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145. zk., 2021eko uztailaren 22a, osteguna

N.º 145, jueves 22 de julio de 2021


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
4134
4134

ERABAKIA, 2021eko uztailaren 1ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatearen Gizarte Kontseiluaren osoko bilkurarena, unibertsitateko masterretako ikasleek UPV/EHUn jarraitzeko arauak aldatzekoa.

ACUERDO de 1 de julio de 2021, del Pleno del Consejo Social de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por el que se modifica la normativa de permanencia del alumnado en los másteres universitarios.

María Pilar Elorrieta Santosek, Euskal Herriko Unibertsitatearen Gizarte Kontseiluko idazkari nagusiak, honako hau

María Pilar Elorrieta Santos, Secretaria General del Consejo Social de la Universidad del País Vasco

ZIURTATZEN DU:
CERTIFICA:

2021eko uztailaren 1ean bilduta, Gizarte Kontseiluaren berrehun eta hamazazpigarren osoko bilkurak beherago aipatzen den erabakia hartu zuen aztergai zerrendako hamahirugarren puntuaz, zeinak honela baitzioen: Unibertsitateko Masterretako Ikasleen Jarraitzeko Arauak.

Que el Pleno del Consejo Social, en su sesión ducentésima decimoséptima celebrada el 1 de julio de 2021, adoptó el acuerdo siguiente en relación con el punto decimotercero del Orden del día: Normativa de Permanencia del alumnado de los Másteres Universitarios, cuya parte dispositiva dice,

Lehenengoa.– Onartzea unibertsitateko masterretako ikasleek UPV/EHUn Jarraitzeko Arauak. Testu berriak 2015eko uztailaren 22an onartutako arautegia ordezkatuko du, eta erabaki honi erantsita doa.

Primero.– Aprobar la Normativa de Permanencia del alumnado de los másteres universitarios que se anexa y que modifica la aprobada el 22 de julio de 2015.

Bigarrena.– Amaierako bigarren eta hirugarren xedapenetan aipatzen diren ahalmenak eta eskumenak ezin izango dira erabili arautegia aldatzeko aurretik Gizarte Kontseiluak onespena eman barik.

Segundo.– Las atribuciones de facultades y delegaciones de las disposiciones finales segunda y tercera, no podrán entenderse ni ejercitarse como autorización para modificar el texto de la normativa sin aprobación del Consejo Social.

Bilbao, 2021eko uztailaren 1a.

En Bilbao, a 1 de julio de 2021.

Kontseiluburua,

El Presidente,

JOSÉ AGUSTÍN EIZAGUIRRE AGOTE.

JOSÉ AGUSTÍN EIZAGUIRRE AGOTE.

Idazkari Nagusia,

La Secretaria General,

MARÍA PILAR ELORRIETA SANTOS.

MARÍA PILAR ELORRIETA SANTOS.

ERANSKINA
ANEXO
UNIBERTSITATEKO MASTERRETAKO IKASLEEN IRAUPENARI BURUZKO ARAUDIA, GIZARTE KONTSEILUAK 2021EKO UZTAILAREN 1EAN ONARTUA
NORMATIVA DE PERMANENCIA DEL ALUMNADO DE LOS MÁSTERES UNIVERSITARIOS APROBADA POR ACUERDO DEL CONSEJO SOCIAL EL 1 DE JULIO DE 2021

1. artikulua.– Baldintza akademikoak.

Artículo 1.– Requisitos académicos.

Matrikulako kredituen % 15 gainditu beharko dute ikasleek lehenengo mailan. Ikasleren batek ez badu gainditzen adierazitako kreditu kopurua, edota irakasgai baten deialdi guztiak agortzen baditu irakasgaia gainditzeke, bi urte egon beharko da matrikulatzeke eta orduan jarraitu ahal izango du ikasketak egiten.

Los alumnos y las alumnas deberán superar en el primer curso el 15 % de los créditos matriculados. Si un alumno o alumna no superase este requisito, o bien hubiera consumido las convocatorias establecidas de una asignatura sin superarla, no podrá proseguir con estos estudios hasta transcurridos dos años sin matricularse de esta titulación.

2. artikulua.– Irakasgai bakoitzerako deialdi kopurua eta deialdiari uko egitea.

Artículo 2.– Convocatorias para cada asignatura y renuncias.

2.1.– Profesio arautua betetzera bideratutako masterren kasuan baldintza hauek aplikatuko dira:

2.1.– En aquellos másteres que conduzcan al ejercicio de profesiones reguladas serán de aplicación las siguientes condiciones:

2.1.1.– Ikasleak sei ebaluazio deialdi izango ditu irakasgai bakoitzerako (bi ikasturteko).

2.1.1.– El alumnado dispondrá de seis convocatorias de evaluación para cada asignatura (dos por curso académico).

2.1.2.– Bosgarren, seigarren eta salbuespenezko, deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, horretarako onartuko diren arauei jarraituz.

2.1.2.– Las convocatorias quinta, sexta y excepcional se evaluarán por un tribunal de acuerdo con las normas que establezcan al efecto.

2.1.3.– Ikastegi guztietan, ikasleren bat bosgarren, seigarren edo salbuespenezko deialdian dagoen irakasgai bakoitzerako, aurreko paragrafoan adierazitako epaimahaia osatuko da, eta ikasturtearen lehenengo hiruhilekoan argitaratuko da epaimahaiaren osaera, kideen izen eta guzti. Epaimahaia osatzean, irakasleak aurreko deialdietan zuzentzaile lanetan jardun gabeak izan daitezela zainduko da, ahal den neurrian.

2.1.3.– En todos los centros, y para cada asignatura en que haya estudiantes con quinta, sexta o convocatoria excepcional, se constituirá el tribunal indicado en el párrafo precedente, velando para que las docentes y los docentes asignados, en la medida de lo posible, no hayan sido las docentes y los docentes correctores en las convocatorias anteriores.

2.1.4.– Irakasgai baten sei deialdiak behin agortuta, ikasleak salbuespenezko deialdi bakar bat eska dezake UPV/EHUko errektoreari zuzendutako idatziaren bidez. Salbuespenezko deialdia emateari buruzko erabakia errektoreak emango du, kontuan hartuta ikaslearen espediente akademikoa eta beste gorabehera batzuk.

2.1.4.– Agotadas las seis convocatorias de una asignatura, el alumnado podrá solicitar la concesión de una única convocatoria excepcional. Para ello, deberá dirigir un escrito a la Rectora, a quien corresponderá decidir sobre la concesión o no de la misma. A tales efectos, valorará el expediente académico y otras circunstancias del alumnado.

2.2.– Gainerako masterretan hauek izango dira gaiak gainditzeko baldintzak:

2.2.– Para la superación de las materias establecidas en el resto de los másteres serán de aplicación las siguientes condiciones:

2.2.1.– Ikasleak lau ebaluazio deialdi izango ditu irakasgai bakoitzerako (bi ikasturteko).

2.2.1.– El alumnado dispondrá de cuatro convocatorias de evaluación para cada asignatura, (dos por curso académico).

2.2.2.– Hirugarren, laugarren eta Salbuespenezko deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, horretarako ezarriko diren arauei jarraituz.

2.2.2.– Las convocatorias tercera, cuarta y excepcional se evaluarán por un tribunal de acuerdo con las normas que establezcan al efecto.

2.2.3.– Master guztietan, ikasleren bat hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian dagoen irakasgai bakoitzerako, aurreko paragrafoan adierazitako epaimahaia osatuko da. Epaimahaia osatzean, irakasleak aurreko deialdietan zuzentzaile lanetan jardun gabeak izan daitezela zainduko da, ahal den neurrian.

2.2.3.– En todos los másteres, y para cada asignatura en que haya estudiantes con tercera, cuarta o convocatoria excepcional, se constituirá el tribunal indicado en el párrafo precedente, velando para que los docentes y las docentes asignadas, en la medida de lo posible, no hayan sido los docentes y las docentes correctoras en las convocatorias anteriores.

2.2.4.– Irakasgai baten lau deialdiak agortuta, ikasleak salbuespenezko deialdi bakar bat eska dezake, errektoreari zuzendutako idatziaren bidez. Salbuespenezko deialdia emateari buruzko erabakia errektoreak hartuko du, kontuan hartuta ikaslearen espedientea eta beste gorabehera batzuk.

2.2.4.– Agotadas las cuatro convocatorias de una asignatura, el alumnado podrá solicitar la concesión de una única convocatoria excepcional. Para ello, deberá dirigir un escrito a la Rectora, a quien corresponderá decidir sobre la concesión o no de la misma. A tales efectos, valorará el expediente académico y otras circunstancias del alumnado.

2.3.– Master guztietan, edozein izanda ere master mota (ikasgelakoa, irakaskuntza mistokoa edo urrutikoa) ikasleek denbora muga bat izango dute masterra amaitzeko. Kasu guztietan epe hori izango da masterra gainditzeko behar den ikasturte kopurua gehi bi gehiago, betiere, master bakoitzeko arautegian zehaztutako arduraldiaren arabera (partziala/osoa). Kontuan hartuko da 60 kredituko edo 60 kreditutik beherako multzo bakoitza ikasturte baten parekoa dela.

2.3.– Para todos los másteres, independientemente de la modalidad de impartición (presencial, semi-presencial o a distancia), los alumnos y alumnas contarán con un límite de tiempo para finalizar los estudios, que será, en todos los casos, de 2 cursos académicos añadidos a los cursos necesarios para la superación del máster por el alumno o la alumna, según su dedicación (parcial/completa) regulada en cada máster. Se considerará que 60 créditos o fracción de 60 créditos equivalen a 1 curso.

3. artikulua.– Egoera bereziak.

Artículo 3.– Situaciones especiales.

Ikasleari ez zaizkio ezarriko 1. eta 2. artikuluetan zehaztutakoak, baldin eta honako egoera bereziren batean badago:

Los artículos 1 y 2 no serán de aplicación al alumnado en tanto se encuentren en alguna de las situaciones siguientes:

– Eskola aldian gaixorik egotea hiruhileko batean baino luzaroago. Egoera hori behar bezala egiaztatu beharko da.

– Enfermedad prolongada durante más de un trimestre lectivo, debidamente justificada.

– Beste egoera larri batzuk, behar bezala justifikatuak.

– Otras situaciones de fuerza mayor, debidamente justificadas.

4. artikulua.– Epaimahaien osaera.

Artículo 4.– Composición de Tribunales.

4.1.– Epaimahaiak masterraren ardura daukan ikastegiko batzarrak izendatuko ditu ikasturte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan, masterreko Batzorde Akademikoa entzun eta gero.

4.1.– Los tribunales serán nombrados en el primer trimestre de cada curso académico por la Junta del Centro responsable del máster, a propuesta de la Comisión Académica de dicho máster.

4.2.– Epaimahaiok masterreko hiru irakaslek osatuko dituzte eta, egindako probaz gain, epaimahaikideek ikaslearen historiala eta gainerako gorabehera akademikoak hartuko dituzte kontuan.

4.2.– Estarán constituidos por tres profesores del máster, quienes tendrán en cuenta, además de la prueba realizada, el historial académico y demás circunstancias que, como estudiante, presente la persona afectada.

4.3.– Epaimahaia osatuko duten pertsonen zerrenda ikasturte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan jarriko da jendaurrean.

4.3.– Estos tribunales deberán hacerse públicos en el primer trimestre de cada año académico.

5. artikulua.– Matrikula baliogabetzea.

Artículo 5.– Anulación de matrícula.

5.1.– Ikaslearen eskariz matrikula baliogabetzeak eta matrikula ez egiteak ondorio berak izango dituzte unibertsitatean jarraitzeari dagokionez.

5.1.– La anulación de matrícula, previa solicitud del alumnado tendrá a efectos de permanencia la misma consideración que si el estudiante no se hubiera matriculado.

5.2.– Ikasleak, urtero, matrikula baliogabetzeko aukera izango du abenduaren 3lra arte.

5.2.– El alumnado podrá solicitar la anulación de la matrícula hasta el 31 de diciembre de cada año.

5.3.– Unibertsitateak berak bere kabuz baliogabetuko du matrikula, baldin eta ikasleak ez badu betetzen matrikula egiteko zehaztutako baldintzaren bat.

5.3.– La anulación se efectuará de oficio cuando el alumnado no reúna alguno de los requisitos necesarios para realizar la matrícula.

6. artikulua.– Prozedura.

Artículo 6.– Procedimiento.

6.1.– Arau hauekin zerikusia duten eskariak (2.1.4 eta 2.2.4 artikuluetan adierazitakoa salbu) Ikastegiko dekanoari/zuzendariari zuzendu beharko zaizkio. Ondoren, hark hartutako erabakiaren kontra errekurtsoa jarri ahalko zaio Graduondoko Batzordeari hilabeteko epean.

6.1.– Cualquier petición derivada del cumplimiento de las presentes normas (con excepción de lo previsto en los artículos 2.1.4 y 2.2.4) deberá dirigirse en primera instancia para ser resuelta por el Decano, la Decana o el Director o la Directora. Su resolución será recurrible en el término de un mes ante la Comisión de Postgrado.

6.2.– artikuluarekin zerikusia daukaten eskariak Graduondoko Batzordeari aurkeztuko zaizkio eta kasuan kasuko masterreko Batzorde Akademikoaren baimena beharko da, bai eta masterraren ardura daukan ikastegiko dekano edo zuzendariarena ere.

6.2.– Cualquier petición derivada del artículo 3, será solicitada ante la Comisión de Postgrado y deberá contar con la autorización de la Comisión Académica del máster correspondiente, así como con la autorización del Decano, Decana, Director o Directora del Centro responsable del máster.

6.3.– Matrikula baliogabetzeko eskaria abenduaren 31 baino beranduago egiten bada Graduondoko Batzordeari aurkeztuko zaio eta kasuan kasuko masterreko Batzorde Akademikoaren baimena beharko da, bai eta masterraren ardura daukan ikastegiko dekano edo zuzendariarena ere.

6.3.– Cualquier solicitud de anulación de matrícula posterior a la fecha de 31 de diciembre será solicitada ante la Comisión de Postgrado y deberá contar con la autorización de la Comisión Académica del máster correspondiente, así como con la autorización del Decano, Decana, Director o Directora del Centro responsable del máster.

6.4.– ikasturte bakoitzeko abenduaren 31ren ondoren eta justifikatutako arrazoien ondorioz matrikula baliogabetzeko egiten den edozein eskaera gehienez ere eskaera horren arrazoia gertatu eta hurrengo bi hilabeteetan aurkeztu beharko da, eta betiere baliogabetzeko eskatzen den matrikularen ikasturte akademikoaren barruan.

6.4.– Cualquier solicitud de anulación de matrícula a realizar con posterioridad al 31 de diciembre de cada curso y derivada de causas justificadas, deberá ser presentada como máximo en los dos meses posteriores a la fecha en la que se ha producido el motivo de dicha solicitud, y siempre dentro del curso académico de la matrícula que se solicita la anulación.

6.5.– Arautegi honetan jaso ez denerako, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen arauak aplikatuko zaizkio prozedurari.

6.5.– En lo no previsto en esta normativa, se aplicarán al procedimiento las normas de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Masterretan jarraitzeko arau hauek 2021-2022 ikasturtearen hasieran jarriko dira indarrean, eta unibertsitateko master ikasketei aplikatuko zaizkie.

Las presentes normas de permanencia entrarán en vigor al inicio del curso 2021-22 y serán de aplicación a los estudios de másteres universitarios.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Graduondoko Batzordeari ahalmena ematen zaio araudi hau garatzeko arau osagarriak eman ditzan.

Se faculta a la Comisión de Postgrado para elaborar normas complementarias que desarrollen la presente normativa.

Graduondoko Ikasketen eta Nazioarteko Harremanen arloko errektoreordearen gain uzten da araudi hau ezartzean sor daitezkeen gorabeherak interpretatu eta ebazteko ahalmena.

Se delega en la Vicerrectora o Vicerrector que tenga las competencias correspondientes la interpretación y resolución de cuantas cuestiones se planteen en la aplicación de esta normativa.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Graduondoko Batzordeari eskumena ematen zaio arautegi hau hurrengo ikasturteetarako egokitzeko.

Se faculta a la Comisión de Postgrado a realizar las adaptaciones de la presente normativa en los siguientes cursos académicos.


Azterketa dokumentala


Análisis documental