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Boletin Oficial del País Vasco

175. zk., 2022ko irailaren 13a, asteartea

N.º 175, martes 13 de septiembre de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
3983
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EBAZPENA, 2022ko uztailaren 21ekoa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 21 de julio de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2022ko apirilaren 29an, Amorebieta-Etxanoko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan, hasiera emateko Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, tartean Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 29 de abril de 2022, el Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano (en adelante, Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, 2022ko maiatzaren 25ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei. Jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Amorebieta-Etxanoko Udalari prozedura hasi zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 25 de mayo de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano del inicio del procedimiento.

Espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, eta espedientean jasotako dokumentazio teknikoa aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizada la documentación técnica del expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handi bat bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Berezia abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; bertan, ezartzen da zer plan eta programak behar duten ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, zehazteko plan edo programak ez duela ingurumenean eragin nabarmenik –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edota plan edo programak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duela, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzakeelako.

El Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren dokumentazio teknikoa aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, berau baita eskumena duen organoa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera. Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio adierazgarririk izan dezakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bete behar ez badu, Plana garatzeko zer baldintza ezarri behar diren ingurumena behar bezala babestearren.

Examinada la documentación técnica del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Berezirako ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, ondoren adierazitako eran:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano, en los términos que se recogen a continuación:

Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Behe Boroako (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren helburua da garai batean Finanzauto SA merkataritza-sozietatearen instalazioak zeuden (eraitsita baitaude) lurzatiaren antolamendu xehatua zehaztea, udalerriko egungo hirigintza-araudiaren aurreikuspenak garatuz (2001eko urtarrilaren 29ko BAO, 20. zk.). Horrela, lurzatian berreraikitzea arautuko duten xehetasun-parametroak zehazten ditu.

El objetivo del Plan Especial de Ordenación Urbana de Behe Boroa (Finanzauto) es la determinación de la ordenación pormenorizada de la parcela en la que se encontraban las antiguas instalaciones de la mercantil «Finanzauto S.A.», ya derribadas, en desarrollo de las previsiones de la actual normativa urbanística del municipio (BOB n.º 20, de 29 de enero de 2001). Así, determina los parámetros de detalle que regirán la reedificación de la parcela.

Eremua Boroako enpresa-parketik gertu dago, aipatutako parkearen hego-ekialdean, iparraldean Bizkaia Energiarekin muga egiten duela (Boroako ziklo konbinatuko zentral termikoa), eta hiri-lurzoru finkatu industrial gisa sailkatuta dago.

El ámbito se ubica, próximo al Parque empresarial de Boroa, al sureste del citado Parque, colindando al norte con Bizkaia Energía (central térmica de ciclo combinado de Boroa), clasificado como Suelo Urbano consolidado industrial en su totalidad.

Behe Boroa (Finanzauto) eremurako egungo udal-arauetan aurreikusitako antolamenduak 32.403 m2-ko azalera duen eremu bat zedarritzen du (32.532 m2, benetako neurketa topografikoaren arabera), sestra gaineko 22.682,00 m2-ko eraikigarritasunarekin eta 19.442,00 m2-ko gehieneko okupazioarekin. Aurrekoa gorabehera, industrialde horretako bide-sistema hobetze aldera, eta Trafikoko Azterlanean jasotzen den bezala, beharrezkotzat jotzen da berriro zedarritzea, betiere Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legearen 145. artikuluan xedatutakoari jarraikiz. Beraz, eremuari gehitu zaizkio hauek: lurzatirako egungo sarbideak aldatzeko eremua, BI-4342 errepidean kokatuko baitira, bai eta etorkizunean foru-bidegorri bat eta AP-8 autobideko ordainlekurako sarbide-errei berri bat ezartzeko behar den okupazio-eremua ere.

La ordenación prevista por las actuales normas municipales para el ámbito Behe Boroa (Finanzauto) delimitan un ámbito con una superficie de 32.403 m2 (32.532 m2 en base a la medición topográfica real) con una edificabilidad sobre rasante de 22.682,00 m2 y una ocupación máxima de 19.442,00 m2. No obstante lo anterior, en aras a mejorar la vialidad en esta zona industrial, y tal y como así se recoge en el Estudio de Tráfico, se considera necesaria su redelimitación, todo ello en virtud de lo dispuesto en el artículo 145 de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo del País Vasco. De modo que, se ha incorporado al ámbito: el área para la modificación de los accesos actuales a la parcela, pasando estos a proyectarse a través de la BI-4342, así como complementariamente el área de ocupación que supone la futura implantación de un bidegorri foral y un nuevo carril dedicado de acceso al peaje de la autopista AP-8.

Hala, eremuaren mugaketa berriaren ondorioz, eremuan bide-sare bat eta espazio libreak sartu dira, eta orain 47.417 m2-ko azalera du, indarreko plangintzan ezarritako eraikigarritasuna, gehieneko okupazioa eta eraikuntza-profila lehengo berak direla. Plan Bereziak berdeguneetarako azalera handitu du indarrean dagoen plangintzaren aldean, eta, beraz, zertxobait murriztu da industria-lurzatiaren azalera.

Así, la nueva delimitación del ámbito ha supuesto la inclusión en el ámbito de una red viaria y espacios libres, de modo que cuenta ahora con una superficie de 47.417 m2, contando con la misma edificabilidad, ocupación máxima y perfil edificatorio establecido en el planeamiento vigente. El Plan Especial aumenta la superficie destinada a espacios verdes respecto al planeamiento vigente, y, por tanto, se reduce ligeramente la superficie de la parcela industrial.

Esparru horretan zentro logistiko bat garatzea aurreikusten da. Etorkizunean eraikina hartuko duen lurzati pribatua eremuaren erdialdean dago, eta 29.322,00 m2-ko azalera aurreikusten da lurzati horretarako.

Se prevé en el ámbito el desarrollo de un centro logístico. La parcela privada que albergará la futura construcción se ubica en el centro del ámbito, previéndose para con la misma una superficie de 29.322,00 m2.

Halaber, eremuan 11.721,00 m2-ko azalera duen bide-sare bat sartzea aurreikusten da. Bide-sare horrek tokiko bide-sistemarako 8.292,00 m2 izango ditu, eta 3.429,00 m2 bide-sistema orokorrerako. Tokiko bide-sareek, guztira, 1.564,00 m2 gehiago izango dituzte.

Asimismo, se prevé la inclusión en el ámbito de una red viaria que cuenta con una superficie de 11.721,00 m2, la cual se distribuye en 8.292,00 m2 de sistema local viario y en 3.429,00 m2 de Sistema General Viario. Los nuevos SL Viarios alcanzan un total de 1.564,00 m2 adicionales.

Azpizona publikoei dagokienez, hondarreko espazio libreetarako 4.760 m2 xedatzen dira hegoaldeko mugan; alegia, eremuaren iparraldeko muturretik lekualdatutako hondarreko espazio libreen jatorrizko eremuarenak. Gainera, espazio libreen estandar berritako 1.603,00 m2 sortu dira; horietatik, 1.016,00 m2 eremuaren iparraldeko mugan daude, eta gainerako 587,00 m2 lurzati pribatuaren hego-ekialdeko muturrean. Espazio libreetan, gutxienez 170 zuhaitz landatzea proposatzen da.

En lo que a las subzonas públicas se refiere, se disponen 4.760 m2 de Espacios Libres Residuales en el lindero sur correspondiéndose con el área original de EELL residuales trasladada desde el extremo norte del ámbito y la creación de 1.603,00 m2 de nuevos estándares de Espacios Libres, ubicándose 1.016,00 m2 de los mismos en el lindero norte del ámbito, y los restantes 587,00 m2 en el extremo sureste de la parcela privada. En los espacios libres se propone la plantación de 170 árboles, como mínimo.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: Behe Boroa eremua handitu egin da, hurbileko bide-sarea hobetzeko jarduketak egiteko eta bertan espazio libre batzuk sartzeko. Eremu berriak 47.417 m2-ko azalera du, eta gaur egun oso eraldatuta eta zati batean urbanizatuta dagoen hiri-lurzoru industriala da. Planak ez dakar indarreko plangintzan ezarritako eraikigarritasuna, gehieneko okupazioa eta eraikuntza-profila aldatzea. Hala ere, berdeguneetarako azalera pixka bat handitu da, eta, beraz, industria-lurzatia zertxobait doitu. Ezaugarriak kontuan hartuta, Planak ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da bateraezintasunik aurkitu hierarkikoki nagusia den plangintzarekiko.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: El ámbito Behe Boroa se ha ampliado con el fin de realizar actuaciones de mejora en la red viaria cercana e incorporar al mismo algunos espacios libres. El nuevo ámbito presenta una superficie de 47.417 m2 y se corresponde con suelo urbano industrial, actualmente muy alterado y en parte urbanizado. El Plan no supone la modificación de la edificabilidad, la ocupación máxima y el perfil edificatorio establecido en el planeamiento vigente. No obstante, aumenta ligeramente la superficie destinada a espacios verdes y, por tanto, se produce un leve ajuste de la parcela industrial. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Plana egokia den ala ez ingurumenaren arloko alderdiak barne hartzeko, bereziki garapen jasangarriaren sustapena: Plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzeko ingurumen-alderdiak barne hartzeari dagokionez. Aldez aurretik hiri-lurzoru gisa kalifikatuta dagoen lurzoru eraldatua okupatu behar da, eta garapen berriek energia-aurrezpena eta -efizientzia sustatzeko neurriak gehi ditzakete.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. Supone la ocupación de suelo previamente calificado como urbano y alterado, y los nuevos desarrollos pueden incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, suelos potencialmente contaminados, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Estatuko ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Plan Bereziko Behe Boroako eremuak, mugaketa berriarekin, 47.417 m2-ko azalera du eta Boroako enpresa-parketik hurbil dago. Parke horren hego-ekialdearekin egiten du muga, eta, iparraldean, Bizkaia Energiarekin (Boroako ziklo konbinatuko zentral termikoa). Eremua oso eraldatuta dago gaur egun, eta zati batean urbanizatuta. Horiek horrela, ez da ingurumen-balio nabarmenik hauteman eremuan.

La nueva delimitación del ámbito de Behe Boroa del Plan Especial cuenta con una superficie de 47.417 m2 y se ubica próximo al Parque empresarial de Boroa, delimitándose al sureste del citado Parque, colindando al norte con Bizkaia Energía (central térmica de ciclo combinado de Boroa). El ámbito se encuentra actualmente muy alterado y en parte urbanizado. Debido a ello, en él no se detectan valores ambientales relevantes.

Hidrologiari dagokionez, Behe Boroa eremuak ez du ibilgu iraunkorrik, eta hurbilen dagoena Basarrate erreka da, 2.500 metroko luzera duena eta Ibaizabalen isurtzen den Garatondoren adarra dena. Ibaizabal ibaia, hain zuzen, eremuaren ekialdetik 100 bat metrora dago. Eremuaren hegoaldean, industria-jarduerarako hondeatutako ur-putzu bat dago.

En lo que a hidrología se refiere, el ámbito Behe Boroa no presenta ningún cauce permanente, y el más próximo es el arroyo Basarrate, de 2.500 m de longitud afluente del Garatondo que es a su vez afluente del Ibaizabal, que está a una distancia aproximada de 100 m al este del ámbito. En el sur del ámbito se localiza un punto de agua con tipología de pozo excavado para actividad industrial.

Lurpeko hidrologiari dagokionez, eremua Bizkaiko ur-masa sinklinorioaren gainean dago, eta ez dago ezein interes hidrogeologikoko eremutan.

En relación con la hidrología subterránea, el ámbito se ubica sobre la masa de agua Sinclinorio de Bizkaia y no coincide con ninguna Zona de Interés Hidrogeológico.

Eremuaren zatirik handiena urbanizatuta dago; beraz, funtsean, landaredi erruderal-nitrofiloa eta industrialdeko lorategi-eremuak baino ez daude. Gainera, espezie inbaditzaileen masa adierazgarriak aurkitu dira, zehazki Cortaderia selloana espeziearenak. Eremuan ez dago Batasunaren intereseko habitatik, baina hegoaldean 4030 Txilardi lehor europarrak habitatarekin egiten du muga.

La mayor parte del ámbito está urbanizado por lo que fundamentalmente solo hay vegetación ruderal-nitrófila y zonas ajardinadas del polígono industrial. Así mismo se han localizado en el entorno masas representativas de especies invasoras, en concreto de Cortaderia selloana. En el ámbito no coincide con ningún hábitat de interés comunitario si bien limita en el sur con el hábitat 4030 Brezales secos europeos.

Aztergai den eremuan, fauna gehienbat hiri-ingurunekoa da; beraz, bertan ez dago Espezie Mehatxatuen EAEko Katalogoan sartutako espezierik.

En el ámbito de estudio la fauna predominante será la asociada al medio urbano, de modo que en la zona objeto de estudio no consta la existencia de poblaciones de ninguna especie incluida en el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas.

Aztergai den eremua nahiz haren ingurune hurbila ez dira ezein gune babesturen zati, ezta ezein natura-intereseko lekurena nahiz korridore ekologikoena ere.

Ni el ámbito objeto de análisis, ni su entorno más próximo forman parte de ningún espacio natural protegido, otros espacios de interés naturalístico o corredores ecológicos.

Bestalde, eremuan ez da kultura-ondasun izendatutako kultura-ondarearen elementurik identifikatu.

Por otro lado, en el ámbito no se identifica ningún elemento del patrimonio cultural declarado como bien cultural.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, lurzatia lurzorua kutsa dezakeen jarduketa bat izan duten edo duten kokaguneen inbentarioan sartuta dago (Geoiker 48003-00104 kodea, industria motakoa). Ildo horretan, orduko Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2018ko azaroaren 27ko Ebazpenaren laburpen bat dago ingurumen-dokumentuan. Ebazpen haren bidez, industria-erabilerarako eraldatutako lurzoru gisa deklaratzen da lurzatia, eta, beraz, aurreikusitako industria-erabilerarekin bateragarria da.

En relación con los riesgos ambientales, la parcela se recoge en el Inventario de emplazamientos que soportan o han soportado una actividad potencialmente contaminante del suelo con código Geoiker 48003-00104 de tipología industrial. En este sentido, consta en el documento ambiental un extracto de la Resolución de 27 de noviembre de 2018 del entonces Director de Administración Ambiental por la que se declara la parcela como suelo alterado para uso industrial, y por tanto compatible con el uso industrial previsto.

Euskal Autonomia Erkidegoko Salgai Arriskutsuen Garraioaren Fluxuaren Maparen arabera, eremuarekin muga egiten duen AP-8 autobidea arrisku ertaineko gisa deskribatzen da istripuek sor ditzaketen inpaktuen aurrean, eta Behe Boroa lurzati osoa, beraz, haren 600 metroko afekzio-zerrendan sartuta geratzen da; hegoaldeko muturra, berriz, 100 metroko afekzio-zerrendan dago, eta erdialdea, berriz, 200 metroko zerrendan.

De acuerdo con el Mapa de Flujo del Transporte de Mercancías Peligrosas en la Comunidad Autónoma del País Vasco, la AP-8 que linda con el ámbito se describe como de riesgo medio frente a la vulnerabilidad a posibles impactos generados por accidentes, y la totalidad de la parcela Behe Boroa por tanto queda incluida en la banda de afección de 600 m de la misma, mientras que su extremo más meridional se sitúa en la banda de afección de 100 m y su parte central en la banda de 200 m.

Eremuak ez du beste ingurumen-arriskurik, ez eta uholde-arriskurik ere, ibilgu oro urrun duelako, eta akuiferoak kutsatzeko arriskua oso txikia da.

El ámbito no presenta otros riesgos ambientales, no coinciden con el riesgo de inundabilidad al situarse alejado de cualquier cauce y la vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos es muy baja.

Eremuko egoera akustikoari dagokionez, eremua Bizkaiko foru-errepideetako Zortasun Akustikoko Eremuaren (ZAE) eraginpean dago (4523/2013 Foru Agindua); zehazki, aipatutako AP-8 eta BI-4342 errepide-azpiegituren eraginpean. Amorebieta-Etxanoko Behe Boroa (Finanzauto) eremurako inpaktu akustikoari buruzko azterlana oinarri hartuta (2021eko urtarrilean egin zen, eta ondorio nagusiak IDEn jasota daude), kalitate akustikoaren helburuak betetzen dira egungo egoeran, bai kanpoaldean, bai fatxadan, aldi guztietarako (goiza, arratsaldea, gaua) etorkizuneko b) industria-eremu akustikorako.

En relación con la situación acústica del ámbito, el ámbito queda afectado por la Zona de Servidumbre Acústica (ZSA) de las carreteras forales de Bizkaia (Orden Foral 4523/2013), que se corresponden con las principales infraestructuras viales, en este caso con la AP-8 y con la BI-4342. En base al estudio de impacto acústico para el ámbito Behe Boroa, Finanzauto, en Amorebieta-Etxano realizado en enero de 2021, cuyas principales conclusiones quedan recogidas en el DAE, se cumplen los objetivos de calidad acústica en el escenario actual, tanto en el espacio exterior como en fachada para todos los periodos (día, tarde, noche) para el tipo de área acústica b) industrial futuro.

Planean biltzen diren jarduketen inpaktuak honako hauen ondoriozkoak izango dira batez ere: jarduketa ekonomikoen instalazio berrien eraikuntza- eta urbanizazio-obrak, lurzorua okupatzea, landaredia moztea eta kentzea, hondakinak sortzea, lur-mugimenduak eta soberakinak sortzea, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei eragitea, makinen joan-etorriak, lurzoruak eta urak istripuzko isurien bidez kaltetzea, herritarrei eragozpenak sortzea emisioen eta zaraten ondorioz, eta abar. Horiek horrela, uste da eraginak txikiak izango direla, eta, gehienak, aldi baterakoak, itzulgarriak eta konpongarriak, betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, batez ere zaratari, hondakinei eta isuriei buruzkoa.

Los impactos de las actuaciones que se enmarcan en el Plan serán principalmente los derivados de la ejecución de las obras de urbanización y construcción de las nuevas instalaciones de actividades económicas, que darán lugar a la ocupación del suelo, tala y desbroce de vegetación, producción de residuos, movimientos de tierras y generación de sobrantes, afección a suelos potencialmente contaminados, trasiego de maquinaria, afección a los suelos y aguas por vertidos accidentales, molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc. En este sentido, se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y en especial la relativa al ruido, residuos y vertidos, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Zaratari dagokionez, aurkeztutako azterlan akustikoaren emaitzak aintzat hartuta, ikusi da etorkizuneko egoeran, kanpoaldean zein fatxadan, betetzen direla industria-erabilerako etorkizuneko eremuetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak aztertu diren hiru aldietan (goiza, arratsaldea eta gaua).

En relación con el ruido, atendiendo a los resultados del estudio acústico presentado, se observa que, en el escenario futuro proyectado, tanto en el espacio exterior como en fachada, se cumplen los objetivos de calidad acústica (OCAs) establecidos para las áreas industriales futuras en los tres periodos analizados (día, tarde, noche).

Bestalde, Planaren eremua kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako lurzati batean dago, Geoikerren industria-jarduerari dagokiona (48003-00104 kodea); beraz, kontuan hartu beharko da Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean ezarritakoa.

Por otra parte, el ámbito del Plan coincide con una parcela incluida en el inventario de suelos que han soportado actividades potencialmente contaminantes, correspondiente a la actividad industrial de Geoiker (código 48003-00104); en consecuencia, se deberá tener en cuenta lo establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Indarrean dagoen antolamenduan aurreikusitako egoera kontuan hartuta baloratu behar dira ingurumen-ondorioak. Ildo horretan, eta lehen esan bezala, Planak eremuaren azalera handitzen du inguruneko bide-sarea hobetzeko, eta, nolanahi ere, indarrean dagoen plangintzan ezarritako eraikigarritasuna, gehieneko okupazioa eta eraikuntza-profila mantentzen ditu. Berdeguneetarako azalera zertxobait handitu da indarrean dagoen plangintzarekin alderatuta, eta, beraz, murriztu egin da industria-lurzatiaren azalera.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente. En este sentido, y como se ha comentado anteriormente, el Plan aumenta la superficie del ámbito para mejorar la red viaria del entorno, manteniendo, en cualquier caso, la edificabilidad, la ocupación máxima y el perfil edificatorio establecido en el planeamiento vigente. Aumenta ligeramente la superficie destinada a espacios verdes respecto al planeamiento vigente, y, por tanto, se reduce la superficie de la parcela industrial.

Hori dela eta, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasunaren aldekoak aplikatuta, eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak ere aplikatuta, ez da espero jarduketek ingurumenean inpaktu adierazgarririk izango dutenik, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que, de dichas actuaciones, se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Bereziari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako neurri babesleak eta zuzentzaileak esandako Planean txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, Ingurumen Txosten Estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta esparruaren antolamendurako planetan jasotakoarekin bat etorriz.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la Resolución por la que se formule el informe ambiental estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en los planes que ordenan el ámbito.

Aplikatu beharreko neurrien artean, plana garatzeko proiektu eta jarduketetatik eratorritakoak nabarmentzen dira. Besteak beste, honako neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen kudeaketarekin lotutako neurriak:

Medidas destinadas a la gestión de los suelos potencialmente contaminados:

Lurzatian egin daitezkeen jarduketei dagokienez (lurzorua kutsa dezaketen jarduerak dituzten edo izan dituzten lurzoruen inbentarioan jasota dago), ekainaren 25eko 4/2015 Legean xedatutakoa bete beharko da, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzekoa.

En relación con las actuaciones en la parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo, se estará a lo dispuesto en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Kokagunean materialak hondeatu behar izanez gero, hondeaketa-plan bat idatzi beharko da, ingurumen-organoak onartu beharrekoa. Plan horrek hondeatu beharreko materialak kudeatzeko bide egokia zehaztu beharko du, eta, kanpokoa bada, ezaugarritzearen bidez egin beharko du hori, aintzat hartuz 49/2009 Dekretua, otsailaren 24koa, Hondakinak hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda ezabatzea arautzen duena.

En caso de que se lleve a cabo la excavación de materiales en el emplazamiento, será necesario redactar un plan de excavación que deberá ser aprobado por el órgano ambiental. Dicho plan de excavación contemplará la vía de gestión adecuada de los materiales a excavar, que, si es externa, deberá ser determinada mediante su caracterización según lo establecido en el Decreto 49/2009, de 24 de febrero por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de rellenos.

Aurrekoa ezertan eragotzi gabe, obrak egin bitartean lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten beste kokagune batzuk atzemanez gero, edo lurzorua kutsatzen duten substantziak daudela adierazten duten funtsezko zantzuak egonez gero, horren berri eman beharko zaie, berehala, Amorebieta-Etxanoko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari, azken horrek zehazteko zer neurri hartu behar diren eta zein pertsona fisikok edo juridikok bete beharko dituen neurriak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikuluarekin bat.

Sin perjuicio de lo anterior, en el caso de que en el transcurso de las obras se detecten otros emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se deberá informar de tal extremo, y de forma inmediata, al Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, con el objeto de que esta defina las medidas a adoptar y las personas físicas o jurídicas obligadas a ejecutarlas, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Lehengoratze eta integrazio ekologikoari buruzko neurriak:

Medidas relativas a la restauración e integración ecológica:

Proiektua gauzatzeagatik erasandako eremu guztiak lehengoratuko dira, kendu diren landare-zuhaitzak birjarrita, hala behar bada. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira, higadura-prozesuak, solidoak ibilguetara arrastatzea eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizazioa ekiditeko. Espezie autoktonoak erabiliko dira, harizti azidofiloaren ezaugarriak lehenetsita. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua gutxitzearren.

Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto, incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación arbolada que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a los cauces y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se emplearán especies autóctonas, primando las características del complejo del robledal acidófilo. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras.

Espazio libreak diseinatzeko, landareztatzea «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioen eta neurrien arabera egingo da. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak ondu zuen.

En relación con el diseño de los espacios libres, la revegetación se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

Plan Bereziak urbanizazio-proiektuan espezie inbaditzaileak kontrolatzeko neurriak sartzeko beharra jaso beharko du, Cortaderia selloana espeziearen hondakinak zein eremua ager daitezkeen gainerako espezie inbaditzaileak tratatzeko, deuseztatzeko eta hedatzea ekiditeko. Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Lehengoratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

El Plan Especial deberá incluir la necesidad de que el proyecto de urbanización incorpore medidas de control de especies invasoras, tanto para el tratamiento de los restos de Cortaderia selloana, así como para otras especies invasoras que pudieran encontrarse en el ámbito. Se deberán tomar medidas para su eliminación y propagación en el ámbito. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk:

Otras medidas preventivas y correctoras:

Bestalde, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari eta urak eta lurzoruak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Besteak beste, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira Planaren ondoriozko obrak egikaritzeko:

Por otra parte, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de los suelos y aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar. Behar diren neurriak hartu beharko dira, bestalde, jarduketek eraginik izan ez dezaten lurzoruan eta lurpeko uretan.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el suelo y las aguas subterráneas puedan verse afectados por el desarrollo de las actuaciones.

– Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten jarduketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barne hartuta makinak gordetzeko guneak, lan-txabolak, landare-lurra eta obrako material eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: Ekonomia Zirkularrerako Hondakin eta Lurzoru Kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Lurzoruaren eta lurpeko uren babesa: neurri prebentibo eta zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, istripuzko isuriek eragindako kalteak saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriak kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea eta abar). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak eta makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan jarriko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

– Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

– Obretako zaratak: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatutakoa) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira lanak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legeak ezarritakoa gorabehera, jarduketak egitean aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari. Hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Paisaian integratzea: ingurunearen ingurumen-ezaugarriak kontuan izanda, eta garapen berria inguruko paisaian integratzeko asmoz, zenbait eraikuntza-baldintza zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak, eta abar), bat etorriko direnak inguruneko eraikinen eta estetikaren tipologiarekin.

– Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar el nuevo desarrollo en el paisaje de la zona, se definirán unas condiciones edificatorias (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc.) que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak) jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta energia-efizientzia eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurriok, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potencial el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barnealdeko kalitatea. Barnealdeko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Amorebieta-Etxanoko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezkoak dituen efektuak izateari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ondoren ez bada Amorebieta-Etxanoko (Bizkaia) Behe Boroaren (Finanzauto) Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen lau urteko epean. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatu ezean. Hala gertatuz gero, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de ordenación urbana de Behe Boroa (Finanzauto) en Amorebieta-Etxano en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko uztailaren 21a.

En Vitoria-Gasteiz, a 21 de julio de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental