ZUZENEAN herritarrak artatzeko zerbitzuak ia milioi erdi kontsultari eman die arreta urteko lehen sei hilabeteetan
2019.eko abuztuak 16
- Herritarrek nahigo dituzte, artean ere, bulegoko aurrez aurreko kontsultak Euskal Autonomia Erkidegoko hiru hiriburuetan, nahiz eta nabarmendu ere behar den gero eta gehiago egiten direla bat-bateko mezularitza bidezko kontsultak
- Gehien kontsultatzen diren gaiak, berriz ere, etxebizitza, gizarte-gaiak eta hezkuntza dira
ZUZENEAN Eusko Jaurlaritzaren Herritzarrentzako Arreta Zerbitzuak 488.692 kontsulta jaso ditu 2019ko lehen seihilekoan, urtarrilaren 1etik ekainaren 30era. Alegia, eguneko 3.969 batez beste, eta horietatik % 54,64 aurrez aurreko arreta izan ziren, % 41,8 telefono bidezko arretak 012 zenbakian, % 3,14 www.euskadi.eus Interneteko postontziaren bidez, eta % 0,39, berriz, Telegrameko bat-bateko mezularitza baliatuz.
Guztizko kontsulta kopurua 2018ko epe berdinean baino handiagoa da: % 2,87 hazi da. Bada, 2019ko urtarrilaren 1etik ekainaren 30era, Eusko Jaurlaritzak 13.618 kontsulta gehiago jaso ditu iaz baino. Bat-bateko mezularitza-zerbitzuen erabilera nabarmendu behar da, 2018ko lehen sei hilabeteen aldean % 34,68 hazitakoa.
2019/2018ko URTARRIL-EKAINEKO DATUAK
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Bitartekoaren arabera)
BITARTEKOA |
ARRETAK GUZTIRA 2019 |
ARRETAK EGUNEAN 2019 |
ARRETAK GUZTIRA 2018 |
2019/2018 ALDEA |
||||
Aurrez aurrekoa |
267.042 |
% 54,64 |
2.169 |
265.051 |
% 55,79 |
1.991 |
% 0,75 |
|
012 telefono zk. |
204.403 |
% 41,83 |
1.660 |
194.638 |
% 40,97 |
9.765 |
% 5,02 |
|
Postontzi elektronikoa |
15.340 |
% 3,14 |
125 |
13.969 |
% 2,94 |
1.371 |
% 9,81 |
|
Telegram |
1.907 |
% 0,39 |
15 |
1.416 |
% 0,30 |
491 |
% 34,68 |
|
GUZTIRA |
488.692 |
% 100,00 |
3.969 |
475.074 |
% 100,00 |
13.618 |
% 2,87 |
Herritar gehienak informazio bila edo izapide bat egiteko joaten dira ZUZENEAN zerbitzura. Pertsona erabiltzaileek nahiago dute telefono-zerbitzua kontsultak egiteko; aldiz, nahiago dute aurrez aurrekoa administrazioko izapideak egiteko. Kontsultak edo izapideak egin izan diren 10 gai ohikoenak honako hauek dira:
- Etxebizitza
- Gizarte-gaiak
- Hezkuntza
- Segurtasuna eta Barne Gaiak (Trafikoa)
- Lana eta Enplegua
- Gobernua eta Herri Administrazioa
- Euskara
- Ekonomia Jarduerak
- Osasuna
- Kultura
Lurraldeka, ZUZENEAN zerbitzuko aurrez aurreko arreta kopuru handiena 2019ko lehen seihilekoan Bizkaian eman zen, Bilboko bulegoetan. Guztira, 137.438 kontsulta egin ziren, iazko lehen sei hilabeteetan baino 6.323 gutxiago.
2019/2018ko URTARRIL-EKAINEKO DATUAK
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Lurraldeka/hiriburuka)
LURRALDEA |
ARRETAK GUZTIRA 2019 |
ARRETAK GUZTIRA 2018 |
2019/2018 ALDEA |
|||||
Bizkaia/Bilbo |
137.438 |
% 51,47 |
143.761 |
% 54,24 |
-6.323 |
-% 4,40 |
||
Gipuzkoa/San Sebastián |
69.482 |
% 26,02 |
60.333 |
% 22,76 |
9.149 |
% 15,16 |
||
Araba/Vitoria-Gasteiz |
60.122 |
% 22,51 |
60.957 |
% 23,00 |
-835 |
-% 1,37 |
||
GUZTIRA |
267.042 |
% 100,00 |
265.051 |
% 100,00 |
1.991 |
% 0,75 |
Pertsona erabiltzaileen sexuari dagokionez, 2019ko urtarril eta ekainaren artean, emakumeek gehiago erabili zuten ZUZENEAN zerbitzua gizonek baino. Guztira, 302.265 emakumek jo zuten ZUZENEAN zerbitzura, eta 167.203 gizonek. Alegia, pertsona erabiltzaileen % 61,85 emakumea da, eta % 34,21 gizona.
2019/2018ko URTARRIL-EKAINEKO DATUAK
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Sexuaren arabera)
SEXUA |
ARRETAK GUZTIRA 2019 |
ARRETAK GUZTIRA 2018 |
2019/2018 ALDEA |
|||
Gizonezkoa |
167.203 |
% 34,21 |
181.003 |
% 38,10 |
-13.800 |
-% 7,62 |
Emakumezkoa |
302.265 |
% 61,85 |
277.918 |
% 58,50 |
24.347 |
% 8,76 |
Zehaztu gabe |
19.224 |
% 3,93 |
16.153 |
% 3,40 |
3.071 |
% 19,02 |
GUZTIRA |
488.692 |
% 100,00 |
475.074 |
% 100,00 |
13.618 |
% 2,87 |
2019ko URTARRIL-EKAINEKO DATUAK
BITARTEKOEN ERABILERA
(Sexuaren arabera)
SEXUA |
AURREZ AURREKOA |
012 TELEFONO ZK. |
POSTONTZI ELEKTRONIKOA |
TELEGRAM |
||||
Gizonezkoa |
106.934 |
% 40,04 |
52.948 |
% 25,90 |
6.678 |
% 43,53 |
643 |
% 33,72 |
Emakumezkoa |
159.627 |
% 59,78 |
126.889 |
% 62,08 |
8.662 |
% 56,47 |
685 |
% 35,92 |
Zehaztu gabe |
481 |
% 0,18 |
24.566 |
% 12,02 |
0 |
% 0,00 |
579 |
% 30,36 |
GUZTIRA |
267.042 |
% 100,00 |
204.403 |
% 100,00 |
15.340 |
% 100,00 |
1.907 |
% 100,00 |
ZUZENEAN
ZUZENEAN da herritarrentzako arreta-zerbitzu integral, publiko eta doakoa, 2008an sortua. Aldi horretan, zerbitzua sendotu egin da herritarrek Euskadiko Herri Administrazioarekin harremanetan jartzeko tresna gisa. Egun, zerbitzu honetan lan egiten duten 108 pertsonek arreta lau bitartekoren bidez ematen dute: aurrez aurre (hiru hiriburuetako bulegoetan), telefono bidez (012), Interneteko postontziaz (www.euskadi.eus) eta bat-bateko mezularitzaz (Telegram, 688 67 12 34 zenbakia erabiliz).
“Gobernantza eta Berrikuntza Publikoko Plan Estrategikoa 2020”k, bere sei jardun-ardatzen bidez, ZUZENEAN garatu eta hobetzea du xedetzat, pertsonei zerbitzuak eskuratzea erraztuz eta bitarteko askoren bidezko zerbitzu eraginkor bat bermatuz. Javier Bikandi Herritarrak Hartzeko eta Administrazioa Berritzeko eta Hobetzeko zuzendariak nabarmendu duen bezala, “herritarrek Administrazioarekin dituzten elkarrekintzen kalitatea hobetzeko lan egiten dugu egunero, baita barne-kudeaketaren kalitatea eta ZUZENEAN herritarrentzako arreta-zerbitzuan esku hartzen duten askotariko eragileen koordinazioa ere. Zalantzarik gabe, Herri Administrazioaren eta herritarren arteko harreman-tresna bat da, pertsonek bitarteko askoren bidez zerbitzu eraginkor bat eskuratzea errazten duena. Eusko Jaurlaritzak albait lasterren eta zehaztasun handienaz artatu eta argitu nahi ditu herritarrei sor dakizkiekeen zalantzak, haien administrazioarekin harreman erraza eta argia izan dezaten.