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Boletin Oficial del País Vasco

79. zk., 2021eko apirilaren 23a, ostirala

N.º 79, viernes 23 de abril de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2344
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EBAZPENA, 2021eko martxoaren 13koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango udal-mugarteetako Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren Aldaketaren Ingurumen Adierazpen Estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 13 de marzo de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica de la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) en los términos municipales de Sestao y de Valle de Trápaga-Trapagaran.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, 2019ko abenduaren 11ko Ebazpenaren bidez, Sestao eta Valle de Trápaga-Trapagarango Ibarzaharra 06 zerbitzugunearen eta industrialdearen Hiri Antolamenduko Plan Berezian izandako aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua formulatu zuen, bai Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean, bai Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean jasotakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de fecha de 11 de diciembre de 2019, la Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 en Sestao y Valle de Trápaga-Trapagaran, en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Sestaoko Udalak Planaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, plana bera eta haren ingurumen-azterketa estrategikoa 45 egunez jendaurrean jarrita (2020ko urriaren 23ko Bizkaiko Aldizkari Ofiziala), haren eraginpean zeudenek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesen defentsan.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Sestao sometió a información pública el Plan, junto con su estudio ambiental estratégico, durante un plazo de 45 días (Boletín Oficial de Bizkaia de 23 de octubre de 2020), a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Sestaoko Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondorioak espedientean daude jasota.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Sestao consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

2021eko otsailaren 20an, Sestaoko Udalak Plan Bereziaren Aldaketari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu ziren: Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzuguneari eta industrialdeari buruzko Plan Bereziaren Aldaketa behin-behinean onartzeko dokumentua, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta jendaurreko informazioaren izapidea eta eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzen dituzten zenbait dokumentu.

Con fecha de 20 de febrero de 2021, el Ayuntamiento de Sestao completa la solicitud de declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan Especial, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. La solicitud se acompaña del documento para la aprobación provisional de la Modificación del Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra), de su Estudio Ambiental Estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

Sestaoko Udalak ohartarazten duenez, bi alegazio eta zenbait txosten jaso dituzte, administrazio-espedientean jasota geratu diren emaitzarekin eta edukiarekin; gainera, aipatutako alegazio eta txosten horiek kontuan hartu dira Planaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

El Ayuntamiento de Sestao hace constar que se han recibido dos alegaciones y varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichos informes y alegaciones han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei eta programei ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie, bai eta haien aldaketei ere, horiek lege- edo arau-xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, baldin eta ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko etorkizuneko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hiri- eta landa-lurraldearen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una Administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio urbano y rural, o del uso del suelo.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legeak 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko baterako ebaluazio bat egin behar da, hau da, ingurumen-ebaluazio estrategiko bat, aipatu legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planak diren kasuan, baldin eta plan horien artean badaude ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan berezien aldaketak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes se encuentran las modificaciones de los Planes Especiales que pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Sestaoko Udalak bai Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko bat egitearen bitartez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoak egitearen bidez eta eraginpeko administrazio publikoek eta herritar interesdunek parte hartzeko prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Sestao, como la Dirección de Administración Ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

«Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzugune eta industrialdearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren Aldaketari» buruzko ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau jaulki du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, ez da alferrik organo eskuduna Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumen arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta Plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla ingurumen-efektuetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica de la «Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra)», y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; urriaren 16ko 211/2012 Dekretua, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena; otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; urriaren 1eko 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta urriaren 1eko 40/2015 Legea, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzkoa eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango udal-mugarteetako Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Plan Bereziaren Aldaketari (aurrerantzean, Plan Bereziaren aldaketa) buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, honako baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) en los términos municipales de Sestao y de Valle de Trápaga-Trapagaran (en adelante, modificación del Plan Especial), en los términos que se recogen a continuación:

A) Plan Berezia aldatzearen xedea da Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzuguneko eta industrialdeko ekoizpenerako lursailak berrantolatzea, bai eta haietarako sarbideak eta barnean izango dituzten bideak ere, aipatutako eremu horren antolamendu xehakatu berri bat proposatzearekin batera.

A) El objeto de la modificación del Plan Especial es la reordenación de las parcelas productivas del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra), así como de los accesos a las mismas y de la vialidad interna, proponiendo una nueva ordenación pormenorizada del citado ámbito.

Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzugune eta industrialdearen Plan Berezia 2012an onartu zen, eta Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango hirigintzako udal-plangintza Bateragarri egiteko Planean –hau ere 2012. urtean onartu zen– Ibarzaharra eremurako eta haren inguruetarako ezarritako egiturazko zehaztapenak garatzen ditu.

El Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) aprobado en el año 2012, desarrolla las determinaciones de carácter estructural establecidas en el Plan de Compatibilización del planeamiento urbanístico municipal de Sestao y del Valle de Trápaga-Trapagaran para la zona de Ibarzaharra y su entorno, aprobado en el mismo año 2012.

Indarrean dagoen Plan Bereziak industria-erabilerarako 5 lursail antolatzen ditu, eta horien ondoan hirugarren sektoreko erabilerarako 4 lursail daude. Plan Bereziaren aldaketak ekoizpen-erabilerako zenbait lursail biltzen du, tamaina handiagoko lursailak lortzeko asmotan, eta horrek urbanizazioko bideak berriro antolatzea eskatzen du.

El Plan Especial vigente ordena 5 parcelas destinadas al uso industrial, junto a las que se ubican 4 parcelas de uso terciario. La modificación del Plan Especial agrupa parte de las parcelas de uso productivo, para obtener parcelas de mayor tamaño, lo que conlleva la reordenación de los viales de la urbanización.

Ez da aldatu guztizko hirigintza-eraikigarritasuna (83.815,00 m2 sestra gainean, eta 41.908,00 m2 sestra azpian), ez eta erabilera bereizgarri, bateragarri eta baimenduei egotzitakoa ere.

No se modifica la edificabilidad urbanística total (83.815,00 m2t sobre rasante y 41.908,00 m2t bajo rasante), ni la atribuida a los usos característicos, compatibles y permitidos.

Bide-eskemari dagokionez, bi komunikazio-ardatz nagusi zehazten ditu: ipar-hego ardatza, bulebar gisakoa, eta ardatz nagusia, ekialde-mendebalde norabidean, Ibarzaharra 04 eremuko bideari segida ematen diona. Bi bide nagusi horiei esker hiru etxadi handi eratzen dira, eta horietako bakoitza ekoizpen-erabilerako zenbait lursailetan banatzen da. Hala, eremua sei azpi-eremu pribatutan antolatuta geratzen da: horietako lauk industriako ekoizpen-erabilera izango dute (SZ_PI 01, 02, 03 eta 04), bat hotel erabilerako azpi-eremua izango da (SZ_RH_01) eta beste bat hirugarren sektore edo bulegotarako azpi-eremu bat izango da (SZ_TO_0). Planak ekipamendu publikorako lursail bat izendatzen du (SZ_SLEP), oraingoz erabilera zehatzik ez duena. Lursailak elkartzeak berarekin dakar jatorrian aurreikusitako bigarren mailako zenbait bide kentzea.

El esquema viario define dos ejes de comunicación principales, un eje norte-sur tipo bulevar y un eje principal este-oeste que da continuación al viario del área Ibarzaharra 04. Estos dos viales principales generan las tres grandes manzanas, que a su vez se subdividen en parcelas de uso productivo. Así, se organiza el ámbito en seis subzonas privadas, 4 de ellas de uso productivo industrial (SZ_PI 01, 02, 03, y 04), una subzona residencial hotelera (SZ_RH_01) y la última subzona destinada a uso terciario-oficinas (SZ_TO_0). El Plan recoge una parcela destinada a equipamiento público (SZ_SLEP), sin uso concreto definido de momento. El agrupamiento de las parcelas implica la eliminación de varios de los viales secundarios previstos originalmente.

Espazio libreen tokiko sistemaren parterik handiena Ballonti ibaiaren ondoan dago, eta indarrean dagoen plangintzaren aurreikuspenei eusten die. Eremu horren xedea ur-bazterreko landaredia berreskuratzea eta ibai inguruan pasealeku bat sortzea da. Hori bai, azalera murriztu zaio apur bat: 23.734,20 m2 izatetik 21.442,50 m2 izatera. Ballonti ibaiaren ezkerraldeko oinezkoentzako bidea 2 metro zabal izatetik 3 metroko zabalera izatera igaro da.

En el sistema local de espacios libres, que se sitúa en su mayor parte junto al rio Ballonti, se mantiene las previsiones del planeamiento vigente, destinando esta zona a la recuperación de la vegetación de ribera y creación de un paseo fluvial. Únicamente se reduce ligeramente su superficie, de 23.734,20 m2 a 21.442,50 m2. El trazado del vial peatonal de la margen izquierda del río Ballonti amplía su anchura de 2 a 3 m.

Beste aldaketa txiki bat hirigintzako eremuaren mugak berriro zehaztea izan da, Ibarzaharra 04 eremuarekin partekatutako bideen diseinua xehetasunez berraztertu izanaren ondorioz. Horrela, aldaketaren ostean, AIS-IB-06 eremuaren guztizko azalera 180.339,92 m2-koa da, eta indarrean dagoen Plan Berezian, berriz, 182.117,23 m2-koa.

Otras modificaciones menores consisten en la redefinición de los límites del área urbanística, debido a una reconsideración en detalle del diseño de la vialidad compartida con el área Ibarzaharra 04. De esta forma la superficie total resultante el Área AIS-IB-06 es de 180.339,92 m2 frente a los 182.117,23 m2 del vigente Plan Especial.

Hasieran Ballonti ibaiaren gainean aurreikusitako oinezkoentzako zaldaina atzera bota da eta, Ibarzaharra 06 eremuaren ipar-ekialdeko muturrean, ibaiaren ezkerraldeko espazio libreen azpi-eremuari oinezko eta bizikletentzako sarbidea eman zaio. Eremutik kanpo geratzen da indarrean dagoen Plan Bereziko SLEL (SLEL_04) lursail bakartua.

Se desestima la ejecución de la pasarela peatonal inicialmente prevista sobre el río Ballonti para dotar de acceso peatonal y de bicicletas a la subzona de espacios libres situada en la margen izquierda del río, en el extremo noreste del área Ibarzaharra 06. Se excluye del ámbito la parcela aislada de SLEL (SLEL_04) del vigente Plan Especial.

Osagarri gisa, aldatu egin dira zerbitzu-sareen trazadura (hornidurakoa, saneamendukoa, drainadura, elektrizitatea, etab.), aparkaleku-plazen zuzkidura eta eremu barruan berdeguneek duten kokapena, hain zuzen ere, bideen eta ekoizpenerako lursailen kokapen berrira egokitzeko.

Complementariamente, se modifica el trazado de las redes de servicio (abastecimiento, saneamiento, drenaje, electricidad, etc.), la dotación de plazas de aparcamiento y la disposición de las zonas verdes del interior del área, adaptándolas a la nueva disposición de los viales y de las parcelas productivas.

Ez da funtsezko aldaketarik egin, aldiz, ez euri-urak drainatzeko sarean (ibilgura isurtzeko puntuak lehenean mantentzen dira), ez eta saneamendu-sarean (Granada ibaiko intertzeptagailura doana).

No se introducen modificaciones sustanciales en relación con la red de drenaje de aguas pluviales (se mantienen los puntos de vertido al cauce) y con la red de saneamiento (con destino al interceptor del Granada).

Ibarzaharra 06 zerbitzugune eta industrialdeak 180.339,92 m2-ko azalera du, eta Ballonti eta Galindo ibaien ibarrean kokatua dago, Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango udal-mugarteen artean, garai batean Babcock Wilcox enpresaren industria-instalazioek okupatzen zituzten lurretan.

El Área Industrial de Servicios Ibarzaharra 06 tiene una superficie total de 180.339,92 m2 y se ubica en la vega de los ríos Ballonti y Galindo, en los términos municipales de Sestao y del Valle de Trápaga-Trapagaran, en terrenos anteriormente ocupados por las instalaciones industriales de la empresa Babcock Wilcox.

Gaur egun, eremua zabalgune handi bat da, lurrez eratua, non industria-eraikin zaharren hondakin guztiak kendu baitira, azpiko harriak, zimenduak eta erdi lurperatuta zeuden hormigoizko egiturak barne; gainera, lurzoru kutsatuen fokuak ere saneatu dira eta betelanak egin dira, bi helburu nagusirekin: lehen helburua da kutsatuta egon daitezkeen lurrak azalera ateratzea saihestea, lurzoruarekin zuzeneko kontaktuan daudenei arriskuak kentzeko, eta, bigarrena, eremuari altura ematea, Uraren Euskal Agentziak finkatutako kotak lortu eta, modu horretan, etorkizuneko urbanizazioan uholde-arriskuak konpontzeko.

Actualmente el ámbito consiste en una gran explanada, en tierras, en la que se han eliminado todos los restos de las antiguas edificaciones industriales, incluidas soleras, cimentaciones y estructuras de hormigón semienterradas, se han saneado los focos de suelos contaminados y se ha ejecutado un relleno, que cumple un doble objetivo: por una parte, evitar el afloramiento en superficie del suelo alterado eliminando riesgos hacia los potenciales receptores por contacto directo con el suelo; por otra parte, elevar el ámbito para alcanzar las cotas fijadas por la Agencia Vasca del Agua para solventar los problemas de inundabilidad de la futura urbanización.

Inguruneko jarduera antropiko handia dela eta, ez da ingurumen-balio nabarmenik hauteman. Plan Bereziaren aldaketaren eraginpeko eremua ez dator bat Natura 2000 sareko naturagune babestuekin, ez eta inbentarioan sartutako beste gune babestu edo natura-intereseko eremu batzuekin ere. Ezta EAEko Korridore Ekologikoen Sareko egiturazko ezein elementurekin ere. Ez du inbentarioan sartutako edo katalogatutako paisaia-baliorik, ez eta Planak erasan lezakeen kultura-ondareko elementurik ere.

Debido a la elevada actividad antrópica en el entorno, no se detectan valores ambientales destacables. El área afectada por la modificación del Plan Especial no coincide con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas o de interés naturalístico inventariadas. Tampoco coincide con ningún elemento estructural de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV. No presenta valores paisajísticos inventariados o catalogados, ni elementos de patrimonio cultural que puedan verse afectados por el Plan.

Hizpide dugun eremuan ez dago ia landarerik: espezie erruderal eta nitrofiloetara mugatzen da. Horrez gainera, baratzetarako erabiltzen den lursail bat dago, Ballonti ibaiaren ezkerraldean, non espezie inbaditzaileak ere hauteman diren, eta, ibaiertzeko landaredia, Ballonti ibaiaren ertzetan. Azken landaredi-unitate horrek interes ekologiko handia du bai uretako, bai ibaiertzeko habitat egoki bat mantentzeko; bereziki, europar bisoiari eta arrain hiruarantzari begira. Aipatutako espezie horiek, izan ere, kontserbaziorako kudeaketa-planak dituzte Bizkaiko lurralde historikoan.

La vegetación es prácticamente inexistente en el ámbito, estando reducida a especies ruderales y nitrófilas, a una parcela de huertas en la margen izquierda del río Ballonti, donde se han detectado también especies invasoras, y vegetación de ribera asociada a las márgenes del río Ballonti. Esta última unidad de vegetación presenta un elevado interés ecológico para el mantenimiento de un hábitat favorable, tanto acuático como de ribera, para el visón europeo y el pez espinoso, especies que disponen de Planes de Gestión para su conservación en el Territorio Histórico de Bizkaia.

Eremuaren garapenerako dauden arazo nagusiak uholde-arriskuekin eta lurzoru kutsatuen presentziarekin lotura dutenak dira.

Los principales problemas para el desarrollo del ámbito son los relacionados con los riesgos de inundación y los asociados a la presencia de suelos contaminados.

Ingurune hori Uholde Arrisku Handiko Eremuan sartuta dago (ES017-BIZ-IBA-02 UAPGG, Ortuella), eta 500, 100 eta 10 urtean behineko uraldiek urpera dezaketen eremuaren barruan dago. Proiektua garatzeko faseetan, Ibarzaharra Bateragarri Egiteko Plana egin zenetik, Uraren Euskal Agentziak hainbat txosten egin ditu. Txosten horietan adierazten denez, proiektuaren eremuaren uholde-arriskua dela eta, beharrezkoa da urbanizazioko sestrak eta eraikinen beheko solairuak +5,00 kotatik gora kokatzea, eta lurpeko garajeetarako eta sotoetarako sarbideak eta haizebideak +5,63 kotaraino igotzea.

La zona se encuentra incluida en el Área de Riesgo Potencial Significativo por Inundación (ARPSI ES017-BIZ-IBA-02, Ortuella) y se ve afectado por la zona inundable por avenidas de 500, 100 y 10 años. A lo largo de las distintas fases de desarrollo del proyecto, desde la realización del Plan de Compatibilización de Ibarzaharra, la Agencia Vasca del Agua ha emitido varios informes, en los que se indica que, debido a la inundabilidad del ámbito de proyecto, resulta necesario situar las rasantes de urbanización y las plantas bajas de la edificación por encima de la cota + 5,00 y que los accesos a garajes subterráneos y sótanos, así como sus respiraderos, se eleven hasta la cota +5,63.

Inguruneak izan duen industria-iragana dela eta, ia eremu osoa kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen inbentarioan sartutako kokalekuen gainean dago (48080-00004, 48084-00029, 48084-00097, 48084-00087 kodeak dituzten lursailak). Nolanahi ere, egin dira lurzoruak saneatzeko obrak, lurzoruaren kalitate-adierazpenari dagokion prozeduraren esparruan. Egindako lanetako bat lurzoruak estaltzea izan da, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak ezarritako baldintzen arabera. Lurzoruaren aipatutako kalitate-adierazpenaren arabera, kokalekua bateragarria da Plan Bereziaren aldaketan aurreikusitako erabilerekin.

Debido a su pasado industrial, prácticamente la totalidad del área se localiza sobre emplazamientos incluidos en el Inventario de suelos potencialmente contaminados (parcelas con códigos 48080-00004, 48084-00029, 48084-00097, 48084-00087). Se han ejecutado obras de saneo de los suelos en el marco del procedimiento de declaración de calidad del suelo. Las obras han comprendido la cubrición de suelos, de acuerdo a las condiciones estipuladas por esta Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular. De acuerdo a la citada Declaración de calidad del suelo, el emplazamiento es compatible con los usos previstos en la modificación del Plan Especial.

Beraz, hartu dira jada neurri egokiak eremuak zituen arrisku nagusiak saihesteko: uholde-arriskua eta kutsatutako lurzoruen presentzia.

Por tanto, se han adoptado las medidas oportunas para evitar los principales riesgos que presentaba el área, inundabilidad y presencia de suelos contaminados.

Plan Bereziaren aldaketak ez du indarrean dagoen plangintzaren garapenak sortutako ingurumen-inpaktuez bestelakorik sortzen, ez eta ingurumen-inpaktu horiek larriagotzen ere; haren ekintzak, izan ere, etorkizuneko industria-eremuaren barruan garatzen dira, eta bere horretan eusten die Ballonti ibaiaren ertzak lehengoratzeko proposamenei, eremu horretako ingurumen-balio handieneko elementua baita. Plan Bereziaren eragin guztiz positiboa da abandonu-egoeran zegoen eremu bat bere onera ekartzea. Txosten honen xede den aldaketak ez du helburu hori aldatzen.

La modificación del Plan Especial no genera impactos ambientales diferentes a los generados por el desarrollo del planeamiento vigente, ni agrava los inducidos por este último, ya que todas sus acciones se desarrollan dentro de la futura zona industrial y se mantienen las propuestas para la restauración de las márgenes del río Ballonti, que es el elemento con mayor valor ambiental en el ámbito. Un impacto muy positivo del Plan Especial es la regeneración de una zona en estado de abandono. La modificación objeto del presente informe no altera este objetivo.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko abenduaren 11ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 11 de diciembre de 2019, del Director de Administración Ambiental.

Aipatutako ingurumen-organo horrek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun maila eta espezifikazio gradua bermatuz egin da Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesua aurrera eramaten den bitartean ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, irizten zaio behar besteko zorroztasunez heldu zaiela ingurumen-izapideetan adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan se ha elaborado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzen zen bitartean, ez da gehitu ingurumen-ebaluazio estrategikoa zabaltzea eskatzen zuen jarduketa berririk, eta ez da hauteman berriro zehaztu edota kendu beharreko Planaren jarduketarik ere.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Plan Bereziaren aldaketak eta hura gauzatzeko jarduketek, bestalde, honako zehaztapen hauek ere hartu beharko dituzte:

La modificación del Plan Especial y las actuaciones para su ejecución deberán adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

D.1.– Jabari publiko hidraulikoa babestera eta uholde-arriskuak ahalik eta txikienak izatera bideratutako neurriak.

D.1.– Medidas destinadas a la protección de Dominio Público Hidráulico (DPH) y a minimizar los riesgos de inundabilidad.

Eremurako aurreikusitako beharrezko jarduera guztiak aintzat hartuko dira, 500 urtean behineko uraldietatik babestu ahal izateko.

Se tendrá en consideración todas las actuaciones necesarias previstas para el área que permitan una protección para la avenida de periodo de retorno de 500 años.

Jabari publiko hidraulikoari –edo harekin lotura duten babes-eremuei (zortasun- eta garbitasun-eremuak) eragin diezaiokeen edozein jarduketak arroko organismoaren aldez aurreko baimena beharko du. Organismo horretan aztertuko dira bereziki lanen ezaugarriak eta eraginak eta, hala badagokio, dagozkion aginduak eta betekizunak ezarriko dira.

Cualquier actuación que pueda afectar al dominio público hidráulico o se sitúe en sus zonas de protección asociadas (servidumbre y policía) requerirá de la previa autorización del Organismo de cuenca, donde se analizarán de manera particularizada las características y afecciones de las obras y se establecerán en su caso las correspondientes prescripciones.

D.2.– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

D.2.– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren Ebazpenarekin bat etorririk, non baliozkoa jotzen baita eta puntualki aldatzen orduko Ingurumen Administrazioaren zuzendari zenaren lurzoruari buruzko kalitate-adierazpena, 2020ko ekainaren 4koa, garai batean Babcock Wilcox Española SA, Tubos Reunidos eta Cementera Ellacuría enpresek okupatutako kokapenari buruzkoa (orain Ibarzaharra 06 deitzen zaiona eta Galindo auzoan dagoena, Sestaoko eta Valle de Trápaga-Trapagarango (Bizkaia) udal-mugarteetan), Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean araututako prozeduraren arabera, esandako lurzoruaren kalitatea bateragarria aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela jotzen da, baina hurrengo neurri hauek hartu beharko dira:

De acuerdo con la Resolución del Director de Administración Ambiental, por la que se declara la validez y se modifica puntualmente la declaración de la calidad del suelo del entonces Director de Administración Ambiental, de fecha 4 de junio de 2020, en relación a un emplazamiento ocupado antiguamente por Babcock Wilcox Española, S.A., Tubos Reunidos y Cementera Ellacuría, ahora denominado Ibarzaharra 06, ubicado en el barrio de Galindo, en los términos municipales de Sestao y Valle de Trápaga-Trapagaran (Bizkaia), de acuerdo con el procedimiento regulado en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, la calidad del suelo del emplazamiento se considera compatible con los usos previstos, y se deberán observar las siguientes medidas:

Lursailean aurreikusitako eraikinen eraikuntzari lotutako hondea-lanei ekin aurretik, dagozkion indusketa-planak aurkeztu beharko dira, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritza honek aztertu eta onar ditzan.

Previamente a la ejecución de la excavación asociada a la construcción de los edificios previstos en la parcela deberán presentarse los correspondientes planes de excavación para su aprobación por esta Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular.

Eremuan, lehenik eta behin, betelanak egin dira, kotei altura handiagoa emateko, bi helbururekin: lehenengo helburua da eremuaren kota igotzea, uholdeetatik erator daitezkeen arazoak konpontzeko; eta bigarrena, beharrezko baldintzak ezartzea Ibarzaharra 06 eremua garatzeko aurreikusitako agertokietan arriskurik ez izatea bermatzeko. Esandako estaldura edo betegarri hori azalera guztian mantendu beharko da, gutxienez 0,50 m-ko lodierarekin, eraldatutako lurzorua azaleratzea saihesteko eta, era horretan, lurzorua zuzenean ukitu dezaketen pertsonen arrisku potentzialak ezabatzeko.

En el ámbito se ha realizado un relleno para el recrecimiento de cotas, con un doble objetivo; el primero, elevar la cota del ámbito para solventar los problemas de inundación; el segundo, establecer las condiciones necesarias para garantizar la ausencia de riesgos en los escenarios contemplados para el desarrollo del ámbito Ibarzaharra 06. Esta cubrición o relleno deberá mantenerse en el emplazamiento en todo momento, con un espesor mínimo de 0,50 m, con la finalidad de evitar el afloramiento en superficie del suelo alterado y eliminar riesgos hacia potenciales receptores por contacto directo con el suelo.

Ondorengo edozein obrak 0,5 m-ko gutxieneko estaldura-geruza hori errespetatu beharko du. Urbanizazio- eta eraikuntza-obretan geruza hori ezabatzen bada, hasierako egoerara itzuli beharko da, edo, hala badagokio, arriskuen azterketa berriro egin beharko da, sortutako egoera berriaren aurrean.

Cualquier obra posterior deberá respetar esa capa mínima de cubrición de 0,5 m. En el caso de que en el transcurso de las obras de urbanización y de edificación se elimine dicha cubrición, se deberá reponer a su estado inicial o en su caso rehacer el análisis de riesgos con la nueva situación generada.

D.3.– Zaraten eraginak gutxitzera bideratutako neurriak.

D.3.– Medidas destinadas a aminorar los efectos derivados del ruido.

Azkenean, ekipamendu publikorako lursail horrek zaratarekiko sentikorra den erabilera izango balu, azterketa akustiko osagarri bat egin beharko da, behin betiko eraikina kontuan hartuta, lursail horrek izango duen afekzio akustikoa murrizteko egon daitezkeen konponbideak aztertzeko. Era berean, plangintza garatzeko ondorengo faseetan, egokitu egin beharko da egindako azterlan akustikoa, hotel-erabilerarako eta hirugarren sektore/bulegotarako eraikinen azken altura kontuan hartuta.

En el caso de que finalmente la parcela destinada a equipamiento público acoja un uso sensible frente al ruido, se deberá realizar un estudio acústico complementario teniendo en cuenta el edificio definitivo, que analice la afección en esta parcela y las posibles soluciones para reducir el impacto acústico. Asimismo, en fases posteriores de desarrollo del planeamiento deberá adaptarse el estudio acústico realizado, considerando la altura final de las edificaciones destinadas a uso hotelero y terciario mixto-oficinas.

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira gauzatu garapen berriak kanpoko ingurunean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

Conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

D.4.– Natura-ondarea babestera bideratutako neurriak.

D.4.– Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural.

Oro har, landare autoktonoak kentzea saihestu beharko da; bereziki, Ballonti ibaiaren ertzetan berez hazitako landaredi naturala. Horretarako, lanak hasi aurretik, zehatz-mehatz mugatu eta in situ balizatuko dira, lanak egikaritzeko nahitaez moztu beharrekoak ez diren zuhaitz eta zuhaitz-multzo autoktonoak. Gainera, kontserbatu beharreko zuhaitzak behar bezala babestuko dira, sustrai-sistemak kolperik eta kalterik ez izateko.

Con carácter general, se deberá evitar el desbroce de la vegetación autóctona, especialmente la vegetación natural existente en las márgenes del río Ballonti. A tal fin, con carácter previo al inicio de las obras se deberá realizar una delimitación precisa y balizado «in situ» de los ejemplares y rodales de arbolado autóctono cuya tala no sea estrictamente necesaria para la ejecución de las obras. Además, los ejemplares arbóreos que se conserven serán convenientemente protegidos para evitar golpes y afecciones al sistema radicular.

Kontuan izanik Ballonti ibaiko jarduketa-eremutik gora arrain hiruarantzaren (Gasterosteus aculeatus) presentziari buruzko aipamenak daudela, hurrengo arau honetan ezarritakoa bete beharko da: 186/2008 Foru Agindua, abenduaren 9koa, Bizkaiko Lurralde Historikoan Gasterosteus aculeatus Linnæus, 1758 arrain hiruarantzaren Kudeaketa Plana onesten duena. Era berean, hizpide dugun eremua europar bisoiaren (Mustela lutreola) Babes Bereziko Eremuarekin bat datorrenez, nahitaez bete beharko da Bizkaiko Lurralde Historikoan europar bisoia, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), Kudeatzeko Plana onesten duen ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuan ezarritakoa, galtzeko arriskuan dagoen eta babesteko neurri bereziak behar dituen espeziea baita.

Teniendo en cuenta que aguas arriba de la zona de actuación, en el río Ballonti, existen citas sobre la presencia del pez espinoso (Gasterosteus aculeatus), será de cumplimiento lo establecido en la Orden Foral de Bizkaia 186/2008, de 9 de diciembre, por el que se aprueba el Plan de Gestión del pez espinoso, Gasterosteus aculeatus (Linnaeus, 1758), en el Territorio Histórico de Bizkaia. Asimismo, el ámbito coincide con la Zona de Especial Protección del visón europeo (Mustela lutreola), por lo que será de obligado cumplimiento lo establecido Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, por el que se aprueba el Plan de Gestión del Visón Europeo, Mustela Lutreola (Linnaeus, 1761), en el Territorio Histórico de Bizkaia, como especie en peligro de extinción y cuya protección exige medidas específicas.

D.5.– Ibai-ekosistema lehengoratzera bideratutako neurriak.

D.5.– Medidas destinadas a recuperar el ecosistema fluvial.

Aurkeztutako lehengoratze-memoriaren arabera lehengoratuko dira ibaiertzak. Ibilguaren ertzen diseinuak aukera emango du landaredi-zerrenda jarraitu bat eratzeko, hala belarkaraz nola zuhaixkaz eta zuhaitzez osatua, errekaren funtzio ekologikoari eusteko beharrezkoa da eta.

La restauración de los márgenes se realizará de acuerdo a la memoria de regeneración presentada. El diseño de los márgenes del cauce permitirá la correcta instauración de una banda continua de vegetación, tanto herbácea como arbustiva y arbórea, necesaria para el mantenimiento de la función ecológica de la regata.

Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana, Buddleia davidii edo beste landare inbaditzaile batzuk hedatzea eragotzi edo zailduko duten ekintzak gauzatuko dira. Ildo horretan, bereziki kontrolatu beharko da landare-estalkia lehengoratzeko zereginetan erabiliko diren lurren jatorria, eta, inola ahal dela, ez da erabiliko aipatutako espezie horiekin kutsatuta egon daitezkeen lurrik.

Se llevarán a cabo acciones que dificulten la propagación de plantas invasoras como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana, Buddleia davidii u otras. En este sentido se deberá controlar, en particular, el origen de las tierras utilizadas en las labores de restauración de la cubierta vegetal, evitando el empleo de tierras que pudieran estar contaminadas con las citadas especies.

D.6.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

D.6.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, «Eraikuntza jasangarrirako gidan» jasotzen diren ingurumen-neurriak eta jardunbide egokiak erabiliko dira, bai eraikinetako energia-aurrezpena eta efizientzia energetikoa sustatzeko eta bai energia berriztagarrien erabilera bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako hauetan izan beharko dute eragina:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las correspondientes «Guías de Edificación Ambientalmente Sostenible», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrietatik sortutako energia kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

D.7.– Ingurumena babesteko neurri orokorrak aurreikusitako garapena gauzatzen den bitartean.

D.7.– Medidas generales para la protección del medio ambiente durante la ejecución del desarrollo previsto.

Aurreikusitako garapenetan, ingurumen-balioei eustea bermatzen duten neurri guztiak aplikatu beharko dira. Bereziki, honako hauek:

Los desarrollos previstos deberán incluir las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, ustekabeko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak iragazgaiztea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (impermeabilización de instalaciones auxiliares de obra, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta soinu-emisioei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora. Halaber, eguneko lan-ordutegia errespetatuko da.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno.

– Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

E) Ingurumen Jarraipeneko Plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterlanak ikuskatze-programa bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk hautemateko. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen eta atalase-balio jakin batzuen arabera burutu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El Estudio describe un programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento y unos valores umbrales determinados.

Ezarritako kontrolei lurzoruaren kalitatearen adierazpenean ezarritako lurpeko uren kalitate-kontrolak gehitu beharko zaizkie.

A los controles establecidos deberá añadirse los controles de calidad de las aguas subterráneas establecidas en la Declaración de la calidad del suelo.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2019ko abenduaren 11n emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 11 de diciembre de 2019, del Director de Administración Ambiental.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzea Sestao eta Valle de Trápaga-Trapagarango udal-mugarteetan kokatuta dagoen Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) zerbitzugunearen eta industrialdearen Plan Bereziaren Aldaketa onartzeko, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Autonomia Erkidegoko Aldizkari Ofizialean argitaratzen den egunetik hasita. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituta geratuko da, eta hortik aurrera ez da eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la Modificación Plan Especial del área industrial y de servicios Ibarzaharra 06 (AIS IB 06 Ibarzaharra) en los términos municipales de Sestao y de Valle de Trápaga-Trapagaran, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Sestaoko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Sestao.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de marzo de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental