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Boletin Oficial del País Vasco

82. zk., 2021eko apirilaren 29a, osteguna

N.º 82, jueves 29 de abril de 2021


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA
2412
2412

2/2021 FORU DEKRETU-ARAUA, martxoaren 23koa, COVID-19arekin zerikusia duten aparteko zerga neurri gehigarriak ezarri eta jarduera ekonomikoa berrabiarazten eta digitalizatzen laguntzeko beste neurri batzuk onesten dituena.

DECRETO FORAL-NORMA 2/2021, de 23 de marzo, de medidas tributarias extraordinarias adicionales relacionadas con la COVID-19 y de apoyo a la reanudación y digitalización de la actividad económica.

SARS-Cov-2 birusak eragindako osasun larrialdiak denboran irauteak berekin ekarri zuen 2020. urtearen amaieran lehendakariak neurri murriztaileak ezartzea abenduaren 10eko 44/2020 Dekretuaren bidez. Dekretu horretan testu bakar batean biltzen eta eguneratzen dira alarma egoeraren deklarazioaren eremuan egoera epidemiologikoaren bilakaeraren ondorioz eta SARS-CoV-2k eragindako infekzioen hedapena geldiarazteko hartu ziren prebentzio neurri espezifikoak. Haren edukia hiru dekretu hauek aldatu dute gero: abenduaren 22ko 47/2020 Dekretua, urtarrilaren 12ko 1/2021 Dekretua eta urtarrilaren 22ko 4/2021 Dekretua.

La persistencia de la crisis sanitaria ocasionada por el SARS-CoV-2 provocó que a finales de 2020 se aprobaran las medidas restrictivas establecidas por el Decreto 44/2020, de 10 de diciembre, del Lehendakari, de refundición y actualización de medidas específicas de prevención, en el ámbito de la declaración del estado de alarma, como consecuencia de la evolución de la situación epidemiológica y para contener la propagación de infecciones causadas por el SARS-CoV-2, cuyo contenido ha sido objeto de modificación por los Decretos 47/2020, de 22 de diciembre, 1/2021, de 12 de enero y 4/2021, de 22 de enero.

Neurri murriztaile horiek 2021eko lehen hilabeteetan iraun badute ere, kutsatze mailaren eragina gutxitu dela eta, SARS-CoV-2aren intzidentzia txikiagora egokitu dira martxotik aurrera.

Dichas medidas restrictivas han continuado durante los primeros meses de 2021, si bien a partir del mes de marzo, y de resultas de una reducción de la incidencia de los niveles de contagio, se han adaptado a una menor incidencia del SARS-CoV-2.

Horrela, lehendakariak martxoaren 6ko 13/2021 Dekretua onartu du, hain zuzen ere prebentzio neurri espezifikoak 2021ean testu bakar batean lehen aldiz bateratu eta eguneratzen dituena, alarma egoeraren deklarazioaren eremuan, egoera epidemiologikoaren bilakaeraren ondorioz eta SARS-CoV-2k eragindako infekzioen hedapena geldiarazteko. Dekretu horren neurriak 2021eko martxoaren 9ko 00:00etan jarri dira indarrean.

Como consecuencia de ello, se ha aprobado el Decreto 13/2021, de 6 de marzo, del Lehendakari, de primera refundición en 2021 y en un único texto y actualización de medidas específicas de prevención, en el ámbito de la declaración del estado de alarma, como consecuencia de la evolución de la situación epidemiológica y para contener la propagación de infecciones causadas por el SARS-CoV-2, cuyas medidas han entrado en vigor a las 00:00 del día 9 de marzo de 2021.

Guztiarekin ere, osasun krisialdia 2021eko lehen hilabeteetako jarduera ekonomikoan izaten ari den eragin negatiboari aurre egite aldera, beharrezko gertatzen da neurriak hartzea, zerga arlokoak kasu honetan, ondorio kaltegarriak arintzeko. Neurri horiek, gainera, planteatu behar dira ekonomikoa derrigorrez suspertzeko ikuspegitik.

Ello no obstante, para hacer frente a la incidencia negativa en la actividad económica de la crisis sanitaria durante los primeros meses de 2021, resulta necesario adoptar medidas, en este caso, de carácter tributario, para paliar sus efectos adversos. Dichas medidas deben, además, estar planteadas desde la perspectiva de impulsar la necesaria reactivación económica.

Alde horretatik, gogora ekarri beharra dago Foru Aldundiak abenduaren 1eko 11/2020 Foru Dekretu-Araua onartu zuela, hain zuzen ere, COVID-19aren bigarren olatuak eragindako ondorioak arintzeko zerga arloko presako neurriei buruzkoa. Bertan hainbat neurri jasotzen ziren 2021. urterako, bai malgutze neurriak bai ekonomia suspertzekoak. Hori hala izanik ere, COVID-19aren eraginaren egungo egoeraren aurrean, egoki iritzi da jarduera ekonomikoen titularrentzat konpentsazio neurriak planteatzea. Neurri horiek foru dekretu-arau honen 6 artikuluetan eta bi xedapen gehigarrietan jasotzen dira.

Al respecto cabe recordar que la Diputación Foral aprobó el Decreto Foral-Norma 11/2020, de 1 de diciembre, sobre medidas tributarias urgentes para paliar los efectos de la segunda ola de la COVID-19, que incluía una batería de medidas de flexibilización y reactivación económica para el año 2021. Ello no obstante, el contexto actual de la incidencia de la COVID-19 ha conducido a plantear medidas de compensación a los titulares de actividades económicas. Dichas medidas se recogen en 6 artículos y en las dos disposiciones adicionales del presente Decreto Foral-Norma.

Horrela, foru dekretu-arauaren 1. artikuluak bertan behera uzten du pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren 2021. urteko lehen eta bigarren hiruhilekoetako ordainketa zatikatuak egiteko obligazioa.

Así, en el artículo 1 del decreto foral-norma se exime de la obligación de realizar los pagos fraccionados del primer y segundo trimestre de 2021 del impuesto sobre la renta de las personas físicas.

2. artikuluak neurriak ezartzen ditu COVID-19agatik bereziki kaltetuta gertatu diren jarduera ekonomikoak garatzen diren lokalen errentamenduei laguntzeko. Horrela, 2021. urterako, alokairuaren errentan adostutako beherapena gastu kengarria izango da pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren, sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zerga oinarrian, betiere baldin eta errentariak jarduera ekonomikoak egiten baditu.

En el artículo 2 se incluyen medidas de apoyo a arrendamientos de locales dedicados al desarrollo de actividades económicas especialmente afectadas como consecuencia de la COVID-19, reconociéndose para 2021 un gasto deducible en la base imponible del impuesto sobre la renta de las personas físicas, del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, equivalente a la rebaja de la renta de alquiler acordada siempre que la parte arrendataria sea un contribuyente que desarrolle actividades económicas.

Kapital higiezinaren eta kapital higigarriaren etekin garbiak zehazteko pertsona fisikoen errentaren gaineko zergan ezarrita dauden mugak kontuan hartuta –haien arabera, etekin garbia ezin da izan negatiboa, higiezin bakoitzeko–, aurreikusten da kenkari gehigarri bat aplikatzea kuota osoan, hain zuzen ere, zerga oinarrian gastu gisa kendu ezin izan den beherapenaren 100eko 15ekoa.

Teniendo en cuenta los límites establecidos en el impuesto sobre la renta de las personas físicas para la determinación de los rendimientos netos de capital inmobiliario y mobiliario, en virtud de los cuales no se permite, por cada inmueble, un rendimiento neto negativo, se prevé una deducción adicional en la cuota íntegra del 15 por 100 de la parte de la rebaja que no ha podido ser deducida como gasto en la base imponible.

Kenkari hori aplikatu ahal izateko, hainbat baldintza bete behar dira. Zehazki, errentatzaileak gutxienez hiru hilabetez mantendu behar du, 2021ean zehar, alokairuaren errentan bere borondatez adostutako beherapena. Orobat, errentariak edo hirugarrenek debekatua dute beherapen hori geroago konpentsatu edo berreskuratzea hurrengo epealdietako errentak igoz, beste prestazio batzuk ezarriz edo beste edozein eratako kontraprestazio bidez.

Para la aplicación de dichas deducciones se deberán reunir una serie de requisitos. En particular, la parte arrendadora deberá mantener la minoración de la renta de alquiler voluntariamente acordada durante al menos tres meses a lo largo de 2021 y no deberá existir ningún tipo de compensación o recuperación de la renta de alquiler en un momento posterior, bien sea mediante incrementos de rentas de alquiler de períodos de tiempo posteriores, otras prestaciones o cualquier otro tipo de contraprestación por parte de la persona arrendataria o de terceras personas.

Bukatzeko, kenkari hori ez da aplikatuko errentatzailea eta errentaria lotuta daudenean edo ahaidetasun harreman bat dutenean.

Finalmente, esta deducción no resultará aplicable cuando la parte arrendadora y la arrendataria se encuentren vinculadas o tengan una relación de parentesco.

3. artikuluak, bere aldetik, 100eko 10eko kenkari berezi bat ezartzen du COVID-19agatik kaltetuta gertatu diren jarduera ekonomikoak berrabiarazten laguntzeko. Zehazki, pertsona fisikoen errentaren gaineko zergari, sozietateen gaineko zergari edo establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergari lotuta dauden eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrerako zergaldian inbertsio jakin batzuk egiten dituzten zergadunek aplika dezakete kenkari hori.

El artículo 3, por su parte, establece una deducción extraordinaria del 10 por 100 para el apoyo a la reanudación del desarrollo de actividades económicas especialmente afectadas como consecuencia de la COVID-19, que será aplicable por quienes estando sujetos al impuesto sobre la renta de las personas físicas, al impuesto sobre sociedades o al impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, realicen determinadas inversiones en el período impositivo iniciado a partir del 1 de enero de 2021.

Kengarriak izan daitezen, inbertsio horiek helburu hauek eduki behar dituzte: instalazioak egokitzea bertako edukierak kontrolatzeko, erreserbak kudeatzea, COVID-19aren transmisioa saihesteko beharrezkoak diren prebentzio neurriak bermatzea, edo instalazioak edo zerbitzuak emateko bitartekoak berritu edo eguneratzea, presentzialki zein urrutitik, bere jardueran zergadunak baliatzen dituen bitartekoen erabilera optimizatzeko.

Las inversiones objeto de deducción deberán tener como finalidad la adecuación de las instalaciones para el control de aforos, la gestión de reservas o la garantía de las medidas de prevención para evitar la transmisión de la COVID-19 que sean necesarias en cada momento, o la renovación o actualización de las instalaciones o de los medios de prestación de los servicios, presencialmente o a distancia, para optimizar la utilización de los medios de que dispone la o el contribuyente para el desarrollo de su actividad.

4. eta 5. artikuluek TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzea bultzatu nahi dute.

Los artículos 4 y 5 se destinan a impulsar el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

Nahiz eta azaroaren 6ko 3/2020 Foru Arauak, iruzur fiskala eragozteko lanabes teknologikoak erabili beharra ezartzen duenak, jasota uzten duen TicketBAI betebeharraren derrigortasuna 2022ko urtarrilaren 1ean hasiko dela, ahaztu gabe, betiere, abenduaren 22ko 32/2020 Foru Dekretuak, TicketBAI betebeharra garatzen duen Erregelamendua onesten duenak, xedapen iragankor bakarrean aurreikusitako egutegia, aipatutako 3/2020 Foru Arauak zerga onurak aurreikusten ditu 2020. urtetik aurrera TicketBAI betebeharra ezartzeko behar diren gastu eta inbertsioak egiten dituzten zergapekoentzat.

Si bien la Norma Foral 3/2020, de 6 de noviembre, por la que se establece la obligación de utilizar herramientas tecnológicas para evitar el fraude fiscal, prevé el comienzo de su preceptividad a partir de 1 de enero de 2022, con la salvedad hecha del calendario previsto en la disposición transitoria única del Decreto Foral 32/2020, de 22 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se desarrolla la obligación TicketBAI, la citada Norma Foral 3/2020 contempla beneficios fiscales para aquellos obligados tributarios que realicen los gastos e inversiones necesarios para la implantación de la obligación TicketBAI, desde 2020.

Horrela, foru dekretu-arauaren 4. artikuluak zerga onura horiek igotzen ditu TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen hasten bada borondatez betetzen. Izan ere, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren hogeita bigarren xedapen gehigarrian jasota dagoen kenkaria, gorago aipatutako 3/2020 Foru Arauaren 1.Bigarren artikuluaren bidez ezarria, 100eko 60raino igotzen da. Orobat, kenkariaren oinarria kalkulatzeari begira, hogeita bigarren xedapen gehigarri horren 2.b) apartatuan aurreikusten den muga 1.500 euroraino gehitzen da.

Pues bien, el artículo 4 del decreto foral-norma incrementa dichos beneficios fiscales cuando se anticipe de forma voluntaria el cumplimiento de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021. Así, la deducción prevista en la disposición adicional vigesimosegunda de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, introducida por el artículo 1.Segundo de la referida Norma Foral 3/2020 se incrementa hasta el 60 por 100. Así mismo, a efectos del cálculo de la base de deducción, el límite previsto en el apartado 2.b) de la citada disposición adicional vigesimosegunda se incrementa hasta 1.500 euros.

5. artikuluak, bere aldetik, ahalbidetzen du aplikatzea txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkaria, hain zuzen ere, COVID-19ak eragindako osasun larrialdiaren ondoren ekonomia suspertzeko koiunturazko zerga neurriei buruzko maiatzaren 26ko 5/2020 Foru Dekretu-Arauaren 15. artikuluan eta COVID-19aren bigarren olatuak eragindako ondorioak arintzeko zerga arloko presako neurriei buruzko abenduaren 1eko 11/2020 Foru Dekretu-Arauaren 15. artikuluan aurreikusitakoa. Aurreko 4. artikuluan TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzeagatik gehitutako kenkariaren berezitasun berberekin aplikatuko da.

El artículo 5 posibilita aplicar la deducción para la transformación digital del comercio minorista, prevista tanto en el artículo 15 del Decreto Foral-Norma 5/2020, de 26 de mayo, sobre medidas tributarias coyunturales destinadas a la reactivación económica tras la emergencia sanitaria del COVID-19, como en el artículo 15 del Decreto Foral-Norma 11/2020, de 1 de diciembre, sobre medidas tributarias urgentes para paliar los efectos de la segunda ola del COVID-19, con las mismas especialidades que la deducción incrementada por el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021, prevista en el artículo 4 anterior.

Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunak data hori baino hasten badira betetzen, beren borondatez, TicketBAI betebeharra, gehikuntza horiek ere aplikatuko zaizkie.

Dichos incrementos serán igualmente aplicables a las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, que anticipen voluntariamente el cumplimiento de la obligación a la indicada fecha.

Azkenik, 6. artikuluak ezartzen du ezen, abal publiko bat jaso duten finantza eragiketen epemugak, hain zuzen ere, martxoaren 12ko 5/2021 Errege Lege-Dekretuak, COVID-19aren pandemiaren aurrean enpresa kaudimenari laguntzeko ezohiko neurriei buruzkoak, 7. artikuluan aurreikusiak, zabaltzeko formalizatzen diren eskriturak salbuetsita geratzen direla ondare eskualdaketen eta egintza juridiko dokumentatuen gaineko zergan notariotzako dokumentuei egintza juridiko dokumentatuen modalitatean aplikatzen zaien kuota mailakatutik, inskriba daitekeen berme erreal bat dagoen kasuetan.

Por último, el artículo 6 incluye una exención de la cuota gradual de documentos notariales de la modalidad de actos jurídicos documentados del impuesto sobre transmisiones patrimoniales y actos jurídicos documentados, aplicable a las escrituras de formalización de la extensión de los plazos de vencimiento de las operaciones de financiación que han recibido aval público previstos en el artículo 7 del Real Decreto-ley 5/2021, de 12 de marzo, de medidas extraordinarias de apoyo a la solvencia empresarial en respuesta a la pandemia de la COVID-19, en los casos en que exista garantía real inscribible.

Kontuan izanik azaroaren 6ko 3/2020 Foru Arauak, iruzur fiskala eragozteko tresna teknologikoak erabili beharra ezartzen duenak, sartutako hogeita bigarren xedapen gehigarrian aurreikusten den kenkaria 2020. urtean ere dela aplikagarria, foru dekretu-arau honen lehen xedapen gehigarriak ahalbidetzen du kenkari hori modu gehituan aplikatzea, baldin eta 2020an egindako inbertsio eta gastuek berekin ekarri badute TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen betetzea borondatez.

Teniendo en cuenta que la deducción prevista en la disposición adicional vigesimosegunda introducida por la Norma Foral 3/2020, de 6 de noviembre, por la que se establece la obligación de utilizar herramientas tecnológicas para evitar el fraude fiscal, ya era aplicable en 2020, la disposición adicional primera del presente Decreto Foral-Norma posibilita la aplicación incrementada de la misma siempre que las inversiones y los gastos realizados durante 2020 den como resultado el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

Bere aldetik, foru dekretu-arauaren bigarren xedapen gehigarriak ahalbidetzen du 2020an egindako inbertsio eta gastuengatik aplikatzea txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkaria, hain zuzen ere, maiatzaren 26ko 5/2020 Foru Dekretu-Arauak, COVID-19ak eragindako osasun larrialdiaren ondoren ekonomia suspertzeko koiunturazko zerga neurriei buruzkoak, 15. artikuluan aurreikusitakoa, foru dekretu-arau honen 5. artikuluan ezartzen diren berezitasunekin. Baldintza da TicketBAI betebeharra azaroaren 1a baino lehen hastea betetzen beren borondatez.

Por su parte, la disposición adicional segunda del decreto foral-norma posibilita la aplicación de la deducción para la transformación digital del comercio minorista, regulada en el artículo 15 del Decreto Foral-Norma 5/2020, de 26 de mayo, sobre medidas tributarias coyunturales destinadas a la reactivación económica tras la emergencia sanitaria del COVID-19, con las especialidades previstas en el artículo 5 del presente Decreto Foral-Norma, por los gastos e inversiones realizados en 2020, siempre que anticipen el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

Proposatutako neurrien izaerak eta egungo egoerari lehenbailehen erantzun beharrak beharrezko egiten dute era horretako neurriak presako bidetik onartzea foru dekretu-arau baten bitartez.

La naturaleza de las medidas propuestas y la necesidad de dar una respuesta urgente a la situación del momento, obliga a aprobar las medidas a través del procedimiento de urgencia y mediante un decreto foral-norma.

Uztailaren 12ko 6/2005 Foru Arauak, Gipuzkoako Lurralde Historikoaren Erakunde Antolaketa, Gobernu eta Administrazioari buruzkoak, 14. artikuluan xedatzen du ezen, aparteko eta presako arrazoiak daudenean, Diputatuen Kontseiluak behin-behineko arau xedapenak eman ahal izango dituela, eta xedapen horiek foru dekretu-arauen forma izango dutela. Horrelako xedapenek ezingo diete eragin foru organoen antolaketari, araubideari eta funtzionamenduari. Foru dekretu-arauak Batzar Nagusietan eztabaidatu eta bozkatu behar dira berehala, baliozkotuak izateko.

El artículo 14 de la Norma Foral 6/2005, de 12 de julio, sobre Organización Institucional, Gobierno y Administración del Territorio Histórico de Gipuzkoa, regula la posibilidad de dictar por el Consejo de Gobierno Foral, por razones de extraordinaria y urgente necesidad, disposiciones normativas provisionales que tomarán la forma de decreto foral-norma, y que no podrán afectar a la organización, régimen y funcionamiento de los órganos forales. Las disposiciones así adoptadas deberán ser inmediatamente sometidas a debate y votación en las Juntas Generales para su convalidación.

Horrenbestez, Ogasun eta Finantza Departamentuko foru diputatuak proposaturik, eta Diputatuen Kontseiluak gaurko bileran eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta del diputado foral del Departamento de Hacienda y Finanzas, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno Foral en sesión del día de la fecha,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Ordainketa zatikatuak pertsona fisikoen errentaren gaineko zergan.

Artículo 1.– Pagos fraccionados en el impuesto sobre la renta de las personas físicas.

Jarduera ekonomikoak egiten dituzten pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadunek ez dituzte autolikidatu eta ordaindu beharko Gipuzkoako Foru Ogasunean 2021eko lehen eta bigarren hiruhilekoetako ordainketa zatikatuak.

Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas que ejerzan actividades económicas no estarán obligados a autoliquidar e ingresar en la Hacienda Foral de Gipuzkoa los pagos fraccionados correspondientes al primer y segundo trimestre de 2021.

Beren borondatez ordainketa zatikatu horien autolikidazioa aurkezten badute, ezingo dute eskatu dagokion zenbatekoaren ordainketa geroratu edo zatikatzea, eta ez dute eskubiderik izango ordainketa hori bidegabeko diru-sarrera gisa itzultzea eskatzeko.

En caso de que voluntariamente presenten la autoliquidación de dichos pagos fraccionados no podrán solicitar el aplazamiento o fraccionamiento del pago del importe correspondiente, ni tendrán derecho a solicitar la devolución posterior del mismo en concepto de devolución de ingresos indebidos.

2. artikulua.– COVID-19aren ondorioz bereziki kaltetutako jarduera ekonomikoak garatzeko erabilitako lokalen errentamenduei laguntzeko neurriak.

Artículo 2.– Medidas de apoyo a arrendamientos de locales dedicados al desarrollo de actividades económicas especialmente afectadas como consecuencia de la COVID-19.

1.– Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren, sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunek artikulu honen 4., 5. eta 6. apartatuetan aurreikusten diren pizgarri fiskal bereziak aplikatu ahal izango dituzte, 2020ko martxoaren 14tik aurrera alokairuaren errentan adostutako beherapenagatik, 2021. urteko hilabeteetan ordaindu beharreko zenbatekoari dagokionez.

1.– Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas, del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, podrán aplicar las medidas extraordinarias de incentivación fiscal previstas en los apartados 4, 5 y 6 de este artículo en relación con la rebaja en la renta arrendaticia que voluntariamente hubieran acordado a partir de 14 de marzo de 2020 correspondiente a las mensualidades devengadas en el año 2021.

Artikulu honetan xedatutakoa aplikatuko da bai negozioen errentamenduetatik eratorritako errentak zehazteko, bai negozio-lokalen eta pabiloien errentamenduetatik datozenak zehazteko, bai jarduera ekonomikoak egiten diren etxebizitzetatik datozenak zehazteko.

Lo dispuesto en este artículo resultará de aplicación tanto en la determinación de las rentas derivadas de los arrendamientos de negocio como de los arrendamientos de locales de negocio y pabellones, así como de viviendas en las que se realicen actividades económicas.

2.– Artikulu honetan aurreikusitako neurri pizgarriak gauzatzeko, beharrezkoa izango da alokairuaren errentan borondatez adostutako beherapena gutxienez 3 hilabetez mantentzea 2021ean zehar, eta errentariak edo hirugarren batek beherapen hori geroago ez konpentsatzea edo berreskuratzea alokairuaren hurrengo errentak igoz, beste prestazio batzuk ezarriz edo beste edozein eratako kontraprestazio bidez.

2.– Para la práctica de las medidas de incentivación previstas en el presente artículo será necesario que la rebaja en la renta arrendaticia voluntariamente acordada se mantenga, al menos, durante 3 meses a lo largo del año 2021 y que la mencionada rebaja no se compense o recupere en un momento posterior, bien sea mediante incrementos de rentas de alquiler de períodos de tiempo posteriores, otras prestaciones o cualquier otro tipo de contraprestación, por parte de la persona arrendataria o de terceras personas.

3.– Artikulu honetan aurreikusitako neurri pizgarriak ez dira aplikatuko baldin eta pertsona edo entitate errentaria errentatzailearekin lotuta badago Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 42. artikuluaren 3. apartatuan jasotako zentzuan, edo harekin ahaidetasun harremanak baditu, ezkontidea edo izatezko bikotekidea barne, zuzenekoa edo zeharkakoa, odolkidetasunezkoa, ezkontza bidezkoa, edo izatezko bikotearen eraketak sortutakoa, hirugarren graduraino, hau barne.

3.– No resultarán aplicables las medidas de incentivación previstas en el presente artículo cuando las personas o entidades arrendatarias estén vinculadas con las arrendadoras en el sentido del apartado 3 del artículo 42 de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, o estén unidas con aquellas por vínculos de parentesco, incluido el cónyuge o pareja de hecho, en línea directa o colateral, consanguínea, por afinidad o por la que resulte de la constitución de la pareja de hecho, hasta el tercer grado inclusive.

4.– Sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunentzat, aurreko 1. eta 2. apartatuetan alokairuaren errentari dagokionez aipatzen den beherapenaren zenbatekoa gastu fiskalki kengarritzat hartuko da zerga oinarria zehazteko.

4.– Para las y los contribuyentes del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, tendrá la consideración de gasto fiscalmente deducible para la determinación de la base imponible el importe de la rebaja en la renta arrendaticia a que se refieren los apartados 1 y 2 anteriores.

5.– Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 14. artikuluan ezarritakoagatik ondare sozietatetzat hartzen diren entitateek aurreko 4. apartatuan aurreikusitakoa aplikatu ahal izango dute.

5.– Las entidades que, de acuerdo con lo establecido en el artículo 14 de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, tengan la consideración de sociedades patrimoniales, podrán aplicar lo previsto en el apartado 4 anterior.

Ondorio horietarako, gastu hori fiskalki kengarria izango da aipatutako Foru Arauaren 32.2 artikuluaren bigarren paragrafoan aurreikusitako baldintzetan eta etekinen mugarekin.

A estos efectos, dicho gasto será fiscalmente deducible en los términos y con el límite de rendimiento previsto en el párrafo segundo del artículo 32.2 de la citada norma foral.

6.– Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadunentzat, aurreko 1. eta 2. apartatuetan alokairuaren errentari dagokionez aipatzen den beherapenaren zenbatekoa gastu kengarritzat hartuko da etekin garbia zehazteko.

6.– Para las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas tendrá la consideración de gasto deducible para la determinación del rendimiento neto el importe de la rebaja en la renta arrendaticia a que se refieren los apartados 1 y 2 anteriores.

Guztiarekin ere, errentamendutik datozen etekinak kapital higiezinaren etekintzat hartzen direnean Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren 30. artikuluan aurreikusitakoarekin bat, gastu kengarria aipatutako foru arauaren 32. artikuluko 2. apartatuan jasotako erregelen arabera aplikatuko da.

No obstante, cuando los rendimientos procedentes del arrendamiento tengan la consideración de rendimiento de capital inmobiliario de acuerdo con lo previsto en el artículo 30 de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa, la aplicación del gasto deducible se determinará de acuerdo con las reglas previstas en el apartado 2 del artículo 32 de la citada norma foral.

Alokairuaren errentak izandako beherapenaren soberazko zenbatekoa ezin bada gastu kengarri gisa aplikatu kapital higiezinaren etekin garbia zehazteko, lehen aipatutako 32. artikuluko 2. apartatuan etekinetarako aurreikusitako muga aplikagarria izateagatik, soberakin horren 100eko 15eko kenkaria aplikatu ahal izango da kuota osoan.

El exceso del importe de la rebaja en la renta arrendaticia que no pueda aplicarse como gasto deducible para la determinación del rendimiento neto del capital inmobiliario, por resultar de aplicación el límite de rendimientos previsto en el apartado 2 del artículo 32 anteriormente citado, dará derecho a la aplicación de una deducción en la cuota íntegra del 15 por 100 de dicho exceso.

Kuota nahikoa ez izateagatik kendu ezin diren zenbatekoak hurrengo urtean amaitzen den zergaldiaren aitorpenean aplikatu ahal izango dira.

Las cantidades no deducidas por insuficiencia de cuota íntegra podrán aplicarse, en la declaración del periodo impositivo que concluya en el año inmediato siguiente.

Aurreko paragrafoetan xedatutakoa negozioen errentamendutik datozen kapital higigarriaren etekinak zehazteko ere aplikatuko da –adierazitako foru arauaren 37. artikuluko c) letran aipatzen dira etekin horiek–; kasu horretan, bai gastu kengarria zehazteko arauak eta bai etekinen muga aipatutako foru arauaren 39. artikuluko 2. apartatuan aurreikusitakoak izango dira.

Lo dispuesto en los párrafos anteriores también resultará de aplicación en la determinación del rendimiento de capital mobiliario derivado de arrendamientos de negocio a que se refiere la letra c) del artículo 37 de la citada norma foral, en cuyo caso, tanto las reglas para la determinación del gasto deducible como el límite de rendimientos serán los previstos en el apartado 2 del artículo 39 de la susodicha norma foral.

Apartatu honetan aurreikusitako kenkariaren aplikazioa hautazkoa da, eta Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergei buruzko martxoaren 8ko 2/2005 Foru Arau Orokorraren 115. artikuluaren 3. apartatuan eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren 104. artikuluaren 2. eta 3. paragrafoetan xedatutakoaren arabera gauzatu ahal izango da.

La aplicación de la deducción prevista en este apartado tiene el carácter de opción que podrá ejercitarse de conformidad con lo dispuesto en el apartado 3 del artículo 115 de la Norma Foral 2/2005, de 8 de marzo, General Tributaria del Territorio Histórico de Gipuzkoa, y en los apartados 2 y 3 del artículo 104 de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

3. artikulua.– COVID-19aren ondorioz bereziki kaltetutako jarduera ekonomikoen garapena berrabiarazten laguntzeko aparteko kenkaria.

Artículo 3.– Deducción extraordinaria para el apoyo a la reanudación del desarrollo de actividades económicas especialmente afectadas como consecuencia de la COVID-19.

1.– Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren, sozietateen gaineko zergaren edo establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunek inbertsioak egiten badituzte 2021eko urtarrilaren 1etik aurrerako zergaldian beren jarduera ekonomikoa berriro hasi edo berreskuratzeko edo hura osasun agintariek COVID-19ak eragindako pandemiaren aurka hartutako neurrietara egokitzeko, inbertsio horien 100eko 10eko kenkaria aplikatu ahal izango dute kuotan.

1.– Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas, del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, podrán aplicar una deducción de la cuota equivalente al 10 por 100 de las inversiones efectuadas en el período impositivo iniciado a partir del 1 de enero de 2021 con el objeto de permitir la reanudación o recuperación de su actividad económica o su adaptación a las condiciones derivadas de las medidas adoptadas por las autoridades sanitarias para combatir la propagación de la pandemia de la COVID-19.

2.– COVID-19agatik beren jarduera nabarmen murriztuta ikusi duten zergadunek aplikatuko dute artikulu honetan ezartzen den kenkaria, eta egoera hori bi baldintza hauek betetzen direnean gertatuko da:

2.– La deducción establecida en este artículo será aplicable por las y los contribuyentes que como consecuencia de la COVID-19 vean reducida sustancialmente su actividad, lo que se entenderá producido cuando se cumplan estos dos requisitos:

a) 2020. urteko eragiketa bolumena, gutxienez, 2019ko eragiketa bolumena baino 100eko 25 txikiagoa izan denean.

a) Que su volumen de operaciones correspondiente al año 2020 sea, como mínimo, un 25 por 100 inferior al volumen de operaciones del año 2019.

b) Jarduera ekonomikoak 2020an izan duen kontabilitate emaitza edo etekin garbia, gutxienez, 2019koa baino 100eko 50 txikiagoa izan denean.

b) Que el resultado contable o el rendimiento neto de la actividad económica correspondiente al año 2020 sea, como mínimo, un 50 por 100 inferior al del año 2019.

Aurreko letretan aurreikusitako magnitudeak urtebetera eramango dira zergaldia urte naturala baino txikiagoa denean edo jarduera ekonomikoa zergaldi horretan hasi denean.

Las magnitudes previstas en las letras anteriores se elevarán al año cuando el período impositivo sea inferior al año natural o cuando en dicho período se haya producido el inicio de la actividad económica.

3.– Inbertsioak kengarriak izan daitezen, beharrezkoak izan behar dute jarduera ekonomikoak helburu hauek dituzten zereginetara egokitzeko:

3.– Las inversiones objeto de deducción son las que resulten necesarias para la adecuación de las actividades económicas a las finalidades que se especifican a continuación:

a) Instalazioak egokitzea bertako edukierak kontrolatzeko, erreserbak kudeatzea, edo COVID-19aren transmisioa saihesteko une bakoitzean beharrezkoak diren prebentzio neurriak bermatzea.

a) La adecuación de las instalaciones para el control de aforos, la gestión de reservas o la garantía de las medidas de prevención para evitar la transmisión de la COVID-19 que sean necesarias en cada momento.

b) Instalazioak edo zerbitzuak emateko bitartekoak berritzea edo eguneratzea, presentzialki zein urrutitik, bere jardueran zergadunak baliatzen dituen bitartekoen erabilera optimizatzeko.

b) La renovación o actualización de las instalaciones o de los medios de prestación de los servicios, presencialmente o a distancia, para optimizar la utilización de los medios de que dispone la o el contribuyente para el desarrollo de su actividad.

4.– Kenkariaren oinarria aurreko apartatuan aipatutako inbertsioen zenbatekoa izango da, eta Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 67. artikuluko 3. apartatuan jasotakoaren arabera kalkulatuko da.

4.– La base de la deducción estará constituida por el importe de las inversiones mencionadas en el apartado anterior y se calculará de acuerdo con lo dispuesto en el apartado 3 del artículo 67 de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa.

Horrela kalkulatutako kenkariaren oinarria ezingo da izan 5.000 eurotik gorakoa.

La base de la deducción así calculada no podrá ser superior 5.000 euros.

5.– Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadunentzat, kenkari hau kuota osoaren kenkaritzat hartuko da, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauak 88. artikuluaren 1. apartatuan xedatutakoarekin bat.

5.– Para las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas, la presente deducción tendrá la consideración de deducción de la cuota íntegra de acuerdo con lo dispuesto en el apartado 1 del artículo 88 de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa.

6.– Sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunentzat, kenkari hau kuota likidoaren kenkaritzat hartuko da, eta, hura aplikatzeko, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 59. eta 67. artikuluetan xedatutakoa hartu beharko da kontuan. Ondorio horietarako, foru arau horren V. tituluko III. kapituluan kenkarietarako aurreikusita dauden erregela eta muga orokorrak izango zaizkie aplikatzekoak.

6.– Para las y los contribuyentes del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, la presente deducción tendrá la consideración de deducción de la cuota líquida y para la aplicación de la misma deberá tenerse en cuenta lo dispuesto en los artículos 59 y 67 de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, afectándoles a estos efectos las reglas y límites generales aplicables a las deducciones previstas en el Capítulo III del Título V de dicha norma foral.

7.– Inbertsio batek ez du ahalbidetuko kenkari hau sozietateen gaineko zergan eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergan aplikatzea, inbertsio horren bitartez ekintzailetza sustatzeko eta ekoizpen jarduera sendotzeko erreserba berezia gauzatu denean, hain zuzen ere, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 53. artikuluan arautua.

7.– Una misma inversión no dará lugar a la aplicación de esta deducción en el impuesto sobre sociedades y en el impuesto sobre la renta de no residentes que operen mediante establecimiento permanente, cuando haya servido para materializar la reserva especial para el fomento del emprendimiento y el reforzamiento de la actividad productiva a que se refiere el artículo 53 de la citada Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa.

Kenkari hau bateraezina izango da inbertsio berberengatik izan litekeen beste edozein zerga onurarekin, amortizazio askatasunari, amortizazio azkartuari eta baterako amortizaziori dagokienez izan ezik.

Esta deducción será incompatible con cualesquiera otros beneficios tributarios relacionados con las mismas inversiones, excepto en lo que se refiere a la libertad de amortización, la amortización acelerada y la amortización conjunta.

8.– Kenkari honen aplikazioa hautazkoa da, eta Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergei buruzko martxoaren 8ko 2/2005 Foru Arau Orokorraren 115. artikuluko 3. apartatuan, Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren 128. artikuluko 2. eta 3. apartatuetan, eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren 104. artikuluko 2. eta 3. apartatuetan xedatutakoaren arabera gauzatu ahal izango da.

8.– La aplicación de esta deducción tiene el carácter de opción que podrá ejercitarse de conformidad con lo dispuesto en el apartado 3 del artículo 115 de la Norma Foral 2/2005, de 8 de marzo, General Tributaria del Territorio Histórico de Gipuzkoa, en los apartados 2 y 3 del artículo 128 de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades, y en los apartados 2 y 3 del artículo 104 de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

4. artikulua.– TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzea sustatzeko kenkaria.

Artículo 4.– Deducción para el fomento del cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

1.– Sozietateen gaineko zergaren zergadunek eskubidea badute Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauak hogeita bigarren xedapen gehigarrian jasotzen duen kenkaria aplikatzeko –ondasun entregak eta zerbitzu prestazioak dokumentatzen dituzten fitxategien osotasuna, kontserbazioa, trazabilitatea, bortxaezintasuna eta igorpena bermatzeko sistema informatikoaren ezarpena sustatzeko kenkaria–, eta TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen hasten badira beren borondatez betetzen, foru arau horretan ezarritako eran eta baldintzetan aplikatu ahal izango dute kenkari hori, betiere berezitasun hauek aintzat hartuta:

1.– Los contribuyentes del impuesto sobre sociedades que tengan derecho a la aplicación de la deducción para el fomento de la implantación de un sistema informático que garantice la integridad, conservación, trazabilidad, inviolabilidad y remisión de los ficheros que documenten las entregas de bienes y prestaciones de servicios, prevista en la disposición adicional vigesimosegunda de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, y que anticipen de forma voluntaria el cumplimiento de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021, podrán aplicar dicha deducción, en los términos y condiciones especificados en la misma, con las siguientes especialidades:

a) Hogeita bigarren xedapen gehigarriaren 2. apartatuko lehen paragrafoan aurreikusitako kenkariaren oinarria bertan aipatu eta 2021eko azaroaren 1a baino lehen egiten diren inbertsio eta gastuen zenbatekoa izango da.

a) La base de la deducción a que hace referencia el primer párrafo del apartado 2 de la citada disposición adicional vigesimosegunda estará constituida por el importe de las inversiones y los gastos mencionados en el mismo, realizados con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

b) Hogeita bigarren xedapen gehigarriaren 1. apartatuan aipatzen den kenkari portzentajea 100eko 60 izango da.

b) El porcentaje de deducción a que hace referencia el apartado 1 de la citada disposición adicional vigesimosegunda será del 60 por 100.

c) Hogeita bigarren xedapen gehigarriaren 2.b) apartatuan aipatzen den zenbatekoa 1.500 euro izango da.

c) La cantidad a que hace referencia el apartado 2.b) de la citada disposición adicional vigesimosegunda será de 1.500 euros.

Berezitasun horiek aplikatzeko, zergadunek modu aurreratuan jarraitu behar dute betetzen, beren borondatez, TicketBAi betebeharra, harik eta abenduaren 22ko 32/2020 Foru Dekretuak, TicketBAI betebeharra garatzen duen Erregelamendua onesten duenak, xedapen iragankor bakarrean aurreikusitako ezarpen egutegiaren arabera hura betetzera derrigortuak egon arte.

Para aplicar dichas especialidades, los contribuyentes deberán continuar cumpliendo la obligación anticipada voluntariamente, hasta que les resulte preceptivo su cumplimiento con arreglo al calendario de implantación previsto en la disposición transitoria única del Decreto Foral 32/2020, de 22 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se desarrolla la obligación TicketBAI.

2.– Kenkari hau aplikatzen duten zergadunek ezingo dute aplikatu 2021eko azaroaren 1etik aurrera egindako inbertsio eta gastuengatik aipatutako hogeita bigarren xedapen gehigarrian aurreikusitako kenkaria.

2.– Los contribuyentes que apliquen esta deducción no podrán aplicar la deducción prevista en la citada disposición adicional vigesimosegunda por las inversiones y gastos realizados con posterioridad al 1 de noviembre de 2021.

3.– Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren hogeita hamaseigarren xedapen gehigarria eta Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 10eko 16/2014 Foru Arauaren hamargarren xedapen gehigarria aplikatuta, pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunek eskubidea badute aurreko 1. apartatuan aipatutako hogeita bigarren xedapen gehigarrian ezarritako kenkaria aplikatzeko, aurreko apartatuetan ezarritako berezitasun eta beharkizunekin aplikatu ahal izango dute kenkari hori.

3.– Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, que por remisión de la disposición adicional trigésima sexta de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa, y la disposición adicional décima de la Norma Foral 16/2014, de 10 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de no Residentes, respectivamente, tengan derecho a aplicar la deducción establecida en la disposición adicional vigesimosegunda citada en el apartado 1 anterior, podrán aplicar dicha deducción con las especialidades y requisitos establecidos en los apartados anteriores.

Ondorio horietarako, aurreko 2. apartatuan hogeita bigarren xedapen gehigarrira egindako igorpena aurreko paragrafoan aipatutako hogeita hamaseigarren eta hamargarren xedapen gehigarrietara egiten dela joko da.

A estos efectos, la remisión a la disposición adicional vigesimosegunda realizada en el apartado 2 anterior se entenderá realizada a las disposiciones adicionales trigésima sexta y décima mencionadas en el párrafo anterior.

5. artikulua.– Txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkari gehitua, TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzea sustatzeko.

Artículo 5.– Deducción incrementada para la transformación digital del comercio minorista para fomentar el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

Jarduera ekonomikoak egiten dituzten pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadunek, eta, orobat, sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunek eskubidea badute txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkariak aplikatzeko –hain zuzen ere, COVID-19ak eragindako osasun larrialdiaren ondoren ekonomia suspertzeko koiunturazko zerga neurriei buruzko maiatzaren 26ko 5/2020 Foru Dekretu-Arauaren 15. artikuluan eta COVID-19aren bigarren olatuak eragindako ondorioak arintzeko zerga arloko presako neurriei buruzko abenduaren 1eko 11/2020 Foru Dekretu-Arauaren 15. artikuluan aurreikusiak–, eta, horrez gain, TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen hasten badira beren borondatez betetzen, foru dekretu-arau horietan ezarritako eran eta baldintzetan aplikatu ahal izango dute kenkari hori, betiere berezitasun hauek aintzat hartuta:

Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas que ejerzan actividades económicas, del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente, que tengan derecho a la aplicación de las deducciones para la transformación digital del comercio minorista previstas en los artículos 15 de los Decretos Forales-Norma 5/2020, de 26 de mayo, sobre medidas tributarias coyunturales destinadas a la reactivación económica tras la emergencia sanitaria del COVID-19, y 11/2020, de 1 de diciembre, sobre medidas tributarias urgentes para paliar los efectos de la segunda ola del COVID-19, y que anticipen de forma voluntaria el cumplimiento de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021, podrán aplicar dicha deducción, en los términos y condiciones especificados en los mismos, con las siguientes especialidades:

a) 15. artikulu horien 3. apartatuko lehen paragrafoan aurreikusitako kenkariaren oinarria bertan aipatu eta 2021eko azaroaren 1a baino lehen egiten diren inbertsio eta gastuen zenbatekoa izango da.

a) La base de la deducción a que hace referencia el primer párrafo del apartado 3 de los citados artículos 15 estará constituida por el importe de las inversiones y los gastos mencionados en los mismos, realizados con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

b) 15. artikulu horien 1. apartatuan aipatzen den kenkari portzentajea 100eko 60 izango da.

b) El porcentaje de deducción a que hace referencia el apartado 1 de los citados artículos 15 será del 60 por 100.

c) 15. artikulu horien 3.b) apartatuan aipatzen den zenbatekoa 1.500 euro izango da.

c) La cantidad a que hace referencia el apartado 3.b) de los citados artículos 15 será de 1.500 euros.

Berezitasun horiek aplikatzeko, zergadunek modu aurreratuan jarraitu behar dute betetzen, beren borondatez, TicketBAi betebeharra harik eta abenduaren 22ko 32/2020 Foru Dekretuak, TicketBAI betebeharra garatzen duen Erregelamendua onesten duenak, xedapen iragankor bakarrean aurreikusitako ezarpen egutegiaren arabera hura betetzera derrigortuak egon arte.

Para aplicar dichas especialidades, los contribuyentes deberán continuar cumpliendo la obligación anticipada voluntariamente, hasta que les resulte preceptivo su cumplimiento con arreglo al calendario de implantación previsto en la disposición transitoria única del Decreto Foral 32/2020, de 22 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se desarrolla la obligación TicketBAI.

6. artikulua.– Aldatzea abenduaren 30eko 18/1987 Foru Araua, Ondare Eskualdaketen eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergarena.

Artículo 6.– Modificación de la Norma Foral 18/1987, de 30 de diciembre, del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados.

Eskualdaketen eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergari buruzko abenduaren 30eko 18/1987 Foru Arauaren 41.I.B artikuluari 43. zenbakia gehitzen zaio, eta honela dio:

Se añade un número 43 al artículo 41.I.B) de la Norma Foral 18/1987, de 30 de diciembre, del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados, con el siguiente contenido:

«43.– Berme erreal inskribagarria dagoenean, abal publikoa jaso duten finantzaketa eragiketen epemugak –martxoaren 12ko 5/2021 Errege Lege-Dekretuak, COVID-19aren pandemiaren aurrean enpresa kaudimenari laguntzeko ezohiko neurriei buruzkoak, 7. artikuluan aurreikusiak– zabaltzeko formalizatzen diren eskriturak salbuetsita geratuko dira zerga honen egintza juridiko dokumentatuen modalitatean notariotza dokumentuei aplikatzen zaien kuota mailakatutik.»

«43.– Cuando exista garantía real inscribible, las escrituras de formalización de la extensión de los plazos de vencimiento de las operaciones de financiación que han recibido aval público, previstos en el artículo 7 del Real Decreto-ley 5/2021, de 12 de marzo, de medidas extraordinarias de apoyo a la solvencia empresarial en respuesta a la pandemia de la COVID-19, quedarán exentas de la cuota gradual de documentos notariales de la modalidad de actos jurídicos documentados de este impuesto.»

LEHENENGO XEDAPEN GEHIGARRIA.– TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzea sustatzeko kenkaria 2020an egindako gastu eta inbertsioetarako aplikatzea.
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA.– Aplicación de la deducción para el fomento del cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021 para gastos e inversiones realizados en 2020.

1.– Sozietateen gaineko zergaren zergadunek Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauaren hogeita bigarren xedapen gehigarrian jasotzen duen kenkaria aplikatu badute –ondasun entregak eta zerbitzu prestazioak dokumentatzen dituzten fitxategien osotasuna, kontserbazioa, trazabilitatea, bortxaezintasuna eta igorpena bermatzeko sistema informatikoaren ezarpena sustatzeko kenkaria–, foru dekretu-arau honen 4. artikuluko kenkaria aplikatu ahal izango dute 2020an egindako gastu eta inbertsioengatik, baina ez ekitaldi horretako autolikidazioan hurrengo ekitaldiari dagokionean baizik.

1.– Los contribuyentes del impuesto sobre sociedades que hayan aplicado la deducción para el fomento de la implantación de un sistema informático que garantice la integridad, conservación, trazabilidad, inviolabilidad y remisión de los ficheros que documenten las entregas de bienes y prestaciones de servicios, prevista en la disposición adicional vigesimosegunda de la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, podrán aplicar en sus términos la deducción prevista en el artículo 4 de este Decreto Foral-Norma, por las inversiones y gastos realizados en 2020, no en la autoliquidación correspondiente a dicho ejercicio sino en la correspondiente al ejercicio inmediato siguiente.

Kasu horretan, zergadunek deskontatu egin beharko dute aurreko ekitaldian inbertsio eta gastu horiengatik sortutako kenkariaren zenbatekoa, hain zuzen ere, aipatutako xedapen gehigarrian aurreikusten den kenkariari dagokiona (ondasun entregak eta zerbitzu prestazioak dokumentatzen dituzten fitxategien osotasuna, kontserbazioa, trazabilitatea, bortxaezintasuna eta igorpena bermatzeko sistema informatikoaren ezarpena sustatzeko kenkaria).

En tal caso, los contribuyentes deberán descontar el importe de la deducción generada en el ejercicio anterior por esas mismas inversiones y gastos, correspondiente a la deducción para el fomento de la implantación de un sistema informático que garantice la integridad, conservación, trazabilidad, inviolabilidad y remisión de los ficheros que documenten las entregas de bienes y prestaciones de servicios, prevista en la citada disposición adicional.

2.– Aurreko apartatuan xedatutakoa pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunei ere aplikatuko zaie, baldin eta, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauaren hogeita hamaseigarren xedapen gehigarria eta Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 10eko 16/2014 Foru Arauaren hamargarren xedapen gehigarria aplikatuta, hurrez hurrenez, 2020ko ekitaldian egindako inbertsio eta gastuengatik 2/2014 Foru Arauaren hogeita bigarren xedapen gehigarrian ezarritako kenkaria aplikatu badute.

2.– Lo dispuesto el apartado anterior, será igualmente de aplicación a las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente que, por remisión de la disposición adicional trigésima sexta de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa, y de la disposición adicional décima de la Norma Foral 16/2014, de 10 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de no Residentes, respectivamente, hayan aplicado la deducción establecida en la disposición adicional vigesimosegunda de la citada Norma Foral 2/2014, por las inversiones y gastos realizados durante el ejercicio 2020.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkari gehitua, TicketBAI betebeharra 2021eko azaroaren 1a baino lehen borondatez betetzea sustatzeko.
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.– Deducción incrementada para la transformación digital del comercio minorista para fomentar el cumplimiento voluntario de la obligación TicketBAI con anterioridad al 1 de noviembre de 2021.

Jarduera ekonomikoak egiten dituzten pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadunek, eta, orobat, sozietateen gaineko zergaren eta establezimendu iraunkor bidez jarduten duten ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren zergadunek txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalerako kenkaria aplikatu badute –hain zuzen ere, COVID-19ak eragindako osasun larrialdiaren ondoren ekonomia suspertzeko koiunturazko zerga neurriei buruzko maiatzaren 26ko 5/2020 Foru Dekretu-Arauaren 15. artikuluan aurreikusitako kenkaria– foru dekretu-arau honen 5. artikuluko kenkaria aplikatu ahal izango dute 2020an egindako gastu eta inbertsioengatik, baina ez ekitaldi horretako autolikidazioan hurrengo ekitaldiari dagokionean baizik.

Las y los contribuyentes del impuesto sobre la renta de las personas físicas que ejerzan actividades económicas, del impuesto sobre sociedades y del impuesto sobre la renta de no residentes que operen a través de establecimiento permanente que hayan aplicado la deducción para la transformación digital del comercio minorista, prevista en el artículo 15 del Decreto Foral-Norma 5/2020, de 26 de mayo, sobre medidas tributarias coyunturales destinadas a la reactivación económica tras la emergencia sanitaria del COVID-19, podrán aplicar en sus términos la deducción prevista en el artículo 5 de este Decreto Foral-Norma, por las inversiones y gastos realizados durante el ejercicio 2020, no en la autoliquidación correspondiente a dicho ejercicio sino en la correspondiente al ejercicio inmediato siguiente.

Kasu horretan, zergadunek, aurreko ekitaldian inbertsio eta gastu horiengatik sortutako kenkariaren zenbatekoa deskontatu beharko dute, hain zuzen ere, aipatutako foru dekretu-arauaren 15. artikuluan txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitalari buruz aurreikusten den kenkariari dagokiona.

En tal caso, los contribuyentes deberán descontar el importe de la deducción generada en el ejercicio anterior por esas mismas inversiones y gastos, correspondiente a la deducción para la transformación digital del comercio minorista, prevista en el artículo 15 del citado Decreto Foral-Norma.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Arauak emateko ahalmenak.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Habilitaciones normativas.

Gipuzkoako Foru Aldundiari eta Ogasun eta Finantza Departamentuko foru diputatuari ahalmena ematen zaie foru dekretu-arau hau garatu eta aplikatzeko behar diren xedapen guztiak eman ditzaten.

Se faculta a la Diputación Foral de Gipuzkoa y al diputado foral del Departamento de Hacienda y Finanzas para dictar cuantas disposiciones sean necesarias en desarrollo y aplicación del presente Decreto foral-norma.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Foru dekretu-arau hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratzen den egun berean jarriko da indarrean.

El presente Decreto foral-norma entrará en vigor el mismo día de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa.

Donostia, 2021eko martxoaren 23a.

San Sebastián, a 23 de marzo de 2021.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARKEL OLANO ARRESE.

MARKEL OLANO ARRESE.

Ogasun eta Finantza Departamentuko foru diputatua,

El Diputado Foral del Departamento de Hacienda y Finanzas,

JOKIN PERONA LERCHUNDI.

JOKIN PERONA LERCHUNDI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental