funcionamiento del SAP/APZ y responder ante cualquier interpelación sobre el mismo.

Laguntza zereginak.

De las funciones asistenciales.

14. artikulua.– SAP/APZko Zuzendaritza Kontseiluak laguntza-zerbitzuaren eta esku-hartze orokorreko zerbitzuaren irismena zehaztuko du bere premien arabera, eta baita zerbitzu horretan integratuko direnen kopurua eta profil profesionala ere.

Artículo 14.– El Consejo de Dirección del SAP/APZ definirá, en función de sus necesidades, el alcance de su dispositivo asistencial y de intervención general, así como el número y perfil profesional de quienes se integren en el mismo.

15. artikulua.– Zerbitzuan Psikologia Klinikoa edo Osasun Psikologia Orokorra espezialitateetako psikologoak jardungo dira. Edonola ere, laguntza klinikoa emateko Psikologoen Elkargo Ofizialeko kide izan beharko da, eta laguntza kanpoko langile kontratatuek ematen badute, erantzukizun zibileko aseguru bat kontratatu beharko da.

Artículo 15.– El Servicio será atendido por psicólogos o psicólogas con especialidad en Psicología Clínica o Psicología General Sanitaria. En todos los casos, para realizar asistencia clínica, será necesario estar colegiado/a en el Colegio Oficial de la Psicología que le corresponda y en caso de que la asistencia la realice personal externo contratado se deberá contratar un seguro de Responsabilidad Civil.

16. artikulua.– Ikasturte hasieran, SAP/APZko zuzendariak deialdi bat bidaliko die Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Psikologia Fakultateko irakasle guztiei, irakasle lankide berriak sartzeko aukera emateko. Nahi duten irakasleek 15. artikuluan zehaztutako espezializazio eta prestakuntza baldintzak bete beharko dituzte, eta lankidetza-eskaeraren fitxa bete beharko dute (I. eranskina).

Artículo 16.– Al principio de cada curso académico, el/a Director/a del SAP/APZ enviará una convocatoria abierta a todo el profesorado de la Facultad de Psicología de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea para posibilitar nuevas incorporaciones de profesorado colaborador. El profesorado interesado deberá cumplir con las condiciones de especialidad y formación especificadas en el artículo 15 y deberán cumplimentar la ficha de solicitud de colaboración (Anexo I).

17. artikulua.– SAP/APZn orientazioa eta arreta psikologikoa ematen duten langileen eginkizunak dira:

Artículo 17.– Son funciones del personal que presta orientación y atención psicológica en el SAP/APZ:

a) SAP/APZko datuekiko isilekotasun-konpromisoa izenpetzea (V. eranskina).

a) Firmar el compromiso de confidencialidad con los datos del SAP/APZ (Anexo V).

b) Zuzendariak bideratutako pertsonak artatzea eta beren ebaluazio diagnostikoa egitea, bakoitzak zer laguntza behar duen zehazteko.

b) Atender a las personas que le son derivadas por el/la Director/a, realizando una evaluación y valoración diagnóstica para determinar el tipo de ayuda más adecuada en cada caso.

c) Kasu bakoitzean erabakitzen diren saioak gauzatzea (ebaluazioa, aholkularitza, orientazioa, babesa, etab.).

c) Llevar a cabo las sesiones de evaluación, consejo, orientación, apoyo, etc. que se estipulen en cada caso concreto.

d) Zuzendaritza Kontseiluak SAP/APZko laguntza psikologikoari begira ezarritako gidalerroak betetzea.

d) Cumplir con las directrices que establezca el Consejo de Dirección para la atención psicológica en el SAP/APZ.

e) Hilero zuzendariarekin biltzea, Zerbitzuan eragina duten gauza guztiak antolatzeko: laguntza-zerbitzuaren funtzionamendua, kronograma, ordutegiak...

e) Reunirse con el/la Director/a mensualmente para organizar el funcionamiento de la asistencia, el cronograma, la dedicación horaria y todas otras cuestiones que afecten al Servicio.

f) Erabiltzaileei eskura dituzten zerbitzuen berri ematea eta beti beren baimena eskuratzea, idatziz, erabakitako esku-hartzeak gauzatzen hasi aurretik. Baimen informatu pertsonalizatua atxikitako ereduaren arabera idatziko da (II. eranskina).

f) Informar a los usuarios y usuarias de las prestaciones de que disponen y recabar siempre su consentimiento por escrito para la intervención asistencial indicada. El consentimiento informado personalizado se redactará siguiendo el modelo adjunto (Anexo II).

g) Praktiketako programa baten baitan kontsultan ikasleak egotea beharrezkoa denean, horren berri ematea erabiltzaileei, eta onartzeko edo ezetz esateko eskubidea dutela jakinaraztea. Erabakia baimen informatuaren dokumentu pertsonalizatuan adierazi beharko da (II. eranskina).

g) Informar a los usuarios y usuarias cuando vaya a desarrollarse un programa de prácticas que requiera la presencia en consulta de alumnado, exponiéndoles su derecho a negarse o a aceptar dicha presencia. Debe dejarse constancia de la decisión en el documento personalizado de consentimiento informado (Anexo II).

h) Erabiltzaileen artapenean sortutako informazio garrantzitsua eta dokumentu guztiak historia klinikoetan sartzea. Historia klinikoan dauden datu pertsonalak bakarrik tratatu ahal izango dira jaso diren helburuetarako eta beti ere errespetatuz datuak babesteko indarrean dauden aurreikuspen legalak eta arauak.

h) Incluir la información relevante y toda la documentación generada en la asistencia a los usuarios y usuarias en sus correspondientes historias clínicas. Los datos de carácter personal que se contengan en el mismo sólo podrán tratarse para los fines que hubieran sido recabados y con pleno respeto a las previsiones legales o reglamentarias que en materia de protección de datos resulten de aplicación.

i) SAP/APZko erabiltzaileei Zerbitzuarekiko Asebetetze Inkesta (IV. eranskina) bidaltzea arreta psikologikoa amaitzean.

i) Enviar a la persona usuaria, a la finalización de la atención psicológica, la Encuesta de Satisfacción con el Servicio (Anexo IV).

j) Tailer psikoedukatiboei dagokienez, azken memoria egitea eta Zerbitzuko zuzendariari ematea.

j) En el caso de realización de Talleres psicoeducativos deberá elaborarse un informe final sobre los mismos que será entregada a la Dirección del Servicio.

18. artikulua.– SAP/APZk datuak eman ditzake ikerketa-proiektuak edo lanak gauzatzeko, baldin eta Euskal Herriko Unibertsitateko Gizakiekin lotutako Ikerketarako Etika Batzordeak (GIEB) proiektuaren aldeko txostena egin badu eta SAP/APZko Zuzendaritza Kontseiluak onartzen badu datuak ematea.

Artículo 18.– El SAP/APZ podrá facilitar datos para el desarrollo de proyectos o trabajos de investigación siempre que el proyecto esté informado favorablemente por la Comisión de Ética en la Investigación con Seres Humanos (CEISH) de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea y sea aprobada dicha cesión de datos por el Consejo de Dirección del SAP/APZ.

19. artikulua.– SAP/APZk aurrekontu bat izango du, arloan ardura duen Errektoreordetzak esleitutakoa.

Artículo 19.– El SAP/APZ dispondrá de un presupuesto asignado por el Vicerrectorado responsable por razón de la materia.

20. artikulua.– Araudi honen bidez SAP/APZri agindutako zereginek ez diote kalterik egingo araudiak Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Prebentzio Zerbitzuari agindutakoei.

Artículo 20.– Las tareas encomendadas en este Reglamento al SAP/APZ se entenderán sin perjuicio de las reglamentariamente atribuidas al Servicio de Prevención de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

21. artikulua.– SAP/APZk Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko edozein Zerbitzu edo Zuzendaritzari lagun diezaioke, bere eginkizunak betetzeko laguntza eskatuko balu. Horretarako, dagozkion mekanismoak ezarriko dira.

Artículo 21.– El SAP/APZ podrá prestar la colaboración necesaria a cualquier Servicio o Dirección de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, en el supuesto de que así lo requiriese en el ejercicio de sus funciones, arbitrando para ello los mecanismos oportunos.

22. artikulua.– Araudi hau aldatu nahi bada, berau onartzeko behar izan diren tramite berberak bete beharko dira, kontuan hartuta aldatu nahi diren edukiak Errektoregoaren zer arlori dagozkion. Araudia aldatzeko proposamenak aurrera egitekotan, Zuzendaritza Kontseiluaren onespena beharko du. Aldaketa onartuz gero, Zuzendaritza Kontseiluak dagozkion errektoreordetzei aurkeztuko die proposamena, haiek izapideak egin ditzaten.

Artículo 22.– La reforma del presente Reglamento requerirá esencialmente los mismos trámites que los seguidos para su aprobación, en función de las áreas del Rectorado a las que competan las cuestiones objeto de reforma. La propuesta requerirá la aprobación del Consejo de Dirección, que la elevará a los Vicerrectorados correspondientes para la tramitación que proceda.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

2012ko maiatzaren 16an Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak onartu zuen Psikologia Aplikatuko Zerbitzuko Araudi Orokorra indargabetuta gelditu da.

Queda derogado el Reglamento General del Servicio de Psicología Aplicada (SPA/PAZ) aprobado por Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea en sesión de 16 de mayo de 2012.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Araudi hau indarrean jarriko da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean.

El presente Reglamento entrará en vigor el día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental