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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

54. zk., 2009ko martxoaren 18a, asteazkena

N.º 54, miércoles 18 de marzo de 2009


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Euskal Herriko Unibertsitatea
Universidad del País Vasco
1525
1525

EBAZPENA, 2009ko otsailaren 18koa, Euskal Herriko Unibertsitateko idazkari nagusiarena. Honen bidez agindua ematen da Enpresen Kudeaketa eta Berrikuntzaren Balioespena (EKBB) Sailaren Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko.

RESOLUCIÓN de 18 de febrero de 2009, de la Secretaria General de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se ordena publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el Reglamento del Departamento de Evaluación de la Gestión e Innovación Empresarial (EGIE).

Unibertsitateak bere araubide propioa dauka erakundea antolatzeko, bere interesen defentsan aritzeko balio diona, Konstituzioak 27.10. artikuluan onartzen duen unibertsitateen autonomiatik eratorria. Araubide horri atxikita dago bere arauak egiteko erakundeak daukan ahalmena. Ahalmen horretaz baliatuta, Unibertsitateak bere Estatutuak dauzka, erakundearen antolaketaren ezaugarri berezi diren arlo eta organoak erregulatzen dituzten oinarrizko arauak.

La Universidad cuenta con un régimen propio de autoorganización, poder ejercitable para la defensa de sus intereses propios, derivado del reconocimiento que la Constitución en su artículo 27.10 hace de la autonomía de las Universidades. Elemento sustancial de este régimen es la capacidad de autonormación. En ejercicio de esta capacidad la Universidad se dota de sus Estatutos, normas básicas que regulan por sí mismos aquellas materias y órganos que estructuran los rasgos esenciales de la organización universitaria.

Euskal Herriko Unibertsitatearen Estatutuetako 199. artikuluak dioenez, sailek arautegi bat izango dute euren gobernurako. Arautegia Saileko Kontseiluak egingo du, Gobernu Kontseiluak emandako oinarrizko arautegiari jarriki. Bestalde, Sailen Oinarrizko Arautegiko 4.2. artikuluak idazkari nagusiari eskuordetzen dio arautegiak onesteko eskumena, baldin eta txosten guztiak aldekoak izanik berariazko eskaririk egin ez bada Gobernu Kontseiluan aurkezteko.

El artículo 199 de los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea dispone que los Departamentos se regirán por un Reglamento elaborado por el Consejo de Departamento, siguiendo las directrices del Reglamento Marco de Departamentos, y aprobado por el Consejo de Gobierno. A su vez, el artículo 4.2 del Reglamento Marco de Departamentos delega en la Secretaría General la aprobación de los Reglamentos que cuenten con todos los informes favorables y respecto de los cuales no haya solicitud expresa de su elevación al Consejo de Gobierno.

Gobernu Kontseiluak otsailaren 4an egin zuen bileran jakinarazi zen Enpresen Kudeaketa eta Berrikuntzaren Balioespena (EKBB) Sailaren arautegiari buruzko txosten guztiak aldekoak zirela eta, beraz, interesatuek zazpi eguneko epea zutela arautegia Gobernu Kontseilura bidaltzea eskatu nahi bazuten. Aipatutako epea igaro denez eskaerarik aurkezteke, arautegia onartutzat eman behar da, idazkari nagusiaren erabakiaren bidez (Sailen Oinarrizko Arautegiko 4.2. artikuluak eskuordetutako eskumena).

Con fecha 4 de febrero se informó al Consejo de Gobierno que el Reglamento del Departamento de Evaluación de la Gestión e Innovación Empresarial (EGIE) contaba con todos los informes favorables y se confirió un plazo de 7 días para que las personas interesadas solicitaran su elevación al Consejo de Gobierno. Transcurrido dicho plazo no se ha presentado ninguna solicitud, por lo que procede su aprobación mediante Resolución de la Secretaria General en virtud de la delegación prevista en el artículo 4.2 del Reglamento Marco de Departamentos.

2004ko martxoaren 12an Euskal Unibertsitate Sistemaren 2004ko otsailaren 25eko 3/2004 Legea argitaratu zen. Lege horrek 10.2. artikuluan dioenez, unibertsitateko gobernu organoek ematen dituzten aplikazio orokorreko xedapenak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu beharko ditu unibertsitateak, eta ez dira jarriko indarrean beren testu osoak argitaratu arte.

Con fecha 12 de marzo de 2004 se publicó en el BOPV la Ley 3/2004, de 25 de febrero de 2004, del Sistema Universitario Vasco. Esta Ley establece en su artículo 10.2 que las disposiciones de general aplicación que dicten los órganos de gobierno de la Universidad, serán publicadas en el Boletín Oficial del País Vasco y no entrarán en vigor hasta la íntegra publicación de sus textos.

Aipatutako guztia kontuan hartuta, honako hau

Por todo lo anterior,

EBATZI DUT:

RESUELVO:

Lehenengoa.- UPV/EHUko Enpresen Kudeaketa eta Berrikuntzaren Balioespena (EKBB) Sailaren Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea agintzea.

Primero.- Ordenar la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento del Departamento de Evaluación de la Gestión e Innovación Empresarial (EGIE) de la UPV/EHU.

Bigarrena.- Arautegia indarrean sartuko da argitaratzen den egunean.

Segundo.- Este Reglamento entrará en vigor el mismo día de su publicación.

Hirugarrena.- Ebazpen honek administrazio-bidea agortzen du, eta honen kontra, gura izanez gero, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke idazkari nagusiari hilabeteko epean, ebazpena argitaratzen denetik hasita. Bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, hilabete biko epean.

Tercero.- Contra esta Resolución que pone fin a la vía administrativa podrá interponerse recurso potestativo de reposición en el plazo de un mes a partir de su publicación, ante el Secretario General o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses.

Leioa, 2009ko otsailaren 18a.

En Leioa, a 18 de febrero de 2009.

(Eskuordetzez, 2005eko urriaren 26ko EHAA)

(Por delegación BOPV 26 de octubre de 2005)

UPV/EHUko idazkari nagusia,

La Secretaria General,

EVA FERREIRA GARCÍA.

EVA FERREIRA GARCÍA.

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEKO ENPRESEN KUDEAKETA ETA BERRIKUNTZAREN BALIOESPENA (EKBB) SAILAREN ARAUTEGIA

REGLAMENTO DEL DEPARTAMENTO DE EVALUACIÓN DE LA GESTIÓN E INNOVACIÓN EMPRESARIAL (EGIE) DE LA UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO / EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA

I. TITULUA

TÍTULO I

KONTZEPTUA, XEDEA, EGINKIZUNAK ETA EGOITZA

CONCEPTO, FINES, FUNCIONES Y SEDE

1. artikulua.- Definizioa.

Artículo 1.- Definición.

1.- Sailari berari dagozkion jakintza arloetako irakaskuntza koordinatu eta ematea Bilboko Enpresa Ikasketan Unibertsitate Eskolan eta sailera atxikitako irakasleek beren lana betetzen duten UPV/EHUren gainontzeko ikastegi edo/eta titulazioetan. Honakoak dira jakintza arloak: Zuzenbide Zibila, Finantza eta Zerga Zuzenbidea, Merkataritza Zuzenbidea, Lanaren eta Gizarte Segurantzaren Zuzenbidea, Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea, Ekonomia Historia eta Ekonomia Erakundeak eta Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamendua. Era berean, sailetako irakasleen ikerketa lana bultzatu eta sustatuko du.

1.- El Departamento EGIE es el órgano encargado de coordinar e impartir las enseñanzas realizadas por el profesorado de las Áreas de Conocimiento de Derecho Civil; Derecho Financiero y Tributario; Derecho Mercantil; Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social; Economía Financiera y Contabilidad; Historia e Instituciones Económicas; Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos que le corresponde en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de Bilbao, así como en los demás centros docentes y/o titulaciones de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) en los que impartan docencia los profesores en él adscritos, así como de apoyar las actividades e iniciativas docentes e investigadoras del profesorado.

2.- Sailaren funtzionamendua eta sailak hartutako erabakiak bat etorriko dira arautegi honetan zehaztutakoarekin, UPV/EHUko Estatutuekin, UPV/EHUko Sailen Oinarrizko Arautegiarekin eta ezar daitekeen gainontzeko araudiarekin.

2.- Su funcionamiento y acuerdos deberán respetar lo previsto en el presente Reglamento, en los Estatutos de la UPV/EHU, en el Reglamento Marco de Departamentos de la UPV/EHU y la demás normativa aplicable.

2. artikulua.- Eginkizunak.

Artículo 2.- Funciones.

Honako hauek dira EKBB sailaren eginkizunak:

Son funciones del Departamento EGIE:

a) Sailari berari dagozkion jakintza arloetako irakaskuntza koordinatu eta ematea Bilboko Enpresa Ikasketen Unibertsitate Eskolan eta sailera atxikitako irakasleen beren lana betetzen duten UPV/EHUren gainontzeko ikastegi edo/eta titulazioetan, eta hirugarren zikloko, doktoregoko eta berezko tituluak edo titulu espezializatuak lortzera bideratutako ikasketak antolatu eta garatzea. Honakoak dira sailari dagozkion jakintza arloak: Zuzenbide Zibila, Finantza eta Zerga Zuzenbidea, Merkataritza Zuzenbidea, Lanaren eta Gizarte Segurantzaren Zuzenbidea, Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea, Ekonomia Historia eta Ekonomia Erakundeak eta Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamendua.

a) Coordinar e impartir las actividades docentes realizadas por el profesorado de las Áreas de Conocimiento de Derecho Civil; Derecho Financiero y Tributario; Derecho Mercantil; Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social; Economía Financiera y Contabilidad; Historia e Instituciones Económicas; Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos que le corresponde en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de Bilbao, así como en los demás centros docentes y/o titulaciones de la UPV/EHU en los que impartan docencia los profesores en él adscritos, así como organizar y desarrollar los estudios de tercer ciclo y de doctorado y otros conducentes a la obtención de títulos propios o de carácter especializado.

b) Ondoko jakintza arloetako irakasleen ikerketa lana bultzatu eta sustatzea Bilboko Enpresa Ikasketan Unibertsitate Eskolan eta sailera atxikitako irakasleen beren lana betetzen duten UPV/EHUren gainontzeko ikastegi edo/eta titulazioetan. Honakoak dira jakintza arloak: Zuzenbide Zibila, Finantza eta Zerga Zuzenbidea, Merkataritza Zuzenbidea, Lanaren eta Gizarte Segurantzaren Zuzenbidea, Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea, Ekonomia Historia eta Ekonomia Erakundeak eta Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamendua.

b) Impulsar y apoyar la investigación realizada por el profesorado de las Áreas de Conocimiento de Derecho Civil; Derecho Financiero y Tributario; Derecho Mercantil; Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social; Economía Financiera y Contabilidad; Historia e Instituciones Económicas; Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos que le corresponde en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de Bilbao, así como en los demás centros docentes y/o titulaciones de la UPV/EHU en los que impartan docencia los profesores en él adscritos.

c) Lankidetzan jardutea UPV/EHUko eta beste erakunde publiko edo pribatu batzuetako sailekin, ikastegiekin eta unibertsitateko ikerketa-institutuekin, bai irakaskuntzaren arloan bai ikerketan.

c) Cooperar con otros Departamentos, Centros o Institutos Universitarios de Investigación, tanto de la UPV/EHU como de otras entidades públicas o privadas, en la realización de actividades docentes e investigadoras.

d) Zientziaren, teknikaren, giza zientzien edo artearen alorreko jarduerak sustatzea, bai eta espezializazioko edo unibertsitate-hedakuntzako ikastaroak ere, eta horretarako behar diren lanak kontratatu eta burutzea, indarrean dagoen legeriaren babesean betiere.

d) Promover la realización de actividades de carácter científico, técnico, humanístico o artístico, así como el desarrollo de cursos de especialización y de extensión universitaria, y contratar y ejecutar los trabajos correspondientes en el marco de la legislación vigente.

e) Kideen eguneratze zientifikoa eta pedagogikoa sustatzea zuzenean edo beste sail eta ikastegi batzuekin batera.

e) Fomentar la renovación científica y pedagógica de sus miembros, directamente o en coordinación con otros Departamentos o Centros docentes.

f) Aurrekontua gestionatzea, baliabide materialak administratzea eta saileko langileak zuzentzea.

f) Gestionar su dotación presupuestaria, administrar los medios materiales y dirigir el personal adscrito o incorporado al mismo.

g) Sailaren urteko plana garatu eta betetzea.

g) Desarrollar y ejecutar la planificación anual del Departamento.

h) Urteko memoria egitea.

h) Elaborar su memoria anual.

i) UPV/EHUko gainerako organoei eginkizunak betetzen laguntzea.

i) Colaborar con los demás órganos de la UPV/EHU en la realización de sus funciones.

j) Saileko jakintza arloen ikasketa planak egiten parte hartzea, baita saileko jakintza arloekin zerikusia duten gainerako eginkizun guztietan ere, beren eskumenen esparruan betiere.

j) Participar en la elaboración de los planes de estudio y en todas las actividades que afecten a todas las áreas de conocimiento integradas en el Departamento, dentro de sus competencias.

3. artikulua.- Sailaren egoitza.

Artículo 3.- Sede del Departamento.

EKBB Sailak ondoko helbidean dauka administrazio egoitza: Bilboko Enpresa Ikasketen Unibertsitate Eskola, Elkano kalea, 21 (PK: 48008).

La sede administrativa del Departamento EGIE queda establecida en la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales de Bilbao, situada en el número 21 de la calle Elcano (CP: 48008).

4. artikulua.- Printzipio orokorrak.

Artículo 4.- Principios de funcionamiento.

EKBB Sailak printzipio hauetara egokitu behar ditu egitura eta funtzionamendua: Unibertsitateko organo orokorren azpiko mendekotasunera, eta sailaren barruan kide anitzeko organoek kide bakarrekoen aldean duten nagusitasunera.

El Departamento EGIE adecuará su estructura y funcionamiento a los principios de sometimiento a los órganos de carácter general de la Universidad y predominio dentro del Departamento de los órganos colegiados sobre los unipersonales.

II. TITULUA

TÍTULO II

EGITURA

ESTRUCTURA

5. artikulua.- Jakintza arloak.

Artículo 5.- Áreas de Conocimiento.

EKBB Saila diziplina arteko unibertsitate saila da, ondoko jakintza arloak biltzen dituena:

El Departamento EGIE es un Departamento Universitario de carácter interdisciplinario integrado por las siguientes áreas de conocimiento:

- Zuzenbide Zibila

- Derecho Civil

- Finantza eta Zerga Zuzenbidea

- Derecho Financiero y Tributario

- Merkataritza Zuzenbidea

- Derecho Mercantil

- Lanaren eta Gizarte Segurantzaren Zuzenbidea

- Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social

- Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea

- Economía Financiera y Contabilidad

- Ekonomia Historia eta Ekonomia Erakundeak

- Historia e Instituciones Económicas

- Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak

- Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos

6. artikulua.- Saileko kideak.

Artículo 6.- Miembros del Departamento.

Honako hauek dira EKBB Saileko kideak:

Son miembros del Departamento EGIE:

a) sailera atxikitako irakasle eta ikertzaileak.

a) el personal docente e investigador adscrito al mismo,

b) sailera atxikitako administrazio eta zerbitzuetako langileak edo sailak bere baliabideen kontura kontratatutakoak.

b) el personal de administración y servicios adscrito al mismo o contratado con cargo a sus recursos propios,

c) bekadunak.

c) los becarios,

d) doktoregoko ikasleak.

d) los estudiantes de doctorado,

e) ikasleen ordezkariak.

e) los representantes de los estudiantes.

III. TITULUA

TÍTULO III

GOBERNU, ORDEZKARITZA ETA ADMINISTRAZIO ORGANOAK

ÓRGANOS DE GOBIERNO, REPRESENTACIÓN Y ADMINISTRACIÓN

LEHENENGO KAPITULUA

CAPÍTULO PRIMERO

DEFINIZIOA

DEFINICIÓN

7. artikulua.- Gobernu, ordezkaritza eta administrazio organoak.

Artículo 7.- Órganos de gobierno, representación y administración.

1.- EKBB Sailaren gobernua bere kontseiluari eta zuzendariari dagokie.

1.- El gobierno del Departamento EGIE corresponde a su Consejo y a su Dirección.

2.- EKBB Saileko gobernu, ordezkaritza, eta administrazioko kide anitzeko organoak Saileko Kontseilua eta Batzorde Iraunkorra dira.

2.- Son órganos colegiados de gobierno, representación y administración del Departamento EGIE el Consejo de Departamento y la Comisión Permanente.

3.- Kide bakarreko gobernu, ordezkaritza eta administrazioko organoak, berriz, zuzendaria eta idazkari akademikoa dira.

3.- Son órganos unipersonales de gobierno, representación y administración del Departamento EGIE la Dirección y la Secretaría Académica.

BIGARREN KAPITULUA

CAPÍTULO SEGUNDO

SAILEKO KONTSEILUA

EL CONSEJO DE DEPARTAMENTO

8. artikulua.- Saileko Kontseiluaren osaera

Artículo 8.- Composición del Consejo de Departamento.

1.- Saileko Kontseiluko kideak dira:

1.- El Consejo de Departamento estará formado por:

a) zuzendaria,

a) el Director o la Directora,

b) idazkaria,

b) la Secretaria o el Secretario,

c) kidegoetako irakasle funtzionario eta lan kontratudun irakasle iraunkor guztiak,

c) todos los profesores y profesoras funcionarios y contratados laborales permanentes,

d) gainontzeko irakasle doktore guztiak,

d) todos los demás profesores y profesoras doctores,

e) sailera atxikitako gainontzeko irakasleen bi ordezkari,

e) dos representantes del resto del profesorado adscrito al Departamento,

f) ziklo bakoitzeko ikasleen ordezkari bat,

f) un o una representante del alumnado de cada ciclo

g) Administrazio eta Zerbitzuetako Langileen ordezkari bat.

g) un o una representante del personal de administración y servicios.

2.- Gainontzeko irakasleen ordezkarien (irakasle talde horrek beren artean eta artetik aukeratuak) eta Administrazio eta Zerbitzuetako Langileen ordezkarien agintaldia lau urtekoa da. Ikasleen ordezkarien agintaldia, berriz, urtebetekoa (ikasleen ordezkariak ikastegiko Ikasleen Kontseiluak aukeratuko ditu eta hirugarren ziklokoen ordezkaria, doktoregaiek).

2.- La duración del mandato de la representación del resto del profesorado (elegida por y de entre dicho profesorado) y del personal de administración y servicios será de cuatro años. La duración del mandato de la representación del alumnado (elegido por el Consejo de Estudiantes del Centro o por los doctorandos en el caso del representante del alumnado de tercer ciclo) será de un año.

9. artikulua.- Saileko Kontseiluan ordezkari izateari uzteko arrazoiak.

Artículo 9.- Pérdida de la condición de representante en el Consejo de Departamento.

Ordezkari eginkizunak pertsonalak eta besterenganaezinak dira. Ordezkari izateari utziko zaio:

La condición de representante es personal e intransferible, perdiéndose por:

a) hilez gero edo ezintasuna izanez gero,

a) Fallecimiento o incapacidad.

b) hauteskundeak baliogabetuz gero,

b) Anulación del proceso electoral.

c) agintaldia amaituz gero,

c) Extinción del período de mandato.

d) dimisioa aurkeztuz gero,

d) Dimisión.

e) ordezkaria aukeratu zuen sailekoa edo taldekoa izateari utziz gero,

e) Dejar de pertenecer al Departamento o al colectivo por el que se fue elegido o elegida.

f) organoen elkarren segidako hiru bileratara edo txandakako bost bileratara justifikatu gabe huts eginez gero.

f) Por inasistencia injustificada a tres sesiones consecutivas del órgano o a cinco alternas.

10. artikulua.- Saileko Kontseiluaren eginkizunak.

Artículo 10.- Funciones del Consejo de Departamento.

1.- Hauek dira EKBB Saileko Kontseiluaren eginkizunak:

1.- Son funciones del Consejo de Departamento EGIE:

a) Saileko zuzendaria hautatzea.

a) Elegir al Director o Directora del Departamento.

b) Urteko txosten ekonomikoa, saileko irakaskuntzaren eta ikerketaren memoria, eta eginkizunen plana onartzea.

b) Aprobar el informe económico anual, la memoria docente e investigadora del Departamento y su Plan de actividades.

c) Urteko irakats-eskaintza programatu eta ebaluatzeko irizpideak onartzea.

c) Aprobar los criterios de programación y evaluación para la oferta docente anual.

d) Saileko langileei irakats-betebeharrak eta balizko aldaketak esleitzea, arautegi honetan zehaztutakoari jarraiki.

d) Asignar el encargo docente de su personal y sus eventuales modificaciones, conforme a lo recogido en el presente Reglamento.

e) Irakasgaien oinarrizko programak ezartzea, kasuan kasuko ikasketa planaren barruan.

e) Establecer los programas básicos de las asignaturas en el marco del plan de estudios correspondiente.

f) Hirugarren zikloko, doktoregoko eta gainerako ikasketetako (unibertsitateko berezko tituluetara bideratutako ikasketak izan edo ez) eskaintzak proposatzea, kasuan kasuko proposamenak eginez eta euren gain dituzten programen ezarpen eta koordinazio akademikoaz arduratuz.

f) Proponer las ofertas de estudios de tercer ciclo, doctorado y demás enseñanzas conducentes o no a títulos propios universitarios, elaborando las correspondientes propuestas y encargándose de la implantación y coordinación académica de los programas cuya responsabilidad tenga asignada.

g) Doktorego-tesiak ebaluatu behar dituzten pertsonak izendatzeko proposamenak onartzea legeak baimentzen dituen baldintzetan, bai eta bestelako epaimahaietako kideen izendapenak onartzea ere.

g) Aprobar las propuestas de nombramiento de quienes hayan de evaluar las Tesis Doctorales, en los términos en que lo autorice la Ley, así como las y los miembros de los demás tribunales.

h) Irakasleen eta ikerlarien ikerketa-jarduerak eta ekimenak bultzatzea.

h) Apoyar las actividades e iniciativas investigadoras de su personal docente e investigador.

i) Plaza berriak eskatzea eta saileko langileen lanpostuen zerrendan egin beharreko aldaketak proposatzea.

i) Solicitar la dotación de nuevas plazas y proponer las modificaciones oportunas de las relaciones de puestos de trabajo de su personal.

j) Irakasleen lanari buruzko txosten arrazoituak egitea, irakaskuntza-merezimenduak eskuratu eta kontratuak berritze aldera.

j) Informar motivadamente sobre la actividad docente del profesorado a efectos de la asignación de méritos docentes y de renovación de contratos.

k) Sailaren eskumenen esparruan, Gobernu Kontseiluak onartutako arautegiarekin bat, Estatutuetako 141. artikuluan xedatutako kontratuak egiteko baimena ematea, zientziaren, teknikaren edo artearen alorreko lanak egiteko.

k) Autorizar la celebración de los contratos previstos por el artículo 141 de los Estatutos para la realización de trabajos científicos, técnicos o artísticos, en el marco de su competencia y con arreglo a la normativa aprobada por el Consejo de Gobierno.

l) Venia docendi eman behar bada, aurrez jakinaraztea.

l) Informar, en su caso, con carácter previo sobre la concesión de venia docendi.

m) Beharrezko bitartekoak sortu eta ekimenak egitea, saileko jardunaren kalitatea sustatu eta hobetzeko, baita gestio eraginkorra bermatzeko ere Europako, Estatuko eta Euskal Autonomia Erkidegoko programen baitan. Horretarako, Unibertsitatean ezarritako ebaluazio-prozesuak sustatu eta horietan parte hartu behar dute.

m) Crear los instrumentos necesarios y adoptar toda clase de iniciativas que contribuyan a la promoción y mejora de la calidad de la actividad universitaria del Departamento, así como para asegurar su gestión eficaz en el marco de los programas europeos, estatales y de la Comunidad Autónoma del País Vasco, impulsando y participando en los correspondientes procesos de evaluación establecidos institucionalmente.

2.- Orobat, honako eginkizun hauek ditu EKBB Saileko Kontseiluak:

2.- Igualmente, corresponde al Consejo de Departamento EGIE:

a) Gobernu Kontseiluari arautegiaren proiektuak eta, dagokionean, arautegiaren erreforma-proiektuak aurkeztea.

a) Elevar al Consejo de Gobierno, para su aprobación, el Proyecto de Reglamento y, en su caso, de su reforma.

b) Irakaskuntzaren ezaugarriak kontuan hartuta egoki denean, irakaskuntzaren zati bat beste erakunde batzuetan emateko proposamena egitea Gobernu Kontseiluari, Gobernu Kontseiluak berak baimendutako hitzarmeneko baldintzei jarraituz.

b) Proponer, en su caso, al Consejo de Gobierno que por razones de la naturaleza de la docencia, la enseñanza sea impartida parcialmente en otras instituciones en los términos del convenio que autorice el Consejo de Gobierno.

c) Jarduerak ikastegiekin koordinatzeko programak onartzea.

c) Aprobar programas de coordinación de sus actividades con los centros docentes.

d) Sailaren gune fisikoak esleitzeko irizpideak onartzea, egoki izanez gero.

d) Aprobar, en su caso, los criterios para la asignación de los espacios físicos atribuidos al Departamento.

e) Ordezkariak hautatzeko arauak ematea. Saileko zuzendariak deitu behar du hauteskundeetara, Hauteskunde Araubide Orokorrean xedatutakoari jarraiki.

e) Dictar las normas de desarrollo correspondientes a las elecciones de representantes, que serán convocadas por la Dirección del Departamento, respetando lo dispuesto por el Reglamento de Régimen Electoral General.

f) Indarrean dagoen legediak, UPV/EHUko Estatutuek eta horiek garatuko dituzten arauek zehaztutako gainerako guztiak, baita eskuordetzen zaizkionak ere.

f) Cuantas otras le otorguen la legislación vigente, los Estatutos de la UPV/EHU y sus normas de desarrollo, así como cuantas otras le sean delegadas.

11. artikulua.- Bilera motak eta bileren aldizkakotasuna.

Artículo 11.- Clases y periodicidad de las sesiones.

1.- Bilerak ohikoak eta ezohikoak izan daitezke.

1.- Las sesiones podrán ser ordinarias y extraordinarias.

2.- Deialdiak ohiko bileretarako egin behar dira, oro har. Saileko Kontseiluak gutxien dela ohiko bi bilera egingo ditu urtean, eta Batzorde Iraunkorrak gutxienez ohiko bi bilera seihileko bakoitzean.

2.- Las convocatorias deberán ser, generalmente, para sesiones ordinarias. El Consejo de Departamento celebrará, al menos, dos reuniones ordinarias anuales y la Comisión Permanente, al menos, dos sesiones ordinarias por semestre.

3.- Ezohiko bilera egingo da aztertu beharreko gaiak dela-eta hala egin behar denean. Ezohiko bileretako aztergaietan ezin dira honako gai hauek agertu: aurreko akten onespena eta galde-eskeak.

3.- Las convocatorias serán para sesiones extraordinarias cuando la naturaleza del asunto lo requiera. En el orden del día de las sesiones extraordinarias no se incluirá ni aprobación de actas anteriores ni ruegos y preguntas.

4.- Presazko bilerak ezohikoak dira eta deia gutxienez 24 ordu lehenago egin behar da. Halakoetan, bileraren hasieran berretsi egin behar da bilera egiteko arrazoia benetan premiazkoa dela. Berresten ez bada, bilera bertan behera geratuko da besterik gabe.

4.- Las reuniones urgentes tendrán carácter extraordinario y podrán convocarse con una antelación de 24 horas como mínimo. En estos supuestos, al comienzo de la reunión deberá ser ratificada la urgencia de la convocatoria; la no ratificación supondrá la finalización automática de la sesión.

12. artikulua.- Bilerarako deia egitea.

Artículo 12.- Realización de la convocatoria.

1.- Kide anitzeko organoetako buruak egin behar du bileretarako deia.

1.- Corresponde a la Dirección realizar la convocatoria de las sesiones de dicho órgano.

Gainera, kide anitzeko organoetako kideen edo sailetako irakasle doktoreen heren batek eskatzen badu, organoaren bilerarako deia egin behar da. Bilera horiek ezohikoak dira eta eskaera egin eta zazpi egun balioduneko epean egin behar dira gehienez.

Deberá, además, convocarse al órgano colegiado a petición de un tercio de sus miembros o de un tercio de los profesores y profesoras doctores del Departamento, debiendo celebrarse la sesión con carácter extraordinario en el plazo máximo de siete días hábiles desde la solicitud.

2.- Bilerarako deia organoko idazkariak bideratu behar du, aurrerapen nahikoaz eta, edonola ere, bilera baino hiru egun lehenago gutxienez. Bilera non egingo den, zein ordutan eta aztergaiak zehaztu behar dira deian. Deia organoko kide guztiei bidaliko zaie eta sailaren egoitzako iragarki-oholean argitaratuko da. Organoko kideek aztergaiei buruzko dokumentuak sailaren egoitzan izango dituzte eskura aurrerapen nahikoaz, eta, edonola ere, bilera baino 24 ordu lehenago.

2.- La convocatoria se formalizará por la Secretaría con la suficiente antelación y como mínimo tres días antes de la celebración de la sesión; en ella se expresarán el lugar, la hora y el orden del día de la reunión. La convocatoria se enviará a todos los miembros del órgano correspondiente y se publicará en el tablón de anuncios de la sede del Departamento. La documentación relativa al orden del día estará a disposición de los miembros del órgano en la sede del Departamento con la suficiente antelación y, en todo caso, 24 horas antes de la reunión.

3.- Deian zehatz jaso behar dira aztergaia osatzen duten puntu guztiak. Puntu horien artean agertu beharko dira organoko kideen % 10ek, gutxienez, deialdia baino lehenago eta idatziz idazkari akademikoari eskatutakoak. Aztergaietan agertzen ez diren puntuei buruzko erabakirik ezin izango da hartu; baina organoko kideen bi heren baino gehiago badaude bileran, eta botazioa egin ondoren gehiengo osoak gaia premiazkoa dela uste badu, erabakia hartu ahal izango da.

3.- En todo caso han de especificarse con la debida precisión en la convocatoria los puntos que integran el orden del día, que deberán incluir los solicitados antes de la convocatoria a través de la Secretaría del Departamento y por escrito por al menos un 10% de los miembros del Consejo de Departamento. No podrá adoptarse decisión sobre ningún asunto que no figure incluido en el orden del día, a menos que estén presentes más de dos tercios de sus miembros y se declare la urgencia del asunto con el voto favorable de la mayoría absoluta de los y las presentes.

13. artikulua.- Kide izatea eta leku hutsak betetzea.

Artículo 13.- Condición de miembro y cobertura de vacantes.

1.- Kide anitzeko ordezkari-eginkizunak pertsonalak eta besterenganaezinak dira.

1.- La condición de miembro del órgano colegiado es personal e intransferible.

2.- Organoa behin eratuta, hutsik geratzen diren lekuak kasuan kasuko zerrendetako ordezkoek beteko dituzte. Aipatutako irizpideari jarraitu ondoren bete gabe geratzen den plaza-kopurua talde bateko kideen % 50 baino handiagoa edo organoko kideen % 30 baino handiagoa bada, hauteskunde partzialak egingo dira. Modu horretara hautatutakoek ordezkari-eginkizunak beteko dituzte ordezkatu beharreko kideen agintaldia amaitu arte.

2.- Constituido el órgano, las bajas que se produzcan serán cubiertas con los suplentes previstos. Si el número de bajas no susceptibles de cobertura por la vía anterior afecta al 50% de miembros del estamento respectivo o al 30% de los miembros del órgano, se realizarán elecciones parciales para cubrir las bajas que se hubiesen producido. Quienes así resulten elegidos o elegidas conservarán su condición hasta la expiración del mandato a sustituir.

14. artikulua.- Kide anitzeko organoetako kideen eskubideak eta betebeharrak.

Artículo 14.- Derechos y deberes de las y los miembros de los órganos colegiados.

1.- Kide anitzeko organoko kideek organoaren bileretara joateko eskubidea eta betebeharra dute, eta arlo honetan ezar daitekeen araudiak zehazten dizkien eginkizunak bete behar dituzte. Bileretara joateak unibertsitateko gainerako betebeharrak betetzetik salbuetsiko ditu kontseiluko kideak, baina kasuan kasuko organoek beharrezko neurriak hartuko dituzte betebehar horiek bete egiten direla eta zerbitzua eman egiten dela bermatzeko.

1.- Las y los miembros de los órganos colegiados tienen el derecho y el deber de asistir a las reuniones del órgano al que pertenezcan debiendo desempeñar las funciones a que vengan obligados por la normativa aplicable. La asistencia a las sesiones eximirá de otros deberes universitarios, debiendo los órganos concernidos arbitrar las medidas oportunas para permitir el cumplimiento de este deber y el mantenimiento del servicio.

2.- Kide anitzeko organoetako kideek beren funtzioak betetzeko beharrezko dituzten dokumentuak eta informazioa eskatu eta eskuratu ahal izango dute. Horretarako, eskaria egingo diote, idatziz, zuzendariari eta hark bi asteko epea izango du erantzuna emateko.

2.- Las y los miembros del órgano colegiado podrán solicitar y acceder a toda la documentación e información necesaria para el ejercicio de sus funciones. Para ello, podrán realizar por escrito la correspondiente petición a la Dirección, desde la que se responderá en el plazo máximo de dos semanas.

15. artikulua.- Kide anitzeko organoa eratzea.

Artículo 15.- Constitución del órgano colegiado.

1.- Kide anitzeko organoa balioz eratzeko, beharrezkoa da kideen gehiengo osoa egotea lehen deialdian, edo kideen, gutxienez, heren bat egotea bigarren deialdian (lehenengo eta bigarren deialdiaren artean 5 minutuko tartea egongo da). Edonola ere, zuzendariak eta idazkariak beti egon behar dute bertan edo, bestela, euren ordezkoak.

1.- El órgano colegiado quedará válidamente constituido en primera convocatoria, con la presencia de la mayoría absoluta de sus miembros y, tras cinco minutos en segunda convocatoria, con la presencia de al menos la tercera parte de sus miembros. Será necesaria la asistencia de la Dirección y la Secretaría o, en su caso, de las personas que les sustituyan.

2.- Organoa bigarren deialdian eratzeko beharrezko den quoruma bozketa guztietan izango da beharrezkoa.

2.- El quórum necesario para la constitución en segunda convocatoria habrá de mantenerse en toda votación.

16. artikulua.- Bileren nondik norakoak.

Artículo 16.- Desarrollo de la sesión.

1.- Kide anitzeko organoko buruek bermatu egin behar dute bilera behar bezala betetzen ari dela eta, arrazoirik egonez gero, bertan behera uzteko erabakia har dezakete.

1.- Corresponde a la Presidencia del órgano colegiado asegurar un desarrollo ordenado de la sesión, que podrá suspender en cualquier momento por causa justificada.

2.- Eztabaidak aztergaiei jarraituz egin behar dira. Dena dela, beharrezkoa izanez gero, kide anitzeko organoak bileraren ordena aldatzea erabaki dezake organoko buruak egindako proposamenari jarraituz.

2.- Los debates se ajustarán al orden del día. No obstante, podrá ser alterada la secuencia por acuerdo del órgano colegiado cuando así lo aconsejen las circunstancias y a propuesta de quien presida la sesión.

3.- Beharrezkotzat joz gero, organoko buruak bozketa egin aurretik gaiaren inguruan eztabaidatzeko denbora muga dezake, bai eta egon daitekeen parte-hartze kopurua ere.

3.- La Presidencia del órgano podrá limitar, si las circunstancias así lo aconsejan, el tiempo total del debate o el número de intervenciones sobre un tema antes de pasar a la correspondiente votación.

4.- Kide anitzeko organoko buruaren iritziz egokia bada, kide ez diren pertsonak gonbida ditzake bilerara, gai-zerrendako punturen bati buruzko iritzia edo informazioa eman dezaten. Aktan bileran gonbidatuak izan direla jaso behar da, eta ez dute botorik emateko eskubiderik izango.

4.- La Presidencia del órgano colegiado podrá invitar a sus reuniones a personas que no pertenezcan al mismo cuando lo estime oportuno, con el objeto de que aporten opiniones o informaciones de interés para el órgano colegiado en asuntos relacionados con algún punto del orden del día. Se hará constar en el acta de la reunión la asistencia de invitados o invitadas, quienes en ningún caso tendrán derecho a voto.

17. artikulua.- Botazioa.

Artículo 17.- Votación.

1.- Erabakiak hartu ahal izateko, emandako boto baliodunen artetik gehiengo soila behar izango da, beste lege-xedapen batzuk beste gehiengoren bat eskatzen duten kasuetan izan ezik. Horrenbestez, proposamen bakarra izanez gero, onartu egingo da aldeko botoak kontrakoak baino gehiago badira. Bi proposamen daudenean, aldeko boto gehien lortzen duena onartuko da. Proposamenak bi baino gehiago direnean, emandako botoen gehiengo osoa lortzen duena onartuko da; edo, lehenengo botazioan boto gehien lortu dituzten bi proposamenak hartuta, bigarren botazioan boto gehien lortzen dituena.

1.- Los acuerdos habrán de adoptarse por mayoría simple de votos válidamente emitidos, excepto en los supuestos en los que otras disposiciones legales exijan una mayoría diferente. En consecuencia, en caso de que existiera una única propuesta, ésta quedará aprobada si cuenta con más votos afirmativos que negativos. Si hubiera dos propuestas, se aprobará la que más votos obtenga. Habiendo más de dos propuestas, quedará aprobada aquella que obtenga la mayoría absoluta de los votos emitidos, o, en segunda votación, la que obtenga más votos de entre las dos más votadas en la primera votación.

Berdinketa izanez gero, berriro egingo da botazioa; orduan ere berdinketa izanez gero, organoko buruaren kalitatezko botoak erabakiko du.

En caso de votaciones con resultado de empate se efectuará una nueva votación y, si persistiera el empate, la Presidencia del órgano deberá ejercer el voto de calidad.

2.- Botazioek isilpekoak izan behar dute kide anitzeko organoko kideren batek hala eskatzen badu. Dena dela, botazioek beti izan behar dute isilpekoak pertsonei buruzkoak badira.

2.- La votación será secreta siempre que lo solicite algún miembro del órgano colegiado y, en todo caso, cuando afecte a personas.

3.- Aurkako botoa ematen dutenek ez dute erantzukizunik izango kide anitzeko organoak hartutako erabakietan, baldin eta aurkako botoa emateko arrazoia jasota geratzen bada. Botazioa isilpekoa denean, interesdunak botoaren arrazoia azaltzen duen testua eman behar dio organoko idazkariari boto-txartelarekin batera. Boto-txartela eta testua aktari erantsi behar zaizkio. Ere berean, ez dute erantzukizunik izango botazioan abstenitu egiten direnak.

3.- Quienes voten en contra y hagan constar su motivada oposición quedarán exentos o exentas de la responsabilidad que, en su caso, pueda derivarse de los acuerdos del órgano colegiado. A tal efecto, cuando la votación sea secreta, el interesado o la interesada, en el mismo acto de votación, deberá entregar su papeleta a la Secretaría del órgano, junto con el texto explicativo de su motivada oposición, que quedarán adjuntados al acta. Asimismo, quedarán exentos de responsabilidad quienes se abstengan.

4.- Kide anitzeko organoko kideek beren botoa eta horren azalpena agerraraz dezakete aktan; azalpena idatziz eman behar dute bozkatzean. Unibertsitateko beste organo batzuei egindako proposamenak badira, kideen boto partikularrak beti agerrarazi behar dira haiekin batera.

4.- Los y las miembros del órgano colegiado podrán hacer constar en el acta su voto particular y los motivos que lo justifican, entregándolo por escrito en el momento de la votación. Cuando se trate de propuestas realizadas a otros órganos de la Universidad, los votos particulares de sus miembros se harán constar siempre conjuntamente con aquéllas.

18. artikulua.- Bileretako aktak.

Artículo 18.- Del acta de la sesión.

1.- Idazkariak bilerako akta egin behar du. Aktak hurrengo bileran onartuko dira eta, beraz, aztergaiekin batera aurreko bilerako aktaren zirriborroa bidaliko da. Aktak, onartu ostean, idazkariak sinatu eta organoko buruak ontzat eman behar ditu.

1.- La Secretaría levantará acta de la sesión. Las actas se deberán aprobar en la siguiente sesión a cuyo orden del día se adjuntarán los borradores del acta de la anterior sesión. Una vez aprobadas serán firmadas por la Secretaría con el Visto Bueno de la Presidencia.

2.- Aktan honako hauek jaso behar dira nahitaez: bilerara etorri direnen zerrenda eta azalpena emanez bilera amaitu aurretik alde egin dutenen berariazko aipamena; aztergaiak; bilera non eta zein ordutan egin den; bileran aztertutako puntuak; botazioak nola egin diren eta emaitzak; hartutako erabakien edukia eta, egoki joz gero, arrazoien azalpen laburra.

2.- El acta incluirá necesariamente la relación de miembros asistentes, con mención expresa de quienes antes de la finalización de la sesión hayan excusado su presencia, el orden del día, el lugar y la hora en la que se ha celebrado la sesión, los puntos tratados, forma y resultado de la votación y el contenido de los acuerdos adoptados, en su caso, con una sucinta motivación.

3.- Aktan boto partikularrak ere jasoko dira, kide anitzeko organoko kasuan kasuko kideek hala eskatzen badute. Kide anitzeko organoko kideek euren parte hartzea edo proposamena aktan hitzez hitz jasotzeko eska dezakete. Horretarako, idatziz aurkeztu behar dute testua eskaera egin eta segituan.

3.- En el acta figurarán, a solicitud de los miembros del órgano colegiado interesados, los votos particulares en su caso formalizados. Cualquier miembro del órgano colegiado puede solicitar la trascripción íntegra de su intervención o propuesta siempre que la aporte por escrito de forma inmediata.

4.- Kide anitzeko organoko kideek aktan aldaketak egiteko proposamenak egin ditzakete, idatziz, akta onartzeko unean. Idazkariak egiaztatu egingo ditu proposatutako aldaketak eta, gehiengoak aldeko botoa ematen badu, onartu egingo dira.

4.- Las y los miembros del órgano colegiado podrán proponer por escrito modificaciones al acta en el momento en que sea sometida a su aprobación. La Secretaría contrastará la propuesta de modificación que será aprobada con el voto favorable de la mayoría.

5.- Kide anitzeko organoa aldatu baino lehen, bilera egin beharko da onartzeke dauden akta guztiak onartzeko. Bilera hori egitea ezinezkoa bada, akten zirriborroak bidali beharko zaizkie kide anitzeko organoko kide zirenei, eta hamar eguneko epea eman edukiari buruzko erreklamazioak egin ditzaten. Esandako epearen barruan erreklamaziorik aurkezten ez bada, aktak onartutzat emango dira; erreklamaziorik aurkeztuz gero, berriz, kide anitzeko organo berriak egin beharreko lehen bileran onartu beharko dira.

5.- Previa a la renovación del órgano colegiado se deberá convocar una sesión para la aprobación de las actas pendientes. En caso de que dicha convocatoria o sesión no hubiera sido posible, se remitirá el borrador de éstas a quienes eran miembros del órgano colegiado, que dispondrán de un plazo de diez días para hacer reclamaciones sobre su contenido. En el caso de que no se produzcan reclamaciones sobre su contenido transcurrido dicho plazo, se considerarán aprobadas; en caso contrario, se someterán a su aprobación en la siguiente sesión del órgano renovado.

6.- Aktak, behin onartuta, jendaurrean jarriko dira saileko iragarki-oholean. Artxibatu egingo dira, eta saileko kideen esku egongo dira kontsultak egiteko, saileko idazkariari eskaria arrazoitua eta idatzi bidezkoa egin ondoren.

6.- Una vez aprobadas, las actas se harán públicas quedando expuestas en el tablón del Departamento. Quedarán archivadas y a disposición de las y los miembros del Departamento para su consulta, previa petición razonada al Secretario del Departamento.

19. artikulua.- Erabakiak argitaratzea.

Artículo 19.- Publicidad de los acuerdos.

1.- Idazkariak kide anitzeko organoak hartutako erabakien fede eman eta ziurtagiriak egingo ditu.

1.- La Secretaría dará fe de los acuerdos adoptados por el órgano colegiado y librará las correspondientes certificaciones.

2.- Kide anitzeko organoek hartutako erabakiak iragarki-oholetan argitaratuko dira gehienez ere hiru egun balioduneko epean eta pertsonen intimitatea behar bezala babestuta. Era berean, posta elektronikoz bidaliko zaizkie saileko kide guztiei eta saileko iragarki-oholean egongo dira jendaurrean hilabetez, argitaratzen diren egunetik kontatzen hasita.

2.- Los acuerdos adoptados por los órganos colegiados serán publicados en un plazo máximo de tres días hábiles, salvaguardando debidamente la intimidad de las personas. Se enviarán por correo electrónico a todos los miembros del Departamento y se expondrán en el tablón del Departamento durante el plazo mínimo de un mes desde su publicación.

20. artikulua.- Erabakiak betearazi eta jakinaraztea eta errekurtsoak.

Artículo 20.- Ejecutabilidad, notificación y recursos.

1.- Kide anitzeko organoak hartutako erabakiek onartzen direnetik aurrera dute eragina, erabakian bertan kontrakorik adierazi ezean. Erabakien berri eman behar zaie kasuan kasuko organoei.

1.- Los acuerdos adoptados por el órgano colegiado serán efectivos desde su aprobación, si en los mismos no se hubiera dispuesto otra cosa. De los acuerdos se dará traslado a los órganos que corresponda.

2.- Pertsonei buruzko erabakiak, irakaslanak esleitzekoak eta lanpostuen zerrendan edo kontratuko langileen zerrendan eragina dutenak zuzenean jakinarazi beharko zaizkie eragindakoei. Erabakiek jakinarazpena egiten den unetik aurrera izango dute eragina. Jakinarazpenak Administrazio Prozeduraren Legean xedatutako moduan egin behar dira.

2.- Los acuerdos nominativos, los de asignación de docencia o los que afecten a la Relación de Puestos de Trabajo o el equivalente en personal contratado habrán de notificarse a las personas a las que afecten directamente. El acuerdo será efectivo desde el momento en que se produzca la citada notificación en los términos establecidos por la Ley de Procedimiento Administrativo.

3.- Kide anitzeko organoek hartutako erabakien kontra gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari, erabakia hartu zen bilerako akta argitaratu eta hilabeteko epean.

3.- Contra los acuerdos de los órganos colegiados es posible interponer ante el Rectorado el correspondiente recurso de alzada en el plazo de un mes desde la publicación del acta en el que se produjo el acuerdo.

4.- Pertsonei buruzko erabakien kontra gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari, erabakia interesdunari jakinarazi eta hilabeteko epean.

4.- Contra los acuerdos nominativos es posible interponer el correspondiente recurso de alzada ante el Rectorado en el plazo de un mes desde la fecha de notificación del acuerdo al interesado o interesada.

HIRUGARREN KAPITULUA

CAPÍTULO TERCERO

KIDE BAKARREKO ORGANOAK

ÓRGANOS UNIPERSONALES

21. artikulua.- Xedapen orokorra.

Artículo 21.- Disposición general.

1.- Saileko kide anitzeko organoak zuzendaria eta idazkari akademikoa dira.

1.- Son órganos unipersonales del Departamento la Dirección y la Secretaría Académica.

2.- Saileko zuzendari eta idazkari akademiko karguetan aritzeko, arduraldi osoko kontratua izan behar da, legedian xedatutako salbuespenetan izan ezik. Ezin da, inolaz ere, kargu batean baino gehiagotan aritu.

2.- Para el desempeño de los cargos de Dirección y de Secretaría Académica del Departamento se requiere la dedicación a tiempo completo, sin perjuicio de las excepciones contempladas en la legislación. En ningún caso se podrá desempeñar más de un cargo.

I. ATALA

SECCIÓN I

SAILEKO ZUZENDARIA

DIRECCIÓN DEL DEPARTAMENTO

22. artikulua.- Definizioa.

Artículo 22.- Definición.

1.- Zuzendaria Saileko Kontseiluak aukeratuko du saileko irakasle eta ikertzaile iraunkorren artetik, eta errektoreak izendatuko du.

1.- El Director o Directora es elegido o elegida por el Consejo de Departamento, de entre el personal docente e investigador con vinculación permanente a la Universidad y nombrado o nombrada por el Rector o Rectora.

2.- Sailean zuzendaririk ez badago, saileko idazkariak edo, bestela, saileko kategoria eta antzinatasunik handieneko kideak, horren berri eman beharko dio idazkari nagusiari, eta Batzorde Iraunkorra edo, bestela, Saileko Kontseilua, premiazko bilerara deitu. Bilera horretan behin-behineko zuzendaria aukeratuko da baldintzak betetzen dituztenen artetik, baina, bitartean, kategoria eta antzinatasunik handieneko kideak beteko ditu saileko zuzendari-eginkizunak, eta, era berean, bera izango da bilerako buru. Bestalde, artikulu honetan xedatutako eginkizunak betetzen ez badira, edo hiru hilabete baino gehiago igaro eta zuzendaririk aukeratu ez bada dena delakoagatik, errektoreak ofizioz izendatuko du aldi baterako zuzendaria, kasuan kasuko erantzukizunei kalterik egin gabe.

2.- En el supuesto de inexistencia de Director o Directora del Departamento, el Secretario o Secretaria del Departamento o, en su defecto, la o el miembro de mayor categoría y antigüedad lo notificará a la Secretaría General y convocará con carácter de urgencia a la Comisión Permanente o, en su defecto, al Consejo de Departamento para que designe a quien, cumpliendo los requisitos exigibles para ello, asumirá provisionalmente la Dirección del Departamento. La sesión será presidida por la o el miembro de mayor categoría y antigüedad, quien, entre tanto, ejercerá la Dirección del Departamento. En el supuesto de incumplimiento de las obligaciones que este artículo le impone o cuando por otras circunstancias transcurran más de tres meses sin elegir a un nuevo Director o Directora, el Rectorado, sin perjuicio de deducir las responsabilidades que en su caso se deriven, designará de oficio a quien transitoriamente haya de asumir la Dirección.

3.- Zuzendarien agintaldia lau urtekoa izango da, eta, gehien dela, behin baino ezin izango da berriro aukeratu jarraian.

3.- El mandato será de cuatro años. El cargo será renovable en una sola ocasión consecutiva.

4.- Zuzendariak kargua utziko du honako arrazoiengatik: heriotza, legezko ezintasuna, dimisioa, UPV/EHUkoa izateari uztea, bere agintaldia amaitzea edo Saileko Kontseiluak zentsura-mozioa onartzea. Zuzendariak, ahal dela, jardunean jarraituko du zuzendari berriak kargua hartu arte.

4.- La Dirección cesa en sus funciones por fallecimiento, incapacidad legal, dimisión, dejar de pertenecer a la UPV/EHU, por extinción de su mandato o por la aprobación en el Consejo de Departamento de una moción de censura. Cuando ello resulte posible, la Dirección continuará en funciones hasta la toma de posesión de la nueva Dirección.

5.- Zentsura-mozioa idatzi arrazoitu bidez aurkeztuko da saileko idazkaritzan, gutxien dela kontseiluko kideen % 20k sinatuta. Idatzian, bestalde, zuzendari izateko hautagai bat zehaztu beharko da. Zentsura-mozioa aurkeztuta eta eskatutako baldintza guztiak betetzen dituela egiaztatuta, zuzendariak, 72 orduko epean, deia bidaliko dio kontseiluari ezohiko bilera egiteko. Zentsura-mozioa aurkeztu eta 15 eguneko epean, gehienez ere, egin beharko da bilera hori. Bilera horretan, lehenengo eta behin, zentsura-mozioa defendatuko du mozioa sinatu duen kideetako batek. Ondoren zuzendari izateko hautagaiak hartuko du parte bere proposamena azaltzeko. Zentsura-mozioa jaso duenak erantzuna emango du eta ondoren, hitza eskatu duten Saileko Kontseiluko kideek hartuko dute parte txandaka, behin aldekoek, behin kontrakoek.

5.- La moción de censura se presentará por escrito motivado en la Secretaría del Departamento con la firma de, al menos, el 20% de los miembros del Consejo y habrá de incluir el nombre de un candidato a la Dirección. Una vez presentada la moción de censura y comprobado que reúne los requisitos exigidos, el Director/a convocará al Consejo de Departamento en el plazo de 72 horas, que se celebrará en el plazo máximo de 15 días desde la presentación de la moción de censura. El debate se iniciará con la defensa de la moción de censura realizado por uno de los miembros del Consejo de Departamento. A continuación intervendrá el candidato a Director/a para explicar su proposición. Tras la réplica del censurado, intervendrán los miembros del Consejo que soliciten la palabra, en turnos a favor y en contra.

Zentsura-mozioa onartzeko, Saileko Kontseiluko kideen aldeko botoak kontrakoak baino gehiago izan behar dira. Saileko Kontseiluak mozioa onartzen badu, zuzendariak dimisioa aurkeztuko du berehala. Onartu den mozioan jasotako hautagaia zuzendari hautatu dela ulertuko da.

La censura quedará aprobada cuando voten en su favor mayor número de miembros del Consejo que el de los que lo hagan en contra. Si el Consejo de Departamento aprueba la moción, el Director/a presentará inmediatamente su dimisión. El candidato a Director/a incluido en la moción de censura aprobada se entenderá elegido como nuevo Director/a.

23. artikulua.- Irakats-betebeharretatik salbuestea.

Artículo 23.- Exención de sus obligaciones docentes.

1.- Errektoreak irakats-betebeharretatik salbuets dezake zuzendaria, arduraldia gehienez ere erdira murriztuta.

1.- Los Directores y las Directoras podrán ser eximidos por el Rectorado de sus obligaciones docentes hasta un máximo de la mitad de su dedicación.

2.- Agintaldia amaitzean, zuzendariak irakats-betebeharretatik neurri berean salbuetsita egoteko eskubidea du uneko lauhilekoa bukatu arte, ohiko azterketa aldia barne. Horretarako, gutxienez hiru urte eman behar izan ditu karguan.

2.- Finalizado su mandato, tendrán derecho a mantener la misma reducción de sus obligaciones docentes hasta la finalización del cuatrimestre en curso, incluido el período de exámenes ordinarios, siempre que hayan permanecido en el cargo correspondiente durante un período igual o superior a tres años.

24. artikulua.- Saileko zuzendariaren eginkizunak.

Artículo 24.- Funciones de la Dirección del Departamento.

1.- Honako eginkizun hauek ditu saileko zuzendariak:

1.- Corresponden a la Dirección del Departamento las funciones siguientes:

a) Sailaren ordezkari izatea.

a) Representar al Departamento.

b) Saileko Kontseiluaren eta Batzorde Iraunkorraren buru izatea.

b) Presidir el Consejo de Departamento y su Comisión Permanente.

c) Saileko kideen eskari eta proposamenak jaso eta bideratzea.

c) Recibir y canalizar las peticiones y sugerencias de las y los miembros del Departamento.

d) Saileko administrazio eta zerbitzuetako langileen funtzioak zuzentzea.

d) Dirigir funcionalmente al personal de administración y servicios adscrito al mismo.

e) Sailaren urteko memoria, eginkizunen plana eta txosten ekonomikoa egitea.

e) Elaborar la memoria anual, el Plan de actividades y el informe económico del Departamento.

f) Saileko Kontseiluak eta Batzorde Iraunkorrak hartutako erabakiak betearaztea.

f) Ejecutar los acuerdos adoptados por el Consejo de Departamento y por la Comisión Permanente.

g) Sailak eta saileko kideek irakats-betebeharrak eta gainerako eginkizun akademikoak behar bezala betetzen dituztela bermatzea.

g) Garantizar la normal y efectiva impartición de la docencia y el correcto cumplimiento de los demás cometidos académicos por parte del Departamento y de sus miembros.

h) Sailean zientziaren, teknikaren, giza zientzien eta artearen alorreko ikerlanak egiteko beharrezko diren kontratuak sinatzea.

h) Suscribir los contratos del Departamento para la celebración de trabajos de investigación científica, técnica, humanística o artística.

i) Hirugarren zikloko eta doktoregoko ikasketak koordinatzea programen arduradunekin batera.

i) Coordinar las enseñanzas de tercer ciclo y doctorado en colaboración con las y los responsables de los programas.

j) Bere eginkizunak betetzeko egoki diren batzordeak eratzea.

j) Designar cuantas comisiones juzgue oportunas para el ejercicio de sus funciones.

k) Isilpeko informazioa jendaurrean jakinaraz dadin agindu eta diziplina-espedienteak irekitzea proposatzea.

k) Ordenar la apertura de información reservada y la propuesta de apertura de un expediente disciplinario.

l) Saileko beste organoei agindu ez zaizkienak, unibertsitateko gobernu-organoek eskuordetutakoak eta Estatutuek edo indarrean dagoen legediak zehaztutako gainerako guztiak.

l) Cualesquiera otras que no estén encomendadas a otros órganos del Departamento, que le deleguen los órganos de gobierno universitario o que le sean asignadas por los Estatutos o la legislación vigente.

2.- Era berean, lankidetza-hitzarmenak sinatuko ditu, Gobernu Kontseiluaren jarraibideek xedatutako baldintzetan.

2.- Le corresponderá, asimismo, la suscripción de convenios de colaboración en los términos que establezcan las directrices del Consejo de Gobierno.

II. ATALA

SECCIÓN II

SAILEKO IDAZKARI AKADEMIKOA

SECRETARÍA ACADÉMICA DEL DEPARTAMENTO

25. artikulua.- Definizioa eta funtzioak.

Artículo 25.- Definición y funciones.

1.- Errektoreak izendatuko du idazkaria, saileko zuzendariaren proposamenari jarraiki. Jardunean dauden irakasleak izan daitezke idazkari.

1.- El Rector o Rectora nombra al Secretario o Secretaria, a propuesta de la Dirección del Departamento. El nombramiento recaerá en personal docente en activo.

2.- Honako hauek dira kargua uzteko arrazoiak: dimisioa aurkeztea, heriotza, lege-ezintasuna, saileko kide izateari uztea eta, zuzendariaren proposamenari jarraiki, errektoreak hala erabakitzea.

2.- Cesará por dimisión, fallecimiento, incapacidad legal, por dejar de pertenecer al Departamento y por resolución del Rectorado, a propuesta de la Dirección.

3.- Idazkariari dagokio saileko idazkaritza akademikoak berezkoak dituen eginkizunak betetzea, baita zuzendariari laguntzea ere.

3.- Corresponde a la Secretaría Académica del Departamento el ejercicio de las funciones inherentes al cargo, así como el apoyo a la Dirección del mismo.

4.- Idazkariak saileko kide anitzeko gobernu, ordezkaritza eta administrazio organoen jardunaren eta erabakien fede emango du; akta-liburuak egin eta zaintzeaz arduratuko da eta ziurtagiriak egingo ditu, hala erabakienak, nola saileko dokumentazio ofizialean ageri diren gertakarienak edo ekimenenak.

4.- El Secretario o Secretaria es el fedatario de los actos y acuerdos de los órganos colegiados de gobierno, representación y administración del Departamento, cuida de la formación y custodia de los libros de actas y libra las certificaciones oportunas de los acuerdos y de cuantos actos o hechos consten en la documentación oficial del Departamento.

IV. TITULUA

TÍTULO IV

IRAKASKUNTZA

DOCENCIA

26. artikulua.- Printzipio orokorrak.

Artículo 26.- Principios generales.

1.- Saileko Kontseiluak antolatu behar du saileko ziklo, jakintza arlo eta ikasketa guztietako irakaskuntza. Irakaskuntza ikastegiko zuzendaritzarekin batera antolatu behar du, irakasleen eskariak oinarri hartuta. Edonola ere, ikasleek kalitateko irakaskuntza jasotzeko eskubidea dutela izan behar du kontuan.

1.- El Consejo de Departamento organizará la docencia en todos sus ciclos, disciplinas y estudios. Dicha tarea deberá realizarse en coordinación con la Dirección de los Centros en que haya de impartirse y sobre la base de las solicitudes realizadas por el profesorado, teniendo siempre presente el derecho del alumnado a recibir una docencia de calidad.

2.- Sailak aparteko arreta eman behar dio pixkana-pixkana euskarazko irakaskuntza ezarri eta euskaraz irakatsi eta ikertzeko xedez oinarrizko material espezifikoak prestatzeari. Horretarako, hizkuntza normalizazioan aritzen diren unibertsitateko organo orokorrek eta ikastegietako euskara batzordeek egindako plangintzak izan behar ditu kontuan.

2.- El Departamento prestará especial atención a la progresiva implantación de la docencia en euskera y a la preparación del material básico específico que posibilite la docencia y la investigación en esta lengua, para lo cual deberá tener en cuenta la planificación realizada tanto por los órganos generales de la Universidad dedicados a la normalización lingüística como por la Comisión de Euskera del Centro.

3.- Sailak irakasgai guztiak esleituta daudela bermatuko du, edozein dela ere hizkuntza. Euskarazko irakaskuntza guztia esleitu ostean, gaztelaniazkoa esleitu behar da. Alde horretatik, ezin da bereizketarik egin hizkuntzagatik, eta artikulu honetako hurrengo atalean aipatzen den proportzionaltasuna bermatu behar da. Beste hizkuntzetako irakasgaiak ere modu berean esleitu behar dira, beste hizkuntzarik baldin badago.

3.- El Departamento garantizará la asignación de todas las asignaturas, cualquiera que sea su perfil lingüístico. Una vez que se haya asignado toda la docencia en euskera, la docencia en castellano se distribuirá entre el profesorado sin distinción alguna por perfiles lingüísticos y garantizando la proporcionalidad aludida en el siguiente apartado de este artículo. De igual manera se procederá, en su caso, en relación con la docencia en otros idiomas.

4.- Irakaskuntza proportzionalki banatu behar da saileko irakasleen artean, alderik izan litekeen arren ikastegien, jakintza arloen eta hizkuntzaren arabera. Ikasturte berean proportzionaltasuna errespetatzerik ez dagoenean, ikasturte anitzeko epean ahalegindu behar da printzipio hori errespetatzen.

4.- El reparto de docencia deberá ser proporcional entre el profesorado del Departamento, sin perjuicio de las diferencias que por Centro, Área de Conocimiento y perfil lingüístico pudieran surgir. Cuando no pueda respetarse la proporcionalidad en el mismo curso, se buscará respetar este principio en una perspectiva plurianual.

5.- Edonola ere, irakasle guztiek irakasteko duten eskubidea bermatu behar da.

5.- En todo caso, se garantizará el derecho a la docencia de todo el profesorado.

27. artikulua.- Irakasleen arduraldia.

Artículo 27.- Cómputos de dedicación.

1.- Irakasleen arduraldia urteka neurtu behar da.

1.- El cómputo de dedicación del profesorado se hará por períodos anuales.

2.- Ikasturte osorako kontratuetan bakarrik bana daitezke modu ez orekatuan eskolak; dena dela, irakaskuntza edo ikerketa-arloko arrazoiak egon behar dira horretarako. Nolanahi ere, salbuespen egoeretan ere eskolak eman egingo direla bermatu behar da; hau da, ikasleak ezin dira eskolarik gabe utzi. Irakaslan osoa lauhileko bakar batean pilatuta duten irakasleen kasuan, eta batez ere bigarren lauhilekoan dutenen kasuan, sailak hartu beharko du bere gain gehiegizko zama, baldin eta irakasleak bat-batean ordezkoa behar baldin badu. Izan ere, kasuan kasuko lauhilekoari dagokion irakaslana baino ezin izango du hartu bere gain ordezkoak.

2.- La distribución desigual de la dedicación docente se podrá aplicar exclusivamente a relaciones de empleo que extiendan su vigencia a todo el curso académico, siempre que venga justificada por razones docentes o de investigación. En todo caso, deberá garantizarse la docencia ante situaciones excepcionales, no pudiendo dejar desatendido al alumnado. En aquellos casos en que, concentrada la docencia en un único cuatrimestre, especialmente si se trata del segundo, se produzca una necesidad de sustitución sobrevenida, el Departamento deberá asumir la carga docente que el sustituto o sustituta no pueda contractualmente asumir.

3.- Saileko Kontseiluak lan-baldintzen alorrean indarrean dauden erabakiak hartu behar ditu kontuan, batik bat irakasle-kategoria jakin batean asteko eskola-orduak murrizteko egon daitekeen eskubidea, lana eta familia bateratzeari buruzkoak edo dena delako egoera bereziei buruzkoak.

3.- El Consejo de Departamento deberá tener en cuenta los acuerdos que en materia de condiciones de trabajo se hubieran podido adoptar, en particular, en materia de reducción de horas lectivas semanales de una determinada categoría docente o en atención a la conciliación de la vida laboral y familiar u otras circunstancias especiales.

28. artikulua.- Eskolak esleitzeko irizpide orokorrak.

Artículo 28.- Criterios generales de asignación.

1.- Sailak kasuan kasuko jakintza arloarekin lotutako gaietako irakaslanak esleitu behar dizkie irakasleei. Hala ere, salbuespenezko egoeretan, sailak antzeko jakintza arloetako gaiak eslei diezazkieke, irakaskuntza eman egiten dela bermatzearren.

1.- El Departamento asignará a las profesoras y profesores tareas docentes en materias vinculadas a su Área de Conocimiento. Sin embargo, en casos excepcionales, y al objeto de garantizar la impartición de la docencia, el Departamento podrá asignar a su personal docente materias de Áreas de Conocimiento afines.

2.- Salbuespenak gorabehera, irakasleek atxikipenaren arabera hala dagokien ikastegian emango dituzte eskolak. Hala ere, zerbitzuaren premiak eta ikasleen interesak direla-eta, irakasleari beste ikastegi bateko eskolak eslei diezazkioke, baina erabaki hori arrazoitu egin beharko da. Premia dela-eta esleipen hori saileko zuzendaritzak egiten baldin badu, erabakia zuzenean ezarriko da, baina Batzorde Iraunkorrak berretsi egin beharko du.

2.- En principio la docencia se asignará a cada profesor o profesora en su Centro de adscripción. Sin embargo, por necesidades del servicio y en atención al interés del alumnado, en casos debidamente justificados, se podrá asignar docencia en un Centro distinto al de destino de la profesora o del profesor. Cuando por su urgencia esta asignación deba ser adoptada por la Dirección, la decisión, que será directamente aplicable, deberá ratificarse por la Comisión Permanente.

3.- Arduraldi partzialean ari diren eta aldi berean beste jarduera batean aritzeko baimena duten irakasleen kasuan, Saileko Kontseiluak bateragarritasun-baimenean adierazitako ordutegia errespetatu behar du, irakasleak bestelakorik berariaz onartu ezean. Horrek ez du esan nahi irakasle horiek eskolak ordutegi jakin batean emateko eskubidea dutenik, edo UPV/EHUk unibertsitateaz kanpoko lanpostuan izan ditzakeen aldaketak besterik gabe onartu behar dituenik.

3.- En cuanto al profesorado en régimen de dedicación a tiempo parcial que tenga reconocida o autorizada la compatibilidad para el ejercicio de otra actividad, el Consejo de Departamento, salvo aceptación expresa por parte del interesado o interesada, respetará la franja horaria contemplada en la autorización o reconocimiento de compatibilidad. Lo anterior no podrá entenderse, con todo, como un derecho de dicho profesorado a que en cualquier caso deba serle adjudicada docencia en horario determinado, ni supondrá asumir automáticamente por parte de la UPV/EHU los eventuales cambios en el puesto desarrollado fuera de la Universidad.

29. artikulua.- Eskolak esleitzeko erabakia eta lehentasun-irizpideak.

Artículo 29.- Acuerdo de asignación y criterios de preferencia.

1.- Irakasleei beren lehentasunak eskatu aurretik, sailak eskolak esleitzeko irizpide osagarri eta orokorrak erabaki ditzake, arrazoitu egiten baditu eta titulu honetan xedatutakoa errespetatzen badu, betiere.

1.- Antes de solicitar al profesorado sus preferencias docentes, el Departamento podrá adoptar motivadamente criterios adicionales y de carácter general de asignación de la docencia, respetando lo dispuesto en el presente Título.

2.- Eskolak esleitzeko azken erabakiak irakasgai guztiak hartu behar ditu kontuan eta, ahal dela, alderdi guztiek eman behar dute ontzat hein batean. Era berean, UPV/EHUn kide bakarreko karguak dituzten saileko irakasleak ere hartu behar dira kontuan.

2.- El acuerdo final de asignación de docencia deberá cubrir la totalidad de las asignaturas y, en la medida de lo posible, proporcionar cierta satisfacción para todas las partes afectadas. Deberá igualmente atender la situación del profesorado del Departamento que desempeñe cargos académicos unipersonales en la UPV/EHU.

3.- Erabakirik ez badago eta irakasle batek baino gehiagok eskatu baditu eskola berak, ondorengo lehentasun-hurrenkeraren arabera banatuko dira ikasketa planetako enborreko irakasgaiak, nahitaezkoak eta hautazkoak:

3.- A falta de acuerdo, cuando la impartición de una misma asignatura sea solicitada por más de una profesora o profesor, la asignación de las asignaturas troncales, obligatorias y optativas nominalmente previstas en los Planes de Estudios se realizará teniendo en cuenta el siguiente orden de preferencia:

a) Karrerako irakasle funtzionarioek eta kontratuko irakasle iraunkorrek lehentasuna dute bitarteko eta aldi baterako irakasleen aldean.

a) Los funcionarios o funcionarias de carrera y las contratadas o contratados permanentes sobre el profesorado con un vínculo interino o temporal.

b) Kategoria akademikorik handieneko irakasleek lehentasuna dute, honako ordena honetan:

b) El profesorado de mayor categoría académica, en el orden siguiente:

- Unibertsitateko katedradunak eta irakasle osoak.

- Catedrática o Catedrático de Universidad y Profesor o Profesora Plena.

- Unibertsitateko irakasle titularrak, unibertsitate-eskoletako katedradunak eta irakasle agregatuak.

- Profesora o Profesor Titular de Universidad, Catedrático o Catedrática de Escuela Universitaria y Profesora o Profesor Agregado.

- Unibertsitate-eskolako irakasle titularrak, irakasle lankideak eta irakasle elkartuak.

- Profesor o Profesora Titular de Escuela Universitaria, Profesor o Profesora Colaboradora y Profesor o Profesora Asociado/a.

- Irakasle atxikiak.

- Profesor o Profesora Adjunta.

- Laguntzaileak.

- Ayudante.

c) Irakasle doktoreak.

c) El profesorado doctor.

d) Kidegoko antzinatasun edo kontratu kategoriarik handieneko irakasleak. Antzinatasuna neurtzeko, arduraldi partzialeko zerbitzuak haztatu egin behar dira 0,5 koefizientea erabilita.

d) El profesorado con mayor antigüedad en el Cuerpo o categoría contractual. Para la realización del cómputo de antigüedad al que se hace referencia la prestación de servicios en régimen de dedicación a tiempo parcial se ponderará con el coeficiente 0,5.

4.- Aurreko irizpideen bitartez lehentasuna ezartzerik ez badago, zozketa egingo da.

4.- En el caso de que con los criterios anteriores no sea posible establecer una preferencia, se realizará un sorteo.

5.- Irakasgai bat baino gehiago direnean adostasunik gabekoak, irakasleek adierazitako prozedurari jarraiki aukeratuko dute lehenengo irakasgaia, eta, ondoren, txanda pasatuko dute eta lehentasun-hurrenkerako azkenak izango dira.

5.- Cuando la falta de acuerdo afecte a varias asignaturas, una vez elegida por el procedimiento indicado la primera asignatura respectiva, el profesor o profesora cederá su turno, pasando al último lugar del orden de preferencia establecido.

6.- Irakasgai edo talderen bat ez badu irakasle batek ere eskatu, horiek esleitzeko artikulu honetako 3. atalean jasotako irizpideak erabiliko dira, baina alderantzizko ordenan (betiere, sailak ez badu beste irizpiderik zehaztu). Aurreko irizpideen bitartez irakasleen artean lehentasunak finkatzerik ez badago egoera berean daudelako guztiak, zozketa egingo da.

6.- Para la asignación de las asignaturas o grupos no solicitados por ningún profesor o profesora, se procederá, salvo que por el Departamento se establezca otro criterio, siguiendo de forma inversa los criterios del apartado 3 de este artículo. En caso de que con los criterios anteriores no sea posible establecer una preferencia entre el profesorado por encontrarse éstos y éstas en igualdad de condiciones se realizará un sorteo.

30. artikulua.- Erabakiak argitaratzea eta errekurtsoak.

Artículo 30.- Publicidad y recursos.

1.- Saileko Kontseiluak eskolak eta urteko irakats-betebeharrak esleitzeko irizpideei buruz hartzen dituen erabakiak berehala argitaratu behar dira, azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 57.2, 59.5.b eta 60. artikuluetan xedatutako ondorioetarako. Saileko idazkaritzan jasota egon behar da zein egunetan argitaratu diren erabakiak saileko iragarki-oholean, eta, hain zuzen ere, egun horretatik aurrera hasiko da kontatzen errekurtsoak jartzeko epea, baldin eta errekurtsorik jartzeko aukerarik badago. Sailak erabakien edukiaren eta erabaki horiek eskuratzeko moduaren berri eman behar die irakasleei.

1.- Los acuerdos adoptados por el Consejo del Departamento sobre los criterios de asignación de docencia y el encargo docente anual serán inmediatamente publicados a los efectos previstos en los artículos 57.2, 59.5.b y 60 de la Ley 30/1992 de 26 de noviembre, debiendo quedar en la Secretaría del Departamento constancia de la fecha de su publicación en el tablón del Departamento, fecha a partir de la cual se contarán, en su caso, los plazos de recurso. El Departamento comunicará a su profesorado el contenido de los citados acuerdos o el modo en que pueden acceder al mismo.

2.- Irakasle bakoitzari bere irakats-betebeharrak jakinarazi behar zaizkio, eta jasota egon behar da sailak jakinarazpena egin duela edo irakasleak jakinarazpena jasotzeari uko egin diola.

2.- El encargo docente individual será notificado a los interesados, debiendo quedar constancia en el Departamento de la efectiva notificación o, en su caso, de la negativa del interesado a recibirla.

3.- Saileko Kontseiluek irakats-betebeharrak esleitzeko hartutako erabakiaren kontra gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari, erabakia argitaratu eta hilabeteko epean.

3.- Contra el acuerdo de asignación de docencia adoptado por el Consejo de Departamento podrá interponerse recurso de alzada ante el Rectorado en el plazo de un mes desde la publicación del acuerdo de referencia.

31. artikulua.- Tutoretzak.

Artículo 31.- Tutorías.

1.- Sailak ikasleen interesak eta beharrizanak hartu behar ditu kontuan ikasleentzako tutoretza-orduak finkatzerakoan. Beraz, ikasleek zerbitzu hori zuzen erabiltzeko aukera izan dezaten, astean gutxienez bi egunetan izango dira tutoretzak.

1.- El Departamento, al fijar el horario de tutoría del alumnado, deberá atender a los intereses y necesidades de éste y a facilitar que por parte del alumnado pueda utilizarse este servicio con racionalidad, para lo cual, con carácter general, en período de actividad docente deberán fijarse al menos dos días a la semana.

2.- Irakasle jakin batek kontratatuko irakaskuntza osoa esleituta eduki ez arren, bete egin behar ditu tutoretza-ordu guztiak. Ordu horiek ezin dira pilatu, eta ikasturte osoan barrena bete behar dira.

2.- Con independencia de que un determinado docente no tenga asignada toda la docencia contratada, las horas de tutoría deben realizarse en su totalidad, no son susceptibles de acumulación y deben realizarse durante todo el curso académico.

32. artikulua.- Ezintasunen bat duten ikasleak.

Artículo 32.- Alumnado con discapacidad.

Ikasle ezinduek horrelakorik behar badute, sailak egokitu egin beharko du metodologia eta ikasleen beharretara moldatutako tutoretza bereziak ezarriko ditu.

Cuando las circunstancias del alumnado con discapacidad así lo requieran, los Departamentos procederán a realizar las adaptaciones metodológicas precisas y establecerán tutorías específicas en función de sus necesidades.

V. TITULUA

TÍTULO V

IKERKETA, GARAPENA ETA BERRIKUNTZA

INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN

33. artikulua.- EKBB Saileko ikerketaren helburuak dira:

Artículo 33.- Los objetivos de la actividad investigadora del Departamento EGIE son:

a) Saileko irakasleen eta ikerlari-taldeen ikerlana bideratu eta sustatzea.

a) Posibilitar y potenciar la labor de investigación del profesorado y de los grupos de investigación integrados en el Departamento.

b) Ikerlari berrien trebakuntza sustatzea.

b) Fomentar la preparación de nuevos investigadores e investigadoras.

c) Ziklo guztietako ikasleak ikerketa-arloekin harremanetan jartzea.

c) Vincular al alumnado de los distintos ciclos a las áreas de investigación.

d) Doktorego-tesien eta ikerketen zuzentze-lana eta haien jarraipena bultzatzea, eginkizun horiek irakasleen gutxieneko betebeharren artean sartuz.

d) Incentivar la dirección y seguimiento de investigaciones y tesis doctorales, contabilizando dicha ocupación de cara al cumplimiento de las obligaciones mínimas del profesorado.

e) Zientzia arloko harremanak izatea beste sail, unibertsitate eta ikerketa, garapen eta berrikuntza zentroekin eta haiekin batera askotariko jakintza arloetako proiektuak bultzatzea.

e) Mantener relaciones de intercambio científico con otros Departamentos, Universidades y Centros de investigación y desarrollo e innovación, fomentando la realización de proyectos interdisciplinares.

f) Unibertsitateko ikerketaren eta testuinguru sozio-ekonomikoaren arteko lotura sustatzea. Horretarako, irakasleek eta ikerlariek ikerketa eta aholkularitza kontratuak eta hitzarmenak sinatu behar dituzte.

f) Promover la vinculación entre la investigación universitaria y el entorno socioeconómico mediante la celebración de contratos y convenios de investigación y/o asesoramiento a través del personal docente e investigador.

g) Unibertsitateko ikerketen emaitzak gizartera bideratzea.

g) Facilitar la transferencia a la sociedad de los resultados de la investigación universitaria.

34. artikulua.- Ikerketa planak.

Artículo 34.- Planes de investigación.

1.- Saileko Kontseiluak hainbat urtetarako ikerketa planak egingo ditu, baliabideen eta langileen alorreko beharrizanak azalduko dituztenak. Jarraian, beharrizan horiek Ikerketa, Garapen eta Berrikuntzako Batzordeari aurkeztu behar zaizkio.

1.- El Consejo de Departamento elaborará planes plurianuales de investigación donde se reseñarán las necesidades materiales y personales que serán elevadas a la Comisión de Investigación, Desarrollo e Innovación.

2.- UPV/EHUren beraren ikerketa-funtsak sailei eta sailetako ikertzaile taldeei, besteak beste, ikerketan jarduteko beharrezko giza baliabideak eta baliabide teknikoak eta materialak emateko erabiliko dira. Baliabide horiek kasuan kasuko deialdietan xedatutako irizpideen arabera esleitu behar dira, eta kanpoko ebaluatzaileek aurkeztutako eskaeren inguruan emandako iritzia ere hartu behar da kontuan.

2.- Los fondos propios de investigación de la UPV/EHU servirán para dotar, entre otros, a los Departamentos y a sus grupos de investigación de los recursos humanos, técnicos y materiales necesarios para el desempeño de la actividad investigadora. La asignación de dichos recursos se realizará según los criterios establecidos por las correspondientes convocatorias y sobre los resultados de la evaluación externa de las solicitudes presentadas.

35. artikulua.- Ikerlanei buruzko memoriak.

Artículo 35.- Memoria de las actividades de investigación.

1.- Estatutuetako 147. artikuluan xedatutakoarekin bat, urtean egindako ikerlanei eta horien emaitzei buruzko memoriak onartu behar ditu Saileko Kontseiluak urtero. Memoria horiek Ikerketa, Garapen eta Berrikuntza Batzordeak onartutako eredu orokorraren arabera egin behar ditu eta, jarraian, hari aurkeztu behar dizkio, baliabideak esleitze aldera.

1.- Anualmente, y conforme a lo dispuesto por el artículo 147 de los Estatutos, el Consejo de Departamento aprobará, para su presentación a la Comisión de Investigación, Desarrollo e Innovación de cara a la asignación de recursos, una memoria de las actividades de investigación realizadas durante el año y de sus resultados, siguiendo el modelo general aprobado por aquélla.

2.- Unibertsitateko irakasleek eta ikerlariek lankidetza-hitzarmenen edo kontratuen ondorioz unibertsitatekoak ez diren zentroetan egindako ikerlanak unibertsitateko ikerlantzat hartu behar dira ondorio guztietarako, eta sailak urteko memorian jaso behar ditu.

2.- La investigación desarrollada por el personal docente e investigador universitario en centros no universitarios, en el marco de acuerdos de colaboración o contratos se considerará a todos los efectos investigación universitaria y será incluida en la memoria anual del Departamento.

VI. TITULUA

TÍTULO VI

ARAUBIDE EKONOMIKOA ETA ADMINISTRATIBOA

RÉGIMEN ECONÓMICO Y ADMINISTRATIVO

36. artikulua.- Autonomia.

Artículo 36.- Autonomía.

Helburuak bete eta berezko dituen ekimenak gauzatzeko, sailak behar beste langile izan behar ditu, baita sail berezituak ere UPV/EHUko aurrekontu orokorrean. Gainera, autonomia izango du sail horiek kudeatzeko.

El Departamento, para el cumplimiento de sus fines y la realización de las actividades que le son propias, contará con el personal necesario y dispondrá de partidas presupuestarias específicas en el presupuesto general de la UPV/EHU, que gestionará con autonomía.

37. artikulua.- Aurrekontua.

Artículo 37.- Presupuesto.

1.- Saileko aurrekontu orokorra Saileko Kontseiluak zehaztutako eran banatu eta kudeatu behar dira.

1.- El presupuesto global del Departamento será distribuido y gestionado según lo especifique el Consejo del mismo.

2.- Saileko aurrekontuko diru-sarrerak honakoak izango dira, UPV/EHUk berak esleitutakoez gain:

2.- El presupuesto del Departamento se nutrirá de los ingresos provenientes de las partidas presupuestarias que les asigne la UPV/EHU, así como de los procedentes de:

a) Sailak antolatu eta gauzatzen dituen irakaskuntza eta ikerketa jarduerek emandako etekin garbiak eta jarduera horietatik sortutako produktuak ustiatzetik datozenak.

a) Los rendimientos netos de las actividades docentes e investigadoras propias que organice y desarrolle, así como los que provengan de la explotación de los productos de tales actividades.

b) Zientziaren, teknikaren eta artearen alorreko lanak egiteko edo espezializazio-ikasketak emateko nahiz prestakuntzarako jarduera bereziak egiteko kontratuetatik sortutako diru-sarreretatik dagokien zatia.

b) La parte que le corresponda de los ingresos derivados de los contratos para la realización de trabajos de carácter científico, técnico o artístico, así como para el desarrollo de enseñanzas de especialización o actividades específicas de formación.

c) Helburu jakin batzuetarako jasotzen dituzten diru-laguntzak, kasuan-kasuan zehaztuta dauden baldintzetan.

c) Las subvenciones finalistas que se le concedan, en los propios términos de su otorgamiento.

d) Modu agerian eta beren-beregi egiten dizkioten dohaintzak eta legatuak, eman zaizkion baldintza berberetan.

d) Las donaciones y legados de los que sea expresa y específicamente beneficiario, en las mismas condiciones en que hayan sido otorgados.

3.- Sailak UPV/EHUren aurrekontu orokorrean agertzen ez diren bestelako baliabideak baditu, zuzendariak horren berri emango dio gerenteari; ondoren, baliabide horiek sailaren aurrekontuetan txertatu eta gastatzeko proiektuak aurkeztu behar dizkio Saileko Kontseiluari, ontzat eman ditzan.

3.- De contar con recursos propios adicionales a los recogidos en el presupuesto general de la UPV/EHU, informada la Gerencia, el Director o Directora presentará al Consejo de Departamento, para su aprobación, el proyecto de integración y gasto de esos recursos en el marco del presupuesto del Departamento.

38. artikulua.- Gestio ekonomiko eta administratiboa.

Artículo 38.- Gestión económico-administrativa.

Saileko jardun ekonomikoek UPV/EHUko sarreren eta gastuen aurrekontuak xedatutakoarekin bat etorri behar dute, UPV/EHUko aurrekontuak betetzeko arauetan xedatutakoari jarraiki.

La actividad económica del Departamento se desarrollará de acuerdo con lo que disponga al respecto el presupuesto de ingresos y gastos de la UPV/EHU y de conformidad con las normas de ejecución existentes en la Universidad.

VII. TITULUA

TÍTULO VII

ARAUTEGIA ALDATZEA

REFORMA DEL REGLAMENTO

39. artikulua.- Arautegia aldatzeko prozedura.

Artículo 39.- Procedimiento de reforma.

1.- Sailaren arautegia aldatzeko ekimena zuzendariari edo kontseiluko kideen % 20ari dagokio. Ekimenak ordezko testua edo testu gehigarria aurkeztuta eta proposamena egin dutenek euren burua identifikatuta gauzatu behar dira. Saileko zuzendariak kontseiluaren bilerara deitu behar du hilabeteko epean, aldaketa horri buruzko iritzia eman dezan.

1.- La iniciativa para la reforma del presente Reglamento corresponde indistintamente a su Dirección o al 20% de los miembros del Consejo de Departamento. Se ejercitará mediante la presentación del texto alternativo o adicional y la identificación de los proponentes. La Dirección del Departamento convocará al Consejo en el plazo máximo de un mes para que se pronuncie sobre dicha reforma.

2.- Arautegiaren aldaketa kontseiluak horretarako beren-beregi egingo duen ezohiko bilera batean onartu beharko da, eta emandako boto baliodunen gehiengo osoa lortu beharko du. Horren ondoren, eta legaltasun-kontrola behin eginda, Gobernu Kontseilura eramango da ontzat eman dezan.

2.- La reforma deberá ser aprobada en un Consejo extraordinario convocado expresamente a tal efecto, por la mayoría absoluta de los votos válidamente emitidos, y será elevada al Consejo de Gobierno para su definitiva aprobación, tras el preceptivo control de legalidad.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Arautegi honetan jasotakoa Sailen Oinarrizko Arautegiarekin eta aplika daitezkeen gainontzeko arauekin bat ezarriko da.

Lo previsto en el presente Reglamento resultará de aplicación, conforme al Reglamento Marco de los Departamentos y cualesquiera otras normas aplicables.


Azterketa dokumentala


Análisis documental