Boletin Oficial del País Vasco

77. zk., 2021eko apirilaren 21a, asteazkena

N.º 77, miércoles 21 de abril de 2021


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

LURRALDE PLANGINTZA, ETXEBIZITZA ETA GARRAIO SAILA
DEPARTAMENTO DE PLANIFICACIÓN TERRITORIAL, VIVIENDA Y TRANSPORTES
2295
2295

AGINDUA, 2021eko apirilaren 13koa, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuarena, etxebizitza libreak alokatzeko laguntzak arautzen dituena eta laguntza horietarako deialdia egiten duena 2021eko ekitaldian, COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondoriozko kalteberatasun ekonomiko eta sozialari aurre egiteko.

ORDEN de 13 de abril de 2021, del Consejero de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes, por la que se regulan y convocan en el ejercicio 2021 ayudas al alquiler de vivienda libre para hacer frente a las situaciones de vulnerabilidad económica y social como consecuencia de la crisis sanitaria derivada del COVID-19.

2020ko apirilaren 30ean, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuaren agindu bat onartu zen, etxebizitza libreak alokatzeko laguntzak arautu eta horien deialdia egiten duena, ohiko etxebizitzen errentariei alokairu libreko laguntzak emateko, baldin eta, COVID-19aren eragin ekonomiko eta sozialaren ondorioz, alokairua osorik edo zati batean ordaintzeko arazoak badituzte, eta, beraz, egoera kalteberan badaude.

El 30 de abril de 2020 se aprobó la Orden del Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda por la que se regulan y convocan las ayudas al alquiler de vivienda libre, al objeto de conceder ayudas al alquiler libre a las personas arrendatarias de vivienda habitual que, tras el impacto económico y social del COVID-19, tuvieran problemas para atender al pago parcial o total del alquiler estando, por lo tanto, en una situación de vulnerabilidad.

Era berean, agindu horrek laguntza osagarriak ematea arautzen du, hain zuzen ere bizileku-irtenbide bat emateko genero-indarkeriaren biktimei, beren ohiko etxebizitza utzarazi zaien pertsonei, etxerik gabeko pertsonei eta egoera bereziki kalteberan dauden beste pertsona batzuei, edo, pertsona horien kontura, administrazio publikoei, enpresa publikoei eta irabazi-asmorik gabeko, elkarlaneko ekonomiako edo antzeko erakundeei, betiere irabazi-asmorik gabe, zeinen helburua baita pertsona horiei bizileku-irtenbide bat ematea; laguntza horietan, ez da eskatzen haien egoera COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondorio izatea. Bi laguntzek, programa nagusiak eta programa osagarriak, 2020ko irailaren 30era arteko epea zuten eskabideak aurkezteko.

De igual manera, la citada Orden regula la concesión de ayudas, denominadas complementarias, destinadas a dotar de una solución habitacional a las personas víctimas de violencia de género, a las personas objeto de desahucio de su vivienda habitual, a las personas sin hogar y a otras personas especialmente vulnerables, o por cuenta de estas personas, a las administraciones públicas, empresas públicas y entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, siempre sin ánimo de lucro, cuyo objeto sea dotar de una solución habitacional a aquellas personas, no exigiendo, en estas ayudas que su situación sea consecuencia de la crisis sanitaria derivada del COVID-19. Ambas ayudas, programa principal y programa complementario, tenían un plazo de presentación de solicitudes hasta el día 30 de septiembre de 2020.

Egun horretarako, osasun-krisiaren ondorio ekonomiko eta sozialek hobera egitea espero zen. Hala ere, ez pandemia ez etxebizitza libreak alokatzeko laguntzek arindu nahi dituzten kalteberatasun-egoeretan pandemia horrek duen eragina ez ziren aldatu aurreikuspenen arabera, eta, horregatik, ondorio horiek arintzeko, eskaera-epea luzatu zen, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuaren 2020ko irailaren 22ko Aginduaren bidez, 2020ko abenduaren 31ra arte.

Para esta fecha se esperaba una mejoría de las consecuencias económicas y sociales derivadas de la crisis sanitaria. Sin embargo, ni la pandemia ni su impacto en las situaciones de vulnerabilidad que las ayudas al alquiler de vivienda libre tratan de paliar, evolucionaron con arreglo a las previsiones, debido a ello y, a efectos de paliar estas consecuencias, fue ampliado el plazo de solicitud, mediante Orden de 22 de septiembre de 2020, del Consejero de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes, hasta el día 31 de diciembre de 2020.

Aipatzekoa da maiatzetik abenduaren erdialdera 3.250 eskaera baino gehiago egon direla, eta 2020. urtearen amaieran aurreikusitako eragin ekonomikoa 3 milioi eurokoa izango dela emandako laguntzetan. Horrek erakusten du, alde batetik, laguntza horiek onarpen handia izan dutela balizko hartzaileen artean, eta, bestetik, laguntza horiek beharrezkoak direla.

Cabe reseñar que desde mayo hasta mediados de diciembre se han superado las 3.250 solicitudes y que el impacto económico previsto a cierre de 2020 se estima en 3 millones de euros en ayudas concedidas, lo que demuestra, por un lado, la aceptación que estas ayudas han alcanzado entre sus potenciales perceptores y, por otro lado, lo necesario de las mismas.

COVID-19aren egoera epidemiologikoaren bilakaera dela eta, 2020ko azken hiruhilekoan onartu dira, estatu mailan, urriaren 25eko 926/2020 Errege Dekretua, alarma-egoera deklaratzen duena, eta azaroaren 3ko 956/2020 Errege Dekretua, alarma-egoera luzatzen duena. Euskal Autonomia Erkidegoan, testuinguru horretan, urriaren 26ko 36/2020 Dekretua onartu da (lehendakariaren azaroaren 6ko 38/2020 Dekretuak, azaroaren 20ko 39/2020 Dekretuak eta abenduaren 1eko 42/2020 Dekretuak aldatuta), eta, horietan guztietan, hainbat motatako neurriak hartu dira, COVID-19aren hedapenari aurre egiteko.

Debido a la evolución de la situación epidemiológica del COVID-19, durante el último trimestre de 2020, han sido aprobados, a nivel estatal, el Real Decreto 926/2020, de 25 de octubre, por el que se declara el estado de alarma y el Real Decreto 956/2020, de 3 de noviembre, prorrogando el citado estado de alarma. A nivel de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en este contexto, han sido aprobados el Decreto 36/2020, de 26 de octubre, modificado por el Decreto 38/2020, de 6 de noviembre, por el Decreto 39/2020, de 20 de noviembre, y por el Decreto 42/2020, de 1 de diciembre, del Lehendakari, contemplando, todos ellos, medidas de diversa naturaleza para hacer frente a la expansión del COVID-19.

Aurreikuspenen arabera, COVID-19a sortzen ari den egoeraren ondorio ekonomikoek eta sozialek iraun egingo dute 2021. urtean, pertsona askorengan kalteberatasun-egoerak sortuz, bai ekonomikoki, bai sozialki, eta, kasu askotan, kalteberatasun-egoera horiek larriagotuz, pandemiaren iraunkortasunaren edo iraupenaren ondorioz.

Es previsible que, tanto las consecuencias económicas como sociales derivadas de la situación que está generando el COVID-19, perduren durante el año 2021, generando en muchas personas situaciones de vulnerabilidad, tanto económica como social, y en muchos casos, agravándose dichas situaciones de vulnerabilidad por la persistencia o duración de la pandemia.

Horregatik guztiagatik, beharrezkotzat jotzen da kalteberatasun-egoeran dauden pertsonek etxebizitza libreak alokatzeko laguntzak eskuratzea edo jasotzen jarraitzea.

Por todo ello, se considera necesario que las personas en situación de vulnerabilidad accedan o puedan seguir accediendo a las ayudas al alquiler de vivienda libre.

Agindu honek aukera ematen du 2021erako beste deialdi baten bidez laguntzak eskuratu ahal izateko, eta irekita egongo da bai lehen aldiz parte hartzen dutenentzat bai 2020ko deialdian onuradun izan zirenentzat, betiere kalteberatasun-egoeran jarraitzen badute. Arauketa ia aurrekoaren berdina da, inguruabarrek behartutako xehetasunak izan ezik.

Esta Orden posibilita este acceso mediante una nueva convocatoria para el año 2021, que estará abierta tanto a quienes concurran por primera vez como a quienes ya fueron beneficiarios de la convocatoria de 2020, siempre que continúen en situación de vulnerabilidad. Su regulación es prácticamente idéntica a la anterior, salvo los detalles obligados por las circunstancias.

Ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuak emandako eskumena baliatuz, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 11/2021 Dekretuari dagokionez, honako hau

En consecuencia, en el ejercicio de la competencia otorgada por el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, en relación con el Decreto 11/2021, de 19 de enero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Agindu honen xedea da ohiko etxebizitza librearen errentariei alokairurako laguntzak emateko 2021eko ekitaldiko deialdia egitea eta oinarri arautzaileak ezartzea, baldin eta, COVID-19aren eragin ekonomiko eta sozialaren ondoren, alokairua osorik edo zati batean ordaintzeko arazoak badituzte.

1.– La presente Orden tiene por objeto establecer las bases reguladoras y realizar la convocatoria para el ejercicio 2021 de la concesión de ayudas al alquiler a las personas arrendatarias de vivienda habitual libre que, tras el impacto económico y social del COVID–19, tengan problemas para atender al pago parcial o total del alquiler.

2.– Laguntzen xedea da, halaber, errentariek finantza-laguntza iragankorrak, mailegu gisakoak, itzuli ahal izatea banketxeei, martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan jasotakoak (11/2020 Errege Lege Dekretua, gizarte- eta ekonomia-arloan presako neurri osagarriak ezartzen dituena COVID-19ari aurre egiteko).

2.– Las ayudas también se dirigen a que las personas arrendatarias puedan devolver a las entidades bancarias las ayudas transitorias de financiación, en forma de préstamo, recogidas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, por el que se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19.

3.– Laguntzak helburu jakin baterako dira, eta, beraz, ezin izango dira erabili alokairu-errenta ordaintzea edo finantza-laguntza iragankorrak –mailegu gisakoak– osorik edo zati batean kitatzea ez den beste ezertarako. Horiek COVID-19ari aurre egiteko gizarte- eta ekonomia-arloko presako neurri osagarriak ezartzen dituen martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan daude araututa.

3.– Las ayudas tienen carácter finalista, y por tanto no podrán aplicarse a otro destino que el pago de la renta del alquiler o la cancelación, total o parcial, de las ayudas transitorias de financiación, en forma de préstamo, reguladas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, por el que se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19.

4.– Agindu honen xedea da, halaber, laguntzak emateko oinarri arautzaileak ezartzea eta deialdia egitea, honako hauei bizileku-irtenbidea emateko: genero-indarkeriaren biktimei, beren ohiko etxebizitza utzarazi zaien pertsonei, etxerik gabeko pertsonei eta bereziki kalteberak diren beste pertsona batzuei, edo, pertsona horien kontura, administrazio publikoei, enpresa publikoei eta irabazi-asmorik gabeko erakundeei, elkarlaneko ekonomiakoei edo antzekoei, betiere irabazteko asmorik gabekoak badira, zeinen helburua haiei bizileku-irtenbidea ematea bada. Kasu horretan, ez da eskatzen haien egoera COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondorio izatea.

4.– Adicionalmente, la presente Orden también tiene por objeto establecer las bases reguladoras y realizar la convocatoria de la concesión de ayudas destinadas a dotar de una solución habitacional a las personas víctimas de violencia de género, a las personas objeto de desahucio de su vivienda habitual, a las personas sin hogar y a otras personas especialmente vulnerables, o por cuenta de estas personas, a las administraciones públicas, empresas públicas y entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, siempre sin ánimo de lucro, cuyo objeto sea dotar de una solución habitacional a aquellas personas. En este caso no se exige que su situación sea consecuencia de la crisis sanitaria derivada del COVID-19.

2. artikulua.– Programen ezaugarriak.

Artículo 2.– Características de los Programas.

1.– Programa nagusia da alokairurako edo finantza-laguntza iragankorrak itzultzeko laguntzak ematea, lehiarik gabeko prozedura irekiaren edo ondoz ondoko aitorpenaren bidez, ohiko etxebizitzaren errentariei, baldin eta kalteberatasun ekonomikoko kasuetan sartzen badira eta, COVID-19aren eragin ekonomiko eta sozialaren ondoren, arazoak badituzte alokairua osorik edo zati batean ordaintzeko edo 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluaren esparruan emandako maileguak itzultzeko. Ohiko etxebizitzak librea izan behar du.

1.– El Programa principal consiste en la concesión de ayudas al alquiler o a la devolución de las ayudas transitorias de financiación, mediante procedimiento abierto no competitivo o de reconocimiento sucesivo, a las personas arrendatarias de vivienda habitual que encajen en los supuestos de vulnerabilidad económica y que, tras el impacto económico y social del COVID-19, tengan problemas para atender al pago parcial o total del alquiler o para la devolución de los préstamos otorgados en el marco del artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020. La vivienda habitual ha de ser una vivienda libre.

2.– Programa osagarria honetan datza: laguntzak ematea genero-indarkeriaren biktimei, beren ohiko etxebizitza utzarazi zaien pertsonei, etxerik gabekoei eta bereziki kalteberak diren beste pertsona batzuei, edo, pertsona horien kontura, administrazio publikoei, enpresa publikoei eta irabazi-asmorik gabeko erakundeei, elkarlaneko ekonomiakoei edo antzekoei, betiere irabazi-asmorik gabekoak badira, pertsona horiei bizileku-irtenbidea emateko, nahiz eta haien egoera ez izan COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondorioa.

2.– El Programa complementario consiste en la concesión de ayudas a las personas víctimas de violencia de género, a las personas objeto de desahucio de su vivienda habitual, a las personas sin hogar y a otras personas especialmente vulnerables, o por cuenta de estas personas, a las administraciones públicas, empresas públicas y entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, siempre sin ánimo de lucro, para facilitar una solución habitacional a aquellas personas, aunque su situación no sea consecuencia de la crisis sanitaria derivada del COVID-19.

3. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 3.– Recursos económicos.

Laguntza horiei aurre egiteko milioi bat (1.000.000) euroko aurrekontu-zuzkidura erabiliko da. Beharrezkoa dela erabakiz gero, zuzkidura hori handitu egingo da, lehenengo xedapen gehigarrian garatutako moduan.

La dotación presupuestaria destinada para hacer frente a estas ayudas asciende a un millón (1.000.000) de euros. En caso de determinarse necesario, será ampliada dicha dotación en los términos desarrollados en la Disposición Adicional Primera.

4. artikulua.– Onuradunak.

Artículo 4.– Personas beneficiarias.

1.– Programa nagusiaren laguntzen onuradun izan ahalko dira pertsona fisikoak, banaka edo bizikidetza-unitate batean bilduta, baldin eta COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondoren kalteberatasun ekonomikoko egoeran badaude, eta 6. artikuluko baldintzak betetzen badituzte.

1.– Podrán ser beneficiarias de las ayudas del programa principal las personas físicas, a título individual o agrupadas en una unidad convivencial, que se encuentren en situación de vulnerabilidad económica tras la crisis sanitaria provocada por el COVID-19, siempre que se cumplan los requisitos del artículo 6.

2.– Agindu honen ondorioetarako, bizikidetza-unitate bat osatzen dute etxebizitza edo bizitoki berean elkarrekin bizi diren bi pertsonak edo gehiagok, elkarren artean ezkontzaren bidez edo ezkontzaren antzeko harreman iraunkor baten bidez batuta daudenean, edo adopzioagatik, laugarren mailarainoko odol-ahaidetasunagatik edo bigarren mailarainoko ezkontza-ahaidetasunagatik, edo familia-harrerako harreman iraunkor batengatik edo adopzio aurreko edo tutoretzapeko harreman batengatik batuta daudenean.

2.– Constituye una unidad convivencial, a los efectos de la presente Orden, dos o más personas que viven juntas en una misma vivienda o alojamiento, cuando estén unidas entre sí por matrimonio u otra forma de relación permanente análoga a la conyugal, por adopción, por consanguinidad hasta el cuarto grado o afinidad hasta el segundo grado, o por una relación de acogimiento familiar permanente o pre adoptivo o de tutela.

3.– Era berean, programa osagarriaren laguntzen onuradun izan ahalko dira bereziki kalteberak diren pertsonak, eta, haien kontura, administrazio publikoak, enpresa publikoak eta irabazi-asmorik gabeko erakundeak, elkarlaneko ekonomiakoak edo antzekoak, betiere irabazi-asmorik gabekoak badira, zeinen helburua bada pertsona horiei bizileku-irtenbide bat ematea.

3.– Asimismo, podrán ser beneficiarias de las ayudas del programa complementario las personas especialmente vulnerables y por cuenta de las mismas, las administraciones públicas, empresas públicas y entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, siempre sin ánimo de lucro, cuyo objeto sea dotar de una solución habitacional a aquellas personas.

Agindu honen ondorioetarako, pertsona bereziki kalteberak izango dira maiatzaren 14ko 1/2013 Legearen (Hipoteka-zordunen babesa, zorraren berregituratzea eta alokairu soziala indartzeko neurriei buruzkoa) 1. artikuluan jasotakoak, bai eta ohiko etxebizitza utzarazi zaien pertsonak eta etxerik gabeko pertsonak ere; bestalde, irabazi-asmorik gabeko erakundeak, elkarlaneko ekonomiakoak edo antzekoak izango dira gizarte-intereseko deklaratutako gizarte-zerbitzuetako irabazi-asmorik gabeko erakundeak, Gizarte-zerbitzuetako irabazi-asmorik gabeko erakundeak gizarte-intereseko deklaratzeari buruzko urriaren 7ko 424/2013 Dekretuan xedatutakoaren arabera.

A efectos de esta Orden se entiende por personas especialmente vulnerables las incluidas en el artículo 1 de la Ley 1/2013, de 14 de mayo, de medidas para reforzar la protección a los deudores hipotecarios, reestructuración de deuda y alquiler social, las personas objeto de desahucio de su vivienda habitual y las personas sin hogar y por entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, a aquellas entidades sin ánimo de lucro de servicios sociales declaradas de interés social a tenor de lo dispuesto en el Decreto 424/2013, de 7 de octubre, sobre declaración de interés social de las entidades sin ánimo de lucro de servicios sociales.

5. artikulua.– Kalteberatasun ekonomikoa eta soziala.

Artículo 5.– Vulnerabilidad económica y social.

1.– Agindu honen ondorioetarako, besteren konturako langileentzako kalteberatasun ekonomiko eta sozialeko egoeratzat hartuko da maizterretakoren bat langabezian egotea edo lan-kontratua aldatu eta lanaldia murriztu izana, dela lanaldi partzialeko kontratura aldatu zaiolako, dela senideak zaindu behar dituelako, dela kontziliaziorako eta adingabeak eta/edo adinekoak zaindu behar dituelako.

1.– A efectos de esta Orden se entiende por situación de vulnerabilidad económica y social para las personas trabajadoras por cuenta ajena, aquella en la que alguna de las personas inquilinas se encuentren en situación de desempleo o bien hayan visto modificado su contrato laboral y pasan a reducir su jornada, bien por cambio de contrato a tiempo parcial, o para cuidado de familiares, por conciliación y cuidado de menores y/o personas mayores.

2.– Langile autonomoen edo enpresaburuen kasuan, kalteberatasun ekonomikoko egoeratzat hartzen da osasun-larrialdiak eragindako krisiaren ondorioz diru-sarreren galera edo salmenten jaitsiera % 40koa edo hortik gorakoa bada.

2.– Para el caso de las personas trabajadoras autónomas o empresarias, se entiende por situación de vulnerabilidad económica aquella en la que sufran una pérdida en sus ingresos o una caída en sus ventas, igual o superior al 40 % como consecuencia de la crisis provocada por la emergencia sanitaria.

3.– 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluaren esparruan emandako maileguak itzultzeko laguntzen kasuan, kalteberatasun ekonomikoa aurresuposatu egiten da une honetan, maileguak eman zirenean baloratu baitzen.

3.– Para las ayudas destinadas a la devolución de los préstamos otorgados en el marco del artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, la vulnerabilidad económica se presupone en este momento, dado que fue objeto de valoración en el momento de la concesión de los préstamos.

4.– Hala ere, kasu guztietan, kalteberatasun ekonomiko eta soziala dagoela jotzeko, ordaindu beharreko errentaren zenbatekoa gehi komunitate-gastuak eta oinarrizko hornidurak pertsona edo bizikidetza-unitate errentariaren gaur egungo diru-sarreren % 30 baino gehiago izan behar da, babes ofizialeko etxebizitzei buruzko araudiaren arabera kalkulatuta.

4.– No obstante, en todos los casos, para considerar que se da la situación de vulnerabilidad económica y social se exige además que el importe de la renta que debe ser abonada más los gastos de comunidad y los suministros básicos, sea superior al 30 % de los ingresos actualmente disponibles de la persona o unidad convivencial arrendataria, calculados con arreglo a la normativa sobre viviendas de protección oficial.

5.– Agindu honetan eskatutako kalkuluen ondorioetarako, komunitate-gastuen eta oinarrizko horniduren balioa hilean 79 eurokoa izango da bizikidetza-unitatea osatzen duen pertsona bakoitzeko, edo, bestela, hilean 187,4 eurokoa etxebizitza bakoitzeko. Pertsonarentzat edo bizikidetza-unitatearentzat onuragarriena den irizpidea aplikatuko da.

5.– Los gastos de comunidad y los suministros básicos se valoran, a efectos de los cálculos exigidos en esta Orden, en 79 euros mensuales por cada persona integrante de la unidad convivencial o, alternativamente, en 187,4 euros mensuales por vivienda, siendo el criterio aplicable el que resulte más beneficioso para la persona o unidad convivencial.

6. artikulua.– Betekizunak.

Artículo 6.– Requisitos.

1.– Honako betekizun hauek bete beharko dira programetarako:

1.– Son requisitos exigibles para los distintos programas los siguientes:

a) Adinez nagusia edo emantzipatua izatea.

a) Ser persona mayor de edad o emancipada.

b) Eskabidea egin aurreko urtean Euskal Autonomia Erkidegoko edozein udalerritan benetan eta etenik gabe bizi izana egiaztatzea.

b) Acreditar un año de residencia efectiva, ininterrumpida e inmediatamente anterior a la fecha de solicitud de la ayuda, en cualquier municipio de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

c) Bizitegi-erabilerako ondasun higiezin baten gaineko jabari osoaren edo erabilera- eta gozamen-eskubide baten titular ez izatea, norberaren konturako jarduerak egiten diren higiezina izan ezik, salbu eta egiaztatzen bada higiezin hori ezin duela erabili banantze- edo dibortzio-arrazoiak direla medio, edo ezin dela bertan bizi bere borondatearekin zerikusirik ez duen beste edozein arrazoirengatik, betiere behar bezala egiaztatuta.

c) No ser titular del pleno dominio o de un derecho de uso y disfrute sobre algún bien inmueble de uso residencial, a excepción, en su caso, del inmueble en el que se realizan las actividades por cuenta propia, salvo que se acredite la no disponibilidad de la misma por causas de separación o divorcio, o la imposibilidad de habitarla por cualquier otra causa ajena a su voluntad, debidamente acreditada.

d) Bizikidetza-unitatearen gehieneko ondarea (dirua, tituluak, baloreak, ibilgailuak edo beste jabetza batzuk) ezin da 50.000 eurotik gorakoa izan.

d) El patrimonio máximo (dinero, títulos, valores, vehículos u otras propiedades) de la unidad de convivencia no puede ser superior a 50.000 euros.

e) Eskatzaileek, banaka, hala badagokio, edo bizikidetza-unitateak, bere osotasunean, urtean 39.000 eurotik beherako diru-sarrera gordinak dituztela egiaztatu beharko dute, babes ofizialeko etxebizitzei buruzko araudiaren arabera haztatuta.

e) Las personas solicitantes a título individual en su caso, o la unidad convivencial en su conjunto, deberán acreditar unos ingresos brutos anuales inferiores a 39.000 euros, ponderados con arreglo a la normativa sobre viviendas de protección oficial.

Diru-sarrera horiek zenbatzeko, honako hau hartuko da kontuan: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena aurkezteko epea amaitu ondoren, eskaera-dataren aurreko azken zergaldia.

A los efectos del cómputo de estos ingresos se tendrá en cuenta el periodo impositivo que, vencido el plazo de la presentación de la declaración del impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, sea inmediatamente anterior a la fecha de la solicitud.

f) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan ezarritako baldintzak betetzea.

f) Cumplir los requisitos previstos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

g) Hiri Errentamenduei buruzko azaroaren 24ko 29/1994 Legean ezarritakoaren arabera formalizatutako errentamendu-kontratu baten titularra izatea, bakarka edo koerrentari gisa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako etxebizitza libre batean, baldin eta etxebizitza hori ohiko bizileku iraunkorra bada eta etxebizitzaren errentatzailearekin edo errentatzailearen bizikidetza-unitateko edozein kiderekin odolkidetasunezko edo ezkontzazko hirugarren mailarainoko familia-loturarik ez badu.

g) Ser titular de un contrato de arrendamiento formalizado en los términos de la Ley 29/1994, de 24 de noviembre, de Arrendamientos Urbanos, a título individual o como coarrendataria, de una vivienda libre ubicada en la Comunidad Autónoma del País Vasco que constituya su domicilio habitual y permanente y no tener vínculos familiares hasta el tercer grado de consanguinidad o afinidad con la persona arrendadora de la vivienda o con cualquiera de los miembros de la unidad convivencial de la persona arrendadora.

Hileko errenta ezingo da izan alokatutako etxebizitza dagoen lurralde-eremuari dagokion batez besteko errenta baino 1,5 handiagoa, 2019ko lehen seihilekoko alokairu-merkatuaren estatistikak emandako datuen arabera. Familia ugarien kasuan, hileko errenta ezin izango da 1,75 aldiz handiagoa izan alokatutako etxebizitza dagoen lurralde-eremuari dagokion batez besteko errenta baino.

La renta mensual no podrá exceder de 1,5 veces la renta media atribuible al ámbito territorial en que se localice la vivienda arrendada, según los datos aportados por la Estadística del Mercado de alquiler (EMA) del primer semestre de 2019. En el caso de familias numerosas, la renta mensual no podrá exceder de 1,75 veces dicha renta media atribuible al ámbito territorial en que se localice la vivienda arrendada.

Agindu honen I. eranskinean jaso da biztanleria-eremuen arabera onar daitezkeen gehieneko errenten taula.

Se adjunta tabla de rentas máximas asumibles por ámbitos poblacionales en Anexo I de esta Orden.

Errentamendu-kontratuak indarrean egon behar du agindu hau EHAAn argitaratzen den egunean.

El contrato de arrendamiento debe estar vigente a fecha de publicación en el BOPV de la presente Orden.

Hala ere, programa osagarriari dagokionez, eskatzaileak errentamendu, azpierrentamendu, gela-alokairu edo ostatu kontratu baten titularrak izan ahalko dira, eta ez dute familia-loturarik izan beharko odolkidetasuneko edo ezkontza-ahaidetasuneko hirugarren mailara arte etxebizitzaren edo gelaren errentatzailearekin, errentari-azpierrentatzailearekin, ostalaritza-establezimenduaren titularrarekin edo pertsona horien bizikidetza-unitateko edozein kiderekin.

No obstante, en relación al programa complementario, las personas solicitantes podrán ser titulares de un contrato de arrendamiento, subarriendo, alquiler de habitaciones u hospedaje y deberán de carecer de vínculos familiares hasta el tercer grado de consanguinidad o afinidad con la persona arrendadora de la vivienda o habitación, con la arrendataria-subarrendadora, titular del establecimiento hostelero o con cualquiera de los miembros de la unidad convivencial de tales personas.

Kontratu hori laguntza emateko ebazpena eman eta gehienez ere 2 hilabeteko epean formalizatu ahal izango da, eta Alokabidera bidali beharko da, laguntza honen bigarren ordainketa egiteko.

Ese contrato podrá ser formalizado en un plazo máximo de 2 meses desde la resolución de concesión de la ayuda y deberá remitirse a Alokabide para proceder al abono del segundo pago de la presente ayuda.

2.– Alokairuak ordaintzeko laguntzen modalitatean, programa nagusiaren onuradunek honako baldintza hauek ere bete beharko dituzte:

2.– Son también requisitos exigibles para los beneficiarios del programa principal en su modalidad de ayudas para el pago de alquileres los siguientes:

a) Besteren konturako langileak direnean, 2020ko urtarrilaren 31ren ondoren hasi behar da langabezian edo azpienpleguan, eta osasun-larrialdiak eragindako krisiak izan behar du kausa orokorra.

a) Cuando se trate de personas trabajadoras por cuenta ajena, el inicio de la situación de desempleo o subempleo debe haberse producido con posterioridad al día 31 de enero de 2020, y debe tener causa general en la crisis provocada por la emergencia sanitaria.

Ondorio operatiboetarako, hori gertatu dela ulertuko da kontratua aldi baterako enplegu-erregulazioko espediente batean edo beste enplegu-espediente mota batean sartuta dagoenean eta ezinbesteko arrazoiengatik edo ekonomia, teknika, antolaketa eta ekoizpeneko arrazoiengatik (kasu batean zein bestean, COVID-19arekin zerikusia dutenak) adostu denean.

A efectos operativos se entenderá que así se ha producido cuando se trate de suspensiones del contrato incluidas en un expediente de regulación temporal de empleo o en otro tipo de expedientes de empleo, acordados por causas de fuerza mayor o por causas económicas, técnicas, organizativas y de producción relacionadas, en ambos casos, con el COVID-19.

Era berean, epea amaitzeagatiko eta aldi baterako kontratuak ez berritzeagatiko kontratu-azkentzeen kasuan, kontratua aldatu zaien eta lanaldia murriztu zaien langileen kasuan (lanaldi partzialeko kontratura aldatzeagatik, edo senideak zaintzeagatik, kontziliazioagatik eta adingabeak eta/edo adinekoak zaintzeagatik), langabezia- edo azpienplegu-egoera horiek COVID-19ak eragindako krisiaren ondorio zuzena izan beharko dute, eta zuzenbidean onartutako edozein froga-bitarteko erabili ahal izango da langabezia- eta/edo azpienplegu-egoeraren eta osasun-larrialdiak eragindako krisiaren arteko zuzeneko lotura hori egiaztatzeko.

Del mismo modo, cuando se trate de extinciones de contratos por finalización de plazo y no renovación de contratos temporales, trabajadores a los que se les ha modificado el contrato y pasan a reducir su jornada, bien por cambio de contrato a tiempo parcial, o para cuidado de familiares, por conciliación y cuidado de menores y/o personas mayores, estas situaciones de desempleo o subempleo deberán ser consecuencia directa de la crisis provocada por el COVID-19, pudiéndose acreditar la vinculación directa entre la situación de desempleo y/o subempleo con la crisis provocada por la emergencia sanitaria por cualquier medio de prueba admitido en derecho.

b) Langile autonomoen edo enpresaburuen kasuan, diru-sarreren galera edo salmenten jaitsiera kalkulatzeko, jaitsiera horiek gertatu ziren hilabeteetako diru-sarrerak edo salmentak hartuko dira erreferentziatzat. Nolanahi ere, jaitsiera horiek eskaeraren dataren aurreko hiruhileko naturaleko hilabeteren batekoak izan beharko dute, martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretuaren alarma-egoeraren deklarazioaren aurreko seihileko naturalean erregistratutako batezbestekoarekin alderatuta, hau da, 2019ko bigarren seihilekoa.

b) Para el caso de las personas trabajadoras autónomas o personas empresarias, la pérdida en sus ingresos o la caída en sus ventas, se calculará tomando como referencia los ingresos o ventas de los meses en que se produjeron tales caídas que, en todo caso, deberán corresponder a alguno de los meses del trimestre natural anterior a la fecha de la solicitud, en relación con el promedio registrado en el semestre natural anterior a la declaración del estado de alarma del Real Decreto 463/2020 de 14 de marzo, este es, el segundo semestre del año 2019.

3.– Programa nagusiaren onuradunek, maileguak itzultzeko laguntzen modalitatean, mailegu bat eduki beharko dute formalizatuta finantza-laguntza iragankorrak ematen dituzten banketxeekin, mailegu gisa, martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan jasotakoari jarraituz.

3.– Para los beneficiarios del programa principal en su modalidad de ayudas para la devolución de los préstamos, es también requisito exigible tener formalizado un préstamo con alguna de las entidades bancarias que concedan las ayudas transitorias de financiación, en forma de préstamo, recogidas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo.

4.– Bereziki kalteberak diren pertsonen programa osagarrirako ere baldintza da izaera hori egiaztatzea, 12.4 artikuluan ezartzen den bezala.

4.– Para el programa complementario de personas especialmente vulnerables es también requisito exigible la acreditación de dicha condición, tal y como lo establece el artículo 12.4.

7. artikulua.– Bateraezintasunak.

Artículo 7.– Incompatibilidades.

Agindu honetan araututako alokairurako laguntzak bateraezinak dira honako hauekin:

Las ayudas al alquiler reguladas en esta Orden son incompatibles con:

1.– Errentamenduko babes publikoko etxebizitza bat edo erabilera-lagapeneko zuzkidura-bizitoki bat izatea.

1.– El disfrute de una vivienda de protección pública en arrendamiento o de un alojamiento dotacional en cesión de uso.

2.– Alokairuko etxebizitza pribatu bat izatea, merkatu libreko etxebizitzak alokatzeko ASAP bitartekaritza-programaren bidez (Alokairu Segurua, Arrazoizko Prezioa), edo Bizigune Etxebizitza Hutsen Programaren bidez.

2.– El disfrute de una vivienda privada en arrendamiento a través del Programa de Intermediación en el Mercado de Alquiler de Vivienda Libre ASAP (Alokairu Segurua, Arrazoizko Prezioa), o del Programa de Vivienda Vacía Bizigune.

3.– Etxebizitzarako prestazio osagarria (EPO), etxebizitzarako prestazio ekonomikoa (EPE), udal-laguntzak edo alokairu-gastuei aurre egiten laguntzen duten beste administrazio edo erakunde publiko batzuenak.

3.– La percepción de la prestación complementaria de vivienda (PCV), la prestación económica de vivienda (PEV), las ayudas municipales o de cualesquiera otras Administraciones o entidades Públicas que contribuyan a cubrir los gastos de alquiler.

4 – Gizarteratzeko eta Diru Sarrerak Bermatzeko abenduaren 23ko 18/2008 Legearen 44. artikuluaren 2.a apartatuan aipatutako alokairu-gastuekin lotutako gizarte-larrialdietarako laguntzak (GLL) jasotzea.

4.– La percepción de las ayudas de emergencia social (AES) relacionadas con los gastos de alquiler citados en el apartado 2.a del artículo 44 de la Ley 18/2008 de 23 de diciembre, para la Garantía de Ingresos e Inclusión Social.

5.– Gaztelagun programako alokairu-laguntzak jasotzea. Programa hori Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuaren 2018ko abenduaren 18ko Aginduak arautzen du.

5.– La percepción de ayudas al alquiler del Programa Gaztelagun, regulado por la Orden 18 de diciembre de 2018, del Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda.

6 – Etxebizitzaren errenta osorik edo zati batean barkatzea edo haren ordainketa aldi baterako eta ohiz kanpo geroratzea, errentatzailearekin egindako akordioaren bidez, martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 8. artikuluan aurreikusitakoaren arabera (11/2020 Errege Lege Dekretua, gizarte- eta ekonomia-arloan presako neurri osagarriak ezartzen dituena COVID-19ari aurre egiteko).

6.– La condonación total o parcial de la renta de la vivienda o el aplazamiento temporal y extraordinario del pago de la misma alcanzado mediante acuerdo con la persona arrendadora, conforme a los previsto en el artículo 8 del Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, por el que se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19.

7.– Errentamendu-errentaren % 50eko murrizketa alarma-egoerak irauten duen bitartean, eta hurrengo hilekoetan, baldin eta epe hori ez bada nahikoa COVID-19aren ondorioz sortutako kalteberatasun-egoerari dagokionez, betiere lau hilabeteko gehieneko mugarekin, martxoaren 31ko 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 4. artikuluan jasotako baldintzetan (Errentamendu-zorraren luzamendua modu automatikoan aplikatzea edukitzaile handien eta etxebizitzaren arloko enpresa edo erakunde publikoen kasuan).

7.– La reducción del 50 % de la renta arrendaticia durante el tiempo que dure el estado de alarma y las mensualidades siguientes si aquel plazo fuera insuficiente en relación con la situación de vulnerabilidad provocada a causa del COVID-19, con un máximo en todo caso de cuatro meses, en los términos contemplados en el artículo 4 del Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, sobre aplicación automática de la moratoria de la deuda arrendaticia en caso de grandes tenedores y empresas o entidades públicas de vivienda.

8.– Beste edozein administrazio publikok edo beste edozein erakunde publikok edo pribatuk 2021. urtean helburu bererako eman ditzakeen bestelako laguntzak, 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluaren esparruan emandako maileguak izan ezik.

8.– Aquellas otras ayudas que para la misma finalidad pudiera conceder cualquier otra Administración pública o cualquier otra entidad pública o privada en el año 2021, a excepción de los préstamos otorgados en el marco del artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020.

Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuaren 2020ko apirilaren 30eko Aginduaren babesean jasotako laguntzak bateragarriak dira ondorio horietarako (agindu horren bidez, etxebizitza libreak alokatzeko laguntzak arautu eta horietarako deialdia egiten da, COVID-19ak eragindako osasun-krisiaren ondoriozko kalteberatasun ekonomiko eta sozialari aurre egiteko).

Las ayudas percibidas al amparo de la Orden de 30 de abril de 2020, del Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, por la que se regulan y convocan ayudas al alquiler de vivienda libre para hacer frente a las situaciones de vulnerabilidad económica y social como consecuencia de la crisis sanitaria derivada del COVID-19, se consideran compatibles a estos efectos.

8. artikulua.– Zenbatekoa.

Artículo 8.– Cuantía.

1.– Alokairurako laguntzaren hileko zenbatekoa etxebizitzako prestazio ekonomikoetarako eta etxebizitzarako prestazio osagarrietarako legez ezarritakoa izango da, hau da, 250 euro. Baterako errentamenduaren, azpierrentamenduaren, gelen alokairuaren edo ostatuaren kasuan, laguntzaren onuradun den koerrentariak, azpierrentariak, gelaren errentariak edo ostatu-hartzaileak ordaintzen duen errenta-ehunekoaren arabera doituko da zenbateko hori.

1.– La cuantía mensual de la ayuda al alquiler será la legalmente establecida para las prestaciones económica de vivienda y complementaria de vivienda, de 250 euros. En caso de coarriendo, subarriendo, alquiler de habitaciones u hospedaje, esta cantidad se ajustará en función del porcentaje de renta que abone la persona coarrendataria, subarrendataria, arrendataria de la habitación o huésped que resulte beneficiaria de la ayuda.

2.– Laguntzaren zenbatekoa, guztira, sei hilabetekoa izango da gehienez, eta 2021eko urtarrilari dagokiona sartu ahal izango da lehenengo hileko gisa; beraz, 1.500 eurokoa izango da.

2.– La cuantía total de la ayuda ascenderá como máximo a seis mensualidades, pudiendo incluirse como primera mensualidad la correspondiente al mes de enero de 2021, por lo que alcanzará los 1.500 euros.

3.– Bereziki kalteberak diren pertsonentzako programa osagarriaren kasu berezian, laguntzaren guztizko zenbatekoa gehienez hamabi hilabetekoa izango da, eta 2021eko urtarrilari dagokiona sartu ahal izango da lehen hileko gisa; beraz, 3.000 eurokoa izango da.

3.– En el caso especial del programa complementario de personas especialmente vulnerables, la cuantía total de la ayuda ascenderá como máximo a doce mensualidades, pudiendo incluirse como primera mensualidad la correspondiente al mes de enero de 2021, por lo que alcanzará los 3.000 euros.

9. artikulua.– Kudeaketa.

Artículo 9.– Gestión.

Etxebizitzako Lurralde Ordezkaritzek eta Erakunde Laguntzaileak kudeatuko dituzte laguntzak, 10. eta 13. artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.

La gestión de las ayudas corresponderá a las Delegaciones Territoriales de Vivienda y a la Entidad Colaboradora, de acuerdo con lo previsto en los artículos 10 y 13.

10. artikulua.– Erakunde laguntzailea.

Artículo 10.– Entidad Colaboradora.

1.– Alokabide SA sozietate publikoa izendatzen da agindu honetan araututako alokairu-laguntzak kudeatzeko erakunde laguntzaile, 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 52. artikuluan eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan aurreikusitakoarekin bat etorriz (abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuak Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorraren kontura emandako dirulaguntzen bermeen eta itzulketen jardunbide orokorra arautu zuen eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileen baldintzak, jardunbidea eta betebeharrak ezarri zituen).

1.– Se designa Entidad Colaboradora en la gestión de las ayudas al alquiler reguladas en esta Orden a la sociedad pública Alokabide, S.A., de conformidad con la previsto en el artículo 52 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y se establecen los requisitos, régimen y obligaciones de las Entidades Colaboradoras que participan en su gestión.

2.– Alokabide SAri honako jarduketa hauek dagozkio:

2.– Corresponderá a Alokabide S.A. las siguientes actuaciones:

– Banakako informazioa, orientazioa eta aholkularitza, interesdunek eskabideak behar bezala bete eta beharrezko dokumentazioa erantsi ahal izan dezaten.

– Información, orientación y asesoramiento individualizado para que las personas interesadas puedan cumplimentar correctamente las solicitudes y adjuntar la documentación pertinente.

– Eskabideak jasotzea eta eskakizunak betetzen direla egiaztatzea.

– Recepción de las solicitudes y comprobación del cumplimiento de los requisitos.

– Etxebizitzako lurralde-ordezkariari eskabideak ebazteko proposamena egitea, bai eta eskabideetan egiten den edozein aldaketa ere.

– Propuesta al Delegado o Delegada Territorial de Vivienda de resolución de las solicitudes, así como cualquier modificación de la misma.

– Laguntzak ordaintzea.

– Abono de las ayudas.

– Onuradunek betebeharrak betetzen dituztela egiaztatzea.

– Comprobación del cumplimiento de las obligaciones de las personas beneficiarias.

11. artikulua.– Eskabidea eta aurkezteko epea.

Artículo 11.– Solicitud y plazo de presentación.

1.– Eskabideak aurkezteko epea agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da, eta 2021eko abenduaren 31n amaituko da. Hala ere, automatikoki baliozkotuko dira 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera abian jarritako izapide guztiak, behin agindu hau indarrean jarri ondoren, jarduketen jarraitutasuna bermatzeko.

1.– El plazo para la presentación de las solicitudes estará abierto desde el día siguiente a la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco hasta el 31 de diciembre de 2021. No obstante, se validarán automáticamente todas las tramitaciones puestas en marcha desde el 1 de enero de 2021 una vez entre en vigor la presente Orden para garantizar la continuidad de las actuaciones.

2.– Interesdunek telematikoki aurkeztu beharko dute eskabidea, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan eskuragarri dagoen eredu ofizialaren arabera (https://www.euskadi.eus/servicios/1103002 edo Alokabide SA sozietate publikoak www.alokabide.euskadi.eus), webgunean dituen kanalen bidez.

2.– Las personas interesadas deberán presentar la solicitud de forma telemática conforme al modelo oficial disponible en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi https://www.euskadi.eus/servicios/1103002 o a través de los canales que la sociedad pública Alokabide S.A. mantiene en www.alokabide.euskadi.eus,

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan identifikazio eta sinadura elektronikorako onartzen diren bitartekoak honako helbide honetan eskura daitezke: https://www.euskadi.eus/ziurtagiri-elektronikoak.

Los medios de identificación y firma electrónica admitidos en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi están accesibles en la siguiente denominación: https://www.euskadi.eus/certificados-electrónicos

3.– Eskabidean, berariaz adierazi beharko dira pertsona edo bizikidetza-unitate errentariaren egungo diru-sarrerak, eskabidea aurkezten den hilabeteari dagozkionak, edo, hori eskuragarri ez badago, aurre-aurrekoari dagozkionak.

3.– En la solicitud se deberán declarar de forma expresa los ingresos actuales de la persona o unidad convivencial arrendataria correspondientes al mes en el que se presenta la solicitud o al inmediatamente anterior, si no estuviera aquel disponible.

4.– Alokairua ordaintzeko programa nagusiaren laguntzen eskaeran, eskatzaileek bizikidetza-unitatea osatzen duten 16 urtetik gorako gainerako pertsonen lan-egoera adierazi beharko dute.

4.– En la solicitud de ayudas del programa principal destinado al pago del alquiler, las personas solicitantes deberán indicar su situación laboral como la del resto de personas mayores de 16 años que formen parte de la unidad convivencial.

5.– Alokairua ordaintzeko programa nagusiaren laguntzen eskaeran, langile autonomoek edo enpresaburuek eskaeraren aurreko hiruhilekoko hileko batez besteko diru-sarrerak eta 2019ko uztailetik abendura bitarteko hileko batez besteko diru-sarrerak adierazi beharko dituzte eskabidean.

5.– En la solicitud de ayudas del programa principal destinado al pago del alquiler, las personas trabajadoras autónomas o personas empresarias deberán indicar en su solicitud los ingresos medios mensuales del trimestre anterior a la solicitud, y los ingresos medios mensuales entre julio y diciembre de 2019.

6.– Eskatzaileek nahi duten hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango dituzte eskabideak eta horiekin batera doazen egiaztagiriak. Halaber, eskabidearen ondoriozko jarduketetan, eta prozedura osoan, eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5.2.a eta 6.1 artikuluetan ezarritakoaren arabera.

6.– Las personas solicitantes podrán presentar la solicitud, junto con las acreditaciones que se acompañen, en el idioma oficial de su elección. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la persona solicitante, tal y como establecen los artículos 5.2.a y 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

12. artikulua.– Eskabidearekin batera aurkeztu beharreko agiriak.

Artículo 12.– Documentación que ha de acompañar a la solicitud.

1.– Baldintzak betetzen direla egiaztatzeko, eskabidearekin batera honako agiri hauek aurkeztu beharko dira:

1.– Para acreditar el cumplimiento de los requisitos, la solicitud deberá ir acompañada de la siguiente documentación:

a) Erantzukizunpeko adierazpena, ondasun higiezinaren jabari osoaren edo erabilera- eta gozamen-eskubideen titular ez dela adierazten duena (norberaren konturako jarduerarena izan ezik), eta 7. artikuluan aipatutako errenta, prestazio edo laguntza bateraezinik jasotzen ez duela adierazten duena.

a) Declaración responsable de no ser titular de pleno dominio o de derechos de uso y disfrute de bien inmueble salvo en su caso el de la actividad por cuenta propia, ni percibir rentas, prestaciones o ayudas incompatibles a que se refiere el artículo 7.

b) 50.000 eurotik gorako ondarerik ez izatearen erantzukizunpeko adierazpena.

b) Declaración responsable de no disponer de un patrimonio superior a 50.000 euros.

c) Errentatutako etxebizitzan erroldatuta egotearen erantzukizunpeko adierazpena, bereziki kalteberak diren pertsonen programa osagarrian sartutako etxerik gabeko pertsonen kolektiboaren kasuan izan ezik.

c) Declaración responsable de empadronamiento en la vivienda arrendada, salvo para el colectivo de personas sin hogar incluidas en el programa complementario de personas especialmente vulnerables.

d) Diru-sarreren egiaztagiriak:

d) Documentación acreditativa de los ingresos:

– Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena, eskabidea aurkeztu aurreko zergaldi mugaeguneratuari dagokiona.

– Declaración del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas correspondiente al periodo impositivo vencido inmediatamente anterior a la fecha de la solicitud.

– Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpenari, hala badagokio, kotizazio gabeko prestazioen ziurtagiria erantsiko zaio.

– A la declaración del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas se adjuntará, en su caso, certificado de las prestaciones no contributivas.

– Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpenaren kopia aurkezten ez dutenek honako agiri hauek aurkeztu beharko dituzte:

– Las personas que no presenten copia de la declaración del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, deberán aportar la documentación siguiente:

– Lan-bizitzaren ziurtagiria, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak emana, data gaurkotuarekin.

– Certificado de vida laboral expedido por la Tesorería General de la Seguridad Social, con fecha actualizada.

– PFEZaren atxikipenen ziurtagiri ofiziala (10T dokumentua).

– Certificado oficial por retenciones del IRPF (documento 10T).

– Ikerketarako beka edo laguntzen kasuan, hori justifikatzen duen ziurtagiria.

– En caso de becas o ayudas para la investigación, certificado que lo justifique.

e) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan ezarritako baldintzak betetzen direla adierazten duen erantzukizunpeko adierazpena. Hala ere, organo kudeatzaileak edo erakunde laguntzaileak automatikoki egiaztatuko du zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean daudela, dirulaguntza eman eta ordainketa egin aurretik.

e) Declaración responsable del cumplimiento de los requisitos previstos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. Ello, no obstante, la acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y de Seguridad Social se verificará automáticamente, por el órgano gestor o la entidad colaboradora, con anterioridad a la concesión de la subvención y a la realización del pago.

f) Eskatzaileen egoera zibilari buruzko erantzukizunpeko adierazpena. Baterako errentamenduaren kasuan, koerrentarien arteko harreman mota zehaztu behar da, eta bakoitzak ordaintzen duen errentaren zenbatekoa adierazi.

f) Declaración responsable acerca del estado civil de las personas solicitantes. En caso de coarriendo, ha de especificarse el tipo de relación existente entre las personas coarrendatarias e indicar el importe de renta que abona cada una.

g) Errentariaren hirugarrenaren alta-agiria, behar bezala beteta. Horren ordez, errentatzailearen edo kreditu-erakundearen hirugarrenaren alta-agiria aurkeztu ahal izango da, behar bezala beteta, 14. artikuluaren 3. eta 4. apartatuetan aurreikusitako kasuetan.

g) Documento cumplimentado de alta de tercero de la persona arrendataria. Podrá sustituirse por el documento cumplimentado de alta de tercero de la persona arrendadora o de la entidad de crédito en los casos previstos en los apartados 3 y 4 del artículo 14.

h) Errentamendu-kontratuari dagokion fidantza ez badago Etxebizitzako Lurralde Ordezkaritzan gordailututa, kontratu horren kopia, honako hauek jasoko dituena: kontratugileen nortasuna, errentan hartutako finkaren identifikazioa, itundutako iraupena eta hasierako errenta.

h) Si la fianza correspondiente al contrato de arrendamiento no estuviese depositada en la Delegación Territorial de Vivienda, copia de dicho contrato, en el que deberá constar: la identidad de los contratantes, la identificación de la finca arrendada, la duración pactada y la renta inicial.

Errentari bat baino gehiago izanez gero, eta kontratuan agertzen ez bada horietako bakoitzari banaka dagokion errentaren zenbatekoa, banakako zenbateko hori jasotzen duen erantzukizunpeko adierazpena aurkeztuko da.

En el caso de ser varias las personas arrendatarias y no constar en el contrato el importe de la renta que corresponde abonar a cada una de ellas individualmente, se aportará declaración responsable en la que figure dicho importe individual.

Hala badagokio, azpierrentamenduko, gela alokatzeko edo ostatu hartzeko kontratua.

En su caso, el contrato de subarriendo, alquiler de habitación u hospedaje.

i) Gaur egun dituen diru-sarrerak egiaztatzeko dokumentazioa, besteren konturako langileen kasuan langabezia-prestazioen ordainketa-frogagiriak, nominak edo dokumentu baliokidea aurkeztuta, eta, langile autonomoen edo enpresaburuen kasuan, sarrera eta gastuen erregistroetako kontabilitate-informazioa, autolikidazioak edota zerga-ondorioetarako informazio-aitorpenak aurkeztuta.

i) Documentación acreditativa de los ingresos actualmente disponibles, mediante la aportación de justificante de abono de prestaciones por desempleo, nóminas o documento equivalente para los trabajadores por cuenta ajena, y mediante la aportación de información contable de los registros de ingresos y gastos, de las autoliquidaciones y/o presentaciones de declaraciones informativas a efectos tributarios, para las personas trabajadoras autónomas o empresarias.

j) Erantzukizunpeko adierazpena, egiaztatzen duena ez dagoela odol-ahaidetasunezko edo ezkontza-ahaidetasunezko hirugarren mailara arteko familia-loturarik etxebizitzaren errentatzailearekin, azpierrentatzailearekin, ostalaritza-establezimenduaren titularrarekin edo errentatzailearen bizikidetza-unitateko ezein kiderekin.

j) Declaración responsable de no existir vínculos familiares hasta el tercer grado de consanguineidad o afinidad con la persona arrendadora, subarrendadora de la vivienda o titular del establecimiento hostelero o con cualquiera de los miembros de la unidad convivencial de la persona arrendadora.

k) Errentatzaileak emandako erantzukizunpeko adierazpena, zeinaren bidez adierazten baita etxebizitzaren errenta osorik edo zati batean barkatu ez duela edo errentaren ordainketa aldi baterako eta ohiz kanpo atzeratu ez duela.

k) Declaración responsable emitida por la persona arrendadora de no haber condonado total o parcialmente la renta de la vivienda o haber aplazado de manera temporal y extraordinaria del pago de la misma.

2.– Gainera, programa nagusiaren barruan alokairua ordaintzeko laguntzen eskabideetan, 6.2 artikuluan eskatzen diren baldintzak betetzen direla egiaztatzen duten agiriak aurkeztu beharko dira, hala dagokionean.

2.– Además, en las solicitudes para las ayudas al alquiler del programa principal destinadas al pago de alquiler se deberá adjuntar, cuando resulte procedente, la documentación acreditativa del cumplimiento de los requisitos exigidos en el artículo 6.2.

3.– 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluaren esparruan emandako maileguak itzultzeko laguntzen eskaeretarako, emandako mailegua egiaztatzen duen dokumentuaren kopia erantsi beharko da.

3.– Para las solicitudes de ayudas destinadas a la devolución de los préstamos otorgados en el marco del artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, se deberá adjuntar copia del documento que acredite el préstamo concedido.

4.– Pertsona bereziki kalteberentzako programa osagarrira bideratutako laguntzetarako eskabideetan, betekizunak betetzen dituztela egiaztatzeko, honako dokumentazio hau ere aurkeztu beharko dute:

4.– Para las solicitudes de ayudas destinadas al programa complementario de personas especialmente vulnerables la documentación que deberán aportar, además, para acreditar el cumplimiento de los requisitos, es la siguiente:

  • Genero-indarkeriaren biktimen kasuan, epaia, urruntze-agindua edo oinarrizko gizarte-zerbitzuen edo zerbitzu espezializatuen txostena, genero-indarkeriaren biktima diren emakumeentzako etxebizitzaren arloko ekintza positiboko neurriei buruzko Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuaren 2006ko urriaren 4ko Aginduaren 3. artikuluan xedatutakoaren arabera emandakoak.
  • Las víctimas de la violencia de género, la sentencia, orden de alejamiento o informe de los servicios sociales de base o especializados dictados de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 3 de la Orden de 4 de octubre de 2006, del Consejero de Vivienda y Asuntos Sociales, sobre medidas de acción positiva en materia de vivienda para mujeres víctimas de violencia de género.
  • Ohiko etxebizitza berehala utzaraziko zaien pertsonen edo dagoeneko utzarazi zaien pertsonen kasuan, utzarazpena zehaztu duen dokumentu judiziala.
  • Las personas objeto de desahucio de su vivienda habitual de manera inminente o que ya se ha producido, el documento judicial que determine el lanzamiento.
  • Etxerik ez duten pertsonen kasuan, erroldatze sozialaren edo itxurazkoaren ziurtagiria.
  • Las personas sin hogar, el certificado de empadronamiento social o ficticio.

d) Beste pertsona bereziki kaltebera batzuen kasuan, hala badagokio, erroldatzearen erantzukizunpeko adierazpena, Familia Liburua, agintaritza publiko eskudunak emandako edozein desgaitasun-motaren ziurtagiria edo langabezia-egoeraren ziurtagiria.

d) Otras personas especialmente vulnerables, en su caso, declaración responsable de empadronamiento, el Libro de Familia, el certificado de cualquier tipo de discapacidad emitido por la autoridad pública competente o certificado de situación de desempleo.

5.– Interesdunek eskubidea dute 1. apartatuaren a), b), c), d), e) eta f) letretan aipatzen diren agiriak ez aurkezteko, baldin eta baimena ematen badiete etxebizitza-gaietan eskumena duen sailari edo Alokabide SAri elektronikoki eskuragarri dauden agiriak kontsultatu edo eskatzeko beste administrazio publiko batzuei –beren sare korporatiboen bidez edo datu-bitartekaritzarako plataformak edo horretarako prestatutako beste sistema elektroniko batzuk erabilita–.

5.– Las personas interesadas tienen derecho a no aportar los documentos a que se refieren el apartado 1, letras a), b), c), d) y e) y f) siempre que no se opongan a que el Departamento competente en materia de vivienda o Alokabide, S.A. consulten o recaben de otras Administraciones Públicas los que se encuentren disponibles electrónicamente a través de sus redes corporativas o mediante consulta a las plataformas de intermediación de datos u otros sistemas electrónicos habilitados al efecto.

Zuzeneko kontsulta horren aurka egonez gero, pertsonak berak aurkeztu beharko du eskatutako dokumentazioa, eta hori gabe ez da eskabidea izapidetuko.

En caso de oponerse a dicha consulta directa, la persona deberá aportar por sí misma la documentación requerida, sin la cual no se tramitará su solicitud.

13. artikulua.– Prozedura eta ebazpena.

Artículo 13.– Procedimiento y resolución.

1.– Alokabide SA sozietateak egiaztatuko du eskabideak behar bezala betetzen direla, eta laguntza-eskabidea izapidetzeko behar den dokumentazioa aurkezten dela.

1.– Alokabide, S.A. verificará la correcta cumplimentación de las solicitudes, así como la aportación de la documentación precisa para la tramitación de la solicitud de la ayuda.

2.– Eskabidea izapidetzeko onartzeko eskatzen diren agiriak falta direla edo haietan forma-akatsak daudela ikusiz gero, hamar egun balioduneko epea emango zaio interesdunari akatsa zuzentzeko edo aurkeztu ez dituen nahitaezko agiriak eramateko. Era berean, jakinarazi egingo zaio, horrela egiten ez badu, eskaeran atzera egin duela ulertuko dela.

2.– En el supuesto de que se apreciase la falta de documentos requeridos para la admisión a trámite de la solicitud o defectos formales en aquellos, se requerirá a la persona interesada para que, en el plazo de diez días hábiles, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición.

3.– Alokabide SA sozietateak ofizioz egiaztatuko du, Lan eta Enplegu Sailarekin edo lan-agintaritza eskudunarekin batera, besteren konturako langileen langabezia- edo azpienplegu-egoerak zehaztutako betekizunak betetzen dituela.

3.– Alokabide, S.A. contrastará de oficio con el Departamento de Trabajo y Empleo o con la autoridad laboral competente que la situación de desempleo o subempleo de las personas trabajadoras por cuenta ajena cumple con los requisitos especificados.

Halaber, langabeziagatiko prestazioak kudeatzen dituen erakundearekin ofizioz egiaztatuko ditu langabezia- edo azpienplegu-egoera hasi den data eta langabeziagatiko prestazioengatik jasotako hileko zenbatekoa.

Comprobará asimismo de oficio con la entidad gestora de las prestaciones por desempleo la fecha en la que se ha iniciado la situación de desempleo o subempleo y la cuantía mensual percibida en concepto de prestaciones por desempleo.

4.– Langile autonomoak edo enpresaburuak direnean, Alokabide SAk egiaztatuko du eskatzailea benetan alta emanda dagoela eskabidean adierazitako jarduera-sektorean.

4.– Cuando se trate de personas trabajadoras autónomas o personas empresarias, Alokabide, S.A. contrastará que la persona solicitante está efectivamente dada de alta en el sector de actividad indicado en la solicitud.

Halaber, Foru Ogasun eskudunean edo, hala badagokio, Zerga Agentzian dauden datuekin alderatuta, egiaztatuko du eskabidean aitortutako diru-sarreren galera edo salmenten jaitsiera gertatu dela.

Comprobará, asimismo, mediante el contraste con los datos obrantes en la Hacienda Foral competente o en la Agencia Tributaria en su caso, que se ha producido la pérdida de ingresos o la caída en las ventas que ha sido declarada en la solicitud.

5.– Aurreko daturen bat egiaztatzea ezinezkoa bada, edo eskatzaileak ez badu baimenik ematen Alokabide SAk datu horiek administrazio publiko eskudunetatik eskura ditzan, organo kudeatzaileek bidezko dokumentazio-eskaerak egingo dituzte.

5.– Si no fuera posible la verificación de alguno de los datos anteriores o cuando la persona solicitante se oponga a que Alokabide, S.A. los recabe de las Administraciones Públicas competentes, los órganos gestores cursaran las oportunas solicitudes de documentación.

6.– Alokabide SA sozietateak, halaber, laguntza lortzeko gainerako baldintzak betetzen diren egiaztatuko du, eta ebazpen-proposamena igorriko dio Etxebizitzako lurralde-ordezkariari, hari baitagokio ebaztea.

6.– Alokabide, S.A. comprobará, asimismo, si se cumplen los restantes requisitos para la obtención de la ayuda y remitirá propuesta de resolución al Delegado o Delegada Territorial de Vivienda, a quien corresponderá resolver.

7.– Ebazpena hiru hilabeteko epean jakinarazi beharko da, eskaera egiten den egunetik zenbatzen hasita, eta administrazioaren isiltasuna ezeslea izango da. Akatsak zuzentzeko epea ireki bada, aipatutako epea etenda geratuko da eskatzaileari bidalitako jakinarazpena jasotzen denetik eskatutako dokumentazio guztia aurkeztu arte.

7.– La resolución habrá de ser notificada en el plazo de tres meses a contar desde la fecha de la solicitud, siendo el silencio administrativo desestimatorio. En el supuesto de que se hubiera abierto un plazo para la subsanación de defectos, el plazo aludido quedará suspendido durante el lapso que media entre la recepción de la notificación remitida a la persona solicitante y la presentación de la totalidad de la documentación solicitada.

8.– Ebazpenaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango dute interesdunek, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. artikuluan xedatutakoaren arabera.

8.– Contra la resolución podrá interponerse por las personas interesadas recurso de alzada, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 121 de Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

9.– Baiespen-ebazpenak pertsona onuradunak erroldatuta dauden udalei jakinaraziko zaizkie, 7. artikuluan xedatutakoaren arabera bateraezinak diren laguntzak jasotzen ari badira neurri egokiak har ditzaten.

9.– Las resoluciones estimatorias se comunicarán a los ayuntamientos en que se hallen empadronadas las personas beneficiarias, para que se puedan adoptar las medidas pertinentes en caso de que estas estén percibiendo ayudas incompatibles a tenor de lo dispuesto en el artículo 7.

10.– Baiespen-ebazpenak jakinaraziko zaizkio, halaber, Mugikortasun, Garraio eta Hiri Agenda Ministerioari, edo hark izendatutako organoari, 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan araututako finantza-laguntza iragankorren bidez mailegu bat eman denean, emandako laguntzaren zenbatekoa mailegu hori amortizatzeko erabili dela egiaztatzeko.

10.– Las resoluciones estimatorias se comunicarán asimismo al Ministerio de Movilidad, Transportes y Agenda Urbana, o al órgano que este designe, para la comprobación efectiva de que cuando se haya concedido un préstamo mediante las ayudas transitorias de financiación reguladas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, la cuantía de la ayuda concedida se haya destinado obligatoriamente a la amortización de dicho préstamo.

11.– Laguntzen esleipena ez da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko. Hala ere, Eusko Jaurlaritzaren gardentasun-atarian eta Alokabide SAren webgunean argitaratuko dira dagokion aldian emandako eta azkendutako laguntzen kopurua eta zenbateko osoa, lurralde historikoaren eta pertsona onuradunaren sexuaren arabera bereizita.

11.– La concesión de las ayudas no será objeto de publicación en el Boletín Oficial del País Vasco. No obstante, se publicará en el portal de la transparencia del Gobierno Vasco y en la página web de Alokabide, S.A. el número y el importe global de las ayudas concedidas y extinguidas en el período correspondiente, disgregado por Territorio Histórico y por sexo de la persona beneficiaria.

14. artikulua.– Laguntza ordaintzea.

Artículo 14.– Pago de la ayuda.

1.– Laguntza bi ordainketatan ordainduko da.

1.– La ayuda se abonará en dos pagos.

a) Lehen ordainketa baiespen-ebazpena eman ondoren egingo da, eta zenbateko osoaren % 50 izango da.

a) El primero de ellos se efectuará tras dictarse la resolución estimatoria y ascenderá al 50 % del importe total.

b) Bigarrena hiru hilabete geroago egingo da, onuradunak kalteberatasun-egoeratik irten dela jakinarazten duenean izan ezik, eta gainerako % 50a izango da.

b) El segundo se efectuará tres meses después, salvo que la persona beneficiaria comunique que ha salido de la situación de vulnerabilidad, y ascenderá al 50 % restante.

Programa osagarriaren eskatzaileek, hala badagokio, laguntza emateko ebazpenaren ondoren sinatutako errentamendu, azpierrentamendu, gela-alokairu edo ostatu kontratua aurkeztu beharko dute ordainketa egin dadin.

Las personas solicitantes del programa complementario deberán presentar, en su caso, el contrato de arrendamiento, subarriendo, alquiler de habitaciones u hospedaje suscrito con posterioridad a la resolución de concesión de la ayuda para que se proceda a dicho abono.

2.– Ordainketa errentariaren hirugarrenaren alta-agirian agertzen den banku-kontuan egingo da.

2.– El abono se realizará en la cuenta bancaria que figure en el documento de alta de tercero de la persona arrendataria.

3.– Ordainketa zuzenean errentatzaileari egitea erabaki ahal izango da, baldin eta errentariak alokairua ordaindu ez badu, eskaera horrela bideratzen bada eta errentatzailearen banku-kontua jasotzen duen hirugarrenaren alta-agiria ematen bada.

3.– Podrá acordarse que el pago se realice directamente a la persona arrendadora en el supuesto de que la persona arrendataria no hubiera satisfecho el pago del alquiler, de que así se instrumente la solicitud y se facilite el documento de alta de tercero con la cuenta bancaria de la persona arrendadora.

4.– 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan araututako mailegu gisako finantza-laguntza iragankorrak osorik edo zati batean kitatzen badira, ordainketa zuzenean kreditu-erakunde hartzekodunari egitea erabaki ahal izango da, errentariak eskabidean hala xedatzen badu eta kreditu-erakundearen banku-kontua jasotzen duen hirugarrenaren alta-agiria ematen bada, hark aldez aurretik baliozkotu ondoren.

4.– Podrá acordarse que el pago se realice directamente a la entidad de crédito acreedora en el supuesto de la cancelación total o parcial de las ayudas transitorias de financiación en forma de préstamo reguladas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020, si la persona arrendataria así lo instrumenta en la solicitud y se facilita el documento de alta de tercero con la cuenta bancaria de la entidad de crédito, previa validación liberatoria por parte de esta.

15. artikulua.– Onuradunen betebeharrak.

Artículo 15.– Obligaciones de las personas beneficiarias.

Laguntzen onuradunek honako betebehar hauek dituzte:

Las personas beneficiarias de las ayudas están obligadas a:

1.– Laguntzen zenbateko osoa alokatutako etxebizitzaren errenta ordaintzeko edo 11/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan araututako mailegu gisako finantza-laguntza iragankorrak osorik edo zati batean kitatzeko erabiltzea.

1.– Destinar el importe íntegro de las ayudas al pago de la renta de la vivienda alquilada o a la cancelación total o parcial de las ayudas transitorias de financiación en forma de préstamo reguladas en el artículo 9 del Real Decreto-ley 11/2020.

2.– Alokabide SAn aurkeztea, 2022ko abenduaren 31 baino lehen, alokairu-errentak ordaindu izanaren eta/edo finantza-laguntza iragankorrak osorik edo zati batean kitatu izanaren egiaztagiriak.

2.– Presentar en Alokabide, S.A., antes del 31 de diciembre de 2022, los justificantes de pago de las rentas de alquiler y/o la cancelación total o parcial de las ayudas transitorias de financiación.

3.– Alokabide SAn aurkeztea, 2023ko ekainaren 30a baino lehen, alokairu-, azpierrentamendu- edo ostatu-errentak ordaindu izanaren egiaztagiriak eta programa honen kargura bizitegi-irtenbideak garatu dituzten administrazio publikoek, enpresa publikoek eta irabazi-asmorik gabeko, elkarlaneko ekonomiako edo antzeko erakundeek –betiere irabazteko asmorik gabe– lortutako emaitzen eta gizarte-proiektuaren memoria.

3.– Presentar en Alokabide, S.A., antes del 30 de junio de 2023, los justificantes de pago de las rentas de alquiler, subarriendo u hospedaje y Memoria del proyecto social y resultados obtenidos por las administraciones públicas, empresas públicas y entidades sin ánimo de lucro, de economía colaborativa o similares, siempre sin ánimo de lucro, que hayan desarrollado soluciones habitacionales con cargo a este programa.

4.– Alokabide SAri jakinaraztea laguntza ematea eragin zuten baldintzak aldatzea dakarren edozein aldaketa.

4.– Comunicar a Alokabide, S.A. cualquier cambio en su situación que suponga una modificación en los requisitos que dieron lugar a la concesión de la ayuda.

5.– Hala erabakiz gero, bidegabe kobratutako zenbatekoak itzultzea.

5.– Reintegrar las cantidades indebidamente cobradas en caso de que así se resuelva.

6.– Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak eskatutako informazio guztia ematea, laguntzaren zertarakoaren fiskalizazio-eginkizunen jardunean.

6.– Facilitar cuanta información le sea requerida por la Oficina de Control Económico y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en el ejercicio de sus funciones de fiscalización del destino de la ayuda.

16. artikulua.– Azkentzea.

Artículo 16.– Extinción.

Laguntza honako arrazoi hauengatik azkenduko da:

La ayuda se extinguirá por las siguientes causas:

a) Laguntza jasotzea eragin zuten baldintzak gerora ez betetzea.

a) El incumplimiento sobrevenido de los requisitos que dieron lugar a la obtención de la ayuda.

b) Onuradunak uko egitea.

b) La renuncia de la persona beneficiaria.

c) Emandako datuak edo eskabidean sartutako erantzukizunpeko adierazpenak faltsuak direla egiaztatzea.

c) La falsedad acreditada en los datos aportados o en las declaraciones responsables incluidas en la solicitud.

d) 15. artikuluan aurreikusitako betebeharrak ez betetzea.

d) El incumplimiento de las obligaciones previstas en el artículo 15.

17. artikulua.– Bidegabe jasotako laguntzak azkentzeko eta itzultzeko prozedura.

Artículo 17.– Procedimiento de extinción y reintegro de las ayudas indebidamente recibidas.

1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 53. artikuluan eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan ezarritakoaren arabera arautuko da bidegabe jasotako laguntzak azkentzeko eta itzultzeko prozedura –698/1991 Dekretua, abenduaren 17koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren pentzutan ematen diren dirulaguntzen bermeei eta horiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duena eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileek bete beharreko baldintzak, erregimena eta eginbeharrak ezartzen dituena–.

El procedimiento de extinción y de reintegro de las ayudas indebidamente percibidas se regirá por lo establecido en el artículo 53 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y se establecen los requisitos, régimen y obligaciones de las Entidades Colaboradoras que participan en su gestión.

18. artikulua.– Zehapen-araubidea.

Artículo 18.– Régimen sancionador.

Zehapen-araubidea honako hauetan aurreikusitakoa da:

El régimen sancionador es el previsto en:

a) Etxebizitzari buruzko ekainaren 18ko 3/2015 Legearen X. kapitulua, eta, zehazki, 84. artikuluaren ñ letra, zeinak falta astuntzat jotzen baitu onuradunek dagokion helbururako ez erabiltzea etxebizitzaren edo birgaitzearen arloan jaso dituzten laguntzak.

a) El Capítulo X de la Ley 3/2015, de 18 de junio, de Vivienda, y en concreto el artículo 84 letra ñ, que considera falta grave los supuestos en los que las personas beneficiarias no destinen las ayudas percibidas en materia de vivienda o rehabilitación a la finalidad que motivó su concesión.

b) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren IV. titulua.

b) El Título IV de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

19. artikulua.– Datu pertsonalen tratamendua.

Artículo 19.– Tratamiento de datos personales.

Agindu honetan araututako laguntzak eskatzeko orduan ematen eta sortzen den informazioa beharrezkoa da laguntzak emateko prozedura izapidetu eta ebatzi ahal izateko.

La información que se aporte y genere con motivo de la solicitud de las ayudas reguladas en la presente Orden es necesaria para tramitar y resolver el procedimiento de concesión.

Informazio hori eskatzaileari buruzkoa izango da, bai eta, hala badagokio, eskaerarekin lotutako bizikidetza-unitateko kideei buruzkoa ere. Egiazko datuak aurkeztu beharko dira, eta Alokabide SAk egiaztatu egin beharko ditu, agindu honek esleitzen dizkion eginkizunak betez eta dirulaguntzak arautzen dituen araudia betez. Egiaztapen-jarduera hori Alokabide SAren kontsulta zuzenaren bidez egingo da, gaiaren arabera eskumena duten erakundeekin.

Dicha información será relativa a la persona solicitante, así como, en su caso, a las de personas miembros de la unidad convivencial vinculada a la solicitud, debiendo aportarse datos veraces y que, en todo caso, serán objeto de comprobación por parte de Alokabide, S.A. en el ejercicio de las funciones que le atribuye la presente Orden y en cumplimiento de la normativa reguladora de las subvenciones. Dicha actividad de comprobación se efectuará mediante consulta directa de Alokabide, S.A. con los organismos competentes por razón de materia.

Prozesuak eskatzen dituen datu pertsonalen kudeaketa eta tratamendua agindu honen II. eranskinean jasotako informazioaren arabera egiten da, eta Alokabide SA da tratamendu horren arduraduna, dirulaguntza horiek kudeatzen laguntzen duen erakunde gisa egin behar dituen zereginen arabera.

La gestión y tratamiento de los datos personales que el proceso requiere se realiza conforme a la información que se recoge en el Anexo II de la presente Orden, siendo Alokabide, S.A. la encargada de dicho tratamiento en función de las tareas que le corresponde realizar como entidad colaboradora en la gestión de estas subvenciones.

LEHENENGO XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA

Agindu honen aurrekontu-zuzkidura 1.000.000 eurokoa da, ordainketa-kreditutan.

La dotación presupuestaria correspondiente a la presente Orden asciende a 1.000.000 euros en créditos de pago.

Zenbateko hori handitu ahal izango da, baldin eta «COVID-19ak eragindako krisiaren aurkako neurriak» izeneko aurrekontu-programa espezifikoaren zenbateko osoa ere handitu egiten bada.

La citada cantidad podrá ser ampliada en la medida en que también lo sea la cantidad total del programa presupuestario específico «Medidas contra la crisis provocada por el COVID-19» para esta actuación.

Eman beharreko laguntzen guztizko bolumenak ez du kopuru hori gaindituko. Beraz, zenbateko hori agortu ondoren, ez da laguntza gehiago emango. Kreditua agortu dela Etxebizitzako sailburuordearen ebazpen baten bidez jakinaraziko da, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian.

El volumen total de las ayudas a conceder no superará esta cantidad. No procederá, por tanto, la concesión de nuevas ayudas una vez agotado dicho importe, haciéndose público el agotamiento del crédito en el Boletín Oficial del País Vasco, mediante Resolución del Viceconsejero de Vivienda.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA

Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren Erregelamendua onartzen duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren 53.2 artikuluaren arabera, Alokabide SA sozietate publikoak ez du aurkeztu beharko laguntzak kudeatzeko aurreratuko zaizkion funts publikoen zenbatekoaren bermerik.

De conformidad con el artículo 53.2 del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones la Sociedad Pública Alokabide S.A. no deberá presentar la garantía por el importe de los fondos públicos que le sean anticipados para la gestión de las ayudas.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa aurkez dakioke Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que pone fin la vía administrativa, podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante el Consejero de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de abril de 2021.

Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburua,

El Consejero de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes,

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental