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Boletin Oficial del País Vasco

120. zk., 2022ko ekainaren 22a, asteazkena

N.º 120, miércoles 22 de junio de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2834
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EBAZPENA, 2022ko maiatzaren 12koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Ermuko (Bizkaia) 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 12 de mayo de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación puntual del plan parcial del sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ermuko Udalak, 2022ko otsailaren 14an, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan eskabide bat aurkeztu zuen, hasiera emateko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari honako plan honen gainean: Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntuala (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 14 de febrero de 2022, el Ayuntamiento de Ermua completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua (en adelante, el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 46. artikulua aplikatuta, 2022ko martxoaren 8an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidearen hasieraren berri eman zitzaion Ermuko Udalari.

En aplicación del artículo 46 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, con fecha 8 de marzo de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Ermua el inicio del trámite.

Espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Erantzuteko legezko epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluari jarraituz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira nahitaez ingurumenean eragin esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handia bermatzeko eta ingurumen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta betetzen dituela indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean efektu esanguratsuak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partziala behin betiko onartu zen 2004ko otsailaren 24ko Foru Aginduaren bidez. Gero, haren aldaketa puntual bat idatzi zen, 2016ko ekainean testu bategin bihurtu zena. Orain huraxe aldatu nahi da 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualarekin.

El Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» del municipio de Ermua fue aprobado definitivamente mediante Orden Foral el 24 de febrero de 2004. Posteriormente se redactó una modificación puntual del mismo, resultando un texto refundido de junio de 2016, que es el que se pretende modificar por la Modificación puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo».

02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektorea hirigunearen mendebaldean dago, San Pelayo gainetik Ongarai baserriraino, eta mendebalderantz. Horrenbestez, Beti-Ondoko muinoen zati handi bat eta Mallamendi mendi-hegalen zati bat hartzen ditu. Gaur egun, sektorearen zati bat garatuta dago, eta haren urbanizazio nagusia gauzatuta dago.

El sector SSU.02 «Betiondo» se encuentra al oeste del casco urbano, por encima de San Pelayo hasta el caserío Ongarai y hacia el oeste. Ocupa por tanto gran parte de las lomas de Beti-Ondo y parte de las faldas del monte Mallamendi. Actualmente, una parte del sector se encuentra desarrollado, y la urbanización principal del mismo se encuentra ejecutada.

Sektoreko 43. lurzatiaren zati batean zuzkidura-bizitokiak egitea da aldaketa puntualaren xedea; lurzatiak 15.688 m2-ko azalera du, eta indarrean dagoen araudian kirolerako komunitate-ekipamendura dago bideratuta. Horretarako, 43. lurzatia bereiziko da; horrenbestez, bi lurzati berri zehaztuko dira (45. eta 46. lurzatiak) sektorearen mendebaldeko eremuan, eta horietan kokatuko dira zuzkidura-bizitokietarako bi eraikinak.

La Modificación del Plan tiene por objeto la inclusión de alojamientos dotacionales en parte de la parcela 43 del sector; parcela de 15.688 m2 de superficie, que en la normativa vigente se destina exclusivamente a equipamiento comunitario deportivo. Para ello, se segrega la parcela 43 de modo que se delimitan dos nuevas parcelas (parcelas 45 y 46) en la zona oeste del sector en las que albergar las dos construcciones destinadas a alojamientos dotacionales.

Lurzati berriek (45. eta 46. lurzatiak) 3.951,61 m2-ko azalera dute guztira (1.990,52 m2 eta 1.961,09 m2, hurrenez hurren). Lurzati bakoitzean eraikin bat eraikitzea aurreikusten da, eta horietako bakoitzak sotoko solairua, beheko solairua eta hiru goi-solairu (S+BS+3) izango ditu. Bi lurzatiek 2.800 m2t-ko eraikigarritasuna izango dute sestra gainean, eta, sestra azpian, berriz, 1.990,52 m2t-koa izango du 45. lurzatiak eta 1.960 m2t-koa 46. lurzatiak.

Las nuevas parcelas 45 y 46 suponen una superficie de 3.951,61 m2 (1.990,52 m2 y 1.961,09 m2 respectivamente). En cada parcela se prevé la construcción de un edificio con un perfil de planta sótano, planta baja y tres plantas altas (S+PB+3). La edificabilidad sobre rasante en ambas parcelas será de 2.800 m2t y bajo rasante de 1.990,52 m2t para la parcela 45 y 1.960 m2t para la parcela 46.

43. lurzatiaren kasuan, azalera bakarrik aldatuko da (12.622 m2), eta, beraz, ez da aldatuko gehieneko eraikigarritasuna (2.000 m2t sestra gainean eta 1.000 m2t sestra azpian), ezta gainerako hirigintza-parametroak ere.

La parcela 43 únicamente verá modificada su superficie (12.622 m2), no modificándose la edificabilidad máxima (2.000 m2t sobre rasante y 1.000 m2t bajo rasante) ni el resto de los parámetros urbanísticos.

Bestalde, 43. lurzatiaren mendebaldeko perimetroan (45. lurzati berria) bidea berriz dimentsionatzea aurreikusten da; horrela, bada, sekzioa handituko da oinezkoek eta ibilgailuek batera erabiltzeko bide-izaera izan dezan. Horrela, ibilgailuek planteatu diren lurzati berrietara sartu ahal izango dute, plan partzialak planteatutako espazio libreak aldatu edo sakrifikatu gabe.

Por otro lado, se contempla el redimensionado del camino en el perímetro oeste de la parcela 43 (nueva parcela 45), ampliando su sección para darle un carácter de vial de coexistencia entre peatón y vehículo, permitiendo el acceso de vehículos a las nuevas parcelas planteadas, sin modificar ni sacrificar los espacios libres planteados desde el Plan Parcial.

45. eta 46. lurzatiak kasuan kasuko urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuen bidez garatuko dira.

Las parcelas 45 y 46 se desarrollarán a través de los correspondientes proyectos de urbanización y edificación.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion edo ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak beste plan edo programa batzuetan duen eragina, hierarkizatuta daudenetan barne: Planak «Betiondo» sektoreko 43. lurzatia bereizten du, eta bi lurzati berri (45. eta 46. lurzatiak) zehazten ditu. Lurzati horietan, zuzkidura-bizitokietarako bi eraikuntza aurreikusten dira, indarrean dagoen araudian kirolerako komunitate-ekipamendura bideratuta egon arren. Planak dagoeneko aldatuta dagoen lurzoru urbanizagarriari eragiten dio. Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu bateraezintasunik plangintza hierarkikoki nagusiarekiko.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan se segrega la parcela 43 del sector SSU.02 «Betiondo» delimitando dos nuevas parcelas (parcelas 45 y 46) en las que se plantean dos construcciones destinadas a alojamientos dotacionales frente al uso de equipamiento comunitario deportivo establecido en la normativa vigente. El Plan afecta a suelo urbanizable ya alterado. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Plana egokia den ingurumen-alderdiak barne hartzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak barne hartzeko; izan ere, etorkizuneko eraikinak bateragarriak dira baliabideen (ura, energia, etab.) kontsumo efizienteagoa sustatzeko neurriak hartzearekin. Ez dakar artifizializatu gabeko lurzorurik okupatzea, lehendik urbanizatuta dagoen eremu batean jardungo baita.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible en la medida en que las futuras edificaciones son compatibles con la incorporación de medidas encaminadas a potenciar un consumo de recursos (agua, energía, etc.) más eficiente. El Plan no supone la ocupación de nuevo suelo no artificializado, ya que se actuará en un ámbito ya urbanizado.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: aurreko puntuetan adierazitakoari jarraituz eta aintzat hartuta bai eremuaren ingurumen-ezaugarriak bai Planaren irismena, ez da hauteman Plana gauzatuz gero ingurumen-arazo esanguratsurik egongo litzatekeenik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ibilguen zaintzari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira eremuarekin lotutako jarduketak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: atendiendo a lo expuesto en los puntos anteriores y considerando las características ambientales del ámbito y el alcance del Plan, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, protección de cauces, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektorea Ermuko hirigunearen mendebaldean dago, lurzoru urbanizagarrian, Beti-Ondo muinoetan eta Mallamendiko iparraldeko mende-hegalen zati batean, Mallabiko udalerriarekin muga eginez. Plan partzialaren aldaketaren xede den sektoreko 43. lurzatiak 15.688 m2-ko lurzoru urbanizagarria du 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektorearen barruan, Beti-Ondo kirol-ekipamenduen multzoaren mendebaldean. Zuzkidura-bizitokiak eraikitzera bideratuta dauden 45. eta 46. lurzati berriek 3.951,61 m2-ko azalera dute guztira.

El sector SSU.02 «Betiondo» se localiza en una superficie de suelo urbanizable situado al oeste del casco urbano del municipio de Ermua, en las lomas de Beti-Ondo y parte de las faldas norte de Mallamendi, en el límite con el municipio de Mallabia. La parcela 43 del sector, objeto de la Modificación del Plan Parcial, abarca una superficie de 15.688 m2 de suelo urbanizable dentro del sector SSU.02 «Betiondo», ubicado al oeste del conjunto de equipamientos deportivos de Beti-Ondo. Las nuevas parcelas 45 y 46, destinadas a la construcción de alojamientos dotacionales, suponen una superficie total de 3.951,61 m2.

Gaur egun, eraiki gabe dagoen orube bat da 43. lurzatia. Ekialdeko erdialdean, lurzorua zolatuta dago, eta bertan, aparkaleku publiko bat dago. Bestalde, mendebaldeko erdialdean –bertan kokatuko dira 45. eta 46. lurzati berriak– lurzorua eraldatuta eta landarez estalita dago (batez ere sahatsak, lizarrak, laharrak, haritz aleren bat, intsignis pinua eta espezie aloktono inbaditzaileak, hala nola Robinia pseudoacacia eta Buddleja davidii espezieak).

Actualmente, la parcela 43, se trata de un solar sin edificar. En la mitad este, el suelo se encuentra ocupado por una superficie pavimentada sobre la que se sitúa un aparcamiento público; mientras que, en la mitad oeste, donde se ubicarán las nuevas parcelas 45 y 46, el suelo está alterado y cubierto por vegetación, principalmente sauces, fresnos, zarzas, algún pie de roble, pino insigne y especies alóctonas invasoras como Robinia pseudoacacia y Buddleja davidii.

Eremua Debako Unitate Hidrologikoaren gainean dago, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoko Euskal Autonomia Erkidegoko Barne Arroen eremuan. Eremuaren iparraldeko mugatik gertu, 60 metro ingurura eta BI-2301 errepidearekiko paraleloan, Deba ibaiaren Ego ibaiadarra igarotzen da mendebaldetik ekialdera. Horrenbestez, eremua Ego ibaiaren zaintza-eremuan dago.

El área se sitúa sobre la Unidad Hidrológica del Deba, perteneciente al ámbito de Cuencas Internas del País Vasco de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Cerca del límite norte del ámbito, a aproximadamente 60 metros, paralelo a la carretera BI-2301 discurre en dirección oeste-este el río Ego, afluente del río Deba. El ámbito, por tanto, queda dentro de la zona de policía del río Ego.

Eremua Bizkaiko Sinklinorioaren (ES017MSBT017.005) ur-masaren gainean dago, eta ez da identifikatu interes hidrogeologikoko eremurik.

El ámbito se asienta sobre la masa de agua subterránea Sinclinorio de Bizkaia (ES017MSBT017.005), no identificándose zonas de interés hidrogeológico.

Eremuaren iparraldetik igarotzen den tartean, Ego ibaia «Hobetu beharreko tarte» gisa identifikatzen da bisoi europarrarentzat, eta Bizkaiko Lurralde Historikoan bisoi europarra, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), Kudeatzeko Plana onesten duen ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuan ezartzen denarekin bat etorriz, galzorian dagoen eta babesteko neurri bereziak behar dituen espeziea baita.

El río Ego, a su paso por el norte del ámbito se identifica como «Tramo a mejorar» para el visón europeo, de acuerdo con el Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, por el que se aprueba el Plan de Gestión del Visón Europeo, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), en el Territorio Histórico de Bizkaia, como especie en peligro de extinción y cuya protección exige medidas específicas.

Jarduketaren xede-eremuak ez du ingurumen-arrisku nabarmenik. Planaren eremua akuiferoak kutsatzeko oso arrisku txikikoa da. Era berean, ez dago kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lurzatietako ezeinetan. Ez dago uholde-arriskurik, ezta higadura-arriskurik ere.

El área objeto de actuación no presenta riesgos ambientales destacables. El ámbito del Plan se localiza sobre una zona de muy baja vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos. Tampoco coincide con parcelas incluidas en el inventario de suelos que han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo. No presenta riesgos derivados de la inundabilidad, ni riesgos de erosión.

Zaratari dagokionez, eremuko soinu-foku nagusia inguruko errepideetako eta hiri-kaleetako ibilgailuen zirkulazioa da, bereziki BI-2301 errepidea, eremuaren iparraldetik igarotzen dena. Lurzati berrietan (45. eta 46. lurzatietan) proposatutako eraikinak errepide horren zortasun-eremu akustikotik kanpo daude, Bizkaiko Foru Aldundiaren zarata-mapa estrategikoekin bat etorriz. Aurkeztutako inpaktu akustikoaren azterketaren arabera, gaur egungo egoeran eremuko maila akustikoak 60 dBA baino txikiagoak dira eguneko eta arratsaldeko aldian, eta 50 dBA baino txikiagoak gaueko aldian.

En relación con el ruido, el principal foco emisor del ámbito es el tráfico rodado de las carreteras y calles urbanas del entorno, especialmente la carretera BI-2301 que discurre al norte del ámbito. Las edificaciones propuestas en las nuevas parcelas 45 y 46 quedan fuera de la Zona de Servidumbre Acústica de la citada carretera, de acuerdo con los mapas estratégicos de ruido de la Diputación Foral de Bizkaia. De acuerdo con el estudio de impacto acústico presentado, en situación actual los niveles acústicos en el ámbito se sitúan por debajo de los 60 dB(A) en el periodo día y tarde y de los 50 dB(A) en el periodo noche.

Eremuan ez dago ez naturagune babesturik, ez korridore ekologikorik, ez interes geologikoko lekurik. Halaber, ez dago jasota ezein katalogotan (EAEko naturagune garrantzitsuen katalogo irekian, LAGetako natura-intereseko guneen zerrendan), ezta Plan Hidrologikoko Gune Babestuen Erregistroan ere. Eremuan ez dago kultura-ondareko elementurik.

En el ámbito no se localizan espacios naturales protegidos, corredores ecológicos, ni lugares de interés geológico. Tampoco coincide con espacios de otros catálogos (catálogo abierto de espacios naturales relevantes de la CAPV, ni en el listado de áreas de interés naturalístico de las DOT) ni con elementos del Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico. No existe ningún elemento de Patrimonio cultural.

Planaren aldaketa garatzeak izan ditzakeen ondorioak 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko 45. eta 46. lurzati berrietako eraikuntza-obrekin eta eremua urbanizatzeko egingo diren obrekin lotutakoak izango dira. Horrenbestez, hauek lirateke inpaktuak: landaredia moztu eta kentzea, lur-mugimenduak, hondakinak sortzea, makineriaren joan-etorriak, isurketak, zaratak eta abar. Horiek eragina izan dezakete landaredia autoktonoan, eta, isurketengatik, lurrazaleko uretan eta lurzoruetan. Herritarrei ere eragozpenak eragin diezazkiekete hirigunetik gertuko emisio atmosferikoek eta akustikoek eta abarrek. Alde horretatik, indarrean dagoen legeria eta, bereziki, natura-ondareari, ibilguen zaintzari, zaratari, hondakinei eta isurketei buruzkoak betetzen badira, eraginak txikiak izango dira, eta, oro har, aldi baterakoak, itzulgarriak eta lehengoratzeko modukoak.

Los posibles efectos derivados del desarrollo de la Modificación del Plan están ligados a la ejecución de las obras de edificación en las nuevas parcelas 45 y 46 del sector SSU.02 «Betiondo» y a las obras de urbanización. En este sentido, los posibles impactos derivarán de la tala y desbroce de vegetación, movimientos de tierras, generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones a ejemplares de vegetación autóctona, a las aguas superficiales y suelos por vertidos, y molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., cerca del entorno urbano. En este sentido, se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y en especial la relativa al patrimonio natural, protección de cauces, ruido, residuos y vertidos, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Ustiapen-fasean, inpaktu posibleak eraikin berrietarako lanetan baliabideak kontsumitzea eta hondakinak sortzea izango dira, baita eremuko zaratak ere.

En fase de explotación, los posibles impactos se derivan del consumo de recursos y generación de residuos en las nuevas edificaciones, así como de la situación acústica del ámbito.

Zentzu horretan, «Ermuko (Bizkaia) 02. Betiondo 43. lurzatiaren lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualaren inpaktu-azterketa akustikoaren» arabera, kanpoko zarata-maila eta 45. eta 46. lurzatietan proiektatutako eraikinen fatxadetako zarata-mailak 60 dB(A) baino txikiagoak dira egunez eta arratsaldez, eta 50 dBA baino txikiagoak gauez. Horrenbestez, ez dira gainditzen indarrean dagoen araudian ezarritako kalitate akustikoko helburuak.

En este sentido, de acuerdo con el «Estudio de Impacto Acústico de la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 Betiondo P43 de Ermua (Bizkaia)», los niveles acústicos tanto en ruido exterior como en las fachadas de los edificios proyectados en las parcelas 45 y 46 quedan por debajo de los 60 dB(A) en periodo día y tarde y de los 50 dB(A) en periodo noche, por lo que no se superan los objetivos de calidad acústica establecidos en la normativa vigente en materia.

Indarrean dagoen antolamenduan aurreikusitako egoera kontuan hartuta baloratu behar dira ingurumen-ondorioak. Zentzu horretan, indarrean dagoen plan partzialak kirol-ekipamendurako gordetzen du 45. eta 46. lurzati berriei dagokien eremua. Planaren aldaketak eremuko hirigintza-eraikigarritasuna handitzen du, bi lurzati berriek 5.600 m2t-ko eraikigarritasuna baitute sestra gainean, eta 1.990,52 m2t-koa sestra azpian; beraz, horrek lur-mugimenduen bolumena areagotuko du, baita eragindako kalteak ere. Bestalde, hirigintza-garapena trinkotzea eragin positibotzat jotzen da, lurzorua modu arrazionalagoan erabiltzen delako eta baliabideen kontsumoko sistema efizienteak (ura, energia, etab.) ezartzeko aukera handiagoa ematen duelako.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente. En este sentido, el Plan Parcial vigente reserva la zona correspondiente a las nuevas parcelas 45 y 46 para uso de equipamiento deportivo. La presente Modificación del Plan aumenta la edificabilidad urbanística del ámbito, al dotar las nuevas dos parcelas con una edificabilidad total de 5.600 m2t sobre rasante y 1.990,52 m2t bajo rasante, lo que supondrá un aumento del volumen de movimiento de tierras y, en consecuencia, de los impactos derivados de ellas. Por otro lado, la densificación de un desarrollo urbanístico se considera un efecto positivo, debido a que supone un uso más racional del suelo y mayor posibilidad de implantar sistemas eficientes relativos al consumo de recursos (agua, energía, etc.).

Aurrekoaren ondorioz, eremuaren egungo egoera, Planak egiten duen antolamendu-proposamena eta dagozkion neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileen aplikazioa kontuan hartuta, ez da espero jarduketa horiek eragin esanguratsurik izango dutenik ingurumenean, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean xedatutakoari jarraituz, baldin eta eragin-eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduketak segurtasunari eta osasunari, lurzoru kutsatuei, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira, besteak beste.

En consecuencia con lo anterior, considerando la situación actual del ámbito, la propuesta de ordenación que plantea el Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras pertinentes, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, suelos contaminados, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko plan partzialaren aldaketa puntualari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dakion, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Aplikatu beharreko neurrien artean, plana garatzeko proiektu eta jarduketetatik eratorritakoak nabarmentzen dira. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

Ibilguak babesteko neurriak.

Medidas relativas a la protección de cauces.

Ingurune hidrikoa babesteari dagokionez, sortzen diren solido esekien edo arrastatze edo jariatze bidezko kutsatzaileen ekarpenaren ondoriozko zeharkako afekzioak eragotziko dira, eta, hala badagokio, kalteak eragozteko neurriak proposatuko dira, adibidez: hesi fisikoak jartzea.

Respecto a la protección del medio hídrico, se evitarán las afecciones indirectas derivadas del aporte de sólidos en suspensión o contaminantes por arrastre o escorrentías que pudiesen generarse y en su caso, proponiendo medidas como colocar barreras físicas que eviten la afección.

Ibilguen zaintza-eremuan edozein obra edo lan egin aurretik, arroaz arduratzen den organismoaren administrazio-baimena eskuratu beharko da. Baimen horrek ez du loturarik izango Administrazio Publikoetako beste organo batzuek eman beharrekoekin (Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren 9.4 artikulua; apirilaren 11ko 849/1986 Errege Dekretuaren bidez onartu zen, eta urtarrilaren 11ko 9/2008 EDren bidez aldatu).

La ejecución de cualquier obra o trabajo en la zona de policía de cauces precisará autorización administrativa previa del Organismo de cuenca. Esta autorización será independiente de cualquier otra que haya de ser otorgada por los distintos órganos de las Administraciones Públicas (artículo 9.4 del Reglamento del Dominio Público Hidráulico, aprobado por Real Decreto 849/1986, de 11 de abril, modificado por RD 9/2008, de 11 de enero).

Paisaiaren eta ekologiaren integraziorako neurriak.

Medidas relativas a la integración paisajística y ecológica.

Oro har, landare- eta lore-estaldura lehengoratzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, eta jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira jarduera horietan, horrela espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, kontuan hartuko dira «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak (Udalsarea 21 - Argitalpenak - Udalsarea 21 Koadernoa, 20b). Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua, Ihobek argitaratua, proposamenaren ingurumen-integrazioa ahalik eta handiena izan dadin.

En general, las labores de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles» (Udalsarea 21 - Publicaciones - Cuaderno Udalsarea 21 n.º 20b. Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles.) editado por Ihobe, de modo que se maximice la integración ambiental de la propuesta.

Era berean, Plan Bereziak urbanizazio-proiektuan espezie inbaditzaileak kontrolatzeko neurriak sartzeko beharra jaso beharko du, bai Robinia pseudoacacia eta Buddleja davidii espezieen hondakinak tratatzeko, bai eremuan egon daitezkeen beste espezie inbaditzaile batzuk tratatzeko. Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

Asimismo, el Plan Especial deberá incluir la necesidad de que el proyecto de urbanización incorpore medidas de control de especies invasoras, tanto para el tratamiento de los restos de Robinia pseudoacacia y Buddleja davidii, así como para otras especies invasoras que pudieran encontrarse en el ámbito. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

Beste neurri prebentibo eta zuzentzaile batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras.

Aurretik adierazitakoari kalterik egin gabe, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Besteak beste, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira Planetik eratorritako obrak egikaritzeko:

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, ur-isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako operazio osagarriak ere, proiektua egikaritzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio eremuak, makinak gordetzeko guneak, lan-txabolak, landare-lurra eta obrako materialak eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak proiektatzerakoan, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpidea izango da kontuan.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

– Hondakinen sorkuntza eta kudeaketa: Ekonomia zirkularrerako hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketakoak, ebakiak, bilgarriak, eta errefuseko nahiz garbiketa-kanpainetako materialak.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos, embalajes, materias primas de rechazo y de la campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikitze- eta eraispen-jardueren ondorioz sortutako hondakinak eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko den otsailaren 1eko 105/2008 Errege Dekretuan eta eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko den ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan aurreikusitakoa betez kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo previsto en el Real Decreto 105/2008, de 1 de febrero, por el que se regula la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición y en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición.

Zabortegira bidali beharreko hondakinak Hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea arautzen duen uztailaren 7ko 646/2000 Errege Dekretuan eta Hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea eta betegarriak egikaritzea arautzen duen otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan xedatutakoaren arabera ere kudeatuko dira.

Los residuos con destino a vertedero se gestionarán además de acuerdo con el Real Decreto 646/2000, de 7 de julio, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero, y con el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos.

Jarduerako soberakinak betelanak egiteko erabiltzen badira, aipatutako otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan ezarritako baldintzak bete beharko dira. Betelanak jalkitzeko, kutsatzaile-edukia A ebaluazioko balio adierazleetan (EBA-A) ezarritako baloreen azpitik duten materialak bakarrik baimenduko dira. Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen III. eranskinean daude jasota adierazle horiek.

Los rellenos a los que se pudieran destinar los materiales sobrantes de la actividad deberán cumplir las condiciones señaladas en el citado Decreto 49/2009, de 24 de febrero. Únicamente se permitirá la deposición en rellenos de materiales con contenidos en contaminantes por debajo de los valores indicativos de evaluación VIE-A, recogidos en el Anexo III de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Ermuko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Ermua y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Obrek dirauten artean, zorrotz kontrolatuko dira ibilgailuak igaro ondoko garbiketa-lanak, bai obrek eragina duten ingurunean, bai obrak egiteko eremuetara sartzeko lekuetan. Ureztapen- eta garbiketa-sistema bat izango da aldi baterako estali gabe dauden eremuetarako eta ibilgailuak pasatzean material partikulak airera dezaketen eremuetarako. Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Durante el tiempo que duren las obras se llevará a cabo un control estricto de las labores de limpieza, tanto en el entorno afectado por las obras como en las áreas de acceso a estas. Se contará con un sistema para riego y limpieza de superficies transitoriamente desnudas o susceptibles de provocar emisión de material particulado al paso de vehículos. Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak edo makinen parkea gainazal iragazgaitzetan kokatuko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

– Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

– Hargatik eragotzi gabe Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa, obrak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Departamenduari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza jasangarriari buruzko gidaliburuetan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak/eraikuntza-iraunkorrerako-gidak) jasotako ingurumenaren arloko neurri eta jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones/guias-edificacion-y-rehabilitacion-ambientalmente-sostenible-2) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barrualdearen kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

• Hondakinak. Hondakin solido gutxiago sortzea.

• Residuos. Reducción en la generación de residuos sólidos.

• Mugikortasuna eta garraioa. Garraio-prozesuak gutxitzea eta pertsonen mugikortasuna hobetzea.

• Movilidad y transporte. Reducción de los procesos de transporte y mejora de la movilidad de las personas.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta Ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualaren barruko aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ermuko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Ermua.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, Ermuko 02. «Betiondo» lurzoru urbanizagarriko sektoreko plan partzialaren aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, salbu eta ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen bazaio. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat emango du, erregelamenduz ezarriko den moduan.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector SSU.02 «Betiondo» en Ermua en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko maiatzaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de mayo de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental