EEE - MOVES III, 2025 laguntza-programa
[Moves III programa - 2021]
- Erakundea:
- EEE - Energiaren Euskal Erakundea
- Egoera:
Deskribapena
Xedea
Programa horren helburua da entxufa daitezkeen ibilgailuak erostea (elektriko puruak, hibrido entxufagarriak, autonomia hedatukoak, hidrogenokoak) eta kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
Aurrekontuko zuzkidura
14.982.453 €Prestazio ekonomikoa
Laguntza-programa honetara bideratutako hornidura ekonomikoa 14.982.453 € da guztira eta pizgarri-programa bakoitzerako honako zenbateko hauen arabera banatua:
- 1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzea: 8.445.343 €
- 2. pizgarri-programa - Kargatze-azpiegiturak zabaltzen laguntzea: 6.537.110 €
Laguntzak 2025eko ekainaren 25etik 2025eko abenduaren 31ra arte tramitatu ahal izango dira.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Eskaerak aurkezten diren hurrenkeran hartuko dira, funtsak agortu arte, alde batera utzi gabe 8.1 oinarriko lehenbiziko lerroaldean laguntza eskaerak ebazteko hurrenkerari buruz ezarritakoa. Hala eta guztiz ere, eta salbuespen gisa, 2025eko urtarrilaren 1etik 23ra bitartean aurkeztutako laguntza-eskaerak baliozkotzat hartuko dira, 1.7 Oinarrian adierazitako zirkunstantzietan bakarrik.
Laguntzen zenbatekoa
Laguntzen zenbatekoa oinarri arautzaileetako III. eranskinean adierazitakoa izanen da.
Laguntza-programa honetara bideratutako hornidura ekonomikoa 14.982.453 € da guztira eta pizgarri-programa bakoitzerako honako zenbateko hauen arabera banatua:
- 1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzea: 8.445.343 €
- 2. pizgarri-programa - Kargatze-azpiegiturak zabaltzen laguntzea: 6.537.110 €
Laguntzak 2025eko ekainaren 25etik 2025eko abenduaren 31ra arte tramitatu ahal izango dira.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Eskaerak aurkezten diren hurrenkeran hartuko dira, funtsak agortu arte, alde batera utzi gabe 8.1 oinarriko lehenbiziko lerroaldean laguntza eskaerak ebazteko hurrenkerari buruz ezarritakoa. Hala eta guztiz ere, eta salbuespen gisa, 2025eko urtarrilaren 1etik 23ra bitartean aurkeztutako laguntza-eskaerak baliozkotzat hartuko dira, 1.7 Oinarrian adierazitako zirkunstantzietan bakarrik.
Laguntzen zenbatekoa
Laguntzen zenbatekoa oinarri arautzaileetako III. eranskinean adierazitakoa izanen da.
Nori dago zuzenduta
Laguntza-eskatzaileen motak - Laguntzen programak bildutako onuradunak
- Merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoak garatzen dituzten pertsona fisikoak, Foru Ogasunetako Enpresaburu, Profesional eta Atxikitzaileen Erroldan, edo, bidezko bada, Zerga Administrazioko Estatu Agentzian alta emanda egon beharko dutenak.
- Adin nagusikoak diren pertsona fisikoak, egoitza fiskala Espainian izanik aurreko idatz-zatian bilduta ez daudenak; desgaitasuna dutenak, aldiz, adingabeak izan daitezke.
- Jabetza horizontalari buruzko uztailaren 21eko 49/1960 Legeak araututako jabekideen erkidegoak, azaroaren 17ko 38/2003 Legean aurreikusitakoa bete beharko dutenak, eta bereziki 11.3 artikuluan ezarritakoa.
- Eskaera aurkezteko unean Espainian legez eratuta dauden pertsona juridikoak, eta beste erakunde batzuk, nortasun juridikoa izanik edo izan gabe, A, B, C, D, E, F, G, J, R edo W letrez hasten den identifikazio fiskaleko zenbakia dutenak. V letraz hasten den IFZ duten Eraldaketarako Nekazaritza Sozietateak edo Poligonoak Kontserbatzeko Erakundeak ere hautagarriak izango dira.
- Pertsona onuradunak izango dira, halaber, aurreko paragrafoko baldintzak betetzeaz gainera, honako hauek ere betetzen dituzten pertsona juridiko guztiak:
- Helbide fiskala EAEn ez izan arren, Autonomia Erkidego horretan (i) beren jarduera garatzen dutenak, (ii) egoitza bat dutenak, eta (iii) beren plantillaren zati bat Autonomia Erkidego horretan dutenak; hori guztia, gutxienez, laguntza-deialdi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (aurrerantzean, “EHAA”) argitaratzen den egunaren aurreko bi urteez geroztik.- Helbide fiskala EAEn ez duten arren, eta aurreko paragrafoan deskribatutako baldintzak betetzen ez badituzte ere, inbertsio subentzionagarri bat egikaritzen dutenak 2. pizgarri-programan
—Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegitura ezartzea— deskribatutakoari jarraikiz, betiere inbertsio horrek eragina badu energia-kontsumoan edo petrolioaren mendekotasunaren murrizketan EAEko lurraldearen barruan.
- Toki-erakundeak, Toki Araubideko Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/1985 Legearen 3. artikuluaren arabera, eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 2.2 artikuluak erreferentzia egiten dien administrazio publikoen arteko edozeinetako sektore publiko instituzionala, betiere merkatuan ondasunak eta zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoak gauzatzen ez badituzte, kasu horretan aurreko 4. epigrafean sartuko direlako.
Betekizunak
-
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEn ibilgailu elektrikoen erosketa sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Jarduketa subentzionagarria izango da laguntzaren eskatzailearen izenean Espainian lehen aldiz matrikulatutako ibilgailu berriak zuzenean erostea edo leasing finantzarioko finantzaketa-eragiketen edo «renting» bidezko errentamenduaren bidez eskuratzea (leasing operatiboa), ibilgailua «renting» enpresaren izenean matrikulatuta egoteko aukera izango den «renting» kasuetan salbu.
Gainera, salerosketa-fakturaren datak eta matrikulazio-datak 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera jaulkitakoak izan beharko dute 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta jarduketa tipologia honi dagokion programaren deialdian eskaeraren erregistro-dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean eta 5. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoa deklaratu badute.
Ibilgailuaren prezioaren ordainketa, kontura edo beste edozein kontzepturen pean ordain litezkeen kopuruak barne, 2025eko urtarrilaren 1aren ondoko edo eskaeraren erregistro-dataren ondoko data batean egin beharko da, pertsona onuradunari dagokionez aurrerago egindako bereizketaren arabera.
Subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (demostrazio-ibilgailuak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren titularra, laguntzaren azken hartzaileari ibilgailua saldu dion talde fabrikatzaile/inportatzailearen saltoki edo kontzesionario bat izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da kontzesionarioak edo saltokiak ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako laurogeita hamar ibilgailuren gehieneko kopurua ezartzen da.
Bestalde, subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (ibilgailu erdiberriak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren lehen titularra, fabrikatzailea bera izango delarik (CNAE 291 Taldea) edo renting-enpresa bat edo rent a car enpresa bat (CNAE 771 Taldea) izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da aldez aurretik adierazitako titularrek ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako berrehun eta berrogeita hamar ibilgailu erdiberriren gehieneko kopurua ezartzen da.
M2 edo M3 kategoriako autokar edo autobusen eta N2 eta N3 kamioi edo furgoien erosketak ez dira inoiz jarduketa subentzionagarriak izango programa edo jarduketa tipologia honetan.
Laguntzak jaso ditzaketen ibilgailuek honako kategoria hauetako batekoak izan beharko dute:
· M1 turismoak: Gutxienez lau gurpileko ibilgailu motordunak, bidaiariak garraiatzeko diseinatuak eta fabrikatuak, gidariaren eserlekuaz gain, gehienez zortzi plaza dauzkatenak.
· N1 kamioi arinak edo furgonetak: Ibilgailu motordunak, nagusiki salgaiak garraiatzeko sortu eta fabrikatu direnak, eta, teknikoki onargarria den gehieneko masa gisa, gehienez ere, 3,5 tona dutenak.
· L6e kuadriziklo arinak: Gehienez 350 kg-ko tara duten kuadriziklo arinak, baterien masa alde batera utzita, eraikuntzaren arabera, gehienez ere ordu bakoitzeko 45 km-ko abiadura, eta, gehienez ere, 4 kW-ko potentzia dutenak.
· L7e kuadriziklo astunak: Lau gurpileko ibilgailuak, gehienez ere 450 kg-ko abiada-masa dutenak (baterien pisua alde batera utzita) bidaiarien garraiorako, eta 600 kg-koa salgaien garraiorako, eta kuadriziklo arin gisa sailkatu ezin daitezkeenak.
· L3e, L4e, L5e motozikletak: Bi gurpileko ibilgailuak edo ibilgailuko luzetarako erdiko ardatzarekiko hiru gurpil simetriko edo asimetriko dauzkatenak, 50 cm3 -tik gorakoak edo ordu bakoitzeko 50 km-tik gorako abiadura har dezaketenak, eta ibilgailuko pisu gordin gisa, gehienez ere, tona bat dutenak.
Pizgarriak jaso ditzaketen ibilgailu modeloak Energia Dibertsifikatzeko eta Aurrezteko Institutuaren Ibilgailuen Oinarrian azaldu behar dira, (https://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES-III), eta honako betekizun hauek bete behar dituzte:
a) Meta N kategorietako ibilgailuetarako, honako mota hauetako bat izatea eskatzen da:
i. Ibilgailu elektriko puruak (BEV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez.
ii. Autonomia hedatuko ibilgailu elektrikoak (EREV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, eta, bateriak kargatzeko, gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motor bat daukatenak.
iii. Ibilgailu hibrido «entxufagarriak» (PHEV), guztiz edo partzialki gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motorren zein motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez. Kanpoko energia-iturri batetik kargatutako bateriekin elikatu beharko da motor elektrikoa.
iv. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa (FCV): Ibilgailu elektrikoa, soil-soilik, hidrogeno ontziratuko erregai-pila baten energia elektrikoa erabiltzen duena.
v. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektriko hibridoa (FCHV): Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa, bateria elektriko kargagarriak ere biltzen dituena.
b) L kategoriako ibilgailuei honako hauek eskatzen zaizkie:
i. Soilik motor elektrikoen bitartez propultsatzea eta ibilgailu elektriko gisa homologatuta egotea.
ii. Laguntza jaso dezaketen motozikleta elektriko berriek (L3e, L4e eta L5e kategoriak) litiozko bateriak eduki behar dituzte, gutxienez 3 kW-ko potentzia duen motor elektrikoa, eta, gutxienez, 70 km-ko autonomia.
«Renting» bidezko bidezko finantzaketa-eragiketen bitarteko ibilgailuen eskuratzeek honako baldintza hauek bete beharko dituzte laguntza jasotzeko:
a) Dagokion errentamendu-kontratuak gutxienez bi urteko iraupena ezartzea indarrean hasten den egunaz geroztik, eta betiere 2021eko apirilaren 9tik aurrera formalizatu bada. Ibilgailuaren salerosketa-fakturaren data eta matrikulazio-data 2025eko urtarrilaren 1aren ondokoa izango da, halaber, 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta eskaera programa honi dagokion deialdian erregistratu den dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baita 5. epigrafean bildutakoentzat ere, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoarekin.
b) Errentamendu-kontratuak espresuki adierazi beharko du pertsona errentaria dela ematen den laguntzaren azken hartzailea, eta adierazi beharko du espresuki, halaber, «renting» enpresak, laguntzaren zenbatekoaren ordainketa jasotzen duen egunean bertan, laguntza horren zenbateko osoa baliatuko duela pertsona errentariak ordaintzeke dauzkan ordainketa-kuotak edo errentamenduko errenta murrizteko.
c) Kontratuak adieraziko du, ordaintzeke dauden kuoten batura laguntzaren zenbatekoa baino txikiagoa izanez gero, pertsona onuradunari ordaintzeke dagoen laguntza-soberakina azken hartzaileari ordaindu beharko zaiola «renting» konpainiaren eskutik, errentamendu-kontratua amaitzean. Horrenbestez, pertsona errentariak, laguntzaren azken hartzailea den heinean, Oinarrietan aurreikusitako betekizun eta bateraezintasunak bete beharko ditu.
d) «Renting» eragiketetan, kasu guztietan, laguntza tramitatzen duena edozein izanik ere, laguntzaren pertsona onuradunak dokumentu bat sinatuko du, kobratzeko eskubidea eragiketa formalizatzen duen «renting» konpainiari lagatzen diola aditzera emateko.
-
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEko lurraldean karga egokirako azpiegitura sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Ibilgailu elektrikoetarako bateriak kargatzeko sistemak jarduketa subentzionagarriak izango dira, zuzenean erosteko modalitatean.
Gainera, jabekideen komunitateen kasuan, ibilgailu elektrikoari lotutako kargatzea kargatze adimendunaz hornitzeko komunikazio-zerbitzua eta aurreinstalazio elektrikoa edukitzeko behar diren kanalizazioak ere subentzionagarriak izango dira.
Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegitura sarbide publikokoa zein erabilera pribatukoa izan ahalko da.
Kargatze-azpiegiturak honako erabilera hauek izan ditzake:
a) Erabilera pribatua bizitegi-sektorean, familia bakarreko etxebizitzak barne.
b) Erabilera publikoa bizitegi-sektoretik kanpo (aparkaleku publikoak, hotelak, merkataritzaguneak, unibertsitateak, ospitaleak, industrialdeak, kiroldegiak, etab.).
c) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren ibilgailuei zerbitzua emateko.
d) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren langile eta bezeroei zerbitzua emateko.
e) Erabilera publikoa bide publikoan, eta hiriko eta hiriarteko bide-ardatzetan.
Erabilera publikoa errepide-sarean, bereziki, gasolina-zerbitzuguneen azpiegituran.
1. Behe-tentsioan konektatutako instalazioetarako, abuztuaren 2ko 842/2002 Errege Dekretuak onartutako Behe-tentsioko erregelamendu elektroteknikoari jarraikiz ezarriko da instalazioa, zehazkiago, ITC-BT-52 instrukzioari jarraikiz. IP eta IK babes-maila egokia kokapenaren arabera, Behe Tentsioko Erregelamendu Elektroteknikoari jarraikiz.
2. Elikatzea: monofasikoa edo trifasikoa 230-400 VAC, edo tentsio handiagoak kargatze ultraazkarreko kasuetarako.
3. Segurtasun-araudiaren araberako babes elektrikoak.
4. CE deklarazioa.
5. Sarbide publikoko kargatze-kasurako, honako hauek eduki beharko ditu gutxienez: 2 motako konektorea IEC 62.196-2 arauaren arabera, edo CCS2- Combo 2 konektorea, IEC 62196 arauaren arabera, 3 moduko edo 4 moduko bateragarritasunarekin instalazioaren arabera, eta energia-neurri integratuarekin. Abenduaren 9ko 639/2016 Errege Dekretuko 4. artikuluaren arabera, ibilgailu elektrikoen erabiltzaileei kargatze puntualak egiteko aukera emango die, dagokion kargatze-puntuko operadorearekin kontraturik tartean izan gabe, kargatze-zerbitzua erabiltzaile interesdunen eskura jarriz diskriminaziorik gabeko modu ireki eta garden batean. Era berean, karga-puntua gutxienez bost urtean indarrean egongo dela bermatu beharko du. Horrez gain, honako konektibitate-baldintza hauek bete beharko ditu:
a) Instalazioak erabateko konektibitatea ahalbidetzen dion konexio-interfazea eta datuen toki-biltegiratzeko memoria-sistema duela egiaztatzea.
b) OCPP v1.6 protokoloarekin edo bertsio berriago batekin bateragarria, web zerbitzuak erabiliz (SOA); eta bertsio berriagoetara eguneratzeko modukoa.
c) Transferitutako energiaren eta potentziaren neurria.
d) 3G/GPRS komunikazio mugikorreko modulua edo berriagoa, edo edozein komunikazio-kanal baliokidea.
Potentziaren arabera, kargatze-sistemak honela sailkatuko dira:
a) Kargatze-sistema lotua: 7 kW-tik beherako potentzia.
b) Kargatze-sistema konbentzionala: Gutxienez 7 kW-ko eta gehienez 15 kW-ko potentzia.
c) Kargatze erdiazkarreko sistema: Gutxienez 15 kW-ko eta gehienez 40 kW-ko potentzia.
d) Karga azkarreko sistema: Gutxienez 40 kW-ko eta gehienez 100 kW-ko potentzia.
e) Kargatze ultraazkarreko sistema: Gutxienez 100 kW-ko potentzia.
Kargatze-sistema batean potentzia desberdinak bilduko balira, instalazioko kargatze-puntuen gehieneko potentziaren arabera sailkatuko litzateke sistema.
Araudia
Erakundeak
Deitzen duen erakundea
- Zuzenbide pribatuko erakunde publikoak > EEE - Energiaren Euskal Erakundea
Ebazten duen erakundea
- Zuzenbide pribatuko erakunde publikoak > EEE - Energiaren Euskal Erakundea
Kontaktu-informazioa
Kodea
1260001Eskaera eta dokumentazioa aurkeztea
Eskabideak aurkezteko epea:
Laguntza-programa honetarako eskabideak aurkezteko epea 2025eko ekainaren 25eko (asteazkena) 8:00etan hasiko da, haren indarraldia amaitu arte, hau da, 2025eko abenduaren 31n.
Hala eta guztiz ere, eta salbuespen gisa, 2025eko urtarrilaren 1etik 23ra bitartean aurkeztutako laguntza-eskaerak baliozkotzat hartuko dira, 1.7 Oinarrian adierazitako zirkunstantzietan bakarrik.
Laguntza eskatzeko fasean bete beharreko dokumentazioa:
Ikus programaren oinarrietako II. ERANSKINA, A eta B atalak
Eskaerarekin hasi baino lehen:
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoko baliabide bat eduki behar duzula.
- Presta itzazu behar diren dokumentuak formatu digitalean (PDFn edo onartutako formatuetan).
Ondoren, sartu zerbitzu elektronikoan, eta jarraitu honako 4 urrats hauei:
- Bete dagozkion atalak eta erantzukizunpeko adierazpenak.
- Erantsi aldez aurretik prestatu dituzun dokumentuak.
- Sinatu eskaera.
- Bidali eskaera eta dokumentuak.
Jarraian, pantaila bat ikusiko duzu, bidalketa eginda dagoela adieraziko dizuna (hartu-agiria).
Ondoren, tramitazioarekin jarraitzeko eta zure espedientearen jarraipena egiteko aukera izango duzu, Nire karpeta atalaren bitartez.
-
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEn ibilgailu elektrikoen erosketa sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Jarduketa subentzionagarria izango da laguntzaren eskatzailearen izenean Espainian lehen aldiz matrikulatutako ibilgailu berriak zuzenean erostea edo leasing finantzarioko finantzaketa-eragiketen edo «renting» bidezko errentamenduaren bidez eskuratzea (leasing operatiboa), ibilgailua «renting» enpresaren izenean matrikulatuta egoteko aukera izango den «renting» kasuetan salbu.
Gainera, salerosketa-fakturaren datak eta matrikulazio-datak 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera jaulkitakoak izan beharko dute 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta jarduketa tipologia honi dagokion programaren deialdian eskaeraren erregistro-dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean eta 5. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoa deklaratu badute.
Ibilgailuaren prezioaren ordainketa, kontura edo beste edozein kontzepturen pean ordain litezkeen kopuruak barne, 2025eko urtarrilaren 1aren ondoko edo eskaeraren erregistro-dataren ondoko data batean egin beharko da, pertsona onuradunari dagokionez aurrerago egindako bereizketaren arabera.
Subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (demostrazio-ibilgailuak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren titularra, laguntzaren azken hartzaileari ibilgailua saldu dion talde fabrikatzaile/inportatzailearen saltoki edo kontzesionario bat izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da kontzesionarioak edo saltokiak ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako laurogeita hamar ibilgailuren gehieneko kopurua ezartzen da.
Bestalde, subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (ibilgailu erdiberriak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren lehen titularra, fabrikatzailea bera izango delarik (CNAE 291 Taldea) edo renting-enpresa bat edo rent a car enpresa bat (CNAE 771 Taldea) izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da aldez aurretik adierazitako titularrek ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako berrehun eta berrogeita hamar ibilgailu erdiberriren gehieneko kopurua ezartzen da.
M2 edo M3 kategoriako autokar edo autobusen eta N2 eta N3 kamioi edo furgoien erosketak ez dira inoiz jarduketa subentzionagarriak izango programa edo jarduketa tipologia honetan.
Laguntzak jaso ditzaketen ibilgailuek honako kategoria hauetako batekoak izan beharko dute:
· M1 turismoak: Gutxienez lau gurpileko ibilgailu motordunak, bidaiariak garraiatzeko diseinatuak eta fabrikatuak, gidariaren eserlekuaz gain, gehienez zortzi plaza dauzkatenak.
· N1 kamioi arinak edo furgonetak: Ibilgailu motordunak, nagusiki salgaiak garraiatzeko sortu eta fabrikatu direnak, eta, teknikoki onargarria den gehieneko masa gisa, gehienez ere, 3,5 tona dutenak.
· L6e kuadriziklo arinak: Gehienez 350 kg-ko tara duten kuadriziklo arinak, baterien masa alde batera utzita, eraikuntzaren arabera, gehienez ere ordu bakoitzeko 45 km-ko abiadura, eta, gehienez ere, 4 kW-ko potentzia dutenak.
· L7e kuadriziklo astunak: Lau gurpileko ibilgailuak, gehienez ere 450 kg-ko abiada-masa dutenak (baterien pisua alde batera utzita) bidaiarien garraiorako, eta 600 kg-koa salgaien garraiorako, eta kuadriziklo arin gisa sailkatu ezin daitezkeenak.
· L3e, L4e, L5e motozikletak: Bi gurpileko ibilgailuak edo ibilgailuko luzetarako erdiko ardatzarekiko hiru gurpil simetriko edo asimetriko dauzkatenak, 50 cm3 -tik gorakoak edo ordu bakoitzeko 50 km-tik gorako abiadura har dezaketenak, eta ibilgailuko pisu gordin gisa, gehienez ere, tona bat dutenak.
Pizgarriak jaso ditzaketen ibilgailu modeloak Energia Dibertsifikatzeko eta Aurrezteko Institutuaren Ibilgailuen Oinarrian azaldu behar dira, (https://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES-III), eta honako betekizun hauek bete behar dituzte:
a) Meta N kategorietako ibilgailuetarako, honako mota hauetako bat izatea eskatzen da:
i. Ibilgailu elektriko puruak (BEV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez.
ii. Autonomia hedatuko ibilgailu elektrikoak (EREV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, eta, bateriak kargatzeko, gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motor bat daukatenak.
iii. Ibilgailu hibrido «entxufagarriak» (PHEV), guztiz edo partzialki gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motorren zein motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez. Kanpoko energia-iturri batetik kargatutako bateriekin elikatu beharko da motor elektrikoa.
iv. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa (FCV): Ibilgailu elektrikoa, soil-soilik, hidrogeno ontziratuko erregai-pila baten energia elektrikoa erabiltzen duena.
v. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektriko hibridoa (FCHV): Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa, bateria elektriko kargagarriak ere biltzen dituena.
b) L kategoriako ibilgailuei honako hauek eskatzen zaizkie:
i. Soilik motor elektrikoen bitartez propultsatzea eta ibilgailu elektriko gisa homologatuta egotea.
ii. Laguntza jaso dezaketen motozikleta elektriko berriek (L3e, L4e eta L5e kategoriak) litiozko bateriak eduki behar dituzte, gutxienez 3 kW-ko potentzia duen motor elektrikoa, eta, gutxienez, 70 km-ko autonomia.
«Renting» bidezko bidezko finantzaketa-eragiketen bitarteko ibilgailuen eskuratzeek honako baldintza hauek bete beharko dituzte laguntza jasotzeko:
a) Dagokion errentamendu-kontratuak gutxienez bi urteko iraupena ezartzea indarrean hasten den egunaz geroztik, eta betiere 2021eko apirilaren 9tik aurrera formalizatu bada. Ibilgailuaren salerosketa-fakturaren data eta matrikulazio-data 2025eko urtarrilaren 1aren ondokoa izango da, halaber, 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta eskaera programa honi dagokion deialdian erregistratu den dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baita 5. epigrafean bildutakoentzat ere, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoarekin.
b) Errentamendu-kontratuak espresuki adierazi beharko du pertsona errentaria dela ematen den laguntzaren azken hartzailea, eta adierazi beharko du espresuki, halaber, «renting» enpresak, laguntzaren zenbatekoaren ordainketa jasotzen duen egunean bertan, laguntza horren zenbateko osoa baliatuko duela pertsona errentariak ordaintzeke dauzkan ordainketa-kuotak edo errentamenduko errenta murrizteko.
c) Kontratuak adieraziko du, ordaintzeke dauden kuoten batura laguntzaren zenbatekoa baino txikiagoa izanez gero, pertsona onuradunari ordaintzeke dagoen laguntza-soberakina azken hartzaileari ordaindu beharko zaiola «renting» konpainiaren eskutik, errentamendu-kontratua amaitzean. Horrenbestez, pertsona errentariak, laguntzaren azken hartzailea den heinean, Oinarrietan aurreikusitako betekizun eta bateraezintasunak bete beharko ditu.
d) «Renting» eragiketetan, kasu guztietan, laguntza tramitatzen duena edozein izanik ere, laguntzaren pertsona onuradunak dokumentu bat sinatuko du, kobratzeko eskubidea eragiketa formalizatzen duen «renting» konpainiari lagatzen diola aditzera emateko.
-
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEko lurraldean karga egokirako azpiegitura sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Ibilgailu elektrikoetarako bateriak kargatzeko sistemak jarduketa subentzionagarriak izango dira, zuzenean erosteko modalitatean.
Gainera, jabekideen komunitateen kasuan, ibilgailu elektrikoari lotutako kargatzea kargatze adimendunaz hornitzeko komunikazio-zerbitzua eta aurreinstalazio elektrikoa edukitzeko behar diren kanalizazioak ere subentzionagarriak izango dira.
Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegitura sarbide publikokoa zein erabilera pribatukoa izan ahalko da.
Kargatze-azpiegiturak honako erabilera hauek izan ditzake:
a) Erabilera pribatua bizitegi-sektorean, familia bakarreko etxebizitzak barne.
b) Erabilera publikoa bizitegi-sektoretik kanpo (aparkaleku publikoak, hotelak, merkataritzaguneak, unibertsitateak, ospitaleak, industrialdeak, kiroldegiak, etab.).
c) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren ibilgailuei zerbitzua emateko.
d) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren langile eta bezeroei zerbitzua emateko.
e) Erabilera publikoa bide publikoan, eta hiriko eta hiriarteko bide-ardatzetan.
Erabilera publikoa errepide-sarean, bereziki, gasolina-zerbitzuguneen azpiegituran.
1. Behe-tentsioan konektatutako instalazioetarako, abuztuaren 2ko 842/2002 Errege Dekretuak onartutako Behe-tentsioko erregelamendu elektroteknikoari jarraikiz ezarriko da instalazioa, zehazkiago, ITC-BT-52 instrukzioari jarraikiz. IP eta IK babes-maila egokia kokapenaren arabera, Behe Tentsioko Erregelamendu Elektroteknikoari jarraikiz.
2. Elikatzea: monofasikoa edo trifasikoa 230-400 VAC, edo tentsio handiagoak kargatze ultraazkarreko kasuetarako.
3. Segurtasun-araudiaren araberako babes elektrikoak.
4. CE deklarazioa.
5. Sarbide publikoko kargatze-kasurako, honako hauek eduki beharko ditu gutxienez: 2 motako konektorea IEC 62.196-2 arauaren arabera, edo CCS2- Combo 2 konektorea, IEC 62196 arauaren arabera, 3 moduko edo 4 moduko bateragarritasunarekin instalazioaren arabera, eta energia-neurri integratuarekin. Abenduaren 9ko 639/2016 Errege Dekretuko 4. artikuluaren arabera, ibilgailu elektrikoen erabiltzaileei kargatze puntualak egiteko aukera emango die, dagokion kargatze-puntuko operadorearekin kontraturik tartean izan gabe, kargatze-zerbitzua erabiltzaile interesdunen eskura jarriz diskriminaziorik gabeko modu ireki eta garden batean. Era berean, karga-puntua gutxienez bost urtean indarrean egongo dela bermatu beharko du. Horrez gain, honako konektibitate-baldintza hauek bete beharko ditu:
a) Instalazioak erabateko konektibitatea ahalbidetzen dion konexio-interfazea eta datuen toki-biltegiratzeko memoria-sistema duela egiaztatzea.
b) OCPP v1.6 protokoloarekin edo bertsio berriago batekin bateragarria, web zerbitzuak erabiliz (SOA); eta bertsio berriagoetara eguneratzeko modukoa.
c) Transferitutako energiaren eta potentziaren neurria.
d) 3G/GPRS komunikazio mugikorreko modulua edo berriagoa, edo edozein komunikazio-kanal baliokidea.
Potentziaren arabera, kargatze-sistemak honela sailkatuko dira:
a) Kargatze-sistema lotua: 7 kW-tik beherako potentzia.
b) Kargatze-sistema konbentzionala: Gutxienez 7 kW-ko eta gehienez 15 kW-ko potentzia.
c) Kargatze erdiazkarreko sistema: Gutxienez 15 kW-ko eta gehienez 40 kW-ko potentzia.
d) Karga azkarreko sistema: Gutxienez 40 kW-ko eta gehienez 100 kW-ko potentzia.
e) Kargatze ultraazkarreko sistema: Gutxienez 100 kW-ko potentzia.
Kargatze-sistema batean potentzia desberdinak bilduko balira, instalazioko kargatze-puntuen gehieneko potentziaren arabera sailkatuko litzateke sistema.
Laguntza eskatzeko betekizunak:
- Formularioak betetzea, inprimatzea eta sinatzea
- Behar den dokumentazio guztia prestatzea
- Eskaera eta dokumentazio guztia aurkeztea adierazitako aurkezpen-lekuetan
Eskaerak, aldaketak eta berritzeak Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, SA, SME-ko bulegoetan aurkeztuko dira.
Administrazioari bidalketa elektroniko bat egin beharko zaio hurrengo postontziko helbidea adieraziz.
- BULEGO-KODEA
O00016302
- BULEGOAREN IZENA
Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna Saileko Erregistroa
- UNITATE ARDURADUNAREN KODEA
A16050213
- UNITATE ARDURADUNAREN IZENA
Zerbitzu Zuzendaritza
- ADMINISTRAZIO-MAILA
Administrazio autonomikoa
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
-
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. pizgarri-programa - Ibilgailu elektrikoen erosketa sustatzeko programa.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEn ibilgailu elektrikoen erosketa sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Jarduketa subentzionagarria izango da laguntzaren eskatzailearen izenean Espainian lehen aldiz matrikulatutako ibilgailu berriak zuzenean erostea edo leasing finantzarioko finantzaketa-eragiketen edo «renting» bidezko errentamenduaren bidez eskuratzea (leasing operatiboa), ibilgailua «renting» enpresaren izenean matrikulatuta egoteko aukera izango den «renting» kasuetan salbu.
Gainera, salerosketa-fakturaren datak eta matrikulazio-datak 2025eko urtarrilaren 1etik aurrera jaulkitakoak izan beharko dute 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta jarduketa tipologia honi dagokion programaren deialdian eskaeraren erregistro-dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean eta 5. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoa deklaratu badute.
Ibilgailuaren prezioaren ordainketa, kontura edo beste edozein kontzepturen pean ordain litezkeen kopuruak barne, 2025eko urtarrilaren 1aren ondoko edo eskaeraren erregistro-dataren ondoko data batean egin beharko da, pertsona onuradunari dagokionez aurrerago egindako bereizketaren arabera.
Subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (demostrazio-ibilgailuak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren titularra, laguntzaren azken hartzaileari ibilgailua saldu dion talde fabrikatzaile/inportatzailearen saltoki edo kontzesionario bat izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da kontzesionarioak edo saltokiak ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako laurogeita hamar ibilgailuren gehieneko kopurua ezartzen da.
Bestalde, subentzionagarria izango da, halaber, M1, N1, L3e, L4e eta L5e kategorietakoak izaki, hamabi hilabeterainoko antzinatasuna duten ibilgailu elektrikoen eta erregai-pila bidezkoen erosketa (ibilgailu erdiberriak), lehen matrikulaziotik salerosketa-fakturaren dataraino edo eskaeraren erregistro-dataraino zenbatuta, haren lehen titularra, fabrikatzailea bera izango delarik (CNAE 291 Taldea) edo renting-enpresa bat edo rent a car enpresa bat (CNAE 771 Taldea) izango delarik. Kasu horretan, beharrezkoa izango da aldez aurretik adierazitako titularrek ibilgailua fabrikatzaileari edo inportatzaileari ibilgailu berri gisa erosi izana. Deialdi bakoitzean, aurrez azaldutako definizioaren arabera, titulartasun bereko erakusketarako berrehun eta berrogeita hamar ibilgailu erdiberriren gehieneko kopurua ezartzen da.
M2 edo M3 kategoriako autokar edo autobusen eta N2 eta N3 kamioi edo furgoien erosketak ez dira inoiz jarduketa subentzionagarriak izango programa edo jarduketa tipologia honetan.
Laguntzak jaso ditzaketen ibilgailuek honako kategoria hauetako batekoak izan beharko dute:
· M1 turismoak: Gutxienez lau gurpileko ibilgailu motordunak, bidaiariak garraiatzeko diseinatuak eta fabrikatuak, gidariaren eserlekuaz gain, gehienez zortzi plaza dauzkatenak.
· N1 kamioi arinak edo furgonetak: Ibilgailu motordunak, nagusiki salgaiak garraiatzeko sortu eta fabrikatu direnak, eta, teknikoki onargarria den gehieneko masa gisa, gehienez ere, 3,5 tona dutenak.
· L6e kuadriziklo arinak: Gehienez 350 kg-ko tara duten kuadriziklo arinak, baterien masa alde batera utzita, eraikuntzaren arabera, gehienez ere ordu bakoitzeko 45 km-ko abiadura, eta, gehienez ere, 4 kW-ko potentzia dutenak.
· L7e kuadriziklo astunak: Lau gurpileko ibilgailuak, gehienez ere 450 kg-ko abiada-masa dutenak (baterien pisua alde batera utzita) bidaiarien garraiorako, eta 600 kg-koa salgaien garraiorako, eta kuadriziklo arin gisa sailkatu ezin daitezkeenak.
· L3e, L4e, L5e motozikletak: Bi gurpileko ibilgailuak edo ibilgailuko luzetarako erdiko ardatzarekiko hiru gurpil simetriko edo asimetriko dauzkatenak, 50 cm3 -tik gorakoak edo ordu bakoitzeko 50 km-tik gorako abiadura har dezaketenak, eta ibilgailuko pisu gordin gisa, gehienez ere, tona bat dutenak.
Pizgarriak jaso ditzaketen ibilgailu modeloak Energia Dibertsifikatzeko eta Aurrezteko Institutuaren Ibilgailuen Oinarrian azaldu behar dira, (https://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES-III), eta honako betekizun hauek bete behar dituzte:
a) Meta N kategorietako ibilgailuetarako, honako mota hauetako bat izatea eskatzen da:
i. Ibilgailu elektriko puruak (BEV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez.
ii. Autonomia hedatuko ibilgailu elektrikoak (EREV), guztiz eta soilik motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, eta, bateriak kargatzeko, gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motor bat daukatenak.
iii. Ibilgailu hibrido «entxufagarriak» (PHEV), guztiz edo partzialki gasolina edo gasolio bidezko barne-errekuntzako motorren zein motor elektrikoen bitartez propultsatuak, energiaren zati bat edo energia osoa beren baterien elektrizitatetik lortzen dutenak, kargatzeko, ibilgailutik kanpoko iturri baten energia darabiltenak, sare elektrikoa adibidez. Kanpoko energia-iturri batetik kargatutako bateriekin elikatu beharko da motor elektrikoa.
iv. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa (FCV): Ibilgailu elektrikoa, soil-soilik, hidrogeno ontziratuko erregai-pila baten energia elektrikoa erabiltzen duena.
v. Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektriko hibridoa (FCHV): Erregai-zelulen bidezko ibilgailu elektrikoa, bateria elektriko kargagarriak ere biltzen dituena.
b) L kategoriako ibilgailuei honako hauek eskatzen zaizkie:
i. Soilik motor elektrikoen bitartez propultsatzea eta ibilgailu elektriko gisa homologatuta egotea.
ii. Laguntza jaso dezaketen motozikleta elektriko berriek (L3e, L4e eta L5e kategoriak) litiozko bateriak eduki behar dituzte, gutxienez 3 kW-ko potentzia duen motor elektrikoa, eta, gutxienez, 70 km-ko autonomia.
«Renting» bidezko bidezko finantzaketa-eragiketen bitarteko ibilgailuen eskuratzeek honako baldintza hauek bete beharko dituzte laguntza jasotzeko:
a) Dagokion errentamendu-kontratuak gutxienez bi urteko iraupena ezartzea indarrean hasten den egunaz geroztik, eta betiere 2021eko apirilaren 9tik aurrera formalizatu bada. Ibilgailuaren salerosketa-fakturaren data eta matrikulazio-data 2025eko urtarrilaren 1aren ondokoa izango da, halaber, 2.1 Oinarriko 1., 2., 3. eta 5. epigrafeetan definitutako pertsona onuradunentzat, azken epigrafe horren kasuan baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikorik deklaratu ez badute, baita administrazio autonomikoaren zuzeneko inbertsioetarako ere; eta eskaera programa honi dagokion deialdian erregistratu den dataren ondokoak 2.1 Oinarriko 4. epigrafean definitutako pertsona onuradunentzat, baita 5. epigrafean bildutakoentzat ere, baldin eta merkatuan ondasunak eta/edo zerbitzuak eskaintzeko jarduera ekonomikoarekin.
b) Errentamendu-kontratuak espresuki adierazi beharko du pertsona errentaria dela ematen den laguntzaren azken hartzailea, eta adierazi beharko du espresuki, halaber, «renting» enpresak, laguntzaren zenbatekoaren ordainketa jasotzen duen egunean bertan, laguntza horren zenbateko osoa baliatuko duela pertsona errentariak ordaintzeke dauzkan ordainketa-kuotak edo errentamenduko errenta murrizteko.
c) Kontratuak adieraziko du, ordaintzeke dauden kuoten batura laguntzaren zenbatekoa baino txikiagoa izanez gero, pertsona onuradunari ordaintzeke dagoen laguntza-soberakina azken hartzaileari ordaindu beharko zaiola «renting» konpainiaren eskutik, errentamendu-kontratua amaitzean. Horrenbestez, pertsona errentariak, laguntzaren azken hartzailea den heinean, Oinarrietan aurreikusitako betekizun eta bateraezintasunak bete beharko ditu.
d) «Renting» eragiketetan, kasu guztietan, laguntza tramitatzen duena edozein izanik ere, laguntzaren pertsona onuradunak dokumentu bat sinatuko du, kobratzeko eskubidea eragiketa formalizatzen duen «renting» konpainiari lagatzen diola aditzera emateko.
-
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
2. pizgarri-programa: Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegiturak ezartzea.
1. Helburua.
Garraio-sektorea deskarbonizatzen laguntzea, mugikortasunaren elektrifikazioa sustatuz, Energiaren eta Klimaren 2021-2030eko Plan Nazional Integratuan ezarritako helburuak lortzeko, eta EAEko lurraldean karga egokirako azpiegitura sustatuz.
2. Jarduera subentzionagarriak.
Ibilgailu elektrikoetarako bateriak kargatzeko sistemak jarduketa subentzionagarriak izango dira, zuzenean erosteko modalitatean.
Gainera, jabekideen komunitateen kasuan, ibilgailu elektrikoari lotutako kargatzea kargatze adimendunaz hornitzeko komunikazio-zerbitzua eta aurreinstalazio elektrikoa edukitzeko behar diren kanalizazioak ere subentzionagarriak izango dira.
Ibilgailu elektrikoak kargatzeko azpiegitura sarbide publikokoa zein erabilera pribatukoa izan ahalko da.
Kargatze-azpiegiturak honako erabilera hauek izan ditzake:
a) Erabilera pribatua bizitegi-sektorean, familia bakarreko etxebizitzak barne.
b) Erabilera publikoa bizitegi-sektoretik kanpo (aparkaleku publikoak, hotelak, merkataritzaguneak, unibertsitateak, ospitaleak, industrialdeak, kiroldegiak, etab.).
c) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren ibilgailuei zerbitzua emateko.
d) Erabilera pribatua enpresa pribatu eta publikoetako aparkalekuetan, beren langile eta bezeroei zerbitzua emateko.
e) Erabilera publikoa bide publikoan, eta hiriko eta hiriarteko bide-ardatzetan.
Erabilera publikoa errepide-sarean, bereziki, gasolina-zerbitzuguneen azpiegituran.
1. Behe-tentsioan konektatutako instalazioetarako, abuztuaren 2ko 842/2002 Errege Dekretuak onartutako Behe-tentsioko erregelamendu elektroteknikoari jarraikiz ezarriko da instalazioa, zehazkiago, ITC-BT-52 instrukzioari jarraikiz. IP eta IK babes-maila egokia kokapenaren arabera, Behe Tentsioko Erregelamendu Elektroteknikoari jarraikiz.
2. Elikatzea: monofasikoa edo trifasikoa 230-400 VAC, edo tentsio handiagoak kargatze ultraazkarreko kasuetarako.
3. Segurtasun-araudiaren araberako babes elektrikoak.
4. CE deklarazioa.
5. Sarbide publikoko kargatze-kasurako, honako hauek eduki beharko ditu gutxienez: 2 motako konektorea IEC 62.196-2 arauaren arabera, edo CCS2- Combo 2 konektorea, IEC 62196 arauaren arabera, 3 moduko edo 4 moduko bateragarritasunarekin instalazioaren arabera, eta energia-neurri integratuarekin. Abenduaren 9ko 639/2016 Errege Dekretuko 4. artikuluaren arabera, ibilgailu elektrikoen erabiltzaileei kargatze puntualak egiteko aukera emango die, dagokion kargatze-puntuko operadorearekin kontraturik tartean izan gabe, kargatze-zerbitzua erabiltzaile interesdunen eskura jarriz diskriminaziorik gabeko modu ireki eta garden batean. Era berean, karga-puntua gutxienez bost urtean indarrean egongo dela bermatu beharko du. Horrez gain, honako konektibitate-baldintza hauek bete beharko ditu:
a) Instalazioak erabateko konektibitatea ahalbidetzen dion konexio-interfazea eta datuen toki-biltegiratzeko memoria-sistema duela egiaztatzea.
b) OCPP v1.6 protokoloarekin edo bertsio berriago batekin bateragarria, web zerbitzuak erabiliz (SOA); eta bertsio berriagoetara eguneratzeko modukoa.
c) Transferitutako energiaren eta potentziaren neurria.
d) 3G/GPRS komunikazio mugikorreko modulua edo berriagoa, edo edozein komunikazio-kanal baliokidea.
Potentziaren arabera, kargatze-sistemak honela sailkatuko dira:
a) Kargatze-sistema lotua: 7 kW-tik beherako potentzia.
b) Kargatze-sistema konbentzionala: Gutxienez 7 kW-ko eta gehienez 15 kW-ko potentzia.
c) Kargatze erdiazkarreko sistema: Gutxienez 15 kW-ko eta gehienez 40 kW-ko potentzia.
d) Karga azkarreko sistema: Gutxienez 40 kW-ko eta gehienez 100 kW-ko potentzia.
e) Kargatze ultraazkarreko sistema: Gutxienez 100 kW-ko potentzia.
Kargatze-sistema batean potentzia desberdinak bilduko balira, instalazioko kargatze-puntuen gehieneko potentziaren arabera sailkatuko litzateke sistema.
Ebazpena eta errekurtsoak
Ebazteko epea
Ebazpena EHAAn argitaratu eta 6 hilabeteko epean
Diru-laguntza emateko modua
Lehiaketarik gabe
Isilbidearen ondorioak
Gaitzetsiak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio berak emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Aukerako errekurtsoa denez, interesatuek errekurtso hau jartzeko aukera dute ala, nahiago badute, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen dioten egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- Noiznahi, presuntziozko egintza gertatu eta biharamunetik aurrera.
Zer epe dauka administrazioak ebazteko?
- Hilabete: Epe horretan ez bazaizu ebazpena jakinarazten, errekurtsoa ezetsitzat joko da.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa jartzen bada, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke gero, bide judizialetik.
Dena dela, aukerako errekurtsoa denez, interesatuek Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua. Administrazio-errekurtsoak.
- Sartu online inprimakira botoi honen bidez eta bete eskatutako datuak (ez da beharrezkoa identifikazio elektronikorako bitartekorik izatea).
- Inprimatu bete duzun inprimakia, eta eskuz sinatu,
- aurkeztu ezarritako epean eta lekuetan.
Eskaerak, aldaketak eta berritzeak Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, SA, SME-ko bulegoetan aurkeztuko dira.
Administrazioari bidalketa elektroniko bat egin beharko zaio hurrengo postontziko helbidea adieraziz.
- BULEGO-KODEA
O00016302
- BULEGOAREN IZENA
Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna Saileko Erregistroa
- UNITATE ARDURADUNAREN KODEA
A16050213
- UNITATE ARDURADUNAREN IZENA
Zerbitzu Zuzendaritza
- ADMINISTRAZIO-MAILA
Administrazio autonomikoa
Aurkezteko beste leku batzuk
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio berak emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Aukerako errekurtsoa denez, interesatuek errekurtso hau jartzeko aukera dute ala, nahiago badute, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen dioten egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- Noiznahi, presuntziozko egintza gertatu eta biharamunetik aurrera.
Zer epe dauka administrazioak ebazteko?
- Hilabete: Epe horretan ez bazaizu ebazpena jakinarazten, errekurtsoa ezetsitzat joko da.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
Aukerako berraztertzeko errekurtsoa jartzen bada, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke gero, bide judizialetik.
Dena dela, aukerako errekurtsoa denez, interesatuek Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete zuzenean.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua. Administrazio-errekurtsoak.