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Boletin Oficial del País Vasco

127. zk., 2021eko ekainaren 29a, asteartea

N.º 127, martes 29 de junio de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
3694
3694

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2021eko martxoaren 25eko bilkuran hartutako Zaldibiako Udalaren fiskalizazio txostena, 2019koa, behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del Ayuntamiento de Zaldibia, 2019, adoptado en sesión de 25 de marzo de 2021.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2021eko martxoaren 25ean egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 25 de marzo de 2021, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Zaldibiako Udalaren fiskalizazio txostena, 2019koa behin betiko onestea, erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Ayuntamiento de Zaldibia, 2019, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKAEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los Boletines Oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 25a.

Vitoria-Gasteiz, a 25 de marzo de 2021.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

José Luis Bilbao Eguren.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
zaldibiako UDALAREN FISKALIZAZIO TXOSTENA, 2019
INFORME DE FISCALIZACIÓN DEL AYUNTAMIENTO DE ZALDIBIA, 2019

Laburdurak:

Abreviaturas:

24/2018 LED: sektore publikoko ordainsarien arloko premiazko neurriak.

BOG: Boletín Oficial de Gipuzkoa.

AASS: Arau Subsidiarioak.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

DFG: Diputación Foral de Gipuzkoa.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

FFFM: Fondo Foral de Financiación Municipal.

EHJAN: Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Gorena.

IAE: Impuesto sobre Actividades Económicas.

EIOZ: Eraikuntzen, Instalazioen eta Obren gaineko Zerga.

IBI: Impuesto sobre Bienes Inmuebles.

GAO: Gipuzkoako Aldizkari Ofiziala.

ICIO: Impuesto sobre Construcciones Instalaciones y Obras.

GFA: Gipuzkoako Foru Aldundia.

IIVTNU: Impuesto sobre Incremento Valor Terrenos de Naturaleza Urbana.

HILBIZ: hiri izaerako lursailen balio igoeraren gaineko zerga.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

HKEE: Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

LRBRL: Ley 7/1985 Reguladora de las Bases del Régimen Local.

JEZ: Jarduera Ekonomikoen gaineko Zerga.

NNSS: Normas Subsidiarias.

LZ: Lanpostuen zerrenda.

RDL 24/2018: Medidas urgentes en materia de retribuciones en el ámbito del sector público.

OHZ: Ondasun Higiezinen gaineko Zerga.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

TAOAL: 7/1985 Legea, Toki Araubidearen Oinarriak Arautzen dituena.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

UFFF: Udal Finantzaketarako Foru Funtsa.

TSJPV: Tribunal Superior de Justicia del País Vasco.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak agindutakoari eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programari jarraikiz, Zaldibiako Udalaren 2019ko ekitaldiko Kontu Orokorraren fiskalizazio lana mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Plan de Trabajo aprobado por el Pleno del Tribunal, ha fiscalizado la Cuenta General del Ayuntamiento de Zaldibia para el ejercicio 2019.

HKEEk gauzatutako Zaldibiako Udalaren Kontu Orokorraren aurreko fiskalizazio lana 2006ko ekitaldiaren gainekoa izan zen.

La anterior fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Zaldibia realizada por el TVCP fue la referida al ejercicio 2006.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: aurrekontuaren honako atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza-eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta dirulaguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazio-gai den ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea eragotzi gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el ejercicio fiscalizado.

– Kontabilitatea: Kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren aurrekontuko balantzeak, ekonomia eta ondarearen emaitzen kontuak, oroitidazkiak eta likidazioak besarkatzen ditu.

– Contabilidad: conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son aplicables. La Cuenta General contiene los balances, las cuentas del resultado económico-patrimonial, memorias y las liquidaciones de los presupuestos del Ayuntamiento.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikazia eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa-prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi den ere, fiskalizazioan sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto, ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización se detallan en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Zaldibiako udalerriak 1.613 biztanle zituen 2019ko urtarrilaren 1ean. Udala Sasietako Mankomunitateko eta Gipuzkoako Ur Kontsortzioko partaide da; Sasietak hondakinen bilketa kudeatzen du 23 udalerritan eta Ur Kontsortzioak bideraketa sareko zerbitzua ematen du. Berebat, Goierriko Ekimena SA sozietatean ere parte hartzen du (% 4), zeinak Goierri eskualdeko 18 udalen sustapen ekonomikoko eskumenak kudeatzen baititu.

El municipio de Zaldibia, tenía una población de 1.613 habitantes a 1 de enero de 2019. El Ayuntamiento participa en la Mancomunidad Sasieta, que gestiona la recogida de residuos en 23 municipios y en el Consorcio de Aguas de Gipuzkoa, que presta servicios de saneamiento en alta. También participa en Goierriko Ekimena, SA (4 %) sociedad que gestiona las competencias de promoción económica de los 18 ayuntamientos de la comarca del Goierri.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

1.– Udalak 2019an % 2,33ko ordainsari igoera onartu zuen eta lanpostu guztien balorazioa egin zuen; horrek % 6,9ko ordainsari igoera osagarria eragin zuen. Aurrekontuko araudiak ordainsari igoeraren mugak gainditzeko bide ematen du ordainsari-egokitzapen berezi eta apartekoetarako (24/2018 Legegintzako Errege Dekretuaren 3.7 artikulua). Ezaugarri hori ez da betetzen, balorazioak lanpostu publiko guztiei eragiten baitie.

1.– El Ayuntamiento aprobó en 2019 un incremento retributivo del 2,33 % y realizó una valoración de todos los puestos de trabajo que originó un incremento salarial adicional del 6,9 %. La normativa presupuestaria permite superar los límites de incremento retributivo tan solo para adecuaciones retributivas de carácter singular y excepcional (artículo 3.7 RDL 24/2018), característica que se incumple al afectar la valoración a todos los puestos de trabajo.

Epaitegi honen ustetan, Zaldibiako Udalak, aurreko paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete du 2019ko ekitaldian ekonomia eta finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por el incumplimiento del párrafo anterior, el Ayuntamiento de Zaldibia ha cumplido razonablemente en el ejercicio 2019 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Hona hemen Zaldibiako Udalaren 2019ko abenduaren 31ko Gastu Orokorretarako Diruzaintza Geldikinean eta Ondare Garbian eragina duten doiketak:

1.– Los ajustes que afectan al Remanente de Tesorería para Gastos Generales y al Patrimonio Neto del Ayuntamiento de Zaldibia a 31 de diciembre de 2019 son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2.– Udalak ez du ibilgetua eragiten duten egintza ekonomiko guztien kontularitzako erregistroa bermatuko duen jarraipenik egiten eta zehazki, ez du ibilgetuaren elementu bakoitzeko xehakapenik, ez amortizaziorako zuzkidurarik egiten. Horregatik guztiagatik, ezin esan daiteke Udalaren Balantzeko aktibo ez arruntaren saldoek, guztira 12,8 milioi euro, islatzen duten Udalaren ondasun eta eskubideen egiazko egoera 2019ko abenduaren 31n.

2.– El Ayuntamiento no realiza un seguimiento que garantice el registro contable de todos los hechos económicos significativos que afecten a su inmovilizado y, en particular, no dispone de un detalle por elemento del mismo, ni realizan dotaciones para su amortización. Por todo ello, no puede determinarse si los saldos del Activo no corriente, por un total de 12,8 millones de euros, reflejan la situación real de los bienes y derechos del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2019.

3.– 2011n, arau subsidiarioetara ez egokitzeagatik xehetasun-azterlan bat onartzen zuen akordioa baliogabetzat jo zen. Epaia betearazteko prozesuan, Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak kalte-ordaina emateko prozedura abiaraztea erabaki zuen 2019ko azaroan, eta Udalari 303.013 euro eskatu zizkion. Udalak zenbateko hori aurkaratu du, baina EAEANk ez du ebazpenik eman txosten hau idatzi dugun datan. Erantsitako Kontuek ez dute kalte-ordaina etorkizunean ordaintzeko zuzkidurarik jaso eta horri buruzko informaziorik ere ez da barne hartu Oroitidazkian.

3.– En 2011 se declaró nulo el acuerdo que aprobaba un Estudio de Detalle por no adecuarse a las NNSS. En el proceso de ejecución de la sentencia el TSJPV acordó en noviembre de 2019 la apertura del procedimiento indemnizatorio reclamándose al Ayuntamiento 303.013 euros, cuantía que el Ayuntamiento ha impugnado, sin haberse producido resolución del TSJPV al respecto, a la fecha de este informe. Las Cuentas adjuntas no incluyen provisión para el pago futuro de la indemnización, ni se incluye información al respecto en la Memoria.

Epaitegi honen iritzira, aurreko salbuespenak alde batera, Zaldibiako Udalaren Kontu Orokorrak alderdi esanguratsu guztietan erakusten du 2019ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta 2019ko abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, arauan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por las salvedades anteriores, la Cuenta General del Ayuntamiento de Zaldibia expresa, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio 2019, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre de 2019, así como los resultados de sus operaciones, y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan jaso dira ekonomia eta finantza jarduera arautzen duten printzipioak betetzea nabarmen eragiten ez duten akatsak ez ezik, baita kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua, kontabilitatea eta diru-sarrerak.

III.1.– Presupuesto, contabilidad e ingresos.

– Onartutako aurrekontuan ez zegoen idazkari-kontuhartzailearen nahitaezko txostenik, eta langileen eta dirulaguntzen eranskinak ez zetozen bat gastu-kapitulu horietako diru-izendapenekin.

– El Presupuesto aprobado no incluía el preceptivo informe del Secretario-Interventor y los anexos de personal y subvenciones no coincidían con las consignaciones de estos capítulos de gasto.

– 2019ko aurrekontuari 2017ko kredituak txertatu zaizkio, 48.057 euro; ordea, horiek ezin ziren hor jaso araudiak mugatu egiten dituelako txertaketa jarraituak. Gainera, 8.111 euroren transferentzia batek % 25 baino gehiago murriztu zuen gastu-programa bat, eta halakoetan nahitaez onartu behar du Udalbatzak.

– Se incorporaron al presupuesto de 2019 créditos de 2017 por 48.057 euros que no podían serlo al limitar la normativa las incorporaciones sucesivas. Además, una transferencia de 8.111 euros minoró en más de un 25 % un programa de gastos, caso en que es preceptiva su aprobación por el Pleno.

– 2. kapituluaren aurrekontuko egiturak ez du araudiak finkatutakoa betetzen eta kapitulu horretako gastuen % 75 araudiaren arabera bulego-materialaren erosketei esleitzen dien gastu-kontzeptuan sailkatzen du.

– La estructura presupuestaria del Capítulo 2 no sigue la establecida en la normativa, clasificando el 75 % de los gastos de este capítulo en el concepto de gastos que la normativa asigna a las compras de material de oficina.

– Gastuaren esleipen fasea ez da kontularitzan erregistratzen eta ondorioz, Aurrekontuaren likidazio egoerak ez du kreditu konprometituen berri ematen, zeinak 2019ko abenduaren 31n 1,3 miloi euro ziren. Halaber, Oroitidazkian ez dira jasotzen data horretan konprometituak zeuden geldikinak.

– La fase de adjudicación del gasto no se registra contablemente y por ello el Estado de Liquidación del Presupuesto no informa de los créditos comprometidos, que ascendían a 1,3 millones de euros a 31 de diciembre de 2019. Tampoco se indican en la Memoria los remanentes que se hallaban comprometidos a esa fecha.

– Oroitidazkiak ez zuen 2020rako onartutako 66.646 euroren konpromiso-kredituaren egoeraren berri eman, 2019ko abenduaren 31n konprometitu gabe zegoena. Halaber, jakinarazi beharko litzateke kutxa-irizpidea aplikatu dela OHZ eta EJZren diru-sarreren erregistroan. Geroko gertakarien atalean, jakinarazi behar zen 2020ko apirilean 200.000 euroren dirulaguntza eman zela eraikitzen ari zen eraikin berrirako.

– La Memoria no informaba de la situación del crédito de compromiso de 66.646 euros aprobado para 2020, que se hallaba sin comprometer a 31 de diciembre de 2019. También debería informarse de la aplicación del criterio de caja en el registro de los ingresos de IBI e IAE. En el apartado de hechos posteriores, debió informarse de la concesión en abril de 2020 de una subvención de 200.000 euros para el nuevo edificio en construcción.

– Udalaren zerga-zordun nagusia likidazio-prozesuan dagoen enpresa bat da, zeinaren instalazioak hirugarren batek erosi baitzituen 2018an. Instalazio horien OHZren likidazioak, 2016tik 2018ra bitartekoak, 122.400 eurorenak dira, eta eraikin horiei lotuta daude; beraz, jabe berriari eskatu behar zaizkio, zorrak bideratzeko dagokion prozedura gauzatu ondoren.

– El principal deudor tributario del Ayuntamiento es una empresa en proceso de liquidación, cuyas instalaciones fueron adquiridas por un tercero en 2018. Las liquidaciones del IBI de esas instalaciones de los años 2016 a 2018 ascienden a 122.400 euros y están afectas a dichas edificaciones, por lo que deben ser exigidas al nuevo propietario, tras el correspondiente procedimiento de derivación de deudas.

– Atzerapenak hauteman dira ordainagiriak eta likidazioak GFAren agentzia exekutibora bidaltzean: trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergatik egiteke zeuden likidazioak, 2017tik 2020ra bitartekoak, 2020an bidali ziren.

– Se detectan retrasos en la remisión de recibos y liquidaciones a la agencia ejecutiva de la DFG: las liquidaciones pendientes del impuesto sobre vehículos de tracción mecánica de los años 2017 a 2020 se remitieron en 2020.

III.2.– Langileria.

III.2.– Personal.

– 2019ko ordainsarien igoera onartu zuen Udalbatzaren erabakia argitara eman behar zatekeen GAOn.

– El acuerdo del Ayuntamiento que aprobó el incremento de las retribuciones para 2019 debió publicarse en el BOG.

– Udalak idazkari-kontuhartzaile lanpostua dedikazio osoko kalifikatu du, baina lanpostua partekatzeko beste toki-erakunde bateko partaidea da; % 90eko dedikazioa izatea aurreikusi da. Udalak aldaketa hori GFAri eta taldeko beste udalari planteatu behar dio.

– El Ayuntamiento ha declarado el puesto de Secretario-Interventor de dedicación plena, pero forma parte de una agrupación con otro ente local para compartir el puesto, en la que se prevé una dedicación del 90 %. El Ayuntamiento debe plantear esta modificación a la DFG y al otro ayuntamiento de la agrupación.

– 2019ko abenduaren 31n indarrean zeuden 1989 eta 2012 bitartean formalizatutako aldi baterako 5 kontratu. Kontratuen iraupenak erakusten du garatutako egitekoek iraunkortasun izaera dutela eta honenbestez, egoera hori zuzendu egin behar da.

– A 31 de diciembre de 2019 estaban vigentes 5 contratos temporales formalizados entre 1989 y 2012. La duración de los contratos indica que las funciones desarrolladas son de carácter permanente, debiendo regularizarse esta situación.

– Udalak 2018an Giza Baliabideetako Plan Estrategiko bat onartu zuen, langileen erretiro aurreraturako pizgarrien ordainketa ezartzen zuena. Ez zen, baina, nahitaezko txostena egin hura eragin zuten arrazoi objektiboak, lortu beharreko helburua eta ondorio ekonomikoak zehaztuz.

– El Ayuntamiento aprobó en 2018 un Plan Estratégico de Recursos Humanos que establecía el pago de incentivos a la jubilación anticipada del personal. No se confeccionó el preceptivo informe especificando las causas objetivas que lo motivan, la finalidad a conseguir y sus efectos económicos.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

Fiskalizazio-gai den urtean esleitutako kontratu nagusia berrikustean, udaletxe berriaren eraikuntza-lana, 2019ko ekainean 1,5 milioi euroan esleitutakoan, honako alderdi hauek azaleratu dira:

En la revisión del principal contrato adjudicado en el año fiscalizado, la obra de construcción del nuevo ayuntamiento adjudicada en junio de 2019 por 1,5 millones de euros, se han detectado los siguientes aspectos:

– Obraren aurrekontuak askotariko kapituluak barne hartu zituen (igogailua, klimatizazio-ekipoak...) eta xedea lotetan ez zatitzea erabaki zen; ordea, erabaki hori espedientean justifikatu behar zatekeen.

– El presupuesto de la obra incluyó capítulos de muy diversa naturaleza (ascensor, equipos climatización,..), optándose por no dividir el objeto en lotes, decisión que debió justificarse en el expediente.

– Balorazio-irizpideei dagokienez, kontratua sinatu zenetik obra hilabeteko epean abiaraztea baloratu zen (% 2); epe hori, baina, araudiak eskatzen duen bera da. Gainera, enpresek euskararen erabilerari buruzko ziurtagiri jakin batzuk izatea (% 3) eska daiteke baldintza modura, baina ez balorazio-irizpide modura. Azkenik, langileek antzeko eraikin publikoen eraikuntzan zuten eskarmentua baloratu zen (% 15); irizpide hori, baina, ez zen justifikatu eta baztertzailea izan liteke.

– En cuanto a los criterios de valoración, se valoró (2 %) el inicio de la obra en el plazo de un mes desde la firma del contrato, plazo que coincide con el exigido por la normativa. Además, la posesión de determinados certificados referidos al uso del euskera por las empresas (3 %) puede establecerse como requisito, pero no como criterio de valoración. Por último se valoró la experiencia del personal en la construcción de edificios públicos similares (15 %), criterio cuyo uso no se justificó y que podría ser discriminatorio.

– Kontratazio-mahaian aholkularitza teknikoko zerbitzuak ematen dituen kanpoko aholkulari bat barne hartu zen; araudiak dio Udaleko langileek eta hautesleek osatuko dutela mahaia. Gainera, 2 bokal izendatu ziren, baina arautegiak gutxienez 3 izan beharko dutela dio.

– Se incluyó en la mesa de contratación a un asesor externo que presta servicios de asesoramiento técnico, cuando la normativa prevé que se componga por trabajadores y miembros electos del Ayuntamiento. Además, se nombraron 2 vocales cuando la normativa prevé un mínimo de 3.

– Prezioa balioztatzeko baliatutako proportzionaltasun sinpleko formulak murriztu egin zuen faktore honen egiazko balioa, lizitazio prezioa berdintzen zuten eskaintzei puntuak emanez.

– La fórmula de proporcionalidad simple utilizada para valorar el factor precio reducía el valor efectivo de este factor, otorgando puntos a ofertas que igualaban el precio de licitación.

– Lizitatzaile ez-esleipendunari bidalitako jakinarazpenak egindako hautaketaren motibazioa zehaztu behar zukeen.

– La notificación al licitador no adjudicatario debía especificar la motivación de la selección realizada.

– Adjudikazioaren ebazpena eta gauzatutako kontratua kontratatzailearen profilean argitaratu behar ziratekeen.

– La resolución de adjudicación y el contrato formalizado debieron de publicarse en el perfil de contratante.

Erosketa txikiak.

Compras menores.

– 2019an 140.594 euroren kostua izan zuten erosketak erosketa txiki modura esleitu zirela ikusi dugu, prozedura ireki bidez izapidetu beharrean. 80.000 eta 35.000 euro baino txikiagoko obra bat eta bi erosketa txiki, hurrenez hurren, prozedura ireki sinplifikatu laburtu bidez izapidetu zitezkeen. Kontratu txiki horietatik bitan esleipenak ez ziren transkribatu alkatearen Ebazpen-liburuan.

– Se detecta la adjudicación como compra menor de adquisiciones con un coste en 2019 de 140.594 euros, que debieron serlo por procedimiento abierto. Al tratarse de una obra y 2 compras menores a 80.000 y 35.000 euros, respectivamente, podían haberse tramitado por procedimiento abierto simplificado abreviado. En 2 de estos contratos menores las adjudicaciones no fueron transcritas en el Libro de Resoluciones del Alcalde.

– Kontratu txikiei dagokienez (40.000 euroren muga obretarako eta 15.000 euro zerbitzu eta horniduretarako), araudiak agintzen du kontratatzailearen profilean argitaratuko direla ekitaldian gauzatutakoak eta ez du halakorik egin Udalak. Kontratazioari buruzko Oroitidazkiaren atalean ere ez zen kontratu-jardueraren berri eman, 5 esleipen baino ez baitziren zehaztu.

– Con respecto a los contratos menores (límites de 40.000 euros para obras y de 15.000 euros para servicios y suministros), la normativa exige que se publiquen en el perfil de contratante las formalizadas durante el ejercicio, requisito incumplido por el Ayuntamiento. Tampoco en el apartado de la Memoria dedicado a la contratación, se informó de la actividad contractual, ya que tan solo se detallaban 5 adjudicaciones.

III.4.– Transferentziak eta dirulaguntzak.

III.4.– Transferencias y subvenciones.

– 6.620 euroren dirulaguntza izendun bat aztertu ondoren ikusi dugu ez zela zegokion hitzarmen edo ebazpen xehakatuarekin arautu. Ordainagiri edo agiri baliokideak justifikatzeari dagokionez, dirulaguntzaren zenbatekoa gainditzen dute, baina ez zen sarrera eta gastuen nahitaezko zerrenda txertatu eta jaso izanaren agiriak barne hartu direla ikusi da.

– Analizada una subvención nominativa de 6.620 euros, se observa que no se regulaba con el correspondiente convenio o resolución detallada. En cuanto a la justificación, las facturas o documentos equivalentes superan al importe de la subvención, pero no se adjuntaba la preceptiva relación de ingresos y gastos y se detecta la inclusión de recibís.

– Udalak 16.985 euroren dirulaguntzak eman zizkien kultura eta kiroletako 10 kultura-erakunderi, webgunean argitaratutako oinarri-arau eta deialdiaren bitartez; ordea, Dirulaguntzen Datu-base Nazionala edo lurraldeko aldizkari ofiziala erabili behar zukeen. Udalak 400 eta 4.000 euro bitarteko laguntzak banatu zituen, dirulaguntzen oinarri-arauek banaketarako irizpideak zehaztu gabe.

– El Ayuntamiento concedió subvenciones por 16.985 euros a 10 entidades culturales y deportivas mediante bases y convocatoria a las que se dio publicidad en la web municipal, en vez de utilizar la Base de Datos Nacional de Subvenciones o el boletín oficial del territorio. El Ayuntamiento otorgó ayudas entre 400 y 4.000 euros sin que las bases de las subvenciones especifiquen criterios de reparto.

III.5.– Beste alderdi batzuk.

III.5.– Otros aspectos.

– Gardentasunari eta informazio publikoa eskuratzeari buruzko araudiak informazio jakin bat udalaren webgunean argitaratzea eskatzen du. Informazio ekonomikoari dagokionez, ez dira Udalaren webgunean barne hartzen urteko kontuak eta ez da aurrekontuaren egonkortasun helburuak bete izanari buruzko informaziorik ematen. Berebat, emandako dirulaguntzen informazio xehakatua eskaini behar litzateke eta baliatutako kontratazio-moldeei buruzko estatistikak jaso. Azkenik, Udalbatzaren erabakiak eta udalkideen ordainsariak eta aitorpenak xehakatu behar lirateke.

– La normativa de transparencia y acceso a la información pública exige la publicación de determinada información en la web municipal. En lo referido a la información económica, no se incluyen en la web municipal las Cuentas Anuales, ni se informa del cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria. También debería darse información detallada de las subvenciones concedidas e incluir estadísticas sobre las modalidades de contratación usadas. Por último, debieran detallarse los acuerdos del Pleno y las retribuciones y declaraciones de bienes de los corporativos.

– Ordainketa epeen gaineko hiruhileko txostenek erakusten dute Udalak 2019an egindako ordainketen % 19,4k gainditu egin zuela araudiak zehaztutako epea (30 egun onartu zenetik).

– Los informes trimestrales sobre los plazos de pago indican que el 19,4 % de los pagos realizados por el Ayuntamiento durante 2019 superaron el plazo establecido por la normativa (30 días desde su aprobación).

IV.– Finantzaren Analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan likidatutako magnitude nagusien bilakaera honako taula honetan dago zehaztua.

La evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios se detalla en el siguiente cuadro:

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Sarrera arruntak: % 8,3 egin dute gora 2017ko urtearen aldean.

Ingresos Corrientes: han crecido un 8,3 % con respecto al año 2017.

– Zerga zuzenak, zeharkakoak eta tasak: % 16,2 egin dute gora; nabarmentzekoak dira EIOZek eta HILBIZek izandako hobekuntza. Gainera, 2018-2019 ikasturtean, musika-eskolako zerbitzua kobratzeari ekin zitzaion, izan ere aurretik zerbitzua ematen zuen erakundearen dirulaguntza bidez finantzatzen baitzen.

– Impuestos directos, indirectos y tasas: se incrementan en un 16,2 % destacando las mejoras en el ICIO y en el IIVTNU. Además, en el curso 2018-2019 se inicia el cobro del servicio de la escuela de música, que anteriormente se financiaba con subvenciones a la entidad que prestaba el servicio.

– Transferentziak eta dirulaguntzak: % 4,5 egin dute gora 2017-2019 aldian, handitu egin delako osagai nagusi den Udal Finantzaketarako Foru Funtsa (% 13,6), nahiz Artxanberrin lokalak gaitzeko dirulaguntza 2017an eskuratzeak murriztu egin duen hirurtekoaren hazkuntza.

– Transferencias y subvenciones: mejoran también un 4,5 % en el periodo 2017-2019 por incrementarse su principal componente, el Fondo Foral de Financiación Municipal (13,6 %), aunque la obtención puntual en 2017 de la subvención para habilitar locales en Artxanberri minora el crecimiento del trienio.

Funtzionamendu-gastuak: % 4,5 egin dute gora 2017 eta 2019 bitartean, honako xehakapenarekin:

Gastos de funcionamiento: crecen un 4,5 % entre 2017 y 2019 con el siguiente desglose:

– Langile-gastuek % 4,9 egin zuten behera 2019 eta 2017 bitartean, nahiz soldatek gora egin azken bi urteetan, 2018an administrari batek erretiroa hartu zuelako eta Gizarte Segurantzaren kuotak % 10,8 murriztu zirelako.

– Los gastos de personal disminuyeron en un 4,9 % entre 2019 y 2017, a pesar de los incrementos salariales de los 2 últimos años por la jubilación de un administrativo en 2018 y por disminuir las cuotas de la Seguridad Social en un 10,8 %.

– Ondasun arrunt eta zerbitzuen kontratazioak % 17,8 egin zuen gora 2017koaren aldean eta azpimarratzekoa da Idiazabalgo Udalari musika-eskolagatik ordaintzen hasi izana eta Gipuzkoako Ur Kontsortzioari uren arazketagatik ordainketen igoera. Horren aldean, konponketa eta zaintza gastuek % 42,9 egin dute behera, 2017an uraren hornidura-sarean eta udal bideetan uneko jarduera garrantzitsuak egin izanaren ondorioz.

– Las compras de bienes corrientes y servicios crecieron en un 17,8 % con respecto a 2017, destacando la incorporación de los pagos al Ayuntamiento de Idiazabal por la escuela de música y el incremento en los abonos al Consorcio de Aguas de Gipuzkoa por depuración de aguas. Por el contrario, los gastos de reparación y conservación disminuyen un 42,9 % por haberse realizado actuaciones puntuales importantes en 2017 en la red de abastecimiento de agua y en los caminos municipales.

– Transferentziek eta dirulaguntzek bere horretan eutsi diote eta % 16,5 igo dira Sasietako Mankomunitateari, kapitulu honetako osagai nagusi denari, egindako ekarpenak; ordea, berdindu egiten da musika-irakaskuntzaren zerbitzua ematen zuen entitateari ematen zitzaizkion dirulaguntzak kentzearekin.

– Las transferencias y subvenciones se han mantenido estables creciendo un 16,5 % las aportaciones a la Mancomunidad de Sasieta, el principal componente de este capítulo, que se compensa con la desaparición de las subvenciones a la entidad que prestaba el servicio de enseñanza musical.

Aurrezki gordina: erakundearen autofinantzaketa maila neurtzen duen aldaki honek 2017an sarrera arrunten % 20,5 egiten zuen eta pixka bat onera egin du 2019an; honenbestez, Udalak urte horretan sarrera arrunten % 23,3 izan zuen finantza zamari aurre egiteko eta inbertitzeko.

Ahorro bruto: esta variable, que mide el grado de autofinanciación de la entidad, suponía el 20,5 % de los ingresos corrientes en 2017 y mejora ligeramente en 2019, de manera que el Ayuntamiento dispuso en este año de 483.353 euros, el 23,3 % de los ingresos corrientes, para atender a la carga financiera e invertir.

Aurrezki garbia eta zorpetzea: udalak 2018an mailegu bat kontratatu zuen, 2020an baliatu duena, eta 2034 arte urteko 72.919 euroren finantza zama balioetsia eragingo duena.

Ahorro Neto y Endeudamiento: el Ayuntamiento contrató en 2018 un préstamo del que ha dispuesto durante 2020 y que originará una carga financiera anual estimada en 72.919 euros hasta 2034.

Kapital-eragiketen emaitza: aldi horretako inbertsioek (1,1 milioi euro) diru-sarrera arrunten % 18,3 egin dute, eta udal-eraikin berriak sortutako obrak izan dira jomuga: behin-behineko lokalak gaitzea, kultura-etxe zaharra eraistea eta instalazio berriko obrak egitea, aurreko inbertsioen gainean % 60,6 egin dutenak. 2019an eraikin berria eraikitzen hasi ziren, 1,5 milioi euroan esleitu zena eta ekitaldi horretan 245.620 euroren gastua eragin zuena. Inbertsioak nagusiki berezko baliabideekin finantzatu dira eta 2020an zorpetu egin behar izan da 2019an abiarazitako obra amaitzeko.

Resultado de operaciones de capital: las inversiones del periodo, 1,1 millones de euros, han supuesto el 18,3 % de los ingresos corrientes, centrándose en las obras originadas por el nuevo edificio municipal: habilitar locales provisionales, derribo de la antigua casa de cultura y obras de la nueva instalación, que han supuesto el 60,6 % de las anteriores inversiones. En 2019 se inició la construcción del nuevo edificio adjudicado en 1,5 millones, que supuso un gasto de 245.620 euros en ese ejercicio. Las inversiones se han financiado mayoritariamente con recursos propios debiendo recurrir al endeudamiento en 2020 para finalizar la obra iniciada en 2019.

Gastu orokorretarako diruzaintza geldikina: 2018an gora egin du kontrataturiko maileguaren eraginaren ondorioz. Kontratua aintzat hartu gabe, geldikinak behera egin du 2018ko eta 2019ko inbertsioak finantzatzeko baliatu delako; fiskalizazioan azaleratu diren doiketak egin eta gero 147.383 euro gelditzen dira.

Remanente de tesorería para gastos generales: se incrementa en 2018 por efecto del préstamo contratado. Sin considerar este hecho, se produce una disminución del remanente por recurrirse al mismo para financiar las inversiones de 2018 y 2019, restando 147.383 euros, tras los ajustes detectados en la fiscalización.

Ondorioa: aurrezki-mailak hobera egin du pixka bat aztertutako aldiko diru-sarrera arruntak funtzionamendu-gastuen gainetik hazi direlako. Udalak 2019an abiarazitako obrarekin hartutako konpromisoei aurre egin beharko die, 1,3 milioi euro, eta horretarako zorpetu eta autofinantzatu beharko du. Kontratatu den mailegua erabiltzeak (2020an gertatu dena) zorpetze-maila 2019ko sarrera arrunten gainean % 48,2an jarriko luke, EAEko udalen batez bestekoa baino handiagoa dena (% 16,9, 2018an). 2020ko krisi ekonomikoak aldaketa esanguratsuak ekarriko ditu urte horretan eta ondorioz, udalak duen diru-sarrera nagusia, UFFF alegia, 144.366 euro murriztuko da, 2020ko azaroan egindako aurre-likidazioaren arabera eta ekitaldi horretan eragiketa arruntek sortutako aurrezki-mailan eragina izango du.

Conclusión: se ha producido una ligera mejora en el nivel de ahorro generado al incrementarse los ingresos corrientes del periodo por encima de los gastos de funcionamiento. El Ayuntamiento deberá atender a los compromisos adquiridos por la obra iniciada en 2019, por 1,3 millones de euros, recurriendo al Endeudamiento y a la autofinanciación. La disposición del préstamo contratado, que se ha producido en septiembre de 2020, situaría su nivel de endeudamiento en un 48,2 % de los ingresos corrientes de 2019, superior a la media de los ayuntamientos de la CAPV (16,9 % en 2018). La crisis económica de 2020 producirá cambios significativos en ese año y así el principal ingreso municipal, el FFFM, disminuirá en 144.366 euros, según la preliquidación realizada en noviembre de 2020, afectando en ese ejercicio al nivel de ahorro generado por las operaciones corrientes.

Aurrekontuaren egonkortasuna: udalaren kontu-hartzailetza atalak egindako txostenak egiaztatu du Likidazioari dagokionez, aurrekontuaren egonkortasunaren araua bete dela, eragiketa ez finantzarioetan superabita izan duelako eta gastu zenbagarriek behera egin dutelako 2018koen aldean. Zorpetzeari dagokionez, berriz, kontrataturiko milioi 1 euroren maileguak 2019ko sarrera arrunten % 48,2 egin zuen, ezarritako muga baino txikiagoa (% 72).

Estabilidad presupuestaria: el informe de la Intervención del Ayuntamiento constataba el cumplimiento de la normativa de estabilidad presupuestaria en lo referido a la Liquidación, al obtener superávit en las operaciones no financieras y al disminuir el gasto computable con respecto a 2018. En lo referido al Endeudamiento, el préstamo contratado de 1 millón de euros suponía el 48,2 % de los ingresos corrientes de 2019, inferior al límite establecido en el 72 %.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

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ALEGAZIOAK
ALEGACIONES

Herri Kontuen Euskal epaitegiak Zaldibiako udalaren 2019ko ekitaldiko kontu orokorraren fiskalizazioa mamitu ondoren bere iritzia aurkeztu digu 15 eguneko epean beharrezko irizten badugu arrazoibideak aurkezteko aukera emanez.

Tras la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Zaldibia del ejercicio 2019, el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas nos ha presentado su opinión concediendo un plazo de 15 días para presentar alegaciones, si así lo estimamos necesario.

Iritziak laburbilduz honako hauek esaten ditu:

La citada opinión comenta los siguientes aspectos:

– Lege betetzeari buruz: 2019ko ekitaldian ekonomia eta finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia zuzentasunez bete duela langileen ordainsari igoerari dagokionean izan ezik.

– Legalidad: la actividad económica y financiera de 2019 se ajustó a la legalidad que las regula, salvo en lo referido al incremento salarial de los trabajadores.

– Kontu orokorrak 2019ko abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena egiten du, nahiz eta ez izan ibilgetuaren elementu bakoitzeko xehapenik, ez amortizaziorako zuzkidurarik egiten eta Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusian eztabaidan dagoen kalte ordainari buruz ez du ezer islatzen.

– La Cuenta General refleja la situación patrimonial y financiera a 31 de diciembre de 2019, excepto por no disponer de un detalle por elementos del Inmovilizado, por no realizar dotaciones de amortización y por no indicar la existencia de una reclamación cuya cuantía determinará el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco; se halla en discusión.

– Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko iritzia: printzipioak betetzen dira nahiz eta betetze nabarmen eragiten ez duten akatsak izan. Era berean, prozedurak hobetzeko iradokizunak egiten dira.

– Opinión sobre los sistemas de control y procedimientos de gestión: se cumplen los principios aunque se producen algunas deficiencias sin incidencia en dichos principios. Asimismo, se realizar recomendaciones para mejorar los procedimientos.

– Aurrekontua, Kontabilitatea eta diru sarrerak.

– Presupuestos, contabilidad e ingresos.

– Idazkari kontu-hartzailearen txostenaren falta eta langilearen eranskina ez zetorren bat gastu kapituluarekin.

– Faltaba el informe del Secretario-Interventor y el anexo de personal no coincidía con los gastos del capítulo.

– 2017ko kredituak txertatu ziren.

– Se incorporaron créditos de 2017.

– 2. Kapituluaren aurrekontuko egiturak ez da egokia.

– La estructura presupuestaria del Capítulo 2 de gastos no es adecuada.

– Gastuaren esleipena fasea ez da kontularitzan.

– No se contabiliza la fase de adjudicación del gasto.

– Memorian ez da ezer esaten konpromiso kredituari buruz.

– No se indica nada en la Memoria sobre los créditos comprometidos.

– Zerga zordun Nagusiak jabe berria du, jabe berriari eskatu behar zaizkio OHZren likidazioak ordaintzea.

– En el caso del principal deudor tributario, los terrenos tienen un nuevo dueño y se le debe el pago de los recibos de IBI pendientes.

– GFAren agentzia exekutibora bidaltzen atzerapena.

– Retrasos en la remisión a la agencia ejecutiva de la DFG.

– Langileria.

– Personal.

– Ordainsariaren igoera ez zen GAOn argitaratu.

– No se publicó en el BOG la subida salarial.

– Idazkari kontu-hartzailearen lanpostu partekatuta du eta Zaldibiako udalak % 100 era du.

– El puesto de secretario–interventor está compartido, pero el Ayuntamiento de Zaldibia lo designa como de dedicación plena.

– Aldi-baterako lan kontratuen egoera zuzendu beharra.

– Necesidad de corregir la situación de contratos temporales.

– Giza baliabideetako plan estrategikoa onartuta du baina ez du ez txostenik ez lortu beharreko helbururik.

– Se aprobó el Plan Estratégico de recursos humanos, pero sin informes y sin detallar sus objetivos.

– Kontratazioa.

– Contratación:

– Udaletxe berria eraikitzearen esleipen prozesuan egindako akatsak zehazten dira.

– Se detallan deficiencias en el procedimiento de adjudicación del nuevo ayuntamiento.

– Erosketa txikiak: hainbat erosketa egin ziren txiki bezala eta prozedura irekia jarraitu behar zen. Kontratazio profilean argitaratu behar dira.

– Compras menores: algunas compras se tramitaron como compra menor y debieron serlo por procedimiento abierto. Se deben publicar en el perfil del contratante.

– Transferentziak eta dirulaguntzak.

– Transferencias y subvenciones.

– Dirulaguntza zuzenak hitzarmenik gabe.

– Subvenciones directas sin convenio.

– Dirulaguntzaren araudian banaketarako irizpideak ez dira sartzen.

– Los criterios de reparto no se incluyen en la normativa reguladora.

– Beste alderdi batzuk.

– Otros aspectos.

– Web gunean jasotzen diren datuak baina gehiago argitara eman beharko litzateke.

– Se deben incluir más datos en la web municipal.

– Hiruhileko txostenean ikusten da ordainketen % 19,4 gainditu egin zuela.

– En los informes trimestrales se observa que el 19,4 % de los pagos superaron los plazos.

– Finantzaren analisia: aurrekontuaren egonkortasuna betetzen da. Azpimarratu behar da udala 2019an udaletxe berria eraikitzeko proiektua dela eta kreditu operazioa onartu zen.

– Análisis financiero: se cumple con la estabilidad presupuestaria. Remarcar que en 2019 se aprobó una operación de crédito para la construcción del nuevo ayuntamiento.

Iritzia hau jaso ondoren emandako epean honako alegazioak aurkeztu nahi dituela:

Tras reflejar esta opinión, queremos presentar en los plazos concedidos estas alegaciones:

Nahiz eta egia izan udalaren langileriak igoera izan zuela azken 16 urtetan lanpostuen antolaketa eta balorazioa egiteko zeukan. Lanketa honek urtebete baino gehiago iraun ondoren 2019ako uztailean udalbatzak onartu zuen bai antolaketa berria, lanpostuen ezaugarri berriak eta bai beraien balorazioa.

Aunque sea cierto que se han incrementado los gastos de personal, debe decirse que no se ha revisado la organización y valoración de los puestos desde hace 16 años. El trabajo de revisión se ha prolongado por más de un año completándose en julio de 2019 al aprobar el Pleno la nueva organización, la descripción de los puestos de trabajo y su valoración.

Antolaketa berri honen arabera Zaldibiako udalak denboraldi baterako kontratuak eta urte askotan lanean ari ziren hauen egoera zuzentzeko bidean jarri gara, beharren araberako azterketa sakona egin delako.

Gracias a la nueva valoración y al análisis profundo de las necesidades, el Ayuntamiento de Zaldibia ha iniciado la corrección de los contratos y la situación de personas contratadas desde hace varios años.

Jarraitzeko, kontuan izanik Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko azterketan hainbat akats eta hobetu beharrak somatu direla, esan behar dugu akatsak zuzentzeko bidean jarri garela, hauek hain zuzen:

Además, se han detectado deficiencias y propuesto mejoras en los sistemas de control y gestión, con respecto a las que debemos manifestar que se ha iniciado su corrección:

– Aurrekontua, Kontabilitatea eta diru sarrerei dagokionez somatutako kasuan 2. kapituluaren aurrekontu egitura hobeto egin da eta GFAren agentzia exekutibora bidaltzeko atzerapenak eguneratu dira eta hemendik aurrera Gastuaren esleipena fasea kontabilizatuko da. Bukatzeko, esan behar dugu Zaldibiako Udala ahalegin guztiak egiten ari dela Zerga zordun nagusiak, Bilore, OHZaren likidazioa ordaindu ditzan, baina ez dago Zaldibiako udaleko eskuan bakarrik ze OHZaren kudeaketa Foru Aldundiaren esku dago. Dena den dokumentazio osoa Bilore likidatu dutenen esku artean daude.

– En lo referido al Presupuesto, Contabilidad e Ingresos, se ha mejorado la estructura del capítulo 2, corregido los retrasos en la remisión de liquidaciones a la Agencia Ejecutiva y en lo sucesivo se contabilizarán las adjudicaciones que se produzcan. Para terminar, debe comentarse que el Ayuntamiento de Zaldibia está esforzándose en cobrar los recibos de IBI pendientes de su principal deudor, Bilore, pero no depende únicamente del Ayuntamiento ya que la gestión del IBI está en manos de la Diputación Foral. En cualquier caso, la documentación correspondiente está en manos de los que gestionaron la liquidación de Bilore.

– Kontratazioa: Zaldibiako udalak 2019an kontratazio espediente bakarra ireki zuen, Udaletxe berria eraikitzearena eta kasu horretan udalak exekuzio proiektua bere horretan esleitu zuen, eraikuntza bakarra delako eta lotetan zatitzeko lote bakoitzak ez zuelako nahiko funtsik bakarka esleitzeko. Era berean, 2020tik aurrera kontratu txikien erlazioa argitaratzen da kontratazio profilean.

– Contratación: el Ayuntamiento de Zaldibia abrió un único expediente de contratación en 2019 por la construcción del nuevo ayuntamiento. El proyecto de ejecución se licitó en su integridad por tratarse de un único edificio y por estimar que los posibles lotes no tenían suficiente importancia para su separación. Adicionalmente, a partir de 2020 se ha iniciado la publicación en el perfil de los contratos menores.

– Dirulaguntzei dagokionez somatutako akatsak zuzentzen ari gara, hain zuzen behar diren hitzarmenak sinatuko dira eta oinarriak osatuko dira 2021 urterako.

– En lo referido a subvenciones, estamos corrigiendo las deficiencias detectadas, firmando los correspondientes convenios y se completarán las bases reguladoras precisas en 2021.


Azterketa dokumentala


Análisis documental