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Boletin Oficial del País Vasco

122. zk., 2022ko ekainaren 24a, ostirala

N.º 122, viernes 24 de junio de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
2886
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AGINDUA, 2022ko ekainaren 21ekoa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, euskal txikizkako merkataritzaren ekipamendu pertsonalaren eta etxeko ekipamenduaren azpisektoreei eusteko laguntza-programarako deialdia egiten duena.

ORDEN de 21 de junio de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se convoca el programa de ayudas para el sostenimiento de los subsectores del equipamiento personal y del hogar del comercio minorista vasco.

EAEko merkataritza-sektoreak garrantzi sozioekonomikoa du EAEko ekonomian eta hori zifretan jartzen da agerian, bai barne-produktu gordinean duen garrantzi espezifikoaren bidez (% 10,67), bai enplegua sortzeko duen gaitasunarengatik; 2021. urtearen amaieran erregistratutako 127.324 kide zeuden (txikizkako merkataritza-sektoreari lotutako 73.940 kidetza) eta 36.679 saltegi: 23.103 txikizkari (% 63), 10.349 handizkari (% 28) eta 3.227 automozio-sektorean (% 9).

El sector comercial vasco tiene un peso socioeconómico en la economía vasca que se evidencia en cifras tanto a través de su peso específico sobre el Producto Interior Bruto (10,67 %), como por su capacidad de generación de empleo; con un total de 127.324 afiliados y afiliadas registradas a finales del año 2021 (73.940 afiliaciones vinculadas al sector comercial minorista) y un número de establecimientos de 36.679: 23.103 minoristas (63 %), 10.349 mayoristas (28 %) y 3.227 del sector de automoción (9 %).

Mikroenpresen eta enpresa txikien sarean oinarritutako enpresa-egiturak (merkataritza-enpresen % 72,23 inguruk 2 langile baino gutxiago dituzte, eta % 90,89 inguruk 5 langile baino gutxiagoko plantillak dituzte) eta autonomoen kolektibo garrantzitsuan oinarritutakoak (kolektibo hori txikizkako merkataritza-sektorean sortutako enpleguaren % 34 da).

Estructuras empresariales soportadas sobre un tejido micro y pequeña empresa (cerca del 72,23 % de las empresas comerciales cuenta con menos de 2 trabajadores y trabajadoras, y en torno al 90,89 % dispone de plantillas con menos de 5 trabajadores y trabajadoras) y sobre un importante colectivo de autónomos y autónomas (colectivo que representa un 34 % del empleo generado en el sector comercial minorista).

COVID-19aren krisi sanitarioak merkataritzaren sektoreari egin zion kalte bereziki. Eustatek argitaratutako datuen arabera, merkataritza-azpisektoreen arabera inpaktua desberdina izan arren, txikizkako merkataritzaren salmenta-indizeak % 4,9ko beherakada metatua izan zuen 2020an, aurreko urtearen aldean, lan-egutegia homogeneoa eta prezio konstanteak aplikatuta. 2021eko balantzean, txikizkako merkataritzaren salmentak % 3,6 igo dira aurreko urtearekin alderatuta, eta, beraz, nolabaiteko suspertzea izan da, baina, Errusiak Ukraina inbaditzearen ondorioz une honetan dagoen egoera belikoa dela-eta, merkataritza-sektoreak babesa eta bultzada behar ditu jarduera berraktibatzeko eta merkataritza-sektorea biziberritzeko.

La crisis sanitaria del COVID-19 impactó especialmente en el sector comercial. Según los datos publicados por el Eustat, aunque con impactos diferenciados según los subsectores comerciales, el índice de ventas del comercio minorista arrojó para el año 2020 un descenso acumulado con respecto al año anterior del 4,9 % en términos homogéneos de calendario laboral y a precios constantes. Si bien, en el balance del año 2021, las ventas del comercio minorista han aumentado un 3,6 % con respecto al año anterior apuntando una cierta recuperación, la situación bélica que se está produciendo en estos momentos por la invasión de Ucrania por parte de Rusia ha dejado un escenario del sector comercial necesitado de apoyo e impulso para lograr la reactivación de la actividad y la revitalización del sector comercial.

Egoera horren eraginez, Espainiako Gobernuak presako neurriak hartu ditu Ukrainako gerraren ondorioak arintzeko, kolektibo ahulenei eta ekoizpen-sektore kaltetuenei laguntzeko, hornidurak bermatzeko eta erregaien eta elektrizitatearen prezioak jaisteko. Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialei erantzuteko Estatuko planaren bidez, baliabide publikoetatik 16.000 milioi euro mobilizatzeko asmoa du.

Toda esta situación ha llevado al Gobierno de España a adoptar medidas urgentes para mitigar los efectos de la guerra en Ucrania, apoyar a los colectivos más vulnerables y a los sectores productivos más afectados, garantizar los suministros y bajar los precios de los combustibles y la electricidad. El Plan nacional de respuesta a las consecuencias económicas y sociales de la guerra en Ucrania prevé movilizar 16.000 millones de euros de recursos públicos.

Eusko Jaurlaritzak, berriz, 200 milioi inguruko balioa duten neurri osagarri batzuk onartu ditu, «erreskate sozialeko funts» batean eta «erreskate ekonomikoko funts» batean banatuta, ekonomia, enplegua, industria-sarea, familiak, pertsonak eta sektore ahulenak babesteko; horien artean, merkataritza-sektorea dago. «Merkataritza-sektorerako laguntza osagarriak» bideratu dira sektore horretara, 20 milioi euroko baliokoak, kontsumoa sustatzeko programa baten eta txikizkako merkataritza-sektorea babesteko programa baten bidez; izan ere, EIN erakundearen txikizkako merkataritzako indizearen (TMI) arabera, 2022ko otsailean, EAEko txikizkako merkataritzako prezio konstanteko salmentak, gainerako autonomia-erkidegoekin eta hiri autonomoekin alderatuta, jaitsiera handiena izan dutenetako bat da: Gaztela-Mantxa (–% 1,3), Euskal Autonomia Erkidegoa (–% 1,1) eta Nafarroako Foru Komunitatea (–% 0,6). Baliabide ekonomiko horiek Gobernu Kontseiluaren 2022ko apirilaren 12ko Akordioan onartu ziren. Akordio horren bidez, aurrekontu-neurriak hartu ziren Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialei dagokienez.

El Gobierno Vasco a su vez ha aprobado unas medidas complementarias que se valoran en torno a los 200 millones y se articulan en un «Fondo de rescate social» y un «Fondo de rescate económico» para proteger la economía, el empleo, el tejido industrial, a las familias, a las personas y a los sectores más vulnerables, entre los que se encuentra el sector comercial, al que se han destinado «ayudas complementarias al sector comercial» valoradas en 20 millones de euros a través de un programa de incentivo al consumo y un programa de apoyo al sector comercial minorista, ya que según los Índice de comercio al por menor (ICM) del INE a febrero de 2022, las ventas a precios constantes del comercio minorista en el País Vasco en comparación con el resto de comunidades y ciudades autónomas es una de las que mayor descenso presenta: Castilla-La Mancha (–1,3 %), País Vasco (–1,1 %) y Comunidad Foral de Navarra (–0,6 %). Dichos recursos económicos han sido aprobados en el Acuerdo de Consejo de Gobierno, de 12 de abril de 2022, por el que se adoptan medidas presupuestarias en relación con las consecuencias económicas y sociales de la guerra de Ucrania.

Egungo egoera belikoa, 2022ko bigarren hiruhileko honetan, salmenten eta/edo eskaeren bolumena txikitzea eta hornidura-katean etenaldiak izatea eragiten ari da. Horien ondorioz, likidezia-arazoak eta galerak sortzen ari dira, eta horiek, kasu askotan, txikizkako merkataritza-sektorearen bideragarritasuna arriskuan jartzen ari dira.

La actual situación bélica en este segundo trimestre del año 2022 está provocando una reducción en el volumen de ventas y/o pedidos e interrupciones en la cadena de suministros que están dando lugar a problemas de liquidez y pérdidas que comprometen en muchos casos la viabilidad del sector comercial minorista.

Hala ere, azpimarratu behar da txikizkako merkataritza-sektorean askotariko jarduerak daudela (pertsonaren ekipamendua, etxearen ekipamendua, janariak, eta abar), eta azpisektoreek zeinek bere egoera duela.

Ahora bien, hay que destacar que la actividad del sector comercial minorista comporta actividades de naturaleza heterogénea y de muy diversa índole (equipamiento de la persona, del hogar, alimentación, etc.), y la situación que están viviendo los diferentes subsectores arroja diversas realidades.

Azken hilabete hauetan, kostuak handitu direnez, bai logistikoak (etxeko ekipamenduan % 83,08), bai lehengaienak (etxeko ekipamenduan % 98,5), salmentetan geldialdi bat gertatu da, eta, horren eraginez, ondasunen stockak pilatzen ari dira, adibidez: ekipamendu pertsonalekoak (ehungintza eta oinetakoak), % 68,97, eta etxeko ekipamendukoak, % 48. Horrez gain, hornikuntza falta dago, batez ere arropa, oinetako eta etxetresna elektrikoen eskaeretan. Geldialdi hori prezioen igoerari egozten zaio, baina baita gastatzeko beldurrari, gerrari berari eta etorkizuna ziurgabea izateari ere, besteak beste.

El estancamiento de las ventas en estos últimos meses a consecuencia del incremento en los costes logísticos (83,08 % en equipamiento de hogar) y de las materias primas (98,5 % en equipamiento del hogar) está provocando acumulación de stocks en bienes como los de equipamiento personal (sector textil y calzado) con un 68,97 % y del hogar con un 48 % y, un desabastecimiento sobre todo en los pedidos de ropa, calzado y electrodomésticos. Estancamiento atribuido al aumento de los precios, pero también a factores como el miedo a gastar, la propia guerra y la incertidumbre sobre el futuro.

Eusko Jaurlaritzaren lehentasuna gerraren ondorioak mugatzea bada ere, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak kontuan hartu behar ditu krisi global hori txikizkako merkataritzaren sektorean izaten ari den ondorioak eta eragina ere, sektore hori enplegu- eta ongizate-iturria baita euskal gizarte osoarentzat.

Si bien la prioridad del Gobierno Vasco se centra en limitar las consecuencias derivadas de la guerra, el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo no debe ser ajeno a las consecuencias e incidencia que esta crisis global está teniendo en el sector comercial minorista, fuente de empleo y bienestar para el conjunto de la sociedad vasca.

Egoera honetan, arlo ekonomikoari dagokionez, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren lehentasuna da EAEko txikizkako merkataritza-sektorea babestea eta laguntzea, batez ere azpisektore kaltetuenei, inpaktua minimizatzeko eta, jarduera lehenbailehen suspertu dadin.

La prioridad del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo en esta situación, en materia económica radica en proteger y dar soporte al sector comercial minorista vasco, especialmente a los subsectores más desfavorecidos, para minimizar el impacto y lograr que se produzca lo antes posible un repunte en la actividad.

Hori horrela, likidezia eta kreditua bermatzeko, enplegua babesteko, zergen alorreko edo alokairura bideratutako neurrien eta ildo horretan garatzen diren beste hainbaten osagarri gisa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak beharrezkotzat jotzen du itzuli beharrik gabeko dirulaguntza-lerro bat ezartzea, EAEko txikizkako merkataritzako ekipamendu pertsonalaren eta etxekoaren sektoreari laguntzeko jasaten ari den zailtasunen aurrean.

Así, como complemento a las medidas de liquidez y crédito, de protección del empleo, tributarias o para el alquiler y otras que se puedan desarrollar, el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo considera necesario establecer una línea de subvenciones a fondo perdido que ayude al sector del equipamiento personal y del hogar del comercio minorista vasco ante las adversas condiciones que está sufriendo.

Laguntza-programa hau premiazkoa denez, prozedura arina behar du. Ezin da bestela izan gaur egungo egoeran, eta, era berean, aurreikusitako eskabide kopuru handia ahalik eta lasterren izapidetzeko aukera eman behar du. Gainera, laguntzak kudeatzeko, komenigarritzat jo da gastu publikoaren kudeaketan eraginkortasun- eta efizientzia-printzipioak aplikatzea ahalbidetuko duten beharrezko kontrolak errespetatzea. Prozeduraren ikuspuntutik eta administrazio-izapideak errazteko, agindu honetan erabaki da espedienteen izapidetze elektronikoa egingo dela.

El carácter urgente de este programa de ayudas requiere de un procedimiento ágil, imprescindible en la coyuntura actual, que permita, a su vez la tramitación de un elevado número de solicitudes previsto, con la mayor rapidez posible. Además, se ha considerado conveniente gestionar las ayudas respetando siempre los necesarios controles que permitan aplicar los principios de eficacia y eficiencia en la gestión del gasto público. Desde un punto de vista procedimental y para facilitar los trámites administrativos, con la presente Orden se opta por la tramitación electrónica de los expedientes.

Laguntza honen oinarrizko helburua honako hau da: EAEko txikizkako merkataritzako ekipamendu pertsonalaren eta etxekoaren azpisektoreak, norberaren konturako langileak edo autonomoak, mikroenpresak eta enpresa txikiak babesteko eta zuzenean laguntza ekonomikoa emateko oinarriak ezartzea, gaur egungo egoera belikoaren inpaktua minimizatzeko eta jarduerari ahalik eta lasterren berrekitea ahalbidetzeko.

Esta ayuda persigue, como finalidad básica, establecer las bases para proteger y dar soporte económico de forma directa a los subsectores del equipamiento personal y del hogar del comercio minorista vasco, a las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, microempresas y pequeñas empresas, para minimizar el impacto de la situación bélica actual y posibilitar que se produzca lo antes posible un relanzamiento de su actividad.

Agindu hau Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren Dirulaguntzen 2022rako Plan Estrategikoaren 2. aldaketan sartzen da. Aldaketa hori Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuaren 2022ko urtarrilaren 24ko Aginduaren bidez onartu zen, eta Euskal Autonomia Erkidegoko 2022rako Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 23ko 11/2021 Legean ezarritako aurrekontu-kreditu nahikoa du.

La presente Orden se incardina en la 2.º modificación del Plan Estratégico de Subvenciones del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo para 2022 aprobado por Orden de 24 de enero de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, y cuenta con la existencia de crédito presupuestario suficiente establecido en la Ley 11/2021, de 23 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco para el ejercicio 2022.

Hori dela-eta, eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren 15. artikuluaren, Jaurlaritzari buruzko ekainaren 30eko 7/1981 Legearen 26. artikuluaren eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 51.2 artikuluaren arabera (azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartua), Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailari ematen dizkioten eskumenak baliatuz, honako hau

En su virtud, y en el ejercicio de las competencias que confiere al Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, según el artículo 15 del Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el artículo 26 de Ley 7/1981, 30 de junio, sobre Ley de Gobierno y el artículo 51.2 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado mediante Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Laguntza-deialdiaren xedea.

Artículo 1.– Objeto de la convocatoria de ayudas.

1.– Laguntzen agindu honen xedea da oinarriak ezartzea EAEko txikizkako merkataritzako ekipamendu pertsonalaren eta etxekoaren azpisektoreak, norberaren konturako langileak edo autonomoak, ondasun-erkidegoak, sozietate zibilak eta mikroenpresak eta enpresa txikiak babesteko eta zuzenean laguntza ekonomikoa emateko, eta, horrela, jarduerari ahalik eta lasterren berrekitea ahalbidetzea.

1.– El objeto de la presente Orden de ayudas es establecer las bases para proteger y dar soporte económico de forma directa a los subsectores del equipamiento personal y del hogar del comercio minorista vasco, a las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, las comunidades de bienes, sociedades civiles y, las microempresas y pequeñas empresas, y posibilitar que se produzca lo antes posible un relanzamiento de su actividad.

2.– Xede horrekin bat etorriz, laguntza-lerro honen helburua da EAEko txikizkako merkataritzako ekipamendu pertsonalaren eta etxekoaren azpisektoreetako norberaren konturako langileen edo langile autonomoen, ondasun-erkidegoen, sozietate zibilen, mikroenpresen eta enpresa txikien zuzeneko galera ekonomikoak apaltzea; izan ere, egungo egoera belikoak eragindako zailtasun-egoerak nabarmen kaltetu du haien guztien merkataritza-jarduera.

2.– De acuerdo con dicho objetivo, esta línea de ayudas, se orienta a paliar la situación de pérdida económica directa de las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, las comunidades de bienes, sociedades civiles y, las microempresas y pequeñas empresas de los subsectores del equipamiento personal y del hogar del comercio minorista de Euskadi, que en un contexto de dificultad sobrevenido por la situación bélica actual han visto cómo su actividad comercial se ha visto seriamente afectada.

2. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 2.– Recursos económicos.

1.– Deialdi honen xede diren laguntzak finantzatzeko baliabide ekonomikoak 15.000.000,00 eurokoak dira guztira, eta 2022ko ekitaldiko ordainketa-kredituari dagozkio.

1.– Los recursos económicos destinados a la financiación de las ayudas objeto de la presente convocatoria ascienden a un total de 15.000.000,00 de euros, correspondientes al crédito de pago del ejercicio 2022.

2.– Aurreko atalean ezarritako aurrekontu-zuzkidura agortuko balitz, laguntza berriak ematea etengo litzateke, eta ebatzi gabe dauden eskabideak ezetsi egingo lirateke. Hori dela eta, Merkataritzako zuzendariak, organo kudeatzailea den aldetik, kreditua agortu dela jakinaraziko du, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko den ebazpen baten bidez.

2.– En el supuesto de que se agotara la dotación presupuestaria establecida en el apartado anterior, se paralizaría la concesión de nuevas ayudas y se desestimarían las solicitudes que se encontrasen pendientes de resolver. Dada esta circunstancia, la Directora de Comercio como órgano gestor dará publicidad del agotamiento del crédito mediante resolución que se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco.

3. artikulua.– Pertsona eta entitate onuradunak.

Artículo 3.– Personas y entidades beneficiarias.

1.– Agindu honen I. eranskinean zerrendatutako jarduerak egiten dituzten norberaren konturako langileek edo langile autonomoek, ondasun-erkidegoek, sozietate zibilek, mikroenpresek eta enpresa txikiek eskuratu ahal izango dituzte agindu honetan bildutako laguntzak, baldin eta haien saltegia Euskal Autonomia Erkidegoan baldin badago.

1.– Podrán acceder a las ayudas contempladas en la presente Orden las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, las comunidades de bienes, sociedades civiles y, las micro y pequeñas empresas del comercio minorista vasco cuya actividad se encuadre entre las relacionadas en el Anexo I de la presente Orden y, cuyo establecimiento comercial se encuentre en la Comunidad Autónoma Vasca.

2.– Aurreko apartatuan adierazitako enpresek Batzordearen 2014ko ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskinean ezarritako eskakizunak bete beharko dituzte. Erregelamendu horren bidez egiaztatzen da laguntza-kategoria jakin batzuk bateragarriak direla barne-merkatuarekin, Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuta.

2.– Las empresas reflejadas en el apartado anterior deberán cumplir los requisitos establecidos en el Anexo I del Reglamento UE n.º 651/2014 de la Comisión, de 17 de junio de 2014, por el que se declaran determinadas categorías de ayudas compatibles con el mercado interior en aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado.

3.– Artikulu honetan adierazitako entitateek jaso ahal izango dituzte laguntzak, baldin eta euren jarduera agindu honetako I. eranskinean adierazitako ekonomia-jardueren gaineko zergaren epigrafeen barruan sartzen bada.

3.– Podrán acceder a las ayudas las entidades señaladas en el presente artículo cuya actividad se encuadre en los epígrafes del Impuesto sobre Actividades Económicas recogidos en el Anexo I de la presente Orden.

4.– Ondasun-erkidegoen edo sozietate zibilen kasuan, haietan parte hartzen duten pertsona fisiko edo juridiko pribatu guztiak joko dira onuraduntzat, eta guztiek bete beharko dituzte agindu honetan ezarritako eskakizunak eta baldintzak. Nolanahi ere, elkartearen ordezkari bat izendatu beharko da, onuradun gisa elkarteari dagozkion betebeharrak betetzeko ahalorde askietsiak dituena.

4.– En caso de las comunidades de bienes o sociedades civiles todas y cada una de las personas físicas o jurídicas privadas que participan en ellas tendrán la consideración de personas beneficiarias, debiendo cumplir todas ellas los requisitos y condiciones establecidas en la presente Orden. En cualquier caso, deberá nombrarse una persona representante de la agrupación, con poderes bastantes para cumplir las obligaciones que, como beneficiaria, corresponden a la agrupación.

5.– Pertsona eta entitate eskatzaileek eskakizun hauek bete beharko dituzte 2022ko otsailaren 24a baino lehen, hau da, Ukrainako gerra hasi baino lehen:

5.– Las personas y entidades solicitantes deberán reunir los siguientes requisitos con anterioridad al 24 de febrero de 2022, fecha de inicio del conflicto bélico en Ucrania:

a) Enpresa-jardueraren egoitza soziala eta fiskala EAEn egotea eta laguntzaren xede den saltegia bertan egotea.

a) Estar domiciliada social y fiscalmente la actividad empresarial en la CAPV y radicar en la misma el establecimiento comercial para el que se solicita la ayuda.

b) Agindu honen I. eranskinean aipatzen diren jardueretako batean aritzea.

b) Dedicarse a alguna de las actividades relacionadas en el Anexo I de la presente Orden.

c) Norberaren konturako langileen edo autonomoen kasuan, Langile Autonomoen Araubide Berezian alta emanda egotea.

c) En el caso de personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, estar dados de alta en el Régimen Especial de Trabajadores Autónomos.

d) Entitate eskatzaileak Jarduera Ekonomikoen gaineko Zergan alta emanda egon beharko du.

d) La entidad solicitante deberá estar dada de alta efectiva en el Impuesto de Actividades Económicas.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak automatikoki egiaztatuko du puntu honetako b) eta d) apartatuetan ezarritako eskakizunak betetzen ote diren, datu-bitartekaritzarako plataformei edo horretarako gaitutako beste sistema elektroniko batzuei kontsulta eginez. Hala ere, pertsona edo entitate eskatzaileak berariaz egin ahal izango dio aurka egiaztapen horri, eta, kasu horretan, aurreko apartatuetan identifikatutako egiaztagiriak aurkeztu beharko ditu.

El cumplimiento de los requisitos establecidos en los apartados b) y d) de este punto se verificará automáticamente por el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo mediante consulta a las plataformas de intermediación de datos u otros sistemas electrónicos habilitados al efecto. No obstante, la persona o entidad solicitante podrá oponerse expresamente a dicha verificación debiendo aportar la documentación justificativa identificada en los apartados anteriores.

Gainerako eskakizunak betetzen direla egiaztatzeko, eskatzaileak agiriak aurkeztu beharko ditu, II. eranskinean zehaztutakoaren arabera.

El resto de requisitos requerirá aporte documental por el solicitante, según se especifica en el Anexo II.

6.– Artikulu honetan adierazitako eskakizunei nahitaez eutsi beharko zaie, gutxienez, laguntza-eskabideak aurkezteko epea amaitu eta hurrengo egunetik aurrerako sei hilabeteetan.

6.– Los requisitos contemplados en este artículo se deberán mantener durante, al menos, los seis meses posteriores al día siguiente de la finalización del plazo de presentación de solicitudes de la ayuda.

Merkataritza Zuzendaritzak egiaztatuko du mantendu egiten dela onuradunen jarduera.

La Dirección de Comercio procederá a la comprobación del mantenimiento de la actividad de los beneficiarios.

7.– Aurreko apartatuetan aurreikusten diren baldintzez gain, pertsona eta entitate onuradunek eskakizun hauek bete beharko dituzte:

7.– Además de las condiciones previstas en los apartados anteriores, las personas y entidades beneficiarias deberán cumplir los siguientes requisitos:

a) Egunean izatea Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

a) Hallarse al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social.

b) Egunean izatea dirulaguntzak itzultzeko betebeharren ordainketa.

b) Hallarse al corriente en el pago de obligaciones de reintegro en materia de subvenciones.

c) Ez izatea dirulaguntza edo laguntza publikoak jasotzea eragozten duen zehapen penal edo administratiborik, eta ez izatea horretarako desgaitzen duen lege-debekurik sexu-diskriminazioagatik sortutakoak barne (Emakumeen eta gizonen berdintasuna lortzeko eta emakumeen kontrako indarkeria matxistarik gabe bizitzeko 4/2005 Legearen edo Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 30eko 3/2007 Lege Organikoari jarraikiz).

c) No estar sancionadas ni penal ni administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas, ni estar incursas en prohibición legal alguna que le inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley 4/2005, para la Igualdad de Mujeres y Hombres y vidas libres de violencia machista contra las mujeres, o de la Ley Orgánica 3/2007, de 30 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres.

d) Ez egotea Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 eta 13.3 artikuluetan aurreikusitako gainerako egoeren eraginpean, dirulaguntzen onuradun izateko eskakizunei dagokienez.

d) No estar incursas en ninguna de las restantes circunstancias previstas en el apartado 2 y 3 del artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, para obtener la condición de beneficiario de subvenciones.

e) Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 116. artikuluan aurreikusitako kasuan ez egotea.

e) No encontrarse incursa en el supuesto prevenido en el artículo 116 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi.

f) Laguntzak berreskuratzeko agindu baten menpe ez egotea, Europako Batzordeak aurretiaz erabaki badu laguntza bat legez kanpokoa eta barne-merkatuarekin bateraezina dela.

f) No encontrarse sujeta a una orden de recuperación de ayudas pendiente tras una decisión previa de la Comisión Europea que haya declarado una ayuda ilegal e incompatible con el mercado interior.

Era berean, deialdi honen organo kudeatzaileak dirulaguntzen eskatzaileen zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean daudela egiaztatzen duen dokumentazioa automatikoki egiaztatuko du, behar beste aldiz. Modu arrazoituan aurka egiten badu (Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginak, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onetsiak, 50.3 artikuluan xedatutakoaren arabera), orduan aipatutako egiaztagiriak aurkeztu beharko dira.

Asimismo, la acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, por parte de las personas solicitantes de las subvenciones se verificará automáticamente, tantas veces como fuera necesario, por el órgano gestor de la presente convocatoria, salvo que se oponga de manera motivada, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 50.3 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, debiendo aportar entonces las mencionadas acreditaciones.

4. artikulua.– Laguntzaren zenbatekoa.

Artículo 4.– Cuantía de la ayuda.

1.– Agindu honetan aurreikusitako laguntzak itzuli beharrik gabeko dirulaguntzen bidez gauzatuko dira.

1.– Las ayudas contempladas en la presente Orden se materializarán a través de subvenciones a fondo perdido.

2.– Pertsona edo entitate onuradunari eman beharreko laguntzaren zenbatekoa eskabidearen xede den saltegian 2022ko otsailaren 24a baino lehen alta-egoeran zeuden langileen kopuruaren arabera ezartzen da, honako taula honen arabera:

2.– La cuantía de la ayuda a conceder a la persona o entidad beneficiaria se establece en función del número de personas trabajadoras dadas de alta en el establecimiento comercial con anterioridad al 24 de febrero de 2022, según la siguiente tabla:

– 1 eta 9 langile bitarteko saltegiak: 2.000 euro.

– Establecimientos con 1-9 personas trabajadoras: 2.000 euros.

– 10 langileko edo gehiagoko saltegiak: 3.000 euro.

– Establecimientos de 10 o más de 10 personas trabajadoras: 3.000 euros.

Kasu guztietan, langile guztien zenbaketan autonomoak ez ezik soldatapekoak ere sartuko dira, kontuan hartu gabe lanaldi osoa edo partziala duten, jardunean dauden, aldi baterako enplegu-erregulazioko espedientean dauden, lan-harremana etenda duten edo jarduera utzita dauden.

En todos los casos, el cómputo total de las personas trabajadoras incluirá tanto a las personas autónomas como a las asalariadas, con independencia de la jornada a tiempo completo o parcial, en activo, en situación de ERTE, suspensión de la relación laboral o cese de actividad.

Langile berak saltegi bakarrera egon ahalko du atxikita.

Solo se admitirá la adscripción del mismo trabajador a un único establecimiento comercial.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
PROZEDURA
PROCEDIMIENTO

5. artikulua.– Laguntzak kudeatzeko organoa.

Artículo 5.– Órgano de gestión de las ayudas.

Merkataritzako Zuzendaritzari dagokio agindu honetan aurreikusitako laguntzak kudeatzea.

Corresponderá a la Dirección de Comercio la realización de las tareas de gestión de las ayudas previstas en la presente Orden.

6. artikulua.– Eskabideak, dokumentazioa eta horiek aurkezteko epea.

Artículo 6.– Solicitudes, documentación y plazo de presentación.

1.– Eskabideak aurkezteko epea agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo lehenengo egun balioduneko goizeko bederatzietan hasiko da, eta hura argitaratzen denetik 30 egun naturalera amaituko.

1.– El plazo de presentación de solicitudes comenzará a partir de las nueve horas del primer día hábil siguiente a la fecha de publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco y finalizará 30 días naturales después de su publicación.

2.– Saltegi bakoitzeko eskabide bakar bat aurkeztu beharko da.

2.– Se presentará una única solicitud por cada establecimiento comercial.

3.– Entitate eskatzaileek eskabidea eta xede horretarako aurreikusitako gainerako inprimakiak bete beharko dituzte; besteak beste:

3.– Las entidades solicitantes deberán cumplimentar la solicitud y demás formularios previstos a tal fin, entre los que se incluirá:

1) Erantzukizunpeko adierazpena, alderdi hauei buruzkoa:

1) Una declaración responsable de los siguientes extremos:

a) Eskatzaileari buruzko datuak, langile autonomoa, mikroenpresa, enpresa txikia, edo nortasun juridikorik gabeko taldea (ondasun-erkidegoa edo sozietate zibila) den zehaztuta; kasu horretan, kide bakoitzaren datu pertsonalak identifikatu beharko dira, baita zer partaidetza-ehunekoa duen ere.

a) Datos relativos al solicitante, especificando su condición de trabajador autónomo, microempresa o pequeña empresa o agrupación sin personalidad jurídica (comunidad de bienes o sociedad civil), en cuyo caso se deberá desglosar la identificación de cada uno de los miembros que la componen, así como el porcentaje de participación en la misma.

Horrez gain, berariaz zehaztu beharko da dirulaguntza-eskabidearen xede den saltegiaren kokapena eta izena, baita eskabidean aipatzen den saltegia alta emanda dagoen ekonomia-jardueren gaineko zergaren jarduera nagusiaren epigrafea ere.

Además, se deberá concretar de forma específica nombre comercial del establecimiento comercial para el que insta la solicitud de ayuda y ubicación, así como el epígrafe de la actividad principal del Impuesto de actividades económicas en el que se encuentra dado de alta el establecimiento comercial al que se refiere la solicitud.

b) Entitate onuradun izateko deialdi honen 3. artikuluaren arabera, ezarritako eskakizunak betetzen dituela.

b) Que cumple con los requisitos para ser entidad beneficiaria, según el artículo 3, establecidos en la presente convocatoria.

c) Pertsona edo entitatea ez dagoela Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 eta 13.3 artikuluetan aurreikusitako gainerako egoeren eraginpean, dirulaguntzen onuradun izateko eskakizunei dagokienez.

c) Que no concurren en la persona o entidad ninguna de las circunstancias de prohibición recogidas en el artículo 13.2 y 3 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, para obtener la condición de persona beneficiaria.

d) Betetzen dituela beharrezkoak diren baldintzak mikroenpresa edo enpresa txiki gisa hartua izateko:

d) Que reúne las condiciones necesarias para ser calificada como micro o pequeña empresa:

1) 50 langile baino gutxiago izatea, eta gehienez 10 milioi euroko negozio-bolumena edukitzea deialdi honen aurreko ekitaldiko abenduaren 31n, edo gehienez 10 milioi eurokoa izatea urteko balantzea.

1) Que ocupa a menos de 50 personas y cuyo volumen de negocios a 31 de diciembre del ejercicio anterior a la presente convocatoria no excede de 10 millones de euros o cuyo balance anual no excede de 10 millones de euros.

2) 50 langile edo gehiago, 10 milioi eurotik gorako negozio-bolumena edo 10 milioi euro baino gehiagoko urteko balantzea duen enpresa batek haren kapitalaren % 25 edo gehiagoko partaidetza ez izatea.

2) Que no se encuentra participada en un 25 % o más de su capital por una empresa cuya plantilla sea igual o superior a 50 trabajadores y trabajadoras con un volumen de negocio de más de 10 millones de euros o cuyo balance anual no exceda de 10 millones de euros.

e) Pertsona edo entitate eskatzailearen 2022ko otsailaren 24a baino lehenagoko plantilla osoari buruzko datuak. Informazio hori honela banakatuko da: gizon eta emakume kopurua eta langile bakoitzaren izen-abizenak, NANa eta gizarte-segurantzako zenbakia.

e) Datos relativos a la plantilla total existente con anterioridad al 24 de febrero de 2022 de la persona o entidad solicitante, desglosando esta información en número de hombres y mujeres e indicación de nombre y apellidos, DNI y número de la seguridad social de cada persona trabajadora.

Informazio hori entitate juridiko eskatzaileak aurkeztutako «Kotizazio-kontuaren kodeari dagokion lan-bizitzaren txostena» izeneko dokumentuaren bidez eta, langile autonomoen kasuan, «Lan-bizitzaren txostena» izeneko dokumentuaren bidez egiaztatuko da.

Dicha información se verificará mediante el documento «Informe de vida laboral de un código de cuenta de cotización» aportado por la entidad jurídica solicitante y del «Informe de vida laboral» en caso de trabajadores autónomos.

f) Laguntzaren xede den saltegia Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuta egotea eta 2022ko otsailaren 24a baino lehenagotik martxan egotea.

f) Que el establecimiento comercial para el que se solicita la ayuda está radicado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y se encontraba en funcionamiento con anterioridad al 24 de febrero de 2022.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak automatikoki egiaztatuko du informazio hori, datu-bitartekaritzarako plataformei edo horretarako gaitutako beste sistema elektroniko batzuei kontsulta eginez. Hala ere, pertsona edo entitate eskatzaileak berariaz egin ahal izango dio aurka egiaztapen horri, eta, kasu horretan, bere kabuz aurkeztu beharko ditu egiaztapena egiteko behar diren egiaztagiriak.

Dicha información será verificada automáticamente por el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo mediante consulta a las plataformas de intermediación de datos u otros sistemas electrónicos habilitados al efecto. No obstante, la persona o entidad solicitante podrá oponerse expresamente a dicha verificación debiendo aportar por su cuenta las acreditaciones necesarias para su comprobación.

g) Ez duela dirulaguntza edo laguntza publikoak jasotzea eragozten dion epai irmo bidezko zehapen administratibo edo penalik, ezta laguntzak jasotzeko gaitasuna kentzen dion legezko debekurik ere.

g) Que no ha sido sancionada ni penal ni administrativamente por sentencia firme con la pérdida de la posibilidad de obtener subvenciones o ayudas públicas, ni se halla incursa en prohibición legal alguna que la inhabilite para ello.

h) Ez duela inolako itzultze- edo zehatze-prozedurarik abian, ez Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak ez haren organismo autonomoek emandakorik, izaera bereko dirulaguntzen esparruan hasitakorik. Hala bada, zer prozedura den edo diren adierazi beharko da.

h) Que no se halla incursa en procedimiento de reintegro o sancionador alguno, iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus organismos autónomos. En caso de estarlo, se deberá indicar el procedimiento o procedimientos de que se traten.

2) Administrazioak laguntza ordain dezan, ematen bada, entitate eskatzaileak Ekonomia eta Ogasun Sailaren Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren Hirugarren Erregistroan erregistratuta egon beharko du, eta alta eman edo banku-datuak aldatu beharko ditu, baldin eta datu horiek ez badaude aipatutako erregistroan jasota. Modu telematikoan egin beharko du, https://www.euskadi.eus/hirugarrenak-argibideak helbidean dauden jarraibideen arabera.

2) Para que la Administración pueda realizar el pago de la ayuda, en caso de concederse, la entidad solicitante deberá encontrarse inscrita en el Registro de Terceros de la Oficina de Control Económico del Departamento de Economía y Hacienda, debiendo proceder a darse de alta o modificar sus datos bancarios si los mismos no constaran en el citado Registro, de forma telemática conforme a las instrucciones que constan en la dirección https://www.euskadi.eus/altaterceros-instrucciones

Nolanahi ere, Hirugarrenen Erregistroko datuen alta edo aldaketa eskatzaileak berak edo haren ordezkari batek egin beharko du bitarteko elektronikoen bidez, baldin eta ordezkari hori Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan (https://www.euskadi.eus/ordezkariak) eskuragarri dagoen ahalordeen erregistro elektronikoan alta emanda badago.

En todo caso, el alta o modificación de datos en el Registro de Terceros deberá realizarse por medios electrónicos por el propio solicitante o un representante, siempre y cuando este último esté dado de alta en el Registro Electrónico de Apoderamientos disponible en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi https://www.euskadi.eus/representantes

Bankuaren datu horiek aktibo mantenduko dira, hala badagokio, laguntza ordaindu arte.

Estos datos bancarios permanecerán activos hasta que se realice, si procede, el pago de la ayuda.

4.– Eskabideak bitarteko elektronikoz egingo dira, https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1112902 helbidearen bidez, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 14. artikuluari kalterik egin gabe.

4.– Las realizaciones de las solicitudes se efectuarán por medios electrónicos a través de la siguiente dirección https://www.euskadi.eus/servicios/1112902, sin perjuicio del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Helbide honetan eskuratu daitezke Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan onartzen diren identifikazio eta sinadura elektronikorako bitartekoak: https://www.euskadi.eus/ziurtagiri-elektronikoak

Los medios de identificación y firma electrónica admitidos en la Sede Electrónica de la Administración Publica de la Comunidad Autónoma de Euskadi están accesibles en la siguiente dirección: https://www.euskadi.eus/certificados-electronicos

Hirugarrenen altaren edo aldaketaren kasuan, artikulu honetako 3.2 lerrokadan agertzen den helbidea baliatu beharko da.

En el caso de alta o modificación de terceros se hará conforme a la dirección que aparece en el anterior párrafo 3.2 de este artículo.

Elektronikoki izapidetutako eskabideen kasuan, erregistro elektronikoan ageri den data hartuko da aurkezpen-datatzat.

En las solicitudes tramitadas electrónicamente se considerará como fecha de presentación la correspondiente a la que conste en el registro electrónico.

Eskabidea egin ondorengo izapideak: jakinarazpenak, errekerimenduak, dokumentazioa aurkeztea eta prozeduran inplikatutako gainerako izapideak Eusko Jaurlaritzaren Egoitza Elektronikoko «Nire karpeta» aplikazioaren bidez egingo dira (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta)

Los trámites posteriores a la solicitud: notificaciones, requerimientos, aportación de documentación y demás trámites implicados en el procedimiento se realizan a través de la aplicación «Mi carpeta» de la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/micarpeta)

Egoitza elektroniko horretan egongo dira eskuragai elektronikoki nola izapidetu behar den argitzeko zehaztapenak, baita eskabide-eredua ere. Laguntzari buruzko informazio gehiago eskuratzeko: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1112902. Era berean, eskabide-eredua II. eranskinean dago.

Las especificaciones de cómo tramitar por el canal electrónico, así como el modelo de solicitud, estarán disponibles en la citada sede electrónica. Podrán obtener información adicional de la ayuda en la siguiente dirección: https://www.euskadi.eus/servicios/1112902. A su vez, el modelo de solicitud se facilita en el Anexo II.

Eskabidearekin batera, entitate eskatzailea ordezkatzeko legezko gaitasuna duen pertsonaren edo entitatearen sinadura elektroniko aitortuaz gain, harekin batera aurkeztu beharreko agiri guztiak eta Administrazioak Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean xedatutakoaren arabera eska ditzakeenak ere aurkeztu beharko dira.

La solicitud incorporará, además de la firma electrónica reconocida de la persona o entidad que posea capacidad legal para representar a la entidad solicitante, toda aquella documentación que haya de acompañarse a la solicitud y la que pueda ser requerida por la Administración, en los términos dispuestos en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Ordezkaritza beste pertsona bati eman ahal izango zaio, haren izenean jardun dezan bitarteko elektronikoen bidez, agindu honi buruzko prozedura guztietan. Horretarako, honako bitarteko hauek erabiliko dira:

Se podrá otorgar la representación a otra persona para que actúe en su nombre por medios electrónicos en todos los procedimientos relativos a la presente Orden utilizando para ello los siguientes medios:

– Ordezkarien Erregistro Elektronikoa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren Egoitza Elektronikoan kokatua (https://www.euskadi.eus/ordezkariak), edo honen bidez:

– El Registro Electrónico de Representantes ubicado en la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/representantes), o mediante,

– «Borondatezko legezko ordezkaritza egilesteko inprimaki normalizatua» (https://www.euskadi.eus/ordezkaritza-ematea), behar bezala formalizatua, eta eskabidearekin batera aurkeztu beharko da. Pertsona juridikoek, gainera, ordezkaritza-ahalordearen kopia erantsi beharko dute, edo legezko beste edozein dokumentu, ahalorde-emailea entitate ordezkaritza-emailearen legezko ordezkari gisa legitimatzen duena.

– El «impreso normalizado de otorgamiento de representación legal voluntaria» (https://www.euskadi.eus/otorgamiento-representacion), debidamente formalizado, que deberá adjuntarse a la solicitud. Las personas jurídicas, además, deberán adjuntar copia del poder de representación o cualquier documento válido en derecho que legitime al poderdante como representante legal de la entidad que otorga la representación a otra persona.

Ordezkariak (fisikoa edo juridikoa) identifikatzeko bitarteko elektroniko onartu bat eduki beharko du.

La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido.

5.– Eskatzaileek nahi duten hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango dituzte laguntza-eskabidea eta eskatutako dokumentazioa. Era berean, laguntza-eskabidearen ondoriozko jarduketetan, eta prozedura osoan, entitate eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legean ezarritakoaren arabera.

5.– La solicitud de ayuda, junto con la documentación exigida, podrá presentarse en el idioma oficial que se seleccione. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud de ayudas, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

6.– Eskabideak aurkezteak esan nahi du espresuki eta formalki onartzen direla deialdi honetako oinarriak.

6.– La presentación de solicitudes supone la aceptación expresa y formal de las condiciones que definen las bases de la presente convocatoria.

7. artikulua.– Eskabidea zuzentzea.

Artículo 7.– Subsanación de la solicitud.

1.– Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritzako Zuzendaritzak antzematen badu aurkeztutako eskabidean akatsen bat edo zehaztasunik ezen bat dagoela, interesdunari hamar eguneko epea emango zaio, jakinarazpena jaso eta hurrengo egunetik aurrera, hutsegitea zuzentzeko edo eskatzen zaizkion agiriak aurkezteko. Horrez gain, adieraziko zaio, hori egin ezean, eskaerari uko egin diola ulertuko dela, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21. eta 68. artikuluetan aurreikusi moduan eman beharko den ebazpenaren bidez.

1.– En caso de que la Dirección de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo advirtiera la existencia de algún error, defecto o inexactitud en la solicitud presentada, se requerirá al interesado para que, en un plazo de diez días a contar desde el día siguiente a la notificación, subsane la falta o acompañe los documentos que se le requieran, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición mediante resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en los artículos 21 y 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

2.– Jakinarazpenak eta zuzenketak bitarteko elektronikoak erabiliz egingo dira Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoaren bidez: https://www.euskadi.eus/nirekarpeta

2.– Las notificaciones y subsanaciones se realizarán por medios electrónicos a través de la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi: https://www.euskadi.eus/micarpeta

3.– Jakinarazpen-sistemak aukera emango du egiaztatzeko noiz eta zer ordutan jarri den interesdunaren eskuragarri jakinarazitako egintzaren edukia. Baldin badakigu jakinarazpena iritsi zaiola baina, hamar egun natural igarota, ez baldin bada edukira sartu, ulertuko dugu jakinarazpenari uko egin diola. Izapidea egintzat joko da, eta prozedurak aurrera jarraituko du, non eta ez den garbi geratzen, ofizioz edo interesdunak eskaturik, teknikoki ezinezkoa izan zaiola edukira sartzea.

3.– El sistema de notificación permitirá acreditar la fecha y hora en que se produzca la puesta a disposición de la persona interesada del acto objeto de notificación. Cuando exista constancia de la puesta a disposición, y transcurran diez días naturales sin acceder a su contenido, se entenderá que la notificación ha sido rechazada y se tendrá por efectuado el trámite siguiéndose el procedimiento, salvo que de oficio o a instancia de la persona destinataria se compruebe la imposibilidad técnica o material del acceso.

8. artikulua.– Eskabideak aztertu eta ebaluatzea.

Artículo 8.– Análisis y Evaluación de las solicitudes.

1.– Dirulaguntzen eskaerak ebatzi egingo dira, baldin eta zuzenketa eskatu behar ez bada, erregistro elektronikoaren eguna eta ordua erreferentziatzat hartuta. Zuzenketa egin behar bada, eskabidea balio osoz osatzeko behar den dokumentazioa aurkeztu den eguna eta ordua hartuko dira erreferentziatzat, eta, nolanahi ere, deialdirako kreditu erabilgarriaren mugara arte eta kreditu xedatuaren arabera.

1.– Las solicitudes de subvención serán resueltas, siempre que no se precise requerir su subsanación, tomando como referencia la fecha y hora de su registro electrónico. En el caso de que fuese precisa la subsanación, se tomará como referencia la fecha y hora de la presentación de la documentación con la que se completa válidamente la solicitud, y, en todo caso, hasta el límite del crédito disponible para la convocatoria, y en función del crédito dispuesto.

2.– Onuradun izateko galdatutako eskakizunak betetzen direla kontuan hartuta emango dira, eta dokumentazioa bete ondoren; horrez gain, ez da beharrezkoa izango eskabideen arteko alderaketarik egitea, ezta eskabideen arteko lehentasun-hurrenkera ezartzea ere.

2.– Se concederán en atención al cumplimiento de los requisitos exigidos para ser beneficiario/a, y una vez cumplimentada la documentación, sin que sea necesario establecer una comparación entre solicitudes ni la prelación entre las mismas.

3.– Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritza Zuzendaritzako langileei dagokie aurkeztutako eskabideak aztertu eta ebaluatzea, zuzendaritza hori baita laguntzen programa kudeatzen duen organoa. Eskabide horiek egoki ulertu eta ebaluatzeko, beharrezkotzat jotzen duten dokumentazio edo informazio osagarria eskatu ahal izango dute edozein unetan.

3.– Corresponderá a la Dirección de Comercio, en cuanto órgano gestor del programa subvencional, el análisis y evaluación de las solicitudes presentadas, la cual podrá requerir en cualquier momento cuanta documentación y/o información complementaria considere necesaria para su adecuada comprensión y evaluación.

9. artikulua.– Prozeduraren ebazpena, ebazteko eta jakinarazteko epeak, jakinarazteko modua eta publizitate-prozedura eta errekurtsoak.

Artículo 9.– Resolución del procedimiento, plazos para resolver y notificar, modo de notificación y, procedimiento de publicidad y recursos.

1.– Merkataritzako zuzendariak ebatziko ditu eskabideak, gehienez ere 3 hilabeteko epean, eskabidea (formulazio eskabidea zein zuzenketa eskabidea) osatu eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita, eta ebazpen arrazoitua emango du aurkeztutako dirulaguntza-eskabide bakoitzari dagokionez.

1.– La Directora de Comercio resolverá las solicitudes de forma sucesiva, en un plazo máximo de 3 meses, desde el día siguiente al de la compleción de la solicitud –bien el de formulación, bien el de subsanación–, dictando la oportuna resolución motivada respecto de cada una de las solicitudes de subvención presentadas.

2.– Ebazpenak banan-banan jakinaraziko dira, eta argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu jakinarazpen-ondorioak; hori guztia, diruz lagundutako pertsona eta entitate onuradunen eta emandako zenbatekoaren zerrenda Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea alde batera utzi gabe.

2.– Las resoluciones se comunicarán de forma individualizada, y tendrá efectos de notificación a partir del día siguiente de su notificación; todo ello, sin perjuicio de que se publique en el Boletín Oficial del País Vasco la relación de las personas y entidades beneficiarias y el importe concedido.

Ebazpenen jakinarazpen elektronikoak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko «Nire karpeta» atalaren bidez egingo dira (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta)

Las notificaciones electrónicas de las resoluciones se realizarán a través de «Mi carpeta» de la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi: https://www.euskadi.eus/micarpeta

Sei hilabete igarotzen badira ebazpenik eman eta jakinarazi gabe, pertsona edo entitate interesdunak ezetsitzat jo ahal izango du bere uzia, hargatik eragotzi gabe organo eskudunak berariazko ebazpena emateko duen betebeharra.

Transcurridos seis meses sin que se haya dictado y notificado resolución alguna, la persona o entidad interesada podrá entender desestimada su pretensión, sin perjuicio de la obligación del órgano competente de dictar resolución expresa.

3.– Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak egindako jakinarazpenaren argitalpenaren abisuak bidaliko dizkie interesdunei, eskabide-inprimakian adierazitako telefono mugikorretara eta helbide elektronikoetara SMSak edo mezu elektronikoak bidaliz. Abisu horiek ez dute izango inola ere jakinarazpen-baliorik.

3.– El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo remitirá a las personas interesadas avisos de la publicación de la notificación realizada, mediante mensajes SMS o de correo electrónico, a los teléfonos móviles y cuentas de correo electrónico facilitados en el formulario de solicitud. Dichos avisos no tendrán, en ningún caso, efectos de notificación practicada.

4.– Ebazpen horrek ez dio administrazio-bideari amaiera ematen, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio Turismo eta Kontsumoko sailburuordeari, hilabeteko epean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 122. artikuluan xedatutakoaren arabera.

4.– La Resolución que recaiga no agotará la vía administrativa, pudiendo interponerse recurso de alzada ante el Viceconsejero de Turismo y Consumo, en el plazo de un mes, según lo dispuesto en el artículo 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

10. artikulua.– Dirulaguntza ordaintzea.

Artículo 10.– Abono de la subvención.

1.– Dirulaguntza ordainketa bakarrean ordainduko da, 11.c) artikuluan adierazitako epea igarotakoan, baldin eta berariaz uko egiten bazaio.

1.– El abono de la subvención se realizará en un único pago, una vez transcurrido el plazo señalado en el artículo 11.c) si mediar renuncia expresa.

2.– Ez da inolako ordainketarik egingo erakunde onuradunak egunean ez baditu zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak, edo itzulketa-ebazpen baten ondorioz zordun bada.

2.– No se efectuará pago alguno en tanto que la entidad beneficiaria no se halle al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social o sea deudora por resolución de procedencia de reintegro.

3.– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoak emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasi den eta oraindik bideratzen ari den edozein itzultze- edo zehapen-prozedura amaitzearen baldintzapean geratuko da ordainketa.

3.– El pago quedará condicionado a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, se halle todavía en tramitación.

11. artikulua.– Entitate onuradunen betebeharrak.

Artículo 11.– Obligaciones de las entidades beneficiarias.

Pertsona eta entitate onuradunen betebeharrak izango dira azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 50.2 artikuluan eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14.1 eta 46. artikuluetan jasotakoak, eta, bereziki, honako hauek:

Son obligaciones de las personas y entidades beneficiarias las que, con carácter general, se establecen en el artículo 50.2 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, y en los artículos 14.1 y 46 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y en particular las siguientes:

a) Jardueran alta emanda egotea, eta 3.3 artikuluan adierazitako kolektibo onuradunetako baten barruan egotea gutxienez ondoz ondoko sei hilabetez, laguntza eskatzeko epea amaitu eta hurrengo egunetik aurrera.

a) Permanecer de alta en la actividad, manteniéndose dentro de alguno de los colectivos beneficiarios señalados en el artículo 3.3 durante un periodo mínimo de seis meses seguidos posteriores al día siguiente de la finalización del plazo de solicitud de la ayuda.

b) Jardueran gutxienez sei hilabetez aritzea jarraian, laguntza eskatzeko epea amaitu eta hurrengo egunetik aurrera.

b) Dedicarse a la actividad durante, al menos, seis meses seguidos posteriores al día siguiente de la finalización del plazo de solicitud de la ayuda.

c) Emandako dirulaguntza onartzea. Alde horretatik, dirulaguntza eman zaiola jakinarazten zaion egunetik hasi eta hamar eguneko epean onuradunak dirulaguntzari berariaz eta idatziz uko egiten ez badio, onartu egin duela ulertuko da.

c) Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de diez días tras la fecha de recepción de la comunicación por la que se notifica la concesión de la subvención al beneficiario, este no renuncia expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que esta queda aceptada.

d) Ekonomia Kontrolerako Bulegoari eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiari beren eginkizunetan dihardutela eskatzen duten informazioa ematea deialdi honen kargura jasotako dirulaguntzei buruz.

d) Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que le sea requerida en el ejercicio de sus funciones respecto de las subvenciones recibidas con cargo a esta convocatoria.

e) Enplegu-mailari eustea laguntza eman eta 6 hilabetez.

e) Mantenimiento del nivel del empleo durante 6 meses tras la concesión de la ayuda.

12. artikulua.– Uko egitea.

Artículo 12.– Renuncia.

1.– Merkataritzako zuzendariak, ebazpen baten bidez, berariaz onartuko du uko-egitea, eta, ordainketaren bat egin bada, itzultzeko betebeharra dagoela adieraziko du, sortutako berandutze-interesak barne; halaber, amaitutzat emango du prozedura, delako entitate onuradun horri dagokionez.

1.– La Directora de Comercio, mediante resolución, aceptará de forma expresa la renuncia y, en el caso de haberse efectuado algún pago, declarará la obligación de reintegrarlo, además de los intereses de demora aplicables en materia de subvenciones; asimismo dará por concluido el procedimiento en lo que a esa entidad beneficiaria se refiera.

2.– Ez da onartuko erakunde interesdunari deialdiaren esparruan hasitako prozedura baten berri eman ondoren (ez-betetzea adierazteko prozedura bat edo zehapen-prozedura bat) aurkeztutako ukoa. Prozedura horrek aurrera jarraituko du ebazpena eman arte.

2.– No se admitirá la renuncia presentada tras haber sido notificado a la entidad interesada el inicio de un procedimiento declarativo de incumplimiento o sancionador iniciado en el marco de la convocatoria, que continuará hasta su resolución.

13. artikulua.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.

Artículo 13.– Modificación y alteración de las condiciones de la subvención.

1.– Dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzak aldatzen badira, emandako dirulaguntza aldatu ahal izango da, betiere deialdi honetan onuradun izateko ezarritako gutxieneko eskakizunak betetzen badira. Horretarako, Merkataritzako zuzendariak aldatzeko ebazpena emango du, zeinetan emandako dirulaguntzen zenbatekoak doituko baitira, alderdi interesdunei entzun ondoren.

1.– Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención podrá dar lugar a la modificación de la subvención concedida, salvaguardando los requisitos mínimos establecidos en esta convocatoria para ser beneficiario/a. A estos efectos, la Directora de Comercio dictará la oportuna resolución de modificación, en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas, previo trámite de audiencia a las partes interesadas.

2.– Baldintzak aldatzearen ondorioz dirulaguntza osoa edo zati bat itzuli behar bada, itzultzeko prozedura hasiko da, sortutako berandutze-interes eta guzti.

2.– En el supuesto de que de la alteración de las condiciones pudiera derivarse la devolución de la totalidad o parte de la subvención concedida, se iniciará el correspondiente procedimiento de reintegro, con los intereses de demora en materia de subvenciones que correspondan.

14. artikulua.– Bestelako laguntzekiko bateragarritasuna.

Artículo 14.– Compatibilidad con otras ayudas.

1.– Agindu honen babespean lortutako laguntzak bateragarriak izango dira beste administrazio publiko batzuetatik edo entitate pribatuetatik jasotako beste edozein dirulaguntza, laguntza, diru-sarrera edo baliabiderekin, betiere gainfinantzaketarik ez badago.

1.– Las ayudas obtenidas al amparo de la presente Orden serán compatibles con cualquier otra subvención, ayuda, ingreso o recurso procedente de otras Administraciones públicas, y/o por entidades privadas, para la misma finalidad, siempre y cuando no exista sobrefinanciación.

2.– Agindu honetan ezarritako laguntzek errespetatu egingo dituzte Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak Europar Batasunaren laguntzei aplikatzeari buruzko 2013ko abenduaren 18ko Batzordearen 1407/2013 (EE) Erregelamenduan ezarritako «minimis» arauak, bai eta Europar Batasunaren esparruan horretarako emandako beste jarraibide edo xedapen batzuk ere.

2.– Las ayudas establecidas en la presente Orden, respetarán las reglas de «minimis» establecidas en el Reglamento CE n.º 1407/2013 de la Comisión, de 18 de diciembre de 2013, relativo a la aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea a las ayudas de «minimis», u otras directrices o disposiciones emanadas al efecto en el marco de la Unión Europea.

15. artikulua.– Ikuskapena.

Artículo 15.– Inspección.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak egoki iritzitako ikuskaritza eta egiaztapen guztiak egin ahal izango ditu, dirulaguntza-deialdi honetako baldintzak betetzen diren hobeto ezagutzeko, eta entitate onuradunek eskatzen zaien informazio osagarri guztia aurkeztu beharko dute, hargatik eragotzi gabe Eusko Jaurlaritzaren Ekonomia eta Ogasun Saileko Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak egin dezaketen kontrola, betiere beren eginkizunak egikarituz, jasotako laguntzei dagokienez.

El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo podrá realizar las inspecciones y comprobaciones que estime oportunas, para la mejor toma en conocimiento de las condiciones de esta convocatoria de subvenciones, debiendo aportar las entidades beneficiarias cuanta información complementaria les sea solicitada, todo ello sin perjuicio del control que realice la Oficina de Control Económico del Departamento de Economía y Hacienda del Gobierno Vasco y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en el ejercicio de sus funciones respecto a las ayudas percibidas.

16. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 16.– Incumplimientos.

1.– Entitate onuraduna Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 53. artikuluan edo Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legearen 37. artikuluan aurreikusitako egoeraren batean badago, Merkataritzako zuzendariak, ez-betetzeari buruzko espedientea egin ondoren –non entitate interesdunari entzungo zaion– adieraziko du, ebazpen bidez, erabat edo zati batean galdu duela dirulaguntza eskuratzeko eskubidea, eta, hala badagokio, aginduko du Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzul diezazkiola jasotako zenbatekoak, osorik edo zati batean, ez-betetzearen graduarekiko proportzioan, bai eta dirulaguntzen arloan aplikatzekoak diren berandutze-interesak ere, hala baitiote Euskal Herriko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuak, eta, diru-itzulketa partzialari dagokionez, 38/2003 Legearen 37. artikuluan zehazten duenaren arabera. Zenbateko horiek diru-sarrera publikotzat hartuko dira, dagozkien legezko ondorioetarako.

1.– En los casos en que la entidad beneficiaria incurriera en alguno de los supuestos previstos en el artículo 53 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco; y en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, la Directora de Comercio, previo expediente de incumplimiento, en el que se dará audiencia a la interesada, declarará, mediante Resolución, la pérdida del derecho total o parcial a la subvención y, en su caso, la obligación de reintegrar total o parcialmente, proporcionalmente al grado de incumplimiento detectado, a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que hubiese percibido, así como los intereses de demora aplicables en materia de subvenciones, de conformidad y en los términos establecidos en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre y en el caso de reintegro parcial según lo establecido en el mencionado artículo 37 de la Ley 38/2003. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a los efectos legales pertinentes.

2.– Ez-betetzearen espediente hori elektronikoki izapidetuko da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoaren bidez (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta), salbu eta interesdunak legitimoki beste bide bat eskatzen badu.

2.– Dicho expediente de incumplimiento, se tramitará electrónicamente a través de la Sede Electrónica de la Administración Publica de la Comunidad Autónoma de Euskadi: https://www.euskadi.eus/micarpeta salvo que el interesado legítimamente inste otro cauce.

17. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 17.– Datos de carácter personal.

1.– Eskatzaileen datu pertsonalak «Merkataritza-arloko laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran sartu eta tratatuko dira, https://www.euskadi.eus/rgpd/1112902 helbidean jasotakoaren arabera.

1.– Los datos de carácter personal de las y los solicitantes serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada «Ayudas y subvenciones en materia de comercio» tal como se recoge en la siguiente dirección https://www.euskadi.eus/rgpd/1112902

2.– Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritza Zuzendaritza da dirulaguntza-programa honen izapideetatik eratorritako datu pertsonalak tratatzeaz arduratzen den organoa.

2.– Es la Dirección de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo el órgano responsable del tratamiento de los datos personales derivados de los trámites de este programa subvencional.

3.– Datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa.

3.– El tratamiento de los datos personales se llevará a cabo según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos.

18. artikulua.– Dirulaguntzen arloan aplikatu beharreko araubide juridikoa.

Artículo 18.– Normativa subvencional de aplicación.

Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean jasotako oinarrizko araudian eta hura garatzen duen erregelamenduan (uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren bidez onartua) aurreikusitako dirulaguntzen araubide juridikoa aplikatu behar zaio laguntza-programa honi. Horrek ez du galaraziko hauetan xedatutakoa: Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren VI. titulua eta VII. tituluko III. kapitulua (testu bategin hori azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartu zen), eta Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren dirulaguntzen bermeei eta itzulketei buruzko araubide orokorra arautzen duen eta kudeaketan parte hartzen duten entitate laguntzaileen eskakizunak, araubidea eta betebeharrak ezartzen dituen abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua.

A este programa de ayudas le resulta de aplicación el régimen jurídico subvencional previsto en la normativa básica contenida en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y en el reglamento que la desarrolla, aprobado mediante Real Decreto 887/2006, de 21 de julio. Sin perjuicio de lo dispuesto en el Título VI y en el Capítulo III del Título VII del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y se establecen los requisitos, régimen y obligaciones de las Entidades colaboradoras que participan en su gestión.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, haren aurka, berraztertze-errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean, edo, zuzenean, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko ekainaren 21a.

En Vitoria-Gasteiz, a 21 de junio de 2022.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

El Consejero de Turismo, Comercio y Consumo,

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.

I. ERANSKINA
ANEXO I
DIRUZ LAGUN DAITEZKEEN EKONOMIA-JARDUEREN GAINEKO ZERGAREN EPIGRAFEAK
EPÍGRAFES DEL IMPUESTO SOBRE ACTIVIDADES ECONÓMICAS SUBVENCIONABLES
651. taldea. Ehungintza-gaien, jantzigintza-gaien, zapaten, larruen eta larrugintza-gaien txikizkako merkataritza.
Grupo 651. Comercio al por menor de productos textiles, confección, calzado, pieles y artículos de cuero.

651.1 epigrafea.– Etxerako ehungintza-gaien eta jantzi-gaien, alfonbren nahiz antzekoen eta tapizgintza-gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.1.– Comercio al por menor de productos textiles, confecciones para el hogar, alfombras y similares y artículos de tapicería.

651.2 epigrafea.– Gorputzerako nahiz bururako mota guztietako jantzien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.2.– Comercio al por menor de toda clase de prendas para el vestido y tocado.

651.3 epigrafea.– Lentzeriaren eta kortseteriaren txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.3.– Comercio al por menor de lencería y corsetería.

651.4 epigrafea.– Mertzeriako eta paketeriako gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.4.– Comercio al por menor de artículos de mercería y paquetería.

651.5 epigrafea.– Jantzi berezien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.5.– Comercio al por menor de prendas especiales.

651.6 epigrafea.– Zapaten, larruzko produktuen eta imitaziozkoen nahiz ordezko ekoizkinen, gerrikoen, diru-zorroen, poltsen, maleten eta, oro har, bidaiatzeko gauzen txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.6.– Comercio al por menor de calzado, artículos de piel e imitación o productos sustitutivos, cinturones, carteras, bolsos, maletas y artículos de viaje en general.

651.7 epigrafea.– Larrukigintzako jantzien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 651.7.– Comercio al por menor de confecciones de peletería.

652. taldea. Drogeriako eta garbiketako gaien txikizkako merkataritza; mota guztietako lurrinena eta kosmetikoena; eta, oro har, kimikako ekoizkinena.
Grupo 652. Comercio al por menor de artículos de droguería y limpieza; perfumería y cosméticos de todas clases; y de productos químicos en general.

652.2 epigrafea.– Drogeriako, lurringintzako eta kosmetikako produktuen, garbiketako gaien, pinturen, bernizen, disolbatzaileen, paperen eta dekoraziorako beste ekoizkin batzuen eta kimikako ekoizkinen txikizkako merkataritza.

Epígrafe 652.2.– Comercio al por menor de productos de droguería, perfumería y cosmética, limpieza, pinturas, barnices, disolventes, papeles y otros productos para la decoración y de productos químicos.

652.3 epigrafea.– Lurringintzako eta kosmetikako ekoizkinen eta norbere higienerako eta garbiketarako gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 652.3.– Comercio al por menor de productos de perfumería y cosmética, y de artículos para la higiene y el aseo personal.

653. taldea. Etxeko ekipamenduen eta eraikuntzarako gaien txikizkako merkataritza.
Grupo 653. Comercio al por menor de artículos para el equipamiento del hogar y la construcción.

653.1 epigrafea.– Altzarien txikizkako merkataritza (bulegokoak ezik).

Epígrafe 653.1.– Comercio al por menor de muebles (excepto los de oficina).

653.2 epigrafea.– Material eta aparatu elektrikoen, elektronikoen eta etxetresna elektrikoen, argindarraz besteko energia mota batez eragiten diren etxeko bestelako aparatuen eta sukaldeko altzarien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 653.2.– Comercio al por menor de material y aparatos eléctricos, electrónicos, electrodomésticos y otros aparatos de uso doméstico accionados por otro tipo de energía distinta de la eléctrica, así como de muebles de cocina.

653.3 epigrafea.– Etxeko hornidurarako, burdindegiko, apaindurako, oparitarako edo erakartzeko gaien txikizkako merkataritza (erakartzeko gaiak, imitaziozko bitxiak eta etxetresna elektriko txikiak barne).

Epígrafe 653.3.– Comercio al por menor de artículos de menaje, ferretería, adorno, regalo o reclamo (incluyendo bisutería y pequeños electrodomésticos).

653.4 epigrafea.– Eraikuntzako materialen eta saneamenduko gaien eta altzarien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 653.4.– Comercio al por menor de materiales de construcción y de artículos y mobiliario de saneamiento.

653.5 epigrafea.– Ateen, leihoen eta pertsianen, molduren eta markoen, oholtzen eta parket-mosaikoen, saski- eta kortxo-gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 653.5.– Comercio al por menor de puertas, ventanas y persianas, molduras y marcos, tarimas y parquet-mosaico, cestería y artículos del corcho.

653.6 epigrafea.– Brikolajeko gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 653.6.– Comercio al por menor de artículos de bricolaje.

653.9 epigrafea.– Bestelako ataletan bildu ez diren etxeko ekipamendurako gaien txikizkako merkataritza.

Epígrafe 653.9.– Comercio al por menor de otros artículos para el equipamiento del hogar NCOP.

97. taldea. Zerbitzu pertsonalak.
Grupo 97. Servicios personales.

975. epigrafea.– Markogintza-zerbitzuak.

Epígrafe 975.– Servicios de enmarcación.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental