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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

25. zk., 2011ko otsailaren 7a, astelehena

N.º 25, lunes 7 de febrero de 2011


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Bestelako Xedapenak

Otras Disposiciones

Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Saila
Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca
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EBAZPENA, 2010eko abenduaren 9koa, Ingurumeneko sailburuordearena, Oka itsasadarraren eskuinaldean, Urdaibako Biosferaren Erreserban, Gautegiz Arteaga udalerrian, bidexkak berreskuratu eta bidexka berriak egiteko proiektuak -Gautegiz Arteagako Udalak bultzatua- ingurumen-inpaktuaren ebaluaziorik behar ez duela erabakitzen duena.

RESOLUCIÓN de 9 de diciembre de 2010, de la Viceconsejera de Medio Ambiente, por la que se adopta la decisión de no someter al procedimiento de evaluación de impacto ambiental el proyecto de recuperación de sendas y creación de nuevos senderos en la margen derecha de la ría del Oka, en la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, en el término municipal de Gautegiz Arteaga, promovido por el Ayuntamiento de Gautegiz Arteaga.

Gautegiz Arteagako Udalak, 2010eko abuztuaren 6an, Ingurumen Sailburuordetza honetara igorri zuen Oka itsasadarraren eskuinaldean, Urdaibaiko Biosferaren Erreserban, bidexkak berreskuratzeko eta bidexka berriak egiteko proiektua, Erreserbako bulego teknikoak egina, eta proiektuaren ingurumen-dokumentua ere jasotzen du txostenak.

Resultando que con fecha 6 de agosto de 2010, el Ayuntamiento de Gautegiz Arteaga remitió a esta Viceconsejería de Medio Ambiente el proyecto de recuperación de sendas y creación de nuevos senderos en la margen derecha de la ría del Oka, en la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, en el término municipal de Gautegiz Arteaga, elaborado por la oficina técnica de la Reserva, que incluye un documento ambiental del citado proyecto.

Proiektuaren xedea da oinez ibiltzeko bidea egitea Oka ibaiaren eskuinaldean, Gautegiz Arteaga udalerriaren eremuan, eta Natura 2000 Europako Sare Ekologikoan sartuta dauden eremu hauetan eragiten du: «Urdaibaiko Itsasertzak eta Padurak» (ES2130007) eta «Urdaibaiko Ibai Sarea» (ES2130006), biak ere Europar Batasunaren Intereseko Leku (EBIL), eta «Urdaibaiko itsasadarra» (ES0000114), Hegaztietantzako Babes Bereziko Eremua (HBBE).

Resultando que el proyecto tiene por objeto la construcción de un itinerario peatonal por la margen derecha de la ría del Oka, a su paso por el municipio de Gautegiz Arteaga, incidiendo sobre los siguientes espacios que integran la Red Ecológica Europea Natura 2000: Lugares de Importancia Comunitaria (LICs) «Zonas litorales y marismas de Urdaibai (ES2130007) y «Red Fluvial de Urdaibai» (ES2130006) y la Zona de Especial Conservación para las Aves (ZEPA) «Ría de Urdaibai» (ES0000114).

Proiektua ez dago zuzenean lotuta aipatutako Natura 2000 lekuen kudeaketarekin, eta ez da horretarako beharrezkoa.

Resultando que el proyecto no tiene relación directa con la gestión de los lugares Natura 2000 citados, ni resulta necesario para la misma.

Ingurumeneko eraginaren ebaluaziorako Legearen testu bat egina onesten duen urtarrilaren 11ko 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuaren arabera, arau horretako I. eranskinean ez dauden proiektuek Natura 2000 sareko espazioei zuzenean edo zeharka eragin badiezaiekete, ingurumenean duten eragina ebaluatuko da, baldin eta ingurumen-organoak hori zehazten badu kasu bakoitzean, aipatutako Legegintzako Errege Dekretuko III. eranskinean ezarritako irizpideen arabera, eta proiektuaren ondorioak jasan dituzten administrazioak, pertsonak eta erakundeak kontsultatu ondoren.

Resultando que, de conformidad con el Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental, los proyectos no incluidos en el anexo I de la citada norma que puedan afectar directa o indirectamente a los espacios de la Red Natura 2000, estarán sometidos a evaluación de impacto ambiental cuando así lo determine el órgano ambiental en cada caso, de acuerdo con los criterios establecidos en el anexo III del citado Real Decreto Legislativo, y previa consulta a las administraciones, personas e instituciones afectadas por la realización del proyecto.

Hala, 2010eko irailaren 8an, ingurumen-organoak galdera egin zien proiektuaren aldaketak eragiten dien administrazio eta erakundeei, jarduketa horiek ingurumen-inpaktua ebaluatzeko prozeduraren pean jarri behar ote ziren, eta, hala balitz, ingurumen-inpaktuaren ikerketak zein eduki eta gutxieneko irismen izan beharko lituzkeen, betiere Proiektuen ingurumen-inpaktua ebaluatzeko Legearen testu bategina onartu zuen urtarrilaren 11ko 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuaren 17.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, eta horren berri eman zion Gautegiz Arteagako Udalari.

Resultando que con fecha 8 de septiembre de 2010 el órgano ambiental procedió a consultar a las administraciones e instituciones afectadas por el proyecto sobre la necesidad de someter dichas actuaciones al procedimiento de evaluación de impacto ambiental, y en su caso, respecto al contenido y alcance mínimo que debiera contemplar el estudio de impacto ambiental, de acuerdo con lo previsto en el artículo 17.2 del Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental de proyectos, comunicando al mismo tiempo tal circunstancia al Ayuntamiento de Gautegiz Arteaga.

Erantzun dute Osasun Saileko Bizkaiko Lurralde Zuzendariordetzak, Kultur Ondarearen Zuzendaritzak, Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritzak -guztiak ere Eusko Jaurlaritzakoak-, Euskal Herriko Itsasertz Mugarteak, bai eta Bizkaiko Foru Aldundiko Mendi eta Natur Guneen Zuzendaritza Nagusiak eta Kultura Zuzendaritza Nagusiak ere.

Resultando que se ha recibido respuesta de la Subdirección Territorial de Salud de Bizkaia, de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Desarrollo Rural y Litoral, todas ellas del Gobierno Vasco, de la Demarcación de Costas del País Vasco, así como de la Dirección General de Montes y Espacios Naturales y de la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia.

Osasun Saileko Bizkaiko Lurralde Zuzendariordetzaren iritziz, osasunaren aldetik ez da aurreikusten inpaktu garrantzitsurik, proiektuaren inpaktua ebaluatu beharra eragiteko bestekorik.

Considerando que la Subdirección Territorial de Bizkaia del Departamento de Sanidad ha estimado que no se prevén desde el punto de vista sanitario impactos significativos que hicieran necesario una evaluación de impacto del proyecto.

Eusko Jaurlaritzako Kultur Ondarearen Zuzendaritzak jakinarazi du proiektuaren eragin-eremuaren barruan kultur ondarearen honako elementu hauek daudela:

Considerando que la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco ha informado que dentro del ámbito de afección del proyecto se localizan los siguientes elementos del patrimonio cultural:

" Ondare historiko-arkitektonikoa:

" Patrimonio histórico arquitectónico:

- Ozollo-errota (Koba-errota/Portu-errota). Ondasun higiezin hau monumentu izendatzeko espedientea ireki da, eta, beraz, Euskal Kultur Ondarearen uztailaren 3ko 7/1990 Legeak ezarritako babes-araudiaren mende dago.

- Molino Ozollo-errota (Koba-errota/Portu-errota), bien inmueble para el que se ha incoado expediente para su declaración monumental, por lo que se encuentra sujeto al régimen de protección de la Ley 7/1990, de 3 de julio, de Patrimonio Cultural Vasco.

- San Lorentzo ermita. Interes handiko elementua da eskualdean eta udalerrian, baina ez du monumentu izendatzeko adinako baliorik, eta, beraz, udal- edo toki-interesekotzat jotzen denez, hirigintza-dokumentuaren katalogoaren bidez soilik babestu behar da. Elementu mota honetarako gomendatzen da bertan egiten diren obrek errespetatzea elementuon bolumetria, kanpoko irudia eta oinarrizko banaketa tipologikoa eta estrukturala, egituraren material generikoa mantenduta eta erreferentziatzat hartuta Finkatzea edo/eta Kontserbatzea edo/eta Apaintzea izeneko esku-hartze kategoriak. Kategoria horiek Ondare Urbanizatu eta Eraikia Birgaitzeko Jarduketa Babestuei buruzko 317/2002 Dekretuaren 1. eranskinean («Birgaitzeko esku-hartzeak») definituta daude. Horiez gain, Zaharberritzeko esku-hartzeak ere baimenduko dira, bai eta goragoko babes-mailetan sartuta daudenak ere.

- Ermita de San Lorenzo. Elemento con interés notable en el ámbito comarcal y/o municipal, pero que no reúne los valores suficientes para ser declarado Monumento y por lo tanto se considera de interés municipal/local y debe ser protegido, exclusivamente, a través del catálogo del documento urbanístico. Para este tipo de elementos se recomienda que las obras que en ellos se realicen respeten su volumetría, la imagen exterior y la distribución tipológica y estructural básica, con mantenimiento del material genérico de la estructura, tomando como referencia las categorías de intervención denominadas Consolidación y/o Conservación y/o Ornato tal y como se definen en el anexo 1 «Intervenciones de Rehabilitación contenidas en el Decreto 317/2002 sobre actuaciones protegidas de rehabilitación del Patrimonio Urbanizado y Edificado», siendo posibles también las intervenciones de Restauración, además de las incluidas en los niveles superiores de protección.

" Ondare-arkeologikoa:

" Patrimonio arqueológico:

- San Lorentzo tenplua.

- Templo de San Lorenzo.

- Errotatxu (Ozollo) errota.

- Molino Errotatxu (Ozollo).

Balizko Arkeologia Guneak dira, Kultura, Gazteria eta Kirol sailburuordeak 1997ko maiatzaren 5eko Ebazpen bidez izendatuak. Ikerketa bat egin beharko da gune horietan eragin dezakeen edozein obra-proiektu gauzatzen hasi aurretik, eta, ikerketa horretan oinarrituta, Bizkaiko Foru Aldundiko Kultur Ondarearen Zerbitzuak erabakiko du obrak hasi aurretik proiektu arkeologikoa egin behar den ala ez.

Zonas de Presunción Arqueológica declaradas mediante Resolución de 5 de mayo de 1997 del Viceconsejero de Cultura, Juventud y Deportes. Deberá llevarse a cabo un estudio, previo a cualquier proyecto de obras que pueda afectarlas, en base a lo cual el Servicio de Patrimonio Cultural de la Diputación Foral de Bizkaia establecerá la necesidad o no del proyecto arqueológico, previo a la ejecución de éstas.

Eusko Jaurlaritzako Landaren eta Itsasertzaren Zuzendaritzaren iritziz, proiektuak ez du nekazaritzako lurzoru edo erabileretan eragin nabarmenik izango.

Considerando que la Dirección de Desarrollo Rural y Litoral del Gobierno Vasco ha considerado que el proyecto no implica afección significativa a suelos o usos agrarios.

Euskal Herriko Itsasertz Mugarteak adierazi du Kostaldeei buruzko uztailaren 28ko 22/1988 Legeak araututako esparruan aurreikusitako jarduketak bateragarri direla legedi horrekin.

Considerando que la Demarcación de Costas del País Vasco ha informado que las actuaciones previstas en el ámbito regulado por la Ley 22/1988, de 28 de julio, de Costas resultan compatibles con dicha legislación.

Bizkaiko Foru Aldundiko Mendi eta Natur Guneen Zuzendaritza Nagusiak jakinarazi du, beste gai batzuen artean, bere eskumenekoak diren arau hauek aplikatzekoak direla: urriaren 14ko 11/1997 Foru Araua -bertako hainbat baso-espezieren araubide berezia ezartzen duena- eta ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretua -Mustela lutreola (Linnaeus, 1761) bisoi europarra Kudeatzeko Plana onartzen duena-.

Considerando que la Dirección General de Montes y Espacios Naturales de la Diputación Foral de Bizkaia ha informado, entre otras cuestiones, de las siguientes normas de su competencia que resultan de aplicación: Norma Foral 11/1997, de 14 de octubre, de Régimen Específico de Diversas Especies Forestales Autóctonas y Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, por el que se aprueba el Plan de Gestión del visón europeo Mustela lutreola (Linnaeus, 1761).

Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiak jakinarazi du proiektuaren eragin-eremuaren barruan dagoela ondare arkitektoniko izendatutako Koba Errota-Ozollo errota. Ondare arkeologikoari dagokionez, ez du aipatzen inbentarioan dagoen elementurik, baina adierazten du, bideak berritu aurretik, teknikari espezialistak bide historikoen zati harriztatuak edo aztarnak kontserbatzeko aukera ebaluatu beharko duela.

Considerando que la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia ha informado que dentro del ámbito de afección del proyecto se localiza el elemento calificado del patrimonio arquitectónico Molino Koba Errota-Ozollo. En cuanto al patrimonio arqueológico, no cita elementos inventariados aunque señala que antes de reformar los caminos se deberá evaluar por técnico especialista la posibilidad de que se conserven restos empedrados o trazas de caminos históricos.

Eskuragarri dagoen informazioa aztertu da proiektuak ingurumenean izan dezakeen eragina kalkulatzeko, Proiektuen ingurumen-inpaktua ebaluatzeko Legearen testu bategina onartu zuen urtarrilaren 11ko 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuaren III. eranskineko irizpideen arabera, eta honako hau izan da emaitza:

Considerando que se ha realizado un análisis de la información disponible para estimar los efectos que el proyecto puede causar sobre el medio ambiente, según los criterios del anexo III del Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental de proyectos, con el resultado siguiente:

Proiektuaren ezaugarriak.

Características del proyecto.

Proiektuaren xedea da oinez ibiltzeko bidea egitea Oka itsasadarraren eskuinaldean, Gautegiz Arteagako udalerriaren eremuan. Isla eta Kanala auzoen artean dago. Oinez ibiltzeko bide horretarako, egun erabiltzen ez diren bidexka zaharrak baliatuko dira. Bidexkaren batez besteko zabalera 2 m-koa izango da eta zenbait puntutan estutu egingo da, nahiz eta beti 1,5 m baino zabalagoa izango den.

El proyecto tiene por objeto la construcción de un itinerario peatonal por la margen derecha de la ría del Oka, a su paso por el municipio de Gautegiz Arteaga. Se localiza entre los barrios de Isla y Kanala. Este recorrido peatonal se desarrolla sobre antiguos caminos hoy abandonados. El ancho medio de senda será de 2 m, con puntos en los que se rebaja este ancho siendo siempre superior a 1,5 m.

Proiektu honek 3 bide egokituko ditu:

El proyecto comprende la adecuación de 3 caminos:

- Ozollo-San Lorentzo bidea eta Isla Bekoa bidea.

- Camino de Ozollo-San Lorentzo y Camino Isla Bekoa.

Bi bide horietarako proposatutako jarduketak antzekoak dira. Proposamena da zabalgunea finkatzea, azpiko oinarria jartzea, landugabeko harrizkoa, eta oinarria ere bai, dena bat egindakoa, han inguruko harri basaltiko berdexkakoa. Zoruaren akabera egiteko, oinarria egiteko erabilitako harri beraren txintxarrezko geruza fin bat botako zaio gainetik. Aldeetan, urak behar bezala bideratu ahal izateko, zur ekologikoko bi langet jarriko dira, alde bakoitzean bana, zur tratatuko takoekin eta erreten formako landare-lurrarekin eutsita. Egungo bideen trazatua egokitzeko profilatu egin beharko dira, eremuaren topografiari egokitutako malda aldagarriko bidea osatuz.

Las actuaciones propuestas para estos dos caminos son similares. La propuesta consiste en la consolidación de la explanada, el vertido y compactación de una sub-base compuesta por piedra en rama y una base de todo-uno de piedra basáltica de tonos verduzcos procedente de la zona. El acabado del firme se resolverá mediante el vertido de una fina capa de guijillo de la misma piedra que la empleada para la base. En los laterales y con el objeto de poder canalizar las aguas de forma correcta, se prevé la colocación de dos traviesas de madera ecológica, una a cada lado, sujetas mediante tacos de madera tratada y el vertido de tierra vegetal con forma de rigola. La adecuación al trazado de los caminos actuales conllevará el perfilado de los mismos, conformando un sendero con pendientes variables adaptadas a la topografía del lugar.

Egokitu beharreko zatia 150 m-koa da Ozollo errotaren aldamenean hasten den bide publikoaren kasuan, eta 265 m-koa Islako bidearenean.

La longitud de los tramos a acondicionar son de 150 m en el caso del camino público que nace junto al molino Ozollo y de 265 m en el del camino de isla.

Isla-Bekoa bidearen amaierako zatian, lurrazpiko urak gaineratzea saihesteko, 9 m inguru luze eta 2 m zabal izango den zurezko palafito bat egingo da, oinezkoak ibili ahal izateko.

En el tramo final del camino Isla-Bekoa, para evitar afectar a una surgencia de aguas subterráneas, se ejecuta un palafito de madera de aproximadamente 9 m de longitud y 2 de anchura, que permita el tránsito de peatones.

- Kanalako bidea.

- Camino de Kanala.

Ingurune antropizatuagoan dagoenez, zoladuraren akabera kirol asfaltu koloreztatukoa izango da, muturretan zurezko langetak dituela. Bidearen azken zatian, erdi erorita dagoen horma (25 m) berriz altxatuko da eta zurezko listoiekin tratatuko. Bide horrek 105 m-ko guztizko luzera du.

Al localizarse en un entorno más antropizado el acabado del firme será mediante asfalto deportivo coloreado, con unas traviesas de madera en sus extremos. En el tramo final del camino se repone un muro semiderruido (25 m de muro) y su tratamiento mediante listones de madera. La longitud total de este camino es de 105 m.

Proiektua gauzatzeko lur gutxi mugitu behar da: hondeaketaren bolumen osoa 887 m3 da. Material hori legezko zabortegi batera eraman edo obran pilatuko da, aurrerago, obran bertan erabiltzeko.

Los movimientos de tierras derivados de la ejecución del proyecto son escasos. El volumen total de excavación se cuantifica en 887 m3. Este material será llevado a vertedero legalizado o apilado en obra para su posterior utilización en la obra.

Proiektuan honako hauek ere biltzen dira: informazioko eta hedapeneko panelak jartzea, euri-uretarako zerbitzuak mantendu eta desmuntatzea -beharrezkoa izango balitz-, behin-behineko ur-hodiak, kutxatila berriak eta bidearen akaberaren profilaren arraseko kutxatila-estalkiak jartzea, eremuko landaredia eta landaketak egokitzea edo jardineren ertzak berriz egitea.

El proyecto incluye la colocación de paneles informativos y divulgativos, el mantenimiento y desmontaje de los servicios de pluviales existentes, comprendiendo, en caso de ser necesario la instalación de redes provisionales de conducciones y reposiciones de arquetas y tapas de arquetas enrasadas con el perfil de acabado de camino, así como la adecuación de la vegetación y plantaciones existentes en la zona, o la reejecución de los bordillos de jardineras existentes.

Obrak egiteko aurreikusitako epea 2 hilabetekoa da.

El plazo estimado para la ejecución de las obras es de 2 meses.

Proiektuak ingurumen-dokumentu bat du, obrak egiteko hartu beharreko neurri zuzentzaileak ezartzen dituena, bai eta ingurumena zaintzeko programaren edukia ere.

El proyecto incluye un documento ambiental en el que se especifican las medidas correctoras a adoptar para la ejecución de las obras, así como el contenido del programa de vigilancia ambiental.

Proiektuaren kokapena.

Ubicación del proyecto.

Proiektua Urdaibaiko Biosferaren Erreserbaren barruan dago, araubide juridiko berezia duen gunean (uztailaren 6ko 5/1989 Legea, Urdaibaiko Biosferaren erreserba babestu eta antolatzeari buruzkoa, urriaren 31ko 15/1997 Legeak aldatua, eta Urdaibaiko Biosferaren Erreserba Erabiltzeko eta Kudeatzeko Plan Zuzentzailea (EKPZ), 1993ko abuztuaren 3an onartua eta otsailaren 11ko 27/2003 Dekretuaren bidez aldatua). Proiektuak arreta berezia eskaintzen die marearteko edo marea gaineko eremuetako babes bereziko eremu gisa sailkatutako lurrei: lokaztiak eta padura-eremuak (P1), natura-, paisaia- eta historia-interes handiko itsasertzak eta erreka-ertzak babesteko eremuak (P4) eta behin betiko mugaketarik gabeko herriguneak (NS).

El proyecto se ubica dentro de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, espacio que cuenta con un régimen jurídico especial (Ley 5/1989, de 6 de julio, de protección y ordenación de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, modificada por la Ley 15/1997, de 31 de octubre y Plan Rector de Uso y Gestión de la Reserva de la Biosfera (PRUG) de Urdaibai, aprobado con fecha de 3 de agosto de 1993 y modificado por Decreto 27/2003, de 11 de febrero). El proyecto incide sobre terrenos calificados como Áreas de Especial Protección de zonas intermareales o supramareales constituidas por fangos y zonas de marisma (P1), Zonas de Protección del litoral, márgenes de arroyos, alto interés naturalístico, paisajístico e histórico (P4) y Áreas de Núcleo de Población sin delimitación definitiva (NS).

Proiektuaren ingurumen-arloko dokumentuak -Urdaibaiko Biosferaren Erreserbaren Bulego Teknikoak egina- ondorioztatzen du obrek betetzen dutela Erreserba Erabiltzeko eta Kudeatzeko Plan Zuzentzaileak eremu horietarako ezarritakoa.

El documento ambiental del proyecto, elaborado por la Oficina Técnica de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai concluye que las obras se adaptan a lo establecido por el Plan Rector de Uso y Gestión de la Reserva para estas áreas.

Halaber, proiektuan jasotako jarduketen zati bat Europar Batasunaren Intereseko Lekuetan (EBIL) garatzeko da (ES2130006 -Urdaibaiko Ibai Sarea- eta ES2130007 -Urdaibaiko Itsasertzak eta Padurak-), eta Urdaibaiko Hegaztientzako Babes Bereziko Eremuan (HBBE) ere bai (ES0000144 -Urdaibaiko itsasadarra-); guztiak ere Natura 2000 Sareko parte. Nolanahi ere, eremu horietan eragin txikia du proiektuak, bidexka zaharrak baliatuko dira eta.

Asimismo, una parte de las actuaciones definidas en el proyecto se realiza en Lugares de Importancia Comunitaria LICs ES2130006 -Red fluvial de Urdaibai- y ES2130007 -Zonas litorales y marismas de Urdaibai-, y en Zonas de Especial Protección para las Aves ZEPA ES0000144 -Ría de Urdaibai-, todas ellas de la Red Natura 2000. No obstante, las afecciones sobre estos espacios es reducida por desarrollarse sobre antiguos senderos.

Proiektuaren ingurumen-dokumentuaren arabera, proiektuak ez dio eragiten 118/2006 Foru Dekretuak onartutako bisoi europarraren kudeaketa-planak araututako eremuari, jada badauden bideak egokitzen direlako eta Okaren estuarioaren ibaiadarrik ez delako eragiten.

De acuerdo con el documento ambiental del proyecto, éste no incide sobre el ámbito regulado por el Plan de Gestión del visón europeo, aprobado por Decreto Foral 118/2006 al tratarse de la adecuación de caminos existentes, sin afección alguna a ningún afluente al estuario del Oka.

Proiektuak izan lezakeen eraginaren ezaugarriak.

Características del potencial impacto.

Proiektuak eragindako inpaktuak obren fasera mugatzen dira. Fase horretan, ingurunean hainbat inpaktu gertatuko direla aurreikus liteke; adibidez, solidoen kontzentrazio handiagoa ibai-ibilguetan eta, beraz, fauna-komunitateei eragitea, zarata egitea, hautsa harrotzea eta higadura-prozesuak eragitea. Hala eta guztiz ere, kontuan izanda aldi baterako dela (2 hilabete), egokitu beharreko zatiak motzak direla (guztira 520 m, bide zaharren trazatua baliatuta), lur mugimendu gutxi egitea aurreikusten dela (887 m3) eta ingurumen-azterlanean neurri babesle eta zuzentzaileak bildu direla, ez dira eragin esanguratsutzat jotzen.

Los impactos inducidos por el proyecto se restringen a la fase de obras. En ésta, es previsible que se produzcan una serie de impactos sobre el entorno tales como incremento en la concentración de sólidos de los cauces fluviales y, consecuentemente, afección a las comunidades faunísticas, generación de ruido, emisión de polvo, y desencadenamiento de procesos erosivos. Sin embargo, teniendo en cuenta su carácter temporal (2 meses), la escasa longitud de los tramos a acondicionar (520 m de longitud total aprovechando la traza de caminos existentes), la escasez de los movimientos de tierras previstos (887 m3) y las medidas protectoras y correctoras incluidas en el estudio ambiental se consideran impactos no significativos.

Bai obren faserako ezarritako neurri zuzentzaileek bai eta ingurumena zaintzeko programan jasota dagoen jardueren jarraipen eta kontrolak murriztu egiten dute eragin globala, eta, horrenbestez, ez da aurreikusten kalte nabarmenik gertatuko denik Natura 2000 Sarean.

El conjunto de medidas correctoras previstas para la fase de obras así como el seguimiento y control de las actuaciones incluidas en el programa de vigilancia ambiental propuestos por el promotor reducen el nivel de impacto global, de manera que no es previsible que se generen afecciones significativas sobre la Red Natura 2000.

Aipatutako proiektuaren ezaugarriak, Ingurumeneko eraginaren ebaluaziorako Legearen testu bategina onesten duen urtarrilaren 11ko 1/2008 Legegintzako Errege Dekretuko III. eranskineko irizpideak eta kontsultetan jasotako erantzunak aztertu ondoren, proiektuak ez du ingurumenean eragin txar nabarmenik izango, betiere, sustatzaileak adierazitako neurri babesleak eta zuzentzaileak eta ebazpen honetan ezartzen diren baldintzak betetzen badira.

Considerando que a la vista de las características del proyecto de referencia, de los criterios del anexo III del Real Decreto Legislativo 1/2008, de 11 de enero, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Evaluación de Impacto Ambiental y de las respuestas recibidas en el trámite de consultas, se ha concluido que el proyecto no tendrá efectos negativos significativos sobre el medio ambiente, siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras indicadas por el promotor y las condiciones que se establecen en la presente Resolución.

Organo honek ebazpen hau idazteko eskumena du, Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen abenduaren 22ko 629/2009 Dekretuan xedatutakoaren arabera.

Considerando la competencia de este Órgano para el dictado de la presente Resolución, de acuerdo con lo dispuesto en el Decreto 629/2009, de 22 de diciembre, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca.

Aztertu dira Ingurumena babesteko EAEko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra eta Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezarri duen abenduaren 22ko 629/2009 Dekretua, eta horrenbestez, honakoa

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, y el Decreto 629/2009, de 22 de diciembre, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca,

EBATZI DUT:

RESUELVO:

1.- Oka itsasadarraren eskuinaldean, Urdaibaiko Biosferaren Erreserban, Gautegiz Arteagan, bidexkak berreskuratu eta bidexka berriak egiteko proiektuak -Gautegiz Arteagako Udalak bultzatua- ez du behar ingurumen-inpaktuaren ebaluaziorik, baina proiektua gauzatzeko honako baldintza hauek bete beharko dira:

1.- No someter al procedimiento de evaluación de impacto ambiental el proyecto de recuperación de sendas y creación de nuevos senderos en la margen derecha de la ría del Oka, en la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, en el término municipal de Gautegiz Arteaga, promovido por el Ayuntamiento de Gautegiz Arteaga, condicionando la ejecución del proyecto al cumplimiento de las condiciones siguientes:

Proiektuan eta ingurumen-dokumentuan sartutako babes-neurri eta neurri zuzentzaile guztiak aplikatuko dira. Neurri zuzentzaileak eta babesleak eta ingurumen-zaintzako programa obra kontratatzeko baldintzen agirian bilduko dira, eta horiek burutzeko beharrezko aurrekontua egongo dela bermatuko da.

Serán de aplicación el conjunto de medidas protectoras y correctoras incluidas en el proyecto y en el documento ambiental que lo integra. Las medidas correctoras y protectoras y el programa de vigilancia ambiental se incluirán en los pliegos de condiciones para la contratación de la obra, y se dotarán del consiguiente presupuesto que garantice el cumplimiento de las mismas.

Euskal Kultur Ondarearen uztailaren 3ko 7/1990 Legean ezarritakoa betetzearen kalterik gabe, kontuan izango da Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzak 2010eko urriaren 13ko espedientean sartutako txostenean «Ozollo-errota (Koba-errota/Portu-errota)» eta «San Lorentzo ermita» ondare historiko-arkitektonikoa ez eragiteko adierazitako neurrien eta «San Lorentzo Tenplua» eta «Errotatxu errota (Ozollo)» ustezko arkeologia-eremuen inguruan adierazitakoa. Halaber, kontuan izango da Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritza Nagusiak espedientean 2010eko abenduaren 2an espedientean sartutako txostenean bide historikoen zati harriztatuak edo aztarnak kontserbatzeko aukerak aztertzearen inguruan adierazitakoa.

Sin perjuicio del cumplimiento de lo dispuesto en la Ley 7/1990, de 3 de julio, de Patrimonio Cultural Vasco, se tendrá en cuenta lo establecido por la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco en su informe incorporado al expediente en fecha 13 de octubre de 2010, en cuanto a las medidas para evitar afecciones al patrimonio histórico arquitectónico del «Molino Ozollo-errota (Koba-errota/Portu-errota)» y «Ermita de San Lorenzo» así como a las zonas de presunción arqueológica «Templo de San Lorenzo» y «Molino Errotatxu (Ozollo)». Se tendrá, asimismo, en cuenta lo señalado por Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia en su informe incorporado al expediente en fecha 2 de diciembre de 2010, en cuanto al estudio de la posibilidad de que se conserven restos empedrados o trazas de caminos históricos.

Jarduera gauzatzerakoan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei buruzko apirilaren 21eko 10/1998 Legea eta berariazko araudietan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante la actuación se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 10/1998, de 21 de abril, de residuos y normativas específicas.

Hondakinak teknikoki eta ekonomikoki bideragarriak badira, hondakinen balorizatzaile baimendu bati eraman behar zaizkio.

Todos los residuos cuya valorización resulte técnica y económicamente viable deberán ser remitidos a valorizador de residuos debidamente autorizado.

Hondakinak deuseztatzera bidali ahal izango dira, soilik baldin eta aldez aurretik horiek balorizatzea teknikoki, ekonomikoki eta ingurumenaren aldetik bideraezina dela frogatzen bada.

Los residuos únicamente podrán destinarse a eliminación si previamente queda debidamente justificado que su valorización no resulta técnica, económica o ambientalmente viable.

Zabortegira bidali beharreko hondakinak, hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea arautzen duen abenduaren 27ko 1481/2001 Errege Dekretuaren eta hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea eta betegarriak egikaritzea arautzen duen otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuaren arabera kudeatuko dira. Hondakin horiek Kontseiluaren 2002ko abenduaren 19ko 2003/33/EE Erabakiarekin bat etorriz karakterizatu beharko dira. Erabaki horren bidez hondakinak zabortegietan hartzeko irizpide eta prozedurak ezartzen dira, 1999/31/EEE Zuzentarauaren 16. artikuluarekin eta II. eranskinarekin bat etorriz.

Los residuos con destino a vertedero se gestionarán de acuerdo con el Real Decreto 1481/2001, de 27 de diciembre, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y con el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos. Dichos residuos deberán de ser caracterizados conforme a la Decisión 2003/33/CE del Consejo, de 19 de diciembre de 2002, por la que se establecen los criterios y procedimientos de admisión de residuos en los vertederos con arreglo al artículo 16 y al anexo II de la Directiva 1999/31/CEE.

2.- Ebazpen honen edukia Gautegiz Arteagako Udalari eta Urdaibaiko Biosfera Erreserbako Patronatuari jakinaraztea.

2.- Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Gautegiz Arteaga y al Patronato de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai.

3.- Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

3.- Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

4.- Ebazpen honek ez du administrazio-bidea amaitzen. Beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango da Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza sailburu andrearen aurrean, hilabeteko epean, jakinarazpen hau jasotzen duen egunaren biharamunetik hasita. Horrela ezartzen du Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legeak 114. artikuluan eta ondorengoetan; urtarrilaren 13ko 4/1999 Legeak aldatu zuen lege hori.

4.- Contra la presente Resolución, que no agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de alzada ante la Excma. Sra. Consejera de Medio Ambiente Planificación Territorial, Agricultura y Pesca en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 114 y siguientes de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Común, modificada por la Ley 4/1999, de 13 de enero.

Vitoria-Gasteiz, 2010eko abenduaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de diciembre de 2010.

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

NIEVES TERÁN VERGARA.

NIEVES TERÁN VERGARA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental