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50. zk., 2017ko martxoaren 13a, astelehena

N.º 50, lunes 13 de marzo de 2017


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
1311
1311

ERABAKIA, 2016ko abenduaren 15ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko.

ACUERDO de 15 de diciembre de 2016, del Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por el que se aprueba la Normativa reguladora de la Evaluación del alumnado en las titulaciones oficiales de Grado.

Graduko ikasketak 2010-2011ko ikasturtean ezarri ziren UPV/EHUn. Ordutik hona, ikasturtez ikasturte aldaketa txikiak sartu dira ikasketa horietako ebaluazio arauetan, arauok aplikatzerakoan sortuz joan diren arazoei aurre egiteko.

En el curso académico 2010-2011 se implantaron los estudios de grado en la UPV/EHU. Desde entonces, la normativa de evaluación de estas enseñanzas ha ido incorporando cada curso académico pequeños cambios con el fin de solventar los problemas que han ido surgiendo en su aplicación.

Horrez gain, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak UPV/EHUko Ikasleen Arautegia onartu zuen 2012ko ekainaren 21eko bileran. Arautegi horrek, unibertsitateko ikasketa guztiei aplikatu beharrekoak, V. tituluko II. kapituluan ikasleen ebaluazioari buruzko xedapenak sartu zituen.

Asimismo, en 2012 el Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, en su sesión de 21 de junio, aprobó el Reglamento del Alumnado de la UPV/EHU que incluyó en el Capítulo II de su Título V lo relativo a la evaluación del alumnado y que resulta de aplicación a todas las enseñanzas de esta universidad.

Graduko ikasketak ezarri zirenetik gestio akademikoan bildutako esperientziak eta azken urteotan arlo akademikoan izandako aldaketek erakutsi dute ebaluazio arauak gehiago luzatu gabe aldatu beharra dagoela, ikusi diren arazoei aurre egiteko eta xedapenak ordenatzeko, arauok kontsultatzea eta aplikatzea errazagoa izan dadin.

De la experiencia acumulada en la gestión académica desde la implantación de las enseñanzas de grado y de los cambios que se han ido produciendo los últimos años en el ámbito académico, se ha visto la inaplazable necesidad de modificar la normativa de evaluación para solucionar los problemas que se han ido detectando, y para ordenar el articulado de modo que resulte más fácil su consulta y aplicación.

Testu hau Graduko Batzordearen baitan sortutako taldeak irakasle eta ikasleekin eskuz esku egindako lanaren emaitza da, baita batzordearen beraren gogoeta eta adostasunarena ere.

El texto es fruto del trabajo del grupo creado dentro de la propia Comisión de Grado con la colaboración directa y cercana de profesorado y alumnado, y del análisis y consenso de la propia comisión.

UPV/EHUko Estatutuetan jasota dago Graduko Batzordearen eskumena dela graduko ikasketen akademia antolakuntza eta gestiorako arautegien proposamenak Gobernu Kontseiluari aurkeztea, ontzat eman ditzan.

Los Estatutos de la UPV/EHU otorgan a la Comisión de Grado la competencia para proponer al Consejo de Gobierno la aprobación de las normativas de ordenación y gestión académica de las enseñanzas de grado.

Honen guztionengatik, Graduko batzordearen proposamenaz, uztailaren 21ean eta azaroaren 30eko bileretan adostu bezala, Gobernu Kontseiluak

Por todo ello, a propuesta de la Comisión de Grado, acordado en sus sesiones de 21 de julio y de 30 de noviembre de 2016, el Consejo de Gobierno

ERABAKITZEN DU:
ACUERDA:

Bakarra.– Onartzea Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia, eranskinean jasotako moduan.

Único.– Proceder a la aprobación de la Normativa de Evaluación del alumnado en las titulaciones oficiales de Grado, en los términos recogidos en el anexo.

Leioa, 2016ko abenduaren 15a.

En Leioa, a 15 de diciembre de 2016.

Errektorea,

El Rector,

IÑAKI GOIRIZELAIA ORDORIKA.

IÑAKI GOIRIZELAIA ORDORIKA.

Idazkari nagusia,

El Secretario General,

JOSÉ LUIS MARTÍN GONZÁLEZ.

JOSÉ LUIS MARTÍN GONZÁLEZ.

GRADUKO TITULAZIO OFIZIALETAKO IKASLEEN EBALUAZIORAKO ARAUTEGIA
NORMATIVA REGULADORA DE LA EVALUACIÓN DEL ALUMNADO EN LAS TITULACIONES OFICIALES DE GRADO

Graduko ikasketak 2010-2011ko ikasturtean ezarri ziren UPV/EHUn. Ordutik hona, ikasturtez ikasturte aldaketa txikiak sartu dira ikasketa horietako ebaluazio arauetan, arauok aplikatzerakoan sortuz joan diren arazoei aurre egiteko.

En el curso académico 2010-2011 se implantaron los estudios de grado en la UPV/EHU. Desde entonces, la normativa de evaluación de estas enseñanzas ha ido incorporando cada curso académico pequeños cambios con el fin de solventar los problemas que han ido surgiendo en su aplicación.

Horrez gain, Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak UPV/EHUko Ikasleen Arautegia onartu zuen 2012ko ekainaren 21eko bileran. Arautegi horrek, unibertsitateko ikasketa guztiei aplikatu beharrekoak, V. tituluko II. kapituluan ikasleen ebaluazioari buruzko xedapenak sartu zituen.

Asimismo, en 2012 el Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, en su sesión de 21 de junio, aprobó el Reglamento del Alumnado de la UPV/EHU que incluyó en el Capítulo II de su Título V lo relativo a la evaluación del alumnado y que resulta de aplicación a todas las enseñanzas de esta universidad.

Graduko ikasketak ezarri zirenetik gestio akademikoan bildutako esperientziak eta azken urteotan arlo akademikoan izandako aldaketek erakutsi dute ebaluazio arauak gehiago luzatu gabe aldatu beharra dagoela, ikusi diren arazoei aurre egiteko eta xedapenak ordenatzeko, arauok kontsultatzea eta aplikatzea errazagoa izan dadin.

De la experiencia acumulada en la gestión académica desde la implantación de las enseñanzas de grado y de los cambios que se han ido produciendo los últimos años en el ámbito académico, se ha visto la inaplazable necesidad de modificar la normativa de evaluación para solucionar los problemas que se han ido detectando, y para ordenar el articulado de modo que resulte más fácil su consulta y aplicación.

Testu hau Graduko Batzordearen baitan sortutako taldeak irakasle eta ikasleekin eskuz esku egindako lanaren emaitza da, baita batzordearen beraren gogoeta eta adostasunarena ere. UPV/EHUko Estatutuetan jasota dago Graduko Batzordearen eskumena dela bere arloko ikasketen akademia antolakuntza eta gestiorako arautegien proposamenak Gobernu Kontseiluari aurkeztea, ontzat eman ditzan. Horri jarraiki, Graduko Batzordeak 2016ko uztailaren 21ean egindako bileran erabaki zuen Gobernu Kontseiluari aurkeztea Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako arautegi hau.

El texto es fruto del trabajo del grupo creado dentro de la propia Comisión de Grado con la colaboración directa y cercana de profesorado y alumnado, y del análisis y consenso de la propia comisión. Los Estatutos de la UPV/EHU otorgan a la Comisión de Grado la competencia para proponer al Consejo de Gobierno la aprobación de las normativas de ordenación y gestión de las enseñanzas correspondiente a su área. Así, la Comisión de Grado en su sesión de 21 de julio de 2016 acordó someter a la consideración del Consejo de Gobierno la presente Normativa de Evaluación del alumnado en las titulaciones oficiales de Grado.

I. KAPITULUA
CAPÍTULO I

1. artikulua.– Helburuak.

Artículo 1.– Objetivos.

Arautegi honen helburua da ikasketa planetako irakasgaietan erabiltzen diren ebaluazio prozesu eta prozedurak arautzea eta ebaluazio jarraituko sistemak ezar daitezela sustatzea, azken proben pisua murrizteko, edo, are gehiago, desagerrarazteko, eta horien ordez irakaskuntza aldian zehar banatuta egongo diren ebaluazio jarduerak ezartzen joateko.

Esta normativa tiene por objetivo regular los procesos y procedimientos de evaluación utilizados en las asignaturas o materias contempladas en los planes de estudios, facilitando y fomentando la implantación de sistemas de evaluación continua en los que el peso de pruebas finales se reduzca, e incluso desaparezca, a favor de la implantación de actividades de evaluación distribuidas a lo largo del periodo de docencia.

2. artikulua.– Ezarpen eremua.

Artículo 2.– Ámbito de aplicación.

Arautegi hau ezarriko zaie Euskal Herriko Unibertsitatean graduko ikasketak egiten ari diren ikasleen ezagutzak ebaluatzeko sistema guztiei (teorikoak, praktikoak, idatzizkoak, ahozkoak, grafikoak edo informatikoak), baita ezagutza horiek kalifikatzekoei ere.

Esta normativa es aplicable a todo sistema de evaluación (teórico, práctico, escrito, oral, gráfico o informático) y de calificación de los conocimientos del alumnado de titulaciones oficiales de grado en la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

3. artikulua.– Ebaluazioaren printzipio orokorrak.

Artículo 3.– Principios generales de la evaluación.

1.– Ikasleek berdintasun eta justizia bermez ebaluatuak izateko eskubidea dute, jasotako irakaskuntza mailaren arabera.

1.– El alumnado tiene derecho a ser evaluado con garantías de equidad y justicia, y de acuerdo con el nivel de enseñanza impartida.

2.– Ebaluazio probak dibertsitate funtzionala duten ikasleen premietara egokitu beharko dira, eta sailek eta ikastegiek metodologian, egutegian eta eremuetan egin beharreko egokitzapenak egin beharko dituzte.

2.– Las pruebas de evaluación deberán adaptarse a las necesidades de estudiantes con diversidad funcional, procediendo los centros y los departamentos a las adaptaciones metodológicas, temporales y espaciales precisas.

3.– Ikastegiko zuzendaritza arduratuko da ikastegian ematen diren titulu eta espezialitateen ikasketak pareko baldintzetan ebaluatu daitezen.

3.– La dirección de cada centro velará por la igualdad de condiciones en los procesos de evaluación de las enseñanzas conducentes a la obtención de los diversos títulos y de las especialidades que se impartan en el centro.

4. artikulua.– Ebaluazioa eta irakaskuntza gidak.

Artículo 4.– Evaluación y guías docentes.

1.– Ikaskuntzaren ebaluazioak, ikasketa planetako irakasgai guztietan, honako helburu hauek ditu:

1.– La evaluación del aprendizaje en cada asignatura de un plan de estudios tiene por objetivos:

a) Irakasgaian eskuratutako ikaskuntzaren emaitzak neurtzea irakaskuntza gidetan zehaztutako ebaluazio irizpide eta adierazle zehatzen bidez.

a) Medir los resultados de aprendizaje alcanzados en la asignatura, con los criterios e indicadores de evaluación específicos definidos en las guías docentes.

b) Ikasleei ezagutaraztea euren ikaskuntzaren emaitzek zein bilakaera izan duten irakasgaian, bertan ezarritako emaitzekin bat.

b) Dar a conocer al alumnado la progresión de su aprendizaje en la asignatura, de acuerdo a los resultados en ella establecidos.

c) Irakasgai bakoitzean irakaslearen jarduera bideratzea, ikasleak ikaskuntzaren emaitzak eskuratu ahal izateko.

c) Orientar la acción del profesorado en cada asignatura para que el alumnado pueda alcanzar los resultados de aprendizaje.

2.– Ikaskuntzaren ebaluazioa, irakasgai bakoitzean, kasuan kasuko gradua egiaztatzeko memorian ezarritakoaren araberakoa izan beharko da.

2.– La evaluación del aprendizaje en cada asignatura, deberá ser conforme a lo establecido en la memoria de verificación del título de grado correspondiente.

3.– Sailetako kontseiluek beren kargupeko irakasgaietako irakaskuntza gidak onartuko dituzte. Gida bakarra egongo da irakasgai bakoitzeko eta bertan jasoko dira espero izatekoak diren ikaskuntzaren emaitzak, eta ebaluazio sistema eta irizpideak, kasuan kasuko haztapena barne.

3.– Los Consejos de Departamento aprobarán las guías docentes de las asignaturas a su cargo. Éstas deberán ser únicas por asignatura e incluirán los resultados esperados del aprendizaje y los sistemas y criterios de evaluación con la ponderación correspondiente.

4.– Ikasturteko matrikula egiteko epea ireki baino lehen, ikastegi bakoitzak bere webgunean argitaratuko ditu ikastegian ematen diren titulazioetako irakasgai guztien irakaskuntza gidak, sailek onartutakoak.

4.– Antes de la apertura del plazo de matrícula del curso académico, cada centro publicará en su página web la guía docente aprobada por los departamentos sobre cada una de las asignaturas que se imparten en las titulaciones del centro.

5. artikulua.– Hezkuntzarako ebaluazioa.

Artículo 5.– Carácter formativo de la evaluación.

Ebaluazioa hezkuntzara begirakoa izango da eta ikasleari informazio eta orientazio egokia eskaini beharko dio gaitasunen jabetze mailaren inguruan eta ikaskuntza prozesua hobetzeko iradokitzen diren hobekuntzak adieraziko. Ebaluazio proba egin ondoren, saileko irakasleek ebaluazio probako galderen erantzun zuzenak jakinaraziko dituzte, ikasleek ahalik eta etekin handiena atera dezaten egindako probetatik.

La evaluación deberá ser formativa y ofrecer información y orientación adecuada al alumnado sobre el nivel de adquisición de competencias y las mejoras que se sugieren en su proceso de aprendizaje. Tras la realización de cada prueba de evaluación, el profesorado del departamento, dará a conocer las respuestas correctas a las cuestiones planteadas en la prueba de evaluación, con el fin de que el alumnado extraiga el máximo rendimiento de las pruebas realizadas.

6. artikulua.– Ebaluazio proben egutegiak.

Artículo 6.– De los calendarios de las pruebas de evaluación.

1.– Ikasturte bakoitzean, matrikula epea ireki aurretik, ikastegietako batzarrek deialdi ofizialetako azterketen daten egutegia onartu eta argitaratuko dute.

1.– Para cada curso académico y antes de la apertura del plazo de matrícula, las Juntas de Centro aprobarán y harán público el calendario de fechas de exámenes correspondientes a las convocatorias oficiales.

2.– Ikastegiko zuzendaritzak edo dekanotzak deialdi ofizialetako ebaluazio probak zein ordutan eta zein ikasgelatan egingo diren jakinaraziko du, probak hasi baino, gutxienez, hilabete lehenago.

2.– La dirección o decanato del centro informará de las horas de celebración y el aula o aulas previstas para las pruebas de evaluación correspondientes a las convocatorias oficiales al menos con un mes de antelación al comienzo de las mismas.

3.– Ebaluazio proben datak arrazoi justifikatuengatik aldatzeko proposamenak sailak egingo ditu, eta dekanoak/zuzendariak onartu ikastegiko Ikasleen Kontseiluari entzun ondoren. Aldaketak berehala argitaratuko dira ikastegiaren webgunean eta iragarki oholean, betiere aldatutako ebaluazio proba egin baino 15 egun lehenago, gutxien dela.

3.– Las modificaciones por causa justificada de las fechas de pruebas de evaluación serán aprobadas por el decanato/dirección, oído el Consejo de Estudiantes del centro a propuesta del departamento y se harán públicas inmediatamente en la página web del centro y en el tablón de anuncios del mismo, y siempre con una antelación mínima de 15 días naturales respecto a la fecha de realización de la prueba de evaluación modificada.

4.– Irakasgai desberdinetako ebaluazio proben datak batera suertatuz gero, irakasgairen bat errepikatzen ari diren ikasleei kalterik ez egiteko, ikasleak data aldatzeko eskatu beharko dio irakasleari ebaluazio proba eguna baino, gutxienez, 15 egun natural lehenago. Honako hauek hartuko dira kontuan:

4.– En caso de coincidencia en la fecha de celebración de las pruebas de evaluación de distintas asignaturas, para no perjudicar a quienes repiten alguna de ellas, el estudiante o la estudiante deberá solicitar al profesor o la profesora el cambio de fecha con una antelación mínima de 15 días naturales respecto a la fecha de realización de la prueba. Se tendrá en cuenta lo siguiente:

a) Nahitaezko irakasgai biren ebaluazio proben datak batera suertatuz gero, goragoko mailakoa den irakasgaiko irakasleek jarriko dute beste data bat.

a) En el caso de coincidencia de fechas de pruebas de evaluación entre dos asignaturas obligatorias, será el profesorado de la del curso superior quien fijará una nueva fecha.

b) Nahitaezko irakasgai baten eta hautazko irakasgai baten ebaluazio proben datak batera suertatuz gero, hautazko irakasgaiaren eguna aldatu beharko da.

b) Si la coincidencia de fechas de pruebas de evaluación se da entre una asignatura obligatoria y otra optativa, se deberá cambiar la fecha de la asignatura optativa.

5.– Maila bereko irakasgaietan ebaluazio proba bi batera suertatzen direla ulertuko da proben hasiera ordua 24 orduren barruan dagoenean. Maila desberdinetako irakasgaien kasuan, proba bi batera suertatzen direla ulertuko da proba biak lau orduren barruan hasten direnean, edo bata bukatzen denetik bestea hasten denera arte bi ordu baino gutxiago igarotzen direnean.

5.– Se entenderá que se produce coincidencia entre dos pruebas de evaluación cuando transcurra un plazo inferior a 24 horas, en el caso de asignaturas del mismo curso respecto a la hora de comienzo. En el caso de asignaturas de distinto curso existirá coincidencia si la diferencia horaria entre el comienzo de ambas pruebas es inferior a cuatro horas, o cuando entre la finalización de una y el comienzo de la otra transcurren menos de dos horas.

7. artikulua.– Epeak zenbatzea.

Artículo 7.– Cómputo de plazos.

Abuztua baliogabea izango da epeak zenbatzeko eta azterketak egiteko.

El mes de agosto se considerará inhábil a los efectos de cómputo de plazos y realización de exámenes.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II

8. artikulua.– Ebaluazio sistemak.

Artículo 8.– Sistemas de Evaluación.

1.– Irakasgai bakoitzaren ebaluaziorako erabiliko diren irizpide eta prozedurak, haztapenak barne, berdinak izango dira talde guztietarako. Irakasgaiaren ardura duen sailak bermatu egin beharko du hori horrela dela.

1.– La evaluación de cada asignatura deberá diseñarse con los mismos criterios y procedimientos, incluidas las ponderaciones, para todos sus grupos. Esto será garantizado por el departamento responsable.

2.– Egongo diren ebaluazio sistemak izango dira etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa:

2.– Los sistemas de evaluación que se contemplan son el sistema de evaluación continua y el sistema de evaluación final:

a) Etengabeko ebaluazioa da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema. Sistema horretan ebaluazio proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Erabilitako sistema eta tresnek bermatu egin behar dute gaitasun guztien garapena eta irakasgaiaren irakaskuntza gidan agertu behar dute. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.

a) El sistema de evaluación continua es el que de forma preferente se ha de utilizar en la UPV/EHU. Supone el establecimiento de un conjunto de pruebas y actividades de evaluación que permita valorar el progreso de cada estudiante a lo largo del periodo formativo. Los sistemas e instrumentos que se empleen deben asegurar el desarrollo de todas las competencias y deben quedar reflejados en la guía docente de la asignatura. Las pruebas podrán realizarse exclusivamente a lo largo del periodo formativo o bien, realizarse a lo largo del periodo formativo y complementarse con una prueba en la fecha oficial establecida para la convocatoria de exámenes correspondiente.

Irakaskuntza gidan zehaztu egin beharko da proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioan duen haztapena eta, horrez gain, proba edo jarduera derrigorrezkoa den ere adierazi beharko da, hau da, egin beharrekoa den eta /edo gutxieneko nota bat lortu behar den irakasgaia bera gainditzeko.

En la guía docente debe especificarse la ponderación de cada prueba o actividad sobre la calificación de la asignatura e indicarse si la misma tiene carácter obligatorio, es decir, si es necesario realizarla y/u obtener una nota mínima para superar la propia asignatura.

b) Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.

b) El sistema de evaluación final contempla la posibilidad de evaluar los resultados de aprendizaje a través de una prueba, formada por uno o más exámenes y actividades de evaluación global de la asignatura, que se realizará durante el periodo oficial de exámenes.

Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.

Excepcionalmente, este sistema de evaluación podrá incluir actividades a lo largo del curso, tendentes a valorar resultados de aprendizaje que de forma alguna puedan ser evaluados en la prueba establecida en el periodo oficial de exámenes. Estas actividades deberán explicitarse en la guía docente de la asignatura con su ponderación y deberán contar con el visto bueno del departamento.

Halako kasuetan, sailak bermatu egin beharko du azterketa aldi ofizialean egindako proban programaren zatirik handiena ebaluatuko dela eta proba horretan ikasleek irakasgaiaren guztizko kalifikazioaren ehunekorik handiena eskuratzeko aukera izango dutela.

Cuando esto ocurra, el departamento debe garantizar que en la prueba establecida en el periodo oficial de exámenes se evalúe la mayor parte posible del programa y se posibilite al alumnado obtener con ella el mayor porcentaje posible de la calificación total de la asignatura.

3.– Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.

3.– En todo caso el alumnado tendrá derecho a ser evaluado mediante el sistema de evaluación final, independientemente de que haya participado o no en el sistema de evaluación continua. Para ello, el alumnado deberá presentar por escrito al profesorado responsable de la asignatura la renuncia a la evaluación continua, para lo que dispondrán de un plazo de 9 semanas para las asignaturas cuatrimestrales y de 18 semanas para las anuales, a contar desde el comienzo del cuatrimestre o curso respectivamente, de acuerdo con el calendario académico del centro. La guía docente de la asignatura podrá establecer un plazo mayor.

4.– Nahitaezko curriculumeko praktikak dauzkaten graduetan, ikasleak urtean deialdi bakarra izango du practicumeko irakasgaia gainditzeko, baldin eta ikasketa horiek ematen dituzten ikastegiek beren deialdi sistema ezartzen ez badute. Bestelako deialdiok, betiere, helburu akademikoak betetzen direla bermatu beharko dute.

4.– En las titulaciones que contemplan la realización de prácticas curriculares obligatorias, cada estudiante tendrá derecho a una única convocatoria anual para superar la asignatura del Practicum correspondiente, ello sin perjuicio de que los centros que impartan dichas enseñanzas puedan establecer un régimen propio de convocatorias, el cual deberá garantizar, en todo caso, el cumplimiento de los objetivos académicos.

9. artikulua.– Ebaluazioa ezohiko deialdian.

Artículo 9.– Evaluación en la convocatoria extraordinaria.

1.– Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

1.– Las estudiantes y los estudiantes que no superasen la asignatura en la convocatoria ordinaria, con independencia del sistema de evaluación que en ella se hubiera elegido, tendrán derecho a presentarse a los exámenes y actividades de evaluación que configuren la prueba de evaluación final de la convocatoria extraordinaria.

2.– Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

2.– La evaluación de las asignaturas en las convocatorias extraordinarias se realizará exclusivamente a través del sistema de evaluación final.

3.– Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute.

3.– La prueba de evaluación final de la convocatoria extraordinaria constará de cuantos exámenes y actividades de evaluación sean necesarias para poder evaluar y medir los resultados de aprendizaje definidos, de forma equiparable a como fueron evaluados en la convocatoria ordinaria. Podrán conservarse los resultados positivos obtenidos por el alumnado durante el curso. En el caso de haber obtenido resultados negativos mediante la evaluación continua llevada a cabo durante el curso, dichos resultados no podrán mantenerse para la convocatoria extraordinaria, en la que el alumnado podrá obtener el 100% de la calificación.

10. artikulua.– Ikasketa amaierako deialdia.

Artículo 10.– Convocatoria Fin de Estudios.

Ikastegi bakoitzak zehaztuko ditu ikasketa amaierako azterketei buruzko arauak, baina, gutxien dela, ondokoa ezarriko da ikasketa guztietarako:

Cada centro podrá establecer su propia regulación de los exámenes Fin de Estudios pero en todo caso, será de aplicación lo siguiente:

1.– Lehenengo matrikulakoak ez diren irakasgaietan baino ezingo da ikasketa amaierako deialdirako eskaria egin. Salbuespen bakarra izango da Gradu Amaierako Lana.

1.– Solo se podrá solicitar convocatoria de Fin Estudios para asignaturas que no sean de primera matrícula a excepción del Trabajo fin de Grado.

2.– Ikasketa amaierako deialdirako eskaria egin ahal izango dute ikasketak amaitzeko gehienez ere 30 kreditu falta dutenek, ondorio hauetarako kontuan izan gabe Gradu Amaierako Lanari dagozkion kredituak.

2.– Podrán solicitar la convocatoria Fin de Estudios los alumnos y las alumnas a quienes les falte para finalizar sus estudios un máximo de 30 créditos, sin tener en cuenta a estos efectos los correspondientes al trabajo de fin de grado.

3.– Azterketak matrikularen arabera irakasgai, talde eta deialdiaren ardura daukaten irakasleek egingo dizkiete eskatzaileei.

3.– El alumnado solicitante será examinado por el profesorado encargado de la asignatura, grupo y convocatoria que les hubiese correspondido en la matrícula.

4.– Ikasketa amaierako azterketak ebaluatzeko erabiliko den sistema azken ebaluazioa izango da.

4.– Los exámenes de fin de estudios se realizarán mediante el sistema de evaluación final.

11. artikulua.– Ebaluazio proben planifikazioa eta garapena.

Artículo 11.– Planificación y desarrollo de las pruebas de evaluación.

1.– Ebaluazio proben programazioa ezin izango da aldatu, salbu eta ustekabeko arrazoiengatik ezinezkoa denean planifikatu bezala egitea. Salbuespenezko egoera hauen aurrean, titulazioetako arduradunek kontsultak egingo dituzte aldaketaren eragina jasango luketen irakasle eta ikasleekin, zuzenean edo ordezkarien bitartez bost eguneko gehienezko epean programazio berri bat proposatzeko.

1.– La programación de pruebas de evaluación no podrá alterarse, salvo en aquellas situaciones en las que por imposibilidad sobrevenida resulte irrealizable según lo establecido. Ante estas situaciones excepcionales, las personas responsables de las titulaciones realizarán las consultas oportunas con el profesorado y el alumnado afectado, bien directamente o a través de sus delegados o delegadas, para proceder en un plazo máximo de 5 días a proponer una nueva programación.

2.– Ebaluazio proba egiteko ordu ofiziala iritsita, lehendabiziko hamabost minutuko tartean sartzen utziko zaie probarako deituta dauden ikasleei, behar bezala justifikatzen badute berandu iristeko arrazoia ustekabeko arrazoi larria izan dela (garraio greba, baldintza meteorologikoa edo bestelakoa). Ezinezkoa bada alegatutako arrazoia momentuan bertan egiaztatzea, gerora eskatu ahal izango zaie ikasleoi arrazoi hori egiaztatzeko. Halaber, hamabost minutuko tarte horretan ikasleek ezin izango dute azterketa gelatik irten.

2.– Una vez llegada la hora oficial de celebración de una prueba de evaluación, durante los primeros quince minutos se permitirá el acceso a la realización de la misma al alumnado convocado que justifique debidamente su retraso por motivos de fuerza mayor (como huelga de transportes, condiciones meteorológicas o de otro tipo). De no poder acreditar la causa alegada en ese momento, dicho alumnado podrá ser requerido a fin de acreditarla posteriormente. Asimismo, durante esos quince minutos ninguna ni ningún estudiante abandonará el aula de examen.

Ebaluazio probak egin bitartean, irakasleak edozein unetan eskatu ahal izango dio identifikazioa bertaratutako ikasleari, eta ikasleak erakutsi egin beharko du ikaslearen txartela, nortasun agiri nazionala, pasaportea edo ikasgelako zaintzailearen edo probako begiralearen iritziz akreditaziorako baliagarri izan daitekeen beste edozein agiri.

En cualquier momento de las pruebas de evaluación, el profesorado podrá requerir la identificación del alumnado asistente, que deberá acreditarla mediante la exhibición de su carné de estudiante, documento nacional de identidad, pasaporte o, en su defecto, acreditación suficiente a juicio de la persona cuidadora del aula o que supervise el desarrollo de la prueba.

3.– Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.

3.– Ante la comprobación fehaciente de copia en una prueba de evaluación, ésta se calificará con la puntuación de suspenso a cada estudiante implicada o implicado, sin perjuicio de la responsabilidad que pudiera corresponder. Si la comprobación se produce durante el desarrollo de la prueba, ésta se podrá interrumpir inmediatamente para la persona implicada.

12. artikulua.– Deialdiari uko egitea.

Artículo 12.– Renuncia a la convocatoria.

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

1.– La renuncia a la convocatoria supondrá la calificación de no presentado o no presentada.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2.– En el caso de evaluación continua, el alumnado podrá renunciar a la convocatoria en un plazo que, como mínimo, será hasta un mes antes de la fecha de finalización del período docente de la asignatura correspondiente. Esta renuncia deberá presentarse por escrito ante el profesorado responsable de la asignatura.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

3.– Cuando se trate de evaluación final, la no presentación a la prueba fijada en la fecha oficial de exámenes supondrá la renuncia automática a la convocatoria correspondiente.

13. artikulua.– Kalifikazio sistema bateratua eta epaimahai bidezkoa.

Artículo 13.– Sistemas de calificación conjunta o mediante tribunales.

1.– Lehenengo deialditik laugarren deialdira bitartean, irakasgai bereko taldeek irakasle desberdinak dauzkatenean, irakasleok kalifikazio sistema bateratua erabili ahal izango dute. Kasuotan irakasle bakoitzak bere taldearen edo taldeen aktak sinatuko ditu.

1.– Para la calificación en las convocatorias 1.ª a 4.ª, en los supuestos de varios grupos de la misma asignatura encomendados a varias profesoras y profesores, dicho profesorado podrá establecer un sistema de calificación conjunta. En estos casos, las actas serán firmadas por cada docente respecto de su grupo o grupos.

2.– Aurreko zenbakian zehaztutakoa gorabehera, eta kasu berberetarako, ikastegiko arautegian epaimahai bidezko ebaluazio bateratua egiteko aukera jaso ahal izango da lehenengo, bigarren, hirugarren eta laugarren deialdietarako. Epaimahaikide izango dira irakasgaiko hiru irakasle, edo guztiak. Epaimahaiek baldintza hauek bete beharko dituzte:

2.– No obstante lo previsto en el número anterior, y para los mismos supuestos, los reglamentos de centro podrán establecer la evaluación conjunta mediante tribunales compuestos al menos por tres miembros del profesorado, o por todos y todas los profesores y profesoras de la asignatura, para las convocatorias 1.ª a 4.ª. Dichos tribunales deberán atenerse a los siguientes requisitos:

– Epaimahaiak irakasgai bereko taldeetako irakasleek soilik osatuko dituzte. Taldeen ardura duten irakasleak epaimahaia osatzeko behar diren kideak baino gutxiago direnean, epaimahaia osatuko da ikastegian jakintza arlo horretan kategoria handiena eta antzinatasun handiena duen irakaslearekin.

– Los tribunales estarán compuestos únicamente por el profesorado de los diferentes grupos de la misma asignatura. Cuando el número de docentes responsables de los grupos sea inferior al de la composición del tribunal, éste se completará con el profesor o con la profesora del centro de mayor categoría docente y de mayor antigüedad en el área de conocimiento.

– Irakasgaiko talde guztietako irakasleak egon beharko dira epaimahaian.

– El profesor o la profesora de cada grupo deberá formar parte del tribunal.

– Irakasgaia ematen duten irakasleak epaimahaia osatzeko behar diren kideak baino gehiago direnean, honakoek osatuko dute epaimahaia: taldeko irakasleak, eta, gainontzeko taldeetako irakasleen artetik ikastegian jakintza arlo horretan antzinatasun handiena eta kategoria handiena duten irakasleek, epaimahaia osatu arte.

– Cuando los tribunales se compongan de un número menor de miembros que el del total de docentes que imparten la asignatura, formarán los tribunales el profesor o la profesora del grupo y además, de entre el profesorado del resto de grupos, las docentes y los docentes del centro con mayor categoría y antigüedad en el área de conocimiento, hasta completar el total de miembros del tribunal.

– Kasuan kasuko jakintza arloan (edo bestela, administrazioan) antzinatasun handiena eta kategoria handiena daukan irakaslea izango da epaimahaiko buru. Epaimahaiaren osaera ikasturteko lehen hiruhilekoan argitaratuko da.

– Los tribunales serán presididos por el profesor o la profesora de mayor categoría y antigüedad en la correspondiente área de conocimiento, o en su caso, en la administración, y su composición se hará pública en el primer trimestre de cada curso académico.

– Bai kalifikazioak bai aktak, talde bakoitzeko irakasleak eta epaimahaiburuak sinatuko dituzte.

– Tanto las calificaciones como las actas irán firmadas por el profesor o la profesora de cada grupo o grupos, y por quien ostente la presidencia del tribunal calificador.

3.– Irakasgai bakoitzeko bosgarren, seigarren eta salbuespenezko deialdiak ebaluatuko dituzten epaimahaiak Ikastegiko Batzarrak izendatuko ditu, sailei entzun ondoren, eta kontuan izanda, hala badagokio, irakasgaia zein hizkuntzatan eman den. Epaimahaiok saileko hiru irakaslek osatuko dituzte eta probaz gain, kontuan hartuko dituzte ikaslearen historiala eta gainerako gorabehera akademikoak. Epaimahaia osatuko duten pertsonen zerrenda ikasturte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan jarriko da jendaurrean.

3.– Las convocatorias 5.ª, 6.ª y excepcional de cada asignatura serán evaluadas por tribunales nombrados por la Junta de Centro, oídos los departamentos, y teniendo en cuenta en su caso, el idioma en que se haya impartido la asignatura. Estos tribunales estarán constituidos por tres docentes del departamento y tendrán en consideración, además de la prueba realizada, el historial académico y demás circunstancias que como estudiante, presente la persona afectada. Estos tribunales deberán hacerse públicos en el primer trimestre de cada curso académico.

4.– Lehenengo deialditik laugarrenera bitartean dauden UPV/EHUko ikasleek epaimahai aurreko ebaluazioa eskatu ahal izango dute. Horrelakoetarako osatuko den epaimahaia bosgarren eta seigarren deialdietarako osatutako bera izango da edo, bestela, lehenengo deialditik laugarrenera bitarteko deialdietarako osatutakoa, ikastegiko arautegian halakorik jasota badago. Epaimahai hori berori arituko da aplikatu beharreko arauetan abstentziorako eta kideak arbuiatzeko jaso diren kasuetan baina kasu horietakoren batean dauden irakasleek ezin izango dute epaimahaiko kide izan.

4.– El alumnado que se encuentre entre las convocatorias 1.ª y 4.ª podrá solicitar la evaluación ante tribunal. A estos efectos, dicho tribunal será el constituido para las convocatorias 5.ª y 6.ª o, de estar previsto en el reglamento del centro, el constituido para las convocatorias 1.ª a 4.ª. Dicho tribunal actuará asimismo en los supuestos de abstención y recusación que se prevean en la normativa de aplicación, si bien no podrá formar parte del mismo, el profesorado en quien concurra alguno de estos supuestos.

5.– Desagertzeko bidean dauden ikasketa planetako irakasgaiak, eskolarik ez dutenean, epaimahai bidez ebaluatuko dira. Bosgarren eta seigarren deialdietarako epaimahaiak izendatuta badaude, epaimahaiok kalifikatuko dituzte desagertutako irakasgaien ebaluazio probak, kontuan izan gabe ikaslea zenbatgarren deialdikoa den.

5.– Las asignaturas de los planes de estudios en proceso de extinción en las que no se imparta docencia serán evaluadas mediante tribunales. En el caso de que estuvieran nombrados tribunales para las convocatorias 5.ª y 6.ª, serán los responsables de calificar las pruebas de evaluación de las signaturas extinguidas, con independencia de la convocatoria en la que se encuentre la estudiante o el estudiante.

Epaimahai horiek osatuta ez badaude, irakasgai horietako ebaluazio probak Ikastegiko Batzarrak izendatutako epaimahaiek kalifikatuko dituzte, irakasgaia ematen zuten sailei entzun ondoren. Epaimahaiok saileko hiru irakaslek osatuko dituzte, kontuan izanda irakasgaiak zein hizkuntzatan eman diren.

De no estar constituido dicho tribunal, las pruebas de evaluación de estas asignaturas serán calificadas por tribunales nombrados por la Junta de Centro, oídos los departamentos que tenían asignada la docencia de las mismas. Estos tribunales estarán constituidos por tres docentes del departamento, teniendo en consideración el idioma en que se hayan impartido las asignaturas.

6.– Epaimahaiok hartutako erabakien kontra erreklamazioak jarri ahal izango dira, 22.b) artikuluan zehaztutako prozedurari jarraiki. Ebaluazio proba epaimahaiak berrikusiko du halakoetan.

6.– A las resoluciones de estos tribunales les serán de aplicación aquellas previsiones vigentes respecto al procedimiento de reclamación establecido en el artículo 22.b). En este caso la revisión de la prueba de evaluación se realizará por el tribunal.

14. artikulua.– Ahozko ebaluazio probak.

Artículo 14.– Pruebas de evaluación orales.

Ahozko ebaluazio probak, horrelakorik egiten denean, publikoak izango dira eta ikasleek eskubidea izango dute ebaluazio proba grabatzea eskatzeko.

Las pruebas de evaluación orales que puedan programarse serán públicas y cada estudiante tendrá derecho a exigir la grabación de la prueba de evaluación.

15. artikulua.– Praktiken memoriak eta lanak.

Artículo 15.– Trabajos y memorias de prácticas.

1.– Praktiken memoriak eta lanak aurkezteko data irakasleek ezarriko dute, ikasleei kontsulta egin ondoren, lanok agintzeko momentuan. Edozelan ere, memoria eta lanok ebaluatzeko ezarritako datak behar besteko denboraz jarri beharko dira, ikasleak ebaluazio probetara berme guztiekin aurkezteko duen eskubidea babesteko.

1.– La fecha de entrega de los trabajos y de las memorias de prácticas será concretada por el profesorado, consultando al alumnado y especificada en el momento de su propuesta. En todo caso, las fechas establecidas para la evaluación de los mismos se deberán establecer con la suficiente antelación, a fin de preservar en su caso el derecho del estudiante o de la estudiante a poder presentarse a las pruebas de evaluación con las debidas garantías.

2.– Euskarri material bakarra duten praktiken memoriak eta lanak irakasleak gordeko ditu hurrengo ikasturtea amaitu arte. Epe hori igarotakoan, memoria eta lanok ikasleei itzuliko zaizkie, eskaria egin badute eta horren inguruko errekurtsorik ebazteke ez badago. Epe hori igaro bada eta ikasleak memoria edo lana berreskuratzeko eskaririk egin ez badu edo adierazitako epean hartzera joan ez bada, suntsitu egin ahalko da.

2.– Los trabajos y memorias de prácticas con soporte material único se conservarán por el profesorado hasta la finalización del curso siguiente. Acabado este plazo, los mismos serán devueltos a los estudiantes y a las estudiantes firmantes que lo hayan solicitado, salvo que esté pendiente la resolución de un recurso al respecto. Transcurrido el mismo sin solicitarse la devolución o transcurrido el plazo otorgado para su recogida, en el caso de que así se haya solicitado, se podrá proceder a su destrucción.

3.– Memoria edo lanok berriz argitaratu edo erreproduzitzeko, osorik edo zati batean, edo beste edozertarako erabiltzeko, ezinbestekoa izango da egileak edo egileek beren-beregi horretarako baimena ematea.

3.– La publicación o reproducción total o parcial de los mismos, o su utilización para cualquier otro fin, deberá contar con la autorización expresa de la persona o personas autoras.

4.– Ikastegi bakoitzak gradu amaierako lanak egiteko indarrean daukan arautegia ikastegiaren webgunean argitaratu beharko da.

4.– La normativa vigente en cada centro para la realización de los trabajos de fin de grado será hecha pública por medio de su página web.

16. artikulua.– Ebaluazio probak gordetzea.

Artículo 16.– Conservación de las pruebas de evaluación.

Ebaluazio probak eta ahozko proben grabazioak (halakorik egonez gero), gutxien dela hurrengo ikasturtea amaitu arte gorde beharko dira; hala ere, errekurtsorik badago jarrita, errekurtsoa ebatzi arte gorde beharko dira. Ikastegiak ezarriko ditu proba horiek gordetzeari buruzko arauak.

Las pruebas de evaluación, incluidas las grabaciones de pruebas orales que, en su caso, se hubiesen realizado, deberán conservarse por el departamento como mínimo hasta la finalización del curso siguiente, salvo que haya un recurso pendiente, en cuyo caso deberán mantenerse hasta la resolución del mismo. Los centros establecerán el régimen de conservación de las mismas.

17. artikulua.– Behin-behineko kalifikazioak argitaratzea.

Artículo 17.– Publicación de las calificaciones provisionales.

Deialdi ofizialeko ebaluazioaren behin-behineko kalifikazioak 12 egun naturaleko epean argitaratuko dituzte irakasleek, ebaluazio proba egiteko data ofizialetik kontatzen hasita eta unibertsitateak horretarako prestatuta dituen baliabide informatikoak erabilita. Behin-behineko kalifikazioarekin batera argi agertu beharko da argitaratze data, kalifikazioak berrikusteko eskarietarako epea ezartzeari begira.

En el caso de la evaluación en convocatoria oficial, la calificación provisional de cada asignatura será dada a conocer por el profesorado implicado en el plazo de 12 días naturales a partir de la fecha oficial de celebración de la prueba de evaluación, mediante los medios informáticos habilitados por la universidad. Junto a la calificación provisional deberá constar claramente la fecha de su publicación, a los efectos del cómputo del plazo de solicitud de revisión de las calificaciones.

Kalifikazioak baliabide informatikoak erabiliz argitaratzeaz gain, eGelan edo iragarki oholetan ere argitaratu ahal izango dira. Kasu horietan ikasleak identifikatzeko NAN zenbakia baino ezingo da erabili.

La obligación de publicar las calificaciones por medios informáticos no impide que, además, se puedan publicar en la eGela o en el tablón de anuncios correspondiente debiendo, en estos casos, identificarse al alumnado únicamente mediante su DNI.

Azken ebaluaziokoak ez diren proben kasuan, kalifikazioa argitaratzeko 21 egun naturaleko epea egongo da, proba egin edo aurkeztu den egunetik kontatzen hasita.

La calificación de las pruebas de evaluación no finales será dada a conocer en el plazo máximo de 21 días naturales a partir de la fecha de realización o entrega.

18. artikulua.– Kalifikazioak berrikustea.

Artículo 18.– Revisión de las calificaciones.

1.– Behin-behineko kalifikazioa argitaratzean, kalifikazioa irakasgaiaren ardura duen irakasle edo koordinatzailearekin berrikusteko eguna, tokia eta ordua zehaztu beharko da; berrikuspenerako epea, bestalde, gutxienez hiru egun naturalekoa eta gehienez seikoa izango da, kalifikazioa argitaratzen den egunetik kontatzen hasita.

1.– Las calificaciones provisionales se publicarán con indicación de la fecha, hora y lugar de su revisión ante la profesora, el profesor, el coordinador o la coordinadora responsable de la asignatura, que se realizará en un plazo comprendido entre un mínimo de tres y un máximo de seis días naturales desde la fecha de publicación de las calificaciones.

2.– Berrikuspena pertsonala eta banakakoa izango da eta bertan, ikasle bakoitzak eskura izango du dagokion ebaluazio proba; horrez gain, lortutako kalifikazioari buruz eman beharreko azalpen guztiak emango zaizkio ikasleari ahoz eta, behar izanez gero, dibertsitate funtzionala duten pertsonen premia espezifikoetara moldatuta.

2.– La revisión será personal e individualizada y durante ella se pondrá a disposición de cada estudiante la prueba de evaluación correspondiente, proporcionándole las oportunas explicaciones orales sobre la calificación recibida y adaptándose, en su caso, a las necesidades específicas de las personas con diversidad funcional.

3.– Ebaluazioa epaimahai bidez egin bada, ikasle ebaluatuak eskubidea izango du ariketak epaimahaiaren aurrean berrikusteko.

3.– En el supuesto de que la evaluación se hubiese realizado por un tribunal, el alumnado evaluado tendrá derecho a la revisión de sus ejercicios ante el mismo.

4.– Ikaslea ezin bada berrikuspenera joan behar bezala justifikatutako arrazoi pertsonal larriengatik edo arrazoi akademikoengatik, berrikuspena beste egun batean egiteko eskubidea izango du. Egun hori irakaslearekin adostu beharko du, edo, hala badagokio, epaimahaiarekin, lehen aipatutako epearen barruan.

4.– Cuando por razones académicas o por motivos personales graves debidamente justificados, una alumna o un alumno no pudiera asistir a la revisión el día fijado, tendrá derecho a una nueva fecha que deberá acordar con la profesora o el profesor, o en su caso con el tribunal, dentro de los límites antes señalados.

19. artikulua.– Irakasgaiaren akta ofiziala.

Artículo 19.– Acta oficial de la asignatura.

1.– Berrikuspenerako epea amaitu eta, gehienez ere, hiru egun naturaleko epearen barruan irakasgaiaren ardura duen irakasleak irakasgaian matrikulatutako ikasleek lortutako behin betiko kalifikazioak jasotzen dituen akta ofiziala bete eta sinatuko du.

1.– Una vez finalizado el plazo de revisión y en el plazo máximo de tres días naturales, el profesorado responsable de cada asignatura cumplimentará y firmará el acta oficial que recoja las calificaciones definitivas obtenidas por el alumnado matriculado en la misma.

2.– Akta sinatu behar duen irakasleak ezin badu akta sinatu dena delako arrazoiengatik, irakasgaiaren ardura duen sailak ordezko irakasle bat izendatuko du akta sinatzeko, artikulu honetan ezarritakoa betetzeari begira.

2.– En el caso de que una profesora o un profesor que deba firmar un acta no pudiera hacerlo por las causas que fueran, el departamento responsable de la asignatura procederá a su sustitución con el fin de dar cumplimiento a lo previsto en este artículo.

3.– Akta hauek ikastegiko zuzendaritzara bidaliko ditu irakasleak, idazkari akademikoak irakaslearen sinadura egiaztatu eta argitara eman daitezen, berehala, ikasle bakoitzaren esku dagoen UPV/EHUko web orrian. Aktak baliabide informatikoak erabiliz argitaratzeaz gain, iragarki oholetan ere argitaratu ahal izango dira baina kasu horretan, ikasleak identifikatzeko NAN zenbakia baino ezingo da erabili.

3.– Las actas serán remitidas a la dirección del centro para que una vez verificada la firma del profesor o de la profesora responsable por el secretario académico o la secretaria académica del centro, sean dadas a conocer de inmediato en la página correspondiente de la UPV/EHU, a disposición del alumnado. No obstante, esta publicación por medios informáticos no impide que las actas se puedan publicar además en el tablón de anuncios correspondiente, en cuyo caso deberá identificarse al alumnado únicamente mediante su DNI.

4.– Aktetan akatsik antzemanez gero, zuzenketa egiteko diligentzia egin eta aktaren beheko aldean txertatuko da.

4.– Los errores que en las actas se advirtieran a posteriori serán subsanados mediante diligencia que se incorporará al pie del acta.

5.– Akta ofizialetan sinadura elektronikoa erabiltzea bultzatuko dute ikastegiek. Akta bera irakasle arduradun batek baino gehiagok sinatu behar badu, sinatzeko sistema bateratu egin beharko da.

5.– Los centros impulsarán la utilización de la firma electrónica en las actas oficiales. Si son varios miembros del profesorado responsables en una misma acta, será necesario unificar el sistema de firma utilizada.

6.– Edonola ere, uztaileko deialdiko kalifikazio prozesu osoa hilabete horren barruan egin beharko da.

6.– En cualquier caso, el proceso completo de calificación de la convocatoria de julio deberá finalizar en dicho mes.

20. artikulua.– Irakasleek kalifikazioak ez bidaltzea eta aktak ez sinatzea.

Artículo 20.– Incumplimiento de remisión de calificaciones y firma de actas por parte del profesorado.

Ikastegiek deialdi ofizialetako ebaluazioari dagozkion aktak sinatzeko epeak betetzen direla zainduko dute. Kalifikazioak epearen barruan argitaratzen ez badira, unibertsitateak neurriak hartuko ditu, UPV/EHUko Estatutuei jarraiki. Hori alde batera utzita, ikastegietako zuzendaritzak edo dekanotzak oharra bidali ahalko die eginbehar hori bete ez duten irakasleei.

Los centros velarán para que se cumplan los plazos previstos sobre la firma de actas correspondientes a la evaluación en convocatorias oficiales. El no presentar las calificaciones en la fecha pertinente motivará la adopción de las oportunas medidas de conformidad a lo dispuesto en los Estatutos de la UPV/EHU. Todo ello a salvo del recordatorio que en su caso envíen las direcciones o decanatos de los centros al profesorado que incumpla dicha obligación.

21. artikulua.– Deialdi ofizialetako kalifikazioen ziurtagiria.

Artículo 21.– Justificante de calificación en convocatorias oficiales.

Ikasle guztiek deialdi ofizialetan lortutako kalifikazioen doaneko ziurtagiria jaso ahal izango dute, eskatuz gero. Dokumentu horretan jasoko dira ikasleak ikasturte horretan matrikulan izan dituen irakasgaien kalifikazioak, eta ikastegiko idazkaritzak emango du, ikastegiko administratzaileak edo bulegoko buruak sinatuta. Dokumentu hori informaziorako baino ez da izango.

Cada estudiante podrá recibir, si lo solicita, un justificante gratuito con las notas obtenidas en convocatorias oficiales. Este documento se referirá a las asignaturas de las que se hubiera matriculado en el año académico en curso, sólo tendrá efectos informativos y será expedido por la secretaría del centro con la firma de la persona responsable de la administración del centro o de la jefatura de Negociado de Secretaría.

22. artikulua.– Kalifikazioei buruzko erreklamazioak egiteko prozedura.

Artículo 22.– Procedimiento de reclamación de las calificaciones.

Honako prozedura hau beteko da:

Se respetará el siguiente procedimiento:

a) Sailari erreklamazioa aurkeztea.

a) Reclamación ante el departamento.

Ikaslea ez badago ados berrikuspenaren emaitzarekin, erreklamazio idatzia aurkeztu ahal izango dio saileko zuzendariari sei egun naturaleko epean, aktak argitaratu ziren egunetik hasita.

Si el estudiante o la estudiante no quedara conforme con el resultado de la revisión, podrá presentar por escrito reclamación al director o a la directora del departamento en el plazo de seis días naturales a partir de la fecha de publicación de las actas.

Azken kalifikazioen berrikusketei eta zuzenketei buruzko erreklamazioak ebazteko, sail bakoitzak gutxienez erreklamazio batzorde bat izendatuko du jakintza arlo bakoitzeko. Batzordea osatuko dute hiru irakaslek eta haien ordezkoek, eta ikastegiko Ikasleen Kontseiluko buruak edo hark eskuordetutako ikasleak. Batzordeburua irakasle iraunkor bat izan beharko da. Ezin izango dira batzordeko kide izan aurreko ebaluazio prozesuan parte hartu duten irakasleak.

Cada departamento deberá nombrar al menos una Comisión de Reclamaciones por cada área de conocimiento, compuesta por tres docentes y sus suplentes correspondientes, a los efectos de atender las reclamaciones sobre corrección y revisión de las calificaciones definitivas. La presidenta o el presidente del Consejo de Estudiantes de centro, o estudiante en quien delegue, formará parte de la Comisión. La persona que la presida deberá ser miembro del profesorado permanente. El profesorado que hayan intervenido en el proceso de evaluación anterior no podrá formar parte de dicha Comisión.

Batzordeak erreklamazioa aztertuko du eta, taldeko irakaslearen, edo hala badagokio, epaimahaiaren txostena jaso, egokitzat jotzen dituen ekintzak burutu eta erreklamazio egileari entzun ondoren, erreklamazioari buruzko erabaki arrazoitua emango du, gehienez ere, zortzi egun naturaleko epean, erreklamazioa jarri zen egunetik zenbatzen hasita.

La Comisión estudiará la reclamación presentada y previo informe del profesor o profesora del grupo, o en su caso del tribunal evaluador, tras las actuaciones que considere oportunas y con audiencia a la persona que efectúa la reclamación, resolverá razonadamente sobre la reclamación en el plazo máximo de ocho días naturales desde que ésta fue presentada.

Kalifikazioa aldatu behar izanez gero, aldaketa batzordeko irakasleek onartuko dute adostasunez, edo, behar izanez gero, bozketa bidez edo batez besteko nota kalkulatuta. Kasu horretan, akta zuzendu egingo da ikastegiko idazkariaren diligentziaren bidez.

Si procediera una nueva calificación, será acordada por el profesorado de la Comisión o de ser preciso, mediante votación o cálculo de la nota media correspondiente. En tal caso, deberá rectificarse el acta correspondiente mediante diligencia del secretario o secretaria del centro.

Batzordeak erabakiaren berri emango die ikasleari, taldeko irakasleari eta ikastegiko idazkariari jakinaren gainean egon daitezen.

La Comisión comunicará por escrito su resolución al estudiante o a la estudiante, al profesor o profesora del grupo y al secretario académico o secretaria académica del centro, para su conocimiento y efectos.

b) Ikastegiari erreklamazioa aurkeztea.

b) Reclamación ante el centro.

Ikaslea ez badago ados sailari aurkeztutako erreklamazioaren inguruan hartutako erabakiarekin, erreklamazioa aurkeztu ahal izango dio, idatziz, ikastegiko dekano edo zuzendariari, lau egun naturaleko epean, saileko batzordearen erabakiaren jakinarazpena jasotzen denetik hasita (bermatu egin beharko da epe horretan, gutxien dela, bi lanegun egongo direla).

Si el estudiante o la estudiante no quedara conforme con la resolución de la reclamación ante el departamento, podrá presentar por escrito reclamación al decano, decana, director o directora del centro en el plazo de cuatro días naturales a partir de la notificación del acuerdo de la comisión del departamento (garantizando que se disponga, al menos, de dos días laborables).

Ikastegi bakoitzean erreklamazio batzorde bat eratuko da gutxienez, eta batzorde horretan, gutxien dela, honako kide hauek egongo dira: batzordeko burua, idazkari bat eta irakasle bat. Ezin izango dira batzordeko kide izan erreklamazioa aurkeztu duen ikasleak lortutako kalifikazioan era batera zein bestera parte hartu duten irakasleak. Epaimahai honen bileretara ikastegiko Ikasleen Kontseiluko burua edo hark eskuordetutako ikaslea joango da.

En cada centro se constituirá al menos una Comisión de Reclamaciones compuesta como mínimo por una presidenta o presidente, una secretaria o secretario y una o un tercer docente. Para cada caso concreto, no podrá formar parte de la misma cualquier docente que haya participado en forma alguna en la calificación obtenida hasta el momento por el alumno o la alumna que presenta la reclamación. A las reuniones de este tribunal acudirá la presidenta o el presidente del Consejo de Estudiantes del centro o estudiante en quien delegue.

Atalak dituzten ikastegien kasuan, batzorde desberdinak eratu ahal izango dira ikastegiaren egoitzan eta atal bakoitzean. Kasu horretan, batzordea nongoa, kideak hangoak izan beharko dira eta batzordeko bileretara egoitzako edo ataleko Ikasleen Kontseiluko ordezkaria joango da (kasuan-kasuan dagokiona), edo hark eskuordetutako ikaslea.

En el caso de centros que cuenten con secciones, se podrá constituir una comisión diferente para la sede y para cada sección. En tal caso, sus miembros pertenecerán a dicha sede o sección y a las mismas acudirá el representante del Consejo de Estudiantes de la misma, o estudiante en quien delegue.

Batzorde horrek, hamar egun naturaleko epean gehienez ere eta behar diren txostenak eskatu ondoren, kasua aztertu eta erabaki arrazoitua hartuko du. Ikasleari eta ikastegiko idazkariari jakinaraziko die erabakia, jakinaren gainean egon daitezen eta behar diren ondorioak sor ditzan, baita saileko zuzendariari ere, hark taldeko irakasleari helaraz diezaion. Kalifikazioa aldatzea erabakiz gero, aldaketa batzordeko irakasleek onartuko dute adostasunez, edo, behar izanez gero, bozketa bidez edo batez besteko nota kalkulatuta. Kasu horretan, akta zuzendu egingo da ikastegiko idazkariaren diligentziaren bidez.

Dicha comisión, en el plazo máximo de diez días naturales y tras recabar los informes pertinentes, estudiará el caso y emitirá resolución razonada que será remitida a la persona afectada, al secretario o secretaria del centro para su conocimiento y efectos, y al director o directora del departamento quien, a su vez, dará traslado a la profesora o profesor del grupo. Si se decidiera modificar la calificación, será acordada por el profesorado de la Comisión o, de ser preciso, mediante votación o cálculo de la nota media correspondiente, debiéndose proceder, en su caso, a la rectificación del acta correspondiente mediante diligencia del secretario o secretaria del centro.

23. artikulua.– Gradu amaierako lanen eta practicumen kalifikazioak berrikusteko eta kalifikazio horiei buruzko erreklamazioak egiteko prozedura.

Artículo 23.– Procedimiento de revisión y reclamación de la calificación de los trabajos de fin de grado y los Practicum.

Gradu amaierako lanei eta practicumei 22. artikuluan ezarritako prozedura aplikatuko zaie. Hala ere, gradu amaierako lanak ebaluatzen dituzten epaimahaietan sailetik kanpoko kideak ere egoten direnez, erreklamazioa, lehendabizi, ikastegiko Erreklamazio Batzordeari aurkeztuko zaio.

En cuanto a los trabajos de fin de grado y a los Practicum, les será de aplicación el procedimiento de revisión establecido en el artículo 22. No obstante, resultando que la composición de los tribunales que evalúan el trabajo de fin de grado es supradepartamental, la primera instancia a efectos de presentar reclamación será la correspondiente Comisión de Reclamaciones del centro.

Era berean, practicumak irakaskuntzaren ardura duen ikastegiaren menpe daudenean, eta ez sail baten menpe, kalifikazioa tutorearekin berrikusi ondorengo emaitzaren aurkako erreklamazioa, lehendabizi, ikastegiko Erreklamazio Batzordeari aurkeztuko zaio.

Asimismo, cuando los Practicum dependan del centro responsable de la enseñanza y no de un departamento, la primera instancia a efectos de presentar reclamación ante el resultado de la revisión de la calificación efectuada ante el tutor o la tutora, será la Comisión de Reclamaciones del centro.

24. artikulua.– Gora jotzeko errekurtsoa.

Artículo 24.– Recurso de alzada.

Ikastegiko Batzarraren erabakiaren aurka interesatuak gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango dio errektoreari, jakinarazpena hartu eta hilabeteko epean. Honek, saileko eta ikastegiko Erreklamazio Batzordeen txostenak ikusi eta beharrezko dituen aholkuak jaso ondoren, erabakia emango du, eta erabaki horrek amaiera emango dio administrazio bideari.

Contra la resolución de la Comisión de Reclamaciones del centro se podrá interponer en el plazo de un mes desde su notificación, recurso administrativo de alzada ante el rector o rectora quien, a la vista de los informes emitidos por las Comisiones de Reclamaciones del departamento y del centro y tras recabar los asesoramientos pertinentes, emitirá la resolución que pondrá fin a la vía administrativa.

25. artikulua.– Beste proba bat egitea.

Artículo 25.– Realización de una nueva prueba.

Ikasleak beste proba bat egiteko eskubidea izango du honakoetan:

El alumnado tendrá derecho a la realización de una nueva prueba en los siguientes supuestos:

a) Azken kalifikazioa jartzeko probaren zati bat programan ageri ez ziren gaien ingurukoa izan bada edo, programan agertu arren, irakasleak landu ez zituen gaien ingurukoa.

a) Cuando se trate de una prueba conducente a la calificación final y alguna de sus partes se haya referido a materias no contenidas en el programa o, estando recogidas en él, no fueron tratadas por los profesores o profesoras correspondientes.

b) Probak egin aurretik ikasleek ezagutzen ez zuten ebaluazio sistema erabili badu irakasleak.

b) Utilización de sistemas de evaluación desconocidos antes de las pruebas.

c) Irakasleak venia docendi-rik ez badu.

c) Falta de venia docendi de la profesora o del profesor.

d) Ezinbestez, baldintza fisiko edo bestelakoengatik, ikasleek ezin izan badute proba normaltasunez egin. Horrelakoetan, irakasleak egoera aztertuko du eta bere sailaren oniritziarekin eta ikastegiarekin koordinatuta, probak egiteko beste egun bat izendatu ahal izango du, har daitezkeen bestelako neurri bereziak baztertu gabe.

d) Supuestos de fuerza mayor, de condiciones físicas o de otro tipo que, afectando al conjunto del alumnado, condicionen el desarrollo normal de las pruebas. En estos casos, la docente o el docente, previa ponderación de las circunstancias acaecidas, contando con la aprobación de su departamento y en coordinación con el centro, podrá señalar una fecha distinta para la realización de las pruebas, ello al margen de posibles medidas de carácter excepcional que se puedan adoptar.

e) Ikastegiko Erreklamazio Batzordeak hala erabakitzen duenean, azterketaren emaitzak anormalak iruditzen zaizkiolako, suspentsoen kopuru askoz ere handiagoa egon delako arrazoiz espero zitekeena baino irizpide akademikoak kontuan hartuta, hots, titulazioaren testuingurua eta kasuan kasuko irakasgaiak.

e) Siempre y cuando la Comisión de Reclamaciones del centro así lo determine por haber detectado unos resultados anormales en el índice del conjunto del alumnado suspendido que no se corresponda con aquellos que razonablemente pudieran esperarse teniendo en cuenta criterios académicos, a saber, el contexto de la titulación y las asignaturas implicadas.

26. artikulua.– Ebaluazio prozesuaren eta emaitzen azterketaren inguruko gorabeheren salaketak.

Artículo 26.– Denuncia de anomalías en el proceso de evaluación y análisis de resultados.

1.– Ikasketen ebaluazio prozesuaren inguruko salaketak ikastegietako zuzendari edo dekanoen aurrean aurkeztuko dira, haiek organo eskudunei bidera diezazkieten, eta egoki ikusten diren kautelazko neurriak hartuko dira.

1.– Las denuncias que se refieran a supuestas anomalías e incumplimientos en el proceso de evaluación de las enseñanzas se formularán ante el director, directora, decano o decana del centro correspondiente, quien dará traslado a los órganos competentes, tomando las medidas cautelares que procedan.

2.– Zuzendari edo dekanoen erabakien eta ikastegietako batzarren akordioen aurka gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio errektoreari, eta errektorearen erabakiek amaiera emango diote administrazio bideari.

2.– Contra las resoluciones de los directores, directoras, decanos o decanas y acuerdos de las Juntas de Centro cabe recurso de alzada ante el rector o rectora, cuyas resoluciones pondrán fin a la vía administrativa.

3.– Kasuan kasuko errektoreordetzak aztertuko ditu UPV/EHUko titulazioetako irakasgaietan ikasleek lortutako emaitza akademikoak, emaitzak ohiz kanpokoak direla pentsarazten duten zantzuak daudenean. Azterketa horretatik abiatuta, behar diren neurriak hartuko dira ikasleen emaitzak emaitza orokorretatik desbideratzen direnean. UPV/EHUko Ikasleen Kontseiluari eman beharko zaio hartzen diren neurrien berri.

3.– Desde los vicerrectorados correspondientes se analizarán los resultados académicos obtenidos por el alumnado en las distintas asignaturas de las titulaciones de la UPV/EHU, cuando existan indicios de unos resultados atípicos. A partir de este análisis se adoptarán las medidas oportunas en los casos en los que los aludidos resultados supongan una desviación de los resultados generales. De las medidas adoptadas será debidamente informado el Consejo de Estudiantes de la UPV/EHU.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
EBALUAZIO BEREZIA
EVALUACIÓN POR COMPENSACIÓN

27. artikulua.– Epaimahai bereziak.

Artículo 27.– Tribunales de Compensación.

1.– UPV/EHUko ikastegi guztiek izango dute epaimahai berezia. Epaimahaiburua ikastegiko dekanoa edo zuzendaria izango da, baina dekanotza edo zuzendaritza taldeko edozein kideri eskuordetu ahal izango dio eginkizun hori.

1.– Todos los centros de la UPV/EHU contarán con un Tribunal de Compensación presidido por el decano, decana, director o directora del centro, quien podrá delegar en cualquier integrante del equipo decanal o directivo.

Gainera, atalak eta/edo titulazio bat baino gehiago dituzten ikastegiek epaimahai berezi desberdinak eratu ahal izango dituzte egoitzarako eta atal bakoitzerako. Kasu horretan, ataleko epaimahai bereziko burua ataleko koordinatzailea izango da eta epaimahaiko idazkaria, aldiz, koordinatzaileak izendatutako ataleko dekanorde edo zuzendariorde bat. Gainerako sei epaimahaikideak ataleko irakasleak izango dira, jakintza arlo desberdinetakoak, eta Ikastegiko Batzarrak izendatuko ditu. Epaimahai honen bileretara ataleko Ikasleen Kontseiluko burua edo hark eskuordetutako ikasle bat joango da; hitza izango du, baina botorik ez.

Además, los centros que cuenten con secciones y/o más de una titulación, podrán establecer un Tribunal de Compensación distinto para la sede y para cada sección. En tal caso, la presidencia del Tribunal de Compensación de la Sección será ejercida por el Coordinador o Coordinadora de la Sección, y actuará como secretario o secretaria el vicedecano/a o subdirector/a de la sección designado por el Coordinador o Coordinadora. Los seis miembros restantes del Tribunal serán profesores o profesoras de la Sección que pertenezcan a áreas de conocimiento diferentes y que serán nombrados por la Junta de Centro. A las reuniones del Tribunal acudirá la presidenta o presidente del Consejo de Estudiantes de la Sección o estudiante en quien delegue, con voz pero sin voto.

2.– Ikastegiko idazkari akademikoak epaimahaiko idazkari lanak egingo ditu; hitza izango du baina botorik ez. Epaimahaian, epaimahaiburu eta idazkariarekin batera, ikastegiko sei irakaslek jardungo dute. Irakasle horiek jakintza arlo desberdinetakoak izango dira, eta Ikastegiko Batzarrak izendatuko ditu ikasturte bakoitzeko lehen hiruhilekoan. Epaimahai honen bileretara ikastegiko Ikasleen Kontseiluko burua edo hark eskuordetutako ikasle bat joango da; hitza izango du, baina botorik ez. Jakintza arlo bateko ordezkaria ezin bada epaimahai bereziaren bilerara joan, arlo horretako edo beste arlo bateko irakasle batek ordezkatu ahalko du, baina ikastegiko dekano edo zuzendariak egoera hori idatziz jasota utzi beharko du epaimahaiaren aktari erantsiko zaion ziurtagiri batean.2011

2.– Hará las funciones de secretario o secretaria del Tribunal, con voz pero sin voto, el secretario académico o la secretaria académica del centro. Junto con el presidente o presidenta y el secretario o secretaria, el tribunal estará integrado por seis profesores o profesoras del centro que pertenezcan a áreas de conocimiento diferentes y que serán nombrados o nombradas por la Junta de Centro, en el primer trimestre de cada curso académico. A las reuniones del tribunal acudirá la presidenta o presidente del Consejo de Estudiantes del centro o estudiante en quien delegue, con voz pero sin voto. En el caso de que no pueda asistir la representante o el representante de una determinada área de conocimiento, podrá actuar en su sustitución una docente o un docente de esa u otra área, debiendo hacerse constar esta circunstancia por el decano, decana, director o directora del centro mediante certificación anexa al acta del tribunal.

28. artikulua.– Ebaluazio berezirako eskariak egiteko eta ebazteko epeak.

Artículo 28.– Plazos para presentar y resolver las solicitudes de compensación.

Ikasleek irakasgaiak ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko eskariak egin ahal izango dituzte ikasturte bakoitzeko irailean eta martxoan. Eskariak egiteko azken eguna hilaren 5a izango da kasu bietan. Ikastegietako epaimahai bereziek irailaren edo martxoaren 15a baino lehen hartu beharko dute erabakia, hurrenez hurren.

Cada estudiante podrá solicitar el aprobado por compensación en los meses de septiembre y marzo de cada curso. La fecha límite será el día 5 en ambos casos. El Tribunal de Compensación del centro deberá resolver antes del 15 de septiembre o de marzo, respectivamente.

29. artikulua.– Irakasgaiak ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko eskariak egiteko bete beharreko baldintzak.

Artículo 29.– Requisitos para poder solicitar el aprobado por compensación.

Irakasgaiak ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko eskariak egin ahal izateko, honako baldintza guzti hauek bete beharko dira:

El aprobado por compensación se podrá solicitar siempre y cuando se cumpla con todos y cada uno de los siguientes requisitos:

1.– Ebaluazio bereziaren bidez gainditu nahi den irakasgaian matrikulatuta egotea eskaria egiten den ikasturtean.

1.– Estar matriculado o matriculada de la asignatura para la que solicita la compensación en el curso académico en el que se realiza la solicitud.

2.– Titulazioan ebaluazio bereziaren bidez gainditu daitezkeen kredituen % 90 gaindituta edukitzea. Ezin izango da inola ere ebaluazio berezirik eskatu gradu amaierako lanerako eta practicumerako.

2.– Que haya superado el 90% de los créditos compensables de la titulación. En ningún caso se podrá solicitar compensación del trabajo fin de grado ni del Practicum.

3.– Gehienez ere, titulazioko kreditu guztien % 6ri dagozkion irakasgaien ebaluazio berezia eskatu ahal izango da. Salbuespena izango da irakasgai bakarrak titulazioko ECTS kredituen % 6 baino gehiago izatea: horrelakoetan irakasgaia ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko eskaria egin ahal izango da.

3.– Se podrán compensar asignaturas por un valor máximo de un 6% de los créditos totales de la titulación. Como excepción, se podrá solicitar el aprobado por compensación de una única asignatura que supere por sí sola el 6% de los ECTS de la titulación.

4.– Ikasleak ebaluazio bereziaren bidez gainditu nahi duen irakasgaiko hiru deialdi, behintzat, erabilita izatea.

4.– Que el estudiante o la estudiante se haya presentado al menos a 3 convocatorias de la asignatura en la que solicita la compensación.

5.– Deialdietakoren batean, gutxienez, hiru puntuko kalifikazioa lortuta izatea.

5.– Que haya obtenido al menos una calificación de 3 en alguna de las convocatorias.

Baldintza hauek betetzeak ez du esan nahi automatikoki irakasgaiak ebaluazio bereziaren bidez gaindituko direnik. Gainditzea edo ez gainditzea kasuan kasuko epaimahai bereziak adostu beharko du, kontuan izanda hurrengo artikuluan ezarritako irizpideak.

El cumplimiento de estos requisitos no supondrá la concesión del aprobado por compensación que deberá ser acordado, en su caso, por el Tribunal de Compensación correspondiente teniendo en cuenta los criterios a los que hace referencia el siguiente artículo.

30. artikulua.– Ebaluazio berezirako eskaria ebazteko irizpideak.

Artículo 30.– Criterios para resolver las solicitudes de compensación.

UPV/EHUko epaimahai berezi guztiek jarraian adierazten diren irizpideak erabiliko dituzte:

Los siguientes criterios son de aplicación para todos los Tribunales de Compensación de la UPV/EHU:

a) Ebaluazio berezirako eskaria jaso eta 29. artikuluan ezarritako baldintzak betetzen direla baieztatu ondoren, epaimahai bereziek onartu egingo dituzte ondoko baldintzak betetzen dituzten eskari guztiak:

a) Recibida la solicitud de compensación, y una vez se haya comprobado que cumple los requisitos fijados en el artículo 29, los Tribunales de Compensación resolverán favorablemente todas aquellas peticiones en las que concurran las siguientes condiciones:

– Ikasleak irakasgaiko lau deialdi, behintzat, erabilita izatea.

– Que se haya presentado al menos a 4 convocatorias de la asignatura.

– Deialdietakoren batean, gutxienez, lau puntuko kalifikazioa lortuta izatea.

– Que se haya obtenido al menos una calificación de 4 en alguna convocatoria.

– Gradu amaierako lana kenduta, titulazioa amaitzeko geratzen zaion azken irakasgaia izatea.

– Que se trate de la última asignatura que le resta para terminar la titulación, a excepción del trabajo fin de grado.

b) Ebaluazio berezia eskatzeko baldintzak bete arren aurreko atalean adierazitako baldintzak, irakasgaia ebaluazio bereziaren bidez gainditzea dakartenak, betetzen ez direnean, ikastegiko epaimahai bereziak honako hauek izango ditu kontuan eskaria ebazteko:

b) En el resto de los casos en los que, cumpliendo los requisitos para solicitar la compensación, no se den las condiciones indicadas en el apartado anterior que conllevan necesariamente el aprobado por compensación, el Tribunal de Compensación del centro resolverá la solicitud con base en:

– Ikastegiko Batzorde Akademikoak onartutako irizpideak, unean uneko ikasturterako matrikula aldia baino lehen argitaratuko direnak.

– Los criterios aprobados por la Comisión Académica del centro y hechos públicos antes del período de matrícula del curso académico correspondiente.

– Irakasgaiaren ardura duen sailaren txosten arrazoitua.

– El informe razonado del departamento responsable.

– Ikaslearen espediente osoa.

– El expediente de la persona afectada en su conjunto.

– Ikaslearen alegazioak, bere ustez irakasgaia ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko kontuan hartu behar diren alderdiak nabarmenduz eta arrazoituz aurkeztu ahal izango dituenak.

– Las alegaciones del estudiante o de la estudiante, que podrá presentar y justificar la petición basándose en las circunstancias que considere oportunas y que pudieran fundamentar la concesión de la compensación.

31. artikulua.– Epaimahai bereziak eratzea.

Artículo 31.– Constitución de los Tribunales de Compensación.

1.– Epaimahai berezia balioz eratzeko beharrezkoa izango da gutxienez kideen erdiak bertan egotea. Dena dela, epaimahaiburua eta idazkaria, edo ordezkoak, beti egon beharko dira.

1.– Los Tribunales de Compensación quedarán válidamente constituidos con la asistencia de al menos la mitad de sus miembros, siempre que cuenten con la presencia del presidente o presidenta y secretario o secretaria, o en su caso, de quienes les sustituyan.

2.– Epaimahaiko kideren batek irakasten duen irakasgairen baterako egin bada eskaria, ikastegiko dekano edo zuzendariak ordezkoa izendatu beharko du.

2.– En el supuesto de que la solicitud verse sobre una asignatura impartida por alguna persona miembro del tribunal, el decano, decana, director o directora del centro deberá nombrar otra persona que la sustituya.

32. artikulua.– Epaimahai berezien erabakiak.

Artículo 32.– Acuerdos de los Tribunales de Compensación.

1.– Eskaria aztertu baino lehenago, ikasleak izan duen ibilbide akademikoari eta ikasleak ebaluazio bereziaren bidez gainditu nahi duen irakasgaian izan duen parte hartzeari buruzko txostena egiteko eskatuko dio epaimahaiburuak irakasgaiaren ardura duen sailari. Txosten hori idatziz bidali beharko du sailak, arrazoiak emanda, hamar egun naturaleko epean.

1.– Previamente al estudio de la solicitud, el presidente o la presidenta solicitará al departamento responsable de la asignatura un informe razonado sobre la trayectoria académica del estudiante o de la estudiante así como su participación en la asignatura a compensar y que deberá ser remitido por escrito, en el plazo de 10 días naturales.

2.– Erabakia hartzeko, epaimahaiak kontuan izan beharko ditu aipatutako txostena eta ikaslearen espediente osoa.

2.– Para tomar su decisión, el Tribunal deberá tener en consideración, además del citado informe, el expediente de la persona afectada en su conjunto.

3.– Erabakia ez bada hartu aho batez eta berdinketa gertatu bada, epaimahaiburuaren kalitateko botoak izango du lehentasuna.

3.– En caso de no existir acuerdo unánime en la decisión y si se diera empate, prevalecerá el voto de calidad del presidente o de la presidenta.

4.– Epaimahai bereziak eskari egileari helaraziko dion erabakian zehatz jasota egon beharko dira arrazoiak.

4.– Los acuerdos de los Tribunales de Compensación notificados a los y a las solicitantes, deberán contener la motivación detallada del sentido del acuerdo.

33. artikulua.– Gora jotzeko errekurtsoa.

Artículo 33.– recurso de alzada.

Epaimahaien erabakien aurka gorako errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio graduko ikasketen arloko eskumena duen errektoreordetzari hilabeteko epean, jakinarazpena jasotzen den egunaren biharamunetik kontatzen hasita.

Ante las Resoluciones de los Tribunales de Compensación podrá presentarse recurso de alzada ante el Vicerrectorado competente en materia de enseñanzas de Grado en el plazo de 1 mes a contar desde el día siguiente al de su notificación.

34. artikulua.– Epaimahai berezien bileren aktak.

Artículo 34.– Actas de las sesiones de los Tribunales de Compensación.

1.– Idazkariak bileraren akta egingo du, kasu bakoitzean hartutako erabaki arrazoitua jasota. Erabakia eskariaren aldekoa edo kontrakoa besterik ezin izango da izan.

1.– El secretario o secretaria levantará acta de la reunión en la que deberá quedar reflejada la decisión debidamente motivada tomada en cada caso, que sólo podrá ser favorable o desfavorable a la petición.

2.– Akta helaraziko zaie prozeduran interesatuak diren guztiei.

2.– Dicha acta deberá ser pública para los interesados o las interesadas en el procedimiento.

35. artikulua.– Irakasgaia ebaluazio bereziaren bidez gainditzeko erabakiaren ondorioak.

Artículo 35.– Efectos de la resolución de la solicitud de compensación.

1.– Erabakia aldekoa bada, ikastegiko idazkari akademikoak honako ohar hau sartuko du eskaria egin duen ikaslearen espedientean: «5.0 – Ebaluazio bereziaren bidez gainditua».

1.– Si la decisión fuera favorable a la compensación, el secretario académico o la secretaria académica del centro procederá a incluir la nota «Aprobado por Compensación 5,0» en el expediente del alumno o de la alumna solicitante.

2.– Erabakia aldekoa izanez gero, ikasleak deialdi bat agortuko du. Kontrakoa izanez gero, ordea, ikasleak ez du deialdi hori agortuko.

2.– La decisión favorable a la compensación supondrá el consumo de una convocatoria. Si la decisión es desfavorable no supondrá el consumo de ésta.

3.– Espedientea barematzerakoan, ebaluazio bereziaren bidez gainditutako irakasgaiaren balioa 5,0 izango da.

3.– A efectos de baremación del expediente, el Aprobado por Compensación tiene un valor de 5,0.

4.– Espediente akademikoan jasota geratuko da ebaluazio bereziaren bidez gainditu dela irakasgaia, eta data epaimahaiaren erabakiarena izango da.

4.– En el expediente académico de la estudiante o del estudiante constará el aprobado por compensación, tomándose como referencia la fecha de la resolución en la que se conceda el mismo.

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

UPV/EHUko Graduko Batzordeari ahalmena ematen zaio arautegi hau garatuko duten arau osagarriak emateko.

Se faculta a Comisión de Grado de la UPV/EHU para elaborar normas complementarias que desarrollen la presente normativa.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratzen da UPV/EHUko Ikasleen Arautegiko V. tituluaren II. kapitulua, graduko ikasketa ofizialei dagokienez. Halaber, indargabetuta geratzen dira lehendik emandako zirkular, xedapen eta erabaki guztiak, arautegi honetan ezarritakoarekin bat ez datorren guztian.

Queda derogado el Capítulo II del Título V del Reglamento del Alumnado de la UPV/EHU en lo que a las enseñanzas oficiales de grado corresponde, y todas aquellas circulares, disposiciones y resoluciones anteriores, en lo que se opongan a lo establecido en la presente normativa.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Arautegi hau 2017-2018ko ikasturtean sartuko da indarrean.

La presente normativa será de aplicación a partir del curso 2017-2018.


Azterketa dokumentala


Análisis documental