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Boletin Oficial del País Vasco

36. zk., 2023ko otsailaren 21a, asteartea

N.º 36, martes 21 de febrero de 2023


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
904
904

AGINDUA, 2023ko otsailaren 15ekoa, Hezkuntzako sailburuarena, zeinaren bitartez obretarako gastuak finantzatzeko laguntzen deialdia egiten baita, Hezkuntza Administrazioaren mendeko ikastetxeak dituzten udal-jabetzako higiezinetan jolas-eremuak sortzeko edo hobetzeko (Patio inklusiboak-2023).

ORDEN de 15 de febrero de 2023, del Consejero de Educación, por la que se convocan ayudas a la financiación de los gastos de ejecución de obras para la creación o mejora de zonas de recreo en inmuebles de propiedad municipal en los que funcionan centros docentes dependientes de la Administración educativa (Patios Inclusivos-2023).

2030erako Hezkuntza Ekintza Esparrua («Kalitateko hezkuntza inklusibo eta bidezko baterantz, eta guztiontzako bizialdi osoko ikaskuntza baterantz») UNESCOko 184 kidek onartu zuten Parisen, eta, horren bitartez, pertsonen bizitzak eraldatzeko baliabide gisa hartzen da hezkuntza. Zehazkiago, guztiontzako kalitateko hezkuntza inklusiboa eta bidezkoa bermatzea eta etengabeko ikaskuntzarako aukerak bultzatzea proposatzen du. Konpromiso horren barruan, aitortzen da genero-berdintasuna garrantzitsua dela, eta, era berean, beharrezkoa dela kalitateko hezkuntza ematea, zeinak emaitzarik onenak eta bizialdi osoko ikaskuntzarako aukerak sustatuko dituen, testuinguru guztietan eta hezkuntza-maila guztietan.

El Marco de Acción Educación 2030 («Hacia una educación inclusiva y equitativa de calidad y un aprendizaje a lo largo de la vida para todos»), aprobado en París por 184 miembros de la UNESCO, acentúa en una visión de la educación como medio para transformar las vidas de las personas. Más en concreto, propone garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos. El compromiso incluye el reconocimiento de la importancia de la igualdad de género y la necesidad de una educación de calidad que promueva los mejores resultados y oportunidades de aprendizaje a lo largo de la vida, en todos los contextos y en todos los niveles educativos.

Hezkuntza-politikak arautzeko eta gobernatzeko modu berriak urrun daude eredu burokratikoetatik, eta ikastetxeen autonomiaren alde egiten dute: ikastetxeek proiektu propioak garatzeko gaitasuna izan behar dute (emaitzekiko erantzukizunari lotuta), ikasleek hezkuntza-arloan arrakasta handiagoa izateko konpromisoaren barruan. Proiektu propioak garatzeko orduan funtsezkoa da ikastetxeko zuzendaritza-taldea, hark egiten baititu pedagogia eta kudeaketa mailako lider-lanak.

Dentro de los nuevos modos de regulación y gobernanza de las políticas educativas, la autonomía de los centros supone alejarse de modelos burocráticos, para confiar en la capacidad de los centros educativos para desarrollar proyectos propios, vinculados a la responsabilidad por los resultados, dentro de un compromiso por incrementar el éxito educativo de su alumnado. Para el desarrollo de proyectos propios, es fundamental la figura del equipo directivo del centro, que lidera dichos proyectos mediante el ejercicio del liderazgo pedagógico y de gestión.

Ildo horretan, eskola inklusiboa garatzeko Esparru Planak zenbait ardatz estrategiko biltzen ditu, eta horren inguruan egituratzen dira bere helburuak. Hauek dira ardatz horietako batzuk: Bizikidetza, gizarte kohesionatu baterako eskola anitza egituratzeko ardatz gisa; eta egiturazko jardunak, kultura, politika eta praktika inklusiboak sustatzeko eta garatzeko.

En esta línea, el Plan Marco para el desarrollo de una escuela inclusiva recoge los ejes estratégicos en torno al que se articulan sus objetivos entre los que se encuentran: la convivencia como eje vertebrador de una escuela diversa para una sociedad cohesionada y las actuaciones estructurales para la promoción y el desarrollo de culturas, políticas y prácticas inclusivas.

Ekintza-esparru horrekin bat etorriz, aurrera doa Bizikasi Ekimena (https://bizikasi.euskadi.eus/eu/inicio), eskola-jazarpenaren aurka eta bizikidetza positiboaren alde egiten duena euskal hezkuntza-sisteman. Ekimen horren helburu nagusia da ikastetxeak ikaskuntzarako eta garapen pertsonal eta sozialerako gune bilakatzea, bizikidetza positiboko eta zero tolerantziako inguru seguru bat eraikitzeko jazarpen-egoera posibleen aurrean. Horretarako, eskola-komunitateko kide guztien konpromiso partekatu etengabea eta jakintza baliatu beharko dira.

En coherencia con este marco de actuación, se está desarrollando la Iniciativa Bizikasi (https://bizikasi.euskadi.eus/es/inicio) contra el acoso escolar y para la convivencia positiva en el sistema educativo vasco, cuyo objetivo es hacer de los centros educativos un espacio de aprendizaje y desarrollo personal y social, que a través del conocimiento y compromiso compartido sostenido en el tiempo por todos los miembros de la comunidad escolar lo convierta en marco seguro de convivencia positiva y de tolerancia cero ante posibles situaciones de acoso.

Alde horretatik, ukaezina da zenbait espaziok, esate baterako eskolako patioek, garrantzi handia dutela, harreman sozialak hor gertatzen direlako. Pertsonek espazioak eraikitzen dituzte, eta espazioek pertsonak eraikitzen dituzte. Espazioen diseinuak baldintzatu egiten du gure bizitzeko modua, bai eta elkarrekin bizitzeko modua ere. Espazioen konfigurazioa ez da neutroa: dauden premien, espazio horretan egongo diren pertsonen ezaugarrien, eta ezarritako lehentasunen araberakoa da konfigurazio hori, besteak beste. Hiri-espazio guztien artean, eskoletako patioak leku aproposak dira gai horiek guztiak aztertzeko («Espacios de juego y desigualdades de género en la infancia», Dafne Saldaña, Julia Goula eta Helena Cardonarena, 2020).

En este sentido, es innegable la importancia que adquieren espacios como los patios escolares como el medio físico donde tienen lugar las relaciones sociales. Las personas construyen los espacios y los espacios construyen a las personas. Su diseño condiciona las maneras que tenemos de vivir y de convivir. La configuración de los espacios no es neutra, depende, entre otras, de las necesidades que se busca satisfacer, del perfil de individuos al cual van dirigidas y de las prioridades establecidas. De entre todos los espacios urbanos, los patios de las escuelas constituyen lugares idóneos donde se pueden analizar todas estas cuestiones («Espacios de juego y desigualdades de género en la infancia» de Dafne Saldaña, Julia Goula y Helena Cardona, 2020).

Ikastetxeko espazio fisikoak ere hainbat gauzari buruz hitz egiten du, hainbat gauza transmititzen ditu, eta hainbat gauza irakasten ditu; besteak beste, hauek: harremanak izateko modua, egoteko modua, espazioen banaketa, bai eta jolasaren kontrola eta azpiegiturak ere.

El espacio físico del centro educativo también habla, también transmite, también enseña: la manera de relacionarse, de estar, el reparto de los espacios, así como el control y las infraestructuras del juego.

Era berean, Euskal Hezkuntza Sistemarako II. Hezkidetza Planak, berdintasunerako eta tratu onerako bidean (otsailaren 18ko 4/2005 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren ildotik), helburu nagusi hau ezartzen du, besteak beste: «Baliabideen eta espazioen bidezko erabilera sustatzea. Espazioen banaketak eta erabilerak eta hezkuntza-ingurunearen antolamenduak ere zeregin garrantzitsua dute balio eta arau sozialen transmisioan. Hori dela eta, beharrezkoa da espazioak eta baliabideak modu orekatuan erabiliko direla bermatzea». Helburu hori ikastetxe bakoitzeko Hezkidetza Planaren parte da, eta, gainera, II. Plan horretako oinarrizko seigarren zutabea ere bada, eta hauxe dio:

Asimismo, el II Plan de Coeducación para el Sistema Educativo Vasco, en el camino hacia la igualdad y el buen trato en la línea de lo establecido en el artículo 29 la Ley 4/2005 de 18 de febrero, establece entre uno de sus principales objetivos: «Promover un uso equitativo de los recursos y los espacios. La distribución y el uso de los espacios y la organización del entorno educativo también juegan un papel relevante en la transmisión de valores y normas sociales. Por ello, es necesario garantizar el uso de los espacios y los recursos de forma equilibrada». Dicho objetivo forma parte del Plan de Coeducación de cada centro y además se constituye como el sexto pilar básico de este II Plan sobre el que recoge que:

«Ikastetxeetako espazioak, batez ere aisialdikoak, mutilek okupatu izan dituzte historikoki, lehia-jokoetan aritzeko. Gainera, mutilen eta nesken taldeak oso bananduta egon ohi dira espazio horietan, eta interakzio gutxi izaten dute batzuen eta besteen artean. Ikastetxeak lanean ari dira alor horretan, eta dagoeneko badira bestelako jolastokiak bilatzen dituzten proiektu arrakastatsuak, non jarduerak eta espazioaren banaketa diseinatuta baitaude harreman parekideagoak izateko eta era bidezkoagoan erabiltzeko. Hala ere, jarraitu beharra dago hezkidetza-espazioak sortzeko aukera emango duten estrategiak ezartzen.»

«Los espacios de los centros educativos, sobre todo los de recreo, han sido ocupados históricamente por los chicos en juegos competitivos. Además, este mismo espacio suele estar muy diferenciado en grupos de chicos y grupos de chicas, con poca interacción entre los dos grupos. Los centros están trabajando este ámbito y ya se cuenta con proyectos exitosos de otro tipo de patios escolares, donde las actividades y la distribución de los espacios están diseñados para facilitar unas relaciones más igualitarias y un uso de los mismos más equitativo aun así es necesario seguir insistiendo en la implementación de estrategias que posibiliten espacios coeducativos.»

Aurreko guztia kontuan hartuta, jolastokietan bizikidetza lortu nahi badugu (edozein dela ere sexua, adina, sexu-orientazioa, gaitasunak eta generoaren adierazpena), espazioak birpentsatu beharko dira eta aipatutako harremanak sustatuko dituen esku-hartze bat egin beharko da (ikasleen parte-hartzearekin eta, ahal bada, familien laguntzarekin).

Por todo lo anterior, si buscamos un patio donde predomine la convivencia, independientemente del sexo, de la edad, de la orientación sexual, de las capacidades y de la expresión del género, habría que repensar los espacios y hacer una intervención (participada por el mismo alumnado y, si es posible, con la colaboración de las familias) que promueva estos tipos de relaciones.

Aniztasunaren balioa eta aniztasunari emandako erantzunaren balioa aldatuz joan dira gure azkenaldiko historian. Haurren ikaskuntza-prozesuan laguntzeko moduak eguneratu dira, baina, kasu askotan, eskola-patioen egungo egitura eta diseinua ez da eguneratu bilakaera pedagogiko horrekin batera. Egoera horren ondorioz, patioen erabilera ez da bidezkoa; izan ere, hor errepikatzen diren rol, botere-harreman eta jarrerek sendotu egiten dituzte genero-kulturen definizioak eta nesken eta mutilen arteko desberdintasunak, eta, ondorioz, ez dago aukerarik ikasle guztiek inolako diskriminaziorik gabe parte hartu dezaten.

El valor de la diversidad y de la respuesta a la diversidad ha ido evolucionando a lo largo de nuestra historia reciente. Se han actualizado las formas de acompañar en el proceso de aprendizaje de niños y niñas, pero en muchos casos, la estructura y diseño actual de los patios escolares no ha ido de la mano de esta evolución pedagógica. Esta situación hace que su uso no sea equitativo, al reproducir roles, relaciones de poder y actitudes que refuerzan la definición de las culturas de género y las desigualdades entre chicos y chicas y no posibilitar la participación todo el alumnado sin discriminaciones de ningún tipo.

Argi dago eskola inklusibo baten garapenak trantsizio-prozesuak eta hausnarketa partekatua eskatzen dituela, ikasle guztiek modu eraginkorrean parte hartuko dutela bermatzeko. Horrek esan nahi du praktikan ahalik eta inklusio handiena bermatzen saiatu behar dugula hezkuntza-praktika guztietan eta ikastetxeko espazio guztietan, baita eskoletako patioetan ere.

Es obvia la percepción de que el desarrollo de una escuela inclusiva requiere a su vez procesos de transición, de reflexión compartida, para garantizar la participación efectiva para todo el alumnado. Esto significa en la práctica, tratar de asegurar la máxima inclusión posible en todas las prácticas educativas y en todos los espacios del centro, incluidos los patios escolares.

Horrela, bada, patio inklusibotzat jo daitezke ikastetxeetan jolasera zuzentzen diren eremuak eta alderdi hauek sustatzen dituztenak:

Así pues, puede entenderse como patios inclusivos aquellos que espacios dedicados al juego en los centros escolares que promuevan los siguientes aspectos:

  • Osasunaren Sustapena eta Ingurumen Hezkuntza: espazio naturalizatuagoak; besteak beste, aterpe klimatikoak, berdeagoak, itzalez estaliak, naturarekiko kontaktuan.
  • Promoción de la Salud y Educación Ambiental: espacios más naturalizados como refugios climáticos, más verdes, sombreados, contacto con la naturaleza.
  • Hezkuntza Inklusiboa: jarduera ludiko eta sortzaileetarako aukera emango duten espazioak, jolas libre eta partekaturako erronkak eskainiko dituztenak eta, modu horretan, ikasle guztien parte-hartzea ahalbidetuko dutenak.
  • Educación Inclusiva: espacios que propicien diversidad de actividades lúdicas, creativas y con retos para el juego libre y compartido que posibiliten la participación de todo el alumnado.
  • Berdintasunerako Hezkuntza: harreman parekideagoak sustatuko dituzten espazioak, jolaserako eta jardueretarako aukerak dibertsifikatuz eta gatazkak modu positiboan kudeatuz, erantzunkidetasuna sustatuz umeen zaintzan, eta jolasak dibertsifikatuz.
  • Educación para la igualdad: espacios que fomenten relaciones más igualitarias mediante la diversificación de posibilidades de juego y actividades gestión positiva de los conflictos, corresponsabilidad de los niños en su cuidado y diversificación del juego.
  • Ikaskuntza Soziala: espazio komunitarioak, erabilera ludiko askotarako aukera emango dutenak, komunitatea osatu ahal izateko eskola-orduetan zein eskola-orduetatik kanpora, auzo hezitzaileetako ekipamendu ireki gisa.
  • Aprendizaje Social: espacios comunitarios que favorezca usos lúdicos diversos para hacer comunidad dentro y fuera el tiempo escolar como equipamiento abierto en barrios educadores

Euskal Eskola Publikoari buruzko otsailaren 19ko 1/1993 Legearen bederatzigarren xedapen gehigarriak ezartzen du toki-korporazioek eta Hezkuntza Administrazioak lankidetzan jardun behar dutela ikastetxeak sortu, eraiki eta mantentzeko, betiere indarrean dagoen legediari jarraikiz.

La Ley 1/1993, de 19 de febrero, de Escuela Pública Vasca, en la disposición adicional novena, establece la cooperación de las Corporaciones locales con la Administración educativa en la creación, construcción y mantenimiento de centros públicos docentes, en el marco de lo establecido por la legislación vigente.

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 1. artikuluan jasotzen diren printzipioen artean aurreikusten da hezkuntza-administrazioen eta toki-korporazioen arteko lankidetza, hezkuntza-politikaren plangintzan eta inplementazioan. Era berean, 8. artikuluaren 1. apartatuak ezartzen duenez, hezkuntza-administrazioek eta toki-korporazioek beren jardunak koordinatuko dituzte (bakoitzak bere eskumenen eremuan), hezkuntzarako baliabideen eraginkortasun handiagoa lortzeko eta lege horretan ezarritako helburuak lortzen laguntzeko.

La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, dentro de los principios recogidos en su artículo 1, prevé la cooperación y colaboración de las Administraciones educativas con las Corporaciones locales en la planificación e implementación de la política educativa. Asimismo, en el apartado 1 del artículo 8, establece que las Administraciones educativas y las Corporaciones locales coordinarán sus actuaciones, cada una en el ámbito de sus competencias, para lograr una mayor eficacia de los recursos destinados a la educación y contribuir a los fines establecidos en esta Ley.

Lankidetza horri esker, lehendik zeuden baliabide publikoak optimizatu ahal izan dira, bai eta Administrazioak egindako ahalegin eta jarduerei ahalik eta etekin handiena atera ere.

Esta cooperación ha permitido la optimización de los recursos públicos existentes y la rentabilización al máximo de los esfuerzos y actuaciones realizadas por cada Administración.

Horrenbestez, Hezkuntza Sailak komenigarritzat jotzen du jarduerak bultzatzea obrak egiteko jolas-eremuak sortzeko eta hobetzeko Hezkuntza Administrazioaren titulartasuneko ikastetxeak dituzten udal-jabetzako higiezinetan, irakaskuntza hobetzen laguntzeko asmoz.

Por consiguiente, el Departamento de Educación estima conveniente incentivar las actuaciones a desarrollar para la ejecución de obras para la creación o mejora de zonas de recreo en inmuebles de propiedad municipal en los que se ubican centros docentes titularidad de la Administración educativa, coadyuvando de esta forma a la mejora de la enseñanza.

Horrenbestez, hau

En su virtud,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da obretarako gastuak finantzatzeko laguntzen deialdia egitea, jolas-eremuak sortzeko edo hobetzeko Hezkuntza Administrazioaren mendeko ikastetxeak dituzten udal-jabetzako higiezinetan.

El objeto de esta Orden es convocar ayudas para la financiación de los gastos destinados para la ejecución de obras para la creación o mejora de zonas de recreo en inmuebles de propiedad municipal en los que funcionan centros docentes dependientes de la Administración educativa.

2. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen jarduerak.

Artículo 2.– Actividad subvencionable.

1.– Agindu honen ondorioetarako, obra hauek finantzatu ahal izango dira:

1.– A los efectos de esta Orden, se consideran obras susceptibles de ser financiadas:

Patio inklusiboak sortzea, berdintasunean eta aniztasunarekiko errespetuan oinarritutako kalitateko harremanak eta esperientziak eraikitzeko eta ikasteko. Patio inklusiboa kontzeptuak honi egiten dio erreferentzia: jolas-garaian, jolasteko espazioak eta uneak sortzeari, eta, modu horretan, ikastetxeko neska-mutil guztiek beren intereseko jolas-jarduerak egin ahal izateari, inklusioaren eta hezkidetzaren ikuspegitik. Eskoletako jolastokiak eraldatzeko proiektu parte-hartzaileak egiteko gida: https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/patios_escolares/eu_def/adjuntos/eskoletako_jolastokiak_GIDA

La creación de patios inclusivos para el aprendizaje y la construcción de relaciones y experiencias de calidad basadas en la igualdad y el respeto por la diversidad. El concepto patio inclusivo hace referencia a crear espacios y momentos de juego durante el tiempo del recreo en el que todos los niños y niñas del centro escolar puedan realizar actividades lúdicas de su interés desde una perspectiva inclusiva y coeducativa. Guía para el desarrollo de proyectos participativos de transformación de patios escolares publicada por el Departamento de Educación: https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/patios_escolares/es_def/adjuntos/GUIA_patios_escolares%20final.pdf

2.– Obrek ezin izango dut deialdi honetan parte hartu, baldin eta dagoeneko onartuta badute beste laguntza bat Hezkuntza Saileko Udalaguntza 2022 deialdiaren babesean, eta ez badiote hari uko egin; salbu eta udalak gerora eta modu justifikatuan uko egin badu, eta laguntzaren zenbatekoa itzulita badauka.

2.– No podrán acogerse a esta convocatoria las obras que contasen ya con ayuda aceptada por no haber sido renunciada en plazo, al amparo de la convocatoria de Udalaguntza-2022 del Departamento de Educación para la creación o mejora de las zonas de recreo, salvo que el Ayuntamiento hubiese renunciado posteriormente y justificadamente a ella y reintegrado su importe.

3.– Obrak 2022ko urtarrilaren 1etik aurrera hasi behar dira, eta 2023ko abenduaren 31 baino lehen amaitu.

3.– Las obras deben iniciarse a partir del 1 de enero de 2022 y deben finalizarse antes del 31 de diciembre de 2023.

4.– Aurkezten diren eskabideekin batera, agiri hauek ere erantsi beharko dira:

4.– Las solicitudes que se presenten, deberán ir acompañadas de la siguiente documentación:

a) Gauzatze-proiektua aurkeztu behar bada edo halakorik aurkeztu behar ez bada, bi obra-mota bereiziko dira, Dirulaguntzak arautzeko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2. artikuluaren 2. puntuan xedatutakoaren arabera:

a) Se distinguirán dos tipos de obras de acuerdo a la necesidad de presentar o no proyecto de ejecución, según se recoge en el punto 2 del artículo 2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación:

  • Proiekturik behar ez duten obrak: teknikari eskudunak izenpetutako azalpen-memoria eta kontrataren aurrekontu orokor xehatua (BEZa barne). Obrak amaituta egonez gero, gauzatutako obren faktura edo amaiera-ziurtagiria aurkeztu ahal izango da.
  • Para las obras que no requieran proyecto: memoria explicativa y presupuesto general de contrata (IVA incluido) detallado, firmados por técnico o técnica competente. En el caso de obras ya finalizadas se podrá presentar la factura o la Certificación Final de las obras ejecutadas.
  • Proiektua behar duten obrak: gauzatze-proiektua, teknikari eskudunak izenpetua eta elkargo profesionalak bisatua. Obrak amaituta egonez gero, gauzatutako obren amaiera-ziurtagiria aurkeztu beharko da, diruz lagundu daitekeen zenbatekoa zehaztu ahal izateko.
  • Para las obras que requieran proyecto: proyecto de ejecución, firmado por técnico o técnica competente y visado por colegio profesional. En el caso de obras ya finalizadas además se presentará la certificación final de las obras a efectos de fijar la cuantía subvencionable.

Obrak amaitzeko ezarritako epeari dagokionez, hala justifikatzen duten arrazoiak daudenean eta udal onuradunak epea amaitu baino lehen horretarako eskaera egiten duenean, Administrazio eta Zerbitzuetako sailburuordeak epea luzatu ahal izango du horretarako emandako ebazpen baten bidez, baina luzapen hori ez da inola ere izango bi hilabete baino gehiagokoa.

En relación con el indicado plazo de finalización de las obras, cuando concurran causas que lo justifiquen, previa solicitud del Ayuntamiento beneficiario efectuada con anterioridad a su vencimiento, el Viceconsejero de Administración y Servicios podrá, en resolución dictada al efecto, conceder una ampliación del mismo que en ningún caso será superior a dos meses.

3. artikulua.– Kreditu erabilgarria.

Artículo 3.– Crédito disponible.

1.– Agindu honen xede diren laguntzetarako, zazpi milioi (7.000.000) euro bideratuko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontu orokorretan 2023ko ekitaldirako horretarako ezarrita dagoen aurrekontuko partidatik.

1.– Se destinan al objeto de las ayudas a las que se refiere la presente Orden siete millones de (7.000.000) euros, con cargo a la partida presupuestaria para el año 2023 establecida al efecto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4. artikulua.– Entitate onuradunak.

Artículo 4.– Entidades beneficiarias.

Deialdi honetan, parte hartu ahal izango dute Euskal Autonomia Erkidegoko udalek, baldin eta Hezkuntza Administrazioaren menpeko ikastetxeen titularrak badira.

Podrán acogerse a esta convocatoria aquellos Ayuntamientos de la Comunidad Autónoma del País Vasco titulares de centros docentes dependientes de la Administración educativa.

5. artikulua.– Diruz lagundu daitekeen zenbatekoa.

Artículo 5.– Cuantía subvencionable.

1.– Obrei dagokienez, Hezkuntza Sailaren dirulaguntzak Balorazio Batzordeak onartutako aurrekontuaren % 90 beteko du.

1.– Para las obras, la subvención del Departamento de Educación cubrirá el 90 % del presupuesto aprobado por la Comisión de Valoración.

2.– Eskaera bakoitzari emandako gehieneko zenbatekoa ezin izango da izan 87.120 euro (BEZa barne) baino handiagoa –hau da, 72.000 euro + BEZ–; hortaz, Balorazio Batzordeak onartzen dituen eta 96.800 euro (BEZa barne) –hau da, 80.000 euro + BEZ– baino gehiagoko aurrekontuak dituzten eskaerei dirulaguntza ematen bazaie, ezarritako mugak hartuko dira kontuan.

2.– El importe máximo concedido a cada solicitud no podrá ser superior a 87.120 euros IVA incluido (72.000 euros + IVA), por lo que a aquellas solicitudes cuyo presupuesto aprobado por la Comisión de Valoración sea superior a 96.800 euros IVA incluido (80.000 euros + IVA), se les reconocerá la ayuda teniendo en cuenta las limitaciones anteriormente establecida.

3.– Obraren aurrekontuan ez dira sartuko proiektua idazteko, obra zuzentzeko eta obraren segurtasun eta osasun arloak koordinatzeko ordainsariak.

3.– En el presupuesto de la obra no se incluirán los honorarios de redacción del proyecto, de dirección de obra y de coordinación en materia de seguridad y salud en la obra.

4.– Obra-lizentziaren gastuak udal onuradunaren kontura izango dira.

4.– Los gastos correspondientes a la licencia de obra son por cuenta del Ayuntamiento beneficiario.

Halaber, ezin izango da obraren aurrekontuan sartu udaleko langile den edozein pertsonaren ordainsaririk.

Asimismo, tampoco podrán incluirse en dicho presupuesto de la obra los honorarios de cualquier otra persona perteneciente a la plantilla del propio Ayuntamiento.

6. artikulua.– Erakunde eskatzaileek bete beharreko baldintzak.

Artículo 6.– Requisitos de la entidad solicitante.

Dirulaguntzak buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan ezartzen direnez gain, hauek izango dira dirulaguntza eskuratzeko betebeharrak:

Serán requisitos para obtener la subvención, además de los recogidos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, los siguientes:

a) Higiezinaren jabe izatea.

a) Ser propietario del inmueble.

b) Ez izatea dirulaguntzak edo laguntza publikoak jasotzeko debekurik zigor- eta administrazio-arloan, eta ez izatea horretarako aukera kentzen duen legezko debekurik, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legeko azken xedapenetako seigarrenaren arabera sexu-diskriminazioa egin izangatiko lege-debekuak barne.

b) No hallarse sancionada administrativa o penalmente con la pérdida de posibilidad de obtención de ayudas o subvenciones públicas, o hallarse incursas en prohibición legal que inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por discriminación de sexo de conformidad con lo dispuesto en la Disposición Final sexta de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

c) Erakunde eskatzaileek egunean izan beharko dituzte zerga-betebeharrak, zuzenbide publikokoak eta Gizarte Potentziatzailerik, eta hori horrela dela egiaztatu beharko dute eskabidea egiteko unean, bai eta dirulaguntza emateko eta ordaintzeko unean ere.

c) Las entidades solicitantes deberán estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias, y demás de derecho público y de Seguridad Social, hecho que deberán verificar en el momento de la solicitud y mantener en el momento de la concesión y pago de la subvención.

d) Obra-proposamenak aurkeztu izana Hezkuntza-administrazioaren mendeko ikastetxeak dituzten udal-jabetzako higiezinetan jolas-eremuak sortzeko edo hobetzeko; betiere, obrak, hornidurak eta instalazioak 2. artikuluan jasotakoak badira.

d) Haber propuesto obras para la creación o mejora de zonas de recreo en inmuebles de propiedad municipal en los que funcionan centros docentes dependientes de la Administración educativa, siempre que las obras y suministros e instalaciones sean de las comprendidas en el artículo 2.

7. artikulua.– Erakunde eskatzailearen betekizunak egiaztatzea.

Artículo 7.– Acreditación de requisitos de la entidad solicitante.

Honela egiaztatuko da aurreko artikuluan ezartzen diren baldintzak betetzen direla:

La acreditación de los requisitos señalados en el artículo anterior se realizará de la siguiente forma:

a) Titulartasuna idazkariak emandako ziurtagiri bidez egiaztatuko da, korporazioaren inbentarioaren zerrendarekin.

a) La titularidad se acreditará mediante certificación, con relación al inventario de la corporación, debidamente expedida por la Secretaria o Secretario.

b) Zehapenik betetzen ari ez dela egiaztatzeko, erantzukizuneko adierazpena erantsiko zaio eskabideari.

b) El requisito de no encontrarse cumpliendo sanción se acreditará mediante declaración responsable incluida en la solicitud.

c) Zerga-betebeharrak, zuzenbide publikokoak eta Gizarte Potentziatzailerik egunean dituela egiaztatzeko, erantzukizuneko adierazpena erantsiko zaio eskabideari.

c) El requisito de estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias, y demás de derecho público y de Seguridad Social, se acreditará mediante declaración responsable incluida en la solicitud.

8. artikulua.– Izapidetze elektronikoa.

Artículo 8.– Tramitación electrónica.

Erakunde interesdunek baliabide elektronikoak erabiliko dituzte eskabideak bideratzeko, kontsultak egiteko eta prozedura honetako izapide guztiak egiteko.

Las entidades solicitarán, consultarán y realizarán todos los trámites de este procedimiento utilizando medios electrónicos.

Izapidetze elektronikoa araututa dago, batetik, Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuan, eta, bestetik, E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa –Platea– onartzen duen Informatika eta Telekomunikazioetako zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpenean.

La tramitación electrónica está regulada en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica y la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, que aprueba la Plataforma Tecnológica para la E-Administración –Platea–.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan eskura daitezke eskabideak, erantzukizuneko adierazpenak eta gainerako ereduak izapidetzeko argibideak (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

Las especificaciones de cómo tramitar, las solicitudes, declaraciones responsables, y demás modelos están disponibles en la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

Eskabidearen osteko izapideak, berriz, kanal elektronikoaren bitartez egingo dira, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu/

Los trámites posteriores a la solicitud, por canal electrónico, se realizan a través de https://www.euskadi.eus/micarpeta

9. artikulua.– Eskabideak aurkeztea.

Artículo 9.– Presentación de solicitudes.

1.– Deialdi honetan parte hartzeko eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

1.– El plazo de presentación de las solicitudes para acogerse a esta convocatoria será de un mes a partir del día siguiente al de la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabideak modu elektronikoan aurkeztu beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan: (https://euskadi.eus/ayuda_subvencion/2021/patios inclusivos/y22-izapide/es).

2.– Las solicitudes se presentarán por medios electrónicos en la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi de euskadi.eus (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

3.– Erakunde eskatzaileek euskaraz edo gaztelaniaz aurkeztu ahal izango dituzte eskabidea eta gainerako dokumentuak, nahi duten hizkuntzan. Era berean, prozedura osoan, erakunde eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeari buruzko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5.2.a) eta 6.1 artikuluetan xedatutakoari jarraituz.

3.– Las entidades solicitantes podrán presentar la solicitud, junto con la documentación que se acompañe, en euskera o castellano, a su elección. Así mismo, a lo largo del procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, tal y como establecen los artículos 5.2.a) y 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

4.– Ikastetxe batentzako baino gehiagorentzako finantzaketa eskatu nahi duten udalek ikastetxe bakoitzaren agiriak aurkeztu beharko dituzte, banaka.

4.– Aquellos Ayuntamientos que deseen solicitar financiación para más de un centro educativo, deberán presentar la documentación de forma individualizada por cada uno de ellos.

5.– Aurkezten diren eskabideekin batera, agiri hauek ere erantsi beharko dira:

5.– Las solicitudes que se presenten, deberán ir acompañadas de la siguiente documentación:

a) Gauzatze-proiektua aurkeztu behar bada edo halakorik aurkeztu behar ez bada, bi obra-mota bereiziko dira, Eraikingintza arautzeko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2. artikuluaren 2. puntuan xedatutakoaren arabera:

a) Se distinguirán dos tipos de obras de acuerdo a la necesidad de presentar o no proyecto de ejecución, según se recoge en el punto 2 del artículo 2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación:

– Proiekturik behar ez duten obrak: teknikari eskudunak izenpetutako azalpen-memoria eta kontrataren aurrekontu orokor xehatua (BEZa barne). Obrak amaituta egonez gero, gauzatutako obren faktura edo amaiera-ziurtagiria aurkeztu ahal izango da.

– Para las obras que no requieran proyecto: memoria explicativa y presupuesto general de contrata (IVA incluido) detallado, firmados por técnico o técnica competente. En el caso de obras ya finalizadas se podrá presentar la factura o la Certificación Final de las obras ejecutadas.

– Proiektua behar duten obrak: gauzatze-proiektua, teknikari eskudunak izenpetua eta elkargo profesionalak bisatua. Obrak amaituta egonez gero, gauzatutako obren amaiera-ziurtagiria aurkeztu beharko da, diruz lagundu daitekeen zenbatekoa zehaztu ahal izateko.

– Para las obras que requieran proyecto: proyecto de ejecución, firmado por técnico o técnica competente y visado por colegio profesional. En el caso de obras ya finalizadas además se presentará la certificación final de las obras a efectos de fijar la cuantía subvencionable.

Oinarrizko proiektua ere aurkeztu ahal izango da, teknikari eskudunak izenpeturik. Kasu horretan, teknikari eskudunak izenpetutako eta elkargo profesionalak bisatutako gauzatze-proiektua aurkeztu beharko du eskatzaileak, ebazpena jakinarazi eta, gehienez ere, hilabeteko epean.

También se podrá presentar proyecto básico, firmado por técnico o técnica competente. En este caso el o la solicitante deberá presentar el correspondiente proyecto de ejecución, firmado por técnico o técnica competente y visado por colegio profesional, en el plazo máximo de un mes a partir de la fecha de notificación de la Resolución.

Proiektua erredaktatu duen arkitektoa udaleko langilea bada, ez da elkargoaren bisaturik aurkeztu beharko.

En el caso de que la o el arquitecto redactor de un proyecto se encuentre vinculado con el Ayuntamiento bajo relación de empleo, quedará exento del requisito del visado colegial.

b) Agiri hauek kasu guztietan aurkeztu beharko dira:

b) En todo caso se deberá adjuntar:

– 6. artikuluan aipatutako agiriak.

– Los documentos mencionados en el artículo 6.

– Udal-organo eskudunaren akordioa, zeinaren bitartez onartzen baita aurkeztutako proiektua edo aurrekontua.

– El acuerdo del órgano municipal competente aprobando el proyecto o presupuesto presentado.

– Eskaerari edo obra bererako beste finantzaketa-iturri batzuei buruzko erantzukizunpeko adierazpena, beste finantzaketa-iturri batzuei buruzko inprimakiaren bitartez. Aipatutako inprimakia Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan dago eskuragarri, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/servicios/0096612

– Declaración responsable relativa a la solicitud o a la percepción de otras fuentes de financiación para la misma obra conforme al formulario de otras fuentes de financiación disponible en la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, euskadi.eus en la URL (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

– «Datu-orria» izeneko inprimaki normalizatua. Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan dago eskuragarri, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/servicios/0096612

– Formulario normalizado «Hoja de datos» disponible en Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, euskadi.eus en la URL (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

10. artikulua.– Balorazio-batzordea.

Artículo 10.– Comisión de Valoración.

1.– Azpiegitura, Baliabide eta Teknologia Zuzendaritzak kudeatuko ditu deialdi honetan aurreikusitako laguntzak.

1.– Corresponderá a la Dirección de Infraestructuras, Recursos y Tecnologías la realización de las tareas de gestión de las ayudas previstas en la presente convocatoria.

Balorazio Batzorde batek aztertu eta sailkatuko ditu eskabideak, eta hauek izango dira batzorde horretako kideak:

El estudio y clasificación de las solicitudes se llevará a cabo por una comisión de valoración compuesta por los siguientes miembros:

a) Batzordeburua: Aniztasunerako eta Hezkuntza Inklusiorako zuzendaria.

a) La Directora de Diversidad e Inclusión Educativa, que actuará como Presidenta.

b) Ikastetxe eta Plangintzaren zuzendaria, edo hark izendatutako pertsona.

b) El Director de Centros y Planificación o la persona designada por él.

c) Azpiegitura, Baliabide eta Teknologia Zuzendaritzako Eskola Eraikuntzen Zerbitzuaren arduraduna.

c) El Jefe Responsable del Servicio de Construcciones Escolares de la Dirección de Infraestructuras, Recursos y Tecnologías.

d) Aniztasunerako eta Hezkuntza Inklusiorako Zuzendaritzako teknikari bat. Idazkari-lanetan arituko da, eta ahotsa izango du, baina botorik ez.

d) Un/a Técnico/a de la Dirección de Diversidad e Inclusión Educativa, que actuará como Secretario/a, con voz, pero sin voto.

e) Aniztasunerako eta Azpiegitura, Baliabide eta Teknologia Zuzendaritzako teknikari bat. Idazkari-lanetan arituko da, eta ahotsa izango du, baina botorik ez.

e) Un Técnico/a de la Dirección de Infraestructuras, Recursos y Tecnologías, que actuará como Secretario/a, con voz, pero sin voto.

Balorazio Batzorde horrek Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordeari helaraziko dio proposamena, eta bertan adieraziko dira ikastetxeak eta laguntzen zenbatekoak, agindu honetan aurreikusitako esleipen- eta kuantifikazio-irizpideak aplikatuz.

Dicha comisión de valoración elevará la propuesta al Viceconsejero de Administración y Servicios, en la que se recogerán tanto los centros como la cuantía de las respectivas ayudas, en aplicación de los criterios de adjudicación y cuantificación previstos en esta Orden.

11. artikulua.– Laguntzak emateko prozedura.

Artículo 11.– Procedimiento de concesión.

1.– Eskabideak onartzeko, aurkeztutako proiektuek 3 puntu lortu beharko dituzte, gutxienez, 1. apartatuan (Proiektuaren formulazioa), eta 5 puntu baremoaren puntuazio osoan. Proiektua ebaluatzeko adierazleak, guztira, 14 puntu dira, eta ulertzen da puntu 1 ematen dela eranskineko kalitate-irizpidea betetzeagatik.

1.– Serán aceptadas las solicitudes cuyos proyectos presentados consigan una puntuación mínima de 3 puntos en el apartado 1 (Formulación del Proyecto) y 5 puntos en el total del baremo. Los Indicadores para la evaluación del proyecto total son máximo 14 puntos, entendiendo que el cumplimiento de criterio de calidad del anexo equivale a 1 punto.

2.– Bigarren artikuluan adierazitako zuzkidura ez balitz nahikoa izango aurkeztutako eskabide guztiei aurre egiteko (betiere, 15. artikuluko irizpideen arabera kalkulatutako zenbatekoetan), eskatutako baldintzak betetzen dituzten eskabide guztien artean banatuko da aipatutako zuzkidura, horietako bakoitzarentzat hasieran kalkulatutako zenbatekoen proportzio berean, kontuan hartuta zein den eskaera guztiak ordaintzeko beharrezkoa den zenbateko osoa.

2.– En el supuesto de que con la dotación indicada en el artículo 2 no alcanzase para atender a la totalidad de las solicitudes presentadas en las cuantías calculadas con arreglo a los criterios establecidos en el artículo 15, dicha dotación se distribuirá entre todas las solicitudes formuladas que cumplan los requisitos exigidos, en la misma proporción que las cantidades calculadas inicialmente para cada uno de ellos tuvieran con respecto al importe total necesario para cubrirlas en su totalidad.

12. artikulua.– Bateragarritasuna.

Artículo 12.– Compatibilidad.

Deialdi honen xede den finantzaketa bateragarria izango da beste edozein finantzaketa-iturrirekin. Deialdi honen xede diren jarduketak hainbat administraziok laguntzen badituzte diruz, eta laguntza guztien diru-kopuru osoa handiagoa bada gauzatze-kostu osoa baino, agindu honen bidez emandako finantzaketaren zenbatekoa murriztu egingo da, soberan emandako zenbatekoa kenduz.

La financiación objeto de esta convocatoria será compatible con la obtención de cualquier otra fuente de financiación. En el caso de que las actuaciones objeto de esta convocatoria sean subvencionadas por las distintas Administraciones en un importe superior a su coste de ejecución, se reducirá en la cantidad correspondiente al exceso el importe de la financiación concedida de acuerdo con la presente Orden.

13. artikulua.– Udalen betebeharrak.

Artículo 13.– Obligaciones de los Ayuntamientos.

Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38//2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan ezartzen direnez gain, agindu honetan araututako dirulaguntzen onuradun diren udalek honako betebehar hauek izango dituzte:

Los Ayuntamientos beneficiarios de las ayudas económicas reguladas en la presente Orden, deberán cumplir en todo caso las siguientes obligaciones, además de las recogidas en el artículo 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones:

a) Udalen ardura izango da proiektu osoa idaztea, obrak eta haien zuzendaritza fakultatiboa esleitzea, baita eraikuntzetako segurtasunari eta osasunari buruzko araudia betearaztea ere. Erantzukizuna karpak kontratatzeari eta instalatzeari buruzkoa izango da, hori baldin bada diruz lagundutako jarduera.

a) Será responsabilidad del Ayuntamiento, la redacción del proyecto completo, la adjudicación de las obras y la dirección facultativa de las mismas, incluyendo el cumplimiento de la normativa sobre Seguridad y Salud en las construcciones. Dicha responsabilidad estará referida a la contratación e instalación de las carpas en el caso de que esta sea la actuación subvencionada.

b) Emandako dirulaguntza onartzea. Alde horretatik, ebazpena Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, hamabost eguneko epean, erakunde onuradunek ez badiote berariaz uko egiten «Nire Karpeta» atalaren bitartez, dirulaguntza onartu dutela ulertuko da.

b) Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de quince días a contar desde el día siguiente a la publicación de la resolución en el tablón de anuncios de la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, las entidades beneficiarias no renuncian expresamente a la misma, a través de Mi Carpeta, se entenderá que esta queda aceptada.

c) Dirulaguntza zertarako eman den, horretarako erabili beharko dute.

c) Utilizar la ayuda económica para el concreto destino para el que ha sido otorgada.

d) Deialdi honetan emandako dirulaguntzari dagokionez, Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak beren funtzioak betetzeko eskatzen duten informazio guztia bidaltzea.

d) Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que le sea requerida en el ejercicio de sus funciones respecto de la ayuda económica otorgada con cargo a esta convocatoria.

e) Obra deskribatzen duen kartel bat jartzeko aukera ematea Hezkuntza Sailari. Erantsitako ereduaren arabera egingo da kartel hori, A3 formatuan inprimatuta.

e) Facilitar al Departamento de Educación la instalación de un cartel descriptivo de la obra, según modelo adjunto e imprimido en formato A3.

f) Lanak egiteko laguntzak eskatu izana, eta, hala badagokio, lortu izana jakinaraztea.

f) Comunicar la solicitud, y en su caso, de obtención de ayudas para la realización de las mismas obras.

g) Bermatu beharko da ez dela bidezkoa izango xedea aldatzea, Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren 31. artikuluak 5 urterako ezartzen duen gutxieneko epean.

g) Garantizar la improcedencia de cambio de destino durante al menos el plazo mínimo que el artículo 31 de la Ley General de Subvenciones establece en 5 años.

14. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 14.– Resolución.

1.– Balorazio Batzordeak ebazpen-proposamena helaraziko dio Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordeari, eta sailbuordeak deialdiko prozedurari amaiera ematen dion ebazpena emango du, sei hilabeteko epean, deialdi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Ebazpen hori argitara emango da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko iragarki-oholean (https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/), eta argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango du jakinarazpen-balioa.

1.– La Comisión de Valoración elevará propuesta de resolución al Viceconsejero de Administración y Servicios, quien dictará la resolución que pone fin al procedimiento convocado, dentro del plazo de seis meses a contar desde la publicación de la presente convocatoria en Boletín Oficial del País Vasco. Dicha resolución se publicará en el tablón de anuncios de la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi del Gobierno Vasco, y tendrá efectos de notificación a partir del día siguiente en https://www.euskadi.eus/tablon-electronico-anuncios/

Halaber, emandako dirulaguntzak argitara emango dira Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian, soilik informazio gisa.

Asimismo, las subvenciones concedidas serán publicadas, a efectos meramente informativos, en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Prozedurari amaiera ematen dion ebazpena ez bada jakinarazten adierazitako moduan eta epean, eskaerak ezetsitzat joko dira, hala agintzen baitute Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21. eta 25. artikuluek. Edonola ere, lege horren arabera, Administrazioak berariazko ebazpena eman beharko du.

2.– En el caso de que no se notifique, en la forma y plazo señalados, la resolución que pone fin al procedimiento, deberán entenderse desestimadas las solicitudes, a los efectos de lo establecido en el artículo 21 y 25 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, sin perjuicio de la obligación que la citada Ley impone a la Administración de resolver expresamente.

3.– Erakunde onuradunei dirulaguntzak eta laguntzak emateko eta ordaintzeko, ezinbestekoa izango da amaituta egotea itzulketa- edo zehapen-prozedura oro; zehazki, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak edo haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzengatik edo dirulaguntzengatik hasitakoak eta artean izapidetzen ari direnak.

3.– La concesión y el pago de subvenciones y ayudas a las entidades beneficiarias quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.

4.– Deialdiko prozedurari amaiera ematen dion ebazpenaren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango diote Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko iragarki-taulan argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

4.– Contra la resolución finalizadora del procedimiento convocado las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante el Consejero de Educación, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el tablón de anuncios de la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

15. artikulua.– Emandako laguntza ordaintzeko araubidea.

Artículo 15.– Régimen de abono de la ayuda concedida.

1.– Bi epetan ordainduko zaio dirulaguntza dagokion udalari:

1.– El abono de la subvención se efectuará al Ayuntamiento respectivo en dos plazos:

a) % 15eko zenbatekoa, deialdia ebaztean, agindu honen 11.b) artikuluan adierazitako epea igaro eta gero, eta dirulaguntzari uko egin ez bazaio.

a) El 15 % a la resolución de la convocatoria, una vez transcurrido el plazo que figura en el artículo 11.b de esta Orden, sin haber mediado renuncia.

b) Gainerako % 85a, egindako inbertsioa justifikatu eta gero. Horretarako, agiri hauek aurkeztu beharko dira «Nire Karpeta» atalaren bidez (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta).

b) El 85 % restante de la inversión realizada mediante la presentación hasta el 31 de marzo de 2024, a través de Mi Carpeta https://www.euskadi.eus/micarpeta, de la siguiente documentación:

– Obrei dagokienez: Obra-zuzendaritzaren amaierako egiaztagiria edo obra amaitutzat ematen duen udal-egiaztagiria. Dagokion zenbatekoa zehaztu beharko da, eta fakturak edo behar diren justifikazio-agiriak erantsi.

– En relación con las obras: certificado final de la dirección de obra o certificado municipal en el que se da por finalizada la obra o intervención acometida con su importe correspondiente, y la aportación de facturas y/o documentación justificativa pertinente.

– Helburu bererako lortutako beste finantzaketa-iturri batzuk jaso izanari edo jaso ez izanari buruzko adierazpena, agindu honen 10. artikuluan xedatzen den bezala. Beste iturri batzuetako dirua jaso baldin bada, kopurua adierazi beharko da. Adierazpen hori egiteko, beste finantzaketa-iturriei buruzko inprimakia bete beharko da. Aipatutako inprimakia Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan dago eskuragarri, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/servicios/0096612

– Declaración relativa, a la percepción o no de otras fuentes de financiación obtenidas para el mismo fin, tal y como se prevé en el artículo 10 de esta Orden, cuantificándose en su caso. Dicha declaración se realizará mediante cumplimentación del formulario de otras fuentes de financiación, disponible en Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, euskadi.eus en la URL (https://www.euskadi.eus/servicios/0096612).

16. artikulua.– Justifikazioa.

Artículo 16.– Justificación.

2.– Finantzatutako obra amaitu eta, gehienez ere, hilabeteko epean aurkeztu beharko dira adierazitako justifikazio-agiriak, eta 2024ko urtarrilaren 31 baino lehen, betiere. Justifikazio-agiriak modu elektronikoan aurkeztu beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko «Nire Karpeta» atalaren bitartez: https://www.euskadi.eus/nirekarpeta

2.– La expresada documentación justificativa deberá presentarse en el plazo máximo de un mes a partir de la finalización de la obra financiada y en todo caso antes del 31 de enero de 2024. La documentación justificativa será presentada por medios electrónicos en la Sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi de euskadi.eus, a través de Mi Carpeta https://www.euskadi.eus/micarpeta

Halaber, agindu honen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera luzapena jaso duten obren kasuan, justifikazio-agiriak 2024ko martxoaren 31 baino lehen aurkeztu beharko dira.

Así mismo para las obras a las que, de conformidad con lo previsto en el artículo 1 de la presente Orden, se les haya concedido prórroga, la documentación justificativa deberá presentarse en todo caso antes del 31 de marzo de 2024.

3.– Udalak aurkeztutako justifikazioa aztertu, eta egiaztatzen bada diruz lagundutako jardueren kontzeptu guztien amaierako benetako kostua txikiagoa dela Balorazio Batzordeak onartutako aurrekontua baino –zeinetan oinarrituta kalkulatu baitzen dirulaguntzaren zenbatekoa–, zenbatekoa aldatu egingo da, amaierako benetako laguntzak ez dezan gainditu agindu honen 4. artikuluan adierazitako ehunekoa, onartutako aurrekontuarekiko.

3.– Si como consecuencia de la justificación presentada por el Ayuntamiento se comprobase que el costo final efectivo de las actuaciones subvencionadas, por todos los conceptos, fuese menor que el presupuesto aprobado por la Comisión de Valoración, sobre el que se calculó la misma, se procederá a modificar su importe de modo que la ayuda efectiva finalmente resultante no supere, respecto del presupuesto aprobado, el porcentaje expresado en el artículo 4 de la presente Orden.

17. artikulua.– Egiaztatzeak.

Artículo 17.– Comprobaciones.

Hezkuntza Sailak beharrezkotzat jotzen dituen gainbegiratzeak, ikuskapenak eta egiaztatzeak egin ahal izango ditu, emandako finantzaketaren arauak eta baldintzak betetzen direla ziurtatzeko.

El Departamento de Educación podrá realizar las supervisiones, inspecciones y comprobaciones que considere necesarias para asegurar el cumplimiento de las normas y condiciones de la financiación asignada.

18. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 18.– Incumplimientos.

Egiaztatzen bada finantzaketa emateko baldintzaren bat ez dela bete, Administrazio honek ohartarazpena bidaliko du aldez aurretik, jasotako diru-kopuruak eta legezko interesak Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzul dakizkion, arau hauek diotena betez: Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 53.1 artikulua; Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikulua eta horren Erregelamendua; eta abenduaren 17ko 698/1991 Errege Dekretua.

La constatación de la existencia de cualquier supuesto de incumplimiento de las condiciones que motivaron el otorgamiento de la financiación, dará lugar, de conformidad con el artículo 53.1 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido Ley Principios Ordenadores Hacienda General País Vasco, el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y su Reglamento, y el Real Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, a la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco, las cantidades percibidas más los intereses legales que procedan, previo apercibimiento de esta Administración.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honetan araututa ez dauden prozedura guztietan, arau hauetan xedatutakoa aplikatuko da: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea; Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren VI. Titulua; Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean jasotako oinarrizko araudia, eta Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren Araudia onartzen duen 887/2006 Errege Dekretua.

En todos los aspectos procedimentales no previstos en la presente Orden serán de aplicación lo dispuesto en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y en la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, en el Título VI del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y la regulación básica recogida en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y el Real Decreto 887/2006 por el que se aprueba el Reglamento de la Ley General de Subvenciones.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa aurkez diezaiokete interesdunek Hezkuntzako sailburuari; horretarako, hilabeteko epea dute, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera. Bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez dezakete, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, agindu hau argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrán los interesados y las interesadas interponer recurso potestativo de reposición ante el Consejero de Educación, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo, ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses del día siguiente al de su publicación.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu, eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko otsailaren 15a.

En Vitoria-Gasteiz, a 15 de febrero de 2023.

Hezkuntzako sailburua,

El Consejero de Educación,

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental