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233. zk., 2013ko abenduaren 9a, astelehena

N.º 233, lunes 9 de diciembre de 2013


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
5336
5336

AGINDUA, 2013ko azaroaren 20koa, Segurtasuneko sailburuarena, ertzaintzaren egitura onartzen duena.

ORDEN de 20 de noviembre de 2013, de la Consejera de Seguridad, por la que se aprueba la estructura de la Ertzaintza.

Ortzimuga 2016 Ertzaintzaren Plan Estrategikoaren helburuen artean prebentzio aktiboan oinarritutako polizia-zerbitzua eskaintzea dago. Halaber, zerbitzu horrek inteligentzia eta ikerketa kriminal eraginkorrak, etengabeko hobekuntza, besteekiko lankidetza eta talde-lana ditu euskarri; hori guztia, bere hurbiltasunagatik eta eraginkortasunagatik, gizartean aintzatespen-maila handia lortzeko.

El Plan Estratégico Ertzaintza Horizonte 2016 tiene como objetivos ofrecer un servicio policial basado en la prevención activa apoyado en una inteligencia e investigación criminal eficaces, en la mejora continua y la colaboración con otros y en el trabajo en equipo, todo ello para alcanzar un alto nivel de reconocimiento social por su cercanía y eficacia.

Agindu honen bidez Ertzaintza berrantolatu nahi dugu plan estrategiko horretan jasotzen diren jarraibideei erantzuna emateko moduan. Jomuga alderdi batzuetan hain burokratizatuta ez dagoen eredu funtzionala dugu; hain zuzen, herritarren babesera bideratuta dagoen eta giza baliabideen eta baliabide teknikoen kudeaketan eraginkortasun handiagoa duen polizia integral baten behar funtzionaletara hobeto egokitzen den eredua.

Con la presente Orden se pretende reorganizar la Ertzaintza de un modo capaz de dar respuesta a las directrices contenidas en el citado Plan Estratégico, avanzando hacia un modelo funcional menos burocratizado en algunos aspectos y más acorde con las necesidades funcionales de una policía integral orientada a la protección de la ciudadanía y con una mayor eficacia en la gestión de los recursos humanos y técnicos.

Horregatik, berrantolaketak egitura sinplifikatuko du eta, hartara, bi atal izango ditu aurreko bosten ordez: Herritarren Babeserako Atala eta Ikerketa Kriminalerako Atala. Gainera, Inteligentzia Bulego Nagusia sortzen da, Ertzaintzaren xede orokorra lortze aldera, bi atalei laguntzeko.

Por ello la reorganización simplifica la estructura, de modo que pasa a disponer de dos divisiones en lugar de las cinco precedentes: la División de Protección Ciudadana y la División de Investigación Criminal. Además, se crea la Oficina Central de Inteligencia como apoyo a las dos Divisiones en la consecución de la misión general de la Ertzaintza.

Ertzaintzaren antolamendu zentralari dagokionez, aipatutako bi atal horiez eta Inteligentzia Bulego Nagusiaz gain, zuzenean Ertzaintzaren Burutzaren mende egongo dira Idazkaritza Nagusia eta Prestakuntza Koordinatzeko Zerbitzua eta AKZ Nagusia.

En lo que se refiere a la organización central de la Ertzaintza bajo la dependencia directa de la Jefatura de la Ertzaintza se ubican, además de las dos Divisiones citadas y de la Oficina Central de Inteligencia, una Secretaría General y el Servicio de Coordinación de Formación y el CMC Central.

Herritarren Babeserako Atalaren barruan, lurralde-burutzen inguruko arduraz gain, nabarmentzekoa da Iurretako eta Berroziko polizia-zentroetan dauden unitateen kudeaketaren bat-egitea eta, ondorioz, bi burutza nagusi sortuko dira. Burutza horiek Ertzaintzaren beste zerbitzu eta unitate batzuentzat lagungarri eta osagarri gisa arituko diren zerbitzu espezializatuak izango dituzte. Era berean, azpimarratzekoa da Ekitaldi Handiak Koordinatzeko Burutza sortuko dela, kirol-ikuskizun eta garrantzi bereziko beste gertakari batzuetarako segurtasun-antolamenduak ebaluatu eta planifikatzeko.

Dentro de la División de Protección Ciudadana, además de la responsabilidad sobre las Jefaturas Territoriales, destaca la unificación de la gestión de las unidades presentes en los centros policiales de Iurreta y Berrozi en sendas jefaturas centrales con servicios especializados que sirven de apoyo y refuerzo a otros servicios y unidades de la Ertzaintza. Igualmente destaca la creación de una Jefatura de Coordinación de Grandes Eventos para planificar y evaluar los dispositivos de seguridad en espectáculos deportivos y otros eventos de especial trascendencia.

Beste alde batetik, trafikoko lurralde-unitateen bitartez trafikoaren kontrolari eta bide-segurtasunari buruzko politikak eta jarraibideak ezarri eta horien berri emateko, Trafikoko Burutza Nagusia sortzen da.

Por otra parte, para implementar y transmitir las políticas y directrices sobre el control del tráfico y la seguridad vial a través de las Unidades Territoriales de Tráfico, se crea la Jefatura Central de Tráfico.

Ikerketa Kriminalerako Atalaren barruan bi burutza eratzen dira: Ikerketa Kriminalekoa eta PJ eta Polizia Zientifikoarena. Lehenengoaren barruan zerbitzu hauek daude: delitu-era konplexuak ikertzeko zerbitzu espezializatuak, organo judizialei eta fiskaltzei atxikitako polizia judizialari dagozkion zerbitzuak eta koordinazio operatiborako eta teknikorako beste zerbitzu nagusi batzuk. Bigarrena, ordea, kriminalistikako edo ikerketa teknikoko zerbitzuak emateaz arduratuko da. Gainera, atal honi Joko eta Ikuskizun Unitatea eta Segurtasun Pribatuko Unitatea atxikiko zaizkio.

Dentro de la División de Investigación Criminal se configuran dos jefaturas: la de Investigación Criminal y PJ y la de Policía Científica. La primera integra servicios especializados en la investigación de formas complejas de delitos y los servicios propiamente de policía judicial adscrita a Órganos Judiciales y Fiscalías, así como otros servicios centrales de coordinación operativa y técnica. La segunda se encarga de prestar servicios de criminalística o investigación técnica. Además se adscriben a esta División las Unidades de Juego y Espectáculos y de Seguridad Privada.

Inteligentzia Bulego Nagusia, lurralde- edo toki-mailan garatutako analisi- eta inteligentzia-eginkizunekin batera, dugu Herritarren Babeserako Atalaren eta Ikerketa Kriminalerako Atalaren ardatz egituratzailea. Bere lanaren bidez polizia-arduradunei erabakiak hartzen lagundu nahi die inteligentzia arloko produktu landuak emanez; horrela, bizi dugun ingurune aldakor honetan polizia-zerbitzua egunetik egunera eraginkorragoa izan dadin.

La Oficina Central de Inteligencia, junto con las funciones de análisis e inteligencia desarrolladas en los niveles territoriales o locales, constituye el eje vertebrador de las Divisiones de Protección Ciudadana y de Investigación Criminal, y su trabajo busca facilitar la toma de decisiones de los responsables policiales mediante el suministro de productos elaborados de inteligencia para potenciar un servicio policial que resulte cada día más eficaz y eficiente en un entorno cambiante.

Antolamenduaren organo nagusiak Ertzaintzaren Zuzendaritzaren titularrari zuzenean atxikitako bi zerbitzuk osatzen dituzte. Hona hemen: Barne Arazoetarako Zerbitzua eta Erakunde Harremanetarako eta Komunikaziorako Zerbitzua. Lehenengoak orain arteko diziplina-unitatea ordeztuko du eta bigarrenak, aldiz, herritarrei zerbitzu eraginkorra eskaini ahal izateko kanpoko elkartasuna eskuratzeko beharrizanak beteko ditu.

Completan los órganos centrales de la organización dos servicios adscritos directamente al titular de la Dirección de la Ertzaintza: el de Asuntos Internos y el de Relaciones Institucionales y de Comunicación. El primero viene a sustituir a la tradicional unidad disciplinaria, mientras que el segundo cubre la necesidad de alcanzar alianzas externas para poder prestar un servicio más eficaz a la ciudadanía.

Berregituraketaren premisetako bat da erakundeak hurbildu egin behar duela zerbitzatzen duen gizartera. Horregatik, ertzain-etxe bakoitzaren mugape-mailan zein lurralde-burutzen mailan, eskuratzen ditu bere eskumeneko lurraldean polizia-ardura osoa hartzeko beharrezko baliabide eta zerbitzu guztiak.

Una de las premisas de la reestructuración es el acercamiento de la institución a la sociedad a la que sirve, razón por la cual se dota tanto a nivel de las demarcaciones de cada una de las comisarías como a nivel de las jefaturas territoriales de todos los recursos y servicios necesarios para asumir la responsabilidad policial global sobre el territorio de su competencia.

Hori horrela, lurralde-burutzen menpe, dagozkien ertzain-etxeez gain, hainbat lurralde-zerbitzu eta -unitate egongo dira: herritarren babesa, ikerketa kriminala, inteligentzia, aginte- eta kontrol-zentroa eta trafikoa. Horrek ez du eragotziko aginduan lurralde-burutza bakoitzean berariazko beste zerbitzu, unitate edo sekzio batzuk aurreikustea.

Así, de las jefaturas territoriales, además de las comisarías respectivas, dependerán diversos servicios y unidades territoriales: protección ciudadana, investigación criminal, inteligencia, centro de mando y control, y tráfico. Sin perjuicio de que la Orden contemple otros servicios, unidades o secciones específicos en cada jefatura territorial.

Ertzain-etxeak dira herritarrengandik hurbilen dauden polizia-unitateak; hori dela eta, dagokien lurralde-eremuan modu orokorrean arduratu behar dute herritarrei segurtasuna, babesa eta laguntza emateaz. Ondorioz, ertzain-etxeak helburu horietara zuzendutako polizia-jarduera guztiak kudeatu behar ditu; betiere beste lurralde-organo edo organo zentral batzuen babesaz eta laguntzaz.

Las comisarías son las unidades policiales más cercanas y próximas a la ciudadanía. Por lo tanto, deben responsabilizarse en todos los sentidos de proporcionar seguridad, protección y auxilio a la ciudadanía en el ámbito de su demarcación territorial. Desde la comisaría debe gestionarse el conjunto de la actividad policial dirigida a tales fines, con el apoyo y auxilio de otros órganos territoriales o centrales.

Egitura berriak herritarren babeserako, ikerketa kriminalerako eta polizia-inteligentziarako jarduerak antolatzeko eredua eratzen du. Horri esker jarduera horiek integra daitezke herritarrengandik hurbilen dagoen esparrutik erakundeko organorik zentralenetara eta espezializatuenetara.

La nueva estructura articula un modelo de ordenación de las actividades de protección ciudadana y de investigación criminal, así como de inteligencia policial, que permite la integración de tales actividades desde la esfera más inmediata y próxima a la ciudadanía hasta los órganos más centrales y especializados de la organización.

Asmo horrekin, zerbitzu edo unitate bakoitzaren atxikipen organikoari dagozkion kudeaketa-ardurei kalterik egin gabe, ahalbidetzen da helburuak, jarraibideak eta prozedurak erakundeko mailetan (tokikoak, lurraldekoak eta zentralak) finkatzea. Horiek errazten dute, esate baterako, ikerketa kriminalari edo polizia-inteligentziari buruzko jarduerak eta aginte- eta kontrol-zentroek beren maila operatiboetan dituzten eginkizunak era bertikalean integratzea, baita berorien norabide bikoitzeko fluxua ere.

Para ello, sin menoscabo de las responsabilidades gestoras de la adscripción orgánica de cada servicio o unidad, se posibilita la fijación de objetivos, directrices y procedimientos en los diversos niveles locales, territoriales y centrales de la organización que facilitan la integración vertical y el flujo en doble dirección de actividades relativas a aspectos tales como la investigación criminal o la inteligencia policial, o en cuanto a los cometidos de los centros de mando y control en sus distintos niveles operativos.

Beraz, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legearen 107.2 artikuluan aurreikusitako eskumenaren arabera, hau

Por lo anterior, en virtud de la competencia prevista en el artículo 107.2 de la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Ertzaintzaren egitura agindu honen eranskinean agertzen den bezala onartzea.

Artículo 1.– Aprobar la estructura de la Ertzaintza como figura en el anexo a la presente.

2. artikulua.– Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean izango ditu ondorioak.

Artículo 2.– La presente Orden surtirá efectos a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Errekurtsoak.– Agindu honek administrazio-bidea amaitzen duen arren, haren kontra hilabeteko epean aukerako berraztertzeko errekurtsoa jarri ahalko zaio Segurtasuneko sailburuari edo bi hilabeteko epean administrazioarekiko auzi errekurtsoa Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan. Bi kasuetan errekurtsoak jartzeko epeak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik zenbatuko dira.

Recursos: contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, se podrá interponer recurso potestativo de reposición ante la Consejera de Seguridad en el plazo de un mes o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses. En ambos casos los plazos de interposición se contarán a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2013ko azaroaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de noviembre de 2013.

Segurtasuneko sailburua,

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ERANSKINA
ANEXO

A) ANTOLAKETA ZENTRALA.

A) ORGANIZACIÓN CENTRAL.

I.– Ertzaintzaren Zuzendaritza.

I.– Dirección de la Ertzaintza.

Zuzenean beren titularraren menpe daudela, zerbitzu hauek izango dira:

Dependiendo directamente de su titular, existirán los siguientes servicios:

a) Erakunde Harremanetarako eta Komunikaziorako Zerbitzua Ertzaintzak beste erakunde publiko edo pribatu batzuekin dituen harremanak planifikatu, prestatu eta bideratzeaz arduratuko da, barnean zein nazioartean.

a) Servicio de Relaciones Institucionales y de Comunicación, encargado de planificar, preparar y canalizar las relaciones de cooperación de la Ertzaintza con otras instituciones públicas y privadas tanto en el ámbito interno como en el ámbito internacional,

Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritzari lagunduko dio hari dagozkion eginkizunak gauzatzen eta, bereziki, Segurtasun Batzordean eta horretatik sortuko diren batzorde teknikoetan jorratu behar diren gaiak prestatzen.

Asiste a la Dirección de Coordinación de Seguridad en la materialización de las funciones propias de la misma, y especialmente en la preparación de los asuntos que se traten en la Junta de Seguridad y las comisiones técnicas derivadas de aquella.

Bestetik, zerbitzu honi Prentsa eta Komunikazio Bulegoa atxikiko zaio. Bulego horrek Komunikazio Zuzendaritzaren mendekotasun funtzionalaren pean jardungo du.

Asimismo se adscribe a este servicio la Oficina de Prensa y Comunicación, que actúa bajo dependencia funcional de la Dirección de Comunicación.

b) Barne Arazoetarako Zerbitzua Ertzaintzako funtzionarioen lanbide-jokabideari buruzko ikerketak zuzendu, koordinatu eta garatzeaz arduratuko da; horrela, aintzat har daitezkeen jokabideak sustatzeko eta legearen edo etika profesionalaren aurkakoak prebenitzeko.

b) Servicio de Asuntos Internos, encargado de dirigir, coordinar y desarrollar investigaciones respecto de la conducta profesional de las personas funcionarias de la Ertzaintza para potenciar aquéllas susceptibles de reconocimiento y prevenir las contrarias a la ley o a la ética profesional.

Bestetik, bere egiteko berezia izango da Ertzaintzako diziplina-politika zehaztu, koordinatu, sustatu eta garatzeko lanetan laguntzea. Horretarako, prebentzio-neurriak antolatu eta diziplina-prozedurak izapidetuko ditu. Era berean, Ertzaintzako funtzionarioek dituzten zigor-arloko eginbide judizialen jarraipena egingo du.

Así mismo, tendrá la misión específica de apoyar y colaborar en la definición, coordinación, impulso y desarrollo de la política disciplinaria en la Ertzaintza, articulando medidas preventivas así como instruyendo los procedimientos disciplinarios. También realiza un seguimiento de diligencias judiciales de carácter penal en las que se hallen incursas las personas funcionarias de la Ertzaintza.

II.– Ertzaintzaren Burutza.

II.– Jefatura de la Ertzaintza.

1.– Zuzenean Ertzaintzaren zuzendariaren menpe dagoela, eginkizun hauek izango ditu: Ertzaintzaren Zuzendaritzari zuzenean atxikita ez dauden atal, unitate zentral, lurralde-unitate, unitate eta sekzio guztien jarduera operatiboaren gaineko zuzeneko agintea eta zuzendaritza izatea, plangintza eta koordinazioa egitea, gainbegiratzea eta ebaluatzea.

1.– Dependiendo directamente del Director de la Ertzaintza, le corresponde ejercer el mando directo y la dirección, planificación, coordinación, supervisión y evaluación de la actividad operativa sobre todas las divisiones, unidades centrales, unidades territoriales, unidades y secciones de la Ertzaintza, que no estén adscritas directamente a la Dirección de la Ertzaintza.

2.– Ertzaintzaren Burutzaren menpe Herritarren Babeserako Atala, Ikerketa Kriminalerako Atala eta Inteligentzia Bulego Nagusia daude. Gainera, dagozkion eginkizunak burutzeko, zuzenean bere titularraren menpe dagoela, zerbitzu edo unitate hauek izango ditu:

2.– Dependen de la Jefatura de la Ertzaintza la División de Protección Ciudadana, la División de Investigación Criminal y la Oficina Central de Inteligencia. Para el ejercicio de sus funciones y dependiendo directamente de su titular, contará, además, con los siguientes servicios o unidades:

a) Idazkaritza Nagusiak ohiko kudeaketan eta dokumentu-koordinazioan lagunduko die Ertzaintzaren Zuzendaritzari eta Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritzari, baita Ertzaintzaren Burutzari, atal-burutzei eta beste burutza edo zerbitzu zentral batzuei ere. Halaber, Ertzaintzaren Burutzaren menpe dauden gainerako zerbitzuei laguntza emango die beren ohiko administrazio-kudeaketan.

a) Secretaría General, encargada de apoyar en la gestión ordinaria y la coordinación documental a las Direcciones de la Ertzaintza y de Coordinación de Seguridad, así como a la Jefatura de la Ertzaintza, Jefaturas de División y otras jefaturas y servicios de carácter central. También apoyará al resto de servicios dependientes de la Jefatura de la Ertzaintza para su gestión administrativa ordinaria.

Ohiko solaskide moduan arituko da giza baliabideen eta baliabide materialen arloan Ertzaintzaren beharrizanak ebaluatzeko Segurtasun Sailean eskudunak diren organoentzat eta, gainera, Ertzaintzako kideei omenaldia egin eta begirunea erakustearekin zerikusia duten protokolo-ekitaldietan eta ekitaldi ofizialetan lagunduko du.

Le corresponde servir de interlocutor ordinario a los órganos del Departamento de Seguridad competentes en la evaluación de las necesidades de la Ertzaintza en materia de recursos humanos y recursos materiales, así como colaborar en la realización de actos protocolarios y oficiales relacionados con homenajes y reconocimientos a las y los funcionarios de la Ertzaintza.

Polizia-eremuan kudeaketa zehatzak egingo ditu honi loturik: biltzeko eta manifestatzeko eskubideei buruzko komunikazioak; bideokamerak erabiltzeko baimenen eta haien erabileraren kontrolaren erregimena; Euskal Herriko Poliziaren Datu Bilketarako Zentroari euskarri ematea, errekisitorien eta ofizio judizialen aplikazio nagusiaren kudeaketa eta; orokorrean, Segurtasun Saileko organo eskudunei erantzuteko elementuak emate aldera, polizia-leihatila bakar gisa aritzea.

Se encarga de realizar las gestiones precisas en el ámbito policial respecto a las comunicaciones referentes al ejercicio del derecho de reunión y manifestación; el régimen de autorización y control del uso de videocámaras; dar soporte al Centro de Elaboración de Datos de la Policía del País Vasco; la gestión de la aplicación central de Requisitorias y Oficios Judiciales, y, en general, de actuar como ventanilla única policial para proporcionar elementos de respuesta a los órganos competentes del Departamento de Seguridad.

Bestetik, hau ere badagokio: lanbide-txartela egitea eta kontrolatzea eta armak eta beren dokumentazioa ematea eta kentzea.

También lleva a cabo la expedición y control del carné profesional, la entrega y retirada de armas y documentación correspondiente.

Bere gain eginkizun hau hartuko du: Ertzaintzaren zerbitzu guztien hobekuntzarako laguntza ematea eta polizia-jarduera kudeatzeko eredua eta kalitatea kudeatzeko sistema mantentzea eta garatzea.

Asume la función de contribuir a la mejora continua del conjunto de servicios de la Ertzaintza y de mantener y desarrollar el modelo de Gestión de la Actividad Policial y el Sistema de Gestión de la Calidad.

Horrez gain, Segurtasuna Koordinatzeko Zuzendaritzarekin elkarlanean arituko da dagozkion eginkizunak garatzeko.

Además, colaborará con la Dirección de Coordinación de Seguridad en el desarrollo de sus funciones propias.

b) Aginte eta Kontrol Zentro Nagusiak Ertzaintzaren Burutzari lagunduko dio Ertzaintzaren atal eta unitate guztietako ohiko polizia-jarduera planifikatu, zuzendu, gainbegiratu eta kontrolatzen, baita burutuko diren polizia-operatiboei dagokienez ere. Aldi berean, Lurraldeko Aginte eta Kontrol Zentroen euskarri izango da. Zentro horiek funtzionalki bere menpean egongo dira.

b) Centro de Mando y Control Central, encargado de asistir a la Jefatura de la Ertzaintza en la planificación, dirección, coordinación, supervisión y control de la actividad policial ordinaria de todas las divisiones y unidades de la Ertzaintza, así como de los operativos policiales que se realicen. Asimismo, da soporte a los Centros de Mando y Control territoriales, los cuales dependen funcionalmente de aquél.

Bere menpean ere egongo da Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzari Laguntzeko Zerbitzua (LAZLZ). Haren eginkizuna da larrialdiak kudeatzeko sistemen jardunean Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzari laguntzea.

Del mismo depende igualmente el Servicio de Apoyo a la Dirección de Atención de Emergencias y Meteorología (SADAE), cuya misión es apoyar a la Dirección de Atención de Emergencias y Meteorología en la operación de los sistemas de gestión de emergencias.

c) Prestakuntza Koordinatzeko Zerbitzua arduratuko da polizia-ezagutzak zabaltzeko prestatzaile edo irakasle gisa arituko diren ertzainak koordinatzeaz, betiere Segurtasun Sailak emandako jarraibideen esparruan.

c) Servicio de Coordinación de Formación, encargado de coordinar al personal de la Ertzaintza que actúe como formador o instructor para la divulgación de los conocimientos policiales, en el marco de las directrices definidas por el Departamento de Seguridad.

Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiarekin solaskidetza izatea dagokio; hain zuzen, Ertzaintzan dauden prestakuntza-beharrizanak ebaluatu eta bideratzeko.

Le corresponde la interlocución con la Academia Vasca de Policía y Emergencias en la evaluación y canalización de las necesidades de formación de la Ertzaintza.

Segurtasuneko Euskal Administrazioak gaitasun- eta hobekuntza-arloan gaitasun, ikerketa eta zientzia polizialari loturik sinatzen dituzten hitzarmenen ezarketa polizialean lagunduko du.

Colabora en la implementación policial de los acuerdos y convenios relativos a la capacitación, investigación y ciencia policial que se suscriban por la Administración Vasca de Seguridad en materia de capacitación y perfeccionamiento.

Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako egoitzaren barruan barne-araubidea zaintzeko ardura duten langileak atxikitzen zaizkio.

Se le adscribe el personal encargado de velar por el régimen interno y de policía dentro de las dependencias de la Academia Vasca de Policía y Emergencias.

Bere agintaritzaren menpe egongo dira Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademia Akademian irakaskuntza, hautaketa eta ikerketako jardueretarako izendatzen dituen Ertzaintzako langileak, betiere, hargatik eragotzi gabe mendekotasun funtzionala.

Sin perjuicio de su dependencia funcional, estará bajo su mando policial el personal de la Ertzaintza que la misma destine en la Academia Vasca de Policía y Emergencias para el ejercicio de tareas docentes, de selección o investigación.

III.– Herritarren Babeserako Atala.

III.– División de Protección Ciudadana.

1.– Atalaren eginkizun nagusia izango da bakea, bizikidetza eta segurtasun publikoa hausteko arriskuak eta horien aurkako mehatxuak prebenitzea. Xedetzat hori hartuta, zeregin hauek izango ditu:

1.– La función principal de la División será la prevención de los riesgos y de las amenazas a la paz, a la convivencia y a la seguridad pública. Con este objetivo dirigirá sus esfuerzos a:

a) Hurbiltasunaren bidez eta segurtasun-zerbitzu publikoa eta jendeak ikusteko moduan azalduz segurtasun publikoa dagoelako sentipena sustatzea.

a) Promover el sentimiento de seguridad pública mediante la cercanía y la visibilidad del servicio público de seguridad.

b) Arriskuan dauden pertsonak babestea eta delituen eta istripuen biktimei laguntzea.

b) Proteger a las personas en peligro y ayudar a las víctimas de delitos y de accidentes.

c) Modu seguruan, jasangarrian eta orekatuan pertsonen eta ibilgailuen bide-mugikortasuna ahalbidetzea.

c) Facilitar la movilidad vial de personas y vehículos de un modo seguro, sostenible y equilibrado.

d) Bizia eta jabetza mehatxatzen dituzten jokabideak prebenitzea, trafikoarekin eta errepideko garraioarekin loturikoak eta herritarren eskubideak eta bizikidetza baketsua hausten dituen beste edozein barne sartuta.

d) Prevenir las conductas que amenacen la vida y la propiedad, incluidas las relacionadas con el tráfico y el transporte por carretera, y cualesquiera otras que perturben los derechos de la ciudadanía, incluida la convivencia pacífica.

Horretarako, herritarren babeserako zerbitzuen jarraipena egingo du, gainbegiratu eta koordinatuko ditu eta etengabeko hobekuntza landuko du eta; aldi berean, zerbitzu horien prozedurak, aginduak eta protokoloak prestatuko ditu.

A tal fin, realizará el seguimiento, la supervisión, la coordinación y la mejora continua de los diferentes servicios de protección ciudadana y elaborará sus procedimientos, órdenes y protocolos.

2.– Ertzaintzaren lurralde-burutzak Herritarren Segurtasunerako Atalaren menpe egongo dira, baita zerbitzu edo unitate zentral hauek ere:

2.– Dependen de la División de Protección Ciudadana las Jefaturas Territoriales de la Ertzaintza, además de los siguientes servicios o unidades centrales:

a) Trafikoko Burutza Nagusia Trafiko Zuzendaritzak, Ertzaintzaren Zuzendaritzarekin koordinatuta, prestatutako politikak eta jarraibideak ezarri eta betearazteaz arduratuko da, batez ere trafikoko lurralde-unitateen bitartez, bere mendekotasun funtzionalaren pean jarduten baitute. Kudeaketa egiteko, zirkulazio-istripuen berritzeari loturik, Idazkaritza Nagusiaren eta Ikerketa Kriminalaren Atalaren laguntza izango du.

a) Jefatura Central de Tráfico, encargada de implementar y ejecutar las políticas y directrices formuladas por la Dirección de Tráfico en coordinación con la Dirección de la Ertzaintza, especialmente, a través de las Unidades Territoriales de Tráfico, que actúan bajo su dependencia funcional. Para su gestión contará con los servicios de la Secretaría General y de la División de Investigación Criminal en relación a la reconstrucción de accidentes de tráfico.

b) Ekitaldi Handiak Koordinatzeko Burutzak arriskuak aztertu eta segurtasun-antolamenduak planifikatu, koordinatu eta gainbegiratuko ditu egingo diren kirol-ikuskizunei begira, baita hala behar duten bestelako ekitaldi edo gertakizun publiko jendetsuen kasuan ere.

b) Jefatura de Coordinación de Grandes Eventos, encargada de analizar los riesgos y planificar, coordinar y supervisar los dispositivos de seguridad cara a la celebración de espectáculos deportivos, así como otros acontecimientos o eventos de pública notoriedad o masiva concurrencia que lo requieran.

c) Laguntza Taktikorako Burutza Nagusiaren esku egongo da Iurretako (Bizkaia) polizia-zentroan dauden Brigada Mugikorraren Unitatearen, Zaintza eta Erreskate Unitatearen eta Lehergailuak Indargabetzeko Unitatearen jardueren gaineko agintea, baita jarduera horiek koordinatzea eta gainbegiratzea ere.

c) Jefatura Central de Apoyo Táctico, encargada del mando, coordinación y supervisión de las actuaciones de las unidades de Brigada Móvil, de Vigilancia y Rescate y de Desactivación de Explosivos, ubicadas en el Centro Policial de Iurreta (Bizkaia).

Brigada Mugikorraren Unitateari hau dagokio: arrisku larriko egoeretan ordena publikoa prebenitzea, mantentzea eta, hala egokituz gero, berrezartzea; baita istripu, katastrofe edo hondamendi publikoen ondorioz sortutako egoeretan esku-hartzea ere. Bestetik, etengabeko laguntza emango die Ertzaintzaren gainerako unitateei, batez ere jendetzak kontrolatzeko, atxilotuak zaindu eta lekualdatzeko eta planifikatutako segurtasun-antolamenduetan parte hartzeko. Horrez gain, beharren arabera, ataletako unitateei esleitutako eginkizunak eta zereginak osatzeko lanak beteko ditu.

A la Unidad de Brigada Móvil le corresponde la prevención, mantenimiento y, en su caso, restablecimiento del orden público en situaciones de grave riesgo, y la intervención ante situaciones de accidentes, catástrofe o calamidad pública. También lleva a cabo el apoyo permanente al resto de unidades de la Ertzaintza, especialmente en el control de masas, la custodia y traslado de detenidos y la participación en dispositivos de seguridad planificados, así como complementar las diferentes funciones y tareas asignadas a las unidades de las distintas divisiones según sus necesidades.

Zaintza eta Erreskate Unitateari hau dagokio: istripu, katastrofe edo hondamendi publikoen ondorioz sortutako egoeretan esku-hartzea eta; horrez gain, Ertzaintzaren beste unitate eta zerbitzu batzuei prebenitu, ikertu eta esku hartzeko lanetan laguntzea, bereziki ingurumenarekin zerikusia duten arau-hauste penal edo administratiboetan. Bestetik, larrialdiei aurre egiteko zerbitzuentzako laguntza-eginkizunak beteko ditu.

A la Unidad de Vigilancia y Rescate le corresponde la intervención ante situaciones de accidentes, catástrofes o calamidad pública, así como apoyar a otras unidades o servicios de la Ertzaintza en tareas de prevención, investigación o intervención, en especial sobre ilícitos penales o administrativos relacionados con el medio ambiente. Asimismo ejerce funciones de apoyo a los servicios de atención de emergencias.

Lehergailuak Indargabetzeko Unitateak esku hartu behar du substantzia leherkorrak edo lehergailuak edo izaera nuklearra, erradiologikoa, bakteriologikoa edo kimikoa duten tresnak indargabetzeko egoera guztietan.

A la Unidad de Desactivación de Explosivos, le corresponde la intervención en todas aquellas situaciones que requieran la neutralización de sustancias o artefactos explosivos o de naturaleza nuclear, radiológica, bacteriológica o química.

Gainera, Laguntza Taktikorako Burutza Nagusiak Idazkaritza Teknikoa izango du; hain zuzen, unitateen ohiko administrazio-kudeaketa, baliabideen plangintza eta etengabeko hobekuntza burutzeko.

La Jefatura Central de Apoyo Táctico cuenta además con una Secretaría Técnica para la gestión administrativa ordinaria de las diferentes Unidades, planificación de recursos y mejora continua.

d) Erakundeen Segurtasunerako Burutza Nagusiaren esku egongo da Berroziko (Araba) polizia-zentroan dauden Babes eta Segurtasuneko Unitatearen; Esku-hartze Unitatearen; Txakur Unitatearen eta Eraikinen Segurtasunerako Unitatearen jardueren gaineko agintea, baita jarduera horiek koordinatzea eta gainbegiratzea ere.

d) Jefatura Central de Seguridad Institucional, encargada del mando, coordinación y supervisión de las actuaciones de las unidades de Protección y Seguridad, Intervención, Canina, y Seguridad de Edificios, ubicadas en el Centro Policial de Berrozi (Araba/Álava).

Babes eta Segurtasuneko Unitateari dagokio agintari edo goi-kargudun diren edo izan diren pertsona jakin batzuei edo mehatxatutako pertsonei babes espezializatuko zerbitzuak ematea, baita enpresa pribatuek zerbitzu hori nola egiten duten kontrolatzea ere.

A la Unidad de Protección y Seguridad le corresponde prestar servicios de protección especializada a determinadas personas que ostenten o hayan ostentado la condición de autoridades o altos cargos y a personas amenazadas, así como el control de la prestación de este servicio por empresas privadas.

Esku-hartze Unitateari dagokio Ertzaintzaren beste unitate batzuei segurtasun handiko estaldura ematea.

A la Unidad de Intervención le corresponde la cobertura de alta seguridad a otras unidades de la Ertzaintza.

Txakur Unitateari dagokio Ertzaintzaren beste unitate batzuei txakurren bidezko laguntza ematea.

A la Unidad Canina le corresponde proporcionar apoyo cinológico a otras unidades de la Ertzaintza.

Eraikinen Segurtasunerako Unitateari dagokio eraikinei eta instalazioei segurtasun-zerbitzuak ematea beren interes berezi edo arriskuagatik hala behar izanez gero, baita enpresa pribatuek zerbitzu hori nola egiten duten kontrolatzea ere.

A la Unidad de Seguridad de Edificios le corresponde la prestación de servicios de seguridad a edificios e instalaciones que por su especial interés o riesgo lo requieran, así como el control de la prestación de este servicio por empresas privadas.

Gainera, Erakundeen Segurtasunerako Burutza Nagusiak Idazkaritza Teknikoa izango du; hain zuzen, unitateen ohiko administrazio-kudeaketa, baliabideen plangintza eta etengabeko hobekuntza burutzeko.

La Jefatura Central de Seguridad Institucional cuenta además con una Secretaria Técnica para la gestión administrativa ordinaria de las diferentes Unidades, planificación de recursos y mejora continua.

IV.– Ikerketa Kriminalerako Atala.

IV.– División de Investigación Criminal.

1.– Hau dagokio: ikerketa-eginkizunak betetzea eta delituak eta faltak jazartzea.

1.– Le corresponden las funciones de investigación y persecución de delitos y faltas.

2.– Ikerketa Kriminalerako Atalaren menpe burutza eta unitate hauek egongo dira:

2.– Dependen de la División de Investigación Criminal las siguientes jefaturas y unidades:

a) Ikerketa Kriminaleko eta Polizia Judizialeko Burutzaren ardura da delitu larriak, krimen antolatuarekin zerikusia duten delituak eta, orokorrean, jazartzeko espezializazio handia behar duten delituak ikertzea. Horrez gain, Ertzaintzaren gainerako unitateei laguntza espezializatua emango die eta agintari judizialengandik eta fiskaltzatik datozen errekerimenduak bideratuko ditu.

a) Jefatura de Investigación Criminal y Policía Judicial, encargada de investigar los delitos graves, los relacionados con el crimen organizado y, en general, los delitos que exijan una alta especialización en su persecución; ofrecer apoyo especializado al resto de las unidades de la Ertzaintza, así como de canalizar los requerimientos provenientes de las autoridades judiciales y del Ministerio Fiscal.

Polizia judizial gisa bere eginkizuna organo judizialen lurralde-hedapenera egokituko da eta horiei atxikita egongo dira kasu bakoitzean egoki diren taldeak edo giza baliabideak.

Como Policía Judicial, el ejercicio de la función se adaptará al despliegue territorial de los órganos judiciales con la adscripción de los grupos o recursos humanos que, en cada caso, procedan.

Ikerketako eta Polizia Judizialeko Arlo Nagusia izango du, espezializazio handiko ikerketan eta polizia judizialari lotutako eginkizunetan arituko baita.

Contará con una Sección Central de Investigación y Policía Judicial, dedicada a la investigación de alta especialización y a funciones de policía judicial.

Era berean, Ikerketarako Koordinazio Operatibo eta Teknikoko Arlo Nagusia izango du. Arlo horren ardura izango da ikerketa kriminal guztiak koordinatu eta gainbegiratzea eta; horretarako, prozedurak, aginduak eta protokoloak landuko ditu.

Igualmente cuenta con una Sección Central de Coordinación Operativa y Técnica de Investigación, encargada de coordinar y supervisar el conjunto de investigaciones criminales, elaborando para ello procedimientos, órdenes y protocolos.

b) Polizia Zientifikoaren Burutzak kriminalistikari, identifikaziori, analitikari eta ikerketa teknikoari loturiko zerbitzuak eman eta, horrez gain, organo judizialek eskatutako aditu- eta dokumentazio-txostenak prestatuko ditu.

b) Jefatura de Policía Científica, encargada de prestar servicios de criminalística, identificación, analítica e investigación técnica, así como de elaborar los informes periciales y documentales que le sean encomendados por los órganos judiciales.

Bestetik, begi-ikuskapen guztiak koordinatu eta gainbegiratzeaz arduratuko da eta; horretarako, prozedurak, aginduak eta protokoloak landuko ditu.

Además, se encargará de coordinar y supervisar el conjunto de las inspecciones oculares, elaborando para ello procedimientos, órdenes y protocolos.

c) Joko eta Ikuskizun Unitatearen ardura da ausazko jokoak, ikuskizun publikoak eta jolas-jarduerak kontrolatzea eta ikuskatzea eta, Joko eta Ikuskizun Zuzendaritzaren mendekotasun funtzionalaren pean, administrazio-poliziari loturiko eginkizunak beteko ditu.

c) Unidad de Juego y Espectáculos, encargada del control e inspección de los juegos de azar, espectáculos públicos y actividades recreativas, realiza actividades de policía administrativa bajo la dependencia funcional de la Dirección de Juego y Espectáculos.

d) Segurtasun Pribatuko Unitateak segurtasun pribatuko enpresak, langileak, jarduera eta zerbitzuak gainbegiratu eta espedienteak ikuskatu, kontrolatu, erregistratu eta izapidetzeko eginkizunak beteko ditu. Bestetik, segurtasun-neurriak egiaztatuko ditu eta eraikinen segurtasunari buruz eskatzen zaizkion azterlanetan aholkularitza- eta laguntza-eginkizunak beteko ditu.

d) Unidad de Seguridad Privada, encargada de la supervisión de las empresas, el personal y la actividad y servicios de seguridad privada, ejerciendo funciones de inspección, control, registro y tramitación de expedientes. También realiza comprobaciones de las medidas de seguridad, ejerciendo funciones de asesoramiento y asistencia en los estudios que sobre la seguridad en los edificios se le encomienden.

V.– Inteligentzia Bulego Nagusia.

V.– Oficina Central de Inteligencia.

Inteligentzia Bulego Nagusiaren funtsezko eginkizuna da polizia-inteligentzia Ertzaintzaren xede orokorrean integratzea; hain zuzen, delituak prebenitu eta gutxiagotzeko erabaki estrategiko eta teknikoak hartzeko ardatz egituratzaile eta proaktiboa izan dadin, baita herritarrengan segurtasunari buruzko pertzepzioa alda lezaketen arriskuei loturik ere.

La Oficina Central de Inteligencia tiene como función principal integrar la inteligencia policial en la misión general de la Ertzaintza, constituyéndose como eje vertebrador y proactivo de la toma de decisiones estratégicas y tácticas en la prevención y reducción del delito, así como de los riesgos que pudieran alterar la percepción de la seguridad en la ciudadanía.

Krimenei eta gorabeherei buruzko informazioren bilketa, tratamendua, azterketa sistematikoa egiteaz arduratuko da, baita informazio hori garatzen laguntzen duten baldintzez ere eta; horretarako, dauden arriskuen aurrean inteligentzia-arloan erantzun taktikoak ematea ahalbidetzen duten produktuak eskainiko ditu. Halaber, bere ardura era izango da sortzeko bidean dauden eta aldakorrak diren mehatxuekin loturiko plangintza estrategikoa.

Se encargará de la recogida, tratamiento y análisis sistemático de la información criminal e incidental, y de las condiciones que contribuyen a su desarrollo, ofreciendo productos de inteligencia que permitan respuestas tácticas ante los riesgos existentes, así como la planificación estratégica relacionada con las amenazas emergentes y cambiantes.

Gainera, inteligentzia-bulegoen jarraipena egingo du, gainbegiratu eta koordinatuko ditu eta etengabeko hobekuntza landuko du eta; aldi berean, horien prozedurak, aginduak eta protokoloak prestatuko ditu.

Además, realizará el seguimiento, la supervisión, la coordinación y la mejora continua de las diferentes oficinas de inteligencia y elaborará sus procedimientos, órdenes y protocolos.

Aldi berean, Idazkaritza Nagusiaren laguntza izango du ohiko administrazio-kudeaketa egiteko.

A su vez, recibe el apoyo de la Secretaría General para la gestión administrativa ordinaria.

Esleitu zaizkion eginkizunei erantzuna emate aldera, bere mendekotasun funtzionalaren pean lurralde- eta toki-bulegoak izango ditu.

Para dar respuesta a las funciones que tiene atribuidas contará bajo su dependencia funcional con oficinas territoriales y locales.

B) LURRALDE ANTOLAKETA.

B) ORGANIZACIÓN TERRITORIAL.

VI.– Ertzaintzaren lurralde-burutzak.

VI.– Jefaturas Territoriales de la Ertzaintza.

1.– Beren agintaritza organikoaren menpe dauden ertzain-etxeek, unitateek, sekzioek eta zerbitzuek inteligentziaren, herritarren segurtasunaren, bide-segurtasunaren eta ikerketaren arloan burututako polizia-jarduerak planifikatu, koordinatu eta zuzentzea dagokio.

1.– Les corresponde planificar, coordinar y dirigir las actividades policiales de inteligencia, protección ciudadana, seguridad vial e investigación llevadas a cabo por las comisarías, unidades, secciones y servicios bajo su mando orgánico.

Bestetik, lurralde historikoetan jarduten duten talde kriminalen inguruko ikerketa egitea dagokie eta lurralde-mailan, helburu horri begira, baita inteligentziaren ardura ere.

Así mismo, les corresponde desarrollar la investigación de grupos criminales que actúan a nivel del Territorio Histórico y la inteligencia a nivel territorial para tal finalidad.

2.– Zuzenean beren titularraren menpe daudela, zerbitzu edo unitate hauek izango dira:

2.– Dependiendo directamente de su titular, existirán los siguientes servicios o unidades:

a) Herritarren Babeseko Lurralde Zerbitzua herritarren babesaren arloko polizia-jarduerak koordinatzeaz arduratuko da, prebentzio aktiboko jardueren sustapena barne sartuta.

a) Servicio de Protección Ciudadana Territorial, encargado de la coordinación de las actividades policiales de protección ciudadana, incluyendo el impulso de las actividades de prevención activa.

b) Ikerketa Kriminaleko Lurralde Zerbitzua bere ikerketak garatzeaz eta ertzain-etxeek egindakoei laguntzeaz arduratuko da. Bere agintaritza organikoa lurralde-burutza bakoitzak dauka eta mendekotasun funtzionala Ikerketa Kriminalerako Atalari dagokio.

b) Servicio de Investigación Criminal Territorial, con mando orgánico en cada Territorial y dependencia funcional de la División de Investigación Criminal se encarga de desarrollar las investigaciones propias y de apoyar a las realizadas por las comisarías.

c) Inteligentziako Lurralde Bulegoaren ardura inteligentzia-arloko produktuak lantzea eta ertzain-etxeei polizia-informazioa aztertzen laguntzea izango da. Bere agintaritza organikoa lurralde-burutza bakoitzak dauka eta mendekotasun funtzionala Inteligentzia Bulego Nagusiari dagokio.

c) Oficina de Inteligencia Territorial, con mando orgánico en cada Territorial y dependencia funcional de la Oficina Central de Inteligencia, se encarga de la elaboración de productos de inteligencia y de apoyar a las comisarías en el análisis de la información policial.

d) Lurraldeko Aginte eta Kontrol Zentroari hau dagokio: Aginte eta Kontrol Zentro Nagusiaren mendekotasun funtzionalaren pean, polizia-baliabideak eta -zerbitzuak koordinatzea; kanpoko deiak bideratzea; gorabeherak izapidetzea; taktikak eta protokoloak aplikatzea; jarduerak gainbegiratzea; behar denean, aginte operatiboa hartzea eta egoki diren organoak jakinaren gainean jartzea.

d) Centro de Mando y Control Territorial, encargado de coordinar, bajo la dependencia funcional del Centro de Mando y Control Central, los recursos y servicios policiales, canalizar las llamadas externas, tramitar incidentes, aplicar las tácticas y protocolos, supervisar las actuaciones, asumir el mando operativo cuando corresponda, e informar a los órganos correspondientes.

e) Trafikoko Lurralde Unitatea bide-segurtasunaren prebentzioaz arduratuko da. Gainera, bere ardura ere bada bide-segurtasunaren aurkako delituak jazartzea eta bere jardun-eremuan zirkulazio-istripuen ikerketa eta analisia egitea, baita ertzain-etxeei eta Foralen, Mikeleteen eta Miñoien sekzioei trafikoaren arloan laguntza ematea ere. Eskumen horiek Trafikoko Burutza Nagusiaren mendekotasun funtzionalaren menpe burutuko dira.

e) Unidad Territorial de Tráfico, encargada de la prevención de la seguridad vial; de la persecución de delitos contra la seguridad vial y la investigación y análisis de accidentes de circulación en su marco de actuación, así como de prestar apoyo y asistencia en materia de tráfico a las comisarías y a las Secciones de Forales, Mikeletes y Miñones. El ejercicio de estas funciones se realiza bajo la dependencia funcional de la Jefatura Central de Tráfico.

3.– Gipuzkoako Lurralde Burutzak behar beste agente izango ditu Hendaiako Polizia eta Aduana arloko Lankidetzarako Zentroaren (PALZ) eta ETEN zerbitzuaren premiei erantzuteko.

3.– La Jefatura Territorial de Gipuzkoa contará con efectivos suficientes para dar cobertura al Centro de Colaboración Policial y Aduanera de Hendaya (CCPA) y del servicio ETEN.

4.– Arabako Lurralde Burutzak organikoki Ertzaintzaren Musika Banda kudeatuko du.

4.– La Jefatura Territorial de Araba, gestionará a nivel orgánico la Banda de Música de la Ertzaintza.

5.– Foralen, Mikeleteen eta Miñoien Sekzioak dagozkien lurralde-burutzei atxikita egongo dira eta berariazko eginkizun hauek izango dituzte: foru-erakundeen erakusgarri izatea, erakunde horietako agintariak babestea eta foru-ondareko ondasunak zaintzea. Halaber, trafikoko lurralde-unitateekin koordinatuta, errepideko garraioa zaindu eta ikuskatzeko eta errepideak kontserbatu eta zaintzeko eginkizunak bete ahalko dituzte.

5.– Se adscriben a las correspondientes Jefaturas Territoriales las Secciones de Forales, Mikeletes y Miñones de la Ertzaintza, cuyas funciones específicas son las de representación de las instituciones forales, protección de sus autoridades y protección y custodia de los bienes del patrimonio foral. Asimismo podrán realizar funciones de vigilancia e inspección del transporte por carretera y de conservación y policía de carreteras en coordinación con las Unidades Territoriales de Tráfico.

VII.– Ertzain-etxeak.

VII.– Comisarías.

1.– Dagokien eginkizuna da beren lurralde-eremuan herritarrei segurtasuna, babesa eta laguntza ematea.

1.– Les corresponde proporcionar seguridad, protección y auxilio a la ciudadanía en el ámbito de su demarcación territorial.

Beren eginkizun nagusia izango da dagokien lurralde-eremuan bakearen, bizikidetzaren eta segurtasun publikoaren aurkako arriskuak eta mehatxuak prebenitzea eta horretarako beharrezko baliabide guztiak izango ditu. Halaber, guardiako ikerketa-eginkizunak beteko ditu eta, lurralde-mailako eta maila zentraleko goragoko organoen laguntzaz, baita ikerketa kriminalari eta polizia-inteligentziari loturiko beste batzuk ere.

Su función principal será la prevención de los riesgos y de las amenazas a la paz, a la convivencia y a la seguridad pública en su ámbito territorial para lo que dispondrá de todos los recursos necesarios, ejerciendo también funciones de investigación de guardia, así como otras de investigación criminal y de inteligencia policial con el apoyo de los órganos superiores de los niveles territorial y central.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde osoa harturik, ertzain-etxe hauek egongo dira eta beren mugapeek barne hartuko dituzte kasu bakoitzean zerrendatuko diren herriak:

2.– Cubriendo la totalidad del territorio de la Comunidad Autónoma Vasca existirán las siguientes comisarías de la Ertzaintza, cuya demarcación comprenderá las poblaciones que en cada caso se relacionan:

1) Araban.

1) En Araba/Álava.

– Guardiako ertzain-etxea. Mañueta, Berantevilla, Bernedo, Eltziego, Bilar, Kripan, Bastida, Lagran, Laguardia, Lantziego, Lapuebla de Labarca, Leza, Moreda Araba, Navaridas, Oyón-Oion, Peñacerrada-Urizaharra, Samaniego, Eskuernaga, Iekora eta Zanbrana.

– Comisaría de Laguardia. Baños de Ebro, Berantevilla, Bernedo, Elciego, Elvillar, Kripan, Labastida, Lagrán, Laguardia, Lanciego, Lapuebla de Labarca, Leza, Moreda da Álava, Navaridas, Oyón-Oion, Peñacerrada-Urizaharra, Samaniego, Villabuena de Álava, Yécora y Zambrana.

– Laudioko ertzain-etxea. Amurrio, Artziniega, Aiara, Laudio, Okondo, Urduña, Orozko eta Gaubea.

– Comisaría de Llodio. Amurrio, Artziniega, Ayala, Llodio, Okondo, Orduña, Orozko y Valdegovia.

– Gasteizko ertzain-etxea. Alegría-Dulantzi, Armiñón, Arraia-Maeztu, Arrazua-Ubarrundia, Asparrena, Barrundia, Kanpezu, Kuartango, Burgelu, Harana, Iruña Oka, Iruraiz-Gauna, Lantarón, Legutio, Erriberagoitia, Erribera Beitia, Gesaltza-Añana, Agurain, Donemiliaga, Urkabustaiz, Vitoria-Gasteiz, Zalduondo, Zigoitia eta Zuia.

– Comisaría de Vitoria-Gasteiz. Alegría-Dulantzi, Armiñón, Arraia-Maeztu, Arrazua-Ubarrundia, Asparrena, Barrundia, Campezo, Cuartango, Elburgo, Valle de Arana, Iruña de Oca, Iruraiz-Gauna, Lantarón, Legutio, Ribera Alta, Ribera Baja, Salinas de Añana, Salvatierra, San Millán, Urkabustaiz, Vitoria-Gasteiz, Zalduondo, Zigoitia y Zuia.

2) Bizkaian.

2) En Bizkaia.

– Balmasedako ertzain-etxea. Alonsotegi, Artzentales, Balmaseda, Karrantza Harana, Galdames, Gordexola, Gueñes, Lanestosa, Sopuerta, Trucios-Turtzioz eta Zalla.

– Comisaría de Balmaseda. Alonsotegi, Artzentales, Balmaseda, Valle de Carranza, Galdames, Gordexola, Güeñes, Lanestosa, Sopuerta, Trucios-Turtzioz y Zalla.

– Basauriko ertzain-etxea. Basauri eta Etxebarri.

– Comisaría de Basauri. Basauri y Etxebarri.

– Bilboko ertzain-etxea. Bilbao.

– Comisaría de Bilbao. Bilbao.

– Durangoko ertzain-etxea. Abadiño, Amorebieta-Etxano, Arantzazu, Areatza, Artea, Atxondo, Bedia, Berriz, Dima, Durango, Elorrio, Garai, Igorre, Iurreta, Izurtza, Lemoa, Mañaria, Otxandio, Ubide, Zaldibar eta Zeanuri.

– Comisaría de Durango. Abadiño, Amorebieta-Etxano, Arantzazu, Areatza, Artea, Atxondo, Bedia, Berriz, Dima, Durango, Elorrio, Garai, Igorre, Iurreta, Izurtza, Lemoa, Mañaria, Otxandio, Ubide, Zaldibar y Zeanuri.

– Erandioko ertzain-etxea. Derio, Erandio, Larrabetzu, Leioa, Lezama, Loiu, Sondika eta Zamudio.

– Comisaría de Erandio. Derio, Erandio, Larrabetzu, Leioa, Lezama, Loiu, Sondika y Zamudio.

– Galdakaoko ertzain-etxea. Arakaldo, Arrankudiaga, Arrigorriaga, Galdakao, Ugao-Miraballes, Zaratamo eta Zeberio.

– Comisaría de Galdakao. Arakaldo, Arrankudiaga, Arrigorriaga, Galdakao, Ugao-Miraballes, Zaratamo y Zeberio.

– Gernika-Lumoko ertzain-etxea. Ajangiz, Arratzu, Arrieta, Bakio, Bermeo, Busturia, Ea, Elantxobe, Ereño, Errigoiti, Forua, Fruiz, Gamiz-Fika, Gatika, Gautegiz Arteaga, Gernika-Lumo, Ibarrangelu, Kortezubi, Laukiz, Lemoiz, Maruri-Jatabe, Mendata, Meñaka, Morga, Mundaka, Mungia, Murueta, Muxika, Nabarniz eta Sukarrieta.

– Comisaría de Gernika-Lumo. Ajangiz, Arratzu, Arrieta, Bakio, Bermeo, Busturia, Ea, Elantxobe, Ereño, Errigoiti, Forua, Fruiz, Gamiz-Fika, Gatika, Gauteguiz Arteaga, Gernika-Lumo, Ibarrangelu, Kortezubi, Laukiz, Lemoiz, Maruri-Jatabe, Mendata, Meñaka, Morga, Mundaka, Mungia, Murueta, Muxika, Nabarniz y Sukarrieta.

– Getxoko ertzain-etxea. Barrika, Berango, Getxo, Gorliz, Plentzia, Sopelana eta Urduliz.

– Comisaría de Getxo. Barrika, Berango, Getxo, Gorliz, Plentzia, Sopelana y Urduliz.

– Muskizko ertzain-etxea. Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena, Muskiz, Ortuella, Portugalete, Santurtzi eta Zierbena.

– Comisaría de Muskiz. Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena, Muskiz, Ortuella, Portugalete, Santurtzi y Zierbena.

– Ondarroako ertzain-etxea. Amoroto, Aulesti, Berriatua, Etxebarria, Gizaburuaga, Ispaster, Lekeitio, Markina-Xemein, Mendexa, Munitibar-Arbatzegi Gerrikaitz eta Ondarroa.

– Comisaría de Ondarroa. Amoroto, Aulesti, Berriatua, Etxebarria, Gizaburuaga, Ispaster, Lekeitio, Markina-Xemein, Mendexa, Munitibar-Arbatzegi Gerrikaitz y Ondarroa.

– Sestaoko ertzain-etxea. Barakaldo, Sestao eta Valle de Trápaga-Trapagaran.

– Comisaría de Sestao. Barakaldo, Sestao y Valle de Trápaga-Trapagaran.

3) Gipuzkoan.

3) En Gipuzkoa.

– Azkoitiako ertzain-etxea. Azkoitia, Azpeitia, Beizama, Bidegoian, Errezil eta Zestoa.

– Comisaría de Azkoitia. Azkoitia, Azpeitia, Beizama, Bidegoian, Errezil y Zestoa.

– Beasaingo ertzain-etxea. Abaltzisketa, Altzaga, Arama, Ataun, Beasain, Gabiria, Gaintza, Idiazabal, Ikaztegieta, Itsasondo, Lazkao, Legorreta, Mutiloa, Olaberria, Ordizia, Ormaiztegi, Segura, Zaldibia, Zegama eta Zerain.

– Comisaría de Beasain. Abaltzisketa, Altzaga, Arama, Ataun, Beasain, Gabiria, Gaintza, Idiazabal, Ikaztegieta, Itsasondo, Lazkao, Legorreta, Mutiloa, Olaberria, Ordizia, Ormaiztegi, Segura, Zaldibia, Zegama y Zerain.

– Bergarako ertzain-etxea. Antzuola, Aramaio, Aretxabaleta, Arrasate, Bergara, Elgeta, Eskoriatza, Leintz-Gatzaga, Oñati eta Soraluze-Placencia de las Armas.

– Comisaría de Bergara. Antzuola, Aramaio, Aretxabaleta, Mondragón, Bergara, Elgeta, Eskoriatza y Leintz-Gatzaga, Oñati y Soraluze-Placencia de las Armas.

– Donostia / San Sebastiángo ertzain-etxea. Donostia / San Sebastián.

– Comisaría de Donostia / San Sebastián. Donostia / San Sebastián.

– Eibarreko ertzain-etxea. Deba, Eibar, Elgoibar, Ermua, Mallabia, Mendaro eta Mutriku.

– Comisaría de Eibar. Deba, Eibar, Elgoibar, Ermua, Mallabia, Mendaro y Mutriku.

– Hernaniko ertzain-etxea. Aduna, Alkiza, Andoain, Asteasu, Astigarraga, Hernani, Larraul, Lasarte-Oria, Urnieta, Usurbil, Villabona eta Zizurkil.

– Comisaría de Hernani. Aduna, Alkiza, Andoain, Asteasu, Astigarraga, Hernani, Larraul, Lasarte-Oria, Urnieta, Usurbil, Villabona y Zizurkil.

– Irungo ertzain-etxea. Hondarribia eta Irun.

– Comisaría de Irun. Hondarribia e Irun.

– Errenteriako ertzain-etxea. Lezo, Oiartzun, Pasaia eta Errenteria.

– Comisaría de Errenteria. Lezo, Oiartzun, Pasaia y Errenteria.

– Tolosako ertzain-etxea. Albiztur, Alegia, Altzo, Amezketa, Anoeta, Baliarrain, Belauntza, Berastegi, Berrobi, Elduain, Gaztelu, Hernialde, Ibarra, Irura, Leaburu, Lizartza, Orendain, Orexa eta Tolosa.

– Comisaría de Tolosa. Albiztur, Alegia, Altzo, Amezketa, Anoeta, Baliarrain, Belauntza, Berastegi, Berrobi, Elduain, Gaztelu, Hernialde, Ibarra, Irura, Leaburu, Lizartza, Orendain, Orexa y Tolosa.

– Zarauzko ertzain-etxea. Aia, Aizarnazabal, Getaria, Orio, Zarautz eta Zumaia.

– Comisaría de Zarautz. Aia, Aizarnazabal, Getaria, Orio, Zarautz y Zumaia.

– Zumarragako ertzain-etxea. Ezkio-Itxaso, Legazpi, Urretxu eta Zumarraga.

– Comisaría de Zumarraga. Ezkio-Itxaso, Legazpi, Urretxu y Zumarraga.


Azterketa dokumentala


Análisis documental