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169. zk., 2021eko abuztuaren 25a, asteazkena

N.º 169, miércoles 25 de agosto de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4560
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EBAZPENA, 2021eko uztailaren 13koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa, lurzoru urbanizaezineko erauzketa-jarduerari buruzkoa.

RESOLUCIÓN de 13 de julio de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la modificación puntual de las normas subsidiarias de planeamiento de Oñati, relativa a la actividad extractiva en suelo no urbanizable.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko apirilaren 14an, Oñatiko Udalak prozedura hau hasteko eskatu zuen: Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, lurzoru urbanizaezineko erauzketa-jarduerari dagokiona (aurrerantzean, Plana), Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategikoa atxiki zitzaizkion eskabideari.

Con fecha de 14 de abril de 2021, el Ayuntamiento de Oñati solicita el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación puntual de las NNSS de planeamiento de Oñati, relativa a la actividad extractiva en suelo no urbanizable, en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko apirilaren 27an Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Oñatiko Udalari prozeduraren hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 27 de abril de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Oñati el inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostena aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizado el informe obrante en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Abenduaren 9ko Ingurumen-ebaluazioari buruzko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, eta, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera, hauek zehaztu beharko dira: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoaren arabera, edo plan edo programaren gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar ditzakeelako.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa egitea, lurzoru urbanizaezineko erauzketa-jarduerari buruzkoa, honako hauek kontuan hartuta:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para la Modificación puntual de las NNSS de planeamiento de Oñati, relativa a la actividad extractiva en suelo no urbanizable, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aldaketa puntual honek proposatzen du lurzoru urbanizaezineko babes bereziko nekazaritza- eta abeltzaintza-eremutik erauzketa-erabilerak kentzea, baita lurzoru urbanizaezin osoan harrobiekin lotutako eraikuntza-jarduketak kentzea ere. Era berean, Arantzazuko harrobia ustiatzeko baimena ematea proposatzen du; hura gaur egungo lurralde-mugen barruan eta arau subsidiarioen dokumentazio grafikoan aurreikusitako mugen barruan bakarrik garatuko da.

La presente Modificación puntual de las Normas Subsidiarias, NNSS, de planeamiento de Oñati plantea la eliminación de los usos extractivos en la Zona Agropecuaria de Protección Especial del Suelo No Urbanizable (SNU), así como las actuaciones edificatorias asociadas a las canteras en la totalidad del SNU. Plantea, así mismo, que se permita la explotación de la cantera de Arantzazu, la cual se desarrollará, única y exclusivamente, dentro de los límites territoriales actuales y previstos en la documentación gráfica de las NNSS.

B) Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertuko dira, Planak ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa behar duen zehazteko.

B) De conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak:

1.– Características del Plan:

Planaren ezaugarriak aztertu eta gero, ez da aurreikusten plan hori ezartzearen ondorioz ingurumenaren gaineko efektu kaltegarririk sortuko denik. Egindako proposamenen azken xedea da erauzketa-jarduerak areagotzeko aukerarik ez ematea arau subsidiarioen aldaketa honek ezarritako mugetatik kanpo.

Analizadas las características del Plan no se prevé que, como consecuencia de su implantación, se vayan a derivar efectos negativos sobre el medio ambiente. El último fin de las propuestas planteadas van dirigidas a no permitir la ampliación de las actividades extractivas fuera de los límites establecidos por esta Modificación de las NNSS.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Oñatiko arau subsidiarioak aldatzeko proposamen honek ez du aurreikusten lurzorua eraldatuko duen jarduketarik, eta, beraz, ez du aurreikusten horrekin lotutako inpakturik. Bestalde, hirigintza-araudi bat aplikatzea proposatzen du, eta araudi horren bidez galarazi egingo lirateke naturagune babestuak kaltetu ditzaketen erauzketa-jarduerak.

La presente propuesta de modificación de las NNSS de Oñati no contempla actuaciones que conlleven la transformación del suelo, con la consiguiente presencia de impactos asociados; por el contrario, propone la aplicación de una normativa urbanística que impediría la realización de actividades extractivas que pudieran afectar negativamente espacios naturales protegidos.

Harrobia bera eta haren handitze hipotetiko oro Aizkorri-Aratz Natura Parkeko Baliabide Naturalak Antolatzeko Planaren eremu periferiko babestuan sartuta daude, baita Aizkorri-Aratz Kontserbazio Bereziko Eremuan (ES2120002) ere, Europako Natura 2000 sare ekologikoari dagokiona.

Tanto la cantera, como cualquier hipotética ampliación de la misma están incluidas en la zona periférica de protección del PORN del Parque natural Aizkorri-Aratz y en la ZEC (ES2120002) Aizkorri-Aratz, perteneciente a la red ecológica europea Natura 2000.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, zehaztea ez dela aurreikusten Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aldaketa puntualak, lurzoru urbanizaezineko erauzketa-jarduerari buruzkoak, eragin garrantzitsurik izaterik ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin beharko.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Modificación puntual de las NNSS de planeamiento de Oñati, relativa a la actividad extractiva en suelo no urbanizable, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no deberá someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Oñatiko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Oñati.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean onartzen ez bada Oñatiko plangintzarako arau subsidiarioen aipatu aldaketa puntuala, lurzoru urbanizaezineko erauzketa-jarduerari buruzkoa. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación puntual de las NNSS de planeamiento de Oñati, relativa a la actividad extractiva en suelo no urbanizable, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko uztailaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de julio de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental