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Boletin Oficial del País Vasco

150. zk., 2020ko uztailaren 31, ostirala

N.º 150, viernes 31 de julio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3096
3096

EBAZPENA, 2020ko uztailaren 6koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez Iurretako Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN de 6 de julio de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Parcial en el sector Bideondo en Iurreta, Bizkaia.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko abenduaren 10ean, Iurretako Udalak ingurumen-organoari eskaera egin zion Iurretako Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketari buruzko (aurrerantzean, plan partzialaren aldaketa) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategikoa atxiki zitzaizkion eskabideari.

Con fecha 10 de diciembre de 2020, el Ayuntamiento de Iurreta completó ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan Parcial en el sector Bideondo en Iurreta, en adelante, Modificación del Plan Parcial, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko otsailaren 5ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak eta edukia espedientean sartu dira. Era berean, Iurretako Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 5 de febrero de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el contenido y resultado que obra en el expediente. Del mismo modo se comunicó al Ayuntamiento de Iurreta el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Kontsulta-izapidea egiteko legez ezarritako epea bukatuta, txostenak jaso dira hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean dago jasota.

Finalizado el plazo legal establecido para el trámite de consultas, se han recibido los informes de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Iurretako Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketa; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La Modificación del Plan Parcial en el sector Bideondo en Iurreta, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el plan en cuestión puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Iurretako Bideondo sektorearen plan partzialaren aldaketaren (aurrerantzean, plan partzialaren aldaketa) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico la Modificación del Plan Parcial del sector Bideondo en Iurreta, en adelante, Modificación del Plan Parcial, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Aldaketaren eremua bizitegi-lurzoru urbanizagarrian dago (16.822,55 m2-ko azalera), Iurretako udal-mugartearen hegoaldean.

El ámbito de la modificación se sitúa en un suelo urbanizable residencial con superficie de 16.822,55 m2, localizado en la zona sur del término municipal de Iurreta.

Bideondo sektorearen plan partziala, 2006an onetsia, aldatzen da. Sektoreko lau blokeren antolamendu xehatua planteatzen da. Honako aldaketa hauek dakartza 2006an onetsitako plan partzialaren aldean:

Se modifica el Plan Parcial del sector Bideondo aprobado en 2006. Se plantea la ordenación pormenorizada de cuatro bloques del sector. Introduce las siguientes variaciones con respecto al Plan Parcial aprobado en 2006:

– 2016ko abenduaren 21ean onetsitako aldaketa puntualean proposatutako etxebizitza kopuruaren dentsitatearen aldaketa jaso da, baina egotzitako eraikigarritasuna aldatu gabe. Bizitegi-erabilerako 3 eraikin egitea jaso da: BS+3+atikoa.

– Se recoge la variación de la densidad en el número de viviendas propuestas en la modificación puntual aprobada el 21 de diciembre de 2016, conservando la edificabilidad atribuida. Se contempla la construcción de 3 edificios de uso residencial PB+3+ático.

– Sortuko diren lurzatiak aldatu dira sortutako baldintzatzaileetara egokitzeko: N-634ren trazatuaren aldaketa, egindako azterketa hidraulikoan antzemandako afekzioak eta beheko solairuak bizitegi eta merkataritzako erabileretara bideratu beharra, lurzati pribatibo txikia sortuta beheko solairuko etxebizitza duten eremuen aldean.

– Se modifican las parcelas resultantes para adaptarlas a los condicionantes surgidos: modificación del trazado de la N-634, las afecciones detectadas en el estudio hidráulico realizado y la necesidad de destinar las plantas bajas a usos residenciales y comerciales, generando una pequeña parcela privativa frente a las zonas con vivienda en planta baja.

– Proposatzen da CN-634 handitzeko proiektuaren ipar-ekialdeko muturreko topagunea aldatzea, sektoreak CN-634 errepidearekin noranzko biko lotura izan dezan.

– Se propone modificar el encuentro del proyecto de ampliación de la CN-634 en el extremo noroeste de la parcela, con el fin de permitir la conexión del sector con la CN-634 en doble sentido.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak proiektuetarako ezartzen duen esparrua: planak zehazki antolatzen du eremua eta 2006ko plan partzialaren bidez onetsitako etxebizitza kopuruaren dentsitatea aldatzen du. Aurkeztutako agiriak ikusita, plan partzialaren aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan ordena pormenorizadamente el ámbito y varía la densidad del número de viviendas aprobado mediante el Plan Parcial del 2006. A la vista de la documentación presentada, la Modificación del Plan Parcial no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere, nola eragiten duen: planaren eta antolamendu-eremuaren ezaugarriak kontuan harturik, behar bezala jarraitu beharko zaio 2015-2021 aldirako Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoan xedatutakoari, bai eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoari ere. Jarduketak bateragarriak izan beharko dira aipatutako araudian ezarritakoarekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta las características del Plan y del ámbito de ordenación, deberá atenderse de manera concreta, a lo establecido en el Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental 2015-2021 y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de Ríos y Arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Las actuaciones deberán ser compatibles con lo que se establezca en la citada normativa.

c) Plana egokia den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu beharreko alderdiak osatzeko: plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko irizpideak har ditzan barnean. Ez dakar artifizializatu gabeko lurzoru berririk okupatzea, dagoeneko onetsitako hiri-garapenetan eragiten baitu.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. No supone la ocupación de nuevo suelo no artificializado ya que incide en desarrollos urbanos ya aprobados.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: planaren ezaugarriak eta horren ondoriozko jarduketek eragindako eremuarenak kontuan harturik, ez da aurreikusten ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: dadas las características del Plan y del ámbito afectado por las actuaciones que de él se derivan, no se esperan efectos ambientales reseñables, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, aguas, contaminación acústica, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, patrimonio natural y paisaje.

Apartatu horretan, honako alderdi hauek nabarmendu behar ditugu:

Destacar en este apartado los siguientes aspectos:

– Plan partzialaren aldaketa puntualaren mugen barruan 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uholde-eremuak kartografiatu dira. Egin den azterketa hidraulikoak ondorioztatzen duenez, sektorearen zati bati eragiten dio 100 urteko errepikatze-denborako uholdeak, baina lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo, lurzatiaren hego-mendebaldeko bazterreko eremu txiki batean izan ezik; espaloia eta lorategia jartzeko proposatutako eremuarekin bat dator eremu hori.

– Dentro de los límites de la Modificación Puntual del Plan Parcial se cartografían avenidas de 100 y 500 años de periodo de retorno. Se ha realizado un estudio hidráulico donde se concluye que el sector se encuentra en gran parte afectado por la avenida de 100 años de periodo de retorno, pero fuera de la zona de flujo preferente, salvo una pequeña zona marginal al suroeste de la parcela que coincide con la zona propuesta para la colocación de una acera y jardín.

– Fatxada-mailako eta zenbait altueratako soinu-inpaktu mailek gainditu egiten dituzte kanpoalderako aplikatu beharreko kalitate akustikoko helburuak, hala oraingo egoeran nola 20 urteren buruan.

– Los niveles de impacto acústico a nivel de fachada y diferentes alturas superan los Objetivos de Calidad Acústica aplicables para el espacio exterior, tanto para el escenario actual como a 20 años vista.

– Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen EAEko inbentarioan jasotako lurzati bat dago: 48910-00142 kodea. Gaur egun amaitu gabe dago lurzoruaren kalitate-adierazpenaren prozedura.

– Presencia de una parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminados: código 48910-00142. En la actualidad no se ha culminado el procedimiento de Declaración de la Calidad del Suelo.

e) Plana egokia den ala ez ingurumenaren arloko Batasuneko edo estatuko legedia ezartzeko: plana egokia da Batasuneko edo estatuko ingurumen-legeak ezartzeko; hain zuzen ere, lehengaien eta energiaren kontsumoari, hondakinei, klima-aldaketari –berotegi-efektuko gasak– eta airearen kalitateari (emisio atmosferikoak, zarata, argia) dagokienez.

e) La pertinencia del plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente: el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de aguas, de consumo de materias primas y energía, de residuos, de cambio climático –emisión de gases de efecto invernadero– y calidad atmosférica (gases a la atmósfera, ruido, iluminación).

2) Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2) Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Aztertutako eremuan ez dago intereseko landaretzarik; aztertutako eremu osoa landare erruderal nitrofiloez osatuta dago, eta belardien eta landaketa atlantikoen eremua azterketa-eremutik kanpo dago.

En el área de estudio no hay presencia de vegetación de interés, todo el ámbito de estudio está formado por vegetación ruderal nitrófila y el área de prados y cultivos atlánticos está fuera de la zona de estudio.

Ez da hauteman intereseko fauna- eta flora-espezierik; ez dago Batasunaren intereseko habitatik, ezta korridore ekologikoen sareko gunerik ere. Natura 2000 Sareko gunerik ere ez dago. Plan partzialaren aldaketa puntuala egin nahi den errepidearen beste aldean ur-ipurtatsaren interes bereziko eremu bat dago, baina ez da aurreikusten Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketa puntualean jasotako jarduketek horretan eraginik izatea.

No se identifica la presencia de especies faunísticas ni flora de interés; inexistencia de Hábitats de Interés Comunitario, y de espacios pertenecientes a la red de Corredores Ecológicos. Tampoco existen elementos pertenecientes a la Red Natura 2000. Se puede mencionar que al otro lado de la carretera donde se pretende realizar la Modificación Puntual del Plan Parcial existe un Área de Interés Especial para el Visón europeo, pero no es previsible que las actuaciones recogidas en la Modificación Puntual del Plan Parcial del sector Bideondo le afecten.

Aurreko ataletan aipatu den bezala, lurzati bat jasota dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak dituen edo kutsa zezaketen jarduerak izan dituen lurzoruen inbentarioan: 48910-00142 kodea. Gaur egun, lurzoruaren kalitatearen adierazpena izapidetzen ari da, baina ebazpen hau egiteko egunean ez dute oraindik eman adierazpen hori.

Como se ha mencionado en apartados anteriores, se detecta la presencia de una parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminados: código 48910-00142. En la actualidad se está tramitando la Declaración de la Calidad del Suelo, pero a fecha de esta resolución no se ha emitido aún dicha declaración.

Aztertu den lurzatia Ibaizabal eta Zaldegi ibaietatik gertu dago.

La parcela objeto de estudio se encuentra próxima a los ríos Ibaizabal y Zaldegi.

Arriskuei dagokienez, urak hartzeko arriskua dago aztertutako eremuan. Plan partzialaren aldaketa puntualaren mugen barruan 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uholde-eremuak kartografiatu dira. Egin den azterketa hidraulikoak ondorioztatzen duenez, sektorearen zati bati eragiten dio 100 urteko errepikatze-denborako uholdeak, baina lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo, azterketa hidraulikoaren arabera, lurzatiaren hego-mendebaldeko bazterreko eremu txiki batean izan ezik; espaloia eta lorategia jartzeko proposatutako eremuarekin bat dator eremu hori.

En cuanto a los riesgos, en el ámbito de estudio se observan riesgos de inundabilidad. Se cartografían dentro de los límites de la Modificación Puntual del Plan Parcial, avenidas de 100 y 500 años de periodo de retorno. Se ha realizado un estudio hidráulico donde se concluye que el sector se encuentra en gran parte afectado por la avenida de 100 años de periodo de retorno, pero fuera de la zona de flujo preferente, de acuerdo con el estudio hidráulico, salvo una pequeña zona marginal que coincide con la zona propuesta para la colocación de una acera y jardín.

Akuiferoen kutsadurarekiko urrakortasuna txikia/oso txikia da.

La vulnerabilidad de los acuíferos frente a la contaminación es baja/muy baja.

Plan partzialaren aldaketa puntualak barne hartzen duen eremuan ez dago kultura-ondareko inolako elementurik.

En el área que abarca la Modificación Puntual del Plan Parcial no se identifica ningún elemento del patrimonio cultural.

Aurkeztutako agiriekin bat etorriz, fatxada-mailako eta zenbait altueratako soinu-inpaktu mailek gainditu egiten dituzte kanpoalderako aplikatu beharreko kalitate akustikoko helburuak (KAHak), hala oraingo egoeran nola 20 urteren buruan. Zarata-foku nagusiak errepideei dagozkie, bereziki N-634ri. Errepideko zirkulazio-abiadura gutxitzea aztertu da, bai eta 3 metroko altuerako pantaila akustiko bat jartzea ere, baina gauez ez dira KAH guztiak betetzen; irtenbide hori ez da bideragarria.

De acuerdo con la documentación presentada, los niveles de impacto acústico a nivel de fachada y diferentes alturas superan los Objetivos de Calidad Acústica (OCAs) aplicables para el espacio exterior, tanto para el escenario actual como a 20 años vista. Los principales focos de ruido se corresponden con las carreteras, en especial con la N-634. Se han analizado las opciones de disminuir la velocidad de circulación por la carretera y la colocación de una pantalla acústica de 3 m de altura, pero no se consigue cumplir los OCAs en el periodo noche; esta solución no resulta viable.

Ingurumen-ondorioak indarrean dagoen plan partzialean xedatutako egoerarekin alderatuta ebaluatu dira. Horrenbestez, aurrekoa, eremuaren gaur egungo egoera eta Planetik eratortzen diren jarduketen ezaugarriak kontuan hartuta, eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, bai eta aurrerago zehazten direnak ere, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

La evaluación de los efectos ambientales se realiza con respecto a la situación prevista en el Plan Parcial vigente. Por lo tanto, teniendo en cuenta lo anterior, la situación actual del ámbito y las características de las actuaciones que se derivan del Plan, con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

Hori aintzat hartuta, plan partzialaren aldaketan jasotako jarduketen garapenetik etorriko diren ondorioak eremuko eraikinen eta urbanizazioaren eraikitze-obrei, lur-mugimenduei (lurraren zati bat kutsagarri gisa inbentariatuta dago) eta hondakin-sorrerari lotuta egongo dira; hala bada, baliteke urak kutsatzea lurrak herrestan joateagatik eta giza habitataren kalitatea murriztea ibilgailuen eta makinerien joan-etorriek, eta urbanizatzeko eta eraikinak eraikitzeko behar diren lur-mugimenduek sortuko dituzten eragozpenengatik (zarata, hautsa, bibrazioak eta abarrak handitzea).

Considerando lo anterior, los efectos derivados del desarrollo de las actuaciones recogidas en la Modificación del Plan Parcial estarán ligados a las obras de construcción de edificios y urbanización de la zona, a movimientos de tierras (parte de las cuales está inventariada como potencialmente contaminada) y la generación de residuos, con riesgo de contaminación de las aguas por arrastre de tierras y a la disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, y de los movimientos de tierras necesarios para la urbanización y construcción de edificios: incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

3) Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, planaren aldaketa partzialak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dakion, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3) En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que la Modificación del Plan Parcial pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación del Plan Parcial del sector de Bideondo en Iurreta se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Planak barne hartu beharreko zehaztapen nabarmenena da plan partzialaren aldaketatik ondorioztatzen diren jarduketak lurzoruaren kalitate-adierazpenaren araberakoak izan behar direla. Adierazpen-prozedura lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean dago jasota. Ekainaren 25eko 4/2015 Lege horren 31.4 artikuluan adierazitakoaren arabera, honako hauek egin baino lehen eman beharko du lurzoruaren kalitatearen deklarazioa ingurumen-organoak: lurzorua kutsa dezakeen jarduera edo instalazio bat dagoen edo egon den lursailaren edo lursailen antolamendu xehea jasotzen duten hirigintza-bitartekoak behin betiko onartu baino lehen, edo bitarteko horiek aldatu baino lehen, eta, ahal dela, prozedura horien hasierako faseetan. Hala ere, kokaleku horretan guztian edo zati batean lurzoruaren kalitatea ikertzea eragozten duten inguruabarrak gertatzen badira, kasuan kasuko antolamendu-bitartekoa behin betiko onartu ahal izango da, lurzoruaren kalitatearen deklaraziorik gabe. Kasu horretan, plan partzialari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da adierazpen hori; edo, horrelako programarik ezean, lekua barne hartzen duen kudeaketa-esparruko birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

Entre las determinaciones que debe adoptar el Plan destaca que las actuaciones derivadas de la Modificación del Plan Parcial estarán condicionadas a la declaración de calidad del suelo, procedimiento recogido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. Conforme a lo indicado en el artículo 31.4 de dicha Ley 4/2015, de 25 de junio: la declaración de la calidad del suelo deberá emitirse por el órgano ambiental con anterioridad a la aprobación definitiva de los instrumentos urbanísticos que incluyan la ordenación pormenorizada de la parcela o parcelas que soporten o hayan soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante del suelo o con anterioridad a la modificación de dichos instrumentos y, preferentemente, en las fases iniciales de los respectivos procedimientos. No obstante, en el supuesto de que, en el emplazamiento, en todo o en parte, concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo, podrá procederse a la aprobación definitiva del instrumento de ordenación de que se trate sin la declaración de la calidad del suelo. En este caso, dicha declaración deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Plan Parcial o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

Halaber, uholde-arriskuari dagokionez, eta uren arloan eskumena duen organoak behar diren baimenetan xedatzen duena alde batera utzi gabe, planak kontuan hartu behar du 2015-2021 aldirako Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoaren araudiko 40., 41. eta 42. artikuluetan ezarritakoa, baita Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa ere. Zehazki:

Asimismo, en relación al riesgo de inundaciones y sin perjuicio de lo que establezca el órgano competente en materia de aguas en las autorizaciones que sean necesarias, el Plan debe tener en cuenta lo establecido en los artículos 40, 41 y 42 de la normativa del Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental 2015-2021 y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de márgenes de ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De forma concreta:

– Arriskugarritasun- eta arrisku-mapekin bat etorriz, Bideondo sektorea partzialki urpean geldi liteke 100 urteko errepikatze-denborako uholdeen ondorioz, eta ia guztiz 500 urteko errepikatze-denborako uholdeen ondorioz. Lehentasunezko fluxu-eremuak ez dio eragiten, bazterreko eremu txiki bati izan ezik, alegia, espaloia eta lorategia ipintzeko proposatutako eremuari.

– De acuerdo con los mapas de peligrosidad y riesgo, el sector Bideondo sería inundable parcialmente por las avenidas correspondientes a los periodos de retorno de 100 años y en su práctica totalidad para las avenidas de retorno correspondientes a periodos de retorno de 500 años. No estaría afectado por la zona de flujo preferente, salvo una pequeña zona marginal que coincide con la zona propuesta para la colocación de una acera y jardín.

– Uraren txostenak (Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan 2020ko maiatzaren 13an sartu zen), berriz adierazten du ez direla baimenduko 100 urteko errepikatze-denborako uholdeen ondorioz partzialki urpean geldi litezkeen eremuetan proposatutako betetze-lanak, eta eremu horretan ez da baimenik emango iragazkorrak ez diren itxiturak jartzeko.

– En el informe de Ura de fecha de entrada en la Dirección de Administración Ambiental de 13 de mayo de 2020 se reitera que no serán autorizables los rellenos que se proponen en las zonas inundables parcialmente por las avenidas de 100 años de periodo de retorno y no será autorizable la colocación en esta zona de cierres o cerramientos que no sean permeables.

Gainera, plan partzialak sektoreko mendebaldeko muturrean jasotzen duen ikastetxe publikoaren proposamenari dagokionez, adierazten du, Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoan ezarritakoari jarraikiz, proposamen hori ez dela bideragarria, ikastetxeak eta eskolaurreko zentroak debekatuta daudelako urpean geldi litezkeen eremuetan. Horregatik, izapidetzen ari den plan partzialean aurkeztutako proposamenaren artikulu hau aldatu beharko da: «15 Hezkuntzako Ekipamenduko Sistemak».

Además, señala que la propuesta que recoge el Plan Parcial para un centro docente público en el extremo oeste del sector, de acuerdo con lo que se recoge en el Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental, esta propuesta no es viable ya que los centros docentes y preescolares se encuentran prohibidos en zona inundable. Por ello, será necesario modificar el artículo «15 Sistemas de Equipamiento Docente» de la propuesta presentada en el Plan Parcial en tramitación.

– Halaber, eta Plan Hidrologikoan eta EAEko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planean xedatutakoari dagokionez, hirigintzako garapen berriek, eteten dituzten arroetako drainatzean alterazioak eragin baditzakete, drainatze jasangarrirako sistemak sartu beharko dituzte, hain zuzen bermatzearren aurreko egoerarekin alderaturik gerta daitekeen jariatze-igoera konpentsatu ahal izango dela edo hutsaren hurrengoa izango dela.

– Asimismo, y en relación a lo establecido en el Plan Hidrológico y en el PTS de Ríos y arroyos de la CAPV, los nuevos desarrollos urbanísticos que puedan producir alteraciones en el drenaje de la cuenca o cuencas interceptadas deberán introducir sistemas de drenaje sostenible que garanticen el eventual aumento de escorrentía respecto del valor correspondiente a la situación preexistente puede ser compensado o es irrelevante.

– Uren arloan eskumena duen erakundeari behar diren baimenak eskatu beharko zaizkio planean arlo horri dagokionez jasotako jarduerak baimendu aurretik.

– Se deberán pedir las autorizaciones correspondientes al organismo competente en materia de aguas previa autorización de las actuaciones contempladas en el Plan que afecten a esta materia.

Halaber, aplikatu beharreko neurrien artean, proiektuen ondoriozkoak nabarmentzen dira, zeinek loturik egon beharko baitute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin (ikus eranskina, planaren ondoriozko proiektuko obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaileetako batzuk jasota daude hor).

Entre las medidas a aplicar destacan asimismo las que derivan de los proyectos que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, protección de la calidad del aire y de la calidad acústica (ver anexo donde se listan algunas de las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del plan).

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible deberán considerarse las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hiritartu beharreko eremu berrietan kontsumo baxuko argiztatze-sistemak erabiltzeko aukera aztertu beharko da, argiaren kutsadura saihesteko eta energia aurrezteko.

– Deberá estudiarse la posibilidad de utilización de sistemas de iluminación de bajo consumo en las nuevas zonas a urbanizar que eviten la contaminación lumínica y ahorren energía.

– Hondakinen gaikako bilketarako gune egokiak sortzea.

– Creación de espacios adecuados para la recogida selectiva de residuos.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Iurretako Bideondo sektoreko plan partzialaren aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos en este informe ambiental estratégico y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación del Plan Parcial del sector Bideondo en Iurreta vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Iurretako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Iurreta.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, plan partzialaren aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación la Modificación del Plan Parcial en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko uztailaren 6a.

En Vitoria-Gasteiz, a 6 de julio de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

ERANSKINA
ANEXO
OBREKIN LOTUTAKO NEURRI BABESLEEN ETA ZUZENTZAILEEN PROPOSAMENA
PROPUESTA DE MEDIDAS PROTECTORAS Y CORRECTORAS RELACIONADAS CON LAS OBRAS

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Ezinbesteko eremu gutxienekoan egingo dira planetik eratorritako jarduketak eta lurzorua okupatzea dakarten gainerako jarduketa osagarriak; betiere, proiektuko planoek ezartzen dituzten mugen barruan.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para la ejecución de las actuaciones que se derivan del Plan y, en todo caso, dentro de los límites previstos en los planos correspondientes del Plan.

– Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketakoak eta ebakiak prestatzekoak barne, bai eta obra-amaierako garbiketa-kanpainan sortutakoak ere.

– Los diferentes residuos generados durante las obras incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos, así como los generados en la campaña de limpieza al final de la obra, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa: obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eraman eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: en el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Plan partzialaren aldaketatik ondorioztatzen diren jarduketak lurzoruaren kalitate-adierazpenaren araberakoak izango dira. Adierazpen-prozedura lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean dago jasota.

– Las actuaciones derivadas de la Modificación del Plan Parcial estarán condicionadas a la declaración de calidad del suelo, procedimiento recogido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Iurretako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Iurreta y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Planean aurreikusitako etorkizuneko hirigintza-garapenari dagokionez, bermatuko da eremu akustiko honetan betetzen direla aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak, 213/2012 Dekretuaren, urriaren 16koaren, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzkoaren, 31.2 artikuluan xedatuarekin bat, eta ezingo da etxebizitzak eta ospitale, hezkuntza edo kultura erabilerako eraikinak eraikitzeko baimenik eman baldin eta, baimena emateko unean, kanpoan ez badira betetzen kalitate akustikoko helburu horiek, non eta ez dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren batean.

– Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación en esta área acústica, y de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no pudiendo concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales, si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ondorioz, kasua zein den, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora inguru eraiki gabeetan, eta altuera orotara leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), baita, edonola ere, eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutakoak ere, gelaren arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

En consecuencia, si fuera el caso, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

– Landare- eta lore-estaldura lehengoratzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendio eta neurriak kontuan hartuko dira. Gida, aukerak ematen dira, birlandatu beharreko ingurunearen arabera, eta ahalmen inbaditzailea duten espezie aloktonoak identifikatzen ditu, landaketa horietan ez erabiltzeko.

– En las labores de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco que aporta alternativas según los ambientes a revegetar y, especialmente, identifica especies alóctonas con potencial invasor que han de ser en todo caso evitadas en las plantaciones.

Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Espezie horiek kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.


Azterketa dokumentala


Análisis documental