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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

234. zk., 2014ko abenduaren 9a, asteartea

N.º 234, martes 9 de diciembre de 2014


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
5236
5236

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2014ko urriaren 27ko bilkuran hartua, «Artium Fundazioa 2013» txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe «Fundación Artium 2013», adoptado en sesión de 27 de octubre de 2014.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2014ko urriaren 27an egindako bilkuran, hau

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 27 de octubre de 2014, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

«Artium Fundazioa 2013» txostena behin betiko onestea, erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe «Fundación Artium 2013», que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/88 Legearen 13.2 atalak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/88 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2014ko urriaren 27a.

Vitoria-Gasteiz, a 27 de octubre de 2014.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSE IGNACIO MARTÍNEZ CHURIAQUE.

JOSE IGNACIO MARTÍNEZ CHURIAQUE

HKEEren idazkari nagusia,

La Secretaria General del TVCP,

TERESA CRESPO DEL CAMPO.

TERESA CRESPO DEL CAMPO

ERANSKINA
ANEXO
ARTIUM FUNDAZIOA 2013
FUNDACIÓN ARTIUM 2013

Laburdurak.

Abreviaturas.

15/2010 Legea: 15/2010Legea, uztailaren 5ekoa, abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldarazten duena, merkataritzako eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzen dituena.

CAE: Comunidad Autónoma de Euskadi.

AFA: Arabako Foru Aldundia

CE: Constitución Española.

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko zerga

DF: Decreto Foral.

DOUE: Europar Batasuneko Aldizkari Ofiziala

DFA: Diputación Foral de Álava.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa

DOUE: Diario Oficial de la Unión Europea.

EB: Espainiako Konstituzioa

IIC: Instrucciones Internas de Contratación.

FA: Foru Araua

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

FD: Foru Dekretua

LCSP: Ley 30/2007, de 30 de octubre, de Contratos del Sector Público.

KBA: Kontrataziorako barne jarraibideak.

Ley 15/2010: Ley 15/2010, de 5 de julio, de modificación de la Ley 3/2004, de 29 de diciembre, por la que se establecen medidas de lucha contra la morosidad en las operaciones comerciales.

SPKL: 30/2007 Legea, urriaren 30ekoa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzkoa.

NF: Norma Foral.

SPKLTB: 3/2011 Legegintzazko Errege Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena.

TRLCSP: Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak Laneko Programan Arabako Artium Fundazioaren fiskalizazio lana barne hartu du, 2013ko ekitaldiari dagokiona.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas ha incluido en el Programa de Trabajo la fiscalización de la Fundación Artium de Álava correspondiente al ejercicio 2013.

AFAk azaroaren 14ko 112/2000 FDren bitartez, Arabako Artium Fundazioa sortu zuen (aurrerantzean Fundazioa); hasierako ekarpena 180.304 eurorena izan zen, izaera iraunkor eta balio-epe mugagabekoa; 2001eko otsailaren 16an jaso zen eskritura publikoan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan, berriz, 2001eko apirilaren 30ean.

La DFA, mediante el DF 112/2000 de 14 de noviembre, constituyó la Fundación Artium de Álava (en adelante la Fundación), con una aportación inicial de 180.304 euros, con carácter permanente y duración indefinida, formalizándose en escritura pública el 16 de febrero de 2001 e inscribiéndose en el Registro de Fundaciones del País Vasco el 30 de abril de 2001.

Fundazioa irabazi asmorik gabeko erakundea da, sozietatearen egoitza Gasteizen duena; Fundazioa uztailaren 12ko 16/2004 FAk arautzen du, Irabazi asmorik gabeko entitateen zerga erregimenari eta mezenasgoaren aldeko zerga pizgarriei buruzko uztailaren 12ko 16/2004 FAk arautzen duena. Honenbestez, sozietatearen helburu diren jardueretatik eskuratutako emaitzen ondorioz, Elkarteen gaineko Zerga ordaintzetik salbuetsia dago; baita, erakundearen ondare higigarri eta higiezinetik eratorritakoen ondorioz ere.

La Fundación es una entidad sin ánimo de lucro con domicilio social en Vitoria-Gasteiz, que se rige por la NF 16/2004, de 12 de julio, de régimen fiscal de las entidades sin fines lucrativos e incentivos fiscales al mecenazgo. En consecuencia, goza de la exención del pago del impuesto de sociedades por los resultados obtenidos de las actividades que constituyen su objeto social, así como por los procedentes del patrimonio mobiliario e inmobiliario de la entidad.

Hona hemen Fundazioaren xedea:

La Fundación tiene por objeto:

– Arabako Arte Garaikidearen Euskal Museoa Zentroa-Artium kudeatu eta zuzentzea.

– Gestionar y dirigir el Centro Museo Vasco de Arte Contemporáneo-Artium de Álava.

– Ondarea osatzen duten kultur baliodun ondasun higigarri eta higiezinak mantendu, zaindu, babestu eta zaharberritzea.

– Mantener, conservar, proteger y restaurar los bienes muebles e inmuebles de valor cultural que integran su patrimonio.

– Arte plastikoak gizartean hedatzea sustatu eta bultzatzea.

– Promocionar y favorecer la comunicación social de las artes plásticas.

– Bildumak ikusi eta aztertzeko baldintza egokietan erakustea eta azterketa eta ikerketa lanak bideratu eta sustatzea.

– Exhibir las colecciones en condiciones adecuadas para su contemplación y estudio y facilitar y fomentar las labores de estudio e investigación.

– Arabako Artiumen dauden lanen eta ondarearen kultur nortasunaren ezagutza, hedapena eta komunikazioa bultzatzea.

– Impulsar el conocimiento, la difusión y comunicación de las obras e identidad cultural del patrimonio existente en el Artium de Álava.

– Ikerketa programak garatu eta museologian prestakuntza eta hobekuntza planetan esku hartzea.

– Desarrollar programas de investigación y participar en planes de formación y perfeccionamiento en museología.

– Kooperazio eta lankidetza harremanak ezarri beste Fundazio edo museoetako kudeaketa antolamenduekin, Unibertsitatearekin, ikerketa zentroekin eta bestelako kultur erakunde nazional zein atzerrikoekin.

– Establecer relaciones de cooperación y colaboración con otras Fundaciones u organizaciones gestoras de museos, con la Universidad, con centros de investigación y otras entidades culturales nacionales o extranjeras.

– Aurreko atalean zehaztutako erakundeekin batean jarduerak garatzea.

– Desarrollar acciones conjuntas con las entidades reseñadas en el apartado anterior.

– Bestelako jarduera osagarriak egitea, kultur adierazpenak sustatu edo gauzatzea, hitzaldiak, liburuen edizioak, katalogo eta bestelako argitalpenak, beken emakida eta laguntzak orokorrean eta antzeko bestelako zeinahi jarduera egitea xede dutenak, betiere fundazioaren helburuekin bateragarri direnak.

– Realizar otras actividades complementarias que tengan como finalidad la promoción o realización de manifestaciones culturales, conferencias, ediciones de libros, catálogos y otras publicaciones, concesión de becas y ayudas en general y cualesquiera otras actividades similares, siempre que sean compatibles con los fines fundacionales.

2013ko abenduaren 31n, Fundazioaren Babesletza honako babesle hauek osatzen dute:

A 31 de diciembre de 2013 el Patronato de la Fundación está compuesto por los siguientes patronos:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Fiskalizazioaren helburua

Objetivo de la fiscalización.

Lanaren mamia honako hau izan da:

El trabajo ha consistido en:

1.– Ezargarria den legeria betetzen dela egiaztatu fundazioetan, ekitaldian zehar egindako plantillako langileen kontratazioan, obra kontratazioetan, aztertutako ekitaldian esleitutako ondasun eta zerbitzuetan edo lehenagoko ekitaldietan esleitu arren, 2013an egikaritu direnetan.

1.– Verificar el cumplimiento de la legalidad aplicable a las fundaciones, a la contratación de personal en los movimientos de plantilla habidos en el ejercicio a, a las contrataciones de obras, bienes y servicios adjudicadas en el ejercicio analizado, o en ejercicios anteriores con ejecución en 2013.

2.– 2013ko ekitaldiko Urteko Kontuak fiskalizatzea. Fundazioa auditatua dago; honenbestez, gure lana auditoreen lan paperak berrikustera mugatu da eta hala behar izan denean, egoki iritzitako proba osagarriak egin ditugu.

2.– Fiscalizar las Cuentas Anuales del ejercicio 2013. La Fundación está auditada, por lo que nuestro trabajo ha consistido en una revisión de los papeles de trabajo de los auditores, realizando, en su caso, las pruebas complementarias que hemos considerado necesarias.

3.– Jasotako diru-laguntzen berrikuspena, horien justifikazioa eta zein helburutarako eman ziren, horretarako baliatu diren egiaztatzea.

3.– Revisar las subvenciones recibidas, su justificación y la aplicación a las finalidades para las cuales se concedieron.

Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta efizientziari buruzko azterlanik besarkatzen. Nolanahi ere, azaleratutako hutsak «Kudeaketaren alderdiak eta Gomendioak» idazpuruan xehetasunez jasoko ditugu.

El alcance del trabajo no incluye un análisis sobre la eficacia y eficiencia del gasto. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe «Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión».

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Administrazioko kontratazioa

Contratación administrativa

1.– 2011n guztira 119.619 euroan esleitutako bi kontratutan (6 eta 10 zenbakiak) ez dira aintzat hartu aurreikusitako luzapenak horien balioetsitako balioa kalkulatzeko eta horrek SPKLren 76.1 artikulua urratzen du. Barne hartutako luzapenekin, bi kontratuak erregulazio harmonizatuari lotuta izapidetu behar ziratekeen eta honenbestez, DOUEn publikotasuna emateko izapidea urratu dute, SPKLren 174.1 artikuluak agintzen duena.

1.– En dos contratos (números 6 y 10), adjudicados en 2011 por un importe total de 119.619 euros, no se ha tenido en cuenta las prórrogas previstas para el cálculo del valor estimado de los mismos, incumpliendo el artículo 76.1 de la LCSP. Con las prórrogas incluidas, ambos contratos deberían haberse tramitado como sujetos a regulación armonizada, por lo que han incumplido el trámite de publicidad en el DOUE exigido por el artículo 174.1 de la LCSP.

2.– Argindarraren hornidura kontratua (12 zenbakia), 2013an 170.124 euro egin duena, publikotasun eta lehia printzipioak beteko zirela bermatuko zuten prozedurak baliatu gabe kontratatu zen.

2.– El contrato de suministro eléctrico (número 12), que ha supuesto un gasto en 2013 de 170.124 euros, se contrató sin utilizar procedimientos que garantizasen el cumplimiento de los principios de publicidad y concurrencia.

Epaitegi honen iritzira, aurreko idatz-zatietan jasotako ez-betetzeak alde batera, Fundazioak zuzentasunez bete du 2013ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos descritos en los apartados anteriores, la Fundación ha cumplido razonablemente en el ejercicio 2013 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Abenduaren 27ko 17/2012 Legearen bidez, 2013rako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzkoa, 2013ko urtarrilaren 1etik aurrera indarrean sartu zena, BEZa arautzen zuen araudia aldatu zen eta ondorioz, Fundazioak egindako hainbat zerbitzu emankizun zerga horretatik salbuetsita utzi ziren. Alabaina, erakundeak ez ditu 2013an aldatu aipatutako zergarekin lotutako eragiketak kontularitzan erregistratzeko irizpide eta prozedurak. Ez dezakegu ebaluatu adierazitako jokamoldeak zenbateko eragina izan duen 2013ko abenduaren 31n amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion honekin baterako urteko kontuetan.

1.– A través de la Ley 17/2012, de 27 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para 2013, y con efectos desde el 1 de enero de 2013, resultó modificada la normativa reguladora del IVA, de modo que determinadas prestaciones de servicios realizadas por la Fundación pasaban a estar exentas. Sin embargo, la entidad no ha variado en el ejercicio 2013 los criterios y procedimientos para el registro contable de las operaciones relacionadas con el citado impuesto. No podemos evaluar el efecto del hecho descrito sobre las cuentas anuales correspondientes al ejercicio anual terminado el 31 de diciembre de 2013 adjuntas.

Epaitegi honen iritzira, aurreko paragrafoan jasotako egintza egiaztatzerik izan bagenu beharrezko gerta zitezkeen doiketen eragina salbuetsita, honekin baterako 2013ko ekitaldiaren Urteko Kontuek alderdi esanguratsu guztietan Fundazioaren 2013ko abenduaren 31n ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por los efectos de aquellos ajustes que podrían haberse considerado necesarios si hubiéramos podido verificar el hecho descrito en el párrafo anterior, las Cuentas Anuales del ejercicio 2013 adjuntas expresan, en todos los aspectos significativos, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera de la Fundación a 31 de diciembre de 2013, así como de los resultados de sus operaciones correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

Urteko kontuei buruzko iritzian eraginik izan gabe, komenigarri iritzi diogu, egoki interpretatu ahal izateko, ondotik zehaztutako informazioa aintzat hartzeari:

Sin que afecte a la opinión sobre las cuentas anuales, consideramos conveniente, para su adecuada interpretación, tener en cuenta la siguiente información:

Fundazioaren 2013ko abenduaren 31ko ondare eta ekonomia egoerak funtzionatu ahal izateko ezinbestekoa da erakunde fundatzaileak eta babesle publikoek aldian behin ekarpena egitea; ekitaldi honetan ekarpen horiek Fundazioaren urteko diru-sarreren % 73 egin dute.

La situación económico patrimonial de la Fundación, a 31 de diciembre de 2013, requiere para su funcionamiento de una aportación periódica de la institución fundadora y de los patronos públicos, que en este ejercicio ha supuesto un 73% de los ingresos anuales de la Fundación.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Kontratazioa.

III.1.– Contratación.

Kontrataziorako barneko aginpideak

Instrucciones internas de contratación

– Erregulazio harmonizatuari lotu gabeko kontratuak arautzen dituzten kontrataziorako barne aginpideek agintzen dute 200.000 eurotik gorako zenbatekodun obra kontratuei eta 60.000 eurotik gorako gainerako kontratuei Kontratugilearen profilean eman behar zaiela publikotasuna; ordea, SPKLTBren 191.c) artikuluak agintzen du publikotasuna eman behar zaiola 50.000 eurotik gorako edozein kontraturi. Fundazioak, nahiz KBAek ez duten publikotasuna emateko eskatzen aurrez aipatutako kopuru tartean, Kontratugilearen profilean kopuru tarte horretako lizitazioak argitaratzen ditu. Berebat, Kontrataziorako barne aginpideek eskaintza bakarra eskatzeko agintzen dute 50.000 eurotik beherako obra kontratuetan eta 18.000 eurotik beherako gainerako kontratuetan; alabaina, kasu hauetan lehia bideratu behar da SPKLTBren 191.a) artikuluari jarraiki.

– Las Instrucciones internas de contratación, que regulan sus contratos no sujetos a regulación armonizada, establecen la publicidad en el Perfil del contratante para los contratos de obra de importe superior a 200.000 euros y para el resto de los contratos de importe superior a 60.000 euros, mientras que el artículo 191.c) del TRLCSP establece dicha publicidad para cualquier tipo de contrato cuyo importe supere los 50.000 euros. La Fundación, aunque sus IIC no exigen la publicidad en el intervalo antes mencionado, publica en su Perfil del contratante las licitaciones de dicho intervalo. Así mismo, las instrucciones internas de contratación regulan la petición de una única oferta en los contratos de obra inferiores a 50.000 euros y en el resto de contratos inferiores a 18.000 euros, cuando en estos contratos debe procurarse la concurrencia conforme el artículo 191.a) del TRLCSP.

Lizitazioa

Licitación

– Aztertu ditugun 11 espedienteren pleguek (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 eta 11 zk.), 1,1 milioi euroan esleitutakoak, kontratuaren xedearekin loturarik ez zuten esleipen irizpideak barne hartzen zituzten, lizitatzailearen kaudimenari lotutakoak esaterako, eta irizpideetakoren bat orokorra da.

– Los pliegos de 11 expedientes analizados, (números 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 y 11), adjudicados por 1,1 millones de euros, incluían criterios de adjudicación no referentes al objeto del contrato, sino a características vinculadas a la solvencia del licitador y alguno de los criterios es en todos los casos genérico.

III.2.– Beste batzuk.

III.2.– Otros.

– 2013an gauzatutako merkataritzako eragiketen kontzeptuko ordainketetatik 53.651 euroren zenbatekoa 15/2010 Legeak agindutako epeak gaindituta ordaindu da, zeinak ekitaldi horretan gauzatutako ordainketen % 2 egiten duen. 2013ko abenduaren 31n, ez zegoen merkataritzako eragiketen kontzeptuan ordaintzeko gehienezko epea gainditzen duen saldorik.

– De los pagos por operaciones comerciales realizados por la Fundación en 2013, un importe de 53.651 euros ha sido abonado con posterioridad a los plazos señalados por la Ley 15/2010. Este importe representa el 2% de los pagos realizados en el ejercicio. A 31 de diciembre de 2013 no había saldo pendiente de pago por operaciones comerciales que sobrepasase el plazo máximo legal.

IV.– Urteko kontuak

IV.– Cuentas anuales

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental