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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

130. zk., 2004ko uztailaren 9a, ostirala

N.º 130, viernes 9 de julio de 2004


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Otras Disposiciones

Herri-Kontuen Euskal Epaitegia
Tribunal Vasco de Cuentas Públicas
3735
3735

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2004ko urtarrilaren 26an hartutakoa, "Larrinbe eta Lezamako Kontzejuen 1999, 2000 eta 2001eko urtealdien" fiskalizazio txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del informe de fiscalización de los "Concejos de Larrimbe y Lezama correspondiente a los ejercicios 1999, 2000 y 2001", adoptado en sesión de 26 de enero de 2004.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2004ko urtarrilaren 26an egindako bilkuran, honako hau

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 26 de enero de 2004, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

"Larrinbe eta Lezamako Kontzejuen 1999, 2000 eta 2001eko urtealdien" legezkotasunaren fiskalizazio txostena, Erabaki honen Eranskin gisa ageri dena, behin betiko onestea.

Aprobar con carácter definitivo el Informe de fiscalización de legalidad de los "Concejos de Larrimbe y Lezama correspondiente a los ejercicios 1999, 2000 y 2001", que figura como Anexo al presente Acuerdo.

Txostenaren ondorioak, HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluan aurreikusitakoari jarraiki, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkari Ofizialean eta Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofizialean argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP / HKEE, la publicación de sus conclusiones en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava.

Vitoria-Gasteiz, 2004ko urtarrilaren 26a.

Vitoria-Gasteiz, a 26 de enero de 2004.

HKEEren lehendakaria,
La Presidenta del TVCP,
MARÍA ASUNCIÓN MACHO BERROYA.
MARÍA ASUNCIÓN MACHO BERROYA.
ERANSKINA
ANEXO
LARRINBE ETA LEZAMAKO KONTZEJUEN 1999, 2000 ETA 2001EKO FISKALIZAZIO TXOSTENA
INFORME DE FISCALIZACIÓN DE LOS CONCEJOS DE LARRIMBE Y LEZAMA DE 1999, 2000 Y 2001

Sarrera

Introducción

Larrinbe eta Lezamako Kontzejuei buruzko 1999, 2000 eta 2001eko txosten hau Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren (aurrerantzean HKEE) 1/1988 Legeari jarraiki mamitu dugu eta Arabako Batzar Nagusien Ogasun, Finantza eta Aurrekontuen Batzordeak eskatuta Epaitegi honen 2002ko ekaina-2003ko maiatza aldirako Urteko Lan Programan barne hartua dago.

El presente informe sobre los Concejos de Larrimbe y Lezama para los ejercicios 1999, 2000 y 2001 se efectúa de acuerdo con la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas (en adelante, TVCP), estando incluido en el Programa Anual de Trabajo de este Tribunal para el período junio 2002 – mayo 2003, a petición de la Comisión de Hacienda, Finanzas y Presupuestos de las Juntas Generales de Álava.

Txosten honek honako alderdiok besarkatzen ditu:

Este informe abarca los siguientes aspectos:

– Legezkoak: Obra, ondasun eta zerbitzuen kontratazioaren alorrean (prozeduraren analisia), zuzenbide publikoko sarrerei buruzko arautegia (tasa eta prezio publikoak kobratzeko ordenantzak eta dirulaguntza arrunta eta kapitalezkoak) eta bestelako ondare sarrerak; bestelako alderdi formaletan eta izapidekoetan arautegia betetzea (Auzo Batzarretako edo kasua balitz, Administrazio Batzordeetako aktak, Entitatearen aurrekontuaren urteko proiektua egitea, ondasun eta eskubideen Zerrenda egin eta mantentzea eta Kontzeju-Errolda mamitu eta mantentzea).

– Legales: en las áreas de contratación de obras bienes y servicios, (análisis del procedimiento), normativa sobre ingresos de derecho público (ordenanzas para el cobro de tasas y precios públicos y subvenciones corrientes y de capital) y otros ingresos patrimoniales (normativa sobre aprovechamientos forestales) y cumplimiento de la normativa en otros aspectos formales y de tramitación (actas de Juntas Administrativas, elaboración del proyecto anual del Presupuesto de la Entidad, elaboración y mantenimiento del Inventario de bienes y derechos, elaboración y mantenimiento del Padrón Concejil).

– Kontularitzakoak: kontuak ezargarri den eredu-orri ofizialaren arabera egiten diren aztertuko dugu, urtealdian egindako kobrantza eta ordainketak besarkatzen dituena. Erantsitako kontuak aurrekontuzko kontzeptuen arabera sailkatu ditu HKEEk, kobrantza eta ordainketa kontuak abiaburu hartuta.

– Contables: se analiza si las cuentas se elaboran de conformidad con el modelo oficial que resulta de aplicación, que incluye los cobros y pagos realizados en el ejercicio. Las Cuentas adjuntas han sido clasificadas por conceptos presupuestarios por el TVCP a partir de sus cuentas de cobros y pagos.

Txostenak urteko kontuak pezeten moneta unitatean aurkezten ditu, txanpon hori indarrean zegoeneko 3 urtealdi jarraian besarkatzen baititu.

El informe presenta las cuentas anuales en la unidad monetaria de pesetas por abarcar 3 ejercicios consecutivos en los que esta moneda estaba vigente.

Arabako Lurralde Historikoaren Kontzejuak 11/1995 FAk arautzen ditu, lurralde izaerako toki entitate modura definitzen dituena, nortasun juridiko propio eta jarduteko gaitasuna dutenak; legemendeak udalerriak osatzen duena baino zabalera txikiagoko lurralde barrutia besarkatzen du (1.2 art.).

Los Concejos del Territorio Histórico de Álava están regulados por la NF 11/1995 que los define como entidades locales de carácter territorial que, con personalidad jurídica propia y capacidad de obrar, ejercen su jurisdicción en una demarcación territorial de menor extensión que la constituida por el término municipal (art. 1.2).

Kontzejuak irekiak edo itxiak izan daitezke; irekietan, gobernamendua auzokideen batzar bidez gauzatzen da eta administrazioa, eurek hautatutako Administrazio Batzordeak egiten du; itxietan, berriz, gobernua eta administrazioa Administrazio Batzorde batek egiten ditu.

Los Concejos pueden ser abiertos o cerrados, siendo los primeros aquéllos en los que el gobierno se realiza por la Asamblea Vecinal y la administración por una Junta Administrativa por ellos elegida; en los cerrados, tanto el gobierno como la administración se realiza por una Junta Administrativa.

Kontzejuetako gobernu atalak honako hauek dira:

Los órganos de gobierno de los Concejos son:

– Kontzeju irekiko Auzokideen Batzarra.

– Asamblea Vecinal del Concejo abierto.

– Gobernatzaile-Presidentea.

– Regidor-Presidente.

– Administrazio Batzordea.

– Junta Administrativa.

Honez gain, idazkari lanak egiten dituen Eskribau bat daukate, bai Auzokideen Batzarrekoa, baita Administrazio Batzordekoa ere.

Además, cuentan con un "Fiel de Fechos" que ejerce las funciones de secretario, tanto de la Asamblea Vecinal como de la Junta Administrativa.

Arabako Kontzejuei 11/1995 FAk egotzitako eskumenak tradizioz dagozkienak dira eta udalerria baino jardute esparru txikiagoko Erakundeei legeek egozten dizkietenak, eta zehazki (7. art.):

Las competencias atribuidas por la NF 11/1995 a los Concejos alaveses son las que tradicionalmente les correspondan y las que las leyes atribuyan a los entes territoriales de ámbito inferior al municipio, y en particular (art. 7):

– Entitatearen jabetzako erabilera edo zerbitzu publikoa emateko instalakuntzak eraiki, zabaldu, zaindu eta zaharberritzea.

– La construcción, ampliación, conservación y reparación de las instalaciones de uso o servicio público de titularidad de la Entidad.

– Landabide, mendi, iturri eta Kontzejuarenak berarenak diren gainerako erabiltzeko ondasun eta zerbitzu publikoa emateko direnen zaintza.

– La policía de caminos rurales, montes, fuentes y de los demás bienes de uso y de servicio público propios del Concejo.

– Ondarea administratu, zaindu eta arautzea, baso ondarea barne.

– La administración, conservación y regulación de su patrimonio, incluido el forestal.

– Kontzejuaren lurralde esparruan kokatutako obren programazioa, proiekzioa, exekuzioa eta zerbitzu ematea, Kontzejuaren berariazko interesei dagokiena.

La programación, proyección, ejecución de obras y prestación de servicios comprendidos en el ámbito territorial del Concejo correspondientes a los intereses específicos del mismo.

Erakunde hauen urteko mugimendu ekonomikoari dagokionez, ezargarria den arautegiak soilik agintzen du urtean zehar egiten diren sarrera-gastuak behar bezala izapidetutako Kontuen Liburuaren molde ofizial batean erregistratzeko. Kontu hauek Administrazio Batzordeak dagokien urteaz hurrengoaren martxoaren 1a baino lehenago oniritzi beharko ditu eta Arabako Foru Aldundiari aurkeztuko dizkio hurrengo maiatzaren 1a baino lehenago, horien kopia eta aurkeztu diren erreklamazioena igorriz (40.art.).

En cuanto al movimiento económico anual de estas entidades la normativa de aplicación, únicamente exige el registro de los ingresos y gastos que se produzcan durante el año natural en un modelo oficial de Libro de Cuentas debidamente diligenciado. Estas cuentas deberán aprobarse por la Junta Administrativa antes del 1 de marzo del año siguiente a que se refieran y se dará cuenta de ellas a la Diputación Foral de Álava antes del día 1 de mayo siguiente, remitiendo copia de las mismas así como de las reclamaciones que se hubieran presentado (art.40).

AFAk mamitutako Kontuen Liburuaren molde ofizialak, gainera, Kontzejuak zorpetutako maileguak -urtealdiko abenduan amortizatzeko daudenak- xehetasunez jasotzen dituen eranskina barne hartzen du eta kaxako izakinaren egiaztagiria.

El modelo oficial de Libro de Cuentas elaborado por la DFA incluye además un anexo donde se detallan los préstamos contraídos por el Concejo pendientes de amortización a diciembre del ejercicio y una comprobación de la existencia en caja.

Hona hemen aztergai izan ditugun Kontzejuak, Kontzeju mota, 2001eko abenduaren 31n biztanleria Kontzejuko erroldaren arabera eta zein udalerritakoak diren:

Los Concejos analizados, el tipo de Concejo, la población según el padrón concejil y el municipio al que pertenecen son los siguientes:

KONTZEJUA	MOTA	BIZTANLERIA	UDALERRIA

Larrinbe	Itxia	289	Amurrio

CONCEJO	TIPO	POBLACIÓN	MUNICIPIO

Lezama	Itxia	281	Amurrio

Larrimbe	Cerrado	289	Amurrio

* Amurrioko udalak emandako datuak.

Lezama	Cerrado	281	Amurrio

Ematen dituzten zerbitzuak, guztiak ere 11/1995 FAren 7. 1 art.an jasoak, honako hauek dira:

* Datos suministrados por el Ayuntamiento de Amurrio.

	LARRINBE	LEZAMA

Los servicios que prestan, todos ellos recogidos en el art.7 de la NF 11/1995, son los siguientes:

Mediku Zerbitzua	Ez	Ez

	 LARRIMBE	LEZAMA

Ura: Bideraketa	Bai	Bai

Servicio médico	No	No

Ura: Banaketa 	Bai	Bai

Agua: Conducción	Sí	Sí

Ura: Saneamendua	Bai	Bai

Agua: Distribución 	Sí	Sí

Ura: Klorazioa	Ez	Bai

Agua: Saneamiento	Sí	Sí

Argiteria publikoa	Bai	Bai

Agua: Cloración	No	Sí

Hilerria	Bai	Bai

Alumbrado Público	Sí	Sí

Gizarte Zentroa	Ez	Ez

Cementerio	Sí	Sí

Bide publikoak garbitu eta mant	Ez	Ez

Centro Social	No	No

Landabideak mantentzea	Bai	Bai

Limpieza y mant. vías públicas	No	No

Lorategiak mantentzea	Bai	Bai

Mantto. caminos rurales	Sí	Sí

Baso ondarea mantentzea	Bai	Bai

Mantto. de jardines	Sí	Sí

I.– Ondorioak

Mantto. patrimonio forestal	Sí	Sí

I.1.– Legea Betetzeari Buruzko Iritzia

I.– Conclusiones

I.1.1.– Larrinbe

I.1.– Conclusiones sobre el cumplimiento de legalidad

Ez da huts adierazgarririk sumatu ekonomia-finantza jarduera arautzen duen arautegia betetzean aztergai izan ditugun 1999, 2000 eta 2001eko urtealdietan.

I.1.1.– Larrimbe

I.1.2.– Lezama

No se han detectado deficiencias significativas en el cumplimiento de la normativa que regula su actividad económica-financiera en los ejercicios 1999, 2000 y 2001 analizados.

Garrantzizko iritzitako honako huts hauek azaleratu dira:

I.1.2.– Lezama

– Lezamako Administrazio Batzordearen akta liburuak ez ditu aktak dagokion hurrenkera kronologikoarekin erregistratzen eta honek Arabako Lurralde Historikoaren Kontzejuei buruzko 11/1995 Foru Arauaren 30. artikulua urratzen du.

Se han detectado las siguientes deficiencias consideradas significativas:

– Urtealdian zehar egindako gastuen agiri egiaztagarria ez da gordetzen, ezta kontratazioen esleipenean erabilitako prozedurena ere, behin Arabako Foru Aldundiari kontuen liburuen aldakia igorri zaiolarik, Idazkariak desegin egiten baititu.

– El libro de actas de la Junta Administrativa de Lezama registra las actas sin el debido orden cronológico incumpliendo el artículo 30 de la Norma Foral 11/1995 de Concejos del Territorio Histórico de Álava.

– Ez da ondasunen zerrendarik existitzen, nahiz 1999ko ekainaren 2ko agirian ondasun eta eskubideen zerrendaren onirizpena dagoen (11/1995 FAren 42. art.).

– No se guarda la documentación justificativa de los gastos incurridos durante el ejercicio ni de los procedimientos seguidos en la adjudicación de las contrataciones, procediendo el "Fiel de Fechos" a su eliminación, una vez enviados la copia de los libros de cuentas a la Diputación Foral de Álava

I.2.– Kontuei Buruzko Ondorioak

– No existe inventario de bienes aunque en acta de 2 de junio de 1999 conste una aprobación de inventario de bienes y derechos, (art. 42 NF 11/95).

I.2.1.– Larrinbe

I.2.– Conclusiones sobre las Cuentas

Larrinbeko Kontzejuaren Kontuen Liburuek egoki erakusten dituzte entitate honek 1999, 2000 eta 2001eko urtealdietan izandako urteko eragiketa ekonomikoak, Epaitegi honek egindako egiaztagirien arabera.

I.2.1.– Larrimbe

I.2.2.– Lezama

Los Libros de Cuentas del Concejo de Larrimbe expresan debidamente los movimientos económicos anuales de esta entidad para los ejercicios 1999, 2000 y 2001, de acuerdo con las comprobaciones realizadas por este Tribunal.

Lezamako kontuen liburuetan garrantzizko iritzi ditugun honako alderdi hauek azaleratu ditugu:

I.2.2.– Lezama

– Ezin egiaztatu izan ditugu 1999 eta 2001eko urtealdietako Kontuen Liburuetan erregistratzen diren baso aprobetxamenduek eragindako sarrerak, hurrenez hurren 46.377 eta 2.367 milaka pezeta egiten dutenak (278.731 eta 14.226 euro), izan ere, hirugarren sortaren esleipen hartzailearen izenean erregistratutako sarrera, zuhaiztiaren enkantea zati-banatzen den hirutatik, ez baitator bat esleipenaren zenbatekoarekin (esleipena 3.050 milaka pezeta, 18,3 mila euro; eta erregistratutako sarrera 10.000 milaka pezeta, 60,10 mila euro); halaber, 2001eko urtealdiari

En los libros de cuentas de Lezama se han detectado los siguientes aspectos que consideramos significativos:

dagokion erregistroan 2.367 milaka pezeta (14.226 euro) identifikatu gabeko sarrera bat dago aprobetxamenduen kontzeptuan.

No hemos podido comprobar los ingresos por aprovechamientos forestales que se registran en los Libros de Cuentas correspondientes a los ejercicios 1999 y 2001, que ascienden a 46.377 y 2.367 miles de pesetas respectivamente (278.731 y 14.226 euros), ya que el ingreso registrado a nombre del adjudicatario del tercer lote, de los tres en que se divide la subasta de arbolado, no coincide con el importe de la adjudicación (adjudicación 3.050 miles de pesetas, 18,3 miles de euros e ingreso registrado 10.000 miles de pesetas, 60,10 miles de euros), y en el registro correspondiente al año 2001 consta un ingreso no identificado por el concepto de aprovechamientos de 2.367 miles de pesetas (14.226 euros) no identificado.

– Inbertsioei dagokienez, Administrazio Batzordean ez daude egindako esleipenen espedienteak; prozedura alternatiboak erabili ditugu (hornitzaileei kontsulta; Arabako Foru Aldundiak emandako dirulaguntza espedienteen kontsulta) saldoen zuzentasuna erakutsi digutenak. Gastuen gainerako kapituluei dagokienez, Administrazio Batzorde honek ez du egindako diru-fondoen arrazoizkotasuna justifikatzea bideratuko duen inongo euskarririk mantendu.

En cuanto a las inversiones, no consta en la Junta Administrativa expedientes de las adjudicaciones realizadas, hemos aplicado procedimientos alternativos (consulta proveedores, consulta expedientes de subvenciones concedidos por Diputación Foral de Álava) que nos ha satisfecho de la bondad de los saldos. Respecto al resto de los capítulos de gastos esta Junta Administrativa no mantiene soporte alguno, que permita justificar la razonabilidad de las disposiciones de fondos realizadas.

II.– Kudeaketaren Alderdiak eta Gomendioak

II.– Aspectos de Gestión y Recomendaciones

II.1.– Irizpen Orokorrak

II.1.– Consideraciones Generales

– Kontzejuak arautzen dituen 11/1995 FAk ez du berariaz adierazten urteko aurrekontuak Kontzejuek oniritzi behar izateko derrigortasuna. Aipamen egiten die, ordea,, aurrekontuak egiteari eta aurrekontu izendapenik ez dagoenean kredituak aitortzeko eskumena duten organoei. Fiskalizatu ditugun Kontzejuetatik batek ere ez du dagokion aurrekontua egiten.

La NF 11/1995 reguladora de los Concejos, no hace referencia explícita a la obligatoriedad de aprobación de presupuestos anuales por los Concejos. No obstante, hace referencia a la elaboración de éstos y a los órganos competentes para el reconocimiento de créditos cuando no existe consignación presupuestaria. Ninguno de los Concejos fiscalizados realiza el correspondiente presupuesto.

Sarrera eta gastuen urteko programazioak dagokion aurrekontua egiteko agintzen du.

La programación anual de los ingresos y gastos exige la elaboración del correspondiente presupuesto.

– Kontzejuek urtealdian egindako kobrantza eta ordainketak Kontuen Liburuko molde ofizial batean erregistratzeko derrigortasuna dute eta horretarako, kutxa irizpidea erabiltzen dute.

– Los Concejos sólo tienen obligación de registrar los cobros y pagos habidos en el ejercicio en un modelo oficial de Libro de Cuentas. utilizando por tanto el criterio de caja.

Komenigarria litzateke ekonomia-finantza egoera hobeto ezagutzeko, kontuak gainerako Administrazio Publikoak egin ohi dituen modura egitea, eragiketa ekonomikoak erregistratzeko zorpetze printzipioa erabiliz.

Sería conveniente para el mejor conocimiento de su situación económica-financiera, la elaboración de cuentas en consonancia con el resto de la Administración Pública, con aplicación del principio de devengo en el registro de las operaciones económicas.

– Arabako Lurralde Historikoaren toki erakundeei ezargarria zaien araubide juridikoak ez ditu argi bereizten entitate bakoitzari ezargarriak zaizkion eskumenak (Kontzejua, udala eta Kuadrilla). Zerbitzu bera toki entitate ezberdinek ematen dute eta are gehiago, udalerri berean, zerbitzu bera toki entitate batek baino gehiagok eman dezakete, arautegiak eskumena norena den argitzen ez duela.

– El régimen jurídico aplicable a las entidades locales del Territorio Histórico de Álava no define claramente las competencias atribuibles a cada entidad (Concejo, Ayuntamiento y Cuadrilla). El mismo servicio es prestado por distinto tipo de entidad local e incluso, en un mismo municipio, el mismo servicio puede ser prestado por más de una entidad local, sin que la normativa aclare de quien es la competencia.

Toki entitate bakoitzari ezargarriak zaizkion eskumenak garbi zehaztu behar direla uste dugu, gastu publikoaren eraginkortasun eta zuhurtasun irizpideak aintzat hartuta.

Consideramos que se deben definir claramente las competencias atribuibles a cada entidad local, atendiendo a criterios de eficacia y eficiencia del gasto público.

– Kuadrilla, Kontzeju eta Udalen arteko harremanak koordinatzeko 11/1995 FAk aurreikusiak dituen batzordeak ez dira garatu. Ildo honetan, ez da 11/1995 FAren 45. art. ere garatu, zeinak agintzen baitu Kontzejuek eta gainerako toki entitateek elkarrekiko harremanak egokituko dituztela elkarri informazioa emanez, elkar lagunduz eta elkarren eskumen esparruak errespetatuz.

– No se han desarrollado las comisiones previstas en la NF 11/1995, para coordinar las relaciones entre las Cuadrillas, Concejos y Ayuntamientos. En este sentido, tampoco se ha desarrollado el art. 45 de la NF 11/1995 que señala que los Concejos y las demás entidades locales ajustarán sus relaciones recíprocas a los deberes de información mutua, colaboración y respeto a los ámbitos competenciales respectivos.

Aztertutako Kontzejuek kudeatzen duten bolumen ekonomikoak eta kudeaketa hau gauzatzeko giza eta gauzazko baliabide ezak, batik bat obrak egiteratzeko, derrigortu egin beharko lituzke Udalak, Kuadrillak edo AFA etengabe kolaboratzera espedienteak eta administrazio agiriak izapidetzeko.

El volumen económico gestionado por los Concejos analizados y la ausencia de medios humanos y materiales para desarrollar esta gestión, en especial para la contratación de obras, debería existir una colaboración permanente de los Ayuntamientos, las Cuadrillas o de la DFA para la tramitación de los expedientes y documentos administrativos.

– 11/1995 FAren 42. artikuluak Kontzejuaren ondasun eta eskubide guztiekin zerrenda osatzeko derrigortasuna ezartzen du eta AFAri egozten dio hori egiteko beharrezko diren baliabideak eskuratzeko erantzukizuna.

– El art. 42 de la NF 11/1995 establece la obligatoriedad de formar inventario con todos los bienes y derechos del Concejo, atribuyendo a la DFA la responsabilidad de facilitar los medios necesarios para su realización.

Kontzeju askoren ondareak duen garrantzia ekonomikoa ikusita, AFAk euskarri informatiko bitartez ondasunak gaurkotu eta mantentzeko beharrezko diren prozedurak gauzatu behar lituzke.

Dada la importancia económica del patrimonio de muchos Concejos, la DFA debería establecer los procedimientos necesarios para la elaboración de los inventarios y su actualización, mediante soporte informático.

II.2.– Bestelako Hutsak

II.2.– Otras Deficiencias

II.2.1.– Larrinbe

II.2.1.– Larrimbe

Kontzeju honen Saneamendu Sistema Nagusiaren obra kontratuaren espedientean, 1999an 88.991 mila pezetan esleitu zena (535 mila euro), honako huts hauek azaleratu zaizkigu:

En el expediente del contrato de obras del Sistema Principal de Saneamiento de este Concejo, adjudicado en 1999 por 88.991 miles de pesetas (535 miles de euros) se observan las siguientes deficiencias:

1.– APKPetan esleipen irizpide modura ezartzen da lehiatzaileak onartzeko irizpide bat (Administrazio Publikoetako Kontratuen Legearen 17. art./APKL).

1.– En los PCAP se establece como criterio de adjudicación un criterio de admisión de licitadores (art. 17 Ley de Contratos de las Administraciones Públicas-LCAP).

2.– Ez da birplanteaketa egiaztatzeko akta existitzen, ezta obrak hartzeko aktarik ere (APKLren 142 eta 147. artikuluak).

2.– No existe acta de comprobación del replanteo y tampoco existe acta de recepción de las obras (arts. 142 y 147 LCAP).

3.– Obraren exekuzioa kontratuan zehaztutako epearen gainean urtebete luzatzen da, inolako luzapenik oniritzi gabe, edota zigorrik ezarri gabe (APKLren 96. art.).

3.– La ejecución de la obra se prorroga por el plazo de un año sobre el plazo establecido en el contrato sin haberse aprobado prórroga alguna o se hayan impuesto penalidades. (art. 96 LCAP).

Askarganen Basoberritze obraren espedientean, 1999an 12.983 milaka pezetan (78 mila euro) esleitutakoan, honako huts hauek aurkitu ditugu:

En el expediente de la obra de Reforestación Askargán, adjudicado en 1999 por 12.983 miles de pesetas (78 miles de euros), se observan las siguientes deficiencias:

1.– Ez dago birplanteaketa egiaztatzeko aktarik,ez eta obrak hartzeko aktarik ere (APKLren 142 eta 147. art.).

1.– No existe acta de comprobación del replanteo ni acta de recepción de las obras (arts. 142 y 147 LCAP).

2.– Obraren exekuzioa kontratuan zehaztutako epearen gainean urtebete luzatzen da, inolako luzapenik oniritzi gabe, edota zigorrik ezarri gabe (APKLren 96. art.).

2.– La ejecución de la obra se prorroga por un año y medio sobre el plazo establecido en el contrato sin haberse aprobado prórroga alguna o se hayan impuesto penalidades (art. 96 LCAP).

Larrinbeko Kontzejuak AFAk gaurkotutako ondasun zerrenda du, baina balioztatu gabe.

El Concejo de Larrimbe dispone de un inventario actualizado por la DFA pero no lo tienen valorado.

II.2.2.– Lezama

II.2.2.– Lezama

– 11/1995 FAren 18, 30 eta 32. artikuluetan araututako akta liburua ematean azaleratu diren ezbetetzeak direla eta, ezargarria den arautegia betetzea gomendatzen dugu.

– Respecto de las irregularidades en la llevanza del libro de actas regulada en los arts. 18, 30 y 32 de la NF 11/1995, recomendamos la observancia de la normativa aplicable.

Idazkariak bilkura bakoitzean akta egin behar du eta esku hartzen duen bilkuren fede eman; halaber, babestuko dela zainduko du (11/1995 FAren 18. art.).

De cada sesión el Fiel de Fechos, que ejerce las funciones de secretario, debe levantar actas y dar fe de las reuniones a las que asista así como velar por su custodia (art.18 NF 11/1995).

Aktek behar bezain argiak izan behar dute, daten araberako hurrenkeran emanak eta bilkuran aztertzen diren erabaki guztiak jasoko dituztenak, ez soilik dirulaguntza kobratzeko egiaztatu behar diren erabakiak, gogoan izanik aipatutako akten liburuan jasota ez dauden erabakiek ez dutela baliorik izango (11/1995 FAren 30 eta 32. art.).

Las actas deben ser suficientemente explícitas, ordenadas por fechas y deben recoger todos aquellos acuerdos que se traten en la sesión y no sólo los acuerdos que se deban certificar para el cobro de subvenciones, teniendo en cuenta que todos los acuerdos que no figuren inscritos en el mencionado libro de actas no serán válidos (art. 30 y 32 NF 11/1995)

– Administrazio Batzordeak ez du berariaz oniritzi dietak jaso ahal izatea Batzordekide kargua izateagatik, ezta bilkuretara joateagatik ere.

– No existe aprobación expresa por la Junta Administrativa de la percepción de dietas por el ejercicio del cargo de miembro de la Junta ni por asistencia a sesiones.

Administrazio Batzordeko kideek zeinahi kontzeptu dela ere jasotzen duten diru oro, behar bezala onartua izango du Batzordeak, eta bilkuretara joateagatiko dieten kasuan, egiaz joan izana egiaztatu beharko da.

Toda percepción dineraria por los miembros de la Junta Administrativa, por cualquier concepto, debe ser debidamente aprobada por la Junta y en el caso de dietas por asistencia a sesiones, responder a asistencias efectivas.

III.– Urteko Kontuak

III.– Cuentas Anuales

III.1.– Larrinbe

III.1.– Larrimbe

			Milaka pta.

			Miles de ptas.

	1999	2000	2001

	1999	2000	2001

KOBRANTZAK			

COBROS			

3. Tasa keta bestelako sarrerak	1.838	1.476	1.341

3. Tasas y otros ingresos	1.838	1.476	1.341

4. Transf. eta dirulag. arruntak	6.592	7.299	6.923

4. Transf. y subv. corrientes	6.592	7.299	6.923

5. Ondare sarrerak	723	379	169.594

5. Ingresos patrimoniales	723	379	169.594

6. Inbertsioak besterentzea	0	0	0

6. Enajenación de inversiones	0	0	0

7. Kapital transf. eta dirulaguntzak	32.922	31.098	6.313

7. Transf. y subv. de capital	32.922	31.098	6.313

8. Finantza aktiboen aldaketa	0	0	0

8. Variac. Activos financieros	0	0	0

9. Finantza pasiboen aldaketa	0	0	0

9. Variac. Pasivos financieros	0	0	0

GUZTIRA	42.075	40.252	184.171

TOTAL	42.075	40.252	184.171

Aurrekontuz kanpoko bestel. kobran. (Fidantzak)	1.616	0	3.759

Otros cobros extrapresupuestarios (Fianzas)	1.616	0	3.759

Hasierako diruzaintza	46.537	9.980	6.606

Tesorería Inicial	46.537	9.980	6.606

ORDAINKETAK			

PAGOS			

1. Langile gastuak	0	0	0

1. Gastos de personal	0	0	0

2. Ondasun erosketa eta zerbitzuak	3.967	6.869	4.583

2. Compra de bienes y servicios	3.967	6.869	4.583

3. Finantza gastuak	1	56	31

3. Gastos financieros	1	56	31

4. Transf. eta dirulag. arruntak	839	845	886

4. Transf. y subv. corrientes	839	845	886

6. Egiazko inbertsioak	75.441	35.202	10.726

6. Inversiones reales	75.441	35.202	10.726

7. Kapital transf.	0	0	58.256

7. Transf. capital	0	0	58.256

8. Finantza aktiboen aldaketa	0	0	0

8. Variac. Activos financieros	0	0	0

9. Finantza pasiboen aldaketa	0	654	0

9. Variac. Pasivos financieros	0	654	0

GUZTIRA	80.249	43.626	74.482

TOTAL	80.249	43.626	74.482

Aurrekontuz kanpoko bestel. ordain. (Fidantzak)	0	0	5.376

Otros pagos extrapresupuestarios (Fianzas)	0	0	5.376

Amaierako diruzaintza	9.980	6.606	114.678

Tesorería Final	9.980	6.606	114.678

III.2.– Lezama

III.2.– Lezama

			Milaka pezeta.

			Miles de ptas.

	1999	2000	2001

	1999	2000	2001

KOBRANTZAK			

COBROS			

3. Tasa keta bestelako sarrerak	2.697	2.154	2.111

3. Tasas y otros ingresos	2.697	2.154	2.111

4. Transf. eta dirulag. arruntak	7.195	10.582	6.883

4. Transf. y subv. corrientes	7.195	10.582	6.883

5. Ondare sarrerak	47.180	6.905	2.855

5. Ingresos patrimoniales	47.180	6.905	2.855

6. Inbertsioak besterentzea	0	0	0

6. Enajenación de inversiones	0	0	0

7. Kapital transf. eta dirulaguntzak	62.889	38.143	4.481

7. Transf. y subv. de capital	62.889	38.143	4.481

8. Finantza aktiboen aldaketa	0	0	0

8. Variac. Activos financieros	0	0	0

9. Finantza pasiboen aldaketa	0	0	0

9. Variac. Pasivos financieros	0	0	0

GUZTIRA	119.961	57.784	16.330

TOTAL	119.961	57.784	16.330

Hasierako diruzaintza	24.415	32.239	19.289

Tesorería Inicial	24.415	32.239	19.289

ORDAINKETAK			

PAGOS			

1. Langile gastuak	0	0	0

1. Gastos de personal	0	0	0

2. Ondasun erosketa eta zerbitzuak	7.158	9.510	3.984

2. Compra de bienes y servicios	7.158	9.510	3.984

3. Finantza gastuak	0	0	0

3. Gastos financieros	0	0	0

4. Transf. eta dirulag. arruntak	840	60	261

4. Transf. y subv. corrientes	840	60	261

6. Egiazko inbertsioak	104.139	61.164	31.135

6. Inversiones reales	104.139	61.164	31.135

7. Kapital transf.	0	0	0

7. Transf. capital	0	0	0

8. Finantza aktiboen aldaketa	0	0	0

8. Variac. Activos financieros	0	0	0

9. Finantza pasiboen aldaketa	0	0	0

9. Variac. Pasivos financieros	0	0	0

GUZTIRA	112.137	70.734	35.380

TOTAL	112.137	70.734	35.380

Amaierako diruzaintza	32.239	19.289	239

Tesorería Final	32.239	19.289	239


Azterketa dokumentala


Análisis documental