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Boletin Oficial del País Vasco

176. zk., 2022ko irailaren 14a, asteazkena

N.º 176, miércoles 14 de septiembre de 2022


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

LAN ETA ENPLEGU SAILA
DEPARTAMENTO DE TRABAJO Y EMPLEO
3998
3998

98/2022 DEKRETUA, abuztuaren 30ekoa, zeinaren bidez bigarren aldiz aldatzen baita Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren Estatutuak onartzen dituen Dekretua.

DECRETO 98/2022, de 30 de agosto, de segunda modificación del Decreto por el que se aprueban los Estatutos de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo.

Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren Estatutuak onartzen dituen maiatzaren 22ko 82/2012 Dekretuaren bidez, Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren estatutuak onartu ziren, bai eta organismo autonomo horri dagozkion egitura eta egitekoak ere, barneko organo bakoitzaren egitekoekin batera.

Mediante el Decreto 82/2012, de 22 de mayo, fueron aprobados los Estatutos de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, que regulan la estructura y funciones de este organismo autónomo, así como las funciones de cada uno de sus órganos.

Ekainaren 29ko 156/2021 Dekretuaren bidez aldatu ziren estatutu horiek, indarrean jarri zirenetik izan ziren aldaketak (antolaketan eta lurralde-egitura mailan) jasotzeko asmoz, eta haien egitura Lanbidek bere gain hartutako beharretara eta eginkizun berrietara egokitzeko, betiere organismo autonomo horrek esleituta dituen zerbitzuak modu egoki eta eraginkorrean eman ahal izateko.

Estos Estatutos fueron modificados por el Decreto 156/2021, de 29 de junio, para contemplar en ellos los cambios organizativos, a nivel de estructura territorial, que habían sido acometidos desde su entrada en vigor, así como para adaptar la estructura a las necesidades y nuevas funciones asumidas por Lanbide, en aras a una adecuada y eficaz prestación de los servicios que este organismo autónomo tiene encomendados.

Egituran egindako aldaketetako bat izan zen lehengo Enplegurako Prestakuntzako eta Diru Sarrerak Bermatzeko Zuzendaritza arlo espezializatu bitan banatzea: batetik Enplegurako Lanbide Heziketaren Zuzendaritza eta bestetik Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritza.

Dentro de los cambios estructurales articulados, se procedió a desdoblar la anterior Dirección de Formación para el Empleo y Garantía de Ingresos en dos ámbitos especializados diferenciados, creando la Dirección de Formación Profesional para el Empleo y una nueva Dirección de Prestaciones e Inclusión.

Hots, unitate zehatz bat sortu zen prestazioak kudeatzeko. Gainera, bizitzeko gutxieneko diru-sarreren errealitatea txertatu zen; Lanbidek 2020ko irailaren 1etik du prestazio hori kudeatzeko ardura, eta transferentzia osoa 2022rako aurreikusita dago, 20/2020 Errege Lege Dekretuak bosgarren xedapen gehigarrian aurreikusten duen bezala (20/2020 Errege Lege Dekretua, maiatzaren 29koa, Bizitzeko Gutxieneko Diru Sarrera ezartzen duena). Xedapen hori berretsi eta modu berean jaso da Bizitzeko Gutxieneko Diru Sarrera ezartzen duen abenduaren 20ko 19/2021 Legean.

De esta forma, se creaba una unidad específica para la gestión de prestaciones, incorporando además la realidad del Ingreso Mínimo Vital, prestación cuya gestión Lanbide tiene encomendada desde el 1 de septiembre de 2020 y cuya transferencia íntegra está prevista para 2022, tal y como preveía la disposición adicional quinta del Real Decreto-ley 20/2020, de 29 de mayo, por el que se regula el Ingreso Mínimo Vital, disposición que ha sido refrendada y recogida en los mismos términos en la reciente Ley 19/2021, de 20 de diciembre, por la que se establece el Ingreso Mínimo Vital.

Lanbideren Estatutuetan artikulu berria sartu zen, 15 bis izenekoa, eta horren bidez Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzaren eginkizunak arautu ziren. Eginkizun guztiak daude prestazioen kudeaketari lotuta eta, bereziki, diru-sarrerak bermatzeko errenta eta bizitzeko gutxieneko diru-sarrera kudeatzeari lotuta.

Como resultado, se adicionó un artículo, 15 bis a los Estatutos de Lanbide, que regula las funciones de la Dirección de Prestaciones e Inclusión, todas ellas relacionadas con la gestión de prestaciones y, especialmente, la renta de garantía de ingresos y el ingreso mínimo vital.

Orain beste urrats bat eman behar da Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzaren eraketan, inklusioari lotutako eginkizun zehatzak eman behar zaizkio.

En la actualidad se hace necesario dar un paso más en la configuración de la Dirección de Prestaciones e Inclusión, dotándole de funciones específicas en el ámbito de la inclusión.

Izan ere, urrats hori eman behar da diru-sarrerak bermatzeko errentaren eta bizitzeko gutxieneko diru-sarreraren prestazioek lotura izan behar dutelako gizarte- eta lan-aktibazioko programa eta neurriekin. Prestazio horien onuradunen inklusio-prozesuetarako laguntza indartu behar da, eta tresna berriak garatu behar dira, aurrera egiteko bai arretaren pertsonalizazioan, bai Ongizate Estatuaren beste sistema batzuekin kasuistika konplexuak sektoreen artean jorratzeko lanean.

Esta iniciativa encuentra su fundamento en la necesaria vinculación de las prestaciones de renta de garantía de ingresos e ingreso mínimo vital con los programas y medidas de activación socio-laboral. Es necesario reforzar el apoyo a los procesos de inclusión de las personas beneficiarias de tales prestaciones, mediante el desarrollo de nuevas herramientas que posibiliten avanzar en la personalización de la atención y en el abordaje intersectorial de casuísticas complejas con otros sistemas del Estado del Bienestar.

Diru-sarrerak bermatzeko sistemaren erabiltzaileak gizarteratzeko tresna berri horiek garatu eta zehaztu behar dira. Sistemaren ikuspegi integral batetik eta prestazioen kudeaketarekin estuki lotuta dagoen ikuspegitik heldu behar zaio erronka horri.

El desarrollo y definición de estas nuevas herramientas para la inclusión de las personas usuarias del sistema de garantía de ingresos y para la inclusión, es un reto que debe abordarse desde una visión integral del sistema y estrechamente vinculada a la gestión de las prestaciones.

Era berean, Lanbideren Administrazio Kontseiluak trantsizioari eta hobekuntzari lotutako «Lanbide Hobetzen» proiektua onartu zuen 2021eko azaroan. Proiektu horretan antolaketa egiteko esparru estrategikoa ezartzen da, gaur egungo egoeraren diagnostikoa egiten da, eta zerbitzuen, arretaren eta esku-hartzearen eredu berri baten oinarriak ezartzen dira, herritarren eta enpresen beharrei erantzun ahal izateko.

Asimismo, en noviembre de 2021 fue aprobado por el Consejo de Administración de Lanbide el proyecto «Lanbide Hobetzen», de Transición y Mejora de Lanbide, que establece el marco estratégico para la organización, recoge un diagnóstico de la situación actual y sienta las bases de un nuevo modelo de servicios, de atención e intervención para poder dar respuesta a las necesidades de ciudadanía y empresas.

Herritarrentzako arretari dagokionez, Lanbide Hobetzen planean jasotzen den eredu berriaren arabera, diagnostikoa egokia izan behar da, pertsonen ezaugarriak eta beharrizanak hasieran segmentatu behar dira, eta, ondorioz, zerbitzu eta ibilbide pertsonalizatuak eta dibertsifikatuak definitu behar dira, enplegagarritasun-maila handiagoa edo txikiagoa izango duten eta enplegura arteko zer distantzia izango duten aintzat hartuta.

En lo que respecta a la atención a la ciudadanía, el nuevo modelo que el Plan Lanbide Hobetzen contempla, pivota sobre un adecuado diagnóstico y segmentación inicial de las características y necesidades de las personas, y la consecuente definición de servicios e itinerarios personalizados y diversificados en función de su mayor o menor grado de empleabilidad y distancia hasta el empleo.

Aipatu ereduaren esparruan, bada, dekretu honen bidez Estatutuak aldatzen dira Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzaren bitartez gizarteratzeko eta laneratzeko lan-merkatutik oso urrun dauden pertsonak, enplegagarritasuna hobetzeko laguntza handia behar dutenak, laguntza espezifikoak behar dituztenak edo gizarteratzeko eta laneratzeko hainbat laguntza behar dituztenak, eta, beharbada, sektorearteko esku-hartzeak Ongizate Estatuko beste sistema batzuekin (gizarte-zerbitzuak, osasuna, etxebizitza, hezkuntza).

En el marco de este modelo, mediante la modificación de los Estatutos que se realiza mediante este Decreto, se pretende que la inclusión socio-laboral de personas muy alejadas del mercado de trabajo, que precisan un acompañamiento de alta intensidad para mejorar su empleabilidad, que necesitan apoyos específicos o una combinación de diversos apoyos para su inclusión socio-laboral, y posiblemente intervenciones intersectoriales con otros sistemas del Estado del Bienestar (servicios sociales, salud, vivienda, educación), se enmarque dentro del ámbito de actuación de la Dirección de Prestaciones e Inclusión.

Horrelako ibilbideetan sartzen da, hain zuzen ere, baztertuta geratzeko arriskuan daudelako edo desgaitasunen bat dutelako lan-merkatutik urrun dauden pertsonen gizarteratzea eta laneratzea eta enplegagarritasuna bultzatzera bideratutako programen eta tresna espezifikoen kudeaketa, hala nola laneratze-enpresetan eta enplegu-zentro berezietan garatutakoak, orain arte Laneratzea Aktibatzeko Zuzendaritzak kudeatzen zituenak.

Se incluye en este tipo de itinerarios la gestión de programas e instrumentos específicos orientados a favorecer la inclusión socio-laboral y la empleabilidad de personas en situación de riesgo de exclusión y de personas con discapacidad alejadas del mercado de trabajo, como son aquellos desarrollados en el ámbito de las empresas de Inserción y los centros especiales de empleo y que, hasta el momento, eran gestionados por la Dirección de Activación Laboral.

Bestalde, estatutuen aldaketa horren bidez, hizkuntza-normalizazioa organismo autonomoaren kudeaketa orokorrean txertatzen da, eta arlo horretako eskumenak esleitzen zaizkie Lanbideko zuzendaritza-organoei, Eusko Jaurlaritzan Euskararen Erabilera Normalizatzeko Plan Orokorraren eraginkortasuna bermatzeko VI. plangintzaldirako (2018-2022).

Por otro lado, mediante esta modificación de los Estatutos, se integra la normalización lingüística en la gestión general del organismo autónomo y se asignan competencias en esta materia a los diferentes órganos directivos de Lanbide, a fin de garantizar la efectividad del Plan General de Normalización del uso del euskera en el Gobierno Vasco para el VI periodo de planificación (2018-2022).

Azkenik, Laneratzea Aktibatzeko Zuzendaritzaren eta Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzaren eginkizun-aldaketak Estatutuetan jaso ostean, komeni da arau-xedapen jakin batzuetan ere jasotzea: laneratze-enpresetako eta enplegu-zentro berezietako erregistroak eta dirulaguntzen programa espezifikoak arautzen dituzten xedapenetan, eta horietan araututako eginkizunak betetzean eskumena duten organoei dagokienez eragina duten xedapenetan. Hori da azken xedapenetako lehenengoaren, bigarrenaren eta hirugarrenaren helburua.

Por último, una vez contemplada en los Estatutos el cambio de atribución de funciones de las Direcciones de Activación Laboral y de Prestaciones e Inclusión, resulta conveniente reflejarlo en aquellas disposiciones normativas que regulan los correspondientes registros de empresas de Inserción y centros especiales de empleo, así como los programas subvenciónales específicos y que resultan afectadas en relación con los órganos competentes para el ejercicio de las funciones en ellas reguladas. A esta finalidad responden las Disposiciones finales primera, segunda y tercera.

Hori dela eta, Jaurlaritzako bigarren lehendakariorde eta Lan eta Enpleguko sailburuak proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz eta Gobernu Kontseiluak 2022ko abuztuaren 30ean egindako bileran gaia eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

Por todo ello, a propuesta de la Vicelehendakari Segunda y Consejera de Trabajo y Empleo, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su reunión celebrada el día 30 de agosto de 2022,

EBAZTEN DUT:
DISPONGO:

Artikulu bakarra.– Bigarren aldiz aldatzen dira Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren Estatutuak, zeinak maiatzaren 22ko 82/2012 Dekretuaren bidez onartu baitziren (eranskin gisa jasota daude). Honako hauek dira aldaketak:

Artículo único.– Se modifican, por segunda vez, los Estatutos de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, aprobados por el Decreto 82/2012, de 22 de mayo, que acompañan al mismo como anexo, en los siguientes términos:

Lehenengoa.– 10. artikuluko 2. apartatuari idazketa berria ematen zaio, eta honela geratzen da idatzita:

Primero.– Se da nueva redacción al apartado 2 del artículo 10, que redactado del siguiente modo:

«2.– Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko zuzendari nagusia goi-karguduna da, sailburuordearen maila du, eta egiteko hauek beteko ditu:

«2.– El Director o la Directora General de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo tiene la consideración de alto cargo, con rango de Viceconsejero o Viceconsejera, y ostenta las siguientes funciones:

a) Organismoaren aurrekontu-aurreproiektua egitea eta Administrazio Kontseiluari proposatzea.

a) Elaborar y proponer al Consejo de Administración del organismo el anteproyecto de presupuesto del mismo.

b) Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzua zuzentzea eta Administrazio Kontseiluaren akordioak gauzatu eta betearaztea.

b) Dirigir Lanbide-Servicio Vasco de Empleo y ejecutar y hacer cumplir los acuerdos del Consejo de Administración.

c) Kontseiluari proposatzea organismoaren egitekoak betetzeko behar diren hitzarmenak, eta entitate publiko edo pribatuekin integratutako edo partekatutako kudeaketa-formulak ezartzea.

c) Proponer al Consejo los convenios necesarios para el desarrollo de las funciones del organismo, así como el establecimiento de fórmulas de gestión integradas o compartidas con entidades públicas o privadas.

d) Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuari berez dagozkion gaietako kontratuak izenpetzea eta administrazio publikoen kontratuei buruzko legeek kontratazio-organoei ematen dizkieten ahalmenak eta eskumenak baliatzea.

d) Suscribir los contratos relativos a las materias propias de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo y ejercer cuantas facultades y competencias vengan atribuidas a los órganos de contratación por la legislación sobre contratos de las administraciones públicas.

e) Organismo autonomoaren zerbitzuak zuzendu eta gainbegiratzea xedeak betetzeko, eta langileak zuzentzea.

e) Dirigir y supervisar los servicios del organismo autónomo para el cumplimiento de sus fines y ejercer la dirección de personal.

f) Organismoaren gastuak onartzea eta ordainketak agintzea, Zerbitzu Orokorren zuzendaritzei esleitutakoak izan ezik. Halaber, Administrazio Kontseiluari jakinaraztea zer gastu baimentzen dituzten Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzua atxikita daukan sailburuak edo Gobernu Kontseiluak. Administrazio Kontseiluari dagokio 1.000.000 eurotik gorako kontratuak baimentzea.

f) Aprobar los gastos y ordenar los pagos del organismo, salvo los atribuidos a las direcciones de los Servicios Centrales, dando cuenta al Consejo de Administración de los gastos autorizados por el Consejero o Consejera del Departamento al que se adscribe Lanbide-Servicio Vasco de Empleo o por el Consejo de Gobierno. El Consejo de Administración autorizará los contratos que excedan de 1.000.000 de euros.

g) Organismoaren urteko jarduera-memoria egitea, bai eta Administrazio Kontseiluak gomendatzen dion beste edozein txosten ere.

g) Elaborar la memoria anual de actividades del organismo, así como cualquier otro informe que pueda encomendarle el Consejo de Administración.

h) Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan aurreikusitako dirulaguntza izendunak ematea, eta lehiaketetako dirulaguntza-deialdiak ebaztea, aurreikusten bada eskabideak aldez aurretik ezarritako irizpide batzuen arabera baloratu eta alderatuko direla.

h) Conceder las subvenciones previstas nominativamente en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y resolver las convocatorias de subvenciones concursales en las que se prevea la valoración y comparación de las solicitudes en base a unos criterios previamente fijados.

i) Lan-arloko auzibidearen aurreko erreklamazioak ebaztea.

i) Resolver las reclamaciones previas a la vía judicial social.

j) Zehatzeko ahala baliatzea enpleguari eta langabeziari, diru-sarrerak bermatzeari eta gizarte-inklusioari buruzko gaietan, bakoitzari dagozkion legeetan xedatutakoaren arabera.

j) Ejercer la potestad sancionadora en las materias relativas al empleo y desempleo, y a la garantía de ingresos e inclusión social, en los términos establecidos en sus respectivas legislaciones específicas.

k) Enpleguaren arloko sail eskudunari eta Administrazio Kontseiluari beren egitekoetarako behar duten informazio guztia ematea.

k) Proporcionar al Departamento competente en materia de empleo, así como al Consejo de Administración, cuanta información precise para el cumplimiento de sus funciones.

l) Administrazio Kontseiluaren erabakiak betearaztea eta hark eskuordetzen dizkion ahalmenak baliatzea.

l) Ejecutar los acuerdos y ejercer las facultades que le delegue el Consejo de Administración.

m) Administrazio Kontseiluari kudeaketa-plana eta jardueren urteko memoria aurkeztea. Halaber, Administrazio Kontseiluari aurrekontu-garapenaren egoeraren berri emango dio, eta onartutako aurrekontuko kontzeptuak edo partidak aldatzeko baimena eskatuko dio.

m) Someter al Consejo de Administración el plan de gestión y la memoria anual de actividades. Igualmente, trasladará al Consejo de Administración el estado del desarrollo presupuestario y solicitará su autorización para modificaciones de conceptos o partidas del presupuesto aprobado.

n) Administrazio Kontseiluari proiektua proposatzea Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren eskumenekoak diren laguntza eta dirulaguntzetarako deialdiak arautzeko, eta onartutakoak argitaratzea.

n) Proponer al Consejo de Administración los proyectos de regulación de las convocatorias de ayudas y subvenciones que sean competencia de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo y proceder a la publicación de las aprobadas por aquel.

o) Zuzendaritza Nagusiaren mendeko organoek emandako ebazpen eta administrazio-egintzen aurka jarritako errekurtsoak ebaztea.

o) Resolver los recursos que se interpongan contra resoluciones y actos administrativos dictados por los órganos que dependen de la Dirección General.

p) Lanbideko hizkuntza-normalizazioaren ardura bere gain hartzea eta beraren eskumeneko alorretan zerbitzu- eta lan-hizkuntzan euskararen erabilera sustatzea, herritarren hizkuntza-eskubideak bermatzeko, Eusko Jaurlaritzako Gobernu Kontseiluak onartutako Euskararen Agenda Estrategikoari jarraikiz».

p) Asumir la responsabilidad de la normalización lingüística de Lanbide y promover el uso del euskera como lengua de servicio y lengua de trabajo en los ámbitos de su competencia, a fin de garantizar los derechos lingüísticos de la ciudadanía, de acuerdo con la Agenda Estratégica del Euskera aprobada por el Consejo de Gobierno Vasco»

Bigarrena.– 12. artikuluaren 1. apartatuari d) letra gehitzen zaio, eta honela geratzen da idatzita:

Segundo.– Se añade una letra d) al apartado 1 del artículo 12, en los siguientes términos:

«d) Zerbitzu Orokorretako Zuzendaritzaren gidaritzapean eta Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzarekin elkarlanean, indarrean dagoen Euskara Normalizatzeko Planeko helburuak definitzea berari dagokion alorrean eta horiek lortzeko ekimenak garatu eta ebaluatzea bere Zuzendaritzako arduradunekin batera euskararen kudeaketa integratua eginez.

«d) Definir los objetivos del Plan de Normalización Lingüística vigente en su área de actuación, así como desarrollar y evaluar las iniciativas para alcanzar dichos objetivos realizando, en colaboración con los responsables de su Dirección, una gestión integrada del euskera; todo ello bajo la dirección de la Dirección de Servicios Generales y en colaboración con la Viceconsejería de Política Lingüística.

Hizkuntza ofizialak erabiltzeko irizpideak ezartzea eta horien jarraipena egitea Zuzendaritzako jardun-eremuetan, besteak beste: itzulpen-irizpideak, langileen etengabeko prestakuntza orokorra, izendapen ofizialak eta antolatutako jendaurreko ekitaldiak. Halaber, hala dagokionean, hizkuntza-irizpideak txertatzea administrazio-kontratazioan eta dirulaguntza-deialdietan».

Establecer y realizar el seguimiento de los Criterios de Uso de las Lenguas Oficiales en los diferentes ámbitos de actuación de la Dirección, tales como criterios de traducción, formación general continua del personal, nombramientos oficiales y actos públicos organizados. Asimismo, en su caso, incluir criterios lingüísticos en la contratación administrativa y en las convocatorias de subvenciones.»

Hirugarrena.– 13. artikuluari p) eta q) letrak gehitzen zaizkio, eduki honekin:

Tercero.– Se añaden dos letras p) y q) en el artículo 13, con el siguiente contenido:

«p) Politika publikoetan eta Lanbidek kudeatzen dituen administrazio-arloko gaietan hizkuntza normalizatzen eta euskara sustatzen laguntzea, hizkuntza-politikaren arloan eskumena duen organoaren irizpideekin bat etorrita.

«p) Contribuir a la normalización lingüística y promoción del euskera en las políticas públicas y en las materias administrativas que gestiona Lanbide, de acuerdo con los criterios del órgano competente en materia de política lingüística.

q) Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren laguntzarekin, gainerako zuzendaritzek hizkuntza-normalizazioan egiten duten lana koordinatzea eta dinamizatzea, eta euskara sustatzea politika publikoetan eta Lanbidek kudeatzen duen beste edozein arlotan».

q) Coordinar y dinamizar, con el apoyo de la Viceconsejería de Política Lingüística, la labor de normalización lingüística del resto de direcciones y fomentar el euskera en las políticas públicas y en cualquier otro ámbito gestionado por Lanbide.»

Laugarrena.– Aldatu egiten da 14. artikuluaren 2. apartatua, eta honela geratzen da idatzita:

Cuarto.– Se da nueva redacción al apartado 2 del artículo 14, que queda redactado en los siguientes términos:

«2.– Era berean, honako eginkizun hauek betetzea dagokio Laneratzea Aktibatzeko Zuzendaritzari:

«2.– Asimismo, corresponde a la Dirección de Activación Laboral el ejercicio de las siguientes funciones:

a) EAEn laneratzea aktibatzearen arloan beren jarduera garatzen duten gainerako organismoekin koordinatzea eta lankidetzan jardutea.

a) Coordinación y colaboración con el resto de organismos que desarrollan su actividad en materia de activación laboral en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

b) Enpleguaren arloko betebeharrak, zehazki, jarraian adierazten diren kontzeptuen ondorioz sortutakoak, betetzen direla egiaztatzea: langabezia-prestazioa eta -subsidioa, diru-sarrerak bermatzeko errenta edo beste edozein prestazio, subsidio edo laguntza.

b) La verificación del cumplimiento de las obligaciones en materia de empleo derivadas de la percepción de la prestación y subsidio por desempleo, de la renta de garantía de ingresos o de cualquier otra prestación, subsidio o ayuda.

c) Zuzendaritza Nagusiak haren esku uzten duen antzeko beste edozein egiteko garatzea».

c) Desarrollar cualesquiera otras funciones de naturaleza análoga que puedan serle encomendadas por la Dirección General.»

Bosgarrena.– Aldatu egiten da 15 bis) artikulua, eta honela geratzen da idatzita:

Quinto.– Se da nueva redacción al artículo 15 bis), que queda redactado en los siguientes términos:

«15 bis artikulua.– Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritza.

«Artículo 15 bis.– Dirección de Prestaciones e Inclusión.

Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzari honako egiteko hauek dagozkio:

Corresponde a la Dirección de Prestaciones e Inclusión el ejercicio de las siguientes funciones:

a) Diru-sarrerak bermatzeko errenta, edozein modalitatetan, eta etxebizitza-gastuetarako prestazio osagarria aitortu, ukatu, berrikusi, aldatu, eten eta azkentzeko espedienteak instruitzea eta ebaztea.

a) La instrucción y resolución de los expedientes relativos al reconocimiento, denegación, revisión, modificación, suspensión y extinción de la renta de garantía de ingresos, en cualquiera de sus modalidades, y de la prestación complementaria de vivienda.

b) Inklusio aktiboko hitzarmenak izenpetzea.

b) La suscripción de los convenios de inclusión activa.

c) Diru-sarrerak bermatzeko errenta, edozein modalitatetan, edo etxebizitza-gastuetarako prestazio osagarria jasotzen duten titularren eta onuradunen jarraipen etengabea eta kontrola egitea.

c) El seguimiento continuado y el ejercicio de una función de control de las personas titulares y beneficiarias de la renta de garantía de ingresos, en cualquiera de sus modalidades, así como de la prestación complementaria de vivienda.

d) Diru-sarreren bermearen eta gizarte-inklusioaren gaietako zehapen-espedienteak hastea eta instruitzea.

d) La incoación e instrucción de los expedientes sancionadores en materia de garantía de ingresos e inclusión social.

e) Bizitzeko gutxieneko diru-sarrera eta, hala badagokio, soldataren ordezko beste edozein prestazio edo subsidio kudeatzea; horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoaren esku utzitako edo eskualdatutako egitekoak betetzea.

e) La gestión del ingreso mínimo vital y, en su caso, de cualquier otra prestación o subsidio sustitutivo de salario, realizando las funciones que sean encomendadas o traspasadas a la Comunidad Autónoma de Euskadi.

f) Baztertuta geratzeko arriskuan dauden pertsonak eta desgaitasuna duten pertsonak gizarteratzeko eta laneratzeko eta haien enplegagarritasuna handitzeko tresna eta programa espezifikoak kudeatzea.

f) La gestión de instrumentos y programas específicos orientados a favorecer la inclusión socio-laboral y la empleabilidad de personas en riesgo de exclusión y de personas con discapacidad.

g) Lidergo funtzionala ezartzea enplegagarritasuna hobetzeko laguntza handia eta babes espezifikoa behar dituzten pertsonak gizarteratzeko eta laneratzeko ibilbideetan.

g) El liderazgo funcional en los itinerarios para la inclusión socio-laboral de personas que precisan un acompañamiento de alta intensidad y apoyos específicos para la mejora de su empleabilidad.

h) Laneratze Enpresen Erregistroa eta Enplegu Zentro Berezien Euskal Erregistroa zuzendu eta kudeatzea.

h) La dirección y gestión del Registro de Empresas de Inserción y del Registro Vasco de centros especiales de empleo.

i) Jardun-eremuko helburuak betetzeko behar den bezainbeste erabaki hartzea eta egintza ematea».

i) La adopción de cuantas decisiones y actos sean precisos para el cumplimiento de sus fines dentro de su ámbito de actuación.»

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

1.– Dekretu hau indarrean jartzen den egunean ebatzi gabe dauden prozedurak ebaztea Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuan gai horretako eskumena duen zuzendariari dagokio, kontuan hartuta zer egiteko esleitu zaion dekretu honetan.

1.– Aquellos procedimientos que, a la fecha de entrada en vigor de este Decreto, se encuentren pendientes de resolución, serán resueltos por el Director o Directora de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo que resulte competente por razón de la materia, según la atribución de funciones contemplada en este Decreto.

2.– Aurreko apartatuan xedatutakoa gorabehera, dirulaguntza eman zuen organoak berak hasi eta ebatziko ditu dirulaguntzak itzultzeko prozedurak.

2.– No obstante, lo dispuesto en el apartado anterior, los procedimientos de reintegro de subvenciones serán iniciados y resueltos por el mismo órgano que concedió la subvención.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzen duen eta horietan sartzeko prozedura eta haien erregistroa ezartzen dituen azaroaren 11ko 182/2008 Dekretuan egiten diren aipamenak, Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuaren Estatutuak onartzen dituen Dekretua aldatzen duen ekainaren 29ko 156/2021 Dekretuaren azken xedapenetako lehenengoan xedatutakoaren arabera Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Laneratzea Aktibatzeko Zuzendaritzari eta Laneratzea Aktibatzeko zuzendariari eginak zirela ulertu behar zirenak, orain, hurrenez hurren, Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzari eta Prestazioen eta Inklusioaren zuzendariari egiten zaizkiela ulertuko da.

Las menciones del Decreto 182/2008, de 11 de noviembre, por el que se regula la calificación de empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y su registro, que en virtud de lo dispuesto en la Disposición Final Primera del Decreto 156/2021, de 29 de junio, de modificación del Decreto por el que se aprueban los Estatutos de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, se entendieron referidas a la Dirección de Activación Laboral y al Director o Directora de Activación Laboral de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, se entenderán referidas, respectivamente, a la Dirección de Prestaciones e Inclusión y al Director o Directora de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Aldatu egiten da urriaren 29ko 168/2019 Dekretua, zeinaren bidez arautzen baitira Euskal Autonomia Erkidegoan desgaitasuna duten pertsonen enplegagarritasunarekin loturiko programak eta zerbitzuak eta Enplegu Zentro Berezien Euskal Erregistroa. Honako hauek dira aldaketak:

Se modifica el Decreto 168/2019, de 29 de octubre, por el que se regulan los programas y servicios relacionados con la empleabilidad de las personas con discapacidad de la Comunidad Autónoma de Euskadi y el Registro Vasco de centros especiales de empleo, en los siguientes términos:

Lehenengoa.– Aldatu egiten dira 70. artikuluaren 1., 2. eta 3. apartatuak, eta honela geratuko dira idatzita:

Primero.– Se da nueva redacción a los apartados 1, 2 y 3 del artículo 70, que quedan redactados en los siguientes términos:

«1.– Dekretu honen II. kapituluko 1. atalean (desgaitasuna duten pertsonen enplegua sustatzeko laguntzak) eta 2. atalean (enplegu lagunduko jarduketetarako laguntzak) araututako laguntzak kudeatzeko eta ebazteko organo eskuduna Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Laneratzea Aktibatzeko Zuzendaritza izango da.

«1.– El órgano competente para la gestión y resolución sobre las ayudas reguladas en la Sección 1.ª (Ayudas al fomento del empleo de personas con discapacidad) y 2.ª (Ayudas a las actuaciones de Empleo con Apoyo) del Capítulo II del presente Decreto, será la Dirección de Activación Laboral de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo.

Dekretu honen II. kapituluko 3. atalean (enplegu-zentro berezietako enplegurako laguntzak) araututako laguntzak kudeatzeko eta ebazteko organo eskuduna Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritza izango da.

El órgano competente para la gestión y resolución sobre las ayudas reguladas en la Sección 3.ª (Ayudas al empleo en los centros especiales de empleo) del Capítulo II del presente Decreto, será la Dirección de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo.

2.– II. kapituluko 2. atalean (enplegu lagunduko jarduketetarako laguntzak) eta 3. ataleko 4. azpiatalean (lanbide-jardueran laguntzeko unitateentzako laguntzak) araututa dauden laguntzei dagokienez, Laneratzea Aktibatzeko zuzendariaren eta Prestazioen eta Inklusioaren zuzendariaren ebazpenak jakinarazteko, hurrenez hurren, Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoko iragarki-taula elektronikoa erabiliko da: https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/

2.– En relación con las ayudas reguladas en la Sección 2.ª (Ayudas a las actuaciones de Empleo con Apoyo) y en la Subsección 4.ª de la Sección 3.ª (Ayudas a las Unidades de Apoyo a la Actividad Profesional) del Capítulo II, las resoluciones del Director o Directora de Activación Laboral y del Director o Directora de Prestaciones e Inclusión, respectivamente, serán notificadas mediante su publicación en el tablón electrónico de anuncios de la sede electrónica del Gobierno Vasco: https://www.euskadi.eus/tablon-electronico-anuncios/

3.– Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Laneratzea Aktibatzeko zuzendariaren eta Prestazioen eta Inklusioaren zuzendariaren ebazpenek ez diote amaiera ematen administrazio-bideari, eta, haien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar dakioke organismo autonomo horren zuzendari nagusiari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera».

3.– Las resoluciones del Director o Directora de Activación Laboral y del Director o Directora de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, no ponen fin a la vía administrativa y contra las mismas se podrá interponer recurso de alzada ante el Director o Directora General del citado organismo autónomo en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación.»

Bigarrena.– Emandako dirulaguntzen berri emateko eta 70. artikuluko 5. apartatuan, 74. apartatuan eta 75. artikuluko a) eta b) letretan jasotako itzulketa-prozedurak hasteko eta ebazteko organo eskudunari buruz egiten diren aipamenak, hurrenez hurren, laguntzak emateari buruzko ebazpena eman duen Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko zuzendariari buruzkoak direla ulertuko da.

Segundo.– Las menciones al órgano competente para dar publicidad de las subvenciones concedidas y para iniciar y resolver los procedimientos de reintegro, contenidas en el apartado 5 del artículo 70 y en el artículo 74 y apartados a) y b) del artículo 75, respectivamente, se entenderán referidas al Director o Directora de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo que haya resuelto sobre la concesión de las ayudas.

Hirugarrena.– Aldatu egiten da 82. artikuluaren 2. apartatua, eta honela geratzen da idatzita:

Tercero.– Se da nueva redacción al apartado 2 del artículo 82, que queda redactado en los siguientes términos:

«2.– Aipatutako erregistroa Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzua organismo autonomoari adskribatzen zaio, Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzaren bitartez, eta hark izango du haren antolaketaren, kudeaketaren eta funtzionamenduaren ardura».

«2.– El citado Registro se adscribe al organismo autónomo Lanbide-Servicio Vasco de Empleo, a través de la Dirección de Prestaciones e Inclusión, que será la responsable de su organización, gestión y funcionamiento.»

Laugarrena.– Aldatu egiten da 87. artikuluaren 1. apartatua, eta honela geratzen da idatzita:

Cuarto.– Se da nueva redacción al apartado 1 del artículo 87, que queda redactado en los siguientes términos:

«1.– Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Prestazioen eta Inklusioaren Zuzendaritzari dagokio eskabidea izapidetzeko eta enplegu-zentro bereziaren kalifikazioa emateko ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzeko beharrezkoak diren jarduketak egitea».

«1.– Corresponde a la Dirección de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo la realización de las actuaciones necesarias para la tramitación de la solicitud y la verificación del cumplimiento de los requisitos establecidos para la calificación como centro especial de empleo.»

Bosgarrena.– Kalifikazioari buruz ebazteko eta, hala badagokio, enplegu-zentro berezi gisa inskribatzeko edo deskalifikazio-prozedura hasteko organo eskudunari buruz 87. artikuluaren 2. apartatuan eta 90. artikuluaren 2. apartatuan egiten diren aipamenak Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Prestazioen eta Inklusioaren zuzendariari egiten zaizkiola ulertuko da.

Quinto.– Las menciones al órgano competente para resolver sobre la calificación y, en su caso, inscripción como centro especial de empleo, o para iniciar el procedimiento de descalificación, contenidas en el apartado 2 del artículo 87 y en el apartado 2 del artículo 90, se entenderán referidas al Director o Directora de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo"

Seigarrena.– Aldatu egiten dira 87.4 eta 90.4 artikuluak, eta bata zein bestea honela geratzen dira idatzita:

Sexto.– Se da nueva redacción a los artículos 87.4 y 90.4, que quedan redactados, cada uno de ellos, en los siguientes términos:

«Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Prestazioen eta Inklusioaren zuzendariaren ebazpenak ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar dakioke organismo autonomo horren zuzendari nagusiari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera».

«La resolución del Director o Directora de Prestaciones e Inclusión de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo no pone fin a la vía administrativa y contra la misma se podrá interponer recurso de alzada ante el Director o Directora General del citado organismo autónomo en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación.»

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Aldatu egiten da 463/2013 Dekretuaren 7. artikuluaren 6. apartatua (463/2013 Dekretua, abenduaren 17koa, Profesionaltasun-ziurtagirien eta Egiaztapen Partzial Metagarrien Euskal Erregistroa sortu eta ziurtagiri eta egiaztapen horiek erregistratzeko eta emateko prozedura ezartzen duena). Honela geratuko da:

Se da nueva redacción al apartado 6 del artículo 7 del Decreto 463/2013, de 17 de diciembre, por el que se crea el Registro Vasco de Certificados de Profesionalidad y Acreditaciones Parciales Acumulables, y se establece el procedimiento para su registro y expedición, que queda redactado en los siguientes términos:

«6.– Lanbide-Euskal Enplegu Zerbitzuko Enplegurako Lanbide Heziketaren zuzendariak ebatziko du profesionaltasun-ziurtagiriak edo egiaztapen partzial metagarriak inskribatu eta eman behar diren ala ez. Organo horren ebazpenek ez diote amaiera ematen administrazio-bideari, eta, haien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar dakioke organismo autonomo horren zuzendari nagusiari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera».

«6.– La competencia para resolver sobre la inscripción y expedición del certificado de profesionalidad o de la acreditación parcial acumulable corresponderá al Director o Directora de Formación profesional para el Empleo de Lanbide-Servicio Vasco de Empleo. Las resoluciones de este órgano no ponen fin a la vía administrativa y contra las mismas se podrá interponer recurso de alzada ante el Director o Directora General del citado organismo autónomo en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación.»

AZKEN XEDAPENETAKO LAUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL CUARTA

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Donostian, 2022ko abuztuaren 30ean.

Dado en San Sebastián, a 30 de agosto de 2022.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Jaurlaritzako bigarren lehendakariorde eta Lan eta Enpleguko sailburua,

La Vicelehendakari Segunda y Consejera de Trabajo y Empleo,

IDOIA MENDIA CUEVA.

IDOIA MENDIA CUEVA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental