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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

35. zk., 2021eko otsailaren 17a, asteazkena

N.º 35, miércoles 17 de febrero de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

KULTURA ETA HIZKUNTZA POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE CULTURA Y POLÍTICA LINGÜÍSTICA
893
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EBAZPENA, 2020ko ekainaren 30ekoa, HABEko zuzendariarena, Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinaren erabilera pribatiboko jabari publikoko emakida esleitzen duena eta haren baldintzak ezartzen dituena.

RESOLUCIÓN de 30 de junio de 2020, del Director de HABE, por la que se adjudica la concesión de dominio público de uso privativo del edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao, y se fijan sus condiciones.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES

Lehenengoa.– Maizpide Kultur Elkartea MEK elkarteak Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinaren erabilera esleitzeko eskatu du, gutxienez 25 urtez euskaltegi-barnetegi gisa erabiltzeko.

Primero.– La asociación Maizpide Kultur Elkartea MEK ha solicitado la adjudicación del uso del edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao, para su utilización como euskaltegi-barnetegi durante un periodo mínimo de 25 años.

Bigarrena.– Azken 30 urteetan, Maizpide Kultur Elkartea MEK elkarteak euskaltegi-barnetegi gisa erabili izan du, dagokion lagapenaren bidez, orain berriz erabiltzeko eskatzen duen eraikin hori.

Segundo.– En los últimos 30 años, la asociación Maizpide Kultur Elkartea MEK ha venido utilizando como euskaltegi-barnetegi el edificio del que ahora solicita la reutilización, mediante la correspondiente cesión.

Hirugarrena.– Eraikin hori Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren titulartasunekoa da, eta euskaltegi-barnetegiaren erabilerak eragin zuen eraikin hori eraikitzea.

Tercero.– El citado edificio es de titularidad de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y la construcción del mismo se debió al uso del euskaltegi-barnetegi.

Laugarrena.– Eraikina HABEri atxikita dago, helduen euskalduntzearen arloan eskumena duen erakunde den aldetik.

Cuarto.– El edificio está adscrito a HABE, como organismo competente en materia de euskaldunización de personas adultas.

Bosgarrena.– Erakunde eskatzailea onura publikoko izendatu zuten ekainaren 3ko 104/2008 Dekretuaren bidez.

Quinto.– La entidad solicitante fue declarada de utilidad pública mediante Decreto 104/2008, de 3 de junio.

Seigarrena.– Zuzendaritza Nagusi honek eskatutako erabileraren gainean emakida esleitzeko aurreikusi dituen baldintzen berri izan du erakunde horrek, eta ados dagoela adierazi du.

Sexto.– Dicha entidad ha tenido conocimiento de las condiciones previstas por esta Dirección General para el otorgamiento de la concesión solicitada, y manifiesta su conformidad.

Zazpigarrena.– HABEren Zuzendaritza Nagusi honek Maizpide Kultur Elkartea MEKri eraikin hori erabiltzeko administrazio-emakida esleitzeko espedientea izapidetu du. Espediente horrek, gainera, Eusko Jaurlaritzako Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saileko Ondare eta Kontratazio Zuzendaritzaren nahitaezko txosten loteslea eta Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren txostena jaso ditu.

Séptimo.– Por esta Dirección General de HABE se ha tramitado expediente de otorgamiento de concesión administrativa del uso de dicho edificio a Maizpide Kultur Elkartea MEK Dicho expediente ha sido objeto, además, del informe preceptivo y vinculante de la Dirección de Patrimonio y Contratación del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno del Gobierno Vasco y del informe de la Oficina de Control Económico.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Lehenengoa.– Azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen Testu Bateginaren (aurrerantzean EOLTB) 54. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, Maizpide Kultur Elkartea MEK elkarteak erabili nahi duen ondasuna jabari publikoari atxikita dago.

Primero.– De conformidad con lo previsto en el artículo 54 del Texto Refundido de la Ley del Patrimonio de Euskadi, aprobado por Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre (en adelante, TRLPE), el bien objeto de utilización por la asociación Maizpide Kultur Elkartea MEK está afecto al dominio público.

Bigarrena.– Jabari publikoari atxikitako ondasun bat gutxienez 25 urtez okupatzeko eta modu pribatiboan erabiltzeko gaitzen duen titulua administrazio-emakida da, EOLTBaren 69.3.b) artikuluan aurreikusitakoarekin bat etorriz.

Segundo.– El título que habilita para la ocupación y utilización privativa de un bien afecto al dominio público por un plazo no inferior a 25 años es el de concesión administrativa, de conformidad con lo previsto en el artículo 69.3.b) del TRLPE.

Hirugarrena.– Administrazio-emakidak interes publikoko edo onura publikoko helburu bati erantzun behar dio, eta hori, hain zuzen ere, Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinaren erabileraren bidez ahalbidetzen den euskaltegi-barnetegi zerbitzua da.

Tercero.– La concesión administrativa debe responder a un fin de interés público o utilidad pública, que es el servicio de euskaltegi-barnetegi que se posibilita mediante el uso del edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao.

Hala baieztatzen dute bai Euskadi 2020 Gobernu Programak, bai Eusko Jaurlaritzak 2013-2016 eta 2017-2020 epealdietarako erabakitako Euskararen Agenda Estrategikoek. Dokumentu horien arabera, EAEko helduen euskalduntze-prozesuak politika aktibo eta berrituarekin jarraitzea eskatzen du, eremu horretan orain arte egindako aurrerapenak lortzen jarraitu ahal izateko. Zehazki, Euskararen Agenda Estrategikoa 2017-2020k konpromiso hauek aurreikusten ditu, besteak beste:

Así lo confirman tanto el Programa de Gobierno Euskadi 2020 como las Agendas Estratégicas del Euskera acordadas por el Gobierno Vasco para los periodos 2013-2016 y 2017-2020. De acuerdo con estos documentos, el proceso de euskaldunización de personas adultas de la CAPV requiere continuar con una política activa y renovada que permita seguir alcanzando los avances realizados hasta la fecha en este ámbito. En concreto, la Agenda Estratégica del Euskera 2017-2020 contempla, entre otros, los siguientes compromisos:

– 1. konpromisoa: euskararen hazkunde soziala sendotzea, euskal hiztunen kopurua handituz eta haien hizkuntza-gaitasuna hobetuz.

– Compromiso 1: fortalecer el crecimiento social del euskera, aumentando el número de vascohablantes y mejorando su competencia lingüística.

– 2. konpromisoa: euskararen erabilera aisialdira eta eremu funtzional ez-formaletara zabaltzea.

– Compromiso 2: extender el uso del euskera al tiempo libre y a ámbitos funcionales no formales.

Testuinguru horretan, Zuzendaritza Nagusi honek uste du euskaltegi-barnetegi zerbitzuak ahalbidetzen duen hizkuntza-murgilketaren aukera faktore erabakigarria dela bai Eusko Jaurlaritzak bai Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak, irizpide soziolinguistikoak kontuan hartuta, beren gain hartu dituzten konpromisoak betetzeko eta helburuak lortzeko; izan ere, irizpide horiek oraindik ere gomendatzen dute euskalduntzen ari diren pertsonei euskarazko hizkuntza- eta bizipen-testuinguru bat eskaintzen dieten zentroak sustatzea, baldin eta pertsona horiek ez badute horrelako testuingururik.

En este contexto, esta Dirección General considera que la oportunidad de la inmersión lingüística que posibilita el servicio de euskaltegi-barnetegi es un factor determinante para el cumplimiento de los compromisos y la consecución de los objetivos asumidos tanto por el Gobierno Vasco como por el Departamento de Cultura y Política Lingüística, teniendo en cuenta criterios sociolingüísticos que siguen recomendando la promoción de centros que ofrezcan un contexto lingüístico y vivencial en euskera a las personas que se encuentran en proceso de euskaldunización, siempre que no dispongan de dicho contexto.

Ondorioz, ebazpen honen xede den administrazio-emakidarekin lortu nahi den helburu publikoa esleipena egiteko nahikoa arrazoi dela ulertzen da.

En consecuencia, se entiende que la finalidad pública perseguida con la concesión administrativa objeto de la presente Resolución es motivo suficiente para la adjudicación.

Laugarrena.– Esleipen-prozedurari dagokionez, bidezkoa da eskatutako erabileraren gaineko administrazio-emakida zuzenean esleitzea, Herri Administrazioen Ondareari buruzko Legearen 93. eta 137.4 artikuluetan eta Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bategineko 81. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, erakunde eskatzailea 2008tik onura publikokotzat jotzen delako eta, gainera, esleitu den administrazio-emakidaren oinarri den jarduera garatzeko eratu zelako.

Cuarto.– En cuanto al procedimiento de adjudicación, procede la adjudicación directa de la concesión administrativa del uso solicitado, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 93 y 137.4 de la Ley de Patrimonio de las Administraciones Públicas y en el artículo 81 del Texto Refundido de la Ley de Patrimonio de Euskadi, toda vez que la entidad solicitante es declarada de utilidad pública desde el año 2008 y además se constituyó para el desarrollo de la actividad para la que se otorga la concesión administrativa.

Bosgarrena.– Aipatutako eraikinaren erabilerari aplikatu beharreko tasari dagokionez, bidezkoa da EOLTBren 53. artikuluan aurreikusitako tasa aplikatzea, eta dagokion murrizketa egitea, administrazio-emakida honen oinarri den jardueraren izaera defizitarioa dela eta. Espedientean jasotako arrazoietan oinarrituta, katastro-balioaren % 3koa izango dela kalkulatzen da, ebazpen honen I. eranskinean ezarritako moduan ordaindu beharrekoa.

Quinto.– En cuanto a la tasa aplicable al uso del citado edificio, procede la aplicación del tipo previsto en el artículo 53 del TRLPE, con la consiguiente reducción, dada la naturaleza deficitaria de la actividad que fundamenta la presente concesión administrativa. En base a las razones esgrimidas en el expediente, se estima que será el 3 % del valor catastral, a abonar en la forma establecida en el Anexo I de la presente Resolución.

Seigarrena.– Euskadiko Ondareari buruzko Legearen Testu Bateginaren 70. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinaren erabilera pribatiboari buruzko administrazio-emakida esleitzeko eta eraikin horri dagokion atxikipena egiteko eskumena HABEri aitortu zaio.

Sexto.– De conformidad con lo dispuesto en el artículo 70 del Texto Refundido de la Ley del Patrimonio de Euskadi, se reconoce a HABE la competencia para el otorgamiento de la concesión administrativa relativa al uso privativo del edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao y la adscripción correspondiente a dicho edificio.

Bestalde, azaroaren 25eko 29/1983 Legeak, HABE erakunde autonomoa sortarazi eta euskaltegien jarduera araupetzekoak, erakunde horren esku uzten du, agindu orokor gisa, Euskal Autonomia Erkidegoko helduen euskalduntzea sustatzea, benetan elebiduna izango den populazioa sendotu dadila lortzeko xedez, eta 2. artikuluan aitortzen du, eginkizun horrez gain, euskalduntze-zentroak sustatuko dituela, horien zentzuzko plangintza bat eginez eta irizpide soziolinguistikoak kontuan hartuta.

Por su parte, la Ley 29/1983, de 25 de noviembre, de creación del organismo autónomo HABE y de regulación de la actividad de los euskaltegis, atribuye a este organismo, como mandato general, el fomento de la euskaldunización de las personas adultas en la Comunidad Autónoma del País Vasco, con el fin de lograr el fortalecimiento de una población realmente bilingüe, reconociendo en su artículo 2 que, además, promoverá los centros de euskaldunización mediante una planificación racional y atendiendo a criterios sociolingüísticos.

Horregatik guztiagatik,

Por todo ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Maizpide Kultur Elkartea MKEri esleitzea Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinaren erabilera pribatiborako administrazio-emakida, euskaltegi-barnetegi gisa erabiltzeko, 25 urteko epe batez, iraupen bereko beste epe batzuetan luza daitekeena, gehienez ere 75 urte arte, ebazpen honen Eranskinean ezarritako gainerako baldintzen arabera.

Primero.– Adjudicar a Maizpide Kultur Elkartea MKE la concesión administrativa de uso privativo del edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao, para su uso como euskaltegi-barnetegi, por un periodo de 25 años, prorrogable por otros de igual duración hasta un máximo de 75 años, conforme al resto de condiciones establecidas en el Anexo de la presente Resolución.

Bigarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu dadila agintzea.

Segundo.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Hirugarrena.– Interesdun guztiei jakinaraztea ebazpen honek ez diola amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakiokeela Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratzen denetik hasita.

Tercero.– Notificar a todos los interesados que la presente Resolución no agota la vía administrativa y que contra ella cabe interponer recurso de alzada ante el Consejero de Cultura y Política Lingüística en el plazo de un mes a contar desde su publicación.

Donostia, 2020ko ekainaren 30a.

En Donostia / San Sebastián, a 30 de junio de 2020.

HABEko zuzendaria,

El Director de HABE,

JOKIN AZKUE ARRASTOA.

JOKIN AZKUE ARRASTOA.

ERANSKINA
ANEXO

Maizpide Kultur Elkartea MKEri Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eraikinean euskaltegi-barnetegiaren erabilera pribatiboa egiteko emandako jabari publikoko emakida arautuko duten administrazio-klausulak

Cláusulas administrativas que han de regir la concesión de dominio público otorgada a Maizpide Kultur Elkartea MKE para uso privativo de euskaltegi-barnetegi en el edificio sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao.

1.– Emakidaren xedea eta ezaugarriak.

1.– Objeto y características de la concesión.

1.1.– Emakidaren xedea.

1.1.– Objeto de la concesión.

Emakidaren xedea Lazkaoko Elosegi kaleko 40. zenbakian dagoen eta jabari publikoa duen eraikinaren erabilera pribatiboa da. Hauxe da haren deskribapena:

El objeto de la concesión es el uso privativo del edificio de dominio público sito en la calle Elosegi n.º 40 de Lazkao. Su descripción es la siguiente:

Deskribapena:

Descripción:

Titulua.– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari jabari osoaren % 100 dagokio.

Título.– Corresponde a la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco el 100 % del pleno dominio.

Inskripzioa.– Tolosako 2. Jabetza Erregistroan inskribatua dago, 1433 liburukia, 69 liburua, 184 folioa, 4609. finka, 3. inskripzioa.

Inscripción.– Se encuentra inscrito en el Registro de la Propiedad n.º 2 de Tolosa, tomo 1433, libro 69, folio 184, finca 4609, inscripción 3.ª.

Katastroko Erref.– 6665126; zenbaki finkoa: 5070780 A.

Ref. Catastral.– 6665126, número fijo 5070780 A.

1.2.– Destinoa.

1.2.– Destino.

Emakidaren xede den eraikina bere izaeraren arabera erabili beharko da eta euskaltegi-barnetegi gisa xedatuko da.

El edificio objeto de concesión deberá ser utilizado de acuerdo con su naturaleza y se dispondrá como euskaltegi-barnetegi.

Betebehar hori bete ezean, HABEren Zuzendaritza Nagusiak emakida hau ondoriorik gabe uzteko ahalmena izango du, eta kasu horretan ez da bidezkoa izango inolako kalte-ordainik ematea.

El incumplimiento de esta obligación facultará a la Dirección General de HABE para dejar sin efecto la presente concesión, en cuyo caso no procederá indemnización alguna.

Esleipendunak HABEn urtero aurkeztu beharko du erabiltzea baimendu zaion eraikinean egindako euskalduntze-jarduerari buruzko txostena.

El adjudicatario deberá presentar anualmente en HABE un informe sobre la actividad de euskaldunización realizada en el edificio cuya utilización se autoriza.

Emakidadunaren kontura izango dira higiezina erabiltzeko behar diren lizentziak eta baimenak lortzea, baita higiezin horretan jarduera egitea ere.

Serán de cuenta del concesionario la obtención de las licencias y autorizaciones necesarias para la utilización del inmueble, así como la realización de la actividad en el mismo.

1.3.– Emakidaren mugak.

1.3.– Límites de la concesión.

Jabetza-eskubidea izan ezik eta hirugarrenari kalterik egin gabe gauzatuko da emakida hori, eta ez dakar emakidaren objektu den ondasunaren gaineko jabari publikoa edo jabari-ahalmenak lagatzea.

Esta concesión se otorgará salvo el derecho de propiedad y sin perjuicio de terceros, y no implicará cesión del dominio público o de las facultades de dominio sobre el bien objeto de la concesión.

Emakidadunak bere kabuz erabili beharko du emakidaren xede den eraikina. Emakidadunak ezin izango du emakida osorik edo zati batean laga edo kargatu, ezta hirugarrenei laga ere eraikinaren erabilpena, osorik edo zati batean eta edozein tituluren bidez.

El concesionario deberá utilizar por sí mismo el edificio objeto de la concesión. El concesionario no podrá ceder o gravar total o parcialmente la concesión, ni ceder a terceros la utilización total o parcial del edificio por cualquier título.

Hala ere, euskaltegi-barnetegian matrikulatutako ikasleek eraikina eta bertako instalazioak erabiltzea ez da hirugarrenei egindako lagapentzat hartuko.

No obstante, no se considerará cesión a terceros la utilización del edificio y sus instalaciones por parte del alumnado matriculado en el euskaltegi-barnetegi.

2.– Emakidaren indarraldia.

2.– Vigencia de la concesión.

Emakida 25 urterako ematen da, eta iraupen bereko epeetan luza daiteke, gehienez 75 urtera arte.

La concesión se otorga por un plazo de 25 años, prorrogable por períodos de igual duración hasta un máximo de 75 años.

Emakida formalizatu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko da kontatzen epe hori.

Dicho plazo comenzará a partir del día siguiente a la formalización de la concesión.

Baldintza-agiri honetan aurreikusitako edozein arrazoirengatik emakida amaitzen denean, emakidadunak eraikinetik alde egin beharko du, bere instalazio eta ondasunekin, eta libre eta kontserbazio-egoera onean utzi beharko ditu.

Finalizada la concesión por cualquiera de las causas previstas en este pliego, el concesionario deberá abandonar el edificio con sus instalaciones y bienes, dejándolas libres y en buen estado de conservación.

3.– Araubide ekonomikoa.

3.– Régimen económico.

Herri Administrazioen Ondareari buruzko azaroaren 3ko 33/2003 Legearen 93.4 artikuluan, azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 73. artikuluan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasei eta Prezio Publikoei buruzko Legearen testu bateginaren 53. artikuluan xedatutakoaren arabera, emakidari aplikatu beharreko tasa hau ezartzen da: eraikinaren katastro-balioaren % 3. Tasa hori era honetara ordainduko da:

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 93.4 de la Ley 33/2003, de 3 de noviembre, del Patrimonio de las Administraciones Públicas, en el artículo 73 del Texto Refundido de la Ley de Patrimonio de Euskadi, aprobado por Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre, y en el artículo 53 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, la tasa aplicable a la concesión será el 3 % del valor catastral del edificio. El pago de esta tasa se efectuará de la siguiente forma:

– Tasaren % 2, inbertsioen bidez.

– El 2 % de la tasa, mediante inversiones.

– Tasaren % 1, dagokion banku-transferentzia eginez.

– El 1 % de la tasa, mediante la correspondiente transferencia bancaria.

Tasa hori ordaintzeko betebeharra sortuko da emakida aitortzeko ebazpena jaso izana eta baldintzen plegua sinatu eta hurrengo egunean. Hortaz, banku-transferentzia eginez ordaindu beharreko tasari dagokionez, aipatu agiriak sinatu eta ondorengo hamabost eguneko epean gauzatuko da lehenengo urtekoari dagokiona, eta hurrengo urtekoak aurreko urtekoaren mugaegunaren ondorengo hamabost eguneko epean ordainduko dira.

La tasa se devengará el día siguiente al de la firma de la resolución de reconocimiento de la concesión y del pliego de condiciones. Por tanto, en cuanto a la tasa a ingresar mediante transferencia bancaria, la correspondiente a la primera anualidad se hará efectiva dentro de los quince días siguientes a la firma de los citados documentos, y las sucesivas dentro de los quince días siguientes a la fecha de vencimiento del año anterior.

Inbertsio bidez ordaindu beharrekoari dagokionez, aurreko paragrafoan zehaztutako agiriak sinatu ondorengo hilabetean aurkeztu beharko du onuradunak lehenengo urteari dagokion inbertsio plana, HABEren zuzendaritza nagusiaren onarpenerako. Hurrengo urtekoak urte bakoitza amaitu baino hilabete lehenago aurkeztuko dira. Inbertsio bidez gauzatu beharreko ordainketen ondorioetarako, urte batean ezarritako % 2 gehitzen duen inbertsioa gauzatzen bada, egindako gehiegizko inbertsioa hurrengo urteetakoa zuritzeko baliatu ahal izango da. Inbertsiotzat joko dira iraupen luzerako egiten diren mantenu-gastuak.

En el caso de los pagos de inversión, el beneficiario deberá presentar en el mes siguiente a la firma de la documentación señalada en el párrafo anterior, para su aprobación por parte de la Dirección General de HABE, el plan de inversiones correspondiente al primer año. Las anualidades siguientes se presentarán un mes antes de la finalización de cada año. A efectos de los pagos a realizar mediante inversión, en el caso de que en un año se materialice una inversión que incremente el 2 % establecido, el exceso de inversión realizada podrá destinarse a justificar la de años posteriores. Se considerarán inversiones los gastos de mantenimiento de larga duración.

Hala, lehenengo bost urteetan ordaindu beharreko tasari dagokionez, 57.814,84 eurotakoa izango da: 38.543,23 euro, inbertsio bidez ordaindu beharrekoak, eta 19.271,61 euro ondoren zehaztutako banku-kontuan sartu beharrekoak.

Así, la tasa a abonar durante los cinco primeros años será de 57.814,84 euros: 38.543,23 euros en concepto de inversión y 19.271,61 euros en la cuenta bancaria que se detalla a continuación.

Laboral Kutxa: ES90 3035 0012 7701 2090 0367

Laboral Kutxa: ES90 3035 0012 7701 2090 0367

Klausula honetan aipatutako urteko tasa berrikusi egingo da emakida formalizatu zenetik 5 urte igarotzen direnean, une horretan indarrean dagoen katastro-balorazioaren arabera, eta horrela hurrenez hurren, 5 urtean behin.

La tasa anual a que se refiere esta cláusula será revisada una vez transcurridos 5 años desde la formalización de la concesión, según la valoración catastral vigente en ese momento, y así sucesivamente cada 5 años.

4.– Jarduteko gaitasuna.

4.– Capacidad de obrar.

Emakida hau formalizatzeko agiria izenpetu ahal izatearren, jarduteko gaitasun orokorraz gain, emakidadunak HABEri atxikitako Euskaltegien Erregistroan inskribatuta egon beharko du, emakidak irauten duen bitartean.

Para poder suscribir el documento de formalización de la presente concesión, además de la capacidad de obrar general, el concesionario deberá estar inscrito en el Registro de Euskaltegis adscrito a HABE durante el tiempo que dure la concesión.

Hala ere, jabari publikoko emakida hau formalizatzeko dokumentua sinatzeak berekin dakar emakidadunak erantzukizunpeko adierazpena egin beharra, non adieraziko baita dokumentu hori sinatzeko beharrezkoak diren jarduteko gaitasunaren baldintzak betetzen dituela eta erakunde horrek ez duela indarreko araudian aurreikusitako kontratazio-debekurik (kontratazio, berdintasun edota beste arlo batzuetakorik).

No obstante, la suscripción del documento de formalización de esta concesión de dominio público conlleva la obligación del concesionario de realizar una declaración responsable en la que manifieste que cumple los requisitos de capacidad de obrar necesarios para suscribir dicho documento y que dicha entidad no se halla incursa en ninguna de las prohibiciones de contratación (contratación, igualdad, etc.) previstas en la normativa vigente.

5.– Formalizazioa.

5.– Formalización.

Emakida esleitu ondoren, administrazio-agiri batean formalizatuko da, esleipen hori jakinarazi eta hurrengo egunetik kontatzen hasi eta hamabost eguneko epearen barruan.

Otorgada la concesión, se formalizará en documento administrativo dentro de los quince días siguientes al de su notificación.

6.– Emakidadunaren eskubideak.

6.– Derechos del concesionario.

Emakidadunak eskubide hauek izango ditu:

El concesionario tendrá los siguientes derechos:

– Eraikinari harrera ematea, agiri honetan ezarritako baldintzetan.

– La recepción del edificio en las condiciones establecidas en el presente documento.

– Administrazio emakidatzailearen babes juridikoa jasotzea, emakidadun den aldetik guztien aurrean errespeta dadin, eta administrazio horrek bere agintea gailendu araztea, emakida eman zaion jarduera normaltasunez egiteko edozein oztopo eragozteko edo eteteko beharrezkoa denean.

– Recibir la protección jurídica de la Administración concedente para que sea respetada ante todos en su calidad de concesionaria, haciendo prevalecer su autoridad cuando sea necesario para impedir o interrumpir cualquier obstáculo al normal desarrollo de la actividad objeto de la concesión.

Emakidadunak ez du eskubiderik izango emakidaren eskubide erreala hipotekatzeko.

El concesionario no tendrá derecho a hipotecar el derecho real de la concesión.

7.– Emakidadunaren betebeharrak.

7.– Obligaciones del concesionario.

Emakidadunak betebehar hauek izango ditu:

El concesionario tendrá las siguientes obligaciones:

7.1.– Administrazio-emakidaren xede den eraikin hori euskaltegi-barnetegi gisa erabiltzea emakidaren indarraldi osoan, indarrean dagoen araudiaren arabera eta lege- eta erregelamendu-xedapenetan ezarritako baldintza material, tekniko, urbanistiko, sanitario eta segurtasunezko guztiak errespetatuz.

7.1.– La utilización del edificio objeto de la concesión administrativa como euskaltegi-barnetegi durante toda la vigencia de la misma, de acuerdo con la normativa vigente y respetando las condiciones materiales, técnicas, urbanísticas, sanitarias y de seguridad establecidas en las disposiciones legales y reglamentarias.

7.2.– Kontraprestazioak egitea eta tasak ordaintzea, emakidaren araubide ekonomikoari buruzko Eranskin honetako atalean ezarritakoaren arabera.

7.2.– Realizar las contraprestaciones y abonar las tasas de acuerdo con lo establecido en el apartado de este Anexo relativo al régimen económico de la concesión.

7.3.– Eraikina eta bertako instalazioak erabilera-egoera ezin hobean mantentzea eta kontserbatzea, eta, horretarako, kontserbazio- eta mantentze-lanak eta beharrezkoak diren konponketa guztiak egitea, bere kabuz edo hirugarrenen bidez, eta, hala badagokio, udalaren hirigintza-lizentzia egokia eskuratzea.

7.3.– Mantener y conservar en perfecto estado de uso el edificio y sus instalaciones, realizando las labores de conservación, mantenimiento y cuantas reparaciones sean necesarias, por su cuenta o a través de terceros, y obteniendo, en su caso, la correspondiente licencia urbanística municipal.

7.4.– Aurreko zenbakietan aurreikusitako ondorioetarako, emakidadunaren ardura izango da eraikinaren gainean beharrezkoak diren ekintzak gauzatzea eta behar besteko denboraz programatzea beharrezko birjarpenak, berritzeak edo eraberritze partzialak, horiek ahalik eta eraginkortasun handienarekin egin ahal izan daitezen eta jardueran eraginik ez izaten saiatuz.

7.4.– A los efectos previstos en los apartados anteriores, será responsabilidad del concesionario la realización sobre el edificio de las acciones necesarias y la programación con suficiente antelación de las reposiciones, renovaciones o reformas parciales que sean necesarias, a fin de que puedan llevarse a cabo con la máxima eficacia y sin afectar a la actividad.

7.5.– Uneoro HABEren zuzeneko kontrola ahalbidetzea bertan egiten den eraikuntza eta jardueraren gainean, hura emakidarekin bat etorriz erabiltzen dela egiaztatzeko, eta, hala dagokionean, HABEk zehazten dituen zuzenketak gauzatzea.

7.5.– Permitir en todo momento el control directo de HABE sobre la construcción y actividad que se realice en la misma, a fin de comprobar su utilización conforme a la concesión y, en su caso, realizar las correcciones que se determinen por HABE.

7.6.– Eraikinaren erabileragatik, bertan egiten diren mantentze- eta inbertsio-obrengatik edo beste edozein arrazoirengatik gerta daitezkeen kalte eta hondamenez arduratzea, bai kalte horiek hirugarrenei eragin zaizkienean eta bai eraikinaren beraren gainean gertatzen direnean ere.

7.6.– Atender los daños y desperfectos que puedan producirse por el uso del edificio, por las obras de mantenimiento, inversión o por cualquier otra causa, tanto si se han producido a terceros como si se producen sobre el propio edificio.

Ezinbesteko arrazoiren batengatik eraikin osoa edo gehiena suntsitzen bada, emakidadunak emakidari uko egin ahal izango dio, inolako kalte-ordainik jasotzeko eskubiderik gabe, edo bestela, bere kargura berreraiki ahal izango du.

Si por causa de fuerza mayor se destruyera la totalidad o la mayor parte del edificio, el concesionario podrá renunciar a la concesión, sin derecho a indemnización alguna, o podrá reconstruirlo a su cargo.

7.7.– Horretarako, erantzukizun zibileko poliza bat sinatuta eduki beharko du uneoro, emakida hori modu pribatiboan erabiltzeagatik pertsonei nahiz ondasunei eragindako kalteengatik eratorritako edozein erantzukizun zuzen edo subsidiarioetatik bai HABE eta bai Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra ere salbuesteko estaldura nahikoarekin. Era berean, eraikinaren eta haren edukitzailearen gaineko aseguru-poliza bat uneoro sinatuta egoteko betebeharra hartzen du bere gain.

7.7.– A tal efecto, deberá tener suscrita en todo momento una póliza de responsabilidad civil con la cobertura suficiente para eximir a HABE y a la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco de cualquier responsabilidad directa o subsidiaria por daños a personas o bienes derivados del uso privativo de esta concesión. Asimismo, asume la obligación de tener suscrita en todo momento una póliza de seguro sobre el edificio y su continente.

7.8.– Emakidadunak bi aseguru-poliza horien kopia aurkeztu beharko du administrazio-emakida formalizatu aurretik.

7.8.– El concesionario deberá presentar copia de ambas pólizas de seguro antes de la formalización de la concesión administrativa.

7.9.– Emakidadunak, emakidaren 25 urteko epea amaitu baino urtebete lehenago, teknikari eskudunek egindako ziurtagiri bat aurkeztu beharko du, eraikuntzaren antolamenduari buruz indarrean dagoen legerian aurreikusitako mantentze-baldintzak betetzen dituela egiaztatzen duena, baldin eta emakida luzatu dadila eskatu nahi badu.

7.9.– El concesionario deberá presentar, con un año de antelación a la finalización del plazo de 25 años de la concesión, una certificación expedida por personal técnico competente acreditativa del cumplimiento de las condiciones de mantenimiento previstas en la legislación vigente en materia de ordenación de la edificación, si desea solicitar la prórroga de la concesión.

Lehenengo 25 urteak igaro ondoren, 15 urtean behin, eta emakidaren luzapena eskatzen den bakoitzean, aurkeztuko da txosten hori.

Este informe se presentará una vez transcurridos los primeros 25 años, cada 15 años y cada vez que se solicite la prórroga de la concesión.

7.10.– Eraikina erabiltzeko eta bertan jarduera garatzeko behar diren lizentzia eta baimen guztiak lortzea, eta aplikatu beharreko zerga, tasa eta gainerako tributu guztiak ordaintzea, horien artean Ondasun Higiezinen gaineko Zerga dagoelarik, Gipuzkoako Ondasun Higiezinen gaineko Zergari buruzko 12/1989 Foru Arauak, uztailaren 5ekoak, xedatutakoaren arabera (1.2 a. artikulua).

7.10.– Obtener todas las licencias, permisos y autorizaciones necesarios para el uso y desarrollo de la actividad del edificio, así como el pago de los impuestos, tasas y demás tributos de aplicación, entre los que se encuentra el Impuesto sobre Bienes Inmuebles, de conformidad con lo dispuesto en la Norma Foral 12/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre Bienes Inmuebles de Gipuzkoa (artículo 1.2 a).

7.11.– HABEren Zuzendaritza Nagusiari jakinaraztea erakunde emakidaduna desegiteari buruz nahiz emakidaren xede diren jarduerak bertan behera uzteari buruz hartzen den edozein erabaki.

7.11.– Comunicar a la Dirección General de HABE cualquier acuerdo de disolución de la entidad concesionaria y de suspensión de las actividades objeto de la concesión.

7.12.– Ur-hornidurak, zabor-bilketak, argindarrak, komunikazioek eta ezartzen edo eskatzen den beste edozein zerbitzuk eragindako hornidura- nahiz zerbitzu-gastuak ordaintzea.

7.12.– Gastos de suministro de agua, recogida de basuras, energía eléctrica, comunicaciones y cualquier otro servicio que se establezca o solicite.

7.13.– Zerga-arloan, lan-arloan, gizarte-segurantzaren arloan eta lan-arriskuen prebentzioaren arloan indarrean dagoen araudia betetzea. Ez da inola ere lan-loturarik sortuko HABEren edo Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eta emakidadunak kontratatutako langileen artean.

7.13.– Cumplimiento de la normativa vigente en materia tributaria, laboral, de seguridad social y de prevención de riesgos laborales. En ningún caso se creará una vinculación laboral entre HABE o la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y el personal contratado por el concesionario.

7.14.– Emakida bukatutzat jo ondoren, emakidaren xede diren ondasunak Administrazioaren esku libre uztea, kanporatze hori bere kabuz erabakitzeko eta gauzatzeko ahalmena aitortuz hari.

7.14.– La puesta a disposición de la Administración de los bienes objeto de la concesión, una vez terminada esta, reconociéndole la facultad de acordar y ejecutar de oficio la expulsión.

8.– Administrazioaren ahalmenak.

8.– Facultades de la administración.

Administrazio emakidatzaileak ahalmen hauek izango ditu:

Las facultades de la Administración concedente serán las siguientes:

– Emakida eta bertako baldintzak zuzentzeko, interpretatzeko, aldatzeko, eteteko eta ebazteko prerrogatibak izatea, Herri Administrazioen Ondareari buruzko azaroaren 3ko 33/2003 Legean eta azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen Testu Bateginean aurreikusitako xedapenekin bat etorriz. Emakida gauzatzen den bitartean Administrazioaren eta emakidunaren artean sortzen diren gorabeherak eskumena duen organoak ebatziko ditu, emakidunari aldez aurreko entzunaldia eman ondoren.

– Prerrogativas de dirección, interpretación, modificación, suspensión y resolución de la concesión y de sus condiciones, de conformidad con las disposiciones previstas en la Ley 33/2003, de 3 de noviembre, del Patrimonio de las Administraciones Públicas, y en el Texto Refundido de la Ley del Patrimonio de Euskadi, aprobado por Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre. Las incidencias que se produzcan entre la Administración y el concesionario durante la ejecución de la concesión serán resueltas por el órgano competente, previa audiencia del concesionario.

– Emakida iraungitzen den kasuetan, eraikinetik kanporatzeko erabakia hartu eta betearaztea, baldin eta emakidadunak bere borondatez uzten ez badu, beharrezkoa den epean.

– Acordar y ejecutar el desalojo en los casos de caducidad de la concesión, si el concesionario no lo abandona voluntariamente en el plazo debido.

9.– Emakida bukatutzat jotzea.

9.– Extinción de la concesión.

9.1.– Arrazoiak.

9.1.– Causas.

Emakida bukatutzat jotzeko arrazoi izango dira Herri Administrazioen Ondareari buruzko azaroaren 3ko 33/2003 Legearen 100. artikuluan eta Euskadiko Ondareari buruzko Legearen Testu Bateginean aurreikusitakoak eta, bereziki, honako hauek:

Serán causas de extinción de la concesión las previstas en el artículo 100 de la Ley 33/2003, de 3 de noviembre, del Patrimonio de las Administraciones Públicas, y en el Texto Refundido de la Ley del Patrimonio de Euskadi, y en particular las siguientes:

– Emakida eragin duen destinoari buruzko baldintza HABEren baimen barik urtebetez jarraian betetzen ez bada, edo iraupen gutxiagoko epealdiek urtebete osatzen dutenean, ezinbesteko kasuetan izan ezik.

– Que no se cumpla durante un año continuado sin la autorización de HABE la condición de destino que motiva la concesión, o cuando se cumplan períodos de tiempo inferiores, salvo casos de fuerza mayor.

– Agiri honetan aurreikusitako gainerako baldintzak eta betebeharrak behin eta berriz ez betetzea.

– El incumplimiento reiterado de las demás condiciones y obligaciones previstas en este documento.

– Emakida esleitu ondoren edo esleipena egin aurretik Administrazioarekin kontratuak egiteko debekua izatea, emakidadunak debeku hori dagoela adierazi gabe.

– Prohibición de contratar con la Administración con posterioridad al otorgamiento de la concesión o antes de su adjudicación, sin que el concesionario haya declarado dicha prohibición.

– Administrazio emakidatzaileak mugaeguna baino lehen emakida indarrik gabe utzi dadila erabakitzea, gerora sortutako interes publikoko premiengatik.

– Acuerdo de la Administración concedente de dejar sin efecto la concesión antes de su vencimiento, por necesidades sobrevenidas de interés público.

– Emakidadunaren alde bakarreko uztea edo uko egitea.

– El abandono o renuncia unilateral del concesionario.

– Higiezina desafektatzea.

– Desafección del inmueble.

9.2.– Ondorioak.

9.2.– Efectos.

Edozein arrazoirengatik emakida bukatutzat jotzen denean, Administrazio emakidatzaileari itzuliko zaio eraikina, bertako instalazio guztiekin eta bertan egindako obrekin, inolako kargarik gabe.

Cuando por cualquier causa se declare extinguida la concesión, el edificio revertirá a la Administración concedente, con todas sus instalaciones y las obras realizadas en la misma, libres de toda carga y gravamen.

Itzultzeko unean, ondasunek kontserbazio-egoera onean egon beharko dute, eta funtzionaltasun- eta segurtasun-baldintzak bete beharko dituzte.

En el momento de la restitución, los bienes deberán encontrarse en buen estado de conservación y deberán cumplir las condiciones de funcionalidad y seguridad.

Emakidadunari egotz dakiokeen arrazoiren batengatik emakida bukatutzat jotzen bada, ez zaio kalte-galerarik ordainduko emakidadunari. Bukatutzat ematea erabakitzen duen administrazio-egintzak, gainera, emakidadunak administrazio emakidatzaileari eragindako kalte-galeren ordainari buruzko erabakia jasoko du.

Cuando la concesión se declare extinguida por causa imputable al concesionario, no procederá la indemnización de daños y perjuicios al mismo. El acto administrativo que acuerde dar por terminado recibirá además el acuerdo del concesionario sobre la indemnización de los daños y perjuicios causados a la Administración concedente.

Emakida aldez aurretik erreskatatzen bada emakidadunari egotzi ezin zaion arrazoiren batengatik, emakidadunak kalte-ordaina jaso ahal izango du kalte-galerengatik, baldin eta kalte-ordain hori bidezkoa bada. Ez da kasu horien barruan sartuko emakidarako aurreikusitako hasierako epea edo erabakitako luzapen bakoitza amaitzean eraikina itzultzea.

En el supuesto de rescate anticipado de la concesión por causa no imputable al concesionario, este podrá ser indemnizado por los daños y perjuicios que procedan. No se incluirá en estos supuestos la restitución del edificio a la finalización del plazo inicial previsto para la concesión o de cada una de las prórrogas acordadas.

10.– Araubide juridikoa.

10.– Régimen jurídico.

Emakida arau hauen arabera arautuko da:

La concesión se regirá por las siguientes normas:

Emakida esleitzeko ebazpenean aurreikusitako baldintzak.

Condiciones previstas en la resolución de otorgamiento de la concesión.

Herri Administrazioen Ondareari buruzko azaroaren 3ko 33/2003 Legearen aginduak, Bigarren Amaierako Xedapenaren arabera oinarrizko izaera dutenak edo aplikazio osoa edo orokorra dutenak, eta Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bategina, azaroaren 6ko 2/2007 Legegintzako Dekretuaren bidez onartua.

Los preceptos de la Ley 33/2003, de 3 de noviembre, del Patrimonio de las Administraciones Públicas, de carácter básico o de aplicación general conforme a su Disposición Final Segunda, y el Texto Refundido de la Ley del Patrimonio de Euskadi, aprobado por Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre.

Eta aplikatzekoak diren gainerako arauak.

Y demás normativa de aplicación.

11.– Jurisdikzioa.

11.– Jurisdicción.

Administrazio emakidatzaileak bere prerrogatibak eta eskumenak erabiliz ematen dituen egintzek administrazio-izaera izango dute, eta berehala betearaztekoak izango dira, baina nolanahi ere, horien aurka egin ahal izango da bai administrazio-bidean eta bai jurisdikzio-bidean ere.

Los actos que dicte la Administración concedente en ejercicio de sus prerrogativas y competencias tendrán carácter administrativo y serán inmediatamente ejecutivos, sin perjuicio de su impugnación en vía administrativa y jurisdiccional.

Emakida garatzean sor daitezkeen gatazkak administrazioarekiko auzietarako jurisdikzioaren eskumenekoak izango dira beti.

Los conflictos que puedan surgir en el desarrollo de la concesión serán siempre sometidos a la jurisdicción contencioso-administrativa.


Azterketa dokumentala


Análisis documental