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238. zk., 2010eko abenduaren 14a, asteartea

N.º 238, martes 14 de diciembre de 2010


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Otras Disposiciones

Herri-Kontuen Euskal Epaitegia
Tribunal Vasco de Cuentas Públicas
6101
6101

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2010eko irailaren 29ko bilkuran hartutakoa, «Oarso Aldea SA, 2008» txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe «Oarso Aldea, S.A., 2008», adoptado en sesión de 29 de septiembre de 2010.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak, 2010eko irailaren 29an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 29 de septiembre de 2010, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:

ACUERDO

«Oarso Aldea SA, 2008» txostena, erabaki honen eranskin modura ageri dena, behin betiko onestea.

Aprobar con carácter definitivo el informe «Oarso Aldea, S.A., 2008», que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988, del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2010eko irailaren 29a.

Vitoria-Gasteiz, a 29 de septiembre de 2010.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSE IGNACIO MARTÍNEZ CHURIAQUE.

JOSÉ IGNACIO MARTÍNEZ CHURIAQUE.

HKEEren idazkari nagusia,

La Secretaria General del TVCP,

TERESA CRESPO DEL CAMPO.

TERESA CRESPO DEL CAMPO.

ERANSKINA

ANEXO

OARSO ALDEA SA, 2008

OARSO ALDEA, S.A., 2008

I.- Sarrera.

I.- Introducción.

Oarso Aldea, SAren (aurrerantzean, Oarsoaldea) ekonomia-finantzazko jardueraren fiskalizazio txosten hau Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren (aurrerantzean HKEE) 1/1988 Legeari jarraiki mamitu da eta Gipuzkoako Batzar Nagusiek hala eskatuta barne hartu da Lanerako Planean.

Este informe de fiscalización de la actividad económico-financiera de Oarso Aldea, S.A. (en adelante Oarsoaldea) en el ejercicio 2008 se realiza conforme a la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas (en adelante TVCP), y está incluido en su Plan de Trabajo a petición de las Juntas Generales de Gipuzkoa.

Oarsoaldea 1993ko uztailaren 19an eratu zen, hasiera bateko 6.101 mila euroko kapital sozialarekin, ondoko udalek harpidetu eta ordaindu zutena:

Oarsoaldea se constituyó el 19 de julio de 1993 con un capital social inicial de 6.101 miles de euros suscrito y desembolsado por los siguientes ayuntamientos:

KONTZEPTUA % Partaidetza

CONCEPTO % Participación

Errenteriako Udala 25

Ayuntamiento de Errenteria 25

Oiartzungo Udala 25

Ayuntamiento de Oiartzun 25

Lezoko Udala 25

Ayuntamiento de Lezo 25

Pasaiako Udala 25

Ayuntamiento de Pasaia 25

GUZTIRA 100

TOTAL 100

Xede soziala Oarsoaldeako eskualdearen garapen sozio-ekonomikora eta bertako biztanleen bizi-maila hobetzera zuzendutako egitekoak eta jarduerak gauzatzea da. Horretarako, ondotik zehaztu diren jarduerak bideratu behar dira, Oarsoaldeak erabat edo zati batean egin ditzakeenak zeharkako bidez helburu sozial bera duten sozietateetan parte hartuta:

Su objeto social es la realización de los cometidos y actuaciones orientadas al desarrollo socio-económico de la comarca de Oarsoaldea y a la mejora de la calidad de vida de sus habitantes. Esto conlleva la realización de las siguientes actividades, que pueden ser desarrolladas por Oarsoaldea, total o parcialmente, de modo indirecto mediante su participación en sociedades con idéntico objeto social:

- Enpresa sustapena, gauzazko jarduera, lursailen ekarpen eta berrikuntza teknologikoaren bitartez.

- Promoción empresarial, mediante actuación de tipo material, aportación de terrenos e innovación tecnológica.

- Etengabeko heziketa prestakuntza, birziklapen eta araututako hezkuntzan.

- Educación permanente en los aspectos de formación, reciclaje y educación reglada.

- Ingurumen, hirigintza eta lurraldearen antolakuntzako azterlanak.

- Estudios de medio ambiente, urbanismo y ordenación del territorio.

- Merkataritza eta turismoaren garapena eta inguruaren garapen sozio-ekonomikoan lagunduko duten beste esparru batzuk.

- Desarrollo del comercio y turismo y otros campos que contribuyan al desarrollo socio-económico de la zona.

Oarsoaldeak jarduera finantzatzeko hainbat erakunde publikok emandako ustiaketa diru-laguntzak eta kide dituen lau udalen ekarpenak baliatzen ditu; horiek guztiak urtero Administrazio Kontseiluak onesten duen Kudeaketa Planean daude zehaztuak; Administrazio Kontseilu horren partaide dira Pasaiako Udalaren Garapen Ekonomikorako Zinegotzia eta kide diren gainerako udaletako alkateak; Kontseilu honek jarduera egitasmoak zehazten ditu.

Oarsoaldea financia fundamentalmente su actividad con las subvenciones de explotación concedidas por diversas entidades públicas y con las aportaciones de sus cuatro ayuntamientos socios, definidas en el Plan de Gestión que se aprueba anualmente por el Consejo de Administración, en el que participan el Concejal de Desarrollo Económico del Ayuntamiento de Pasaia y los Alcaldes del resto de los ayuntamientos socios, y que además define los proyectos de actuación.

Oarsoaldeak «Badia Berri SA Pasaiako badiaren hiri-berrikuntzarako Agentzia»n (aurrerantzean Badia Berri) % 57,14ko partaidetza du, Donostiako Udalarekin batean, kapital sozialaren gainerako % 42,86aren jabe dena. Sozietatea 2002ko martxoaren 11n sortu zen Hiri Berrikuntzarako Programa Estrategikoaren exekuzio zuzena eta egokia kudeatzeko, hiri guneak ekonomikoki eta sozialki onera ekartzeko ekimen komunitariora hautagai modura aurkeztua (Urban II), Donostiako Metropoli-barrutiaren jarduerako lurralde-esparruan, «Pasaiako Badia» modura izendatua. Uztailaren 4ko 16/2007 Legeak Europar Batasuneko arautegia oinarri hartuta, kontularitza gaietan nazioarteko harmonizazioa lortzeko, merkataritzako legeria berritu eta egokitu du; lege honek Merkataritza Kodean eta SAetan jaso dituen aldakuntzen ondorioz, bi sozietate hauek ez dute euren urteko kontuak kontsolidatzeko obligaziorik.

Oarsoaldea participa en un 57,14% en «Agencia para la renovación urbana de la bahía de Pasaia Badia Berri, S.A.» (en adelante Badia Berri), junto con el Ayuntamiento de San Sebastián, propietario del otro 42,86% del capital social. Esta sociedad se constituyó el 11 de marzo de 2002 con el objeto de gestionar la correcta y adecuada ejecución del programa Estratégico de Renovación Urbana presentado como Candidatura a la Iniciativa Comunitaria relativa a la Regeneración Económica y Social de las Zonas Urbanas (Urban II), en el área metropolitana de Donostia-San Sebastián, definida como «Bahía de Pasaia». De acuerdo a las modificaciones del Código de Comercio y de la Ley de Sociedades Anónimas introducidas por la Ley 16/2007, de 4 de julio, de reforma y adaptación de la legislación mercantil en materia contable para su armonización internacional, con base en la normativa de la Unión Europea, ambas sociedades no están obligadas a consolidar sus cuentas anuales.

Horrezaz gian, Oarsoaldeak honako hauetan hartzen du parte: «Zinemaldea SA» (% 25), «Oarsoladeko Industrialdea SA» (% 24,5), «Gipuzkoako Garraioen Lurralde Agintaritza SA» (% 6) eta «Oarsotek SL-n» (% 5) (ikus A.5).

Además, Oarsoaldea participa en «Zinemaldea, S.A.» (25%), «Oarsoaldeko Industrialdea, S.A.» (24,5%), «Autoridad Territorial del Transporte de Gipuzkoa-Gipuzkoako Garraioen Lurralde Agintaritza, S.A.» (6%) y «Oarsotek, S.L.» (5%) (ver A.5).

Fiskalizazioaren helburua:

Objetivo de la fiscalización:

Fiskalizazioak honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

La fiscalización abarca los siguientes aspectos:

- Ezargarria zaion arautegia bete izana langileen, obren kontratazioaren, ondasun eta zerbitzuen eta diru-laguntzaren alorrean.

- Cumplimiento de la normativa aplicable en áreas tales como personal, contratación de obras, bienes y servicios y subvenciones.

- Oarsoaldearen 2008ko urteko kontuak ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datozela egiaztatzea.

- Análisis sobre la conformidad de las Cuentas Anuales de 2008 de Oarsoaldea con los principios contables que resultan de aplicación.

- Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta zuhurtasunari buruzko azterlanik besarkatzen. Nolanahi ere, azaleratu diren hutsak «barne kontrolerako sistemari eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak» idazpuruan zehaztu ditugu, horiek hobetzeko gomendioekin batera.

- El alcance del trabajo no incluye un análisis sobre la eficacia y eficiencia del gasto. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe «Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión», junto a las recomendaciones para su mejora.

Oarsoaldeak kontuen auditoria egin du 2008ko ekitaldian. Horien euskarri izan diren lan paperak aztertu eta beharrezko iritzitako froga osagarriak egin ditugu.

Oarsoaldea ha auditado sus cuentas en el ejercicio 2008. Hemos revisado los papeles de trabajo que soportan el informe, realizándose las pruebas adicionales que se han considerado necesarias.

Honekin baterako urteko kontuak Oarsoaldeak Kontabilitate Plan Orokorra ezarrita prestatu dituen lehenengoak dira, 1514/2007 Errege Dekretu bidez onetsitakoa. Aipatu Dekretuaren Xedapen Iragankor Laugarrenaren 1. idatz-zatian ezarritakoari jarraiki, honako kontu hauek hasierako urteko kontutzat hartu dira eta honenbestez, ez dira aurreko ekitaldietako konparaziozko zifrak barne hartu. A.12 eranskinean 2007ko ekitaldian onetsi ziren urteko kontuetan jasotako balantzea eta galera eta irabazien kontua txertatu dira; horiek ekitaldi hartan indarrean zegoen Kontabilitate Plan Orokorraren arabera mamitu dira (1643/1990 ED bidez onetsitako Kontularitzako Plan Orokorra, aurrerantzean KPO 1990); horiekin batera, 2008ko urtarrilaren 1ean 1990eko KPOren arabera mamitutako ondare garbiaren eta 1514/2007 EDn ezarritako arauen arabera mamitutakoaren arteko kontziliazioa ere jaso da.

Las cuentas anuales adjuntas son las primeras que Oarsoaldea prepara aplicando el Plan General de Contabilidad aprobado por el Real Decreto 1514/2007. De acuerdo con lo establecido en el apartado 1 de la Disposición Transitoria Cuarta del citado Real Decreto, se han considerado dichas cuentas como cuentas anuales iniciales, por lo que no se incluyen cifras comparativas. En el anexo A.12 se adjunta el balance y la cuenta de pérdidas y ganancias incluidas en las cuentas anuales aprobadas en el ejercicio 2007 elaboradas de acuerdo con el Plan General de Contabilidad vigente en dicho ejercicio (Plan General Contable aprobado por RD 1643/1990, en adelante PGC 1990), así como la conciliación entre el patrimonio neto al 1 de enero de 2008 elaborado conforme al PGC 1990 y el elaborado de acuerdo con las normas establecidas en el RD 1514/2007.

II.- Iritzia.

II.- Opinión.

II.1.- Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.- Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Langileria (ikus A.7):

Personal (ver A.7):

1.- Aldi-baterako lau langileren kontratazioa publizitaterik gabe eta berdintasun, gaitasun eta merezimendu printzipioak bete gabe gauzatu da. Beste 5 kasutan, hautatuek ez zituzten eskatutako betekizunak betetzen eta honenbestez, ez dira berdintasun, merezimendu eta gaitasun printzipioak bete.

1.- La contratación de 4 trabajadores temporales se ha realizado sin publicidad y sin cumplir los principios de igualdad, mérito y capacidad. En otros 5 casos, los seleccionados no cumplían todas las condiciones exigidas, por lo que no se cumplen los principios de igualdad, mérito y capacidad.

Kontratazioa (ikus A.11):

Contratación (ver A.11):

2.- Guztira 122 mila euroko zenbatekorekin esleitu diren ondasun eta zerbitzuen 5 erosketetan, zenbatekoaren arabera publizitatea eskagarri ez dena, bai ordea lehia, azken hau ez da bideratu.

2.- En 5 adquisiciones de bienes y servicios adjudicados por importe de 122 miles de euros, en los que por importe no es exigible la publicidad pero sí la concurrencia, ésta no se ha promovido.

3.- Espediente bat 72 mila euroko zenbatekoarekin esleitu da eskaintzen eskabide mugatu bidez; horrek publizitate printzipioa urratzen du eta lehia printzipioa mugatzen. Gainera, espediente honetan ez zaizkigu esleipen hartzaile ez diren lehiatzaileen eskaintzak eskuratu, eta horrek esleipenaren legezkotasuna fiskalizatzea eragozten du.

3.- Un expediente se ha adjudicado por 72 miles de euros mediante solicitud limitada de ofertas, incumpliendo con ello el principio de publicidad y limitando el principio de concurrencia. Además, en este expediente no nos han sido facilitadas las ofertas de los licitadores no adjudicatarios, lo que impide la fiscalización de la legalidad de la adjudicación.

4.- 20 mila euroan esleitutako espediente batean objektibitatea mugatu da, ez baita aldez aurretik esleipenean buru egingo duten irizpideen berri eman.

4.- En un expediente adjudicado por 20 miles de euros se ha limitado la objetividad al no informar previamente de los criterios que van a dirimir la adjudicación.

Epaitegi honen iritzira, aurreko paragrafoetan aipatutako lege hausteak alde batera, Oarsoaldea, SAk zuzentasunez bete du 2008ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos que se detallan en los apartados anteriores, Oarso Aldea, S.A. ha cumplido razonablemente durante el ejercicio 2008 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.- Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.- Opinión sobre las cuentas anuales.

1.- 2008an kide diren udalek 2.336 mila euroko ekarpenak egin zituzten, gastu orokorrei eta proiektu jakinak finantzatzeko haiei aurre egiteko (ikus A.5 eta A.9), urteko Kudeaketa Planari jarraiki; ekarpen horiek guztiak «Ondare garbia» atalburuko «Kideen beste ekarpen batzuk» modura erregistratu dira. Kide diren udalen egiaztapenetik ekarpenen izaera zehazterik ez dagoenez gero, ezin jakin dezakegu horietatik zenbateko kopurua erregistratu behar zatekeen «Ekitaldiaren Emaitzara txertatutako Ustiaketako Diru-laguntzak» modura.

1.- Las aportaciones de los ayuntamientos socios efectuadas en 2008 tanto para la cobertura de los gastos generales como las destinadas a la financiación de proyectos concretos (ver A.5 y A.9) de acuerdo con el Plan de Gestión anual, por importe de 2.336 miles de euros, se han registrado como «Otras aportaciones de socios» del Capítulo de «Patrimonio neto». Dado que de la confirmación de los ayuntamientos socios no se puede determinar la naturaleza de las aportaciones, desconocemos el importe de las mismas que debiera haberse registrado como «Subvenciones de Explotación incorporadas al Resultado del Ejercicio».

2.- Aktibo finantzarioak eta ibilgetu materiala finantzatzeko lehenagoko ekitaldietan harpidetutako 1.411 mila euroko zorra amortizatzeko ekarpenak egin dituzte kide diren udalek 2008ko abenduaren 31ra arte; baita, 2006 eta 2007ko ekitaldietan 1.926 mila euroko zenbatekoarekin zorpetutako gastu orokorrei eta proiektu zehatzen finantzaketari aurre egiteko ere (ikus A.5), urteko Kudeaketa Planaren arabera; horiek guztiak Egoera Balantzearen «Pasibo ez Arrunta» modura daude erregistratuak. Kide diren udaletatik jasotako informazioaren arabera, ordea, ez dirudi zenbateko hori itzulgarria denik eta honenbestez, «Ondare Garbia» kapituluan erregistratu behar ziratekeen.

2.- Las aportaciones de los ayuntamientos socios efectuadas hasta el 31 de diciembre de 2008 para la amortización de la deuda suscrita en ejercicios anteriores para financiar la adquisición de activos financieros e inmovilizado material por importe de 1.411 miles de euros, así como parte de las efectuadas en 2006 y 2007 para la cobertura de los gastos generales y financiación de proyectos concretos, por importe de 1.926 miles de euros (ver A.5) de acuerdo con el Plan de Gestión anual, se encuentran registradas como «Pasivo no Corriente» en el Balance de Situación. Dado que de la información recibida de los ayuntamientos socios no se deduce que ese importe sea reintegrable, debieran haberse registrado en el Capítulo de «Patrimonio Neto».

3.- «Askotariko zordunak» saldoak 257 mila euro jasotzen ditu Errenteriako Udalak 2007 eta 2008ko ekitaldietan egindako ekarpenen kontzeptuan; hori baliogabetu egin beharko litzateke kobratzeko eskubidea ez dagokiolako (ikus A.5).

3.- El saldo de «Deudores varios» recoge un importe de 257 miles de euros por aportaciones del Ayuntamiento de Errenteria de los ejercicios 2007 y 2008 que debiera anularse por no proceder el derecho al cobro (ver A.5).

4.- 2008ko ekitaldian emandako hiru diru-laguntza «Beste erretserba batzuk» kontu sailean erregistratu dira 114 mila euroan zergak kenduta zenbateko garbiarekin; diru-laguntza horiek oso-osorik 2007ko ekitaldian egindako gastuak finantzatzen dituzte (ikus A.9) eta «Ekitaldiaren emaitzara txertatutako ustiaketarako diru-laguntzak» kontu-saileko sarreretan erregistratu behar ziratekeen.

4.- Tres subvenciones, concedidas en el ejercicio 2008, que financian gastos realizados íntegramente en el ejercicio 2007 se han registrado por su importe neto de impuestos en «Otras reservas» por 114 miles de euros (ver A.9), cuando debieran haberse registrado en ingresos por «Subvenciones de explotación incorporadas al resultado del ejercicio».

5.- Sozietateak Egoera Balantzearen pasiboko «Epe laburreko aldizkakotzeak» idazpuruan erregistratu ditu gauzatzeko dauden gastuak finantzatzeagatik itzulgarri diren diru-laguntzak, 1.640 mila euroko zenbatekoarekin. Kontabilitate Plan Orokorraren arabera «Epe labur edo luzeko zorrak, diru-laguntza, dohaintza edo legatu bihur daitezkeenak» modura erregistratu behar lirateke, iraungipenaren arabera.

5.- La Sociedad ha registrado en el epígrafe «Periodificaciones a corto plazo» del pasivo del Balance de Situación las subvenciones reintegrables por financiar gastos pendientes de incurrir por importe de 1.640 miles de euros (ver A.6). Según el Plan General de Contabilidad debieran registrarse como «Deudas a corto o largo plazo transformables en subvenciones, donaciones o legados» en función de su vencimiento.

6.- 2008ko abenduaren 31n, ezargarria den fiskalaritzako arautegiaren gainean egin daitezkeen interpretazio ugarien ondorioz eta kontularitzako tratamenduan egin beharreko balizko aldaketek eragin ditzaketen ondoren fiskalen ondorioz, 1. eta 2. paragrafoetan deskribatutako Udalen ekarpenen aiurria ezagutuko balitz beharrezko gerta litezkeenak, izaera fiskaleko hainbat ondorio eragin liezazkioke Oarsoaldeari; ordea, 2008ko ekitaldiko urteko kontuetan ez dago horretarako inongo zuzkidurarik, objektiboki zenbatestea ezinezko baita.

6.- Al 31 de diciembre de 2008, como consecuencia de las diferentes interpretaciones que se pueden realizar de la normativa fiscal aplicable y de las implicaciones fiscales resultantes de posibles cambios en el tratamiento contable que pudieran ser necesarios si se conociese la naturaleza de las aportaciones de los ayuntamientos descritas en los párrafos 1 y 2, podrían derivarse determinadas contingencias de carácter fiscal para Oarsoaldea en relación a las cuales no existe provisión alguna en las cuentas anuales del ejercicio 2008, dado que no son susceptibles de cuantificación objetiva.

Epaitegi honen iritzira, 1. paragrafoko mugaketa, 2tik 5era bitarteko paragrafoetan jasotako akatsak eta 6. paragrafoan adierazitako zalantza egoerak izan lezakeen ondorioa alde batera, Oarsoaldea, SAren 2008ko ekitaldiko Kontuek ondarearen eta abenduaren 31ko finantza egoeraren isla leiala erakusten dute; baita, bere eragiketen emaitzen, ondare garbian egindako aldaketen eta data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion eskudiruzko fluxuena ere.

En opinión de este Tribunal, excepto por la limitación del párrafo 1, las salvedades descritas en los párrafos 2 a 5, y el efecto que pudiera tener la incertidumbre señalada en el párrafo 6, las Cuentas del ejercicio 2008 de Oarso Aldea, S.A. expresan en todos los aspectos significativos la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera al 31 de diciembre, y de los resultados de sus operaciones, de los cambios en el patrimonio neto y de los flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha.

III.- Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.- Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan jaso dira bai ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioen betetzea nabarmen eragiten ez duten hutsak, bai prozedurazko alderdiak ere, kudeaketa hobetzeko azaleratu ditugunak.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

Finantzaketa:

Financiación:

- Oarsoaldeak finantzaketaren atal handi bat kide dituen udalengandik eskuratzen du; ordea, ez dago hauen eta Oarsoaldearen artean koordinazio eta lankidetza egokirik, finantzatuko diren kontzeptuak eta zenbatekoak eta Oarsoaldeak jasotako zenbatekoen norakoa justifikatzeko moldea argituko duenik. Honela, bada, komenigarria litzateke ekitaldi bakoitzari hasiera eman aurretik Kudeaketa Planeko zein jarduera joko diren berariazko egitasmotzat. Berebat, izenpetutako hitzarmen bitartez arautu behar lirateke udalek Oarsoaldearekin duten harremana, hala nola, Oarsoaldeak aurkeztu beharreko agiriak, moldea eta epea, jasotako finantzaketari emandako erabilera zuzena justifikatzeko, ordainketa epeak eta zenbatekoak, gain-finantzaketarik balego jokamoldea, e.a. Koordinazio honek, egoki iritzitako xehetasunekin, euren funtsen norakoa ezagutzeko bide emango lieke Udalei eta zein jarduera diren sendotu beharrekoak eta zein urritu edo bertan behera uztekoak aztertzeko; berebat, Oarsoaldeak zorroztasun handiagoz balioetsi ahal izango luke zein funts eta zein unetan baliatuko dituen eta horiek modu egokian nola erregistratu.

- Oarsoaldea recibe una parte significativa de su financiación de sus ayuntamientos socios, pero no existe una coordinación y cooperación adecuada entre éstos y Oarsoaldea que clarifique los conceptos e importes que se financian y la forma de justificar el destino de los importes recibidos por parte de Oarsoaldea. Así, sería conveniente que se determinase con anterioridad al inicio de cada ejercicio qué actuaciones del Plan de Gestión se van a considerar proyectos específicos. Además, debiera regularse mediante convenios firmados las condiciones que regulen la relación de los ayuntamientos con Oarsoaldea tales como forma, plazo y documentación a presentar por Oarsoaldea para justificar el adecuado destino dado a la financiación recibida, plazos y cuantías de los pagos, forma de actuar en caso de sobrefinanciación, etc. Esta coordinación permitiría a los ayuntamientos conocer, con el detalle que estimen necesario, el destino de sus fondos y analizar qué actuaciones potenciar o cuáles reducir o abandonar, y a Oarsoaldea le permitiría estimar con mayor precisión de qué fondos y en qué momentos va a disponer de ellos y cómo registrarlos adecuadamente.

Kontabilitatea:

Contabilidad:

- 2008ko ekitaldiko urteko kontuak 2009ko azaroaren 19an aurkeztu dituzte administratzaileek, Sozietate Anonimoen Legearen 171. artikuluak agintzen duenarekiko dezenteko atzerapenez. Halaber, horien onespena Akziodunen Batzorde Nagusiak data berean egin du, ekainaren 30aren ostean, Sozietate Anonimoen Legearen 95. artikuluak ezartzen duen epea, alegia. Txosten hau idatzi dugun datan kontuak Merkataritza Erregistroan gordailatzeko daude eta legez agindutako epea iraungia dago, Sozietate Anonimoen Legearen 218. artikuluak agintzen duenaren arabera.

- Las cuentas anuales del ejercicio 2008 han sido formuladas por los administradores el 19 de noviembre del ejercicio 2009, con un retraso significativo respecto a lo establecido en el artículo 171 de la Ley de Sociedades Anónimas. A su vez, la aprobación de las mismas se ha realizado por Junta General de Accionistas en la misma fecha, y con posterioridad al 30 de junio, plazo establecido por el artículo 95 de la Ley de Sociedades Anónimas. A la fecha de este informe las cuentas están pendientes de depósito en el Registro Mercantil, habiendo pasado el plazo legal para ello según el artículo 218 de la Ley de Sociedades Anónimas.

- Oarsoaldearen kontularitzako sistemak eta horren erabilerak aldez aurretik definitua dagoen proiektu bakoitzaren gastu, sarrera eta inbertsio guztien kontrol zuzena eta automatikoa izateko bide eman beharko luke; horretarako, jarduera esparru berriak jaso behar dira bertan eta idazpen guztiak proiektuen arabera kontabilizatu; horrek guztiak arintasun handiagoa emango lioke eta kontularitzaz kanpoko kontrolak erabiltzea saihestuko luke.

- El sistema contable de Oarsoaldea y su utilización debiera permitir un control directo y automático de la totalidad de los gastos, ingresos e inversiones que corresponden a cada proyecto previamente definido, por lo que deben de introducirse en el mismo las nuevas áreas de actuación, y contabilizarse por proyectos la totalidad de los apuntes, lo que daría mayor agilidad y evitaría la utilización de controles extracontables.

- Oarsoaldeak kopuru txikikoak diren eta kobratuko ez diren dirulaguntzetako «askotariko zordunak»eko hainbat antzinako saldo zuzendu behar lituzke.

- Oarsoaldea debiera regularizar algunos saldos antiguos de «deudores varios» por subvenciones que no van a ser cobradas, de importe total no significativo.

- Egoeraren balantzeko izakinen idazpuruak, okerbidez, 45 mila euroko zenbatekoa jasotzen du hornitzaileentzako aurrerakin kontzeptuan; hori, ordea, «askotariko zordunak» idazpuruari dagokio.

- El epígrafe de existencias del balance de situación recoge, incorrectamente, un importe de 45 miles de euros en concepto de anticipos a proveedores, que corresponde en realidad a «deudores varios».

Kontratazioa (ikus A.11):

Contratación (ver A.11):

- Ez dira dagozkion kontratuak gauzatu 76 mila euroko zenbatekoarekin esleitutako 3 espedientetan.

- No se han formalizando los correspondientes contratos en 3 expedientes adjudicados por 76 miles de euros.

- 2008ko ekitaldian Oarsoaldeak ez du dagokion erabiltzeko eskuliburua argitaratu eta hori kontratugilearen profilean eman behar da argitara (SPKLren 175. artikulua).

- En el ejercicio 2008 Oarsoaldea no ha dispuesto del correspondiente manual de instrucciones que debe ser publicado en el perfil del contratante (artículo 175 de la LCSP).

Langileria:

Personal:

- 1999an sinatutako gerentearen kontratuak urtero aurreko ekitaldiko KPI gehi 3 puntuko gutxieneko soldata igoera xedatzen du, izaera mugagabearekin. Sozietateak aztertu egin beharko luke bere garaian erabakitako izaera mugagabe hori bidezkoa den aurrera begira.

- El contrato del gerente firmado en 1999 dispone una revisión salarial anual mínima del IPC del ejercicio anterior más 3 puntos, con carácter indefinido. Cabría plantearse por la Sociedad si este carácter indefinido establecido en su momento es razonable de cara al futuro.

- Oarsoaldeak giza baliabideak kudeatzeko prozedura onetsi du; langileria hautatu eta txertatzeari buruzko atalean izangaiak bilatzeko hainbat iturri lehenesten dira, baina ez da laneko eskaintzaren publizitatea eskatzen. Berebat, prozedura, nagusiki, eskatzen den lanpostuaren profila zehaztean eta balorazio txosten bat egitean datza.

- Oarsoaldea ha aprobado un procedimiento para la gestión de recursos humanos en el que, en el apartado referido a la selección e incorporación de personal, se determinan una serie de fuentes preferentes para la búsqueda de candidatos, pero no se exige publicidad de la oferta laboral. Asimismo, el procedimiento consiste, principalmente, en el establecimiento de un perfil del puesto requerido y la realización de un informe de valoración.

Komenigarria litzateke onetsitako prozedura aldatzea eta berariaz jasotzea eskaintzan publizitatea eskatu behar dela, nahitaezko diren profileko betekizunak besterik gabe baloragarri diren haietatik bereiztu behar direla eta izangaien balorazio aktek proba bakoitzean izangaietako bakoitzari emandako balorazioa jaso behar dutela.

Sería conveniente que el procedimiento aprobado se modificase incluyendo expresamente la exigencia de publicidad de la oferta, que se exija la diferenciación de aquellos requisitos del perfil que son obligatorios de aquéllos que son simplemente valorables, así como la necesidad de que las actas de valoración de candidatos contengan la valoración asignada a cada uno de los participantes en las diferentes pruebas.

Garapenerako Laguntza (ikus A.2):

Cooperación al Desarrollo (ver A.2):

- Oarsoaldeak Garapenerako Laguntzaren esparruan garatu dituen jarduerak ez dira sozietatearen helburuaren atal. «Kontzertu Solidarioen» kasuan horien helburua bikoitza da eta horietako bat «hiritarrei kubako musika eta kultura gerturatzea» da; helburu hau Estatutuen 2. artikuluan zehaztutako xede sozialean babestua gera liteke, zehazki «...eskualdearen garapen sozio-ekonomikora eta bertako biztanleen bizi-maila hobetzera zuzendutako egitekoak eta jarduerak egitea» delakoan, nahiz eskualdearen beraren lurralde mugarekin, hau da, Errenteria, Lezo, Oiartzun eta Pasaia.

- Las actividades desarrolladas por Oarsoaldea en el ámbito de Cooperación al Desarrollo no forman parte de su objeto social. En el caso de los «Conciertos Solidarios» la finalidad de los mismos es doble, siendo una de ellas «acercar a los ciudadanos la música y cultura cubana», que podría quedar amparado en el objeto social determinado en el artículo 2 de los Estatutos en concreto en «...la realización de los cometidos y actuaciones orientadas al desarrollo socio-económico de la comarca y mejora de la calidad de vida de sus habitantes...», aunque con la limitación territorial de la comarca, es decir, Errenteria, Lezo, Oiartzun y Pasaia.

- Honela, bada, Oarsoaldeak txosten solidarioan zehaztutako helburua eskuratutako mozkina Kuban interes sozialeko programak finantzatzeko erabiltzea da; programa horiek Kubako agintariek proposatu ondoren hautatutakoak behar lukete izan; ordea, ezaugarri hori ez da inongo kontratutan jaso eta 2008ko ekitaldian ez da gauzatu, aginte kubatarrek ez baitute finantzatzea nahi duten programen proposamenik batere aurkeztu.

- Si bien el objetivo marcado por Oarsoaldea en su dossier solidario era destinar el beneficio obtenido a financiar programas de interés social en Cuba, elegidos a propuesta de las autoridades cubanas, este aspecto no viene recogido en ningún contrato y para el ejercicio 2008 no se ha llevado a cabo, al no haber realizado aún las autoridades cubanas propuestas de programas a financiar.

- Oiram Elkartearekin izenpetutako kontratuak ez du helburua eta kontratuaren prezioa behar bezala zehazten; izan ere, egiteko zehaztugabeak esleitzen dizkio Oirami eta elkarren adostasunez zehaztu beharreko prezioaren atal aldagarri bat jasotzen du; hala ere, likidazioa ezarritako gutxieneko 7 mila euroko zenbatekoarekin egina dago jada.

- El contrato suscrito con la Asociación Oiram carece de la necesaria determinación del objeto y del precio de contrato, al establecer obligaciones un tanto difusas para Oiram, y contener una parte variable del precio a determinar por mutuo acuerdo, si bien la liquidación ya está realizada por el importe mínimo establecido de 7 miles de euros.

Beste batzuk:

Otros:

- Oarsoaldeako banku kontuak erabiltzeko gerentearen sinadura bakarra behar da. Diruzaintza egoki kudeatzeko komenigarria da funtsen erabilerak modu bateratuan egitea, gutxienez baimendutako bi sinadura erabiliz.

- La disposición de las cuentas bancarias de Oarsoaldea se realiza con la única firma del gerente de la misma. Para una adecuada gestión de la tesorería es conveniente que las disposiciones de fondos se realicen de manera mancomunada con al menos dos firmas autorizadas.

IV.- Urteko kontuak:

IV.- Cuentas anuales.

2008-KO EKITALDI ITXIERAKO BALANTZEA Mila euro

BALANCE AL CIERRE DEL EJERCICIO 2008 Miles de euros

AKTIBOA

ACTIVO

AKTIBO EZ ARRUNTA 2.836

ACTIVO NO CORRIENTE 2.836

I. Ibilgetu ukiezina (A.4) 83

I. Inmovilizado intangible (A.4) 83

II. Ibilgetu materiala (A.4) 1.441

II. Inmovilizado material (A.4) 1.441

Lur-sailak eta eraikuntzak 562

Terrenos y construcciones 562

Instalakuntza teknikoak eta bestelako ibilgetu materiala 879

Instalaciones técnicas y otro inmovilizado material 879

IV. Taldeko eta epe luzera elkartutako enpresetan inbertsioak (A.5) 1.290

IV. Inversiones en empresas del grupo y asociadas a largo plazo (A.5) 1.290

V. Finantza inbertsioak epe luzera 22

V. Inversiones financieras a largo plazo 22

Ondareko baliabideak (A.5) 18

Instrumentos de patrimonio (A.5) 18

Bestelako aktibo finantzarioak (A.5) 4

Otros activos financieros (A.5) 4

AKTIBO ARRUNTA 5.343

ACTIVO CORRIENTE 5.343

II. Izakinak 45

II. Existencias 45

Hornitzaileei aurrerakinak 45

Anticipos a proveedores 45

III. Merkataritzako zordunak eta kobratzeko beste kontu batzuk (A.5) 4.828

III. Deudores comerciales y otras cuentas a cobrar (A.5) 4.828

Salmenta eta zerbitzu emakidengatiko bezeroak 181

Clientes por ventas y prestaciones de servicios 181

Askotariko zordunak 4.561

Deudores varios 4.561

Langileria 14

Personal 14

Administrazio Publikoekin beste kreditu batzuk 72

Otros créditos con las Administraciones Públicas 72

V. Finantza inbertsioak epe luzera (A.5) (3)

V. Inversiones financieras a corto plazo (A.5) (3)

VI. Aldizkakotzeak epe laburrera 7

VI. Periodificaciones a corto plazo 7

VII. Eskudirua eta beste aktibo likido baliokide batzuk 466

VII. Efectivo y otros activos líquidos equivalentes 466

GUZTIRA AKTIBOA 8.179

TOTAL ACTIVO 8.179

ONDARE GARBIA ETA PASIBOA Mila euro

PATRIMONIO NETO Y PASIVO Miles de euros

ONDARE GARBIA 2.148

PATRIMONIO NETO 2.148

BEREZKO FONDOAK 2.062

FONDOS PROPIOS 2.062

I. Kapitala (A.9) 60

I. Capital (A.9) 60

III. Erretserbak 2.110

III. Reservas 2.110

Legezko eta estatutarioak 12

Legal y estatutarias 12

Beste erretserba batzuk (A.9) 2.098

Otras reservas (A.9) 2.098

VI. Bazkideen beste ekarpen batzuk (A.9) 2.336

VI. Otras aportaciones de socios (A.9) 2.336

VII. Ekitaldiaren emaitza (2.444)

VII. Resultado del ejercicio (2.444)

DIRU-LAGUNTZAK, DOHAINTZAK ETA JASOTAKO LEGATUAK (A.10) 86

SUBVENCIONES, DONACIONES Y LEGADOS RECIBIDOS (A.10) 86

PASIBO EZ ARRUNTA 3.434

PASIVO NO CORRIENTE 3.434

II. Epe luzerako zorrak (A.5) 63

II. Deudas a largo plazo (A.5) 63

III. Taldeko eta epe luzera elkartutako enpresekiko zorrak (A.5) 3.337

III. Deudas con empresas del grupo y asociadas a largo plazo (A.5) 3.337

IV. Geroratutako zergagatiko pasiboak (A.10) 34

IV. Pasivos por impuesto diferido (A.10) 34

PASIBO ARRUNTA 2.597

PASIVO CORRIENTE 2.597

III. Epe laburreko zorrak (A.5) 10

III. Deudas a corto plazo (A.5) 10

IV. Taldeko eta epe luzera elkartutako enpresekiko zorrak (A.5) 457

IV. Deudas con empresas del grupo y asociadas a corto plazo (A.5) 457

V. Merkataritzako hartzekodunak eta ordaintzeko beste kontu batzuk 490

V. Acreedores comerciales y otras cuentas a pagar 490

Hornitzaileak (A.5) 205

Proveedores (A.5) 205

Askotariko zordunak (A.5) 6

Acreedores varios (A.5) 6

Langileria (ordaintzeko dauden ordainsariak ) (A.5) 134

Personal (remuneraciones pendientes de pago) (A.5) 134

Bestelako zorrak Administrazio Publikoekin (A.5) 145

Otras deudas con las Administraciones Públicas (A.5) 145

VI. Aldizkakotzeak epe laburrera (A.6) 1.640

VI. Periodificaciones a corto plazo (A.6) 1.640

ONDARE GARBIA ETA PASIBOA GUZTIRA 8.179

TOTAL PATRIMONIO NETO Y PASIVO 8.179

2008-12-31-N AMAITUTAKO EKITALDIARI DAGOKION GALERA ETA IRABAZIEN KONTUA Mila euro

CUENTA DE PÉRDIDAS Y GANANCIAS CORRESPONDIENTE AL EJERCICIO TERMINADO EL 31-12-2008 Miles de euros

ERAGIKETA JARRAITUAK

OPERACIONES CONTINUADAS

1. Negozio zifratik zenbateko garbia 172

1. Importe neto de la cifra de negocios 172

Salmentak 172

Ventas 172

5. Bestelako ustiaketa sarrerak 3.196

5. Otros ingresos de explotación 3.196

Sarrera osagarriak eta kudeaketa arrunteko beste batzuk 19

Ingresos accesorios y otros de gestión corriente 19

Ekitaldiaren emaitzara txertatutako ustiaketako diru-laguntzak (A.6) 3.177

Subvenciones de explotación incorporadas al resultado del ejercicio (A.6) 3.177

6. Langileria gastuak (A.7) (2.944)

6. Gastos de personal (A.7) (2.944)

Soldatak, lansariak eta antzekoak (2.303)

Sueldos, salarios y asimilados (2.303)

Gizarte zamak (641)

Cargas sociales (641)

7. Bestelako ustiaketa gastuak (2.601)

7. Otros gastos de explotación (2.601)

Kanpoko zerbitzuak (A.8) (2.518)

Servicios exteriores (A.8) (2.518)

Tributuak (13)

Tributos (13)

Merkataritzako eragiketen ondorioz zuzkiduren galerak, narriadura eta bariazioa (42)

Pérdidas, deterioro y variación de provisiones por operaciones comerciales (42)

Beste kudeaketa-gastu arrunt batzuk (28)

Otros gastos de gestión corriente (28)

8. Ibilgetuaren amortizazioa (A.4) (190)

8. Amortización del inmovilizado (A.4) (190)

9. Ibilgetu ez finantzarioko diru-laguntzak egoztea eta beste 5

9. Imputación de subvenciones de inmovilizado no financiero y otras 5

10. Hornidura gehiegizkoak 1

10. Excesos de provisiones 1

11. Ibilgetua besterenganatzeagatiko narriadura eta emaitza (2)

11. Deterioro y resultado por enajenaciones del inmovilizado (2)

USTIAKETAREN EMAITZA (2.363)

RESULTADO DE EXPLOTACIÓN (2.363)

12. Sarrera finantzarioak 2

12. Ingresos financieros 2

13. Finantza gastuak (6)

13. Gastos financieros (6)

Taldeko enpresa eta asoziatuekiko zorren ondorioz (6)

Por deudas con empresas del grupo y asociadas (6)

16. Baliabide finantzarioak besterenganatzeagatiko narriadura eta emaitza (A.5) (60)

16. Deterioro y resultado por enajenaciones de instrumentos financieros (A.5) (60)

EMAITZA FINANTZARIOA (64)

RESULTADO FINANCIERO (64)

EMAITZA ZERGA AURRETIK (2.427)

RESULTADO ANTES DE IMPUESTOS (2.427)

17. Mozkinen gaineko zerga (17)

17. Impuestos sobre beneficios (17)

ERAGIKETA JARRAITUETATIK ERATORRITAKO EKITALDIAREN EMAITZA (2.444)

RESULTADO DEL EJERCICIO PROCEDENTE DE OPERACIONES CONTINUADAS (2.444)

EKITALDIAREN EMAITZA (2.444)

RESULTADO DEL EJERCICIO (2.444)

2008-12-31-N AMAITUTAKO EKITALDIARI DAGOKION ONDARE GARBIAN ALDAKETEN EGOERA

ESTADO DE CAMBIOS EN EL PATRIMONIO NETO CORRESPONDIENTE AL EJERCICIO TERMINADO EL 31-12-2008

A) 2008-12-31-N AMAITUTAKO EKITALDIARI DAGOKION AITORTUTAKO SARRERA ETA GASTUEN EGOERA Mila euro

A) ESTADO DE INGRESOS Y GASTOS RECONOCIDOS CORRESPONDIENTE AL EJERCICIO TERMINADO EL 31-12-2008 Miles de euros

2008

2008

A) Galera eta irabazien kontuaren emaitza (2.444)

A) Resultado de la cuenta de pérdidas y ganancias (2.444)

B) Ondare garbian zuzenean jasotako sarrera eta gastuak guztira -

B) Total ingresos y gastos imputados directamente en el patrimonio neto -

VIII. Diru-laguntzak, dohaintzak eta jasotako legatuak (5)

VIII. Subvenciones, donaciones y legados recibidos (5)

IX. Zerga ondorioa 1

IX. Efecto impositivo 1

C) Galera eta irabazien konturako transferentziak guztira (VIII+IX) (4)

C) Total transferencias a la cuenta de pérdidas y ganancias (VIII+IX) (4)

AITORTUTAKO SARRERA ETA GASTUAK GUZTIRA (A+B+C) (2.448)

TOTAL DE INGRESOS Y GASTOS RECONOCIDOS (A+B+C) (2.448)

B) 2008-12-31-N AMAITUTAKO EKITALDIARI DAGOKION ONDARE GARBIAN ALDAKETEN EGOERA GUZTIRA

B) ESTADO TOTAL DE CAMBIOS EN EL PATRIMONIO NETO CORRESPONDIENTE AL EJERC. TERMINADO EL 31-12-2008

Mila euro

Miles de euros

ESKRITURAT.

CAPITAL

KAPITALA ERRETSER. BAZKIDEEN

ESCRITUADO RESERVAS OTRAS

BESTELAKO

APORTAC.

EKARPENAK EKITALDI.

DE SOCIOS RESULTADO

EMAITZA JASOT. DIRU-LAG,

DEL EJERCICIO SUBVENCIONES,

DOHAINTZA ETA

DONACIONES Y

LEGATUAK GUZTIRA

LEGADOS RECIB. TOTAL

C. 2007-KO URTE AMAIERAKO SALDOA (ikus A.12) 60 1.990 - 166 - 2.216

C. SALDO, FINAL DEL AÑO 2007 (ver A.12) 60 1.990 - 166 - 2.216

I. Irizpide aldaketagatiko doikuntzak, 2007 - - - - 101 101

I. Ajustes por cambio de criterio 2007 - - - - 101 101

II. Erroreengatiko doikuntzak, 2007 - (46) - - (11) (57)

II. Ajustes por errores 2007 - (46) - - (11) (57)

D. DOITUTAKO SALDOA, 2008-KO URTE HASIERA 60 1.944 - 166 90 2.260

D. SALDO AJUSTADO, INICIO DEL AÑO 2008 60 1.944 - 166 90 2.260

I. Aitortutako sarrerak eta gastuak guztira - - - (2.444) (4) (2.448)

I. Total ingresos y gastos reconocidos - - - (2.444) (4) (2.448)

II. Bazkide edo jabeekiko eragiketak - - 2.336 - - 2.336

II. Operaciones con socios o propietarios - - 2.336 - - 2.336

7. Bazkide edo jabeekiko beste eragiketa batzuk - - 2.336 - - 2.336

7. Otras operaciones con socios o propietarios - - 2.336 - - 2.336

III. Ondare garbiaren bestelako aldaketak - 166 - (166) - -

III. Otras variaciones del patrimonio neto - 166 - (166) - -

E. 2008-KO URTE AMAIERAKO SALDOA 60 2.110 2.336 (2.444) 86 2.148

E. SALDO, FINAL DEL AÑO 2008 60 2.110 2.336 (2.444) 86 2.148

2008-12-31-N AMAITUTAKO EKITALDIARI DAGOKION ESKUDIRUZKO FLUXUEN EGOERA Mila euro

ESTADO DE FLUJOS DE EFECTIVO CORRESPONDIENTE AL EJERCICIO TERMINADO EL 31-12-2008 Miles de euros

A) USTIAKETA JARDUEREN ESKUDIRUZKO FLUXUAK

A) FLUJOS DE EFECTIVO DE LAS ACTIVIDADES DE EXPLOTACIÓN

1. Ekitaldiaren emaitza zerga aurretik (2.427)

1. Resultado del ejercicio antes de impuestos (2.427)

2. Emaitzaren doiketak 251

2. Ajustes del resultado 251

a) Ibilgetuaren amortizazioa 190

a) Amortización del inmovilizado 190

b) Narriaduragatiko balorazio-zuzenketak 60

b) Correcciones valorativas por deterioro 60

d) Diru-laguntzen egozketa (5)

d) Imputación de subvenciones (5)

e) Ibilgetuaren baja eta besterenganatzeengatiko emaitzak 2

e) Resultados por bajas y enajenaciones del inmovilizado 2

g) Sarrera finantzarioak (2)

g) Ingresos financieros (2)

h) Finantza gastuak 6

h) Gastos financieros 6

3. Kapital arruntean aldaketak (259)

3. Cambios en el capital corriente (259)

a) Izakinak (44)

a) Existencias (44)

b) Zordunak eta kobratzeko beste kontu batzuk (956)

b) Deudores y otras cuentas a cobrar (956)

c) Beste aktibo arrunt batzuk (1)

c) Otros activos corrientes (1)

d) Hartzekodunak eta ordaintzeko beste kontu batzuk 151

d) Acreedores y otras cuentas a pagar 151

e) Beste pasibo arrunt batzuk 591

e) Otros pasivos corrientes 591

4. Ustiaketa jardueren eskudiruzko beste fluxu batzuk (4)

4. Otros flujos de efectivo de las actividades de explotación (4)

a) Interesen ordainketak (6)

a) Pagos de intereses (6)

c) Interesen kobrantzak 2

c) Cobros de intereses 2

5. Ustiaketa jardueren eskudiruzko beste fluxu batzuk (1+2+3+4) (2.439)

5. Flujos de efectivo de las actividades de explotación (1+2+3+4) (2.439)

B) INBERTSIO JARDUEREN ESKUDIRUZKO FLUXUAK

B) FLUJOS DE EFECTIVO DE LAS ACTIVIDADES DE INVERSIÓN

6. Inbertsioek eragindako ordainketak (160)

6. Pagos por inversiones (160)

b) Ibilgetu ukiezina (47)

b) Inmovilizado intangible (47)

c) Ibilgetu materiala (40)

c) Inmovilizado material (40)

e) Bestelako aktibo finantzarioak (73)

e) Otros activos financieros (73)

7. Inbertsio ezagatiko kobrantzak 12

7. Cobros por desinversiones 12

e) Bestelako aktibo finantzarioak 12

e) Otros activos financieros 12

8. Inbertsio jardueren eskudiruzko fluxuak (7-6) (148)

8. Flujos de efectivo de las actividades de inversión (7-6) (148)

C) FINANTZAKETA JARDUEREN ESKUDIRUZKO FLUXUAK

C) FLUJOS DE EFECTIVO DE LAS ACTIVIDADES DE FINANCIACIÓN

9. Ondareko baliabideengatik kobrantza eta ordainketak 2.336

9. Cobros y pagos por instrumentos de patrimonio 2.336

a) Ondare baliabideen jaulkipena 2.336

a) Emisión de instrumentos de patrimonio 2.336

10. Finantza pasiboko baliabideen kobrantza eta ordainketak (205)

10. Cobros y pagos por instrumentos de pasivo financiero (205)

a) Jaulkipena 5

a) Emisión 5

3. Taldeko enpresa eta asoziatuekiko zorrak 5

3. Deudas con empresas del grupo y asociadas 5

b) Itzulera eta amortizazioa: (210)

b) Devolución y amortización de (210)

2. Zorrak, kreditu erakundeekin (210)

2. Deudas con entidades de crédito (210)

12. Finantzaketa jardueren eskudiruzko fluxuak (9+10) 2.131

12. Flujos de efectivo de las actividades de financiación (9+10) 2.131

E) ESKUDIRU EDO BALIOKIDEEN IGOERA/MURRIZKETA GARBIA (5+8+12) (456)

E) AUMENTO/DISMINUCIÓN NETA DEL EFECTIVO O EQUIVALENTES (5+8+12) (456)

Eskudirua edo baliokideak ekitaldi hasieran 922

Efectivo o equivalentes al comienzo del ejercicio 922

Eskudirua edo baliokideak ekitaldi amaieran 466

Efectivo o equivalentes al final del ejercicio 466

HKEE-REN FISKALIZAZIO-TXOSTENARI ALEGAZIOAK

ALEGACIONES AL INFORME DE FISCALIZACIÓN DEL TVCP

II.2.- Iritzia urteko kontuei buruz:

II.2.- Opinión sobre las cuentas anuales.

1.- Nahiz eta 2008. urtera arte Udalek Oarsoaldea SAk egindako ekarpenen izaera ez baieztatu, 2009. ekitaldian norainokoarekiko mugari konponbidea aurkitu zaio, beraz, ekitaldi honetan jada egoera hori zuzendu da. Ondorioz, hurrengo ekitaldietan ez errepikatzea aurrez ikusten da.

1.- Aunque hasta el 2008 los ayuntamientos no han confirmado la naturaleza de las aportaciones que realiza Oarsoaldea, S.A., en el ejercicio 2009 se ha encontrado la solución a esta limitación al alcance, por lo que en este ejercicio ya se ha corregido esta situación. En consecuencia, se prevé que en los ejercicios siguientes no se vuelva a repetir.

2.- 2010eko ekainaren 30ean egindako Administrazio Kontseiluan, Administrazio Kontseiluko kideek aho batez erabaki zuten 2010. ekitaldia itxi baino lehen «Taldeko enpresekin zorren» kontuak erregularizatzea. Horretarako, sozietatearen ikuskariei erregularizazioa egiteko aukera desberdinak azter ditzaten eskatu zaie.

2.- En el Consejo de Administración celebrado el 30 de junio de 2010, los miembros del Consejo de Administración decidieron por unanimidad regularizar estas cuentas de «Deudas con empresas del grupo» antes del cierre del ejercicio 2010. Para ello se ha solicitado a los auditores de la sociedad que estudien las diferentes posibilidades para realizar esta regularización.

3.- «Hainbat zordunen» saldoan zenbait saldo daude Errenteriako Udalari dagozkionak:

3.- El saldo de «Deudores Varios» recoge varios saldos referentes al Ayuntamiento de Errenteria:

* San Marko proiektuan sortutako soberakina itzultzeko Errenteriako Udalari ordaintzeke dagoen saldoa. Errenteriako Udalak 2010eko apirilaren 19an Oarsoaldea SArekin hitzarmena sinatu du kontzeptu horrengatik Agentziak Udalari itzuli behar dizkion zenbatekoak Agentziak mantentzen jarraitzeko. Helburua 2010. urtean zehar San Markoko gotorlekua ireki eta abian jartzeko gastuei aurre egin ahal izatea da.

* Saldo pendiente de desembolso al Ayuntamiento de Errenteria por la devolución de los superávit generados en el proyecto San Marcos. El Ayuntamiento de Errenteria el 19 de abril de 2010 ha firmado un convenio con Oarsoaldea, S.A. para que los importes que la agencia tenía que devolver al ayuntamiento por este concepto lo siga manteniendo la agencia para que pueda acometer los gastos de apertura y puesta en marcha del fuerte de San Marcos a lo largo de 2010.

4, 5.- 2010. urtean bi puntu horietan aipatutako kontuak erregularizatzeko gomendatutako kontabilitate-doikuntzak gauzatzeari ekingo zaio.

4, 5.- En el 2010 se procederá a realizar los ajustes contables recomendados para regularizar las cuentas mencionadas en estos dos puntos.

III.3.- Gogoetak barruko kontrol-sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruz:

III.3.- Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Kontabilitatea:

Contabilidad:

* 2008. urteko kontuak azaroaren 19an formulatu arren, Oarsoaldeak 1993an jarduerari ekin zionetik lehenengoz formulatzen dira martxoaren 30a baino geroago eta urte bakoitzeko ekainaren 30a baino beranduago onartu. 2009. urtean kontuak Sozietate Anonimoei buruzko Legeak xedatutakoarekin bat formulatu dira, epe horiek errespetatuz.

* Aunque las cuentas anuales de 2008 han sido formuladas el 19 de noviembre, ésta ha sido la primera vez desde el inicio de la actividad de Oarsoaldea (1993) que la formulación ha sido posterior al 30 de marzo y la aprobación el 30 de junio de cada año. En el 2009, las cuentas han sido formuladas de acuerdo a la Ley de Sociedades Anónimas, respetando estos plazos.

* 2009. urtean ERP (Expertis) ezarri da eta horri esker proiektu bakoitzean gastu, diru-sarrera eta inbertsio guztien zuzeneko kontrol automatikoa egin daiteke.

* En el 2009 se ha implantado un ERP (Expertis) que permite llevar un control directo y automático de todos los gastos, ingresos e inversiones de cada proyecto.

* «Hainbat zordunen» saldoa 2009. ekitaldian erregularizatu da.

* El saldo de «deudores varios» ha sido regularizado en el ejercicio 2009.

Kontratazioa:

Contratación:

* Egungo Oarsoaldearen web orria zaharkituta dago eta web orri berria diseinatzen ari gara. Horretan kontratugilearen profila sartuko da.

* La actual página web de Oarsoaldea está obsoleta y estamos diseñando la nueva página web en el que tendrá cabida el perfil del contratante.

Langileak:

Personal:

* Kudeatzailearen kontratua: 2010eko urtarrilaren 1etik kudeatzaileak 1999. urtean sinatutako kontratuan hitzartu zuen igoerari uko egin dio. Bertan honako ordainsari-igoera aurrez ikusten zen: KPI + % 3; hala, klausula horrek eraginkorra izateari utzi dio.

* El contrato del gerente: desde el 1 de enero de 2010 el Gerente renunció a la subida pactada en el contrato firmado en 1999 que contemplaba una subida salarial anual de IPC+3%, por lo que esta cláusula ha dejado de ser operativa.

* Langileak hautatzeko prozedurari dagokionez, Agentziak egindako azken hautespen-prozesuetan lanposturako beharrezkoak diren gaitasunen balorazioa zehaztu da eta hautagaiak puntuatu dira. Ildo horri jarraiki, balorazio altuena lortzen duen hautagaia kontratatzen da.

* Sobre el procedimiento de selección de personal, en los últimos procesos de selección realizados en la agencia, se ha establecido una valoración de las competencias necesarias para el puesto, y se han puntuado a los candidatos. La persona candidata con una valoración más alta es la que se contrata.

Garapenarekiko kooperazioa:

Cooperación al desarrollo:

Administrazio Kontseiluak erabakitakoaren arabera, 2010. ekitalditik aurrera Garapenarekiko Kooperazioaren arloan ez da jarduerarik egingo eta bakarrik Playa Rosario izeneko gizarte-etxebizitzak eraikitzearen proiektua mantenduko da 2010eko abenduaren 31n amaitu arte, aurrez ikusitakoari jarraiki.

El Consejo de Administración decidió que a partir del ejercicio 2010 no se realizasen actuaciones correspondientes a Cooperación al Desarrollo, manteniendo únicamente el proyecto de construcción de viviendas sociales denominado Playa Rosario hasta su finalización prevista para el 31 de diciembre de 2010.


Azterketa dokumentala


Análisis documental