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91. zk., 2013ko maiatzaren 14a, asteartea

N.º 91, martes 14 de mayo de 2013


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN ETA LURRALDE POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE Y POLÍTICA TERRITORIAL
2247
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EBAZPENA, 2013ko apirilaren 3koa, Ingurumeneko sailburuordearena, zeinen bidez erabakitzen baita ez ekitea Basauri TA - Laudio TA eta Cementos Rezola BAT-erako deribazioko 132 KV-ko linea elektrikoko zuhaitzak botatzeko eta zortasunak egokitzeko proiektuaren ingurumen-eragina ebaluatzeko prozedurari. Proiektua Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A. enpresak sustatu du Araban eta Bizkaian.

RESOLUCIÓN de 3 de abril de 2013, del Viceconsejero de Medio Ambiente, por la que se adopta la decisión de no someter al procedimiento de evaluación de impacto ambiental el proyecto de adaptación de servidumbres y tala de arbolado de la línea eléctrica a 132 kV ST Basauri - ST Llodio y su derivación a STC Cementos Rezola, promovido por Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. en Álava y Bizkaia.

2012ko abenduaren 26an, Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.k aurkeztutako ingurumen-dokumentu bat helarazi zion Eusko Jaurlaritzako Energia eta Meategien Zuzendaritzak Ingurumeneko Sailburuordetzari. Basauri TA - Laudio TA eta Cementos Rezola BAT-erako deribazioko 132 KV-ko linea elektrikoko zuhaitzak botatzeko eta zortasunak egokitzeko proiektuari buruzkoa da dokumentu hori (Araban eta Bizkaian), eta haren helburua da ingurumen-organoak ingurumen-eragina ebaluatzeko prozedurari ekiteko beharra dagoen ala ez adieraztea.

Resultando que con fecha 26 de diciembre de 2012, la Dirección de Energía y Minas del Gobierno Vasco remitió a esta Viceconsejería de Medio Ambiente un documento ambiental presentado por Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., relativo a un proyecto de adaptación de servidumbres y tala de arbolado de la línea eléctrica a 132 kV ST Basauri - ST Llodio y su derivación a STC Cementos Rezola, prevista en las provincias de Álava y Bizkaia, al objeto de que el órgano ambiental se pronunciara sobre la necesidad o no de su sometimiento al procedimiento de evaluación de impacto ambiental.

Goi-tentsioko linea elektrikoak zuhaiztietatik igarotzeko berariazko jarraibideei buruzko araudian xedatutakora egokitu behar du proiektuak, bestela esanda, goi-tentsioaren eroaleen eta zuhaiztien artean mantendu beharreko segurtasun-tarteak birdefinitu behar dira. Hori dela eta, zuhaitzak moztuko dira tarteak instalazioaren segurtasunerako nahikoak ez direla irizten den lekuetan. Ez da inola ere aldatuko linearen traza, ez eta gurutzamenduen ezaugarriak ere. Nolanahi ere, linearen ardatzaren bi aldeetan egingo dira mozketak, 20 metroko tartean.

Resultando que el proyecto tiene por objeto su adaptación a lo dispuesto en la normativa relativa a las prescripciones específicas para el paso de líneas eléctricas de alta tensión por zonas de arbolado, esto es, redefinir las distancias de seguridad a mantener entre los conductores de alta tensión y las zonas de arbolado. Para ello, en los lugares en los que las distancias no se consideran suficientes para la seguridad de la instalación se procederá a la tala de arbolado. No se modificará en modo alguno la traza de la línea ni las características de los cruzamientos existentes. Las talas estarán, en todo caso, incluidas en una banda de 20 metros a cada lado del eje de la línea.

1/2008 Legegintzako Errege Dekretuarekin bat etorriz –urtarrilaren 11koa, Ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko Legearen Testu Bategina onartzekoa–, ingurumen-inpaktuari buruzko ebaluaziotik pasa beharko dira aipatu arauaren II. eranskineko k epigrafeko 9. taldean jasotako proiektuak, baldin eta kasu bakoitzean hala erabakitzen badu ingurumen-organoak, eta, betiere, bat etorriz aipatu legegintzako errege dekretuko III. eranskinean ezarritako irizpideekin, eta aldez aurretik kontsulta eginda proiektuak eragiten dien administrazio, pertsona eta erakundeei.

Resultando que, de conformidad con el Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de evaluación de impacto ambiental, los proyectos incluidos en el grupo 9, epígrafe k) del anexo II de la citada norma estarán sometidos a evaluación de impacto ambiental cuando así lo determine el órgano ambiental en cada caso, de acuerdo con los criterios establecidos en el anejo III del citado Real Decreto Legislativo, y previa consulta a las administraciones, personas e instituciones afectadas por la realización del proyecto.

2013ko urtarrilaren 10ean, ingurumen-organoak galdetu zien proiektuaren eragina izango zuten administrazio eta erakundeei ea jarduera horiek ingurumenaren gaineko eragina ebaluatzeko prozedura bete behar zuten ala ez, eta, hala balitz, ingurumenaren gaineko eraginaren azterketak zer eduki eta gutxieneko irismen izan beharko lukeen.

Resultando que con fecha 10 de enero de 2013, el órgano ambiental procedió a consultar a las administraciones e instituciones afectadas por el proyecto sobre la necesidad de someter dichas actuaciones al procedimiento de evaluación de impacto ambiental, y en su caso, respecto al contenido y alcance mínimo que debiera contemplar el estudio de impacto ambiental.

Hauen erantzunak jaso dira: Osasun Sailaren Bizkaiko Lurralde Zuzendaritzarena, Arabako Osasun Publikoaren Zuzendariordetzarena, Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritzarena, Biodibertsitaterako eta Ingurumen Partaidetzarako Zuzendaritzarena eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzarena, denak ere Eusko Jaurlaritzakoak; Kultura Sailarena, Nekazaritza Sailarena, Herri Lan eta Garraio Sailarena eta Ingurumen Sailarena, denak ere Bizkaiko Foru Aldundikoak; Museo eta Arkeologia Zerbitzuaren, Mendien Zerbitzuarena, Ingurumen eta Biodibertsitateko Zerbitzuarena, denak ere Arabako Foru Aldundikoak; Arrigorriagako Udalarena, IHOBE Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoarena eta Ura Uraren Euskal Agentziarena.

Resultando que se ha recibido respuesta de la Dirección Territorial de Bizkaia del Departamento de Salud, de la Subdirección de Salud Pública de Álava, de la Dirección de Desarrollo Rural y Litoral, de la Dirección de Biodiversidad y Participación Ambiental y de la Dirección de Patrimonio Cultural, todas ellas del Gobierno Vasco, del Departamento de Cultura, del Departamento de Agricultura, del Departamento de Obras Públicas y Transportes y del Departamento de Medio Ambiente, todos ellos de la Diputación Foral de Bizkaia, del Servicio de Museos y Arqueología, del Servicio de Montes, del Servicio de Medio Ambiente y Biodiversidad, todos ellos de la Diputación Foral de Álava, así como del Ayuntamiento de Arrigorriaga, de la Sociedad Pública de Gestión Ambiental IHOBE y de la Agencia Vasca del Agua Ura.

Osasunaren arloko agintaritza eskudunek txostenak eman dituzte, eta horietan zehazten dutenez, proiektua burutzeak ez du eragin aipagarririk osasun publikoarentzat, eta ingurumen-dokumentuak zehatz-mehatz azaltzen dituela osasun publikoarentzat garrantzitsuak izan daitezkeen alderdiak.

Considerando que los informes emitidos por las autoridades con competencias en materia de sanidad señalan que la ejecución del proyecto no presenta impactos de consideración para la salud pública y que el documento ambiental ya detalla con suficiente amplitud los aspectos que pueden ser relevantes para la salud pública.

Kultura ondarearen arloko Eusko Jaurlaritzako, Bizkaiko Foru Aldundiko eta Arabako Foru Aldundiko agintaritza eskudunek txostenak eman dituzte, eta horietan zehazten dutenez, ondareko elementu zenbaiti eragin dakioke proiektuak, eta, beraz, elementu horien eduki arkeologikoa ebaluatu behar da obra burutu baino lehen; gainera, eragina izango duela aurreikusiz gero, kontrol arkeologikoa gauzatu beharko da.

Considerando que los informes remitidos por las autoridades con competencias en relación al patrimonio cultural del Gobierno Vasco, Diputación Foral de Bizkaia y Diputación Foral de Álava señalan que puede haber afecciones a elementos patrimoniales, por lo que habrá que evaluar el contenido arqueológico de los mismos como paso previo a la ejecución de la obra y en caso de que se prevea afección a estos elementos se deberá llevar a cabo control arqueológico.

Landa-garapenaren eta nekazaritzaren arloko agintaritza eskudunek txostenak eman dituzte, eta horietan aholkatzen dutenez, nekazaritzaren sektoreko eragina ebaluatu behar da, bereziki kontuan hartuz laborantza-guneetan eta nekazaritza- eta abeltzaintza-guneetan izan lezakeen eragina; ez dute ingurumenaren arloko bestelako aipamenik egiten.

Considerando que los informes emitidos por las autoridades con competencias en materia de desarrollo rural y agricultura recomiendan que se evalúe la afección sectorial agraria, debiendo tener especial cuidado sobre las afecciones que puedan producirse en las zonas de cultivos y aprovechamientos agroganaderos, sin otras referencias a aspectos estrictamente ambientales.

Eusko Jaurlaritzako Biodibertsitaterako eta Ingurumen Partaidetzarako Zuzendaritzak proiektuak biodibertsitatearen gainean duen eragina aztertu du txostenean, zeinetan neurri batzuk adierazi baititu proiektuak ingurumenean eta biodibertsitatean izango dituen eraginak eragozteko eta/edo arintzeko.

Considerando que la Dirección de Biodiversidad y Participación Ambiental del Gobierno Vasco ha analizado en su informe la afección del proyecto sobre la biodiversidad, y las medidas que describen para evitar y/o minimizar las afecciones al medio natural y a la biodiversidad causadas por el proyecto.

Arabako Foru Aldundiko Ingurumen eta Biodibertsitateko Zerbitzuak adierazi du aintzat hartu beharko direla zuhaitz-espezieen ezaugarriak, moztu beharreko zuhaitz-masaren azalera zehazterakoan.

Considerando que el Servicio de Medio Ambiente y Biodiversidad de la Diputación Foral de Álava describe que habrá que tener en consideración las características de las especies arbóreas a la hora de delimitar las superficies de las masas arboladas que deben ser taladas.

Bizkaiko Foru Aldundiko Ingurumen Sailak ondorioztatu du eraginen azterketa eta aplikatzeko neurri zuzentzaileak zuzenak direla, oro har; baina adierazten du mozketen eragina jasan lezaketen ibaiertzetan Bisoi Europarra Kudeatzeko Planaren 118/2006 Dekretuan xedatutakoa bete beharko dela eta lineen segurtasunari eragin diezaiokeen ibaiertzeko landaredia soilik moztuko dela, indarreko legeriaren arabera.

Considerando que el Departamento de Medio Ambiente de la Diputación Foral de Bizkaia concluye que el estudio de las afecciones y las medidas correctoras a aplicar son correctas en general, pero señalan que en las zonas de ribera que pudieran estar afectadas por las talas deberá dar cumplimiento a lo establecido en el Decreto 118/2006 del Plan de Gestión del Visón Europeo y la vegetación de ribera a talar será únicamente aquella que pueda afectar de acuerdo a la normativa vigente a la seguridad de las líneas.

Arabako Foru Aldundiko Mendien Zerbitzuak jakinarazi du babes-zerrenda zabaltzeak ez diela eragiten Arabako erabilera publikoko mendiei, eta Arabako Lurralde Historikoa zeharkatzen duten goi-tentsioko linea elektrikoak mantentzeko lanetako jardun-protokoloaren berri ematen du.

Considerando que el Servicio de Montes de la Diputación Foral de Álava informa que la ampliación de la faja de protección no afecta a montes de utilidad pública de Álava e informa sobre el Protocolo de actuación en los trabajos de mantenimiento de las líneas eléctricas de alta tensión que atraviesan el Territorio Histórico de Álava.

IHOBEk jakinarazi du proiektua gauzatuko den lekuan betidanik izan direla erabilera industrialak izan dituzten partzelak, eta erabilera horiek eragin ahal izan dutela lurzorua kutsatzea.

Considerando que IHOBE ha informado de la existencia en el ámbito de desarrollo del proyecto de parcelas que han soportado históricamente usos industriales que han podido contaminar el suelo.

Urak jakinarazten du ez dela aurreikusten hidrografia-sareari buruzko eragin aipagarririk, baina, hala ere, adierazten du hidrografia-sarearen gaineko ingurumen-eraginak gutxitzeko, ezabatzeko eta konpentsatzeko hainbat neurri hartu beharra dagoela.

Considerando que Ura informa que no se prevén afecciones relevantes sobre la red hidrográfica, aún así, señala la necesidad de adoptar determinadas medidas para reducir, eliminar y compensar los efectos ambientales sobre la red hidrográfica.

Jaso diren erantzunetatik ondorioztatzen denez, ingurumenari ez zaio kalte adierazgarririk eragingo, eta, ondorioz, ez da beharrezkotzat jotzen proiektuak ingurumenaren gainean izan lezakeen eragina ebaluatzea.

Considerando que del conjunto de las respuestas recibidas no se infiere la posible existencia de impactos ambientales adversos significativos que aconsejen someter el proyecto al procedimiento a evaluación de impacto ambiental.

Proiektuak ingurumenaren gainean izan dezakeen eragina neurtzeko, eskura dagoen informazioa aztertu da. Azterketa hori egiteko, 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuko III. eranskineko irizpideei heldu zaie –urtarrilaren 11koa, Proiektuek ingurumenean duten eraginaren ebaluazioari buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duena–. Azterketaren emaitza honako hau izan da:

Considerando que se ha realizado un análisis de la información disponible para estimar los efectos que el proyecto puede causar sobre el medio ambiente, según los criterios del anexo III del Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental de proyectos, con el resultado siguiente:

Proiektuaren ezaugarriak:

Características del proyecto:

Ebazpen honetan aipagai den linea, zeinetan zuhaitzak moztuko baitira, 132 kV-ko tentsio linea izenduna da, eta Basauri TA eta Laudio TA lotzen ditu, baita Cementos Rezolara BAT-erako deribazioa ere; 14,03 km-ko luzera du.

La línea en la que se realizarán los trabajos de tala de arbolado objeto de la presente Resolución consiste en una línea de tensión nominal de 132 kV, que conecta la ST Basauri con la ST Llodio, así como la derivación a STC Cementos Rezola, con una longitud total de 14,03 km.

Zuhaitz-zerrenda sendotzeko, linearen trazatua ez da aldatu behar, ez eta gurutzamenduen ezaugarriak ere.

La consolidación de la faja de arbolado proyectada no supone la modificación del trazado de la línea, ni las características de los cruzamientos existentes.

56,08 ha-ko azalerari eragingo dio linea elektrikoaren segurtasun-kaleak -egungo kalea eta aurreikusitako zabaltzea kontuan hartuz (goi-tentsioko linea elektrikoen igarobideen berariazko jarraibideei buruzko araudian xedatutakora egokitua). Kale honen barnean, zuhaitz-masak 12,79 ha-ko hostozabaleko oihan autoktonoz (hariztiak gehienak eta haltzadia) eta baso-sartzez (10,55 ha) osatuta daude. Segurtasun-kalean dauden gainerako landare-motei (sastraka, belardiak, eta abar) ez die eragingo proiektuaren helburu nagusiak.

La calle de seguridad de la línea eléctrica considerando tanto la actual calle como la ampliación prevista (la adaptación a lo dispuesto en la normativa relativa a las prescripciones específicas para el paso de líneas eléctricas de alta tensión) afectará a 56,08 ha de superficie. Dentro de esta calle las masas arboladas están constituidas por 12,79 ha de bosques de frondosas autóctonas (robledal en su mayor parte y aliseda) y plantaciones forestales (10,55 ha). El resto de las clases de vegetación incluidas en la calle de seguridad (matorral, prados, etc.) no serán afectadas, al menos por el objeto principal del proyecto.

Sustatzaileak emandako informazioaren arabera, aurreikusitako zabaltzeak 18,61 ha-ko azalerari eragingo diola uste da, eta, gutxi gorabehera, 6,58 ha-ko zuhaitz-gunea –basoberritzekoak eta autoktonoak– moztea aurreikusten da azalera horretan.

De acuerdo con la información remitida por el promotor, se ha estimado que la ampliación prevista afectará a 18,61 ha de superficie y dentro de esta superficie las zonas arboladas, de repoblación y autóctonas, previsibles de ser taladas alcanza alrededor de las 6,58 ha.

Zabaltze-proiektuaren azaleraren eraginaren tamainari dagokionez, ez da ailegatzen otsailaren 27ko 3/1998 Legean eta urtarrilaren 11ko 1/2008 Legegintzako Dekretuan zehaztutako atarietara -ingurumen-eragina proiektuak banaka ebaluatzeko prozedurarik behar den ala ez erabakitzeko arauak biak.

En relación con la magnitud de la afección superficial del proyecto de ampliación no alcanza los umbrales señalados en la Ley 3/1998, de 27 de febrero y en el Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, para determinar el sometimiento de proyectos al procedimiento de evaluación individualizada de impacto ambiental.

Beste proiektuekin pilatzeari dagokionez, izapidetzen ari da egun Basauri TA - Laudio TA linea elektrikoko Barazar TA-rako deribazioko 132 kV-ko linea elektrikoko zortasun eta zuhaitzen mozketen egokitze-proiektua, hau ere Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. sozietateak sustatua; baina proiektu bakoitzaren eremuak ez dira gainezartzen, 22 euskarrian soilik egiten dute bat, eta euskarri hori da Barazarko TA-rako deribazioaren abiapuntua.

Por lo que respecta a la acumulación con otros proyectos, actualmente se está tramitando el proyecto de adaptación de servidumbres y tala de arbolado de la línea eléctrica a 132 kV de derivación a la ST Barazar de la línea eléctrica ST Basauri - ST Llodio, promovido asimismo por Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. pero los ámbitos de cada proyecto no se superponen, únicamente coinciden en el apoyo 22, este apoyo es el punto de partida de la derivación a la ST de Barazar.

Baliabide naturalak erabiltzeak, hondakinak sortzeak, kutsadurak eta istripuak izateko arriskuak ez daukate garrantzia handia, eragin txikikoak dira ingurumenarekiko.

La utilización de recursos naturales, la generación de residuos, la contaminación y el riesgo de accidentes, resultan de escasa envergadura, con efectos poco significativos en el medio ambiente.

Proiektuaren kokapena:

Ubicación del proyecto:

Proiektuak ez dauka lotura geografiko edo funtzionalik Babestutako Espazio Naturalekin, Natura 2000 Sarean barne hartutako lekuekin edo babes-figura baten pean jasotako bestelako espazioekin.

El proyecto no guarda relación geográfica o funcional con Espacios Naturales Protegidos, lugares integrados en la RED Natura 2000 u otros espacios recogidos bajo alguna figura de protección.

Proiektuak izan dezakeen eraginaren ezaugarriak:

Características del potencial impacto:

Proiektuaren izaera eta ezaugarriak ikusirik, zuhaitz-masak zuzenean kentzea izango da balizko eraginaren iturri; beraz, habitat horien kontserbazio-egoeran izango duen eraginak, zatiketak eta urritzeak eta bertako faunan eta landaretzan izango dituen ondorioek ere izango dute eragina. Ondorio horiek eremu mugatuan gertatuko dira, egun badagoen azpiegitura bateko gehienez 20 metroko inguratzaile batean. Azpiegitura horrek segurtasuneko tartea ere badu, eta, kasu honetan, tarte batzuetan handituko da. Gainera, sarbideak ireki eta egokitzeagatik, landaredia kendu ahal izango da, nahiz eta, proiektuaren dokumentazioaren arabera, sarbideak irekitzeko beharrak unean-unekoak baino ez diren izango.

Dada la naturaleza y características del proyecto, los posibles impactos derivarán de la eliminación directa de masas arbóreas y por tanto de la afección, fragmentación y disminución del estado de conservación de estos hábitats y los efectos derivados sobre las especies de fauna y flora propias de ellos. Estos efectos se producirán en un ámbito limitado, en una envolvente máxima de 20 metros de una infraestructura ya existente y ya dotada de su pasillo de seguridad que en este caso, se verá ampliado en algunos tramos. Además también se puede eliminar vegetación por la apertura y acondicionamientos de accesos, aunque, de acuerdo con la documentación de proyecto, las necesidades de apertura de accesos serán puntuales.

Horrez gain, makinak erabiltzeak eta alde batetik bestera eramateak ere eraginak izango ditu (hots-kutsadura eta airearen kutsadura, lurra trinkotzea, landaredia suntsitzea eta fauna desagerraraztea, ura eta lurra kutsatzea gerta daitezkeen isuri eta jarioengatik...), baina proiektua txikia denez, ez dira oso nabarmenak izango.

Del mismo modo, cabe esperarse afecciones asociadas al uso y trasiego de maquinaria (contaminación acústica y atmosférica, compactación del suelo, destrucción de vegetación y eliminación de fauna, contaminación de agua y suelos por posibles vertidos y derrames, etc.) que dada la escasa envergadura del proyecto, se estiman como poco significativos.

Sustatzaileak aurreikusitako babes-neurriak eta neurri zuzentzaileak eta ebazpen honetan ezarritakoak aplikatzen badira, zabaltzearen ondoriozko ingurumen-eraginak ez direla handiak izango uste da.

Se ha estimado que con la aplicación de las medidas protectoras y correctoras previstas por el promotor y las que se establecerán en la presente Resolución los impactos ambientales derivados de la ampliación resultarán poco significativos.

Hizpide dugun proiektuaren ezaugarriak ikusirik, 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuko III. eranskineko irizpideak kontuan harturik –urtarrilaren 11koa, Proiektuen ingurumen-inpaktua ebaluatzeko Legearen Testu Bategina onartzen duena– eta galdegite-izapidean jasotako erantzunak gogoan, ondoko hau ondorioztatzen da: proiektuak ez du eragin kaltegarri adierazgarririk izango ingurumenean, sustatzaileak adierazitako babes-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezartzen badira eta ebazpen honetan ezarritako baldintzak betetzen badira, betiere.

Considerando que a la vista de las características del proyecto de referencia, de los criterios del anexo III del Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental y de las respuestas recibidas en el trámite de consultas, se ha concluido que el proyecto no tendrá efectos negativos significativos sobre el medio ambiente, siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras indicadas por el promotor y las condiciones que se establecen en la presente Resolución.

Euskal Herriko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio-prozedura sinplifikatupean (aipatu legean arautua) jarri behar dira lege horren I B eranskinean jaso gabeko jarduerak; zehazki, lurra aprobetxatzeko era aldatzea eta arbolak edo zuhaixkak kentzea dakarten eta 5 ha eta 50 ha arteko azaleretan egindako jarduerak.

Considerando que, de conformidad con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las actividades no incluidas en el anexo I B de la misma que supongan una transformación del tipo de aprovechamiento del suelo y una eliminación de la cubierta arbustiva o arbórea y se realicen en superficies entre 5 ha y 50 ha se encuentran sometidas al procedimiento de evaluación simplificada de impacto ambiental regulado en dicha norma.

Organo honek du ebazpen hau emateko eskumena, Lehendakariaren 20/2012 Dekretuaren –abenduaren 15ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena– eta 629/2009 Dekretuaren –abenduaren 22koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen dituena– arabera.

Considerando la competencia de este Órgano para el dictado de la presente Resolución, de acuerdo con lo dispuesto en el Decreto 20/2012, de 15 de diciembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, así como en el Decreto 629/2009, de 22 de diciembre, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca.

Aintzat hartu dira: 1/2008 Legegintzako Errege Dekretua, urtarrilaren 11koa, Proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko Legearen Testu Bategina onartu zuena; 3/1998 Legea, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurumena Babesteari buruzkoa; Lehendakariaren 20/2012 Dekretua, abenduaren 15ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena, eta 629/2009 Dekretua, abenduaren 22koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen dituena. Horrenbestez,

Vistos el Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de evaluación de impacto ambiental de proyectos, la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, el Decreto 20/2012, de 15 de diciembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, y el Decreto 629/2009, de 22 de diciembre, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1.– Ingurumen-inpaktuaren ebaluaziopean ez ezartzea Basauri TA - Laudio TA eta Cementos Rezola BAT-erako deribazioko 132 KV-ko linea elektrikoko zuhaitzak mozteko eta zortasunak egokitzeko proiektua, Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. sozietateak sustatua, Araban eta Bizkaian.

1.– No someter a evaluación de impacto ambiental el proyecto de adaptación de servidumbres y tala de arbolado de la línea eléctrica a 132 kV ST Basauri - ST Llodio y su derivación a STC Cementos Rezola, promovido por Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. en Álava y Bizkaia.

2.– Proiektu hau gauzatzeko (ebazpen honen gaia), honako baldintza hauek bete beharko dira:

2.– Para la ejecución del proyecto objeto de la presente Resolución deberán aplicarse las siguientes condiciones:

– Proiektuari buruzko ingurumen-agiri bat prestatu beharko da, non ebazpen honetan ezarritako babesteko eta zuzentzeko neurriak jaso beharko baitira. Neurri horiek ez ezik, bidalitako ingurumen-agirian aipatutakoak ere jasoko dira, ingurumena egokiro babestuko dela bermatzeko behar bezain zehazturik. Obra kontratatzeko baldintza-agirietan sartu beharko dira dokumentu horretan aipatutako neurri horiek, eta baldintza horiek betetzen direla bermatuko duen aurrekontua izan beharko dute. Proiektuari dagokion ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio sinplifikatuaren espedienteari erantsiko zaio ingurumen-dokumentu hori, Euskal Herriko ingurugiroa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 49. artikuluari jarraikiz, eta I.C eranskineko 7. epigrafearekin lotuta.

– Deberá elaborarse un documento ambiental del proyecto en el que se incluya el conjunto de medidas protectoras y correctoras que se establecen en la presente Resolución, junto con las señaladas en el documento ambiental remitido, con un detalle suficiente para garantizar una adecuada protección del medio ambiente. Las medidas desarrolladas en dicho documento deberán quedar integradas en el conjunto de los pliegos de condiciones para la contratación de la obra, y dotadas del consiguiente presupuesto que garantice el cumplimiento de las mismas. Este documento ambiental se incorporará al expediente de evaluación simplificada de impacto ambiental al que el proyecto se encuentra sujeto de acuerdo con el artículo 49 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, puesto en relación con el epígrafe 7 del anexo I.C.

– Zuinketa- eta mozketa eremu kalteberetan gauzatzean –hala nola lehentasunezko eta Batasunaren intereseko habitatak eta baso-masa autoktonoak–, botanikan aditua den batek egon beharko du obran bertan, obra-zuzendaritzari edo obra-arduradunari aholkuak emateko.

– Durante la fase de replanteo y ejecución de la tala en áreas sensibles, constituidas por los hábitats prioritarios y de interés comunitario, y las masas de bosque autóctono, deberá estar presente a pie de obra un especialista en botánica en labores de asesoría a la Dirección de Obra o encargado de la misma.

– Gainera, lanei ekin aurretik, botanikan aditua den batek xehetasun-azterketa bat egin behar du, eta, azterketa horretan, proiektuaren eremuan egon litezkeen florako espezie mehatxatuak kokatuko dira eta zer eremu hartzen duten zehaztuko da, espezie horiek zaintzeko neurriak zehazteko.

– Además, con carácter previo al inicio de los trabajos, un especialista en botánica realizará un estudio de detalle en que se localicen y delimiten las poblaciones de las especies de flora amenazada que pudieran estar presentes en el ámbito del proyecto, de cara a definir las medidas a adoptar para su preservación.

– Jardun-eremuetara sartzeko, lehendik dauden bideak erabiliko dira ahal den neurrian, eta, halakorik egon ezean, lehendik dagoen korridorea. Saihestu egin beharko da aurreko atalean zehaztutako eremu kalteberetan sarbideak irekitzea eta edozein motatako ibilguak zuzentzea eta kanalizatzea.

– El acceso a las distintas áreas de actuación se efectuará utilizando, en la medida de lo posible, caminos existentes o, en su defecto, el pasillo existente. Deberá evitarse la apertura de accesos en las áreas sensibles señaladas en el apartado anterior y la rectificación y canalización de cauces de cualquier orden.

– Jabari publiko hidraulikoan eta elkartutako guneetan ez da ezer botako (obra-hondakinak, inausketa-hondarrak, eta abar), eta soberako materialak baimendutako zabortegira bota beharko dira.

– No se realizará ningún tipo de vertido, escombros, restos de poda, etc. en el dominio público hidráulico ni zonas asociadas, debiéndose trasladar los materiales sobrantes a vertedero autorizado.

– Sarbide berriak ireki behar badira, eta proiektuak eragina badu lurzorua kutsa dezaketen jarduerak gauzatu diren lursailetan, halako eremuetan edozein jarduketa egiteko, aurretiaz ingurumen-organoaren baimena beharko du, lurzoruaren kutsadura prebenitzeko eta zuzentzeko otsailaren 4ko 1/2005 Legean aurreikusia.

– En caso de necesidad de apertura de nuevos accesos y una posible incidencia del proyecto sobre parcelas que han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, cualquier actuación en las mismas queda supeditada a la aprobación previa del órgano ambiental en el marco de lo previsto en la Ley 1/2005, de 4 de febrero, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Gehieneko garapen begetatiboan linea elektrikoaren segurtasuna bermatzen ez duten zuhaitz-espezieak bakarrik moztuko dira, baina dagoen zuhaixka-geruza guztia mantendu behar da, hargatik eragotzi gabe urriaren 14ko 11/1997 Foru Arauan –Bertoko zenbait zugaitz-motaren jaurpide bereziari buruzkoa– eta martxoaren 26ko 11/2007 Foru Arauan –Arabako Lurralde Historikoan mendien eta haien erabilera eta aprobetxamendu guztien helburuak eta horiei apilka dakiekeen araubide juridikoa ezartzea xede duena– xedatutakoa.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Norma Foral 11/1997, de 14 de octubre, de régimen específico de diversas especies forestales autóctonas de Bizkaia y Norma Foral 11/2007, de 26 de marzo, por la que se establecen los fines y el régimen jurídico aplicable a los montes y a todos sus usos y aprovechamientos en el Territorio Histórico de Álava, la tala se limitará a aquellas especies arbóreas que en su máximo desarrollo vegetativo puedan quedar a una distancia que no garantice la seguridad de la línea eléctrica, debiendo mantenerse todo el estrato arbustivo existente.

– Gorago aipatutako eremu kalteberetan zuhaitzak mozteko, esku-tresna arinak erabiliko dira.

– Las labores de tala en las áreas sensibles anteriormente señaladas se desarrollarán con herramienta manual ligera.

– Baso autoktonoetan mozketak egin behar badira –guztiz justifikatuta, betiere–, baso misto atlantiarreko zuhaixka-espezieak –hala nola sahatsak eta hurritzak– birlandatu beharko dira moztu behar diren zuhaitz-eremuetan. Eragindako eremuko alde hondatuak leheneratzeko neurri konpentsatzaileak aplikatu beharko dira.

– En caso de afecciones a bosque autóctono en las que quede plenamente justificada la necesidad de proceder a talas, las superficies arboladas que sean objeto de tala, deberán ser revegetadas con especies arbustivas, propias del bosque mixto atlántico, tales como sauces y avellanos. Deberán aplicarse medidas compensatorias orientadas a recuperar zonas degradadas del entorno de la zona afectada.

– Lanek ukitutako alde guztiak leheneratuko dira. Ingurumena leheneratzeko, landare-estalkiari eutsi diezaioketen espazioak birlandatuko dira.

– Se restaurarán todas las áreas afectadas por la obra. La restauración ambiental incluirá la revegetación de los espacios susceptibles de mantener una cubierta vegetal.

– Foru-organo eskudunak ezarritako baldintzetan burutuko dira Bisoi Europarra Kudeatzeko Planaren eremuan gauzatzen diren jarduerak, eta, lanak nola eta noiz egin behar diren jakiteko mugak, foru-organo horrek ezarri ahalko ditu, arriskuan dagoen faunaren ziklo biologikoen aldi sentikorren arabera (martxoaren 15a eta uztailaren 31).

– Las actuaciones que se desarrollen en el ámbito del Plan de Gestión del visón europeo se llevarán a cabo en las condiciones que establezca el órgano foral competente, que podrá establecer límites tanto a la forma de ejecución de los trabajos, como al momento de desarrollo de los mismos, en función de los periodos sensibles de los ciclos biológicos de la fauna amenazada (15 de marzo y 31 de julio).

– Jardun-eremuan ondare-intereseko zenbait elementu dagoenez, azterlan bat egingo da horien gaineko eragina ebaluatzeko eta eraginak saihesteko beharrezko neurriak zehazteko, lanak gauzatu aurretik, betiere.

– Atendiendo a la existencia en el ámbito de actuación de algunos elementos de interés patrimonial, con carácter previo a la ejecución de los trabajos se realizará un estudio que permita evaluar la afección a los mismos así como concretar las medidas correctoras necesarias para evitar afecciones.

3.– Proiektuari ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio sinplifikatua egin beharko zaio, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 49. artikuluan ezarritakoaren arabera.

3.– El proyecto debe someterse al procedimiento de Evaluación Simplificada de Impacto Ambiental, de acuerdo con lo establecido en el artículo 49 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco.

4.– Eusko Jaurlaritzako Energia eta Meategien Zuzendaritzari, Laudio, Arakaldo, Arrankudiaga, Orozko, Ugao-Miraballes, Zeberio, Zaratamo, Basauri eta Arrigorriagako Udalei eta proiektuaren sustatzaileari jakinaraziko zaie ebazpen honen edukia.

4.– Comunicar el contenido de la presente Resolución a la Dirección de Energía y Minas del Gobierno Vasco, a los Ayuntamientos de Llodio, Arakaldo, Arrankudiaga, Orozko, Ugao-Miraballes, Zeberio, Zaratamo, Basauri y Arrigorriaga, y al promotor del proyecto.

5.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

5.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

6.– Ebazpen honek ez dio administrazio-bideari amaiera ematen; horrenbestez, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Ingurumen eta Lurralde Antolamenduko sailburuari, hilabeteko epean, ebazpen hau jakinarazi eta biharamunetik, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 114. artikuluan eta ondorengoetan xedatutakoaren arabera.

6.– Contra la presente Resolución, que no agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de alzada ante la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 114 y siguientes de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Vitoria-Gasteiz, 2013ko apirilaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de abril de 2013.

Ingurumeneko sailburuordea,

El Viceconsejero de Medio Ambiente,

JOSÉ ANTONIO GALERA CARRILLO.

JOSÉ ANTONIO GALERA CARRILLO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental