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256. zk., 2021eko abenduaren 24a, ostirala

N.º 256, viernes 24 de diciembre de 2021


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

OSASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SALUD
6383
6383

AGINDUA, 2021eko uztailaren 26koa, Osasuneko sailburuarena, Eutanasiaren arloko Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen barne-antolamenduko erregelamendua onesten duena.

ORDEN de 26 de julio de 2021, de la Consejera de Salud, por la que se aprueba el reglamento de orden interno de la Comisión de Garantía y Evaluación en Materia de Eutanasia en Euskadi.

Maiatzaren 25eko 145/2021 Dekretuaren bidez Eutanasiaren arloko Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea sortu zen, zeina Eutanasia arautzeko martxoaren 24ko 3/2021 Lege Organikoan aurreikusita baitago.

Mediante el Decreto 145/2021, de 25 de mayo, se crea la Comisión de Garantía y Evaluación en materia de Eutanasia de Euskadi, prevista en la Ley Orgánica 3/2021, de 24 de mayo, reguladora de la eutanasia.

Ondoren, Osasuneko sailburuaren 2021eko ekainaren 8ko Aginduaren bidez, batzorde horretako kideak izendatu ziren, aurretik aipatutako dekretuaren 3. artikuluan aurreikusitako osaeraren arabera.

Posteriormente, la Orden de 8 de junio de 2021, de la Consejera de Salud, procede a la designación de los miembros de dicha Comisión conforme a la composición prevista en el artículo 3 del citado Decreto.

Berme eta Ebaluazio Batzordea balioz eratu denez eta 145/2021 Dekretuaren 4. artikuluak ezartzen duena bete dadin, batzordeak Barne-funtzionamendurako erregelamendua egin du, eta aho batez onetsi dute batzordekide guztiek 2021eko uztailaren 16an egin duten bileran.

Una vez constituida válidamente dicha Comisión de Garantía y Evaluación y en cumplimento de lo que establece el artículo 4 del Decreto 145/2021, la Comisión ha procedido a la elaboración de su propio reglamento de funcionamiento interno, reglamento que ha sido aprobado por unanimidad de sus componentes en sesión celebrada el día 16 de julio de 2021.

Horrenbestez, eta 4. artikulu hori bera aplikatuz,

Por ello y en aplicación del mismo artículo 4,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Onestea Eutanasiaren arloko Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen barne-antolamenduko erregelamendua. Batzorde horrek berak egin du erregelamendua, eta 2021eko uztailaren 16an egindako bileran onetsi zuen. Agindu honi gehitu zaio eranskin gisa.

Aprobar el reglamento de orden interno de la Comisión de Garantía y Evaluación en materia de Eutanasia de Euskadi elaborado por dicha Comisión y aprobado con fecha 16 de julio de 2021, que figura como anexo a la presente Orden.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko uztailaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de julio de 2021.

Osasuneko sailburua,

La Consejera de Salud,

MIREN GOTZONE SAGARDUI GOIKOETXEA.

MIREN GOTZONE SAGARDUI GOIKOETXEA.

eranskina
anexo
EUTANASIAREN ARLOKO EUSKADIKO BERME ETA EBALUAZIO BATZORDEAREN BARNE-ANTOLAMENDUKO ERREGELAMENDUA
REGLAMENTO DE ORDEN INTERNO DE LA COMISIÓN DE GARANTÍA Y EVALUACIÓN EN MATERIA DE EUTANASIA DE EUSKADI

Eutanasia arautzeko martxoaren 24ko 3/2021 Lege Organikoak (aurrerantzean EALO) 17.4 artikuluan xedatzen du berme- eta ebaluazio-batzorde bakoitzak barne-antolamenduko erregelamendu bat eduki behar duela, zeina batzorde horrek egin eta administrazio autonomikoko organo eskudunak baimendu beharko baitu; kasu honetan, Osasuneko sailburuak.

La Ley Orgánica 3/2021, de 24 de marzo, de regulación de la eutanasia (en adelante LORE), en su artículo 17.4. establece que cada Comisión de Garantía y Evaluación (en adelante CGyE) deberá disponer de un reglamento de orden interno, que será elaborado por la citada Comisión y autorizado por el órgano competente de la administración autonómica, en este caso por la Consejera de Salud.

Bestetik, V. Kapituluan, berme- eta ebaluazio-batzordeen osaera, eginkizunak eta batzordeko kideen sekretu-betebeharra arautzen dira.

Por otro lado, en su Capítulo V, articula la composición, las funciones y el deber de secreto de los miembros de la CGyE.

Era berean, legearen xedapen iragankor bakarrean, «berme- eta ebaluazio-batzordeen araubide juridikoari» buruzkoan, xedatzen da batzorde horiek Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen (aurrerantzean, SPAJL) atariko tituluaren II. kapituluaren 3. atalean ezarritakoa bete beharko dutela funtzionamenduari dagokionez, barne-erregelamendu propioa ez duten bitartean.

Asimismo, en su Disposición transitoria única, sobre «Régimen jurídico de las Comisiones de Garantía y Evaluación», dispone que, en tanto no dispongan de su propio reglamento de orden interno, el funcionamiento de las mismas se ajustará a las reglas establecidas en la sección 3.ª del capítulo II del título preliminar de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público (en adelante LRJSP).

Eutanasiaren arloko Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea maiatzaren 25eko 145/2021 Dekretuaren bidez sortu zen, Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailari atxikitako administrazio-organo izateko, baina ez egitura hierarkikoaren parte.

La CGyE en materia de eutanasia de Euskadi (en adelante CGyEE) fue creada mediante el Decreto 145/2021, de 25 de mayo, con naturaleza de órgano administrativo, adscrito al Departamento de Salud del Gobierno Vasco, sin participar en la estructura jerárquica.

Era berean, arau horretan ezartzen da, EALOk, 145/2021 Dekretuak eta batzordearen barne-erregelamenduak xedatzen ez dutenerako, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren 40/2015 Legeak ezartzen duena hartuko dela aintzat Estatukoaz bestelako administrazio publikoetako kide anitzeko organoen funtzionamenduari dagokionez, EALOren xedapen iragankor bakarrean xedatutakoaren arabera.

Asimismo, en dicha norma se establece que, en lo no establecido por la LORE, por el Decreto 145/2021, y por su reglamento interno, se regirá por lo que establece la Ley 40/2015, de Régimen jurídico del sector público, en relación con el funcionamiento de los órganos colegiados de las administraciones púbicas distintas de la estatal, de acuerdo a lo dispuesto en la Disposición transitoria única de la LORE.

1. artikulua.– Definizioa, administrazio-atxikipena eta jarduera-eremua.

Artículo 1.– Definición, adscripción administrativa y ámbito de actuación.

1.– Eutanasiaren arloko Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea kide anitzeko organo administratibo bat da, diziplina anitzekoa, eta hiltzeko laguntza emateko eskaera bakoitza baimentzeko edo ukatzeko ardura du, bai eta gauzatutako prozedurak egokiak izan diren ebaluatzekoa ere, Euskadin egindako eutanasia-prozesu bakoitza amaitu ondoren.

1.– La CGyEE es el órgano colegiado de naturaleza administrativa, de carácter multidisciplinar, responsable de autorizar o no cada solicitud de realización de la prestación de ayuda para morir, así como de evaluar la adecuación e idoneidad de los procedimientos realizados, una vez concluido cada proceso eutanásico llevado a cabo en Euskadi.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak pertsonek eutanasia eskatzeko eta jasotzeko duten eskubidea errespetatzen dela bermatu, horretarako baldintzak, betekizunak eta bermeak betetzen direla zaindu, eta hiltzeko jaso den laguntza EALOn aurreikusitako prozeduren arabera egin den ebaluatu behar du.

La CGyEE debe, garantizar que se respete el derecho de las personas a solicitar y recibir la eutanasia, velando por que se cumplan las condiciones, requisitos y garantías para hacerlo y evaluar si la prestación de ayuda para morirse se ha realizado de acuerdo con los procedimientos previstos en la LORE.

2.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea Eusko Jaurlaritzaren Osasun Sailari atxikitzen zaio, baina ez da haren egitura hierarkikoaren parte izango.

2.– La CGyEE se adscribe al Departamento de Salud del Gobierno Vasco, sin participar en su estructura jerárquica.

3.– Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde osoa izango du jarduera-eremu.

3.– Su ámbito de actuación se circunscribe a todo el territorio de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2. artikulua.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen eginkizunak.

Artículo 2.– Funciones de la CGyEE.

1.– Hauek dira Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen eginkizunak:

1.– Son funciones de la CGy EE las siguientes:

a) Hiltzeko laguntza emateko eskabide guztiak balioestea, eta baimentzea edo ukatzea; presidenteak izendatutako kideek izango dute zeregin hori.

a) Valorar, y autorizar o denegar cada solicitud de realización de la prestación de ayuda para morir a través de los/las miembros designados por la Presidencia.

b) Mediku arduradunak hiltzeko laguntza-eskaera ukatu dien pertsonek aurkeztutako erreklamazioak gehienez ere hogei egun naturaleko epean ebaztea, bai eta 14. artikuluan aurreikusitakoaren arabera sor daitezkeen interes-gatazkak argitzea ere.

b) Resolver en el plazo máximo de veinte días naturales las reclamaciones que formulen las personas a las que el médico responsable haya denegado su solicitud de prestación de ayuda para morir, así como dirimir los conflictos de intereses que puedan suscitarse según lo previsto en el artículo 14.

Halaber, EALOren 10 artikuluaren 3. apartatuan aipatzen diren erreklamazioak ere hogei egun naturaleko epean ebatzi beharko ditu; erreklamazio horiek ebazten ezingo dute parte hartu eskaerak baldintzak betetzen zituen egiaztatzeko hasieran izendatutako kideek.

También resolverá en el plazo de veinte días naturales las reclamaciones a las que se refiere el apartado 3 del artículo 10 de la LORE, sin que puedan participar en la resolución de las mismas las personas miembros designadas inicialmente para verificar el cumplimiento de los requisitos de la solicitud.

Halaber, epe berean ebatziko ditu egiaztatu zain dauden eta izendatutako kideen artean irizpide desberdinak izan eta aldeko edo kontrako txostena egitea ezinezkoa delako Osoko Bilkurara eraman diren eskaerak.

Asimismo, resolverá en igual plazo sobre las solicitudes pendientes de verificación y elevadas al pleno por existir disparidad de criterios entre los miembros designados que impida la formulación de un informe favorable o desfavorable.

Ebazpena hiltzeko laguntza emateko eskaeraren aldekoa bada, berme- eta ebaluazio-batzorde eskudunak zentroko zuzendaritzari eskatuko dio gehienez ere zazpi egun naturaleko epean eskatutako laguntza emateko, zentroko beste mediku baten edo osasun-profesionalen kanpoko talde baten bitartez.

En el caso de que la resolución sea favorable a la solicitud de prestación de ayuda para morir, la Comisión de Garantía y Evaluación competente requerirá a la dirección del centro para que, en el plazo máximo de siete días naturales, facilite la prestación solicitada a través de otro médico del centro o de un equipo externo de profesionales sanitarios.

Era berean, hogei egun naturaleko epea igaro eta ebazpenik ematen ez bada, eskatzaileek eskubidea izango dute hiltzeko laguntza emateko eskaera ezetsitzat jotzeko, eta administrazioarekiko auzien jurisdikzioan errekurtsoa jartzeko aukera izango dute.

El transcurso del plazo de veinte días naturales sin haberse dictado resolución dará derecho a los solicitantes a entender denegada su solicitud de prestación de ayuda para morir, quedando abierta la posibilidad de recurso ante la jurisdicción contencioso-administrativa.

c) Gehienez ere bi hilabeteko epean, hiltzeko laguntza legean aurreikusitako prozeduren arabera eman den egiaztatzea.

c) Verificar en el plazo máximo de dos meses si la prestación de ayuda para morir se ha realizado de acuerdo con los procedimientos previstos en la ley.

Egiaztapen hori, oro har, EALOren 12.b) artikuluak aipatzen duen bigarren dokumentuan jasotako datuetan oinarrituta egingo da. Hala ere, zalantzarik izanez gero, Batzordeak gehiengo soilez anonimotasuna kentzea erabaki dezake eta artikulu beraren a) apartatuan aipatzen den lehen dokumentua irakurtzea. Anonimotasuna kendu ondoren, ikusten bada Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideren bat ez dela inpartziala izan, erretiratu egin daiteke bere borondatez edo errekusatu, bestela.

Dicha verificación se realizará con carácter general a partir de los datos recogidos en el documento segundo a que se refiere el artículo 12.b) de la LORE. No obstante, en caso de duda, la Comisión podrá decidir por mayoría simple levantar el anonimato y acudir a la lectura del documento primero el mismo artículo antes mencionado en su apartado a). Si, tras el levantamiento del anonimato, la imparcialidad de algún miembro de la Comisión de Garantía y Evaluación se considerara afectada, este podrá retirarse voluntariamente o ser recusado.

Halaber, aipatutako egiaztapen hori egiteko, mediku arduradunari pazientearen historia klinikoan jasota egon eta hiltzeko laguntza ematearekin zerikusia duen informazioa eskatzea erabaki dezake batzordeak, gehiengo soilez.

Asimismo, para realizar la citada verificación la Comisión podrá decidir por mayoría simple solicitar al médico responsable la información recogida en la historia clínica del paciente que tenga relación con la realización de la prestación de ayuda para morir.

d) Eutanasia arautzeko Lege Organikoan aurreikusitako betebeharrak betetzean sor daitezkeen arazoak detektatzea, eta, hala badagokio, hobekuntza zehatzak proposatzea, jardunbide egokien eskuliburuetan eta protokoloetan txertatzeko.

d) Detectar posibles problemas en el cumplimiento de las obligaciones previstas en esta Ley, proponiendo, en su caso, mejoras concretas para su incorporación a los manuales de buenas prácticas y protocolos.

e) Legea aplikatzean sor daitezkeen zalantzak edo gaiak ebaztea, dagokion lurralde-eremu zehatzean organo aholku-emaile gisa jardunez.

e) Resolver dudas o cuestiones que puedan surgir durante la aplicación de la Ley, sirviendo de órgano consultivo en su ámbito territorial concreto.

f) Legea batzordearen lurralde-eremuan aplikatzen ari dela ebaluatzeko urteko txostena egitea eta argitaratzea. Txosten hori osasun-arloan eskumena duen organoari bidali beharko zaio.

f) Elaborar y hacer público un informe anual de evaluación acerca de la aplicación de la Ley en su ámbito territorial concreto. Dicho informe deberá remitirse al órgano competente en materia de salud.

g) Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailak eslei diezazkiokeen beste batzuk.

g) Aquellas otras que puedan atribuirles el Departamento de Salud del Gobierno Vasco.

2.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak autonomia osoa izango du bere lana antolatzeko eta zereginak garatzeko. Horretarako, Osasun Sailak azpiegitura eta jarduerak eskatzen duen laguntza logistikoa emango ditu.

2.– La CGyEE, dispondrá de total autonomía para organizar su trabajo y desarrollar sus funciones. A tal objeto, desde la Consejería de Salud, se facilitará la infraestructura y el apoyo logístico que su propia actividad demande.

3. artikulua.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen osaera.

Artículo 3.– Composición de la CGyEE.

1.– Osasun sailburuaren 2021eko ekainaren 8ko Aginduan jasotzen denez, 25 pertsonak osatzen dute Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea: medikuntzaren arloko bederatzi profesionalek, erizaintzaren arloko zazpik, psikologiaren arloko hiruk, gizarte-laneko batek eta zuzenbidearen arloko bostek.

1.– La composición inicial de la CGyEE, tal como viene recogida en la Orden de 8 de junio de 2021 de la Consejera de Salud, consta de 25 personas, de las cuales 9 son profesionales del ámbito de la Medicina, 7 del ámbito de la Enfermería, 3 del ámbito de la Psicología, 1 del Trabajo Social y 5 del ámbito del Derecho.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea eratzeko hasieran izendatutako kideek ezaugarri komun bat dute, eta da kide guztiak Osakidetza-Euskal osasun zerbitzuko sorospenerako etika-batzordeetako (18) edo foru aldundietako esku-hartze sozialeko etika-batzordeetako (7) kide direla, eta Euskadiko etika-batzordeen batzorde soziosanitarioak proposatu dituela. Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak diziplina anitzeko izaera hori eduki beharko du etorkizunean ere.

La característica común que une a los miembros designados inicialmente para constituir la Comisión de Garantía y Evaluación CGyEE es que todos ellos forman parte de los Comités de Ética Asistencial de Osakidetza-Servicio vasco de salud (18) o de los Comités de Ética de Intervención Social de las Diputaciones Forales (7) y han sido propuestos por la Comisión Sociosanitaria de Comités de Ética de Euskadi. La CGyEE deberá conservar en el futuro, ese carácter multidisciplinar.

Norberaren izenean hartuko da parte Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordean, eta inork ez du erakunderik edo iritzi-talderik ordeztuko.

La pertenencia a la CGyEE será a título personal, sin que ninguno de las personas integrantes ostente representación de organización o grupo de opinión alguno.

Batzordea osatzen duten kideak edo karguak beren borondatez eta doan arituko dira. Hala ere, guztiek eskubidea izango dute beren eginkizunak betetzetik sortzen diren mota guztietako gastuak kobratzeko, gastuak justifikatu ostean.

Tanto las vocalías como los cargos que la componen son desempeñadas de forma voluntaria y gratuita. No obstante, todas ellas tendrán derecho a percibir los gastos de todo tipo que se deriven del cumplimiento de sus funciones, realizando previa justificación de los mismos.

4. artikulua.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen egitura, eta kideen izendapena eta kargu-uztea.

Artículo 4.– Estructura de la CGyEE y designación y cese de sus miembros.

1.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzorde honek, gaur egun, egitura hau du: presidente bat, presidenteorde bat, idazkari bat, idazkariorde bat, 21 kide eta osoko bilkura, kide guztiek osatua.

1.– Esta CGyEE se estructura actualmente en una Presidencia, una Vicepresidencia, una Secretaría, una Subsecretaria, 21 vocalías y el Pleno, conformado por el conjunto de todas ellas.

2.– Osasuneko sailburuak du batzordea osatzen duten pertsona guztiak izendatzeko eskumena, Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak berak proposatuta.

2.– La designación de todas las personas que la integran es competencia de la persona que ostente el cargo de Consejera/o de Salud, a propuesta de la propia CGyEE.

3.– Gaien berezitasuna edo konplexutasuna dela eta, beste pertsona batzuek parte hartzea beharrezkoa bada eskaini dezaketen ezagutzengatik, batzordearen bilerara gonbida ditzake presidenteak, bere ekimenez edo kideren batek hala eskatuta, baina ez dute boto-eskubiderik izango.

3.– En aquellos asuntos cuya especificidad y/o complejidad requiera la concurrencia de otras personas por razón de sus conocimientos, estas podrán ser invitadas por la Presidencia de la comisión, a iniciativa propia o a instancia de algunas de las vocalías, sin que por ello tengan derecho de voto.

4.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kide izateko izendapena, karguren bat bete edo ez, 4 urterako izango da, eta behin bakarrik luzatu ahal izango da. Epe hori igaro ondoren, Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak Osasuneko sailburuari batzordea modu mailakatuan berritzeko proposatuko dio, batzordeak funtzionatzen jarrai dezan.

4.– La designación como miembro de la CGyEE, tanto si se ocupa un cargo como si no, será por un periodo de 4 años, prorrogable por una sola vez, transcurrido el cual la CGyEE propondrá a la persona titular del Departamento de Salud, su renovación de forma escalonada, al objeto de favorecer la continuidad del funcionamiento de la propia comisión.

5. artikulua.– Presidentearen eginkizunak.

Artículo 5.– Funciones de la Presidencia.

Hauek dira presidentearen eginkizunak:

Son funciones de la Presidencia las siguientes:

a) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea ordezkatzea edozein erakundetan eta haren bozeramaile izatea, tartean, ezinbestez, Eusko Jaurlaritzaren Osasun Sailean eta osasun arloko eskumena duen Ministerioan.

a) Representar a la CGyEE ante cualquier institución, actuando como portavoz de la misma, entre ellas, ineludiblemente, al Departamento de Salud del Gobierno Vasco y al Ministerio competente en materia de Sanidad.

b) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen ohiko eta ezohiko bileretarako deia egitea, idazkariaren bidez, eta gai-zerrenda finkatzea.

b) Convocar las reuniones o sesiones, de carácter ordinario y extraordinario, de la CGyEE, a través de la Secretaría de la misma, así como fijar el orden del día.

c) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen bilera edo saioetako buru izatea, bilerak zuzentzea eta eztabaidak bideratzea.

c) Presidir y dirigir las reuniones o sesiones de la CGyEE, así como moderar el desarrollo de las deliberaciones.

d) Gutxienez Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko bi kide izendatzea, mediku profesional bat eta legelari bat, eutanasia-eskaera bakoitzeko; bi kide horien ardura izango da, aldez aurretik, 3/2021 Lege Organikoa eta legeak ezartzen dituen prozedurak betetzen direla egiaztatzea, eta Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen Osoko Bilkura deitzea, egiaztatzeko, hiltzeko laguntza eman ondoren, hiltzen laguntzeko behar bezalako prestazioa eman den eta behar besteko segurtasun klinikoz eta juridikoz eman den.

d) Designar, al menos, a dos miembros de la CGyEE, un/a profesional médico y un/a jurista, que, para cada solicitud de eutanasia, van a responsabilizarse de verificar, de forma previa, el respeto a la Ley Orgánica 3/2021 y los procedimientos que establece, y de convocar al Pleno de la CGyE para verificar, a posteriori, si la realización de la prestación de la ayuda para morir se ha realizado de forma satisfactoria y con la debida seguridad clínica y jurídica.

Profesionalak kasu bakoitzaren eta gainerako inguruabarren arabera izendatuko dira, eutanasia-eskaera bakoitzerako.

La designación, para cada solicitud, de las/los profesionales se hará en función de cada caso y de las demás circunstancias concurrentes.

Izendatutako profesional horiek pazientearekin erlazionatutako informazio kliniko guztia eskuratu ahal izango dute. Halaber, elkarrizketak izan ditzakete eskatzailearekin/pazientearekin, mediku arduradunarekin eta haren lantaldearekin eta mediku aholkulariarekin.

Las personas designadas podrán acceder a toda la información clínica relacionada con el paciente. Asimismo, podrán entrevistarse con el/la solicitante/paciente, así como con el MR y su equipo, y MC si lo consideraran oportuno.

e) Euskadin egitea eskatzen den eutanasia-prozedura bakoitza gauzatzeko aldeko edo kontrako ebazpenak sinatzea.

e) Firmar las resoluciones, favorables o desfavorables, para la realización de cada procedimiento eutanásico que se solicite realizar en Euskadi.

f) Idazkariarekin batera bileren aktei oniritzia ematea, Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideek onar ditzaten.

f) Dar el visto bueno, conjuntamente con la persona en el cargo de Secretario/a, a las actas de las reuniones, para que sean aprobadas por los miembros de la CGyEE.

g) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen akordioak eta helburuak eta xedeak betetzen direla zaintzea.

g) Velar por la ejecución de los acuerdos de la CGyEE, así como del cumplimiento de los objetivos y fines de la misma.

h) Osasun Ministerioarekin eta autonomia-erkidegoetako berme- eta ebaluazio-batzordeetako gainerako presidenteekin egiten diren bileretan parte hartzea, Osasun Sistema Nazionalean eutanasiaren arloko irizpideak homogeneizatzeko eta jardunbide egokiak trukatzeko.

h) Participar en las reuniones que se celebren con el Ministerio de Sanidad y demás presidencias de las CGyE autonómicas para homogenizar criterios e intercambiar buenas prácticas en el desarrollo de la prestación de eutanasia en el Sistema Nacional de Salud.

i) Kide anitzeko organo bateko presidente bati dagozkion gainerako zeregin guztiak burutzea.

i) Ejercer cuantas otras funciones sean inherentes a su condición de Presidente o Presidenta de un órgano colegiado.

6. artikulua.– Presidenteordearen eginkizunak.

Artículo 6.– Funciones de la Vicepresidencia.

Hauek dira presidenteordearen eginkizunak:

Son funciones de la Vicepresidencia las siguientes:

a) Presidenteari eta Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko gainerako kideei laguntzea eta haiekin lankidetzan aritzea.

a) Apoyar y colaborar con la Presidencia y con el resto de miembros de la CGyEE.

b) Presidentea ordeztea, eskuordetzaz edo hura ez dagoenean, kargua hutsik dagoelako, gaixorik dagoelako edo legezko beste arrazoiren bat dagoelako.

b) Sustituir a la Presidencia por delegación o por ausencia de la misma en casos de vacante, enfermedad, u otra causa legal.

7. artikulua.– Idazkariaren eginkizunak.

Artículo 7.– Funciones de la Secretaría.

Hauek dira idazkariaren eginkizunak:

Son funciones de la Secretaría las siguientes:

a) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen deialdiak egitea eta bileretarako gai-zerrendak idaztea, presidentearen aginduz.

a) Cursar las convocatorias de la CGyEE y redactar las órdenes del día de las reuniones, por indicación de la Presidencia.

b) Deialdiak, dokumentazioa eta informazioa Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideei bidali zaizkiela eta jaso direla egiaztatzea.

b) Comprobar el envío y recepción de las convocatorias, documentación e información a los miembros de la CGyEE.

d) Bilkuren aktak idaztea, eta presidentearen oniritzia jasotzea.

d) Redactar las actas de las sesiones o reuniones, y contar con el visto bueno de la persona que ejerza la presidencia.

f) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen korrespondentzia bideratzea.

f) Despachar la correspondencia de la CGyEE.

i) Urteko ebaluazio-memoria egiteko lanak koordinatzea.

i) Coordinar la elaboración de la memoria de evaluación anual.

j) Bilkuretara ez etortzeko justifikazioak eta bajen edo kargu-uzteen eskaerak jasotzea.

j) Recibir las justificaciones de ausencia a las sesiones y las peticiones de baja o de los ceses.

k) Eskaera bakoitzarekin batzordean sortzen den dokumentazioaren konfidentzialtasuna ziurtatzea, eta datuak babesteko Europako erregelamenduak eta Datu Pertsonalak Babesteko eta Eskubide Digitalak Bermatzeko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoak arautzen dituzten printzipioak eta beharrezko segurtasun-neurriak betetzen direla gainbegiratzea.

k) Asegurar la confidencialidad debida de la documentación que se genere en la Comisión con cada solicitud, supervisando la adopción de los principios y las medidas de seguridad necesarias reguladas por el reglamento europeo de protección de datos, así como en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos personales y garantía de los derechos digitales.

l) Presidentearen aginduz, bileretara aditu gisa joateko gonbidapena egiten zaienei dei egitea.

l) Realizar por orden de la Presidencia las citaciones a las personas que sean invitadas a asistir a las reuniones en calidad de expertas.

m) Idazkariari dagokion beste edozein eginkizun, edo presidenteak nahiz batzordeak berak esleitzen dizkionak.

m) Cuantas otras funciones sean inherentes a la función de Secretaría o las que le asigne tanto la Presidencia como la propia Comisión.

8. artikulua.– Idazkariordearen eginkizunak.

Artículo 8.– Funciones de la Subsecretaria.

Hauek dira idazkariordearen eginkizunak:

Son funciones de la Subsecretaria las siguientes:

a) Idazkariari eta Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko gainerako kideei laguntzea eta haiekin lankidetzan aritzea.

a) Apoyar y colaborar con la Secretaria y con el resto de miembros de la CGyEE.

b) Idazkaria ordeztea, eskuordetzaz edo hura ez dagoenean, kargua hutsik dagoelako, gaixorik dagoelako edo legezko beste arrazoiren bat dagoelako.

b) Sustituir a la Secretaria por delegación o por ausencia de la misma en casos de vacante, enfermedad, u otra causa legal.

9. artikulua.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideen eginkizunak, eskubideak eta betebeharrak.

Artículo 9.– Funciones, derechos y deberes de /los miembros de la CGyEE.

1.– Kide anitzeko organoko kideek:

1.– Las personas miembros del órgano colegiado deberán:

a) Bileretarako deialdiak behar beste denbora lehenago jaso behar dituzte. Bilkuretako aztergaien zerrenda eta bertan aipatzen diren gaiei buruzko informazioa eduki behar dute deialdiek.

a) Ser convocados, con la debida antelación, la convocatoria conteniendo el orden del día de las sesiones y la información sobre los temas que figuren en él.

b) Hiltzeko laguntza eskatzeko eta jasotzeko eskubidea behar bezala gauzatzeko ezarritako eskakizunak eta baldintzak betetzen direla egiaztatu behar dute presidenteak berariaz izendatzen dituzten kasuetan, eta EALOren 10.3 artikuluan aurreikusten den txostena egin eta presidenteari aurkeztu behar diote.

b) Verificar si se cumplen los requisitos y condiciones establecidos para el correcto ejercicio del derecho a solicitar y recibir la prestación de ayuda para morir en aquellos casos en los que sean designados expresamente por la presidencia, emitiendo el informe previsto en el Art. 10.3 de la LORE, que deberán entregarlo a la Presidencia.

c) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen Osoko Bilkurari igorri beharko dizkiote parte hartzen duten profesionalen artean adostasunik ez dagoelako txostenik egin ezin den kasuak, Osoko Bilkurak behin betiko erabakia har dezan, EALOren 10.3 artikuluan xedatutakoaren arabera.

c) Elevar al Pleno de la CGyEE aquellos casos que deban informar y en los que no exista acuerdo entre los/las profesionales intervinientes a fin de que el pleno decida definitivamente, en los términos previstos en el Art. 10.3 de la LORE.

d) Deitzen dituzten bilera edo saioetara joan beharko dute, eta haietan izaten diren eztabaidetan parte hartu.

d) Asistir y participar en las deliberaciones de las sesiones o reuniones a las que se le convoque.

e) Botoa emateko eskubidea eta boto partikularra formulatzeko eskubidea dute, eta zer bozkatu duten adierazi eta emandako botoaren arrazoiak azaldu behar dituzte.

e) Ejercer el derecho al voto y formular su voto particular, así como expresar el sentido de su voto y los motivos que lo justifican.

f) Galderak eta eskaerak egin behar dituzte.

f) Formular ruegos y preguntas.

g) Esleitutako eginkizunak betetzeko informazio zehatza eskuratu behar dute: besteak beste, eskatzailearen historia klinikoan dagoen dokumentazioa eskuratu, eta, hala badagokio, medikuarekin, haren taldearekin eta eskatzailearekin elkarrizketatzeko aukera eduki behar dute.

g) Obtener información precisa para cumplir las funciones asignadas, entre las que se encuentran el acceso a la documentación que obre en la historia clínica de la persona solicitante, y la posibilidad de entrevistarse, en su caso, con el/la profesional médico y su equipo, así como con la persona solicitante.

h) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen eginkizunekin erlazionatuta agintzen zaizkien jarduerak egin behar dituzte.

h) Llevar a cabo las actividades que se le encomienden en relación con las funciones de la CGyEE.

i) Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordean esaten edo idazten den guztia isilpean gorde behar dute.

i) Guardar secreto de todo lo que se diga o se escriba en el seno de la CGyEE.

j) Berez dagozkien beste edozein eginkizun gauzatu behar dituzte.

j) Ejercer cuantas otras funciones sean inherentes a su condición de miembros.

2.– Interes-gatazkak badaude, kide anitzeko organoko kideek ezin izango dituzte beren eginkizunak bete. Kasu horietan, eutanasia-prozesuan era batera edo bestera parte hartzen duen batzordeko edozein kidek (mediku arduradun edo mediku aholkulari gisa parte hartuta ere) uko egin beharko dio prozesu jakin horretan parte hartzeari.

2.– Las personas miembros del órgano colegiado no podrán ejercer estas funciones cuando concurran conflicto de intereses. Cualquier miembro de la Comisión que participe de alguna manera en el proceso eutanásico (bien como médico responsable o médico consultor), deberá abstenerse en dicho proceso.

10. artikulua.– Osoko Bilkuraren eginkizunak.

Artículo 10.– Funciones del Pleno.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeari esleitutako eginkizunak izango ditu Osoko Bilkurak, aurretik araututako kargu eta batzordekideen eginkizun esklusibo direnak izan ezik, eta, zehazki, honako hauek:

Son funciones del Pleno todas aquellas que están atribuidas a la CGyEE, exceptuando las reguladas como exclusivas de los cargos y vocalías descritas, y en concreto las siguientes:

– Funtzionamendu-erregelamendua onartzea, bai eta gerora izan ditzakeen aldaketak ere.

– Aprobar el reglamento de funcionamiento, así como sus posibles modificaciones posteriores.

– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak egin beharreko txosten, gomendio eta protokolo guztiak onartzea, erregelamendu honetan berariaz zehazten diren salbuespenetan izan ezik.

– Aprobar cuantos informes, recomendaciones y protocolos deba emitir la CGyEE salvo las excepciones que expresamente se determinen en este reglamento.

– Jardueren urteko memoria onartzea.

– Aprobar la memoria anual de actividades.

– Bileren urteko egutegia onartzea.

– Aprobar el calendario anual de reuniones.

– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideen artean idazkariordearen kargua bete behar duen profesionala hautatzea, beharrezkoa denean.

– Elegir de entre las personas miembros de la CGyEE a la/el profesional que deba desempeñar el cargo de la Subsecretaría, cuando así sea necesario.

11. artikulua.– Bilera-deiak eta bilkurak.

Artículo 11.– Convocatorias y sesiones.

1.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen Osoko Bilkuraren bilerak presentzialak, telematikoak edo mistoak izango dira. Horretarako, Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak baliabide tekniko guztiak izango ditu bere saioak modalitate horietako edozeinetan egin ahal izateko. Lana errazteko, bilerak grabatzeko aukera ere izango dute, baldin eta kideek horretarako baimena ematen badute.

1.– Las reuniones del Pleno de la CGyEE se realizarán de forma presencial, telemática o mixta. A estos efectos la CGyEE dispondrá de todos los medios técnicos para hacer posible la celebración de sus sesiones en cualquiera de dichas modalidades, pudiendo grabar incluso las mismas con el consentimiento de sus miembros, para facilitar el trabajo.

2.– Bilerak ohikoak eta ezohikoak izango dira.

2.– Las reuniones serán ordinarias y extraordinarias.

Oro har, ez da aldizkako bilerak egiteko epe bat ezartzen, urteko ebaluazio-memoria egiteko beharrezkoak direnak izan ezik. Deialdia bilera baino gutxienez astebete lehenago egingo da.

Con carácter general, no se establecen reuniones a celebrar de forma periódica, excepto las necesarias para la realización de la memoria de evaluación anual. Estas reuniones serán convocadas con una antelación mínima de una semana.

Oro har, egiaztatzeko zain dauden eta izendatutako kideen artean irizpide desberdinak izan eta aldeko edo kontrako txostena egitea ezinezkoa delako Osoko Bilkurari aurkeztu zaizkion eskaerak ebatzi behar diren bakoitzean egingo du bilera Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak. Kasuan kasuko gai zerrenda osatzen duten gaiak ebazteko epeek uzten duen aurrerapenaz deituko dira bilkura horiek.

Con carácter ordinario, la CGyEE se reunirá cada vez que se precise resolver sobre las solicitudes pendientes de verificación y elevadas al pleno por existir disparidad de criterios entre los miembros designados que impida la formulación de un informe favorable o desfavorable. Estas sesiones serán convocadas con la antelación que permitan los plazos para resolver las cuestiones que constituyan el orden del día correspondiente.

Ohiz kanpo, aztertuko diren gaiak premiazkoak direnean eta presidenteak beharrezkotzat jotzen duenean bilduko da Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordea, dela bere ekimenez, dela Batzordeko edozein kidek proposaturik.

Con carácter extraordinario, la CGyEE se reunirá cuando lo aconseje la urgencia de los asuntos a tratar y cuando la Presidencia lo considere necesario, bien sea por iniciativa propia o a propuesta de cualquier miembro de la Comisión.

3.– Organoa balio osoz eratzeko, hau da, bilkurak egiteko, eztabaidatzeko eta erabakiak hartzeko, bilkuran egon beharko dute, presentzialki edo telematikoki, presidenteak eta idazkariak edo, bestela, haien ordezkoek, bai eta, gutxienez, kideen erdiek ere.

3.– Para la válida constitución del órgano, a efectos de la celebración de sesiones, deliberaciones y toma de acuerdos, se requerirá la asistencia, presencial o a distancia, de la Presidencia y de la Secretaría o, en su caso, de quienes les suplan y la de la mitad, al menos, de sus miembros.

4.– Ezin da eztabaidatu edo erabaki gai-zerrendan ez dagoen gairik, non eta kide anitzeko organoko kide guztiak elkartu eta gehiengoaren aldeko botoek gaia presakoa dela adierazten ez duten.

4.– No podrá ser objeto de deliberación o acuerdo ningún asunto que no figure incluido en el orden del día, salvo que asistan todos los miembros del órgano colegiado y sea declarada la urgencia del asunto por el voto favorable de la mayoría.

5.– Presidentea, idazkaria eta kide anitzeko organoko kide guztiak edo haien ordezkoak bilera egiteko elkartzen badira, presentzialki zein telematikoki, aurretik deialdirik egin beharrik izan gabe eratu daiteke kide anitzeko organoa balio osoz bilkurak eta eztabaidak egiteko eta erabakiak hartzeko, kide guztiek hala erabakitzen badute.

5.– Cuando estuvieran reunidas, de manera presencial o a distancia, la Presidencia y Secretaría con todas las demás personas miembros del órgano colegiado, o en su caso las personas que les suplan, estos podrán constituirse válidamente como órgano colegiado para la celebración de sesiones, deliberaciones y adopción de acuerdos sin necesidad de convocatoria previa cuando así lo decidan todos/as sus miembros.

6.– Erabakiak botoen gehiengo soilaren bidez hartuko dira.

6.– Los acuerdos serán adoptados por mayoría simple de votos.

Hala ere, barne-erregelamendua aldatzeko edo memoriaren urteko txostena egiteko erabakiak gehiengo osoz hartu beharko dira.

No obstante, los acuerdos sobre la modificación del reglamento interno o el informe anual de la memoria, requerirán que se adopten por mayoría absoluta.

7.– Kideen botoa pertsonala izango da, eta ezin izango da eskuordetu.

7.– El voto de los miembros será personal y no delegable.

8.– Telematikoki bertaratzen direnean, erabakiak deialdian adierazten den lekuan hartu direla ulertuko da, edo, halakorik ezean, kide anitzeko organoaren egoitza dagoen lekuan edo Presidentetza dagoen tokian.

8.– Cuando se asista a distancia, los acuerdos se entenderán adoptados en el lugar que se indique la convocatoria, o en su defecto donde tenga la sede el órgano colegiado o donde esté ubicada la Presidencia.

9.– Ezohiko bilerarako deialdia presazko arrazoiengatik egiten denean, ohiko prozeduraren bidez edo ahoz egin daiteke. Bilera horietan ezin izango dira aztertu bilera eragin duten gaiak ez diren beste batzuk.

9.– Cuando la reunión extraordinaria se convoque por razones de urgencia la convocatoria de la misma podrá hacerse por el procedimiento habitual o verbalmente. En estas reuniones no podrán tratarse temas diferentes de aquel o aquellos que la motivaron.

10.– Premiazko ezohiko bilera batean jorratutakoa hurrengo ohiko bilerako gai-zerrendan sartuko da, Osoko Bilkurara joateko eskubidea duten pertsona guztiek horren berri izan dezaten.

10.– Lo tratado en una reunión extraordinaria urgente se incluirá en el orden del día de la siguiente reunión ordinaria, para conocimiento de todas las personas con derecho a asistir al Pleno.

12. artikulua.– Aktak.

Artículo 12.– Actas.

1.– Kide anitzeko organoaren bilkura guztietako akta egingo du idazkariak. Akta horretan, nahitaez, honako hauek jaso behar dira: bildutakoak, gai-zerrenda, bilera non eta noiz izan den, eztabaidetako argudio nagusiak eta hartutako erabakien edukiak.

1.– De cada sesión que celebre el órgano colegiado se levantará acta por la Secretaría, que especificará necesariamente las personas asistentes, el orden del día de la reunión, las circunstancias del lugar y tiempo en que se ha celebrado, los puntos principales de las deliberaciones, así como el contenido de los acuerdos adoptados.

2.– Bilkura bakoitzeko akta bilkuran bertan edo hurrengo bilkuran onartu daiteke. Idazkariak presidentearen oniritziarekin egingo du akta, eta bide elektronikoen bidez bidaliko die kide anitzeko organoko kideei. Kide horiek bide hori bera erabiliz adierazi dezakete testuarekin ados dauden edo ez, testuaren onespena bideratzeko; baiezkoa emanez gero, bileran bertan onartutzat joko da.

2.– El acta de cada sesión podrá aprobarse en la misma reunión o en la inmediata siguiente. La Secretaría elaborará el acta con el visto bueno de la Presidencia y la remitirá a través de medios electrónicos, a las personas que integran el órgano colegiado, quienes podrán manifestar por los mismos medios su conformidad o reparos al texto, a efectos de su aprobación, considerándose, en caso afirmativo, aprobada en la misma reunión.

3.– Organoko kideek eskatuta, hartutako erabakiaren aurka emandako botoak, abstentzioak, bataren zein bestearen arrazoiak eta aldeko botoak jasoko dira aktan.

3.– En el acta figurará, a solicitud de las personas miembros del órgano, el voto contrario al acuerdo adoptado, su abstención y los motivos que la justifiquen o el sentido de su voto favorable.

4.– Halaber, edozein kidek eskubidea izango du bere hitzen edo proposamenaren transkripzio osoa eskatzeko, betiere, egintzan edo presidenteak adierazitako epean, bere hitzekin guztiz bat datorren testua aurkezten badu. Testu hori aktan jasoko da edo kopia bat erantsiko zaio.

4.– Asimismo, cualquier miembro tiene derecho a solicitar la transcripción íntegra de su intervención o propuesta, siempre que aporte en el acto, o en el plazo que señale la Presidencia, el texto que se corresponda fielmente con su intervención, haciéndose así constar en el acta o uniéndose copia a la misma.

5.– Kideek boto partikularra eman dezakete idatziz gehiengoaren erabakiarekin bat ez badatoz, eta onartutako testuan jasoko da; hori egiteko bi egun izango dituzte.

5.– Las personas miembros que discrepen del acuerdo mayoritario podrán formular voto particular por escrito en el plazo de dos días, que se incorporará al texto aprobado.

6.– Batzordearen eztabaidak isilpekoak izango dira, eta kideek isilpean gorde beharko dituzte, baita batzordeko kide izateari uzten diotenean ere. Konfidentzialtasunaren betebeharra ez betetzeak diziplina-erantzukizuna ekarriko du.

6.– Las deliberaciones de la Comisión tendrán carácter reservado, estando obligados/as sus miembros a mantener el debido sigilo, aun cuando dejen de pertenecer a ella. El incumplimiento del deber de confidencialidad llevará aparejada responsabilidad disciplinaria.

7.– Akta onartu aurretik egiten diren hartutako erabakiei buruzko ziurtagirietan, espresuki adierazi behar da akta onartu aurretik hartuak direla.

7.– En las certificaciones de acuerdos adoptados emitidas con anterioridad a la aprobación del acta se hará constar expresamente tal circunstancia.

13. artikulua.– Lantaldeak.

Artículo 13.– Grupos de trabajo.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen Osoko Bilkurak egoki iritzitako aldi baterako lan-batzordeak edo lan-batzorde iraunkorrak sor ditzake gai edo arazo zehatzak aztertu edo eztabaidatzeko, hautematen diren beharren arabera.

El Pleno del CGyEE podrá crear, con carácter temporal o permanente, dentro de su seno, los grupos de trabajo que considere oportunos para estudiar o tratar temas o asuntos concretos en función de las necesidades que se vayan detectando.

Premiazkoa bada, presidenteak sor ditzake, baina Osoko Bilkurak berretsi egin beharko ditu hurrengo bilkuran.

En caso de urgencia podrá crearlo la Presidencia, sin perjuicio de su ratificación por el Pleno en la primera reunión que celebre a continuación.

Lantaldeak sortzeko akordioek lantaldearen egitekoa, osaera eta antolamendua zehaztuko dute.

El acuerdo de creación determinará su cometido, composición y organización.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko zenbait kidek osatuko dituzte. Kideetako batek koordinatuko du eta solaskide-lanetan arituko da Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearekin.

Estarán integrados por varias personas de la CGyEE y una de ellas coordinará la misma y actuará como interlocutora ante la Comisión.

14. artikulua.– Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko karguak eta kideak berritzea.

Artículo 14.– Renovación de los cargos y vocalías de la CGyEE.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideak edo karguak batzordearen beraren proposamenez berrituko dira, edozein arrazoirengatik kargua utzi edo baja ematen dutenean.

Las personas miembros de la Comisión serán renovados, como vocales o cargos de la CGyEE, a propuesta de esta, cuando se produzcan ceses o bajas por cualquier causa.

Lanbide-talde bereko beste pertsona batek ordeztuko ditu, eta proportzio berari eusten saiatuko dira, egoki irizten bazaio.

Serán sustituidas por persona del mismo grupo profesional e intentando guardar la misma proporción, si se estimara lo más oportuno.

Hauek dira baja emateko arrazoiak:

La baja se podrá producir por las siguientes causas:

a) Izendapenaren epea amaitzea.

a) por finalización del plazo para el que fueron nombradas.

b) Interesdunak kargua bere borondatez uztea, idatziz Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko presidenteari eskatuta.

b) por cese voluntario, a petición de la persona interesada dirigida, por escrito, a la Presidencia del CGyEE.

c) Batzordetik botatzea.

c) por expulsión.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko gainerako kideek eskatuta botako da kide bat batzordetik; hauek dira kide bat batzordetik botatzeko arrazoiak:

La baja por expulsión procederá a petición de las demás personas integrantes de la CGyEE y por las causas siguientes:

a) Urtebetean, jarraian izan diren hiru deialdi arruntetara edo jarraian izan ez diren seietara ez joatea, justifikatu gabe.

a) Ausencia injustificada a tres convocatorias ordinarias consecutivas o a seis no consecutivas, dentro de un año.

b) Batzordeko kide gisa hartutako betebeharrak edo batzordearen funtzionamendu-arauak nabarmen ez betetzea, eta, bereziki, Osoko Bilkuraren eztabaidak eta bere eginkizunak betetzeko jakin dezakeen beste edozein informazio ezagutzera ematea.

b) Manifiesto incumplimiento de las obligaciones asumidas como miembro de la Comisión o de las normas de funcionamiento del mismo y, en especial, la revelación de las deliberaciones del Pleno y de cualquier otra información de la que tuviese conocimiento por razón del ejercicio de sus funciones.

Batzordetik botatzea presidenteak proposatu behar du, eta batzordearen osoko bilkuraren bi herenen gehiengoz erabaki beharko da.

La expulsión deberá ser propuesta por la Presidencia y acordada por mayoría de 2/3 del pleno de la comisión.

Osasuneko sailburuak berretsiko ditu Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko bajak eta kide berriak.

Tanto las bajas como las nuevas incorporaciones a la CGyEE, serán ratificadas por la persona que ostente el cargo de Consejera/o de Salud.

15. artikulua.– Parte ez hartzea eta errekusazioa.

Artículo 15.– Abstención y recusación.

1.– Artikulu honetako hurrengo apartatuan aipaturiko egoeraren batean dauden Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko kideek ezingo dute prozeduran parte hartu, eta horren berri eman beharko diote Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeko presidenteari, egokia dena ebatz dezan.

1.– Las personas pertenecientes a la CGyEE en quienes se den algunas de las circunstancias señaladas en el apartado siguiente se abstendrán de intervenir en el procedimiento y lo comunicarán a la Presidencia de la CGyEE, quien resolverá lo procedente.

1.2.– Parte ez hartzeko arrazoiak dira:

1.2.– Son motivos de abstención los siguientes:

a) Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 23. artikuluan araututakoak.

a) Los regulados en el artículo 23 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

b) Kasu jakin batean mediku arduradun edo aholkulari gisa aritu izana baina prozedura jakin horretan aritu beharrik ez izatea.

b) Haber participado como médico responsable o consultor en un caso concreto, debiendo abstenerse de intervenir en dicho procedimiento.

1.3.– Batzordeko presidenteak espedientean inolako esku-hartzerik ez egiteko agindu diezaioke aurreko puntuan adierazitako egoeraren batean dagoenari.

1.3.– La Presidencia de la Comisión, a quien se encuentre en alguna de las circunstancias señaladas en el punto anterior, podrá ordenarle que se abstengan de toda intervención en el expediente.

1.4.– Egoera horietakoren bat gertatzen denean parte hartzeari uko egiten ez badio, dagokion erantzukizuna sortuko da.

1.4.– La no abstención en los casos en que concurra alguna de esas circunstancias dará lugar a la responsabilidad que proceda.

2.– Aurreko artikuluan aurreikusitako kasuetan, interesdunek errekusazioa aurkez dezakete prozeduraren edozein unetan.

2.– En los casos previstos en el artículo anterior, podrá promoverse recusación por los/las interesados/as en cualquier momento de la tramitación del procedimiento.

2.1.– Errekusazioa idatziz aurkeztu behar da, eta zer arrazoitan oinarritzen den azaldu beharko da.

2.1.– La recusación se planteará por escrito en el que se expresará la causa o causas en que se funda.

16. artikulua.– Urteko txostena edo memoria.

Artículo 16.– Informe o Memoria anual.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeak bere jarduerei buruzko eta legea Euskadiko lurralde-eremuan nola aplikatu den jakiteko memoria bat egingo du urtero, zeina osasunaren arloko eskumena duen organoari igorriko baitzaio.

El CGyEE elaborará anualmente, una memoria de sus actividades y de la aplicación de la ley en el ámbito territorial de Euskadi, que será remitido al órgano competente en materia de salud.

Memoria egiteko, aldi baterako lan-batzorde bat sor daiteke, eta memoria onartzeko, osoko bilkuraren gehiengo osoa beharko da.

Para su elaboración se podrá crear una Comisión de Trabajo de carácter temporal, y para la aprobación de la memoria, se requerirá mayoría absoluta del Pleno.

17. artikulua.– Erregelamendua berrikustea.

Artículo 17.– Revisión del Reglamento.

Erregelamendu hau berrikusi egingo da, kasu hauetan:

Se procederá a la revisión del presente reglamento en los supuestos siguientes:

a) Batzordeko kideen erdiek hala eskatzen badute.

a) A petición de la mitad de sus miembros.

b) Hala badagokio, aplikatzekoa den legeriara egokitzeko.

b) Para adaptarlo, en su caso, a la legislación aplicable.

Berrikusteko, lan-batzorde bat sor daiteke, zeinak Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeari helaraziko baitio proposamena.

Para su revisión se podrá crear una Comisión de Trabajo que elevará su propuesta a la CGyEE.

Edonola ere, 5 urtean behin berrikusiko da barne-erregelamendu hau. Kideen gehiengo osoaren adostasunaren bidez onartuko da berrikuspena. Erregelamendu berria onartu ondoren, Osasun Sailari bidaliko zaio, behin betiko baliozkotu dezan.

En cualquier caso, cada 5 años se hará una revisión general de este Reglamento Interno. Dicha aprobación necesitará el acuerdo de la mayoría absoluta de sus miembros. Una vez aprobado el nuevo Reglamento, este se remitirá al Departamento de Salud para su validación definitiva.

18. artikulua.– Konfidentzialtasuna eta sekretu-eginbeharra.

Artículo 18.– Confidencialidad y deber de secreto.

Berme- eta ebaluazio-batzordeetako kideek isilpean gorde behar dituzte haien eztabaiden edukiak, eta batzordeko kide gisa osasun-arloko profesionalei, pazienteei, senideei eta hurbilekoei buruz jakin dituzten datu pertsonalen konfidentzialtasuna gorde beharko dute. Betebehar hori beti edukiko dute, baita batzordeko kide aktibo izateari uzten diotenean ere.

Las personas miembros de las Comisiones de Garantía y Evaluación estarán obligados a guardar secreto sobre el contenido de sus deliberaciones y a proteger la confidencialidad de los datos personales que, sobre profesionales sanitarios, pacientes, familiares y personas allegadas, hayan podido conocer en su condición de miembros de la Comisión. Dicha obligación será continuada en el tiempo, aun cuando se haya dejado de ser miembro activo de la comisión.

Batzordeko kideek beren kargua dela-eta eskuratzen duten informazioa isilpean eduki behar dute, bai eta batzordeko kideen artean izaten diren eztabaidak ere. Sekretu-eginbehar hori prozeduran gonbidatu edo aditu gisa parte hartzen duten batzordetik kanpoko pertsonei ere aplikatuko zaie.

Las personas integrantes de la Comisión deberán preservar la confidencialidad de la información a que tengan acceso por razón de su cargo y preservarán el secreto de las deliberaciones entre sus miembros. Esta obligación de secreto se extenderá asimismo a las personas externas a la Comisión que participen en el procedimiento como invitados o expertos.

Konfidentzialtasun- eta sekretu-eginbeharra urratzea batzordeko kide izateari uzteko arrazoi izan daiteke.

La violación de este deber de confidencialidad y secreto podrá ser causa de pérdida de la condición de miembro de la Comisión.

19. artikulua.– Batzordearen egoitza fisikoa eta komunikatzeko modua.

Artículo 19.– Sede física y forma de comunicación de la comisión.

Osasun Sailburuordetza izango da dokumentazioa paperean jasotzeko egoitza fisikoa. Jasotzen den dokumentazio guztia armairu batean gordeko da, giltzapean. Dokumentazioa, ahal dela, gutun ziurtatu gisa bidaliko da helbide honetara:

La sede física para la recepción de la documentación en papel será la Viceconsejería de Salud. Toda la documentación que se reciba estará custodiada en un armario bajo llave. La documentación se enviará preferentemente como carta certificada, a la siguiente dirección:

Osasun Sailburuordetza.

Viceconsejería de Salud.

Eusko Jaurlaritzako Osasun Saila.

Departamento de Salud del Gobierno Vasco.

Donostia-San Sebastian kalea 1.

C/ Donostia-San Sebastián, 1.

01010 Vitoria-Gasteiz.

01010 Vitoria-Gasteiz.

Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzorderako sortutako posta elektronikoa erabiliko da komunikazioetarako. Behar bezala zifratuta erabili beharko da, dagozkion segurtasun-neurriekin.

Se utilizará como medio de comunicación el correo electrónico creado para la CGyEE, que deberá viajar debidamente cifrado con las medidas de seguridad pertinentes.

Era berean, Osasun Sailak batzordearen postontzi elektroniko espezifiko bat sortuko du, mediku arduradunak, mediku aholkulariak eta eutanasia-prozesua eskatzen dutenek egoki iritzitako komunikazioak bidaltzeko. Postontzi horrek legez aurreikusitako bermeak eta segurtasun-neurriak izan beharko ditu.

Asimismo, por el Departamento de Salud, se creará un buzón electrónico específico de la propia Comisión, donde se podrán dirigir las comunicaciones necesarias por parte del/a médico/a responsable y del/a médico/a consultor, así como de la persona solicitante del proceso eutanásico, debiendo dotar a dicho buzón de las garantías y medidas de seguridad legalmente previstas.

20. artikulua.– Osasun Sailak Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordeari lagatako baliabideen zerrenda.

Artículo 20.– Relación de medios de la CGyEE cedidos por el Departamento de Salud.

Hau da Osasun Sailak Euskadiko Berme eta Ebaluazio Batzordearen esku jarritako baliabideen zerrenda:

La relación de medios puestos a disposición de la CGyEE por parte del Departamento de Salud serán los siguientes:

– Bilera-gelak, lurralde-eremu desberdinetan.

– Salas de reunión en diferentes ámbitos territoriales.

– Bilerak grabatzeko bitartekoak, beharrezkoa bada.

– Medios de grabación de las reuniones si fuera necesario.

– Administrari laguntzaileak.

– Personal administrativo de apoyo.

– Komunikazioak jasotzeko postontzi elektronikoa.

– Buzón electrónico de recepción de comunicaciones.

– Dokumentazioa artxibatzea, konfidentzialtasuna bermatzeko.

– Archivo de documentación que garantice la confidencialidad.

– Komunikazio Kabinetearen laguntza.

– Apoyo del Gabinete de Comunicación.

– Kide guztiek beren eginkizunak betetzean egin behar dituzten gastu guztiei aurre egiteko finantzaketa nahikoa.

– Financiación suficiente para hacer frente a todos los gastos en que tengan que incurrir todos sus miembros en el ejercicio o desempeño de sus funciones.


Azterketa dokumentala


Análisis documental