Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

118. zk., 2022ko ekainaren 20a, astelehena

N.º 118, lunes 20 de junio de 2022


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
2749
2749

EBAZPENA, 2022ko apirilaren 4koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Graduondokoaren eta Etengabeko Prestakuntzaren arloko errektoreordearena, Unibertsitateko Masterren Gestiorako Arautegia argitaratzekoa.

RESOLUCIÓN de 4 de abril de 2022, de la Vicerrectora de Posgrado y Formación Continua de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se procede a la publicación de la Normativa de Gestión de Másteres Universitarios.

822/2021 Errege Dekretua, irailaren 28koa, unibertsitate ikasketen antolaketa eta kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituena, 2021eko irailaren 29an argitaratu zen, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hogei egunera jarri zelarik indarrean. Dekretu horrek indargabetu egiten du 1393/2007 Errege Dekretua, urriaren 29koa, unibertsitate ikasketa ofizialen antolaketa ezartzen duena.

El Real Decreto 822/2021, de 28 de septiembre, por el que se establece la organización de las enseñanzas universitarias y del procedimiento de aseguramiento de su calidad, fue publicado el 29 de septiembre de 2021, entrando en vigor a los 20 días de su publicación en el Boletín Oficial del Estado. El mismo deroga el Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establecía la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales.

Dekretu berria Espainiako unibertsitate sistemako unibertsitateen ikasketa guztiei aplikatu behar zaie, masterreko unibertsitate ikasketa ofizialak barne, eta berehala aplikatu beharreko aldaketa batzuk dakartza, UPV/EHUko Unibertsitateko Masterren Gestiorako Arautegian ere sartu beharrekoak. Orain arte indarrean egondako arautegia 2014ko uztailaren 11ko Erabakiaren bidez onartu zen (abuztuaren 26ko EHAA). Dekretuak, bestalde, aukera ematen die unibertsitateei masterretan onartzeko, baldintzapeko matrikularen bidez eta salbuespenez, gradua lortzeko GRALa eta gehienez 9 ECTS falta dituzten ikasleei. Komenigarria delarik ikasleei master ikasketetan aurrera egiteko era ematea, graduko ikasketak amaitzearekin batera, betiere estatuko arauan ezarritako baldintzak betetzen badituzte, egokia dirudi UPV/EHUko Masterren Gestiorako Arautegia aldatzeak, baldintzapeko matrikularen aukera hori jasotzeko.

Este Real Decreto es de aplicación a las enseñanzas impartidas por las universidades del sistema universitario español, incluidas las enseñanzas universitarias oficiales de Máster, e incorpora una serie de modificaciones de aplicación inmediata que es preciso incorporar a la Normativa de Gestión de Másteres Universitarios de la UPV/EHU, aprobada mediante Resolución de 11 de julio de 2014 (BOPV de 26 de agosto), hasta ahora vigente. Asimismo, incorpora la posibilidad de que las universidades permitan, excepcionalmente, el acceso al alumnado de Grado al que le reste por superar el TFG y, como máximo, hasta 9 créditos ECTS para obtener el título de grado, mediante procedimientos de matrícula condicionada. Dada la conveniencia de permitir al alumnado que avance en sus estudios de Máster, al mismo tiempo que finaliza sus estudios de Grado, siempre que se cumplan los requisitos establecidos en la norma estatal, parece oportuno modificar también la Normativa de Gestión de Másteres Universitarios de la UPV/EHU para dar cabida a la referida matrícula condicionada.

Bestalde, azken urteetan metatutako esperientzia aintzat hartuta, komeni da unibertsitate masterren kudeaketari eragiten dioten beste alderdi batzuk ere aldatzea, kudeaketa malguagoa izan dadin eta ikasketa horien euskarri den egituraren beharrei modu egokiagoan erantzun diezaien.

Por otra parte, la experiencia acumulada durante los últimos años aconseja modificar también algunos otros aspectos que afectan a la gestión de los Másteres Universitarios, para dotar a la misma de una mayor flexibilidad y para que responda de una manera más adecuada a las necesidades de la estructura que da soporte a los mismos.

UPV/EHUko Graduondoko Batzordeak, 2022ko martxoaren 23an egindako bilkuran, Unibertsitateko Masterren Gestiorako Arautegiaren aldaketa hori onartzea erabaki du.

La Comisión de Postgrado de la UPV/EHU, en sesión celebrada el 23 de marzo de 2021, ha acordado aprobar la citada modificación de la Normativa de Gestión de Másteres Oficiales.

Unibertsitate honetako Gobernu Kontseiluak, 2022ko martxoaren 231ko bileran, erabaki zuen Unibertsitateko Masterren Gestiorako Arautegia onartzea.

El consejo de Gobierno de la Universidad, en sesión celebrada el 31 de marzo de 2022, acordó aprobar la citada normativa de Gestión de Másteres Universitarios.

3/2004 Legeak, otsailaren 25ekoak, Euskal Unibertsitate Sistemarenak, honako hau dio 10.2 artikuluan: «Antolaketaren eta jarduteko moduaren gainean unibertsitate publikoko gobernu-organoek emandako estatutuak eta arauak, baita horien gaineko aldaketak eta orokorrean aplikatzekoak diren xedapenak ere, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuko dira».

El artículo 10.2 de la Ley 3/2004 de 25 de febrero del Sistema Universitario Vasco establece: «Los estatutos y las normas de organización y funcionamiento de la universidad pública, así como sus modificaciones y las disposiciones de general aplicación que dicten los órganos de gobierno de la misma, serán publicados en el Boletín Oficial del País Vasco».

Horregatik guztiagatik, honako hau

Por todo lo anterior:

EBATZI DUT:
RESUELVO:

Unibertsitateko Masterren Gestiorako Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea, honi erantsitako gehigarrian agertzen den bezala.

Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco la Normativa de Gestión de Másteres Universitarios, en los términos recogidos en el suplemento adjunto.

Leioa, 2022ko apirilaren 4a.

En Leioa, a 4 de abril de 2022.

Errektorea,

La Rectora,

EVA FERREIRA GARCÍA.

EVA FERREIRA GARCÍA.

Eskuordetzaz (2021-01-28ko Ebazpena, 2021-02-12ko EHAA).
PD (Resolución de 28-01-2021, BOPV de 12-02-2021).

Graduondokoaren eta Etengabeko Prestakuntzaren arloko errektoreordea,

La Vicerrectora de Posgrado y Formación Continua,

MONTSERRAT MARITXALAR ANGLADA.

MONTSERRAT MARITXALAR ANGLADA.

GRADUONDOKOAREN ETA ETENGABEKO PRESTAKUNTZAREN ARLOKO ERREKTOREORDEA
VICERRECTORADO DE POSGRADO Y FORMACIÓN CONTINUA
UNIBERTSITATEKO MASTERREN GESTIORAKO ARAUTEGIA
NORMATIVA DE GESTIÓN DE MÁSTERES UNIVERSITARIOS
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
IZENA EMATEA, HAUTAKETA ETA MATRIKULA
ACCESO, ADMISIÓN Y MATRÍCULA
I. ATALA
SECCIÓN I
SARBIDEA, IZENA EMATEA ETA HAUTAKETA
ACCESO, PREINSCRIPCIÓN Y ADMISIÓN

I. kapitulu honetan arautzen dira UPV/EHUko masterretarako sarbide, onarpen eta matrikulazio prozesuak. Gehiago garatu behar diren gaietarako, Graduondoko Batzordeak arautegi osagarriak egingo ditu. Guztia unibertsitateko webgunean argitaratuko da behar besteko aurrerapenaz.

Este Capítulo I regula el acceso y admisión a los Másteres Universitarios de la UPV/EHU, así como el proceso de matriculación en los mismos. Los aspectos que requieren desarrollo serán recogidos en las normas elaboradas por la Comisión de Posgrado. De todo ello se dará publicidad en la página web de la universidad con la debida antelación.

1. artikulua.– Sarbiderako baldintzak.

Artículo 1.– Requisitos de acceso a los Másteres.

Unibertsitateko master ofizialetan sartu ahal izateko, baldintza hauetakoren bat bete beharko da:

Para acceder a las enseñanzas oficiales de Máster Universitario será necesario cumplir alguno de los siguientes requisitos:

a) Espainiako unibertsitate titulu ofizialen bat izatea, edo gradukoa edo masterrekoa.

a) Estar en posesión de un título universitario oficial de Grado español u otro título de Máster Universitario español.

b) Aurreko sistemako Espainiako unibertsitate titulu ofizialen bat izatea, hau da, gaur egun indarrean dagoen Europako Unibertsitate Eremuko printzipioen araberako antolaketaren aurrekoa: lizentziatu, arkitekto, diplomatu, arkitekto tekniko edo ingeniari tekniko titulua.

b) Estar en posesión de un título universitario oficial español obtenido conforme a planes de estudios anteriores a la actual ordenación de las enseñanzas universitarias implementadas bajo los principios del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Licenciado/a, Arquitecto/a, Ingeniero/a, Diplomado/a, Arquitecto/a Técnico/a o Ingeniero/a Técnico/a.

c) Goi mailako hezkuntzako atzerriko tituluren bat izatea, Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako Ministerioak Espainiako unibertsitate titulu ofizial batekin homologatua edo unibertsitateko gradu mailarekin edo master mailarekin baliokidetua.

c) Estar en posesión de un título extranjero de educación superior homologado a un título universitario oficial español o declarado equivalente a nivel académico de Grado o de Máster Universitario por el Ministerio de Educación y Formación Profesional.

d) EUEko herrialde bateko unibertsitate bateko edo goi mailako hezkuntza erakunde bateko gradu edo master titulu bat izatea, herrialde horretan bidea ematen duena master ikasketak egiteko.

d) Estar en posesión de un título de Grado o de Máster expedido por universidades e instituciones de educación superior de un país del EEES, que en dicho país permita el acceso a los estudios de Máster.

e) EUEkoa ez den atzerriko hezkuntza sistema batean lortutako goi mailako titulu bat izatea, graduaren baliokidea, nahiz eta homologatuta edo baliokidetuta ez eduki, baldin eta unibertsitateak frogatzen badu titulu horrek egiaztatzen duela Espainiako kideko gradu ofizialean ematen den prestakuntzaren parekoa, eta baldin eta titulua ematen duen herrialdean agiri horrek bidea ematen badu graduondoko ikasketak egiteko. Bide horretatik sartzeak ez dakar titulua homologatzea: interesdunari unibertsitateko masterra egiteko baino ez zaio onartuko, hau da, ez du bestelako ondoriorik izango.

e) Estar en posesión de un título extranjero de educación superior obtenido en un sistema educativo ajeno al EEES que equivalga al título de Grado, sin necesidad de su homologación o declaración de equivalencia, previa comprobación por la Universidad de que aquellos acreditan un nivel de formación equivalente a los correspondientes títulos universitarios oficiales españoles y que facultan en el país expedidor del título para el acceso a enseñanzas de posgrado. El acceso por esta vía no implicará, en ningún caso, la homologación del título previo de que esté en posesión el interesado, ni su reconocimiento a otros efectos que el de cursar las enseñanzas de Máster.

Interesdunak eskaria egin beharko du UPV/EHUko webgunean azaltzen den prozedurari jarraituz, masterrean izena emateko epea hasi aurretik. Titulua legeztatuta egon beharko da eta titulua bera eta gainerako dokumentuak EAEko hizkuntza ofizialetako batera itzulita aurkeztu beharko dira (itzulpena ofiziala izan behar da). Dokumentazioa ingelesez badago, ez da beharrezkoa izango itzulita aurkeztea. Ikasle horien onarpena Graduondoko Batzordearen esku geratuko da.

En este caso, la persona interesada debe presentar la correspondiente solicitud siguiendo el procedimiento establecido al efecto en la página web de la UPV/EHU, con carácter previo al periodo de preinscripción en estudios de Máster universitario. El título debe estar legalizado e ir acompañado, junto con el resto de documentación solicitada, de la correspondiente traducción oficial a una de las lenguas oficiales de la CAPV. No se exigirá la traducción de la documentación si está en lengua inglesa. La admisión de este alumnado quedará supeditada a su aprobación por la Comisión de Posgrado.

f) Salbuespenez, GRALa eta gehienez ere 9 ECTS gainditzea falta zaien graduko ikasleek ere egin ahal izango dute sarrera eta onarpen eskaria Graduondoko Batzordeak aukera hori baimendu duen UPV/EHUko masterretan. Irailaren 28ko 822/2021 Errege Dekretuko 18. artikuluari jarraikiz, unibertsitateko gradu titulu ofiziala daukatenek lehentasuna izango dute matrikulatzeko, beste ikasle horien aurretik. Atal honetan aipatutako bidetik sartzen diren ikasleek ezin izango dute inola ere unibertsitateko master titulua eskuratu aurretik eskuratu ez badute horretarako bidea ematen dien gradu titulua.

f) El alumnado de Grado al que le reste por superar el TFG y, como máximo, hasta 9 créditos ECTS para obtener el título de Grado podrá solicitar excepcionalmente el acceso y la admisión a los Másteres Universitarios de la UPV/EHU para los que la Comisión de Posgrado haya establecido esta posibilidad. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 18 del Real Decreto 822/2021, de 28 de septiembre, frente a este alumnado, se garantizará la prioridad en la matrícula de quienes dispongan del título universitario oficial de Grado. Aquellas personas que accedan por la vía contemplada en este apartado en ningún caso podrán obtener el título de Máster Universitario si previamente no han obtenido el título de Grado que les da acceso.

2. artikulua.– Onarpenerako baldintzak.

Artículo 2.– Requisitos de admisión.

1.– Aurreko atalean aipatu diren sarbiderako baldintzak betetzeaz gain, UPV/EHUko unibertsitate master batean onartua izateko eta bertan matrikulatzeko, master horretarako baldintza espezifikoak bete beharko dira, zeinak master bakoitzaren web orrian argitaratuko diren.

1.– Además de cumplir los requisitos de acceso indicados en el artículo anterior, el alumnado que desee ser admitido y formalizar matrícula en los estudios de Máster Universitario de la UPV/EHU deberá cumplir los requisitos específicos establecidos en el correspondiente Máster Universitario y que están publicados en la página web de cada Máster.

Eskatzaileak daukan aurretiko prestakuntzaren arabera, eskatu ahal izango zaio arlo batzuetan «prestakuntza osagarri» deritzenak egitea. Osagarri horiek ezin izango dute tituluaren kreditu kopuru osoaren ehuneko hogei baino gehiago hartu. Osagarri horiek ezin izango dute tituluaren kreditu kopuru osoaren ehuneko hogei baino gehiago hartu. Prestakuntza osagarrietan egindako kredituak masterreko gainerako kredituen parekoak izango dira.

En función de la formación previa acreditada por la persona solicitante, se podrá exigir la superación de complementos formativos en algunas disciplinas. La carga en créditos no podrá, en ningún caso, superar el equivalente al veinte por ciento de la carga crediticia total de la titulación. Los créditos de complementos formativos tendrán la misma consideración que el resto de los créditos del plan de estudios del título de Máster Universitario.

2.– Arautegi honetan ezarritako prozeduraren arabera unibertsitateko masterrean onartuak diren ikasleek plaza erreserbatu beharko dute horretarako zehazten diren epe eta baldintzetan.

2.– El alumnado admitido en el Máster Universitario de acuerdo con el procedimiento establecido en la presente normativa deberá formalizar la reserva de plaza en los plazos y condiciones fijadas.

3.– Masterretan ezin izango da eskainitako plazarik hutsik geratu baldin eta baldintzak betetzen dituen eskaririk badago. Plaza horiek betetzeko, beharrezkoa izango da, batetik, eskariak epearen barruan aurkeztuak izatea, eta, bestetik, ikasleen onarpena eta matrikula masterreko lehen eskola astearen barruan egin ahal izatea.

3.– Ningún Máster podrá dejar vacantes plazas previamente ofertadas, si existen solicitudes que cumplan los requisitos. Para cubrir estas plazas será necesario que esas solicitudes hayan sido formalizadas dentro de los plazos establecidos al efecto, y que la admisión y la matrícula del alumnado pueda realizarse dentro de la primera semana lectiva del correspondiente Máster.

4.– Plazen % 5 gutxienez gordeko dira % 33ko desgaitasun maila edo handiagoa duten ikasleentzat eta desgaitasun egoera pertsonalengatik hezkuntzarako laguntza premia iraunkorrak dauzkaten eta beren aurreko ikasketetan hezkuntza inklusio osoa izateko baliabide eta laguntzak behar izan dituzten ikasleentzat. Ikasleok egoera hori egiaztatzen duen agiria aurkeztu behar dute, administrazio edo erakunde eskudunak emana. Plaza horiek betetzen ez badira, tituluko eskaintza orokorrera pasatuko dira.

4.– Se reservará, al menos, un 5 % de las plazas ofertadas para estudiantes que tengan reconocido un grado de discapacidad igual o superior al 33 %, así como para estudiantes con necesidades de apoyo educativo permanentes asociadas a circunstancias personales de discapacidad, que en sus estudios anteriores hayan precisado de recursos y apoyos para su plena inclusión educativa. Este alumnado deberá acreditar tal condición presentando un certificado expedido por la administración o entidad competente. En el caso de no cubrirse estas plazas, formarán parte de la oferta general del título.

3. artikulua.– Izena emateko prozesua eta aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 3.– Preinscripción y documentación a presentar.

1.– Sarrera eskariak on line egingo dira, horretarako aplikazioaren bidez.

1.– Las solicitudes de ingreso se realizarán on line a través del aplicativo disponible al efecto.

Izena emateko epea, prozedura eta aurkeztu beharreko agirien zerrenda UPV/EHUren webgunean argitaratuko dira ikasturtero, bai eta ikastegiek horretarako jarritako idazkaritzetan ere. Izena emateko fasean aurkeztutako dokumentazioa onarpen prozesuan baloratuko da.

La información sobre los plazos, el procedimiento y la documentación que debe presentarse para efectuar la preinscripción estará disponible cada curso académico tanto en la página web de la UPV/EHU como en las secretarías establecidas a tal efecto en los Centros correspondientes. La documentación presentada en la fase de preinscripción será la valorada en el proceso de admisión a los Másteres.

2.– Ikasturte bakoitzean zehaztuko da ikasleek zenbat masterretarako eman dezaketen izena eskari bakoitzean. Behin izena emateko epea amaituta, ez da onartuko, inolaz ere, eskarian aldaketarik egitea edo beste titulaziorik gehitzea, eta interesdunak eskarian jarri duen hurrenkerari jarraituko zaio.

2.– El alumnado podrá solicitar en una única preinscripción tantas opciones de estudios diferentes en los que desee matricularse como se determine para cada curso académico. Una vez finalizado el plazo de preinscripción, en ningún caso se admitirán modificaciones o ampliaciones de la solicitud de plaza presentada, respetándose en todo momento el orden de la prioridad establecida en la misma por la persona interesada.

4. artikulua.– Hautatutako ikasleak eta baztertutako ikasleak.

Artículo 4.– Alumnado preseleccionado y alumnado excluido para el acceso a los Másteres.

Izena emateko epea amaituta, eta Unibertsitate Master Ofizialak Ezartzeko, Aldatzeko eta Kentzeko Prozedurari buruzko Arautegiari jarraikiz, master bakoitzeko batzorde akademikoak aztertuko ditu master horretan jasotako eskariak, jakiteko sarbiderako baldintzak eta masterraren onarpen baldintza espezifikoak betetzen dituzten.

Finalizado el plazo de preinscripción, y conforme a la Normativa sobre el Procedimiento de Elaboración y Aprobación de los Másteres Universitarios, la Comisión Académica de cada Máster analizará las solicitudes de preinscripción recibidas para el ingreso en su Máster, a fin de comprobar si cumplen los requisitos de acceso y los específicos de admisión al Máster.

Masterrean sartzeko baldintzak nahiz onarpen baldintza espezifikoak betetzen dituzten eskariak eta masterra hasi aurreko ikasturtean haiek betetzeko moduan dauden eskariak pasatuko dira onarpen prozesura. Eskariok ebaluatuko dira master bakoitzean merezimenduak baloratzeko ezarritako irizpideen arabera, eta izena emateko epearen barruan eskatzaileek aurkeztutako dokumentazioaren argitan. Balorazio horren arabera egingo da onarpen prozesua master bakoitzean.

Las solicitudes de quienes cumplan los requisitos para el acceso al Máster, así como los específicos de admisión, y las solicitudes de quienes estén en condiciones de cumplirlos a lo largo del curso académico previo al del comienzo del Máster, serán las solicitudes preseleccionadas para el proceso de admisión. Todas estas solicitudes serán evaluadas, conforme a la documentación aportada por la persona solicitante dentro del plazo de preinscripción, en función de los criterios de valoración de méritos establecidos en el correspondiente Máster. Esta valoración será la empleada para realizar la admisión a cada Máster.

Eskatzaileen egoera akademikoak baldintzatuko duenez beren hurrenkera onarpen prozesuan, beren espedientea eguneratu beharko dute, eta beren egoera akademikoa aldatzen bada, horren berri eman beharko dute (adibidez, gainditzeke zeuzkaten irakasgaiak edo GRALa gainditu badituzte, titulua eskuratu badute, edo onarpen baldintza espezifikoei edo sarbide eta onarpenerako baldintzei eragiten dien gorabeheraren bat izan badute).

Dado que la situación académica de las personas solicitantes condiciona su orden de prioridad en el proceso de admisión, estas deberán actualizar su expediente y notificar cualquier circunstancia que modifique su situación académica (superación de asignaturas o de TFG, obtención del título, o cualquiera otra circunstancia que afecte a los requisitos específicos de admisión o a los relativos al acceso y a la admisión).

Masterrean sartzeko baldintzak edo onarpen baldintza espezifikoak bete ez, eta masterra hasi aurreko ikasturtean betetzeko moduan ez dauden eskariak baztertuak izango dira. Baztertutako eskatzaileek erreklamazioa jarri ahal izango diote masterreko batzorde akademikoari lau laneguneko epearen barruan.

Las solicitudes de quienes no cumplan los requisitos para el acceso al Máster y/o los específicos de admisión, ni estén en condiciones de cumplirlos a lo largo del curso académico previo al del comienzo del Máster, serán excluidas. Frente a esta exclusión, la persona interesada podrá interponer reclamación ante la Comisión Académica del Máster dentro del plazo de 4 días laborales.

5. artikulua.– Onarpen prozesua.

Artículo 5.– Proceso de admisión.

1.– Hiru onarpen fase egongo dira: onarpen fase bakoitzean, graduondoko ikasketen arloko eskumena duen errektoreordetzak ordenatuko ditu hautatuak izan diren eskariak, interesdunek adierazitako hobespenak kontuan hartuta eta lehentasuna emanez masterrerako sarbidea ematen duen titulu ofiziala daukatenei, bai eta, halaber, masterra hasi aurreko ikasturtean gradua bukatzeko Gradu Amaierako Lana defenditu eta gainditzea besterik falta ez zaienei.

1.– Se establecen tres fases de admisión. En cada fase de admisión, el Vicerrectorado competente en materia de Posgrado ordenará las solicitudes preseleccionadas respetando las preferencias señaladas por la persona interesada y garantizando la prioridad de matrícula de quienes acrediten estar en posesión del título oficial que les da acceso al Máster Universitario, así como de las personas a las que únicamente les reste realizar y superar la defensa del trabajo fin de grado para finalizar el mismo en el curso previo al del ingreso en el Máster.

Lehentasun hori bermatuta, hautatutako eskariak ordenatuko dira kontuan hartuta masterretako batzorde akademikoek aurrez ezarritako irizpideen arabera egindako balorazioak.

Respetando tal prioridad, las solicitudes preseleccionadas se ordenarán teniendo en cuenta las valoraciones efectuadas por las comisiones académicas de los Másteres en aplicación de los criterios de valoración fijados.

2.– Eskariak behin ordenaturik, fase bakoitzean onartutako pertsonek plaza erreserbatu ahal izango dute, matrikularen aurrerapen gisa ezarritako zenbatekoa ordainduta. Plaza erreserbatzeko ordaindutako zenbatekoa deskontatutako zaie gero matrikulatik, baina, aurrerapen hori ordaindu ezean, galdu egingo dute esleitutako plaza. Interesdunak plaza erreserbatu arren azkenean matrikula egiten ez badu, ez zaio diru hori itzuliko, salbu eta matrikula ezin badu egin sarbiderako edo onarpenerako baldintzak ez dituelako betetzen. Graduondoko Batzordeak zehaztuko du nola eta zenbat ordaindu behar den plaza erreserbatzeko.

2.– Tras efectuar la ordenación de solicitudes, las personas que resulten admitidas en cada fase podrán reservar plaza, abonando el importe fijado como adelanto de matrícula. El importe abonado como reserva de plaza se descontará posteriormente del importe total de la matrícula y, en caso de no realizar el pago indicado, se perderá la reserva de la plaza asignada. Si se hubiera reservado plaza y no se formalizara la matrícula no se devolverá el importe abonado, salvo que la razón de la no formalización de la matrícula sea que finalmente no se cumplen los requisitos de acceso y/o admisión. El procedimiento para formalizar el pago, así como su cuantía, se fijarán por la Comisión de Posgrado.

Prezioei buruzko indarreko aginduaren arabera matrikula ordaintzetik salbuetsita dauden pertsonak portzentaje berean egongo dira salbuetsita plazaren erreserba ordaintzetik.

No deberán abonar el importe fijado para reservar la plaza las personas que sean beneficiarias de las exenciones previstas en la Orden de Precios vigente, y en los porcentajes correspondientes a su condición.

Plaza erreserbatzea nahitaezkoa izango da matrikula egin ahal izateko.

La reserva de plaza debe realizarse obligatoriamente para poder efectuar la matrícula.

Plaza erreserbatu duten eta titulua eskuratzeko baldintzak betetzen dituzten edo masterra hasi aurreko ikasturtean titulua lortzeko GRALa defendatzea bakarrik falta zaien pertsonek matrikula egin ahal izango dute UPV/EHUko webgunean ikasturte bakoitzean argitaratuko diren epeetan eta moduan.

Las personas que hayan reservado plaza y cumplan las condiciones para obtener el título, o estén únicamente pendientes de defender su TFG en el curso previo al del inicio del Máster, podrán formalizar su matrícula en los plazos y en la forma que se determine para cada curso académico y que se harán públicos en la web de la UPV/EHU.

3.– Hiru ordenatze faseak amaituta, masterrean plazarik geratuko balitz, interesdunek eskaria aurkeztu ahal izango dute zuzenean masterraren ardura duen ikastegiko idazkaritzan. Eskariok baloratu beharko dira aipatutako ordenatze faseetan erabilitako irizpide berberekin.

3.– Una vez finalizadas las ordenaciones de las tres fases, si quedasen plazas libres en un Máster, las personas interesadas podrán presentar solicitud dirigiéndose directamente a la secretaría del Centro responsable del Máster. Estas solicitudes deberán ser valoradas con iguales criterios que los empleados en las fases de ordenación señaladas en los apartados anteriores.

II. ATALA
SECCIÓN II
MATRIKULA ETA PREZIO PUBLIKOAK
MATRÍCULA Y PRECIOS PÚBLICOS

Unibertsitateko masterretan onartutako ikasleek matrikula egin beharko dute Graduondoko Batzordeak ikasturte bakoitzerako onartutako egutegiari jarraituz, eta ikasturte horretan egin nahi dituzten irakasgai guztietan. Master bakoitzaren memorian egongo da zehaztuta ikasle bakoitza gutxienez zenbat kreditutan matrikulatu behar den.

El alumnado admitido en los Másteres Universitarios se matriculará de la totalidad de las asignaturas que desee cursar en ese año académico, en las fechas establecidas en el calendario aprobado por la Comisión de Posgrado. El número mínimo de créditos a matricular por el alumnado será el establecido por cada Máster Universitario en la memoria justificativa de dicho Máster.

6. artikulua.– Matrikula egiteko prozedura.

Artículo 6.– Procedimiento de matrícula.

Matrikula egingo da graduondoko ikasketen arloan eskumena duen errektoreordetzak ezarritako prozedurari jarrikiz. Aurkeztu beharreko agirien zerrenda UPV/EHUren webgunean argitaratuko da, eta ikastegi arduradunek zehaztutako idazkaritzetan.

La tramitación del proceso de matrícula se realizará de acuerdo con el procedimiento establecido por el Vicerrectorado competente en materia de Posgrado. En este proceso la documentación a presentar por cada estudiante será informada para cada curso académico en la página web de la UPV/EHU y en las secretarías establecidas a tal efecto por cada Centro responsable.

Graduondoko Batzordeak ikasturte bakoitzean bi zerrenda onartuko ditu: bata izango da baldintzapeko matrikula onartzen duten edo onar dezaketen masterren zerrenda (822/2021 Errege Dekretua, irailaren 28koa, 18. artikulua); beste zerrenda izango da baldintzapeko matrikularik onartzen ez duten masterrena.

La Comisión de Posgrado aprobará cada curso académico un doble listado. En una lista figurarán los Másteres que aceptan o pueden aceptar matrículas condicionadas a las que hace referencia el artículo 18 del Real Decreto 822/2021, de 28 de septiembre. Y en la otra lista figurarán aquellos Másteres que no aceptan la posibilidad de matrícula condicionada.

28 urtetik beherako ikasle guztiei eskola asegurua kobratuko zaie zuzenean. 28 urtetik gorako ikasleek, berriz, aseguru bat egin beharko dute nahitaez. Unibertsitateak borondatezko aseguru bat dauka kontratatuta, horren beharra izan dezaketen ikasleentzat. Aseguru hori kontratatu nahi duten ikasleek zuzenean jo beharko dute kasuan kasuko aseguru etxera.

Al alumnado menor de 28 años se le cobrará directamente el Seguro Escolar. El alumnado mayor de 28 años deberá suscribir obligatoriamente un seguro. La Universidad tiene contratado un seguro voluntario para las personas que lo necesiten. La contratación de este seguro se realizará directamente con la compañía correspondiente.

Matrikula aldatu nahi izanez gero, eskari arrazoitua aurkeztu beharko da, eta masterreko tutoreak eta arduradunak baimendu beharko dute. Baimena lortu ezean, erreklamazioa aurkeztu ahal izango zaio masterreko batzorde akademikoari, eta hark ere baimena ukatuz gero, masterra atxikita dagoen ikastegiko dekano edo zuzendariari. Aldaketak ikasturte bakoitzeko abenduaren 31 baino lehen egin beharko dira eta aldatu nahi diren irakasgaietako eskolak ezin izango dira hasita egon.

La modificación de la matrícula requerirá solicitud motivada y deberá ser autorizada por el tutor/a y por la persona responsable del Máster Universitario. En caso de que no sea aceptada se podrá realizar reclamación ante la Comisión Académica del Máster y, en última instancia, ante el Decano o Decana o persona que ostente la dirección del Centro al que esté adscrito el Máster. Esta modificación se realizará siempre antes del 31 de diciembre de cada curso académico, siempre y cuando las asignaturas para las que se solicite dicha modificación no hayan comenzado su impartición.

7. artikulua.– Matrikula egiteko egunak.

Artículo 7.– Fechas de matrícula.

Masterretan izena emateko eta matrikula egiteko egutegia Graduondoko Batzordeak onartuko du ikasturte bakoitzerako, graduondoko ikasketen arloan eskumena daukan errektoreordetzaren proposamenez.

El calendario con los plazos y fechas para efectuar la preinscripción y la matrícula será aprobado para cada curso académico por la Comisión de Posgrado a propuesta del Vicerrectorado competente en materia de Posgrado.

Azken bi ikasturteetan hamar ikasle baino gutxiago izan dituzten masterrak UPV/EHUren eskaintzatik kanpo geratu ahal izango dira. Unibertsitate arteko masterretan, sare osoko ikasleak hartuko dira kontuan.

Aquellos Másteres que en los últimos dos años hayan tenido una matrícula menor de 10 estudiantes podrán ser excluidos de la oferta de la UPV/EHU. En los Másteres interuniversitarios, esta cifra se refiere a alumnos del Máster en el conjunto de la red.

8. artikulua.– Matrikularen zenbatekoa eta ordaintzeko era.

Artículo 8.– Importe y forma de pago.

1.– Ikasleek unibertsitateari ordaindu beharrekoa unibertsitateen arloko eskumena daukan Eusko Jaurlaritzako sailak zehaztuko du ikasturte bakoitzerako. Matrikula ez da gauzatuko harik eta ordainketa egin arte, hurrengo puntuetan prezio murriztuei, salbuespenei edo epeka ordaintzeari buruz esaten dena galarazi barik.

1.– El alumnado abonará a la Universidad los importes que, para cada curso académico, establezca el Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de Universidades. La matrícula no se hará efectiva hasta que se haya efectuado el pago, sin perjuicio de lo previsto en los apartados siguientes respecto a reducciones, exenciones o pago en plazos.

2.– Prezio publiko murriztuak ordaintzeko edo prezioak ordaintzetik salbuetsita egoteko, matrikula epearen barruan bete beharko dira horretarako baldintzak.

2.– Para poder acogerse a las reducciones o exenciones de los precios públicos deberán cumplirse los requisitos exigidos dentro del plazo de matrícula.

3.– Ikasleak epeka ordaintzea erabakiz gero, Eusko Jaurlaritzak prezio publikoei buruzko aginduan zehaztutako epeak bete beharko ditu.

3.– Si se opta por realizar el pago de la matrícula en plazos, deberán respetarse las fechas que establece el Gobierno Vasco en la Orden de Precios.

4.– Bigarren matrikulaldian eta beka ukatzen denean, matrikula ezin izango da zatika ordaindu.

4.– En los pagos por ampliación excepcional de matrícula y por becas denegadas no es posible el pago fraccionado.

5.– Beka eskatuta izateagatik matrikula ordaindu ez dutenek men egin beharko diote Euskal Herriko Unibertsitateko goi mailako hezkuntza zerbitzu publikoengatik ordaindu beharreko prezio publikoak zehazten dituen Eusko Jaurlaritzaren aginduari.

5.– Las personas que por solicitar la concesión de una beca no hayan abonado el precio de matrícula, estarán supeditadas a lo dispuesto en la Orden del Gobierno Vasco en la que se regula los precios a satisfacer por los servicios públicos de educación superior de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

6.– Eskola asegurua, ikasle txartela eta gainerako administrazio tasak epe bakarrean ordainduko dira (matrikula egitean).

6.– El seguro escolar, el carnet de estudiante y demás tasas administrativas han de abonarse en un único plazo (al realizar la matrícula).

7.– Kredituak aitortzeko, kontuan hartuko da arautegi honetako II. kapitulua. Dena dela, kreditu horiei dagozkien prezioak ordaindu egin beharko dira, unibertsitateen arloko eskumena daukan Eusko Jaurlaritzako sailak ikasturte bakoitzerako ezarrikoari jarraituz.

7.– El reconocimiento de créditos se efectuará según lo establecido en el Capítulo II de la presente normativa. En todos los casos implicará el abono de los precios correspondientes a estos créditos, de acuerdo con las previsiones que para cada año académico establezca el Departamento de Educación, Universidades e Investigación del Gobierno Vasco.

8.– Matrikula ordaindu ez duten ikasleak unibertsitatearen zordun izango dira. Halaxe jasoko da erabaki batean, eta horren berri emango zaie interesdunei jakinarazpen baten bidez. UPV/EHUrekin zorrak dituztenek ezingo dituzte erabili unibertsitatearen zerbitzuak, bereziki honako hauek: ezingo dute egin beste ikasketarik, ez zaie emango titulurik edo ziurtagiririk, ezta espediente akademikoari buruzko informazio oharrik ere, eta ezingo dute egin beste matrikularik. UPV/EHUri zor dioten dirua ordaindu bezain laster berreskuratuko dituzte eskubideok.

8.– El alumnado que no haya abonado las cantidades correspondientes a su matrícula, tendrá consideración de deuda a favor de la Universidad, que será establecida mediante resolución y notificación. Quienes tengan deudas pendientes con la UPV/EHU no podrán disfrutar de los servicios de la misma, y en especial no se les permitirá cursar nuevos estudios, no se les expedirán Títulos, Certificaciones, notas informativas sobre su expediente académico, ni realizarán nuevas matrículas. Recuperarán estos derechos en el momento en el que abonen a la UPV/EHU las cantidades pendientes de pago.

9.– Ikasle bekadun moduan matrikulatzeko, matrikula egitean bete beharko ditu ikasleak beka deialdian eskatzen diren baldintza akademikoak, eta aurretik beka eskaria egina eduki beharko du. Matrikulatzean beka eskariaren kopia aurkeztu beharko du, matrikulatzeko behar diren gainontzeko agiriekin batera. Bestela, ordaindu egin beharko ditu matrikulako irakasgaien prezioak, nahiz eta horrek ez dion eragotziko beka eskatzea.

9.– Solamente podrán matricularse como estudiantes con disfrute de beca quienes en el momento de realizar la matrícula reúnan los requisitos establecidos en la convocatoria de becas y hayan tramitado previamente la solicitud de beca, debiendo presentar el resguardo correspondiente junto con los demás documentos de matrícula. En caso contrario y sin perjuicio de poder realizar la solicitud de beca, deberán abonar los precios de las asignaturas de matrícula.

Hala ere, ikasle batek eskakizun akademikoak betetzeagatik bekadun moduan egin badu matrikula eta ondoren beka ukatu bazaio eta ukoa jakin ondoren matrikula baliogabetzea eskatzen badu, ikasle hori ez da zorduntzat hartuko.

No obstante, no tendrá la consideración de deudor el alumnado matriculado como becario por cumplir los requisitos académicos, y que al resolverse la beca le fuera denegada y solicitase la anulación de la matrícula una vez comunicada la denegación.

9. artikulua.– Matrikula motak eta prezio publikoak ordaintzetik salbuetsita egotea.

Artículo 9.– Clases de Matrícula y Exenciones de Precios Públicos.

Matrikulagatik ordaindu beharreko zenbatekoa ikasle bakoitzaren baldintzen araberakoa izango da, unibertsitateen eskumena duen Eusko Jaurlaritzako sailak prezio publikoak ezartzeko ikasturte bakoitzean ematen duen aginduari jarraituz.

El importe que debe abonar cada estudiante dependerá de las condiciones que reúna, de acuerdo con la Orden de Precios Públicos establecida para cada curso por el Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de Universidades.

Graduko azken urtean ohorezko matrikularen bat atera duten UPV/EHUko ikasleek, hurrengo urtean UPV/EHUko master ofizial batean matrikulatzen badira, deskontua izango dute matrikulan: hain zuzen ere, ohorezko matrikula atera duten kreditu kopurua ez zaie kobratuko. Prezioaren murrizpen bera aplikatuko zaie maila bat baino gehiago dauzkan unibertsitate master bat egiten duten ikasleei.

El alumnado de la UPV/EHU que en el último curso de sus estudios de Grado haya obtenido alguna matrícula de honor y que, en el curso inmediatamente siguiente, se matricule en algún máster oficial en la UPV/EHU, verá reducido el importe de su matrícula en el coste del número de créditos igual a los créditos en los que haya obtenido dicha Matrícula de Honor en el último curso de Grado. Esta misma reducción será aplicada a aquel alumnado que curse un Máster Universitario en más de un curso académico.

10. artikulua.– Matrikula baliogabetzea.

Artículo 10.– Anulación de matrícula.

1.– Aurkeztutako matrikulak ordaintzen diren unean hartuko dira onartutzat. Hala ere, ikasturtea amaitu aurretik egiaztatzen bada ikasleak matrikula egin duela sarbiderako eta onarpenerako baldintzak bete barik, matrikula indargabetu egingo zaio, graduondoko ikasketen arloko eskumena duen errektoreordearen erabaki baten bidez, masterra atxikita dagoen ikastegiak hala proposaturik. Ikasleari itzuli egingo zaio matrikulako dirua.

1.– Las matrículas presentadas serán admitidas en el momento de su cobro. No obstante, si con anterioridad a la finalización del curso se constata que se ha efectuado la matrícula careciendo de los requisitos de acceso y admisión, la matrícula se dejará sin efecto mediante Resolución del Vicerrectorado competente en materia de Posgrado, a propuesta del Centro al que esté adscrito el Máster, procediéndose a la devolución de los precios públicos abonados.

2.– EAEko Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen arabera (13/1998 Legea, maiatzaren 29koa), nahiz eta ikasleek eskatu matrikula baliogabetzea legeak agindutako epean eta moduan, ez zaizkie inolaz ere itzuliko ordaindutako prezio publikoak, 11. artikuluan aipatzen diren kasuetan izan ezik.

2.– De conformidad con lo establecido en la Ley 13/1998, de 29 de mayo, de Tasas y Precios Públicos de la CAPV, la solicitud de anulación de matrícula efectuada por el alumnado en los plazos y forma previstos legalmente en ningún caso supondrá la devolución de los precios públicos abonados, salvo en aquellos casos indicados en el artículo 11.

3.– Unibertsitateak matrikula onartzen ez badu, erabaki arrazoitua eman beharko du, eta kasu horretan itzuli egingo zaio interesdunari ordaindutakoa. Ikastegiak matrikula ez onartzeko emandako erabakiaren kontra, gorako errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote interesdunek UPV/EHUko errektoreari edo haren eskumenak eskuordetuta dituen agintariari.

3.– La denegación de la matrícula del alumnado por parte de la Universidad habrá de ser motivada, procediéndose en este caso a la devolución de los precios públicos abonados por la persona interesada. Contra la resolución del Centro que desestime la solicitud de matrícula podrán interponer las personas interesadas recurso de alzada ante el Sr. Rector o Sra. Rectora de la UPV/EHU, o autoridad en quien delegue.

Matrikula baliogabetzeko arrazoiak honako hauek dira:

Las anulaciones de matrícula se clasifican en los siguientes supuestos:

Matrikula egiteko eskatzen den baldintzaren bat ez betetzea: eskakizuna egingo zaio interesdunari hamar eguneko epean akatsa zuzentzeko edo gainerako tramiteak bideratzeko, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen Legeari jarraituz (39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, 68. art.).

Cuando no se cumpla alguno de los requisitos exigidos para su formalización, previo requerimiento de subsanación por plazo de 10 días, y demás trámites en la forma prevista en el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Beste alde batetik, matrikula baliogabetu egingo da interesdunak horrela eskatuz gero abenduaren 31 baino lehen, baina ordaindutako dirua arautegi honetako 11. artikuluan aipatutako kasuetan baino ez zaio itzuliko.

De igual modo se procederá a la anulación de la matrícula a petición del interesado o interesada, debiéndose realizar dicha petición antes del 31 de diciembre de cada año, reintegrándose los importes abonados por el alumnado únicamente en los supuestos recogidos en el artículo 11 de la presente normativa.

Matrikula baliogabetu duten ikasle berriek berriro eman beharko dute izena ikasketa horiek egin nahi izanez gero.

El alumnado de nuevo acceso que haya anulado la matrícula deberá solicitar nueva inscripción si desea volver a iniciar dichos estudios.

11. artikulua.– Tasa eta prezio publikoak itzultzea.

Artículo 11.– Devolución de tasas y precios públicos.

Salbuespen hauetan itzuliko dira ordaindutako prezio publikoak:

En los siguientes casos se devolverán, excepcionalmente, los precios públicos abonados:

1.– Matrikula administrazioak bere kabuz baliogabetzen duenean, baldintzaren betetzen duelako, eta hori zuzentzea ezinezkoa denean.

1.– Anulación de oficio de la matrícula por falta de algún requisito no subsanable.

2.– Ikasleak ordaindutako zenbatekoa indarrean dauden prezioak baino gehiago izan denean, kalkula oker egin delako edo oker kobratu delako, betiere, horren errua ikaslearena izan ez bada.

2.– Cuando la cantidad abonada sea superior a los precios en vigor por causa de error de cálculo o cobro indebido, producido por causa no imputable al alumnado.

3.– Ordaindu dutenek eskubidea dutenean ordaintzetik salbuetsita egoteko, beka eskaria onartu zaielako, edo dirulaguntza edo salbuespenen baten onuradun direlako, baldin eta eskaria legezko epean eta eran egin badute, ikasturte bakoitzerako prezio publikoen aginduan ezarritakoari jarraikiz.

3.– Cuando se hayan abonado cantidades por personas que están exentas por concesión de una beca o ayuda al estudio, o bien por ser beneficiarias de una exención o subvención, siempre que la solicitud se haya efectuado y acreditado en tiempo y forma, de acuerdo con lo establecido en la Orden de Precios Públicos para cada curso académico.

4.– Ikasleari onesten zaizkionean irakasgaiak baliozkotu edo aitortzeko eskariak, aurretik ordaindu baditu.

4.– Cuando se haya resuelto la convalidación o reconocimiento de asignaturas y el alumnado las hubiera abonado previamente.

5.– Ikasleak eskatzen duenean matrikula baliogabetzeko eta dirua itzultzeko ikasturtea ofizialki hasi aurretik; kasu horretan itzuliko zaizkio matrikulatutako, aitortutako edo baliozkotutako kredituen zenbatekoak.

5.– Cuando se solicite la anulación de la matrícula y la devolución del importe correspondiente antes del comienzo oficial del curso; en este caso se devolverán los precios públicos abonados en concepto de créditos matriculados, reconocidos o convalidados.

6.– Ikasturteko edozein unetan, ikasleak ezin badu ikasten jarraitu salbuespenezko, ustekabeko eta behar bezala justifikatutako egoera bat sortu delako, adibidez gaixotasun fisiko edo psikiko luzea; ikaslea bera edo berarekin lehen mailako odolkidetasuna daukan senidea hiltzen bada; ikaslea bera lanean hasten bada eta lanaren ordutegia bateraezina bada ikasketekin; edo egoera horien parekoa den beste edozein sortzen bada ustekabean. Dirua itzultzeko eskaria unibertsitateko erregistroan aurkeztu beharko da, salbuespenezko egoera egiaztatzen duten agiriekin batera. Kasu honetan ebaluatu ez diren irakasgaiak baino ez dira baliogabetuko.

6.– En cualquier momento del curso, si concurren circunstancia excepcionales, sobrevenidas y debidamente justificadas que impidan al alumnado continuar sus estudios durante el resto del curso, como puede ser una enfermedad prolongada de carácter físico o psíquico, defunción de la persona estudiante o de familiar de primer grado de consanguinidad, incorporación a un puesto de trabajo que suponga incompatibilidad horaria u otra causa sobrevenida de análoga consideración. Deberá presentarse la solicitud de devolución en el registro de la Universidad junto con los documentos que justifiquen la situación excepcional. En este caso, únicamente se anularán las asignaturas no evaluadas.

12. artikulua.– Eskola asegurua.

Artículo 12.– Seguro Escolar.

1.– UPV/EHUko graduondoko ikasketa ofizialetan matrikulatzen diren ikasle guztiek ordaindu beharko dute eskola asegurua. Eskola aseguruak 28 urtera arte babesten ditu ikasleak.

1.– El abono del Seguro Escolar es obligatorio para el alumnado que se matricule en cualquier estudio oficial de postgrado de la UPV/EHU. La edad límite para la aplicación del seguro escolar es de 28 años.

2.– Eskola aseguruak atzerriko ikasleak ere babesten ditu, baldin eta kasuan kasuko herrialdearekin elkarrekikotasunezko hitzarmena eginda badago, elkarrekikotasun hori isilbidezkoa nahiz adierazia izan.

2.– También queda amparado por el Seguro Escolar el alumnado extranjero de aquellos países con los que exista convenio de reciprocidad tácita o expresa.

13. artikulua.– Istripuetarako eta osasun asistentziarako asegurua.

Artículo 13.– Seguro de accidentes y asistencia sanitaria.

UPV/EHUk EHU Ikasle Asegurua kontratatua dauka istripuetarako eta osasun asistentziarako. UPV/EHUko masterretan matrikulatutako ikasleak babesten ditu estatu osoan.

La UPV/EHU tiene contratado el Seguro EHU Ikasle Asegurua, de accidentes y asistencia sanitaria, que cubre al alumnado matriculado en los Másteres de la UPV/EHU, en territorio estatal.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
KREDITUEN AITORPENA ETA TRANSFERENTZIA
RECONOCIMIENTO Y TRANSFERENCIA DE CRÉDITOS

14. artikulua.– Definizioa.

Artículo 14.– Definición.

Kredituak aitortzea da unibertsitateak ontzat hartzea unibertsitate berean edo beste batean egindako ikasketa ofizialen bidez lortutako kredituak, kontuan har daitezen beste ikasketa batzuetako titulu ofiziala lortze aldera. Era berean, lizentziatura, ingeniaritza, arkitektura, diplomatura, ingeniaritza tekniko eta arkitektura teknikoetan lortutako kredituak ere aitortu ahal izango dira.

Se entiende por reconocimiento la aceptación por una universidad de los créditos que, habiendo sido obtenidos en unas enseñanzas oficiales, en la misma u otra universidad, son computados en otras distintas a efectos de la obtención de un título oficial. Asimismo, podrán ser objeto de reconocimiento los créditos cursados en enseñanzas universitarias conducentes a la obtención de títulos de Licenciatura, Ingeniería, Arquitectura, Diplomatura, Ingeniería Técnica y Arquitectura Técnica.

15. artikulua.– Eragina.

Artículo 15.– Efecto.

Kredituak aitortuz gero, ikasleak titulazioan eskatzen diren kredituak osatzeko falta duen kreditu kopurua baino ez du egin beharko.

El efecto del reconocimiento de créditos implica que el alumnado deberá cursar solo el número de créditos no reconocidos hasta alcanzar la suma de créditos exigida por la titulación.

16. artikulua.– Irizpide orokorrak.

Artículo 16.– Criterios generales.

Aitortuko den unitatea irakasgaia izango da. Aitorpenena egiterakoan kontuan hartuko da gainditutako kredituei dagozkien gaitasunak eta aitortzak. Horretarako, ezinbestekoa da ikasleak behar besteko informazioa aurkeztea aitortzea gura duen kredituen ikasketa planean zehaztutako gaitasunen inguruan. Halaber, kredituen aitorpen eskaerei buruzko txostenetan, masterretako batzorde akademikoek gaitasunen eta edukien antzekotasuna hartuko dute aintzat, eta ez irakasgaien edukien eta luze-laburren parekotasuna. Ezin izango dira irakasgai zatiak aitortu. Nahitaezko eta hautazko irakasgaien bidez edo kanpoko praktiken bidez lortutako kredituak aitortu ahal izango dira, betiere, izaera, helburu eta gaitasunak antzekoak badira.

La unidad de reconocimiento será la asignatura, en función de las competencias y reconocimientos asociados a los créditos superados. A este efecto es imprescindible que el alumnado aporte la información suficiente sobre las competencias perseguidas por el Plan de Estudios cursado cuyos créditos se pretenden reconocer conforme al artículo 16 de esta Normativa. Los informes sobre solicitudes de reconocimiento de créditos realizados por las comisiones Académicas de los Másteres habrán de referirse a la similitud de competencias y contenidos alcanzados en el conjunto de créditos valorados y no a la mera similitud de contenidos y extensión entre asignaturas. No es posible el reconocimiento parcial de una asignatura. Podrán reconocerse asignaturas obligatorias, optativas o prácticas externas, siempre que su naturaleza, objetivos y competencias sean semejantes.

Ez dira aitortuko gradu amaierako edo master amaierako lanengatik lortutako kredituak, espezifikoki mugikortasun programa batean egiten direnak izan ezik.

No podrán ser reconocidos los créditos que corresponden a trabajos de fin de Grado o de Máster, a excepción de aquellos que se desarrollen específicamente en un programa de movilidad.

Hitzarmen espezifikoen bitartez araututako unibertsitate arteko ikasketa bateratuei dagokienez (mugikortasuna edo titulazio bateratuak), hitzarmenetan ezarritakoa beteko da, betiere, UPV/EHUko araudiaren kontrakoa ez bada.

En el caso de estudios conjuntos interuniversitarios regulados mediante convenios específicos, bien sean de movilidad o de titulaciones conjuntas, se ajustará a lo establecido en los mismos, salvo que resultasen expresamente contrarios a la normativa de la UPV/EHU.

Irakasgaien aitorpenerako jarraibide propioak dauzkaten masterretan jarraibide horiek aplikatuko dira.

Para aquellos Másteres con directrices propias se aplicará lo establecido en dichas directrices respecto a los reconocimientos de asignaturas.

Irakasgaiak bere osotasunean aitortzeaz gain, egiaztatutako lan esperientzia eta esperientzia profesionala ere aitortu ahal izango dira titulu ofiziala lortzeko, betiere, esperientzia horrek zerikusia badauka lortu nahi den tituluari dagozkion gaitasunekin.

Además de los reconocimientos completos de asignaturas, la experiencia laboral y profesional acreditada podrá ser también reconocida en forma de créditos que computarán a efectos de la obtención de un título oficial, siempre que dicha experiencia esté relacionada con las competencias inherentes a dicho título.

Lan esperientziagatik edo esperientzia profesionalagatik eta unibertsitateko ikasketa ez-ofizialengatik (berezko ikasketengatik edo etengabeko prestakuntzagatik) gehienez ere ikasketa planeko kredituen % 15 aitortu ahal izango dira guztira. Kreditu horiek ez dute zenbakizko kalifikaziorik izango, eta, beraz, ez dira kontuan hartuko ikaslearen espedientea barematzean.

El volumen de créditos reconocibles a partir de la experiencia profesional o laboral o aquellos procedentes de estudios universitarios no oficiales (propios o de formación permanente) no podrá superar, globalmente, el 15 por ciento del total de créditos que configuran el plan de estudios del título que se pretende obtener. Estos créditos reconocidos no contarán con calificación numérica y, por lo tanto, no podrán utilizarse en el momento de baremar el expediente del alumnado.

Salbuespenez, egindako unibertsitate ikasketa ez-ofizialengatik aitortu ahal izango da goiko paragrafoan adierazitako kredituen portzentajea baino handiagoa, eta baita ehuneko ehuna ere (hau da, kreditu guztiak), baldin eta titulu ez-ofizial hori irakasteari uzten bazaio, desagertzen bada eta haren ordez ezartzen bada titulu ofizial berria, zeinaren barruan aitortuak izango diren egindako kreditu akademikoak. Kasu horretan kalitatea bermatzeko barne sistemek ziurtatu beharko dute prozedura egokiro betetzen dela ikuspegi akademikotik.

Como excepción a lo establecido en el párrafo precedente, podrá superarse este porcentaje hasta llegar incluso a reconocerse la totalidad de los créditos que provienen de estudios universitarios no oficiales, a condición de que el correspondiente título no oficial deje de impartirse y sea extinguido y reemplazado por el nuevo título universitario oficial en el cual se reconozcan los créditos académicos. En este caso, los sistemas internos de garantía de la calidad velarán por la idoneidad académica de este procedimiento.

Masterreko batzorde akademikoak kreditu kopuru bat emango dio ikasleek aurkeztutako unibertsitatetik kanpoko prestakuntzari, kontuan hartuta prestakuntzaren edukiak eta lortutako gaitasunak. Kreditu horiek aitortutako kreditu moduan agertuko dira ikaslearen espedientean. Prozedura honi jarraituz gehienez ere titulazioko kredituen % 15 aitortu ahal izango dira.

La Comisión Académica del Máster otorgará un valor en créditos reconocidos a la formación no universitaria presentada por el alumnado teniendo en cuenta los contenidos y el nivel de competencias alcanzados en el conjunto de créditos valorados. Estos créditos figurarán en el expediente del alumnado como créditos reconocidos. Por este procedimiento podrá reconocerse un máximo del 15 % de los créditos de la titulación.

17. artikulua.– Kredituak aitortzeko prozedura.

Artículo 17.– Procedimiento de Reconocimiento.

1.– Kredituak aitortzeko prozesua hasteko, ikaslea matrikulatuta egon behar da kasuan kasuko masterrean, hau da, kredituak aitortzea nahi duen horretan. Matrikulatu ondoren, ikasleak urrats hauek eman beharko ditu erakunde ofizialetan edo izen handikoetan egindako ikastaro edo lanen aitorpena lortzeko:

1.– Para comenzar el proceso de reconocimiento, la persona interesada debe estar matriculada en el máster en el que quiera que se le reconozcan los cursos o trabajos realizados en Instituciones oficiales o con reconocido prestigio. Una vez matriculada deberá seguir el siguiente proceso:

Tramitazioa:

Tramitación:

Ikasleak masterreko batzorde akademikoari zuzenduko dio kredituak aitortzeko eskaria. Horretarako epea hilabetekoa izango da eskolak hasten direnetik, eta dokumentu hauek aurkeztu beharko ditu:

El alumnado solicitará a la Comisión Académica del Máster la aprobación de reconocimiento estableciéndose como fecha límite un mes a partir de la fecha de inicio del curso, presentando para ello los siguientes documentos:

– Eskari orria, behar bezala beteta.

– Impreso de solicitud debidamente cumplimentado.

– Ziurtagiri akademiko pertsonal konpultsaturik, edo kopia eta jatorrizkoa, erkatzeko.

– Certificación académica personal compulsada o copia y original para su cotejo.

– Egindako ikastaroaren edo irakasgaiaren programa, edo graduondoko jardueraren xehetasunak.

– Programa de la asignatura o del curso, o detalle de la actividad de postgrado realizado.

Kredituak aitortzeko eskariak ikusita, masterreko batzorde akademikoak aitorpen proposamena aurkeztuko dio masterraren ardura duen ikastegiko aitorpen batzordeari, hilabeteko epean. Horretarako, espedienteko dokumentu guztiak bidali beharko dizkio batzordeari.

A la vista de las solicitudes de reconocimiento la Comisión Académica del Máster propondrá a la Comisión de Reconocimientos del Centro responsable del máster, en el plazo máximo de un mes, las propuestas de reconocimiento de los estudios solicitados, para lo cual deberá remitir a dicha comisión los expedientes completos.

Ikastegiko aitorpen batzordeak eskariei buruzko erabakia hartu, eta jakinaren gainean jarriko ditu bai masterreko batzorde akademikoa eta bai ikaslea. Erabaki horretan ageri beharko da zein kreditu aitortu den eta zein ez, halakorik balego. Aitortu ez diren kredituen kasuan, arrazoiak azaldu beharko dira.

La Comisión de Reconocimientos del Centro resolverá y notificará los reconocimientos a la Comisión Académica del Máster y al alumnado. En dicha resolución indicará los créditos reconocidos y los no reconocidos si los hubiera. Estos últimos deberán estar motivados.

Ikastegi bakoitzeko aitorpen batzordearen erabakien aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote errektoreari, erabakia jakinarazi eta hilabeteko epean.

Contra las Resoluciones de la Comisión de Reconocimientos de cada Centro, las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante el Rector o Rectora en el plazo de un mes desde su notificación.

Kredituak aitortzeko eskariari buruzko erabakian honako hauek jaso behar dira:

La resolución de la solicitud de reconocimiento de créditos ha de contemplar los siguientes aspectos:

– Aitortuko diren kredituen kopurua, eta zein irakasgaitatik datozen.

– El número de créditos que procede reconocer, con indicación de las asignaturas ordinarias de las que proceden.

– Ikasketa planeko zein irakasgai aitortuko zaizkion ikasleari.

– Las asignaturas del plan de estudios que se reconocen.

– Lan esperientziagatik edo esperientzia profesionalagatik eta unibertsitateko berezko ikasketengatik edo etengabeko prestakuntzagatik aitortu den kreditu kopurua.

– El número de créditos que procede reconocer por experiencia laboral y profesional y por cursos de enseñanzas propias o de formación permanente de la Universidad.

– Zenbat kreditu ez diren aitortuko, eta zergatik.

– El número de créditos que no procede reconocer, en su caso, con motivación de las causas de su denegación.

Ikasleak aitorpen bidez gainditzen dituen kredituak aitortu gisa azalduko dira espedientean. Bertan zehaztuko da ikasketa planeko zein irakasgai jotzen diren egindakotzat, eta zein diren aitortutako kredituei dagozkien jatorrizko irakasgaiak, honako xehetasun hauekin: haien tipologia eta kreditu kopurua, ikasleak zein kalifikaziorekin gainditu zituen, eta zein erakundetan egin zituen ikasketok.

Los créditos superados por el alumnado mediante el reconocimiento, figurarán en su expediente como reconocidos, inscribiéndose por tanto las asignaturas del plan de estudios que se consideran cursadas por haber superado estos estudios, así como las asignaturas correspondientes a los créditos reconocidos, consignándose con el literal, la tipología, el número de créditos, y la calificación obtenida en el expediente de origen, indicando la Institución en que se cursó.

Aitortutako kredituen tasak:

Tasas de créditos reconocidos:

Ikasleek tasak ordainduko dizkiote unibertsitateari baliozkotutako kredituengatik. Unibertsitateen arloko eskumena daukan Eusko Jaurlaritzako sailak zehaztuko du tasa horien zenbatekoa ikasturte bakoitzerako.

El alumnado abonará a la Universidad las tasas por los créditos convalidados que, para cada año académico, establezca el Departamento de Educación, Universidades e Investigación del Gobierno Vasco.

18. artikulua.– Kredituen transferentzia.

Artículo 18.– Transferencia de créditos.

Kredituak transferitzea da UPV/EHUn edo beste unibertsitate batean egindako ikasketa ofizialetan lortutako kredituak ikasleen espedientean sartzea, baldin eta ikasleak titulu ofizialik lortu ez badu.

La transferencia de créditos consiste en la inclusión en el expediente del alumnado de los créditos obtenidos en enseñanzas oficiales cursadas anteriormente, en la UPV/EHU o en otra universidad, que no hayan concluido con la obtención de un título oficial.

1.– Eraginak.

1.– Efecto.

Ikasleak egindako ikasketen agiri akademiko ofizialetan jasoko dira UPV/EHUn edo beste unibertsitate batean ikasleak lehendik egindako ikasketa ofizialetan lortutako kredituak, baldin eta ikasleak haien bidez titulu ofizial bat lortu ez badu.

En los documentos académicos oficiales acreditativos de las enseñanzas seguidas por cada estudiante se incluirán la totalidad de los créditos obtenidos en enseñanzas oficiales cursadas con anterioridad, en la misma u otra universidad, que no hayan conducido a la obtención de un título oficial.

2.– Helburua.

2.– Objeto.

Unibertsitateko titulazio bateko ikasketak bukatu gabe izanik beste titulazio bat hasi nahi duten ikasleei transferituko zaizkie.

Se realizará en aquellos casos en los que el alumnado inicie una nueva titulación distinta de los estudios universitarios incompletos que acredite.

3.– Tramitea.

3.– Trámite.

Ikasleak espedientearen lekualdaketaren bidez matrikula egiten duenean transferituko dira, ofizioz, eta espedientean jasoko dira unibertsitate berean edo beste batean ikasketa ofizialen bidez ikasleak lortu dituen kreditu guztiak, betiere, ikasketa horien bidez ikasleak ez badu titulu ofizialik lortu.

La transferencia de créditos se realizará, de oficio, al matricularse por traslado de estudios, recogiéndose en el expediente todos aquellos créditos obtenidos en enseñanzas oficiales, cursadas en la misma u otra universidad, y que no hayan conducido a la obtención de un título oficial que haya cursado con anterioridad.

Transferituriko kredituak 16. artikuluan zehaztutakoari jarraituz jasoko dira ikaslearen espedientean.

Los créditos transferidos se consignarán en el expediente del alumnado en los términos establecidos en el artículo 16.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
IRAKASKUNTZA ETA KALIFIKAZIOAK
DOCENCIA Y CALIFICACIONES

19. artikulua.– Ebaluazioa eta kalifikazio sistema.

Artículo 19.– Evaluación y Sistema de Calificaciones.

1.– Ikasketa planeko gaietan ikasleak bereganatutako ikasketa maila kalifikatzeko, zenbakiak erabiliko dira (0tik eta 10era artekoak), hamartar bakarrarekin. Zenbakiez gain, letraz ere adierazi ahal izango dira kalifikazioak, modu honetara:

1.– El nivel de aprendizaje conseguido por el alumnado en cada una de las materias del plan de estudios se expresará con calificaciones numéricas en función de la siguiente escala de 0 a 10, con expresión de un decimal, a la que podrá añadirse su correspondiente calificación cualitativa:

a) 0,0 eta 4,9 artean: suspentso (S).

a) 0,0 a 4,9 Suspenso (SS).

b) 5,0 eta 6,9 artean: nahikoa (N).

b) 5,0 a 6,9 Aprobado (AP).

c) 7,0 eta 8,9 artean: oso ongi (O).

c) 7,0 a 8,9 Notable (NT).

d) 9,0 eta 10 artean: bikain (B).

d) 9,0 a 10 Sobresaliente (SB).

Irakasgaietan ohorezko matrikulak eman ahal izango dira: ohorezko matrikula bat hogei ikasleko multzo bakoitzeko edo hogeitik beherako ikasle multzo bakoitzeko. Horretarako, irakasgai bateko ikasle guztiak akta bakarrean daudela ulertuko da, kontuan hartu gabe zenbat talde dauden.

Asimismo, se podrán conceder matrículas de honor por asignatura, a razón de una por cada veinte estudiantes o fracción de veinte, considerando el acta como única para el total de estudiantes por asignatura, independientemente de los grupos que haya.

Irakasgaiak ebaluatzeko irizpideak masterren justifikazio memorian azaltzen direnak izango dira, hau da, masterra egiaztatzeko onartu zirenak.

Los criterios para la evaluación de las asignaturas serán los que aparecen en la memoria justificativa de los Másteres, y que son los aprobados para la verificación de dicho Máster.

2.– Irakasgaien aktetan adieraziko diren kalifikazioak sinatu egin beharko dituzte, nahitaez, irakasle arduradunak eta masterraren zuzendaritza akademikoa izan duen arduradunak. Aktek ezin izango dute ez zirriborrorik ez zuzenketarik izan. Halakorik izanez gero, diligentziak egin beharko dira, lehen aipaturiko pertsonek beren-beregi sinatuak.

2.– Las calificaciones que se indiquen en las actas de las asignaturas serán firmadas obligatoriamente por un profesor o profesora responsable de la misma y por la persona responsable del Máster bajo cuya dirección académica se haya llevado a cabo. Las actas no deben tener enmiendas, tachaduras o correcciones. Si las hubiera, deberán estar diligenciadas y firmadas expresamente por las personas indicadas anteriormente.

3.– Kalifikazioak argitaratuko dira unibertsitateak horretarako jarriko duen aplikazioaren bidez eta master ofizial bakoitzak adierazitako tokian, eta agerian izan beharko dute zein egunetan argitaratu diren, arautegi honetako 19. artikuluan aipatutako epeak zenbatzeari begira.

3.– Las calificaciones se harán públicas a través de la aplicación informática establecida a tal efecto por la Universidad y en el lugar establecido por cada Máster, fijando la fecha de publicación para el cómputo de los plazos señalados en el artículo 19 de la presente normativa.

4.– Lanbide arautuetan jarduteko bidea ematen duten masterretan baldintza hauek aplikatuko dira:

4.– En aquellos Másteres que conduzcan al ejercicio de profesiones reguladas serán de aplicación las siguientes condiciones:

– Ikasleak sei ebaluazio deialdi izango ditu irakasgai bakoitzerako.

– El alumnado dispondrá de seis convocatorias de evaluación para cada asignatura.

– Ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari, eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko.

– El alumnado podrá renunciar a la convocatoria de evaluación, lo que implica que no se contabilizará la misma.

– Masterreko batzorde akademikoak zehaztu beharko du nola egin behar zaien uko ebaluazio deialdiei.

– La Comisión Académica del Máster deberá indicar el modo en que el alumnado puede renunciar a la convocatoria de evaluación de la misma.

– Bosgarren, seigarren eta salbuespenezko deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, Gobernu Kontseiluak ezartzen dituen arauei jarraituz.

– Las convocatorias quinta, sexta y excepcional se evaluarán por un tribunal de acuerdo con las normas que establezca el Consejo de Gobierno.

– Ikastegi guztietan ikasleren bat bosgarren, seigarren edo salbuespenezko deialdian dagoen irakasgai bakoitzerako, aurreko paragrafoan adierazitako epaimahaia osatuko da, eta ikasturtearen lehenengo hiruhilekoan argitaratuko da epaimahaiaren osaera, kideen izen eta guzti. Epaimahaia osatzean, ahalegina egingo da epaimahaikideak ez daitezen izan aurreko deialdietan zuzentzaile izan direnak.

– En todos los Centros, y para cada asignatura en que haya estudiantes con quinta, sexta o convocatoria excepcional, se constituirá el tribunal indicado en el párrafo precedente, velando para que las personas docentes asignadas, en la medida de lo posible, no hayan sido las que han corregido en las convocatorias anteriores, y se hará pública su composición nominal en el primer trimestre del curso.

– Edozein irakasgairen sei deialdiak agortuta, ikasleak salbuespenezko deialdia eska dezake, UPV/EHUko errektoreari zuzendutako idatziaren bidez. Salbuespenezko deialdia emateari buruzko erabakia errektoreak hartuko du, kontuan hartuta ikaslearen espedientea eta beste gorabehera batzuk.

– Agotadas las seis convocatorias de una asignatura, el alumnado podrá solicitar la concesión de una única convocatoria excepcional en escrito dirigido al Rector o Rectora de la UPV/EHU. La decisión sobre la concesión o no de la convocatoria excepcional corresponderá al Rector o Rectora de la UPV/EHU que deberá, a tales efectos, valorar el expediente académico y otras circunstancias del alumnado.

– Irakasgai baterako deialdiak agortuz gero, ikasleak ezingo du unibertsitatean ordura arte egiten ari zen ikasketekin jarraitu.

– Agotadas las convocatorias de una asignatura, el alumnado afectado no podrá proseguir los mismos estudios que ha venido cursando en esta Universidad.

Gainerako masterretako gaiak gainditzeko, lau deialdi egongo dira irakasgai bakoitzean (bi ikasturte bakoitzean). «Aurkezteke» kalifikazioak deialdia galtzea ekarriko du.

Para la superación de las materias establecidas en el resto de los Másteres habrá cuatro convocatorias de evaluación para cada asignatura (dos por curso académico). Aquellas asignaturas con calificación de No presentado serán contabilizadas a efectos de convocatorias consumidas.

Hala ere, ikasleei ez zaie arau hori aplikatuko egoera hauetako bat gertatzen denean:

Esta situación no será de aplicación al alumnado en tanto se encuentren en alguna de las situaciones siguientes:

– Ikaslea gaixorik egotea eskolaldiko hiruhileko batean baino luzaroago. Egoera hori behar bezala egiaztatu beharko da.

– Enfermedad prolongada durante más de un trimestre lectivo, debidamente justificada.

– Beste egoera larri batzuk.

– Otras situaciones de fuerza mayor.

5.– Aktak bete eta gero, masterraren ardura daukan ikastegiko idazkaritzara bidaliko dira hilabeteko epearen barruan.

5.– Una vez cumplimentadas las actas, serán remitidas a la Secretaría del Centro responsable del Máster en el plazo máximo de un mes desde la fecha de finalización.

20. artikulua.– Kalifikazioen berrikuspena.

Artículo 20.– Revisión de Calificaciones.

Kalifikazioen berrikuspena eskatzeko, erreklamazioa aurkeztuko zaio irakasgaia edo jarduera akademikoa eman duen irakasleari. Ondoren, beharrezkoa bada, masterreko batzorde akademikoak jardungo du.

El procedimiento para la revisión de las calificaciones comenzará, en primera instancia, presentando la correspondiente reclamación ante el profesor o la profesora que ha impartido la asignatura o actividad académica. En segunda instancia actuará la Comisión Académica del Máster.

Erreklamazioa ebatzi eta ikasleari horren berri emango zaio gehienez ere hilabeteko epean, erreklamazioa aurkeztutako egunaren biharamunetik kontatzen hasita.

La reclamación será resuelta y notificada al alumnado en el plazo máximo de 1 mes a contar desde el día siguiente a la fecha de presentación de la reclamación.

Masterreko batzorde akademikoaren erabakiaren aurka ikasleak administrazioarekiko auzi errekurtsoa aurkeztu ahal izango dio masterra atxikita dagoen ikastegiko dekano edo zuzendariari. Ikastegiaren erabakiaren kontra ikasleak gorako errekurtsoa aurkeztu ahal izango dio UPV/EHUko errektoreari, jakinarazpena jaso eta hilabeteko epearen barruan.

Contra la resolución que adopte la Comisión Académica del Máster el alumnado podrá formular recurso administrativo ante el Decano o Decana o persona que ostente la dirección del Centro al que esté adscrito el Máster. Contra la Resolución del Centro se podrá interponer recurso de alzada ante el Rector o Rectora de la UPV/EHU en el plazo de un mes a contar desde su notificación.

Azken erabakia behin betikoa izango da eta administrazio bidea agortuko du.

La resolución que finalmente se adopte será definitiva y agotará la vía administrativa.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
GRADUONDOKO TITULU OFIZIALAK ETA ZIURTAGIRIAK EMATEA
EXPEDICIÓN DE TÍTULOS OFICIALES DE POSTGRADO Y DE CERTIFICADOS
I. ATALA
SECCIÓN I
TITULUAK EMATEA
EXPEDICIÓN DE TÍTULOS

21. artikulua.– Arau orokorra.

Artículo 21.– Norma general.

UPV/EHUko master tituluak errektoreak emango ditu, eredu arautuari jarraikiz, eta unibertsitateko Titulu Ofizialen Erregistroan jasota geratuko dira.

Los Títulos de Máster Universitarios de la UPV/EHU serán expedidos por el Rector o Rectora, en modelo normalizado, y causarán constancia en el Registro Universitario de Títulos Oficiales.

22. artikulua.– Prozedura.

Artículo 22.– Procedimiento.

1.– Tituluak eskatu beharko dira masterraren ardura daukan ikastegiko idazkaritzan. Dokumentu hauek aurkeztu beharko dira:

1.– La solicitud de expedición de los correspondientes Títulos se podrá presentar en la Secretaría del Centro responsable del Máster, entregando la siguiente documentación:

– Eskaria, eredu arautuan.

– Instancia en modelo normalizado.

– NANaren edo pasaportearen fotokopia.

– Fotocopia del DNI/Pasaporte.

– Kasuan kasuko tasak ordaindu direla egiaztatzen duen ordainagiria. Tasen salbuespenerako eskubidea duten ikasleen kasuan arautegi honetako 8. artikulua hartuko da kontuan.

– Justificante de haber satisfecho las tasas correspondientes. Para el alumnado con derecho a exención de tasas se procederá conforme a lo establecido en el artículo 8 de la presente normativa.

– Ikasleari unibertsitateko masterrerako sarbidea eman dion tituluaren fotokopia erkatua edo fotokopia eta jatorrizkoa, agiri hori ez bazen unibertsitateko masterrerako matrikula egitean aurkeztu. Titulua UPV/EHUn lortutakoa izanez gero, ez da zertan aurkeztu.

– Fotocopia compulsada del título con el que accedió al Máster Universitario, o fotocopia y original para su cotejo, en el caso de que no se presentara esta documentación al realizar la matrícula del Máster. El alumnado que haya obtenido dicho título en la UPV/EHU no debe presentar esta documentación.

Masterraren ardura daukan ikastegiko idazkaritzak titulu ofiziala eskuratzeko eskubideak ordainduta izanaren ziurtagiria emango die ikasleei, eta ziurtagiri horrek tituluaren ondorio berberak izango ditu, titulua bera eman arte.

La Secretaría del Centro responsable del Máster expedirá la certificación del pago de los derechos de expedición del correspondiente Título Oficial de Máster Universitario, que surtirá provisionalmente los mismos efectos que la posesión del mismo, en tanto tal expedición no se produzca.

Tituluak jasotzea.

Entrega de Títulos.

1.– Titulua, behin inprimatuta, ikasleak berak jaso beharko du masterraren ardura daukan ikastegiko idazkaritzan. Ikasleak ezinezkoa badu bera joatea, baimena eman ahal izango dio beste bati (ahalorde notarialaren bidez) bere izenean titulua hartzeko.

1.– El Título, una vez impreso, deberá ser retirado personalmente por la persona interesada en la Secretaría del Centro responsable del Máster. En el supuesto de que no le fuera posible hacerlo personalmente, se podrá autorizar a otra persona, siempre mediante poder notarial, para que lo retire en su nombre.

Aurreko paragrafoan adierazitakoa aldatzeke, interesdunak eskaria egin diezaioke idatziz masterraren ardura daukan ikastegiko idazkaritzari bulego hauetakoren batera bidaltzeko titulua: Bizkaiko Campuseko Errektoreordetzara, Gipuzkoako Campuseko Errektoreordetzara, Arabako Campuseko Errektoreordetzara, edo bere etxetik gertuen dagoen probintziako Hezkuntza eta Kultura Zuzendaritzara, Hezkuntza Bulegora edo Kontsuletxera.

No obstante lo dispuesto en el párrafo anterior, la persona interesada podrá solicitar por escrito a la Secretaría del Centro responsable del Máster la remisión del Título al Vicerrectorado del Campus de Bizkaia, Vicerrectorado del Campus de Gipuzkoa, Vicerrectorado del Campus de Álava, Dirección Provincial de Educación y Cultura, Oficina de Educación u Oficina Consular más próxima a su lugar de residencia.

2.– Tituluak jasotzeko prozedura bera aplikatuko da bikoiztuen kasuan.

2.– El mismo procedimiento de retirada de los títulos regirá para los duplicados.

II. ATALA
SECCIÓN II
ZIURTAGIRIAK EMATEA
EXPEDICIÓN DE CERTIFICADOS

23. artikulua.– Ziurtagiriak eskatzea.

Artículo 23.– Solicitud de Certificados.

Egindako ikastaro eta mintegien ziurtagiriak masterraren ardura duen ikastegiko idazkaritzan eskatu beharko dira. Eskariarekin batera aurkeztu beharko da UPV/EHUko webgunean eta masterraren ardura duen ikastegiak zehaztutako idazkaritzetan adieraziko den dokumentazioa.

La expedición de los certificados correspondientes a cursos y seminarios realizados deberá solicitarse en la Secretaría del Centro responsable del Máster entregando la documentación que será informada para cada curso académico en la página web de la UPV/EHU y en las Secretarías establecidas a tal efecto por el Centro responsable del máster.

III. ATALA
SECCIÓN III
PREZIO PUBLIKOAK
PRECIOS PÚBLICOS

24. artikulua.– Ziurtagiri eta tituluengatik ordaindu beharreko prezio publikoak.

Artículo 24.– Precios públicos por la expedición de títulos y certificados.

Graduondoko titulu ofizialak eta ziurtagiriak ematearren ordaindu beharreko tasak unibertsitateen arloko eskumena daukan Eusko Jaurlaritzako sailak zehaztutakoak izango dira.

Las tasas por la expedición de los certificados y de títulos oficiales de posgrado serán las que establezca el Departamento de Educación, Universidades e Investigación del Gobierno Vasco.

Tasak eskaria aurkeztean ordaindu beharko dira UPV/EHUk adierazitako kontuetako batean.

El abono de estas tasas se efectuará en alguna de las cuentas indicadas por la UPV/EHU al realizar la solicitud.

V. KAPITULUA
CAPÍTULO V
GESTIO EKONOMIKOA
GESTIÓN ECONÓMICA

25. artikulua.– Organikoa irekitzeko tramiteak.

Artículo 25.– Tramitación de la apertura de la Orgánica.

1.– Master eta Doktoregoko Atalak, jakinda unibertsitateko masterra irakatsi egingo dela, Organikoa irekitzeko eskatuko dio Kontabilitate Zerbitzuari, kasuan kasuko masterraren gastuak gestionatzeko.

1.– La Sección de Máster y Doctorado, cuando tenga constancia de que el Máster Universitario va a impartirse, tramitará al Servicio de Contabilidad la apertura de una Orgánica para gestionar los gastos del Máster de que se trate.

Organiko hori titulazioa atxikita dagoen ikastegiaren Organikoaren menpe egongo da.

Dicha Orgánica dependerá de la Orgánica que corresponda al Centro de adscripción de la titulación.

2.– UPV/EHUko ekonomia arautegietan zehaztuko da nortzuk izango diren organiko horien arduradunak.

2.– Las personas responsables de dichas orgánicas serán las que se determinen en la normativa económica de la UPV/EHU.

I. ATALA
SECCIÓN I
DIRU SARREREN GESTIOA
GESTIÓN DE INGRESOS

26. artikulua.– Diru sarreren aurrekontua gestionatzea.

Artículo 26.– Gestión del presupuesto de ingresos.

Unibertsitateko master bakoitzaren organikoari aurrekontu esleipen bat egingo zaio, parametro jakin batzuen arabera, masterraren gastuei aurre egiteko. Ekitaldi ekonomikoan zehar kanpoko deialdietatik etor daitezkeen dirulaguntzak masterreko diru sarreren aurrekontuan sartuko dira.

Cada orgánica de Máster Universitario recibirá una asignación presupuestaria en base a unos parámetros establecidos con los que se harán frente a los gastos del Máster. Las subvenciones que se vayan consiguiendo en convocatorias externas a lo largo del ejercicio se asignarán y pasarán a formar parte del presupuesto de ingresos del Máster.

27. artikulua.– Dirulaguntzen gestioa.

Artículo 27.– Gestión del cobro de subvenciones.

Masterraren irakasle arduradunak hitzarmena egiten badu erakunde publiko edo pribaturen batekin hark dirulaguntza emateko, diru hori UPV/EHUren aurrekontuen kontuan sartzeko eskatuko dio erakundeari. Ondoren, jakinaren gainean jarriko du masterraren ardura duen ikastegia, eta dirulaguntza esleitu izana egiaztatzen duen dokumentazio ofiziala aurkeztuko dio. Masterraren ardura duen ikastegiak, dokumentuak aztertu ondoren, Kontabilitate Zerbitzura bidaliko ditu, dirulaguntza kontabiliza dezaten eta aurrekontu esleipena egin dezaten.

Cuando el profesorado responsable del Máster establezca un convenio de subvención con alguna entidad pública o privada, solicitará a esta entidad el ingreso de este importe en la cuenta de presupuestos generales de la UPV/EHU y, posteriormente, lo comunicará al Centro responsable del Máster, aportando la documentación formal por la que se le concede la subvención. El Centro responsable del Máster, una vez analizada la documentación la remitirá al Servicio de Contabilidad para que proceda a su correspondiente contabilización y asignación presupuestaria.

II. ATALA
SECCIÓN II
GASTUEN GESTIOA
GESTIÓN DE GASTOS

28. artikulua.– Gastuen aurrekontua gestionatzea.

Artículo 28.– Gestión del presupuesto de gastos.

Unibertsitateko masterraren organikoaren aurrekontua masterraren arduradunek gestionatuko dute.

El presupuesto correspondiente a la orgánica del Máster Universitario será gestionado por las personas responsables del mismo.

Unibertsitateko masterren gastuak guztiz ordaindu beharko dira master bakoitzak bere aurrekontuan jasoko dituen esleipenekin. Gastuen gestioa unibertsitatearen aurrekontuei buruzko arau orokorrei lotuko zaie, kontuan hartuta honako hauek:

Los gastos que genere la impartición de los Másteres Universitarios deben ser cubiertos en su totalidad con las asignaciones presupuestarias recibidas por el propio Máster en su presupuesto. Su gestión quedará sometida a las normas presupuestarias generales de la Universidad y teniendo en cuenta las siguientes consideraciones:

a) Gastu arruntak kasuan kasuko kontzeptuari egotziko zaizkio, unibertsitatearen kontuen planaren arabera.

a) Los gastos se imputarán al concepto que corresponda de acuerdo con el plan de cuentas vigente en la Universidad.

b) Ordainduko diren gehieneko kopuruak honako hauek izango dira:

b) Los límites máximos de los importes previstos a pagar serán los siguientes:

1.– UPV/EHUtik kanpoko pertsonei masterrean eskolak emateagatik: gehienez 125 euro orduko.

1.– Por impartición de docencia en el Máster por parte del personal docente ajeno a la UPV/EHU: hasta 125 euros/hora.

2.– Bidaia, ostatu eta mantenu gastuen kudeaketari dagokionez, men egingo zaio aurrekontua kudeatzeko UPV/EHUn indarrean dagoen arautegiari.

2.– En cuanto a la justificación de viajes, alojamiento y manutención, se estará a lo dispuesto en la Normativa de Gestión Presupuestaria vigente en cada momento en la UPV/EHU.

3.– Erositako material inbentariagarria gastuen kasuan kasuko kontzeptuan kontabilizatu eta unibertsitatearen ondarean sartuko da. Horrexegatik, inbentario ofizialean agertu beharko da, arlo horretako arautegiari jarraikiz.

3.– El material inventariable adquirido se contabilizará contra el concepto de gasto de capital que corresponda, pasará a formar parte del patrimonio de la Universidad, y deberá ser incluido en el inventario oficial, de acuerdo con la normativa específica vigente al respecto.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO VI
INDARRALDIA ETA ESKUMENAK ESKUORDETZEA
VIGENCIA Y DELEGACIÓN
XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Arautegi hau UPV/EHUk bakarrik antolatutako master guztiei aplikatuko zaie. UPV/EHUk beste unibertsitate batzuekin batera antolatzen dituen programa ofizialen kasuan ere aplikatuko da arautegi hau baina, horrez gain, erakundeen arteko lankidetza hitzarmena hartuko da kontuan.

Esta normativa se aplicará para todos los Másteres Universitarios organizados exclusivamente por la UPV/EHU. Para los programas oficiales interuniversitarios de organización conjunta, además de esta normativa, habrá que tener en cuenta el convenio de colaboración existente entre las distintas entidades.

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

Master ofizialetan aldaketarik egin nahi izanez gero, Graduondoko Batzordeak beren-beregi eman beharko du baimena, eta horretarako ezarrita dauden izapide guztiak egin beharko dira.

Cualquier modificación de las propuestas de Máster Universitarios deberá ser autorizada expresamente por la Comisión de Posgrado y seguir los trámites que se establezcan al efecto.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENengoa
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Arautegi hau 2022/2023 ikasturtean sartuko da indarrean.

La presente normativa entrará en vigor el curso académico 2022/2023.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Graduondoko Batzordeari ahalmena ematen zaio arautegi hau garatzeko arau osagarriak eman ditzan, eta ikasturtero datak, egutegiak eta eranskinak egunera ditzan, graduondoko ikasketen arloan eskumena duen errektoreordearen proposamenari jarraituz.

Se faculta a la Comisión de Posgrado para elaborar normas complementarias que desarrollen la presente normativa y para que actualice las fechas, calendarios y anexos, para cada año académico, a propuesta de la Vicerrectora o Vicerrector competente en Estudios de Posgrado.

Graduondoko ikasketen arloan eskumena duen errektoreordeari ematen zaio arautegi hau aplikatzean sor daitezkeen gorabeherak interpretatu eta ebazteko ahalmena.

Se delega en la Vicerrectora o Vicerrector competente en Estudios de Posgrado la interpretación y resolución de cuantas cuestiones se planteen en la aplicación de esta normativa.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Graduondoko Batzordeari ahalmena ematen zaio arautegi hau hurrengo ikasturteetan egokitzeko.

Se faculta a la Comisión de Posgrado a realizar las adaptaciones de la presente normativa en los siguientes cursos académicos.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratzen dira arautegi honekin bat ez datozen xedapen guztiak.

Quedan derogadas todas aquellas disposiciones que se opongan a lo previsto en la presente Normativa.


Azterketa dokumentala


Análisis documental