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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

117. zk., 1983ko abuztuaren 6a, larunbata

N.º 117, sábado 6 de agosto de 1983


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DISPOSICIÓN DEROGADA

Euskal Autonomia Erkidegoko Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales del País Vasco

Jaurlaritzaren Lehendakaritza
Presidencia del Gobierno
1526
1526

Uztailaren 27ko 1983/16 LEGEA, "Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundeaz".

LEY 16/1983, de 27 de Julio, sobre "Régimen Jurídico del Instituto Vasco de Administración Pública".

Eusko Legebiltzarrak, "Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundearen

Se hace saber a todos los ciudadanos de Euskadi que el Parlamento ha aprobado la Ley 16/1983, de 27 de Julio, sobre "Régimen jurídico del Instituto Vasco de

Lege Jaurpide"ei buruzko Uztailaren 27ko 16/1983 Legea onartu duela jakinarazten zaie Euskadiko herritar guztiei. Beraz, Lege honi men egiteko eta men egina razteko agintzen diet Euskadiko herritar, norbanako eta agintari guztiei.

Administración Pública".

Gasteizen, mila bederatzirehun eta larogeita hirugarreneko Uztailak hogeita zazpi.

Por consiguiente ordeno a todos los ciudadanos de Euskadi, particulares y autoridades que la guarden y hagan guardarla.

Lehendakaria, CARLOS GARAIKOETXEA URRIZA. ZIOEN ADIERAZPENA

En Vitoria-Gasteiz, a veintisiete de Julio de mil novecientos ochenta y tres.

Lanarigoa funtsezko alderdi gertatzen da ezein

El Presidente,

Herri-Arduralaritzatan. Esan dugun hori edozein Arduralaritzari dagokionaren, Euskadiko Autonomia-Elkartean berarizko garrantzia dauka.

CARLOS GARAIKOETXEA URRIZA.

Euskal Herriak bere burujabetza ardietsi eta Autonomiazko

EXPOSICION DE MOTIVOS

Arduralaritza berri bat sortu izanak autonomia-bidearen zerbitzurako egon eta teknikaz oso gertatuta egon eta eginkor izan dedin lanarigoa aukeratzea eta gaiagotzea ezinbesteko egiten da.

El elemento personal constituye un elemento esencial en toda Administración

Autonomiazko Arduralaritzarekin batean, Euskadiko Kondaira-Lurraldeek eta Udalek ere eskabide berdinak dituzte bere herrilanarien teknikazko gaitasunari eta gaikuntzari buruzkoetan. Eginkortasun-eske horri, Euskal Herriko Arduralaritza guztiek horretan bat egiten duteneko beste hau gehitu behar zaio: Herri-iharduna funtsean euskaldun izatea lortu nahia, alegia. Bateango behar eta gurari hoiek, gure Herriaren legearen eta ekonomiaren aldeetatikako bereizitasunekiko zientzia-mailako ikerkuntza suztatu beharraren luzaezinarekin batean, Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea sortzea bidezko egiten dute, Euskadiko Herri-Arduralaritza guztiak eratzeko oinarritzat jotzen dugun Erakundea, alegia.

Pública. Esta afirmación, de aplicación general a toda la Administración reviste una especial importancia en el caso de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea Euskal Herriko Kontseilu

El acceso al autogobierno del Pueblo Vasco y el nacimiento de la nueva

Nagusiaren mila bederatzirehun eta hirurogeita hemeretzigarreneko

Administración Autónoma, exigen como condición indispensable la selección y formación de un personal al servicio del proceso autonómico, dotado de una alta calificación y eficacia técnica.

Urtarrilaren hamabosteko erabakiz sortzen da, autonomiaurre-aldian

Juntamente con la Administración Autónoma, los Territorios Históricos y los

Herri-Arduralaritzako lanarigoa gaitzearen aldetik zeuden beharrei erantzuteko, eta horren Araudia mila bederatzirehun eta larogeigarreneko Otsailaren hogeita seian onartu zen (Eusko Kontseilu

Municipios de Euskadi presentan idénticas aspiraciones en la capacitación técnica y en la formación de sus funcionarios. A estas exigencias de eficacia, hemos de unir la imperiosa necesidad, sentida unánimemente en todas las

Nagusiaren Aldizkari Ofizialaren 1980garreneko Epailaren 27ko

Administraciones del País Vasco, de conseguir una profunda euskaldunización de la función pública. Esta conjunción de necesidades e intereses a la que hay que añadir la urgente labor de fomentar la investigación científica de las peculiaridades jurídicas y económicas de nuestro País justifican la creación del Instituto Vasco de Administración Pública. Instituto que consideramos debe ser una pieza clave en la construcción de todas las Administraciones públicas de Euskadi.

37garren alea). Garai hartan zeuden agintepide murritzen arauera,

El Instituto Vasco de Administración Pública fue creado por acuerdo del Consejo

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea lege-nortasuna eman ziezaion lege berezi baten bermerik gabe sortarazi zen. Bermerik eta hori zutentzea du xede oraingo Lege honek. Alde horretatik

General del País Vasco de quince de Enero de mil novecientos setenta y nueve a fin de atender a las necesidades de formación del personal de la Administración

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea, Herri-Arduralaritzako beste

Pública en la época preautonómica, procediéndose a la aprobación de sus

Iraskunde ospetsu batzuen bideari jarraituz, Lehendakaritza-Sailari eratxikita egon eta ihardutze-eremuz Euskadiko Autonomia-Elkarte osoa hartzen duen Erakunde Burujabe eta lege-nortasundun gisa sortzen da.

Estatutos el veintiséis de Febrero de mil novecientos ochenta (B. O. del C. G.

Honako hauek dituzte oinarrizko alderdi Herri-Arduralaritzaren Euskal

V. n ° 37, de 27 de Marzo de 1980). De acuerdo con las restringidas competencias de dicha época el Instituto Vasco de Administración Pública se funda sin el respaldo de una Ley formal que le dote de personalidad jurídica. Carencia que la presente Ley pretende subsanar. En este sentido el Instituto Vasco de

Erakundearen Legearen funtsezko artezpideek:

Administración Pública, siguiendo las huellas de otros prestigiosos Institutos de Administración Pública, se constituye como Organismo Autónomo, dotado de personalidad jurídica, adscrito al Departamento de la Presidencia y con un ámbito funcional que se extiende a toda la Comunidad Autónoma de Euskadi. Las líneas fundamentales de la Ley del Instituto Vasco de Administración Pública se apoyan en los siguientes aspectos básicos:

Lehenengo eta behin, lanariak aukeratzea du Legeak

En primer lugar la Ley considera como uno de los fines del Instituto Vasco de

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundearen xedeetako bat: Alde horretatik, legearen 4.1 Atala, bai Autonomia-Elkartearen herri-ihardunaren alorreango agintepideei geroan ikutu diezaieketen erresuma-mailako arauera bai Kondaira-Lurraldeen Lege eta Euskal

Administración Pública la selección del funcionariado. En este punto la redacción del artículo 4.1 ° del texto legal pretende dejar a salvo, tanto las normas estatales que pueden incidir sobre las competencias de la Comunidad

Herriko Toki-Arduralaritzaren Lege izango direnen aurka ez egoten saiatzen da. Hoien edukia dena dela, Herri-Arduralaritzaren Euskal

Autónoma en materia de función pública, como los futuros textos legales de la

Erakundeak lege hoiek izendatu diezaioten lanari-aukeraketa egin ahal izango du, eta bai akurapen hori beste Herri-Arduralaritzaren bati esku emanda edo elkar hartuta egin ere.

Ley de Territorios Históricos y de la Ley de Régimen Local del País Vasco.

Bestalde, Erakunde Burujabe denez, Herri-Arduralaritzaren Euskal

Cualquiera que sea el posible contenido de las mismas el Instituto Vasco de

Erakundeak berenez dagozkion egitekoak betetzeko diruegitamu berezi bat izan beharko du.

Administración Pública siempre podrá realizar la selección de funcionarios que dichas leyes le atribuyan, así como realizar dicha selección por delegación o convenio con otra Administración Pública.

Oinarrizko irizpide hoietatik abiatuta, Euskal Herriko

En segundo término, el carácter de Organismo Autónomo debe dotar al Instituto

Herri-Arduralaritza horren iharduna funtsezkotzat jotzen deneko

Vasco de Administración Pública de un presupuesto propio que le permita el cumplimiento de sus propias funciones.

Erakunde hori araupetzen du Herri-Arduralaritzaren Euskal

Sobre estos principios básicos la Ley del Instituto Vasco de Administración

Erakundearen Legeak.

Pública regula este Instituto, cuya labor en beneficio de toda la

I ATALBURUA Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakunderen Lege Jaurpideak

Administración Pública del País Vasco se considera esencial.

1 Atala

CAPITULO I Régimen jurídico del Instituto Vasco de Administración Pública

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea sortarazten da, Euskal

Artículo 1

Herriko Erakundetzako Herri-Arduralaritzaren baitako.

Se crea el Instituto Vasco de Administración Pública, el cual forma parte integrante de la Administración Institucional del País Vasco.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea, Eusko Jaurlaritzako

El Instituto Vasco de Administración Pública se configura como Organismo

Lehendakaritza-Sailari atxikitako arduralaritzako Ihardutze Erakunde

Autónomo de carácter administrativo, adscrito al Departamento de la Presidencia del Gobierno Vasco.

Burujabe gisa eratzen da.

Artículo 2

2 Atala

El Instituto Vasco de Administración Pública está dotado de personalidad jurídica y medios necesarios para el cumplimiento de sus fines.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea lege-nortasunaren eta bere helburuak beterzeko behar diren eskuarteen jabe da.

Artículo 3

3 Atala

La sede del Instituto Vasco de Administración Pública radicará en el edificio de la antigua Universidad de Oñati pudiendo, no obstante, cuando el cumplimiento de sus fines lo aconseje, desarrollar sus tareas a través de delegaciones en diferentes localidades.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeak bere egoitza Oñatiko

Artículo 4

Unibersitate zaharraren etxean izango du; hala ere, eta bere helburuak lortzeko komenigarri izan dedinetan hiri berezietango ordezkaritzen bidez ere ihardun ahal izango du. 4 Atala

Son fines del Instituto Vasco de Administración Pública:

Honako hauek ditu xede Herri-Arduralaritzako Euskal Erakundeak:

1. La selección de funcionarios y del personal a contratar por la

1. Euskal Herriko Autonomia-Arduralaritzak akuratu beharreko herrilanarien aukerapena, alor horretako bere iharduna

Administración Autónoma del País Vasco, coordinan do sus actuaciones, en este campo, con los servicios corres pondientes del Departamento de Presidencia.

Lehendakaritza-Saileko horretzazko zerbitzuekin antolakidetuz.

2. La selección de los funcionarios que otra Administración Pública o el ordenamiento jurídico pudiere encomendarle.

2. Beste Herri-Arduralaritzaren batek edo legebideek bere esku utzi diezaioketen herrilanarien aukerapena.

3. La formación y perfeccionamiento de los funcionarios y contratados de la

3. Euskal Herriko Autonomia-Arduralaritzak edo beste edozein

Administración Autónoma del País Vasco, o que cualquier otra Administración

Herri-Arduralaritzak bere esku utzi diezaizkiokeen herrilanari eta akuratuen gaikuntza eta hobekuntza.

Pública o el ordenamiento jurídico pudiere encomendarle.

4. Kondaira-Lurraldeekin, Udalekin eta Euskadiko Toki-Arduralaritzako gainontzeko Erakundeekin hoien lanarigoa gaitzeko eta hobetzeko elkar hartzearen suztapena.

4. Fomentar la colaboración con los Territorios Históricos, Municipios y demás

5. Euskeraren Erabilpena Arauzkotzeko Oinarrizko Legean agintzen dena egiteratuz, Euskera Herri-Arduralaritzan sarraraztea, hedatzea, erabiltzea eta arauzkotzea, baita arduralaritza-hizkuntza zehaztea ere.

Entidades de la Administración Local de Euskadi en la formación y perfeccionamiento de su personal.

6. Euskal Herriko Herri-Arduralaritzen azterpena, irakaskuntza eta hoien legearen, dirubideen eta estadistikaren aldeetatikako bereizitasunak ezagutaraztea.

5. La introducción, difusión y aplicación y normalización del euskera en la

7. Arduralaritza-Zientziari buruzko ikerketa, irakaskuntza eta ezagutaraztea, eta Euskal Herriko Arduralaritza berezietan sarraraztea.

Administración Pública, así como la fijación de su lenguaje administrativo, en cumplimiento de lo dispuesto en la Ley Básica de Normalización del uso del

8. Xede bereko beste erakunde espainiarrekin edo atzerrikoekin harremanak eta ituneak egitea.

Euskera.

5 Atala

6. La investigación, docencia y difusión de las peculiaridades jurídicas, financieras y estadísticas de las Administraciones Públicas del País Vasco.

Bere helburuak lortzeko, herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeak honako hauek egin ahal izango ditu:

7. La investigación, docencia y difusión de la ciencia de la Administración y su implantación en las diversas Administraciones del País Vasco.

1. Komenigarri eritzitako Lan-Sail, Lan-Alor eta Zerbitzuak eratzea.

8. El establecimiento de intercambios y convenios con otras entidades análogas españolas o extranjeras.

2. Horretarako gaitasuna izan eta ikastorduak mintegiak edo hitzaldiak eman edo berarizko gaiei buruzko edo zientziamailako lanak egin ditzaketenei bere laguntza eskatzea.

Artículo 5

6 Atala

Para el cumplimiento de sus fines el Instituto Vasco de Administración Pública podrá:

Erakundeak, norgehiagoka eta lanari-akurapena egiteko bestetan, eta

1. Organizar las Secciones, Departamentos o Servicios que estime convenientes.

Arduralaritza-karreran aurreratzeko merezimendu izan daitezkeen agiri eta egiaztagiriak emango ditu.

2. Solicitar la colaboración de personas cualificadas qu e puedan impartir horas lectivas, seminarios, conferencias o trabajos específicos y científicos.

7 Atala

Artículo 6

Autonomia-Elkarteko Erakundeak Herri-Arduralaritzaren Euskal

El Instituto otorgará Diplomas y certificaciones que, en su caso, podrán constituir méritos en los concursos, oposiciones y demás formas de selección de personal y en el ascenso de la carrera administrativa.

Erakundearengana joan ahal izango dute Euskal Herriko

Artículo 7

Herri-Arduralaritzaren egituraketari eta hobekuntzari buruzko aholku bila, galdezka eta arauak gerta diezaizkienaren eske.

Las Instituciones de la Comunidad Autónoma podrán acudir al Instituto Vasco de

II ATALBURUA Herri-Arduralaritzako Erakundearen Erakuntza 8 Atala

Administración Pública en petición de asesoramiento, consulta y preparación de normas sobre estructuración y perfeccionamiento de las Administraciones

Erakundeko eraentza-sailak honako hauek dira: a) Zaingo-Batzordea.

Públicas del País Vasco.

b) Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeko Artezkaria. 9 Atala

CAPITULO II Organización del Instituto de Administración Pública

Honako hauek izango dira Zaingo-Batzordeko kideak: Lehendakari:

Artículo 8

Lehendakaritza-Sailburua. Lehendakariorde: Toki-Arduralaritzako

Los órganos de gobierno del Instituto son los siguientes:

Sailburuordea. Batzordekideak: Kondaira-Lurraldeetako Ahaldun

a) El Consejo de Patronato.

Nagusiak; Autonomiazko Arduralaritzaren Kondaira-Lurralde bakoitzeango ordezkari bana; Euskal Herriko Toki-Arduralaritzaren

b) El director del Instituto Vasco de Administración Pública.

Kondaira-Lurralde bakoitzeango ordezkari bana; Eusko Jaurlaritzako

Artículo 9

Herri-Ihardunaren ordezkari bat, gutxienez Artezkari-maila duela, eta

El Consejo de Patronato estará integrado por los siguientes miembros:

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeko Artezkaria.

Presidente: El Consejero de la Presidencia.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeko Idazkari Nagusiak egingo du

Vicepresidente: El Viceconsejero de Administración Local.

Idazkaritza, hitz egiteko eskubidez baina botoa ematekorik gabe.

Vocales: Los Diputados Generales de los Territorios Históricos; un representante de la Administración Autónoma en cada Territorio

Zaingo-Batzordeak erabakiak hartzeko erabiliko dituen jaurpideak,

Histórico; un representante de la Administración Local del País Vasco en cada Territorio Histórico; un representante de la Función Pública del Gobierno Vasco con rango mínimo de Director y el Director del

Arduralaritzabide-Legearen I Idazpuruko II Atalburuan bateango ihardutze-sailentzat jartzen direnak heurak izango dira.

Instituto Vasco de Administración Pública. Actuará como Secretario, con voz y sin voto, el Secretario General del Instituto Vasco de

10 Atala

Administración Pública.

Honako hauek izango ditu Zaingo-Batzordeak bere berenezko egitekoak:

El régimen de acuerdos del Consejo de Patronato será el que se dispone para los órganos colegiados en el Capítulo II del Título I de la Ley de Procedimiento Administrativo. Artículo 10

Erakundearen Garapenerako Orotariko Egitamua, Herri-Arduralaritzaren

Serán funciones propias del Consejo de Patronato la aprobación del

Erresuma-Erakunde, Toki-Arduralaritzako Erakunde, Unibersitate edo horrelako beste erakunde batzuekingo Ituneak ontzat ematea, urteko

Plan General de Desarrollo del Instituto, la aprobación de Convenios con el Instituto Nacional de Administración Pública, el Instituto de

Ekonomia Txostena, Ikasketen, lanarigoaren gaitasun-agirien eta erapidetzen hobekuntzarako eta horren akuratze Egitamua ontzat ematea, diruegitamuaren aintzin-egitasmoa Eusko Jaurlaritzako

Estudios de la Administración Local, las Universidades u otras instituciones similares la aprobación de la Memoria anual, el Plan de

Lehendakaritza-Sailari bidaltzeko ontzat ematea, eta Erakundearen artezte-mailako gainontzeko arazoak. 11 Atala

Estudios, títulos y sistemas de perfeccionamiento y selección de personal, la aprobación del anteproyecto de presupuesto para su remisión al

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeko Artezkaria Jaurlaritzaren

Departamento de la Presidencia del Gobierno Vasco y demás asuntos ,de índole rectora del Instituto.

Dekretoz izendatu eta hala behar izanez gero kenduko da,

Artículo 11

Lehendakaritza-Sailburuaren saloz, Herri-Arduralaritzakoen artean gaitasuna aitortzen zaienen artetik.

El Director del Instituto Vasco de Administración Pública será nombrado; y en su caso cesado, por Decreto del Gobierno, a propuesta del Consejero de la Presidencia, entre personas de reconocido prestigio en el ámbito de la Administración Pública.

Kargu hori Artezkari-mailari dagokion Lanari-Araudiaren jaurpidepekoa izango da, Jaurlaritza-Legean agindutakoaren arauera.

Dicho cargó se regirá por el Estatuto de personal correspondiente a la categoría de Director, de conformidad con lo establecido en la Ley de Gobierno.

12 Atala

Artículo 12

Erakundeko Artezkariari dagokio ihardunbide guztien bateango eta erazko eraentza, zerbitzu-artezkaritza eta lanari-burugoa bere gain hartzea, eta bai Erakundearen ordezkotza, ikasketen, lanarigoaren gaitasun-agirien eta erapidetzen hobekuntzarako eta horren akuratze-Egitamuaren saloa egitea, diruegitamuaren aintzin-egitasmoa idaztea, gastuak egiteko baimena ematea eta ordainketak eta

Es competencia del Director del Instituto asumir la gestión conjunta y ordenada de todas las funciones, la dirección de los servicios y la jefatura de personal, así como la representación del Instituto, las propuestas del Plan de estudios, títulos y sistemas de perfeccionamiento y selección del personal, la redacción de anteproyecto de presupuesto, la autorización de gastos y ordenación de pagos y de la plantilla del personal del Instituto.

Erakundeko lanari erroldea zuzentzea ere.

CAPITULO III De los medios económicos

III ATALBURUA Diru-Eskuarteez 13 Atala

Artículo 13

Bere helburuak lortzeko Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundeak, urteoro, beretzat berezia izan eta Autonomia Elkartearen Guztizko

Para el cumplimiento de sus fines el Instituto Vasco de Administración Pública contará con un presupuesto anual propio incluido dentro de los Presupuestos

Diru-egitamuetan sartutako diruegitamu bat izango du.

Generales de la Comunidad Autónoma.

14 Atala

Artículo 14

Honako eskuarte hauek osatuko dute diruegitamuko eskuraketa-erroldea:

El estado de ingresos del presupuesto integrará los siguientes recursos:

1. Ikasketa-sari, titulu-emate, agiri, egiaztagiri eta zerbitzuegatikako gainontzeko petxa edo arielek.

1. Derechos de matrícula, expedición de titulos, diplomas, certificados y demás derechos o tasas por prestación de servicios.

2. Argitalpenek, iragarkiek eta Erakundeak dirutruke egindako zerbitzuek eman dezatenek.

2. El producto de las publicaciones, anuncios y servicios retribuidos del

3. Ezein norbanako edo Erakundek emandako diru-laguntza, laguntzabide eta emaitzek.

Instituto.

4. Bere ogasunetatikako irabaziek, Euskadiko Ondare-Legeak agintzen duenaren arauera.

3. Las subvenciones, auxilios y donativos que a favor del Instituto se efectúen por cualesquiera personas o entidades.

AZKEN ERABAKIAK

4. Las rentas de sus bienes, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley de

Lehenengoa.-Lehendakaritza-Saileko ihardutze sail gisa ziharzuen

Patrimonio de Euskadi.

Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea ezabatu, eta honen gizakizko eta gauzazko eskuarteak Lege honen bidez eratzen den Erakunde

DISPOSICIONES FINALES

Burujabearentzat gelditzen dira.

Primera.- Se suprime el Instituto Vasco de Estudios de Administración Pública que como órgano del Departamento de la Presidencia venía actualmente desarrollando sus funciones, quedando integrados sus medios personales y materiales en el Ente Autonómico que se crea por la presente Ley.

Bigarren.-Eusko Jaurlaritzari, Lehendakaritza-Sailburuaren saloz Lege hau osabideratzeko eta egiteratzeko behar daitezen arau guztiak emateko eskua ematen zaio.

Segunda.- Se faculta al Gobierno Vasco, a propuesta del Consejero de la

BALIO GABETZE-ERABAKIA

Presidencia, para dictar las disposiciones reglamentarias necesarias para el desarrollo y ejecución de la presente Ley.

Euskal-Herriko Kontseilu Nagusiaren 1980garreneko Otsailaren 26ko erabakiz onartutako Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundearen

DISPOSICION DEROGATORIA

Araudia baliogabetuta gelditzen da, eta bai 1980garreneko Azaroaren

Queda derogado el Estatuto del Instituto Vasco de Estudios de Administración

11ko Dekretoa ere, Lege honek agintzen duenaren aurkako izan daitezen guztietan.

Pública aprobado por acuerdo del Consejo General del País Vasco de 26 de

Febrero de 1980, así como el Decreto de 11 de Noviembre de 1980 en cuanto se opongan a lo establecido por la presente Ley.


Azterketa dokumentala


Análisis documental