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Boletin Oficial del País Vasco

219. zk., 2021eko azaroaren 4a, osteguna

N.º 219, jueves 4 de noviembre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5600
5600

EBAZPENA, 2021eko urriaren 14koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030eko Planaren ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 14 de octubre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica del Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV 2030.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariaren 2021eko martxoaren 30eko Ebazpenaren bidez, EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030eko Planaren (aurrerantzean, plana) ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua eman zen, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan xedatutakoari jarraikiz (dekretu horrek planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen du).

Mediante Resolución de 30 de marzo de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, se formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV 2030 (en adelante el Plan), en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, como en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz (dekretu horrek planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen du), Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak planaren informazio publikoaren izapidea bete zuen, planaren hasierako bertsioa eta haren ingurumen-azterketa estrategikoa jendaurrean jarrita 45 egunez, 2021eko maiatzaren 12ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariko iragarkiaren bidez. Halaber, dokumentazioa jendaurrean jarri zen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren egoitzan (Donostia kalea 1, 2. solairua, Vitoria-Gasteiz) eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzaren webgunean (https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/ingurumena/ Era berean, Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoaren iragarki-taula elektronikoan argitaratu zen (https://www.euskadi.eus/beste_iragarkia/hondakinak-prebenitzeko-eta-kudeatzeko-plana-hpkp-2030-jendeaurreko-informazioa/web01-tramite/eu/ bai eta Irekia gardentasunaren, parte-hartzearen eta lankidetzaren atarian ere (https://www.irekia.euskadi.eus/eu/debates/1297?stage=conclusions). Aldi berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondorioak espedientean daude jasota.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y en el artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular sometió a información pública la versión inicial del Plan, junto con su estudio ambiental estratégico, durante un periodo mínimo de 45 días, mediante anuncio en el Boletín Oficial del País Vasco de 12 de mayo de 2021. Asimismo, la documentación se puso a disposición del público en la sede de la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, calle Donostia-San Sebastián, 1-2.ª planta, en Vitoria-Gasteiz y en la página web de la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental (https://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/medio-ambiente/ Igualmente, se procedió a la correspondiente publicación en el tablón electrónico de anuncios de la sede electrónica del Gobierno Vasco (https://www.euskadi.eus/otro_anuncio/plan-de-prevencion-y-gestion-de-resiuos-ppgr-2030-informacion-publica/web01-tramite/es/ y en el portal de transparencia, participación y colaboración Irekia (https://www.irekia.euskadi.eus/es/debates/1297?stage=conclusions). Simultáneamente, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

2021eko urriaren 4an, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak planaren ingurumen-adierazpen estrategikoa egiteko eskabidea osatu zuen ingurumen-organoaren aurrean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean eta abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz.

Con fecha 4 de octubre de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular completa la solicitud para la emisión de la Declaración Ambiental Estratégica del Plan, ante el órgano ambiental, de conformidad con lo dispuesto, tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu zituen: plana behin betiko onartzeko dokumentua, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta informazio publikoaren izapidea eta ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzeko zenbait dokumentu.

La solicitud se acompaña del documento para la aprobación definitiva del Plan, de su estudio ambiental estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak ohartarazi zuenez, alegazio batzuk eta zenbait txosten jaso zituzten, eta horien emaitza nahiz edukia administrazio-espedientean daude jasota; gainera, aipatutako alegazio eta txosten horiek kontuan hartu dira Planaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

La Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular hace constar que se ha recibido diversas alegaciones e informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichas alegaciones e informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-efektuak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei eta programei ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaie, bai eta haien aldaketei ere, horiek lege- edo arau-xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, baldin eta ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko etorkizuneko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hondakin-kudeaketari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la gestión de residuos.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu du aurrera eraman ahal izateko EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030eko Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura, ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez zehaztu baita kontsulta publikoen eta ukitutako administrazio publikoek eta gainerako interesdunek parte hartzeko prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, ha dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV 2030, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau eman du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla, ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que constan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; urriaren 16ko 211/2012 Dekretua, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena; otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; urriaren 1eko 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; urriaren 1eko 40/2015 Legea, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030eko Planaren (aurrerantzean, HPKP 2030) ingurumen-adierazpen estrategikoa egitea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV 2030 (en adelante, el PPGR 2030), en los términos que se recogen a continuación:

A) EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko Plana esparru-plan autonomiko bat da, eta EAEn ingurumen-arazo jakin bati erantzuteko, hots, hondakinen sorrerari eta kudeaketari, eta Europan eta estatuan arlo horretan ezarritako lege-baldintzak betetzen direla bermatzeko egiten da.

A) El Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV es un plan marco autonómico que se elabora para dar respuesta en la CAPV a una problemática ambiental concreta, la generación y gestión de residuos, y para garantizar el cumplimiento de los requisitos legales establecidos en esta materia a nivel europeo y estatal.

HPKP 2030 planaren helburu nagusiak dira epe labur, ertain eta luzean hondakinen sorrerari eta kudeaketari buruzko Europako araudi-eskakizunei erantzutea, eta EAEn gaur egun hondakinek sortzen duten ingurumen-arazo larria konpontzea, pixkanaka inplementatzeko neurriei esker egokitzapen-kudeaketa eginez. Horretarako, kudeaketa-hierarkiari jarraituko zaio, ordena honetan: prebentzioa, minimizazioa, berrerabiltzea, birziklatzea, balorizatzea eta ezabaketa optimizatzea. HPKP 2030 planak 2015-2020 aldian (HPKP 2020) garatutako plangintzaldia berrikusten du, aldi horretan lortutako emaitzak eta ikasitakoak ikusita, eta indarrean dagoen lege-esparru berria kontuan hartuta.

Los objetivos principales del PPGR 2030 son dar respuesta a las exigencias normativas europeas en materia de generación y gestión de residuos, en el corto, medio y largo plazo y resolver, mediante medidas de implementación progresiva que permitan una gestión adaptativa, el grave problema ambiental que generan actualmente los residuos en la CAPV. Para ello se actuará siguiendo la jerarquía de gestión, en este orden: prevención, minimización, reutilización, reciclaje, valorización, optimización de la eliminación. El PPGR 2030 supone una revisión sobre el periodo de planificación desarrollado a lo largo del período 2015-2020 (PPGR 2020), a la vista de los resultados obtenidos para ese período y las lecciones aprendidas, y atendiendo al nuevo marco legal en vigor.

HPKP 2030 plana aplikatzen zaie Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko 22/2011 Legearen eta 2018/851 Zuzentarauaren aplikazio-esparruan sartutako hondakin guztiei, izan EAEn sortuak, izan autonomia-erkidegotik kanpokoak izan arren EAEn kokatutako enpresen bidez kudeatuak.

El PPGR 2030 se aplica a todos los residuos incluidos dentro del marco de aplicación de la Ley 22/2011 de Residuos y Suelos Contaminados y la Directiva 2018/851, que se generen en territorio vasco o que procedan del exterior de la CAPV y sean gestionados a través de empresas localizadas en la Comunidad Autónoma.

HPKP 2030 planak hurrengo 10 urteetarako proposatutako erronkak honako hauek dira:

Los retos propuestos por el PPGR 2030 para los próximos 10 años son los siguientes:

1.– Hondakinen arloko Europako araudira egokitzea (helburu berriak), bai eta estatuko eta autonomia-erkidegoetako programa-dokumentuetara ere. Aipatzekoak dira Europako Itun Berdea edo Green Deal eta EBren Ekonomia Zirkularrerako Ekintza Plan Berria; PEMAR, España Circula 2030, «Más alimento y menos desperdicio» estrategia; eta Euskadiko Ekonomia Zirkularraren Estrategia 2030, materialen erabilera jasangarrian aurrera egin nahi duena, hondakin onena sortzen ez dena delako premisarekin, eta, ondorioz, hondakin oro baliabide bihurtzeko helburuarekin, hots, HPKP planaren oinarri kontzeptualeko ideietako bat denarekin.

1.– Adaptarse a la normativa europea en materia de residuos (nuevos objetivos) así como a los documentos programáticos estatales y autonómicos. Cabe destacar el Pacto Verde Europeo o Green Deal y el Nuevo Plan de Acción de la UE para la Economía Circular; el PEMAR, España Circula 2030, Estrategia «Más alimento y menos desperdicio»; y la Estrategia de Economía Circular de Euskadi 2030, que pretende avanzar en un uso sostenible de los materiales, bajo la premisa de que el mejor residuo es el que no se genera, y con el objetivo en consecuencia de que todo residuo pueda convertirse en recurso, idea que forma también parte de la base conceptual del PPGR.

2.– Hondakinen adierazleak hobetzea EAEn eta isurketa-arazoak konpontzea.

2.– Mejorar los indicadores de residuos en Euskadi y tener resuelta la problemática de vertido.

3.– Bigarren mailako materialen merkatu egonkor eta seguru bat sortzea, 2030erako 10MM t-ra iritsiko dena, EAEko enpresen lehiakortasuna eta enpleguaren sorrera sustatuz.

3.– Generar un mercado estable y seguro de materiales secundarios que alcance los 10MM t. para 2030, fomentando la competitividad de las empresas vascas y la generación de empleo.

Helburu horiek lortzeko, HPKP 2030 planak 10 lan-ildo proposatzen ditu, hainbat jarduketaren bidez zertuko direnak. Planak ez du hondakinak kudeatzeko azpiegitura berririk sustatzen, baina etorkizunean lurraldean zuzeneko eragina izan dezaketen jarduerak ezartzen ditu. Halaber, funtsezko instalazio horien bideragarritasuna bermatzea alderdi kritikotzat jotzen du, eta, beraz, hondakinak kudeatzeko azpiegituren lurralde-plan sektorial bat idaztea planteatzen du.

Para la consecución de dichos propósitos el PPGR 2030 propone 10 líneas de trabajo que se instrumentalizarán mediante diferentes actuaciones. El Plan no promueve nuevas infraestructuras de gestión de residuos, aunque sí establece actuaciones que podrían tener una incidencia territorial directa, en el futuro. Asimismo, considera un aspecto crítico garantizar la viabilidad de estas instalaciones clave por lo que plantea la redacción de un Plan Territorial Sectorial de infraestructuras de gestión de residuos.

Birziklatzeko, balorizatzeko eta ezabatzeko azpiegituren egungo egoera aztertu du, hondakin motaka. Hondakin motaren araberako tratamendu-ahalmenean oinarritzen da azterketa, hondakinak sortzen dituzten eragileak funtsean aldatzen ez diren egoera batean oinarrituta.

Se ha realizado un análisis de la situación actual de las infraestructuras de reciclaje, valorización y eliminación, para cada tipología de residuos. El análisis se centra en la capacidad de tratamiento por tipología de residuos en base a un escenario en el que no cambien sustancialmente los agentes generadores de residuos.

Hiri-hondakinen arloan hobetzeko tartea antzeman da bilgarriak hautatzeko eta biohondakinak tratatzeko instalazioetan, eta industria-hondakinen arloan, korronte nagusi batzuetan.

Se detecta margen de mejora en materia de residuos municipales en lo que respecta a las plantas de selección de envases y de tratamiento de los biorresiduos y en materia de residuos industriales para algunas corrientes principales.

Hondakin ez-arriskutsuei dagokienez, haiek uzteko instalazioen gehieneko neurriak ezarri dira; atalase hori 7,5 MM m3-koa da, eta ahalmen hori bermatzeko, jarduketa hauek planteatzen dira:

En materia de Residuos No Peligrosos se establece un dimensionamiento máximo para la autorización de instalaciones de vertido, este umbral se establece en 7,5 MM m3 de RNP y para garantizar dicha capacidad de vertido se plantean las siguientes actuaciones:

– Zabortegi publikoak egokitzeko eta baimentzeko ekintzak.

– Acciones de adecuación y autorización de vertederos públicos.

– Hondakin geldoen zabortegiak hondakin ez-arriskutsuen zabortegi bihur daitezen sustatzea eta horretarako egokitzapenak egitea.

– Fomentar la adecuación y transformación de vertederos de inertes en vertederos de RNP.

– Hondakin ez-arriskutsuen zabortegi pribatuak handitzeko proiektuak sustatzea.

– Fomentar las ampliaciones de proyectos de vertederos privados de RNP existentes.

Horrela, ingurumenaren babes-maila handia ziurtatzeko, Planak prebentzio-neurriak aldeztu ditu, hondakinen kudeaketari lotutako ingurumen-inpaktu posibleak saihesteko edo, bestela, minimizatzeko, etorkizuneko balizko balorizazio- edo ezabatze-instalazioetarako irizpideak ezarriz. Zehazki, planak diseinu-irizpideak ezartzen ditu instalazioetarako. Halaber, aipatu den bezala, hondakinak zabortegian utzita ezabatzeko gehieneko atalase bat jasotzen du, eta ahalmen gehigarririk ez dela baimenduko adierazten. Bestalde, instalazioak kokatzeko irizpideak ere ezartzen ditu; zehazki, eremu hauek definitzen ditu:

Así, con objeto de asegurar un elevado nivel de protección del medio ambiente, el Plan ha apostado por medidas preventivas para evitar o, en su caso, minimizar los posibles impactos ambientales asociados a la gestión de los residuos, implementando criterios para las posibles instalaciones, de valorización o eliminación futuras. Concretamente, el Plan establece criterios de diseño para las instalaciones. Asimismo, tal y como se ha mencionado recoge un umbral máximo de capacidad de eliminación de residuos mediante depósito en vertedero e indica que no se autorizará capacidad adicional. Por otra parte, también establece criterios para la ubicación de las instalaciones; concretamente define las siguientes zonas:

– Industrialdeetatik kanpo hondakinak kudeatzeko azpiegiturak instalatzeko gune desegokiak edo baztertuak.

– Zonas inapropiadas o excluidas para la instalación de infraestructuras de gestión de residuos fuera de las zonas industriales.

– Beren natura-balio bikainengatik, kultura-balioengatik edo giza osasunerako eta ingurumenerako arriskuengatik, horietatik kanpo kokatzeko alternatibak planteatzea gomendagarria den eremuak.

– Zonas que por sus valores naturalísticos sobresalientes, por sus valores culturales o por los riesgos para la salud humana y el medio ambiente resulta recomendable plantear alternativas de ubicación fuera de los mismos.

– Eremu degradatuak, instalazio berriak kokatzeko egokiak izan litezkeenak.

– Zonas degradadas existentes que podrían ser apropiadas para la ubicación de nuevas instalaciones.

– Instalazioak kokatzeko beste irizpide batzuk (udalerriko airearen kalitatea, industria-isurketak hartzen dituzten kolektoreekiko eta/edo hondakin-uren araztegiekiko hurbiltasuna, hondakinen jatorritik gertuko kokalekuak lehenestea, etab.).

– Otros criterios para la ubicación de las instalaciones (calidad del aire del municipio, proximidad a colectores y/o EDAR que acepten vertidos industriales, priorizar emplazamientos ubicados cerca del origen de los residuos, etc.).

Azkenean ezarriko diren proiektuen zehaztasunik ezagatik, bereziki lurraldean zuzeneko eragina dutenen eta/edo ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa behar dutenen kasuan –ingurumenean izan dezaketen eragin negatiboaren garrantzia dela eta–, beharrezkoa da prebentzio-bidea bultzatzea, planaren fase honetan. Adierazi den bezala, Planak hondakinen kudeaketaren arloko azpiegituren lurralde-plan sektorial bat egitea aurreikusten du, interes orokorrekotzat jotzen diren azpiegiturak ezartzeko. Azpiegitura horien ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin beharko da, hala badagokie. Ildo horretan, HPKP 2030 planak, hondakin-korronteetarako helburuak eta jarduketak ezartzeaz gain, plangintza hori gidatu behar duten prebentzio-irizpideak ezartzen ditu.

La falta de concreción de los proyectos que finalmente se vayan a implementar, en especial los que tengan una incidencia directa sobre el territorio y/o requieran ser sometidos a evaluación de impacto ambiental -dada la relevancia de su probable efecto negativo sobre el medio ambiente-, apoyan la necesidad de impulsar la vía preventiva, en esta fase del plan. Tal y como se ha indicado, el Plan prevé la elaboración de un Plan Territorial Sectorial de infraestructuras en materia de gestión de residuos, para la implantación de aquellas infraestructuras consideradas de interés general, que en su caso serán objeto del correspondiente procedimiento de evaluación de impacto ambiental. En este sentido, el PPGR 2030, además de establecer objetivos y actuaciones para las diferentes corrientes de residuos, establece los criterios preventivos que deben guiar la citada planificación.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariaren 2021eko martxoaren 30eko Ebazpenaren bidez emandako irismeneko dokumentuan aurkeztu ziren ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 30 de marzo de 2021, del director de Calidad Ambiental y Economía Circular.

Ingurumen-organoak emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio gradua bermatuz egin da Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan se ha elaborado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por el órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzen zen bitartean, ez da gehitu ingurumen-ebaluazio estrategikoa zabaltzea eskatzen zuen jarduketa berririk, eta ez da hauteman berriro zehaztu edota kendu beharreko Planaren jarduketarik ere.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatuetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere. Halaber, Planak zehaztapen hauek jaso beharko ditu:

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico. El Plan deberá adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

– 1. funtsezko jarduketa da Hondakinak Kudeatzeko Azpiegituren Lurralde Plan Sektoriala garatzea. Hura definitzeko, diseinuan argi adieraziko da planean adierazitako zabortegiak baimentzeko ezarri diren gehieneko mugak eta kokapen- eta diseinu-irizpideak kontuan hartuko direla.

– En el marco de la actuación clave 1 se enmarca el desarrollo de un Plan Territorial Sectorial de Infraestructuras de Gestión de Residuos. Este deberá definirse explicitando que en su diseño tendrán en cuenta las limitaciones impuestas para el dimensionamiento máximo para la autorización de instalaciones de vertido establecidos en este Plan, así como los criterios de ubicación y de diseño.

– Lurzorua kutsa dezaketen jarduerei dagokienez, lurzorua babesteko beharrezkoa den arretaz jardungo da, eta, betiere, lurzorua babestearen arloan aplikatzekoa den araudian xedatutakoa bete beharko da (4/2015 Legea, ekainaren 25ekoa, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzekoa, eta 22/2011 Legea, uztailaren 28koa, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzkoa, eta garapen-araudia).

– Se adoptarán las cautelas necesarias para la protección del suelo en relación a actividades potencialmente contaminantes del suelo debiendo observarse en cualquier caso lo dispuesto en la normativa aplicable en materia de protección del suelo (Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo y Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados, y normativa de desarrollo).

– Atmosferaren kalitatea babesteko beharrezkoa den arretaz jardungo da, eta, betiere, indarrean den araudia beteko da (100/2011 Errege Dekretua, urtarrilaren 28koa, Atmosfera kutsa dezaketen jardueren katalogoa eguneratzen eta hura ezartzeko oinarrizko xedapenak finkatzen dituena, eta 278/2011 Dekretua, abenduaren 27koa, Atmosfera kutsa dezaketen jarduerak egiten dituzten instalazioak arautzen dituena).

– Se adoptarán las cautelas necesarias para la protección de la calidad atmosférica observándose en cualquier caso lo dispuesto en la normativa vigente (Real Decreto 100/2011, de 28 de enero, por el que se actualiza el catálogo de actividades potencialmente contaminadoras de la atmósfera y se establecen las disposiciones básicas para su aplicación, y en el Decreto 278/2011, de 27 de diciembre, por el que se regulan las instalaciones en las que se desarrollen actividades potencialmente contaminadoras de la atmósfera).

– Etorkizuneko azpiegiturak (emisio akustikoen fokutzat hartzen dira) diseinatzeko irizpideen artean kontuan hartu beharko dira emisio akustikoei ezarritako gehieneko balioak, eta, betiere, kutsadura akustikoaren arloan aplikatzekoa den araudia bete beharko da (213/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzkoa, eta 1367/2007 Errege Dekretua, urriaren 19koa, Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duena, zonakatze akustikoari, kalitate akustikoko helburuei eta emisio akustikoei dagokienez).

– Como criterios de diseño las infraestructuras futuras, consideradas como focos emisores acústicos, deberán cumplir con los valores límite aplicables a focos emisores acústicos debiendo observarse en cualquier caso lo dispuesto en la normativa aplicable en materia de contaminación acústica (Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco y Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas).

– Instalazioak industrialdeetatik kanpo kokatzeko saihestu beharreko eremuen barruan, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan g) tipologiakotzat sailkatutako eremu akustikoak hartu beharko dira kontuan.

– Dentro de los ámbitos a evitar para la ubicación de las instalaciones fuera de zonas industriales se deberán considerar las áreas acústicas clasificadas como de tipología g) en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

E) Ingurumen-jarraipeneko plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterlanak plana behar bezala aplikatzen dela bermatzeko ikuskapen-programa egokia deskribatzen du. Planaren aldizkako jarraipenari eta berrikuspenari lotutako tresnak, metodologia eta erantzukizunak proposatzen ditu, aukera ematen dutenak aurrerapen-maila ebaluatzeko, zailtasunak detektatzeko, desbideratzeak zuzentzeko eta ezarritako helburuak hainbat kontrol lortu ahal izateko. Planaren ingurumen-efektuen jarraipenari eta ebaluazioari dagokienez, funtsean ingurumen-izaerako plana da, eta haren helburuak lortzeak ingurumen-hobekuntza nabarmena ahalbidetuko du autonomia-erkidegoan eta oro har. Hala ere, hondakinak kudeatzeko instalazio berriak edo HPKP 2030 planaren babesean sor litezkeen instalazio-egokitzapenak kontuan hartuta, etorkizunean hondakinak kudeatzeko instalazioen kokapenaren eta ahalmenaren ondorioak baloratzeko adierazleak proposatzen dira.

El Estudio describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan. Propone herramientas, metodología y responsabilidades asociados al seguimiento y revisión periódica del Plan, que hacen posible evaluar el grado de avance, detectar las dificultades y corregir las desviaciones, que permitan alcanzar los objetivos establecidos diferentes controles. En relación al seguimiento y evaluación de los efectos ambientales del Plan se considera que es un Plan de carácter fundamentalmente ambiental y la consecución de sus objetivos permitirá una mejora ambiental notable a nivel autonómico y global. Aun así, teniendo en cuenta las nuevas instalaciones de gestión de residuos o de la adaptación de instalaciones existentes que pudieran surgir al amparo del PPGR 2030 se proponen indicadores para la valoración de los efectos de la ubicación y la capacidad de las futuras instalaciones de gestión de residuos.

F) HPKP 2030 planaren ondoriozko plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa egiteko jarraibide orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos derivados del PPGR 2030.

Kokapen-irizpideak betez, planean adierazitako eremu desegokiak edo baztertze-eremuak baztertu beharko dira. Era berean, alternatiben ingurumen-azterketan, behar bezala aztertu eta arrazoitu beharko dira instalazio berriak kokatzeko irizpideak. Zehazki, natura-balio bikainengatik, kultura-balioengatik edo giza osasunerako eta ingurumenerako arriskuengatik, horietatik kanpo kokatzeko alternatibak planteatzea komeni den espazioetarako. Hala badagokio, behar bezala justifikatu beharko da beste eremu batzuen eskuragarritasunik edo egokitzapenik eza, eta, zehazki, planean indartu beharreko eremu degradatu gisa sustatzen direnena. Kasu horietan, arrazoitu beharko da ez dagoela arriskurik proposatutako eremua garrantzitsu egiten duten elementuentzat.

En cumplimiento de los criterios de ubicación se deberán descartar las zonas inapropiadas o de exclusión indicadas en el Plan. Asimismo, en el análisis ambiental de alternativas se deberá analizar y razonar suficientemente los criterios para la ubicación de nuevas instalaciones. Concretamente para los espacios que por sus valores naturalísticos sobresalientes, por sus valores culturales o por los riesgos para la salud humana y el medio ambiente resulta recomendable plantear alternativas de ubicación fuera de los mismos. En su caso, deberá justificarse adecuadamente la falta de disponibilidad o de adecuación de otros ámbitos y concretamente los que desde el plan se promueven como zonas degradadas a potenciar. En estos casos deberá razonarse que no se pone en riesgo el o los elementos que hacen relevante el ámbito propuesto.

Instalazioen diseinu-irizpideak betez, horien neurriak barne, honako alderdi hauek justifikatu beharko dira:

En cumplimiento de los criterios de diseño de las instalaciones, incluido su dimensionamiento, deberá realizarse mediante la justificación de los siguientes extremos:

– Proposatutako teknologia-prozesuak hondakin-kudeaketaren hierarkiari jarraitzen diola; hierarkia hori Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legearen 8. artikuluan jasota dago.

– Justificación de cómo el proceso tecnológico propuesto sigue la jerarquía en la gestión de residuos, contemplada en el artículo 8 de la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados.

– Hondakinak kudeatzeko instalazioak teknika erabilgarri onenekin proiektatu direla, alegia, gutxien kutsatzen duten teknologia tekniko eta ekonomikoki bideragarriekin.

– Justificación de que las instalaciones de gestión de residuos son proyectadas teniendo en cuenta las mejores técnicas disponibles, entendiendo como tales las tecnologías menos contaminantes en condiciones técnica y económicamente viables.

– Justifikatu behar da EAEko egungo eskaria, eta aurreikusi daitekeena, eta tratatu nahi den hondakin-korronteari loturiko egungo nahiz etorkizuneko lege-obligazioak zer-nola hartu diren kontuan, hondakinak helburu espezifiko eta epemuga jakin batzuen eragina dutenean.

– Justificación de cómo se ha tenido en cuenta la demanda actual y previsible en la CAPV y las obligaciones legales actuales y futuras asociadas a la corriente residual que pretenden tratar, para el caso de los residuos que están afectados por objetivos específicos con horizontes temporales concretos.

– Justifikatu behar da, proposamena eta programatuta daudenak kontuan hartuta, ez dela gainditzen hurrengo 10 urteetarako EAEko zabortegietan hondakinak utzita haiek ezabatzeko guztizko ahalmenaren zenbatespen planifikatua.

– Justificación de que con la propuesta y las propuestas programadas no se supera la estimación planificada de capacidad total de eliminación por deposición en vertedero de la CAPV para los siguientes 10 años.

– Justifikatu behar da hondakinak kudeatzeko instalazioak proiektatzeko garaian, ingurumenaren aldetik jasangarria den eraikingintzara bideratutako eraikingintzako eta eraikuntzako neurriak eta jardunbide egokiak kontuan hartu direla, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia sustatzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

– Justificación de que las instalaciones de gestión de residuos son proyectadas teniendo en cuenta medidas y buenas prácticas en edificación y construcción orientadas a la edificación ambientalmente sostenibles con el objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Azkenik, hondakin asko sortzen dituzten plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioetan (herri-lanetakoak, hirigintzakoak, nekazaritzakoak, jarduera ekonomikoetakoak, etab.), kontuan hartuko da nola txertatu diren EAEko hondakinen adierazleak hobetzeko irizpideak eta nola konpontzen den zaborra botatzearen arazoa. Ildo horretan, kontuan hartuko da hondakinen sorreraren zenbatespen planifikatua, eta, hala badagokio, nola eragin dezakeen EAEko hondakindegien hurrengo 10 urteetarako guztizko ahalmenean, hondakinak zabortegian utzita ezabatzeari dagokionez.

Por último, en las evaluaciones ambientales de los planes, programas y proyectos que conlleven una alta generación de residuos (de obras públicas, urbanísticos, agrarios, de actividades económicas, etc.), se tendrá en cuenta la manera en que se han incorporado los criterios para mejorar los indicadores de residuos en Euskadi y cómo se resuelve la problemática de vertido. En esta línea, se tendrá en cuenta la estimación planificada de generación de residuos y en su caso, cómo puede influir en la capacidad total de eliminación por deposición en vertedero de la CAPV para los siguientes 10 años.

Bigarrena.– EAEko Hondakinak Prebenitzeko eta Kudeatzeko 2030eko Plana onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzen da, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarotakoan, plana ez bada onartu, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta hortik aurrera ez du ondorerik izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Plan de Prevención y Gestión de Residuos de la CAPV 2030, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua ematea.

Tercero.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko urriaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de octubre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental