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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

134. zk., 2004ko uztailaren 15a, osteguna

N.º 134, jueves 15 de julio de 2004


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Bestelako Xedapenak

Otras Disposiciones

Lurralde Antolamendu eta Ingurumen Saila
Ordenación del Territorio y Medio Ambiente
3871
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138/2004 DEKRETUA, uztailaren 6koa, Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoak, nahitaezko desjabetzea egiteko, "Olabarri-Undurragan (Zeanuri) Arratia ibaiko ur-etorriaren neurketa-tokia egiteko proiektua" burutzeko beharrezkoak diren ondasun eta eskubideak lehenbailehen hartu behar dituela deklaratzeko dena.

DECRETO 138/2004, de 6 de julio, por el que se declara de urgencia la ocupación por el Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia, a efectos de expropiación forzosa, de los bienes y derechos afectados por el "Proyecto de Estación de Aforos en el río Arratia en Olabarri-Undurraga (Zeanuri)".

"Olabarri-Undurragan (Zeanuri) Arratia ibaiko ur-etorriaren neurketa-tokia egiteko proiektua" burutzeko desjabetu behar diren ondasun eta eskubideak hasiera batean jendaurrean jartzea erabaki zuen Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoko Zuzendaritza Batzordeak, 2003ko abenduaren 2ko erabaki bidez. Ondoren, 2004ko martxoaren 30ean egindako bilkuran erabaki zen Eusko Jaurlaritzari nahitaezko desjabetzearen eraginpean dauden ondasun eta eskubideak lehenbailehen hartu beharrekoak direla deklaratzeko eskatzea, Nahitaezko Desjabetzeari buruzko Legearen 52. artikuluan ezarritakoaren arabera.

Por acuerdo del Comité Directivo del Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia, de 2 de diciembre de 2003, se sometieron inicialmente a información pública, a efectos de expropiación forzosa, los bienes y derechos afectados por el "Proyecto de Estación de Aforos en el río Arratia en Olabarri-Undurraga (Zeanuri)". Posteriormente, en sesión celebrada en fecha 30 de marzo de 2004 se acordó solicitar ante el Gobierno Vasco la declaración de urgente ocupación de los bienes y derechos afectados por la expropiación forzosa, al amparo de lo dispuesto en el artículo 52 de la Ley de Expropiación Forzosa.

Lehenbailehen hartu beharreko ondasun eta eskubideak banaka eta zehaztuta agertzen dira espedientean jasotako zerrendan, zeintzuk diren jakiteko beharrezkoak diren datuekin. Zerrenda hori jendaurrean jarri zen zegokion garaian eta, administrazio-espedientean adierazten denez, ez zen inolako alegazio-idazkirik aurkeztu.

Los bienes y derechos a los que se concreta la declaración de urgente ocupación han quedado determinados e individualizados con los datos suficientes para su identificación en la relación confeccionada al efecto y que obra en el expediente, la cual, en su momento, fue sometida a información pública, no habiéndose presentado ningún escrito de alegaciones, según consta en el expediente administrativo.

Zerbitzu teknikoek ikusi dutenez, ez dago espedientea izapidetzeko inolako oztoporik.

Los servicios técnicos han observado que no existe obstáculo urbanístico para la tramitación del expediente.

Ondasun eta eskubide horiek hartzea luza ezinezkotzat jotzen da honako arrazoi hauengatik:

Se estima inaplazable la ocupación por las siguientes circunstancias:

Undurragako urtegia Urtegi handiak Eraiki eta Ustiatzeko Proiekturako Jarraibidearen eraginpean dago eta baita Presa eta Urtegien Segurtasunerako Araudi Teknikoaren pean ere. Honela dio araudi tekniko horren 15.1 artikuluak: "Urak usteko maniobrek ez dute urik gabeko ibilgurik ekarriko, ibaian behera urtegirik egon ezean naturalki sortuko liratekeen kalteak baino handiagoak eragingo lituzketenak". Bestalde, Undurraga Urtegia Ustiatzeko Arauetan jasota dago uholde-garaian urtegia ustiatzeko jardunbidea. Jardunbide horren arabera, lehenik Arratia ibaiaren emariari erreparatuko zaio, emari desberdinen arabera estrategia operatibo bat edo beste erabiltzeko.

La presa de Undúrraga está sujeta a la Instrucción para el Proyecto, Construcción y explotación de Grandes Presas, así como al Reglamento Técnico sobre seguridad de Presas y Embalses, en cuyo artículo 15.1 se indica: "La maniobra de los órganos de desagüe no deberá dar lugar a caudales desaguados que originen daños aguas abajo superiores a los que se podrían producir naturalmente sin la existencia del embalse". Por otro lado, en las Normas de Explotación de la Presa de Undúrraga, se recoge la operativa de explotación en caso de avenidas, según la cual se atenderán en primer lugar los aportes del río Arratia, para que en función de los caudales aportados se utilice una determinada estrategia operativa.

Adierazitako guztiaren ondorioz, garbi ikus daiteke garrantzitsua dela Arratia ibaiak Undurraga Urtegiari egiten dion ur-ekarpena neurtzeko sistema bat edukitzea, ohiko eta ez ohiko uholde-garaietarako baliagarria izango dena.

Por todo lo expuesto se puede ver la importancia y la necesidad de disponer de un sistema de aforo de caudales de aportación del río Arratia al embalse de Undúrraga, suficientemente válido en situaciones de avenidas ordinarias o extraordinarias.

Gaur egun badago ur-etorriaren neurketa-toki bat leku horretan, baina zenbait arazo direla medio, ez da operatiboa bete beharko lituzkeen helburuetarako. 6,4 m-ko zabalerako eta 12 m-ko luzerako sekzio errektangularreko kanal bat, negurako isurtegi bat eta udarako beste estuago bat dituen instalazioan obturazioak gertatu ohi dira aldizka, ibaiak dakartzan materialak pilatzen direlako. Halaber, estazioa txikiegi geratu da eta, beraz, 10 urtean behingo uholde txikiekin ere gainezka egiten du; zehazki esateko, gaur egungo baldintzetan instalazioak 20,98 m3/s-ko balioarekin egiten du gainezka, eta jasotako ur-etorri handiena 1983. urtekoa da 51,76 m3/s-ko balioarekin. Ondorioz, beharrezkoa eta presazkoa da ur-etorri ertain eta handiak neurtzeko balioko duen ur-etorriaren neurketa-toki berria eraikitzea.

Actualmente existe una estación de aforos en dicho lugar, pero presenta varios problemas que hacen que no sea operativa para los fines a que debe servir. La estalación consta de un canal de sección rectangular de 6,4 m. de anchura y 12 m. de longitud, de un vertedero de invierno y otro de verano más estrecho, periódicamente se producen obturaciones, debido a la acumulación de acarreos del río. Asimismo, la estación está infradimensionada, por lo que con avenidas menores de la de 10 años de periodo de retorno se ve desbordada, en concreto, el desbordamiento en las condiciones actuales se produce para un valor de 20,98 m3/sg, siendo el caudal máximo conocido el registrado en el año 1983, de 51,76 m3/sg. Por todo lo expuesto se considera necesario y urgente proceder a ejecutar una estación de aforos nueva que sea válida para aforar caudales medios y altos.

Euskal Herriko Lurralde Antolakuntzari buruzko maiatzaren 31ko 4/1990 Legearen 26.1.f) artikuluan xedatzen denaren arabera, Eusko Jaurlaritzari dagokio nahitaez desjabetu beharreko ondasun eta eskubideak lehenbailehen hartu beharrekoak direla deklaratzea nahitaezko desjabetzeak honako hauek hartzen dituenean: egikaritzapen-unitate osoak, lurraldearen hirigintza-antolaketari dagozkion sistema orokorrak edo antolaketa horren elementuren bat eta lurzoru urbanoan egin beharreko egintza isolatuak. Goian aipatutako Lege horrek 26.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, orduko Hirigintza, Etxebizitza eta Ingurugiro sailburuari zegokion horretarako proposamena Jaurlaritzaren Kontseiluan aurkeztea.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 26.1 f) de la Ley 4/1990, de 31 de mayo, de Ordenación del Territorio del País Vasco, corresponde al Gobierno Vasco acordar la declaración de urgencia de la ocupación de los bienes y derechos afectados por la aplicación de la expropiación forzosa a unidades de ejecución completas, sistemas generales de la ordenación urbanística del territorio o a la de alguno de sus elementos o para la realización de actuaciones aisladas en suelo urbano, correspondiendo al Consejero del entonces Departamento de Urbanismo, Vivienda y Medio Ambiente, de acuerdo con lo establecido en el artículo 26.2 del mismo texto legal, elevar al Consejo de Gobierno la correspondiente propuesta.

Ondorioz, Lurralde Antolamendu eta Ingurumen sailburuaren proposamenez eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2004ko uztailaren 6an egindako bilkuran aztertu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta del Consejero de Ordenación del Territorio y Medio Ambiente, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su reunión del día 6 de julio de 2004,

XEDATU DUT:
DISPONGO:

Artikulu bakarra.– Nahitaezko Desjabetzeari buruzko Legearen 52. artikuluan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Lurralde Antolakuntzari buruzko Legearen 26.ean xedatutakoari jarraituz, "Olabarri-Undurragan (Zeanuri) Arratia ibaiko ur-etorriaren neurketa-tokia egiteko proiektua" burutu dadin egin beharreko desjabetzea egiteko beharrezkoak diren ondasun eta eskubideak Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoak lehenbailehen hartu beharrekoak direla deklaratzea. Berariaz hasarazitako espedientean jasotako zerrendan daude banaka zehaztuta ondasun eta eskubide horiek.

Artículo único.– De conformidad con lo dispuesto en los artículos 52 de la Ley de Expropiación Forzosa y 26 de la Ley de Ordenación del Territorio del País Vasco, se declara urgente la ocupación por el Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia, a efectos de expropiación forzosa, de los bienes y derechos concretados e individualizados en la relación obrante en el expediente instruido al efecto y necesarios para la realización del "Proyecto de Estación de Aforos en el río Arratia en Olabarri-Undurraga (Zeanuri)".

Vitoria-Gasteizen, 2004ko uztailaren 6an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 6 de julio de 2004.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Lurralde Antolamendu

El Consejero de Ordenación del Territorio

eta Ingurumen sailburua,

y Medio Ambiente,

SABIN INTXAURRAGA MENDIBIL.

SABIN INTXAURRAGA MENDIBIL.


Azterketa dokumentala


Análisis documental