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Boletin Oficial del País Vasco

184. zk., 2022ko irailaren 26a, astelehena

N.º 184, lunes 26 de septiembre de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4143
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EBAZPENA, 2022ko abuztuaren 12koa, Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordearena, Erandioko Arau Subsidiarioen E2 (A) Sektorearen Plan Partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoa ematen duena.

RESOLUCIÓN de 12 de agosto de 2022, de la Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Parcial del Sector E2 (A) de las Normas Subsidiarias de Erandio.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariaren 2021eko urriaren 13ko Ebazpenaren bidez, Erandioko Arau Subsidiarioen E2 (A) Sektorearen Plan Partzialaren (aurrerantzean, plana) ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua eman zen, hala Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean nola urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan xedatutakoari jarraikiz (dekretu horrek planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen du).

Mediante Resolución de 13 de octubre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, se formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Parcial del Sector E2 (A) de las Normas Subsidiarias de Erandio (en adelante, el Plan), en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, como en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Erandioko Udalak ingurumen-azterketa estrategikoaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, hura 45 egunez jendaurrean jarrita (2021eko abenduaren 16ko Bizkaiko Aldizkari Ofizialean iragarkia jarrita), haren eraginpean zeudenek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesen defentsan.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y el artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Erandio sometió a información pública el estudio ambiental estratégico, durante un periodo de 45 días, mediante anuncio en el Boletín Oficial de Bizkaia de 16 de diciembre de 2021 a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan xedatutakoa aplikatuta, Erandioko Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Erandio consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes.

Erandioko Udalak jakinarazi du zenbait txosten jaso direla, administrazio-espedientean jasota geratu diren emaitza eta edukiekin, eta txosten horiek kontuan hartu direla Planaren behin betiko bertsioa idatzi denean.

El Ayuntamiento de Erandio hace constar que se ha recibido diversos informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichos informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

2022ko ekainaren 7an, Erandioko Udalak Erandioko Arau Subsidiarioen E2 (A) Sektorearen Plan Partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoa egiteko eskaera bete zuen Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren aurrean, urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan eta abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha 7 de junio de 2022, el Ayuntamiento de Erandio completa la solicitud para la emisión de la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Parcial del Sector E2 (A) de las Normas Subsidiarias de Erandio ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, de conformidad con lo dispuesto, tanto en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu zituen: behin betiko plan-proposamena, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta informazio publikoaren izapidea eta ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzeko zenbait dokumentu.

La solicitud se acompaña de la propuesta final del Plan, de su estudio ambiental estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-efektuak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaie administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako plan eta programei, bai eta haien aldaketei ere, haien prestaketa eta onespena beharrezkotzat jo badu legezko edo erregelamenduzko xedapen batek, baldin eta ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko etorkizuneko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hiri- eta landa-lurraldearen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una Administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio urbano y rural, o del uso del suelo.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzekoa) 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Erandioko Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute plan partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eramateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Erandio, como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan Parcial, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau eman du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla, ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que constan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo al Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Erandioko Arau Subsidiarioen E2 (A) Sektorearen Plan Partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Plan Parcial del Sector E2 (A) de las Normas Subsidiarias de Erandio, en los términos que se recogen a continuación:

A) E2 (A) Sektorea-Sarkoni Eremua, 16.954 m2-ko azalerakoa, Erandio udalerriaren ekialdean dago. Muga hauek ditu: iparraldean, Asua ibaiaren itsasadarra eta N sektorera sartzeko bidea; ekialdean, Asuaran ekonomia-jardueren poligonoa (EJP); hegoaldean eta mendebaldean, berriz, N sektorera sartzeko bidea.

A) El Sector E2(A) Área Sarkoni, con una superficie de 16.954 m2, se localiza al este del municipio de Erandio. Limita al norte con la ría del Asua y el vial de acceso al sector N; al este, con el polígono de actividades económicas (PAE) de Asuaran y al sur y al oeste, con el vial de acceso al sector N.

Eremuan indarrean dagoen hirigintza-araudiaren arabera, hau da, Erandioko E2 (A) Sektoreko Arau Subsidiarioen Aldaketa Puntualaren arabera (2016ko otsailaren 25eko osoko bilkuraren erabakiaren bidez behin betiko onartua), eremuaren azalera osoa erabilera mistoko (hirugarren sektorekoa eta industriala) lurzoru urbanizagarria da. Gaur egun, E2 (A) Sektoreko lursailen gainean bizitegi-erabilerako bost eraikin daude, eta horiek «Antolamendutik kanpo» daudela deklaratzea planteatzen da.

De acuerdo con la normativa urbanística vigente del ámbito, Modificación Puntual de las Normas Subsidiarias del Sector E2(A), aprobada definitivamente mediante acuerdo plenario de 25 de febrero de 2016, la totalidad de la superficie del ámbito se corresponde con suelo urbanizable calificado como de uso Mixto (Terciario-Industrial). Actualmente, sobre los terrenos del Sector E2(A) existen cinco edificaciones de carácter residencial para las que se plantea la declaración de «Fuera de Ordenación».

Plan Partzialaren xedea da E2 (A) Sektorea-Sarkoni Eremuari dagokion jarduera-eremuaren antolamendu xehatua definitzea, aipatutako sektorearen erabilera mistoa (hirugarren sektorekoa eta industriala) optimizatu ahal izateko.

El Plan Parcial tiene como objeto definir la ordenación pormenorizada del ámbito correspondiente al Sector E2(A) Área Sarkoni que permita optimizar el uso mixto (terciario-industrial) del citado sector.

Garapena N-637 errepidearen trazaduraren iparraldean dago, sarbidearen eta sektorearen hego-ekialdeko ezponden artean. Erabilera mistoko lurzati bat planteatzen da (P1) eta bertan, oro har, 1., 2. eta 3. kategorietako industria-erabilerekin lotutako jarduera ekonomikoak ezartzea, bai eta merkataritzako eta hirugarren sektoreko erabilerak ere. Erabilera mistoko lurzati horrek 7.552,73 m2-ko azalera du, eta, 5.512,10 m2t-ko gehieneko eraikigarritasuna. Lurzati pribatuak eraikuntza-bolumen ezberdinak izango ditu; eraikuntza-profila sotoko solairua + beheko solairua + 2 goiko solairu izango da. Lurzati eraikigarrian mugekiko 5 metroko atzeraemanguneak ezartzen dira, N-637 errepidetik eraikinerako 25 metroko muga errespetatuz.

El desarrollo se ubica al norte del trazado de la carretera N-637, entre el vial de acceso y los taludes que se forman en la zona sureste del Sector. Se plantea una parcela de uso mixto (P1), en la que, con carácter general, se implantarán actividades económicas relativas a los usos industriales en categorías 1.ª, 2.ª, 3.ª y usos comerciales-terciarios. La superficie ocupada por esta parcela de uso mixto es de 7.552,73 m2 y presenta una edificabilidad máxima de 5.512.10 m2t. La parcela privada albergará volúmenes edificatorios diferenciados, el perfil edificatorio será planta sótano + planta baja + 2 plantas altas. En la parcela edificable se establecen unos retranqueos a linderos de 5 metros, respetando los 25 metros del límite a la edificación de la carretera N-637.

Gainera, eremuaren ekialdean, P2 lurzatia, 677,66 m2-ko azalerakoa, ekipamenduetarako erabiliko da.

Además, en la zona este del ámbito, la parcela P2, con una superficie de 677,66 m2, se destina a la dotación de equipamientos.

Eremuko espazio libreek eta berdeguneek 1.510,72 m2-ko azalera izango dute. Bi lursailetan banatuta egongo dira: bata, ipar-ekialdean, Asuaren itsasadarraren ondoan (P32); bestea, berriz, mendebaldean, sarbidearen eta aurreikusitako aparkaleku-gunearen artean (P31).

Los espacios libres y zonas verdes del ámbito suponen una superficie de 1.510,72 m2. Se disponen en dos parcelas, una en el extremo noreste, junto a la ría del Asua (P32) y otra, al oeste, entre el vial de acceso y la zona de aparcamientos prevista (P31).

Espazio libreen lurzatia (P32) itsaso eta lehorraren arteko jabari publikoaren babes-zortasuneko eremuaren barruan dago. Plan Partzialaren arabera, gune horretan euri-urak husteko obrak egiteko asmoa dago.

La parcela de espacios libres, P32 se sitúa dentro de la Zona de Servidumbre de Protección del Dominio Público Marítimo-Terrestre. Según el Plan Parcial, en esta zona están previstas obras relativas a la evacuación de las aguas pluviales.

Eremuko komunikazio-sarea ibilgailuen zirkulaziorako bideek, oinezkoentzako ibilbideek eta aparkalekuek osatzen dute. Errepide-sareak eta oinezkoentzako espaloiek 1.749,49 m2-ko azalera izango dute guztira. Eremuaren sarbidea mendebaldean egongo da, zehazki, N sektorera sartzeko bidetik edo Carrefour merkataritza-gunera zuzenean konektatzeko bidetik sartu ahal izango da, harekiko paraleloan egongo den norabide bakarreko errepide berri baten bidez. Azken horren sarreraren eta irteeraren artean 140 m-ko distantzia egongo da, zirkulazioaren aurreranzko norabidean.

La red de comunicación del ámbito la conforman el viario de tráfico rodado e itinerarios peatonales y los aparcamientos. La red viaria y las aceras peatonales comprenden una superficie total de 1.749,49 m2. El acceso al ámbito se realiza desde el oeste, concretamente, desde el vial de acceso al sector N o vial de conexión directo al Centro Comercial Carrefour, a través de un nuevo vial unidireccional paralelo al mismo, que cuenta con una entrada y una salida separados 140 m en el sentido de avance de la circulación.

Eremuan 225 aparkaleku-plaza aurreikusten dira: 123 plaza kanpoaldean (17 espazio publikoan eta 106 lurzati pribatuan); 102, berriz, lurzati pribatuaren sotoan.

En el ámbito se proyectan 225 plazas de aparcamiento, de los cuales 123 plazas se ubican en el exterior (17 en espacio público y 106 en parcela privada) y 102 en el sótano de la parcela privada.

Lurzatiaren hegoaldeko gainerako azalera (5.462,83 m2) –N-637 errepideko zubiaren trazadurarekin eta haren ondoko lurrekin bat dator–, Bide Sistema Orokorraren Jabari Publikoari dagokio.

El resto de la superficie de la zona sur de la parcela, de 5.462,83 m2 y coincidente con el trazado del viaducto de la carretera N-637 y los terrenos adyacentes al mismo, pertenece al Dominio Público del Sistema General Viario.

Planean aurreikusten denez, 2.700 m3-ko lur-mugimendu bat egingo da, behar den lurra hondeatu eta prestatzeko, poliestireno hedatuko (EPS) soluzioaren berariazko drainatzea barne. Era berean, lurra hondeatzea planteatzen da, sektoreak 3H:2V-ko ezponda batekin duen mugatik beheko solairuaren kotaren ebakiduraraino (8,9 m). 8,9 metroko kotatik behera geratzen diren sektoreko guneetan, biaduktuaren itzaleraino, EPSarekin betelana egitea aurreikusten da. Guztira, 4.100 m3-ko bolumena izango du EPSaren bidezko betelanak.

El Plan prevé un movimiento de tierras de 2.700 m3 para la excavación y preparación del terreno necesario, incluido el drenaje específico de la solución con poliestireno expandido (EPS). Así mismo, se plantea la excavación del terreno, partiendo del límite del sector, con un talud 3H:2V hasta el corte con la cota de planta baja (8,9 m). Se contempla el relleno de las zonas del sector que quedan por debajo de la cota de 8,9 m con EPS, hasta la sombra del viaducto. En total, supone un volumen de 4.100 m3 de relleno con EPS.

Planaren garapen aurreikusgarriari dagokionez, Plan Partzialean ezarritako antolamendua gauzatzeko, aldez aurretik, honako hauek formulatu eta onartu beharko dira: Urbanizatzeko Jarduketa Programa (UJP) bat, Urbanizazio Proiektu bat, sektorean dauden tokiko sistemei dagozkien obra-proiektuak eta dagokion Eraikuntza Proiektua.

En relación con el desarrollo previsible del plan, para la ejecución de la ordenación establecida en el Plan Parcial será necesaria la formulación y aprobación previa de un Programa de Actuación Urbanizadora (PAU), un Proyecto de Urbanización y los proyectos de obras correspondientes a los sistemas locales incluidos en el Sector, así como el correspondiente Proyecto de Edificación.

Eremua Ibaizabal-Nerbioi ibaiaren unitate hidrologikoan dago; zehazki, Asua ibaiaren arroan. Sektorean ur-ibilgu iraunkorrik identifikatu ez den arren, Asua ibaia, jada itsasadartzat joa, eremuaren ipar-mendebaldetik igarotzen da, ipar-ekialdetik hego-mendebalderantz, eta Bilboko itsasadarrean (Nerbioi-Ibaizabal) itsasoratzen da. Hala, eremuaren zati bat itsaso eta lehorraren arteko jabari publikoaren (ILJPren) babes-zortasuneko eremuaren barruan dago. Nabarmentzekoa da gune hori espazio libreetara eta berdeguneetara zuzenduta dagoela.

El ámbito se asienta sobre la unidad hidrológica del Ibaizabal-Nervión, concretamente en la cuenca del río Asua. Aunque no se identifica ningún curso de agua permanente en el sector, el río Asua, ya considerado ría, discurre por el norte-oeste del ámbito en dirección noreste – suroeste hasta su desembocadura en la ría de Bilbao (Nervión-Ibaizabal). Así, parte del ámbito se ubica dentro de la zona de servidumbre de protección del dominio público marítimo terrestre (DPMT). Cabe destacar que esta zona se destina a espacios libres y zonas verdes.

Eremua hegoaldeko antiklinorioko eta Bizkaiko sinklinorioko lurpeko bi ur-masaren gainean dago (ES017MSBT017.006 eta ES017MSBT017.005, hurrenez hurren). Sektorearen zati handi bat interes hidrogeologikoko leku baten gainean dago.

El ámbito se ubica sobre dos masas de agua subterráneas, Anticlinorio sur (ES017MSBT017.006) y Sinclinorio de Bizkaia (ES017MSBT017.005). Gran parte del sector se sitúa sobre un emplazamiento de interés hidrogeológico.

Eremu horretan ez dago Batasunaren intereseko habitatik. Oro har, eremuan dagoen landarediak ez du natura-balio handirik. Eremu degradatua da, eta landaretza erruderal-nitrofiloa da nagusi. Landaretza potentzialeko sastrakadi, heskai-gune, baratze txiki eta zuhaizti-hondar ugari dago, bai eta lorezaintzako berezko espezie batzuk eta espezie exotiko inbaditzaileren bat ere (Cortaderia Selloana, Buddleja davidii, Robinia pseudoacacia, etab.). Asua ibaiaren ertzetan, eremuaren iparraldean, hezeguneetako berezko landaredia dago. Erdialdean, sektorean dauden baserrien inguruan, baratze txikiak, fruta-arbolak eta lorezaintzako espezieak ikusten dira.

En el ámbito no existen Hábitat de Interés Comunitario. En general, la vegetación presente en el área no presenta gran valor naturalístico. Se trata de una zona degrada en la que predomina la vegetación ruderal-nitrófila. Abundan las zonas de matorral, setos, pequeños huertos y restos de arbolado de la vegetación potencial de la zona, algunas especies propias de jardinería, además de alguna especie exótica invasora (Cortaderia Selloana, Buddleja davidii, Robinia pseudoacacia, etc.). En las márgenes del río Asua, en el norte del ámbito, aparece la vegetación propia de zonas húmedas. En la zona central, entorno a los caseríos presentes en el sector, se observan pequeños huertos, árboles frutales y especies de jardinería.

Intereseko faunari dagokionez, eremuarekin muga egiten duen Asua ibaiaren tartea bisoi europarrarentzat (Mustela lutreola) hobetu beharreko tartetzat hartzen da, Bizkaiko Lurralde Historikoko espeziea kudeatzeko Planaren arabera.

En relación con la fauna de interés, el tramo del río Asua que linda con el ámbito, se identifica como tramo a mejorar para el visón europeo (Mustela lutreola), de acuerdo con el Plan de gestión de la especie en el Territorio Histórico de Bizkaia.

Sektorea Barakaldo eta Sondikako ikusmen-arroetan sarturik dago, eta horiek «oso ohikoak» eta pasaia-kalitate «oso txikikoak» gisa identifikatuta daude. Inguruneko paisaiak hiri-periferiako paisaiaren berezko ezaugarriak ditu; ingurunea antropizazio-maila handikoa da, komunikazio-bide handiak eta hirigintza-garapenak daudelako, batez ere industriakoak eta merkataritzakoak.

El sector se incluye en las cuencas visuales de Barakaldo y Sondika, identificadas como «muy cotidianas» y de calidad paisajística «muy baja». El paisaje del entorno presenta características propias del paisaje periurbano, ubicándose en un entorno con un elevado grado de antropización, debido a la presencia de grandes vías de comunicación, así como los desarrollos urbanísticos, principalmente industrial y comercial, existentes en el entorno.

Kultura-ondareari dagokionez, Plan Partzialaren eremuaren barruan Astikaerdikoa baserria dago, Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen kartografian «Eraikitako beste elementu batzuk» kategorian jasoa.

En relación con el patrimonio cultural, dentro del ámbito de Plan Parcial se encuentra el caserío Astikaerdikoa, recogido en la categoría de «Otros elementos construidos», en la cartografía de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

Azterketa-eremua ez dago Natura Ondarearen eta Biodibertsitatearen abenduaren 13ko 42/2007 Legean eta EAEko Natura Babesteko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretuan ezarritako naturagune babestuetako ezeinen barnean. Halaber, ez da identifikatzen interes geologikoko tokirik, ez eta Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren Eremu Babestuen Erregistroan edo EAEko Korridore Ekologikoen Sarean sartutako espaziorik ere.

El ámbito de estudio no coincide con ningún espacio protegido en los términos establecidos por la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y de la Biodiversidad y el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Conservación de la Naturaleza del País Vasco. Tampoco se identifican lugares de interés geológico, ni ningún espacio incluido en el Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental o en la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV.

Asua ibaiaren presentzia dela eta, eremuaren iparraldeko zerrenda txiki batek 100 urteko eta 500 urteko errepikatze-denboretako uholde-arriskua du. Asua ibaia, eremuaren mugatik igarotzen den tartean, Demarkazio hidrografiko horren Uholde Arriskua Kudeatzeko Planaren II. taldeko ES017-BIZ-IBA-05 Sondika-Erandio UAHEan sartzen da (II. taldea).

Debido a la presencia del río Asua, una pequeña franja al norte del ámbito presenta riesgo de inundación para periodos de retorno de 100 y 500 años. El río Asua, a su paso por el límite del ámbito, se incluye dentro de la ARPSI ES017-BIZ-IBA-05 Sondika-Erandio, del Grupo II del Plan de Gestión del Riesgo de Inundación de la citada demarcación hidrográfica.

Eremuaren inguruan, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako kokapen batzuk daude. Zehazki, sektorearekin muga egiten duten bi lurzati daude: ipar-ekialdean, Asuaran EJPari dagokion lurzatia, 48902-00186 kodea duena (zabortegia eta industriala); hegoaldean, berriz, 48902-00249 kodea duen lurzatia (zabortegia). Planaren xede den sektorea inbentariatutako lurzatietatik kanpo dago.

En las cercanías del ámbito existen varios emplazamientos incluidos en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes. En concreto, existen dos parcelas que lindan con el sector: al noreste, parcela del PAE de Asuaran con Código 48902-00186 (vertedero e industrial) y al sur, parcela con Código 48902-00249 (vertedero). El sector objeto del Plan está fuera de las parcelas inventariadas.

Ez da identifikatu bestelako natura-arrisku adierazgarririk. Akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasuna, oro har, oso txikia da eremuan, mendebaldeko gune txiki batean izan ezik, baina horretan ere kalteberatasun nabarmenik ez dagoela irizten da.

No se han identificado otros riesgos naturales relevantes. La vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos en el ámbito es, en general, muy baja, salvo una zona reducida al oeste que se considera sin vulnerabilidad apreciable.

Zarata-fokurik nabarmenenak sektoretik hurbilen dauden komunikazio-bideak dira. N-637 eta BI-604 errepideetako zirkulazioa da, hegoaldean eta ekialdean, hurrenez hurren, eremuko zarata-iturri nagusia, eta, neurri txikiagoan, Carrefour merkataritza-gunera sartzeko errepidea. Eremu osoa Bizkaiko Foru Aldundiaren errepideen zortasun akustikoko eremuaren barruan dago. Egindako azterketa akustikoaren arabera (egun, arratsalde eta gaueko soinu-mailak aztertzen ziren, gaur egungoak eta etorkizunekoak, 20 urte barrukoak), emaitzek erakusten dute betetzen direla Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuak nagusiki hirugarren sektoreko erabilera duten eremuetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak (KAH), aztertutako hiru aldietan.

Los focos de ruido más destacables son las vías de comunicación próximas al sector. El tráfico viario de la N-637 y BI-604, al sur y al este, respectivamente, son las principales fuentes de impacto sonoro en el ámbito, y en menor medida, el vial de acceso al centro comercial Carrefour. La totalidad del ámbito se encuentra dentro de la zona de servidumbre acústica de las carreteras de Diputación Foral de Bizkaia. Según el estudio acústico realizado, en el que se analizan los niveles sonoros en el ámbito durante los periodos de día, tarde y noche, en situación actual y en escenario futuro a 20 años, los resultados muestran que se cumplen los Objetivos de Calidad Acústica (OCA) establecidos para áreas con predominio de uso terciario, por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en los tres periodos analizados.

B) Ebazpen hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariaren 2021eko urriaren 13ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztu ziren ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente Resolución se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 13 de octubre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular.

Planak ingurumen-azterketa estrategikotik eratorritako ingurumen-alderdiak txertatu ditu, ingurumen-organoak emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakontasun-, xehetasun- eta zehaztasun-maila bermatuta. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El Plan ha integrado los aspectos ambientales derivados del estudio ambiental estratégico, asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requeridos en el documento de alcance emitido por el órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-ebaluazio estrategikoa zabaltzea eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere. Halaber, Planak zehaztapen hauek jaso beharko ditu:

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico. El Plan deberá adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

D.1.– Jabari publiko hidraulikoa babestera eta uholde-arriskuak ahalik eta txikienak izatera bideratutako neurriak.

D.1.– Medidas destinadas a la protección del Dominio Público Hidráulico (DPH) y a minimizar los riesgos de inundabilidad.

Oro har, Euskal Autonomia Erkidegoko Itsasertz Mugartearen 2021eko abenduaren 15eko txostenean, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren Kostaldearen eta Itsasoaren Zuzendaritza Nagusiaren 2022ko martxoaren 27ko txostenean eta Uraren Euskal Agentziaren 2022ko maiatzaren 2ko txostenean ezarritako baldintzak bete beharko dira.

En general, se deberá cumplir con las condiciones establecidas en el informe de la Demarcación de Costas del País Vasco, fechado el 15 de diciembre de 2021, en el informe de la Dirección General de la Costa y el Mar del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, emitido con fecha 27 de marzo de 2022, y en el informe de la Agencia Vasca del Agua (URA) fechado el 2 de mayo de 2022.

Kosten arloan indarrean dagoen araudian ezarritakoaren arabera, igarotze-zortasuneko eremuak libre egon beharko dira oinezkoak eta zaintza eta salbamenduko ibilgailuak igaro daitezen; horrenbestez, ez dute igarotzea eragozten duen itxiturarik jarri beharko, besteak beste.

En virtud de los establecido en la normativa vigente en materia de Costas, la zona de servidumbre de tránsito deberá quedar expedita para el paso público peatonal y de los vehículos de vigilancia y salvamento, por lo que, entre otros aspectos, no se deberá proceder a la instalación de ningún tipo de cerramiento que impida este objetivo.

Itsasertzetik neurtutako 20 metroetan –tarte hori bat dator itsaso eta lehorraren arteko jabari publikoa babesteko zortasunarekin– ez da instalaziorik ezarriko, eta, hala badagokio, betelanetan eta lur-erauzketetan ez da agregakin natural edo finkatugabeen hobirik hondatuko, ezta 3 metroko altuera gaindituko ere, eta ezponden tratamendu egokia egingo da landaketak eta estaldurak eginez, beharrezkoa izanez gero.

En los 20 metros medidos desde la ribera del mar que se corresponden con la servidumbre de protección del DPMT no se procederá a la implantación de ninguna instalación y, en su caso, los rellenos y desmontes no generarán la destrucción de yacimientos de áridos naturales o no consolidados, y tampoco se superarán los 3 metros de altura, realizando un adecuado tratamiento de sus taludes con plantaciones y recubrimientos si fuera necesario.

Babes-zortasuneko eremuan baimendutako erabilerak Euskal Autonomia Erkidegoko organismo eskudunaren (URA Uraren Euskal Agentzia) baimenaren mende egongo dira, hargatik eragotzi gabe kostaldeei buruzko araudi sektorialean araututako nahitaezko txostenak behar izatea.

Los usos permitidos en la zona de servidumbre de protección estarán sujetos a autorización del organismo competente en la Comunidad Autónoma (Agencia Vasca del Agua-URA), sin perjuicio de los informes preceptivos regulados en la normativa sectorial de Costas.

Uholde-arriskuari dagokionez, Planak uholde-arriskuko eremua espazio libre eta berdeguneetara bideratzea proposatzen du, eta eremu horretatik kanpo uztea bai bideak bai eraikuntza. Nolanahi ere, eta Plan Hidrologikoaren 40.2 eta 40.5 artikuluak aplikatuz, gogorarazten da 500 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskuko polizia-eremuan ezin izango dela lursailaren egungo sestra aldatzen duen betelanik egin, baldin eta horrek husteko ahalmena nabarmen murrizten badu, ezta itxitura eta hesi ez-iragazkorrak eta era guztietako material- eta hondakin-pilaketarik ere.

En relación con el riesgo de inundabilidad, el Plan propone destinar la zona inundable a espacios libres y zonas verdes, quedando fuera de esta zona tanto los viales como la edificación. En todo caso, y en aplicación del artículo 40.2 y 40.5 del Plan Hidrológico, se recuerda que en zona de policía inundable por las avenidas de 500 años de periodo de retorno no se podrán realizar rellenos que modifiquen la rasante actual del terreno y supongan una reducción significativa de la capacidad de desagüe, así como cerramientos y vallados no permeables, y acopios de materiales y residuos de cualquier tipo.

D.2.– Uren kalitatearen gaineko eragina murrizteko neurriak.

D.2.– Medidas destinadas a disminuir la afección a la calidad de las aguas.

Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek azaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko dituzte, adibidez, dekantazio-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

Los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

Urbanizazio-proiektuak hondakin- eta euri-urak bereiz biltzeko sare bat diseinatu beharko du. Saneamendu-sarearen diseinua eta baldintza teknikoak Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoak ezarritako zehaztapenetara egokituko dira.

El proyecto de urbanización deberá diseñar una red separativa de recogida de las aguas residuales y pluviales. El diseño y las condiciones técnicas de la red de saneamiento se ajustarán a las determinaciones establecidas por el Consorcio de Aguas Bilbao-Bizkaia.

Euri-urei dagokienez, hiri-drainatze sistemek hirigintzako garapenaren inpaktua jatorrian txikiagotu beharko dute, euri-uren jariatzeak daraman kutsadura-kargari dagokionez; halaber, jariatze-uren bolumena murrizteko neurriak aurreikusi behar dituzte (Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Espainiako zatiaren Plan Hidrologikoaren Araudiaren 44. artikulua). Hori dela eta, garapen-proiektuek drainatze jasangarriko sistemak jaso beharko dituzte hiriko drainatze-azpiegituran (Drainatze Jasangarriko Hiri Sistemak).

En relación con las aguas pluviales, los sistemas de drenaje urbano deberán minimizar en origen el impacto del desarrollo urbanístico en lo relativo a la carga contaminante aportada por las escorrentías pluviales, así como contemplar medidas orientadas a reducir el volumen de las escorrentías (artículo 44 de la Normativa del Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental), por lo que los proyectos de desarrollo deberán incorporar sistemas de drenaje sostenible en el drenaje urbano (SUDS).

D.3.– Intereseko landaredia babesteko neurriak.

D.3.– Medidas destinadas a la protección de la vegetación de interés.

Obrak, bai eta lurzorua okupatzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira.

Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución.

Beharrezkoak diren mozketa-lanak eta sastrakak garbitzekoak, obra-sarbideak irekitzekoak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxolak, obra-materialak aldi baterako biltegiratzeko gunea eta landare-lurrak eta hondakinak aldi baterako pilatzeko guneak barne– ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira, eta, zehazki, Asua ibaiaren ertzeko landaredia autoktonoari eragitea saihestuko da.

Las labores de tala y desbroces necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental y, concretamente, evitando la afección a la vegetación autóctona de la ribera del río Asua.

Obrak egiten hasi aurretik, zehaztasunez balizatuko dira afektazioetatik salbu geratu behar duten landareak, bai eta inausketen eragina jasan dezaketen zuhaitzak ere, bota ez ditzaten. Ez da zuhaitzik moztuko, ez eta belar-sastrakarik garbituko ere, zuzenean okupatzea aurreikusten ez den eremuetan.

Con anterioridad al comienzo de las obras, se balizará con precisión la vegetación que debe quedar libre de afecciones, así como aquellos árboles que puedan verse afectados por podas con objeto de evitar su tala. Se evitará la tala y desbroce de vegetación en aquellas zonas donde no se prevea una ocupación directa.

D.4.– Lurraldearen leheneratze ekologiko eta paisajistikorako neurriak.

D.4.– Medidas destinadas a la restauración ecológica y paisajística del territorio.

Urbanizazio-proiektuak landareztatze-plan bat jaso beharko du proiektuak eragindako eremu guztiak leheneratzeko, Asua ibaiaren ertza eta espazio libreak barne, ondoren ezartzen diren irizpideekin.

El proyecto de urbanización deberá incluir un Plan de revegetación que contemple la recuperación de todas las zonas afectadas por el proyecto, incluida la margen del río Asua y los espacios libres, con los criterios que a continuación se establecen.

Nolanahi ere, ingurumena eta paisaia leheneratzeko lanak egingo dira, garapenaren eraginpean dauden gune guztietan, aurreikusiz landareztatze-lanetan espezie autoktonoak erabiliko direla, eta beren-beregi saihestuko da prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen kanpoko espezieak erabiltzea. Asua ibaiaren ertzeko leheneratze-lanetan, haltzadi kantauriarraren multzoko espezie propioei emango zaie lehentasuna, eta gainerako eremuan, berriz, hariztiei eta baso mistoei.

Se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución del desarrollo, previendo el uso de especies autóctonas en las labores de revegetación y evitando especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos. En las labores de restauración en la margen del río Asua se priorizarán las especies propias del complejo de la aliseda cantábrica y en el resto del ámbito las del robledal bosque-mixto.

Eremuko berdeguneak diseinatzeko, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua hartuko da kontuan, Udalsarea 21en lan-koadernoa, 20.b zenbakia, 2017ko apirilekoa (https://www.ihobe.eus/argitalpenak/20b-udalsarea21-kuadernoa-lorategi-eta-berdegune-jasangarriak-diseinatzeko-eskuliburua eta Eusko Jaurlaritzaren Ibaietako natura-ingeniaritzako tekniken eskuliburua (https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza//contenidos/documentacion/manual_tec_ing_nat_amb_flu/eu_doc/index.shtml).

Para el diseño de los espacios verdes del ámbito se tendrá en cuenta el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles» (https://www.ihobe.eus/publicaciones/cuaderno-udalsarea21-n-20b-manual-para-diseno-jardines-y-zonas-verdes-sostenibles-2 cuaderno de trabajo Udalsarea 21, n.º 20 b. abril 2017 y el «Manual de técnicas de ingeniería naturalística en el ámbito fluvial» https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/manual_tec_ing_nat_amb_flu/eu_doc/adjuntos/Manual_Tecnicas_Ingenieria_Naturalistica_ambito_%20Fluvial.pdf), del Gobierno Vasco.

Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoen zabalkundea eragozteko neurriak hartuko dira (Cortaderia selloana, Buddleja davidii edo beste batzuk). Ildo horretan, kontrol-neurriak hartuko dira landare-espezie inbaditzailerik sar ez dadin mugitutako lurren eta landarerik gabe utzitako lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa eta abar). Gainera, landare-lurrak modu berezituan kudeatzea proposatuko da, baldin eta lur horiek aipatutako espezieak barreia ditzaketen propaguluak badituzte.

Se adoptarán medidas para evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor, como Cortaderia selloana, Buddleja davidii u otras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Además, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

D.5.– Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei buruzko neurriak.

D.5.– Medidas relativas a los suelos potencialmente contaminados.

Erandioko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko. Ildo horretatik, prebentzio berezia izan beharko da Asuaran EAPren inguruan egin beharreko indusketetan.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Erandio y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. En este sentido, se deberá tener especial prevención en las excavaciones a ejecutar en las cercanías del PAE Asuaran.

Planaren Ingurumena Zaintzeko Programan txertatu beharreko alderdi bat izango da, indusketa-zuloetan azaleratzen diren lurzoruetan eta uretan kutsadura-zantzuak detektatzeko adierazleak jasota.

Será un aspecto a integrar en el Programa de Vigilancia Ambiental del Plan con la inclusión de indicadores para la detección de indicios de contaminación en los suelos y aguas que afloren en los huecos de excavación.

D.6.– Kultura-ondareari dagozkion neurriak.

D.6.– Medidas relativas al patrimonio cultural.

Euskal Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, lur-mugimenduak egin bitartean aztarna arkeologikoren bat egon daitekeelako zantzuren bat aurkitzen bada, lanak eten egingo dira, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que durante el movimiento de tierras surgieran indicios de restos arqueológicos, se suspenderán los trabajos y se informará inmediatamente a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quien indique las medidas que se deban adoptar.

D.7.– Zaraten eraginak gutxitzera bideratutako neurriak.

D.7.– Medidas destinadas a aminorar los efectos derivados del ruido.

Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira gauzatu garapen berriak kanpoko ingurunean kalitate akustikoko helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

Conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

Lanek iraun bitartean, jardunbide egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketa-, eraispen-, zamalan- eta garraio-lanetan, baita erabilitako makineriaren mantentze-lanetan, zaraten eta bibrazioen murrizketan, eta erabilitako ekipamenduen zaraten kontrolean ere.

Durante el tiempo de duración de las obras, deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular en las operaciones de excavación, demolición, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones, control de la emisión sonora de los equipos utilizados durante las obras, etc.

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril) y en las normas complementarias.

Beste alde batetik, Plana garatzetik eratortzen diren proiektuen ondoriozko obrek sortutako zarata-mailak, obra horien eragin-eremuan, ezingo ditu gainditu Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsaduraren urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarrita dauden kalitate akustikoko helburuak.

Por otra parte, los proyectos derivados del desarrollo del Plan deberán ejecutarse de modo que en su ámbito de afección no se superen, por efecto del ruido generado por las obras, los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

D.8.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

D.8.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Plan partzialaren eremuan eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izateko behar diren ezaugarriei dagokienez, EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren giden gomendioak hartu beharko dira kontuan, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko.

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible en el ámbito del Plan Parcial se deberán considerar las recomendaciones de las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenible de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Era berean, eta aipatutako eremuaren urbanizazioari dagokionez, «Urbanizazio-proiektuen garapen jasangarrirako gida»ren gomendioak kontuan hartu beharko dira. Gidaliburu horren helburua da proiektu horien diseinuaren, egikaritzearen, mantentzearen eta bizitza-amaieraren jasangarritasun-maila balioestea.

Asimismo, y en lo que se refiere a la urbanización del citado ámbito se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía para el desarrollo sostenible de los proyectos de urbanización» que tiene como objetivo valorar el grado de sostenibilidad en el diseño, la ejecución, el mantenimiento y el fin de vida de dichos proyectos.

Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Uraren zikloa. Uraren kudeaketa eta kalitatea hobetzea.

– Ciclo del agua. Mejora en la gestión del agua y su calidad.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, zarata-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, ruido, de calor y lumínicas.

– Eraikinen barne-kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior de los edificios. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hondakinak. Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Residuos. Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Lurzoruaren erabilera. Lurzoruaren okupazioa murriztea.

– Uso del suelo. Reducción en la ocupación del suelo.

– Mugikortasuna eta garraioa. Garraio-prozesuak gutxitzea eta pertsonen mugikortasuna hobetzea.

– Movilidad y transporte. Reducción de los procesos de transporte y mejora de la movilidad de las personas.

– Ekosistemak eta biodibertsitatea. Naturaguneen funtzioak hobetzea eta biodibertsitatea handitzea edo kontserbatzea.

– Ecosistemas y biodiversidad. Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento y/o conservación de la biodiversidad.

– Paisaia. Sektorearen eta haren instalazioen paisaia-integrazioa.

– Paisaje. Integración paisajística del sector y sus instalaciones.

– Arriskuak eta segurtasuna. Arrisku naturalak edo antropikoak minimizatzea.

– Riesgos y seguridad. Minimización de los riesgos naturales o antrópicos.

– Klima-aldaketa. Klima-aldaketaren efektuetara egokitzea.

– Cambio climático. Adaptación a las consecuencias del cambio climático.

D.9.– Klima-aldaketa apaltzeari eta klima-aldaketara egokitzeari buruzko neurriak.

D.9.– Medidas en relación con la mitigación y adaptación al cambio climático.

Klima Aldaketaren eta Trantsizio Energetikoaren maiatzaren 20ko 7/2021 Legean ezarritakoarekin bat etorriz, Plana gauzatzeko proiektuak klima-aldaketaren aurrean pixkanaka eta erresilientziaz egokitzeko beharrezkoak diren neurriak kontuan hartuta diseinatuko dira.

De acuerdo con lo establecido en la Ley 7/2021, de 20 de mayo, de cambio climático y transición energética, los proyectos de desarrollo del Plan se diseñarán teniendo en cuenta las medidas necesarias para propiciar la adaptación progresiva y resiliencia frente al cambio climático.

D.10.– Ingurumena babesteko neurri orokorrak aurreikusitako garapena gauzatzen den bitartean.

D.10.– Medidas generales para la protección del medio ambiente durante la ejecución del desarrollo previsto.

Aurreikusitako garapenetan, ingurumen-balioei eustea bermatzen duten neurri guztiak aplikatu beharko dira. Bereziki:

Los desarrollos previstos deberán incluir las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunaren gaineko eragin negatiboak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egitean eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak Eraikuntza eta Eraispen Hondakinen Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin Toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Industria Olio Erabilien Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usado.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, ustekabeko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak iragazgaiztea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (impermeabilización de instalaciones auxiliares de obra, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makina mekanikoak erabiliko dira.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ingurumen-zaintzako programa egoki bat jasotzen du. Programa horren xedea da behar diren zaintza- eta kontrol-sistemak ezartzea, egiaztatu ahal izateko planaren aurreikuspenak betetzen direla, eta, horien barruan, planteatutako jarduketen ingurumen-exijentziak mantentzen direla. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen eta atalase-balio jakin batzuen arabera burutu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El estudio ambiental estratégico recoge un adecuado programa de vigilancia ambiental que tiene como objeto establecer los sistemas de vigilancia y control que permitan comprobar el cumplimiento de las previsiones del plan y, dentro de ellas, el mantenimiento de las exigencias ambientales de las actuaciones planteadas. Se proponen diferentes controles para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento y unos valores umbrales determinados.

Ingurumena zaintzeko programari indusketa-zuloetan azaleratzen diren lurzoruetan eta uretan kutsadura-zantzuak detektatzeko adierazleak gehituko zaizkio.

Se añadirán al programa de vigilancia ambiental indicadores para la detección de indicios de contaminación en los suelos y aguas que afloren en los huecos de excavación.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariak 2021eko urriaren 13an emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 13 de octubre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular.

Besteak beste, honako alderdi hauek azpimarratu behar dira: lurzoru-kontsumoa minimizatzea; lur-soberakinak eta hondakinak egoki kudeatzea; itsaso eta lehorraren arteko jabari publikoa babestea; eremuaren kalitate akustikoa; ingurumen-baliabideen erabilera jasangarria; habitatak eta espezieak zaintzea eta hobetzea; lurraldean egiten diren esku-hartzeetan paisaia modu egokian integratzea; arrisku naturalak minimizatzea, eta lehentasuna ematea kalteen prebentzioari, ez konpentsazioari.

Entre otros aspectos, se debe incidir en minimizar el consumo del suelo, en la correcta gestión de los excedentes de tierra y residuos generados, en la protección del Dominio Público Marítimo Terrestre, en la calidad acústica del ámbito, en el uso sostenible de los recursos ambientales, la preservación y mejora de los hábitats y las especies, la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio, la minimización de los riesgos naturales y priorizar la prevención de los daños frente a su compensación.

Bigarrena.– Erandioko arau subsidiarioen E2 (A) sektorearen plan partziala onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzen da, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta ez da gehiago eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren indarraldia luzatzea adosten. Hori guztia, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Plan Parcial del Sector E2 (A) de las Normas Subsidiarias de Erandio, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Erandioko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Erandio.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko abuztuaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de agosto de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria ez dagoelako, eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarriak dioenarekin bat.
Por ausencia del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, y de conformidad con la Disposición Adicional Primera del Decreto 68/2021 de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente.

Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental,

AMAIA BARREDO MARTÍN.

AMAIA BARREDO MARTÍN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental