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Boletin Oficial del País Vasco

169. zk., 2021eko abuztuaren 25a, asteazkena

N.º 169, miércoles 25 de agosto de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4559
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EBAZPENA, 2021eko uztailaren 13koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Valle de Trápaga-Trapagarango eta Sestaoko udal-mugarteetako Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren Ingurumen Adierazpen Estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 13 de julio de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS IB 04 Ibarzaharra), en los términos municipales de Valle de Trápaga-Trapagaran y de Sestao.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, 2019ko urriaren 15eko Ebazpenaren bidez, Valle de Trápaga-Trapagarango eta Sestaoko Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04) zerbitzugunearen eta industrialdearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua formulatu zuen, bai Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean, bai Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean jasotakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de 15 de octubre de 2019, la entonces Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04, AIS-IB-04 en Valle de Trápaga-Trapagaran y Sestao, en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak Planaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, plana bera eta haren ingurumen-azterketa estrategikoa 45 egunez jendaurrean jarrita (Bizkaiko Aldizkari Ofizialean iragarri zuen, 2020ko azaroaren 18an). Geroago, jendaurreko informazioaldia luzatu da, 2021eko apirilaren 21etik ekainaren 21era bitartean, beren burua horren eraginpekotzat jotzen zutenek egokitzat jotzen zutena alegatu zezaten beren interesak defendatzeko.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran sometió a información pública el Plan, junto con el estudio ambiental estratégico, mediante anuncio en el Boletín Oficial de Bizkaia de 18 de noviembre de 2020 durante un plazo de 45 días. Posteriormente se ha extendido el período de información pública entre los días 21 de abril y 21 de junio de 2021, a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondorioak espedientean daude jasota.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

2021eko uztailaren 6an, Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak Plan Bereziaren Ingurumen Adierazpen Estrategikoa egiteko eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu ziren: Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04) zerbitzuguneari eta industrialdeari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Berezia behin-behinean onartzeko dokumentua, haren Ingurumen Azterketa Estrategikoa eta jendaurreko informazioaren izapidea eta eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzen dituzten zenbait dokumentu.

Con fecha 6 de julio de 2021, el Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran completa la solicitud para la emisión de la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Especial, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. La solicitud se acompaña del documento para la aprobación provisional del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04, AIS-IB-04, de su Estudio Ambiental Estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak ohartarazi duenez, alegazio bat eta zenbait txosten jaso dituzte –horien emaitza eta edukia administrazio-espedientean daude jasota– eta aipatutako alegazio eta txosten horiek kontuan hartu dira Planaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

El Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran hace constar que se ha recibido una alegación y se han recibido varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dicha alegación e informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei eta programei ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie, bai eta haien aldaketei ere, horiek lege- edo arau-xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, baldin eta ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko etorkizuneko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hiri- eta landa-lurraldearen antolamenduari edo lurzoruaren erabilerari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una Administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio urbano y rural, o del uso del suelo.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko ebaluazio bateratua egin behar da, hau da, ingurumen-ebaluazio estrategiko bat, aipatutako legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planen kasuan, baldin eta plan horien artean badaude ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan bereziak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes se encuentran los Planes Especiales que pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran, como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan Especial, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau jaulki du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta Plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla ingurumen-efektuetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS- IB- 04 Ibarzaharra), y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; urriaren 16ko 211/2012 Dekretua, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena; otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; urriaren 1eko 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta urriaren 1eko 40/2015 Legea, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzkoa eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Valle de Trápaga-Trapagarango eta Sestaoko udal-mugarteetako Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Plan Bereziaren Aldaketari (aurrerantzean, Plan Berezia) buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, honako baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) en los términos municipales de Valle de Trápaga-Trapagaran y de Sestao (en adelante, Plan Especial), en los términos que se recogen a continuación:

A) Plan Bereziaren xedea da Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) zerbitzugune eta industrialdeko antolaketa zehatza egitea, bai eta horretarako sarbideak eta barnean izango dituen bideak definitzea ere.

A) El objeto del Plan Especial es realizar la ordenación pormenorizada del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS IB 04 Ibarzaharra) y definir los accesos a la misma y la vialidad interna del ámbito.

Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04) zerbitzugune eta industrialdearen Plan Bereziak (aurrerantzean, Plan Berezia) Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango hirigintzako udal-plangintza Bateragarri egiteko Planean –2012. urtean onartu zen– Ibarzaharra eremurako eta haren inguruetarako ezarritako egiturazko zehaztapenak garatzen ditu. Bateragarri egiteko Planak Galindo ibaiaren ibarreko azalera handi bat barne hartzen du, horren egiturazko antolaketa finkatzen du eta lau eremu eta sektore bat sortzen ditu, horien antolaketa zehatza dagozkien plan berezien eta plan partzialaren bitartez egiteko. Eremu horietako bat Planaren xedea da: Ibarzaharra 04 eremua, 73.996 m2-ko azalerakoa. Azalera ia erabat horizontala da. Iparraldean eta ekialdean Ibarzaharra 06 eremuarekin egiten du muga; mendebaldean BI-3746 errepidearekin; eta hegoaldean Ibarzaharra 05 eremuarekin.

El Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS IB 04) (en adelante Plan Especial), desarrolla las determinaciones de carácter estructural establecidas en el Plan de Compatibilización del planeamiento urbanístico municipal de Sestao y del Valle de Trápaga-Trapagaran para la zona de Ibarzaharra y su entorno, aprobado en el año 2012. El Plan de Compatibilización abarca una gran superficie en la vega del río Galindo, establece su ordenación estructural y crea cuatro áreas y un sector, para establecer su ordenación pormenorizada mediante los correspondientes Planes Especiales y Plan Parcial. Una de estas áreas es la que constituye el objeto del Plan: el área Ibarzaharra 04, con 73.996 m2 de superficie. Se trata de una superficie prácticamente horizontal que limita al norte y este con el área Ibarzaharra 06, al oeste con la carretera BI-3746 y al sur con el área Ibarzaharra 05.

Plan Bereziak zehazki antolatzen du eremua, zeina bi bide-ardatzen gauzatzeak egituratzen baitu. Bide nagusiak, 1. ardatza deiturikoak, ekialdetik mendebaldera zeharkatzen du eremua eta Ibarzaharra 06 eta BI-3746 errepidearekin lotzen du. 1. ardatz horrek eremua ekoizpen-erabilerako bi azpieremu handitan banatzen du: SZ_PI 01, 1. bidearen iparraldean, 34.586,70 m2-ko azalerakoa, eta SZ_PI-02, aipatutako bidearen hegoaldean, 19.842,70 m2-ko azalerakoa.

El Plan Especial ordena pormenorizadamente el área, que queda estructurada por la ejecución de dos ejes viarios. El vial principal, denominado eje 1, atraviesa el área de este a oeste, conectando con el área de Ibarzaharra 06 y con la carretera BI-3746. Este eje 1 divide el ámbito en dos grandes subzonas de uso productivo: SZ_PI 01 al norte del vial 1 con una superficie de 34.586,70 m2 y SZ_PI-02, al sur del citado vial y de 19.842,70 m2 de superficie.

Bi lurzati horien erabilera produktiboa da, industrial kategoriako 3. azpikategoriakoa. Erabilera horren barruan bai industria-jarduerak bai biltegiratu eta banatzeko jarduerak sartzen dira –jendearentzako zuzeneko salmenta barne hartuta edo ez–, bai eta erakusleiho-industria, industrien arteko merkataritza, industria tertziarioa eta I+G industria aurreratua.

El uso de estas dos parcelas es el productivo en categoría industrial subcategoría 3, uso que comprende tanto actividades industriales, como de almacenamiento y distribución con o sin venta directa al público y también la industria escaparate, el comercio interindustrial, el terciario industrial y la industria avanzada I+D.

2. ardatzak, 1. ardatzarekiko perpendikularrak, beste bi lurzatitarako sarbidea ematen du, bata pribatua, ekipamendu komunitarioko erabilerarako (E-01, 1.043,19 m2-ko azalera du), eta bestea lagatzekoa, ekipamendu publikoko tokiko sistemarako (SLEP-01, 1.355,74 m2-ko azalera du). Biak BI-3746 errepidearen parean daude, eremuaren mendebaldean. Plan Bereziak ez du definitzen bi lurzati horiek izango duten azken erabilera.

El eje 2, perpendicular al eje 1, da acceso a otras dos parcelas, una privada destinada a uso de equipamiento comunitario (E-01, de 1.043,19 m2 de superficie) y otra de cesión destinada a sistema local de equipamiento público (SLEP-01, de 1.355,74 m2 de superficie), ambas situadas frente a la BI-3746, al oeste del área. El Plan Especial no define el uso final que tendrán estas dos parcelas.

PI-01 eta PI-02 lurzatietan, BS+1S motako eraikuntza aukeratu da. E-01 lurzatian gehieneko eraikuntza-profila BS+ 6S-koa da eta, SLEP-01 lurzatian, BS+2S motako eraikuntza aukeratu da.

En la parcela PI- 01 y PI- 02 se adopta un tipo edificatorio de PB+ 1 P. En la parcela E-01 el perfil edificatorio máximo es de PB+ 6 P y en la parcela SLEP 01 se adopta un tipo edificatorio de PB +2P.

Espazio libreen tokiko sistema (gaztelaniaz, SLEL) osatzen duten azalerak eremuaren mendebaldean eta hegoaldean zehar banatzen dira, eta hesi berde bat sortzen da udal-bide orokorraren aurrealdean, Ibarzaharra 05 eremuaren mugakidea. Espazio libreen tokiko sistemaren azalera osoa 4.452,92 m2-koa da.

Las superficies que componen el sistema local de espacios libres (SLEL) se reparten a lo largo de los lados oeste y sur del ámbito, de forma que se crea una barrera verde en el frente de la vialidad general municipal y en colindancia con el ámbito Ibarzaharra 05. La superficie total del sistema local de espacios libres 4.452,92 m2.

BI-3746 udal-errepidearen ertzean, bide-garraioko sistema orokorraren ondoan, oinezkoentzako tokiko bide-sistema bat sortu da, Ibarzaharra 06 eremuan sortutako bidegorriari jarraipena emateko. Sistema horrek, era berean, Ibarzaharra 05 eremuarekin bat egiten du, eta haren trazadurari jarraipena ematen dio.

En el borde de la carretera municipal BI-3746, y en colindancia con el sistema general de transporte viario, se crea un sistema local de vialidad peatonal para dar continuidad al bidegorri creado en el área Ibarzaharra 06 y que conecta a su vez con el área Ibarzaharra 05, dando continuidad al trazado del mismo.

Osagarri gisa, Plan Bereziak zerbitzu-sareen trazadura diseinatzen du (hornidura, saneamendua, drainatzea, elektrizitatea, etab.) eta aparkalekuen zuzkidura ezartzen du.

Complementariamente, el Plan Especial diseña el trazado de las redes de servicio (abastecimiento, saneamiento, drenaje, electricidad, etc.) y se establece la dotación de plazas de aparcamiento.

Ibarzaharra 04 eremuak 73.996 m2-ko azalera du, iparraldean eta ekialdean Ibarzaharra 06 eremua du mugakide –eremu hori garatzen ari da gaur egun–, hegoaldean Ibarzaharra 05 eremua eta mendebaldean BI-3746 errepidea.

El ámbito Ibarzaharra 04 comprende una superficie de 73.996 m2 de superficie y limita con el área Ibarzaharra 06 al norte y este, el cual se encuentra actualmente en desarrollo, con el ámbito de Ibarzaharra 05 al sur, y la carretera BI-3746 al oeste.

Iraganean industriala izan zenez, eremua inbentariatutako lurzoru potentzialki kutsatu batean dago (48080-00004 kodea du lurzatiak). Babcock&Wilcox enpresa zegoen eremu horretan; Ibarzaharra 04 eremuko eta inguruko lursailetan industria-fabrika handi bat jarri zuen. Enpresak jarduera bertan behera utzi ondoren, eremua abandonatuta geratu zen, aurri-egoeran, eta erabat degradatuta. Ibarzaharra 04 eremuaren azaleraren zati bat Babcock&Wilcoxen fabrikaren lursaila zen.

Debido a su pasado industrial, el área se encuentra en un suelo potencialmente contaminado inventariado (parcela con código 48080-00004). En esta área estaba implantada la empresa Babcock & Wilcox, que colonizó los terrenos del área Ibarzaharra 04 y de su entorno con la ubicación de una gran factoría industrial. Una vez cesada la actividad de la empresa, la zona quedó abandonada, en estado de ruina y completamente degradada. La superficie del área Ibarzaharra 04 se corresponde con parte de los terrenos de la original factoría de Babcock Wilcox.

Gaur egun, eremua zabalgune handi bat da. Bertan, industria-eraikin zaharrak eraitsi dira eta lurzoru kutsatuen fokuak garbitu dira, eremuaren hegoaldean dagoen 90 m2 inguruko eremu txiki bat izan ezik. Eremu hori buztin-dike baten bidez zigilatu da, Ibarzaharra 05 eremuko ezpondan antzemandako afekzioa babesteko neurri gisa.

Actualmente, el ámbito consiste en una gran explanada, en la que se han demolido las antiguas edificaciones industriales y se han saneado los focos de suelos contaminados, excepto una pequeña zona de unos 90 m2 de superficie, localizada al sur del área, que ha sido sellada mediante un dique de arcillas, como medida de defensa de la afección detectada en el talud situado en el área Ibarzaharra 05.

Ibarzaharra 04 eremua, ia osorik, 100 urteko errepikatze-denbora duten uholdeen eraginpean dago, eta haren zati handi bat Ballonti ibaiaren lehentasunezko fluxu-eremuaren barruan dago. Ur-masa hori, gainera, Uholde Arrisku Handiko Eremu izendatu da (ARPSI ES017-BIZ-IBA-02 Galindo). Plana garatzeko faseetan, Ibarzaharra Bateragarri egiteko Plana egin zenetik, Uraren Euskal Agentziak hainbat txosten egin ditu. Txosten horietan adierazten denez, eremuaren uholde-arriskua dela eta, beharrezkoa da urbanizazioko sestrak eta eraikinen beheko solairuak +5,00 kotatik gora kokatzea, eta lurpeko garajeetarako eta sotoetarako sarbideak eta haizebideak +5,63 kotaraino igotzea. Eskakizun hori betetzeko, Plan Bereziak egungo sestraren kota igotzea planteatzen du, horretarako betetze handiak eginez.

El área de Ibarzaharra 04 se encuentra afectado prácticamente en su totalidad por las avenidas con periodo de retorno de 100 años, y gran parte del mismo se incluye en la zona de flujo preferente del río Ballonti. Esta masa de agua, además, ha sido designada como Área de Riesgo Potencial Significativo de Inundación (ARPSI ES017-BIZ-IBA-02 Galindo). A lo largo de las distintas fases de desarrollo del plan, desde la realización del Plan de Compatibilización de Ibarzaharra, la Agencia Vasca del Agua ha emitido varios informes, en los que se indica que, debido a la inundabilidad del ámbito, resulta necesario situar las rasantes de urbanización y las plantas bajas de la edificación por encima de la cota + 5,00 y que los accesos a garajes subterráneos y sótanos, así como sus respiraderos, se eleven hasta la cota +5,63. Para cumplir con este requerimiento el Plan especial plantea elevar la cota de la rasante actual, mediante la ejecución de importantes rellenos.

Inguruneko jarduera antropikoa handia dela eta, ez da ingurumen-balio nabarmenik hauteman. Planak eragindako eremua ez dator bat Natura 2000 Sareko naturagune babestuekin, ez eta inbentarioan jasotako beste eremu babestu edo natura-intereseko batzuekin ere. Halaber, ez dator bat EAEko Igarobide Ekologikoen Sareko ezein egitura-elementurekin, eta ez du inbentariatutako edo katalogatutako paisaia-baliorik, ez eta Planak uki ditzakeen kultura-ondareko elementurik ere. Ez dago ia landaredirik eremuan, espezie erruderal eta nitrofiloak baino ez.

Debido a la elevada actividad antrópica en el entorno, no se detectan valores ambientales destacables. El área afectada por el Plan no coincide con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas ni de interés naturalístico inventariadas. Tampoco coincide con ningún elemento estructural de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV, ni presenta valores paisajísticos inventariados o catalogados o elementos de patrimonio cultural que puedan verse afectados por el Plan. La vegetación es prácticamente inexistente en el ámbito, estando reducida a especies ruderales y nitrófilas.

Eremu osoa akuiferoak kutsatzeko arrisku nabarmenik ez duten guneetan dago.

El ámbito se asienta en su totalidad sobre zonas sin vulnerabilidad apreciable a la contaminación de acuíferos.

Zaratari dagokionez, ia eremu osoa Bizkaiko foru-errepideen Zortasun Akustikoko Eremuaren eraginpean dago (4523/2013 Foru Agindua).

En lo referente al ruido, prácticamente todo el ámbito queda afectado por la Zona de Servidumbre Acústica de las carreteras forales de Bizkaia (Orden Foral 4523/2013).

Eremuak zituen arrisku nagusiak (uholde-arriskua eta kutsatutako lurzoruen presentzia) dagoeneko aztertu eta konpondu dira. Kutsatutako lurzoruei dagokienez, lurzoruak leheneratzeko eta saneatzeko jarduketa handia egin da, Babcock&Wilcox zaharraren industria-aurriak eraistea barne, eta Ibarzaharra 04 eremuko lurzoruaren kalitatearen adierazpenarekin amaitu da. Azalera txiki bat adierazpen horretatik kanpo utzi da, IB05 lurzatiaren mugakidea den kokapenaren hegoaldeko azalera txiki bat, zeinetan karakterizazio- eta zigilatze-jarduketa gehigarriak egin beharko diren.

Los principales riesgos que presentaba el área (inundabilidad y presencia de suelos contaminados) han sido ya abordados y solucionados. En lo referente a los suelos contaminados, se ha desarrollado una intensa actuación de regeneración y saneo de suelos, que ha incluido el derribo de las ruinas industriales de la antigua Babcock & Wilcox, y que ha culminado con la Declaración de calidad del suelo del ámbito Ibarzaharra 04. Se excluye de la citada Declaración una pequeña superficie, ubicada al sur del emplazamiento y colindante con la parcela IB05, en la que serán necesarias actuaciones adicionales de caracterización y sellado.

Uholde-arrisku arazoak konpontzeko, betelan bat egitea aurreikusi da, etorkizuneko urbanizazioaren kotak Uraren Euskal Agentziak ezarritako uholde-arriskuko koten gainetik egon daitezen.

Para solucionar los problemas de inundabilidad se ha previsto la ejecución de un relleno, de manera que las cotas de la futura urbanización se sitúen por encima de las cotas inundables, marcadas por la Agencia Vasca del Agua.

Uraren Euskal Agentziak egindako txostenen eta Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak emandako lurzoruaren kalitatearen adierazpenaren arabera, ez dago eragozpenik eremua garatzeko, betiere aipatutako txostenetan ezarritako baldintzak betetzen badira.

De acuerdo con los informes emitidos por la Agencia Vasca del Agua y con la Declaración de la calidad del suelo emitida por esta Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, no existen inconvenientes para el desarrollo del ámbito, siempre y cuando se cumplan los condicionantes establecidos en los referidos informes.

Plan Bereziaren garapenak ez du eragin zuzenik izango Ballonti ibaiaren ibilguan; izan ere, eremua, punturik hurbilenean, ibaitik 70 metro baino gehiagora dago, eta Ibarzaharra 06ren lursailek banantzen dute –eremu hori, gaur egun, garatzen ari da–.

El desarrollo del Plan Especial no generará afecciones directas al cauce del río Ballonti, puesto que el ámbito se ubica, en su punto más cercano, a más de 70 metros del río, estando separado del mismo por los terrenos pertenecientes a Ibarzaharra 06 que se encuentra actualmente en desarrollo.

Zaratari dagokionez, Valle de Trápaga-Trapagarango Udalak bidalitako espedientean inpaktu akustikoari buruzko azterlan bat dago, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren arabera egina. Ibarzaharra 04 lurzatia etorkizuneko b) motako eremu akustiko industrial batean dago; beraz, bete beharreko maila 70 dB-koa (A) izango litzateke, goizez eta arratsaldez, eta 60 dB-koa (A) gauez. Hala ere, planak merkataritza-establezimenduak ezartzeko aukera planteatzen du, eta, beraz, eremu akustikoa hirugarren sektoreko d) motakotzat hartzeko aukera ere baloratu da. Haren kalitate akustikoaren helburuak honako hauek dira: 65 dB (A) goizez eta arratsaldez, eta 60 dB (A) gauez.

En cuanto al ruido, el expediente remitido por el Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran contiene un estudio de impacto acústico, elaborado de acuerdo al Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. La parcela Ibarzaharra 04 se encuentra en un área acústica tipo b) industrial futuro, por lo que los niveles a cumplir serían 70 dB(A) en períodos día y tarde y 60 dB(A) en período noche. Sin embargo, el plan plantea la posibilidad de que se implanten establecimientos comerciales, por lo que se ha valorado también la posibilidad de considerar el área acústica como tipo d) terciario, cuyos objetivos de calidad acústica (OCAs) son 65 dB(A) en períodos día y tarde y 60 dB(A) en período noche.

2 metroko altuerako zarata-mapek erakusten dute ia eremu osoan betetzen direla etorkizuneko industria-eremu baterako ezarritako KAHak. Etorkizunean hirugarren sektoreko erabilera emateko aukera kontuan hartuz gero, KAHak ez lirateke beteko barne-bide nagusitik eta BI-3746 errepidetik gertuen dagoen gunean.

Los mapas de ruido a 2 metros de altura muestran que se cumplen los OCAs establecidos para un área industrial futura prácticamente en todo el ámbito. En caso de considerar el uso terciario futuro se incumplirían los OCAs en la zona más próxima al vial principal interno y la carretera BI-3746.

Fatxadako zarata-mailak ezarritako KAHen azpitik daude, bai eraikinak hirugarren sektorerako erabiltzen badira, bai industriarako erabiltzen badira.

Los niveles de ruido en fachada se encuentran por debajo de los OCAs establecidos, tanto en el caso de que los edificios se destinen a uso terciario como a industrial.

Ekipamendu-lurzati publikoak (SLEP-01) ez du, oraingoz, erabilera esleiturik. Eraikina hezkuntza-, osasun- edo kultura-arlorako erabiltzen bada (irakurketa-gelak edo ikasgelak baditu) edo egoitza-arlorako, goizez eta arratsaldez bete beharreko KAHak baino 9-10 dB (A) gehiago sortuko dira eta gauekoak baino 12 dB (A) gehiago. Beraz, kanpoko espazioan eragin akustikoa murrizteko irtenbideak aztertu beharko dira. Kanpoan aplikatu beharreko KAHak neurri zuzentzaile bideragarriekin betetzea ezinezkoa bada, eraikuntza-lizentzia eman ahal izateko, une horretan BABE baten barruan egon beharko du, eta dagokion Zonako Plana izan beharko du. Lurzatia beste edozein erabileratarako bada, KAHak beteko dira, eta, beraz, ez da beharrezkoa irtenbide gehigarririk hartzea.

La parcela equipamental pública (SLEP-01) no tiene, de momento, uso asignado. En caso de que el uso del edificio sea educativo, sanitario, cultural que disponga de salas de lectura o aulas, o residencial, se incumplirán los OCA aplicables en 9-10 dB(A) en los periodos día y tarde, y en hasta 12 dB(A) en el periodo nocturno, por lo que será necesario analizar soluciones para reducir la afección acústica en el espacio exterior. En caso de no ser posible cumplir los OCA aplicables en el exterior con medidas correctoras viables, para poder otorgar la licencia de construcción deberá estar en dicho momento dentro de una ZPAE y disponer del correspondiente Plan Zonal. En caso de destinar la parcela a cualquier otro uso, se cumplirán los OCA, por lo que no es necesario adoptar ninguna solución adicional.

Industriarako-hirugarren sektorerako eremu berriaren garapenak lehendik dauden bideetan trafikoa handitzea eragingo du. Horrek Elguero auzoko zarata-maila 1 dB (A) inguru handitzea ekarriko du, baina ez du inola ere ekarriko lehendik dagoen a) bizitegi-eremu akustiko baterako ezarritako KAHak ez betetzea.

El desarrollo del nuevo ámbito industrial-terciario va a generar un aumento del tráfico en los viales existentes, que supone un incremento, en torno a 1 dB(A), de los niveles de ruido en el barrio de Elguero, aunque en ningún caso supone incumplir los OCA establecidos para un área acústica tipo a) residencial existente.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko urriaren 15eko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 15 de octubre de 2019 del director de Administración Ambiental.

Aipatutako ingurumen-organo horrek emandako irismen-dokumentuan eskatutako zabaltasun, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da Plan Bereziaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Ingurumen-izapidean adierazitako alderdi guztiak bete direla irizten da; planifikazio-prozesuan ingurumenean eragin daitezkeen ondorioak kontuan hartu direla bermatzeko behar bezain zorrotz bete direla, hain zuzen.

El estudio ambiental estratégico del Plan Especial se ha elaborado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plan Berezia izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzea eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan Especial no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, bai eta hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Halaber, Plan Bereziak zehaztapen hauek jaso beharko ditu:

El Plan Especial deberá adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

D.1.– Uholde-arriskuak murrizteko neurriak.

D.1.– Medidas destinadas a minimizar los riesgos de inundabilidad.

500 urteko errepikatze-denborako uholde arriskutik babestea ahalbidetzen duten eremurako aurreikusitako beharrezko jarduketa guztiak kontuan hartuko dira.

Se tendrá en consideración todas las actuaciones necesarias previstas para el área que permitan una protección para la avenida de periodo de retorno de 500 años.

Jabari publiko hidraulikoari eragin diezaiokeen edo harekin lotutako babes-eremuetan (zortasun- eta polizia-eremuak) kokatzen den edozein jarduketa egiteko, aurretik arroaz arduratzen den erakundearen baimena beharko da. Erakunde horrek lanen ezaugarriak eta eraginak zehazki aztertu eta, beharrezkoa bada, dagozkion betekizunak ezarriko ditu.

Cualquier actuación que pueda afectar al dominio público hidráulico o se sitúe en sus zonas de protección asociadas (servidumbre y policía) requerirá de la previa autorización del Organismo de cuenca, donde se analizarán de manera particularizada las características y afecciones de las obras y se establecerán en su caso las correspondientes prescripciones.

D.2.– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

D.2.– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariaren 2021eko apirilaren 7ko Ebazpenari jarraituz, zeinaren bidez Babcock&Wilcox Española SAren kokalekuaren zati bateko lurzoruaren kalitatearen adierazpena egin baitzen –orain Ibarzaharra 04 deitua, Sestao eta Valle de Trápaga-Trapagarango udal-mugarteetan kokatua–, ekainaren 25eko 4/2015 Legean araututako prozeduraren arabera (Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko Legea), kokaleku horretako lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarritzat jotzen da, baina honako neurri hauek hartu beharko dira:

De acuerdo con la Resolución del director de Calidad Ambiental y Economía Circular de fecha 7 de abril de 2021, por la que se declara la calidad del suelo de una parte del emplazamiento donde se ubicaba Babcock & Wilcox española S.A., ahora denominada Ibarzaharra 04, en los términos municipales de Sestao y de Valle de Trápaga-Trapagaran, emitida de acuerdo con el procedimiento regulado en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, la calidad del suelo del emplazamiento se considera compatible con los usos previstos, y se deberán observar las siguientes medidas:

– Eremuko betelanetan erabili beharreko materialak jatorrian kontrolatu beharko dira. Eremuko betelanetan erabiltzen diren material guztien jatorria egiaztatuko da. Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten kokalekuetatik datozen materialei dagokienez, ingurumen-organoaren baimenak dituztela egiaztatuko da, eta, materialak eraispenetatik badatoz, kokalekuetara bisita egingo da, material desegokiez gain (plastikoak, egurrak, etab.), Ibarzaharra 04 eremura iristen diren eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen kalitateari eragin diezaioketen hondakin edo elementu kutsatzaile guztiak behar bezala kendu direla egiaztatzeko.

– Control en origen de los materiales a utilizar en el relleno del ámbito. Se verificará la procedencia de todos los materiales que se utilicen en el relleno del ámbito. Para aquellos materiales que procedan de emplazamientos que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo, se verificará que se dispone de las correspondientes autorizaciones del órgano ambiental y, en el caso de que los materiales procedan de demoliciones, se cursará visita a los emplazamientos para verificar que, aparte de materiales impropios como plásticos, maderas, etc., se han retirado correctamente todos aquellos residuos o elementos contaminantes que pudieran afectar a la calidad de los residuos de construcción y demolición que lleguen al ámbito de Ibarzaharra 04.

– Betetze-materialak helmugan kontrolatu beharko dira. Eremura sartzen den kamioi bakoitzaren kontrola egingo da. Materialen ingurumen-egokitasunari buruzko zalantzarik izanez gero, gaitutako eremu batean deskargatuko dira eta lagin bat hartuko da, horiek aztertu eta Lurzoruaren Kalitatearen Adierazpenean ezarritako onarpenerako muga-balioak betetzen dituzten egiaztatzeko.

– Control en destino de los materiales de relleno. Se llevará un control de cada camión que acceda al ámbito. En caso de existir dudas sobre la idoneidad ambiental de los materiales, estos se descargarán en una zona habilitada y se tomarán muestra para su análisis y verificación del cumplimiento de los valores límite de aceptación establecidos en la Declaración de la calidad del suelo.

– Sartzen den materialaren kokapen espaziala kontrolatu beharko da, eremu osoa estaliko duen lauki baten bidez. Bertan, materialak deskargatzen dituzten kamioi guztien deskarga idatziz jasoko da, horietako bakoitzaren deskarga-puntu zehatza ezagutzeko.

– Control de la ubicación espacial del material entrante, mediante una cuadrícula que cubra todo el ámbito, donde se anotará la descarga de todos los camiones que descarguen sus materiales, con el fin de conocer el punto concreto de descarga de cada uno de ellos.

– Materialak hondeatu behar baldin badira, hondeaketa-plan bat idatzi beharko da eta horrek ingurumen-organoaren onarpena beharko du.

– En el caso de que se requiera la excavación de materiales, será necesario redactar un plan de excavación que deberá ser aprobado por el órgano ambiental.

– Eremuan ezarri beharreko erabilerak eta arriskuen analisian kontuan hartutakoak desberdinak badira, beste kalkulu batzuen bidez justifikatu beharko da arrisku onartezinik ez dagoela.

– Si los usos a implantar en el ámbito difieren de los considerados en el análisis de riesgos se deberá justificar mediante nuevos cálculos que se mantiene una situación de ausencia de riesgo inadmisible.

– Kokalekuan jarduketak egiten hasi ondoren, etorkizunean ezarritako erabilerak edo jarduerak aldatu, zabaldu edo moldatu beharra baldin badago eta horrek materialak hondeatzea eskatzen badu, jarduketa horiei ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 25. artikuluan ezarritakoa aplikatuko zaie (lurzoruaren kalitatearen adierazpen-prozeduretatik salbuesteko kasuei buruzkoa da), bai eta hura garatzeko araudian ezarritakoa ere.

– Si una vez el emplazamiento en activo, se requiriera abordar en un futuro actuaciones de modificación, ampliación o reforma de los usos o actividades implantados que exigieran la excavación de materiales, resultará de aplicación a dichas actuaciones lo establecido en el artículo 25 de la ley 4/2015, de 25 de junio, relativo a los supuestos de exención de los procedimientos de declaración en materia de calidad del suelo, así como en su normativa de desarrollo.

Plan Berezia landu eta izapidetu bitartean, aldaketak egin dira antolamendu xehatuan, lurzoruaren kalitatearen adierazpenerako arriskuen azterketa egiteko oinarritzat hartu zen erabileren banaketari eragiten diotenak. 2021eko apirilaren 7ko Ebazpenean eskatutakoarekin bat etorriz, nahitaezkoa izango da deklarazio hori baliozkotzea, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 25.3 artikuluari jarraituz (lurzoruaren kalitatearen arloko deklarazio-prozeduretatik salbuesteko kasuei buruzkoa), bai eta hura garatzeko araudiari ere.

Durante la elaboración y tramitación del Plan Especial se han introducido modificaciones en la ordenación pormenorizada que afectan a la distribución de usos en base a la cual se realizó el análisis de riesgos para la declaración de la calidad del suelo. De conformidad con lo requerido en la Resolución de 7 de abril de 2021, será preceptiva la validación de dicha declaración, de conformidad con el artículo 25.3 de la ley 4/2015, de 25 de junio, relativo a los supuestos de exención de los procedimientos de declaración en materia de calidad del suelo, así como en su normativa de desarrollo.

D.3.– Zaraten eraginak gutxitzera bideratutako neurriak.

D.3.– Medidas destinadas a minorar los efectos derivados del ruido.

Azkenean, ekipamendu publikorako lursail horrek zaratarekiko sentikorra den erabilera bat badu, azterketa akustiko osagarri bat egin beharko da, behin betiko eraikina kontuan hartuta, lursail horrek izango duen afekzio akustikoa eta etorkizuneko eraikinaren gaineko afekzioak murrizteko egon daitezkeen konponbideak aztertzeko.

En el caso de que finalmente la parcela destinada a equipamiento público disponga de un uso sensible frente al ruido, se deberá realizar un estudio acústico complementario teniendo en cuenta el edificio definitivo, que analice la afección en esta parcela y las posibles soluciones para reducir la afección en el futuro edificio.

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo dira gauzatu garapen berriak kanpoko ingurunean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren guneetan, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

Conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

D.4.– Lurraldeko paisaia leheneratzeko neurriak.

D.4.– Medidas destinadas a la restauración paisajística del territorio.

Ingurumena eta paisaia leheneratzeko lanak egingo dira, proiektuaren exekuzioaren eraginpean dauden gune guztietan, aurreikusiz landareztatze-lanetan batez ere espezie autoktonoak erabiliko direla, eta beren-beregi saihestuko dela prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen kanpoko espezieak erabiltzea.

Se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución del desarrollo, previendo el uso en las labores de revegetación de especies preferentemente autóctonas y evitando especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos.

Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoen zabalkundea saihesteko neurriak hartuko dira (Buddleja davidii, Cortaderia selloana edo bestelakoak). Ildo horretan, kontrol-neurriak hartu beharko dira landare-espezie inbaditzailerik sar ez dadin iraulitako eta landarerik gabe utzitako lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa eta abar). Gainera, espezie horien propaguluak izan ditzakeen landare-lurraren kudeaketa bereizia proposatuko da.

Se adoptarán medidas para evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor, como Buddleja davidii, Cortaderia selloana u otras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Además, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

Planaren esparruko espazio berdeak diseinatzeko, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» hartuko da kontuan, Udalsarea 21en lan-koadernoa, 20. zenbakia b (2017ko apirila, Eusko Jaurlaritza).

Para el diseño de espacios verdes del ámbito del Plan se tendrá en cuenta el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», cuaderno de trabajo Udalsarea 21, n.º 20 b (abril 2017, Gobierno Vasco).

D.5.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

D.5.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako beharrezko ezaugarriei dagokienez, dagokien «Eraikuntza iraunkorrerako gida» lanean jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las correspondientes «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energiaren ekoizpena eta/edo energiaren kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

D.6.– Aurreikusitako garapena gauzatzen den bitartean ingurumena babesteko neurri orokorrak.

D.6.– Medidas generales para la protección del medio ambiente durante la ejecución del desarrollo previsto.

Oro har, ingurumen-balioak babestea lehenesten duten neurri guztiak aplikatu beharko dira. Bereziki:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunaren gaineko eragin negatiboak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen Dekretuan (ekainaren 26ko 112/2012) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin Toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen Errege Dekretuari (ekainaren 2ko 679/2006) jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, ustekabeko isuriek eraginik ez izateko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak iragazgaiztea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (impermeabilización de instalaciones auxiliares de obra, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuei eta soinu-emisioei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, egunez lan egingo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

E) Ingurumen Jarraipeneko Plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterlanak ikuskatze-programa bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk hautemateko. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen eta atalase-balio jakin batzuen arabera burutu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El Estudio describe un programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento y unos valores umbrales determinados.

Ezarritako kontrolei lurzoruaren kalitatearen adierazpenean ezarritako lurpeko uren kalitate-kontrolak gehitu beharko zaizkie.

A los controles establecidos deberá añadirse los controles de calidad de las aguas subterráneas establecidos en la Declaración de la calidad del suelo.

F) Planetik eratorritako proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2019ko urriaren 15ean emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 15 de octubre de 2019, del Director de Administración Ambiental.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzea Valle de Trápaga-Trapagarango eta Sestaoko udal-mugarteetan kokatuta dagoen Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Plan Bereziaren Aldaketa onartzeko, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Autonomia Erkidegoko Aldizkari Ofizialean argitaratzen den egunetik hasita. Epe hori igarota, proiektua ez bada onartu, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta hortik aurrera ez du ondorerik izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea erabakitzen. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la Modificación Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 04 (AIS-IB-04 Ibarzaharra) en los términos municipales de Valle de Trápaga-Trapagaran y de Sestao, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen hau Valle de Trápaga-Trapagarango Udalari eta Sestaoko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Valle de Trápaga-Trapagaran y al Ayuntamiento de Sestao.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko uztailaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de julio de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental