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Boletin Oficial del País Vasco

251. zk., 2020ko abenduaren 16a, asteazkena

N.º 251, miércoles 16 de diciembre de 2020


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5382
5382

275/2020 DEKRETUA, abenduaren 9koa, Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak (NBEF) eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsak (LGENF) finantzatutako gastuen erakunde ordaintzailearen antolakuntza eta funtzionamendu-araubidea Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa.

DECRETO 275/2020, de 9 de diciembre, por el que se establece la organización y régimen de funcionamiento del Organismo Pagador de los gastos financiados por el Fondo Europeo Agrícola de Garantía (FEAGA) y por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Nekazaritza-politika bateratuaren finantzaketari buruzko Kontseiluaren ekainaren 21eko 1290/2005 (EE) Erregelamenduak Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsa (NBEF) eratu zuen, Nekazaritza Politika Bateratuaren esparruko nekazarientzako zuzeneko ordainketak, merkatuko neurriak eta bestelako neurriak, eta nekazaritza-eremuak finantzatzera bideratutako Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsa (LGENF) finantzatzeko. Kontseiluaren ekainaren 21eko 1290/2005 (EE) Erregelamenduaren bidez ezartzen dira Batzordearen ekainaren 21eko 885/2006 (EE) Erregelamenduak ezartzen dituen xedapenak, erakunde ordaintzaileen eta bestelako organoen baimenari eta FEGA eta LGENFen kontuen likidazioari dagokienez.

El Reglamento (CE) n.º 1290/2005, del Consejo, de 21 de junio, sobre la financiación de la política agrícola común, creó el Fondo Europeo Agrícola de Garantía «FEAGA», para financiar los pagos directos a los agricultores establecidos en el ámbito de la política agrícola común y las medidas del mercado y otras medidas y el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural «FEADER», destinado a financiar los programas de desarrollo rural, cuyas disposiciones de aplicación son establecidas por el Reglamento (CE) n.º 885/2006, de la Comisión, de 21 de junio, por el que se establecen las disposiciones de aplicación del Reglamento (CE) n.º 1290/2005, del Consejo, de 21 de junio, en lo que se refiere a la autorización de los organismos pagadores y otros órganos y a la liquidación de cuentas del FEGA y del FEADER.

Aipatutako araudia aplikatuta, egindako aldaketa handien eta Europako funts berrien sorreraren ondorioz, EAEko erakunde ordaintzailea eratzeko urriaren 3ko 194/2006 Dekretua onartu eta argitaratu zen, zeinaren bidez Nekazaritza-politika bateratuaren gastuen erakunde ordaintzailea Euskal Autonomia Erkidegoan eratzeako, eta erakunde horren antolaketa eta funtzionamendua ezartzeko irailaren 26ko 425/1995 Dekretua indargabetu baitzen.

En aplicación de la citada reglamentación, como consecuencia de los grandes cambios introducidos, y de la creación de los nuevos Fondos europeos, se procedió a aprobar y publicar el Decreto 194/2006, de 3 de octubre, por el que se constituye el Organismo Pagador de la CAPV, que derogaba el anterior Decreto 425/1995, de 26 de septiembre, por el que por el que se constituye el Organismo Pagador de los gastos correspondientes a la política agrícola común en la Comunidad Autónoma del País Vasco y se establece su organización y funcionamiento.

Aipatutako dekretuan, antolaketa eta funtzionamendua ezartzeaz gain, Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak (NBEF) eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsak (LGENF) finantzatutako gastuen erakunde ordaintzailea eratu zen Euskal Autonomia Erkidegoan. Araua bera izan zen erakunde ordaintzailearen sorrera-egintza.

En el citado Decreto, además de establecerse su organización y funcionamiento, se constituyó el Organismo Pagador de los gastos financiados por el Fondo Europeo Agrícola de Garantía (FEAGA) y por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), en la Comunidad Autónoma del País Vasco. La propia norma supuso el acto de creación del Organismo Pagador.

Batzordearen ekainaren 21eko 885/2006 (EE) Erregelamenduaren arabera, estatu kide bakoitzak lehia-agintaritza bat esleitu behar du, erakundeari baimena eman edo ukatzeko eskumena izango duena, eta agintaritza horrek eman edo ukatuko die baimena erakunde ordaintzaileei egintza ofizial baten bidez, baimen-irizpideen azterketan oinarrituta.

El Reglamento (CE) n.º 885/2006, de la Comisión, de 21 de junio, disponía que cada Estado miembro debería designar una autoridad con competencia para otorgar y revocar la autorización del organismo, siendo esta autoridad la que, mediante un acto oficial, autorizará, o no, a los organismos pagadores, basándose en el examen de los criterios de autorización.

Euskal Autonomia Erkidegoan, «agintaritza eskuduna» Eusko Jaurlaritzaren Gobernu Kontseilua da, Jaurlaritzari buruzko ekainaren 30eko 7/1981 Legearen 18.l) artikuluaren arabera; izan ere, artikulu horren arabera, gobernu-kontseiluari dagokio «garrantzia edo izaera dela-eta Jaurlaritzak ezagutzea edo aztertzea eskatzen duten gai guztiez arduratzea...».

En la Comunidad Autónoma del País Vasco la «autoridad competente» es el Consejo del Gobierno Vasco, en aplicación del artículo 18.l) de la Ley 7/1981, de 30 de junio, sobre Ley de Gobierno, que establece que le corresponde a este «entender de aquellos asuntos que por su importancia o naturaleza requieran el conocimiento o deliberación del Gobierno.»

Aipatutako araudia aplikatuta, 2006ko urriaren 10eko Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluaren erabakiz, urriaren 3ko 194/2006 Dekretuaren bitartez eratutako erakunde ordaintzailea baimendu zen.

En aplicación de la citada normativa, mediante Acuerdo de Consejo de Gobierno Vasco, de 10 de octubre de 2006, se autorizó el Organismo Pagador constituido por Decreto 194/2006, de 3 de octubre.

Halaber, hiru urtean behin, gobernu-kontseiluak hasieran emandako baimen hori luzatu izan du, EAEko erakunde ordaintzaileak Europar Batasuneko araudian ezarritako baimen-irizpideak betetzen jarraitzen duela ikusita. Azken berriztapena 2019ko apirilaren 9koa da, eta Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluaren Erabaki bidez egin zen.

Así mismo, y sucesivamente cada tres años, el Consejo de Gobierno ha ido renovando la autorización inicialmente otorgada, al comprobar que el Organismo Pagador de la CAPV sigue cumpliendo los criterios de autorización establecidos por la normativa comunitaria, siendo la última renovación la efectuada el 9 de abril de 2019 mediante el correspondiente Acuerdo de Consejo de Gobierno Vasco.

Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko abenduaren 17ko 1306/2013 (EE) Erregelamenduak, zeina Nekazaritza Politika Bateratuaren finantzaketari, kudeaketari eta jarraipenari buruzkoa baita eta Kontseiluaren 352/78 (EE), 165/94 (EE), 2799/98 (EE), 814/2000 (EE), 1290/2005 (EE) eta 485/2008 (EE) erregelamenduak indargabetzen baititu, nekazaritza politika bateratuaren finantzaketari aplikatu beharreko baldintzak eta arau berariazkoak ezartzen ditu, landa-garapena barne.

El Reglamento (CE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, sobre la financiación, gestión y seguimiento de la Política Agrícola Común, por el que se derogan los Reglamentos (CE) n.º 352/78, (CE) n.º 165/94, (CE) n.º 2799/98, (CE) n.º 814/2000, (CE) n.º 1290/2005 y (CE) n.º 485/2008 del Consejo, establece las condiciones y normas específicas aplicables a la financiación de la política agrícola común, incluido el desarrollo rural.

Batzordearen martxoaren 11ko 907/2014 (EB) Erregelamendu Eskuordetuak, zeinaz Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamendua osatzen baita, erakunde ordaintzaileei eta bestelako organoei, finantza-kudeaketari, kontu-likidazioari, bermeei eta euroaren erabilerari dagokionez, besteak beste, erakunde ordaintzaileak baimentzeko irizpideak finkatzen ditu.

El Reglamento Delegado (UE) n.º 907/2014 de la Comisión, de 11 de marzo, que completa el Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en lo relativo a los organismos pagadores y otros órganos, la gestión financiera, la liquidación de cuentas, las garantías y el uso del euro; establece, entre otras cuestiones, los criterios para la autorización de los organismos pagadores.

Batzordearen abuztuaren 6ko 908/2014 (EB) Exekuzio-Erregelamenduak, zeinak Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1306/2013 (EB) Erregelamenduaren aplikazio-xedapenak ezartzen baititu erakunde ordaintzaileei eta bestelako organoei, finantza-kudeaketari, kontu-likidazioari, kontrolen, bermeen eta gardentasunaren gaineko arauei dagokienez, 2. artikuluan, alderdi horien gaineko ikuskapen jarraitua ezartzeaz gain, agintaritza eskudunari betebehar hau ezartzen dio: hiru urtean behin idatziz jakinaraziko dizkio egin dituen ikuskapen- eta jarraipen-lanak batzordeari, eta ikuskatutako erakunde ordaintzaileak baimen-irizpideak betetzen dituen egiaztatuko du.

El Reglamento de Ejecución (UE) n.º 908/2014 de la Comisión, de 6 de agosto, por el que se establecen disposiciones de aplicación del Reglamento (UE) n 1306/2013 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en relación con los organismos pagadores y otros organismos, la gestión financiera, la liquidación de cuentas, las normas relativas a los controles, las garantías y la transparencia, recoge, en su artículo 2, además de establecer una supervisión continuada de los mismos, que cada tres años, la autoridad competente para su autorización, informe por escrito a la Comisión sobre sus actividades de supervisión y seguimiento y confirme si el organismo pagador bajo su supervisión, continúa cumpliendo los criterios de autorización.

Erakunde ordaintzaileen eta nekazaritzako Europako funtsak (NBEF eta LGENF) koordinatzeko araubidea ezartzen duen martxoaren 2ko 92/2018 Errege Dekretuaren arabera, NBEF da erakunde koordinatzailea; alegia, besteak beste, Europako Batzordearen esku utzi beharko den informazioa zentralizatuko duen erakundea. Halaber, beharrezko irizten dio autonomia-erkidego bakoitzean NBEFren eta LGENFren ondoriozko gastuak ordainduko dituen erakunde bat eta agintaritza eskudun bat egoteari. Azken horrek aipatutako erakundea baimenduko du, eta egoki funtzionatzen duela zaindu eta kontrolatuko du.

El Real Decreto 92/2018, de 2 de marzo, por el que se establece el régimen de organismos pagadores y de coordinación de los fondos europeos agrícolas, FEAGA y FEADER, establece al FEGA como organismo de coordinación, entendiendo por tal el organismo encargado, entre otras cuestiones, de centralizar la información que deba ponerse a disposición de la Comisión Europea. También recoge la necesidad de que en cada Comunidad Autónoma exista un organismo pagador de los gastos originados por el FEAGA y el FEADER y una autoridad competente, encargada, tanto de autorizar el precitado organismo, como de vigilar y controlar su correcto funcionamiento.

Horregatik guztiagatik, beharrezkoa da urriaren 3ko 194/2006 Dekretua indargabetzea eta dekretu hau onartu eta argitaratzea. Nolanahi ere, dekretu berriak lehengoari eutsi egingo dio, Europar Batasunaren funtsen kontura finantzatutako gastuen ordainketan erakunde ordaintzaileak EAEn dituen egoera, funtzioei eta eginbeharrei dagokienez.

Por todas las razones expuestas, es por lo que se considera necesaria la derogación del Decreto 194/2006, de 3 de octubre, y la aprobación y publicación del presente Decreto, que supondrá una continuidad en la situación, función y en las labores que, respecto a los pagos de los gastos financiados con cargo a los fondos de la Unión Europea, tiene en la Comunidad Autónoma del País Vasco, el Organismo Pagador.

Urriaren 3ko 194/2006 Dekretua indargabetzeak ez dio eragingo EAEko erakunde ordaintzailearen izanari eta eraketari, EAEko agintaritza eskudunak behar bezala baimenduta baitago.

La existencia y constitución del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, debidamente autorizado por la Autoridad Competente del País Vasco, no se ve afectada por la derogación del Decreto 194/2006, de 3 de octubre.

Dekretu honen xedea da Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak (NBEF) eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsak (LGENF) finantzatutako gastuen erakunde ordaintzailearen antolakuntza eta funtzionamendu-araubidea ezartzea Euskal Autonomia Erkidegoan, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko abenduaren 17an onartutako 1306/2013 (EE) Erregelamendu berrian xedatutakora egokitzeko. Halaber, erakunde ordaintzaileak ordainketen gainean aurretiaz egin beharreko ikuskapena indartu nahi da. Hala, egiten den funtzioen banaketa berriak saileko egitura organikoari buruzko dekretua aldatzera behartzen du. Dekretu horrek, orain arte, Kabinete eta Komunikazio Zuzendaritzaren eta Zerbitzu Zuzendaritzaren artean banatzen zituen auditoretza eta kontabilitate funtzioak, hurrenez hurren, baina aurrerantzean Nekazaritza eta Abeltzaintza Zuzendaritzak bete beharreko funtzioen artean sartuko da. Aldaketa horren ondorioz, bi funtzioen kontrola eta zuzendaritza erakunde ordaintzailearen zuzendariak egingo ditu.

El presente Decreto tiene por objeto establecer la organización y régimen de funcionamiento del Organismo Pagador de los gastos financiados por el Fondo Europeo Agrícola de Garantía (FEAGA) y por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), en la Comunidad Autónoma del País Vasco, adaptándose a lo dispuesto a la nueva normativa de la Unión Europea, Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, y reforzar la supervisión previa de los pagos por el Organismo Pagador. Así, la nueva distribución de funciones que se realiza obliga a modificar el decreto de estructura orgánica departamental que, hasta ahora, dividía las funciones de auditoría y contabilidad entre la Dirección de Gabinete y Comunicación y la Dirección de Servicios, respectivamente, para incluirlas entre las funciones a realizar por la Dirección de Agricultura y Ganadería. Este cambio supone que el control y la dirección de ambas funciones pasan a ser realizadas por el Director o Directora del Organismo Pagador.

Dekretu honek hiru kapitulu, xedapen indargabetzaile bat, xedapen gehigarri bat eta hiru azken xedapen ditu. I. kapitulua orokortasunen gainekoa da; II. kapituluan, NBEF funtsei dagozkien arauen xedapenak daude jasota; eta III. kapituluan LGENF funtsei dagozkien arauen xedapenak.

El presente Decreto consta de tres capítulos, una Disposición Derogatoria, una Disposición Adicional, y tres Disposiciones Finales. El Capítulo I recoge la parte general, el Capítulo II las disposiciones que regulan las normas correspondientes a los Fondos FEAGA, y el Capítulo III las disposiciones que regulan las normas correspondientes a los Fondos FEADER.

Dekretu hau prestatzerakoan, kontsulta egin zaie Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoei.

En la elaboración del presente Decreto han sido consultados los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa.

Horren ondorioz, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen sailburuaren proposamenez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat, eta 2020ko abenduaren 9ko Gobernu Kontseiluak gaia aztertu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno de 9 de diciembre de 2020,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPITULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Dekretu honen xedea da Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak (NBEF) eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsak (LGENF) finantzatutako gastuen erakunde ordaintzailearen antolakuntza eta funtzionamendu-araubidea ezartzea Euskal Autonomia Erkidegoan. Erakunde hori EAEko erakunde ordaintzailea eratzeko urriaren 3ko 194/2006 Dekretuaren bitartez eratu zen, Eusko Jaurlaritzako gobernu-kontseiluak, EAEko «agintaritza eskudun» gisa 2006ko urriaren 10ean onartutako erabakiaren bidez.

1.– El presente Decreto tiene por objeto establecer la organización y régimen de funcionamiento del Organismo Pagador de los gastos financiados por el Fondo Europeo Agrícola de Garantía (FEAGA) y por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER), en la Comunidad Autónoma del País Vasco, que fue constituido por el Decreto 194/2006, de 3 de octubre, y autorizado por Acuerdo de Consejo de Gobierno Vasco, de 10 de octubre de 2006, como «autoridad competente» en el País Vasco.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko Erakunde Ordaintzailea da nekazaritzaren eta elikaduraren arloko eskumena duen saila.

2.– El Organismo Pagador en la Comunidad Autónoma del País Vasco es el departamento competente en materia de agricultura y alimentación.

2. artikulua.– Eginkizunak.

Artículo 2.– Funciones.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen eginkizunak hauek dira:

1.– Son funciones del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, las siguientes:

a) Ordainketak baimendu eta kontrolatzea, onuradunari ordaindu behar zaion zenbatekoa Europar Batasunaren araberakoa den zehazteko; zehazki, administrazio-kontrolak eta lekuan bertako kontrolak egingo dira.

a) Autorización y control de pagos, con el fin de determinar si el importe que ha de abonarse a la persona beneficiaria es conforme con la normativa de la Unión Europea; en concreto, se realizarán controles administrativos y sobre el terreno.

b) Ordainketak egitea: eskatzaileari (edo haren lagapendunari) onartutako zenbatekoa ordaintzea, edo landa-garapenaren kasuan, Batasunaren kofinantzaketari dagokiona ordaintzea. Horretarako, Bulego Likidatzaile Ofizialari ordainketa-agindua eman beharko zaio.

b) Ejecución de los pagos: relativo al abono del importe autorizado a la persona solicitante (o a su cesionario o cesionaria), o tratándose del desarrollo rural, la cofinanciación comunitaria. Esto supondrá emitir una instrucción u orden de pago a la correspondiente Oficina Liquidadora Oficial.

c) Ordainketen kontabilitatea: erakundearen kontu-liburuetan, erakundeak NBEF eta LGENF funtsekin loturik egindako gastu guztiak erregistratzeko beharrezko ekintza guztiak egitea, Europar Batasuneko araudiak ezarritako maiztasunarekin (diruz lagundu beharreko neurriaren araberakoa izan ohi da). Kontu horietan, funtsek finantzatutako aktiboak ere erregistratuko dira; kontu-hartzailetzako izakinak, likidatu gabeko aurrerakinak, bermeak eta zordunak, batez ere.

c) Contabilidad de los pagos: relativo a los actos necesarios para registrar, en los libros de cuentas del organismo, todos los gastos efectuados por el organismo en relación con los Fondos FEAGA y FEADER, con la periodicidad que marque la normativa de la Unión Europea, según las medidas a subvencionar. Las cuentas también registrarán los activos financiados por los Fondos, especialmente las existencias de intervención, los anticipos no liquidados, las garantías y los deudores.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko Erakunde Ordaintzaileak Nekazaritza Politika Erkidearen finantzaketari, kudeaketari eta jarraipenari buruzko abenduaren 17ko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1306/2013 (EB) Erregelamenduan xedatutakoa betez garatuko ditu bere jarduerak, bai eta Batzordearen martxoaren 11ko 907/2014 (EE) Erregelamendu eskuordetuan eta Batzordearen 2014ko abuztuaren 6ko 908/2014 (EB) Betearazpen Erregelamenduan xedatutakoak ere. 908/2014 (EB) Betearazpen Erregelamenduan Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamendua aplikatzeko xedapenak ezartzen dira, erakunde ordaintzaileei eta beste erakunde batzuei dagokienez, finantza-kudeaketari, kontuen likidazioari, kontrolei, bermeei eta gardentasunari buruzko arauei, eta Europar Batasunean arlo horretan aplikagarri den gainerako araudiari dagokienez, aipatutako arauaren arabera bere eginkizunak zehatz betetzeko beharrezko neurriak hartuz.

2.– El Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco desarrollará sus actuaciones ajustándose a lo dispuesto en el Reglamento (UE) n.º 1306/2013 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en el Reglamento Delegado (UE) n.º 907/2014, de la Comisión, de 11 de marzo, en el Reglamento de Ejecución (UE) n.º 908/2014, de la Comisión, de 6 de agosto de 2014, por el que se establecen disposiciones de aplicación del Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en relación con los organismos pagadores y otros organismos, la gestión financiera, la liquidación de cuentas, las normas relativas a los controles, las garantías y la transparencia, y en la demás normativa de la Unión Europea aplicable en la materia, adoptando las medidas necesarias para el exacto cumplimiento de sus funciones con arreglo a la citada normativa.

3.– EAEko erakunde ordaintzailearen antolaketa-egiturarekin, bermatuta egongo da 1. apartatuko a), b) eta c) azpiapartatuetan adierazitako eginkizunak zein bere aldetik gauzatzea.

3.– La estructura organizativa del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco garantizará el desarrollo separado de las funciones señaladas en los subapartados a), b) y c) del apartado 1.

3. artikulua.– Zerbitzuak.

Artículo 3.– Servicios.

Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak zerbitzu hauek izango ditu:

El Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, constará de los siguientes servicios:

a) Barne Auditoretzako Zerbitzua: zerbitzu horrek egiaztatu beharko du (nazioartean onartutako arauen arabera) erakunde ordaintzailearen prozedurak, jarduerak, sistemak eta jarduera-mekanismoak Batasuneko araudiarekin bat datozela, bai eta kontabilitatea zehatza, osoa eta egokia dela ere.

a) Servicio de Auditoria Interna: le corresponde la función de verificar, de acuerdo con las normas aceptadas internacionalmente, que los procedimientos, actuaciones, sistemas y mecanismos de actuación del Organismo Pagador, son conformes a la normativa comunitaria, así como la exactitud, integridad y oportunidad de la contabilidad.

b) Zerbitzu teknikoa: ordainketen izapide-prozesuko lan guztiak egin beharko ditu; bai araudiaren jarraipena, informazio-sistemen diseinua eta datu-baseen mantentze-lana, bai ikuskapen-planak eta kontrolak.

b) Servicio Técnico: le corresponde el desarrollo de todas las tareas relacionadas con el proceso de tramitación de los pagos, desde el seguimiento normativo, el diseño de los sistemas de información y el mantenimiento de las bases de datos, hasta la elaboración de planes de inspecciones y controles.

4. artikulua.– Zuzeneko esleipenak.

Artículo 4.– Atribuciones directas.

1.– Ordainketak gauzatzea, ordainketen kontabilitatea eta barne-auditoretzako zerbitzua Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak gauzatuko dituen zerbitzuak eta eginkizunak izango dira, eta zuzenean eta eskuordetzeko aukerarik gabe burutuko ditu.

1.– Las funciones de ejecución de los pagos, de contabilidad de los pagos y el servicio de auditoría interna, serán servicios y funciones que realizará el Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, directamente y sin posibilidad de delegación.

2.– Erakunde ordaintzailearen zuzendaritza-organoa nekazaritza- eta abeltzaintza-arloko eskumena duen sailean nekazaritza- eta elikadura-arloko eskumena duen zuzendaritza izango da.

2.– El órgano de dirección del Organismo Pagador, es la dirección competente en materia de agricultura y ganadería del departamento competente en materia de agricultura y alimentación.

5. artikulua.– Harremana.

Artículo 5.– Relación.

Estatuko koordinazio-erakundearekiko harremanen ardura, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsetik (LGENF) eta Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsetik (NBEF) datozen gastuen ordainketari dagokionez, gaia zein den kontuan hartuta, erakunde ordaintzailearen zuzendaritzako titularrarena eta ekintzari dagozkion jarduera-arloen ardura duten zuzendaritzena izango da.

Las relaciones con el Organismo de Coordinación estatal, respecto de las actividades relativas a los pagos de los gastos derivados del Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER) y del Fondo Europeo Agrícola de Garantía (FEAGA), se llevarán a cabo, dependiendo de la materia sobre la que trate, por la persona titular del órgano de dirección del Organismo Pagador y por las direcciones que tengan atribuidas las áreas de actuación de la actividad de que se trate.

6. artikulua.– Egiaztapen-erakundea.

Artículo 6.– Organismo de Certificación.

1.– Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluak, EAEko «agintaritza eskuduna» den aldetik, izendatu eta baimendu duen egiaztapen-erakundeak, aplikatu beharreko Europako araudian ezarritakoarekin bat, irizpen bat emango du, nazioartean onartutako auditoretza-arau hauen arabera egingo dena:

1.– El Organismo de Certificación, que haya sido designado y autorizado por el Consejo de Gobierno Vasco, como «autoridad competente» en el País Vasco conforme a lo dispuesto por la normativa europea de aplicación, emitirá un dictamen, elaborado conforme a las normas de auditoria internacionalmente aceptadas, sobre:

a) Erakunde ordaintzailearen urteko kontuen osotasuna, zehaztasuna eta egiazkotasuna.

a) La integridad, exactitud y veracidad de las cuentas anuales del Organismo Pagador.

b) Barne-kontroleko sistemaren funtzionamendu egokia.

b) El correcto funcionamiento de su sistema de control interno.

c) Batzordeari itzultzea eskatzen zaion gastuaren legezkotasuna eta zuzentasuna.

c) La legalidad y corrección del gasto para el que se solicita el reembolso a la Comisión.

2.– Era berean, irizpenean adieraziko da azterketan zalantzaren bat azaltzen den erakunde ordaintzailearen zuzendaritza-organoak kudeaketari buruz egin beharreko aitorpenean azaltzen diren baieztapenen gainean.

2.– Así mismo, el dictamen indicará si el examen arroja alguna duda, sobre las afirmaciones realizadas en la declaración sobre la gestión que debe elaborar el órgano de dirección del Organismo Pagador.

7. artikulua.– Gainbegiraketa.

Artículo 7.– Supervisión.

1.– Nekazaritzaren eta elikaduraren arloan eskumena duen saileko titularra izendatzen da Euskal Autonomia Erkidegoko «agintaritza eskudun», Euskal Autonomia Erkidegoko Erakunde Ordaintzailea baimentzeko, gainbegiratzeko eta kontrolatzeko.

1.– Se nombra a la persona titular del departamento competente en materia de agricultura y alimentación, como «autoridad competente» en el País Vasco para realizar la autorización, supervisión y control del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.– «Agintaritza eskudunak» gainbegiratuko du, Europar Batasuneko araudiak ezartzen duen moduan, Euskal Autonomia Erkidegoko Erakunde Ordaintzailearen funtzionamendu egokia, bai eta baimen-irizpideak betetzen direla ere.

2.– La «autoridad competente», supervisará, de la manera que establezca la normativa de la Unión Europea, el correcto funcionamiento del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, así como el mantenimiento en el cumplimiento de los criterios de autorización.

8. artikulua.– Europar Batasuneko eta autonomia-erkidegoko arauak aplikatzea.

Artículo 8.– Aplicación de normas de la Unión Europea y autonómicas.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailea Europar Batasuneko arauen mende egongo da, ordainketak baimendu eta kontrolatzeari, gauzatzeari eta horien kontabilitatea eramateari, eta Europako funtsen diru-sarrerei dagokionez.

1.– El Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco estará sometido a las normas de la Unión Europea específicas respecto de la autorización y el control, la ejecución y la contabilidad de los pagos, así como respecto a los ingresos de los fondos europeos.

2.– Aurrekoa gorabehera, EAEko aurrekontu-araubideko arauak ere aplikatuko dira, edo urteroko aurrekontu- eta diruzaintza-legeetan jasotakoak, funtsaren esleipen ekonomikoen gaineko araudi espezifikoaren arabera.

2.– No obstante, lo anterior, serán igualmente aplicables las normas del Régimen Presupuestario de Euskadi o las contenidas en las leyes anuales de presupuestos y de tesorería en función de la normativa específica de las asignaciones económicas de dicho fondo.

3.– Ordainketak egiteko, Eusko Jaurlaritzaren Diruzaintza Nagusiaren berariazko kontu bat erabiliko da.

3.– Los pagos se llevarán a efecto a través de una cuenta específica de la Tesorería General del Gobierno Vasco.

4.– Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko abenduaren 17ko 1306/2013 (EE) Erregelamenduaren 47.1 artikuluan xedatuarekin bat, aipatutako funtsei aplikatu beharko zaizkie Euskal Autonomia Erkidegoko Ekonomia Kontrolari eta Kontabilitateari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 19ko 2/2017 Legegintzako Dekretuak ezarritako kontabilitateko eta kontu-hartzeko kontrolak.

4.– De conformidad con lo dispuesto en el artículo 47.1 del Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, se aplicará a dichos fondos el control interventor y contable establecido en el Decreto Legislativo 2/2017, de 19 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Control Económico y Contabilidad de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

5.– LGENF eta NBEF funtsen kontura finantzatutako eragiketetan irregulartasunik izanez gero, horiek hauteman eta behar ez bezala ordaindutako zenbatekoak berreskuratzeko, hauek aplikatuko dira: Batzordearen 2015eko uztailaren 8ko 1971/2005 (EB) Erregelamendu Eskuordetua, zeinaren bidez osatu egiten baita Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamendua, Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsean eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsean hautemandako irregulartasunak jakinarazteari buruzko xedapen espezifikok ezarriz, eta Batzordearen 1848/2006 (EE) Erregelamendua indargabetzen baita; azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretua, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duena; eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorraren kontura ematen diren dirulaguntzen bermeei eta itzulketari buruzko araubide orokorra arautzen duena eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde kolaboratzaileen eskakizunak, araubidea eta betebeharrak xedatzen dituena. Halaber, hala dagokionean, Europar Batasuneko araudian xedatutako administrazio-zehapenak aplikatuko dira.

5.– En el supuesto de irregularidades de las operaciones financiadas con cargo al FEAGA y FEADER, y con objeto de detectarlas y recuperar las cantidades indebidamente pagadas, se aplicará lo establecido en el Reglamento Delegado (UE) 1971/2015, de la Comisión, de 8 de julio de 2015, por el que se complementa el Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, con disposiciones específicas sobre la notificación de irregularidades respecto del Fondo Europeo Agrícola de Garantía y del Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural, y por el que se deroga el Reglamento (CE) n.º 1848/2006, de la Comisión, de 14 de diciembre; en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco; y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y se establecen los requisitos, régimen y obligaciones de las Entidades Colaboradoras que participen en su gestión. Así mismo, en su caso, se aplicarán las sanciones administrativas previstas en la normativa de la Unión Europea.

9. artikulua.– Erakunde ordaintzailearen informazio-sistemen segurtasuna.

Artículo 9.– Seguridad de los sistemas de Información del Organismo Pagador.

Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen informazio-sistemen segurtasuna ISO/IEC 27002 Arauan oinarrituko da, edota Europako Batzordeak baimen dezakeen beste zeinahi arautan, Batzordearen abuztuaren 6ko 907/2015 (EB) Erregelamendu Eskuordetuaren 1. eranskineko 3.B) apartatuan xedatuarekin bat.

La seguridad de los sistemas de información del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco estará basada en la Norma ISO/IEC 27002 o en cualquier otra norma que pueda autorizar la Comisión Europea, de conformidad con lo establecido en el apartado 3.B) del Anexo 1 del Reglamento Delegado (UE) 907/2014, de la Comisión, de 6 de agosto.

10. artikulua.– Finantza-erantzukidetasuna.

Artículo 10.– Corresponsabilidad financiera.

1.– LGENF eta NBEF funtsen kontura finantzatutako laguntzen gaineko kudeaketa- eta kontrol-jarduketak direla kausa, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa lurralde historikoetako foru-organoek beren gain hartuko dituzte zuzenketa finantzarioak, Europar Batasuneko organoek hartutako erabakien eta aipatutako jarduketa horien ondorio badira.

1.– Por las actuaciones de gestión y control que realicen de las ayudas financiadas por cuenta de los fondos FEAGA y FEADER, los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa asumirán las correcciones financieras que sobrevengan por decisiones de los órganos de la Unión Europea y que se deriven de dichas actuaciones.

2.– Aurreko apartatuko kasuetan, COPAFA Nekazaritza Funtsen Batzorde Paritarioa izango da ebatziko duena NBEF eta LGENF funtsen kontura finantzatutako laguntzei dagozkien zuzenketa finantzarioak nori esleitu.

2.– En los supuestos previstos en el apartado anterior, será la Comisión Paritaria de Fondos Agrícolas («COPAFA») la que resolverá acerca de la atribución de las referidas correcciones financieras, tanto en lo que se refiere a las ayudas financiadas con cargo al fondo comunitario FEAGA como al fondo comunitario FEADER.

3.– Nekazaritza- eta elikadura-arloko eskumena duen sailaren titularraren agindu bidez ezarriko dira foru-organoei edo Euskal Autonomia Erkidegoari zuzenketa finantzarioak kuantifikatzeko eta esleitzeko irizpideak eta prozedura.

3.– Por orden de la persona titular del departamento competente en materia de agricultura y alimentación se establecerán los criterios y el procedimiento para la atribución y cuantificación de las correcciones financieras a los Órganos Forales y/o a la Comunidad Autónoma del País Vasco.

II. KAPITULUA
CAPITULO II
NBEF FUNTSAK
FONDOS FEAGA

11. artikulua.– Gastuak finantzatzea NBEF funtsaren kontura.

Artículo 11.– Financiación de gastos con cargo al FEAGA.

NBEF funtsaren kontura eta Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen bitartez, finantzatuko dira Nekazaritza-politika bateratuaren finantzaketari buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamenduaren 4.1 artikuluan aurreikusitako gastuak.

Con cargo al fondo FEAGA, y a través del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, se financiarán los gastos previstos en apartado 1 del artículo 4 del Reglamento (UE) 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, sobre la financiación de la política agrícola común.

12. artikulua.– Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak zuzenean gauzatutako eginkizunak.

Artículo 12.– Funciones desarrolladas directamente por el Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak zuzenean beteko du merkatuak arautzeko edo laguntzeko neurrien ordainketak baimentzeko eginkizuna. Zehazki, nekazaritza- eta abeltzaintza-arloko zuzendaritza eskudunak garatuko du eginkizun hori, nekazaritza-merkatuak arautzeko neurrien kasuan, eta elikagai-industrien arloko zuzendaritza eskudunak, nekazaritza-merkatuei laguntzeko neurrien kasuan.

El Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco desarrollará directamente la función de autorización de pagos de las medidas destinadas a la regulación o apoyo de los mercados. Concretamente, dicha función la desarrollará la dirección competente en materia de agricultura y ganadería para el caso de las medidas destinadas a la regulación de los mercados agrarios y la dirección competente en materia de industrias alimentarias para el caso de medidas destinadas al apoyo de los mercados agrarios.

13. artikulua.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoen eginkizunak.

Artículo 13.– Actividades desarrolladas por los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia, y Gipuzkoa.

1.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek nekazarientzako eta abeltzainentzako informazio- eta aholkularitza-jarduerak, eskaerak jasotzeko eta administrazio- eta landa-kontrolak gauzatzeko jarduerak egingo dituzte, dagokion lankidetza-hitzarmenaren bidez, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamendua osatzen duen Batzordearen martxoaren 11ko 907/2014 (EB) Erregelamendu Eskuordetuan ezarritakoaren arabera, erakunde ordaintzaileei eta beste organo batzuei, finantza-kudeaketari, kontuen likidazioari, bermeak eta euroaren erabilerari dagokienez.

1.– Los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, realizarán las actividades de información y asesoramiento a las personas agricultoras y ganaderas, recepción de solicitudes y ejecución de controles administrativos y de campo, que se articularán, a través del oportuno convenio de colaboración, de acuerdo con lo establecido en el Reglamento Delegado (UE) n.º 907/2014 de la Comisión, de 11 de marzo, que completa el Reglamento (UE) n.º 1306/2013 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en lo relativo a los organismos pagadores y otros órganos, la gestión financiera, la liquidación de cuentas, las garantías y el uso del euro.

2.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen likidazio-bulego ofizialak diren aldetik, onuradunei emandako laguntzen zenbatekoak intsuldatuko dituzte, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen zuzendariak emandako ordainketa-exekuzioko ebazpena betez, dekretu honen 4. artikuluari jarraikiz.

2.– Los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, como Oficina Liquidadora Oficial del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, procederán a ingresar los importes de las ayudas concedidas a las personas beneficiarias, en cumplimiento de la resolución de ejecución de pago emitida por el Director del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, conforme se dispone en el artículo 4 del presente Decreto.

III. KAPITULUA
CAPITULO III
LGENF FUNTSAK
FONDOS FEADER

14. artikulua.– Gastuak finantzatzea LGENFren kontura.

Artículo 14.– Financiación de gastos con cargo al FEADER.

Batasunaren LGENF funtsaren kontura, eta Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzailearen bitartez, finantzatuko dira Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamenduaren 5. artikuluan xedatu gastuak, izan lurralde historikoetako foru-organoek kudeatutako laguntzei dagozkienak, izan nekazaritzaren eta elikaduraren arloko sail eskudunak kudeatuei dagozkienak.

Con cargo al fondo comunitario FEADER, y a través del Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco, se financiarán los gastos previstos en el artículo 5 del Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, tanto aquellos relativos a ayudas gestionadas por los Órganos Forales de los Territorios Históricos como las gestionadas por el Departamento competente en materia de agricultura y alimentación.

15. artikulua.– Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak zuzenean gauzatutako eginkizunak.

Artículo 15.– Funciones desarrolladas directamente por el Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde ordaintzaileak zuzenean garatuko du, landa-garapeneko programa eta jarduerei dagokienez, nekazaritzaren eta elikaduraren arloan eskumena duen sailak kudeatutako gastuen ordainketak baimentzeko eginkizuna. Zehazki, baimena emateko eginkizun hori arlo horretan eskumena duten zuzendaritzek beteko dute.

El Organismo Pagador de la Comunidad Autónoma del País Vasco desarrollará directamente, respecto a los programas y actividades de desarrollo rural, la función de autorización de pagos de los gastos gestionados por el departamento competente en materia de agricultura y alimentación. Concretamente, dicha función de autorización se desarrollará por las direcciones competentes por razón de la materia.

16. artikulua.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek garatutako jarduerak.

Artículo 16.– Actividades desarrolladas por los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa.

Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek, haiek kudeatutako landa-garapenerako laguntzei dagokienez, nekazarientzako eta abeltzainentzako informazio- eta aholkularitza-jarduerak, eskaerak jasotzeko eta administrazio- eta landa-kontrolak gauzatzeko jarduerak egingo dituzte. Jarduera horiek dagokion lankidetza-hitzarmenaren bidez antolatuko dira, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1306/2013 (EB) Erregelamendua osatzen duen Batzordearen martxoaren 11ko 907/2014 (EB) Erregelamendu Eskuordetuan ezarritakoaren arabera, erakunde ordaintzaileei eta beste organo batzuei, finantza-kudeaketari, kontuen likidazioari, bermeei eta euroaren erabilerari dagokienez.

Los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, respecto de las ayudas al desarrollo rural por ellos gestionadas, realizarán las actividades de información y asesoramiento a las personas agricultoras y ganaderas, recepción de solicitudes y ejecución de controles administrativos y de campo, que se articularán, a través del oportuno convenio de colaboración, de acuerdo con lo establecido en el Reglamento Delegado (UE) n.º 907/2014, de la Comisión, de 11 de marzo, que completa el Reglamento (UE) n.º 1306/2013, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de diciembre, en lo relativo a los organismos pagadores y otros órganos, la gestión financiera, la liquidación de cuentas, las garantías y el uso del euro.

17. artikulua.– Foru-aldundiek kudeatzen dituzten landa-garapenerako laguntzetan jarduteko prozedura.

Artículo 17.– Procedimiento de actuación de las ayudas al desarrollo rural gestionadas por las Diputaciones Forales.

1.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek, beraiek kudeatzen dituzten landa-garapenerako laguntzei dagokienez, ebazpen bakar batean ebatziko dituzte aurkeztu diren landa-garapenerako laguntzen eskaera guztiak, hala foru-aldundiak finantzatutako zatian, nola LGENF funtsekin finantzatutako zatian.

1.– Los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, respecto de las ayudas de desarrollo rural por ellos gestionadas, resolverán, mediante una única resolución, las solicitudes de ayuda al desarrollo rural presentadas, tanto la parte financiada por la diputación foral, como la parte financiada por el FEADER.

2.– Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde historikoetako foru-organoek laguntzen balizko onuradunei dagokien guztizko zenbatekoa ordainduko dute, hala foru-aldundiak finantzatutako zatian, nola LGENF funtsekin finantzatutako zatian, Batasuneko araudia aplikatuta.

2.– Los Órganos Forales de los Territorios Históricos de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, abonarán la cuantía total correspondiente a las potenciales personas beneficiarias de las ayudas, tanto la parte financiada por la Diputación Foral, como la parte financiada por el FEADER, aplicando la normativa de la Unión Europea.

Onuradunei ordainketa egin eta gero, foru-aldundiek erakunde ordaintzaileari Batasuneko funtsak itzultzea eskatuko diote.

Una vez efectuado el pago a las personas beneficiarias, las diputaciones forales solicitarán al Organismo Pagador el reembolso de los fondos europeos.

3.– Erakunde ordaintzaileak, kontrolak egin direla ikusten duenean eta ordainketa Europako arautegiak errespetatuz ondo egin dela ikusi ondoren, foru-aldundi bakoitzari ordainketa horri dagozkion funtsak bidaliko dizkio.

3.– El Organismo Pagador, una vez comprobado que los controles han sido efectuados, y que el pago ha sido realizado correctamente conforme a la normativa de la Unión Europea, remitirá, a cada diputación foral, respectivamente, los fondos correspondientes a dicho pago.

18. artikulua.– Nekazaritzaren eta elikaduraren arloko eskumena duen sailak kudeatutako landa-garapenerako laguntzetan jarduteko prozedura.

Artículo 18.– Procedimiento de actuación de las ayudas al desarrollo rural gestionadas por el Departamento competente en materia de agricultura y alimentación.

1.– Nekazaritzaren eta elikaduraren arloko eskumena duen sailak kudeatzen dituen landa-garapenerako laguntzei dagokienez, gaian gaiko sail eskudunek ebazpen bakar batean emango dute Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontuaren konturako laguntza, egoki denean, eta, halaber, erakunde ordaintzaileari proposatuko diote LGENF funtsen konturako laguntza eskuratu ahal izatea. Ebazpen hori jakinarazi eta onuradun bakoitzari EAEko aurrekontuaren kontura finantzatutako laguntzaren zenbatekoa sartuko zaio.

1.– De las ayudas al desarrollo rural gestionadas por el departamento competente en materia de agricultura y alimentación, serán las direcciones competentes por razón de la materia las que, mediante una única resolución, concederán, si procede, la ayuda con cargo al Presupuesto de la Comunidad Autónoma de Euskadi y propondrán al Organismo Pagador, el acceso a las ayudas con cargo a los fondos FEADER, notificando la citada resolución, e ingresando el importe de la ayuda financiada con cargo al Presupuesto de la Comunidad Autónoma de Euskadi, a cada persona beneficiaria.

2.– Erakunde ordaintzaileak, behar diren betekizunak eta Europar Batasuneko araudia betetzen direla egiaztatzen duten kontrolak egin ostean, LGENF funtsaren kargura finantzatutako laguntzaren zatia ordaintzeko ebazpena emango du, eta onuradun bakoitzari laguntzaren zenbatekoa ordainduko dio.

2.– El Organismo Pagador, una vez efectuados los controles que verifiquen el cumplimiento de los requisitos necesarios y de la normativa comunitaria, emitirá una resolución de ejecución de pago exclusivamente de la parte de la ayuda financiada con cargo al FEADER, y procederá a ingresar el importe de la ayuda a cada persona beneficiaria.

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Dekretu honetan ageri diren Europako eta estatuko arau zehatzei egindako erreferentziak unean-unean haiek ordezkatzen edo aldatzen dituzten arauei egindakotzat hartu behar dira.

Las referencias contenidas en este Decreto a normativa europea y estatal concreta, deberán entenderse hechas a la normativa que la sustituya o modifique en cada momento.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratuko da urriaren 3ko 194/2006 Dekretua, eta dekretu honetan xedatutakoaren aurkakoak diren lerrun baxuagoko xedapen guztiak.

Queda derogado el Decreto 194/2006, de 3 de octubre, y cuantas disposiciones de igual o inferior rango se opongan a lo dispuesto en el este Decreto.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Nekazaritzaren eta elikaduraren arloko eskumena duen sailaren titularra gaitzen da, beren eskumenen esparruan, agindu bidez ezar ditzan dekretu hau Europar Batasuneko araudian gerta daitezkeen aldaketa teknikoetara egokitzeko behar diren xedapenak.

Se faculta a la persona titular del departamento competente en materia de agricultura y alimentación, dentro del ámbito de sus competencias, para dictar mediante orden, las disposiciones necesarias para la adaptación de este Decreto a las modificaciones técnicas que se produzcan en la normativa comunitaria.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2020ko abenduaren 9an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 9 de diciembre de 2020.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental