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199. zk., 2018ko urriaren 16a, asteartea

N.º 199, martes 16 de octubre de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA AZPIEGITURA SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO E INFRAESTRUCTURAS
5046
5046

142/2018 DEKRETUA, urriaren 9koa, honen bidez, Euskal Autonomia Erkidegoan hidrokarburoak ikertzeko «Landarre», «Lore» eta «Sustraia» izeneko baimenak ematen dira, eta hidrokarburoak ikertzeko «Lurra» izeneko baimena atzera botatzea onartzen da.

DECRETO 142/2018, de 9 de octubre, por el que se otorgan los permisos de investigación de hidrocarburos denominados «Landare», «Lore» y «Sustraia», y se admite el desistimiento del permiso de investigación de hidrocarburos denominado «Lurra», situados en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Hidrokarburoen Sektoreari buruzko Legeak (urriaren 7ko 34/1998 Legeak) 15. artikuluan ezartzen duenez, Gobernuak edo autonomia erkidegoetako gobernu-organoek emango dituzte ikerketa-baimenak, baldin eta euren lurralde-eremuari eragiten diotenak badira. Baimen horiek eskumen esklusiboa emango dute zehazten diren eremuak ikertzeko, sei urteko epean. Era berean, 18. artikuluan ezartzen denez, kasu honetan, ikerketa-baimenak emateko ebazpena dekretu bidez ezarriko da.

En el artículo 15 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos se establece que los permisos de investigación se otorgarán por el Gobierno o por los órganos de Gobierno de las Comunidades Autónomas cuando afecten a su ámbito territorial y conferirán el derecho exclusivo de investigar las áreas a que vayan referidas durante un período de seis años. Asimismo, el artículo 18 establece que la resolución de otorgamiento de los Permisos de Investigación adoptará la forma de Decreto, en el presente caso.

Horretaz gain, aipatu legeko xedapen iragankorretako bigarrenean ezarritakoarekin bat etorriaz, garapen-xedapenik ematen ez den bitartean –haren aurka ez dagoenaren gainean–, indarrean jarraituko dute lege horren arloan aplikatzeko diren arauzko xedapenek; bereziki, Hidrokarburoen Ikerketa eta Ustiapenari buruzko uztailaren 30eko 2362/1976 Errege Dekretuak.

Además, de acuerdo con lo establecido en la disposición transitoria segunda de dicha ley, en tanto no se dicten las disposiciones de desarrollo, continuarán en vigor en lo que no se oponga a la misma, las disposiciones reglamentarias aplicables en materias que constituyan su objeto, en particular el Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos.

«Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, SA» eta «Petrichor Euskadi Coöperatief, UA, sucursal en España» sozietateek hidrokarburoak ikertzeko baimenak esleitzeko eskariak aurkeztu zituzten. Baimenen izenak, zehazki, «Landarre», «Lore», «Sustraia» eta «Lurra» ziren, guztiak ere Autonomia Erkidegoan kokatuak.

La compañía «Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, S.A.» y «Petrichor Euskadi Coöperatief, UA, sucursal en España» presentaron las solicitudes para la adjudicación de los permisos de investigación de hidrocarburos denominados «Landarre», «Lore», «Sustraia» y «Lurra», situados íntegramente en la Comunidad Autónoma.

Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak aztertu egin zituen aipatu eskabideak, eta Energia eta Meategien zuzendariaren 2011ko ekainaren 15eko Ebazpenean eman ziren argitara (2011-07-27ko BOE, 179. zk.; 2011-08-09ko EHAA, 150. zk.), zeinaren bitartez argitara ematen baita hura, urriaren 7ko 34/1998 Legearen 17. artikuluan xedatutakoa betetzearren; betiere, bi hilabeteko epearen barruan, eskabide harekin lehian diren eskaintzak aurkezteko, eta, halaber, honako honetarako eskabideak aurkezteko: indarrean edo izapidetzen izanik, hidrokarburoak ustiatzeko emakidaren baten edo beste ikerketa-baimen batzuetan (eskatutako baimena) sartzearen aurka egiteko direnak, alegia.

Examinadas dichas solicitudes por la Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial, fueron publicadas en el BOE n.º 179 de fecha 27 de julio de 2011 y en el BOPV n.º 150 de 9 de agosto de 2011 la resolución del Director de Energía y Minas de 15 de junio de 2011 por la que se da publicidad a la misma, en cumplimiento de lo dispuesto en el artículo 17 de la mencionada Ley 34/1998, de 7 de octubre, con el fin de que en un plazo de dos meses pudieran presentarse ofertas en competencia o se pudiera formular oposición por quienes considerasen que los permisos solicitados invaden otros permisos de investigación o alguna concesión de explotación de hidrocarburos, vigente o en tramitación.

Legezko epean ez da eskabide haren aurkako objekziorik aurkeztu, eta arlo berean –harekin lehian– ikerketa-lanak egiteko eskaintzarik ere ez da aurkeztu.

Transcurrido el preceptivo plazo legal no se han presentado objeciones a la citada solicitud ni han sido presentadas ofertas en competencia para la realización de trabajos de investigación en la misma área.

Kontsideratzen da konpainia eskatzaileek egiaztatu dituztela Hidrokarburoen Sektoreari buruzko Legeak (urriaren 7ko 34/1998 Legeak) 16.2 apartatuan jasotako alderdi hauek: urriaren 7ko 34/1998 Legearen 21. artikuluan aipatzen den fidantza sartu izana egiaztatzeko agiria, ikerketa-proiektua, ikerketa-baimenerako azalera, legezko gaitasuna eta gaitasun ekonomiko eta finantzarioa. Hortaz, egokitzat jotzen da hidrokarburoak ikertzeko baimen horiek ematea.

Se considera que las compañías solicitantes han acreditado los extremos recogidos en el apartado 16.2 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, relativos a su capacidad legal, técnica y económico financiera, superficie de los permisos de investigación, proyecto de investigación y resguardo acreditativo del ingreso de la garantía a la que se refiere el artículo 21 de la citada Ley 34/1998, de 7 de octubre, estimándose procedente el otorgamiento delos mencionados permisos de investigación de hidrocarburos.

Defentsa Ministerioaren berariazko baimena behar duten intereseko instalazio eta zonen gaineko informazioa eman du Defentsa Ministerioak, 2018ko uztailaren 18ko txostenaz eman ere, eta hori egin da bat etorriaz, hain justu ere, martxoaren 12ko 8/1975 Legean (Defentsa Nazionalerako intereseko zona eta instalazioei buruzkoan) xedatutakoarekin.

El Ministerio de Defensa ha informado por informe de fecha 18 de julio de 2018 sobre las instalaciones y zonas de interés que requieren autorización expresa del Ministerio de Defensa, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 8/1975, de 12 de marzo, sobre zonas e instalaciones de interés para la Defensa Nacional.

Eskatzaileak txosten osagarria aurkeztu du, zehazki, hidrokarburoak ikertzeko proiektuari dagozkion ingurumena babesteko neurriei buruzkoa. Hidrokarburoen Sektoreari buruzko Legeak (urriaren 7ko 34/1998 Legeak) 16.2. artikuluan ezarritakoa kontuan izanik, eskatutako dokumentazioa aurkeztu da Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzan. Agiriok, hain zuzen ere, espedientean jaso dira, eta prebentzio- eta zuzenketa-neurrien proposamen eta jarduera hauetan zehazten dira:

El solicitante ha presentado información adicional relativa a las medidas de protección medioambiental correspondientes al proyecto de investigación de hidrocarburos. La documentación requerida, teniendo en cuenta lo establecido en el artículo 16.2 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, ha sido presentada ante la Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial, que obran en el expediente y se concretan en las siguientes actuaciones y propuesta de medidas preventivas y correctivas:

PREBENTZIO- ETA ZUZENKETA-NEURRIEN PROPOSAMENA
PROPUESTA DE MEDIDAS PREVENTIVAS Y CORRECTIVAS
LANDAN LAGINAK HARTZEA
TOMA DE MUESTRAS EN CAMPO

Prebentzio-neurriak. Laginak hartzean, ingurumena errespetatzen duten lan-jarrerak hartuko dira beti.

Medidas preventivas. La toma de muestras se realizará siempre adoptando maneras de trabajo respetuosas con el medio ambiente.

Zuzenketa-neurriak. Ez da halakorik behar.

Medidas correctivas. No se requieren.

ESPLORAZIO-PUTZU BAT ZULATZEA
PERFORACIÓN DE UN POZO EXPLORATORIO

Prebentzio-neurriak

Medidas preventivas

Honako hauek dira:

Se detallan a continuación:

1.– Zuloa egiteko behar diren instalazio eta ekipamendu guztiak lursailak ahalik eta gutxien okupatuta jarriko dira.

1.– La ubicación de todas las instalaciones y los equipamientos requeridos para la perforación, se realizará minimizando la ocupación de terrenos.

2.– Zulaketa-lanetan zehar sortutako hondakin guztiak era egokian kudeatuko dira.

2.– Todos los residuos producidos durante las labores de perforación se gestionarán adecuadamente.

3.– Zulaketaren inguruan dagoen fauna babestuan eta ur-ibilguetan eragin nabarmenik ez egiteko ahalegina egingo da.

3.– Se evitarán afecciones significativas a cursos hídricos y a la fauna protegida que se encuentren en la zona de perforación.

4.– Ondare geologiko eta geomorfologikoa babestuko dira, eta, paisaiari dagokionez, interes geologikoko arloak aitortzeko kontuan hartu diren balioak ez dira erasango.

4.– Se protegerá el patrimonio geológico y geomorfológico, no afectando paisajísticamente a los valores por los que han sido reconocidas las áreas de interés geológico.

5.– Landaretzaren gaineko jardueren (sasi eta sastrakak kentzearen, zuhaitzak moztearen) ziozko hondakinak era egokian erretiratu eta kudeatuko dira.

5.– Los residuos derivados de las actuaciones sobre la vegetación: desbroces, talas, serán retirados y gestionados adecuadamente.

6.– Jarduera-gunea behar bezala mugatu eta balizatuko da, eta inguruko landaretzan beharrezkoak ez diren eraginak saihestuko dira. Gainera, Erkidegoaren Intereseko Lekuen barruan, inoiz ere ezingo da jardun lehentasunezko habitaten gainean, eta 43/92/EEE Zuzentarauaren barruan katalogatutako beste habitat batzuen gainean jardunez gero, bidezkoak diren konpentsazio-neurriak hartuko dira, aipatu Zuzentarauaren 6. artikuluaren arabera.

6.– Se delimitará y balizará convenientemente la zona de actuación evitando impactos innecesarios a la vegetación circundante. Además, dentro de los LIC, nunca se actuará sobre hábitats prioritarios y en caso de actuarse sobre otros hábitats catalogados dentro de la Directiva 43/92/CEE, se tomarán las medidas compensatorias que sean oportunas, conforme al artículo 6 de la citada Directiva.

7.– Zuloan erabilitako urak jatorri eta isuri kontrolatua edukiko ditu; hala, uraren erabilerak ez du ingurumenean eraginik izango.

7.– El agua empleada en la perforación tendrá procedencia y vertido controlados, de forma que su uso no produzca afecciones sobre el medio ambiente.

8.– Guneko ondare kulturalean ez da eraginik sortuko.

8.– No se producirá afección al patrimonio cultural de la zona considerada.

9.– Gaitasun aski duten putzuak eraikiko dira; horietatik bat zaborrak eta lokatzak batzeko izango da, eta, beste bat, berriz, ura batzeko. Soberan dagoen ura dekantatu eta atera ondoren putzuan geratzen den hondakin minerala era egokian kudeatuko du horretarako baimena duen kudeatzaileak.

9.– Se construirán balsas de capacidad suficiente, de las cuales, una será dedicada a la recogida de ripios y lodos y otra será destinada al agua. El residuo mineral que permanece en la balsa tras decantación y extracción del agua sobrante, será gestionado adecuadamente por gestor autorizado.

10.– Zulo-eremu osoaren inguruan areka perimetral bat egingo da, jariatze-urekin inolako kontakturik egon ez dadin. Zuloan erabilitako jariakor eta gehigarrien osaera aztertuko da, eta beti saihestu beharko da lurpeko urekin kontaktuan egotea. Horretarako, hoditeriarako eta zementaziorako programa egokia ezarriko da, putzuaren osotasuna bermatzeko eta hark mugatu ahal izan dituen unitate akuiferoak modu eraginkorrean isolatu direla ziurtatzeko asmoz.

10.– Se realizará una cuneta perimetral alrededor de todo el complejo de perforación para evitar todo contacto con las aguas de escorrentía. Se estudiará la composición de los fluidos y aditivos empleados en la perforación evitándose siempre su contacto con las aguas subterráneas, mediante un adecuado programa de entubación y cementaciones que aseguren la integridad del pozo y el aislamiento efectivo de las posibles unidades acuíferas cortadas por este.

11.– Zulatutako putzutik isuri ahal izan den gas naturala zuzian erreko da, eta instalazioaren barruan detektagailuak egongo dira, isur daitezkeen beste gas toxiko batzuk antzemateko. Gainera, hala badagokio, dagokion arazketa- edo ezabaketa-sistema jarriko da.

11.– El gas natural que pudiera llegar a emitirse desde el pozo perforado se quemará en antorcha y se contará dentro de la instalación con detectores para otros gases tóxicos que pudieran emitirse, procediendo un su caso a instalar el sistema de depuración o eliminación que corresponda.

12.– Putzuak moztutako hidrokarburo likidoen fluxuak badaude, zulaketa-fasean edo testen fasean horiek bereizi egingo dira, finketa eta erretze baimenduen instalazioetara edo kudeatzaile baimendu batera garraiatzeko.

12.– En el supuesto de flujos de hidrocarburos líquidos cortados por el pozo, durante la fase de perforación o en fase de tests, se procederá a su separación y transporte a instalaciones de refino, de quemado autorizado, o a un gestor autorizado.

13.– Beti hartuko dira ingurumena errespetatzen duten lan-jarrerak.

13.– Se adoptarán siempre formas de trabajo respetuosas con el medio ambiente.

Zuzenketa-neurriak

Medidas correctivas

Zulaketa-lanak amaitutakoan, ikerketa positiboa ez bada eta putzua ustiapenerako erabiltzen ez bada, putzua bertan behera utziko da. Hori horrela, dagokion plana diseinatuko da, zeharkatutako materialen ezaugarriak zein diren eta akuiferorik eta hidrokarburorik bat ote den kontuan hartuta. Ondoren, zulaketa-ekipamendu guztiak erretiratuko dira, eta okupatuta egon de eremua era egokian garbituko da.

Una vez terminadas las labores de perforación, salvo que la investigación sea positiva y el pozo se dedique a explotación, se acometerá el abandono del pozo diseñándose el correspondiente plan en función de las características de los materiales atravesados, y de la existencia de acuíferos e hidrocarburos. Posteriormente, se retirarán todos los equipos de perforación, y se limpiará adecuadamente el área de ocupación.

Lursailaren orografia berrezarriko da, eta guneko espezieen haziak erein eta landatuko dira, landaretza berrezartzeko, proposatutako Berrezartze Planean aurreikusitako eran.

Se efectuará restitución orográfica del terreno y se revegetará mediante siembra y plantación de especies de la zona, tal y como se contempla en el Plan de Restauración propuesto.

INGURUMENEKO GORABEHEREN PLANA
PLAN DE CONTINGENCIAS MEDIOAMBIENTALES

Ikerketa-lanak egiten diren bitartean, ingurumenean sor daitezkeen arriskuak prebenitu eta zuzentzeko neurriak hartzea proposatzen da; batez ere, honako arlo hauetan:

Durante la ejecución de las labores de investigación, se propone la adopción de medidas encaminadas a prever y a corregir los posibles riesgos medioambientales que puedan surgir, en especial en lo que respecta a:

1.– Suteen aurkako neurriak. Suteen aurkako plan zehatza egingo da, ikerketa-lanen ezaugarrien arabera. Plan horretan, honako helburu hauek bete beharko dira:

1.– Medidas contra incendios. Se elaborará un plan contra incendios específico, en función de las características de las labores de investigación que:

● Ikerketa-lanetan zehar sor daitezkeen arrisku-egoerak prebenitzea, urteko garaiaren arabera eta gune bakoitzeko landaretzaren arabera inguru horretan sor daitezkeen aldaketak kontuan hartuta.

● Prevea las posibles situaciones de riesgo que puedan producirse durante las labores de investigación, contemplando los cambios producidos en el entorno en función de la época del año y en función de la vegetación de cada zona.

● Ezarri beharreko prebentzio-neurriak zehaztea: jardueretan surik ez egitea, su-itzalgailuak era egokian jartzea, erregaiak behar bezala gordetzea, instalazio elektriko egokia, lur-hartuneak...

● Detalle las medidas preventivas a implantar: no realizar fuego durante las actividades, colocación óptima de extintores, correcto almacenamiento de combustibles, adecuación de la instalación eléctrica, tomas de tierra...

● Beharrezko larrialdi-prozedurak ezartzea, azkar eta eraginkortasunez jardun dadin sua itzaltzean, eta, beharrezkoa bada, suhiltzaileei, babes zibilari edo anbulantziei ohartaraz dakien.

● Establezca los procedimientos de emergencia necesarios de forma que se actúe rápida y eficazmente en la sofocación y se avise en caso necesario, a bomberos, protección civil, ambulancias.

2.– Ihesen eta isurketen aurkako neurriak. Neurri horiek kontuan hartuko dira, urak, lurrak edo atmosfera kutsatzeko arriskua, eta, oso zehazki, putzuko erupzio-arriskua eragiten duten lanetan. Horretarako, putzuaren buruan beharrezko prebentzio-ekipamenduak egongo dira, eta aldian-aldian horien iragazgaiztasuna neurtzeko probak egingo dira, sektoreko jardunbideen arabera.

2.– Medidas contra fugas y derrames. Se considerarán, en aquellas labores que supongan riesgo de contaminación para las aguas, los suelos o la atmósfera, y muy particularmente el riesgo de erupciones de pozo. A este fin, la cabeza de pozo contará con los equipos de prevención necesarios, realizándose periódicamente pruebas de estanquidad de los mismos de acuerdo con las prácticas del sector.

● Putzuaren bertikalean lurpeko urak badaude hartu beharreko kautela-neurriak (lehen aipatutakoak) gorabehera, urmael eta areka perimetralak eraikiko dira, eta horietara bideratuko dira gainazalean sor daitezkeen isurketak.

● Al margen de las precauciones a adoptar en relación con la posible presencia de aguas subterráneas en la vertical del pozo, ya citadas anteriormente, se contempla la construcción de balsas y cunetas perimetrales hacia las que se dirigirá cualquier derrame superficial que pudiera producirse.

● Induskatutako putzutik atmosferara isur daitezkeen gasak tratatzeko, detektagailuak jarriko dira, gas toxikorik dagoen ohartarazteko. Halaber, beharrezkoa bada, arazketa-sistemak ere jarriko dira. Gas naturalaren isuria kontrolatzeko, zuzian erreko da.

● En lo que respecta al tratamiento de gases que puedan emitirse a la atmósfera desde el pozo excavado, se colocarán detectores que alertarán de la presencia de gases tóxicos, instalándose sistemas de depuración si fueran necesarios. La emisión de gas natural se controlará produciendo su quema en antorcha.

● Putzua zulatzean edo ekoizpen-probetan sor daitezkeen hidrokarburo likidoak tratatzean, likidook bereizi egingo dira, eta, ondoren, findegira, erretze-instalazio baimendura edo kudeatzaile baimendura bidaliko dira.

● En lo que respecta al tratamiento de hidrocarburos líquidos que se pudieran producir con ocasión de la perforación del pozo o durante pruebas de producción, se procederá a su separación y posterior envío a refinería, instalación de quemado autorizada, o gestor autorizado.

BERREZARTZE-PLANA
PLAN DE RESTAURACIÓN

Aztertutako ikerketa-lanetarako, ukitu ahal izan diren guneak berrezartzeko plan bat planteatu da (ikertu den putzuaren okupazio-gunea eta sarbide berriak). Plan horretan, kontuan hartuko dira instalazioek okupatu dituzten lursailak, bai eta, hala badagokio, egin beharko diren behin-behineko pisten lursailak ere, honako alderdi hauek tartean:

Se plantea para las labores de investigación consideradas, un Plan de Restauración de las zonas afectadas (posibles nuevos accesos y zona de ocupación del pozo de investigación), que tendrá en cuenta los terrenos ocupados por las instalaciones así como los de las pistas provisionales que si se diera el caso haya que realizar y que abarca, los siguientes aspectos:

● Berrezartze edafikoa eta geomorfologikoa. Instalazio guztiak desmuntatu eta hondakin guztiak ezabatutakoan, ukitutako lursailak berrezarri egingo dira, hau da, beren itxura morfologikoa eta osaera edafikoa berrezarri egingo dira, ahalik eta leialen, lehen bezala geratu daitezen. Ondorioz, landaretza-lurra hedatu ondoren, landaretza naturala edo artifiziala berrezartzeko baldintza egokietan egon beharko dira lursailak. Kasu honetan, landaretza-lurra metatuko da, aurreikusitako lur-mugimenduen eta indusketen aurretik.

● Restauración edáfica y geomorfológica. Desmontadas todas las instalaciones y eliminados todos los residuos, se restituirán los terrenos afectados, restaurando su aspecto morfológico y su composición edáfica, lo más fielmente posible, a su estado anterior. Deberán quedar por tanto los terrenos tras el extendido de tierra vegetal, en condiciones adecuadas para su revegetación natural o artificial. Se prevé en este caso el acopio de la tierra vegetal, previo a las excavaciones y movimientos de tierra previstos.

● Landaretza berrezartzea. Egungo landaretza-estalkia bere jatorrizko egoerara berrezarriko da. Horretarako, haziak erein eta landaketak egin beharko dira, ikerketa-lanetan zehar ukitu diren guneetako bakoitzean dauden espezie autoktonoen antzekoak erabilita.

● Revegetación. Se restaurará la cubierta vegetal existente conforme a su condición original. Para ello, se efectuarán siembras y plantaciones con especies autóctonas similares a las existentes en cada una de las zonas que sean afectadas durante las labores de investigación.

Landaretza berrezartzeko erabiliko diren espezieen osaera floristikoa ahalik eta gehien egokituko da gaur egun dagoen horretara, edo egungo habitatetan dauden espezieak ezartzeko erraztasunak jarriko dira.

La composición florística de las especies con las que se realizará la revegetación, bien se ajustará al máximo a la actual, o bien favorecerá la implantación de las especies que constituyen los hábitats actuales.

Landaretza, zehazki, lanak amaitu eta berehala berrezarriko da, haziak erein edo landatzeko egokiena den aldian, hau da: udaberrian edo udazkenean ereingo dira haziak, eta izerdia geldi dagoenean, berriz, jarriko landareak.

La revegetación se realizará, inmediatamente después de terminadas las labores, en el período de siembra y/o plantación más idóneo, es decir, en primavera u otoño las siembras y a savia parada las plantaciones.

Landaretza berrezartzeko lanak era egokian aplikatu eta garatzen direla egiaztatuko da, eta, beraz, haziek edo/eta landareek huts egiten badute, berriz jarri beharko dira. Halaber, beharrezkoak diren ureztatze-lanak egingo dira.

Se verificará la correcta aplicación y desarrollo de la revegetación, realizando las reposiciones de siembras y/o plantaciones fallidas que sean necesarias. También se efectuarán los riegos que sean requeridos.

● Ukitutako azpiegiturak berrezartzea. Lanetan ukitzen diren azpiegitura eta elementu sozioekonomiko guztiak beren jatorrizko egoerara berrezarriko dira: bideak, itxiturak, ureztatze-elementuak, hesiak eta abar.

● Restauración de las infraestructuras afectadas. Todas las infraestructuras y elementos socioeconómicos afectados por las labores serán restaurados o repuestos a su condición original: caminos, cierres, elementos de riego, vallas, etc.

Horren ondorioz, Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako sailburuaren proposamenez, Gobernu Kontseiluak 2018ko urriaren 9an egindako bilkuran proposamena aztertu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Desarrollo Económico e Infraestructuras, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su reunión celebrada el día 9 de octubre de 2018,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Ematen diren ikerketa-baimenen definizioa:

Artículo 1.– Definición de los Permisos de Investigación que se otorgan:

Euskal Autonomia Erkidegoan hidrokarburoak ikertzeko baimen hauek ematea, sei urteko eperako, «Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, SA» eta «Petrichor Euskadi Coöperatief, UA, sucursal en España» sozietateei, titularrak diren aldetik –operadorea Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi SA izango da–. ED50 koordenada geografikoen erpinek mugarritzen dituzte baimen horien eremuak, Greenwich meridianoari dagozkion longitudeekin. Hona hemen baimen horien deskribapenak:

Se otorgan a «Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, S.A.» y «Petrichor Euskadi Coöperatief, UA, sucursal en España», como titulares siendo Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, S,A, el operador, por un periodo de seis años, los permisos de investigación de hidrocarburos localizados en la Comunidad Autónoma del País Vasco, cuyas áreas definidas por vértices de coordenadas geográficas ED50 con longitudes referidas al meridiano de Greenwich, se describen a continuación:

«Lore» baimena, 37.314 hektareakoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatua eta honako muga hauek dituena:

Permiso «Lore», de 37.314 hectáreas, situado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y cuyos límites son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

«Landarre» baimena, 37.314 hektareakoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatua eta honako muga hauek dituena:

Permiso «Landarre», de 37.314 hectáreas, situado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y cuyos límites son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

«Sustraia» baimena, 55.971 hektareakoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatua eta honako muga hauek dituena:

Permiso «Sustraia», de 55.971 hectáreas, situado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y cuyos límites son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2. artikulua.– Konpromisoak eta ikerketa-programa.

Artículo 2.– Compromisos y programa de investigación.

Baimen hau ematearen ondoriozko arriskuak bere gain hartu beharko ditu interesdunak, eta honako hauei loturik egongo da: Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legean xedatutakoari, eta uztailaren 30eko 2362/1976 Errege Dekretuaren bidez onartutako Hidrokarburoen Ikerketa eta Ustiapenari buruzko Araudian xedatutakoari.

El permiso se otorga a riesgo y ventura de los interesados, quedando sujeto a todo lo dispuesto en la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos y al Reglamento sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio.

Indarrean den bitartean, titularrek,«Lore», «Landarre» eta «Sustraia» baimenen baterako gunean, hitz emandako lan eta inbertsioen programa hau jorratuko dute:

Durante el periodo de vigencia, los titulares llevarán a cabo, en el área conjunta de los permisos «Lore», «Landarre» y «Sustraia», el siguiente programa de trabajos e inversiones comprometidos y que consiste en:

Indarraldiko 1. urtea:

1er Año de vigencia:

Baimenak indarrean diren lehen urtean, honako lan hauek egingo dira:

Durante el primer año de vigencia de los permisos, se plantea la realización de las siguientes labores:

EAE-Kantaurialdea Isurialdeko sektore zentralaren gainean dagoen informazio geologikoa biltzea.

Recopilación de la información geológica existente sobre este sector central de la Cuenca Vasco-Cantábrica.

Arroketako laginak hartzea, eta, gero, analisi geokimikoak egitea, honako hauek zehaztuaz: (Ro) Vitrinitaren Erreflektantzia balioak Leco edo Rock Eval aparailuaren bidez; (TOC) Karbono Organikoaren Guztizko edukia; (Tmax) tenperatura maximoa; S1, S2 eta S3 pikoen balioa; (HI) Hidrogenoaren Indizea; eta (OI) Oxigeno Indizea. Azken parametro horiek, Rock Eval-en bidez.

Toma de muestras de roca y posteriores análisis geoquímicos con determinación de los valores de Reflectancia de la Vitrinita (Ro), contenido en Carbono Orgánico Total (TOC) mediante aparato Leco o Rock Eval, temperatura máxima (Tmax), valor de los picos de SI, S2 y S3, Índice de Hidrógeno (HI) e Índice de Oxígeno (01), estos últimos parámetros mediante Rock Eval.

Lurretako ihesen geokimikaren kanpaina. Lurrean dauden gasen laginak hartuko dira, Bizkaiko sinklinal-multzo osoa zeharkatzen duten hainbat profiletan zehar. Lagin bakoitzak dituen hidrokarburo arinak aztertuko dira: metanoa, etanoa, etilenoa, propanoa, propilenoa, isobutanoa eta n-butanoa. Halaber, hidrokarburo horien kontzentrazioetan dauden anomaliak zehaztu ahalko dira.

Campaña de geoquímica de escapes en suelos. Se tomarán muestras de los gases contenidos en el suelo a lo largo de varios perfiles que atraviesen todo el Sinclinorio vizcaíno. Se analizará el contenido de cada muestra en hidrocarburos ligeros: metano, etano, etileno, propano, propileno, isobutano y n-butano, pudiéndose definir anomalías en las concentraciones de estos hidrocarburos.

Indarraldiaren lehen urtean egindako inbertsioa hirurogeita zazpi mila berrehun eta hirurogeita hemeretzi (67.279) eurokoa izango da «Lore» eta Landarre» izeneko baimenetako bakoitzerako, eta ehun mila bederatziehun eta hamazortzi (100.918) eurokoa «Sustraia» izeneko baimenerako.

La inversión realizada durante el primer año de vigencia no será inferior a sesenta y siete mil doscientos setenta y nueve (67.279) euros para cada uno de los permisos denominados «Lore» y «Landarre» y cien mil novecientos dieciocho (100.918) euros para el permiso denominado «Sustraia».

Lortutako emaitzen arabera, indarraldiaren hurrengo urterako aurreikusitako lanak egingo dira, edo baimenei uko egiteko eskatuko da.

En función de los resultados obtenidos, se acometerán los trabajos previstos para el siguiente año de vigencia, o se solicitará la renuncia de los Permisos.

Indarraldiko 2. urtea:

2.° año de vigencia:

Indarraldiko bigarren urtean, honako lan hauek egingo dira:

Durante el segundo año de vigencia, se realizarán los siguientes trabajos:

Zehazten diren ustezko biltegi-arroken (arroka porotsu eta iragazgaitzen) ezaugarri petrofisikoak zehaztea.

Determinación de las características petrofísícas de las potenciales rocas almacén que se definan.

Eskura den informazio sismikoa aztertu eta intereseko lineak birprozesatzea, landa-zintak eskura izanez gero.

Análisis de la información sísmica disponible y reprocesado de las líneas de interés, sí se dispusiera de las correspondientes cintas de campo.

Eskura den interpretazio sismikoa gaurkotzea, birprozesatze berriak interpretatzea, eta lan biok lehendiko beste batzuetan integratzea, objektibo-formazioen sabaiko isobaten planoak prestatuaz.

Actualización de la interpretación sísmica disponible, interpretación de nuevos reprocesados e integración de ambos trabajos con otros ya existentes, generando planos de isobatas del techo de las formaciones objetivo.

Bigarren urtean egingo den inbertsioa ez da izango 1,81 euro-tik beherakoa baimenetako bakoitzean atxikitako hektarea bakoitzeko.

La inversión a realizar durante el segundo año no será inferior a 1,81 euros por hectárea de superficie retenida de cada uno de los Permisos.

Lortutako emaitzen arabera, indarraldiaren hurrengo urterako aurreikusitako lanak egingo dira, edo baimenei uko egiteko eskatuko da.

En función de los resultados obtenidos, se acometerán los trabajos previstos para el próximo año de vigencia o se solicitará la renuncia de los Permisos.

Indarraldiko 3. eta 4. urteak:

3er y 4.° años de vigencia:

Baimenen indarraldiko hirugarren eta laugarren urteetan honako lan hauek egingo dira:

Durante el tercer y cuarto años de vigencia de los Permisos se acometerán las siguientes labores:

Backstripping teknikak erabiliaz, zonako sedimentazioaren eta iraupen eta bilakaera termikoaren historia-modeloa prestatzea eta analizatzea.

Análisis y construcción del modelo de la historia de sedimentación, de subsidencia y evolución térmica de la zona mediante utilización de técnicas de backstripping.

Abiadura-anomaliak zehaztera bideratutako birprozesatzeak gauzatzeko lineak hautatzea. Beharrezko diren birprozesatze bereziak gauzatzea, eta ateratzen diren anomaliak analizatzea.

Selección de líneas para la ejecución de reprocesados orientados a la determinación de anomalías de velocidad. Realización de los reprocesados especiales necesarios y análisis de las anomalías resultantes.

Lehendik diren eta aurretiaz sortu diren datuen bidez, abiadura-anomalien gaineko saiakuntzako emaitzak integratzea. Izan litekeen/litezkeen intereseko zonako/zonetako mugaren kokapena/definizioa zehaztea. Erreserba-lekuko formazio potentzialen sabaiko isobaten planoak prestatzea, edo formazio horien barruko maila espezifikoak zehaztea, baldin eta uste bada objektibo potentzialak izan litezkeela.

Integración de los resultados del ensayo de anomalías de velocidad con los datos previamente generados/existentes. Definición/situación del límite de la(s) posible(s) zona(s) de interés. Generación de planos de isobatas del techo de las potenciales formaciones reservorio, o niveles específicos dentro de dichas formaciones, que se considere puedan ser potenciales objetivos.

Biltegi potentzial gisa definitutako arroken mailei eraginda, zona hautsiak zehaztera bideratutako analisi sismikoak egitea.

Análisis sísmicos orientados a la determinación de zonas fracturadas afectando a niveles de rocas definidas como potenciales almacenes.

Urte horietako bakoitzean egindako inbertsioa ez da izango baimenetako bakoitzean atxikitako azalerako hektarea bakoitzeko hiru euro eta hirurogeita bat zentimo (3,61) aplikatuta aterako litzatekeena baino gutxiago.

La inversión realizada durante cada uno de estos años no será inferior a la que resulte de aplicar tres con sesenta y un (3,61) euros por hectárea de superficie retenida de cada uno de los Permisos.

Urteetako bakoitzean lortutako emaitzen arabera, indarraldiaren hurrengo urterako aurreikusitako lanak egingo dira, edo baimenei uko egiteko eskatuko da.

En función de los resultados obtenidos en cada uno de los años, se acometerán los trabajos previstos para el siguiente año de vigencia, o se solicitará la renuncia de los Permisos.

Indarraldiko 5. eta 6. urteak:

5.° y 6.° años de vigencia:

Indarraldiko urte horietan, honako lan hauek egingo dira:

En estos años de vigencia se llevarán a cabo los siguientes trabajos:

Indarraldiko bosgarren urtean zehar, honako hauek egin beharko dira: esplorazio-putzu baten diseinua, bideragarritasun teknikoari eta ekonomikoari buruzko azterlana, eta proiektatutako obrari buruzko ingurumen-memoria. Betiere, baimenetan egin diren aurretiazko lanetan lortutako emaitzen arabera.

Durante el quinto año de vigencia se realizará el diseño de un pozo exploratorio y estudio de viabilidad técnica y económica, así como la Memoria ambiental de la obra proyectada. Contingente en función de los resultados obtenidos en los trabajos previos que se realicen en los Permisos.

Indarraldiko seigarren urtean eta indarreko baimeneko edozeinetan, esplorazio-putzu bat zulatzea, eta hori burutzea honako hauen araberakoa izango da; baimenean gauzatuko diren lan aurreikusietan lortutako emaitzen eta bideragarritasun tekniko eta ekonomikoari buruzko azterlanen araberakoa, hain justu ere.

Perforación de un pozo piloto de exploración. A realizar en el sexto año de vigencia y en cualquiera de los Permisos en vigor, contingente en función de los resultados obtenidos en los trabajos previos que se desarrollen en los Permisos y de los estudios de viabilidad técnica y económica.

Halaber, indarraldiko seigarren urtean, zundaketa bururatzea eta ekoizpen-saiakuntzak egitea. Betiere, zulatutako putzuaren emaitzen arabera.

Así mismo, en el sexto año de vigencia, completación del sondeo y ensayos de producción. Contingente en función de los resultados del pozo perforado.

Indarraldiko bosgarren eta seigarren urte horietako bakoitzean egin beharreko inbertsioa ez da izango baimenetako bakoitzean atxikitako azalerako hektarea bakoitzeko bederatzi euro eta zentimo bat (9,1) aplikatuta aterako litzatekeena baino gutxiago. Indarraldiko bosgarren urtean lortutako emaitzen arabera, indarraldiaren hurrengo urterako aurreikusitako lanak egingo dira, edo baimenei uko egiteko eskatuko da.

La inversión a realizar durante cada uno de estos años de vigencia, el quinto y el sexto, no será inferior a la que resulte de aplicar nueve con un (9,1) euros por hectárea de superficie retenida de cada uno de los Permisos. En función de los resultados obtenidos en el quinto año de vigencia, se acometerán los trabajos previstos para el siguiente año de vigencia, o se solicitará la renuncia de los Permisos.

Beharrezko duten lanetan ingurumen-inpaktuaren deklarazioa egiteari dagokionez, ingurumen-inpaktua ebaluatzeko aplikatu beharreko arautegian xedatutakoa hartuko da kontuan.

En cuanto a la declaración de impacto ambiental en aquellos trabajos que lo requieran, se estará a lo dispuesto en la normativa de evaluación de impacto ambiental aplicable.

3. artikulua.– Uko-egiteen araubidea.

Artículo 3.– Régimen de renuncias.

Baimen guztiei edo batzuei uko egiten bazaie, osorik edo partzialki, honako hauen arabera jardun beharko da: Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legeko 34. artikuluan xedatutakoaren arabera, eta Hidrokarburoen Ikerketa eta Ustiapenari buruzko uztailaren 30eko 2362/1976 Errege Dekretu bidez onartutako Erregelamenduaren 73. artikuluan xedatutakoaren arabera.

En caso de renuncia total o parcial de todos o alguno de los permisos deberá procederse de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 34 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, y el artículo 73 de Reglamento aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos.

Baimen guztiei edo batzuei osorik uko eginez gero, 2. artikuluan zehaztutako inbertsioak eta lanak egin izana justifikatu beharko du operadoreak, Administrazioak onartzeko moduan justifikatu ere.

En caso de renuncia total de todos o alguno de los permisos, el operador estará obligado a justificar a plena satisfacción de la Administración, la realización de los trabajos e inversiones señalados en el artículo segundo.

4. artikulua.– Preskripzioa eta iraungitzea.

Artículo 4.– Caducidad y Extinción.

Indarrean den legerian ezarritako kausengatik edo dekretu honen bigarren artikulua ez betetzegatik bakarrik deklaratuko da ikerketa-baimena iraungi eta amaitu dela, betiere uztailaren 30eko 2362/1976 Errege Dekretu bidez onartutako Erregelamenduaren 26. artikuluarekin bat etorriaz; eta, bestalde, aipatu Erregelamenduaren 72. eta 73. artikuluetan xedatutakoarekin bat etorriaz jardun beharko da.

La caducidad y extinción de los permisos de investigación será únicamente declarada por las causas establecidas en la legislación aplicable y por la inobservancia del artículo segundo de este Decreto, de acuerdo con el artículo 26 del Reglamento aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, procediéndose conforme a lo dispuesto en los artículos 72 y 73 del citado Reglamento.

5. artikulua.– Beste baimen batzuk.

Artículo 5.– Otras Autorizaciones.

Instalazio eta eremu militarretan eta horien segurtasun-zonetan, Defentsa Nazionalak dituen interesei kalte egin gabe ematen da baimen hau, betiere martxoaren 12ko 8/1975 Legean (Defentsa Nazionalerako intereseko zona eta instalazioei buruzkoan) xedatutakoarekin bat etorriaz. Jarduera bat burutzeko, aldez aurretik beharrezkoa bada ikerketa-zonan egotea edo plataforma finkoak edo antzeko eraikuntzak instalatzea, Defentsa Ministerioari baimena eskatu beharko zaio, zeina eman egingo baita aipatu jarduerek ez badiete kalterik egiten zona hartarako programatutako jarduketa militarrei.

La presente autorización se otorga sin perjuicio de los intereses de la Defensa Nacional en las áreas e instalaciones militares y en las de sus zonas de seguridad, conforme a la Ley 8/1975, de 12 de marzo, sobre zonas e instalaciones de interés para la Defensa Nacional. Previamente a realizar cualquier actuación que precise la permanencia en la zona de investigación, o la instalación de plataformas fijas o construcciones similares, deberá recabarse del Ministerio de Defensa la correspondiente autorización que se concederá siempre y cuando las actuaciones indicadas no perjudiquen las actividades militares programadas para aquella zona.

Halaber, baimen honek ez du eragozten legez exijitu daitezkeen beste baimen-emakida batzuk; batez ere, ingurumen-inpaktua ebaluatzeari buruz indarrean den legerian ezarritakoak.

Asimismo, la presente autorización se otorga sin perjuicio de otras autorizaciones legalmente exigibles, en especial las establecidas en la legislación vigente relativa a la evaluación de impacto ambiental.

6. artikulua.– «Lurra» izeneko ikerketa-baimena atzera botatzea.

Artículo 6.– Desistimiento del Permiso de Investigación denominado «Lurra».

«Lurra» izeneko ikerketa-baimenaren eskaria atzera botatzea onartu da, sustatzaileek eskatuta, 2018ko maiatzaren 24ko idazkian. Baimen horrek 12.438 hektarea ditu, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatzen da, eta honako muga hauek dauzka (ED50 koordenadak):

Se procede a admitir el desistimiento de la solicitud del Permiso de Investigación denominado «Lurra» a instancias de los promotores por escrito de fecha 24 de mayo de 2018, de 12.438 hectáreas, situado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y cuyos límites son (Coordenadas ED50):

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Gaikuntza.
DISPOSICIÓN FINA PRIMERA.– Habilitación.

Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako sailburuari baimena ematen zaio, Dekretu honetan xedatutakoa betetzeko beharrezko diren xedapenak eman ditzan.

Se autoriza a la Consejera de Desarrollo Económico e Infraestructuras para dictar las disposiciones necesarias para el cumplimiento de lo dispuesto en el presente Decreto.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Dekretu hau EHAAn argitaratuko da, eta bertan argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presenta Decreto se publicará en el BOPV y entrará en vigor el día siguiente al de su publicación.

Vitoria-Gasteizen, 2018ko urriaren 9an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 9 de octubre de 2018.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico e Infraestructuras,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental