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Boletin Oficial del País Vasco

90. zk., 2021eko maiatzaren 10a, astelehena

N.º 90, lunes 10 de mayo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2617
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EBAZPENA, 2021eko martxoaren 30ekoa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez Urduñako La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN de 30 de marzo de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina, en el término municipal de Urduña/Orduña.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko abenduaren 21ean, Urduñako Udalak eskaera bat bete zuen, Urduñako La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketaren (aurrerantzean, Planaren aldaketa) ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu ziren, hala nola Planaren aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 21 de diciembre de 2020, el Ayuntamiento de Urduña/Orduña completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina en el término municipal de Urduña/Orduña, en adelante, Modificación del Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de la Modificación del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko urtarrilaren 21ean Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Urduñako Udalari ere jakinarazi zitzaion izapide-prozesuaren hasiera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 21 de enero de 2021, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Urduña/Orduña el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako agiriak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Urduñako La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketa (aurrerantzean, Planaren aldaketa) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

La Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina en el término municipal de Urduña/Orduña, en adelante Modificación del Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Ingurumen-txosten estrategiko horretan, planaren aldaketak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren plana garatu, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si la Modificación del Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Urduñako La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina en el término municipal de Urduña/Orduña, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren aldaketaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción de la Modificación del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren aldaketak E-2 orubearen antolamendu xehatua birdefinitzea du helburu, erabilera anitzeko eraikin bat ezarri eta, eraikin horretan, animaliak hil, zatitu eta laurdendu ahal izateko, betiere biltegiratzeko eta txikizka saltzeko aukera mantenduz. Horrez gain, jarduera horiekin lotutako ezagutzak eta ohiturak prestatu, ikertu, kontserbatu eta transmititzeko zentro bat ezarri nahi da, eraiki beharreko eraikina jabari eta erabilera publikorako gordetzeko betebeharra ezabatuz.

La Modificación del Plan tiene por objeto redefinir la ordenación pormenorizada del solar E-2 para posibilitar la implantación de un edificio multiusos en el que poder autorizar el sacrificio, despiece y descuartizamiento de animales, manteniendo la posibilidad de almacenamiento y venta al por menor, y la implantación de un centro de formación, investigación, conservación y transmisión de los conocimientos y costumbres relacionados con dichas actividades, eliminando la exigencia de su reserva al dominio y uso público de la edificación a construir.

Horretarako, aldatu egin da La Rondina Sektorearen Plan Partzialari atxikitako antolamendu xehatua (aurrerantzean, Plan Partziala), maiatzaren 25eko 943/2006 Foru Aginduaren bidez behin betiko onartua, E-2 lurzatiari dagokionez bakarrik. Plan Partzialaren aldaketa 2.9 eta 3.2 artikuluak aldatzera mugatzen da, E-2 lurzatiak merkataritza-erabilera baimenduta baitu dagoeneko. Jabari publikoan izango duen eraginaren baldintzatzailea ezabatu egingo da, prestakuntza-erabilera Urduñako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (aurrerantzean, HAPO) jada baimenduta dagoenetako bat delako. Plan horren testu bateginak La Rondina sektorean egindako aldaketak hartzen ditu barne, eta Bizkaiko Aldizkari Ofizialean (109. zk.) argitaratu zen 2005eko ekainaren 9an.

Para ello, se modifica la ordenación pormenorizada incorporada al Plan Parcial del Sector La Rondina (en adelante Plan Parcial), aprobado definitivamente mediante Orden Foral 943/2006, de 25 de mayo, únicamente en relación con la parcela E-2. La alteración del Plan Parcial se limita a la modificación de los artículos 2.9 y 3.2 del mismo, puesto que la parcela E-2 ya tiene autorizado el uso comercial. Se eliminará el condicionante de afección al dominio público al configurarse el de formación como uno de los usos equipamentales que ya permite el Plan General de Ordenación Urbana (en adelante PGOU) de Urduña/Orduña, cuyo texto refundido con las modificaciones introducidas en el sector La Rondina se publicó en el Boletín Oficial de Bizkaia n.º 109, de 9 de junio de 2005.

Horrenbestez, ezabatu egin da Plan Partzialean agertzen den jabari eta erabilera publikoaren erreserba. Hala, libre geratu dira 2.058 m2 lurzoruan eta gehienez 823 m2 sabai eraikigarrian; sabai-azaleraren % 50, gehienez, nekazaritza- eta industria-erabilerara (hiltegia) bideratuko da, azalera eraikigarriaren % 1 bulego-erabilerara, eta hezkuntza- eta gizarte- eta kultura-ekipamenduko erabileretara azalera eraikigarriaren % 20 gehienez. Ez dira aldatuko HAPOk aurreikusitako eraikigarritasunak, ezta baimendutako erabileren intentsitatea ere.

Se elimina, por lo tanto, la reserva de dominio y uso público que figura en el Plan Parcial, liberando una superficie de 2.058 m2 y una superficie máxima de techo edificable de 823 m2, siendo para uso agroindustrial (matadero) hasta un máximo del 50 % de la superficie de techo edificable, el de oficina hasta un máximo del 1 % de la superficie edificable y los usos de equipamiento docente y socio-cultural hasta un máximo del 20 % de la superficie edificable. No se modifican las edificabilidades previstas ni la intensidad de usos autorizados por el PGOU.

Hiltegi berriak 87 t/urte-ko ekoizpena izatea aurreikusten da.

El nuevo matadero tiene prevista una producción de 87 t/año.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar ote duen zehazteko asmoz.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren aldaketaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características de la Modificación del Plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparru bat: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planaren aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, la Modificación del Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Planaren aldaketak eremuaren hirigintza-antolamendu xehatua bakarrik aldatzen du, hiri-lurzoru finkatuan, haren erabilera aldatuz; merkataritza eta jabari publikoko erabileratik nekazaritzako elikagaien ekipamendu-erabilerara. Beraz, ondorioztatu da ez duela ondorio nabarmenik eragingo beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: la Modificación del Plan modifica únicamente la ordenación urbanística pormenorizada del ámbito, en un suelo urbano consolidado, cambiando el uso del mismo de comercial de uso y dominio público a uso de equipamiento agroalimentario, por lo que se concluye que no causará efectos reseñables sobre otros planes o programas.

c) Plana egokia ote den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak barnean hartzeko: Planaren aldaketa egokia da garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak barnean hartzeko. Erabiltzen ez den ondare urbanizatua berrerabiltzea ekarriko du. Gainera, eraikin berriaren eraikuntzak energia-aurrezkia eta -efizientzia lortzeko jardunbideen erabilera sustatuko du.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que la Modificación del Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. Supone la recuperación del patrimonio urbanizado en desuso. Además, la construcción del nuevo edificio propiciará el empleo de prácticas encaminadas a potenciar el ahorro y eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman planaren aldaketa gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotura duten esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución de la Modificación del Plan siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y la protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako legedia txertatzeko, ingurumenaren arloan.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

E-2 orubea da Planaren aldaketaren xede-eremua; La Rondina industrialdean dago, Urduña hirigunearen hego-mendebaldean. Hiri-lurzoru finkatua da, eta merkataritzako eta jabari publikoko erabilera du gaur egun; 2.127,56 m2 ditu eta bizitegitarako hiri-lurzoru finkatuarekin muga egiten du.

El ámbito objeto de la Modificación del Plan es el solar E-2 que se encuentra en el área industrial de La Rondina, al suroeste del núcleo urbano de Urduña/Orduña. Se trata de un suelo urbano consolidado, calificado actualmente con uso comercial de uso y domino público, con una superficie de 2.127,56 m2, colindante con suelo urbano consolidado residencial.

Eremuan ez da hauteman ingurumen-baldintzatzaile garrantzitsurik. Eremua hiri-/industria-gunean dago, eta gune asfaltatuak, pabiloiak eta familia bakarreko etxebizitzak ditu inguruan. Bertan ez dago natura-intereseko elementurik. Handik gertu ez dago ur-ibilgurik eta, beraz, ez dago uholde-arriskurik. Gainera, ez dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak jasaten dituzten edo izan dituzten lurzoru inbentariaturik. Lurzatia kalteberatasun ertaineko eremuan dago, akuiferoaren kutsadurari dagokionez.

El ámbito no se ha detectado ningún condicionante ambiental relevante. El área se ubica en un entorno urbano/industrial, con zonas asfaltadas, pabellones y viviendas unifamiliares en los alrededores, donde no existen elementos con interés naturalístico. No hay ningún cauce de agua cercano, por lo que no presenta problemas de inundabilidad, y no consta la presencia de suelos inventariados que soporten o hayan soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo. La parcela se localiza en zonas con vulnerabilidad media a la contaminación de acuíferos.

Era berean, eremuan ez dago kultura-ondarearen elementurik.

Tampoco existen elementos del patrimonio cultural en las inmediaciones del ámbito.

Jarduera-eremuak, gaur egungo egoeran nahiz etorkizuneko egoeran (20 urtera begira), Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako aldi bakoitzerako (goiza, arratsaldea eta gaua) kalitate akustikoko helburuen azpiko soinu-mailak ditu.

El ámbito de actuación presenta, tanto en situación actual como en la situación futura, a 20 años vista, niveles sonoros por debajo de los Objetivos de Calidad Acústica para cada uno de los periodos (día, tarde y noche) establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ondorioz, ingurumen-txosten estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasun-neurriak eta aurrerago zehazten diren neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, ez da espero jarduketa horiek ingurumenean ondorio esanguratsurik izango dutenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, planaren aldaketak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dakion, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que la Modificación del Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

– Ingurune hidrikoa babesteko neurriak:

– Medidas relativas a la protección del medio hídrico:

Kantauri Ekialdeko Konfederazio Hidrografikoak eta Uraren Euskal Agentziak igorritako txostenetan ezarritako zehaztapenak bete beharko dira, eta Planaren aldaketan jarraian zehazten den dokumentazioa jaso beharko da:

Se deberán cumplir las determinaciones establecidas en los informes remitidos por la Confederación Hidrográfica del Cantábrico Oriental y la Agencia Vasca del Agua, concretamente la Modificación del Plan deberá incorporar la documentación que se detalla a continuación:

• Etorkizuneko jardueraren ur-baliabideen eskariaren azterketa eta jatorriaren justifikazioa; hala badagokio, baliabide horiek babesten dituzten administrazio-emakidak edo uren eskubideak adieraziko dira.

• Un estudio de la demanda de recursos hídricos de la futura actividad, así como la justificación de su procedencia, indicando, en su caso, las concesiones administrativas o derechos de aguas que amparen dichos recursos.

• Erakunde kudeatzailearen, hau da, Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoaren ziurtagiria, hornidura-azpiegituren nahikotasunari buruzkoa.

• Certificado de la entidad gestora, Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia, sobre la suficiencia de las infraestructuras de abastecimiento.

• Udal-saneamendu sareak helmuga duen araztegiaren erakunde kudeatzailearen justifikazioa. Bertan, behar bezala bermatuko da hondakin-uren araztegiak (HUA), proposatutako garapenaren hondakin-urak berme guztiekin onartzeaz gain, ingurune hartzailerako uren kalitate-arauak bete ahal izango dituela.

• Justificación de la entidad gestora de la depuradora en la que culmina la red de saneamiento municipal, en la que se garantice que la EDAR podrá, además de admitir con garantías las aguas residuales del desarrollo propuesto, cumplir con las normas de calidad de las aguas al medio receptor.

• Etorkizuneko saneamendu- eta hornidura-sareen planaren aldaketaren dokumentazioa, dokumentazio kartografikoaren bidez.

• Documentación de la Modificación del Plan de las redes tanto de saneamiento como de abastecimiento futuras mediante documentación cartográfica.

Gainera, Urari buruzko ekainaren 23ko 1/2006 Legearen 7.k) artikuluan xedatutakoa betez, txostena eskatu beharko zaio Uraren Euskal Agentziari, planaren aldaketaren hasierako onespena egin ondoren.

Además, en cumplimiento de lo dispuesto en el artículo 7.k) de la Ley 1/2006, de 23 de junio, de Aguas, se deberá solicitar informe a la Agencia Vasca del Agua tras la Aprobación Inicial de la Modificación del Plan.

– Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk:

– Otras medidas preventivas y correctoras:

Bestalde, eraikuntza-proiektua egikaritzeko prozesuan aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, Planaren aldaketatik eratorritako obrak gauzatzeko babes- eta zuzenketa-neurri hauek bete beharko dira:

Por otra parte, las medidas a aplicar en la ejecución del proyecto de edificación guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas de la Modificación del Plan serán:

• Hondakinak sortzea eta kudeatzea: Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak barne.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakinen biltegira eraman, eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Urduñako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Urduña/Orduña y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

• Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriak kaltetutako lurrak kentzea eta kudeatzea, etab.).

• Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.).

• Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

• Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Obrako zarata: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

• Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

• Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, jarduketak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Departamentuari, eta hark erabakiko du zer neurri hartu.

• Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

• Paisaia-integrazioa: inguruko ingurumen-ezaugarriak aintzat hartuta, eta eraikin berria zona horretako paisaian integratu dadin, hainbat eraikuntza-baldintza zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak eta abar), inguruko eraikuntza-tipologiarekin eta estetikarekin bat etorrita.

• Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar la nueva edificación en el paisaje de la zona se definirán unas condiciones edificatorias (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc.) que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

• Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan (https://www.ihobe.eus/publicaciones) jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako hauetan izan beharko dute eragina:

• Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente sostenible (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kantitatea eta/edo energia-kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Urduñako La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina en el término municipal de Urduña/Orduña, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Urduñako Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Urduña/Orduña.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, La Rondina Industria eta Hirugarren Sektorearen Plan Partzialeko 1. aldaketa onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación n.º 1 del Plan Parcial del Sector Industrial y Terciario La Rondina, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 30a.

En Vitoria-Gasteiz, a 30 de marzo de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental