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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

226. zk., 2017ko azaroaren 27a, astelehena

N.º 226, lunes 27 de noviembre de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5729
5729

EBAZPENA, 2017ko azaroaren 13koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Barakaldoko El Regato ikastetxerako sarbideak berrantolatzeko plan bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 13 de noviembre de 2017, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del plan especial para la reordenación de accesos al colegio El Regato en Barakaldo.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2016ko uztailaren 26an, Barakaldoko Udalak eskabide bat bete zuen, El Regato ikastetxerako sarbideak berrantolatzeko plan bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz.

Con fecha de 26 de julio de 2017, el Ayuntamiento de Barakaldo completó la solicitud para el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de accesos al colegio El Regato en Barakaldo, en adelante el Plan, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabideari Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat atxiki zitzaizkion.

La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2017ko uztailaren 19an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iruditzen zitzaizkien oharrak egiteko, ohar haiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako zuzendaritza, agentzia eta elkarte hauei kontsulta egin zitzaien: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza eta URA Uraren Euskal Agentzia, guztiak ere Eusko Jaurlaritzako erakundeak; Ingurumen Zuzendaritza – Kultura Ondarearen Zerbitzua, Bizkaiko Foru Aldundikoa; Ekologistak Martxan Bizkaia elkartea, pertsona interesduntzat joa izan delako.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 3 de septiembre de 2017, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural; Dirección de Salud Pública y Adicciones; Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático y Agencia Vasca del Agua URA, todos ellos organismos del Gobierno Vasco; Dirección General de Medio Ambiente – Servicio de Patrimonio Natural- de la Diputación Foral de Bizkaia; Ekologistak Martxan Bizkaia, considerada persona interesada.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egoki iruditzen zaizkion ingurumen arloko oharrak egin ditzan.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, URA Uraren Euskal Agentziaren, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostenak jaso dira (erakunde horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak dira).

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se han recibido informes de la Agencia Vasca del Agua URA, de Patrimonio Natural y Cambio Climático y Patrimonio Cultural Vasco, todos organismos del Gobierno Vasco.

Ukitutako administrazio publikoentzako eta interesdunentzako kontsulta-izapidearen emaitza ebazpen honetako eranskinean jasotzen da.

El resultado del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas se recoge en el anexo de este Informe.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan xedatuta dago zer planek eta programak jaso behar duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua.

En la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada.

Aipatu 6.2 artikuluan zehazten dira, besteak beste, zeintzuk pasa behar diren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatu batetik (zeinaren prozedura 29. artikulutik 32.erako bitartean arautzen baita), etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten planak eta programak izanik, 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas que, estableciendo un marco para la autorización en el futuro de proyectos, no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 6.1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, mediante procedimiento regulado en los artículos 29 a 32 siguientes.

Dokumentazio teknikoa eta plan bereziaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Barakaldoko El Regato ikastetxerako sarbideak berrantolatzeko planaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan Especial de accesos al colegio El Regato en Barakaldo y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren Egitura Organikoa eta Funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen hirugarren xedapen iragankorra; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Disposición transitoria tercera de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Barakaldoko El Regato ikastetxerako sarbideak berrantolatzeko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Txosten horrek honako eduki hau du:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial para la reordenación de accesos al colegio El Regato en Barakaldo, en adelante el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plana bereziaren bidez, BI-4743 errepidetik El Regato ikastetxera doazen bideek sortzen dituzten arazoetako bat konpondu nahi da, bide horiek berrantolatuz. Ikastetxe hori izen bera duen auzoan dago, Barakaldoko udalerrian.

El Plan Especial tiene como objetivo la resolución de alguno de los problemas que generan los actuales accesos desde la carretera BI-4743 al Colegio Cooperativa El Regato, sito en el barrio del mismo nombre, en el término municipal de Barakaldo, mediante su reordenación.

Horretarako, bide-korapilo bat biribilgune baten bidez antolatu nahi da hegoaldean, El Regato ikastetxerako sarbideetan dauden arazoak konpontzeko eta gaur egungo sarbidea ikastetxearen ondoko baserrien eremuan sartzeko, mendebaldeko mugan.

Para ello, se prevé ordenar un nudo viario mediante una rotonda, al sur del ámbito, con objeto de resolver los accesos al colegio El Regato, e integrar el vial de acceso actual a los caseríos contiguos al equipamiento docente, en su límite oeste.

Hiru alternatiba proposatu dira. Hauek dira haien arteko desberdintasunak: 1. alternatibak BI-4743 errepiderako bi sarbide proposatzen ditu, bata biribilgunetik eta bestea baserrietara joateko bidetik; 2. alternatiban, ordea, baserrietarako sarbidea biribildunarekin bat eginda dago, BI-4743 errepidearekin lotzeko modu bakarra ematen duelarik, 3. alternatibak bezala, aukeratua izan denak alegia. Baina azken alternatiba horretan ez dago, 2. alternatiban bezala, ikastetxearen mendebaldean dagoen baserrirako sarbiderik.

Se proponen tres alternativas. Las diferencias estriban en que en la alternativa 1 se plantea un doble acceso a la BI-4743, una desde la rotonda y otra desde el vial de acceso a los caseríos; en la alternativa 2 el acceso a los caseríos se integra en la rotonda, permitiendo una única incorporación a la BI-4743, como en el caso de la Alternativa 3, elegida. Sin embargo, en esta última no hay, como en la alternativa 2, un vial de acceso al caserío situado al oeste del colegio.

Arro isurtzailearen isurketaren pasabidearena konpontzeko, drainatze-lan bat egin beharko da, bide azpian dagoenaren luzapen gisa.

Para resolver el paso de la escorrentía de la cuenca vertiente será necesaria la realización de una obra de drenaje, como prolongación a la que existe en la actualidad bajo el vial.

Aurreikusita dago gerora ikastetxearen aparkatze-lekuen eta barneko bideen berrantolaketa egitea, Barakaldoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean aldaketa zehatz bat eginez.

Posteriormente, está prevista la reordenación de los aparcamientos y vialidad interior del colegio, mediante la modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana de Barakaldo.

Planaren jarduera-eremua ikastetxearen mendebaldeko mugan dago, ikastetxearen eta ondoko baserrietarako sarbidearen artean, eta El Regato ikastetxerako sarbideak antolatzeko plan bereziari buruzko fitxategiko informazio-planoen dokumentuaren 2. planoan («Kokapena») dago horren grafikoa (A1 originala, 1:1000 eskala) (Abendua.pdf).

El ámbito del plan se sitúa en el límite oeste del colegio, entre el equipamiento docente y el camino de acceso a los caseríos contiguos y está grafiado en el plano n.º 2 «Emplazamiento», del documento de Planos de información, original A1 escala 1:1000, del archivo Plan Especial Ordenación Accesos colegio El Regato (Diciembre.pdf).

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen du proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua. Planak argi uzten du bi garapen-proiektu egin behar direla: biribilgunea urbanizatzeko proiektua eta biribilgunean eraikitzeko proiektua. Bi kasuetan ez dago aurreikusita legez pasa behar dutenik ingurumen-inpaktua ebaluatzeko prozeduratik.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos y otras actividades. El plan apunta la necesidad de dos proyectos de desarrollo: el Proyecto de Urbanización de la rotonda y el Proyecto Constructivo de la Rotonda; en ambos casos, no se prevé que estén legalmente sometidos al procedimiento de evaluación de impacto ambiental.

b) Zenbaterainoko eragina duen Planak beste plan edo programa batzuetan. Planak eremua antolatu baizik ez du egiten, gerora garatzeko. Horretarako, biribilgunea urbanizatzeko proiektu bat eta biribilgunean eraikitzeko proiektu bat beteko dira, eta hori plan konkurrenteekin bateragarria da. Hori dela-eta esan daiteke ez dutela batere eraginik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros Planes o programas. El Plan se limita a ordenar el ámbito para su posterior desarrollo mediante un Proyecto de Urbanización de la rotonda y posterior Proyecto Constructivo de la misma, siendo compatible con los planes concurrentes, por lo que se puede afirmar que no se causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Plan Bereziaren xedea egokia dela irizten da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen arloko kontsiderazioak integratzeko.

c) Se considera que su objetivo es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Ez da sumatu planak eragindako ingurumen-arazo nabarmenik, ez dagoelako espaziorik, ez ingurumen-babeseko araubideren bat duenik, ez bere kultura-balioengatik nabarmenak diren elementuak dituenik, ez eta ingurumen-arrisku esanguratsurik duenik ere, ez bada arro isurtzailearen isurketaren pasabidearena, drainatze-lan bat eskatuko duelako, gaur egun bide azpian dagoenaren luzapen gisara, baldin eta eragin-eremuan egitekoak diren jarduerak, besteak beste, lurzoruen, paisaiaren, baliabide hidrikoen, landare-estalduraren, hondakinen eta kutsadura akustikoaren arloetako legeria betez egiten badira, eta erabakitako babes- eta zuzenketa-neurriak betetzen badira.

d) No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, dada la falta de espacios con algún régimen de protección ambiental, o con elementos relevantes por sus valores culturales, como también de riesgos ambientales significativos, más allá del paso de la escorrentía de la cuenca vertiente que requerirá la realización de una obra de drenaje, como prolongación a la que existe en la actualidad bajo el vial, y siempre y cuando las actuaciones previstas en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, suelos, paisaje, recursos hídricos, cubierta vegetal, residuos y contaminación acústica, y se implementen las correspondientes medidas protectoras y correctoras establecidas.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko, eta zehatzago esanda, arlo hauetakoa: paisaia, ura, lurzoruak, hondakinak eta airearen kalitatea – akustika.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente, y en concreto: paisaje, aguas, suelos, residuos y calidad del aire – acústica.

2.– Efektuen eta ukitua izan litekeen arearen ezaugarriak: azaleko urak babesteko lurzati ez-urbanizagarria da, Barakaldoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren arabera. Azalera 2.338 m2-koa du, eta kilometro koadro bat baino txikiagoa den arro isurtzaile bateko ibarbide batean dago, Gorostiza urtegiaren ertzean dagoen harizti azidofiloaren orbanaren barruan.

2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada: se trata de una parcela no urbanizable de protección de aguas superficiales, según el PGOU de Barakaldo, con una superficie de 2.338 m2, situada en una vaguada, de una cuenca vertiente inferior al km2, dentro de la mancha de robledal acidófilo existente en la ribera del embalse Gorostiza.

Eremuak eragina du kilometro koadro bat baino txikiagoa den 142.856 m²-ko arlo isurtzailearen azalera duen aldizkako isurketa edo errekasto batean (00 mailako tarteak, Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialean). Hori dela eta, alde bakoitzean 5 metroko zortasuna errespetatu behar da. Gaur egun, isurketa hori Gorostiza urtegira doa (Hezeguneen Inbentarioa. III. Taldea. Hezeguneetako Lurralde Plan Sektoriala), Bizkaiko Labe Garaiek erabilera industriala ematen diote, eta balio ekologiko txikia dauka. Gainera, akuiferoek oso kutsadura-arrisku txikia dute.

El ámbito afecta a una escorrentía intermitente o arroyo menor con una superficie de cuenca vertiente de 142.856 m², inferior a 1 km2 (tramos de nivel 00, en el PTS de Ordenación de Márgenes de Ríos y Arroyos del País Vasco), por lo que debe respetarse una servidumbre de 5 metros a cada lado. Esta escorrentía vierte actualmente al Embalse de Gorostiza (Inventario de Humedales. Grupo III. PTS de Zonas Húmedas), que tiene un uso industrial, por parte de Altos Hornos de Vizcaya, y un bajo valor ecológico. Además, la vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos es muy baja.

Beraz, planak oso eragin txikia izango du ingurune hidrikoan.

Por tanto, la afección del desarrollo del plan sobre el medio hídrico es muy baja.

Inguru horretako gaur egungo landaredian harizti azidofiloa da nagusi.

En este ámbito la vegetación actual es la de robledal acidófilo.

Ingurua bisoi europarraren, arrain arantzatsuaren, Schreiber muskerraren, belatz erromesaren eta baso-igel iberiarraren lehentasunezko banaketarako gisa dago katalogatuta; lehenengo biek kudeaketa-plana dute. Ez da aurreikusten, ordea, eraginik izango duenik Natura 2000 Sarean.

La zona está catalogada como de distribución preferente del Visón europeo, Pez Espinoso, Lagarto verdinegro, Halcón peregrino y rana Patilarga; los dos primeros con plan de gestión. Sin embargo, no se prevén afecciones a Red Natura 2000.

Hala eta guztiz ere, proposamenaren eremuak ez du ingurumen-babeseko araubidea duen espaziorik, ez bere kultura-balioengatik nabarmenak diren elementuak dituenik, ez eta ingurumen-arrisku esanguratsurik duenik ere.

Más allá de lo anterior, el ámbito de la propuesta carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, o con elementos relevantes por sus valores culturales, como también de riesgos ambientales significativos.

Plan bereziaren jardueretatik eratorritako inpakturik ingurumen arlotik nabarmenenak landaretzaren kentzearekin lotuta daudenak dira: neurrizko eragina harizti azidofiloari eta baso misto atlantikoari 1.704 m2-tan. Gainera, neurrizko eraginak aurreikusita daude obra-faserako, paisaian, makinak, materiala, pilaketak, obretarako etxolak, eta abar egongo direlako. Ez dute eraginik jasoko paisaia apartekoek edo bikainek (Ibai-inguruneko sastrakadia. Euskal Autonomia Erkidegoko Paisaia Berezien eta Apartekoen Katalogoa), eta eraginen iraupena mugatua da.

Los impactos derivadas de las actuaciones del plan especial ambientalmente más relevantes son los relacionados con el desbroce de la vegetación: afección moderada al Robledal Acidófilo y Bosque Mixto Atlántico en 1.704 m2. Además, se prevén afecciones moderadas, en fase de obras, sobre el paisaje, por presencia de maquinara, material, acopios, casetas de obras, etc. No se afectan a paisajes singulares o sobresalientes (Matorral en dominio fluvial. Catálogo de Paisajes Singulares y Sobresalientes de la CAPV) y la duración de las afecciones es limitada.

Horregatik ez da aurreikusten eragin nabarmenik izango duenik ingurunean.

Es por ello que no son previsibles efectos ambientales significativos.

Ingurumen-eragin neurrizkoak baino ez dira aurreikusten. Eragin horiei aurre egiteko, lur azpiko hidrologiari, landarediari, paisaiari eta faunari buruzko prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk aurreikusi dira, behar bestekoak eta egokiak, bai eta hileko jarraipen-plan bat ere, obra-fasean egingo dena, haien jarraipena egiteko.

Solo se prevén efectos ambientales moderados, para los que se han previsto algunas medidas preventivas y correctoras, suficientes y adecuadas, respecto a la hidrología subterránea, la vegetación, el paisaje y la fauna, y un plan de seguimiento mensual, durante la fase de obra, para su seguimiento.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Agiri Estrategikoan eta Planean berean jasotakoarekin bat; hauek dira neurri horiek, besteak beste:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan, entre las que destacan las siguientes:

– Ingurumena eta paisaia leheneratzeko proiektua: lanen aurrekontudun memoria bat eta baso helduaren bertako baso-masaren galera konpentsatzeko proposamen bat jaso beharko ditu, ukitutako azaleraren halako bi delarik.

– Proyecto de restauración ambiental y paisajístico: deberá incluir una memoria valorada de los trabajos y una propuesta de compensación por la pérdida de masa forestal autóctona de bosque maduro, con al menos el doble de la superficie afectada.

– Baliabide hidrikoen babesa: aldizka kontrolatzea azaleko uren kutsadura, eta jabari publiko hidraulikoarena eta eremu elkartuena, kutsadura isurketa likidoengatik, solidoengatik edo partikulengatik gertatu bada. Helburua da ziurtatzea bete egiten direla isurketaren baimenaren mugak, eta haien aldizkakotasuna eta parametroak jasota daudela URA Uraren Euskal Agentziari eskatutako baimenean.

– Protección de los recursos hídricos: control periódico de la contaminación de las aguas superficiales y del dominio público hidráulico y zonas asociadas, por vertidos líquidos o sólidos y partículas, con objeto de asegurar el cumplimiento de los límites de la autorización de vertido, cuya periodicidad y parámetros a analizar serán los recogidos en la autorización solicitada a la Agencia Vasca del Agua URA.

– Faunaren igarotzea: drainatze-lan berria uren ibilgu baxuarekin pentsatu beharko da, fauna hortik igaro ahal izateko.

– Paso de fauna: la nueva obra de drenaje deberá proyectarse con un cauce de aguas bajas que permita el paso de la fauna existente.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa: proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak zein garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, uztailaren 28ko 22/2011 Legean (hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzkoa) eta berariazko araudietan aurreikusitakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Hondakin arriskutsuen ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Barakaldoko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 1/2015 Legearen 10.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Barakaldo y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 10.2 de la Ley 1/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: era berean, zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen Errege Dekretuan (otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretua, apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiak obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo kaleak erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Gainera, Planetik eratorritako proiektuen ingurumen-ebaluazioa egiteko jarraibide orokor hauek ezartzen dira:

Además, se establecen como directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan, las siguientes:

– Egiaztatzea ingurumena eta paisaia leheneratzeko proiektua betetzen ari dela. Proiektu horretan jasoko dira lanen aurrekontudun memoria eta baso helduaren bertako baso-masaren galeraren konpentsazioa, ukitutako azaleraren halako bi delarik.

– Verificar el cumplimiento del proyecto de restauración ambiental y paisajístico, que incluya una memoria valorada de los trabajos y la compensación de la pérdida de masa forestal autóctona de bosque maduro, con al menos el doble de la superficie afectada.

– Egiaztatzea aurreikusita dagoela drainatze-lana uren ibilgua baxua denean egitea, fauna hortik igaro ahal izateko.

– Verificar que la obra de drenaje se proyecta con un cauce de aguas bajas que permita el paso de la fauna existente.

– Egiaztatzea errespetatu egiten direla Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialean eta Uren Legean aurreikusitako erretiroak.

– Verificar el respeto a los retiros dispuestos en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV y la Ley de Aguas.

– Egiaztatzea nahitaezko baimenak eskatu egin direla.

– Verificar el requerimiento de las autorizaciones preceptivas.

– Egiaztatzea aurreikusita dagoela aldizka kontrolatzea azaleko uren kutsadura, eta jabari publiko hidraulikoarena eta eremu elkartuena, kutsadura isurketa likidoengatik, solidoengatik edo partikulengatik gertatu bada. Helburua da ziurtatzea bete egiten direla isurketaren baimenaren mugak, eta haien aldizkakotasuna eta parametroak jasota daudela URA Uraren Euskal Agentziari eskatutako baimenean.

– Verificar que se prevé un control periódico de la contaminación de las aguas superficiales y del dominio público hidráulico y zonas asociadas, por vertidos líquidos o sólidos y partículas, con objeto de asegurar el cumplimiento de los límites de la autorización de vertido y cuya periodicidad y parámetros a analizar son los recogidos en la autorización solicitada a la Agencia Vasca del Agua URA.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honen arabera, Barakaldoko El Regato ikastetxerako sarbideen plan bereziak ez diola kale handirik eragiten ingumenari. Beraz, ez pasatu behar ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa pasatu behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, se concluye que el Plan Especial de accesos al colegio El Regato, en Barakaldo, no tiene efectos perjudiciales significativos sobre el medioambiente, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Barakaldoko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Barakaldo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko azaroaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de noviembre de 2017.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVÁN PEDREIRA LANCHAS.

IVÁN PEDREIRA LANCHAS.

I. ERANSKINA
ANEXO I

Ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei egindako entzunaldi-tramitearen emaitza, Barakaldoko El Regato ikastetxerako sarbideak berrantolatzeko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategikoa dela eta.

Resultado del trámite de audiencia a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, en relación con la evaluación ambiental estratégica del Plan Especial de accesos al colegio El Regato en Barakaldo.

Eranskin honetan aztertzen da administrazio publikoei eta interesdunei egindako entzunaldi-tramitean jasotako txostenen edukia, ingurumen-ebaluazio estrategikoaren helburu diren planeko alderdiei dagokienez, hau da, biribilgunea urbanizatzeko proiektutik eta biribilgunea eraikitzeko proiektutik eratorritako ingurumenarekiko eragin posibleei loturiko alderdiekin lotuta.

En el presente Anexo se analiza el contenido de los informes recogidos en el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que se refiere a los aspectos del Plan que son objeto de evaluación ambiental estratégica, es decir, aquellos aspectos relacionados con los posibles efectos sobre el medio ambiente derivado del proyecto de Urbanización de la rotonda y del proyecto Constructivo de la Rotonda.

Txosten tekniko hau idazten ari garen egunera arte hiru txosten hauek jaso ditugu: URA Uraren Euskal Agentziarena, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzarena eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzarena. Hiru erakundeak Eusko Jaurlaritzan daude.

Los informes recibidos, hasta la fecha de redacción del presente informe técnico, son los de la Agencia Vasca del Agua – URA, el de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático y el de Patrimonio Cultural Vasco, todos organismos del Gobierno Vasco.

Segidan, aipatutako txostenetan jasotako gairik nabarmenenak laburtuta daude:

A continuación se resumen las cuestiones más relevantes contenidas en los informes citados:

– Jabari publiko hidraulikoa. Uholde-arriskuak. Uren hartzea eta isurketa.

– Dominio Público Hidráulico. Riesgo de inundabilidad. Captación y vertido.

Eragin handirik ez du izango jabari publiko hidraulikoan. Hala ere, honako puntu hauek hartu behar dira kontuan:

Pese a que no se prevén afecciones relevantes al dominio público hidráulico se establecen algunas consideraciones:

Aldizka kontrolatu behar da efluenteak ibilgu publikora egiten duen isurketa, gurpil-ikuztegian eta dekantazio-sisteman sortzen dena, isurketa-baimenaren mugak betetzen direla ziurtatzeko. Aztertzeko aldizkakotasuna eta parametroak URA Uraren Euskal Agentziari eskatutako baimenean jasota egongo dira.

Se establece la necesidad de un control periódico del vertido a cauce público del efluente, originado tanto en el lavadero de ruedas como del propio sistema de decantación dispuesto, con objeto de asegurar el cumplimiento de los límites de la autorización de vertido. La periodicidad y parámetros a analizar serán los recogidos en la autorización solicitada a la Agencia Vasca del Agua URA.

Gainera, aurreikusitako obretarako ur-hornidura eskatzen bada (ura urtegitik handik isurtzen diren erretenetatik hartuz edo), URAren emakida edo aldi baterako baimena beharko da nahitaez.

Además, en caso de requerirse un suministro de agua para las obras proyectadas, mediante captación al embalse o regatas tributarias, será necesario la preceptiva concesión o autorización temporal de URA.

Era berean, jabari publiko hidraulikoan edo haren zortasun- edo zaintza-eremuetan edozein jarduera gauzatzeko, Uraren Euskal Agentziaren baimena beharko da.

De la misma manera, cualquier actuación en el dominio público hidráulico, como en sus zonas de servidumbre y policía requerirá de previa autorización de la Agencia Vasca del Agua.

Era berean, azaleko uren kutsaduraren kontrol bat egin beharko da, makineriako olioaren nahi gabeko isurketak, soberako hormigoiaren edo partikulen isurketak eta jabari publiko hidraulikoan eta eremu elkartuetan obra-hondakinak gertatzen badira ere.

Así mismo, deberá hacerse un control de la contaminación de las aguas superficiales por vertidos accidentales de aceite de maquinaria, vertidos de hormigón sobrante o partículas y de vertidos de obra en el dominio público hidráulico y zonas asociadas.

– Landare-estaldura (hariztia / baso misto atlantikoa):

– Cubierta vegetal (Robledal / Bosque Mixto Atlántico):

Komeni da bertako harizti-espezietan leheneratzea egitea, baina proiektu horren idazketa, non zehaztuko baitira egiteko diren leheneratze-jarduerak, eremuaren antolamendu xehatuaren fasean sartu beharko litzateke, ondo zaindutako bertako baso-masaren galera garbirik gerta ez dadin; horretarako, gutxienez ukitutako azaleraren halako bi eskatzen da, hau bezalako baso heldu batek lortutako funtzionaltasunaren galera kontuan harturik.

Si bien se estima conveniente la restauración en base a especies propias del robledal, la redacción de dicho proyecto, en el que se definan las actuaciones de restauración ambiental a ejecutar, debería incluirse en esta fase de ordenación pormenorizada del ámbito, buscando que no se produzca una pérdida neta de masa forestal autóctona bien conservada, para lo que se solicita una compensación de al menos el doble de la superficie afectada, considerando la pérdida de funcionalidad alcanzada por un bosque maduro como éste.

– Kultura-ondarea:

– Patrimonio cultural.

Ikusten da kultura-ondareko elementuak falta direla planaren eremuan.

Se constata la falta de elementos de Patrimonio Cultural, en el ámbito del plan.


Azterketa dokumentala


Análisis documental