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Boletin Oficial del País Vasco

78. zk., 2022ko apirilaren 22a, ostirala

N.º 78, viernes 22 de abril de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
1746
1746

AGINDUA, 2022ko martxoaren 30ekoa, Hezkuntzako sailburuarena, zeinaren bidez deitzen baitira Irale programaren 2022ko udako eta 2022-2023 ikasturteko ikastaroak eta, ikastarook egiteko plazak esleitzeko prozedura ezartzen baita.

ORDEN de 30 de marzo de 2022, del Consejero de Educación, por la que se convocan los cursos de formación del programa Irale en el verano de 2022 y en el curso escolar 2022-2023 y se establece el procedimiento para la adjudicación de las plazas para la realización de dichos cursos.

1994ko urtarrilaren 28ko Aginduaren bidez (1994-02-11ko EHAA) berritu zuen Hezkuntza Sailak Irale programa osoa, eta antolamendu-arau berriak ezarri zizkion. Agindu horrek araudi nagusia eskaini dio Irale programaren eguneroko jardunari, eta horren arabera antolatzen dira, gaur egun ere, programaren hainbat atal eta prozedura.

Mediante la Orden de 28 de enero de 1994 (BOPV, 11 de febrero de 1994), el Departamento de Educación renovó todo el programa Irale y estableció nuevas normas organizativas, que han proporcionado una reglamentación general para la actividad diaria del programa Irale, y, actualmente, son muchos los apartados y procedimientos del programa que se organizan en función de ella.

Apurka-apurka, beharrizan berriak agertu dira EAEko eskola-munduan. Ondorioz, Irale programaren 1994ko moldaera hura beharrizan berri horietara egokituz joan da hainbat xehetasunetan. Aldaketa xumeak edo oso xumeak izan dira egokitze-lan horietariko asko. Aldaketa horiek eta beste hainbat ez dira bat-batean egin, apurka-apurka baizik, eta, normalean, egoera berriaren ezaugarriak eta haien araberako lehentasun nagusiak kasuan kasuko solaskideekin eztabaidatuz, zehaztuz eta adostuz.

En el ámbito escolar de la CAV, paulatinamente, han ido surgiendo nuevas necesidades. Consecuentemente, aquella versión de 1994 del programa Irale se ha ido adaptando en muchas de sus particularidades a esas nuevas necesidades. Muchas de esas adaptaciones han sido cambios de poca o escasa importancia. Todos esos y otros cambios no se han realizado de modo repentino, sino progresivamente, y se ha venido deliberando, concretando y acordando con los interlocutores correspondientes las características de cada nueva situación y sus principales prioridades.

Irale programaren urteetako ibilbide oparoari esker, euskal hezkuntzan aurrerapauso handiak eman dira euskararen ezagutzaren eta erabileraren normalizazioan. Hala ere, urteak joan urteak etorri, behar berriak sortu dira irakasleen hizkuntza-gaitasunean izan den aldaketa tipologikoaren ondorioz, eta Iralek, laguntza-zerbitzu den aldetik, irakasleen berariazko behar berri horiei ahalik eta ongien erantzun beharko die etorkizunean ere, orain arte egin duen bezalaxe.

Gracias a la fructífera trayectoria de los últimos años del programa Irale, se han producido grandes avances en el conocimiento y normalización del euskera en el sistema educativo vasco. Sin embargo, con el paso del tiempo, el cambio tipológico en la capacitación lingüística del profesorado ha hecho que surjan nuevas necesidades, e Irale, como servicio de apoyo, deberá seguir dando la mejor respuesta posible a esas nuevas necesidades específicas del profesorado, tal y como lo ha realizado hasta ahora.

2010eko uztailaren 6ko Dekretuak (2010-07-16ko EHAA) onartzen du Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko irakasle funtzionarioen lan-baldintzak arautzen dituen akordioa, eta, bertan jasotzen denez, oraindik badaude premiak euskararen eta euskarazko irakaskuntzan: besteak beste, hezkuntza-erronka berriei aurre egiteko material egokiak sortzea, eta euskara irakatsi eta eskolak euskaraz ematen dituzten irakasleak didaktikan gaitzea.

El Decreto de 6 de julio de 2010 (BOPV, 16-07-2010), por el que se aprueba el Acuerdo Regulador de las condiciones de trabajo del personal funcionario docente no universitario de la Comunidad Autónoma Vasca, recoge que siguen existiendo necesidades en torno a la enseñanza de y en euskera, como son la creación de materiales adecuados a los nuevos retos educativos y la capacitación didáctica del profesorado que imparte clases de y en euskera.

Horri guztiari aurre egiteko, hezkuntza-arloan identifikatutako premietara moldatu da urte hauetan Irale programa, eta euskarazko irakaskuntzan kalitatezko euskara bermatzen duten alderdi didaktikoetan eta materialetan sakondu du.

Para hacer frente a esta situación, estos últimos años el programa Irale se ha adaptado a las necesidades identificadas en el sector de la educación y ha profundizado en los aspectos didácticos y materiales que garanticen un euskera de calidad en la enseñanza en euskera.

Irale programa, prestakuntza-arloan eragile den aldetik, bete-betean lotzen zaio Heziberri 2020 egitasmoaren Hezkuntza Sistema Hobetzeko Planaren lehenengo ildo estrategikoari: irakasleen etengabeko prestakuntzari, hain zuzen ere. Irale programaren eskaintza nagusia goi-mailako ikastaroak dira, bai irakastorduz kanpokoak, bai irakastordu barnekoak. Nagusiki, ikastaro horiek izan dira programaren berrikuntza nagusia, eta, neurri batean, ikastetxeetan egiten diren berrikuntza-proiektuei eta bertako hezkuntza-eredu pedagogikoei, nahiz hezkuntza- eta hizkuntza-proiektuei erantzuteko baliagarri izan daitezke. Beraz, Irale programaren helburuak, neurri handi batean, horretara bideratzen dira.

El programa Irale, siendo un agente del sector de la formación, está plenamente implicado en la primera línea estratégica del Plan de Mejora del Sistema Educativo del proyecto Heziberri 2020, es decir, en la formación continua del profesorado. La oferta principal del programa Irale son los cursos de nivel superior dentro y fuera del horario lectivo. Principalmente, esos cursos han sido la innovación fundamental en el programa, y, en cierta medida, pueden ser un recurso útil para dar respuesta a los proyectos de renovación de los centros y a sus modelos educativo-pedagógicos. Por ello se han convertido, en gran medida, en el enfoque principal de los objetivos del programa Irale.

Era berean, Heziberri 2020 egitasmoaren bigarren ildo estrategikoari jarraikiz, etengabeko prestakuntzak ez ditu azken xedetzat irakasle eta eskoletako langileak hartzen, ikasleak baizik, eta, alde horretatik, irakasleek konpromisoz eta arduraz jokatu behar dute, delako prestakuntza hori praktikan jarri eta aurretiaz ezarritako helburuak ikasturtez ikasturte betetzeko.

Asimismo, siguiendo la segunda línea estratégica del proyecto Heziberri 2020, la formación continua no tiene como fin último el personal docente y escolar, sino el alumnado, y en este sentido, el profesorado debe actuar con compromiso y responsabilidad para poner en práctica dicha formación y cumplir los objetivos marcados con anterioridad curso a curso.

Hori guztia dela eta, hau

En su virtud, por todo lo anterior,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da Irale programaren 2022ko udako eta 2022-2023 ikasturteko ikastaroen eskaintza-deialdia egitea, bai irakastorduz kanpokoak, bai irakastordu barnekoak, eta, ikastarook egiteko plazak lehia-araubidean esleitzeko prozedura ezartzea. Deialdi hau ikastaro horiek egin nahi dituzten unibertsitateaz kanpoko irakaskuntza arautuko ikastetxe publiko eta itunpeko ikastetxe pribatuetako langileei bideratua dago, 4. artikuluan jasotzen den bezala.

La presente Orden tiene por objeto convocar los cursos del programa Irale en el verano de 2022 y en el curso escolar 2022-2023, tanto dentro como fuera de horario laboral, para el personal de los centros docentes públicos y privados concertados de enseñanza reglada no universitaria (contemplada en el artículo 4), y establecer, el procedimiento para la adjudicación de las plazas, en régimen de concurrencia competitiva.

2. artikulua.– 2022-2023 ikasturteko Irale programaren helburuak.

Artículo 2.– Objetivos del programa Irale del curso 2022-2023.

1.– Oraindik euskaldundu gabe dauden irakasleak euskalduntzea.

1.– Euskaldunización del profesorado aún no euskaldunizado.

2.– Euskaldundutako irakasleen euskara-gaitasuna hobetzea.

2.– Mejora de la capacitación idiomática en euskera del profesorado ya euskaldunizado.

3.– Euskarazko ikasmaterial berrien hizkuntza-kalitatea bermatzea.

3.– Garantizar la calidad lingüística de los nuevos materiales didácticos en euskera.

4.– Curriculumaren euskal dimentsioa zabaltzea.

4.– Difusión de la dimensión vasca del currículum.

5.– Euskarazko ahozko komunikazioa irakasjardunean lantzea.

5.– Trabajar la comunicación oral en euskara en la práctica docente.

I. ATALA
CAPITULO I
ESKAINITAKO IKASTAROAK ETA BALDINTZAK
CURSOS OFERTADOS Y CONDICIONES

3. artikulua.– Eskaintzen diren ikastaroak.

Artículo 3.– Cursos que se ofertan.

1.– Ikastaroak lanorduetan nahiz lanorduz kanpo eskaintzen dira (I. eranskina). Hau da ikastaro bakoitzeko plaza-kopurua:

1.– Se ofrecen cursos dentro y fuera del horario laboral según se señala en el Anexo I. El número de plazas en cada curso es el siguiente:

a) Irakastordu barneko ikastaroak (C1, 2.HE edo haren baliokidea dutenentzat):

a) Cursos dentro del horario laboral (para quienes tengan el certificado C1, PL2 o equivalente):

R300 ikastaroa 450 plaza

Curso R300 450 plazas.

R400 ikastaroa 26 plaza

Curso R400 26 plazas.

R600 ikastaroa 120 plaza

Curso R600 120 plazas.

R900 ikastaroa 75 plaza

Curso R900 75 plazas.

R ikastaroren bateko plaza hutsek gainerako R ikastaroentzako esleitutako plazak emendatuko dituzte, betiere deialdian ezarritako baldintzak betetzen badituzte eskatzaileek, taldeak osatzeko aukera baldin badago, dagoeneko osatutako taldeetan txertatu ahal badira, eta horretarako bidea nahiz baliabideak baldin badaude. Plazen emendatze hori lurralde historikoen artean ere gerta daiteke.

Las plazas no cubiertas en alguno de los cursos R, acrecerán las plazas asignadas para el resto de los cursos R, siempre y cuando las personas solicitantes cumplan los requisitos que se recogen en esta convocatoria, puedan integrarse en los grupos ya creados, y haya suficientes recursos. El acrecimiento de las plazas puede darse entre los diferentes territorios históricos.

b) Irakastordu barneko ikastaroak (1.HE eta 2.HE lortzeko):

b) Cursos dentro del horario laboral (para conseguir el PL1 y el PL2):

U2 ikastaroa 45 plaza.

Curso U2 45 plazas.

U3 ikastaroa 70 plaza.

Curso U3 70 plazas.

3000 ikastaroa 40 plaza.

Curso 3000 40 plazas.

4000 ikastaroa 50 plaza.

Curso 4000 50 plazas.

5000 ikastaroa 60 plaza.

Curso 5000 60 plazas.

c) Irakastorduz kanpoko ikastaroak (1.HE eta 2.HE lortzeko):

c) Cursos fuera del horario laboral (para conseguir el PL1 y el PL2):

A ikastaroak 150 plaza.

Cursos A 150 plazas.

E ikastaroak 200 plaza.

Cursos E 200 plazas.

Irakastorduz kanpoko ikastaroetan, bete gabe geratzen diren plazek eskaera eskaintza baino handiagoa gertatu den irakastorduz kanpoko ikastaroetako plazak emendatuko dituzte. Dena dela, 2022ko aurrekontuetan kreditu egokia eta nahikoa egotearen mende egongo da.

En el caso de los cursos fuera de horario laboral, las plazas que queden sin cubrir aumentarán las asignadas a aquellos cursos fuera de horario laboral en los que la demanda sea superior a la oferta. En cualquier caso, el número de plazas fuera del horario laboral estarán condicionadas a la existencia de crédito adecuado y suficiente en los presupuestos del año 2022.

2.– I. eranskinean jasotzen da ikastaro bakoitza nori bideratua dagoen.

2.– Las personas a las que va dirigido cada curso son las contempladas en el artículo siguiente en relación con el Anexo I.

3.– II. eranskinean jasotzen dira ikastaroak, haien ezaugarriak eta egutegiak.

3.– Los cursos y sus características se recogen en el Anexo II.

4. artikulua.– Gehieneko ordutegi-liberazioko aldiak U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetan.

Artículo 4.– Periodos máximos de liberación horaria en los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000.

Kontuan hartu behar da irakasle batek kontsumituta daukan urte-kreditua kalkulatzeko aintzat hartzen direla bizitza osoan hizkuntza eskakizunak egiaztatzeko egin dituen liberaziodun ikastaro guztiak.

Hay que tener en cuenta que para el cálculo del crédito anual que cada persona tiene consumido se tienen en cuenta todos los cursos con liberación que ha realizado a lo largo de su vida para acreditar el perfil lingüístico.

Irakastordu barnean eskainitako ikastaro hauetan (U2, U3, 3000, 4000 eta 5000) parte hartzeko eskatzaileak ez ditu agortuak izango jarraian zehazten diren ordutegiaren gehieneko liberazio-aldiak:

Para participar en los siguientes cursos ofrecidos dentro del horario laboral: U2, U3, 3000, 4000 y 5000, será requisito que la persona solicitante no haya agotado los periodos máximos de liberación que se señalan a continuación:

1.– Ikastetxe publikoetako irakasle finkoek 3 urte izango dute guztira: haietatik gehienez 2 urte 1.HE lortzeko, eta gehienez 2 urte 2.HE lortzeko.

1.– El personal docente fijo de centros docentes públicos dispone de 3 años en total, de ellos 2 años como máximo para la obtención del PL1, y 2 años como máximo para la obtención del PL2.

2.– Ikastetxe publikoetako bitarteko irakasleek 1,5 urte izango dute guztira: haietatik gehienez 0,5 urte 1.HE lortzeko, eta gehienez urtebete 2.HE lortzeko.

2.– El personal docente interino de centros docentes públicos dispone de 1,5 años en total, de ellos 0,5 años como máximo para la obtención del PL1, y 1 año como máximo para la obtención del PL2.

3.– Ikastetxe publikoetako Hezkuntza Bereziko lan-kontratudun hezitzaile finkoek 3 urte izango dute guztira, salbu HLEA badute.

3.– El personal educativo laboral fijo de Educación Especial de centros docentes públicos dispone de 3 años en total, salvo en el caso de disponer del HLEA:

a) Guztizko 3 urte horietatik, gehienez 2 urte 1.HE lortzeko, eta gehienez 2 urte HLEA edo 2.HE lortzeko.

a) De los 3 años totales, 2 años como máximo para la obtención del PL1, y 2 años como máximo para la obtención del HLEA o del PL2.

b) HLEA izanez gero, gehienez urtebete izango dute 2.HE eskuratzeko.

b) En caso de estar en posesión del HLEA, se dispondrá de 1 año como máximo para la obtención del PL2.

4.– Ikastetxe publikoetako Hezkuntza Bereziko aldi baterako lan-kontratadun hezitzaileek 1,5 urte izango dute guztira, salbu HLEA badute. HLEA izanez gero, gehienez urte erdia izango dute 2.HE eskuratzeko.

4.– El personal educativo laboral temporal de Educación Especial de centros docentes públicos dispone de 1,5 años en total, salvo en el caso de disponer del HLEA. En caso de estar en posesión del HLEA, se dispondrá de medio año como máximo para la obtención del PL2.

5.– Itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasle finkoek 2 urte izango dute 2.HE eskuratzeko.

5.– El personal docente fijo de centros docentes privados concertados dispondrá de 2 años en total para la obtención del PL2.

5. artikulua.– Ordutegiaren gehieneko ordu-kreditua irakastorduz kanpoko A eta E ikastaroetan.

Artículo 5.– Crédito de horas máximo para los cursos fuera del horario lectivo A y E.

Ikastetxe publiko eta itunpeko pribatuetako irakasleek eta Hezkuntza Bereziko hezitzaileek 2.550 ordu izango dituzte guztira; haietatik, gehienez, 1.700 ordu 1.HE lortzeko, eta gehienez 1.700 ordu 2.HE lortzeko.

El personal docente y educativo de Educación Especial de centros públicos y de centros docentes privados dispone de 2.550 horas en total, de ellas 1.700 horas como máximo para la obtención del PL1, y 1.700 horas como máximo para la obtención del PL2.

6. artikulua.– Ikastaroak non emango diren.

Artículo 6.– Lugar de impartición de los cursos.

1.– Toki hauetan emango dira irakastordu barneko ikastaroak:

1.– Los cursos dentro del horario laboral se impartirán en los lugares siguientes:

a) U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak HABEk izendatzen dituen ikasketa-elkarteetan emango dira.

a) Los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000 se impartirán en las asociaciones de enseñanza que HABE designe.

b) R ikastaroak Iraleko irakastegietan emango dira. Nolanahi ere, COVID pandemiaren eraginez konfinamendurik egonez gero, saioek jarraipen telematikoa izango dute.

b) Los cursos R se impartirán en los centros Irale. No obstante, en caso de confinamiento a causa de la pandemia COVID, las sesiones tendrán un seguimiento telemático.

2.– Toki hauetan emango dira irakastorduz kanpoko ikastaroak:

2.– Los cursos fuera del horario laboral se impartirán en los lugares siguientes:

A eta E ikastaroak HABEk izendatzen dituen ikasketa-elkarteetan emango dira.

Los cursos A y E se impartirán en las asociaciones de enseñanza que HABE designe.

7. artikulua.– Ikastaro amaierako azterketak.

Artículo 7.– Exámenes a la finalización del curso.

Jarraian zehazten diren azterketak egin beharko dituzte ikastaro hauetan onartu diren pertsonek, ikastaroa amaitu eta gero:

Las personas admitidas a los siguientes cursos deberán realizar, a su finalización, los exámenes que se señalan a continuación:

1.– U2 eta 3000 ikastaroak amaituta, 1.HEeko azterketa egin beharko dute.

1.– Una vez finalizados los cursos U2 y 3000, deberán realizar el examen del PL1.

2.– U3 eta 5000 ikastaroak amaituta, 2.HEeko edo HLEAko azterketa egin beharko dute.

2.– Una vez finalizados los cursos U3 y 5000, deberán realizar el examen del PL2 o del HLEA.

3.– 4000 ikastaroa amaituta, HLEAko azterketa egin beharko dute ikastetxe publikoetako Hezkuntza Bereziko lan-legepeko hezitzaileek.

3.– Una vez finalizado el curso 4000, el personal educativo laboral de Educación Especial de centros públicos deberá realizar el examen del HLEA.

8. artikulua.– A eta E ikastaroak, doakotasun-baldintzak, nahitaezko gutxieneko bertaratzea eta gutxieneko hori ez betetzearen ondorioak prezioa ordaintzean.

Artículo 8.– Cursos A y E, condiciones de gratuidad, asistencia mínima obligatoria y efectos de su incumplimiento en el abono del precio.

1.– Udako A eta E ikastaroetan, % 80koa da nahitaezko gutxieneko bertaratzea, eta, ikasturtean zehar egiten diren ikastaroetan, % 75ekoa.

1.– En los cursos A y E de verano, la asistencia mínima obligatoria es del 80 % y en los cursos que se realizan durante el curso escolar la asistencia mínima obligatoria es del 75 %.

2.– Nahitaezko gutxieneko bertaratzea betetzen bada, ikaslearentzat doan izango da ikastaroa egitea.

2.– Si se cumple la asistencia mínima obligatoria la realización del curso será gratuita para el alumno o alumna.

3.– Nahitaezko gutxieneko bertaratzea betetzen ez bada, ikastaroaren kostuaren % 50 ordaindu beharko du ikasleak. Ikasleari ordaintzea dagokion partea ikasle horrek parte hartzen duen Irale programako hurrengo A edo E ikastaroan ordaindu beharko du.

3.– En el caso de que no se cumpla la asistencia mínima obligatoria, el alumno o alumna deberá abonar el 50 % del coste del curso. El pago de la parte que corresponde abonar al alumno o alumna lo deberá este hacer efectivo en el siguiente curso A o E del programa Irale en el que participe dicho alumno o alumna.

II. ATALA
CAPITULO II
ESKAINITAKO PLAZAK ESLEITZEKO PROZEDURA
PROCEDIMIENTO DE ADJUDICACIÓN DE LAS PLAZAS OFERTADAS

9. artikulua.– Ikastaroen hartzaileak.

Artículo 9.– Personas destinatarias de los cursos.

Deialdi honetan jasotzen diren baldintzak eta eskakizunak betez gero, orokorrak edo ikastaroari berariaz dagozkionak, kolektibo bakoitzerako I. eranskinean «X» batez adierazten diren ikastaroak eska ditzakete honako kolektibo hauetako kideek:

Siempre que se cumplan las condiciones y requisitos que, con carácter general o específico del curso, se contemplan en esta convocatoria, pueden solicitar los cursos que, para cada colectivo se indican con una «X» en el Anexo I, las personas que forman parte de los siguientes colectivos:

1.– Ikastetxe publikoetako irakasleak eta hezkuntza bereziko lan-legepeko hezitzaileak.

1.– Personal docente y personal educativo de Educación Especial de centros docentes públicos.

2.– Itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleak, hezkuntza bereziko lan-legepeko hezitzaileak eta 0-3 bitarteko irakasle edo hezitzaileak.

2.– Personal docente de centros privados concertados, personal laboral educativo de Educación Especial y personal docente y educativo de 0-3 años.

3.– Hezkuntza Saileko Hezkuntza Ikuskaritzako eta irakaskuntzaren laguntza-zerbitzuetako langileak.

3.– Personal de los servicios de apoyo a la docencia y de la Inspección de Educación del Departamento de Educación.

4.– Haurreskolak Partzuergoko irakasle eta hezitzaileak.

4.– Personal educativo del consorcio Haurreskolak.

10. artikulua.– Parte hartzeko eskakizunak.

Artículo 10.– Requisitos de participación.

1.– Ikastaro horiek egin nahi dituenak, I. eranskinean ikastaro bakoitzerako adierazitako kolektibokoa izateaz gain, gutxienez egun batez lan egindakoa izan beharko du 2021-2022 ikasturtean, deialdi honetako eskabide-epea ireki baino lehen. Lan hori bat etorri beharko da deialdi honetan parte hartzen duen langileen kolektiboari esleitutako lanarekin.

1.– Para realizar cualquiera de los cursos, además de pertenecer al colectivo señalado para cada curso en el Anexo I, será requisito haber trabajado por lo menos un día, en el curso 2021-2022, con anterioridad a la apertura del plazo de solicitudes de la presente convocatoria. Dicho trabajo habrá de corresponder con el atribuido al colectivo de personal desde el que se participa en esta convocatoria.

2.– R ikastaroa lortu eta egin ahal izateko, aurrekoaz gain, eskakizun hauek ere bete beharko dira:

2.– Para obtener y realizar los cursos R, será necesario, además del anterior:

a) Kasuaren arabera, ikastetxeko, laguntza zerbitzuko edo Hezkuntza Ikuskaritzako zuzendaritzaren baimena izatea.

a) Tener autorización, según corresponda, de la dirección del centro docente, del servicio de apoyo o de la Inspección de Educación.

b) Hezkuntza Saileko bitarteko langileek eta aldi baterako lan-kontratuko langileek plaza lortu ahal izango dute, baldin eta ikasturte osoko lanpostu bat esleitzen bazaie 2020ko ekainaren 1eko Aginduak arautzen duen Ikasturtearen Hasierako Esleipen-Prozeduran (EHAA, 2020-06-10).

b) El personal interino y laboral temporal del Departamento de Educación podrá obtener plaza condicionada a la adjudicación de un puesto de curso completo en el Procedimiento de Adjudicación de Inicio de curso regulado por la Orden de 1 de junio de 2020 (BOPV, 10-06-2020).

c) Itunpeko ikastetxeetako langileek plaza lortu ahal izango dute baldin eta lanpostu horretan ordezkotza bermatzen bada.

c) El personal de los centros docentes concertados podrá obtener plaza condicionada a que se garantice la sustitución de su puesto de trabajo.

d) Aurretik R ikastaro bera egin ez izana.

d) No haber realizado con anterioridad el mismo curso R.

e) Deialdia argitaratzen denerako egiaztatua izatea 2.HE, C1 edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

e) Tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL2, C1 o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

Ikastaroan hasi aurretik egiaztatuko da b) eta c) baldintzak betetzen direla.

El cumplimiento de las condiciones b) y c) se acreditará con carácter previo a la incorporación al curso.

3.– U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko, 1. puntuan adierazitakoez gain, honako hauek ere bete beharko dira:

3.– Para realizar los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000, será necesario, además de los señalado en el punto 1:

a) Kasuaren arabera, ikastetxeko, laguntza zerbitzuko edo Hezkuntza Ikuskaritzako zuzendaritzaren baimena izatea.

a) Tener autorización, según corresponda, de la dirección del centro docente, del servicio de apoyo o de la Inspección de Educación.

b) Hezkuntza Saileko bitarteko langileek eta aldi baterako lan-kontratuko langileek plaza lortu ahal izango dute, baldin eta ikasturte osoko lanpostu bat esleitzen bazaie 2020ko ekainaren 1eko Aginduak arautzen duen Ikasturtearen Hasierako Esleipen-Prozeduran (EHAA, 2020-06-10).

b) El personal interino y laboral temporal del Departamento de Educación podrá obtener plaza condicionada a la adjudicación de un puesto de curso completo en el Procedimiento de Adjudicación de Inicio de curso regulado por la Orden de 1 de junio de 2020 (BOPV, 10-06-2020).

c) Itunpeko ikastetxeetako langileek plaza lortu ahal izango dute baldin eta lanpostu horretan ordezkotza bermatzen bada.

c) El personal de los centros docentes concertados podrá obtener plaza condicionada a que se garantice la sustitución de su puesto de trabajo.

d) 4. artikuluan ezarritako gehieneko ordutegi-liberazioko epeak ez gainditzea.

d) No exceder los plazos de liberación horaria establecidos como máximos en el artículo 4.

e) U2 ikastarorako, beharrezkoa izango da, gainera, III. eranskinean aipatutako sarrera-proba gainditzea.

e) Para el curso U2, será necesario superar además la prueba de acceso a que se refiere el Anexo III.

f) U3 ikastarorako, beharrezkoa izango da deialdia argitaratzen den egunerako egiaztatua izatea 1.HE edo baliokidea, edo, enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera. Nolanahi ere, U2 ikastaroa egiteko liberatua dagoenak U3 ikastarorako eskaera egiteko aukera izango du (paper euskarrian, aplikazioan ezin izango baitu), nahiz eta eskaera egiteko momentuan 1.HE egiaztatuta ez izan.

f) Para el curso U3, será necesario tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público. En cualquier caso, quien esté liberado para cursar U2 podrá realizar la solicitud para el curso U3 (en soporte papel, ya que no podrá hacerlo en la aplicación), aunque en el momento de realizar la solicitud no tenga acreditado el PL1.

g) 3000 ikastarorako, beharrezkoa izango da III. eranskinean aipatzen den sarrera-proba gainditzea.

g) Para el curso 3000, será necesario superar la prueba de acceso a que se refiere el Anexo III.

h) 4000 ikastarorako, Hezkuntza Bereziko hezitzaileek deialdia argitaratzen den egunerako egiaztatua izan beharko dute 1.HE edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

h) Para el curso 4000, el personal educativo de Educación Especial deberá tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

i) 5000 ikastarorako, beharrezkoa izango da deialdia argitaratzen den egunerako egiaztatua izatea 1.HE edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

i) Para el curso 5000, será necesario tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

Ikastaroan hasi aurretik egiaztatuko da b) eta c) baldintzak betetzen direla.

El cumplimiento de las condiciones b) y c) se acreditará con carácter previo a la incorporación al curso.

4.– Irakastorduz kanpoko A eta E ikastaroak egiteko, 1. atalean zehaztuaz gain, beharrezkoa izango da 5. artikuluan gehieneko bezala ezarritako orduak ez gainditzea.

4.– Para realizar los cursos A y E, ofrecidos fuera del horario laboral, además de lo señalado en el apartado 1, será necesario no exceder las horas establecidas como máximas en el artículo 5.

11. artikulua.– Eskabideak aurkeztea.

Artículo 11.– Presentación de solicitudes.

1.– Eskabideak (VIII. eranskina) aurkezteko epea 15 egun baliodunekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunetik aurrera.

1.– Las solicitudes (Anexo VIII) deberán presentarse en el plazo de 15 días hábiles contados a partir del día siguiente a la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabideak non eta noiz aurkeztu:

2.– Lugar y forma de presentación de las solicitudes:

a) Langile funtzionarioek:

a) Para el personal funcionario:

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 39/2015 Legearen 14.2.e) artikuluaren arabera, eskabideak, eta horiekin aurkeztu beharreko dokumentazioa, soilik baliabide elektronikoak erabilita aurkeztuko dituzte, helbide honetan:

De conformidad con el artículo 14.2.e) de la Ley 39/2015 del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, las solicitudes, junto con la documentación requerida, se presentarán, únicamente, de forma electrónica a través de:

https://www.hezigunea.euskadi.eus > izapideak langileen sailarekin > irale ikastaroak

b) Itunpeko ikastetxe pribatuetako langileek:

b) Para el personal de los centros privados concertados:

Eskabideak, eta horiekin aurkeztu beharreko dokumentazioa, aurrez aurre aurkeztu ahalko dituzte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren Lurralde ordezkaritzetan, zein Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 39/2015 Legearen 16. Artikuluan zehaztutako Erregistroen edozeinetan; edo baliabide elektronikoak erabilita, helbide honetan:

Podrá presentar la solicitud, así como la documentación requerida, presencialmente en las Delegaciones Territoriales del Departamento de Educación del Gobierno Vasco o en cualquiera de los Registros señalados en el artículo 16 de la Ley del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; o electrónicamente a través de:

https://www.hezigunea.euskadi.eus > izapideak langileen sailarekin > irale ikastaroak

12. artikulua.– Eskabideez gain aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 12.– Documentación a presentar además de la solicitud.

1.– R300 ikastaroa eskatzeko, ikasketari-nahiek galdetegi bat bete beharko dute (IV. eranskina) izena emateko unean, adierazteko euskarazko komunikazio-konpetentziaren zer arlotan hobetu nahi duten berariaz.

1.– Para solicitar el curso R300, las personas solicitantes deberán cumplimentar un cuestionario (Anexo IV) en el momento de realizar la solicitud, mediante el cual expresarán qué campos de la competencia comunicativa desearían mejorar.

2.– R400, R600 eta R900 ikastaroak eskatzeko:

2.– Para solicitar los cursos R400, R600 y R900:

a) Ikastaroetan garatu beharreko proiektuaren egitasmo-txosten labur bat aurkeztu beharko da Hezkuntza Ordezkaritzan, banaka edo taldean. Egitasmo-txosten labur horiek prestatu ahal izateko, Iralek horrexetarako diseinatutako gidak eskuratu ahal izango dira Hezkuntza Sailaren web-orrian: https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara.

a) Además de la solicitud, será necesario presentar en la Delegación de Educación, individualmente o en grupo, una breve memoria del proyecto a desarrollar durante el curso. Para poder preparar esas memorias breves, se podrán adquirir las guías expresamente diseñadas por Irale en la web de Educación: https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara.

Egitasmo-txostena aurkezteko azken eguna Hezkuntzako webgunean argitaratuko da.

El último día para presentar la memoria del proyecto se publicará en la página web de Educación.

R400, R600 eta R900 ikastaroetako proiektua egitean, baldin eta ikasketariak beste egile batzuen testuak, irudiak eta beste erabiltzeko asmoa badu, berak izango du dagozkion baimenak eskuratzeko ardura. Baimenak eskuratuta izan beharko ditu egitasmo-txostena aurkezten duenerako.

A la hora de realizar el proyecto de los cursos R400, R600 o R900, en caso de tener la intención de utilizar textos, imágenes y demás de otros autores, será la persona cursillista la responsable de obtener las autorizaciones pertinentes. Las autorizaciones deberán obtenerse para la fecha de presentación del informe de proyecto.

b) R400, R600 eta R900 ikastaroetan eskatzaileak onartu ahal izateko, nahitaezkoa izango da izena ematearekin batera, haien ikastetxeak osatutako dokumentu bat eranstea (V, VI eta VII. eranskinak). Dokumentu horren bidez, ikastetxeek adieraziko dute ikastaro horiek lantzeak ikastetxearen beraren beharrei erantzuten diela, ikastetxeko hezkuntza- eta/edo hizkuntza-proiektuekin bat etorriz.

b) Para admitir a las personas solicitantes en los cursos R400, R600 y R900, al realizar la solicitud, será imprescindible adjuntar un documento a cumplimentar por el centro correspondiente (anexos V, VI y VII). Mediante ese documento, los centros manifestarán que lo trabajado en dichos cursos responde a las necesidades del propio centro y que se ajusta a su proyecto educativo y/o lingüístico.

13. artikulua.– Eskabideak zuzentzea.

Artículo 13.– Subsanación de solicitudes.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, eskabidean edo harekin batera aurkeztutako dokumentazioan forma-akatsak edo omisioak atzemanez gero (halakorik aurkeztu bada), interesdunari jakinaraziko zaio gehienez 10 egun balioduneko epea duela akatsa zuzendu edo falta den agiria ekartzeko. Ohartaraziko zaio, halaber, hala egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela, ebazpena aipatutako legearen 21. artikuluan aurreikusitako baldintzetan eman aurretik.

De conformidad con lo previsto en el artículo 68 de la Ley 39/2015 de 2 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas si se advirtiesen defectos formales u omisiones en la solicitud o en la documentación que, en su caso, deba acompañarla, se notificará a la persona interesada para que en el plazo máximo de diez días hábiles subsane la falta o aporte el documento requerido, indicándose que, si así no lo hiciera se le tendrá por desistida de su solicitud previa resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en el artículo 21 de la citada ley.

14. artikulua.– Plazak esleitzeko irizpideak.

Artículo 14.– Criterios para la adjudicación de las plazas.

1.– R ikastaroetako plazak esleitzean, arau hauei jarraituko zaie:

1.– En la adjudicación de las plazas de los cursos R se seguirán las siguientes reglas:

a) Inori ezingo zaio esleitu R ikastaro bat baino gehiago.

a) Ninguna persona será adjudicataria de más de un curso R.

b) Eskatzaile batek ikastaro bat baino gehiago eskatuz gero, ordena honetan esleituko dira: R900, R600, R300 eta, azkenik, R400.

b) Las plazas se adjudicarán en el siguiente orden: R900, R600, R300 y, finalmente, R400.

c) Lehentasun-hurrenkera hau ezarriko da eskatzaileen artean: batetik, karrerako funtzionarioak zein langile finkoak; eta, bestetik, bitarteko funtzionarioak zein langile ez-finkoak.

c) Se establecerá el siguiente orden de prioridad entre las personas solicitantes: por un lado, tanto el personal funcionario de carrera como fijo, y por otro lado, tanto personal funcionario interino como temporal.

d) Ikastaro bakoitzean, lehentasunezko irizpide hauen arabera egingo da esleipena, ordena honetan:

d) Dentro de cada curso, la adjudicación se realizará conforme a los siguientes criterios preferentes, por este orden:

Eskolak euskaraz ematen dituztenak.

Quienes impartan clases de o en euskera.

Eskolak gaztelaniaz edo atzerriko hizkuntza batean ematen dituztenak.

Quienes impartan clases de castellano o de alguna lengua extranjera.

R ikastaro gutxiago egin dituztenak.

Quienes hayan realizado menos cursos R.

Ondoren, ordena honetan esleituko dira 2022an duten adinaren arabera: 56 urte edo gutxiago, 57 urte, 58 urte eta horrela plazak agortu arte.

A continuación, se adjudicarán por el siguiente orden en función de la edad en 2022: 56 años o inferior, 57 años, 58 años y así sucesivamente hasta agotar las plazas.

2.HE, C1 edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera lehenago lortu izana lehenetsiko da.

Se priorizará haber obtenido con anterioridad el PL2, C1 o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

e) R400 ikastaroan, aurreko d) hizkian adierazitako irizpideak baino lehen, ondorengo lehentasunen hurrenkera aplikatuko da ikastaroan garatuko den proiektuaren gaiaren arabera:

e) En el curso R400 con anterioridad a los criterios señalados en la letra d) anterior, se aplicará el siguiente orden de prioridad en función del área sobre la que trate el proyecto a desarrollar durante el curso:

Lanbide Heziketa.

Formación Profesional.

Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetan, Hezkuntza Sailaren lehentasun ildoen baitako «Euskara: gaitasuna eta erabilera» ataleko ekimen eta zereginekin lotutako materialak.

En los centros de Educación Infantil, Primaria y Secundaria, los materiales relacionados con iniciativas y funciones del apartado «Euskara: gaitasuna eta erabilera» de entre las líneas de prioridad del Departamento de Educación.

Batxilergoan eta DBHn, euskarazko material gutxi duten irakasgaiak.

Bachillerato y ESO, asignaturas con escasez de material en euskera.

Curriculumaren euskal dimentsioarekin lotura duten eskola-materialak.

Materiales escolares relacionados con la cultura vasca.

Hezkuntzako web-orrian (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara) lehentasunezko gaien zerrendak argitaratuko dira:

El listado de las áreas prioritarias se publicará en la página web de Educación (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara):

Lanbide Heziketan premia handiena duten arloen zerrenda.

Listado de las áreas prioritarias en Formación Profesional.

«Euskara: gaitasuna eta erabilera» ataleko lan ildoen zerrenda.

Listado de las líneas de trabajo incluidas en el apartado «Euskara: gaitasuna eta erabilera».

Irakasgai eta arlo bakoitzean, egitasmo-txostenaren balorazioan lortutako puntuazio onenaren hurrenkerari jarraikiz esleituko dira plazak.

Dentro de cada asignatura y área las plazas se adjudicarán por el orden derivado de la mejor puntuación obtenida en la valoración de la memoria.

f) R600 eta R900 ikastaroen kasuan lehentasun-irizpide hauek ezarriko da: ikasketari-nahiak 2022-2023 ikasturterako ikasturte osoko plaza izatea baimena eman duen ikastetxean.

f) En el caso de los cursos R600 y R900, se establecerá como criterio de prioridad que las personas solicitantes obtengan una plaza para todo el curso 2022-2023 en el mismo centro que dio consentimiento a la realización del curso.

Lehentasuna emango zaie ikastetxeko edo mintegietako proiektuei, eta taldeak bultzatu edo babestutako proiektua txertatzeari.

Se dará prioridad a los proyectos de centro, seminarios o a que se desarrolle un proyecto impulsado o apoyado por el grupo.

2.– U2 eta U3 ikastaroetako plazak eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetakoak esleitzean, arau honi jarraituko zaio:

2.– En la adjudicación de las plazas de los cursos U y las del 3000, 4000 y 5000 se seguirán las siguientes reglas:

Lehenik, aurreko ikasturtean U2 ikastaroa egin dutenei esleituko zaizkie U3 eta U2 ikastaroetako plazak.

En primer lugar, se realizarán las adjudicaciones de las plazas en U3 y U2 a quienes el curso anterior han realizado U2.

3.– Eskabideen aurkezte-ordenaren arabera esleituko dira gainerako ikastaroen plazak (A eta E), harik eta dauden plazak amaitu arte.

3.– La adjudicación de las plazas de los demás cursos (A y E) se realizará por orden de presentación de la solicitud hasta agotar las plazas disponibles.

15. artikulua.– R400, R600 eta R900 ikastaroetarako egitasmo-txostenen balorazioa.

Artículo 15.– Valoración de la memoria para los cursos R400, R600 y R900.

1.– Aipatutako R ikastaro horietarako aurkeztu behar diren egitasmo-txostenak, 0 eta 10 puntu artean baloratuko ditu artikulu honen 3. zenbakian jasotzen den Balorazio Batzordeak. Baremazio-atal bakoitzean gehieneko puntuazioaren erdia gutxienez eskuratu duten egitasmo-txostenak onartuko dira soilik.

1.– Las memorias que se han de presentar para los cursos señalados serán valoradas entre 0 y 10 puntos por la Comisión de Valoración contemplada en el apartado 3 de este artículo. Únicamente se aceptarán aquellas memorias que hayan obtenido como mínimo la mitad de la puntuación máxima en cada apartado de la baremación.

2.– Batzorde horrek irizpide eta baremo hauen arabera emango ditu puntuak ikastaro bakoitzean:

2.– Dicha comisión asignará los puntos conforme a los siguientes criterios y baremos en cada curso:

a) R400 ikastarorako egitasmo-txostenaren balorazioa:

a) Para la valoración de la memoria del curso R400:

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 3 puntu

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 3 puntos.

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna eta egingarritasuna: 4 puntu

La precisión en la descripción del trabajo y la factibilidad: 4 puntos.

Egitasmoaren aplikagarritasuna: irakas-sisteman curriculumeko beharrei aurrez aurre erantzuten dien ala ez eta IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 3 puntu

La aplicabilidad del proyecto: si responde plenamente o no a las necesidades del currículum del sistema de enseñanza y si refuerza el uso de las TIC: 3 puntos.

b) R600 ikastarorako egitasmo-txostenaren balorazioa.

b) Para la valoración de la memoria del curso R600:

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna: 4 puntu

La precisión en la descripción del trabajo: 4 puntos.

Egitasmoaren aplikagarritasuna eta inplementatzeko modua: curriculumaren euskal dimentsioa irakasarloan edota ikastetxean berariaz lantzen duen ala ez, IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 4 puntu.

Aplicabilidad del proyecto y forma de implementarlo: si trabaja específicamente la dimensión curricular vasca en la materia o en el centro y si refuerza el uso de las TIC: 4 puntos.

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 2 puntu

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 2 puntos.

c) R900 ikastarorako egitasmo-txostenaren balorazioa.

c) Para la valoración de la memoria del curso R900:

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna: 4 puntu

La precisión en la descripción del trabajo: 4 puntos.

Egitasmoaren aplikagarritasuna eta inplementatzeko modua: euskarazko ahozko adierazkortasuna eta elkarrekintza irakasarloan edota ikastetxean berariaz lantzen duen ala ez eta IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 4 puntu.

Aplicabilidad del proyecto y forma de implementarlo: si trabaja específicamente la expresividad e interacción oral en euskera en la enseñanza y/o en el aprendizaje y si refuerza el uso de las TIC: 4 puntos

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 2 puntu

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 2 puntos.

3.– Honela osatuko da R400, R600 eta R900 ikastaroetako txostenen Balorazio Batzordea:

3.– La composición de la Comisión de Valoración será la siguiente:

– Batzordeburua: Amaia Agirre Pinedo, Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren zuzendaria edo haren ordezkoa.

– Amaia Agirre Pinedo, Directora de Aprendizaje e Innovación Educativa o su suplente, como presidenta de la comisión.

– Joseba Ibarretxe, Berritzegune Nagusiko koordinatzailea edo haren ordezkoa.

– Joseba Ibarretxe, coordinador del Berritzegune central o su suplente.

– Iraleren irakaskuntza-zentro bakoitzetik ordezkari bat: Amaia Angulo, Bilboko Dolaretxeko Iraletik, Maite Ruiz de Egino, Bilboko Artazugoikoko Iraletik, Amaia Artola, Donostiako Iraletik, Sabin Arenaza, Eibarko Iraletik eta Josune Erauskin, Gasteizko Iraletik.

– Una persona representante de cada centro de enseñanza de Irale: Amaia Angulo, del centro de Irale Dolaretxe, Maite Ruiz de Egino, del centro de Irale Artazugoiko, Amaia Artola, del centro de Irale de San Sebastián, Sabin Arenaza, del centro de Irale de Eibar y Josune Erauskin, del centro de Irale de Gasteiz.

– Izaskun Kuartango, Euskara Zerbitzuko Irale programaren arduraduna edo haren ordezkoa, idazkari gisa.

– Izaskun Kuartango, responsable del programa Irale del Servicio de Euskera o su suplente, como secretaria.

16. artikulua.– Prozeduran parte hartzeko eskabideak baztertzeko ebazpena.

Artículo 16.– Resolución de inadmisión de solicitudes para la participación en el procedimiento.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du prozeduran baztertu diren eskabideen zerrenda ontzat emateko; bertan adieraziko du, halaber, eskabidea zer ikastarotarako baztertu den eta zein diren baztertzeko arrazoi zehatzak, eskakizunak ez betetzeak edo eskabidea behar bezala ez aurkezteak eraginda.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará resolución aprobando la relación de solicitudes inadmitidas a la participación en el procedimiento con indicación del curso en el que resulta inadmitida la solicitud y el concreto motivo o motivos de dicha inadmisión por incumplimiento de requisitos o incorrecta presentación de la solicitud.

Epean aurkeztu diren eta eskabide onartu gabeen zerrendan agertzen ez diren eskabideak prozeduran onartu direla ulertuko da.

Las solicitudes presentadas en plazo que no figuren en la relación de solicitudes inadmitidas se entenderán admitidas al procedimiento.

2.– Hezkuntza Sailaren web-orrian (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/) argitaratuko da prozeduran parte hartzeko onartu ez diren eskabideen zerrenda. Jarraian adierazitako ikastaroak egiteko datak ere bertan zehaztuko dira:

2.– La relación de solicitudes inadmitidas a la participación en el procedimiento serán publicadas en la página web del Departamento de Educación: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Las fechas de realización de los siguientes cursos también serán publicadas en dicha página web:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek U ikastaroak eta R ikastaroetako lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos.

e) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek R ikastaroetako bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Prozeduran ez onartua izatearen aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, ez onartzeko ebazpenaren argitalpena jakinarazten den egunetik hasita.

3.– Contra la inadmisión al procedimiento podrá interponerse recurso de alzada ante la Consejera de Educación en el plazo de un mes desde la notificación de la publicación de la resolución de inadmisión.

17. artikulua.– Plazen behin-behineko esleipen-ebazpena.

Artículo 17.– Resolución de adjudicación provisional de las plazas.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du ikastaro bakoitzeko plazen behin-behineko esleipen-zerrendak ontzat emateko.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará la resolución por la que se apruebe las relaciones provisionales de adjudicación de las plazas de cada curso.

Ebazpen horretan berariaz jasoko da ikasturte osorako izendapena lortzearen mende dagoela irakasle bitartekoei eta ez-finkoei plazak esleitzea.

Dicha resolución recogerá expresamente que la adjudicación de plazas a funcionarios interinos está condicionada a la obtención de nombramiento para curso completo.

2.– Zerrendak Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko dira: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Zehazki, zerrenda hauek jasoko dira:

2.– Las relaciones serán publicadas en la página web del Departamento de Educación (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Concretamente se publicarán los siguientes listados:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek U ikastaroak eta R ikastaroetako lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos y personal temporal.

e) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek R ikastaroetako bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Ebazpen honen aurka, erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute interesdunek, argitaratzen denetik lau eguneko epean.

3.– Contra dicha resolución las personas interesadas podrán presentar reclamación en un plazo de cuatro días desde la publicación.

Idatziz aurkeztuko zaizkio erreklamazioak Hezkuntza Berriztatzeko Lurralde Burutzari, posta elektronikoz nahiz ohiko postaz.

Las reclamaciones se presentarán por escrito ante la Jefatura Territorial de Aprendizaje e Innovación Educativa bien por correo electrónico bien por correo ordinario.

18. artikulua.– Behin-behinean esleitutako plazari uko egitea.

Artículo 18.– Renuncia a la plaza provisionalmente adjudicada.

1.– Aurreko artikuluan zehaztutako 4 eguneko epean plazaren behin-behineko esleipena lortu dutenek uko egin diezaiokete plazari.

1.– En el plazo de cuatro días señalado en el artículo anterior quienes han obtenido adjudicación provisional de plaza pueden renunciar a ella.

2.– Idatziz aurkeztuko zaio uko-egitea Ikaskuntza eta Hezkuntza Berriztatzeko Lurralde Burutzari, posta elektronikoz nahiz ohiko postaz.

2.– Dicha renuncia se formalizará por escrito ante la Jefatura Territorial de Aprendizaje e Innovación Educativa bien por correo electrónico bien por correo ordinario.

19. artikulua.– Plazen behin betiko esleipen-ebazpena eta erreserben zerrenda.

Artículo 19.– Resolución de adjudicación definitiva de las plazas y lista de reserva.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du ikastaro bakoitzeko plazen behin betiko esleipen-zerrendak ontzat emateko.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará la resolución por la que se aprueben las relaciones definitivas de adjudicación de las plazas de cada curso.

Ebazpen horretan berariaz jasoko da ikasturte osorako izendapena lortzearen mende eta deialdian ikastaro bakoitzerako zehaztutako baldintzak betetzearen mende dagoela irakasle bitartekoei eta ez-finkoei plazak esleitzea.

Dicha resolución recogerá expresamente que la adjudicación de plazas a funcionarios interinos y personal temporal está condicionada a la obtención de nombramiento para curso completo y al cumplimiento de los requisitos para cada curso recogidos en esta convocatoria.

2.– Zerrendak Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko dira: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Zehazki, zerrenda hauek jasoko dira:

2.– Las relaciones serán publicadas en la página web del Departamento de Educación: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Concretamente se publicarán los siguientes listados:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Irakasle funtzionarioek, finkoek eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek U ikastaroak eta R ikastaroetako lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos y personal temporal.

e) Irakasle bitartekoek eta ez-finkoek R ikastaroetako bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Ebazpen horrek barne hartuko du ikastaro bakoitzerako erreserben zerrenden onarpena. Baldin eta, ikastaroa hasi baino lehen, plazaren esleipena lortu duen ikasketarigai batek baja emanez gero, erreserba-zerrendarekin esleituko da plaza hori.

3.– Dicha resolución incluirá la aprobación de listas de reserva para cada curso. En el caso de que con anterioridad del comienzo del curso una de las personas adjudicatarias de plaza causara baja se adjudicará la plaza con la lista de reserva.

4.– Behin betiko ebazpenaren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Hezkuntzako sailburuordeari, ebazpenok argitaratu eta hilabeteko epean.

4.– Contra la resolución definitiva las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante la Consejera de Educación en el plazo de un mes desde la publicación.

20. artikulua.– Gehieneko liberazio-aldiari eragiten dion ikastaroari uko egitea mediku-bajagatik.

Artículo 20.– Renuncia por baja médica a curso sujeto a periodo máximo de liberación.

1.– Zenbait ikastarotan, ikasketariak ordutegiaren gehieneko liberazio-aldiak ez gainditzearen mende dago parte-hartzea; bada, kasu horietan, mediku-bajagatik ikastaroari uko eginez gero ikastaroa gauzatzen ari den datetan, ikastaroaren esleipena ez da zenbatuko 6. artikuluan aipatzen den ordutegiaren gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako.

1.– En los cursos cuya participación está sujeta a que la persona no exceda los periodos máximos de liberación horaria, en el caso de renuncia al curso por baja médica durante las fechas de su realización, la adjudicación del curso no computará a efectos del periodo máximo de liberación horaria a que se refiere el artículo 6.

2.– Aurreko 1. zenbakian xedatua aplikatzeak dakar arau hauek betetzea:

2.– La aplicación de lo dispuesto en el apartado 1 anterior requiere el cumplimiento de las siguientes reglas:

a) Interesdunak mediku-bajagatiko uko-egite eskabidea aurkeztea bere lantokiari dagokion Lurralde Ordezkaritzako Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzako Unitatean. Laneko bajaren mediku-agiriak erantsiko zaizkio eskabide horri.

a) Que la persona interesada presente su solicitud de renuncia por baja médica a la Unidad de Aprendizaje e Innovación Educativa de la Delegación Territorial correspondiente a su centro de trabajo. A dicha solicitud adjuntará los justificantes médicos de la baja laboral.

b) Baja gertatzen den ikasturtean aurkeztu beharko da eskabidea, eta, betiere, ikastaroa amaitzeko zehaztutako eguna baino lehen edo, 1.HE eta 2.HE ikastaroen kasuan, azterketetarako zehaztutako eguna baino lehen.

b) La solicitud deberá presentarse en el curso escolar en el que transcurre la baja y antes de la fecha señalada para la finalización del curso o, en el caso de los cursos PL1 y PL2 antes de la fecha señalada para los exámenes.

3.– Ikastaroa esleitzeak ez dezan eraginik izan gehieneko liberazio-aldiaren zenbaketan, eskakizun hauek ere bete beharko dira:

3.– Para que la adjudicación del curso no tenga efectos en el cómputo del periodo máximo de liberación se habrán de cumplir, además, los siguientes requisitos:

a) Irale programaren barnean, behin soilik onartuko zaio pertsona bakoitzari ikastaroa ez zenbatzea gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako.

a) El no cómputo del curso a efectos del periodo máximo de liberación dentro del programa Irale solo se concederá una vez para cada persona.

b) Osasun Ikuskaritzak ontzat eman behar du mediku-baja.

b) La baja médica deberá contar con el visto bueno de la Inspección de Salud.

c) Gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako ikastaroa ez zenbatzeak berekin dakar hurrengo ikasturtean liberatua izateko lehentasuna galtzea.

c) La concesión de que no sea computado el curso a efectos del periodo máximo de liberación conlleva la pérdida de prioridad para ser liberado el curso siguiente.

d) U2 edo U3 ikastaroetan, baja-aldia 60 eta 109 irakastegun bitartekoa bada soilik eskatu ahal izango da urte erdiko liberazio-aldia ez zenbatzea. Baja-aldia gutxienez 110 irakastegunekoa bada, onartuko zaio ikastaro osoa ez zenbatzea, eta aukera emango zaio ikastaroa hurrengo deialdian egiteko.

d) En los cursos U2 o U3, si el periodo de baja es de 60 a 109 días lectivos, solo se podrá solicitar el no cómputo de un periodo de liberación de medio año. Si el periodo de baja es al menos de 110 días lectivos, se le concederá el no cómputo del curso completo, y se le ofrecerá la posibilidad de realizar el curso en la convocatoria siguiente.

e) 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetan, baja-aldia gutxienez 30 irakastegunekoa izan beharko da ikastaroa ez zenbatzea onartzeko.

e) En los cursos 3000, 4000 y 5000, el periodo de baja deberá prolongarse al menos 30 días lectivos para la concesión del no cómputo del curso.

f) R ikastaroetan, baja-aldiak irakastegunen % 40 gutxienez hartu beharko du ikastaroa ez zenbatzea onartzeko.

f) En los cursos R, el periodo de baja deberá abarcar el 40 % de los días lectivos para la concesión del no cómputo del curso.

g) Sailak ez dio ez zenbatzea onartuko ikastaro amaieran dagokion maila edo hizkuntza-eskakizuna gainditu duen inori, nahiz eta ez zenbatua izateko eskakizun guztiak bete.

g) El Departamento no concederá el no cómputo a nadie que al final del curso haya aprobado el correspondiente nivel o perfil lingüístico, aunque cumpla todos los requisitos para que no sea computado.

21. artikulua.– HABEk aukeratutako ikasketa-elkarteetan emandako ikastaroetan matrikulatzea.

Artículo 21.– Matriculación en los cursos impartidos en las asociaciones de enseñanza designadas por HABE.

1.– Matrikula, jarraian adierazitakoaren arabera egingo dute ikasketa-elkarte batean emango den ikastaroan plaza eskuratu dutenek:

1.– Las personas que hayan obtenido plaza en cursos impartidos en una asociación de enseñanza formalizarán la matrícula conforme a lo siguiente:

a) Hautatutako ikastaroaren arabera, plaza lortu dutenek https://www.irakasle.eus web-orrian eskura izango dute ikasketa-elkarteen zerrenda, bertatik aukeratu ahal izateko.

a) Según el curso elegido, las personas que hayan obtenido plaza tendrán a su disposición en la web https://www.irakasle.eus el listado para poder seleccionar la asociación de enseñanza.

b) Plaza esleitu zaienei matrikula-fitxa bana bidaliko dio Hezkuntza Sailak, plaza lortu duen ikasketarigaiak, bidalketa horretan zehazten den epean, matrikula egin dezan ikasketa-elkartean. Hezkuntzako web-orrian argitaratuko da zein egunetatik aurrera izango den:

b) El Departamento de Educación remitirá a la persona adjudicataria de la plaza la ficha de matrícula, al objeto de que esta formalice la matricula en la asociación de enseñanza en el plazo que se le indique en dicha remisión. Las fechas se concretará en la página web del Departamento de Educación:

1) Udako ikastaroetarako fitxa bidaltzea.

1) Remisión de ficha para los cursos de verano.

2) Ikasturtean zehar egiteko ikastaroetarako fitxa bidaltzea.

2) Remisión de ficha para los cursos durante el curso escolar.

c) Pertsona bakoitzak Hezkuntza Sailak emandako matrikula-fitxa aurkeztuko du aukeratutako ikasketa-elkartean. Onartzen badute, ikasketa-elkarte horretan matrikulatua geldituko da.

c) Cada persona presentará en la asociación de enseñanza seleccionada la ficha de matrícula proporcionada por el Departamento de Educación. En caso de ser admitida, quedará matriculada en dicho centro.

d) Baldin eta plaza lortu duen ikasketarigaiak, Hezkuntzako web orrian zehaztutako bidaltze-datatik bost eguneko epean, matrikula-fitxarik jasotzen ez badu, dagokion Hezkuntzako Ordezkaritzako Euskara Atalera jo beharko du.

d) En el caso de no recibir la ficha de matrícula, en un plazo de 5 días desde la fecha de remisión señalada en la página web del Departamento de Educación, la persona adjudicataria de la plaza deberá dirigirse a la Unidad de Euskera de la Delegación de Educación correspondiente.

22. artikulua.– Datu pertsonalen babesa.

Artículo 22.– Protección de datos de carácter personal.

Zure datu pertsonalak erabiliko dira, eta tratamendu-jarduera honi erantsiko zaizkio: irakasleen formakuntza.

Sus datos de carácter personal serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada: formación profesorado.

– Arduraduna: Ikaskuntza eta Hezkuntza Berrikuntzaren Zuzendaritza, Hezkuntza Saila

– Responsable: Dirección de Aprendizaje e Innovación Educativa, Departamento de Educación

– Helburua: irakasleen formakuntzarako aktibitateak. Irale irakasleak euskaldundu edo alfabetatzeko programa. Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko Irakasleen Etengabeko Prestakuntzarako Plana (Prest Gara Plana). Aipatu aktibitateen jarraipena.

– Finalidad: Actividades de formación del profesorado. Capacitacion idiomatica del profesorado, programa Irale. Participación de actividades de perfeccionamiento del profesorado no universitario de la CAPV en las actividades de formación (Plan Prest Gara). Seguimiento de las actividades.

– Legitimazioa:

– Legitimación:

• Tratamendua beharrezkoa da, interes publikoaren aldeko eginkizunen bat betetzeko edo tratamenduaren arduradunari emandako botere publikoak betetzeko jardunean.

• Tratamiento necesario para el cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos conferidos al responsable del tratamiento.

– Hartzaileak:

– Destinatarios:

• Autonomia Erkidegoko beste organo batzuk

• Otros órganos de la Comunidad Autónoma.

• Euskaltegiak, boletina, HABE

• Euskaltegis, boletin, HABE.

– Eskubideak: datuak eskuratzeko, zuzentzeko eta ezabatzeko eskubidea duzu, baita informazio gehigarrian jasotzen diren bestelako eskubide batzuk ere.

– Derechos: usted tiene derecho a acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos que se recogen en la información adicional.

– Informazio osagarria: gure web-orrian kontsulta dezakezu Datuen Babesari buruzko informazio gehigarri eta zehaztua:

– Información adicional: puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra página web:

Araudia:

Normativa:

– 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa. (https://www.boe.es/boe_euskera/dias/2018/12/06/pdfs/BOE-A-2018-16673-E.pdf).

– Ley orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales (https://boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-16673-consolidado.pdf).

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honen aurka, zeinak administrazio-bidea agortzen baitu, aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkeztu ahalko zaio Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahalko da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante el consejero de Educación, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek EHAAn argitaratzen den egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día de su publicación en el Boletín.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko martxoaren 30a.

En Vitoria-Gasteiz, a 30 de marzo de 2022.

Hezkuntzako sailburua,

El Consejero de Educación,

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

I. ERANSKINA
ANEXO I
DEIALDIKO PARTAIDEAK ETA IKASTAROAK
PARTICIPANTES Y CURSOS
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
II. ERANSKINA
ANEXO II
IKASTARO MOTAK ETA HORIEN XEHETASUNAK
CURSOS Y CARACTERÍSTICAS
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
III. ERANSKINA
ANEXO III
SARRERA-AZTERKETEN DATAK ETA LEKUAK
PRUEBA DE ACCESO, LUGAR Y FECHA
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
IV. ERANSKINA
ANEXO IV
R300: EUSKARAZKO KOMUNIKAZIO-KONPETENTZIAN HOBETZEKOAK
R300: ASPECTOS A MEJORAR EN LA COMPETENCIA COMUNICATIVA EN EUSKERA
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
V. ERANSKINA
ANEXO V
IKASTETXEKO ZUZENDARIAK BETE BEHARREKO ADIERAZPENA
DECLARACIÓN A CUMPLIMENTAR POR LA DIRECCIÓN DEL CENTRO
R400: Euskarazko ikasmaterialak sortzen trebatzeko ikastaroa
R400: Curso de formación para elaborar materiales didácticos en euskera
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
VI. ERANSKINA
ANEXO VI
IKASTETXEKO ZUZENDARIAK BETE BEHARREKO ADIERAZPENA
DECLARACIÓN A CUMPLIMENTAR POR LA DIRECCIÓN DEL CENTRO
R600: Curriculumaren euskal dimentsioa irakasarloetan eta ikastetxean lantzeko ikastaroa
R600: Curso para trabajar en áreas docentes la dimensión vasca del currículo
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
VII. ERANSKINA
ANEXO VII
IKASTETXEKO ZUZENDARIAK BETE BEHARREKO ADIERAZPENA
DECLARACIÓN A CUMPLIMENTAR POR LA DIRECCIÓN DEL CENTRO
R900: Euskarazko ahozko komunikazioa irakasjardunean
R900: Comunicación oral en euskera en la actividad docente
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
VIII. ERANSKINA
ANEXO VIII
ESKABIDE-ORRIA
HOJA DE SOLICITUD
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental