Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

126. zk., 2016ko uztailaren 4a, astelehena

N.º 126, lunes 4 de julio de 2016


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

ENPLEGU ETA GIZARTE POLITIKETAKO SAILA
DEPARTAMENTO DE EMPLEO Y POLÍTICAS SOCIALES
2903
2903

EBAZPENA, 2016ko maiatzaren 12koa, Laneko eta Gizarte Segurantzako zuzendariarena, Laneko Gatazkak Ebazteko Borondatezko Prozedurei buruzko Lanbide Arteko Akordioa (Preco) aplikatzeko arau berri bat ezartzen duen akordioa erregistratu, argitaratu eta gordailutzeko agintzen duena. Arau berria akordio haren eranskinean azalduko da, 14. arau gisa, izenburu honekin: «Hitzarmen kolektiboek arbitrajepean jartzeko dituzten klausulen bidez ezarritako arbitrajeak» (hitzarmen-kodea: 86099015091990).

RESOLUCIÓN de 12 de mayo de 2016, del Director de Trabajo y Seguridad Social, por la que se dispone el registro, publicación y depósito del Acuerdo por el que se establece una nueva norma de aplicación del Acuerdo Interprofesional sobre procedimientos voluntarios para la solución de conflictos laborales -Preco- que figurará como norma 14 en su anexo, con el título de «Arbitrajes establecidos mediante cláusulas de sometimiento de convenios colectivos» (código de convenio número 86099015091990).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES

Lehenengoa.– 2016ko maiatzaren 5ean, Regcon erregistroan aurkeztu zen aipatutako lanbide arteko akordioaren batzorde paritarioaren akordioari dagokion dokumentazioa, enpresaburuen eta sindikatuen ordezkariek sinatuta.

Primero.- El día 5 de mayo de 2016 se ha presentado en Regcon, la documentación referida al Acuerdo de la Comisión Paritaria del Acuerdo Interprofesional citado, suscrito por las representaciones empresariales y sindicales.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Lehenengoa.– Lan-agintaritza honi dagokio Langileen Estatutuari buruzko Legearen Testu Bateginaren 90.2 eta 90.3 artikuluetan aurreikusitako eskumena (urriaren 23ko 2/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartua; 2015-10-24ko BOE), bat etorriz Enplegu eta Gizarte Politiketako Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 19/2013 Dekretuaren 11.1.i artikuluarekin (2013-04-24ko EHAA), hauei dagokienez: urtarrilaren 25eko 9/2011 Dekretua (2011-02-15eko EHAA) eta Hitzarmen eta Akordio Kolektiboak erregistratu eta gordailutzeari buruzko maiatzaren 28ko 713/2010 Errege Dekretua (2010-06-12ko BOE).

Primero.- La competencia prevista en el artículo 90.2 y 3 del Texto Refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores, Real Decreto Legislativo 2/2015, de 23 de octubre (BOE de 24-10-2015) corresponde a esta autoridad laboral de conformidad con el artículo 11.1 i del Decreto 19/2013, de 9 de abril (BOPV de 24-4-2013) por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Empleo y Políticas Sociales, en relación con el Decreto 9/2011, de 25 de enero (BOPV 15-2-2011) y el Real Decreto 713/2010, de 28 de mayo (BOE de 12-6-2010) sobre registro y depósito de convenios y acuerdos colectivos.

Bigarrena.– Akordioa Langileen Estatutuari buruzko Legearen 85., 88., 89. eta 90. artikuluetan xedatutako eskakizunekin bat etorriz sinatu dute Confebask, ELA, CC.OO., LAB eta UGT sindikatuen ordezkariek.

Segundo.- El acuerdo ha sido suscrito de conformidad con los requisitos de los artículos 85, 88, 89 y 90 de la referenciada Ley del Estatuto de los Trabajadores por las representaciones Confebask, ELA, CC.OO., LAB y UGT.

Horiek horrela, hau,

En su virtud,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Akordioa Euskadiko Hitzarmen eta Akordio Kolektiboen Erregistroan inskribatu eta gordailutzeko agintzea, eta alderdiei jakinaraztea.

Primero.- Ordenar su inscripción y depósito en el Registro de Convenios y Acuerdos Colectivos de Euskadi, con notificación a las partes.

Bigarrena.– Akordioa Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Segundo.- Disponer su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko maiatzaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de mayo de 2016.

Laneko eta Gizarte Segurantzako zuzendaria,

El Director de Trabajo y Seguridad Social,

JOSÉ JAVIER LOSANTOS OMAR.

JOSÉ JAVIER LOSANTOS OMAR.

PRECOREN BATZORDE PARITARIOAREN AKORDIOA, HITZARMEN KOLEKTIBOETAN EZARRITAKO ARBITRAJEAREN MENPEKOTASUN KONPROMISOEN BABESPEKO ARBITRAJEAK TRAMITATZEARI BURUZ.
ACUERDO DE LA COMISIÓN PARITARIA DEL PRECO EN RELACIÓN CON LA TRAMITACIÓN DE ARBITRAJES AMPARADOS EN COMPROMISOS DE SOMETIMIENTO A ARBITRAJE ESTABLECIDOS EN CONVENIO COLECTIVO

ATARIKOA

PREÁMBULO

Preco lanbide arteko Akordioak 2000ko bertsioan zenbait hitzarmen kolektibotan ezarritako araudiei atea irekitzea erabaki zuen, hitzarmen hauen negoziatzaileek Precoko prozedurak bere artikuluetan agertzen ez diren gatazketan aplikatzea edota prozedura horiek Precon aurreikusita ez dauden konpromisoen arabera praktikatzea nahi baitzuten. Honetarako Preco Akordioaren 6. puntuan Akordioan bertan sortutako Batzorde Paritarioari, arrazoizkotzat jotzen dituen hitzarmen edo akordio kolektiboetan ezarritako berezitasunak aho batez onetsi ahal izateko eskumena eman zitzaion. Akordioaren puntu horren arabera, berezitasun horiek onartzearen ondorioz, hitzarmen edo akordio horrek zekarren araudi berezia aurrerantzean Preco akordioaren parte bat izango zen hitzarmen edo akordio haren eraginpeko subjektuentzat, kasu bakoitzean Batzordeak jartzen zituen baldintzen arabera.

El Acuerdo interprofesional Preco en su versión de 2000 decidió abrir una puerta a las regulaciones establecidas en ciertos convenios colectivos, cuyos negociadores pretendían que los procedimientos del Preco se aplicaran a clases de conflictos no comprendidos en su articulado, o se practicaran en virtud de compromisos no previstos en él. A ese objeto en el punto 6 del Acuerdo facultaron a la Comisión Paritaria creada en él para que por unanimidad pueda aprobar las particularidades establecidas en convenios o acuerdos colectivos que considere razonables. Su aprobación comporta según dicho punto del Acuerdo que la regulación específica del convenio o acuerdo pasaba a constituir parte del propio Acuerdo para los sujetos afectados por aquél en las condiciones determinadas en cada caso por la Comisión.

Puntu honen babespean Batzorde paritarioak hitzarmenetako klausula asko aztertu ditu, gehien-gehienetan arbitrajearen menpekotasun konpromisoak, lanbide arteko Akordioan ezarritako arbitrajea gatazka kolektibo batean alderdietako baten gehiengoak hala eskatuta praktikatu ahal izan dadin. Batzordeak klausula horiek berretsi egin izan ditu, enpresako hitzarmenen kasuan edo sektoreko hitzarmen baten batzorde paritarioaren desadostasunetan. Batzordearen 2003ko arautegizko akordio batek –akordio honen indarraldia 2005ean luzatua izan zen eta gaur egun iraungita dago–, honelako berezitasunak onartzeko baldintzatzat, konpromiso hauek barneratzeko behar ziren tresnazko arauak ezarri zituen, arbitrajearen mendean ezarritako gaia zehazteari, jardun beharreko arbitroari eta arbitrajearen nolakotasunari dagokienez, hitzarmen kolektiboak honi guztiari buruzko beharrezko arauak ez zekartzanean.

A su amparo, la Comisión ha ido examinando un número importante de cláusulas de convenios, en su gran mayoría compromisos de sometimiento a arbitraje, a fin de que el establecido en el Acuerdo interprofesional pueda ser practicado a solicitud de la mayoría de una de las dos partes de un conflicto colectivo. La práctica de la Comisión ha sido refrendarlas cuando se trataba de un convenio colectivo de empresa, o de los desacuerdos de las comisiones paritarias de los convenios de sector. Un acuerdo de la Comisión de carácter reglamentario de 2003, cuya vigencia fue prorrogada en 2005 y actualmente está decaída, estableció como condiciones de la aprobación de esta clase de particularidades las reglas instrumentales necesarias para integrar estos compromisos en cuanto a la concreción de la cuestión sometida a arbitraje, la identidad del árbitro o árbitra y la naturaleza del propio arbitraje, cuando el convenio colectivo no contuviera la regulación necesaria sobre ello.

Precoko 6. puntu hau aplikatzearen esperientziaren eraginez, Preco sinatu zuten erakundeek komenigarritzat jo dute arbitrajeko konpromisoko klausula hauek onesteko aurretiaz Batzorde Paritarioak haietako bakoitzaren kasuan esku hartu behar ez izatea, beti ere onartutako irizpidearekin bat datozela, hots: enpresa edo enpresa taldeko hitzarmenetako klausulak edo batzorde paritarioen desadostasunei buruzko sektoreko hitzarmenetako klausulak onartzen dira. Hala ere, Batzordeak bestelako arbitrajeko konpromisoak edo bestelako edukia dakarten klausulak, adibidez Precoko prozedurak banako gatazketan aplikatu ahal izateko aukera, aztertu ahalko ditu 6. puntuaren arabera, bertan aurreikusitako ondoreetarako onetsi ahal izateko.

La experiencia de la aplicación de este punto 6 del Preco ha movido a sus organizaciones firmantes a considerar conveniente que estas cláusulas de compromiso de arbitraje puedan ser admitidas sin necesidad de intervención previa de la Comisión Paritaria respecto de cada una de ellas, siempre que coincidan con el criterio mantenido de aceptar las contenidas en convenios colectivos de empresa o grupo de empresas, o las de convenios de sector que se refieran a desacuerdos de sus comisiones paritarias. Esto no obsta a que otra clase de cláusulas de compromisos arbitrales o de otro contenido, como la posibilidad de aplicar los procedimientos del Preco en conflictos individuales, puedan ser examinadas por la Comisión según el punto 6 para su eventual aprobación a los efectos previstos en él.

Horregatik 2000ko Lanbide arteko Preco Akordioa garatzeko akordio hau, Preco Akordioko 6. puntuaren babesean onartzen da eta dagoeneko argitaraturik dauden aplikazio arauei gehitzen zaie, Precoko 5. puntuak Batzorde Paritarioari ematen dion eskumena erabiliz, Precoko zerbitzuek irizpide horren araberakotzat jotzen dituzten klausulak Batzorde Paritarioak onetsitakotzat jo daitezen eta honelako kasuetan arbitrajearen mendean jarritako gaia, arbitrajearen nolakotasuna eta arbitroa nor den zehazteko modua arautzeko, Precoko arbitraje prozeduraren zalantzarik gabeko menpekotasun konpromisoa ezarri duen hitzarmen kolektiboko klausulan honelakorik zehaztu ez denean.

Por eso se adopta este acuerdo de desarrollo del Acuerdo interprofesional Preco de 2000 al amparo de su punto 6, que se suma a las normas de aplicación ya publicadas en uso de la competencia que le atribuye su punto 5, para que se consideren aceptadas por la Comisión Paritaria las cláusulas que los servicios del Preco consideren ajustadas a ese criterio, y para regular el modo de determinar en estos casos la cuestión sometida a arbitraje, el carácter de éste y la identidad del árbitro o árbitra cuando no se haya hecho en la cláusula del convenio colectivo que haya instituido el compromiso inequívoco de sometimiento al procedimiento de arbitraje del Preco.

Lehenagoko gogoetak aintzat hartuta, Precoko Batzorde Paritarioak 2016ko apirilaren 20an egindako ohiko bileran, Preco Lanbide arteko Akordioa sinatu zuten erakunde guztiak bertan zirela eta bileran zeuden kide guztien aho batezko adostasunez.

A la vista de las consideraciones anteriores, la comisión paritaria del Preco en sesión ordinaria de 20 de abril de 2016 con presencia de todas las organizaciones firmantes del Acuerdo interprofesional Preco y por unanimidad de los asistentes.

Preco lanbide arteko akordioa Aplikatzeko ondorengo araua onetsi du:

Ha aprobado la siguiente norma de aplicación del acuerdo interprofesional Preco:

14.– Hitzarmen kolektiboetako menpekotasun klausulen bidez ezarritako arbitrajeak.

14.- Arbitrajes establecidos mediante cláusulas de sometimiento de convenios colectivos.

1.– Arbitrajea praktikatzea, alderdietako baten gehiengoak hala eskatuta.

1.- Práctica del arbitraje por solicitud de la mayoría de una parte.

Aplikagarria den enpresako edo enpresa taldeko hitzarmen kolektiboan onartutako arbitrajearen menpekotasun konpromisoa dagoenean, mota guztietako gatazka kolektiboetan edo kontsulta aldiko desadostasunetan arbitraje prozedura alderdietako bakarraren gehiengoak hala eskatuta burutuko da.

El procedimiento de arbitraje se llevará a cabo por la solicitud de la mayoría de una sola de las partes cuando exista un compromiso de sometimiento al arbitraje, adoptado en el convenio colectivo de empresa o grupo de empresas que les sea de aplicación, en relación con conflictos colectivos de toda clase o desacuerdos en períodos de consultas.

Halaber, hitzarmen kolektibo batean, hitzarmenaren eremua edozein delarik ere, batzorde paritarioaren barruan dauden gatazkak edo desadostasunak direla-eta, arbitrajearen menpekotasun konpromisoa dagoenean, prozedura alderdietako bakarraren gehiengoak hala eskatuta garatuko da.

Igualmente se desarrollará por la solicitud de la mayoría de una sola de las partes cuando en un convenio colectivo, cualquiera que sea el ámbito de éste, exista un compromiso de sometimiento al arbitraje, en relación con los conflictos o discrepancias existentes en el seno de su comisión paritaria.

Precoko zerbitzuek, hitzarmeneko klausula aurreko bi irizpideetako baten arabera egokitzen bada, eskaera hauek tramitatzeko onartuko dituzte eta klausula Batzorde Paritarioak onartutzat emango da, Precoko 6. puntuaren ondoreetarako.

Los servicios del Preco admitirán a trámite estas solicitudes si la cláusula del convenio colectivo se acomoda a uno de los dos criterios anteriores, cláusula que se considerará aprobada por la Comisión Paritaria a los efectos del punto 6 del Preco.

Konpromisoa dakarren hitzarmen kolektiboa enpresaren gaineko eremuko hitzarmena denean, arbitrajea alderdietako baten gehiengoak hala nahita hasi ahal izateko, beharrezkoa izango da konpromiso hori aurretiaz Lanbide arteko Akordio honen Batzorde Paritarioak homologaturik egotea.

En el caso de que el convenio colectivo en el que se contiene el compromiso sea un convenio supraempresarial, para la iniciación del arbitraje por la voluntad de la mayoría de una sola de las partes será necesario que dicho compromiso haya sido previamente homologado por la Comisión Paritaria del presente Acuerdo Interprofesional.

2.– Arbitrajeko alderdiak.

2.- Partes del arbitraje.

Alderdi izatea mota guztietako gatazka kolektiboetan Precoko 9. puntuaren arabera legitimatutako subjektuei dagokie, Langileen Estatutuko Legeko 87.1 artikuluak aurreikusten duenez, atal sindikalek lehentasuna dutelarik. Kontsulta aldiko desadostasunetan kontsulta aldian esku hartu duten ordezkaritzei dagokie eta hitzarmen kolektiboetako batzorde paritarioen barruan gertatzen direnetan, batzorde paritario hura osatzen duten ordezkaritzei.

La condición de parte corresponderá, en los conflictos colectivos de toda clase, a los sujetos legitimados según el punto 9 del Preco, con la preferencia de las secciones sindicales prevista en el artículo 87.1 de la Ley del Estatuto de los Trabajadores. En los desacuerdos en períodos de consultas, a las representaciones que hayan intervenido en ellos; y en los que se produzcan en el seno de los comisiones paritarias de convenios colectivos, a las representaciones que las compongan.

3.– Arbitrajea praktikatzeko beharrezko zehaztapenak.

3.- Determinaciones necesarias para la práctica del arbitraje.

Arbitrajea eskatu ez duen alderdia dei egin zaion elkarraldira ez badoa, edo elkarraldian egonda, arbitrajearen mendean jartzen den gaiari buruz edo arbitraje laudoak aintzat hartu behar duen zuzenbide ala ekitatezko irizpideari buruz, edo arbitroaren nortasunari buruzko akordiorik lortzen ez bada eta hitzarmen kolektiboak halako kasuetarako aurreikuspenik ez badu, gauza hauek ondorengo arauen arabera zehaztuko dira:

Si la parte no solicitante no concurriere al encuentro al que sea citada o, presente, no se alcanzara acuerdo sobre la cuestión que se somete al arbitraje, o sobre el criterio al que deba ajustarse el laudo arbitral (derecho o equidad), o sobre la identidad del árbitro, y el convenio colectivo no contuviera previsiones para tales casos, estos extremos se concretarán según las reglas siguientes:

a) Gatazka kolektiboetan arbitrajearen mendean jarritako gaia arbitraje eskaeran deskribaturiko desadostasuna izango da. Kontsulta aldiko desadostasunetan, kontsulta aldiaren hasieran enpresaburuen alderdiak pertsonalaren ordezkaritzari planteatutako uzia izango da. Batzorde paritarioetako desadostasunetan, batzordeari planteatu zaion gaia izango da, batzordearen erabakia eskatu duenak adierazi duen moduan.

a) La cuestión sometida al arbitraje consistirá, en los conflictos colectivos, en la controversia descrita en la solicitud de arbitraje. En los desacuerdos en períodos de consultas, en la pretensión empresarial planteada a la representación del personal en el inicio del período de consultas. En los desacuerdos de las comisiones paritarias, en la materia planteada a la comisión en los términos formulados por quien haya solicitado su pronunciamiento.

b) Arbitroak zuzenbideko laudoa eman beharko du; hala ere, arbitroak behar duen hautazkotasun teknikoa izango du, enpresaburuen erabakiak hartzeko legeak eskatzen dituen inguruabarrak aztertzeko edo mota guztietako negoziazio kolektiboetan alderdien desadostasuna bateratzeko.

b) El laudo arbitral deberá dictarse en derecho, sin perjuicio de la discrecionalidad técnica del árbitro que sea precisa para examinar las circunstancias que la ley requiera para la adopción de decisiones empresariales o para integrar el desacuerdo de las partes en toda clase de negociaciones colectivas.

c) Arbitrajea eskatu ez duen alderdia arbitroa izendatzeko ekitaldira ez badoa edo, bertan egonda, Precoko 18. puntuan aurreikusitako moduan izendatzeko lankidetzarik ematen ez badu, lurraldeko zerbitzuak izendapena ekitaldian dauden aurreko zozketaz egingo du, horretarako prozedura tramitatzen den lurraldeari dagokion Precoko arbitroen elkargoan dauden profesionalen zerrenda erabiliz.

c) En caso de que la parte no solicitante no acuda, al acto de designación del árbitro, o hallándose presente no colabore en su designación de los modos previstos en el punto 18 del Preco, el servicio territorial la efectuará por sorteo ante quienes hubieren comparecido, empleando para ello la relación de profesionales integrados en el colegio de árbitros del Preco correspondiente al territorio en que se tramite el procedimiento.

4.– Hitzarmen kolektiboetako baldintzak ez aplikatzeari buruzko arbitrajeak.

4.- Arbitrajes en materia de inaplicación de condiciones de convenio colectivo.

Hitzarmen kolektiboetako klausuletan oinarritutako hitzarmena ez aplikatzearen gaineko desadostasunei buruzko arbitrajeak, Preco Lanbide arteko Akordioko Eranskineko 9. aplikazio arauan ezarrita dauden arauei jarraiki tramitatuko dira.

Los arbitrajes basados en cláusulas de convenios colectivos sobre desacuerdos en materia de inaplicación del convenio se tramitarán según las reglas establecidas en la norma de aplicación 9 del Anexo del Acuerdo interprofesional Preco.

Era berean, Akordio hau Lan Agintaritzaren aurrean erregistratu eta gero dagokion aldizkari ofizialean argitaratzeko behar diren tramite guztiak egitea, Lan Harremanen Kontseiluko buru Tomas Arrieta Heras jaunaren eskuan uztea erabaki da.

Asimismo, se acuerda delegar en el presidente del Consejo de Relaciones Laborales, D. Tomás Arrieta Heras, la realización de cuantos trámites sean necesarios para el registro del presente acuerdo ante la Autoridad Laboral y su posterior publicación en el Boletín Oficial correspondiente.

Confebasken ordezkaria.

Representante de Confebask.

Confebasken ordezkaria.

Representante de Confebask.

UGTren ordezkaria.

Representante de UGT.

ELAren ordezkaria.

Representante de ELA.

LABen ordezkaria.

Representante de LAB.

CC.OO.ren ordezkaria.

Representante de CC.OO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental