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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

105. zk., 2020ko ekainaren 1a, astelehena

N.º 105, lunes 1 de junio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2113
2113

EBAZPENA, 2020ko maiatzaren 13koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Irungo «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 13 de mayo de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula la declaración ambiental estratégica del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 Araso-Sasikoburua en Irun.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko urtarrilaren 25eko Ebazpenaren bidez, Ingurumen Administrazioko zuzendariak Irungo «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialaren (aurrerantzean, Plan Partziala) ingurumen-azterketa estrategikoaren dokumentua formulatu zuen.

Mediante Resolución de 25 de enero de 2019, el Director de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 «Araso-Sasikoburua» en Irun (en adelante, Plan Parcial).

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan eta planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoa aplikatuta, Irungo Udalak, 2019ko irailaren 9an, eraginpeko administrazio publikoei eta herritar interesdunei kontsulta egiteko izapidea bete zuen, egokitzat jotako oharrak eta iradokizunak egin zitzaten; hainbat erakunderen txostenak jaso ziren izapidean.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, con fecha de 9 de septiembre de 2019 el Ayuntamiento de Irún realizó el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el fin de que pudieran formular las observaciones y sugerencias que considerasen oportunas; en el trámite se recibieron varios informes de diferentes organismos.

2019ko irailaren 16an (Gipuzkoako Aldizkari Ofiziala, 176. zenbakia), Irungo Udalak Plan Partzialaren jendaurreko informazioaren izapidea abiarazi zuen, 45 egun baliodunez, iragarkia argitaratu eta hurrengo egunetik kontatzen hasita; horrela, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoa bete zen, egokitzat jotako bezainbeste alegazio aurkezteko aukera ematearekin lotuta.

Asimismo, con fecha de 16 de septiembre de 2019 (BOG n.º 176), el Ayuntamiento de Irun sometió el Plan Parcial al trámite de información pública durante un plazo de 45 días hábiles, a contar desde el día siguiente al de la publicación, en cumplimiento de lo dispuesto en el artículo 21 de la Ley 21/2013 de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012 de 16 de octubre, en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas.

2020ko otsailaren 10ean, Irungo Udalak Irungo Plan Partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz.

Con fecha de 10 de febrero de 2020, el Ayuntamiento de Irún completa la solicitud de declaración ambiental estratégica del Plan Parcial, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Eskabidearekin batera, dokumentu hauek aurkeztu ziren:

La solicitud se acompaña de los siguientes documentos:

– «1.1.12 Araso–Sasikoburua» Pan Partziala. 2020ko urtarrila. 1. bertsioaren behin betiko onespena.

– Plan Parcial «Araso-Sasikoburura 1.1.12». Enero 2020. Aprobación definitiva v1.

«1.1.12 Araso–Sasikoburua» Pan Partzialaren Ingurumen Azterketa Estrategikoa, 2020ko urtarrilekoa.

– Estudio Ambiental Estratégico del Plan Parcial «Araso-Sasikoburura 1.1.12», fechado en enero de 2020.

– Eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei kontsulta egiteko izapidean jasotako txostenen hitzez-hitzezko kopia.

– Copia literal de los informes recibidos en el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas.

– Irungo Udalaren txostena, kontsulta eta jendaurreko informazioa gauzatzeko izapideen emaitzei buruzkoa.

– Informe del Ayuntamiento de Irun sobre el resultado de los trámites de consulta y de información pública.

Irungo Udalak ohartarazten duenez, behin jendaurreko informazioaren eta entzunaldiaren izapideak amaituta, ez zen alegaziorik jaso, baina bai, ordea, txostenak, administrazio-espedientean jasotako emaitza eta edukiarekin; gainera, txosten horiek kontuan hartu dira Plan Partzialaren behin betiko bertsioa idaztean.

El Ayuntamiento de Irun hace constar que, una vez culminados los trámites de información pública y audiencia, no se han recibido alegaciones y se han recibido varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichas alegaciones e informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan Parcial.

2020ko apirilaren 20an, Irungo Udalak «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren espedienteari buruzko adierazpena egiteko epea ez eteteko eskatu zuen.

Con fecha de 20 de abril de 2020 el Ayuntamiento de Irun solicita que no se suspenda el plazo para emitir la declaración en relación con el expediente de evaluación ambiental estratégica ordinaria del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 Araso-Sasikoburua.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos, derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoa aplikatuz, administrazio publiko batek onartutako planetan beharrezkoa izango da ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea, baldin eta lege-mailako xedapen batek ebaluazioa egin eta onartzea exijitzen badu planak ingurumenean izan daitezkeen ondorio esanguratsuengandik.

En aplicación de lo dispuesto en la Ley 21/2013 de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal, cuando puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrak 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko baterako ebaluazio bat egin behar da; hau da, arauaren I. eranskineko a) apartatuan jasotako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, eta ebaluatu beharreko plan horien artean daude, besteak beste, hiri- eta landa-lurraldearen antolamenduarekin loturiko planak, ingurumenari ondorio adierazgarriak eragiteko modukoak badira.

Asimismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998 de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A del Anexo I de dicha ley, siendo así que entre dichos planes se encuentran los planes que tengan relación con la ordenación del territorio urbano y rural que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Irungo Udalak bai Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri den kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013 de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Irun, como la Dirección de Administración Ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 «Araso-Sasikoburua», mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuya alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

«Araso–Sasikoburua 1.1.12» eremuaren Plan Partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa egokia dela eta indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola, baita irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak ere, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –organo eskuduna otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baiten Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko egitura organiko eta funtzionala–. Adierazpen horretan, ingurumen-arloko alderdiak «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialaren proposamenean sartzearen alde egiten da, eta Plan Partzial horrek dakartzan ingurumen-efektu nabarmenen aipamena jasotzen da, azkenean onartuko den planean sartu beharreko azken zehaztapenak sartuta, ingurumen-efektuetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 «Araso-Sasikoburua» y, a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 «Araso-Sasikoburua» y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de dicho Plan Parcial sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Orain arte ezarritakoari jarraikiz, espedienteko txostenak aztertu dira eta honako hauek guztiak ikusi dira: Euskal Herriko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretua; COVID-19ak eragindako krisi sanitarioa kudeatzeko alarma-egoera deklaratzen duen martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretua; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, bada, honako hau

Así, en virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Irungo «1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuaren Plan Partzialaren (aurrerantzean, Pan Partziala) ingurumen-adierazpen estrategikoa egitea, jarraian jasotzen diren baldintzetan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Plan Parcial del ámbito 1.1.12 «Araso-Sasikoburua» en Irún (en adelante, Plan Parcial), en los términos que se recogen a continuación:

A) Plan Partzialaren helburua da Araso–Sasikoburua sektorean jarduera ekonomikoak ezartzeko antolamendu xehatua zehaztea eta hauek ebaztea: sektorearekiko lotura berria sortzea eta tokiko sistemetarako eta berdeguneetarako lurzatiak zehaztea, hori guztia Irungo Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (HAPO) ezarritakoari jarraikiz eta hirigintza-antolamenduari gainjarritako baldintzak errespetatuta.

A) El Plan Parcial tiene como objetivo determinar la ordenación pormenorizada para la implantación de actividades económicas en el sector Araso-Sasikoburua, resolviendo la creación del nuevo enlace con el sector y la definición de las parcelas destinadas a sistemas locales y zonas verdes, de acuerdo a lo establecido en el Plan General de Ordenación Urgana de Irún (PGOU) y respetando los condicionantes superpuestos a la ordenación urbanística.

Plan Partzialak HAPOn jasotako sektorearen mugak aldatzen ditu, eta Araso–Sasikoburua eremuaren azalera osoa 44.151,81 m2 da; horrek esan nahi du % 1,35 handitu dela HAPOk zehaztutako azalera (43.563,24 m2).

El Plan Parcial modifica los límites del sector recogido en el PGOU, siendo la superficie total del ámbito Araso Sasikoburua de 44.151,81 m2, lo que supone un incremento del 1,35% respecto a la superficie definida por el PGOU (43.563,24m2).

Proposatutako antolamenduak industria-erabilerako jarduera ekonomikoetarako lurzati bakar bat sortzea aurreikusten du, industria-nabeen bi solairuetarako sarbidea ematen duen bide perimetral batekin. Antolamendu trinkoa da, industria-nabe luzangak ditu eta aparkaleku-hondartzak fatxada nagusian. Solairu bakoitzeko 13 nabe dira, fatxadaren zabalera 20 metro ingurukoa da eta sakonera 60 metro ingurukoa.

La ordenación propuesta prevé la creación de una única parcela destinada a actividades económicas de uso industrial, con un vial perimetral que da acceso a las dos plantas de naves industriales. Se trata de una ordenación compacta, con naves industriales alargadas y con playas de aparcamientos en su fachada principal. Son 13 naves por planta, con una anchura de fachada aproximada de 20 metros y una profundidad aproximada de 60 m.

Zonarako sarbidea eraikin berriko biribilgunetik egingo da, Araso errekastoa gaindituz, eta eremuaren barruko bideekin bat egiten duen pontoi bat eraikita.

El acceso a la zona se resuelve desde la rotonda de nueva construcción, salvando la regata Araso mediante la construcción de un pontón que conecta con los viales interiores del ámbito.

Proposatutako antolamenduak eremua bere erditik zeharkatzen duen landa-pista bati eragiten dio, baita biribilgunea eraikitzea aurreikusita dagoen lekuan ahoratzen den bigarren pista bati ere.

La ordenación propuesta afecta a una pista rural que atraviesa el ámbito por su mitad, y una segunda pista que emboca donde está prevista la construcción de la rotonda.

Bide-plataformak eta eraikinak egiteko, 300.000 metro kubiko lur inguru mugitu behar dira.

Para la ejecución de las plataformas viarias y de las edificaciones, deben moverse en torno a 300.000 metros cúbicos de tierra.

Plan Partzialak ingurumenean izan ditzakeen eraginak aztertu ondoren, honako hauek nabarmentzen dira eragin posible gisa (eragin nagusiak baino ez dira aipatzen): landaredia galtzea, faunari eragitea, lurzoruaren kalitatea galtzea lur-mugimenduak eta lurzoruaren okupazioak/artifizializazioak eraginda, hondakinak sortzea, emisio atmosferikoak sortzea, paisaiaren kalitatea galtzea.

Tras el análisis de los efectos esperados del Plan Parcial sobre el medio ambiente se destacan como posibles efectos: pérdida de vegetación, afección a la fauna, pérdida de la calidad del suelo debida al movimiento de tierras y a su ocupación/artificialización, generación de residuos, generación de emisiones atmosféricas, pérdida de calidad paisajística, como principales efectos.

«1.1.12 Araso–Sasikoburua» eremuak 44.151,81m2 ditu eta Irun udalerrian kokatuta dago, zehazkiago, Araso industrialdearen iparraldean. Udalerriaren mendebaldean kokatuta dagoen industrialde bat da eta oso ondo komunikatuta dago errepide bidez, GI-636 eta AP-8 errepideen eta bi azpiegiturak lotzen dituen errepidearen artean baitago kokatuta.

El ámbito «Araso-Sasikoburua 1.1.12» tiene una superficie de 44.151,81m2, y está ubicado en el término municipal de Irún, concretamente al norte del polígono de Araso. Se trata de una zona industrial al oeste del término municipal, bien comunicada por carretera al estar ubicada entre la GI-636 y la AP-8, y la carretera que une ambas infraestructuras.

Gaur egun baserriak, belardi eta zuhaiztiak dituen gune batean dago eremua; eremuaren barruko eraikin bakarra eraikin klandestino bat da. Ipar-mendebaldean, abiadura handiko trena sartzea aurreikusi dute. Haren iparraldean, «1.1.02 Araso Iparraldea» eremua dago, jarduera ekonomikoak gauzatzera bideratutako eremua. Eremuaren hego-ekialdea eta hego-mendebaldea Araso errekak inguratzen du (eremuaren hegoaldeko eta ekialdeko mugekiko paraleloan doa, eta ipar-ekialdeko muturrean zeharkatzen du eremua, egungo biribilgunearekin lotzen den gunean). Ubideak Araso poligonoaren eremua bereizten du, eta ibaiertzetan dentsitate handiko zuhaitz-masa bat dago.

El ámbito está situado en una zona donde actualmente existen caseríos y zonas de pradera y arbolado; la única edificación dentro del ámbito es un edificio clandestino. Al noroeste se ha previsto la entrada del tren de alta velocidad. Al norte del ámbito se encuentra el ámbito «Araso Norte 1.1.02» destinado al desarrollo de actividades económicas. El sureste y suroeste del ámbito está rodeado por la regata Araso (discurre paralela a los límites meridional y oriental del ámbito atravesándolo en el extremo noreste, en la zona de conexión con la rotonda existente.), cuyo cauce separa el ámbito del polígono Araso y en cuyas riberas existe una masa arbórea de gran densidad.

Eremuan dauden azpiegiturak urriak dira, eta inguruko eraikinei bakarrik ematen diete zerbitzua. Eraikinak lotzen dituzten hormigoizko pista batzuek zeharkatzen dute eremua; linea elektrikoko zutoinak ere badaude.

Las infraestructuras existentes en el ámbito son escasas, dando servicio únicamente a las edificaciones de la zona. El ámbito es atravesado por algunas pistas hormigonadas que conectan las diferentes edificaciones; también hay postes de tendido eléctrico.

Eremuak ez du ingurumen-interes bereziko elementurik, ibaiertzeko landaredi-orban txiki batzuk izan ezik.

El ámbito no presenta elementos de especial interés medioambiental, a excepción de pequeñas manchas de vegetación de ribera.

Aurkeztutako dokumentazioaren arabera, eraikin berrien fatxadetan kalitate akustikoaren helburuak betetzen dira.

De acuerdo con la documentación presentada, se cumplen los objetivos de calidad acústica en las fachadas de los nuevos edificios.

Eremuan ez da katalogatutako edo katalogatzeko proposatutako kultura-ondareko elementurik hauteman.

En el ámbito no se ha detectado ningún elemento de patrimonio cultural catalogado o propuesto para su catalogación.

B) Honako ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko urtarrilaren 25eko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de fecha 25 de enero del 2019 del director de Administración Ambiental.

Ingurumen-organo honek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da Plan Partzialaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan Parcial se ha realizado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plan Partziala izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzeko eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan Parcial no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del Plan Parcial que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta segimendukoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, jarduketak gauzatzean, proposamen zehatzak aztertu beharko dira eta ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak landu beharko dira. Orokorrean, ingurumen-dokumentu estrategikoan ezarritako neurriei, besteak beste, hauek gehitu beharko zaizkie:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, a la hora de llevar a la práctica las actuaciones, se deberá analizar las propuestas concretas y elaborar las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. A modo genérico, a las medidas establecidas en el documento ambiental estratégico, entre otras, se deberá añadir las siguientes:

– Lurzorua ez okupatzen saiatuko da; horretarako, erabileren nahasketa sustatuko da eta espazio degradatuak leheneratu nahiz berrerabiliko dira. Lurraldea –orokorrean hartuta– berrerabiltzea eta birziklatzea bultzatzen duen hiri-berroneratzeari lehentasuna emango zaio, jadanik hirigintzak okupatuta dauzkan espazioetan erabilera berriak garatuz.

– Se procurará la no ocupación de suelo, favoreciendo la mezcla de usos y la regeneración y reutilización de espacios degradados. Se primará la regeneración urbana que impulsa la reutilización y el reciclado del territorio considerado en forma global, desarrollando usos en espacios que ya se encuentren ocupados por la urbanización.

– Urbanizazio-obrak, eta haien artean indusketa-lanak, indusketa selektiboen planen arabera eta Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako lurzoruaren kalitateari buruzko prozeduran ezarritako baldintzetan egingo dira, kokapena aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko. Halaber, lurzoruaren kalitateari buruzko Ebazpen horretan ezartzen diren erabilera-mugak beteko dira.

– Las obras de urbanización, entre las que se incluyen los trabajos de excavación, deberán llevarse a cabo de acuerdo a los planes de excavación selectiva y en las condiciones que se establezcan en el marco del procedimiento de declaración del suelo, regulado en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo en orden a garantizar que el emplazamiento resulte compatible con los usos previstos. Se cumplirán, asimismo, las limitaciones de uso que se establezcan en dicha Resolución de la declaración de la calidad del suelo.

Hala ere, obrek dirauten bitartean lurra kutsatzen duten jarduerak edo instalazioak izan dituen beste lekurik aurkitzen bada, edo lurzorua kutsatzen duten gaien zantzu argirik bada, kasu horietarako ekainaren 25eko 4/2015 Legean ezarritakoa beteko da.

Sin perjuicio de lo anterior, en el caso de que en el transcurso de las obras se detecten otros emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se actuará según lo dispuesto para estos casos en la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

– Oro har, zuzenean okupatzea aurreikusten ez den eremuetan, ez da kenduko bertako landaredi naturala.

– Con carácter general, se deberá evitar el desbroce de la vegetación autóctona en aquellas áreas donde no se prevea una ocupación directa.

– Jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, uraren eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Bereziki honako hau:

– Se adoptarán las medidas relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del agua, del aire y de la calidad acústica. En particular:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Alderdi hauei loturiko alderdiak behintzat hartuko ditu barnean: lanaldiak, makineria, behin-behineko desbideratzeak, isurketen prebentzioa, ahalik eta hauts eta zarata gutxiena sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak kudeatzeko, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa).

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko dituzte, adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

– Protección de las aguas: Los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

– Eraikuntza jasangarriagoa egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, «Eraikuntza jasangarrirako gidak. Eraikin Industriala» gidan jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible. Edificios Industriales» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gasen, hautsen, beroaren eta argiaren emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Behar diren neurriak jarriko dira eragingo zaien lurzoruen ezaugarri edafikoak mantentzeko. Ezponda eta landareztatu beharreko azaleretan landare-lurra erabiliko da ahal dela. Era berean, saihestu egingo da lur-mugimenduek espezie inbaditzaileen hedapena sustatzea. Horrez gain, diseinu irizpideak erabiliko dira erosio-arriskuak minimizatzeko.

– Se establecerán las medidas necesarias para mantener las características edáficas de los suelos afectados. Se procurará que la tierra vegetal pueda utilizarse en taludes y superficies a revegetar. A su vez, se evitará, que los movimientos de tierra pudieran favorecer la expansión de especies invasoras. Además, se incluirán criterios de diseño para minimizar los riesgos de erosión.

– Kultura-ondareari dagokionez, Euskal Kultur Ondareari buruzko 7/1990 Legean ezarritakoa hartuko da kontuan. Lur-mugimenduak egiten badira eta horiek egitean arkeologia-izaerako aztarnaren bat aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio kultura-ondarearen arloko Gipuzkoako Foru Aldundiko sail eskudunari, eta behar diren neurriak hartuko ditu hark.

– En relación con el patrimonio cultural se atenderá a lo establecido en la Ley 7/1990 de Patrimonio Cultural Vasco. En caso de que se realicen movimientos de tierras y durante los mismos se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará inmediatamente al Departamento con competencias en Patrimonio Cultural de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que determinará las medidas oportunas a adoptar.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ikuskatze-programa egoki bat deskribatzen du, Plan Partzialean bilduriko zehaztapenen aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk hautemateko. Zehazki, urbanizaziorako obren faserako hainbat kontroletan jartzen du arreta.

El estudio ambiental estratégico describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación de las determinaciones recogidas Plan Parcial y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se centra de forma concreta en diferentes controles para la fase de obras para la urbanización.

F) Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los planes y proyectos derivados del Plan Parcial.

Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2019ko urtarrilaren 25ean emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los planes y proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución 25 de enero de 2019, del director de Administración Ambiental.

Eragina izan behar du, besteak beste, jada artifizial bihurtutako lurzoruen erabilerari lehentasuna ematerakoan, ingurumen-baliabideen erabilera jasangarrian eta hiri-eremuko berdegune eta ibai-tarteen kalitatea hobetzean.

Entre otros aspectos se debe incidir en la priorización de utilización de suelos ya artificializados, el uso sostenible de los recursos ambientales, mejorar la calidad de las zonas verdes y de los tramos fluviales en zona urbana, entre otros.

Bigarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Irungo Udalari.

Segundo.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Irún.

Hirugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Tercero.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko maiatzaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de mayo de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental