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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

226. zk., 2011ko azaroaren 29a, asteartea

N.º 226, martes 29 de noviembre de 2011


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio Saila
Vivienda, Obras Públicas y Transportes
5755
5755

AGINDUA, 2011ko azaroaren 23koa, Etxebizitza, Herri Lan eta Garraioetako sailburuarena, etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko agindua aldatzen duena.

ORDEN de 23 de noviembre de 2011, del Consejero de Vivienda, Obras Públicas y Transportes, de modificación de la orden sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

2006ko abenduaren 29ko Aginduak, Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuarenak, 2007ko urtarrilaren 25eko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (18. zk.) argitaratuak, etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriak arautzen ditu; eta 2007ko martxoaren 8ko Aginduak, 2007ko maiatzaren 7ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (86. zk.) argitaratuak, zuzentzen du. Neurri horiek finantzazio kualifikatua lortu ahal izatean dautza, zehazki, eraikina birgaitzeko jarduketa babestuen titularrei maileguak baldintza berezietan ematean eta itzuli beharrik gabeko diru-laguntzak ematean, betiere, baldin eta titularrek Aginduan zehazten diren betekizunak betetzen badituzte.

La Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, publicada en el Boletín Oficial del País Vasco n.º 18, de 25 de enero de 2007 y corregida por Orden de 8 de marzo de 2007, publicada en el Boletín Oficial del País Vasco n.º 86, de 7 de mayo de 2007, regula las medidas financieras para rehabilitación de vivienda. Estas medidas consisten en el acceso a una financiación cualificada, concretamente en la concesión de préstamos en condiciones especiales y en la concesión de subvenciones a fondo perdido en favor de las personas titulares de las actuaciones protegidas de rehabilitación que cumplan los requisitos previstos en dicha Orden.

Gaur egun, Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio Sailak beharrezko deritzo beste neurri batzuk ezartzeari, 2006ko abenduaren 29ko Aginduan jasotakoak funtsean hobetzeko.

En estos momentos, el Departamento de Vivienda, Obras Públicas y Transportes considera necesario establecer una serie de medidas que mejoren sustancialmente las previstas en la Orden de 29 de diciembre de 2006.

Honako helburu hauek lortzeko sortu dira neurri horiek: batetik, etxeak eta eraikinak aldizka ikuskatzeko egin beharreko txosten teknikoak egiteagatik sortuko diren lan-zerbitzuen sariak ordaintzea (Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legearen 200. artikuluan zehaztuta dago eraikinen egoera ikuskatu beharra); eta, bestetik, energia-eraginkortasunaren ikuspegitik, eraikinen inguratzaileen egoera hobetzea.

Estas medidas nacen con el propósito de cubrir el coste de los honorarios profesionales correspondientes a la elaboración de los informes técnicos derivados de la inspección periódica de construcciones y edificaciones a que se refiere el artículo 200 de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo; así como a la incorporación de la mejora de las condiciones de la envolvente de los edificios, desde el punto de vista de la mejora de su eficiencia energética.

Ildo horretan, 2010eko ekainaren 16an 75 agentek baino gehiagok sinatu zuten Euskadiko Etxebizitzaren Aldeko Itun Sozialean printzipio hau jasota dago, beste programa-printzipio batzuen artean: Eraikitako parkea birgaitzea, energia-eraginkortasunaren hobekuntzan esku hartuta.

En este sentido, el Pacto Social por la Vivienda de Euskadi, suscrito el 16 de Junio de 2010 por más de 75 agentes sociales, tiene entre sus principios programáticos Rehabilitar el parque edificado, interviniendo en la mejora de su eficiencia energética.

Dokumentu hori garatzeko, bai «2010-2013ko Etxebizitzako eta Hiri Berrikuntzako Plan»ean, bai «EAEko Eraikinak Birgaitu eta Hiria Berroneratzeko 2010-2013 Plan Estrategiko»an adierazi zen, besteak beste, beharrezkoa zela eraikitako parkean esku hartzea, eraikinen energia-eraginkortasunaren egoera hobetzeko.

En desarrollo de dicho documento, tanto en el «Plan Director de Vivienda y Regeneración Urbana 2010-2013» como en el «Plan Estratégico de Rehabilitación de Edificios y Regeneración Urbana de la CPAV 2010-2013», se señala la necesidad de intervenir en el parque edificado, en la mejora de las condiciones de eficiencia energética de las edificaciones, entre otros objetivos.

Sail honek konpromisoa hartu du berotegi-efektua duten gasen igorpena murrizteko, eta dauden eraikinetan energia-kontsumoa txikiagotzeko. Konpromiso hori betetzeak eskatzen du ezohiko lehen erabakia hartzea, hau da, jabeen erkidegoei higiezinen inguratzailearen hobekuntzan esku hartzeko ematen zaizkien diru-laguntzetan energia-eraginkortasunaren aldagaia sartzea.

El compromiso asumido por este Departamento en relación a la reducción de emisión de gases de efecto invernadero y en la reducción de la demanda energética de las edificaciones existentes, implica la adopción de una primera medida extraordinaria que sirva para introducir la variable de mejora de la eficiencia energética en las ayudas otorgadas a las Comunidades de Propietarios, en los trabajos de intervención en la mejora de la envolvente de sus inmuebles.

Esku-hartze hori sustatze aldera, laguntzak haztatzeko sistema bat diseinatu da, lortutako hobekuntzen araberakoa.

Con el objetivo de fomentar este tipo de intervención, se plantea un sistema de ponderación de las ayudas en atención a las mejoras alcanzadas.

Hauxe da ezarri den gutxienezko maila: balioetsitako energia-galerak eraikin horretan bertan gertatzen diren energia-galeren baliokideak izan daitezen lortzea, baina eraikin horretako itxiturek DB HE1 Oinarrizko Agiriaren Aukera Sinplifikatuan zehaztuta dauden betekizunak hertsiki bete ditzatela. Horrela, bigarren maila ere lortu ahal izango da, eta bigarren maila horrek ekarriko du ondorioz balioetsitako galeren %50 murriztea, erreferentziako eraikin horren aldean.

Se establece como nivel mínimo, alcanzar una estimación de pérdidas energéticas equivalentes a las de ese mismo edificio pero que sus cerramientos cumplan estrictamente con los requisitos de la Opción Simplificada del DB HE1, pudiéndose alcanzar un segundo nivel que supone reducir las pérdidas estimadas al menos en un 50% respecto de las de dicho edificio referente.

Helburu horiek lortuko badira, beharrezkoa da 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2. eta 9. artikuluak aldatzea, bai eta eranskin bat gehitzea ere, hobekuntzak ebaluatzeko prozedura zehazte aldera. Hori guztia jarraian azaldu da:

Para cumplir con estos objetivos, es preciso modificar los artículos 2 y 9 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, así como la incorporación de un anexo con la definición del procedimiento de evaluación de las mejoras, tal y como se describe a continuación:

○ 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2.1.b) artikuluan jaso diren jarduketa babestuen edukia zuzendu behar da, eta, etxeak eta eraikinak aldizka ikuskatzeko egin beharreko txosten teknikoak egitea babes daitekeen jarduketatzat hartu. Aldaketa hori, zehazki, Agindu honen Lehen artikuluan gauzatu da.

○ En el artículo 2.1.b) de la Orden de 29 de diciembre de 2006 es preciso corregir el contenido de las actuaciones protegibles, incluyendo entre éstas la elaboración de los informes técnicos derivados de la inspección periódica de construcciones y edificaciones, lo que se materializa en el artículo primero de la presente Orden.

○ Halaber, 9. artikuluaren 2. paragrafoa aldatu behar da, itzuli beharrik gabeko diru-laguntzei txosten horiek egiteko diru-laguntza gehitzeko.

○ También es preciso modificar el párrafo 2 del artículo 9 para incorporar a las subvenciones a fondo perdido la destinada a financiar la elaboración de dichos Informes.

○ Kontuan hartu da 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 4. artikuluan zehaztuta dauden «2. motako» obren artean energia-eraginkortasuna hobetzeko eraikinean egiten diren moldaketa-obrak jasota daudela, baina obra horien trataera ez dagoela lotuta emaitza zehatz batzuk lortzeari. Horregatik, 2. artikuluari 2. paragrafoa gehitu behar zaio, eta bertan bete beharreko irizpide zehatzak ezarri. Era berean, 9. artikuluaren 7. paragrafoa aldatu behar da, auzokoek, adierazitako betekizunak betetzen baldin badituzte, jaso ahal duten diru-laguntzen gehienezko kopurua handiagoa izan dadin. Aldaketa horiek jaso dira Agindu honen bigarren eta hirugarren artikuluetan.

○ Teniendo en cuenta que en el artículo 4 de la Orden de 29 de diciembre de 2006 se incluye, dentro de las definidas como «Obras Tipo 2», las correspondientes a las de adecuación constructiva para la mejora de la eficiencia energética pero sin considerar su específico tratamiento vinculado a la obtención de unos determinados resultados, es preciso introducir un nuevo párrafo 2 en el artículo 2, donde se establezcan los criterios concretos que deberán cumplirse, al igual que es necesario modificar el párrafo 7 del artículo 9 para incrementar las ayudas máximas a percibir por las comunidades de vecinos que cumplan con los objetivos marcados. Estas modificaciones se concretan en la presente Orden en los artículos segundo y tercero.

○ Azkenik, Aginduari eranskin bat gehitu zaio, eta bertan azaldu da erabili beharreko ebaluazio-prozedura, diru-laguntzak jasotzea eragin dezaketen hobekuntzak ziurtatzekoa.

○ Por último, se incorpora un anexo en el que se define el procedimiento de evaluación que se debe utilizar para justificar la obtención de las mejoras que pueden dar lugar a la percepción de las ayudas que se plantean.

Horri jarraituta,

En su virtud,

XEDATU DUT:

DISPONGO:

Lehenengo artikulua.- Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2. artikuluaren 1. paragrafoko b) idatzi-zatia aldatzea.

Artículo primero.- Modificación de la letra b) del párrafo 1 del artículo 2 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2. artikuluaren 1. paragrafoko b) idatzi-zatia aldatu egin da, eta honela idatzita geratu da:

Se modifica la letra b) del párrafo 1 del artículo 2 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda, que tendrá la siguiente redacción:

«b) Hirigintzara moldatua ez dauden eraikuntza-unitateen edo egiturari edo eraikuntzari dagokienez moldatuta ez dauden eraikinen kasuan, babes daitezkeen jarduketatzat hartuko dira soilik aipatutako moldaketak lortzeko beharrezko lanak barnean hartzen dituzten obrak.

«b) En las unidades edificatorias que no se encuentren adecuadas urbanísticamente o en los edificios que no se encuentren adecuados estructural o constructivamente, sólo se considerará actuación protegible la realización de obras que incluyan entre las misma las necesarias para la consecución de las citadas adecuaciones.

50 urtetik gorako eraikinen kasuan, zehazki, babes daitezkeen jarduketatzat hartuko dira soilik gehienez urtebeteko epean egin beharrezko lanak barnean hartzen dituzten obrak, betiere, baldin eta etxeak eta eraikinak ikuskatzeko egin beharreko txosten teknikoarekin bat baldin badatoz.

En particular, cuando el edificio tenga 50 o más años de antigüedad, sólo se considerará actuación protegible la realización de obras que incluyan entre las mismas las que, en virtud del dictamen que resulte del informe técnico derivado de la inspección periódica de construcciones y edificaciones, sea necesario realizar en un plazo igual o inferir a un año.

Edonola ere, eta paragrafo honetan zehaztutako lanak barnean hartu ez arren, honako kasu hauetan egiten diren obrak babes daitezkeen jarduketatzat hartuko dira:

En todo caso, y aunque no incluyan las previstas en este párrafo, se considerará actuación protegible la realización de obras en los siguientes supuestos:

○ Obrak egikaritzeko agindua eman baldin badute, Lurzoruari buruzko legeetan aurreikusitako baldintzetan.

○ Cuando exista una orden de ejecución de obras en los términos previstos en la legislación del suelo.

○ Etxebizitzaren bizigarritasun-egoera moldatzeko premiazko obrak egin behar diren guztietan.

○ Siempre que sea preciso efectuar obras urgentes para la adecuación de las condiciones de habitabilidad de la vivienda.

○ Proposatu diren obrak egitea beharrezkoa baldin bada, udalek, tokiko erakundeek, hiria birgaitzeko elkarteek edota herri-elkarteek kudeatzen dituzten jarduera integraleko programak (eraikinak birgaitzeko eta hiria berroneratzekoak) egikaritzeko».

○ Cuando las obras planteadas sean parte de la ejecución de programas de actuación integral en materia de rehabilitación de edificios y regeneración urbana, gestionados a través de Ayuntamientos, entes locales, sociedades urbanísticas de rehabilitación y/o sociedades públicas.»

Bigarren artikulua.- Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2. artikuluari paragrafo bat gehitzea.

Artículo segundo.- Adición de un párrafo al artículo 2 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 2. artikuluari paragrafo bat gehitu zaio, eta honela idatzita geratu da:

Se incluye un nuevo párrafo 2 al artículo 2 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda, que tendrá la siguiente redacción:

«2.- Era berean, babes daitezkeen jarduketatzat hartuko dira etxebizitza birgaitzeko obrak, baldin eta eraikinaren inguratzailean esku hartzeko badira, eta xedea martxoaren 17ko 314/2006 Errege Dekretuak onartu zuen Eraikuntzaren Kode Teknikoaren Energia Aurrezteko Oinarrizko Agiriaren 3. atalean (DB-HE1) eskatzen diren muga-balioak edo eskakizun-maila handiagoak lortzea baldin bada».

«2.- Asimismo, tendrán la consideración de actuación protegible, las actuaciones de rehabilitación de vivienda que supongan una intervención en la envolvente térmica de la edificación para alcanzar los valores límite exigidos en el apartado 3 del Documento Básico de Ahorro de Energía (DB-HE1) del Código Técnico de la Edificación (aprobado por Real Decreto 314/2006, de 17 de marzo) o incluso para situarse en mayores niveles de exigencia».

Hirugarren artikulua.- Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 9. artikuluaren 2. paragrafoa aldatzea.

Artículo tercero.- Modificación del párrafo 2 del artículo 9 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 9. artikuluaren 2. paragrafoko zenbateko orokorrei buruzko taularen ostean dagoen testua aldatu egin da, eta honela idatzita geratu da:

Se modifica el texto posterior al cuadro de cuantías generales del párrafo 2 del artículo 9 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda, que tendrá la siguiente redacción:

«Babes daitezkeen jarduketen barnean etxeak eta eraikinak aldizka ikuskatzeko egin beharreko txosten teknikoa idazteagatik (ikuskapena egin beharra ekainaren 30eko Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2/2006 Legearen 200. artikuluan jasota dago) zerbitzu-sariak ordaindu behar izan badira, gehienezko diru-laguntzak zerbitzu-sari horien % 100 ordainduko du, eta, gehienezko muga 1.000 eurokoa izango da.

«Para el caso de actuaciones protegibles en las que se haya incurrido en costes por honorarios de redacción del informe técnico derivado de la inspección periódica de construcciones y edificaciones a que se refiere el citado artículo 200 de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo, la subvención máxima estará establecida con la cobertura de hasta el 100% de dichos honorarios, con un tope máximo de 1.000 euros.

Birgaitze Integratuko 4. obretarako lortutako diru-laguntza beste kontzeptu batzuen truke lortutakoari gehituko zaio, guztizko diru-laguntza balioesteko».

La subvención obtenida para las obras 4 para la Rehabilitación Integrada se sumará a la obtenida por otros conceptos para la estimación de la subvención total».

Laugarren artikulua.- Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 9. artikuluaren 7. paragrafoa aldatzea.

Artículo cuarto.- Modificación del párrafo 7 del artículo 9 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduaren 9. artikuluaren 7. paragrafoa aldatu egin da, eta honela idatzita geratu da:

Se modifica el párrafo 7 del artículo 9 de la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda, que quedará redactado como sigue:

«7) Higiezinetako elementu komunak birgaitu behar direnean, jabeen erkidegoari zuzenean emango zaio babes daitekeen aurrekontuaren % 5eko diru-laguntza, eta gehienezko muga 2.000 eurokoa izango da; betiere, baldin eta Agindu honen 9.2 artikuluan zehaztu diren baldintzen araberako 1., 2., eta 3., motetako obrak badira. Birgaitze Integratuko Eremuen barnean dauden eraikinak birgaitu behar direnean, kasu berberetan, diru-laguntza % 10ekoa izango da, eta gehienezko muga 3.000 eurokoa.

«7) En los supuestos de rehabilitación de elementos comunes de un inmueble se concederá directamente a la Comunidad de Propietarios una subvención del 5% del presupuesto protegible, con un tope máximo de 2.000 euros, siempre que se trate de obras de los tipos 1, 2 y 3 en los términos del artículo 9.2 de esta Orden. La subvención se elevará al 10%, con un tope máximo de 3.000 euros, cuando se trate de rehabilitación de edificios situados dentro de las Áreas de Rehabilitación Integrada, en los mismos supuestos.

Aurreko paragrafoan jaso den diru-laguntzatik salbuetsita daude Agindu honen 2. artikuluaren 2. paragrafoan aurreikusitako jarduketak; jarduketa horietarako diru-laguntzak -Birgaitze Integratuko Eremuen barnean dauden etxebizitzak zein birgaitze isolatuak izanda ere- Agindu honen I. eranskinean adierazitako ehunekoen araberakoak izango dira; eta ehunekoak, etxebizitzaren babes energetikoa zenbat eta gehiago hobetu, orduan eta handiagoak izango dira. Kasu horietarako diru-laguntzen gehienezko kopuruak zehaztuta daude Agindu honen I. eranskinean.

Se exceptúan de la subvención contemplada en el párrafo anterior las actuaciones previstas en el párrafo 2 del artículo 2 de la presente Orden, para las cuales, con independencia de que se trate de rehabilitación de viviendas situadas en Áreas de Rehabilitación Integrada o simplemente rehabilitaciones aisladas, las cuantías de subvención a la Comunidad de Propietarios responderán a los porcentajes reflejados en el anexo I de la presente Orden, que variarán en función de la mejora alcanzada en la protección energética de la vivienda. Las cuantías máximas de subvención disponible para estos supuestos quedan estipuladas en el anexo I de la presente Orden.

Jabeen Erkidegoei zuzenean ematen zaizkien diru-laguntzak bateragarriak izango dira jabe edo titular bakoitzak artikulu honen zehaztutako baldintzen arabera jaso ahal dituen laguntzekin».

Las ayudas directas a la Comunidad de Propietarios serán compatibles con las que pudieran corresponder a cada uno de los propietarios o titulares en los términos de este artículo».

Bosgarren artikulua.- Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduari I. eranskina gehitzea.

Artículo quinto.- Incorporación del anexo I en la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda.

Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak eman zuen Etxebizitza birgaitzeko finantza-neurriei buruzko 2006ko abenduaren 29ko Aginduari I. eranskina gehitu zaio, eta honela idatzita geratu da:

Se incluye en la Orden de 29 de diciembre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas financieras para rehabilitación de vivienda, el anexo I, que quedará redactado como sigue:

I. ERANSKINA

ANEXO I

«1.- Agindu honen 2.2 artikuluaren arabera, babes daitezkeen jarduketatzat hartuko dira eraikinaren inguratzaile termikoa hobetzeko egiten diren etxebizitza birgaitzeko jarduketak. Jarduketa horiek, behintzat, Eraikuntzaren Kode Teknikoaren Energia Aurrezteko Oinarrizko Agiriaren 3. atalean (DB-HE1) eskatutako muga-balioak lortzea izan behar dute xede.

«1.- Conforme al artículo 2.2 de la presente Orden, tienen la consideración de actuación protegible las actuaciones de rehabilitación de vivienda que suponen una mejora en la envolvente térmica de la edificación. Teniendo por objeto de alcanzar, al menos, los valores límite exigidos en el apartado 3 del Documento Básico de Ahorro de Energía DB-HE1, del Código Técnico de la Edificación.

2.- Inguratzaile termikoaren hobekuntza ziurtatuko da ehuneko zehatz bat lortuz, erantsitako taulan (1. taula) ezarritakoari jarraituta. Ehuneko hori zehazteko, zenbakiz kalkulatuko da inguratzaile berria jartzeak zenbateraino murriztu duen energia-galera, aurreko inguratzailearen aldean.

2.- La mejora en la envolvente térmica se acreditará mediante la obtención de un valor porcentual, de acuerdo con lo dispuesto en la tabla adjunta (tabla 1), que cuantifique numéricamente la reducción de pérdida energética conseguida con la nueva envolvente, respecto de la envolvente anterior.

3.- Eraikuntzan esku-hartzearen ondorioz lortu den hobekuntzari dagokion ehunekoa 1. taulan jasotako irizpide teknikoak aplikatuz zehaztuko da. Taula horretan honako hauek hartu dira aintzat:

3.- El valor porcentual de mejora alcanzada tras la intervención en la edificación, se obtendrá con la aplicación de los criterios técnicos recogidos en la tabla 1, donde se considera:

○ Diru-laguntzaren Xede den Eraikina Egungo Egoeran: eraikinaren egoera, inguratzaile termikoa berritu baino lehen.

○ Edificio Objeto en Estado Actual, a las condiciones de la edificación en su estado anterior a la reforma de envolvente térmica.

○ Diru-laguntzaren Xede den Eraikina Birgaituta: eraikinaren egoera, inguratzaile termikoa berritu ondoren.

○ Edificio Objeto en Estado Reformado, a las condiciones de la edificación en su estado posterior a la reforma de envolvente térmica.

○ Erreferentziako Eraikina: eraikinaren egoera, inguratzaile termikoa berritu ondoren; baina, kasu honetan, jatorrizko itxiturak aldatu eta Eraikuntzaren Kode Teknikoaren Energia Aurrezteko Oinarrizko Agiriaren 3. atalean (DB-HE1) arautu den Aukera Sinplifikatuan zehaztuta dauden betekizunak hertsiki betetzen dituzten itxiturak jarri dira.

○ Edificio Referente, a las condiciones de la edificación en su estado posterior a la reforma de envolvente térmica con la salvedad de que, en este caso, se sustituyen los cerramientos originarios por otros que cumplan estrictamente con los requisitos de la Opción Simplificada regulada en el punto 3 del Documento Básico de Ahorro de Energía (DB-HE1) del Código Técnico de la Edificación.

○ Eraikinaren Kalifikazio Energetikoa: urtarrilaren 19ko 47/2007 Errege Dekretuan azaldutako prozedurari jarraituz lortzen den kalifikazio energetikoa izango da. 47/2007 Errege Dekretuak onartzen du eraikuntza berriko eraikinen energia-eraginkortasuna ziurtatzeko oinarrizko prozedura.

○ Calificación Energética de la Edificación obtenida, se corresponderá con la alcanzada según el procedimiento descrito en el Real Decreto 47/2007, de 19 de enero, por el que se aprueba el Procedimiento básico para la certificación de eficiencia energética de edificios de nueva construcción.

○ M1 Hobekuntza-ehunekoa: eraikinak egungo egoeran dituen energia-galeren aldean, birgaitutako eraikinaren inguratzaileari lotutako energia-galeren murrizketari dagokion ehuneko absolutua.

○ Porcentaje de mejora M1, al porcentaje absoluto de la reducción de pérdidas energéticas asociadas a la envolvente del edificio reformado con respecto a las pérdidas energéticas del edificio en su estado actual.

○ M2 Hobekuntza-ehunekoa: erreferentziako eraikinak dituen energia-galeren aldean, birgaitutako eraikinaren inguratzaileari lotutako energia-galeren murrizketari dagokion ehuneko absolutua.

○ Porcentaje de mejora M2, al porcentaje de la reducción de pérdidas energéticas asociadas a la envolvente del edificio reformado con respecto a las pérdidas energéticas del edificio referente.

Erabili den terminologia bat dator Eraikuntzaren Kode Teknikoaren Energia Aurrezteko Oinarrizko Agirian (DB-HE1) zehaztutakoarekin.

La terminología empleada se corresponde con la definida en el Documento Básico de Ahorro de Energía DB-HE1, del Código Técnico de la Edificación.

Taula. Inguratzaile termikoa hobetzea: eraikin baten inguratzaile termikoari lotutako energia-galeren kalkulua justifikatzeko eskema.

Tabla 1. Mejora de la envolvente térmica: Esquema justificativo de la estimación de pérdidas energéticas de un edificio asociadas a su envolvente térmica.

(Ikus .PDF)

(Véase el .PDF)

4.- Jabeen Erkidegoari diruz lagundu dakizkiokeen zenbatekoak honako ehuneko hauen araberakoak izango dira; eta ehunekoak zehazteko, lortu diren eskakizun-mailak hartuko dira aintzat:

4.- Las cuantías subvencionables a la Comunidad de Propietarios responderán a los siguientes porcentajes de mejora, en función de los grados de exigencia alcanzados:

a) Aurreko inguratzailearen aldean, jarduketek % 0 eta % 50 bitarteko <<M2 motako hobekuntza-ehunekoa>> lortu baldin badute, Jabeen Erkidegoari babes daitekeen aurrekontuaren % 30eko diru-laguntza emango zaio, eta gehienezko muga 30.000 eurokoa izango da.

a) Actuaciones que obtengan un <<Porcentaje de mejora M2>>, entre 0% y 50% respecto de la envolvente anterior. Se concederá a la Comunidad de Propietarios, una subvención del 30% del presupuesto protegible con un tope máximo de 30.000 euros.

b) Aurreko inguratzailearen aldean, jarduketek % 50etik gorako <<M2 motako hobekuntza-ehunekoa>> lortu baldin badute, Jabeen Erkidegoari babes daitekeen aurrekontuaren % 50eko diru-laguntza emango zaio, eta gehienezko muga 45.000 eurokoa izango da.

b) Actuaciones que obtengan un <<Porcentaje de mejora M2>>, superior al 50% respecto de la envolvente anterior. Se concederá una subvención del 50% del presupuesto protegible, con un tope máximo de 45.000 euros.

Bi kasu horietan babes daitekeen aurrekontua zehazte aldera, jarduketen benetako kostutzat hartuko da eraikinaren energia-kontsumoa murriztea xede duten hobekuntza-jarduketen kostua.

A efectos del cálculo del presupuesto protegible aplicable a estos dos supuestos, se considerará como coste real de las actuaciones, aquellas imputables a la mejora de la envolvente con el objeto de limitar la demanda energética de la edificación.

5.- Agindu honetan zehaztu den diru-laguntzaren ondorioetarako, inguratzaile termikoa berritzeko egiten diren esku-hartzeetan ezin izan bada itxituraren bat aldatu, behintzat, hauxe ziurtatuko da: eraikin birgaituari (PER) lotutako energia-galeren kopuru osoa erreferentziako eraikinari (PE CTE) lotutako energia-galeren kopuru osoa baino txikiagoa edo berdina dela, 1. Taulan ezarritakoari jarraituz kalkulatua, hau da, [PER d" PE CTE].

5.- A efectos de la subvención prevista en esta Orden, en aquellas intervenciones de la envolvente térmica en las que no sea posible actuar sobre alguno de sus cerramientos, se justificará que al menos el conjunto de las pérdidas energéticas asociadas a la envolvente del edificio reformado (PER) son igual o inferiores a las perdidas energéticas del edificio referente (PE CTE) calculadas según la Tabla 1 adjunta, es decir, [PE R d" PE CTE].

6.- Inguratzaile termikoaren bitartez lortutako hobekuntza ziurtatu behar da 1. Taula (behar bezala beteta) diru-laguntzen eskabideari gehituz.

6. La mejora en la envolvente térmica deberá acreditarse incorporando la Tabla 1 debidamente cumplimentada a la solicitud oficial de ayudas, así como al Proyecto de Rehabilitación redactado para acometer la actuación planteada».

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2/2006 Legearen 200. artikuluaren arauzko garapena onartua izan arte, 50 urtetik gorako eraikinei dagozkien diru-laguntzen eskabideekin batera aurkeztu beharko da txosten teknikoa, etxebizitzak eta eraikinak aldizka ikuskatzeko egin beharrekoa; edo, bestela, Etxebizitza Ordezkaritza egokian eman beharko da txosten hori, espedientea amaitu baino lehen.

Hasta la aprobación del desarrollo reglamentario del artículo 200 de la Ley 2/2006, del Suelo y Urbanismo, todas las solicitudes de ayudas correspondientes a edificios de una antigüedad superior a 50 años, deberán ir acompañadas del informe técnico derivado de la inspección periódica de construcciones y edificaciones o en su defecto deberá entregarse en la Delegación de Vivienda correspondiente, antes de la finalización del expediente.

XEDAPEN IRAGANKORRAK

DISPOSICIONES TRANSITORIAS

Lehenengoa.- Agindu honen lehen artikuluan 50 urtetik gorako eraikinetan babes daitezkeen jarduketei buruz xedatu dena aplikatu ahal izango da arauzko garapena onartua izan ondoren, eta ezarriko den egutegiaren arabera. Eta hori guztia egingo da Euskal Autonomia Erkidegoko Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2/2006 Legearen 200. artikuluaren edukiarekin, eta uztailaren 1eko 8/2011 Errege Lege-dekretuaren 21. artikuluan eta hirugarren xedapen gehigarrienean ezarritakoarekin bat etorrita (8/2011 Errege Lege-dekretuak hipoteka zor dutenen aldeko neurriak hartzen ditu, gastu publikoa kontrolatzen du; eta administrazio bidea errazteko eta birgaitzeko eta enpresa-jarduera sustatzeko, toki-erakundeek enpresekin eta autonomoekin egindako zorrak kitatzeko bidea ematen du).

Primera.- Lo dispuesto en el artículo primero de la presente Orden en relación con las actuaciones protegibles en los edificios de 50 años o más de antigüedad, será aplicable una vez que se apruebe el desarrollo reglamentario y de acuerdo con el calendario que se establezca, de conformidad con el contenido del artículo 200 de la Ley 2/2006, de Suelo y Urbanismo de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y con el artículo 21 y disposición adicional tercera del Real Decreto-Ley 8/2011, de 1 de julio, de medidas de apoyo a los deudores hipotecarios, de control del gasto público y cancelación de deudas con empresas y autónomos contraídas por las entidades locales, de fomento de la actividad empresarial e impulso de la rehabilitación y de simplificación administrativa.

Bigarrena.- Agindu honen hirugarren artikuluan ezarritakoa aplikatu ahal izango zaie 2010eko urtarrilaren 1etik aurrera aurkeztu diren etxebizitzak birgaitzeko diru-laguntzen eskabideei.

Segunda.- Lo dispuesto en el artículo tercero de la presente Orden será de aplicación a todas aquellas solicitudes de ayudas a la rehabilitación de viviendas presentadas a partir del día 1 de enero de 2010.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean hartuko du indarra.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2011ko azaroaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de noviembre de 2011.

Etxebizitza, Herri Lan eta Garraioetako sailburua,

El Consejero de Vivienda, Obras Públicas y Transportes,

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental