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208. zk., 2014ko urriaren 31, ostirala

N.º 208, viernes 31 de octubre de 2014


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
4641
4641

207/2014 DEKRETUA, 2014ko urriaren 21ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoak segurtasun pribatuaren arloan dituen eskumenak arautzen dituena.

DECRETO 207/2014, de 21 de octubre, de regulación del ejercicio de competencias de la Comunidad Autónoma de Euskadi en materia de seguridad privada.

Euskal Autonomia Erkidegoak eskumena du segurtasun pribatuaren sektorean Euskal Autonomia Erkidegoan egiten diren jarduerak kontrolatzeko, Autonomia Estatutuaren eta Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen arabera, zeina berria baita. Euskadiko Segurtasun Publikoaren Sistema antolatzen duen 2012ko ekainaren 28ko 15/2012 Legeak jasotzen ditu eskumen horiek eta segurtasun publikoko politikekin duten lotura.

La Comunidad Autónoma de Euskadi es competente para el control de las actividades del sector de la seguridad privada que se realicen en esta Comunidad Autónoma de conformidad con el Estatuto de Autonomía y lo dispuesto en la nueva Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada. La Ley 15/2012, de 28 de junio, de Ordenación del Sistema de Seguridad Pública de Euskadi se hace eco de dichas competencias y su conexión con las políticas de seguridad pública.

Eskuduntza horiek nola gauzatu antolatzeko asmoz, bere garaian idatzi zen 1996ko abenduaren 24ko 309/1996 Dekretua, une hartan indarrean zegoen araudiak emandako eskuduntzen arabera.

Con el fin de ordenar el ejercicio de dichas atribuciones en su momento se dictó el Decreto 309/1996, de 24 de diciembre, de acuerdo con las atribuciones que le confería la normativa vigente en aquel momento.

Hala ere, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legea berriki onartzeak aldatu egin du funtsean jarduera-sektore horri aplikagarria zitzaion araubidea, arestian aipatutako 1996ko abenduaren 24ko 309/1996 Dekretuak aurreikusitako erregulazioan eraginez. Hortaz, azken hori berrikusi egin behar da.

No obstante, la reciente aprobación de la Ley 5/2014, de 4 de abril, ha modificado sustancialmente el régimen aplicable a dicho sector de actividad, incidiendo en la regulación que contemplaba el citado Decreto 309/1996, de 24 de diciembre, lo cual obliga a su revisión.

Berrikuspen hori beharrezkoa da, bai lege berriak zeregin eta kontrol berriak ezartzen dituelako Euskal Administrazioaren kargura, bai Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistro berri bat sortzera behartzen duelako, Euskal Autonomia Erkidegoak arlo horretan garatu beharreko eskuduntzak zuzen gauzatzeko ezinbesteko tresna gisa.

Tal revisión es precisa tanto porque la nueva ley configura nuevos quehaceres y controles a cargo de la Administración vasca, como porque obliga a la creación de un nuevo Registro de Seguridad Privada de Euskadi, como instrumento indispensable para el ejercicio adecuado de las competencias a desarrollar en esta materia por la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Hortaz, Dekretu honen bidez eguneratzen da segurtasun pribatuaren arloan Euskal Autonomia Erkidegoak dituen berezko eskuduntzen eta atribuzioen kudeaketa-mekanismoen konfigurazioa, eta, era berean, horiek gauzatu behar dituzten Segurtasun Saileko organoak zehazten dira, sektoreari eragiten dion lege-esparru berria kontuan hartuta.

En consecuencia, mediante el presente Decreto se pone al día la configuración de los mecanismos de gestión de las competencias y atribuciones propias de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materia de seguridad privada, así como se determinan los órganos del Departamento de Seguridad a los que corresponde ejercitarlas, teniendo en cuenta el nuevo marco legal que afecta al sector.

Horri jarraikiz, Segurtasuneko sailburuak proposatuta, eta Gobernu Kontseiluak 2014ko urriaren 21ean izandako bileran eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau,

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Seguridad, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 21 de octubre de 2014,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO

1. artikulua.– Helburua.

Articulo 1.– Objeto.

Dekretu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoari dagozkion eskuduntzen gauzatzea erregulatzea, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudia aplikatuta.

Es objeto del presente Decreto la regulación del ejercicio de las competencias que corresponden a la Comunidad Autónoma de Euskadi en aplicación de la normativa estatal sobre seguridad privada.

2. artikulua.– Segurtasun-enpresak, detektibe-bulegoak, prestakuntza-zentroak eta norberak erabiltzeko alarmen zentralak.

Artículo 2.– Empresas de seguridad, despachos de detectives, centros de formación y centrales de alarmas de uso propio.

1.– Autonomia Erkidegoaren berezko eskuduntzen arloan, segurtasun publikoan eskumena duen sailaren zuzendaritza-organoari dagokio egitura organikoaren eta funtzionalaren dekretua zehaztea:

1.– En el ámbito de las competencias propias de la Comunidad Autónoma, corresponde al órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional:

a) Egoitza autonomia-erkidegoan duten eta jarduera-esparrua haren lurraldera mugatuta daukaten segurtasun pribatuko enpresen eta haien ordezkaritzen eraketa baimentzea, edo hala badagokio, gaitzen dituzten erantzukizunpeko aitorpena jasotzea.

a) Autorizar, o, en su caso, recibir la declaración responsable habilitante, la constitución de las empresas de seguridad privada y sus delegaciones, cuando tengan su domicilio en la comunidad autónoma y su ámbito de actuación esté limitado a su territorio.

b) Egoitza autonomia-erkidegoan duten eta jarduera-esparrua haren lurraldera mugatuta daukaten detektibe pribatuen bulegoen eta haien sukurtsalen irekiera gaitzen duten erantzukizunpeko aitorpena jasotzea.

b) Recibir la declaración responsable de apertura de los despachos de detectives privados y de sus sucursales, cuando tengan su domicilio en la comunidad autónoma y su ámbito de actuación esté limitado a su territorio.

c) Egoitza autonomia-erkidegoan duten segurtasun pribatuko langileak prestatzeko zentroen erantzukizunpeko aitorpena jasotzea.

c) Recibir la declaración responsable de los centros de formación del personal de seguridad privada que tengan su sede en la comunidad autónoma.

d) Norberak erabiltzeko alarmen zentral hartzailea baimentzea beren titulartasuneko eta autonomia-erkidegoan kokatutako ondasun higiezinetan edo higigarrietan instalatutako segurtasun-sistemetatik jasotako alarma-seinaleak konektatzeko, hartzeko, egiaztatzeko, eta, hala badagokio, erantzuna emateko eta transmititzeko.

d) Autorizar las centrales receptoras de alarmas de uso propio para la conexión, recepción, verificación y, en su caso, respuesta y transmisión de las señales de alarma que reciban de los sistemas de seguridad instalados en bienes inmuebles o muebles de su titularidad situados en la comunidad autónoma.

e) Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroan ofizioz inskribatzea, aurreko lerrokadetan azaldutako kasuetan, segurtasun-enpresak eta haien ordezkaritzak; detektibe-bulegoak eta haien sukurtsalak; segurtasun pribatuko langileak prestatzeko zentroak eta norberak erabiltzeko zentral hartzaileak, baita gainerako erregistro-datuak, aldaketak eta inskripzioaren baliogabetzea ere.

e) Inscribir de oficio en el Registro de Seguridad Privada de Euskadi, en los casos comprendidos en los párrafos anteriores, las empresas de seguridad y sus delegaciones; los despachos de detectives y sus sucursales; los centros formación del personal de seguridad privada, y las centrales receptoras de uso propio, así como el resto de datos registrales, sus modificaciones y la cancelación de la inscripción.

2.– 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 19.1.f) eta 24.2.f) artikuluetan aurreikusitako kasuetan eman behar diren abal edo kauzio-asegurua lehenengo lerrokadan aipatzen den organoaren esanetara egingo da. Bermea abal gisa emanez gero, Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusian gordailutuko da.

2.– El aval o seguro de caución que deban constituir en los casos previstos en los artículos 19.1.f) y 24.2.f) de la Ley 5/2014, de 4 de abril, se hará a disposición del órgano al que se refiere el párrafo primero. En caso de constituirse la garantía en forma de aval el mismo se depositará en la Tesorería General del País Vasco.

3.– Aurreko lerrokadetan aipatutako organoa eskumenduna da segurtasun-enpresek eta detektibe-bulegoek EAEko administrazioari aurkeztu behar dioten dokumentazioa eta jakinarazpenak jasotzeko, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren arabera. Dokumentazio eta jakinarazpen horiek honako hauek izango dira, besteak beste:

3.– El órgano al que se refieren los párrafos anteriores es competente para recibir la documentación y comunicaciones que, de conformidad con la normativa estatal de seguridad privada, deban las empresas de seguridad y despachos de detectives presentar a la Administración vasca, tales como:

a) Jardueren hasiera-dataren jakinarazpena.

a) La comunicación de la fecha de comienzo de las actividades.

b) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1.c) eta 25.1.h) artikuluetan aurreikusitako jakinarazpenak.

b) Las comunicaciones previstas en los artículos 21.1.c) y 25.1.h) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

c) Segurtasun pribatuko enpresen jarduerei buruzko txostena eta urteko kontuen laburpena, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1.e) artikuluak aipatuak.

c) El informe sobre las actividades y el resumen de las cuentas anuales de las empresas de seguridad privada, al que hace referencia el artículo 21.1.e) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

d) Detektibe-bulegoetako aurreko urteetako jardueren urteko txostena, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 25.1.i) artikuluak aipatua.

d) La memoria anual de actividades del año precedente de los despachos de detectives a la que hace referencia el artículo 25.1.i) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

e) Segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren arabera aurkeztu behar duten beste zeinahi dokumentazio edo jakinarazpen.

e) Cualquier otra documentación o comunicación que deban presentar conforme a la normativa estatal de seguridad privada.

3. artikulua.– Segurtasun pribatuaren arloko jarduerak eta zerbitzuak.

Artículo 3.– Actividades y servicios de seguridad privada.

1.– Autonomia-erkidegoaren berezko eskuduntzen arloan, segurtasun publikoan eskumena duen sailaren zuzendaritza-organoari dagokio egitura organikoaren eta funtzionalaren Dekretua zehaztea, eta legez aurreikusitako kasuetan autonomia-erkidegoan egiten diren segurtasun pribatuaren arloko jardueren eta zerbitzuen baimenak ebaztea. Bereziki, zeregin hauek dagozkio:

1.– En el ámbito de las competencias propias de la Comunidad Autónoma corresponde al órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional, resolver las autorizaciones de las actividades y servicios de seguridad privada que se realicen en la Comunidad Autónoma en los casos legalmente previstos. En particular le corresponde:

a) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 40.2 artikuluan aurreikusitako kasuetan edo baldintzetan suzko armak eramaten dituzten segurtasun pribatuko zerbitzuen prestazioa baimentzea.

a) Autorizar la prestación de los servicios de seguridad privada portando armas de fuego en los supuestos o circunstancias previstos en el artículo 40.2 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

b) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 41.2 artikuluan aurreikusitako zaintza- eta babes-zerbitzuak baimentzea.

b) Autorizar los servicios de vigilancia y protección contemplados en el artículo 41.2 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

c) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 43. artikuluan aurreikusitako babes pertsonaleko zerbitzuak baimentzea, Euskal Autonomia Erkidegoko lurraldean garatzen direnean.

c) Autorizar los servicios de protección personal previstos en el artículo 43 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, cuando se desarrollen en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

d) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 42.2 artikuluaren arabera, bide eta eremu publikoetan edo sarbide publikoa dutenetan irudiak eta soinuak hartzeko segurtasun pribatuaren arloko helburuekin kameren edo bideokameren erabilera baimentzea.

d) Autorizar el uso de cámaras o videocámaras con fines de seguridad privada para tomar imágenes y sonidos de vías y espacios públicos o de acceso público conforme al artículo 42.2 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

e) Segurtasun pribatuari buruzko estatu-araudian aurreikusita dauden eta erkidegoaren lurraldean segurtasun pribatuko jarduerak eta zerbitzuak eskaintzeari buruzkoak diren beste zeinahi baimen edo salbuespen.

e) Cualesquiera otras autorizaciones o exenciones relativas a la prestación de actividades y servicios de seguridad privada en el territorio de la Comunidad autónoma previstas en la normativa estatal sobre seguridad privada.

2.– Babes pertsonaleko zerbitzuak baimentzeko, Ertzaintzaren txostena eskatu ahal izango da, eskatutako zerbitzua gauzatuko den lekuak kontuan izanda. Segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusita dauden eta eraginkortasunez kontrolatzeko beharrezkoa den baimena eta hari buruzko datu guztiak jakinaraziko zaizkio Ertzaintzan dagozkien unitateei.

2.– Para la autorización de servicios de protección personal podrá recabarse informe de la Ertzaintza, teniendo en cuenta los lugares donde tenga que realizarse el servicio solicitado. La autorización, y todos los datos relativos a ella, que sean necesarios para su efectivo control, previstos por la normativa estatal sobre seguridad privada, se comunicarán a las correspondientes unidades de la Ertzaintza.

3.– Lehenengo lerrokadan ezarritakoari kalterik egin gabe, segurtasun publikoan eskumena duen sailburuari dagokio erabakitzea, eskumen autonomikoen baitan, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 41.3 artikuluan aurreikusitako kasuetan zaintza- eta babes-zerbitzuen prestazioei buruz.

3.– Sin perjuicio de lo dispuesto en el párrafo primero, corresponde al Consejero o Consejera del Departamento competente en seguridad pública decidir, dentro de las competencias autonómicas, sobre la prestación de servicios de vigilancia y protección en los supuestos previstos en el artículo 41.3 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

4. artikulua.– Segurtasun-neurriak.

Artículo 4.– Medidas de seguridad.

1.– Autonomia-erkidegoan kokatutako segurtasun-enpresek, detektibe-bulegoek eta industria-, merkataritza- eta zerbitzu-establezimenduek eta -instalazioek hartu beharreko nahitaezko segurtasun-neurriei dagokienez, egitura organikoaren eta funtzionalaren dekretua zehazten duen eta segurtasun publikoan eskumena duen sailaren zuzendaritza-organoari dagokio hau:

1.– En relación con las medidas de seguridad obligatorias a adoptar por empresas de seguridad y despachos de detectives y por establecimientos e instalaciones industriales, comerciales y de servicios sitos en la comunidad autónoma le corresponde al órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional lo siguiente:

a) Segurtasun-neurriak nahitaez hartu behar dituzten eta autonomia-erkidegoan kokatuta dauden industria-, merkataritza- eta zerbitzu-establezimenduak eta -instalazioak baimentzea, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitakoaren arabera beharrezkoa denean.

a) Autorizar los establecimientos e instalaciones industriales, comerciales y de servicios sitos en la comunidad autónoma que estén obligados a adoptar medidas de seguridad cuando sea necesario de conformidad con las previsiones de la normativa estatal sobre seguridad privada.

b) Segurtasun pribatuko erabiltzaileei eta segurtasun-enpresei ezartzea erakundearen, enpresaren edo enpresa-taldearen segurtasun integralaren aurrean segurtasun-zuzendari bat izendatzeko derrigortasuna, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitakoaren arabera beharrezkoa denean.

b) Imponer a usuarios de seguridad privada y empresas de seguridad la obligatoriedad de situar al frente de la seguridad integral de la entidad, empresa o grupo empresarial a un director de seguridad, cuando sea necesario de conformidad con las previsiones de la normativa estatal sobre seguridad privada.

c) Zenbait segurtasun-jardueretarako segurtasun-buru espezifiko bat egon dadin eskatzea.

c) Exigir la existencia de un jefe de seguridad específico para algunas de las actividades de seguridad.

d) Segurtasun-sailen sorkuntzen jakinarazpena jasotzea horretara behartuta ez dauden enpresen eta erakundeen eskutik.

d) Recibir las comunicaciones de creación de departamentos de seguridad por empresas y entidades no obligadas a ello.

e) 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 44. artikuluaren kontuan harturik 5.1.c) eta 5.1.d) artikuluetan aurreikusitako kasuetan segurtasun-gordailuen zerbitzuen prestazioaren derrigortasuna zehaztea.

e) Determinar de la obligatoriedad de la prestación de servicios de depósito de seguridad en los casos previstos en los artículos 5.1.c) y 5.1.d), en atención al artículo 44 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

f) Segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitako aurrerapenaren eta kasuetan, objektu baliotsuen edo arriskutsuen eta leherkorren garraioari eta banaketari buruzko jakinarazpena jasotzea, Ertzaintzan dagokien unitateek gainbegiraketa egin ahal izateko.

f) Recibir la comunicación del transporte y distribución de objetos valiosos o peligrosos y explosivos, con la antelación y en los supuestos previstos en la normativa estatal sobre seguridad privada, con el fin de que las correspondientes unidades de la Ertzaintza puedan hacer la correspondiente supervisión.

g) Oro har zehaztea blindatu gabeko ibilgailuen babesa, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitako kasuetan.

g) Determinar con carácter general la protección de vehículos no blindados en los casos previstos en la normativa estatal sobre seguridad privada.

h) Zaintza egiteko, pertsonak eta ondasunak babesteko, objektu baliotsuak, leherkorrak edo arriskutsuak gordailutu, garraiatu eta banatzeko baimendutako enpresei dagokienez, zehaztea, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitakoaren arabera, zer kasutan bermatu behar duten beren egoitzaren eta zerbitzua ematen duten langileen arteko komunikazioa.

h) Determinar, de acuerdo con lo que dispone la normativa estatal sobre seguridad privada, los supuestos en los que las empresas autorizadas para actividades de vigilancia, protección de personas y bienes, depósito, transporte y distribución de objetos valiosos, explosivos o peligrosos tienen que garantizar la comunicación entre su sede y el personal que los presta.

i) Segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren arabera, segurtasun-neurrien ezarpenari eta funtzionamenduari dagokionez, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitako gainerako esku-hartzeak egitea.

i) Realizar el resto de intervenciones previstas en la normativa estatal sobre seguridad privada en relación a la implantación y funcionamiento de medidas de seguridad conforme a la normativa sobre seguridad privada.

j) Nahitaezko segurtasun-neurrien ezarpena salbuestea horiekin batera gertatzen diren baldintzengatik beharrezkoak ez badira edo desegokiak badira, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren aurreikuspenen arabera.

j) Eximir de la implantación de medidas de seguridad obligatorias cuando las circunstancias que concurran en el caso concreto las hicieren innecesarias o improcedentes, de conformidad con las previsiones de la normativa estatal sobre seguridad privada.

2.– Segurtasun publikoan eskumena duen sailburuordeak modu arrazoituan agindu ahal izango du autonomia-erkidegoan kokatutako industria-, merkataritza- eta zerbitzu-establezimenduek eta -instalazioek eta bertan egin beharreko ekitaldien antolatzaileek segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian ezarritako neurriak hartzea, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 51. artikuluan adierazitako irizpideak kontuan hartuta, titularrari edo antolatzaileari aldez aurretik entzun ondoren.

2.– El Consejero o Consejera del Departamento competente en seguridad pública podrá ordenar, motivadamente, que los titulares de establecimientos o instalaciones industriales, comerciales y de servicios sitos en el territorio de la comunidad autónoma, y los organizadores de eventos a celebrar en el mismo, adopten las medidas de seguridad previstas en la normativa estatal sobre seguridad privada atendiendo a los criterios expresados en el artículo 51 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, previa audiencia del titular u organizador.

3.– Segurtasun-neurriak organo edo organismo publikoetan ezartzea beharrezkoa dela joz gero, egitura organiko eta funtzionalari buruzko dekretua zehazten duen eta segurtasun publikoan eskumena duen saileko zuzendaritza-organoak dagokion proposamena egingo du, eta, babestu beharreko instalazioak edo lokalak mendeko dituzten administrazio-organoarekin edo erakundearekin aldez aurretik adostuta, bidezko ebazpena emango du.

3.– Cuando se considerase necesaria la implantación de medidas de seguridad en órganos u organismos públicos, el órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional, formulará la correspondiente propuesta y, previo acuerdo con el órgano administrativo o entidad de los que dependan las instalaciones o locales necesitados de protección, dictará la resolución procedente.

Autonomia-erkidegoko erakunde komunen eraikin edo instalazio publikoetan babes- eta segurtasun-neurriak ezarriz gero, segurtasun publikoan eskumena duen sailaren zuzendaritza-organoak dagokion ebazpena emango du, eraikin edo instalazio horiek mendeko dituzten zuzendaritza-organoekin aldez aurrekin komunikatu ondoren.

En el caso del establecimiento de medidas de protección y seguridad en edificios e instalaciones públicas pertenecientes a las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma, el órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública, dictará la resolución pertinente, previa comunicación con los órganos directivos de la que aquellos edificios o instalaciones dependan.

5. artikulua.– Lankidetza profesionala.

Artículo 5.– Colaboración profesional.

1.– Ertzaintzak segurtasun-enpresei, detektibe-bulegoei eta segurtasun pribatuko langileei eskatu ahal izango die lankidetzarako betebehar berezia beren eginkizunetan, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian ezarritakoaren arabera.

1.– La Ertzaintza podrá exigir de las empresas de seguridad, los despachos de detectives y el personal de seguridad privada la especial obligación de colaboración en sus funciones con arreglo a lo dispuesto en la normativa estatal sobre seguridad privada.

2.– Ertzaintzak arriskuak ebaluatzea errazteko eta ondorioz babes-neurriak ezartzeko lagungarri den informazioa eman ahal izango die segurtasun pribatuko langileei, beren eginkizunak betetzean. Informazio horretan izaera pertsonaleko datuak baleude, segurtasun publikoarentzat egiazko arriskua dagoenean edo arau-hauste penalak saihesteko baino ezin izango dituzte horiek jakinarazi.

2.– La Ertzaintza podrá facilitar al personal de seguridad privada, en el ejercicio de sus funciones, informaciones que faciliten su evaluación de riesgos y consiguiente implementación de medidas de protección. Si estas informaciones contuvieran datos de carácter personal sólo podrán facilitarse en caso de peligro real para la seguridad pública o para evitar la comisión de infracciones penales.

6. artikulua.– Lankidetza eta partaidetza.

Artículo 6.– Cooperación y participación.

Segurtasun publikoan eskumena duen sailak egokiak diren antolakuntza-neurriak hartuko ditu segurtasun- eta ikerketa pribatuko zerbitzuen eta Ertzaintzaren eta udaltzaingoen arteko koordinazioa bermatzeko, eta horretarako, hau sustatuko du:

El Departamento competente en seguridad pública adoptará las medidas organizativas que resulten adecuadas para asegurar la coordinación de los servicios de seguridad e investigación privadas con los de la Ertzaintza y las policías locales, promoviendo a tal fin:

a) Segurtasun pribatuko enpresei eta langileei jarraibide eta gidalerroak igortzea errazteko komunikazio-kanalak egotea.

a) La existencia de canales de comunicación que faciliten la transmisión de instrucciones y directrices a las empresas y personal de seguridad privada.

b) Gorabehera kritikoetan baterako erantzuna planifikatzea, eta segurtasun pribatuko enpresa eta langileentzako laguntza bilatzea beren eginkizunak betetzean, polizia-indarrekin edo segurtasun publikoko sistemako beste alde batzuekin.

b) La planificación de la respuesta conjunta en incidentes críticos, procurando el auxilio de las empresas y del personal de seguridad privada en el ejercicio de sus funciones a las fuerzas policiales o a otras partes del sistema de seguridad pública.

c) Nahitaezko segurtasun-neurriak eduki behar dituzten jardueretan eta jarduerarako segurtasuna garrantzitsua denetan, segurtasunari buruzko politika publikoetan parte hartzea.

c) La participación en las políticas públicas de seguridad de aquellas actividades relevantes para la misma que deban disponer de medidas de seguridad obligatorias.

d) Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Batzorde Mistoaren jarduera bultzatzea.

d) El impulso de la actuación de la Comisión Mixta de Seguridad Privada de Euskadi.

7. artikulua.– Kontrol-jarduerak.

Artículo 7.– Actuaciones de control.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoak segurtasun pribatuari dagokionez onartutako eskumenen arloan, Ertzaintzari dagokio segurtasun pribatuaren esparruan enpresak, detektibe-bulegoak, horien zerbitzuak edo jarduerak eta horien langileak eta bitartekoak kontrolatzea eta ezartzen diren aginduak eta jarraibideak betetzea. Horretarako, hau dagokio:

1.– En el ámbito de las competencias asumidas por la Comunidad Autónoma de Euskadi en seguridad privada corresponde a la Ertzaintza el control de las empresas, despachos de detectives, de sus servicios o actuaciones y de su personal y medios en materia de seguridad privada y el cumplimiento de las órdenes e instrucciones que se impartan, para lo cual le atañe:

a) Segurtasun pribatuko zerbitzuen prestazio-kontratuen jakinarazpena jasotzea, horiek hasi baino lehenago, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 9.2 artikuluaren arabera.

a) Recibir la comunicación de los contratos de prestación de los distintos servicios de seguridad privada con antelación a la iniciación de los mismos conforme al artículo 9.2 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

b) Euskal Autonomia Erkidegoaren lurraldean detektibe-bulegoek edo haien sukurtsalek egindako ikerketa-zerbitzuen kontratuen jakinarazpena jasotzea.

b) Recibir la comunicación de la celebración de los contratos de servicios de investigación que celebren los despachos de detectives o sus sucursales en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

c) Segurtasun pribatuko enpresek instalatutako sistemen datuak jasotzea eta horietara sartu ahal izatea, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 15. artikuluan ezarritako baldintzetan.

c) Recibir los datos y acceder a los sistemas instalados por las empresas de seguridad privada, en las circunstancias previstas en el artículo 15 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

d) Segurtasun-enpresen aldetik jasotzea eskura dituzten segurtasun pribatuko langileen alten eta bajen jakinarazpenak eta zerbitzuekin lotutako gertakari zehatzak, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1 artikuluan ezarritakoaren arabera, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian ezarritako aurrerapenarekin eta baldintzetan.

d) Recibir por parte de las empresas de seguridad las comunicaciones de las altas y bajas del personal de seguridad privada de que dispongan y las incidencias concretas relacionadas con los servicios, de conformidad con las previsiones del artículo 21.1 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, con la antelación y en las condiciones que se establecen en la normativa estatal sobre seguridad privada.

e) Detektibe-bulegoen eskutik jasotzea, edozein arrazoirengatik bulegoa itxiz gero, kontratuei, ikerketa-txostenei eta erregistro-liburuei buruzko dokumentazio profesionala, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 25.1.j) artikuluak aipatutakoak.

e) Recibir por parte de los despachos de detectives, en caso de cierre del despacho por cualquier causa, la documentación profesional sobre contratos, informes de investigación y libros-registros, a los que hace referencia el artículo 25.1.j) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

f) Segurtasun pribatuko langileen betebeharren betetze-maila egiaztatzea dokumentazio profesionalari eta armen kontserbazioari dagokionez, bai eta delitu edo arau-hauste kasuetan izandako jokaerei dagokienez ere, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 27, 32.1.c), 32.1.d), 32.3, 33.2, 33.3, 34.1, 34.4, 37.4 eta 39.5 artikuluetan ezarritakoaren eta hura garatzeko arauzko araudiaren arabera, eta horien armei dagokienez, arma horiek edukitzeari eta erabiltzeari buruzko estatuko araudiaren arabera.

f) Verificar el cumplimiento de las obligaciones del personal de seguridad privada en cuanto a su documentación profesional y a la conservación de sus armas, y también respecto a sus actuaciones en casos de delito o infracción, de acuerdo con lo que se dispone en los artículos 27, 32.1.c), 32.1.d), 32.3, 33.2, 33.3, 34.1, 34.4, 37.4 y 39.5 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, y en sus normas reglamentarias de desarrollo, y respecto a sus armas, de acuerdo con la correspondiente normativa estatal sobre tenencia y uso de éstas.

g) Segurtasun pribatuko enpresetako ingeniari eta teknikariek, segurtasun-langileek eta prestakuntza-zentroetako irakasleek dagokien akreditazioa dutela egiaztatzea.

g) Verificar que los ingenieros y técnicos de las empresas de seguridad privada, los operadores de seguridad y los profesores de los centros de formación dispongan de su correspondiente acreditación.

h) Bideozaintza-sistemekin egindako grabaketak eskatzea, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 42.4 artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

h) Requerir las grabaciones realizadas por los sistemas de videovigilancia, de conformidad con las previsiones del artículo 42.4 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

i) Alarmen kudeaketa-zerbitzuak kontrolatzea, alarmen zentralen eskutik konexioen eraginkortasunaren dataren jakinarazpena hartzea, alarmen zentralen eskutik alarmen jakinarazpena hartzea eta horiek datozen higiezinerako sartzea dagokiolarik, bai eta salaketa-prozedurak eta alarmen deskonexioa ere alarma faltsuengatik, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitakoaren arabera.

i) Controlar los servicios de gestión de alarmas, correspondiéndole la recepción de la comunicación de la fecha de efectividad de sus distintas conexiones por parte de las centrales de alarmas, la comunicación de las alarmas por parte de las centrales de alarmas y el acceso al inmueble de donde proceden, así como el procedimiento de denuncia y desconexión de alarmas por falsas alarmas previsto en la normativa estatal sobre seguridad privada.

j) Segurtasun-enpresek eskatuta, baimentzea ibilgailu batean armarik gabeko segurtasun-zaindarien eskutik giltzen zaintza-zerbitzuen prestazioa, segurtasun pribatuari buruzko Estatuko araudian aurreikusitako baldintzetan.

j) Autorizar, a petición de la empresa de seguridad, la prestación de servicios de custodia de llaves por vigilantes de seguridad sin armas en un automóvil en los términos previstos en la normativa estatal sobre seguridad privada.

k) Detektibe pribatuen bulegoekin lotuta, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 49.3 artikuluan aipatutako txostena bere esku izatea.

k) Tener a su disposición, en relación con los despachos de detectives privados, el informe a que hace referencia el artículo 49.3 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

l) Detektibe pribatuen bulegoekin lotuta, ikerketa pribatuetan lortutako datuak bere esku izatea, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 49.5 eta 50. artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.

l) Tener a su disposición, en relación con los despachos de detectives privados, los datos obtenidos de las investigaciones privadas conforme a las previsiones de los artículos 49.5 y 50 de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

m) Zirkulatzeko bide espezifikoak eta esklusiboak dituzten garraiobideen zaintza- eta babes-zerbitzuen koordinazioa, baita beharrezkoa den beste zeinahi kasurena ere, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian ezarritakoaren arabera.

m) La coordinación de los servicios de vigilancia y protección de medios de transporte que tengan vías específicas y exclusivas de circulación, y cualesquiera otros en los que sea necesario con arreglo a la normativa estatal sobre seguridad privada.

n) Nahitaezkoa denean, segurtasun-enpresek eta detektibe-enpresek eduki behar dituzten erregistro-liburu orokorren eta espezifikoen diligentziatua, eta segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitako beste zeinahi.

n) El diligenciado, cuando sea obligatorio, de los libros-registro generales y específicos que deban llevar las empresas de seguridad y los despachos de detectives, y cualesquiera otros previstos en la normativa estatal sobre seguridad privada.

ñ) Beharrezkoa izandakoan poligonoetako, urbanizazioetako eta beste leku batzuetako zaintzaileek identifikatutako pertsonak agertzen diren zerbitzu-orriak igortzea, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren aurreikuspenen arabera.

ñ) El libramiento de la hoja de servicio donde conste la identificación de personas por los vigilantes de polígonos, urbanizaciones, u otros lugares en los que fuera necesario con arreglo a las previsiones de la normativa estatal sobre seguridad privada.

o) Segurtasun pribatuko neurriak edukitzera behartuta dauden enpresen, establezimenduen eta instalazioen eta ekitaldien arduradunen eskutik jasotzea dagokion dokumentazioa, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren arabera; hain zuzen, segurtasun-neurriek, bitarteko materialek eta alarma-sistemek erakunde eskumendunen homologazio-eskakizunak betetzen dituztela bermatzen dutenak.

o) Recibir de los responsables de las empresas, establecimientos e instalaciones, y eventos obligados a disponer de medidas de seguridad privada los documentos que sean pertinentes con arreglo a la normativa estatal sobre seguridad privada que garanticen que las medidas de seguridad, medios materiales y sistemas de alarma cumplen con las exigencias de homologación de los organismos competentes.

p) Segurtasun-enpresen, detektibe-bulegoen, segurtasun pribatuko langileen, akreditatutako langileen, prestakuntza-zentroen eta segurtasun pribatuko zerbitzuen erabiltzaileen eskutik jasotzea Ertzaintzak egin beharreko kontrol- eta kudeaketa-jardueretarako beharrezkoak diren beste zeinahi datu.

p) Recibir por parte de las empresas de seguridad, despachos de detectives, personal de seguridad privada, personal acreditado, centros de formación y usuarios de servicios de seguridad privada cuantos otros datos sean necesarios para las actuaciones de control y gestión que deba realizar la Ertzaintza.

q) Segurtasun pribatuari buruzko araudian espezifikoki erregulatutako gainerako kontrol-eginkizunak edo polizia-jarduerei atxikitakoak nahiz horien osagarriak direnak.

q) El resto de funciones de control reguladas específicamente en la normativa sobre seguridad privada o que resulten inherentes o complementarias a la actividad policial.

2.– Kontrol-jarduerak egitean administrazio arau-hauste bat egon daitekeela detektatuz gero, eskudun agintaritzari dagokion prozedura zigortzailea abiarazteko eskatuko diote. Delitu-egitate bat egon daitekeela detektatuz gero, berriz, berehala emango diote horren berri agintaritza judizialari.

2.– Cuando en el ejercicio de las actuaciones de control se detectase la posible comisión de una infracción administrativa, se instará a la autoridad competente para la incoación del correspondiente procedimiento sancionador. Si se tratara de la posible comisión de un hecho delictivo, se pondrá inmediatamente en conocimiento de la autoridad judicial.

8. artikulua.– Ikuskatze-jarduerak.

Artículo 8.– Actuaciones de inspección.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko lurraldean 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 54. artikuluan aurreikusitako ikuskatze-jarduerak Ertzaintzari dagozkio, eta artikulu horretan aurreikusitako jarduerei lotuko zaie.

1.– En el ámbito territorial de la Comunidad autónoma del País Vasco las actuaciones de inspección previstas en el artículo 54 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, corresponden a la Ertzaintza, que se atendrá en sus actuaciones a las previsiones del citado artículo.

Ondorio horretarako, segurtasun-enpresek, detektibe-bulegoek eta segurtasun pribatuko langileek, akreditatutako langileek, segurtasun pribatuko zerbitzuak nahitaez kontratatu behar dituzten establezimenduek, prestakuntza-zentroek, norberak erabiltzeko alarmen zentralek eta zerbitzu horiek kontratatzen dituzten erabiltzaileek beren instalazio eta bitartekoetarako sarbidea erraztu beharko diete Ertzaintzako kideei, ikuskapena egin dezaten, eta erraztasunak eman beharko dizkiete segurtasun-kontratuetan, ikerketa-txostenetan eta erregistro-liburuetan dagoen informazioa eskura dezaten, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian aurreikusitako kasuetan eta moduan.

A tal efecto, las empresas de seguridad y despachos de detectives, el personal de seguridad privada y personal acreditado, los establecimientos obligados a contratar servicios de seguridad privada, los centros de formación, las centrales de alarma de uso propio y los usuarios que contraten dichos servicios, habrán de facilitar a los miembros de la Ertzaintza el acceso a sus instalaciones y medios a efectos de inspección, así como a la información contenida en los contratos de seguridad, en los informes de investigación y en los libros-registro, en los supuestos y forma previstos en la normativa estatal sobre seguridad privada.

2.– Ertzaintzak urteko ohiko ikuskapen-planak ezarriko ditu kontrolatu beharreko jarduerei dagokienez, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudiaren arabera, irregulartasunei buruzko kontrol- edo salaketa-ekintzetatik eratorritako egiaztapen-jarduerei kalterik egin gabe. Egindako ikuskatzearen emaitzarekin akta bat idatziko da.

2.– La Ertzaintza establecerá planes anuales de inspección ordinaria sobre las actividades sujetas a control conforme a la normativa estatal sobre seguridad privada, sin perjuicio de las actuaciones de comprobación que deriven de la acción de control o de denuncias sobre irregularidades. Del resultado de la inspección practicada se levantará un acta.

3.– Segurtasun pribatuaren kontrolaz eta ikuskapenaz arduratzen diren Ertzaintzako kideek dagokion informazioa eskatu eta behin-behineko neurriak hartu ahal izango dituzte 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 55. artikuluan aurreikusitako prozedura zigortzailea ezarri baino lehen, eta berehala emango die horren berri organo eskumendunari, espediente zigortzaileari hasiera emateko. Horiek berretsi, aldatu edo baliogabetu egin beharko dira hamabost eguneko epean gehienez.

3.– Los miembros de la Ertzaintza encargados del control e inspección de la seguridad privada podrán requerir la información pertinente y adoptar las medidas provisionales previas al procedimiento sancionador previstas en el artículo 55 de la Ley 5/2014, de 4 de abril, dando cuenta de ello inmediatamente al órgano competente para la incoación del expediente sancionador, que habrá de ratificarlas, modificarlas o revocarlas en el plazo máximo de quince días.

9. artikulua.– Ahal zigortzailea baliatzea.

Artículo 9.– Ejercicio de la potestad sancionadora.

1.– 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legean ezarritakoarekin bat etorrita, Euskal Autonomia Erkidegoari dagokio lege horren arau-hausteak zigortzea honako kasu hauetan:

1.– De conformidad con lo dispuesto en la Ley 5/2014, de 4 de abril, corresponde a la Comunidad Autónoma de Euskadi la sanción de las infracciones a dicha ley en los siguientes casos:

a) Baimena edo aurretiazko kontrola eta erregistro-inskripzioa autonomia-erkidegoari dagokion segurtasun-enpresek, detektibe-bulegoek, segurtasun pribatuko langileen prestakuntza-zentroek eta norberak erabiltzeko alarmen zentralek egindako arau-hausteak.

a) Infracciones cometidas por empresas de seguridad, despachos de detectives, centros de formación de personal de seguridad privada y centrales de alarma de uso propio cuya autorización o control previo e inscripción registral corresponda a la Comunidad Autónoma.

b) Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako eta segurtasun-neurriak hartzera behartutako establezimendu eta instalazioek egindako arau-hausteak.

b) Infracciones cometidas por establecimientos e instalaciones obligados a adoptar medidas de seguridad ubicados en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

c) Autonomia-erkidegoaren lurraldean zerbitzuak eskaintzen dituzten segurtasun pribatuko jarduerei, zerbitzuei eta funtzioei buruzko beste zeinahi motatako arau-hausteak, hain zuzen, segurtasun-enpresek, detektibe-bulegoek, segurtasun pribatuko langileek, akreditatutako langileek eta borondatez edo nahitaez segurtasun pribatuko zerbitzuak edo neurriak kontratatzen dituztenek eginak.

c) Cualquier otro tipo de infracción relativa a actividades, servicios y funciones de seguridad privada que se presten en el ámbito territorial de la comunidad autónoma, por empresas de seguridad, despachos de detectives, el personal de seguridad privada o personal acreditado, o por quienes contraten servicios o adopten medidas de seguridad privada de forma voluntaria u obligatoria.

2.– Segurtasun publikoan eskumena duen sailaren egitura organikoaren eta funtzionalaren Dekretuak ezarriko ditu bere zein zuzendaritza-organori dagokion ahal zigortzailea gauzatzea, baita kautelazko neurriak eta prozedura zigortzailearen instrukzioa hastea eta hartzea ere.

2.– El Decreto de estructura orgánica y funcional del Departamento competente en seguridad pública determinará los órganos directivos del mismo a los que corresponda el ejercicio de la potestad sancionadora, así como la incoación y adopción de medidas cautelares y la instrucción del procedimiento sancionador.

10. artikulua.– Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroa.

Artículo 10.– Registro de Seguridad Privada de Euskadi.

1.– Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroa sortzen da bere egitura organikoaren eta funtzionalaren dekretua zehazten duen eta segurtasun publikoan eskumena duen sailaren zuzendaritza-organoari atxikita.

1.– Se crea el Registro de Seguridad Privada de Euskadi adscribiéndose al órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional.

2.– Ofizioz inskribatuko dira, dagokien baimenak eman, edo, hala badagokio, erantzukizunpeko aitorpenak aurkeztu ondoren, edo nahitaezko gaikuntzak lortu ondoren:

2.– Se inscribirán de oficio, una vez concedidas las pertinentes autorizaciones o, en su caso, presentadas las declaraciones responsables, u obtenidas las preceptivas habilitaciones:

a) Gizarte-egoitza Euskal Autonomia Erkidegoan duten eta jarduera-eremua lurralde horretara mugatuta duten segurtasun-enpresak eta haien ordezkaritzak.

a) Las empresas de seguridad y sus delegaciones que tengan su domicilio social en la Comunidad Autónoma del País Vasco y el ámbito de actuación limitado a este territorio.

b) Gizarte-egoitza Euskal Autonomia Erkidegoan duten eta jarduera-eremua lurralde horretara mugatuta duten detektibe pribatuen bulegoak eta haien sukurtsalak.

b) Los despachos de detectives privados y sus sucursales que tengan su domicilio social en la Comunidad Autónoma del País Vasco y el ámbito de actuación limitado a este territorio.

c) Egoitza Euskal Autonomia Erkidegoan duten segurtasun pribatuko langileen edo langilegaien prestakuntza-zentroak.

c) Los centros de formación de aspirantes o de personal de seguridad privada que tengan su sede en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

d) Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuta dauden eta jarduera-eremua lurralde horretara mugatuta duten norberak erabiltzeko alarmen zentralak.

d) Las centrales de alarmas de uso propio sitas en el territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con ámbito de actuación limitado a este territorio.

e) Inskribatutako segurtasun-enpresei eta detektibe pribatuen bulegoei eragiten dieten aldaketak, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1.c) eta 25.1.h) artikuluetan aipatutako erregistro-datuei dagokienez.

e) Los cambios que afecten a las empresas de seguridad y los despachos de detectives inscritos, en relación con los datos registrales a los que se refieren los artículos 21.1.c) y 25.1.h) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

3.– Era berean, Erregistroan inskribatuko dira datu hauek, autonomia-erkidegoan zerbitzua eskaintzen duten segurtasun pribatuko zerbitzuei dagokienez:

3.– Igualmente, se inscribirán en el Registro los datos siguientes cuando se refieran a servicios de seguridad privada que se presten en el ámbito territorial propio de la comunidad autónoma.

a) Segurtasun informatikoko jarduerak egiten dituzten enpresen datuak, segurtasun pribatuari buruzko estatuko araudian ezarritakoaren arabera.

a) Los datos de las empresas que realicen actividades de seguridad informática, de acuerdo con lo dispuesto en la normativa estatal sobre seguridad privada.

b) Segurtasun pribatuaren arloan ezarritako zigorrak.

b) Las sanciones impuestas en materia de seguridad privada.

c) Kontratuen eta haien aldaketen jakinarazpenak.

c) Las comunicaciones de los contratos y sus modificaciones.

d) Segurtasun-enpresen aldetik egindako jakinarazpenak segurtasun pribatuko langileen altei eta bajei buruzkoak eta eskaintzen dituzten zerbitzuekin lotutako gertakari zehatzei buruzkoak, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1.c) artikuluaren arabera.

d) Las comunicaciones por parte de las empresas de seguridad de las altas y bajas del personal de seguridad privada, y las incidencias concretas relacionadas con los servicios que prestan, de conformidad con el artículo 21.1.c) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

e) Euskadin segurtasun pribatua kontrolatzeko eta kudeatzeko beharrezkoak diren beste zeinahi datu.

e) Cuantos otros datos sean necesarios para las actuaciones de control y gestión de la seguridad privada en Euskadi.

4.– Administrazio Elektronikoari buruzko 2012ko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuan aurreikusitakoaren arabera, segurtasun-enpresek egindako kontratuei eta horien aldaketei, segurtasun pribatuko langileen altei eta bajei, eta eskaintzen dituzten zerbitzuekin lotutako gertakari zehatzei buruzko jakinarazpenak eta kontrol- eta kudeaketa-jardueretarako beharrezkoak diren eta aurrekoekin lotuta dauden beste datu batzuen jakinarazpenak Egoitza Elektronikoaren helbide honen bidez baino ez dira egingo: https://euskadi.net

4.– De conformidad con lo previsto en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, las comunicaciones por parte de las empresas de seguridad de los contratos y sus modificaciones, de las altas y bajas del personal de seguridad privada, y las incidencias concretas relacionadas con los servicios que prestan, y de otros datos relacionados con los anteriores que sean necesarios para las actuaciones de control y gestión, se realizará exclusivamente a través de la dirección electrónica de la Sede Electrónica https://euskadi.net

5.– Erregistroan ezin izango da inskribatu enpresarik, baldin eta haren izena bat badator edo nahastu egin badaiteke lehendik izena emanda dagoen beste baten izenarekin edota herri-administrazioen organoen edo dependentzien izenarekin, edota izena jarduera berdinetarako edo antzekoetarako aurretik izena emandako marka batekin bat datorrenean edo nahastera eraman dezakeenean, titularrak hala eskatzean edo adostasuna ematean izan ezik.

5.– No podrá inscribirse en el registro ninguna empresa cuya denominación coincida, o pueda inducir a error o confusión, con la de otra ya inscrita o con la de órganos o dependencias de las administraciones públicas, o cuando coincida o pueda inducir a confusión con una marca anterior registrada para actividades idénticas o semejantes, salvo que se solicite por el titular de la misma o con su consentimiento.

6.– Segurtasun pribatuko enpresak, detektibe-bulegoak, segurtasun pribatuko langileak prestatzeko zentroak eta norberak erabiltzeko alarmen zentralak direla-eta, gai honi buruzko erregistro-idazpenak baino ez dira publikoak izango: izenari edo sozietatearen izenari buruzkoak, egoitzari buruzkoak, identifikazio fiskaleko zenbakiari buruzkoak, eta jarduera batzuei buruzkoak (baimenduta dutenak edo haien gaineko erantzukizunpeko aitorpena dutenak).

6.– El registro es público exclusivamente en cuanto a los asientos referentes a la denominación o razón social, domicilio, número de identificación fiscal y actividades en relación con las cuales estén autorizadas o hayan presentado la declaración responsable las empresas de seguridad privada, despachos de detectives, centros de formación del personal de seguridad privada y centrales de alarmas de uso propio.

7.– Erregistroak inskribatzen dituzten segurtasun pribatuko enpresen gainean egiten dituzten inskripzioen eta oharren datuak jakinarazi beharko dizkio Segurtasun Pribatuaren Erregistro Nazionalari, baita haien aldaketak eta ezeztapenak ere.

7.– El registro comunicará al Registro Nacional de Seguridad Privada los datos de las inscripciones y anotaciones que efectúen sobre las empresas de seguridad privada que inscriban, así como sus modificaciones y cancelaciones.

11. artikulua.– Ohorezko aipamenak.

Artículo 11.– Menciones honoríficas.

1.– Bere betebeharrak betetzean nabarmentzen diren segurtasun pribatuko langileei Segurtasun Saileko ohorezko aipamenak eman ahal izango zaizkie.

1.– El personal de seguridad privada que sobresalga en el cumplimiento de sus obligaciones, podrá ser distinguido con menciones honoríficas por el Departamento de Seguridad.

2.– Aipamen horiek ofizioz edo partikularren, langileen enpresen edo segurtasun pribatuarekin zerikusia duten beste erakunde batzuen ekimenez eman ahal izango dira. Hain justu, egitura organiko eta funtzionalari buruzko dekretua zehazten duen eta segurtasun publikoan eskumena duen saileko zuzendaritza-organoak emango du, interesatuari aldez aurretik ofizialki jakinarazi ondoren.

2.– Estas menciones podrán concederse de oficio o a iniciativa de particulares, de las empresas a las que pertenezca el personal, o de otras entidades relacionadas con la seguridad privada, otorgándose por el órgano directivo del Departamento competente en seguridad pública que determine su Decreto de estructura orgánica y funcional, previa comunicación oficial al interesado.

3.– Segurtasun pribatuko langileei ez ezik, segurtasun pribatuaren sektorearekin edo jarduerekin lotutako edo haiekin zerikusia duten pertsona fisiko edo juridikoei ere eman ahal izango zaizkie aipamenak.

3.– Además de al personal de seguridad privada, podrán también concederse menciones a personas, físicas o jurídicas, relacionadas o vinculadas con el sector o actividades de la seguridad privada.

4.– Ohorezko aipamenak emango dira arriskugarritasun, nekagarritasun, ekimen profesional edo gizarte-garrantzi bezeria kontuan hartuta.

4.– Las menciones honoríficas se otorgarán teniendo en cuenta la especial peligrosidad, penosidad, iniciativa profesional o trascendencia social.

12. artikulua.– Erakundeen arteko lankidetza.

Artículo 12.– Cooperación interinstitucional.

1.– Segurtasun publikoan eskumena duen sailak lankidetza- eta koordinazio-mekanismoen ezarpena sustatuko du segurtasun pribatuan eskumena duten beste administrazio batzuekin.

1.– El Departamento competente en seguridad pública promoverá el establecimiento de mecanismos de colaboración y coordinación con otras administraciones competentes en materia de seguridad privada.

2.– Halaber, baterako informazio-, kontrol- eta ikuskatze-mekanismoen ezarpena bultzatuko du zergen, lanaren eta gizarte-segurtasunaren arloan eskumena duten organoekin segurtasun pribatuko enpresei dagokienez, iruzurra eta intrusismoa saihesteko.

2.– Igualmente promoverá el establecimiento de mecanismos de información, control e inspección conjunta con los órganos competentes en materia tributaria, laboral y de seguridad social en relación con las empresas de seguridad privada para evitar el fraude y el intrusismo.

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Segurtasun publikoan eskumena duen sailburuordeak urtero emango dio sektorearen funtzionamenduaren berri Eusko Jaurlaritzari, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 21.1.e) eta 25.1.i) artikuluen aurreikusitakoaren arabera.

El Consejero o Consejera del Departamento competente en seguridad pública dará cuenta anualmente del funcionamiento del sector al Parlamento Vasco, conforme a las previsiones de los artículos 21.1.e) y 25.1.i) de la Ley 5/2014, de 4 de abril.

LEHEN XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA PRIMERA

Dekretu hau indarrean sartzean Euskal Autonomia Erkidegoko Segurtasun Enpresen Erregistroan inskribatutako dauden segurtasun-enpresak automatikoki inskribatuta geratuko dira Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroan, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legean eta hura garatzeko araudietan ezarritako betebeharretara edo eskakizunetara egokitzeko beharrari kalterik egin gabe.

Las empresas de seguridad que a la entrada en vigor del presente Decreto, se encontrasen inscritas en el Registro de Empresas de Seguridad de la Comunidad Autónoma del País Vasco quedarán automáticamente inscritas en el Registro de Seguridad Privada de Euskadi, sin perjuicio de su obligación de adecuarse a los requisitos o exigencias establecidos en la Ley 5/2014, de 4 de abril, y en sus normas de desarrollo.

BIGARREN XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA SEGUNDA

Dekretu hau indarrean sartzean Barne Ministerioak baimenduta dauden eta Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuta dauden segurtasun pribatuko langileen prestakuntza-zentroak Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroan inskribatuko dira, 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legean eta hura garatzeko araudietan ezarritako betebeharretara edo eskakizunetara egokitzeko beharrari kalterik egin gabe.

Los centros de formación de personal de seguridad privada sitos en la Comunidad Autónoma de Euskadi, que a la entrada en vigor del presente Decreto, estuviesen autorizados por el Ministerio de Interior se inscribirán en el Registro de Seguridad Privada de Euskadi, sin perjuicio de su obligación de adecuarse a los requisitos o exigencias establecidos en la Ley 5/2014, de 4 de abril, y en sus normas de desarrollo.

HIRUGARREN XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA TERCERA

Segurtasun publikoaren arloko sailburuordearen aginduaren bidez zehaztuko da dekretu honen 10.4 artikuluan aurreikusitako betebeharrak noiztik aurrera eskatu ahal izango diren.

Mediante Orden del Consejero o Consejera en materia de seguridad pública se determinará el momento a partir del cual serán exigibles las obligaciones previstas en el artículo 10.4 de este Decreto.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratzen da 1996ko abenduaren 24ko 309/1996 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoak segurtasun pribatuaren arloan dituen aginpideak arautzen dituena.

Queda derogado el Decreto 309/1996, de 24 de diciembre, por el que se asumen las competencias de la CAPV en materia de seguridad privada.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Segurtasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen 2013ko apirilaren 9ko 194/2013 Dekretuaren agindu hauek aldatzen dira:

Se modifican los siguientes preceptos del Decreto 194/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Seguridad:

1.– Segurtasuneko sailburuaren eskuduntzei buruzko 4. artikuluko 2. lerrokadaren k) idatzi-zatia honela idatzita geratuko da:

1.– La letra k) del párrafo 2 del artículo 4, relativo a las atribuciones del Consejero o Consejera de Seguridad, queda redactada como sigue:

«k) Segurtasun pribatuaren arloan, segurtasun pribatuagatik zaintza- eta babes-zerbitzuen prestazioa erabakitzea Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen 41.3 artikuluan aurreikusitako kasuetan; segurtasun pribatuko zerbitzuetan hirugarrenei kalteak sor diezazkieketen edo herritarren segurtasuna arriskuan jar dezaketen bitarteko material edo teknikoak erabiltzea, lege horren 8.5 artikuluan ezarritakoaren arabera; segurtasun-neurriak har daitezen agintzea, lege horren 51. artikuluaren arabera, eta, halaber, baimenen, gaikuntzen eta erantzukizunpeko aitorpenen iraungipen-zigorrak ezartzea Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legeko arau-hausteengatik».

«k) En materia de seguridad privada, decidir la prestación de servicios de vigilancia y protección por la seguridad privada en los casos contemplados en el artículo 41.3 de la Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada; prohibir la utilización en los servicios de seguridad privada de medios materiales o técnicos que pudieran causar daños o perjuicios a terceros o poner en peligro la seguridad ciudadana, conforme a lo previsto en el artículo 8.5 de dicha ley; ordenar la adopción de medidas de seguridad conforme al artículo 51 de dicha Ley, así como la imposición de las sanciones de extinción de las autorizaciones, habilitaciones y declaraciones responsables por infracciones a la Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada.»

2.– Segurtasuneko sailburuaren eskuduntzei buruzko 13. artikuluko 3. lerrokadaren d) idatzi-zatia honela idatzita geratuko da:

2.– La letra d) del párrafo 3 del artículo 13, relativo a las atribuciones del Viceconsejero o Viceconsejera de Seguridad, queda redactada como sigue:

«d) Segurtasun pribatuaren arloan, lankidetza-mekanismoak eta -prozedurak ezartzea Ertzaintzaren eta segurtasun pribatuaren sektorearen artean; jarduketa nabarmenak ohorezko aipamenekin nabarmentzea, eta, era berean, beste organo batzuei esleitu gabeko Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legeko arau-hauste oso larriengatik zigorrak ezartzea».

«d) En materia de seguridad privada, establecer mecanismos y procedimientos de colaboración entre la Ertzaintza y el sector de la seguridad privada; distinguir las actuaciones notables con menciones honoríficas, así como la imposición de sanciones por infracciones muy graves a la Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada no atribuidas a otros órganos.»

3.– Segurtasuneko sailburuaren eskuduntzei buruzko 13. artikuluko 3. lerrokadaren 3) idatzi-zatia honela idatzita geratuko da:

3.– La letra e) del párrafo 3 del artículo 13, relativo a las atribuciones del Viceconsejero o Viceconsejera de Seguridad, queda redactada como sigue:

«e) Pertsonen, eraikinen, instalazioen, jardueren eta interes bereziko objektuen segurtasuna planifikatzea eta koordinatzea, neurriak hartzea proposatuz. Autonomia-erkidegoko erakunde komunen eraikin eta instalazio publikoetan babes- eta segurtasun-neurrien ezarpena ebaztea eta organo edo erakunde publikoetan segurtasun-neurrien ezarpena proposatzea eta adostea, horiek menpekoak dituzten erakundeekin aldez aurretik adostuta. Interes publikokoa denean, mehatxua edo jazarpena jasaten duten pertsona edo erakundeak babesteko zerbitzua planifikatzea eta koordinatzea, bai polizia-zerbitzu publikoaren bitartez, bai berariaz horretarako kontratatutako segurtasun-zerbitzu pribatuak erabiliz, horretarako beharrezkoak diren jarraibideak emanez».

«e) Planificar y coordinar la seguridad de las personas, edificios, instalaciones, actividades y objetos de especial interés, proponiendo la adopción de medidas. Resolver el establecimiento de medidas de protección y seguridad en edificios e instalaciones públicas pertenecientes a las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma y proponer y acordar la implantación de medidas de seguridad en órganos u organismos públicos previo acuerdo con la entidad de los que dependan. Cuando resulte de interés público planificar y coordinar la prestación de servicios de protección a personas o entidades objeto de amenazas o persecución, a través del servicio público policial o de servicios privados de seguridad contratados al efecto, impartiendo al efecto las instrucciones que fueran necesarias.»

4.– Ertzaintzaren zuzendariaren eskuduntzei buruzko 17. artikuluko h) letra honela idatzita geratuko da:

4.– La letra h) del artículo 17, relativo a las atribuciones del Director o Directora de la Ertzaintza, queda redactada como sigue:

«h) Segurtasun pribatuaren arloan autonomia-erkidegoaren berezko eskuduntzen gauzatzea, Segurtasun Sailaren beste organo batzuei agindu gabekoak, eta izendatu ahal izan zaizkion beste zeinahi, bai berariazkotasunagatik, bai Ertzaintzari esleitutako eginkizunen edo zerbitzuen atxikipenagatik edo osagarritasunagatik. Halaber, Euskadiko Segurtasun Pribatuaren Erregistroa eramatea dagokio».

«h) El ejercicio de las atribuciones propias de la Comunidad Autónoma en materia de seguridad privada no encomendadas a otros órganos del Departamento de Seguridad, así como cuantas otras le puedan corresponder bien por su especificidad o bien por su inherencia o complementariedad con las funciones o servicios atribuidos a la Ertzaintza. Le corresponde igualmente la llevanza del Registro de Seguridad Privada de Euskadi»

5.– Ertzaintzaren zuzendariaren eskuduntzei buruzko 17. artikuluko j) letra honela idatzita geratuko da:

5.– La letra j) del artículo 17, relativo a las atribuciones del Director o Directora de la Ertzaintza, queda redactada como sigue:

«j) Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legearen arau-hauste larri eta arinengatik zigorrak ezartzea».

«j) La imposición de sanciones por infracciones graves y leves a la Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada.»

6.– Segurtasun Koordinazioaren zuzendariaren eskuduntzei buruzko 18. artikuluko 3. lerrokadaren c) idatzi-zatia honela idatzita geratuko da:

6.– La letra c) del párrafo 3.º del artículo 18, relativo a las atribuciones del Director o Directora de Coordinación de Seguridad, queda redactada como sigue:

«c) Herritarren Segurtasuna babesteari buruzko 1992ko otsailaren 21eko 1/1992 Lege Organikoak eta Segurtasun Pribatuari buruzko 2014ko apirilaren 4ko 5/2014 Legeak xedatzen duten erregimen zigortzaileari buruzko espedienteak irekitzea eta izapidetzea».

«c) Incoar y tramitar los expedientes relativos al régimen sancionador previsto en la Ley Orgánica 1/1992, de 21 de febrero, de Protección de la Seguridad Ciudadana y en la Ley 5/2014, de 4 de abril de Seguridad Privada.»

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Estatuko araudi aplikagarria garatzean edo aldatzean beharrezkoa denean, segurtasun publikoaren arloan eskumenak dituen sailburuak egin beharreko jakinarazpen eta datu guztien zerrenda eguneratuko du egoitza elektronikoaren helbide elektronikoaren bidez: https://euskadi.net.

Cuando el desarrollo o modificación de la normativa estatal aplicable lo haga necesario, el Consejero o Consejera competente en materia de seguridad pública actualizará la relación de todas las comunicaciones y datos que hayan de realizarse a través de la dirección electrónica de la sede electrónica https://euskadi.net

Horrez gain, nahitaezko jakinarazpen horien zerrenda etengabe eguneratuta egongo da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan.

La relación de estas comunicaciones obligatorias se encontrará permanentemente actualizada en la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2014ko urriaren 21ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 21 de octubre de 2014.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Segurtasuneko sailburua,

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental