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Boletin Oficial del País Vasco

200. zk., 2021eko urriaren 6a, asteazkena

N.º 200, miércoles 6 de octubre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5105
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EBAZPENA, 2021eko irailaren 3koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Sopelako (Bizkaia) 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 3 de septiembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del plan especial de ordenación urbana de la unidad de ejecución 5.1., en Sopela (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko uztailaren 20an, Sopelako Udalak eskabide bat aurkeztu zuen ingurumen-organoan, Sopelako (Bizkaia) 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 20 de julio de 2021, el Ayuntamiento de Sopela completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la Unidad de Ejecución 5.1, en Sopela (Bizkaia), en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidearen hasieraren berri eman zitzaion Sopelako Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Sopela el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Sopelako (Bizkaia) 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de la Unidad de Ejecución 5.1., en Sopela (Bizkaia), en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio nabarmenak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ingurumen-txosten estrategikoa egitea Sopelako 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruz (aurrerantzean, Plana), jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la Unidad de Ejecución Unidad de Ejecución 5.1, en en Sopela (Bizkaia), en adelante el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Sopelako arau subsidiarioek (urriaren 19ko 655/1998 Foru Aginduaren bidez onartuak) hiri-lurzoru finkatugabeko eremu gisa mugatu eta sailkatzen dute 5.1 exekuzio unitatea (EU). Guztira 9.700,00 m2-ko azalera du, eta Sopelako hirigunearen ipar-mendebaldean dago kokatuta, udalerriko bizitegi-erabilerako hiri-lurzoru finkatuaren ondoan. Eremu horretan, errenkadan atxikitako familia bakarreko 4 etxebizitza eraikiko dira, antolamendu jakin batekin; eraikuntza finkatuak lurzati oso txiki bat edukiko du, eta, etxebizitzen inguruan, 5 metro zabaleko zerrenda berde bat.

Las Normas Subsidiarias de Sopela (NNSS, aprobadas mediante Orden Foral 655/1998, de 19 de octubre) delimitan y clasifican la Unidad de Ejecución U.E.5.1 como un ámbito de suelo urbano no consolidado, de 9.700,00 m2 de superficie, localizado al noroeste del núcleo urbano de Sopela, colindante con el suelo urbano residencial consolidado del municipio. En ese ámbito plantean la construcción de 4 viviendas unifamiliares adosadas en hilera, con una disposición determinada que deja la edificación consolidada con una parcela de un tamaño muy reducido, con una franja verde perimetral de apenas 5 m de anchura alrededor de las viviendas.

Planaren xedea 5.1 EUren antolamendu xehatua ezartzea da, eta eraikuntzen kokapena ez da izango indarrean dauden arau subsidiarioetan agertzen dena. Horretarako, proposatzen du, alde batetik, eremuaren hego-ekialdeko muturrean dagoen eraikuntza isolatuaren eraikigarritasuna finkatzea (3 etxebizitza hartzen ditu barruan), eta, bestetik, unitate osoaren aprobetxamendua birbanatzea antolamendu-proposamen berrian proposatzen diren 3 eremu eraikigarrien artean. Horretarako, indarrean dagoen plangintzan proposatutako 4 eraikinetako bat kendu behar da. Gainera, antolamenduan proposatzen diren 3 eremu horietan bizitegi-aprobetxamendu osoa egin ahal izateko, Planak, 5.1 EUren eremuan baimendutako erabileren artean, etxebizitza kolektibo elkartuaren erabilera sartzen du.

El Plan tiene por objeto establecer la ordenación pormenorizada de la U.E.5.1 con una disposición de la edificación diferente a la que figura en las vigentes NNSS. Para ello plantea, por un lado, consolidar la edificabilidad de la edificación aislada existente en el extremo sureste del ámbito, que alberga 3 viviendas en su interior y, por otro, redistribuir el aprovechamiento de toda la unidad entre las 3 zonas edificables que se plantean en la nueva propuesta de ordenación. Para ello resulta necesario suprimir uno de los 4 edificios planteados en el planeamiento vigente; además, y con el fin de posibilitar la materialización de todo el aprovechamiento residencial en estas 3 zonas que se plantean en la ordenación, el Plan introduce, entre los usos permitidos en el ámbito de la U.E.5.1, el uso de vivienda colectiva agrupada.

Plana hirigintzako jarduketa-programaren, birpartzelazio-proiektuaren, urbanizazio-proiektuaren eta dagozkion eraikuntza-proiektuen bidez gauzatuko da.

El Plan se desarrollará mediante un Programa de Actuación Urbanizadora, proyecto de reparcelación, proyecto de urbanización y los correspondientes proyectos de edificación.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak proiektuetarako ezartzen duen esparrua: Planak era xehatuan antolatzen du eremua, hiri-lurzoru finkatugabean, indarrean dauden Sopelako arau susbidiarioen zehaztapenak garatuz. Hirigintza-parametroak definitzen eta zehazten ditu (azalerak, eraikigarritasunak, lerrokadurak eta sestrak, zuzkidura-erreserbak, etab.), ondoriozko eraikuntza-proiektuak kalitate handiagokoak izan daitezen, alderdi horiek guztiak erregulaziorik gabe utzita. Ez du lurzoruaren xedea aldatzen, ez eta lurzatiaren hirigintza-eraikigarritasuna handitu ere. Hori onartu eta gero, hirigintzako jarduketa-programa baten bitartez egingo dira egin behar diren birpartzelazio-, urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuak. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, besteak beste, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: el Plan ordena pormenorizadamente el ámbito, en un suelo urbano no consolidado, en desarrollo de las determinaciones de las vigentes NNSS de Sopela. Define y precisa los parámetros urbanísticos (superficies, edificabilidades, alineaciones y rasantes, reservas de dotaciones, etc.), con el objetivo de que los subsiguientes proyectos edificatorios resultantes sean de una calidad mayor que dejando todos estos aspectos sin regulación. No altera el destino del suelo, ni se incrementa la edificabilidad urbanística de la parcela. Una vez se apruebe el mismo, se deberá desarrollar a través de un Programa de Actuación Urbanizadora, un proyecto de reparcelación, el proyecto de urbanización y los correspondientes proyectos de edificación. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Planaren eremua Sopelako plangintzako arau subsidiarioen 5.1 UE da, 8.302,60 m2-ko azalerakoa, hiri-lurzoru finkatugabe gisa sailkatua, eta, oro har, bizitegi-erabilerakoa. Plana udalerrian indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako antolamendua xehatzeko idatzi da, bertan aurreikusitakoarekin bateragarria izateko baldintzarekin. Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu bateraezintasunik plangintza nagusiarekin.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el ámbito del Plan es la UE-5.1 de las Normas Subsidiarias de Planeamiento de Sopela, con una superficie de 8.302,60 m2, y clasificada como suelo urbano no consolidado de uso global residencial. El Plan se redacta para pormenorizar la ordenación prevista en el Planeamiento vigente del municipio, y bajo criterios de compatibilidad con respecto a lo previsto en el mismo. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

c) Plana egokia ote den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak osatzeko: Plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko irizpideak barnean hartzeko. Esan bezala, Planak 5.1 UEn egiten duen antolamendu xehatua Sopelako arau subsidiarioetan ezarritakoarekin bateragarria izateko baldintzarekin garatu da. Hiri-lurzoru gisa sailkatuta dagoen lurzorua era xehatuan antolatzea eta finkatzea da helburua. Gainera, planak barnean hartzen ditu neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaile orokor eta bereziak. Ildo horretan, egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak txertatzeko, batez ere erabilitako baliabide eta bitartekoen erabileran efizientzia handiagoz eraikitzeari dagokionez, eta horrek energia-aurrezpen eta efizientzia handiagoa eragingo du, baita kanpoko zarataren aurkako isolamendu hobea izatea eta eraikinak inguruko paisaian integratzea ere, horiexek baitira, hain zuzen, ingurumen-helburuetako batzuk.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. Tal como se ha comentado, el Plan desarrolla la ordenación pormenorizada de la U.E.1.5 bajo criterios de compatibilidad con respecto a lo previsto en las NNSS de Sopela. Se trata de ordenar pormenorizadamente y consolidar un suelo ya clasificado como urbano. Además, el Plan incorpora medidas protectoras y correctoras y compensatorias, de carácter general y particular. En este sentido resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y los medios empleados, lo que repercutirá en un mayor ahorro y eficiencia energética, un mejor aislamiento frente al ruido exterior y la integración de los edificios en el paisaje del entorno, entre otros objetivos de índole ambiental.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo nabarmenak: Planaren ingurumen-ondorio aipagarrienak baliabide naturalen kontsumoarekin eta lurzoru naturalen artifizializazioarekin lotutakoak dira, eta 8.302,60 m2 inguruko azaleran izango dute eragina; gaur egun, belar-landareek (zelaiak eta lorategiak), zuhaixkek (sastrakak), landare erruderalek eta zuhaitz-oin batzuek (apaingarriak eta ale autoktonoak) hartzen dute eremu hori.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: los efectos ambientales más reseñables del Plan son los relacionados con el consumo de recursos naturales y con la artificialización de suelos naturales, que se verán afectados en una superficie estimada en unos 8.302,60 m2, ocupados actualmente por vegetación herbácea (campas y jardines), vegetación arbustiva (zarzales), vegetación ruderal y algunos pies de arbolado (ornamentales y ejemplares autóctonos).

Gainera, aipatu behar da antolamendu-eremuko kalitate akustikoa BI-634 eta BI-2122 foru-errepideek eta Loroño kaleak baldintzatzen dutela (udal-bidea lurzatiaren mugakide da, hego-mendebaldeko muturrean, Planaren lurzatiarekin); beraz, Planaren antolamendu-eremuaren zati batean ez dira lortzen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak, aurreikusitako bizitegi-erabilerarako, hala gaur egun nola etorkizunean. Hori dela eta, aurkeztutako inpaktu akustikoaren azterlanean aztertutako zuzenketa-neurriez gain, osagarriak hartu beharko dira, kalitate akustikoaren helburuak betetzeko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluan ezarritako baldintzetan.

Además, cabe mencionar que la calidad acústica del ámbito de ordenación se ve condicionada por el viario existente en el entorno, las carreteras forales BI-634 y Bi-2122 y la calle Loroño, vial municipal que delimita la parcela del Plan a lo largo de su límite suroeste, de forma que en parte del ámbito del Plan no se alcanzan los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, para el uso residencial previsto, tanto en la situación actual como en la futura, cuestión que precisará la adopción de medidas correctoras complementarias a las analizadas en el estudio de impacto acústico presentado, para el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica en los términos establecidos en el artículo 36 del citado Decreto 213/2012, de 16 de octubre.

Ingurumen-inpaktuak baloratzeko, erreferentziatzat hartu beharko da indarrean dagoen antolamenduan aurreikusitako egoera. Alde horretatik, Planean proposatutako jarduketek irismen mugatua dutenez indarreko plangintzan aurreikusitakoari dagokionez, ez dira ondorioak larriagotuko, plangintzan aurreikusitakoaren aldean.

La valoración de impactos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente. En este sentido, las actuaciones propuestas en el Plan, dado su limitado alcance con respecto a lo previsto en el planeamiento vigente, no supondrán un incremento en la magnitud de sus posibles efectos con respecto a lo previsto en dicho planeamiento.

Horrenbestez, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-ondorio nabarmenik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, urei, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta hots-kutsadurari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduketak.

En consecuencia, no se esperan efectos ambientales reseñables derivados de las actuaciones que plantea el Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, aguas, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legeria ezartzeko, eta, zehazki, lehengaien eta energiaren kontsumoaren, hondakinen, klima-aldaketaren –berotegi-efektuko gasak– eta atmosferaren kalitatearen arlokoa (emisio atmosferikoak, zarata, argiztapena...).

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de consumo de materias primas y energía, de residuos, de cambio climático –emisión de gases de efecto invernadero– y calidad atmosférica (gases a la atmósfera, ruido, iluminación).

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planak era xehatuan antolatuko duen exekuzio-unitatea (5.1 EU) Sopelako hirigunearen ipar-mendebaldean dago, eta honako hauek ditu mugakide: Loroño kalea, hego-mendebaldean; Sapiri kalea, hego-ekialdean; Ripa kalea, ekialdean; eta iparraldean, hiri-inguruko gune bat, dentsitate txikiko bizitegi-erabilerak eta landazabal atlantikoko paisaian ohikoak diren landa-erabilerak nahasten dituena. Antolatuko den eremuaren azalera 8.302,60 m2-koa da. Bertan, bizitegi-erabilerako eraikin isolatu bat dago, baita haren zerbitzurako eraikin osagarri batzuk eta eraikin horri lotutako lorategi-eremu bat ere. Horiek okupatzen ez duten azaleran, berriz, baratzeak daude fruta-arbolekin, eta larreak zuhaitzekin, sasitzekin eta landare erruderal nitrofiloekin. Cortaderia selloana espezie inbaditzailearen aleren bat ere aurkitu da.

La Unidad de Ejecución UE 5.1 cuya ordenación pormenorizará el Plan, se localiza al noroeste del núcleo urbano del municipio de Sopela y se encuentra delimitada por las calles Loroño, al suroeste, Sapiri, al sureste, Ripa, al Este y al norte, por una zona periurbana donde se alternan los usos residenciales de baja densidad con usos rurales típicos del paisaje de la campiña atlántica. La superficie del ámbito objeto de ordenación es de es de 8.302,60 m2. Se encuentra parcialmente ocupado por un edificio residencial aislado, algunas construcciones auxiliares de servicio al mismo y una zona ajardinada asociada a ese edificio; el resto de la superficie de la U.E 5.1 se corresponde con una pequeña zona de prados y huertas con frutales, algunos ejemplares de arbolado, zarzales y vegetación ruderal nitrófila. También se detecta la presencia de algún ejemplar de la especie invasora Cortaderia selloana.

Ingurumenaren ikuspegitik, honako ezaugarri hauek nabarmendu behar dira:

Desde el punto de vista ambiental, caben destacar las siguientes características:

– Eremua ez dago sartuta natura-intereseko espazioen inbentarioan, ezta Batasunaren intereseko habitaten inbentarioan ere. Era berean, ez dator bat EAEko Korridore Ekologikoen Sarearen Azterlanean zehaztutako egiturazko elementuekin, ez eta azaleko ur-ibilguekin eta hezeguneekin ere (lurzatiaren ipar-mendebaldeko mugatik 100 bat metrora, Gobela ibaira isurtzen den Lemotza erreka dago, Ibaizabal Unitate Hidrologikoaren barruan). Ur-punturik ere ez da aurkitu. Ez da aurkitu kultur ondarearen elementurik. Eremuaren mendebaldeko zatia Barrika-Galeako paleozabalgunearen interes geologikoko lekuaren ondoan dago kokatuta.

– El ámbito no coincide con espacios inventariados por su interés naturalístico ni con hábitats de interés comunitario. Tampoco coincide con elementos estructurales definidos en el Estudio de Red de Corredores Ecológicos de la CAPV ni con cursos de agua superficial o zonas húmedas (a unos 100 m del límite noroeste de la parcela discurre el arroyo Lemotza, tributario del río Gobela, pertenecientes a la Unidad Hidrológica del Ibaizabal). Tampoco se han detectado puntos de agua. No consta la presencia de elementos del Patrimonio Cultural. La parte oeste del ámbito se apoya en el Lugar de Interés Geológico de la Paleorrasa de Barrika-La Galea.

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, baztertu egiten dira uholdeek, higadurak eta suteek eragindako arriskuak, bai eta SEVESO enpresen presentziaren edo merkantzia arriskutsuen garraioaren ondoriozko arriskuak ere. Ez da aurkitu lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartuta dagoen lurzatirik. Hala ere, eremuak akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasun handia du, eta, tarte txiki batean, kalteberatasuna oso handia da.

– Por lo que respecta a los riesgos ambientales, se descartan los riesgos por inundaciones erosión, incendios, así como los derivados de la presencia de empresas SEVESO o el transporte de mercancías peligrosas. No consta la presencia de parcelas incluidas en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Sin embargo, la zona presenta vulnerabilidad alta a la contaminación de los acuíferos y en una pequeña franja la vulnerabilidad es muy alta.

– Eremua paisaia-unitate baten parte da, eta ezaugarri hauek ditu: landazabal atlantikoko paisaiaren ohiko osagaiak (gehienbat larreak eta laboreak dituen nekazaritza-paisaia ibai-jabarian), hiri-inguruko berezko elementuekin, Sopelako hirigunearen aldamenean dagoelako, eta komunikazio-azpiegiturak ere badituena, bai hego-mendebaldean bai hego-ekialdean. Oso paisaia arrunta da.

– El ámbito forma parte de una unidad paisajística caracterizada por los componentes típicos del paisaje de la campiña atlántica (paisaje agrario con dominio de prados y cultivos en dominio fluvial), con elementos propios del paisaje periurbano, dada su localización contigua al casco urbano de Sopela, y con presencia de infraestructuras de comunicación que rodean el ámbito a lo largo de los límites suroeste y sureste. Se caracteriza como un paisaje muy cotidiano.

– Inguruan dagoen zarata-foku nagusia bide-trafikoa da: BI-634 eta BI-2122 foru-errepideak eta Loroño kalea (udal-bidea lurzatiaren mugakide da, hego-mendebaldeko muturrean, Planaren lurzatiarekin).

– El principal foco de ruido existente en el entorno lo constituye el tráfico viario: las carreteras forales BI-634 y Bi-2122 y la calle Loroño, vial municipal que delimita la parcela del Plan a lo largo de su límite suroeste.

Aurkeztu den inpaktu akustikoari buruzko azterlanaren arabera, bai orain, bai etorkizunean, kalitate akustikoaren helburuak (KAH) gaindituko dira hizpide dugun eremuan, kontuan hartuta etorkizuneko hirigintza-garapenak eta dagokion eremuak zer motatako eremu akustikoa duen (gehienbat bizitegi-erabilerako lurzoruak dituzten lurralde-sektoreak/eremuak), baita zuzenketa-neurriak hartuta ere (pantaila akustikoa iparraldean, eta 30 km/h-ko abiadura Loroño kalean). Ez-betetze horrek Loroño kalearen aurrez aurre dauden fatxadei eragiten die batez ere [ez dira KAHak betetzen, ez egunez –61 dB(A)– ez gauez –54 dB(A)–].

De acuerdo con el estudio de impacto acústico presentado, tanto en el escenario actual como en el escenario futuro, se superan los objetivos de calidad acústica (OCA) establecidos para futuros desarrollos urbanísticos y para el tipo de área acústica del ámbito en cuestión (Ámbitos/sectores del territorio con predominio de suelo residencial), incluso con la adopción de medidas correctoras (pantalla acústica en el lado norte y reducción de la velocidad a 30 km/h en la calle Loroño). Este incumplimiento afecta fundamentalmente a las fachadas enfrentadas a la calle Loroño [incumplimiento de los OCA en periodo diurno, 61 dB(A), y nocturno, 54dB (A)].

Aurrekoa ikusirik, Plana gauzatzeak eragingo dituen ondorioak zoladurak eta eraikin osagarriak eraisteko, eraikinak eraikitzeko eta eremua urbanizatzeko obrak –barne hartuta eraikinetara sartzeko bideak– gauzatzearekin lotuta egongo dira. Obra horien ondorioz, lurzoru naturaleko gainazalak artifizial bihurtuko dira, baliabide naturalak galdu, lurrak mugitu eta eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak sortu. Era berean, lurpeko urak kutsatzeko arriskua egongo da isurketen ondorioz, eta giza habitataren kalitatea okertu egingo da, ibilgailuen eta makineriaren joan-etorriek eta urbanizatzeko eta eraikitzeko behar diren lurren mugimenduek eragozpenak eragingo dituztelako eta, beraz, zarata, hauts eta bibrazio handiagoak egongo direlako.

Visto lo anterior, los efectos derivados del desarrollo del Plan estarán ligados a la ejecución de las obras de demolición de pavimentos y construcciones auxiliares existentes, construcción de edificios y urbanización de la zona, incluyendo los acceso viarios a los edificios; todo ello dará lugar a la artificialización de superficies de suelo natural y la pérdida de recursos naturales asociados, a movimientos de tierras y a la generación de residuos de construcción y demolición, con riesgo de contaminación de las aguas subterráneas por vertidos, y a la disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, y de los movimientos de tierras necesarios para la urbanización y construcción de edificios, con el consiguiente incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Ondoren, hirigintza-garapena osatu ondoren, uste da ingurumen-baldintza garrantzitsuenak eremuko egoera akustikoari dagozkionak direla. Lurzatiaren mugan eta etxebizitza berrien fatxadan inpaktu akustikoa minimizatzeko, proposatu da, lurzatiaren iparraldeko mugan, pantaila akustiko bat jartzea, eta, Loroño kalean, gehienez ere 30 km/h-ko abiadura ezartzea.

Posteriormente, una vez completado el desarrollo urbanístico, se estima que el condicionante ambiental más relevante es el que se refiere a la situación acústica del ámbito. Para minimizar el impacto acústico tanto en el límite de parcela como en la fachada de las nuevas viviendas, se plantea la instalación de una pantalla acústica a lo largo del límite norte del ámbito y la reducción de la velocidad del tráfico a 30 km/h en la calle Loroño.

Nolanahi ere, garrantzitsua da aipatzea ingurumen-inpaktuen balorazioa indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako egoerarekin alderatuta egin behar dela, plangintzak dagoeneko ezartzen baitu lurzatiaren bizitegi-erabilera.

En todo caso, es importante reseñar que la valoración de impactos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente, que ya establece el uso urbano residencial de la parcela.

3.– Ebazpen honetan, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que dicho Plan se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-agiri estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Natura-ondarea eta paisaia babesteko neurriak.

Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural y el paisaje.

– Ezinbesteko eremu gutxienekoan egingo dira planetik eratorritako jarduketak eta lurzorua okupatzea dakarten gainerako jarduketa osagarriak; betiere, proiektuko planoek ezartzen dituzten mugen barruan. Ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira beharrezkoak diren mozte- eta eskokatze-lanak, obra-sarreren irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxolak, obra-materialak, landare-lurren eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne–. Eremua in situ mugatuta geratu beharko da, eta obra-ingurunetik hurbil dauden balio handiko elementu naturalak behar bezala babestuta egongo dira, nahi gabeko eraginik jaso ez dezaten.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para la ejecución de las actuaciones que se derivan del Plan y, en todo caso, dentro de los límites previstos en los planos correspondientes del Plan. Las labores de tala y desbroces necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental. Este ámbito deberá quedar delimitado «in situ» y aquellos elementos naturales de valor relevante próximos a la zona de obra, serán convenientemente protegidos para evitar afecciones accidentales.

– Proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak leheneratuko dira. Espezie autoktonoak landatuko dira, ahalik eta lasterren, erosio-prozesuak eta ibilguetarako solido-arrasteak ekiditeko; horrela, habitat naturalak sortzen lagunduko da, eta, ahal dela, horiek inguruan dagoen landaredia naturalarekin lotzen saiatuko da.

– Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. La revegetación se realizará lo antes posible para evitar procesos erosivos y arrastres de sólidos a los cauces y con especies autóctonas, de manera que se favorezca la creación de hábitats naturalizados y procurando conectarlos con la vegetación natural presente en las inmediaciones.

– Landare-estaldura leheneratzeko jarduketetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduketak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsita jarduketa horietan, horrela, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– En las actuaciones de restauración de la cubierta vegetal se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

– Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Espezie horiek kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteko neurriak:

Medidas relativas a la protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isurpen akustikoei dagokienez, bai ibilgailuek zirkulatzeko bai obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-emisioei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada, tanto para el tránsito rodado como en las obras, debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, egunez lan egingo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Planean aurreikusi den hirigintza-garapenari dagokionez, eremu akustiko horretan aplikatu behar diren kalitate akustikoaren helburuak bete beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera. Halaber, 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan ezarritakoaren arabera, ezingo da baimenik eman etxebizitzak eta ospitale-, hezkuntza- edo kultura-erabilerako eraikinak eraikitzeko, baldin eta, baimena emateko unean, kanpoan ez badira betetzen kalitate akustikoaren helburu horiek, non eta ez dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren batean.

Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Asimismo, conforme a lo establecido en el artículo 43 del citado Decreto 213/2012, no podrá concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior, salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ondorioz, hala badagokio, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora, inguru eraiki gabeetan; eta altuera orotara, leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), baita, edonola ere, eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoaren helburuak betetzera zuzendutakoak ere, gelaren arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

En consecuencia, si fuera el caso, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk:

Otras medidas preventivas y correctoras:

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak lotuta egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek bete beharko dira Planetik eratorritako obrak gauzatzeko:

Las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten operazio osagarriak ere, proiektua egiteko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Ingurumenean ahalik eta eragin txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira beharrezkoak diren mozte-lanak, obra-sarbideak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxolak, obra-materialen eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne–. Inguru iragazgaiztuetan kokatuko dira horiek guztiak.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental situándose en zonas impermeabilizadas.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presioko ura edo erraztatzeko makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko operazioen ondoriozkoak barne.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Horrez gain, obrako hondakinak birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki, obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak prebenitzea, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-operazioen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak arlo honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa en esta materia.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte, eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen (errege-dekretu horren bidez, hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Industria-olio erabilien kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Hondeaketa-planak, besteak beste, hondeatu beharreko materialak kudeatzeko bide egokia jaso beharko du.

El plan de excavación, entre otros aspectos, deberá contemplar la vía de gestión adecuada de los materiales a excavar.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, jarduketak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienetarako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Urbanizatu beharreko eremu berrietan kontsumo baxuko argiztatze-sistemak erabiltzeko aukera aztertu beharko da, argiaren kutsadura saihesteko eta energia aurrezteko.

– Deberá estudiarse la posibilidad de utilización de sistemas de iluminación de bajo consumo en las nuevas zonas a urbanizar que eviten la contaminación lumínica y ahorren energía.

– Hondakinen gaikako bilketarako gune egokiak sortzea.

– Creación de espacios adecuados para la recogida selectiva de residuos.

Jardunbide egokien eskuliburua:

Manual de buenas prácticas:

Jardunbide egokien sistema bat hartu beharko dute, eta lanetako langileek erabiliko dute helburu hauek ahalik eta gehien bermatzeko:

Se adoptará un sistema de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra de forma que se aseguren al máximo los siguientes objetivos:

– Obraren okupazio-mugak kontrolatzea.

– Control de los límites de ocupación de la obra.

– Natura-intereseko landaretza-eremuen gaineko eragina kontrolatzea.

– Control de la afección a las zonas de vegetación de interés naturalístico.

– Hondakinen eta olioen isurketen eta lurren arrastatzearen ondoriozko lurzoruaren eta uren kutsadura ekiditea.

– Evitar vertidos de residuos, contaminación del suelo o aguas por derrames de aceites y arrastres de tierras.

– Planaren eraginpeko urbanizazio mugakideetako biztanleei enbarazurik ez eragitea zarata eta hautsarekin.

– Evitar molestias por ruido y polvo a los habitantes de las urbanizaciones colindantes con el ámbito de afección del Plan.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, baita sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Sopelako (Bizkaia) 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de la Unidad de Ejecución 5.1, en Sopela (Bizkaia), vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Sopelako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Sopela.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-txosten estrategikoak indarraldia galduko du, eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Sopelako (Bizkaia) 5.1 exekuzio-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de la Unidad de Ejecución 5.1, en Sopela (Bizkaia), en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko irailaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de septiembre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental