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76. zk., 2024ko apirilaren 17a, asteazkena

N.º 76, miércoles 17 de abril de 2024


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1853
1853

EBAZPENA, 2024ko martxoaren 26koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 26 de marzo de 2024, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del «Plan Especial de Ordenación Urbana del Subámbito AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián)».

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Donostiako Udalak, 2023ko abenduaren 19an, eskabide bat aurkeztu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan, hasiera emateko Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari. Eskabidea abenduaren 9ko Euskadiko Ingurumen Administrazioaren 10/2021 Legean xedatutakoaren arabera egin zen, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluak eta hurrengoek arautzen duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuko prozeduraren esparruan. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa; azken horrek abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia jasotzen zuen.

Con fecha 19 de diciembre de 2023, el Ayuntamiento de San Sebastián completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada del «Plan Especial de Ordenación Urbana del Subámbito» AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián). La solicitud se realiza en virtud de lo dispuesto en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, y en el marco del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada, regulado en el artículo 29 y ss. de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatzeko, 2024ko otsailaren 5ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak Planaren eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei kontsultak egiteko tramiteari ekin zion. Jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Gainera, Donostiako Udalari prozedura hasi zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 5 de febrero de 2024, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de San Sebastián del inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, eta espedientean jasotako dokumentazio teknikoa aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizada la documentación técnica del expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, bai eta haien aldaketak eta berrikuspenak ere, ingurumen-babes handia bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; artikulu horretan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua behar duten plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planak edo programak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duela, eragin nabarmenak izan ditzakeelako ingurumenean.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del Subámbito AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián) (en adelante, el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak betetzen dituela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten honetan, Planak ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, beraz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana gauzatu eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, se procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del «Plan Especial de Ordenación Urbana del Subámbito» AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián), en adelante, el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren azalpena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren eragin-eremua Donostiako hiri-antolamenduko plan orokorreko (HAPO) AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremua da; hiriaren ipar-mendebaldean dago, Antiguo auzoan, eta Igeldo mendiko hiri-lurzoruaren 12.457,5 m2 hartzen ditu.

El ámbito del Plan corresponde con el Subámbito «AO.12.1 Txapaldegi Berri» del PGOU de San Sebastián, se sitúa al noroeste de la ciudad, en el barrio del Antiguo, ocupando 12.457,50 m2 de suelo urbano en el monte Igeldo.

Planaren helburua da AO.12.1 Txapaldegi Berri azpieremuaren antolamendu xehatua definitzea, indarrean dagoen Donostiako HAPOan ezarritakoaren arabera.

El Plan tiene por objeto definir la ordenación pormenorizada del citado Subámbito «AO.12.1 Txapaldegi Berri», según está previsto en el vigente PGOU de Donostia-San Sebastián.

Horrenbestez, Planaren antolamenduaren arabera, dentsitate baxuko bost bizitegi-lurzati izango ditu azpieremu horrek (a.40.1, a.40.2, a.40.3, a.40.4 eta a.40.5), eta, bertan, gehienez ere 25 etxebizitza eraikiko dira. Lurzatiak bide publiko berri batek zatituta egongo dira, eta bide publiko horrek oinezkoentzako espaloiak izango ditu. Bide publiko berriaren iparraldean, a.40.1 eta a.40.2 lurzatiak egongo dira; bi lurzati horiek gehienez 10 etxebizitza hartuko dituzte, eta hau izango da haien eraikin-profila: sotoa, beheko solairua eta goiko solairu bat (teilatupean). Hala, bi lurzati pribatu horien azalera 5.561,36 m2-koa izango da, guztira. Bide publiko berriaren hegoaldean, a. 40.3, a.40.4 eta a.40.5 lurzatiak egongo dira; bi lurzati horiek gehienez 15 etxebizitza hartuko dituzte, eta hau izango da haien eraikin-profila: sotoa, beheko solairua, goiko bi solairu mailakatu eta, bi solairu horien erremate gisa, teilatupeko gorputz txiki bat. Hala, hiru lurzati pribatu horien guztizko azalera 3.813,92 m2-koa izango da. Guztira, 5.741,60 m2(t) dira eraikitzeko aurreikusita daudenak; horietako 2.989,80 m2(t) etxebizitzak egiteko, eta 2.751,80 m2(t) erabilera osagarrietarako.

Consecuentemente, el Plan ordena cinco nuevas parcelas residenciales de baja densidad (a.40.1, a.40.2, a.40.3, a.40.4 y a.40.5), previendo la implantación de un número máximo de 25 viviendas. Las parcelas quedan divididas por un nuevo viario público que contará con aceras peatonales. Al norte del nuevo viario, se ubican las parcelas a.40.1 y a.40.2, que albergarán un número máximo de 10 viviendas con perfil edificatorio de sótano, planta baja y una planta alta (bajo cubierta), ocupando conjuntamente una superficie privada de parcela de 5.561,36 m2. Al sur del nuevo viario se ordenan las parcelas a.40.3, a.40.4 y a.40.5, albergando un máximo de 15 viviendas con perfil edificatorio de sótano, planta baja y dos plantas altas escalonadas, rematadas por un pequeño cuerpo bajo cubierta, ocupando conjuntamente una superficie privada de 3.813,92 m2. La edificabilidad total de las cinco parcelas asciende a 5.741,60 m2(t), 2.989,80 m2(t) corresponden a vivienda y 2.751,80m2(t) a usos auxiliares.

Planak ez du definitzen a.40.2 lurzatiko etorkizuneko eraikuntzaren egitura; nolanahi ere, eraikitakoak hartu dezakeen gehieneko perimetro-eremua mugatzen du, lurzatian dagoen zuhaitz apaingarrien ahalik ale kopuru handienari eusteko.

Para la parcela a.40.2, a diferencia del resto, el Plan no define la disposición de la futura edificación, sino que se delimita un ámbito perimetral máximo de implantación edificatoria, con el fin de conservar el mayor número posible de ejemplares del arbolado ornamental existente en ella.

Marbil bidea eta Igeldo pasealekua lotzen dituen bide berria (e.10) ibilgailuen zirkulaziorako bi norabideko bidea da. Marbil bideko 23. zenbakiaren paretik abiatzen da bide hori, eta, biribilgune baten bidez, Planaren eremua mendebaldetik, Igeldo pasealekuko 84. zenbakiko eraikinaren paretik, mugatzen duen gaur egungo zorbide pribatuarekin lotuta dago; puntu hori eta Igeldo pasealekua lotzeko, aipatu den bide pribatua berrurbanizatuko da. Bide berri horren aurrean, eremuaren hego-mendebaldeko muturrean, 919,40 m2-ko azalera duen hiri-espazio librea dago (f.10), eta zuhaitzak landatuko dira bertan.

El nuevo viario de conexión entre el Camino de Marbil y el Paseo de Igeldo (e.10) consiste en un vial para tráfico rodado de dos direcciones que parte de Camino de Marbil, a la altura de su número 23, y conecta, mediante rotonda, con el actual camino privado de servidumbre que delimita el ámbito del Plan por el oeste, a la altura edificio Paseo de Igueldo n.º 84; la conexión desde este punto con el Paseo de Igueldo se resuelve mediante la reurbanización del citado camino privado. Frente a este viario, en el extremo suroeste del ámbito, se disponen 919,40 m2 de espacios libres urbanos (f.10) que acogerán plantación de arbolado.

Eremuak 70 aparkaleku inguru izango ditu: 50 aparkaleku sotoko lehen solairuetan, eta beste 20 aparkaleku a.40.3 eta a.40.4 lurzati pribatuen kanpoaldean. Gainera, Planak bizikletak aparkatzeko 2 plaza aurreikusten ditu etxebizitza bakoitzeko. Plaza horiek eraikinen barruan jarriko dira, edota eraikitako lurzati bakoitzean eraiki gabe utzitako espazio pribatuen kanpoaldean.

El ámbito contará con un total aproximado de 70 plazas de aparcamiento, 50 en las primeras plantas de sótano, y otras 20 plazas en el exterior de las parcelas privadas «a.40.3», «a.40.4». Además, el Plan contempla 2 plazas de estacionamiento para bicicletas por vivienda, que se dispondrán bien en el interior de las edificaciones, bien en el exterior en los espacios privados no edificados de cada una de las parcelas edificadas.

Bestalde, Planak hiribusaren (Igeldora doan Dbusen 16 linea) geltoki berri bat gaitzea aurreikusten du eremuaren kanpoaldean. Geltoki horrek eta oinezkoentzako sare publikoaren jarraitutasunak (zorbidearen eta a.40.3, a.40.4 eta a.40.5 lurzatietan aurreikusitako erabilera publikoaren bidez) hobetu egingo ditu inguruak Antiguo auzoko gainerako lekuekin dituen oinezkoentzako eta garraio publikoko loturak.

Por otra parte, el Plan prevé la habilitación, en el exterior del ámbito, de una nueva parada del autobús urbano (Línea 16 a Igeldo, de bus), que, junto a la continuidad de la red peatonal pública a través de la servidumbre de paso y uso público prevista en las parcelas «a.40.3», «a.40.4» y «a.40.5», mejorará las conexiones peatonales y de transporte público del entorno con el resto del barrio del Antiguo.

Planak hiru antolamendu-aukera jasotzen ditu (A, B, eta C), esku ez hartzeko aukeraz gain (hau da, 0 aukera). Azken hori baztertuta dago, Planaren xedea ezinezko bihurtzen duelako, eta hiri-lurzorua lohiz betetzea eta eremua berroneratzea eragozten duelako. A, B eta C aukerak desberdinak dira, bai bidearen antolaeran, bai eta bide horren hegoaldean dauden eraikinen kokapenean ere. Plan Bereziaren arabera, C aukerak hobetzen du gehien eremuaren eta haren ingurunearen hiri- eta ingurumen-kalitatea. Ingurumen-dokumentu estrategikoak justifikatu egiten du hautatutako aukera ingurumenaren ikuspegitik, arrazoi hauek direla-eta, besteak beste: lurzoru berriak birsailkatu beharrik ez dago; lur-mugimendu gutxiago dakartza berekin; onuragarria da egoera akustikorako, eta zuhaitz apaingarri gehien mantentzeko aukera ematen du.

El Plan contempla tres alternativas de ordenación («A», «B» y «C») además de la alternativa «0» o de no intervención, descartándose esta última por entender que imposibilita el objeto del Plan, además de impedir la colmatación del suelo urbano y la regeneración del ámbito. Las alternativas «A», «B» y «C» se diferencian en la disposición del viario y el encaje de las edificaciones situadas al sur de este. El Plan Especial considera que la alternativa «C» es la que mejora en mayor medida la calidad urbana y ambiental del ámbito y su entorno. El documento ambiental estratégico justifica ambientalmente la alternativa elegida en base a que evita la reclasificación de nuevos suelos, implica menor movimiento de tierras, es favorable respecto de la situación acústica y es la que más arbolado ornamental posibilita conservar, entre otros aspectos.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley, a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek aintzat hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik (besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez) proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten dien beste plan edo programa batzuei, baita hierarkizatutakoei ere: Planak AO.12.1 Txapaldegi Berri azpieremuaren antolamendu xehatua garatzen du, Donostian indarrean den HAPOan adierazitakoarekin bat. Indarrean dagoen plangintzari dagokionez, Planak ez du azpimarratzeko moduko desberdintasunik eragiten aurreikusitako ingurumen-efektuetan, ezta hierarkian gorago dauden beste plan edo programa batzuetan ere. Ez da hauteman bateraezintasunik hierarkian gorago dagoen plangintzarekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan establece la ordenación pormenorizada del Subámbito «AO.12.1 Txapaldegi Berri», de acuerdo con las determinaciones del vigente PGOU de San Sebastián. Respecto de la planificación vigente, el Plan no causa diferencias reseñables en los efectos ambientales previstos, ni tampoco sobre otros planes o programas jerárquicamente superiores. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Plana egokia ote den ingurumen-alderdiak barnean hartzeko, eta, bereziki, garapen jasangarria sustatzeko: Plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak barnean hartzeko. Hain zuzen ere, energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko neurriak sar daitezke planean.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, permitiendo incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere Planaren eraginpeko eremuarekin lotutako jarduketak eta jarduerak indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira, arlo hauetan, besteak beste: lurzoruak, natura-ondarea, urak, zarata eta kutsadura akustikoa, soberakinen kudeaketa, hondakinak eta isurketak, segurtasuna, osasuna eta ingurumena.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, suelos, patrimonio natural, aguas, ruido y contaminación acústica, gestión de sobrantes, residuos y vertidos, seguridad, salud y medio ambiente.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legeria ezartzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Eragina jasan dezakeen eremuaren eta ondorioen ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Planaren eremuak 12.457,50 m2 hartzen ditu Igeldo mendiaren magalean, eta eremu horrek hiri-lotura du Donostiako Antiguo auzoarekin. Eremua Urumeako Unitate Hidrologikoan (UH) dago, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren barruan (ES017). Eremuan ez dago ur-ibilgurik; aurkeztutako dokumentazioaren arabera, jariatze-urak euri-uren udal-sareak jasotzen ditu, Antiguoko ponpaketa-estazioarekin bat egiten duenak, alegia. Eremuak ez du barne hartzen Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoko Eremu Babestuen Erregistroko elementurik. Bestalde, itsasertzetik hurbil badago ere, ez dago ILJPan sartuta.

El ámbito del Plan ocupa 12.457,50 m2 en las faldas del monte Igueldo, en conexión urbana con el barrio donostiarra del Antiguo. Se incluye en la «Unidad Hidrológica (UH) del Urumea», perteneciente a la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (ES017). En el ámbito no consta la presencia de cursos de agua; de acuerdo con la documentación presentada, sus escorrentías son recogidas por la red de pluviales municipal que converge en la estación de bombeo del Antiguo. El ámbito no presenta coincidencias con elementos del Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental. Por otra parte, si bien su ubicación es próxima al litoral, no se halla incluido en el DPMT.

Eremuan ez dago Natura 2000 sareak babestutako naturagunerik. Halaber, ez dauka inbentario edo katalogoren batean jasotako paisaia-baliorik, eta ez die eragiten EAEko Interes Geologikoko Lekuen Inbentarioan jasotako interes geologikoko lekuei, ez eta EAEko igarobide ekologikoen sareko elementuei ere. Alabaina, eremua bat dator hegoaldeko zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) intereseko eremuarekin, eta espezie horrek onartuta du Kudeaketa Plana.

El ámbito no presenta coincidencias con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000; tampoco presenta valores paisajísticos inventariados o catalogados, ni coincidencias con puntos o lugares de interés geológico que estén incluidos en el Inventario de Lugares de Interés Geológico de la CAPV o con elementos de la Red de corredores ecológicos de la CAPV. Sin embargo, el ámbito es coincidente con área de interés de la ranita meridional (Hyla meridionalis), especie que cuenta con Plan de Gestión aprobado.

Litologikoki, bi unitate bereizten dira: hegoaldeko erdian, kareharri tupatsuak, kareharrizko tuparriak eta kalkarenitak txandakatzen dira, eta pitzaduragatiko iragazkortasuna txikia da han; iparraldeko erdian, berriz, kareharri hareatsuak, hareharriak eta lutitak txandakatzen dira, eta han ertaina da batez besteko pitzaduragatiko iragazkortasuna. Lurzoruak, Cambisol dístrico motakoak, orografia kontrastatu baten gainean daude, eta ez dira oso egokiak nekazaritza-laborantzarako (Gipuzkoako Klase Agrologikoen Mapako VI. eta VII. klaseak, GFA 1990).

Litológicamente se diferencian dos unidades: la mitad meridional se corresponde con una alternancia de margocalizas, margas calizas y calcarenitas, que presenta una permeabilidad baja por fisuración, mientras que la septentrional se corresponde con una alternancia de calizas arenosas, areniscas y lutitas, de permeabilidad media por fisuración. Los suelos, de tipo «Cambisol districo», se desarrollan sobre una orografía contrastada que presenta limitaciones severas para el laboreo agrícola (Clases VI y VII del Mapa de Clases Agrologicas de Gipuzkoa, DFG 1990).

Eusko Jaurlaritzaren landarediaren kartografiak (geoEuskadi) «landaredi erruderal nitrofiloa», «hiri-parkeak eta lorategiak» eta «harizti azidofiloak/harizti-baso misto atlantikoak» dituzten gainazalak identifikatzen ditu Planaren eremuan. Ingurumen-dokumentu estrategikoaren arabera, eremuan nagusi da «hiri-parkeak eta lorategiak» unitatea; unitate hori Atsegina etxeko lorategiko zuhaitz apaingarriei lotuta dago, eta, gainera, Eusko Jaurlaritzaren kartografian harizti gisa sailkatutako gainazalaren zati handi bat hartzen du. Hiri-parkeetako eta lorategietako zuhaiztietako zuhaitzak nahiko handiak dira batzuetan. Hauek dira zuhaitz mota nagusiak: pagoak (Fagus sylvatica), idi-bihotz arbolak (Liriodendron tulipifera), magnoliak (Magnolia grandiflora), zingira-nekostak (Taxodium distichum), palmondoak (Chamaerops humilis), mendebaldeko platanoak (Platanus hispanica), indimitreak (Lagerstroemia indica), lizarrak (Fraxinus excelsior), likidanbarrak (Liquidambar styraciflua), intxaurrondoak (Juglans nigra), ginkgoak (Ginkgo biloba), xarmak (Carpinus betulus), urki dilindariak (Betula pendula), japoniar gereziondoak (Prunus serrulata eta Prunus subhirtella), ezki hostozabalak (Tilia platyphyllos), haritzak (Quercus robur), etab. Horiekin batera, zuhaixkak ere badaude, hala nola Siriako arrosak (Hibiscus syriacus), hortentsia hostohandiak (Hydrangea macrophylla), abelia x grandiflorekin (Abelia grandiflora) egindako heskaiak edo Leylandeko altzifre hibridoak (Chamaecyparis leylandii). Lorategitik kanpo, hauek identifikatzen dira aurkeztutako dokumentazioan: baratzeak, arbustuak, banbuak, mendebaldeko platanoak, sasi-altzifreak, sasiakaziak, palmondoak, lizarrak, sahatsak, juka eta sasitza handiak. Identifikatutako espezieen artean, batzuk inbaditzaileak dira (Robinia peudoacacia, Phyllostachys sp, Platanus hispanica). Eremuan ez da hauteman espezie mehatxaturik, ezta Batasunaren intereseko habitatik ere.

La cartografía de vegetación del Gobierno Vasco (geoEuskadi) identifica en el ámbito del Plan superficies de «vegetación ruderal nitrófila», «Parques urbanos y jardines» y «Robledal acidófilo-Robledal bosque mixto atlántico». De acuerdo con el documento ambiental estratégico, el ámbito está dominado por la unidad «parques urbanos y jardines», unidad vinculada al arbolado ornamental del jardín de Villa Atsegina que ocupa, además, gran parte de la superficie grafiada como «robledal» en la cartografía de Gobierno Vasco. El arbolado de parques urbanos y jardines está compuesto por ejemplares, ocasionalmente de notable tamaño, de hayas (Fagus sylvatica), tuliperos (Liriodendron tulipifera), magnolios (Magnolia grandiflora) ciprés de los pantanos (Taxodium distichum), palmeras (Chamaerops humilis), plátanos de sombra (Platanus hispanica), lila de las Indias (Lagerstroemia indica), fresnos (Fraxinus excelsior), liquidámbar (Liquidambar styraciflua), nogal (Juglans nigra), ginkgos (Ginkgo biloba), carpes (Carpinus betulus), abedul llorón (Betula pendula), cerezos japoneses (Prunus serrulata y Prunus subhirtella), tilos (Tilia platyphyllos), robles (Quercus robur), etc., acompañados por arbustos tales como hibiscos (Hibiscus syriacus) u hortensias (Hydrangea macrophylla) y setos de abelia (Abelia grandiflora) o de falsos cipreses (Chamaecyparis leylandii). Fuera del jardín, la documentación presentada identifica huertas, aligustres, bambú, plátanos de sombra, falsos cipreses, falsas acacias, palmeras, fresnos, sauces, yuca y grandes manchas de zarza. Entre las especies identificadas se hallan algunas de carácter invasor (Robinia peudoacacia, Phyllostachys sp, Platanus hispanica). En el ámbito no se identifican especies de flora amenazadas ni hábitats de interés comunitario.

Planaren xede den eremuan ferra-saguzar mediterraneoaren (Rhinolophus euryale) interes bereziko guneak daude, baina, aurkeztutako dokumentazioaren arabera, aztertutako inguruneko habitataren ezaugarriak ez dira espezie horrentzako egokiak; gainera, eremuan hegoaldeko zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) interes bereziko guneak daude, eta espezie horrek Kudeaketa Plana du. Plan hori 1999ko azaroaren 10eko Foru Aginduaren bidez onartu zen (Hegoaldeko Zuhaitz-Igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartzeko eta hura babesteko arau osagarriak emateko agindua). Goienetxeko eta Pokopandegiko urmaelak (Planaren eremutik 1,122 km-ra eta 1,616 km-ra daude, hurrenez hurren) dira espeziea ugaltzeko baldintza egokiak dituzten eta Planaren eremutik hurbilen dauden zuhaitz-igelek kolonizatutako kokaguneak (Gipuzkoako Foru Aldundiak egindako espeziearen jarraipena 2021. urteko Kudeaketa Planaren barruan). Ingurumen-dokumentu estrategikoak adierazten du eremuan ez direla betetzen zuhaitz-igelaren habitatak behar dituen baldintzak.

El ámbito objeto del Plan coincide con área de interés especial del murciélago mediterráneo de herradura (Rhinolophus euryale), si bien, de acuerdo con la documentación aportada, las características del hábitat en el entorno examinado no son las propicias para esta especie; además, el ámbito presenta coincidencia con área de interés de la ranita meridional (Hyla meridionalis), que cuenta con Plan de Gestión aprobado a través de la «Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla Meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección». Los enclaves inventariados más próximos al ámbito del Plan con condiciones aptas para la reproducción de la especie y colonizadas por una población de ranitas, corresponde a las charcas de Goinetxe y Pokopandegi (Programa de seguimiento de la especie que lleva a cabo la Diputación Foral de Gipuzkoa en el marco del desarrollo de su Plan de Gestión (año 2021)), a 1,122 km y 1,616 km, respectivamente. El documento ambiental estratégico indica que en el ámbito no concurren los requerimientos de hábitat para la ranita meridional.

Bestalde, ez Planaren eremuan, ez haren ingurune hurbilean, ez da topatu Batasunaren Intereseko Hegazti Nekrofagoak Kudeatzeko Baterako Planean sartutako eremurik; ez dago, halaber, Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuaren 2016ko maiatzaren 6ko Aginduak (2016-05-23ko GAO, 96. Zk.) izendatutako abifaunarentzako babes-eremurik ere.

Por otra parte, ni en el ámbito del Plan, ni en su entorno cercano, se identifican espacios objeto del Plan Conjunto de Gestión de las Aves Necrófagas de interés comunitario; tampoco se dan coincidencias con zonas de protección para la avifauna designadas por la Orden de 6 de mayo de 2016, de la consejera de Medio Ambiente y Política Territorial (BOPV N.º 96 de 23-05-2016).

Planaren eremua ez dator bat Natura 2000 sareko naturagune babestuekin, ezta inbentarioan sartutako beste gune babestuekin edo natura-interesekoekin ere. Planaren xede diren lurzatietan ez dago kultura-ondareko elementurik (ez eraikitakorik, ez arkeologikorik).

El ámbito del Plan no presenta coincidencias con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas o de interés naturalístico inventariadas. Igualmente, no presenta coincidencias con elementos del patrimonio cultural, ni construido ni arqueológico.

Eremua Ondarretako ikus-arroan dago (433. zk.), eta bertako paisaia «oso ohikotzat» jotzen da. Arroak duen paisaia-balioa edo balio eszenikoa txikitzat jotzen da. Eremua ez da sartzen EAEko Paisaia Berezien eta Apartekoen Katalogoan (Eusko Jaurlaritza, 2005).

El ámbito pertenece a la cuenca visual de Ondarreta (n.º 433) que recoge un paisaje valorado como «muy cotidiano». La cuenca tiene asignado un valor paisajístico muy bajo, un valor escénico bajo. El ámbito no se incluye en el Catálogo de paisajes singulares y sobresalientes de la CAPV (Gobierno Vasco 2005).

Eremuaren egoera akustikoari dagokionez, aurkeztutako inpaktu akustikoari buruzko azterketaren arabera, ezarritako KAHak betetzen dira aldi guztietan (bai 2 metrora dagoen zarata-mapa, bai fatxadari eragiten dion soinu-mapa), eta, beraz, ez da neurri zuzentzailerik aztertu behar kanpoko espazioan eragin akustikoa murrizteko.

En relación con la situación acústica del ámbito, de acuerdo con el estudio de impacto acústico aportado, se cumplen los OCA establecidos en todos los periodos (tanto mapa de ruido a 2 m como mapa de sonido incidente en fachada), por lo que no es necesario analizar ninguna medida correctora para reducir la afección acústica en el espacio exterior.

Ingurumen-arriskuei erreparatzen badiegu, eremuko lurrak ez datoz bat Ihobek «Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioa» katalogoan jasotzen dituenekin, baina ingurumen-dokumentu estrategikoak tailer mekaniko-txatartegi bat (2002) identifikatzen du, eta Planaren a.40.3 lurzatiaren zati batean dago.

En cuanto a los riesgos ambientales, si bien el ámbito no presenta coincidencias con emplazamientos del Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo de Ihobe, el documento ambiental estratégico identifica la presencia de un taller mecánico-chatarrería (2002) que presenta coincidencia parcial con la parcela a.40.3. del Plan.

Bestalde, geoEuskadi informazio-sistemaren arabera, eremuan muturreko higadura-prozesuak gertatzen dira; gainera, iparraldean, Atsegina etxea lorategiko zuhaiztietan, baso-suteak gertatzeko arrisku handia dago.

Por otra parte, de acuerdo con el sistema de información geoEuskadi, el ámbito es coincidente con zonas con procesos erosivos extremos; además en la mitad septentrional, en coincidencia con la superficie arbolada del jardín de Villa Atsegina, se identifica riesgo alto de incendio forestal.

Uraren Euskal Agentziaren uholde-arriskuaren kartografiaren arabera, eremua uholde-arriskuko eremuetatik kanpo dago. Beste arrisku batzuei dagokienez, ez da identifikatu sismikotasunak eragin dezakeen arriskurik, gai arriskutsuen garraioan (trenez edo errepidez) izandako istripuen ondoriozko arrisku handirik edo SEVESO enpresetatik hurbil egoteak eragindakorik; akuiferoak kutsatzeko arrisku handia edo oso handia duten zonak egoteak eragindako arriskurik ere ez da identifikatu.

De acuerdo con la cartografía de inundabilidad de la Agencia Vasca del Agua, el ámbito queda fuera de zonas inundables. Por lo que respecta a otros riesgos, no se identifican riesgos derivados de la sismicidad, riesgos altos derivados de accidentes en el transporte de mercancías peligrosas (ferrocarril o carretera) o por proximidad de empresas Seveso; tampoco se identifica riesgo por presencia de zonas de vulnerabilidad alta o muy alta a la contaminación de acuíferos.

Deskribatutakoa aintzat hartuta, urbanizatzeko eta eraikin berriak eraikitzeko obrak egitearekin lotuta daude Planaren eragin nagusiak. Obra horiek honako ondorio hauek izango dituzte: lurzorua okupatzea, lurrak mugitzea eta soberakinak sortzea, makinak joan-etorrian ibiltzea, jariatze-urei eta lurzoruei eragitea istripuzko isurketengatik, herritarrei enbarazu egitea isuri atmosferikoengatik eta zaratagatik eta abar. Hori guztia, eremu nagusiki hiritar batean.

Teniendo en cuenta lo descrito, los principales efectos derivados del Plan están ligados a la ejecución de las obras de urbanización y construcción de la nueva edificación que dará lugar a la ocupación del suelo, movimientos de tierras y generación de sobrantes, trasiego de maquinaria, producción de residuos, riesgo de afección a las aguas de escorrentía y suelos por vertidos accidentales, molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., todo ello en un ámbito urbano.

Gorago aipatu da a.40.3 lurzatian tailer mekaniko-txatartegi bat egon zela, eta jarduera hori jasota dago urtarrilaren 14ko 9/2005 Errege Dekretuan lurzorua kutsa dezaketen jarduerez dagoen zerrendan; beraz, beharrezkoa da lurzoruaren kalitatearen adierazpena egitea.

Respecto de la coincidencia de la parcela a.40.3. con terrenos ocupados en el pasado por un taller mecánico-chatarrería, este está recogido en la relación de actividades potencialmente contaminantes del suelo del Real Decreto 9/2005, de 14 de enero, por lo que se hace necesaria la emisión de una declaración de la calidad del suelo.

Bestalde, higadura-arriskuei dagokienez, egin beharreko azterlan geotermikoaren ondorioen arabera, behar diren egonkortze-neurriak hartuko dira ezponden egonkortasuna ziurtatzeko eta egon daitezkeen arrisku geomorfologikoak (lerradurak, higadura, etab.) minimizatzeko.

Por otra parte, en relación con los riesgos erosivos, de acuerdo con las conclusiones del correspondiente estudio geotécnico a realizar, se implementarán las medidas de estabilización necesarias para asegurar la estabilidad de los taludes y minimizar posibles riesgos geomorfológicos (deslizamientos, erosión, etc.).

Azkenik, oreka lehenetsiko da lurren mugimenduan, eta, lurren eta harrien soberakinak kudeatu behar badira, haien balorizazioa lehenetsiko da; soberakinak soberakin-biltegietan birkokatu aurretik, ingurumen-irizpideekin aztertuko da nora eraman daitezkeen, ingurumen-inpaktu txikiena duen lekua hautatzeko.

Finalmente, se priorizará el equilibrio en el movimiento de tierras y, en caso de que resulte necesaria la gestión de sobrantes de tierras y rocas se priorizará su valorización; la reubicación en depósito de sobrantes irá precedido de un análisis de alternativas de destino con criterios ambientales, de manera que se elija el destino con menor impacto ambiental.

Proposatzen diren jarduketen eta horien ondoriozko eraginen ezaugarriak aintzat hartuta, eraginak ez dira oso handiak izango, baldin eta indarrean dagoen legeria betetzen bada (bereziki, lurzoruei, natura-ondareari, urei, zaratari eta kutsadura akustikoari, soberakinen, hondakinen, isurketen kudeaketari, eta segurtasunari eta osasunari buruzkoa) eta obrak jarduketa mota horietarako jardunbide egokiak kontuan hartuta egiten badira.

Dado el carácter de las actuaciones que se proponen y de las afecciones que de ellas se derivan, se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y, en especial, la relativa al suelos, patrimonio natural, aguas, ruido y contaminación acústica, gestión de sobrantes, residuos y vertidos, seguridad y salud, y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, los impactos serán de escasa magnitud.

Planak indarrean dagoen plangintzarekiko proposatutako aldaketen ondoriozko eragin posibleak soilik aintzat hartuta, ez da aurreikusten inongo ingurumen-eragin esanguratsurik.

Atendiendo únicamente a las posibles afecciones derivadas de los cambios propuestos por el Plan respecto del planeamiento vigente, no se prevé ninguna afección ambiental significativa.

Kontuan harturik aurreko guztia, eremuaren gaur egungo egoera, Planetik eratortzen diren jarduketak eta aurrerago proposatzen diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak, ez dugu uste jarduketek eragin nabarmenik izango dutenik ingurumenean.

Teniendo en cuenta esto, la situación actual del ámbito, las actuaciones que derivan del Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras que se proponen más adelante, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri esanguratsurik izan ez dezan eta Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere Planean ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el «Plan Especial De Ordenación Urbana del Subámbito» AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián) se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dauden arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Beraz, Planak jaso beharko dituen zehaztapenen artean, honako hauek ditugu:

Por tanto, entre las determinaciones que deberá adoptar el Plan se encuentran las siguientes:

• Paisaia-integrazioarekin lotutako neurriak.

• Medidas en relación con la integración ambiental.

– Planak ingurumena lehengoratzeko proposamen zehatz bat jasoko du. Proposamen horretan, eremuaren azken konformazioa jasoko da, eta zaharberritzeko irtenbide espezifikoak eskatzen dituzten elementuak hartuko dira kontuan, hala nola harri-lubetak, ezpondak eta abar. Era berean, berariaz jasoko du zaharberritze-proiektu bat egingo dela eraikuntza/urbanizazio-proiektuarekin batera; zaharberritze-proiektuko jarduketen xehetasun-mailak (aurrekontua barne) hura gauzatzea posible egiteko adinakoa izan beharko du.

– El Plan incorporará una propuesta concreta para la restauración ambiental que contemple la conformación final del área y tenga en cuenta elementos como escolleras, taludes, etc., que requieren de soluciones específicas de restauración. Asimismo, recogerá de forma específica que el Proyecto de edificación/urbanización llevará asociado un «Proyecto de restauración», en el que se desarrollen las actuaciones con el suficiente nivel de detalle que permitan su ejecución, incluyendo el presupuesto.

– Planak esplizituki jasoko du eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuek «Flora aloktono inbaditzailea desagerrarazteko eta kontrolatzeko protokoloa» jaso behar dutela. Protokolo hori proiektu-mailan garatuko da (aurrekontua barne), eta eremuan dauden espezieak desagerrarazteko neurriak jasoko ditu, bai eta, hala badagokio, obrak egin bitartean jasotako kanpoko lurrak kontrolatzeko neurriak ere.

– El Plan recogerá explícitamente la necesidad de que los Proyectos de edificación y urbanización incorporen un «Protocolo de erradicación y control de flora alóctona invasora» que se desarrolle a nivel de proyecto (incluyendo presupuesto) y que contemple tanto medidas de erradicación de las especies existentes en el ámbito como de control, en su caso, de las tierras externas recibidas durante las obras.

• Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei buruzko neurriak.

• Medidas relativas a los suelos potencialmente contaminados.

– Antolamendu xehatuaren xede den eremuko lurzatietako bateko instalazio batean egin izan den jarduera jasota dago 14ko 9/2005 Errege Dekretuan lurzorua kutsa dezaketen jarduerei buruz dagoen zerrendan.

– El ámbito de ordenación pormenorizada es coincidente con una parcela que ha soportado una instalación cuya actividad está recogida en la relación de actividades potencialmente contaminantes del suelo del Real Decreto 9/2005, de 14 de enero.

Beraz, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen arabera, kontuan hartu behar da Hiri Antolamenduko Plan Berezi hau behin betiko onartu aurretik ingurumen-organoak lurzoruaren kalitatearen adierazpena egin beharko duela, salbu eta lurzoruaren kalitatearen ikerketak egitea eragozten duten inguruabarrak badaude; halakorik gertatuz gero, antolamendu-tresna hau behin betiko onartu ahal izango da lurzoruaren kalitatearen adierazpenik gabe, eta azken hori Hirigintzako Jarduketa Programari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da, edo, halakorik ezean, kokagunea barne hartzen duen kudeaketa-eremuaren birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

Por lo tanto, de conformidad con la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, debe considerarse que con carácter previo a la aprobación definitiva de este Plan Especial de Ordenación Urbana, deberá emitirse por el órgano ambiental la declaración de la calidad del suelo, salvo que concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo; de suceder esto, podrá procederse a la aprobación definitiva de este instrumento de ordenación sin la declaración de la calidad del suelo, debiendo emitirse esta última con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

– Halaber, lege horren arabera, egin beharreko lur-mugimenduetarako, ezinbestekoa izango da aldez aurretik autonomia-erkidegoko ingurumen-organoak onartzea hondeaketa-plan selektibo bat, lurzoruaren kalitateari buruzko adierazpena egiteko prozedura egokiaren barruan.

– Asimismo, de acuerdo con dicha Ley, los movimientos de tierra que deban ejecutarse exigirán la previa aprobación, por parte del órgano ambiental de la Comunidad Autónoma, de un plan de excavación selectiva en el marco del correspondiente procedimiento de declaración de la calidad del suelo.

– Aurrekoa gorabehera, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak hartu dituzten beste kokagune batzuk atzemanez gero obrak egin bitartean, edo lurzorua kutsatzen duten substantziak daudela adierazten duten zantzu funtsatuak egonez gero, horren berri eman beharko zaie, berehala, Donostiako Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari, azken horrek zehazteko zer neurri hartu behar diren eta zein pertsona fisikok edo juridikok bete beharko dituen neurriak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikuluarekin bat.

– Sin perjuicio de lo anterior, en el caso de que en el transcurso de las obras se detecten otros emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se deberá informar de tal extremo, y de forma inmediata, al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, con el objeto de que esta defina las medidas a adoptar y las personas físicas o jurídicas obligadas a ejecutarlas, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

• Soberakinen kudeaketari buruzko neurriak.

• Medidas relativas a la gestión de excedentes.

– Planaren eremuaren barruan, lur-mugimendua orekatua izatea lehenetsiko da. Hori ezinezkoa bada, Planak lurren eta arroken soberakinen ebaluazio bat jasoko du, eta lehentasuna emango dio maileguak behar dituen hurbileko obra batean haiek balorizatzeari. Balorizazioa ezinezkoa bada, soberakinak metatzeko egon daitezkeen kokalekuak identifikatuko dira, eta ingurumen-irizpideekin aztertuko da nora eraman daitezkeen soberakinak, ingurumen-inpaktu txikiena duen lekua hautatzeko. Azken kasu horretan, soberakinen biltegi baimendu batera eramango dira beti, eta haien kudeaketa hauen arabera egingo da: 646/2020 Errege Dekretua, uztailaren 7koa, Hondakinak Zabortegietan Utziz Ezabatzeko Jarduera arautzen duena, eta 49/2009 Dekretua, otsailaren 24koa, Hondakinak hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda ezabatzea arautzen duena.

– Se priorizará que el movimiento de tierras sea equilibrado dentro del ámbito del Plan. Caso de que esto no fuera posible, el Plan incluirá una estima de los excedentes de tierras y rocas y primará su valorización en una obra cercana con necesidad de préstamos. En el supuesto de que no fuera factible su valorización, se identificarán los posibles emplazamientos para el depósito de los sobrantes y se realizará un análisis de alternativas de destino de los excedentes con criterios ambientales, de manera que se elija el destino con menor impacto ambiental. En este último supuesto, se tratará, en todo caso, de un depósito de sobrantes autorizado y su gestión se realizará de acuerdo con el Real Decreto 646/2020, de 7 de julio, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero, y con el Decreto 49/2009, de 24 de febrero por el que se regula la eliminación de residuos mediante el depósito en vertedero y ejecución de rellenos.

• Higadura-arriskuekin lotutako neurriak.

• Medidas en relación con los riesgos erosivos.

– Planaren garapenerako aurreikusitako hirigintza-proiektuan jasoko dira, egin beharreko azterlan geotermikoaren ondorioen arabera, ezponden egonkortasuna ziurtatzeko eta eremuan, eraikuntza-lanen esku-hartzeagatik, egon daitezkeen arrisku geomorfologikoak (lerradurak, higadura, etab.) minimizatzeko behar diren egonkortze-neurriak.

– El proyecto de urbanización previsto en desarrollo del Plan incluirá, de acuerdo con las conclusiones del correspondiente estudio geotécnico a realizar, las medidas de estabilización necesarias para asegurar la estabilidad de los taludes y minimizar posibles riesgos geomorfológicos (deslizamientos, erosión, etc.) en el ámbito a causa de la intervención constructiva en el terreno.

– Bestalde, lekuan bertan egin beharreko esku-hartzeak aldi bioklimatiko egokienen arabera planifikatuko dira, eta mugatu egingo da lurzatiaren gainazala sasiz garbitu denetik hura leheneratu eta landareztatu arte igarotako denbora.

– Por otra parte, las intervenciones sobre el terreno se planificarán de acuerdo con los periodos bioclimáticos más favorables, limitando el tiempo transcurrido entre el desbroce de la superficie de terreno y la restitución y revegetación de este.

• Beste babes- eta zuzenketa-neurri batzuk.

• Otras medidas preventivas y correctoras.

Aurreko neurriak gorabehera, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira jardunbide egokien eskuliburuarekin; alegia, obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, hondeatutako lurzoruak kontrolatzeari, eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzkoarekin. Besteak beste, honako neurri hauek hartu beharko dira, eta Planak azkenik ezartzen dituen zehaztapenetan txertatu:

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas, las cuales deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara ezer ez isurtzea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak (barne hartuta makinak gordetzeko guneak, obra-txabolak, landare-lurra eta obrako materialak eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak) ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: obretan sortutako hondakinen (hondeaketetatik eratorritakoak barne) kudeaketa egiteko, bete egingo da Hondakinak eta Lurzoru Kutsatuak arautu eta Ekonomia Zirkularra bultzatzeko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututakoa eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoa.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Hondakinak kudeatzeko hierarkia-printzipioei jarraituz, hondakinak sortzea prebenitu behar da, edo, hala badagokio, apirilaren 8ko 7/2022 Legearen 8. artikuluan ezarritako lehentasun-hurrenkerari jarraituz kudeatu behar dira, hau da: prebenitzea, berrerabiltzeko prestatzea, birziklatzea eta balorizatzeko beste modu batzuk baliatzea, balorizazio energetikoa barne.

En atención a los principios jerárquicos sobre gestión de residuos, se debe fomentar la prevención en la generación de los residuos o, en su caso, que estos se gestionen con el orden de prioridad establecido en el artículo 8 de la citada Ley 7/2022, de 8 de abril, a saber: prevención, preparación para la reutilización, reciclado, y otros tipos de valorización, incluida la valorización energética.

Hondakinak ezabatzeko, ezinbestekoa izango da aldez aurretik behar bezala justifikatzea haien balorizazioa ez dela bideragarria teknikoki, ekonomikoki edo ingurumenaren aldetik.

Los residuos únicamente podrán destinarse a eliminación si previamente queda debidamente justificado que su valorización no resulta técnica, económica o medioambientalmente viable.

Hondakin arriskutsuak biltzeko sistemak bereiziak izango dira, baldin eta hondakinak isurketa baten ondorioz nahasiz gero arriskutsuago bihurtu badaitezke edo kudeatzeko zailagoak badira. Hondakin arriskutsuak dituzten edukiontziek edo ontziek bete egingo dituzte Hondakinak eta Lurzoru Kutsatuak arautu eta Ekonomia Zirkularra bultzatzeko apirilaren 8ko 7/2022 Legearen 21. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak, eta itxita egon beharko dute kudeatzaileari eman arte, isurita edo lurrunduta gal ez daitezen. Aipatutako edukiontziek edo ontziek era argian, irakurgarrian eta ezabaezinean etiketatuta egon beharko dute, indarrean dagoen araudiaren arabera.

Los sistemas de recogida de residuos peligrosos deberán ser independientes para aquellas tipologías de residuos cuya posible mezcla en caso de derrames suponga aumento de su peligrosidad o mayor dificultad de gestión. Los recipientes o envases que contienen residuos peligrosos cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 21 de la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación. Los recipientes o envases citados deberán estar etiquetados de forma clara, legible e indeleble y de acuerdo con la normativa vigente.

Eremu jakin bat egokituko da behin-behineko hondakin arriskutsuak pilatzeko; besteak beste, olio-potoak, iragazkiak, olioak, pinturak eta abar. Gainera, hondakin inerteak biltzeko edukiontzi espezifikoak jarriko dira, hondakin arriskutsuen guneetatik bereizita. Era berean, lanek irauten duten bitartean, sortzen diren hondakinak biltzeko gailu estankoak (bidoiak, etab.) jarriko dira lanak egiteko eremu osoan. Motaren arabera bereiziko dira hondakinak, eta, ondoren, aldi baterako biltegiratuko dira aipatutako garbigunean.

Se procederá al acondicionamiento de una zona específica para almacenamiento provisional de residuos peligrosos tales como latas de aceite, filtros, aceites, pinturas, etc., habilitando, además, y separados de aquellos, contenedores específicos para residuos inertes. Asimismo, a lo largo de la obra y mientras duren los trabajos, se instalarán dispositivos estancos de recogida (bidones, etc.) de los residuos generados, procediéndose a su separación de acuerdo con su naturaleza, todo ello previo a su almacenamiento temporal en el mencionado punto limpio.

Berariaz debekatuta dago sortzen diren tipologia ezberdineko hondakinak elkarrekin edo beste hondakin edota efluente batzuekin nahastea. Hondakinak jatorritik bertatik bereiziko dira, eta horiek biltzeko eta biltegiratzeko baliabide egokiak jarriko dira, aipatutako nahasketa horiek ekiditeko.

Queda expresamente prohibida la mezcla de las distintas tipologías de residuos generados entre sí o con otros residuos o efluentes, segregándose los mismos desde su origen y disponiéndose de los medios de recogida y almacenamiento adecuados para evitar dichas mezclas.

Olio erabiliak, kudeatzaile baimendu bati eman arte, estalpean biltegiratuko dira behar bezala etiketatutako depositu estankoetan; zolata iragazgaitz baten gainean egon beharko dute, kubo txikietan edo ihes eta isuri posibleei eusteko sistemen barruan.

Hasta el momento de su entrega a gestor autorizado, el almacenamiento de aceites agotados se realizará en espacios bajo cubierta, en recipientes estancos debidamente etiquetados, sobre solera impermeable y en el interior de cubetos o sistemas de contención de posibles derrames o fugas.

Araudia betetzea errazagoa izan dadin, zeregin bakoitzaren ondorioz sortutako hondakinak kudeatzeko sistemak prestatu beharko dira. Lan horien arduradunek kudeatuko dituzte sistema horiek, eta haien ardura izango da, halaber, beharginek hondakinak behar bezala erabiltzea. Bereziki, inolaz ere ez da efluente kontrolatu gaberik sortuko, erregai eta produktuak biltegiratzeagatik, makinen mantentze-lanak egiteagatik edo hondakinak erretzeagatik.

Con objeto de facilitar el cumplimiento de esta normativa, deberán disponerse sistemas de gestión de los residuos generados en las diferentes labores. Estos sistemas serán gestionados por los encargados de dichas labores, que serán responsables de su correcta utilización por parte de los operarios. En particular, en ningún caso se producirán efluentes incontrolados procedentes del almacenamiento de combustibles y productos y del mantenimiento de la maquinaria, ni la quema de residuos.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio industrial erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Lurren eta arroken soberakinak maileguak behar dituen hurbileko obra batean balorizatzea lehenetsiko da: ezinezkoa bada, obretan sortutako hondeaketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eraman eta indarreko legeriaren arabera kudeatuko dira.

Se primará la valorización de excedentes de tierras y rocas en una obra cercana con necesidad de préstamos; si no fuera posible, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Lurzoruaren eta lurpeko uren babesa: prebentzio- eta zuzenketa-neurriak ezarriko dira obra-fasean istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea eta abar).

– Protección de los suelos y las aguas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.).

Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak eta makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan jarriko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan, eta, nolanahi ere, hondakinak (bereziki, olio erabiliak) biltzeko sistema bat izango duen plataforma iragazgaiztu baten gainean egingo dira obran erabiltzen den makineriari erregaia jartzeko, lubrifikatzaileak aldatzeko eta abarrerako lanak, urak kutsatu ez daitezen.

Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas y, en todo caso, las operaciones de repostaje, cambio de lubricantes etc., de la maquinaria que se utilice en obra deberá realizarse sobre plataforma impermeabilizada con sistema de recogida de residuos, específicamente aceites usados, para evitar la contaminación de las aguas.

– Obrako zaratak: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu egin beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu zuen) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Obrek iraun artean, jardunbide operatibo egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki hondeaketetan, eraispenetan, zamalanetan eta garraio-lanetan..., bai eta erabilitako makinen mantentze-lan orokorretan eta zaraten eta bibrazioen sorburuko murrizketan ere.

Durante el tiempo de duración de las obras deberá aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular, en las operaciones de excavación, demolición, carga y descarga, transporte..., así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira lanak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

Sei hilabeterako baino gehiagorako lanak badira, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 35 bis artikuluaren arabera, inpaktu akustikoari buruzko azterketa bat egin beharko da, behar diren zuzenketa-neurriak zehazteko.

En el caso de que las obras duren más de 6 meses, de acuerdo con el artículo 35bis del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, será necesaria la elaboración de un estudio de impacto acústico para la definición de las medidas correctoras oportunas.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, obrak egitean aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura, Lankidetza, Gazteria eta Kirol Departamenduari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura, Cooperación, Juventud y Deportes de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quien indique las medidas a adoptar.

– Kamioiek obrara sartzeko eta handik irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makina mekanikoak erabiliko dira.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Obrek kaltetutako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak leheneratuko dira. Hala badagokio, espazio libreetako landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira; horrela, ekidin egingo dira higadura-prozesuak, solidoak drainatze-sarera arrastatzea eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizazioa.

– Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. En su caso, la revegetación de los espacios libres se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras.

– Espezie inbaditzaileen kontrola: kendu egingo dira identifikatutako flora aloktono inbaditzailearen aleak, eta eremuan eta inguruan ez hedatzeko beharrezkoak diren neurriak hartuko dira. Inola ere ez dira erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak, eta bermatu egingo da leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzailearen propagulurik ez duela.

– Control de especies invasoras: se eliminarán los ejemplares de flora alóctona invasora identificados tomando las medidas oportunas que eviten su propagación en el ámbito y su entorno. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, y se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

– Espazio libreen tratamendua: hala badagokio, espazio libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotakoari jarraituko zaio. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak agertzeko arriskua txikiagoa izan dadin. Lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Bereziki kontrolatuko da landare-estalkia lehengoratzeko lurren jatorria; hala, bermatu egingo da lorategi-lanetan erabilitako landare-lurrean ez dagoela flora inbaditzailearen propagulurik.

– Tratamiento de los espacios libres: en su caso, la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de ajardinamiento. Se deberá controlar, en particular, el origen de las tierras utilizadas en las labores de restauración de la cubierta vegetal, de manera que se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de ajardinamiento no contiene propágulos de flora invasora.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak) jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta energia-efizientzia eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezin gutxiago kontsumitzea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barnealdeko kalitatea. Barnealdeko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, ez dela aurreikusten Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri esanguratsurik izango duenik ingurumenean, baldin eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, baita sustatzaileak proposatutakoak ere (aurrekoen aurkakoak ez badira), eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el «Plan Especial De Ordenación Urbana del Subámbito» AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián), vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezkoak dituen efektuak sortzeari utziko dio Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denean, Donostiako AO.12.1 Txapaldegi Berri hirigintzako azpieremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen ez bada gehienez ere lau urteko epean. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen zaionean salbu. Luzapena eskatuz gero, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del «Plan Especial de Ordenación Urbana del Subámbito» AO.12.1 Txapaldegi Berri (Donostia / San Sebastián), en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko martxoaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de marzo de 2024.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental