Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

38. zk., 2001eko otsailaren 22a, osteguna

N.º 38, jueves 22 de febrero de 2001


    Bestelako formatuak:
  • PDF

Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Gipuzkoako Batzar Nagusiak
Juntas Generales de Gipuzkoa
987
987

9/2000 FORU ARAUA, abenduaren 29koa, Pertsona Fisikoen errentaren gaineko Zergaren abenduaren 24ko 8/1998 foru araua aldatzen duena.

NORMA FORAL 9/2000 de 29 de diciembre, por la que se modifica la norma foral 8/1998, de 24 de diciembre, del impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

Gipuzkoako Diputatu Nagusiak

El Diputado General de Gipuzkoa

Jakinarazten dut Gipuzkoako Batzar Nagusiek onartu dutela "Pertsona Fisikoen errentaren gaineko Zergaren abenduaren 24ko 8/1998 Foru Araua aldatzen duen abenduaren 29ko 9/2000 Foru Araua", eta nik aldarrikatu eta argitara dadin agintzen dut, aplikagarria zaien herritar guztiek, partikularrek nahiz agintariek, bete eta betearazi dezaten.

Hago saber que las Juntas Generales de Gipuzkoa han aprobado y yo promulgo y ordeno la publicación de la siguiente «Norma Foral 9/2000 de 29 de diciembre, por la que se modifica la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas» a los efectos de que todos los ciudadanos, particulares y autoridades a quienes sea de aplicación la guarden y hagan guardarla.

Donostia-San Sebastián, 2000ko abenduaren 29a.

Donostia-San Sebastián, a 29 de diciembre de 2000.

Diputatu nagusia,
El Diputado General,
ROMAN SUDUPE OLAIZOLA.
ROMAN SUDUPE OLAIZOLA.
HITZAURREA
PREÁMBULO

Foru arau honen xedea Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren araudian zenbait aldaketa sartzea da lan errenten gaineko presio fiskala murriztu eta seme-alabekin nahiz pertsona ezinduekin bizi diren familien kargak arintzeko.

La presente Norma Foral tiene por objeto introducir una serie de modificaciones en la regulación del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas que reduzcan la presión fiscal de las rentas del trabajo y alivien las cargas de las familias con hijos y discapacitados.

Sartu diren neurrien artean, lan etekinei aplikagarri zaizkien hobariek duten gehikuntza aipa daiteke lehen-lehenik, 70.000 pezeta gehitu baitira izaera orokorrez (420,71 Euro).

En orden a las medidas incluidas, cabe comenzar haciendo referencia al incremento de las bonificaciones aplicables sobre los rendimientos del trabajo, que se incrementan, por regla general, en 70.000 PTA (420,71 Euros).

Bestalde, eta Euskal Autonomia Erkidegoko hiru lurralde historikoetan aplikatzen den tarifa harmonizatzearren, Zergaren tarifa berria onartu da.

Se aprueba una nueva tarifa del Impuesto con objeto de lograr una armonización de la misma en los tres Territorios Históricos de la Comunidad Autónoma Vasca.

Ondorengo ahaideengatik egiten diren kenkariak gehitu egin dira, eta beste kenkari tarte bat sartu da laugarren seme-alabarentzat eta hurrengo bakoitzarentzat. Aipatzekoa da zentzu horretan, %16tik %84ra bitarteko gehikuntzak sartu direla. Ikus daitekeenez, tamainakoa da gehikuntza hori, beti ere Gipuzkoako Lurralde Historikoko familiei laguntzearren. Era berean, guraso batek eta bere seme-alabek osaturiko famili unitateek batera tributatzeagatik egiten den murrizpena 500.000 pezetaraino (3.005,06 Euroraino) igo da.

Se incrementan los importes de las deducciones por descendientes, incluyendo un nuevo tramo de deducción aplicable al cuarto y siguientes. Así, cabe resaltar que los incrementos introducidos están comprendidos entre un 16% y un 84. Como se puede apreciar, el incremento es sustancial, y ello en aras a apoyar a las familias y favorecer el aumento del índice de natalidad del Territorio Histórico de Gipuzkoa. En este sentido asimismo se eleva hasta 500.000 PTA(3.005,06 Euros) la reducción por tributación conjunta de las unidades familiares formadas por un único progenitor y sus hijos.

Aurreko neurriarekin lotuta, pertsona ezinduen kenkariak ere hobetu dira. Izan ere, horien zenbatekoak gehitu ez ezik, minusbaliotasun mailari hobeto egokitzen zaion graduazioa ere ezarri da, eta horrez gain, zabaldu egin da bai kenkari horren aplikazio eremua bai eta hura aplikatzeko kasuak ere. Aurreko araudian ez bezala, orain ezkontideak eta laugarren mailarainoko zeharkako ahaideak, hauek barne, sartu dira kenkarirako eskubidea ematen duten pertsona ezinduen artean, beti ere zergadunaren menpe daudenean. Era berean, kenkarirako eskubidea emateko ezinduak gehienez izan ditzakeen errenten muga igo egin da, eta horrela, muga hori lanbidearteko gutxieneko soldata izatetik soldata hori bi halakoa izatera pasa da dagokion zergaldian.

Unido con la anterior medida, se incluye la mejora de las deducciones por los discapacitados, que además de incrementar sus cuantías y establecer una graduación más acorde con el grado de discapacidad de que se trate, se amplía el ámbito de aplicación o los supuestos que dan derecho a aplicar la susodicha deducción, pues a diferencia de la regulación anterior, se incluyen entre las personas discapacitadas que dan derecho a deducción a los cónyuges y parientes colaterales hasta el cuarto grado inclusive, que dependan del contribuyente. También se incrementa el límite de rentas del discapacitado por encima del cual no se tiene derecho a la deducción, que pasa del salario mínimo interprofesional en el período impositivo de que se trate al doble de dicho salario.

Foru arau honekin konpondu nahi den beste arazo bat biztanleriaren sektorerik gazteenek etxebizitza eskuratzearena da. Horretan laguntzeko, bi kenkari datoz berrituak: ohiko etxebizitza alokatzea eta ohiko etxebizitzan inbertitzea.

Otro de los problemas que pretende atajar la presente Norma Foral es el del acceso a la vivienda de los sectores de población más jóvenes. Para ello, se incluyen novedades en la deducción por alquiler de vivienda habitual y en la deducción por inversión en vivienda habitual.

Ohiko etxebizitzan alokatzeagatik egiten den kenkariari dagokionez, esan behar da 35 urtetik beherako zergadunek egin dezaketen kenkaria izaera orokorrez aplikatzen dena baino handiagoa dela.

En relación a la deducción por alquiler de vivienda habitual, se incluye una deducción para aquellos contribuyentes con una edad inferior a 35 años, superior a la aplicable con carácter general.

Ohiko etxebizitzan inbertitzeagatik aplika daitekeen kenkaria ere berritua dator. Horrela, 35 urtetik beherako zergadunek oraingoaren aldean egin dezaketen kenkaria %25ekoa izango da inbertsio kontzeptuagatik eta %30ekoa finantzazio kontzeptuagatik.

En cuanto a lo que se refiere a la deducción por inversión en vivienda habitual, se incluye una deducción para aquellos contribuyentes con edad inferior a 35 años, que supone un incremento de la deducción existente hasta un 25% en concepto de inversión, y un 30% en concepto de financiación.

Azkenik, aitortzeko obligazioan ere aldaketa bat sartu da, beste tributazio era dakarrena. Helburua zera da: aitortzeko obligazioa sortzen duen kopurutik beherako lan errentak jasotzen dituzten zergadunak ez gelditzea diskriminatuta aitorpena aurkeztera behartuta daudenean errenta horiek ordaintzaile batengandik baino gehiagorengandik jasotzeagatik edo lan errentekin zer ikusia duten bestelako kasuetan egoteagatik.

Por último, se introduce una modificación en la obligación de declarar, que incluye una nueva forma de tributación con el fin de eliminar la discriminación que pueden soportar aquellos contribuyentes que obteniendo rentas del trabajo por debajo de la cuantía que determina la obligación de declarar, están, sin embargo, obligados a presentar la declaración por percibir dichas rentas de más de un pagador o por otros supuestos relacionados siempre con las rentas del trabajo.

Ondorio horietarako, ordaindu beharreko kuota kalkulatzeko, atxikipenen taula zergaldian lortzen diren lan errenta guztiei aplikatuko zaie, salbuetsiak sartu gabe, eta emaitzari jasan diren atxikipenak eta konturako sarrerak kenduko zaizkio. Bestelako sarrerak ez dira inoiz kontuan izango eta ezingo da inolaz ere hobari, murrizpen, kenkari edo zerga onurarik egin.

A estos efectos, la cuota a ingresar se determinará aplicando la tabla de retenciones a la totalidad de las rentas del trabajo percibidas durante el período impositivo, excluidas las exentas, y restando las retenciones e ingresos a cuenta soportados. En ningún caso se tendrán en cuenta otros ingresos ni procederá la práctica de ninguna bonificación, reducción, deducción o beneficio fiscal.

Aitorpen hori egitea hautazkoa da beti eta, beraz, horretarako bide ematen duten kasuetan sartzen den zergadunak bi aukera izango ditu: aitorpena zergaren arau orokorrei jarraiki egitea edo, bestela, sistema honen arabera aurkeztea aitorpena, hau da, lan etekinak bakarrik kontuan hartuz.

La práctica de esta declaración es siempre optativa, de modo que el contribuyente incluido entre los supuestos que posibilitan su aplicación, podrá optar entre declarar aplicando las reglas generales del Impuesto o por aplicar este nuevo sistema que tiene en cuenta exclusivamente los rendimientos del trabajo.

1. artikulua.– Lan etekinei aplikagarri zaizkien hobariak aldatzea.

Artículo 1.– Modificación de las bonificaciones aplicables a los rendimientos del trabajo.

Aldaketak sartu dira Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 19. artikuluan, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica el artículo 19 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, quedando redactado en los siguientes términos:

"19. artikulua.– Hobariak.

«Artículo 19.– Bonificaciones.

1.– Etekin osoen eta gastu kengarrien arteko diferentzia positiboak honako hobariak izango ditu:

1.– La diferencia positiva entre el conjunto de los rendimientos íntegros y los gastos deducibles se bonificará en las siguientes cuantías:

a) Diferentzia 1.250.000 pezetakoa edo hortik beherakoa bada (7.512,65 Euro edo gutxiago), 695.000 pezetako hobaria aplikatuko da (4.177,03 Euro).

a) Cuando la diferencia sea igual o inferior a 1.250.000 PTA (7.512,65 Euros), se aplicará una bonificación de 695.000 PTA (4.177,03 Euros).

b) Diferentzia 1.250.001 eta 2.500.000 pezeta bitartekoa bada (7.512,66 eta 15.025,30 Euro bitartekoa), honako hobaria aplikatuko da: 695.000 pezeta (4.177,03 Euro) ken aipatu diferentziari 1.250.000 pezeta (7.512, 65 Euro) gutxitu ondoren ateratzen den emaitza 0,22rekin biderkatuz ateratzen den zenbatekoa.

b) Cuando la diferencia esté comprendida entre 1.250.001 y 2.500.000 PTA (7.512,66 y 15.025,30 Euros), se aplicará una bonificación de 695.000 PTA (4.177,03 Euros) menos el resultado de multiplicar por 0,22 la cuantía resultante de minorar la citada diferencia en 1.250.000 PTA (7.512,65 Euros).

c) Diferentzia 2.500.000 pezetatik (15.025,30 Eurotik) gorakoa bada, 420.000 pezetako hobaria aplikatuko da (2.524,25 Euro).

c) Cuando la diferencia sea superior a 2.500.000 PTA (15.025, 30 Euros), se aplicará una bonificación de 420.000 PTA (2.524,25 Euros).

2.– Oinarri ezargarrian lanetik ez datozen errentak konputatzen direnean, eta horiek 1.250.000 pezetatik (7.512,65 Eurotik) gorakoak badira, hobaria 420.000 pezetakoa izango da (2.524,25 Euro).

2.– Cuando en la base imponible se computen rentas no procedentes del trabajo cuyo importe exceda de 1.250.000 PTA (7.512,65 Euros), la cuantía de la bonificación será de 420.000 PTA (2.524,25 Euros).

3.– Aurreko apartatuetan aipatu diren hobariak era honetara gehituko dira:

3.– Las bonificaciones contempladas en los apartados anteriores se incrementarán:

a) 100eko 100a, aktiboan dauden langile ezinduentzat, baldin eta beren minusbaliotasun maila 100eko 33koa edo handiagoa izanik eta 100eko 65era iritsi gabe, behar bezala frogatzen badute beren lanpostura joateko edo lana burutzeko beste norbaiten laguntza behar dutela edo mugikortasun mugatuko egoeran daudela.

a) En un 100 por 100 para aquellos trabajadores activos discapacitados con un grado de minusvalía igual o superior al 33 por 100 e inferior al 65 por 100 que, para desplazarse a su lugar de trabajo o para desempeñar el mismo, acrediten necesitar ayuda de terceras personas o se encuentren en estado carencial de movilidad reducida.

b) 100eko 150a, aktiboan dauden langile ezinduentzat, beren minusbaliotasun maila 100eko 65ekoa edo handiagoa bada.

b) En un 150 por 100 para aquellos trabajadores activos discapacitados con un grado de minusvalía igual o superior al 65 por 100.

4.– Artikulu honetan aurreikusitako hobaria aplikatzearen ondorioz ateratzen den etekin garbia ezingo da negatiboa izan."

4.– La aplicación de la bonificación prevista en este artículo no podrá dar lugar a un rendimiento neto negativo del trabajo.»

2. artikulua.– Batera tributatzeagatik egiten den murrizpena aldatzea.

Artículo 2.– Modificación de la reducción por tributación conjunta

Aldaketak sartu dira 63. artikuluan, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica el artículo 63, quedando redactado en los siguientes términos:

"63. artikulua.– Murrizpena batera tributatzeagatik.

«Artículo 63.– Reducción por tributación conjunta.

Foru arau honek 90. artikuluan xedatutakoari jarraiki batera tributatzea aukeratzen denean, oinarri ezargarri orokorrari 572.200 pezetako (3.438,99 Euroko) murrizpena egingo zaio urtean aitorpen bakoitzeko.

En los supuestos en que, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 90 de esta Norma Foral se opte por la tributación conjunta, la base imponible general se reducirá en el importe de 572.200 PTA (3.438,99 Euros) anuales por declaración.

Foru arau honek 91. artikuluaren 2. apartatuan aipatzen dituen famili unitateen kasuan, aurreko paragrafoan adierazitako murrizpena 500.000 pezetakoa izango da (3.005,06 Euro)."

La reducción señalada en el párrafo anterior será de 500.000 PTA (3.005,06 Euros) en el caso de las unidades familiares señaladas en el apartado 2 del artículo 91 de esta Norma Foral.»

3. artikulua.– Zergaren eskala aldatzea.

Artículo 3.– Modificación de la escala del Impuesto.

Aldaketak sartu dira Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 68.1 artikuluan, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica el apartado 1 del artículo 68 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las personas Físicas, quedando redactado en los siguientes términos:

"1. Oinarri likidagarri orokorrari ondoko eskalan adierazten diren karga tasak aplikatuko zaizkio:

«1. La base liquidable general será gravada a los tipos que se indican en la siguiente escala:

Oinarri likidagarri orokorra Kuota osoa Oinarri likidagarriaren gainerakoa Tasa aplikagarria

Oinarri likidagarri orokorra Kuota osoa Oinarri likidagarriaren gainerakoa Tasa aplikagarria

kopuru honetaraino kopuru honetaraino (portzentajea)

kopuru honetaraino kopuru honetaraino (portzentajea)

Base liquidable general hasta Cuota íntegra Resto base liquidable hasta Tipo aplicable

Base liquidable general hasta Cuota íntegra Resto base liquidable hasta Tipo aplicable

(porcentaje)

(porcentaje)

Pezetak Euroak Pezetak Euroak Pezetak Euroak

Pezetak Euroak Pezetak Euroak Pezetak Euroak

PTA Euros PTA Euros PTA Euros

PTA Euros PTA Euros PTA Euros

578.000 3.473,85 0 0,00 525.500 3.158, 32 17,00

578.000 3.473,85 0 0,00 525.500 3.158, 32 17,00

1.103.500 6.632,17 89.335 536,91 1.891.000 11.365,14 25,00

1.103.500 6.632,17 89.335 536,91 1.891.000 11.365,14 25,00

2.994.500 17.997,31 562.085 3.378,20 2.206.500 13.261,33 30,00

2.994.500 17.997,31 562.085 3.378,20 2.206.500 13.261,33 30,00

5.201.000 31.258,64 1.224.035 7.356,60 2.206.500 13.261,33 38,00

5.201.000 31.258,64 1.224.035 7.356,60 2.206.500 13.261,33 38,00

7.407.500 44.519,97 2.062.505 12.395,90 4.150.000 24.942,00 44,00

7.407.500 44.519,97 2.062.505 12.395,90 4.150.000 24.942,00 44,00

11.557.500 69.461,97 3.888.505 23.370,39 hortik gora hortik gora 50,00"

11.557.500 69.461,97 3.888.505 23.370,39 hortik gora hortik gora 50,00»

en adelante en adelante

en adelante en adelante

4. artikulua.– Ondorengo ahaideen kenkaria aldatzea.

Artículo 4.– Modificación de la deducción por descendientes.

Aldaketak sartu dira Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 71.1 artikuluan, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica el apartado 1 del artículo 71 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, quedando redactado en los siguientes términos:

"71. artikulua.– Kenkaria ondorengo ahaideengatik.

«Artículo 71.– Deducción por descendientes.

1.– Zergadunarekin bizi den ondorengo ahaide bakoitzagatik honako kenkari hau egingo da:

1.– Por cada descendiente que conviva con el contribuyente se practicará la siguiente deducción:

a) 65.000 pezeta urtean (390,66 Euro), lehenengoagatik.

a) 65.000 PTA (390,66 Euros) anuales por el primero.

b) 80.000 pezeta urtean (480,81 Euro), bigarrenagatik.

b) 80.000 PTA (480,81 Euros) anuales por el segundo.

c) 120.000 pezeta urtean (721,21 Euro), hirugarrenagatik.

c) 120.000 PTA (721,21 Euros) anuales por el tercero.

d) 150.000 pezeta urtean (901,52 Euro), laugarrenagatik eta hurrengo bakoitzagatik.

d) 150.000 PTA (901,52 Euros) anuales por el cuarto y por cada uno de los sucesivos.

Ondorengo ahaidearen adina 3 urtetik beherakoa denean, aurreko paragrafoan adierazitako kenkariaren zenbatekoak 35.000 pezeta (210,35 Euro) gehituko dira urtean."

Cuando el descendiente sea menor de 3 años los importes de la deducción señalados en el párrafo anterior se incrementarán en 35.000 PTA (210,35 Euros) anuales.»

5. artikulua.– Pertsona ezinduen kenkaria aldatzea.

Artículo 5.– Modificación de la deducción por discapacitados.

Aldaketak sartu dira Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 74. artikuluan, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica el artículo 74 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, quedando redactado en los siguientes términos:

"74. artikulua.– Kenkaria minusbaliotasunagatik.

«Artículo 74.– Deducción por discapacidad.

1.– Jaiotzez edo geroago itsu, mutilatu edo elbarri fisiko nahiz psikikoa den zergadun bakoitzeko, aurreko artikuluetan esandakoari jarraiki egin beharreko kenkariez gain, jarraian zehazten den kenkaria ere aplikatuko da erregelamenduz ezartzen den minusbaliotasun mailaren arabera:

1.– Por cada contribuyente que sea invidente, mutilado o inválido, físico o psíquico, congénito o sobrevenido, se aplicará, además de las deducciones que procedan de acuerdo con lo señalado en los artículos anteriores, la deducción que, en función del grado de discapacidad fijado conforme a lo que reglamentariamente se determine, se señala a continuación:

Minusbaliotasun maila / Grado de discapacidad Kenkaria (pezetak) Kenkaria (Euroak)

Minusbaliotasun maila / Grado de discapacidad Kenkaria (pezetak) Kenkaria (Euroak)

Deducción (pesetas) Deducción (Euros)

Deducción (pesetas) Deducción (Euros)

%33koa edo handiagoa eta %65etik beherakoa 65.000 390,66

%33koa edo handiagoa eta %65etik beherakoa 65.000 390,66

Igual o superior al 33% e inferior al 65%

Igual o superior al 33% e inferior al 65%

%65ekoa edo handiagoa eta %75etik beherakoa 100.000 601,01

%65ekoa edo handiagoa eta %75etik beherakoa 100.000 601,01

Igual o superior al 65% e inferior al 75%

Igual o superior al 65% e inferior al 75%

%75ekoa edo handiagoa 150.000 901,52

%75ekoa edo handiagoa 150.000 901,52

Igual o superior al 75%

Igual o superior al 75%

Kenkari hori bera aplikatuko da, halaber, ondorengo edo aurreko ahaide bakoitzagatik, ezkontidearengatik edo laugarren mailarainoko zeharkako ahaide bakoitzagatik, hau barne, euren adina edozein dela ere, baldin eta zergadunaren menpe egonik, eta horien urteko errentak lanbidearteko gutxieneko soldata bi halakoa izan gabe, jaiotzez edo geroago itsu, mutilatu edo elbarri fisiko edo psikikoak badira. Kenkari hau bateragarria izango da aurreko artikuluetan esandakoaren arabera egin litezkeen beste kenkariekin.

Igual deducción cabrá aplicar por cada descendiente, ascendiente, cónyuge o por cada pariente colateral hasta el cuarto grado inclusive, cualquiera que sea su edad, que, dependiendo del contribuyente y no teniendo, aquellos familiares, rentas anuales superiores al doble del salario mínimo interprofesional en el período impositivo de que se trate, sean invidentes, mutilados o inválidos, físicos o psíquicos, congénitos o sobrevenidos. Esta deducción será compatible con las deducciones que procedan de acuerdo con lo señalado en los artículos anteriores.

Era berean, kenkari hau aplikatu ahal izango da baldin eta pertsona minusbaliatua zergadunari lotuta badago tutoretza arrazoiak direla medio edo etxean diru-trukerik gabe hartua izateagatik, eta aurreko paragrafoan adierazitako errenta maila betetzen bada. Tutoretza edo etxean hartze hori adin gabekoak babesteko gaietan eskudun den Entitate Publikoarekin hitzartua egongo da.

Asimismo procederá la aplicación de esta deducción cuando la persona afectada por la discapacidad esté vinculada al contribuyente por razones de tutela o acogimiento no remunerado formalizado ante la Entidad Pública con competencias en materia de protección de menores, y se de la circunstancia de nivel de renta señalada en el párrafo anterior.

2.– Aurreko 1. apartatuan aipatu diren ahaide edo asimilatuen artean ageri ez den 65 urteko edo hortik gorako pertsona bakoitzagatik 100.000 pezetako kenkaria egingo da (601,52 Euro), baldin eta bere diru-sarrerak lanbidearteko gutxieneko soldata bi halakoa baino txikiagoak badira eta beste pertsona batzuen laguntza behar duela edo erregelamenduz jasotakoaren araberako mugikortasun murriztua duela frogatzen badu. Kenkari hau bateraezina izango da artikulu honetako 1. apartatuak minusbaliotasun kasurako jasotzen duen kenkariarekin.

2.– Por cada persona de edad igual o superior a 65 años que no estando incluida en la relación de familiares o asimilados contemplados en el apartado 1 anterior, tenga ingresos inferiores al doble del salario mínimo interprofesional, conviva con el contribuyente y acredite necesitar ayuda de terceras personas o movilidad reducida en el grado que se establezca reglamentariamente, se practicará una deducción por importe de 100.000 PTA (601,52 Euros). Esta deducción será incompatible con la deducción por discapacidad prevista en el apartado 1 del presente artículo.

3.– Pertsona ezinduak aitorpena aurkezten badu Zerga honengatik, bi aukera izango ditu: kenkari osoa berak aplikatzea edo, bestela, bera zaintzen duen zergadunak osorik aplika dezan uztea. Bigarrena aukeratzen bada eta pertsona ezindua zergadun baten baino gehiagoren mende badago, kenkaria zati berdinetan hainbanatuko da zergadun bakoitzaren artean."

3.– Cuando la persona con discapacidad presente declaración por este Impuesto podrá optar entre aplicarse en su totalidad la deducción o que se la practique en su totalidad el contribuyente de quien dependa. En el caso de que se opte por esta segunda posibilidad y la persona con discapacidad dependa de varios contribuyentes, la deducción se prorrateará y practicará por partes iguales cada uno de estos contribuyentes.»

6. artikulua.– Ohiko etxebizitzaren kenkariak aldatzea.

Artículo 6.– Modificación de las deducciones por vivienda habitual.

Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren VII. tituluaren III. kapitulua aldatu egin da. Hona hemen bere eduki berria:

Se modifica el capítulo III del título VII de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, pasando a tener el siguiente contenido.

"III. KAPITULUA
«CAPÍTULO III
KENKARIAK OHIKO ETXEBIZITZAGATIK
DEDUCCIONES POR VIVIENDA HABITUAL

76. artikulua.– Kenkaria ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik.

Artículo 76.– Deducción por alquiler de vivienda habitual.

1.– Izaera orokorrez ondoko hauek izango dira kengarriak:

1.– Con carácter general podrán deducirse:

a) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 20a, 200.000 pezetako mugarekin urtean (1.202,02 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 2.000.000 pezetatik (12.020, 24 Eurotik) gorakoa ez bada.

a) El 20 por 100 con un límite de 200.000 PTA (1.202,02 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el periodo impositivo, por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral no sea superior a 2.000.000 de PTA (12.020,24 Euros).

b) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 15a, 150.000 pezetako mugarekin urtean (901,52 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 2.000.001 eta 3,500.000 pezeta bitartekoa bada (12.020,24 eta 21.035,42 Euro bitartekoa).

b) El 15 por 100, con un límite de 150.000 PTA (901,52 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el período impositivo por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral se encuentre entre 2.000.001 de PTA (12.020,24 Euros) y 3.500.000 PTA (21.035,42 Euros).

c) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 10a, 100.000 pezetako mugarekin urtean (601,01 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 3.500.001 eta 5.000.000 pezeta bitartekoa bada (21.035,42 eta 30.050,61 Euro bitartekoa).

c) El 10 por 100, con un límite de 100.000 PTA (601,01 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el período impositivo por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral se encuentre entre 3.500.001 PTA (21.035,42 Euros) y 5.000.000 de PTA (30.050,61 Euros).

2.– Aurreko apartatuan adierazitakoa adierazita ere, 35 urtetik beherako zergadunek ondoko kenkaria egin ahal izango dute:

2.– No obstante lo establecido en el apartado anterior, los contribuyentes con edad inferior a 35 años podrán deducirse:

a) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 25a, 250.000 pezetako mugarekin urtean (1.502,53 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 2.000.000 pezetatik (12.020, 24 Eurotik) gorakoa ez bada.

a) El 25 por 100 con un límite de 250.000 PTA (1.502,53 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el periodo impositivo, por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral no sea superior a 2.000.000 de PTA (12.020,24 Euros).

b) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 20a, 200.000 pezetako mugarekin urtean (1.202.02 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 2.000.001 eta 3,500.000 pezeta bitartekoa bada (12.020,24 eta 21.035,42 Euro bitartekoa).

b) El 20 por 100, con un límite de 200.000 PTA (1.202,02 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el período impositivo por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral se encuentre entre 2.000.001 de PTA (12.020,24 Euros) y 3.500.000 PTA (21.035,42 Euros).

c) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 15a, 150.000 pezetako mugarekin urtean (901,52 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 3.500.001 eta 4.500.000 pezeta bitartekoa bada (21.035,42 eta 27.045,54 Euro bitartekoa).

c) El 15 por 100, con un límite de 150.000 PTA (901,52 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el período impositivo por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral se encuentre entre 3.500.001 PTA (21.035,42 Euros) y 4.500.000 de PTA (27.045,54 Euros).

d) Zergadunaren ohiko etxebizitza errentan hartzeagatik zergaldian ordaindu diren zenbatekoen 100eko 10a, 100.000 pezetako mugarekin urtean (601,01 Euro), baldin eta bere oinarri ezargarria, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitua, 4.500.001 eta 5.000.000 pezeta bitartekoa bada (27.045,54 eta 30.050,61 Euro bitartekoa).

d) El 10 por 100, con un límite de 100.000 PTA (601,01 Euros) anuales, de las cantidades satisfechas en el período impositivo por alquiler de la vivienda habitual del contribuyente, siempre que su base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral se encuentre entre 4.500.001 PTA (27.045,54 Euros) y 5.000.000 de PTA (30.050,61 Euros).

3.– Artikulu honen ondorioetarako, zergadunaren adina zein den zehazteko zergaldiko lehen egunean dagoen egoerari begiratuko zaio.

3.– A los efectos de este artículo, para la determinación de la edad del contribuyente se atenderá a la situación existente el día de inicio del período impositivo.

4.– Baterako tributazioan, aurreko 1. eta 2. apartatuetan aipatu diren oinarri mugak 1.000.000 pezeta (6.010,12 Euro) gehituko dira bertan adierazi diren kasuetako bakoitzean.

4.– En tributación conjunta, los límites de base a que hacen referencia los apartados 1 y 2 anteriores se incrementarán en 1.000.000 de PTA (6.010,12 Euros) en cada uno de los supuestos contemplados en los mismos.

5.– Batera tributatzea aukeratzen bada eta kenkari horretarako eskubidea dutenak pertsona bat baino gehiago badira, batzuk 35 urtetik beherakoak eta beste batzuk adin horretatik gorakoak, artikulu honetako 1. eta 2. apartatuetan ezarritakoaren arabera aplikatuko ditu bakoitzak norberari dagozkion

5.– En el supuesto que se opte por la tributación conjunta y existan varias personas con derecho a aplicar esta deducción, unas con edad inferior y otras con edad superior a 35 años, cada una de ellas aplicará el porcentaje y límite que le corresponda de acuerdo con lo establecido en los apartados 1 y 2 de este artículo. Para determinar el porcentaje de deducción y el límite se tendrá en cuenta la base imponible total de la unidad familiar, minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral.

portzentaje eta muga. Kenkariaren portzentajea eta muga zehazteko, famili unitatearen oinarri ezargarri osoa hartuko da kontuan, beti ere, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpenarekin gutxitu ondoren.

6.– En los supuestos en los que de conformidad con lo establecido en el Código Civil, sea decretada la nulidad, separación o divorcio, siempre que en el Convenio aprobado judicialmente o por resolución judicial se hubiera establecido la obligación de pagar el alquiler de la vivienda familiar a cargo exclusivo del contribuyente, éste tendrá derecho a practicar en su declaración la deducción a que se refiere en este artículo. Si tal obligación correspondiera a ambos contribuyentes, el porcentaje de deducción, así como el límite aplicable se determinará en función del contribuyente con derecho a deducción que tenga mayor base imponible minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral. La deducción se prorrateará entre ellos y se practicará en la declaración de cada uno en la proporción que corresponda, con el límite y requisitos establecidos en este artículo.

6.– Kode Zibilean ezarritakoari jarraiki ezkontzaren baliogabetzea, bereizketa edo dibortzioa erabakitzen den kasuetan, baldin eta judizialki edo epailearen ebazpenez onartutako hitzarmenean famili etxebizitzaren alokairua zergadunak bakarrik ordaintzeko obligazioa jaso bada, zergadun horrek egin ahal izango du bere aitorpenean artikulu honetan aipatzen den kenkaria. Obligazio hori bi zergadunei jarri bazaie, kenkariaren portzentajea eta muga aplikagarria zein diren jakiteko, kontuan hartu beharko da zein zergadun den, kenkarirako eskubidea edukita, oinarri ezargarri handiagoa izan duena, foru arau honek 61. artikuluan aipatzen duen murrizpena aplikatu ondoren. Kenkaria bien artean hainbanatuko da, eta bakoitzaren aitorpenean egingo da norberari dagokion proportzioan, artikulu honetan ezarritako muga eta baldintzak aplikatuz.

Artículo 77.– Deducción por inversión en vivienda habitual.

77. artikulua.– Kenkaria ohiko etxebizitzan inbertitzeagatik.

1.– Los contribuyentes podrán aplicar una deducción por inversión y, en su caso, financiación de la vivienda habitual.

1.– Zergadunek kenkaria aplikatu ahal izango dute ohiko etxebizitzan inbertitzeagatik eta, hala balegokio, hura finantzatzeagatik.

2.– Se entenderá por inversión en vivienda habitual:

2.– Ohiko etxebizitzan egindako inbertsiotzat hartuko dira:

a) Las cantidades destinadas a la adquisición de la vivienda habitual.

a) Ohiko etxebizitza erosteko erabiltzen diren diru kopuruak.

b) Las cantidades destinadas a la rehabilitación de la vivienda habitual.

b) Ohiko etxebizitza birgaitzeko erabiltzen diren diru kopuruak.

c) Las cantidades que se depositen en entidades de crédito, en cuentas que cumplan los requisitos de formalización y disposición que se establezcan reglamentariamente y siempre que las cantidades que hayan generado el derecho a la deducción se destinen exclusivamente, antes del transcurso de 5 años, a partir de la fecha de apertura de la cuenta, a la adquisición o rehabilitación de la vivienda habitual.

c) Arauzko eran ezarritako formalizazio eta erabilera baldintzak betez, kreditu entitateetako kontuetan gordailatzen diren kopuruak, baldin eta kenkarirako eskubidea sortu duten kopuruak bakar-bakarrik ohiko etxebizitza erosi edo birgaitzeko erabiltzen badira kontua ireki denetik hasi eta 5 urteko epean.

3.– A estos efectos, se entenderá:

3.– Ondorio horietarako:

a) Por rehabilitación, la que cumpla las condiciones a que se refiere el Decreto del Gobierno Vasco 214/1996, de 30 de julio, sobre actuaciones protegidas de rehabilitación del patrimonio urbanizado y edificado, o en su caso, ser calificada como actuación protegible de conformidad con el Real Decreto 1.186/1998, de 12 de junio, o normas de ámbito estatal que lo sustituyan.

a) Birgaikuntza izango da, Eusko Jaurlaritzak ondare hiritartu eta eraikia birgaitzeko jarduera babestuei buruzko uztailaren 17ko 189/1990 Dekretuan finkaturiko baldintzak betetzen dituena edo, kasua balitz, ekainaren 12ko 1186/1998 Errege Dekretuak edo berau estatu mailan ordezkatzen duten arauek ezarritakoaren arabera jarduera babesgarri gisa kalifikatzen dena.

b) Por vivienda habitual, la definida en el artículo 30.2.b) de esta Norma Foral.

b) Ohiko etxebizitza izango da foru arau honetako 30.2.b) artikuluan definitzen dena.

4.– La deducción será el resultado de aplicar:

4.– Kenkaria honako era honetan kalkulatuko da:

a) En concepto de inversión, el 15 por 100 a las cantidades invertidas en el ejercicio, incluidos los gastos originados que hayan corrido a su cargo.

a) Inbertsio gisa, ekitaldian inbertitutako kopuruei 100eko 15a aplikatuko zaie, zergadunaren kontura izan diren gastuak barne.

Este porcentaje será del 25 por 100, excepto en los casos a que se refiere la letra c) del apartado 2 de este artículo, en los supuestos en que el contribuyente tenga una edad inferior a 35 años y además su base imponible, minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral, no supere la cantidad de 4.500.000 PTA (27.045,54 Euros). La aplicación de este porcentaje, así como el del 30 por 100 a que hace referencia la letra siguiente, se efectuará a petición del contribuyente, siendo necesario optar por la operatividad de ambos porcentajes.

Zergadunak 35 urte baino gutxiago baditu eta, gainera, bere oinarri ezargarria, foru arau honetako 61. artikuluan aipatzen den murrizpenarekin gutxitua, 4.500.000 pezetatik (27.045,54 Eurotik) gorakoa ez bada, portzentaje hori 100eko 25ekoa izango da artikulu honetako 2.c) apartatuan aipatzen diren kasuetan izan ezik. Bai portzentaje hori eta bai hurrengo letran aipatzen den 100eko 30ekoa zergadunaren eskariz aplikatuko dira, bien operagarritasuna aukeratzea beharrezkoa izango delarik.

A efectos de lo dispuesto en el párrafo anterior, así como para la aplicación del 30 por 100 a que se refiere la letra siguiente, para la determinación de la edad se atenderá a la situación existente el día de inicio del período impositivo.

Aurreko paragrafoan xedatutakoaren ondorioetarako eta, orobat, hurrengo letran aipatzen den 100eko 30eko portzentajearen aplikaziorako, adinaren zehaztapena zergaldiko lehen egunean dagoen egoerari begiratuaz egingo da.

La suma de los importes deducidos por el contribuyente en concepto de inversión a lo largo de los sucesivos períodos impositivos, no podrá superar la cifra de 4.500.000 PTA (27.045,54 Euros) minorada, en su caso, en el resultado de aplicar el 15 por 100 al importe de la ganancia patrimonial exenta por reinversión en los términos previstos en el artículo 46 de esta Norma Foral.

Zergadunak inbertsio kontzeptuagatik zergaldi jarraituetan egiten dituen kenkarien batura ezingo da 4.500.000 pezetatik (27.045,54 Eurotik) gorakoa izan. Hala badagokio, kopuru hori foru arau honen 46. artikuluan jasotakoari jarraiki berrinbertsioagatik salbuesten den ondare irabaziaren zenbatekoari 100eko 15a aplikatu ondoren ateratzen den emaitzarekin gutxituko da.

Cuando se adquiera una segunda o ulterior vivienda habitual, será requisito ineludible para practicar la deducción que, en la misma, se haya invertido una cantidad mayor que la cantidad que haya generado derecho a practicar deducción por vivienda habitual. El exceso será, en su caso, la cantidad generadora del derecho a practicar deducción en los sucesivos periodos impositivos.

Bigarren edo hirugarren ohiko etxebizitza bat erosten denean, kenkaria aplikatu ahal izateko ezinbestekoa izango da inbertitutako zenbatekoa ohiko etxebizitzaren kenkarirako eskubidea ematen duen zenbatekoa baino handiagoa izatea. Halakorik egonez gero, soberakinaren zenbatekoak emango du hurrengo zergaldietan kenkaria egiteko eskubidea.

b) En concepto de financiación, el 20 por 100 a los intereses satisfechos en el ejercicio por la utilización de capitales ajenos para la inversión en la vivienda habitual, que se correspondan, exclusivamente, con cantidades que puedan generar en el ejercicio de que se trate o en los ejercicios siguientes, el derecho a aplicar la deducción contemplada en la letra anterior.

b) Finantzaketa gisa, ohiko etxebizitzan inbertitzeko besteren kapitalak erabiltzeagatik ekitaldian ordaindutako interesei 100eko 20a aplikatuko zaie, beti ere eta bakar-bakarrik, aurreko letran jasotako kenkaria dagokion ekitaldian edo hurrengoetan aplikatzeko eskubidea sor dezaketen zenbatekoak badira.

El porcentaje anterior será del 30 por 100 en los supuestos en que el contribuyente tenga una edad inferior a 35 años y, además, su base imponible, minorada en la reducción a que se refiere el artículo 61 de esta Norma Foral, no supere la cantidad de 4.500.000 PTA (27.045,54 Euros).

Aurreko portzentajea 100eko 30ekoa izango da zergadunak 35 urte baino gutxiago dituenean eta, gainera, bere oinarri ezargarria, foru arau honetako 61. artikuluan aipatzen den murrizpenarekin gutxitua, 4.500.000 pezetatik (27.045,54 Eurotik) gorakoa ez denean.

5.– En el supuesto de que la vivienda habitual pertenezca a varias personas, los límites indicados en el apartado anterior, excepto los relativos a la base imponible, que se computará individualmente, se referirán al conjunto de todas ellas, aplicándose la deducción en los términos que reglamentariamente se establezca. En la citada aplicación se tendrán en cuenta las cantidades que con anterioridad han sido deducidas por todos los adquirentes.

5.– Ohiko etxebizitza pertsona batena baino gehiagorena denean, aurreko apartatuan adierazitako mugak pertsona guztiak batera harturik aplikatuko dira, oinarri ezargarriarenak izan ezik, hauek banaka konputatuko baitira, eta kenkaria erregelamenduz finkatuko den eran egingo da. Kenkaria egitean, erosle guztiek aurretik egin dituzten kenkarien zenbatekoak hartuko dira kontuan.

En el supuesto de que alguno o varios de los miembros de la unidad familiar adquiera o adquieran una vivienda habitual, habiendo disfrutado cualquier miembro de la citada unidad familiar de deducción por otra u otras viviendas habituales anteriores, para la aplicación de los límites indicados en el apartado anterior se computarán los importes deducidos en concepto de inversión por todos los miembros de la unidad familiar.

Famili unitateko kideetako batek edo batzuek ohiko etxebizitza bat erosten badute famili unitateko edozein kidek aurretik kenkaria izan duenean beste ohiko etxebizitza batengatik edo batzuengatik, aurreko apartatuan adierazitako mugak famili unitateko kide guztiek inbertsio kontzeptuagatik egin dituzten kenkarien zenbatekoak konputatuz aplikatuko dira.

En los supuestos en los que de conformidad con lo establecido en el Código Civil, sea decretada la nulidad, separación o divorcio, siempre que en el Convenio aprobado judicialmente o por resolución judicial se hubiera establecido la obligación de pagar la financiación e inversión de la vivienda familiar a cargo exclusivo del contribuyente, éste tendrá derecho a practicar en su declaración la deducción a que se refiere este artículo. Si tal obligación correspondiera a ambos contribuyentes, la deducción se prorrateará entre ellos y se practicará en la declaración de cada uno en la proporción que corresponda.

Kode Zibilean ezarritakoari jarraiki ezkontzaren baliogabetzea, bereizketa edo dibortzioa erabakitzen den kasuetan, baldin eta judizialki edo epailearen ebazpenez onartutako hitzarmenean famili etxebizitzaren finantzaketa eta inbertsioa zergadunak bakarrik ordaintzeko obligazioa jaso bada, zergadun horrek egin ahal izango du bere aitorpenean artikulu honetan aipatzen den kenkaria. Obligazio hori bi zergadunei jarri bazaie, kenkaria bien artean hainbanatuko da, eta bakoitzaren aitorpenean egingo da norberari dagokion proportzioan.

6.– El importe de las cantidades que generan el derecho a la aplicación de esta deducción no podrá exceder del 60 por 100 de la base imponible minorada en las reducciones contempladas en los artículos 61 y 62 de la presente Norma Foral. A estos efectos se aplicará en primer lugar la deducción correspondiente al concepto de inversión a que se refiere la letra a) del apartado 4 anterior.

6.– Kenkari hau aplikatzeko eskubidea ematen duten kopuruen zenbatekoak ezin du gainditu oinarri ezargarria foru arau honen 61. eta 62. artikuluetan jasotzen diren murrizpenekin gutxitu ondoren ateratzen denaren 100ko 60a. Ondorio horietarako, lehendabizi aurreko 4. apartatuko a) letran aipatzen den inbertsio kontzeptuari dagokion kenkaria aplikatuko da.

7.– La aplicación de esta deducción requerirá que el importe comprobado del patrimonio del contribuyente al finalizar el período impositivo exceda del valor que arrojase su comprobación al comienzo del mismo, al menos, en la cuantía de las cantidades que destinadas a la inversión en vivienda habitual hayan sido objeto de deducción en concepto de inversión en la vivienda habitual. A estos efectos no se computarán las alteraciones en el valor experimentadas durante el período impositivo por los bienes que al final del mismo sigan formando parte del patrimonio del contribuyente.

7.– Kenkari hau egin ahal izateko ezinbestekoa izango da zergaldiaren amaieran zergadunak duen ondarearen zenbateko egiaztatua zergaldiaren hasieran egiaztatutako balioarena baino handiagoa izatea, eta gehikuntza horrek, gainera, ohiko etxebizitzan inbertitu diren eta kontzeptu horregatik kenkaridunak izan diren zenbatekoen adinakoa izan beharko du gutxienez. Ondorio horietarako, zergaldiaren amaieran zergadunaren ondarean jarraitzen duten ondasunen balioak izandako aldaketak ez dira kontuan hartuko.

8.– Reglamentariamente podrán determinarse los supuestos que puedan asimilarse a la adquisición de vivienda habitual.»

8.– Ohiko etxebizitzaren erosketarekin pareka daitezkeen bestelako kasuak erregelamendu bidez zehaztu ahal izango dira."

Artículo 7.– Obligación de declarar.

7. artikulua.– Aitortzeko obligazioa.

El apartado 3 del articulo 95 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, quedará redactado de la siguiente forma:

Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 95.3 artikulua honela berridatzi da:

«3. Con independencia de lo dispuesto en la letra a) del apartado anterior estarán obligados a presentar declaración por este impuesto quienes perciban rendimientos del trabajo procedentes de más de un pagador o hubiesen suscrito más de un contrato de trabajo, laboral o administrativo, en el ejercicio o prorrogado el que estuviese vigente. Asimismo deberán presentar declaración por este impuesto quienes perciban pensiones compensatorias recibidas del cónyuge o anualidades por alimentos diferentes de las previstas en la letra b) del artículo 8 de esta Norma Foral.

"3. Aurreko apartatuko a) letran xedatzen dena xedatzen dela ere, zerga honen aitorpena derrigorrez aurkeztu beharko dute ekitaldi berean ordaintzaile batengandik baino gehiagorengandik lan etekinak jasotzen dituztenek edo lan kontratu bat baino gehiago, laborala nahiz administratiboa, sinatu edo luzatzen dutenek. Halaber, zerga honen aitorpena aurkeztu beharko dute ezkontidearengandik pentsio konpentsagarriak jasotzen dituztenek edo foru arau honetako 8.b) artikuluan aurreikusitakoak ez diren urteko mantenuak eskuratzen dituztenek.

Asimismo, y no obstante lo dispuesto en el apartado 2 anterior, reglamentariamente podrán establecerse otros supuestos que determinen la obligación de declarar.

Era berean, eta aurreko 2. apartatuan xedatutakoa xedatu ere, aitorpena zein beste kasutan aurkeztu beharko den erregelamendu bidez finkatu ahal izango da.

En los casos en que pese a percibir rendimientos del trabajo por debajo del límite a que se refiere la letra a) del apartado anterior, se esté obligado a presentar declaración como consecuencia de lo dispuesto en el párrafo primero anterior o porque así se establezcan reglamentariamente, salvo que, en este último caso, dicha obligación esté relacionada con causas distintas a la percepción de rendimientos del trabajo, el contribuyente podrá optar entre:

Gertatzen bada, zergadunak jasotzen dituen lan etekinak aurreko apartatuko a) letran aipatzen den mugatik beherakoak izan arren, derrigorrez aurkeztu behar duela aitorpena aurreko lehen paragrafoan xedatutakoak horretara behartzen duelako edo erregelamenduz hala ezartzen delako, non eta azken kasu horretan obligazio hori ez den sortzen lan etekinak jasotzearekin zer ikusirik ez duten arrazoiengatik, zergadun horrek bi aukera izango ditu:

a.– tributar de acuerdo con las disposiciones generales de este Impuesto, o

a.– Zerga honen xedapen orokorrei jarraiki tributatzea, edo

b.– tributar, teniendo en cuenta exclusivamente los rendimientos del trabajo, según las siguientes reglas:

b.– lan etekinak bakarrik kontuan hartuz tributatzea, ondoko erregela hauen arabera:

a´) Se aplicarán las tablas de porcentajes de retención, establecidas para los rendimientos del trabajo, sobre el importe total de este tipo de rendimientos devengados, excepto los que se encuentren exentos de acuerdo con lo dispuesto en el articulo 9 de esta Norma Foral. A estos efectos, se tendrán en cuenta las reglas de determinación del importe de los rendimientos sometidos a retención y las de fijación y aplicación de las tablas de retención vigentes a la fecha del devengo del impuesto.

a´) Lan etekinetarako ezarritako atxikipen taulak mota honetako etekinen zenbateko osoari aplikatuko zaizkio, beti ere foru arau honek 9. artikuluan salbuesten dituen etekinak sartu gabe. Ondorio horietarako, zergaren sortzapen egunean indarrean dauden ondoko erregelak aplikatuko dira, hau da, atxikipenari lotutako etekinen zenbatekoa kalkulatzekoak eta atxikipen taulak finkatu eta aplikatzekoak.

b´) La cantidad resultante como consecuencia de la aplicación de lo establecido en la letra a´) anterior, se minorará en el importe de las retenciones e ingresos a cuenta efectuados sobre los rendimientos del trabajo. La cantidad resultante será la que deberá ingresarse en la Diputación Foral y podrá fraccionarse en la forma que reglamentariamente se determine. En ningún caso procederá devolución alguna como consecuencia de la utilización de este procedimiento de tributación.

b´) Aurreko a´) letran ezarritakoa aplikatu ondoren ateratzen den kopuruari lan etekinei egindako atxikipenen eta konturako sarreren zenbatekoa gutxituko zaio. Hortik ateratzen den kopurua izango da Foru Aldundian sartuko dena eta erregelamenduz finkatzen den eran zatikatu ahal izango da. Tributatzeko prozedura hau erabiliz gero, ez da inoiz itzulketarik egingo.

c´) En ningún caso serán de aplicación gastos deducibles, bonificaciones, reducciones, deducciones, reglas de tributación conjunta o cualquier otro incentivo previsto en la normativa reguladora del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.»

c´) Gastu kengarriak, hobariak, murrizpenak, kenkariak, baterako tributazioaren erregelak edo Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren araudian jasota dauden bestelako onurak ez dira ezein kasutan aplikatuko."

DISPOSICIÓN FINAL

AMAIERAKO XEDAPENA

La presente Norma Foral entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa y surtirá efectos a partir del 1 de enero del año 2001.

Foru arau hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu ondorengo egunean sartuko da indarrean eta 2001eko urtarrilaren 1etik aurrera sortuko ditu ondorioak.

No obstante lo anterior, la nueva redacción dada por el artículo 7 de la presente Norma Foral al artículo 95, apartado 3 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, surtirá efectos a partir del 1 de enero del año 2000; asimismo surtirá efectos a partir del 1 de enero del año 2000 la nueva redacción dada a los artículos 76 y 77 de la Norma Foral 8/1998, de 24 de diciembre por el artículo 6 de la presente Norma Foral.

Aldiz, Foru Arau honen 7. artikuluak Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauaren 95.3 artikuluari eman dion idazkerak 2000ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioak izango ditu; era berean, Foru Arau honetako 6. artikuluaren bitartez abenduaren 24ko 8/1998 Foru Arauko 76. eta 77. artikuluei emandako idazkerak ere 2000ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioak izango ditu.


Azterketa dokumentala


Análisis documental