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27. zk., 2011ko otsailaren 9a, asteazkena

N.º 27, miércoles 9 de febrero de 2011


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Gipuzkoako Foru Aldundia
Diputación Foral de Gipuzkoa
674
674

3/2010 FORU ARAUA, abenduaren 20koa, trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergari buruzko uztailaren 5eko 14/1989 Foru Araua aldatzen duena.

NORMA FORAL 3/2010, de 20 de diciembre, por la que se modifica la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, del Impuesto Sobre Vehículos de Tracción Mecánica.

GIPUZKOAKO DIPUTATU NAGUSIAK

EL DIPUTADO GENERAL DE GIPUZKOA

Jakinarazten dut Gipuzkoako Batzar Nagusiek onartu dutela «Trakzio Mekanikoko ibilgailuen gaineko Zergari buruzko uztailaren 5eko 14/1989 Foru Araua aldatzen duen abenduaren 20ko 3/2010 Foru Araua», eta nik aldarrikatu eta argitara dadin agintzen dut, aplikagarria zaien herritar guztiek, partikularrek nahiz agintariek, bete eta betearazi dezaten.

Hago saber que las Juntas Generales de Gipuzkoa han aprobado y yo promulgo y ordeno la publicación de la siguiente «Norma Foral 3/2010, de 20 de diciembre, por la que se modifica la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre vehículos de tracción mecánica», a los efectos de que todos los ciudadanos y ciudadanas, particulares y autoridades a quienes sea de aplicación, la guarden y hagan guardarla.

Donostia-San Sebastián, 2010eko abenduaren 20a.

Donostia-San Sebastián, a 20 de diciembre de 2010.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARKEL OLANO ARRESE.

MARKEL OLANO ARRESE.

HITZAURREA

PREÁMBULO

Abenduaren 23ko 4/2009 Foru Arauak hainbat aldaketa sartu zituen Gipuzkoako zergen ordenamenduan, horien artean Trakzio Mekanikoko Ibilgailuen gaineko Zergari dagozkionak. Zehazki esanda, zerga horretan araututa dauden salbuespenekin lotuta, foru arauak idazkera berria eman zion Trakzio Mekanikoko Ibilgailuen gaineko Zergari buruzko uztailaren 5eko 14/1989 Foru Arauaren 2. artikuluari helburu bikoitza harturik: alde batetik, pertsona desgaituen kasuan ponderatuta egotea turismo ibilgailuak Zergatik salbuetsita uztea, betiere salbuespen hori desgaitasun handiko kasuetan edo mugikortasun arazoak daudenean bakarrik aplika dadin, eta bestetik, progresibitatearen printzipioa ageriagoa izatea zergaren aplikazioan diru ahalmen handiagoa duten zergadunek potentzia handiko ibilgailuetarako aurreikusita dagoen salbuespenerako eskubiderik izan ez dezaten.

La Norma Foral 4/2009, de 23 de diciembre, introdujo diversas modificaciones en el ordenamiento tributario guipuzcoano, entre las que se encuentran las referidas al Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica. Concretamente, en relación a las exenciones en dicho tributo, dio nueva redacción al artículo 2 de la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica, con el objeto de ponderar la aplicación de la exención del Impuesto a vehículos de turismo en el caso de personas con discapacidad, de forma que sólo a los casos de discapacidad más grave o con problemas de movilidad fuera aplicable aquélla a la vez que se hiciera más manifiesto el principio de progresividad en la aplicación del Impuesto, a través de no eximir a los contribuyentes que por tener mayor capacidad económica, les fuera de aplicación la exención de vehículos de gran potencia.

Mugikortasun arazoak izateagatik beren joan-etorrietarako gurpil aulkiak behar dituzten pertsona desgaituek zaila izaten dute gurpil aulkien erabilera onartzen duten ibilgailuak erosi ahal izatea, eta horren ondorioz, zilegi eta bidezko jo da zaldi fiskalei dagokionez ezarrita dagoen muga ibilgailu horiei ez aplikatzea. Hala iritzi dio Gipuzkoako Eudeleko Kontseiluak, eta hala berretsi du Gipuzkoako Finantzen Kontseiluak.

La dificultad por parte de las personas discapacitadas con problemas de movilidad y necesitadas de utilizar sillas de ruedas para su desplazamiento, para adquirir vehículos con los mecanismos necesarios para el acceso a los mismos con dichas sillas, aconseja excepcionar la limitación de los caballos fiscales en dichos vehículos. Así lo ha entendido el Consejo Territorial de Eudel de Gipuzkoa, siendo confirmado dicho criterio en el Consejo Territorial de Finanzas de Gipuzkoa.

Hortaz, zilegi da salbuespen horren aplikazioan ezarrita dauden mugak goian adierazitako eran aldatzea.

Procede, por tanto, aprobar la modificación de las limitaciones en la aplicación de dicha exención en los términos planteados.

1. artikulua.- 2. artikuluaren 1. apartatuko e) letra aldatu da Trakzio Mekanikoko Ibilgailuen gaineko Zergari buruzko uztailaren 5eko 14/1989 Foru Arauan, eta honela geratu da idatzita:

Artículo 1.- Se modifica la letra e) del apartado 1 del artículo 2 de la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica, que queda redactada en los siguientes términos:

«e) Mugikortasun murriztua duten pertsonentzako ibilgailuak, abenduaren 23ko 2822/1998 Errege Dekretuak, Ibilgailuen Erregelamendu Orokorra onartzen duenak, II. eranskinaren A letran aipatuak, pertsona desgaituen izenean matrikulatuta daudenean.

«e) Los vehículos para personas de movilidad reducida a que se refiere la letra A del anexo II del Reglamento General de Vehículos, aprobado por Real Decreto 2822/1998, de 23 de diciembre, matriculados a nombre de personas con discapacidad.

Era berean, salbuetsita daude 14 zaldi fiskaletik beherako ibilgailuak, baldin eta desgaituen izenean matrikulatuta egonik beraiek ez beste inork erabiltzeko badira. Salbuespen hau zirkunstantzia horiek betetzen diren artean aplikatuko da, pertsona desgaituek gidatutako ibilgailuak izan nahiz horiek garraiatzeko ibilgailuak izan.

Asimismo, están exentos los vehículos de menos de 14 caballos fiscales, matriculados a nombre de personas con discapacidad para su uso exclusivo. Esta exención se aplicará en tanto se mantengan dichas circunstancias, tanto a los vehículos conducidos por personas con discapacidad como a los destinados a su transporte.

Aurreko bi paragrafoetan aipatutako salbuespenak ibilgailu batengatik bakarrik izango zaizkie aplikagarriak horien onuradun diren subjektu pasiboei.

Las exenciones previstas en los dos párrafos anteriores no resultarán aplicables a los sujetos pasivos beneficiarios de las mismas por más de un vehículo simultáneamente.

Letra honetan xedatutakoaren ondorioetarako, honako hauek hartuko dira pertsona desgaitutzat:

A efectos de lo dispuesto en esta letra, se considerarán personas con discapacidad las siguientes:

a) Minusbaliotasun maila 100eko 33koa edo handiagoa eta 100eko 65ekoa baino txikiagoa duten pertsonak, mugikortasun murriztuko egoeran badaude. Mugikortasun murriztua dutela ulertuko da abenduaren 23ko 1971/1999 Errege Dekretuak, minusbaliotasun maila aitortu, ezarri eta kalifikatzeko prozedurari buruzkoak, 3. eranskinean jasotzen duen baremoaren A, B edo C letretako egoeretan sartuta daudenean edo baremo horren D, E, F, G edo H letretan 7 puntu edo gehiago eman zaizkienean.

a) Aquellas personas que tengan reconocido un grado de minusvalía igual o superior al 33 por 100 e inferior al 65 por 100 que se encuentren en estado carencial de movilidad reducida, entendiéndose por tales las incluidas en alguna de las situaciones descritas en las letras A, B o C del baremo que figura como anexo 3 del Real Decreto 1971/1999, de 23 de diciembre, de procedimiento para el reconocimiento, declaración o calificación del grado de minusvalía o que obtengan 7 o más puntos en las letras D, E, F, G o H del citado baremo.

b) Minusbaliotasun maila 100eko 65ekoa edo handiagoa duten pertsonak.

b) Aquellas personas con un grado de minusvalía igual o superior al 65 por 100.

Aurreko a) eta b) letretan aipatutako pertsonak mugikortasun murriztuko A egoeran badaude 1971/1999 Errege Dekretuak 3. eranskinean jasotzen duen baremoaren arabera, 14 zaldi fiskaleko muga ez zaie aplikatuko, baldin eta ibilgailua gurpil aulkia eramateko egokituta badago».

A las personas incluidas en las letras a) y b) anteriores que se encuentren en situación carencial de movilidad reducida calificada con la letra A en el baremo que figura como anexo 3 del mencionado Real Decreto 1971/1999, no les será de aplicación el límite de 14 caballos fiscales, siempre que el vehículo se encuentre adaptado para el uso con silla de ruedas».

2. artikulua.- Uztailaren 5eko 14/1989 Foru Arauaren 2. artikuluko 1. puntuko e) letrari beste paragrafo bat erantsi zaio bukaeran, eta honela geratu da idatzia:

Artículo 2.- Se adiciona un último párrafo al apartado e) del punto 1 del artículo 2 de la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, que quedará redactado de la siguiente manera:

«Salbuetsita daude, baita ere, guraso-ahal, tutoretza edo kuradoretza dela-eta ardurapean minusbaliotasun maila 100eko 65ekoa edo handiagoa duen pertsona bat duten pertsonen jabetzako ibilgailuak. Ibilgailu bat baino gehiago badute jabetzan, ibilgailu bakarrak izango du salbuespena».

«Quedarán también exentos del impuesto los vehículos cuyos titulares acrediten que tienen a su cargo, por razón de patria potestad, tutela o curatela, a alguna persona con un grado de minusvalía igual o superior al 65%. De ser titulares de más de un vehículo, la exención sólo se aplicará a uno».

3. artikulua.- Uztailaren 5eko 14/1989 Foru Arauaren 2. artikuluko 2. puntuari beste paragrafo bat erantsi zaio bukaeran, eta honela geratu da idatzia:

Artículo 3.- Se adiciona un último párrafo al punto 2 del artículo 2 de la Norma Foral 14/1989, de 5 de julio, que quedará redactado de la siguiente manera:

«e) apartatuaren arabera minusbaliotasuna duen pertsonaren bat ardurapean duten pertsonek Udalaren aurrean egiaztatu behar dute minusbaliotasun maila eta minusbaliotasuna duen pertsonarekin duten harremana».

«Los titulares de vehículos de personas con minusvalías a su cargo en los términos expuestos en el apartado e), deberán acreditar ante el Ayuntamiento el grado de minusvalía y la relación con la persona con minusvalía».

AMAIERAKO XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Foru arau hau 2011ko urtarrilaren 1etik aurrera sartuko da indarrean.

La presente Norma Foral entrará en vigor a partir del 1 de enero de 2011.


Azterketa dokumentala


Análisis documental