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135. zk., 2006ko uztailaren 17a, astelehena

N.º 135, lunes 17 de julio de 2006


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Arbitraje Batzordea
Comisión Arbitral
3688
3688

2/2006 EBAZPENA, 2006ko maiatzaren 15ekoa, Ebazpen Batzordearena.

RESOLUCIÓN 2/2006, de 15 de mayo de 2006, de la Comisión Arbitral.

Gasteizko hirian, bi mila eta seigarren urteko maiatzaren 15ean, Ebazpen Batzordeko Osoko Bilkurak, Fernando Luis Ruiz Piñeiro lehendakari jaunak, eta Iñaki Lasagabaster Herrarte, Mario Fernández Pélaz, Edorta Cobreros Mendazona, Fernando Campo Antoñanzas, Andres Urrutia Badiola eta José Manuel Castells Artetxe mahaikide jaunek osatutakoak, hurrengo ebazpena eman du.

En la Ciudad de Vitoria-Gasteiz, a 15 de mayo de dos mil seis, el Pleno de la Comisión Arbitral, formado por el Presidente Sr. D. Fernando Luis Ruiz Piñeiro y los Vocales Sres. D. Iñaki Lasagabaster Herrarte, D. Mario Fernández Pelaz, D. Edorta Cobreros Mendazona, D. Fernando Campo Antoñanzas, D. Andrés Urrutia Badiola y Don José Manuel Castells Arteche ha pronunciado la siguiente

EBAZPENA
RESOLUCIÓN

Eusko Jaurlaritzak 02/2006 eskumen-gatazka positiboa eragin du, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren aurka. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz. Andrés Urrutia Badiola jauna izan da txostengilea, eta berak adierazi du Ebazpen Batzordeko Osoko Bilkuraren iritzia.

En el conflicto positivo de competencia 02/2006 planteado por el Gobierno Vasco en relación a la Resolución número 1945 de fecha 22 de diciembre de 2005, del Director de la Secretaría Técnica del Diputado General de la Diputación Foral de Álava por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava. Ha sido ponente D. Andrés Urrutia Badiola, quien expresa el parecer unánime del Pleno de la Comisión Arbitral.

AURREKARIAK:
ANTECEDENTES:

Lehenengoa.– Eusko Jaurlaritzak, Ebazpen Batzorde honetan, eskumen-gatazka positiboa eragin du, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren aurka. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz.

Primero.– El Gobierno Vasco ha promovido ante esta Comisión Arbitral conflicto positivo de competencia en relación a la Resolución número 1945 de fecha 22 de diciembre de 2005, del Director de la Secretaría Técnica del Diputado General de la Diputación Foral de Álava por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava.

Ekainaren 30eko 13/1994 Legeak Ebazpen Batzordea arautzen du (aurrerantzean, EBL). Bada, lege horren 58. artikuluan eta ondorengoetan ezarritakoaren ondoreetarako, Eusko Jaurlaritzak eskugabezia-agindeia egin zion Arabako Foru Aldundiari, 2006. urteko urtarrilaren 11n. Alabaina, Arabako Foru Aldundiak, 2006. urteko otsailaren 7an, agindei horri muzin egitea erabaki zuen.

A los efectos de lo establecido en el artículo 58 y siguientes de la Ley 13/1994, de 30 de junio, por la que se regula la Comisión Arbitral (en adelante LCA), se realizó por el Gobierno Vasco el correspondiente requerimiento de incompetencia a la Diputación Foral de Álava con fecha 11 de enero de 2006, requerimiento que ésta decidió no atender con fecha 7 de febrero de 2006.

Bigarrena.– Jarraian, EBLren 59. artikuluan ezarri bezala eta artikulu horrek aipatu epean, zehatzago esateko, 2006. urteko martxoaren 8an, Eusko Jaurlaritzak eskumen-gatazka positiboa eragin zuen. Ebazpen Batzordeak, 2006. urteko apirilaren 4an, gatazka horren izapidetza onartu zuen eta beste alderdiari helarazi zion arazoa. Alderdi horrek, bere alegazioak aurkezteko, hogei eguneko legezko epea zuen, EBLren 61. artikuluan finkatutakoari helduta. Alderdi horrek, orobat, epe horretan egin ahal zituen EBLren 30. artikuluan aipatu komunikazioak, beste erakunde legitimaziodunek ere kasuan kasuko epean alegazio egokiak egin zitzaten. Era berean, aurreko beste kasu batzuetan bezala, Ebazpen Batzordearen Osoko Bilkurak berarentzat aldarrikatu zuen eskumen-gatazkaren gaineko aginpidea.

Segundo.– Promovido a continuación por el Gobierno Vasco, de conformidad con lo establecido por el artículo 59 LCA y en el plazo fijado por el mismo, con fecha 8 de marzo de 2006, conflicto positivo de competencia, la Comisión Arbitral decidió con fecha 4 de abril de 2006 su admisión a trámite y su traslado a la otra parte para que presente sus alegaciones en el plazo legal de veinte días fijado por el artículo 61 LCA, así como efectuar las comunicaciones del artículo 30 LCA, a fin de que el resto de instituciones legitimadas pudieran en el plazo correspondiente realizar las alegaciones oportunas. Asimismo, como en anteriores ocasiones, el Pleno abocó para sí el conocimiento del conflicto de competencia.

2006. urteko apirilaren 27an, Arabako Foru Aldundiak bere alegazioak aurkeztu ditu aipatu gatazkaren inguruan, eta ez da beste alegaziorik jaso.

Con fecha 27 de abril de 2006, la Diputación Foral de Álava ha realizado las alegaciones correspondientes al conflicto planteado, sin que se haya recibido ningún otro tipo de alegación.

Hirugarrena.– Eusko Jaurlaritzak, bere alegazioen hasieran, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren edukia deskribatzen du. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz.

Tercero.– El Gobierno Vasco comienza sus alegaciones con la descripción del contenido de la Resolución número 1945 de fecha 22 de diciembre de 2005, del Director de la Secretaría Técnica del Diputado General de la Diputación Foral de Álava por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava.

Jarraian, Eusko Jaurlaritzak azterketa hirukoitza egiten du bere idazkian. Alde batetik, eskumen-banaketa aztertzen du, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren arloan; beste alde batetik, eskumen-banaketa aztertzen du, Euskal Autonomia Erkidegoko Polizia edo Ertzaintzako langileen lan-baldintzak zehazteko arloan; eta, azkenik, 1945/2005 Ebazpenaren puntu zehatz batzuk aztertzen ditu, ebazpen hori baita eskumen-gatazkaren gaia, eta, Eusko Jaurlaritzaren ustez, puntu horiek urratzen baitute Eusko Jaurlaritzaren eta Arabako Foru Aldundiaren arteko eskumen-banaketa eremu honetan.

A continuación el escrito del Gobierno Vasco realiza un triple análisis: de una parte, analiza el reparto competencial en materia de régimen de la Policía Autónoma o Ertzaintza; de otra parte, el reparto competencial en materia de determinación de las condiciones de trabajo del personal de la Policía Autónoma y, por último, los puntos de la Resolución número 1945, objeto del conflicto de competencia, que vulneran, a su juicio, el orden de competencias en esta materia entre el Gobierno Vasco y la Diputación Foral de Álava.

Lehenengoaz denaz bezainbatean, Eusko Jaurlaritzaren aburuz, eskumen-banaketak Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuaren 17.1 artikuluan du oinarria. Artikulu horren arabera, Autonomia Erkidegoko erakundeei dagokie Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren araubidea, gizabanakoak nahiz ondasunak babesteari, eta Autonomia Erkidegoko lurraldearen barruan ordena publikoa iraunarazteari dagokienez. Artikulu berberak, 2. paragrafoan, ezartzen du Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren gaineko gorengo agintea Eusko Jaurlaritzari dagokiola, foru-aldundiek eta tokiko korporazioek izan ditzaketen eskumenei kalterik egin gabe. Artikulu berberak, 5. paragrafoan, ezartzen du, orokorrean behintzat, Miñoi eta Mikeleteen kidegoek polizia hori eratuko dutela, gero guztiak birmoldatu eta guztiek ere kidego bakarra eratzeari kalterik egin gabe.

En el primer caso, la caracterización competencial viene dada para el Gobierno Vasco por el artículo 17.1 del Estatuto de Autonomía del País Vasco, que atribuye a sus instituciones el régimen de la Policía Autónoma o Ertzaintza para la protección de las personas y los bienes y el mantenimiento del orden público dentro de su territorio. Ese mismo artículo en su apartado 2 establece que el mando supremo de la Policía Autónoma Vasca o Ertzaintza corresponde al Gobierno Vasco, sin perjuicio de las competencias que puedan tener las Diputaciones Forales y Corporaciones Locales. El mismo artículo, en su apartado 5, señala que en principio constituirán dicha policía los Cuerpos de Miñones y Miqueletes, sin perjuicio de su refundición posterior en un solo cuerpo.

Azaroaren 25eko 27/1983 Legeak (aurrerantzean, LHL) Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen eta lurralde historikoetako foru-organoen arteko harremanak arautzen ditu. Bada, lege horrek, 7.a.11 artikuluan, eskumen esklusiboa ematen die lurralde historikoetako foru-organoei, Miñoi, Foral eta Mikeleteen kidego edo atalen araubideari dagokienez, horiek foru-aldundien mendekoak baitira ordezkaritzaren ondorioetarako eta tradizioaren arabera. Horri kalterik egin gabe, Eusko Jaurlaritzak ahalmenak ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren gorengo agintea duelako.

La Ley 27/1983, de 25 de noviembre, de "Relaciones entre las Instituciones Comunes de la Comunidad Autónoma y los Órganos Forales de sus Territorios Históricos" (en adelante LTH), por otra parte, en su artículo 7.a.11, atribuye a los Órganos Forales de los Territorios Históricos la competencia exclusiva sobre el régimen de los cuerpos o secciones de Miñones, Forales y Mikeletes, dependientes a efectos de representación y tradicionales de las Diputaciones Forales, sin perjuicio de las facultades que correspondan al Gobierno Vasco, como mando supremo de la Policía Autónoma o Ertzaintza.

Bukatzeko, uztailaren 17ko 4/1992 Legeak Euskal Herriko Polizia arautu du (aurrerantzean, EHPL). Lege horrek Euskal Autonomia Erkidegoko Polizia edo Ertzaintza berrantolatu eta kidego bakarra ezarri du. Kidego horrek atal desberdinak izango ditu, eta gorengo agintea Eusko Jaurlaritzak izango du (EHPLren 5.2 artikulua). Eusko Jaurlaritzak aginte hori gauzatzen du, Herrizaingo Sailaren bitartez. Aitzitik, foru-erakundeei zenbait eginkizun erreserbatzen zaizkie, Miñoi, Foral eta Mikeleteen atalei dagokienez, betiere kasuan kasuko foru-aldundiari begira mendekotasun funtzionala dutela (EHPLren 109. artikulua). Ildo horretatik, aipatzekoa da EHPLren 24.2 artikulua ("Ertzaintza Kidego bakar moduan eratzen da organikoki, eta bertan sartzen dira, Euskal Herriko Estatutuaren 17.5 artikuluak dioenaren arabera, Miñoien, Foralen eta Mikeleteen Kidegoak. Halere, lurralde historiko bakoitzean egongo da honako izen hau duen Ertzaintzaren zerbitzu bat: Arabako Foru Aldundiko Miñoien Sekzioa; Bizkaiko Foru Aldundiko Foralen Sekzioa; Gipuzkoako Foru Aldundiko Mikeleteen Sekzioa").

Por último, la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco (en adelante LPPV) opta por reorganizar la Policía Autónoma Vasca o Ertzaintza en un único cuerpo con diferentes secciones y establece su mando supremo en el Gobierno Vasco (artículo 5.2 LPPV) que lo ejerce a través del Departamento de Interior, reservándose los Órganos Forales determinadas funciones en relación con las Secciones de Miñones, Forales y Mikeletes, bajo la dependencia funcional de la respectiva Diputación Foral (artículo 109 LPPV) Es significativa, en este sentido, la redacción del artículo 24.2 LPPV ("La Ertzaintza se constituye orgánicamente en un Cuerpo único, en el que se integran los Cuerpos de Miñones, Forales y Mikeletes. No obstante, en cada Territorio Histórico existirá un servicio de la Ertzaintza con la siguiente denominación: Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava, Sección de Forales de la Diputación Foral de Bizkaia y Sección de Mikeletes de la Diputación Foral de Gipuzkoa").

Hortaz, EHPLren agindua izan zen Ertzaintzaren kidego bakarraren barruan integratzea Foru Poliziaren kidego desberdinak, betiere forutasunaren erakunde-bermeari eutsiz. Horixe adierazi zuen Konstituzio Auzitegiak ere, 1993. urteko maiatzaren 6an emandako 159/1993 epaian. Horrela, Eusko Jaurlaritzaren ordezkariak hauxe laburbiltzen du: "Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren burutza eta zuzendaritza Eusko Jaurlaritzari dagozkio, eta jaurlaritzak Herrizaingo Sailaren bitartez gauzatzen ditu burutza eta zuzendaritza horiek. Foru-erakundeek eurentzat erreserbatzen dituzte eginkizun zehatz batzuk, baina, soil-soilik, Miñoien, Foralen eta Mikeleteen atalei dagokienez".

Se opta, por tanto, en la LPPV por integrar en el cuerpo único de la Ertzaintza a los diversos Cuerpos de la Policía Foral, manteniéndose la garantía institucional de la foralidad, tal como declara el propio Tribunal Constitucional en virtud de STC 159/1993, de 6 de mayo. Así, resume la representación del Gobierno Vasco, "la jefatura y dirección de la Policía Autónoma o Ertzaintza corresponde al Gobierno Vasco que la ejerce a través del Departamento de Interior y las Instituciones Forales únicamente se reservan determinadas funciones en relación con las secciones de Miñones, Forales y Mikeletes".

Laugarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziako langileen lan-baldintzak zehazteari dagokionez, eta, bereziki, arlo horretan eskumenak banatzeari dagokionez, Eusko Jaurlaritzak EHPLren inguruan ematen ditu bere arrazoiak, eta, horrela, mailaz maila, haren gainean azaltzen ditu bere alegazioak. Hasteko, Eusko Jaurlaritzak baieztatzen du Euskal Autonomia Erkidegoko polizia-kidegoetakoak direnak (EHPLren 25. artikulua) Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren edo kasuan kasuko udalaren funtzionario publikoak direla. Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren kasuan, gorengo agintea Eusko Jaurlaritzari dagokio (EHPLren 5. artikulua), eta aginte hori lehendakariaren bitartez gauzatzen da. Polizia horren gaineko burutza eta zuzendaritza, berriz, Eusko Jaurlaritzaren Herrizaingo Sailari dagozkio, eta horren eskumenekoak dira. Sail horren eginkizunen artean, aipatzekoa da, besteak beste, hurrengoa: "e) Ertzaintzako funtzionarien estatutu-araubidea aplikatu eta ikuskatzea, lege honek agintzen duenaren indarrez Gobernu-Kontseiluari dagozkion ahalmenak edo beste organo batzuei eman zaizkienak izan ezik, eta Autonomi Elkarteko Administrazioaren ordezkaritza zehaztea funtzionarien ordezkariekin negoziaketan aritzeko". Ildo horretatik, lege berberaren 77.1 artikuluari eutsiz, Herrizaingo Sailak edo kasuan kasuko toki-erakundearen organo eskudunak zehaztuko ditu lan-saioaren iraupena eta antolaketa, atsedenaldiak, ordutegiak eta jaiegunak. Artikulu horrek toki-erakundeak aipatzen dituenean, ez dihardu Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziari edo Ertzaintzari buruz, baizik eta tokiko poliziei buruz; azken horientzat aplikagarria da, orobat, Poliziaren Legea, horren 2. artikuluak ezarri bezala.

Cuarto.– En lo que se refiere al reparto competencial en materia de determinación de las condiciones de trabajo del personal de la Policía Autónoma, el Gobierno Vasco centra sus argumentos en la LPPV, dentro de la cual formula de modo escalonado sus alegaciones. Comienza afirmando que los miembros de los Cuerpos de Policía del País Vasco (artículo 25 LPPV) son funcionarios públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco o del municipio correspondiente. En el caso de la Policía Autónoma o Ertzaintza, el mando supremo corresponde al Gobierno (artículo 5 LPPV), que lo ejerce a través del Lehendakari, siendo la jefatura y superior dirección de dicha policía competencia del Departamento de Interior del Gobierno Vasco. Entre las funciones de éste destaca la siguiente: "e) La aplicación y supervisión del régimen estatutario de los funcionarios de la Ertzaintza, con excepción de aquellas potestades que correspondan al Consejo de Gobierno o estén atribuidas a otros órganos en virtud de lo dispuesto en esta ley, y la determinación de la representación de la Administración de la Comunidad Autónoma en la negociación con los representantes de los funcionarios". En ese sentido, el artículo 77.1 de la misma Ley establece que la duración y ordenación de la jornada de trabajo y el régimen de descansos, horarios y fiestas serán las que se determinen por el Departamento de Interior o el órgano competente de la respectiva entidad local. Esta referencia a las entidades locales no hace relación a la Policía Autónoma o Ertzaintza sino a las Policías Locales, a las que asimismo les resulta de aplicación la Ley de Policía de acuerdo con su artículo 2.

Eusko Jaurlaritzak, jarraian, zenbait lan-baldintza aipatzen ditu. Baldintza horiek finkatzeko, aldez aurretik negoziazioa egin behar da langileen ordezkariekin. Baldintzon artean, nabarmentzekoak dira, kasurako, hurrengoak: "f) 77. atalean aipatzen diren laneguna, lan-egutegia eta oporren arauketa, eta atal horren bigarren lerroaldian ohartemandako kasuei dagozkien ordainezkoak" (EHPLren 103. artikulua). Bukatzeko, zenbait arrazoi azaltzen ditu Eusko Jaurlaritzak, EHPLren 104. artikulua oinarri hartuta. Arrazoi horiei eutsiz, lan-saioa, lan-egutegia eta oporren araubidea zehazteko, ados jarri behar dira Administrazioaren ordezkariak eta sindikatuetako ordezkariak, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren negoziazio-mahaiaren inguruan; dena den, adostutako erabaki hori Gobernu Kontseiluak onetsi behar du geroago. Adostasunik lortu ezean, Gobernu Kontseiluak berak zehazten ditu lan-baldintzak. Eusko Jaurlaritzak aipatzen du, halaber, gaur egun indarrean dagoela 1999, 2000 eta 2001. urteetarako Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren lan-baldintzak arautzeko erabakia. Erabaki hori martxoaren 7ko 40/2000 Dekretuaren bitartez onetsi zen. Dekretu horren 2. artikuluak bere aplikazio-eremua zabaltzen die Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren barruan karrerako funtzionarioen plaza dutenei.

Por otra parte, continúa el Gobierno Vasco con la cita de las condiciones de trabajo que exigen la previa negociación con los representantes de los trabajadores entre las cuales destaca: "f) Jornada, calendario de trabajo y régimen de vacaciones, a que se refiere el apartado primero del artículo 77, así como las compensaciones relativas a los supuestos contemplados en el apartado segundo del mismo precepto" (artículo 103 LPPV). Argumenta por último, con base en el artículo 104 LPPV que la jornada, el calendario de trabajo y el régimen de vacaciones se determina mediante acuerdo entre los representantes de la Administración y los de las organizaciones sindicales en la mesa de negociación de la Policía Autónoma o Ertzaintza, si bien posteriormente ha de ser aprobado por el Consejo de Gobierno. Si no hay acuerdo, es el Consejo de Gobierno el que determina las condiciones de trabajo. Se expone, además, que en la actualidad se halla vigente el Acuerdo Regulador de las condiciones de trabajo para los años 1999, 2000 y 2001, del personal de la Policía Autónoma del País Vasco, aprobado mediante Decreto 40/2000, de 7 de marzo. El artículo 2 de dicho Decreto extiende su ámbito a quienes ocupan plaza como funcionarios de carrera de la Policía Autónoma o Ertzaintza.

Hortaz, Eusko Jaurlaritzaren ustez, bera da eskuduna gai honetan. Eskumen horren oinarria da EHPLren 25. artikuluak, EHPLren 24. artikuluari lotuta, funtzionario egiten dituela Eusko Jaurlaritzaren mendeko eta Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren kide diren miñoiak. Ondorenez, miñoiei aplikatzen zaie polizia horren lan-baldintzak arautzen dituen erabakia; ez, ordea, Arabako Foru Aldundiko funtzionarioen foru-dekretua. Autonomia Erkidegoko Administrazioak, ordea, EHPLren 12.2 xedapen gehigarria errespetatu behar du. Xedapen horren arabera, antzinako Miñoien Ataleko kideei bermatzen zaie lan-saioaren urteko zenbaketa, ordainsariak eta gizarte-onurak lehenagotik aitortutako berberak izatea, integrazio-unean ez bazituzten bereganatu Ertzaintzarentzat erabakitako baldintzak.

La conclusión para afirmar su competencia, por lo tanto, resulta según el Gobierno Vasco del hecho de que el artículo 25 LPPV, en conexión con el artículo 24 LPPV, hace que a los Miñones como funcionarios públicos dependientes del Gobierno Vasco y miembros de la Policía Autónoma o Ertzaintza, se les aplique el Acuerdo Regulador de las condiciones de trabajo de dicha policía y no el Decreto Foral de los funcionarios de la Diputación Foral de Álava. Únicamente la Administración Autónoma ha de respetar la Disposición Adicional 12.2 LPPV, la cual establece para los miembros del antiguo Cuerpo de Miñones, la garantía de mantenimiento de la jornada de trabajo, en cómputo anual, las retribuciones y los beneficios sociales que tenía reconocidos el personal que en el momento de la integración no ejerció la opción de acogerse a las condiciones acordadas para la Ertzaintza.

Gainera, EHPLren beste artikulu batzuk ere miñoiei aplikatu ahal zaizkie zehatz-mehatz. Horien artean, Eusko Jaurlaritzak zenbait aipatzen ditu. Lehenengo eta behin, EHPLren 109. artikulua aipatzen du. Horren arabera, Miñoien, Foralen eta Mikeleteen atalei honako eginkizun zehatz hauek eratxikitzen zaizkie: "a) Foru-erakundeak ordezkatzea; b) foru-agintariak babestea; c) foru-ondarearen ondasunak babestea eta zaintzea, horren instalakuntza eta zerbitzuen baliatzaileen segurtasuna bermatuz; d) legez indarra erabiltzea, lurralde historikoaren aginpide diren zereginak nahitaez burutu daitezen, zeregin horiek Ertzaintzaren beste zerbitzu bati ez badagozkio; e) Kidegoko gainerako unitate edo zerbitzuei laguntzea, Herrizaingo Sailak emandako arauekin bat etorriaz". Horrez gain, Eusko Jaurlaritzak gaineratzen du Miñoien, Foralen eta Mikeleteen atalek errepidezko garraioa zaindu eta ikuskatzeko polizia-eginkizunak bete ditzaketela, bai eta errepideak zaintzeari eta errepide-poliziari dagozkionak ere. Ildo beretik, EHPLren 110. artikuluak hurrengoa ezartzen du: "Miñoien, Foralen eta Mikeleteen sekzioetako funtzionariak, ihardutez, dagokien Foru Aldundiaren menpe egongo dira. Orohar, Foru Aldundiei dagokie aipatutako zerbitzuak burutzerakoan zuzeneko agintea izatea eta zerbitzuak burutzeko araubidea edo zerbitzurako oharpideak zehaztea, Eusko Jaurlaritzak eta Herrizaingo Sailak dituzten ahalmenen kaltetan gabe, bereziki hiru egiteko hauek dituztelarik: a) Sekzioaren barruan zerbitzu-manualdiak ematea. b) Oporrak baimentzea. c) Baimenak eta lizentziak ematea."

Existen, además, otros artículos de la LPPV, que tienen una aplicación concreta al caso de los Miñones. El Gobierno Vasco cita los siguientes: el artículo 109 LPPV, conforme al cual se atribuye a las secciones de Miñones, Forales y Mikeletes unas funciones específicas, en concreto las siguientes: "a) representación de las instituciones forales; b) protección de las autoridades forales; c) protección y custodia de los bienes del patrimonio foral, garantizando la seguridad de los usuarios de sus instalaciones y servicios; d) la coacción en orden a la ejecución forzosa de las funciones que competen materialmente al Territorio Histórico y que no correspondan a otros servicios de la Ertzaintza; e) auxilio al resto de las unidades o servicios del Cuerpo, de acuerdo con las normas que emanen del Departamento de Interior". Además de esto, añade que podrán realizar funciones policiales en materia de vigilancia e inspección del transporte por carretera y las de conservación y policía de carreteras. Y el artículo 110 LPPV, que a su vez establece que "los funcionarios adscritos a las secciones de Miñones, Forales y Mikeletes dependerán funcionalmente de la Diputación Foral correspondiente, a la que competerá su mando directo en la prestación de los servicios referidos y la determinación de su régimen de prestación o manuales de servicio, sin perjuicio de las facultades que correspondan al Gobierno Vasco y al Departamento de Interior, y en particular el ejercicio de las siguientes atribuciones: a) conferir comisiones de servicios dentro de la propia sección; b) autorizar el disfrute de vacaciones; c) conceder permisos y licencias."

Hortaz, Eusko Jaurlaritzaren ordezkariak dioenaren arabera, lurralde horretako foru-aldundiari dagokio oporraldiak baimentzea, betiere EHPLren 77. artikuluak zer ezarri eta horren arabera aurretiaz finkatutako egunen barruan.

Lo que cabrá a la Diputación Foral de dicho territorio, por lo tanto, según la representación del Gobierno Vasco, será autorizar el disfrute de vacaciones de los días previamente fijados en la forma que establece el artículo 77 LPPV.

Bosgarrena.– Eusko Jaurlaritzak bere alegazioekin bukatzeko, eta sortutako gatazkaren oinarri moduan, aurkaratutako ebazpenaren edukia aztertzen du. Ebazpen horrek, 2006. urterako, lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea ezartzen du, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz, ebazpen horren eranskinetatik zenbaitetan ezarritakoaren arabera.

Quinto.– Para finalizar sus alegaciones en sustento del conflicto planteado, el Gobierno Vasco analiza el contenido de la resolución impugnada. Se trata de una resolución que establece para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava, de conformidad con una serie de anexos a dicha resolución.

Gai honetan, Eusko Jaurlaritzaren idazkiak jasotzen du Arabako Foru Aldundiaren argumentazioa. Horren eretzean, eztabaidapeko ebazpenaren oinarria da EHPLren 110. artikulua, horrek adierazten duelako foru-aldundiak zuzeneko agintea duela Miñoien Atalaren gainean, atal horrek EHPLren 109. artikuluko zerbitzuak gauzatzen dituenean, bai eta zerbitzuak burutzeko araubidea edo zerbitzurako oharpideak zehazteko orduan ere. "Zerbitzuak burutzeko araubidea" adierazmoldeari dagokionez, ulertu behar da adierazmolde horren barruan sartzen direla, hala egin beharreko lanen antolaketa, nola EHPLren 109. artikuluan aipatutako zerbitzuak eta eginkizunak gauzatzean bete beharreko ordutegi- nahiz egutegi-motak, oporrak eta abarrekoak, betiere hitzarmen kolektibo aplikagarrietan zehaztutako urteko lan-orduak errespetatuz. Gainera, Eusko Jaurlaritzak adierazten du foru-aldundiak, Miñoien Ataleko Burutzaren bitartez, arduradunen parte-hartzearekin eta erantzukizuna dutenen esku-hartzearekin, 2006. urterako finkatu dituela lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak ataleko kideei esleituz. Era berean ere, EHPL bete egin da sindikatu-erakundeei dagokienez, halakoei gorabehera guztiak jakinarazi baitzaizkie eta entzun egin baitzaie.

Recoge aquí el escrito del Gobierno Vasco la argumentación de la Diputación Foral de Álava en el sentido de basar dicha resolución ex artículo 110 LPPV al decir éste que la Diputación Foral tiene el mando directo de la Sección de Miñones en la prestación de los servicios del artículo 109 LPPV así como la determinación de su régimen de prestación o manuales de servicio. Dentro de la expresión "régimen de prestación de servicios" cabe entender incluida tanto la organización de los trabajos a desarrollar como el tipo de horarios o calendarios, vacaciones, etc., a observar para prestar los servicios y funciones del artículo 109 LPPV, respetando las horas anuales de trabajo determinadas en los Convenios Colectivos que resulten de aplicación. Se señala, además, que la Diputación Foral, a través de la Jefatura de la Sección de Miñones, con la participación de sus mandos e intervención de los responsables ha determinado para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección, y que igualmente se la cumplimentado lo previsto en la LPPV, con las organizaciones sindicales, a los efectos de tener conocimiento y ser oídos en estas cuestiones.

Eusko Jaurlaritzaren ustez, horrekin Arabako Foru Aldundiak modu asistematikoan interpretatu du EHPLren 110. artikulua; aldundi horrek bere eskumenen mugak gainditu ditu; eta, orobat, ez dio inola ere erreparatu manu horrek legearen gainerako artikuluekin duen loturari. Hori guztia dela-eta, Eusko Jaurlaritzaren aburuz, Arabako Foru Aldundiak muzin egin dio arlo honetako eskumen-banaketari. Eusko Jaurlaritzak dioenez, Arabako Foru Aldundiak, mugak gainditze horretan, 9/1987 Legea aplikatzen du, lege horren 2.1 artikuluaren c) letrak segurtasun-kidego eta indarrak baztertzen dituen arren.

En opinión del Gobierno Vasco, esto supone una interpretación asistemática del artículo 110 LPPV por parte de la Diputación Foral de Álava, extralimitándose en sus competencias y obviando cualquier conexión e interpretación de dicho precepto con el resto del articulado de dicha ley, y, en consecuencia, con el marco competencial en esta materia. En esta extralimitación, dice el Gobierno Vasco, la Diputación Foral de Álava llega incluso a aplicar la Ley 9/1987 que en su artículo 2.1 letra c), excluye a los cuerpos y fuerzas de seguridad.

Eusko Jaurlaritzak, bukatzeko, Ebazpen Batzorde honi eskatzen dio aurkaratutako ebazpena Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen eta foru-erakundeen arteko eskumen-banaketaren aurkakoa dela eta banaketa hori errespetatzen ez duela adieraz dezala.

Solicita, por último, que se declare que la resolución mencionada es contraria y no respeta el orden de competencias establecido entre las Instituciones Comunes y Forales de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Seigarrena.– Arabako Foru Aldundiak ere bere alegazioak egiten ditu. Lehenengo eta behin, azpimarra jartzen du LHLren 7.a.11 artikuluan. Artikulu horri helduta, lurralde historikoek eskumen esklusiboa dute, Foralen, Miñoien eta Mikeleteen kidego edo atalen araubideari dagokionez, kidego edo atal horiek kasuan kasuko foru-aldundiaren mende baitaude, ordezkaritzaren ondorioetarako eta tradizioaren arabera; horri kalterik egin gabe, Eusko Jaurlaritzak zenbait ahalmen ditu, besteak beste, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren gainean gorengo agintea izatea. Horrela, LHL izenekoak "araubide" hitza erabiltzen du. Hitz hori zabala da, oro hartzailea; ez, ordea, baztertzailea. Argiago esateko, hitz horrek ez du bazterrean uzten beste adierazmolde zehatz eta xeheago bat, hain zuzen ere, jarraikoa: "Aldundiko Miñoien Atalari atxikitako langileei dagozkien zerbitzu-ordutegien araubidea". Araubide horren gainean, argi dago eskumenak nori dagozkion. Horretarako, nahikoa da aintzat hartzea LHL eta EHPL, eta azken hori zentzuz interpretatzea, gero aipatuko den jurisprudentziari so eginez.

Sexto.– La Diputación Foral de Álava realiza sus alegaciones insistiendo en primer lugar en el artículo 7.a.11 de la LTH que establece la competencia exclusiva de los territorios en el régimen de los cuerpos o secciones de Forales, Miñones y Miqueletes dependientes a efectos de representación y tradicionales, de las respectivas Diputaciones Forales, sin perjuicio de las facultades que corresponden al Gobierno Vasco, como mando supremo de la Policía Autónoma. Así la LTH utiliza el término "régimen" como algo amplio, comprensivo y no excluyente de otro más concreto y puntual cual es el "régimen de horarios de servicio del personal adscrito a la sección de Miñones de la Diputación" sobre el que las competencias son claras tanto por la propia LTH, la LPPV y una razonable interpretación del mismo, de acuerdo con la jurisprudencia que luego se citará.

Ildo berberari eutsiz, Arabako Foru Aldundiak bere azalpenen oinarri moduan aipatzen du EHPLren 5.2 artikuluaren hitzez-hitzezkotasuna. Artikulu horrek Eusko Jaurlaritzaren Herrizaingo Sailari eratxikitzen dizkio Euskal Autonomia Erkidegoko Polizia-kidegoaren eta horren zerbitzu laguntzaileen gaineko burutza eta gorengo zuzendaritza. Horiei guztiei begira, bereziki, honako eginkizun hauek betetzen ditu: "e) Ertzaintzako funtzionarien estatutu-araubidea aplikatu eta ikuskatzea, lege honek agintzen duenaren indarrez Gobernu Kontseiluari dagozkion ahalmenak edo beste organo batzuei eman zaizkienak izan ezik".

A mayor abundamiento, la Diputación Foral de Álava apoya su razonamiento en la redacción literal del artículo 5.2 LPPV que atribuye al Departamento de Interior del Gobierno Vasco la jefatura y superior dirección del Cuerpo de Policía Autónoma y sus servicios auxiliares, respecto del cual ejercen en particular, entre otras, las siguientes funciones: "e) la aplicación y supervisión del régimen estatutario de los funcionarios de la Ertzaintza, con excepción de las potestades que correspondan al Consejo de Gobierno o estén atribuidas a otros órganos en virtud de lo dispuesto en esta Ley."

Hortaz, beste organo batzuei ematen zaizkie, eman ere, ahalmenak, eta ahalmen horien barruan sartzen dira foru-aldundiaren eta diputatu nagusiaren jarduera-eremua eta eskumenak. Jarraian, Arabako Foru Aldundiak EHPLren 109. artikulua aipatzen du, lehen ere hori aipatu izan badu ere. Ondorenez, Miñoien, Foralen eta Mikeleteen atalek mendekotasun funtzionala dute kasuan kasuko foru-aldundiari begira, eta aldundi horretako diputatu nagusiari dagokio gorengo agintea, zerbitzuok burutzeko araubidea edo zerbitzuotarako oharpideak zehazteko orduan (EHPLren 110. artikulua). Horri guztiari kalterik egin gabe, Eusko Jaurlaritzak eta Herrizaingo Sailak euren ahalmenak izango dituzte.

Es precisamente en esas facultades atribuidas a otros órganos donde se centra el ámbito de actuación y competencias de la Diputación Foral y de su Diputado General. Se cita a continuación el artículo 109 LPPV, ya esgrimido con anterioridad, para concluir que las Secciones de Miñones, Forales y Mikeletes se hallan bajo la dependencia funcional de la Diputación Foral correspondiente a cuyo Diputado General respectivo le corresponde el mando directo en la determinación de su régimen de prestación o manuales de servicios (artículo 110 LPPV), todo ellos sin perjuicio de las facultades que correspondan al Gobierno Vasco y al Departamento de Interior.

Zazpigarrena.– Hortaz, oinarrizkoa da "zerbitzuak burutzeko araubidea edo zerbitzurako oharpideak zehaztea" adierazmoldea nola ulertu behar den, eta zein eremu, norainoko eta eduki duen erabakitzea. Arabako Foru Aldundiak, bere idazkian, hori egiten duenean, hauxe adierazten du: modurik zabal, koherente eta harmonikoenean egin behar da hori, lurralde historikoetako diputatu nagusien aginte funtzionala kontuan hartuta. Horrela, egikaritzaren eragingarritasuna ez da besterik gabe oztopatu edo baldintzatu behar. Edozein modutan ere, errespetatu behar dira, Ertzaintzaren kidego bakarrean integratutako langileen lan-baldintzei dagokienez, lege bidez edota hitzarmen bidez ezarritako murrizketak. Ondorenez, adierazmolde honetan sartu behar da, dela garatu beharreko lanen antolaketa, dela EHPLren 109. artikuluko zerbitzuak eta eginkizunak gauzatzeko bete behar diren ordutegien araubidea.

Séptimo.– Resulta, por tanto, fundamental, determinar el ámbito, alcance y contenido de lo que debe entenderse por "determinación del régimen de prestación de servicios o manuales de servicios", lo que el escrito de la Diputación Foral de Álava sitúa de forma nuclear en que "ha de hacerse en la forma más amplia, coherente y armónica con la atribución del mando funcional efectuada a favor de los Diputados Generales de los Territorios Históricos, de forma que la efectividad de su ejercicio no se vea impedida ni condicionada por restricciones distintas y ajenas a las relativas a la observancia de los marcos legales y/o convencionales reguladores de las condiciones de trabajo del personal integrado en el Cuerpo único de la Ertzaintza". En consecuencia se incluyen en la expresión tanto la organización de trabajos a desarrollar como el régimen de horarios a observar para prestar los servicios y funciones del artículo 109 LPPV.

Esangura horretan, Arabako Foru Aldundiak baieztatzen du Ertzaintzako langileek errespetatu behar dutela kasuan kasuko hitzarmen kolektiboan finkatutako lan-saioaren urteko zenbaketa, bai Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziako langileen lan-baldintzak bereganatu dituztenean, bai EHPLren 12.2 xedapen gehigarriaren bidez aldundiko lan-baldintzei eutsi dietenean. Horri kalterik egin gabe, EHPLrekin bat etorriz, diputatu nagusiari dagokio lan-antolaketaren zehaztapen bereziak ematea, miñoiek horri begira mendekotasun funtzionala baitute eta horrek baitu zuzeneko agintea.

En este sentido, se continúa afirmando, tanto el personal de la Ertzaintza sujeto a las condiciones de trabajo del personal de la Policía Autónoma de Euskadi como el que mantenga las condiciones de empleo de la Diputación por la vía de la DA 12.2 de la LPPV deberá respetar la jornada de trabajo en cómputo anual fijada en el respectivo Convenio Colectivo, sin perjuicio, de que, conforme a la LPPV, las especificaciones concretas de ordenación del trabajo correspondan al Diputado General bajo cuya dependencia funcional y mando directo se hallan.

Aipatu azalpenen uztarri gisa aipatzen ditu, halaber, 40/2000 Dekretuaren 18.1 artikulua eta abenduaren 27ko 438/2005 Dekretuaren 17.1 artikulua, bai eta EHPLren 77.2 artikulua eta martxoaren 13ko 2/1986 Legea bera ere. Horrekin erakutsi nahi du poliziaren funtzioa berezia dela eta eginkizun hori nahitaez moldatu behar dela, garatu beharreko polizia-eginkizunaren inguruabarrak kontuan hartuta. Moldatze hori foru-agintariei dagokie, eta horrek ez ditu urratzen Euskal Autonomia Erkidegoak gai honetan dituen eskumenak.

En apoyo de este argumento se citan además, el artículo 18.1 del Decreto 40/2000 y el artículo 17.1 del Decreto 438/2005, de 27 de diciembre, así como la propia LPPV en su artículo 77.2 o la Ley 2/1986, de 13 de marzo, para demostrar la especificidad y necesaria adaptación de la labor policial a las circunstancias de la función policial a desarrollar y el hecho de que esa adaptación corresponda hacerla a la autoridad foral, sin merma de las competencias autonómicas en esa materia.

Zortzigarrena.– Foru-agintarien jarduera-esparrua eratzen dute, eratu ere, "oharpideak" eta "zerbitzuak" hitzek. Beste modu batera esanda, bi hitz horien interpretazioak balio izango du foru-jardueraren eremua finkatzeko. Interpretazio horri eutsiz, foru-agintariek "moldatze-lan egokia egin behar dute, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren beste langile-postu batzuekin dauden desberdintasunak aintzakotzat hartuta. Desberdintasun horiek erakusten dute zerbitzua burutzeko orduan modu berezkoan jarduten dela. Desberdintasunok ez dira Herrizaingo Sailak dituen eskumenen aurkakoak, haiek gauzatzen baitira sailari dagozkion eskumenei kalterik egin gabe". Bestalde, foru-lurraldeek eskumenak dituzte araubide hori finkatzeko, baina eskumen horien egikaritzak ez ditu baldintzatzen eskumen orokorrak, eskumen orokor horiek Herrizaingo Sailari baitagozkio lan-baldintzak finkatzeko. Era berean ere, egikaritza hori zilegia da, eta, beraz, ez du sorrarazten aurrera egin dezakeen eskumen-gatazkarik.

Octavo.– Los argumentos de interpretación del sentido de las expresiones "manual" y "servicios" que configuran el haz de actuación de la autoridad foral, llevan a formular una interpretación de ese ámbito de actuación foral en el sentido de que sea ella la que opere "la oportuna modulación en función de las diferencias existentes con otros puestos del personal de la Policía Vasca, y tales diferencias –en cuanto reflejo de un modo propio de prestación del servicio– no son contrarias a las competencias del Departamento de Interior y se ejercen sin perjuicio de las que correspondan al mismo", sin que, por otra parte, el ejercicio de las competencias forales para fijar dicho régimen no cuestiona las competencias generales de fijación de condiciones de trabajo del Departamento de Interior ni por tanto supone un ejercicio ilegítimo de las mismas objeto de conflicto de competencias que pueda prosperar.

Bide bertsutik, jurisprudentzia errepikatua gogorarazten da. Horren eretzean, zerbitzuak burutzeari dagokionez, horren barruan sartu behar dira, hala garatu beharreko zerbitzuen antolaketa, nola ordutegien, egutegien, oporraldien eta abarrekoen araubidea, horiek guztiak bete behar direlako EHPLren 109. artikuluko zerbitzuak eta eginkizunak gauzatzean.

Del mismo modo, se cita reiterada jurisprudencia para entender incluida dentro de la prestación de servicios tanto la organización de trabajos a desarrollar como el régimen de horarios, calendarios, vacaciones, etc., a observar para prestar los servicios y funciones señalas en el artículo 109 LPPV.

Arabako Foru Aldundiaren ordezkariak, bere alegazioekin bukatzeko, azpimarratu egiten du, Miñoien Atalari atxikitako langileek zerbitzuak ematen dituztenean, haien araubideak antolaketa-berezitasunak dituela, eta Ertzaintzako gainerako langileei begira independentea dela. Nolanahi den ere, horrek ez ditu hausten Eusko Jaurlaritzari dagozkion eskumenak. Antolaketa-berezitasun horien ondorioz, atal horien arauketa berezia (EHPLren 110. artikulua) lehenetsi behar da, EHPLren 103.2.f artikuluan jasotako arauketa orokorrari begira. Esangura horretan, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentzia aipatzen da, horrek ezartzen duelako eskumen generikoak lekua utzi behar diola eskumen bereziari. Horixe adierazten du Konstituzio Auzitegiak, besteak beste, 1993. urteko maiatzaren 6an emandako 159/1993 epaian, eta, zehatzago, epai horren zortzigarren oinarri juridikoan. Ondorio gisa, berriz, jarraikoa adierazten da: diputatu nagusiaren ahalmenei muzin egiteak EHPLren 110. artikulua ez erreparatzea eta hori urratzea izango litzateke. Aitzitik, Arabako Foru Aldundiak ebazpen honetan ez ditu eskumenen mugak gainditzen, ez duelako inola ere oztopatzen, ezta eragozten ere, Herrizaingo Sailari gai honetan emandako ahalmenen egikaritza.

La representación de la Diputación Foral de Álava cierra sus alegaciones insistiendo en la especificidad organizativa del régimen de prestación de servicios del personal adscrito a la Sección de Miñones, con independencia de la del resto de personal de la Ertzaintza, sin que ello suponga menoscabo de las competencias del Ejecutivo vasco. Esta especificidad hace que la regulación específica de estas secciones (artículo 110 LPPV) deba prevalecer ante la general contenida en el artículo 103.2.f LPPV. Se cita en este sentido jurisprudencia del Tribunal Constitucional recordando que la competencia genérica debe ceder ante la específica y en especial la STC 159/1993, de 6 de mayo, en su fundamento jurídico octavo y se concluye afirmando que ignorar las facultades del Diputado General en esta materia supone un desconocimiento y una ablación de lo previsto en el artículo 110 LPPV, sin que, por el contrario, haya desbordamiento competencial alguno en esta resolución por parte de la Diputación Foral de Álava, puesto que en ningún caso se interfiere, obstaculiza o impide el ejercicio de las facultades atribuidas al Departamento de Interior en esta materia.

Aurreko guztiaren laburpen gisa, foru-lurraldeak adierazten du abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren edukiak ez duela urratzen Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen eta foru-erakundeen arteko eskumen-banaketa.

Como corolario de lo anterior, en su recapitulación final sostiene el Territorio Foral que el contenido de la Resolución 1945/2005, de 22 de diciembre, no supone vulneración del orden de competencias establecido entre las Instituciones Comunes y los Órganos Forales del País Vasco.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK:
FUNDAMENTOS DE DERECHO:

Lehenengoa.– Eusko Jaurlaritzak eskumen-gatazka positiboa eragin du, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren aurka. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz. Eusko Jaurlaritzak Ebazpen Batzorde honi eskatu dio beronek erabaki dezala ebazpenak ez duela errespetatzen Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen eta foru-erakundeen arteko eskumen-banaketa.

Primero.– En el conflicto positivo de competencia planteado por el Gobierno Vasco contra la Resolución número 1945 de fecha 22 de diciembre de 2005, del Director de la Secretaría Técnica del Diputado General de la Diputación Foral de Álava, por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava, se solicita por el Gobierno Vasco de esta Comisión Arbitral el correspondiente pronunciamiento de que la resolución no respeta el orden de competencias establecido entre las Instituciones Comunes y los Órganos Forales de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Erakunde errekurtsogilearen iritziz, haren uziak oinarritzeko osagai erabakigarriak dira Euskal Herriko Autonomia Estatutua, LHL, eta EHPLren egungo idazkera, eta, bereziki, horren 5, 24, 25, 77, 103, 104, 109 eta 110. artikuluak.

La Administración recurrente cifra como elemento decisorio de sus pretensiones, el Estatuto de Autonomía del País Vasco, la LTH, la actual redacción de la LPPV y en especial sus artículos 5, 24, 25, 77, 103, 104, 109 y 110.

Arabako Foru Aldundiak, Eusko Jaurlaritzaren aurkako arrazoiak azalduz, honako oinarri hauek erabiltzen ditu: LHL; EHPLren 5, 109, 110, 77 artikuluak eta 12.2 xedapen gehigarria; hitzez-hitzezko interpretazioa; eta, orobat, jurisprudentzia (bereziki gogorarazten du Konstituzio Auzitegiak EHPLren inguruan 1993. urteko maiatzaren 6an emandako 159/1993 epaia). Foru-lurraldeak azpimarratzen du, gainera, Miñoien Atalak burutu beharreko polizia-lana berezia dela. Horiek guztiak dira Arabako Foru Aldundiak erabiltzen dituen arrazoiak, aipatu ebazpena Euskal Autonomia Erkidegoko eskumen-banaketarekin bat datorrela esateko. Hori adierazteko eskatzen dio Ebazpen Batzorde honi, eta, horrekin batera, aurkeztutako gatazkari gaitziritzia emateko.

La Diputación Foral de Álava, en su argumentación de contrario, insiste en la LTH, los artículos 5, 109, 110, 77, DA 12.2 LPPV, así como en la interpretación literal y jurisprudencial (remarcando la STC 159/1993, de 6 de mayo sobre la LPPV) de su dicción y en la propia especificidad de la labor policial a realizar por la Sección de Miñones, como argumentos para que se declare conforme al orden competencial existente en el País Vasco, la citada resolución y por tanto, se desestime el conflicto planteado.

Bigarrena.– Lehenengo eta behin, gogoratu behar da Eusko Jaurlaritzak eskumen-gatazka eragin zuela, eta, bere garaian, horren izapidea onartu zela. Behin hori gertatuta, hemen argitu behar da Euskal Autonomia Erkidegoaren barruan nor den gai zehatz horren gaineko eskumenaren titularra. Kasu honetan, eskumen-banaketa ondorioztatzen dute Autonomia Estatutuak, LHL deiturikoak eta EHPL izenekoak ere. Hortaz, arazoa bete-betean sartzen da EBLren 1 eta 2. artikuluek aipatu kasuen artean. Arean ere, aurkaratutako ebazpena Arabako Foru Aldundiak eman du, eta erabakigarri gertatzen da administrazio eskuduna zein den zehazteko, lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea ezartzeko orduan, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz.

Segundo.– En primer lugar, y declarada en su día la admisión a trámite el conflicto de competencia planteado por el Gobierno Vasco, resulta evidente que lo que aquí se trata de dilucidar desde un punto de vista competencial es lo que se refiere a la titularidad de la competencia en esta materia dentro de la Comunidad Autónoma Vasca, orden de distribución competencial que resulta en nuestro caso del Estatuto de Autonomía, de la LTH, y de la LPPV, y que entra de lleno en los supuestos regulados en los artículos 1 y 2 LCA, puesto que la resolución impugnada proviene de la Diputación Foral de Álava y afecta a la determinación de la Administración competente a la hora de fijar la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava.

Hirugarrena.– Aurreko horren ondorioz, eztabaidatutako arazoaren muinean jartzen gara. Arazo hori da, izatez, eskumenari buruzko estatutu juridikoa ezartzea, Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei begira. Halakoak aipatu izan ditu dagoeneko Ebazpen Batzorde honek, apirilaren 4ko 1/2006 Ebazpenean, haien antolaketa eta jardunbideari buruzko arazoak aztertzean. Horrela, miñoi "batzuek erabaki zuten Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren araubidea onartzea; horrela, euren araubide orokorrean, EHPL deiturikoa aplikatzen zaie, lege horren xedapenek, eta, bereziki, lege horren 24, 108, 109, 110 eta 111. artikuluek ondorioztatzen duten bezala. Araubide horren ezaugarriei helduta, kontuan izan behar da miñoi-talde hori atal bat dela, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren kidego bakarraren barruan (EHPLren 24. artikulua); talde hori Eusko Jaurlaritzaren gorengo agintearen mende dago, eta aginte hori lehendakariaren bitartez gauzatzen da; haien gaineko gorengo burutza eta zuzendaritza, berriz, Eusko Jaurlaritzaren Herrizaingo Sailari dagozkio (EHPLren 5. artikulua), eta Herrizaingo Saila da, era berean ere, lan-saioaren iraupena eta antolaketa, atsedenaldiak, ordutegiak eta jaiegunak ezartzen dituena (EHPLren 77.1 artikulua), horretarako aurretiaz sindikatuetako ordezkariekin negoziazioa eginez (EHPLren 103.3.f artikulua). Miñoi horien kasuan, gainera, haien egitura organikoa, lanpostuen zerrenda eta ataletako plantilak zehaztu aurretik, kontsulta egiten zaio Arabako Foru Aldundiari (EHPLren 108. artikulua). Haren eginkizunak lege-aginduz ezarrita daude (EHPLren 110. artikulua), eta kasuan kasuko foru-aldundiaren eskumen funtzionalaren mendekoak dira. Aldundiak ahalmen berezi batzuk ditu; ahalmen horietatik bat eztabaidapeko kasuari dagokio bereziki, alegia, "oporrak baimentzea" (EHPLren 110.b artikulua). Ildo bertsutik, kasuan kasuko foru-lurraldeko diputatu nagusiaren eskumenekoa da diziplina-espedienteak hasi, horien izapidetza egin, eta falta astun nahiz arinak ezartzea (EHPLren 111. artikulua). Egoera hori duten miñoientzat, zalantzarik gabe, aplikagarria da, lan-saioaren urteko zenbaketa eta oporraldia modu substantiboan zehazteko, Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziari edo Ertzaintzari begira kasuan kasuko negoziazioan ezarritakoa (EHPLren 77.1 eta 103.3.f artikuluak). Edozein modutan ere, horrela oporrak finkatu ondoren, opor horiek izateko "baimen" zehatza kasuan kasuko foru-aldundiari dagokio; Arabako Foru Aldundia izango da eskudun, miñoien kasuan, EHPLren 110.b artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz."

Tercero.– Lo antedicho nos sitúa ante el núcleo de la cuestión discutida, que no es otro que la determinación del estatuto jurídico-competencial en relación a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava. A ellos se ha referido ya esta Comisión Arbitral en su Resolución 1/2006, de 4 de abril, en aspectos relativos a su organización y funcionamiento. Así, "... aquellos que optaron por acogerse al régimen de la Policía Autónoma o Ertzaintza, sujetos en su regulación general a lo establecido en la LPPV, tal y como resulta de las disposiciones de dicha ley especialmente los artículos 24, 108, 109, 110 y 111. La caracterización de dicho régimen viene dada por su configuración como Sección dentro de un cuerpo único de la Policía Autónoma o Ertzaintza (artículo 24 LPPV), bajo el mando supremo del Gobierno, que lo ejerce a través del Lehendakari, siendo la jefatura y superior dirección del mismo competencia del Departamento de Interior del Gobierno Vasco (artículo 5 LPPV) que es, a su vez, quien determina la duración y ordenación de la jornada de trabajo, descansos, horarios y fiestas (artículo 77.1 LPPV) mediante la correspondiente negociación con las representaciones sindicales (artículo 103.3.f LPPV). En el caso de estos Miñones, además, su estructura orgánica, relación de puestos de trabajo y plantillas de las secciones se determinarán previa consulta a la Diputación Foral de Álava. (artículo 108 LPPV) siendo sus funciones las determinadas por la ley (artículo 110 LPPV) y actuando bajo la competencia funcional de la Diputación Foral correspondiente, que tiene una serie de facultades especiales, una de ellas de aplicación al caso debatido, cual es la de "autorizar el disfrute de vacaciones" (artículo 110.b LPPV); es competencia igualmente del Diputado General del Territorio Foral correspondiente incoar expedientes disciplinarios, instruirlos e imponer sanciones faltas graves y leves (artículo 111 LPPV). A los Miñones en esta situación les resulta inequívoca la aplicación, en cuanto a la determinación sustantiva del cómputo anual de la jornada de trabajo y del régimen de vacaciones, de lo establecido en la correspondiente negociación a nivel de Policía Autónoma o Ertzaintza (artículos 77.1 y 103.3.f LPPV) si bien la "autorización" concreta para el disfrute de las vacaciones así fijadas cabrá predicarla de la Diputación Foral correspondiente, en el caso de los Miñones de la de Álava, de conformidad con lo establecido en el artículo 110.b LPPV."

Laugarrena.– Gauzak horrela ikusita, argi dago Arabako Foru Aldundiari atxikitako Miñoien Ataleko kideentzat aplikagarria dela, lan-saioaren antolaketari dagokionez, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubideari dagokionez, EHPLren 77.1. artikuluan ezarritakoa: "Herrizaingo Sailak edo kasuari dagokion toki-erakundeko aginpidedun organoak lanaldiaren iraupena eta antolaketa zehaztuko ditu, bai eta atseden, ordutegi eta jaien araubidea ere". Artikulu horren arauketa osatu behar da EHPLren 103. artikuluarekin, horrek zenbait mekanismo finkatzen baititu, Ertzaintzako funtzionarioek parte har dezaten, lan-baldintzak zehazteko orduan, eta, bereziki, hurrengo zehazteko orduan: "f) 77. atalean aipatzen diren laneguna, lan-egutegia eta oporren arauketa, eta atal horren bigarren lerroaldian ohartemandako kasuei dagozkien ordainezkoak". EHPLren 104. artikuluak ideia hori indartzen du EHPLren 103. artikuluko gaietan itunak eta hitzarmenak egin daitezkeela aipatzean; itun edo hitzarmenik lortu ezean, Gobernu Kontseilua izango da lan-baldintzak zehaztuko dituena.

Cuarto.– Vistas así las cosas, resulta evidente que respecto a los miembros de la Sección de Miñones adscrita a la Diputación Foral de Álava, resulta de aplicación, en lo relativo a la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, lo establecido en el artículo 77.1 LPPV: "La duración y ordenación de la jornada de trabajo y el régimen de descansos, horarios y fiestas serán las que se determinen por el Departamento de Interior o el órgano competente de la respectiva entidad local", complementado en su regulación por el artículo 103 LPPV, que establece los mecanismos de participación de los funcionarios de la Ertzaintza en la determinación de las condiciones de trabajo y en especial: "f) Jornada, calendario de trabajo y régimen de vacaciones, a que se refiere el apartado primero del artículo 77, así como las compensaciones relativas a los supuestos contemplados en el apartado segundo del mismo precepto". El propio artículo 104 LPPV refuerza esta idea al señalar la posibilidad de alcanzar pactos y acuerdos en las materias previstas en el artículo 103 LPPV, y que a falta de esos acuerdos, sea el Consejo de Gobierno el que determine las condiciones de trabajo.

Edozein modutan ere, aurreko interpretazio hori harmonizatu behar da EHPLren 109. artikuluan agindutakoarekin, eta, bereziki, EHPLren 110. artikuluarekin. Horrela, finkatu ahal izango dira EHPLren 110. artikuluaren hitzez-hitzezkotasuna eta horren norainokoa, betiere foru-lurraldeek gai honetan duten eskumen-eremuari eduki osoa kendu gabe. Kasu honetan, ez da alferreko gertatzen EHPLren 110. artikuluaren testua gogoratzea: "Miñoien, Foralen eta Mikeleteen sekzioetako funtzionariak, ihardutez, dagokien Foru Aldundiaren menpe egongo dira. Orohar foru-aldundiei dagokie aipatutako zerbitzuak burutzerakoan zuzeneko agintea izatea eta zerbitzuak burutzeko araubidea edo zerbitzurako oharpideak zehaztea, Eusko Jaurlaritzak eta Herrizaingo Sailak dituzten ahalmenen kaltetan gabe, bereziki hiru egiteko hauek dituztelarik: a) Sekzioaren barruan Zerbitzu-manualdiak ematea. b) Oporrak baimentzea. c) Baimenak eta lizentziak ematea."

Es necesario, sin embargo, armonizar la interpretación anterior con lo previsto en el artículo 109 LPPV y especialmente el artículo 110 LPPV, para determinar cual es el alcance de la literalidad de dicho artículo 110 LPPV, so pena de vaciar de todo contenido el ámbito competencial en esta materia de los Territorios Forales. Recordar el texto del artículo 110 LPPV citado no resulta ocioso en este caso: "Los funcionarios adscritos a las secciones de Miñones, Forales y Mikeletes dependerán funcionalmente de la Diputación Foral correspondiente, a la que competerá su mando directo en la prestación de los servicios referidos y la determinación de su régimen de prestación o manuales de servicio, sin perjuicio de las facultades que correspondan al Gobierno Vasco y al Departamento de Interior, y en particular el ejercicio de las siguientes atribuciones: a) conferir comisiones de servicios dentro de la propia sección; b) autorizar el disfrute de vacaciones; c) conceder permisos y licencias."

Artikulu hori sistematikaren arabera interpretatuz gero, ondorio moduan hauxe adieraz daiteke: EHPLren 77.1, 103 eta 104. artikuluetan ezarritakoa aintzat hartuta, lan-baldintzak finkatzeko, eta, horien barruan, lan-saioaren iraupena eta antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea finkatzeko, Ertzaintzarena orokorrean izan nahiz kasuan kasuko lurralde historikoaren foru-aldundiari atxikitako Miñioi, Foral eta Mikeleteen ataletako kideena izan, negoziazioa egin behar da Euskadiko Administrazioaren eta sindikatu-antolakuntzen ordezkarien artean. Itunik edo hitzarmenik lortu ezean, Gobernu Kontseiluak finkatuko ditu halakoak. Behin lan-baldintzok zehaztuta, kasuan kasuko lurraldearen diputatu nagusiak, EHPLren 110. artikuluarekin bat etorriz, zuzeneko agintea izango du zerbitzuak burutzen direnean, eta, ondorenez, berak zehaztuko du zerbitzuen araubidea eta berak emango ditu zerbitzuetarako oharpideak, aurretiaz EHPLren 77.1, 103 eta 104. artikuluek finkatutako esparru edo eremuaren barruan. Horrekin, esparru hori egokitu edo moldatuko du, Miñoien, Foralen eta Mikeleteen atalek ematen dituzten zerbitzuak bereziak direla gogoan izanik, atal horiek mendekotasun funtzionala baitute diputatu nagusiari begira. Gainera, bere ekimenez betearazi ahal izango ditu horiek guztiak, apirilaren 4ko 1/2006 Ebazpenean esan bezala, honako eginkizun hauek gauzatzean: "a) Sekzioaren barruan zerbitzu-manualdiak ematea. b) Oporrak baimentzea. c) Baimenak eta lizentziak ematea". Alabaina, ezin da inola ere onartu esparru hori foru-lurraldeak finkatzea, eta horixe gertatzen da gatazkapeko ebazpenaren kasuan. Horrekin, EHPL izenekoari muzin egiten zaio, eta horrela ezartzen den eskumen-araubideak urratu egiten du egun Euskal Autonomia Erkidegoan indarrean dagoen eskumen-banaketa.

Una interpretación sistemática de dicho artículo lleva a concluir que de acuerdo con lo establecido en los artículos 77.1, 103 y 104 LPPV, las condiciones de trabajo, y, dentro de ellas, la duración y ordenación de la jornada de trabajo y el régimen de descansos, horarios y fiestas de la Ertzaintza y de sus miembros de las Secciones de Miñones, Forales y Mikeletes adscritos a la Diputación Foral del Territorio Histórico correspondiente, se fijarán, bien sea por la correspondiente negociación entre los representantes de la Administración Vasca y las organizaciones sindicales, bien sea, a falta de estos pactos o acuerdos, por el Consejo de Gobierno. Una vez fijadas dichas condiciones de trabajo, será el Diputado General del Territorio correspondiente quien, de conformidad con el artículo 110 LPPV, tenga el mando directo en la prestación de servicios y determine el régimen de prestación o manual de servicios, dentro de ese marco o régimen prefijado ex artículos 77.1, 103 y 104 LPPV, para modularlo y adaptarlo a las especificidades del servicio de la Sección de Miñones, Forales o Mikeletes correspondientes –los cuales están en dependencia funcional de dicho Diputado General–, y además, con carácter propio, ejecutarlo, tal como se afirmó en la mentada Resolución 1/2006 de 4 de abril, en todo lo relativo a: "a) conferir comisiones de servicios dentro de la propia sección; b) autorizar el disfrute de vacaciones; c) conceder permisos y licencias". Lo que no cabe en ningún caso es que la fijación de ese marco pueda hacerse por parte del Territorio Foral, como ocurre con la resolución objeto de conflicto, ignorando lo dispuesto en la propia LPPV y configurando un haz competencial que excede de la actual distribución competencial vigente en el País Vasco en esta materia.

Azken finean, EHPLren 110. artikulua behar bezala interpretatuz gero, hauxe atera daiteke: Miñoiek, kasuan kasuko foru-lurraldearen diputatu nagusiari begira, mendekotasun funtzionala dute, eta zerbitzuak nola burutuko dituzten edota zerbitzuetarako oharpideak zeintzuk izango diren zehazteak berarekin dakar zerbitzu-ematearen gai zehatzak ezartzea, betiere aurretiaz itxuratutako eremuaren barruan. Eremu horren norainokoa eta ezaugarriak finkatuta daude EHPL izenekoan bertan. Horrela, lege horren arauketak eragingarritasun osoa eskuratzen du, horrek harmonizatzen baitu erakunde erkideen eta foru-erakundeen arteko eskumen-banaketa gai honetan. Modu horretan ezartzen dira, beraz, "f) laneguna, lan-egutegia eta oporren arauketa..." (EHPLren 103. artikulua). Lege horrek ezartzen du bidea, eta bide hori erakunde erkideei eskumena eratxikitzea baino ez da. Behin hori eginda, zerbitzuak nola burutuko diren zehaztea, hau da, zerbitzuak emateko orduan araubidea edo oharpideak zein izango diren zehaztea, gai zehatzak sakontzea besterik ez da, eta gai zehatz horiek dira, hain zuzen ere, kasuan kasuko foru-lurraldeko diputatu nagusiari begira, mendekotasun funtzionala dutenak eta haren zuzeneko agintepean daudenak. Gainera, diputatu nagusiari dagozkio EHPLren 110. artikuluan beren beregi aipatutako hiru gaiak: "a) Sekzioaren barruan zerbitzu-manualdiak ematea. b) Oporrak baimentzea. c) Baimenak eta lizentziak ematea". Hori guztia, begi-bistakoa den bezala, EHPLren 103 eta 104. artikuluek definitutako eremuaren barruan gauzatu behar da.

En definitiva, es una adecuada interpretación del artículo 110 LPPV antes trascrito la que lleva a reconocer que la atribución de la dependencia funcional de los Miñones al Diputado General del Territorio Foral correspondiente y la determinación de su régimen de prestación o manuales de servicio supone en todo caso el establecimiento de los aspectos concretos de la prestación de servicios, dentro de un ámbito ya configurado en cuanto a su extensión y características por los procedimientos establecidos en la propia LPPV. Así cobra toda su eficacia la regulación de dicha ley, ya que se armoniza el juego competencial entre las Instituciones Comunes y los Órganos Forales en esta materia. Establecidas de ese modo la: "f) Jornada, calendario de trabajo y régimen de vacaciones..." (artículo 103 LPPV) por la vía allí regulada, que es de competencia de las Instituciones Comunes, la determinación de los aspectos particulares relativos a la forma de prestación de servicios –lo que es el manual o régimen de prestación de servicios– y la propia prestación de servicios son las que están sujetas a la dependencia funcional y mando directo del Diputado General del Territorio Foral correspondiente. Además, le corresponden al Diputado General los tres extremos regulados expresamente en el artículo 110 LPPV: "a) conferir comisiones de servicios dentro de la propia sección; b) autorizar el disfrute de vacaciones; c) conceder permisos y licencias", todo ello, como es palmario, dentro del marco definido a través de los artículos 103 y 104 LPPV.

Bosgarrena.– Bukatzeko, komeni da aurreko eskumen-arazoa argitzea Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei begira, horiek, EHPLren 12.2 xedapen gehigarriari helduta, ez dutenean bereganatu EHPL deiturikoak Ertzaintzako funtzionarioentzat ezarritako araubidea. Nabari denez, eskumen-arazoa, kasu honetan, honetan datza: EHPLren 12.2 xedapen gehigarriaren hedadura edo norainokoaren barruan sartzen diren ala ez eztabaidapeko ebazpenean araututako gaiak.

Quinto.– Es oportuno, por último, despejar igualmente la cuestión competencial anterior respecto a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava que de acuerdo con lo establecido en la DA 12.2 LPPV, no optaron por someterse al régimen de la LPPV para los funcionarios de la Ertzaintza. Como es obvio, el tema competencial se centra aquí en determinar si el alcance y extensión de la DA 12.2 LPPV abarca también a las materias reguladas en la resolución objeto de conflicto.

Ebazpen Batzorde honek, apirilaren 4ko 1/2006 Ebazpenean, hauxe erabaki zuen: "aldian-aldian egokitu edo moldatu beharrekoak dira, besteak beste, "gizarte-aurreikuspenaren araubidea", lan-saioaren urteko zenbaketa, ordainsariak eta gizarte-onurak; egokitzapen hori burutzeko, unean uneko erabakiak hartu behar dira, eta erabaki horiek gida-lerroak izango dira Arabako Foru Aldundiko funtzionarioentzat. Aitortutako "hirurtekoak eta antzinatasuna" ere nahitaezko parametroak dira, aurrekoa zehazteko orduan. EHPLren 12.2 xedapen gehigarriak berak, gainera, interpretazio-osagai garrantzitsua ematen digu bide horretatik. Izan ere, xedapen gehigarri horren arabera, "aipatu funtzionariek bete ahal izango dituzte, hala balegokio, Arabako Foru Aldundiko lanpostuak, erakunde honek zehaztuko dituen kasu eta baldintzetan". Beste hitz batzuekin esanda, xedapenak bereizi egiten ditu miñoi horiek eta Euskal Autonomia Erkidegoko Poliziaren edo Ertzaintzaren barruan integratzea aukeratu dutenak, eta, hori egitean, haien egoera parekatzen du Arabako Foru Aldundiko langileen egoerarekin". EHPLren 12.2 xedapen gehigarriaren interpretazioak, horren hitzei so eginez gero, eduki zehatz eta xehea islazen du, eta bertan araututako horretara bakarrik mugatzen da.

Esta Comisión Arbitral, en su Resolución 1/2006, de 4 de abril, resolvió que "Tanto el "régimen de previsión social", como la "jornada de trabajo, en cómputo anual, las retribuciones y los beneficios sociales" son, desde luego de adecuación periódica en función de los sucesivos acuerdos en el tiempo que marquen la pauta para los funcionarios de la Diputación Foral de Álava. Los "trienios y antigüedad" reconocidos son igualmente parámetros necesarios a la hora de determinar lo anterior. La propia DA 12.2 LPPV nos da además otro elemento interpretativo importante en esta línea al indicar que "dichos funcionarios podrán proveer, en su caso, puestos de trabajo de dicha Administración Foral, en los casos y condiciones que por ella se determinen", esto es, les aboca a una diferenciación con los Miñones que hayan ejercitado la opción de integrarse en la Policía Autónoma o Ertzaintza y les aproxima a la situación de los trabajadores de la Diputación Foral de Álava." La interpretación de la DA 12.2 LPPV evidencia a través de la literalidad de sus palabras, un contenido preciso y determinado, ceñido exclusivamente a lo en ella regulado.

Interpretazio bidez esangura hori zabalduz gero, horren barruan sartuko lirateke "lan-saioaren iraupena eta antolaketa" edo "atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea". Zernahi gisaz, interpretazio zabal hori ez dator bat interpretatu beharreko testuaren edukiarekin, ezta hurrik eman ere. Legegileak ezarri du miñoi zehatz batzuei aplikatzen zaiela, urteko zenbaketan, Arabako Foru Aldundian hitzartutako lan-saioa. Hala bada, nekez uler daiteke lan-saioaren aipamen hori beste arazo batzuetara zabaltzea. Horren moduko interpretazio bat ez litzateke izango termino horren interpretazio hedatzailea besterik gabe. Hori baino urrunago joango litzateke, eta egiazko interpretazio sortzailea izango litzateke. Eginkizun hori, muga batzuekin bederen, zuzenbideko hutsuneen kasu zehatz batzuetan onargarria izan daiteke; baina agerikoa da kasu honetan ez dela halakorik gertatzen. Kasu honetan, ez dago inolako hutsunerik, eta araua ere ez da zehaztugabea. Haatik, legegileak argi eta garbi ezartzen du lan-saioa aplikagarria izango dela "urteko zenbaketan", eta horrek esan nahi du ez dela aplikagarria izango lan-saioarekin zerikusia duten beste arazo guztietan.

Una interpretación que ampliara ese significado, entendiendo dentro del mismo "la duración y ordenación de la jornada de trabajo" o el "régimen de descansos, horarios y fiestas" es totalmente ajena al contenido del texto objeto de interpretación. Si el legislador establece que se aplica a determinados Miñones la jornada laboral convenido en la Diputación Foral de Álava "en su cómputo anual", es difícilmente comprensible que se pueda extender la referencia a la jornada laboral a otras cuestiones diferentes de la señalada. Una interpretación como la anterior no sería una interpretación meramente extensiva de ese término. Iría mucho más lejos, constituyendo una verdadera interpretación creativa, función que con limitaciones podría asumirse en supuestos de lagunas del Derecho, lo que a todas luces no sucede en este caso. No se está ante ninguna carencia o imprecisión de la norma. Al contrario, el legislador establece claramente que la jornada de trabajo resultará de aplicación "en su cómputo anual", lo que quiere decir que no tendrá aplicación en el resto de cuestiones relacionadas con la jornada de trabajo.

Arauak gainerako salbuespenak ezartzen dituenean, baieztatu egiten du interpretazio hori. Arauak bere horretan uzten du, orobat, Miñoiei aplikatzea "hirurtekoak eta antzinatasuna", halakoak ezarrita baitaude Arabako Foru Aldundiko funtzionarioen arauetan. Horrek berriro ere erakusten du haiei aplikagarri zaiela gai zehatz horiei buruzko arauketa, baina ez besterik. Interpretazio hori bat dator interpretazioari buruzko printzipio orokorrarekin; printzipio horren eretzean, salbuespenak modu hertsian interpretatu behar dira. Kasu honetan onartuko balitz "lan-saioaren iraupena eta antolaketa" eta "atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea" lan-saioaren barruan sartzen direla, orduan printzipio hori urratuko litzateke, eta, horrez gain, lehen aipatu bezala, egiazko interpretazio sortzailea egingo litzateke. Zenbait salbuespen izateak ez du justifikatzen beste bat sortzea. Bestalde ere, egia da lan-saioaren urteko zenbaketa desberdina dela, baina horrek ez dauka eraginik jaiegunen, atsedenaldien eta ordutegien araubidean, ezta lan-saioaren iraupen eta antolaketan ere, salbu eta, zentzuzkoa denez, urteko zenbaketari dagokionez. Beste gauza bat adieraziz gero, okerreko ondorio hau aterako litzateke: Ertzaintzako funtzionarioen artean desberdintasunak daude, oporrak hartzeari dagokionez, oporrok desberdinak izan baitaitezke antzinatasunaren arabera, eta horrek oztopatu egiten du lan-saioaren iraupena edota atsedenaldien, ordutegien edo jaiegunen egutegia antolatzea.

Las demás excepciones que establece la norma abundan en esta interpretación. La norma salva también la aplicación a los Miñones de los "trienios y antigüedad" previstos en las normas aplicables a los funcionarios de la Diputación Foral de Álava, lo que quiere decir nuevamente que les resultará de aplicación solamente la normativa relativa a esas cuestiones y nada más. Esta interpretación es acorde con el principio general de la interpretación de acuerdo con el cual las excepciones deben interpretarse restrictivamente. En este caso, si se estimara que dentro de la jornada laboral habría que entender también la "la duración y ordenación de la jornada" o el "régimen de descansos, horarios y fiestas" no se estaría solamente incumpliendo ese principio, sino además, tal como antes se ha señalado, realizando una verdadera interpretación creativa. La existencia de varias excepciones no justifica la creación de una nueva. Por otro lado, el hecho de que el cómputo anual de la jornada de trabajo sea diferente, no afecta al régimen de festivos, descansos, horarios, ni a la duración y ordenación de la jornada de trabajo, salvo claro está, al cómputo anual. Decir otra cosa sería entender que las diferencias existentes entre los funcionarios de la Ertzaintza en cuanto al derecho a disfrutar de vacaciones, que puede ser diferente según la antigüedad, impide ordenar la duración de la jornada de trabajo o el calendario de descansos, horario o fiestas.

Labur-zurrean, Eusko Jaurlaritzak eskumen-gatazka positiboa eragin du, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren aurka. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz. Esandakoren ondorioz, bidezkoa da eskumen-gatazka positibo horri oniritzia ematea.

En conclusión, procede estimar el conflicto positivo de competencia planteado por el Gobierno Vasco respecto de la Resolución 1945/2005, de 22 de diciembre, por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava.

EPAITZA
FALLO

Azaldutakoa aintzakotzat hartuta, Ebazpen Batzordearen Osoko Bilkurak hauxe

En atención a todo lo expuesto, el Pleno de la Comisión Arbitral

EBATZI DU:
HA RESUELTO:

Eusko Jaurlaritzak eskumen-gatazka positiboa eragin du, 2005. urteko abenduaren 22ko 1945/2005 Ebazpenaren aurka. Ebazpen hori Arabako Foru Aldundiko Diputatu Nagusiaren Idazkaritza Teknikoko zuzendariak eman zuen, eta, haren bitartez, 2006. urterako onetsi ziren lan-saioaren antolaketa, eta atsedenaldien, ordutegien eta jaiegunen araubidea, horiek guztiak Arabako Foru Aldundiko Miñoien Ataleko kideei esleituz. Ebazpen Batzorde honek oniritzia ematen dio gatazka positibo horri, eta eztabaidatutako eskumena erakunde erkideei dagokiela adierazten du.

Estimar el conflicto positivo de competencia planteado por el Gobierno Vasco en relación con la Resolución 1945/2005, de 22 de diciembre, del Director de la Secretaría Técnica del Diputado General de la Diputación Foral de Álava, por la que se aprueba para el ejercicio 2006 la ordenación de la jornada de trabajo, del régimen de descansos, horarios y fiestas, asignándolos a los miembros de la Sección de Miñones de la Diputación Foral de Álava, declarando que la competencia controvertida corresponde a las Instituciones Comunes en los términos ya expuestos.

Ebazpen hau alderdiei jakinaraziko zaie eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian nahiz Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofizialean argitaratuko da. Hala erabaki dute batzordekideek, eta izenpetu ere; eta nik, idazkariak, horren fede ematen dut.

La presente Resolución se notificará a las partes y se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava. Lo acuerdan los componentes de la Comisión que la suscriben y de la cual yo, el Secretario, doy fe.


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