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Boletin Oficial del País Vasco

104. zk., 2020ko maiatzaren 29a, ostirala

N.º 104, viernes 29 de mayo de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
2092
2092

AGINDUA, 2020ko maiatzaren 19koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, euskal merkataritza-sektorerako «COVID-19» dirulaguntzak arautzen dituena eta 2020ko ekitaldirako deialdia egiten duena.

ORDEN de 19 de mayo de 2020, de la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regulan y convocan, para el ejercicio 2020, las ayudas «COVID-19» al sector comercial vasco.

COVID-19aren hedapen bizkorrak aurrekaririk gabeko osasun-alerta bat ekarri du, eta eragindakoen kopuru handiek etengabeko borroka sortu dute haren hedapenaren aurka, pertsonen osasunean duen eragina dela-eta.

La rápida propagación de la COVID-19 está generando una situación de alerta sanitaria sin precedentes, con un número elevado de personas afectadas que está derivando en una incesante lucha contra su propagación en tanto en cuanto afecta de manera relevante a la salud de las personas.

COVID-19ak sortu duen krisiari modu koordinatuan aurre egiteko xedez otsailaren 27an sortutako Sailarteko Mahaiaren eta instituzioen arteko foruen bidez, Eusko Jaurlaritza etengabe monitorizatzen ari da egoera, EAEn birusaren hedapena eta eragina mugatzeko neurriak, gomendioak eta betebeharrak ezarrita.

El Gobierno Vasco, a través de la mesa interdepartamental para afrontar de manera coordinada su actuación ante la crisis generada por la COVID-19, creada el 27 de febrero, y de los diferentes foros interinstitucionales, está realizando una monitorización continua, estableciendo las medidas, recomendaciones y obligaciones para limitar la propagación e incidencia del virus por Euskadi.

Era berean, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak, Merkataritza Zuzendaritzaren bidez, COVID-19ak euskal merkataritza-sektorean sortutako egoera monitorizatzen ari da, merkataritza-enpresen sareak eta elkartze-sareak emandako datuak bilduta, pandemiaren eraginari buruzkoak; informazio horri esker, eraginaren irudi dinamikoagoa eskuratzen da, euskal merkataritza-sektorearen hainbat jarduera biltzen dituena.

Igualmente, el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo a través de la Dirección de Comercio, está monitorizando la situación provocada por la COVID-19 en el sector comercial vasco, mediante la recogida de datos aportados por el tejido empresarial comercial y el tejido asociativo, relativos a la afectación de la pandemia; informaciones que permiten realizar una foto dinámica del impacto de la misma a las diferentes ramas de actividad del sector comercial vasco.

COVID-19 pandemiari eusteko ezarritako neurriek ia merkataritza-saltoki guztiak ixtea ekarri dute, aipatutako 463/2020 EDren 10. artikuluan bildutako kasu espezifikoak salbu: elikagai, edari eta lehentasuneko produktu eta ondasunen txikizkako merkatariak; farmazia, osasun, albaitaritza, optika eta ortopedia arloetako saltoki edo zentroak; higiene-produktuak; prentsa eta paper-dendak; ibilgailuetarako erregaia; tabako-dendak; ekipo teknologikoak eta komunikabideak; etxe-animalientzako elikadura; Internet, telefono edo posta bidezko merkataritza; tindategiak eta garbitegiak.

Las medidas impuestas para la contención de la pandemia COVID-19 significaron el cierre automático de prácticamente todos los establecimientos comerciales, a excepción de los siguientes supuestos específicos recogidos en el artículo 10 del mencionado RD 463/2020: comerciales minoristas de alimentación, bebidas, productos y bienes de primera necesidad, establecimientos farmacéuticos, sanitarios, centros o clínicas veterinarias, ópticas y productos ortopédicos, productos higiénicos, prensa y papelería, combustible para la automoción, estancos, equipos tecnológicos y de telecomunicaciones, alimentos para animales de compañía, comercio por internet, telefónico o correspondencia, tintorerías, lavanderías.

Egoera honen ondorioz, Espainiako ekonomiaren eskaera eta eskaintza nahastu egin dira, eta merkataritza-sektorean bereziki izan du eragina, salmenta nahiz enpresen jardueran. Horrek likidezia izateko egoera larritu du, eta kaudimen arazoak eta lanpostuak galtzea ekar lezake, egoera egonkortzeko presazko neurriak ezartzen ez badira.

Estas circunstancias se han traducido en una perturbación conjunta de demanda y oferta para la economía española y el sector comercial en particular, que ha afectado a las ventas y actividad de las empresas, generando tensiones de liquidez que podrían derivar en problemas de solvencia y pérdida de empleos si no se adoptan medidas urgentes de estabilización.

Zentzu horretan, Euskal Merkataritza-sektorerako COVID-19 Dirulaguntzen Programak erakundeen izaera ekonomikoko neurriak osatzen ditu; horrenbestez, bateragarria da guztiekin.

En este sentido el Programa de Ayudas «COVID-19» para el Sector Comercial Vasco, viene a complementar el conjunto de medidas de carácter económico adoptado por las diferentes instituciones, y como tal, es compatible con todos ellas.

Nahiz eta Eusko Jaurlaritzaren lehentasuna COVID-19aren hedapena mugatzea eta biztanleen osasuna den, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila kontziente izan behar da krisiak sektorean dituen ondorio eta eraginez; izan ere, enplegu eta ongizatearen iturria da euskaldunentzat.

Si bien la prioridad del Gobierno Vasco se centra en limitar la propagación de la COVID-19 y en la salud de personas, el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, no debe ser ajeno a las consecuencias e incidencia que esta crisis está teniendo en el sector comercial minorista, fuente de empleo y bienestar para el conjunto de la sociedad vasca.

Larrialdi ekonomikoko egoera honetan, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren lehentasun nagusia da euskal txikizkako merkataritza-sektorea babestea eta laguntza eskaintzea, eragina murrizteko, eta, behin osasun-alarma amaitzean, jarduera ohiko egoerara itzultzeko. Helburua da ondorio negatiboak iragankorrak izatea eta behin betiko edo egiturazko inpaktuak saihestea, eskaintzaren beherakadak sortutako istorio amaigabea dela eta.

La prioridad absoluta del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, en esta situación de urgencia, en materia económica, radica en proteger y dar soporte al sector comercial minorista vasco para minimizar el impacto y lograr que, una vez finalizada la alarma sanitaria, se produzca lo antes posible un rebote en la actividad. El objetivo es que estos efectos negativos sean transitorios y evitar, en última instancia, que se produzca un impacto más permanente o estructural debido a un círculo vicioso de caídas de demanda.

Zentzu horretan, merkataritza-sektorearen garrantzi sozioekonomikoa zenbakiekin egiaztatzen da; bai Barne Produktu Gordinean (% 10,67), baita enplegua sortzeko gaitasunean ere. Guztira, 138.000 afiliatu erregistratu ziren 2019. urtearen amaieran (83.868 afiliazio txikizkako merkataritza-sektoreari lotuta zeuden).

En este sentido el peso socioeconómico del sector comercial se evidencia en cifras tanto a través de su peso específico sobre el Producto Interior Bruto (10,67%), como por su capacidad de generación de empleo; con un total de 138.000 afiliados y afiliadas registradas a finales del año 2019 (83.868 afiliaciones vinculadas al sector comercial minorista).

Nahiz eta txikizkako merkataritza-sektoreak izaera heterogeneoko eta ezberdineko jarduerak izan (pertsonentzako salgaiak, etxerako, elikadura...), jarduera horiek eratzeko aktoreek antzeko bi alderdi partekatzen dituzte:

Si bien la actividad del sector comercial minorista comporta actividades de naturaleza heterogénea y de muy diversa índole (equipamiento de la persona, del hogar, alimentación, etc.), los actores que lo conforman comparten dos realidades semejantes:

Mikro ETE-en sareez (merkataritza-enpresen % 78 inguruk 2 langile baino gutxiago dituzte, eta % 93 inguruk 5 langile baino gutxiago) eta autonomoen kolektiboez (txikizkako merkataritza-sektorean sortutako enpleguaren % 34 osatzen du kolektiboak) babestutako enpresa-egiturak.

Estructuras empresariales soportadas sobre un tejido micro pyme (cerca del 78% de las empresas comerciales cuenta con menos de 2 trabajadores y trabajadoras, y en torno al 93% dispone de plantillas con menos de 5 trabajadores y trabajadoras) y sobre un importante colectivo de autónomos y autónomas (colectivo que representa un 34% del empleo generado en el sector comercial minorista).

Jarduera-ezak, salmenten edo eskaeren murrizketak edo hornikuntza-katean eteteak egoteak likidezia-arazoak eta galerak ekar ditzakete orain eta datozen hilabeteetan; honela, ohiko funtzionamendua eta, batzuetan, bideragarritasuna kolokan jar dezakete. Egoera guzti horiek munduan bizi dugun ezohiko testuinguru batean kokatu behar dira, aldi baterako itxierek salmenten beherakadei eta 12.600 euskal txikizkako merkatariei eragiten diena.

La inactividad, o reducción en el volumen de las ventas o pedidos o interrupciones en la cadena de suministro que, entre otros efectos, pueden generar, ahora y en los próximos meses, problemas de liquidez y pérdidas que comprometan su normal funcionamiento y, en algunos casos su viabilidad. Todo ello en un contexto excepcional, sobrevenido y de ámbito global que afecta a través de cierre temporal, así como a la reducción de sus ventas a más de 12.600 comercios minoristas vascos.

Borroka honek kaltetutako enpresaburuek eta langileek egindako esfortzuekin bat egiteko asmoz COVID-19ak sortutako krisitik eratorritako eragin ekonomikoei aurre egiteko, Eusko Jaurlaritzak lagundu egin nahi die enpresa eta sektore horiek sendotzen. Izan ere, lehiakorrak izan daitezke, dagoeneko produktua eta merkatua dutelako, baina munduan gertatzen ari zaigun ezohiko egoera honen ondorioak pairatzen ari dira.

El Gobierno Vasco en un afán de colaborar con los esfuerzos asumidos por los y las empresarias y las plantillas implicadas en este proceso de lucha contra las consecuencias económicas derivadas de la crisis provocada por la COVID-19, quiere ayudar a consolidar las empresas o sectores de actividad que, pudiendo ser competitivas, ya que tienen producto y mercado, sufren las consecuencias de una situación de carácter totalmente excepcional, sobrevenida y de ámbito global.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren babeserako estrategia osagarri hori dagoeneko ezarritako neurriei gehitzen zaie, bi zatiko jardunbide-tarte batean. Lehen zatian, berehala ezarriko dena, euskal txikizkako merkataritza-sektorea osatzen duten pertsona fisiko eta juridikoen erresistentziari laguntza ekonomikoa eskaini nahi zaio, jarduerarik ez badute edo beherakada nabarmena izan badute COVID-19ak sortutako pandemia dela eta.

Ese esfuerzo del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, se enmarca en una estrategia de apoyo complementaria a las medidas ya implantadas, con un horizonte de actuación en dos tiempos. En este primer tiempo, y con carácter inmediato, se pretende apoyar económicamente la resistencia de las personas físicas y jurídicas que conforman el sector comercial minorista vasco, afectadas por los ceses de actividad o por bajadas relevantes de su actividad, causadas por la pandemia de la COVID-19.

Ondorioz, dirulaguntzen programa hau autonomoei, mikroenpresei eta enpresa txikiei zuzentzen zaie, baldin eta haien jarduera nagusia txikizkako merkataritza bada; izan ere, erakunde handiagoek gaitasun handiagoa dute beste dirulaguntza batzuk lortzeko.

Por ello, este Programa de ayudas se destina a las y los autónomos, y las micro y pequeñas empresas cuya actividad principal sea el comercio minorista, al entender que organizaciones de mayor tamaño tienen mayor capacidad para acceder a otro tipo de ayudas financieras.

Erresistentzia-fase horren ondoren, kontsumoa eta txikizkako merkataritza-jarduera berpiztea da asmoa, sektoreari ekonomikoki eta instituzionalki lagunduta.

A continuación, carácter posterior a esta fase de resistencia, se buscará acompañar el reencendido del consumo y la actividad comercial minorista apoyando al sector económica e institucionalmente.

Horrela, likidezia neurrien eta garatu daitezkeen beste batzuen osagarri gisa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak beharrezkoa ikusten du dirulaguntza-lerro bat sortzea dirua itzuli behar gabe, euskal txikizkako merkataritza-sektoreari bizirauten laguntzeko, pandemiatik eratorritako berehalako ondorioen aurrean. Laguntza horrek, bere soldata-kostuak gorabehera, dagoeneko irekita dauden lerro batzuen bidez babestuta daude, eta babesa emango die txikizkako merkataritza-sektorearen ustiapen-kontuetan eragin nabarmena duten gastu arrunteko beste partida batzuei. Partida hauen kasua da, besteak beste, txikizkako merkataritza-jarduera garatzeko lokalen edo instalazioen alokairua edo hornikuntzaren edo kanpoko beste zerbitzuen kostua (banaka edo agregatua), enpresaren soldata-kostua gainditzen edo gaindi dezakeenean.

Así, como complemento a las medidas de liquidez y otras que se puedan desarrollar, el Departamento de Turismo, Comercio y Consumo considera necesario establecer una línea de subvenciones a fondo perdido que ayude a la supervivencia del sector comercial minorista vasco ante las consecuencias inmediatas derivadas de la extensión de la pandemia. Una ayuda que, al margen de los costes salariales, en buena medida apoyados a través de otras líneas ya abiertas, dé soporte a otras partidas de gasto corriente que impactan de forma importante sobre las cuentas de explotación del sector comercial minorista. Es el caso de partidas tales como alquileres de locales e instalaciones donde se desarrolla la actividad comercial minorista, el coste aprovisionamientos, suministros u otros servicios exteriores, que, de forma individual, o de forma agregada, pueden superar o superan dicho coste salarial empresarial.

Prozeduratik abiatuta eta administrazio-kudeaketak errazteko asmoz, agindu honen bidez espedienteak modu telematikoan kudeatzea aukeratzen da. Enpresa onuradunekin aurretiazko programetan izandako kudeaketa-esperientziatik abiatuta, egiaztatu da prozedura aurrerapen bat izango dela, enpresen lehiakortasuna areagotzeko, horrek inolako bereizketarik edo kalterik sortu gabe.

Desde un punto de vista procedimental y para facilitar los trámites administrativos, con la presente Orden se opta por la tramitación electrónica de los expedientes. Desde la experiencia de gestión con las empresas beneficiarias de los programas que han precedido al presente, se ha constatado que este procedimiento supone un avance en línea con la pretendida ganancia de competitividad de las empresas sin que ello pueda suponer discriminación ni menoscabo alguno.

Dirulaguntza programa honek aurrekontu-kreditu nahikoa dauka Euskal Autonomia Erkidegoko 2020rako Aurrekontu Orokorretan.

El presente programa de ayudas cuenta con la existencia de crédito presupuestario suficiente previsto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2020.

Ondorioz, eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailari konpetentziak ematen dizkieten lege hauek erabilita, hala nola, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretuaren 13.1.a) artikulua; Jaurlaritzari buruzko ekainaren 30eko 7/1981 Legearen 26. artikulua, eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuaren 51.2 artikulua,

En su virtud, y en el ejercicio de las competencias que confiere al Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, el artículo 13.1.a) del Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el artículo 26 de Ley 7/1981, 30 de junio, sobre Ley de Gobierno y el artículo 51.2 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado mediante Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre,

honako hau

Y, en virtud de ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Agindu honen helburua da oinarriak ezartzea euskal txikizkako merkataritza zuzenean babesteko eta laguntza ekonomikoa eskaintzeko, batez ere norberaren kontura lan egiten duten pertsonei edo autonomoei, mikroenpresei eta enpresa txikiei laguntzeko, COVID-19aren eragina murrizteko eta merkataritza-jarduera ahalik eta azkarren berpizten laguntzeko.

1.– El objeto de la presente Orden es establecer las bases para proteger y dar soporte económico de forma directa al comercio minorista vasco, especialmente a las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, microempresas y pequeñas empresas, para minimizar el impacto de la COVID-19 y posibilitar que se produzca lo antes posible un relanzamiento de la actividad comercial.

2.– Helburu horren arabera, dirulaguntza zuzenen lehen lerroaren xedea da eragiketen eta ohiko gastuekin laguntzea 3. artikuluan adierazitako erakunde onuradunei, fakturazioa ez badute edo oso eskasa bada COVID-19 pandemia dela eta.

2.– De acuerdo con dicho objetivo, esta primera línea de ayudas directas, se orienta a dar apoyo a los gastos operativos y corrientes contraídos por las entidades beneficiarias señaladas en el artículo 3, en situación de facturación nula o muy reducida generada en un contexto sobrevenido de pandemia de la COVID-19.

2. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 2.– Recursos económicos.

1.– Aurreko artikuluan adierazitako helbururako baliabide ekonomikoen zenbatekoa 7.500.000 euro da.

1.– Los recursos económicos destinados a la finalidad del artículo anterior ascienden a la cantidad de 7.500.000 euros.

3. artikulua.– Erakunde onuradunak.

Artículo 3.– Entidades Beneficiarias.

1.– Agindu honetan adierazitako dirulaguntzak lor ditzakete norberaren konturako langile edo autonomoek, ondasun-erkidegoek, sozietate zibilek, txikizkako mikroenpresek eta enpresa txikiek (negozio-bolumena ikusita jarduera nagusia txikizkako merkataritza bada). Horien guztien egoitza fiskal eta soziala eta lantokia Euskal Autonomia Erkidegoan egon beharko da, eta jarduera erabat etenda egon beharko da edo hileko diru-sarrerak gutxienez % 75 murriztu 2020ko martxoaren 14aren eta apirilaren 13aren artean, 2019ko aldi berari dagokionez (hots, 2019ko martxoaren 14tik apirilaren 13rako aldiarekin alderatuta), edo bestela, alarma-egoera aitortu aurreko hilabeteari dagokionez (hots, 2020ko otsailaren 14tik martxoaren 13rako aldiarekin alderatuta), martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretuan COVID-19ak sortutako osasun-krisia kudeatzeko aitortutako alarma-egoera dela-eta.

1.– Podrán acceder a las ayudas contempladas en la presente Orden las personas trabajadoras por cuenta propia o autónomas, las Comunidades de Bienes y Sociedades Civiles, las micro y pequeñas empresas minoristas cuya actividad principal, en cuanto al volumen de negocio, sea comercial minorista, con domicilio fiscal y social, así como centro de trabajo, en la Comunidad Autónoma de Euskadi; y cuya actividad se haya visto suspendida totalmente o reducidos sus ingresos mensuales comprendidos entre el 14 de marzo y el 13 de abril de 2020 al menos en un 75% con respecto al mismo periodo del año 2019 (14 de marzo y el 13 de abril de 2019), o en su defecto al mes anterior a la declaración del estado de alarma (14 de febrero al 13 de marzo de 2020), como consecuencia de la declaración del estado de alarma por el Real Decreto 463/2020 de 14 de marzo, para la gestión de la crisis sanitaria ocasionada por la COVID-19.

2.– Aurreko apartatuan adierazitako enpresek Batzordearen 2003ko maiatzaren 6ko 2003/361/EB Gomendioan ezarritako betekizunak bete behar dituzte, mikroenpresak, enpresa txikiak eta ertainak definitzen dituena, edo horiek ordezkatzen edo aldatzen dituzten xedapenenak.

2.– Las empresas reflejadas en el apartado anterior deberán cumplir los requisitos establecidos en la Recomendación 2003/361/CE de la Comisión de 6 de mayo de 2003 sobre la definición de microempresas, pequeñas y medianas empresas, o las disposiciones que la sustituyan o modifiquen.

3.– Deialdi honetan adierazitakoaren arabera, txikizkako merkataritza-jarduera da helburu horretarako eskuratutako produktuak edo salgaiak merkatuan eskaintzea, horiek nabarmen aldatu gabe, baita ekoizle, artisau edo industriek zuzenean sortutako kontsumorako ondasunak saltzea. Ondasunok ez dira integratzen hirugarrenen ekoizpen, merkataritza edo zerbitzu-prozesuetan.

3.– Se entenderán por actividad comercial minorista a los efectos de lo dispuesto en esta convocatoria, la puesta a disposición del mercado de productos o mercancías adquiridas con esa finalidad, sin modificación sustancial de las mismas, así como la venta de bienes de consumo final realizada directamente por los productores/as, artesanos/as o industriales, entendiéndose por tales bienes aquellos no destinados a integrarse en procesos de producción, comercialización o prestación de servicios a terceros.

4.– Edozein kasutan, kanpo geratzen dira sozietate publiko edo eskubide publikoko erakundeak.

4.– En cualquier caso, quedan excluidas las sociedades públicas y entidades de derecho público.

5.– Txikizkako merkataritza-enpresako titularrak 2020ko martxoaren 14a baino lehenagotik egon behar du Ekonomia-jardueren gaineko Zergan alta emanda.

5.– El titular de la empresa comercial minorista deberá estar dado de alta efectiva en el Impuesto de Actividades Económicas con anterioridad al 14 de marzo de 2020.

6.– Era berean, ezingo dira izan erakunde onuradunak armak ekoizten, merkaturatzen edo finantzatzen dituztenak, Herrialde Pobretuekiko Justizia eta Elkartasunerako Gutunaren abenduaren 28ko 14/2007 Legearen arabera.

6.– No podrán ser entidades beneficiarias, asimismo, aquellas que se dediquen a la producción, comercialización y financiación de armas, en cumplimiento de la Ley 14/2007, de 28 de diciembre, del País Vasco de Carta de Justicia y Solidaridad con los países Empobrecidos.

7.– Ondasun-erkidegoen eta sozietate zibilen kasuan, haietan parte hartzen duten pertsona fisiko edo juridiko pribatu guztiak har daitezke pertsona onuradun gisa. Horrenbestez, agindu honetan ezarritako betekizun eta baldintza guztiak bete beharko dituzte. Edonola ere, taldearen ordezkari bat izendatu behar da, botere nahikoarekin talde onuradunari dagozkion betebeharrak bete ahal izateko. Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 39. eta 65. artikuluetan aurreikusitako preskripzio-epea igaro baino lehen desegiten bada taldea, emandako dirulaguntza itzuli beharko du.

7.– En caso de las comunidades de bienes o sociedades civiles todas y cada una de las personas físicas o jurídicas privadas que participan en ellas tendrán la consideración de personas beneficiarias, debiendo cumplir todas ellas los requisitos y condiciones establecidas en la presente Orden. En cualquier caso, deberá nombrarse una persona representante de la agrupación, con poderes bastantes para cumplir las obligaciones que, como beneficiaria, corresponden a la agrupación. En caso de disolverse la agrupación antes de haber transcurrido el plazo de prescripción previsto en los artículos 39 y 65 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, deberá devolver la subvención concedida.

8.– Aurreko apartatuan aurreikusitako baldintzez gain, pertsona edo enpresa onuradunek betekizun hauek bete beharko dituzte:

8.– Además de las condiciones previstas en los apartados anteriores, las personas o empresas beneficiarias deberán cumplir los siguientes requisitos:

a) Egunean izatea zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak. Betebehar horiek betetzen direla eta Gizarte Segurantzaren aurrean egunean zaudela automatikoki egiaztatuko du organo kudeatzaileak, dirulaguntza eman eta ordaindu baino lehen. Hala ere, eskatzaileak aurka egin diezaioke egiaztapen horri. Hala egiten badu, eguneratutako ziurtagiriak eman beharko ditu, egoera justifikatzeko.

a) Hallarse al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social. La acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, se verificará automáticamente, por el órgano gestor, con anterioridad a la concesión de la subvención y a la realización del pago. No obstante, el solicitante podrá oponerse expresamente a esta verificación, debiendo aportar entonces certificados actualizados que acrediten esta condición.

b) Egunean izatea dirulaguntzak itzultzeko dagozkion ordainketa guztiak.

b) Hallarse al corriente en el pago de obligaciones de reintegro en materia de subvenciones.

c) Zigor- edo administrazio-arloan dirulaguntza edo laguntza publikoak lortzeko aukera galtzeko zehapenik jaso ez izana, ez eta horretarako ezgaitzen duen legezko debekurik ere, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen edo Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren arabera sexu-diskriminazioarengatik gertatutakoak barne.

c) No estar sancionada ni penal ni administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas, ni estar incursa en prohibición legal alguna que le inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres, o de la Ley Orgánica 3/2007, de 30 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres.

d) Ez egotea Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 artikuluko egoeren eraginpean, dirulaguntzen onuradun izateko baldintzei dagokienez.

d) No estar incursa en ninguna de las restantes circunstancias previstas en el apartado 2 del artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, para obtener la condición de beneficiario de subvenciones.

4. artikulua.– Diruz laguntzen diren kontzeptuak.

Artículo 4.– Conceptos subvencionables.

1.– Agindu honetan oinarrituta, honako hauek jaso ditzakete dirulaguntzak:

1.– Podrán ser objeto de subvención al amparo de la presente Orden:

a) Merkataritza-jarduera egiteko erabiltzen den lokal edo hiri-finka bakar baten alokairu-gastuak (ondoz ondoko 3 hilabetetakoak), alarma-egoera indarrean jarri zenetik (2020ko martxoaren 14a) 2020ko abuztuaren 31ra artekoak badira, baldin eta lokal edo hiri-finka ez bada eskatzailearen etxebizitzaren parte, edo beste enpresa batekin partekatzen bada eta lokalaren alokatzailearekin 2. mailako odol-ahaidetasunik/ahaidetasunik ez badu, edo alokatzailea den pertsona fisiko edo juridikoaren kide edo partaidea ez bada. Era berean, kanpo geratzen dira coworking guneak.

a) Los gastos de alquiler de un único local o finca urbana donde se desarrolla la actividad comercial, correspondiente a 3 meses consecutivos dentro del ámbito temporal que abarca desde el momento de la entrada en vigor del estado de alarma (14 de marzo de 2020) y el 31 de agosto de 2020; siempre y cuando el local o finca urbana no sea parte de la vivienda de la persona solicitante o espacio compartido con otra empresa y no exista relación de parentesco hasta 2.º grado de consanguinidad o afinidad con el/la arrendador/a del local, ni sea socio/a o participe de la persona física o jurídica que actúe como arrendador/a. Asimismo, se excluyen los espacios de coworking.

b) Merkataritza-jarduera egiteko erabiltzen den lokal edo hiri-finka erosteko hipoteka-maileguaren edo mailegu pertsonalaren kuotak (amortizazioa + interesak), ondoz ondoko 3 hilabetetakoak, alarma-egoera indarrean jarri zenetik 2020ko abuztuaren 31ra artekoak badira.

b) Las cuotas (amortización + intereses) de los préstamos hipotecarios o personales destinados a cubrir la compra del local o finca urbana donde se desarrolla la actividad comercial, correspondientes a 3 meses consecutivos dentro del ámbito temporal que abarca desde el momento de la entrada en vigor del estado de alarma y el 31 de agosto de 2020.

c) 2020ko udaberri-udara sasoiko produktuen stocka erostearen gastua, osasun-alarma indarrean jarri baino lehenago (2020ko martxoaren 14a) erosi eta jaso bada.

c) El gasto de adquisición del stock de producto de temporada Primavera – Verano 2020 adquirido y recepcionado con anterioridad a la entrada en vigor del estado de alarma sanitaria (14 de marzo de 2020).

d) Ohiko gastu hauek zuzenean lotuta daude diruz lagundu behar den merkataritza-jarduerarekin:

d) Los siguientes gastos corrientes siempre que estén directamente relacionados con la actividad comercial objeto de subvención:

1.– Energia-hornikuntzako gastuak, telekomunikabide-zerbitzuak (telefonoa, Interneta) eta aseguruen primak (ondoz ondoko 3 hilabetetakoak), alarma-egoera indarrean jarri zenetik 2020ko abuztuaren 31ra artekoak badira. Kontratatutako zerbitzuaren fakturazioa hilero egiten ez bada, adierazitako epeari dagokion zenbatekoa ordainduko da.

1.– Los gastos de suministros energéticos, servicios de telecomunicaciones (teléfono, internet) y primas de seguros, correspondientes a 3 meses consecutivos dentro del ámbito temporal que abarca desde el momento de la entrada en vigor del estado de alarma y el 31 de agosto de 2020. En los casos en los que la facturación del servicio contratado no se realice mensualmente, se subvencionará el importe correspondiente al plazo indicado.

2.– COVID-19ari lotutako dirulaguntzetarako aholkularitza eta kudeaketa zerbitzuak kontratatzetik eratorritako gastuak txikizkako merkataritza-enpresetan, alarma-egoera aitortu zenetik agindu honen laguntza eskatzen den arteko tartean, gehienez 150 euro.

2.– Los gastos derivados de la contratación de servicios de asesoramiento y gestión de las ayudas diversas vinculadas al impacto de la COVID-19 en la empresa comercial minorista, en el período transcurrido desde la declaración del estado de alarma al momento de presentación de solicitud de ayuda dentro de la presente Orden, con un límite máximo total de 150 euros.

3.– Merkataritza-jarduera babesteko eta dinamizatzeko jarduerak errazteko asmoz ondorengo berpizte eta berraktibazio faseetan, tokiko, eskualdeko, probintziako eta euskal merkataritza-elkarteetarako afiliazio-kostuak (ondoz ondoko 3 hilabetetakoak), alarma-egoera indarrean jarri zenetik 2020ko abuztuaren 31ra artekoak badira.

3.– Con el fin de facilitar las actuaciones de apoyo y dinamización de la actividad comercial en fases posteriores de reencendido y reactivación de la actividad comercial, los costes de afiliación a asociaciones comerciales de ámbito local, comarcal, territoriales o CAE correspondientes a 3 meses consecutivos dentro del ámbito temporal que abarca desde el momento de la entrada en vigor del estado de alarma y el 31 de agosto de 2020.

2.– Ez da inolaz ere kontuan hartuko gastu gisa fakturetako Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

2.– En ningún caso se considerará gasto elegible el Impuesto sobre el Valor Añadido repercutido en factura.

3.– Ez dira onartuko 100 euro baino gutxiagoko gastuak, zenbateko garbian eta BEZik gabe.

3.– No se aceptarán gastos cuyo importe neto, excluido el IVA, sea inferior a 100 euros.

5. artikulua.– Dirulaguntzen banakako zenbatekoa.

Artículo 5.– Cuantía individual de las ayudas.

1.– Agindu honetan aurreikusitako laguntzak dirulaguntza itzulgarrien bidez kudeatuko dira.

1.– Las ayudas contempladas en la presente Orden se materializarán a través de subvenciones no reintegrables.

2.– Aurkeztutako kontzeptuen % 100 ordainduko da.

2.– Se subvenciona el 100% de cada uno de los conceptos presentados.

3.– Aurkeztutako gastuengatik gehienez jaso daitekeen dirulaguntzak ezin du gainditu 3.000 euro, erakunde bakoitzeko.

3.– El importe máximo de la ayuda a conceder por la totalidad de los gastos presentados a subvención, no sobrepasará los 3.000 euros por entidad subvencionable.

Ondasun-erkidegoen edo sozietate zibilen kideen kasuan, dirulaguntzak ez du inolaz ere gaindituko gehieneko zenbateko hori, kide guztientzat. Kide bakoitzeko dirulaguntza kalkulatzeko, eskakizunak betetzen dituen eskatzaile bakoitzaren partaidetzaren ehunekoa kalkulatuko da 3.000 euro-etatik.

En el supuesto de socios o socias integrantes de Comunidades de Bienes o Sociedades Civiles, en ningún caso la subvención superará este importe máximo para el conjunto de los socios o socias. La subvención por socio o socia será el resultado de aplicar el porcentaje de participación de cada una de las personas solicitantes que reúnan los requisitos establecidos en la convocatoria a los 3.000 euros.

4.– Laguntzeko aurkeztutako eta onartutako gastuen guztizkoa ez da izango, inolaz ere, 750 euro baino gutxiagokoa, BEZik gabe, erakunde bakoitzeko.

4.– En ningún caso, el total de gastos presentados y admitidos a subvención, excluyendo el IVA, será inferior a 750 euros por entidad beneficiaria.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
PROZEDURA
PROCEDIMIENTO

6. artikulua.– Eskabideak eta dokumentazioa.

Artículo 6.– Solicitudes y documentación.

1.– Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera.

1.– El plazo de presentación de solicitudes de ayuda es de un mes a contar desde el día siguiente al de la publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabide bakarra aurkeztuko da erakunde bakoitzeko, eta gastuak lantoki edo saltoki bakar batenak izango dira. Erakunde batek eskabide bat baino gehiago egingo balu, erregistratu den lehena onartuko da eta gainerakoak artxibatu egingo dira.

2.– Se presentará una única solicitud por entidad y los gastos corresponderán a un único centro de trabajo o establecimiento. En el supuesto de que una misma entidad presente más de una solicitud, se admitirá la primera registrada, archivándose el resto.

3.– Erakunde eskatzaileek eskabidea (eranskina) eta aurreikusitako gainerako inprimakiak bete beharko dituzte, tartean:

3.– Las entidades solicitantes deberán cumplimentar la solicitud (anexo) y demás formularios previstos a tal fin, entre los que se incluirá:

3.1.– Alderdi hauei buruzko erantzukizunpeko adierazpen bat:

3.1.– Una declaración responsable de los siguientes extremos:

a) Deialdi honetan ezarritako erakunde onuraduna izateko betekizunak betetzen dituena.

a) Que cumple con los requisitos para ser entidad beneficiaria establecidos en la presente convocatoria.

b) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan aipatzen diren edozein debeku-egoeretan pertsona edo erakunderik ez duena, eragotzi egiten baitute pertsona onuradun izatea.

b) Que no concurren en la persona o entidad ninguna de las circunstancias de prohibición recogidas en el artículo 13 de la Ley 38/2003 de 17 de noviembre, General de Subvenciones para obtener la condición de persona beneficiaria.

c) Enpresa bada, beharrezko baldintzak betetzen dituena mikroenpresa edo enpresa txikia izateko:

c) Que, en el caso de ser empresa, reúne las condiciones necesarias para ser calificada como micro o pequeña empresa:

1) 50 langile baino gutxiago izatea eta deialdi honen aurreko ekitaldiko abenduaren 31n negozio-bolumena 10 milioi euro baino gehiago ez izatea.

1) Que ocupa a menos de 50 personas y cuyo volumen de negocios a 31 de diciembre del ejercicio anterior a la presente convocatoria no excede de 10 millones de euros.

2) % 25eko edo gehiagoko partaidetzak ez izatea edo 50 langile edo gehiago izatea, 10 milioi euro baino gehiagoko negozio-bolumenarekin.

2) Que no se encuentra participada en un 25% o más de su capital por una empresa cuya plantilla sea igual o superior a 50 trabajadores con un volumen de negocio de más de 10 millones de euros.

d) Dirulaguntza edo laguntza publikoak jasotzea eragozten dion zehapen penal edo administratibo irmorik ez izatea, ezta horretarako gaitasuna kentzen dion legezko debekurik izatea ere.

d) Que no se halla sancionada ni penal ni administrativamente por sentencia firme con la pérdida de la posibilidad de obtener subvenciones o ayudas públicas, ni se halla incursa en prohibición legal alguna que la inhabilite para ello.

e) Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasitako edozein itzultze- edo zigor-prozeduraren eraginpean ez egotea.

e) Que no se halla incursa en procedimiento de reintegro o sancionador alguno, iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus organismos autónomos.

f) Bestelako laguntzei dagokienez:

f) En relación a otras ayudas:

a) Beste erakunde publiko edo pribatutatik eskatu edo lortutako gastu beretarako laguntzak.

a) Las ayudas que para los mismos gastos haya solicitado u obtenido de otras instituciones públicas o privadas.

b) Azken hiru ekitaldietan enpresak jasotako minimis laguntzak, laguntza eskatu den azken urtea hartuta erreferentzia gisa azken urterako.

b) Las ayudas que tengan la naturaleza de minimis que haya recibido en los tres últimos ejercicios, tomando como referencia del último año aquel en el que se solicita la ayuda.

g) Ez zigortuta egotea dirulaguntzen eta laguntza publikoen onuradun izateko debekuarekin, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen 24.2 artikuluaren arabera.

g) Que no está sancionada con la prohibición de ser beneficiaria de subvenciones y ayudas públicas en virtud del artículo 24.2 de la Ley 4/2005 de 18 de febrero para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

Erantzukizunpeko adierazpen batean jasotzen den datu edo informazioren bat zehaztasunik gabea edo faltsua bada edo aurkeztu ez bada, edo administrazio eskudunari ez bazaio aurkezten beharrezko dokumentazioa, deklaratzen dena betetzen dela egiaztatzeko eskatzen den dokumentazioa, ezinezkoa izango da dena delako eskubidea baliatzen edo jardueran aritzen jarraitzea, egitate horren berri izaten den unetik bertatik aurrera, hargatik eragotzi gabe izan litezkeen erantzukizun penal, zibil edo administratiboak (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 69.4 artikulua).

La inexactitud, falsedad u omisión, de carácter esencial, de cualquier dato o información que se incorpore a una declaración responsable, o la no presentación ante la Administración competente de la documentación que sea en su caso requerida para acreditar el cumplimiento de lo declarado, determinará la imposibilidad de continuar con el ejercicio del derecho o actividad afectada desde el momento en que se tenga constancia de tales hechos, sin perjuicio de las responsabilidades penales, civiles o administrativas a que hubiera lugar (artículo 69.4, de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas).

3.2.– Gastuen zerrenda, eskabideari atxikita, honako hauek zehazten: kontzeptua, dirulaguntza eskatzeko denbora-tartea eta bakoitzaren zenbatekoa (BEZik gabe).

3.2.– Una relación de los gastos, que se incluirá en la solicitud, detallando el concepto, el ámbito temporal para los que se solicita la subvención, así como el importe correspondiente (sin IVA) a cada uno de ellos.

Ondasun-erkidegoen edo sozietate zibilen kasuan, kide bakoitzaren partaidetza-ehunekoa zehaztuko da.

En el caso de las comunidades de bienes o sociedades civiles se señalará el porcentaje de participación de cada socio o socia en las mismas.

4.– Erakunde eskatzaileek dokumentazio hau gehitu beharko diote eskabideari:

4.– Las entidades solicitantes deberán adjuntar a la solicitud la documentación siguiente:

a) Pertsona juridiko eskatzailearen IFZ.

a) NIF persona jurídica solicitante.

b) Enpresa eratzearen eskriturak eta izandako aldaketak.

b) Escrituras de constitución de la empresa y posteriores modificaciones.

c) Ondasun-erkidegoak eta sozietate zibilak: eraketa-kontratua.

c) Las comunidades de bienes y sociedades civiles: contrato de constitución.

d) Laguntza eskatzen duen enpresak Ekonomia-jardueren gaineko Zergan izandako alten eta bajen ziurtagiria.

d) Certificado histórico de altas y bajas en el Impuesto de Actividades Económicas de la de la empresa solicitante de la ayuda.

5.– Administrazioak laguntzak ordain ditzan, eskatzailea Ogasun eta Ekonomia Saileko Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren Hirugarrenen Erregistroan egon beharko da.

5.– Para que la Administración pueda realizar el pago de las ayudas, la persona solicitante deberá constar en el Registro de Terceros de la Oficina de Control Económico del Departamento de Hacienda y Finanzas.

Pertsona ez badago erregistratuta edo Erregistroan dauden bankuko datuak aldatu nahi baditu, bete egin beharko du inprimakia, Ogasun eta Ekonomia Sailak ezarritako ereduaren eta prozeduraren arabera: https://www.euskadi.eus/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/web01-tramite/eu/

En el caso de que la persona no esté registrada o quiera modificar los datos bancarios existentes en dicho Registro, deberá cumplimentar el formulario según modelo y procedimiento establecido por el Departamento de Hacienda y Economía: https://www.euskadi.eus/altaterceros/

6.– Erakunde interesdunak ez ditu nahitaez entregatu behar Administrazioren batek egindako dokumentuak, baldin eta baimena eman badu laguntzen deialdi honen organo kudeatzaileak dokumentu horiek kontsultatzeko edo biltzeko. Aintzat hartzen da interesdunak dokumentuen kontsulta edo eskuraketa baimentzen duela, prozeduran bere aurkaritza erakusten ez badu.

6.– La entidad interesada no estará obligada a aportar documentos que hayan sido elaborados por cualquier Administración, siempre que haya expresado su consentimiento a que sean consultados o recabados dichos documentos por el órgano gestor de la presente convocatoria de ayudas. Se presumirá que la consulta u obtención es autorizada por la persona interesada salvo que conste en el procedimiento su oposición expresa.

Era berean, ez da nahitaezkoa aurkeztea dagoeneko Administrazio batean aurkeztu diren dokumentuak. Eragin horietarako, adierazi egin behar da noiz eta zein administraziotan aurkeztu ziren dokumentuak. Laguntza-deialdi honen organo kudeatzaileak dokumentu horiek eskuratu behar ditu modu elektronikoan, korporazio- edo kontsulta-sareen bidez, datuen bitartekaritza-plataformetan edo horretarako gaitutako sistema elektronikoetan. Aintzat hartzen da enpresa interesdunak kontsulta baimentzen duela, prozeduran bere aurkaritza erakusten ez badu. Ezohiko kasu batean dokumentu horiek ezin badira eskuratu, dokumentuak berriro aurkeztea eska diezaioke organoak enpresari.

De igual modo, no será preceptiva la presentación de documentos que hayan sido aportados anteriormente por la persona interesada a cualquier Administración. A estos efectos, deberá indicar en qué momento y ante que órgano administrativo presentó los citados documentos, debiendo el órgano gestor de la presente convocatoria de ayudas recabarlos electrónicamente a través de sus redes corporativas o de una consulta a las plataformas de intermediación de datos u otros sistemas electrónicos habilitados al efecto. Se presumirá que esta consulta es autorizada por la empresa interesada salvo que conste en el procedimiento su oposición expresa. Excepcionalmente, si no se pudiera recabar los citados documentos, se podrá solicitar nuevamente a la empresa interesada su aportación.

7.– Agindu honetako eskaerak, errekerimenduak, jakinarazpenak eta bestelako kudeaketak modu elektronikoan egingo dira. Eskabidea atzitzeko eta betetzeko, egoitza elektronikoaren bidez egingo da esklusiboki: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1103201/

7.– La realización de las solicitudes, requerimientos, notificaciones y demás gestiones implicadas en esta Orden se efectuarán por medios electrónicos. El acceso a la solicitud, y su cumplimentación se realizará exclusivamente a través de la sede electrónica: https://www.euskadi.eus/servicios/1103201/

Kanal elektronikoaren bidez izapideak egiteko xehetasunak eta eskabide-eredua aipatutako egoitza elektronikoan daude erabilgarri.

Las especificaciones de cómo tramitar por el canal electrónico, así como el modelo de solicitud, estarán disponibles en la citada sede electrónica.

Eskabidea erregistro elektronikora sartzen den egun eta orduan aurkeztu dela balioetsiko da.

Se considerará como fecha de presentación la fecha y hora del registro electrónico de entrada de la solicitud.

Espedientea, jakinarazpenak, dokumentuen aurkezpena eta prozeduraren gainerako izapideak «Nire karpeta» aplikazioaren bidez egingo dira esklusiboki, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan (https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu//)

El acceso al expediente, las notificaciones, aportación de documentación y demás trámites implicados en el procedimiento se realizan exclusivamente a través de la aplicación «Mi carpeta» de la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/micarpeta/).

Eskatzailearen ordezkari izateko gaitasun legala duen pertsona edo erakundearen onartutako sinadura elektronikoaz gain, eskabidean egongo dira bertan gehitu beharreko dokumentu oro, baita Administrazioak eska ditzakeenak ere, urriaren 1eko 39/2015 Legean ezarritakoari jarraikiz.

La solicitud incorporará, además de la firma electrónica reconocida de la persona o entidad que posea capacidad legal para representar a la entidad solicitante, toda aquella documentación que haya de acompañarse a la solicitud y la que pueda ser requerida por la Administración, en los términos dispuestos en la Ley 39/2015, de 1 de octubre.

Ordezkatzeko baimena eskain diezaiokezu beste pertsona bati zure ordez jarduteko medio elektronikoen bidez, agindu honi lotutako prozedura guztietan, hauek erabilita:

Se podrá otorgar la representación a otra persona para que actúe en su nombre por medios electrónicos en todos los procedimientos relativos a la presente Orden utilizando para ello:

– edo Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko Ordezkarien Erregistro Elektronikoa (https://www.euskadi.eus/ordezkarien-erregistro-elektronikoa/web01-sede/eu/)

– bien el Registro Electrónico de Representantes ubicado en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (www.euskadi.eus/representantes), o

– edo «Borondatezko Ordezkaritza Egilestearen inprimaki normaldua» (http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/) behar bezala beteta, eskabidearekin batera. Gainera, pertsona juridikoek ordezkaritza-ahalordearen kopia bat erantsi beharko diote eskabideari, edo beste pertsona bat ordezkari legala izateko ahalorde-emaileari botere hori eskaintzeko legitimazioa ematen dioen baliozko beste dokumentu bat.

– bien el «impreso normalizado de otorgamiento de representación legal voluntaria» (www.euskadi.eus/otorgamiento-representacion), debidamente formalizado, que deberá adjuntarse a la solicitud. Las personas jurídicas, además, deberán adjuntar copia del poder de representación o cualquier documento válido en derecho que legitime al poderdante como representante legal de la entidad que otorga la representación a otra persona.

Ordezkariak (pertsona fisikoa edo juridikoa) onartzen den identifikazio elektronikorako medio bat izan beharko du.

La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido.

8.– Laguntzaren eskabidea, eskatutako dokumentuekin batera, nahi den hizkuntzan aurkez daiteke. Ildo horretatik, eskatzaile bakoitzak hautatutako hizkuntza erabiliko da eskabidea aurkeztu ondoko jardueretan, prozedurak irauten duen bitartean, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legeari jarraikiz.

8.– La solicitud de ayuda, junto con la documentación exigida, podrá presentarse en el idioma oficial que se seleccione. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud de ayudas, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

9.– Eskabideak aurkezteak deialdi honen oinarriek zehazten dituzten baldintzak berariaz eta formalki onartzea dakar.

9.– La presentación de solicitudes supone la aceptación expresa y formal de las condiciones que definen las bases de la presente convocatoria.

7. artikulua.– Zuzenketa.

Artículo 7.– Subsanación.

1.– Eskabidea ez baldin badago osorik beteta, edo 7. artikuluan adierazitako nahitaezko dokumentazioa ez balu, eskatzaileari eskatuko zaio 10 eguneko epean falta dena osatzea edo beharrezko dokumentuak aurkeztea. Gainera, jakinaraziko zaio hala ez badu egiten ez zaiola onartuko eskabidea, eta dagokion ebazpena emango dela, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen 68. artikuluan ezarritakoari jarraikiz.

1.– Si la solicitud no viniera cumplimentada en todos sus términos, o no fuera acompañada de la documentación obligatoria relacionada en el artículo 7, se requerirá a la entidad solicitante para que, en un plazo de 10 días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición, dictando, a este respecto, la correspondiente resolución, de conformidad con lo dispuesto en artículo 68 de la Ley del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

2.– Jakinarazpenak bitarteko elektronikoen bidez egingo dira.

2.– Las notificaciones se realizarán por medios electrónicos.

3.– Jakinarazpen-sistemari esker, erraz egiazta daitezke interesdunari egindako jakinarazpenaren data eta ordua, baita haren edukia ere; bidaltzen denetik aurrera, ulertzen da jakinarazpena eman dela. Jakinarazpena egin dela jakitean eta edukira jo gabe hamar egun naturaleko epea igarotzen bada, jakinarazpena baztertutzat joko da eta prozedurari jarraikiz izapidea egintzat joko da, betiere, ofizioz edo hartzaileak eskatuta, horretara jotzea tekniko edo materialki ezinezkoa dela egiaztatzen ez bada.

3.– El sistema de notificación permitirá acreditar la fecha y hora en que se produzca la puesta a disposición de la persona interesada del acto objeto de notificación, así como la de acceso a su contenido, momento a partir del cual la notificación se entenderá practicada. Cuando exista constancia de la puesta a disposición, y transcurran diez días naturales sin acceder a su contenido, se entenderá que la notificación ha sido rechazada y se tendrá por efectuado el trámite siguiéndose el procedimiento, salvo que de oficio o a instancia de la persona destinataria se compruebe la imposibilidad técnica o material del acceso.

8. artikulua.– Eskabideen azterketa eta ebaluazioa.

Artículo 8.– Análisis y Evaluación de las solicitudes.

1.– Ebaluazio-batzorde batek espedienteak aztertuko ditu, agindu honetan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatuko du, artikulu honen hurrengo puntuan bildutako irizpide eta haztapenen arabera baloratuko ditu, eta prozeduraren ebazpen-proposamena egingo dio eskumena duen organoari, eman beharreko laguntzak eta ukatu beharreko eskabideak jasota. Horretarako, beharrezkoa uste duen edozein dokumentu edota informazio osagarri eska dezake, ondo ulertzeko eta ebaluatzeko.

1.– Una comisión de evaluación estudiará los expedientes, verificará el cumplimiento de los requisitos establecidos en la presente Orden, los evaluará en base a los criterios y puntuaciones recogidos en el siguiente punto del presente artículo, y propondrá al órgano competente la propuesta de resolución del procedimiento incluyendo las ayudas a conceder y las solicitudes a denegar. Para ello, podrá requerir en cualquier momento cuanta documentación y/o información complementaria considere necesaria para su adecuada comprensión y evaluación.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailari atxikitako bost pertsonak osatuko dute Ebaluazio Batzordea.

La Comisión de Evaluación estará formada por cinco personas adscritas al Departamento de Turismo, Comercio y Consumo.

Diruz lagundu daitekeen gehieneko gastua 3.000 euro garbikoa dela aintzat hartuta, eskabidearen analisia zenbateko horretara iristen denean, amaitutzat joko da, eta kopuru hori gainditzen duten gastuak ez dira kontuan hartuko.

Teniendo en cuenta que el gasto máximo subvencionable es 3.000 euros netos, cuando en el análisis de la solicitud se llegue a dicho importe se podrá dar dará por concluido el mismo y no se tendrán en cuenta los gastos presentados que excedan dicha cifra.

2.– Norgehiagokaren prozeduraren bidez emango dira dirulaguntzak. Eragin horietan, laguntzak emango dira aurkeztu diren eskabideak alderatuta, eskabideen artean lehentasunak ezartzeko, baremazio-betekizun hauen arabera:

2.– Se concederán las subvenciones mediante el procedimiento de concurrencia competitiva. A estos efectos, la concesión se realizará mediante la comparación de las solicitudes presentadas a fin de establecer una prelación entre las mismas atendiendo a los siguientes criterios de baremación:

a) 1. irizpidea: Jarduera etetearen eraginaren estimazioa urteko salmentetan. 2019ko lehen eta bigarren hiruhilekoek urteko salmentetan izandako ehunekoa baloratuko da, ekitaldiaren urteko salmentaren guztizkoarekin

a) Criterio 1: estimación de la afección de la situación de interrupción de la actividad en las ventas anuales. Se valorará a partir del porcentaje de ventas anuales que representaron el primer y el segundo trimestre de 2019, respectivamente, en el total de ventas anuales de ese ejercicio.

Lehen hiruhilekoa (LH): 2019ko hiruhileko horrek 2019. urteko salmenten guztizkoan izandako ehunekoarekin emango dira puntuak.

Primer trimestre (PT): los puntos obtenidos serán igual al porcentaje de ventas que representó ese trimestre de 2019 en el total de ventas anuales de 2019.

Bigarren hiruhilekoa (BH): Lortutako puntuak izango dira 2019ko hiruhileko hori izan zen urteko salmenten ehunekoa 2019. urteko salmenten guztizkoan, 1,3-rekin haztatua.

Segundo trimestre (ST): los puntos obtenidos serán igual al porcentaje de ventas anuales que representó ese trimestre de 2019 en el total de ventas de 2019, ponderado por 1,3.

1. irizpidea guztira= LH + BH x 1,3

Total Criterio 1 = PT + ST x 1,3

Salmenten ehunekoak bi dezimalekin adieraziko dira. Ondorioz, hirugarren dezimala zero ez bada, balioa bigarren dezimalera borobilduko da, goraka.

Los porcentajes de ventas se presentarán con dos decimales. Por ello, cuando el tercer decimal no sea cero, el valor se redondeará al segundo decimal siempre hacia arriba.

Ehuneko horien egiazkotasuna erakutsi behar da, agindu honen 10.4.f) artikuluan adierazitako eskatutako dokumentazioarekin.

La veracidad de estos porcentajes deberá ser justificada de acuerdo a la documentación requerida en el apartado 4.f) del artículo 10 de la presente Orden.

2018ko abenduaren 31ren ondoren eratutako merkataritza-jardueretan, eskaeren batez besteko puntuatzea esleituko da, erakunde eskatzaileak benetako fakturazioari dagokion puntuatzea hautatzen badu salbu.

En el caso de las actividades comerciales constituidas con posterioridad al 31 de diciembre de 2018, se asignará la puntuación media resultante en el conjunto de las solicitudes, salvo que la entidad solicitante opte por la puntuación correspondiente a su facturación real.

b) 2. irizpidea: karguen eragina edo eragiketa-gastuak.

b) Criterio 2: afección de cargas o gastos de operación.

Eskaeren aurkezpena honela baloratuko da agindu honen diruz lagun daitezkeen kontzeptuen arabera, 4. artikuluko a), b), c) eta d) apartatuetan bilduak.

Se valorará a partir de la presentación de solicitud en la presente Orden por los conceptos subvencionables recogidos en el artículo 4 apartados a), b), c) y d) de la misma, del siguiente modo.

(AedoB): a) edo b) apartatuetan eskabidea izateagatik lortutako puntuak: 25 puntu.

(AoB): puntos obtenidos por la existencia de solicitud en apartados a) o b): 25 puntos.

(C): c) apartatuan eskabidea izateagatik lortutako puntuak: 20 puntu.

(C): puntos obtenidos por la existencia de solicitud en apartado c): 20 puntos.

(D): d) apartatuan eskabidea izateagatik lortutako puntuak: 15 puntu.

(D): puntos obtenidos por la existencia de solicitud en apartado d): 15 puntos.

4. artikuluko a) eta b) apartatuak ezin dira gertatu aldi berean.

Se considera que los apartados a) y b) del artículo 4, no pueden darse simultáneamente.

2. irizpidea guztira= (AedoB) + C + D

Total Criterio 2 = (AoB) + C + D

c) 3. irizpidea: jarduera-denbora.

c) Criterio 3: tiempo de actividad.

Honela baloratuko da denboraren eragina edo jarduera-ibilbidea:

Se valorará la incidencia del tiempo o itinerario de actividad del siguiente modo:

– Urtebete baino gutxiago, jarduera hasi zenetik 2020ko martxoaren 14an alarma-egoera aitortu zen arte: 8 puntu.

– Menos de 1 año de actividad entre el inicio de la misma y la declaración del estado de alarma el 14 de marzo de 2020: 8 puntos.

– Urtebete eta bost urte bitarte, jarduera hasi zenetik 2020ko martxoaren 14an alarma-egoera aitortu zen arte: 4 puntu.

– De 1 a 5 años de actividad entre el inicio de la misma y la declaración del estado de alarma el 14 de marzo de 2020: 4 puntos.

– Bost urte baino gehiago, jarduera hasi zenetik 2020ko martxoaren 14an alarma-egoera aitortu zen arte: 2 puntu.

– Más de 5 años de actividad entre el inicio de la misma y la declaración del estado de alarma el 14 de marzo de 2020: 2 puntos.

3.– 1., 2. eta 3. irizpideetan lortutako puntuazioen baturari esker, sailkapen ordenatu bat lortuko da, puntuazio handienetik txikienera; horren arabera esleituko dira laguntzak, aurrekontua amaitu arte.

3.– La suma de las puntuaciones obtenidas en los criterios 1, 2 y 3 dará lugar a una clasificación ordenada de mayor a menor, en la que se procederá a la asignación de ayudas en orden sucesivo hasta agotar la dotación presupuestaria.

Puntuazio-berdinketak medio ezin badira esleitu laguntzak behar bezala, irizpide hauen arabera esleituko dira.

En caso de que se produzcan empates de puntuación que no posibiliten la adecuada clasificación para la asignación de las ayudas, se resolverán mediante los siguientes criterios.

a) Lehen irizpidea izango da 2019ko salmenta-kopurua, txikienetik handienera. 2020an eratutako erakundeekin, 2020ko martxoaren 14ra arte egindako salmenten kopurua hartuko da kontuan.

a) En primer lugar, de acuerdo al criterio de cifra de ventas de 2019 ordenada de menor a mayor. En el caso de entidades constituidas en el año 2020, se tendrá en cuenta la cifra de ventas realizadas hasta el 14 de marzo de 2020.

b) Oraindik ere berdinketarik balego, 8.5 artikuluan agertzen diren baremazio-irizpide bakoitzean lortutako puntuazio handiena hartuko da, modu jarraian eta independentean aplikatuta. 1. irizpidean lortutako puntuazioa aplikatzen hasiko da, eta hurrengo irizpidea aplikatzeari ekingo zaio, berdinketarik balego.

b) En caso de persistir el empate en algún caso, se recurrirá a la mayor puntuación obtenida en cada uno de los tres criterios de baremación del presente artículo 8 apartado 5, aplicados de forma sucesiva e independiente. Se comenzará con la aplicación de la puntuación obtenida en el criterio 1; y solo se recurrirá a la aplicación del siguiente criterio si persiste el empate.

c) Berdinduta jarraituz gero, Ekonomia-jardueren gaineko Zergan alta emandako eguna hartuko da kontuan, eta berrienari emango zaio lehentasuna.

c) En caso de persistir el empate, se tendrá en cuenta la fecha de alta en el IAE, siendo prioritario el más reciente.

4.– Eskabideak baloratu ondoren, Batzordeak Merkataritzako zuzendariari igoko dio ebazpen-proposamena. Bertan, onestea edo ezestea proposatutako dirulaguntzak jasoko dira; onetsitakoetan, erakunde onuradunen izenak eta bakoitzarentzat proposatutako dirulaguntzaren zenbatekoa adieraziko dira.

4.– Efectuada la valoración de las solicitudes, la Comisión elevará al Director de Comercio la respectiva propuesta de resolución expresando las subvenciones que se propone conceder o denegar, indicando en el caso de las primeras, la denominación de las entidades beneficiarias y la cuantía de la subvención propuesta.

9. artikulua.– Dirulaguntza ebaztea eta ordaintzea.

Artículo 9.– Resolución y Pago de la subvención.

1.– Merkataritza Zuzendaritzaren titularrak, aurreko artikuluan aipatutako proposamena ikusita, gehienez ere sei hilabetetan ebatziko ditu eskabideak, laguntza eskatzeko epea amaitu eta biharamunetik aurrera.

1.– La persona titular de la Dirección de Comercio, a la vista de la propuesta mencionada en el artículo anterior, resolverá las solicitudes en un plazo máximo de seis meses desde el día siguiente a la finalización del plazo de presentación de la solicitud de ayuda.

Ondasun-erkidego edo sozietate zibilen laguntzak ematearen ebazpenetan, adierazi egingo da kide bakoitzari dagokion dirulaguntzaren zenbatekoa, bakoitzak duen partaidetza-ehunekoaren arabera.

En las resoluciones de concesión de las ayudas a las Comunidades de Bienes o Sociedades Civiles, se señalará el importe de subvención imputable a cada socio o socia en función del porcentaje de participación de cada uno de ellos en las mismas.

2.– Ebazpena Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoaren iragarki-taulan argitaratuko da (https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/) agindu hau indarrean jarri eta sei hilabetetan gehienez, eta jakinarazitzat joko da argitaratu eta biharamunean. Hori guztia, hargatik eragotzi gabe diruz lagundutako eskaeren zerrenda argitaratzea Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian, ebazpena irmo bihurtu eta hurrengo hilabetean argitaratu ere.

2.– La resolución se publicará en el tablón de anuncios de la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/tablon-electronico-anuncios/) en el plazo máximo de seis meses desde que surta efectos la presente Orden, y tendrá efectos de notificación a partir del día siguiente de su publicación; todo ello, sin perjuicio de que se publique en el Boletín Oficial del País Vasco la relación de las solicitudes subvencionadas dentro del mes siguiente a aquel en que la resolución devenga firme.

Sei hilabete igarotzen badira inolako ebazpenik eman eta jakinarazi gabe, interesdunak uler dezake ez dela onartu bere eskabidea; edonola ere, horrek ez du esan nahi administrazio-organo eskudunak ebazpenik eman behar ez duenik.

Transcurridos seis meses sin que se haya dictado y notificado resolución alguna, la persona interesada podrá entender desestimada su pretensión, sin perjuicio de la obligación del órgano competente de dictar resolución expresa.

3.– Organo kudeatzaileak beste aukera bat ere badu: interesdunei jakinarazpenaren argitalpenaren abisuak bidaltzea, eskaeretan jarri zituzten telefono mugikorretara eta helbide elektronikoetara SMSak edo mezu elektronikoak bidaliz. Abisu horiek ez dute inolaz ere izango jakinarazpen eginaren ondoriorik.

3.– El órgano gestor podrá remitir a las personas interesadas avisos de la publicación de la notificación realizada, mediante mensajes SMS o de correo electrónico, a los teléfonos móviles y cuentas de correo electrónico indicados en el formulario de solicitud. Dichos avisos no tendrán, en ningún caso, efectos de notificación practicada.

4.– Ebazpen horrek ez du administrazio-bidea amaituko, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio Turismo eta Merkataritzako sailburuordeari, hilabeteko epean, urriaren 1eko 39/2015 Legearen 122. artikuluan xedatu gisa.

4.– La Resolución que recaiga no agotará la vía administrativa, pudiendo interponerse recurso de alzada ante la persona titular de la Viceconsejería de Turismo y Comercio, en el plazo de un mes, según lo dispuesto en el artículo 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre.

5.– Laguntza esleitu eta berariaz onartu ondoren abonatuko da zenbatekoa, ordainketa bakarrean, edo aginduaren 13.1 artikuluan ezarritako epea igarotzean.

5.– El abono se realizará en un único pago tras la concesión de la misma y su aceptación expresa, o una vez transcurrido el plazo establecido en el artículo 13.1 de la presente Orden.

6.– Agindu honek arautzen dituen laguntzak pertsona onuradunei eman eta, hala dagokionean, ordaindu aurretik, ezinbestekoa izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasi den eta oraindik izapidetzen ari den edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura amaitzea.

6.– La concesión y, en su caso, los pagos a las personas beneficiarias de las ayudas reguladas en esta Orden quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.

10. artikulua.– Gastuen justifikazioa.

Artículo 10.– Justificación de los gastos.

1.– Eskabidea eskatu eta betetzea egoitza elektronikoaren bidez soilik egin daiteke: https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu/

1.– El acceso a la justificación y su cumplimentación se realizará exclusivamente haciendo uso de la sede electrónica: https:/www.euskadi.eus/micarpeta

2.– Onuradunak egin beharreko laguntzaren justifikazioa 2021eko urtarrilaren 29a baino lehen egin beharko da, justifikazio-kontu sinplifikatu baten bidez, justifikazio-memoria ekonomiko batekin, dokumentu hauek dituena:

2.– La justificación por la persona o entidad beneficiaria de las ayudas se realizará antes el 29 de enero de 2021, mediante la modalidad de cuenta justificativa simplificada consistente en una memoria económica justificativa que contendrá la siguiente documentación:

a) Diruz lagundutako gastuen zerrenda sailkatua, enpresa hartzekodunaren identifikazioarekin (IFZ eta enpresaren izen soziala), faktura emandako data, fakturaren zenbakia, kontzeptua eta zenbatekoa (BEZik gabe) eta ordainketa-eguna.

a) Una relación clasificada de los gastos subvencionados, con identificación de la empresa acreedora (NIF y razón social de la empresa), fecha de emisión de la factura, número de la factura, concepto e importe (sin IVA) y fecha de pago.

b) Diruz lagundutako jarduera finantzatu duten beste diru-sarrera edo dirulaguntza batzuei buruzko erantzukizunpeko adierazpena, zenbatekoa eta jatorria ere aipatzen dituena.

b) Declaración responsable de otros ingresos o subvenciones que hayan financiado la actividad subvencionada con indicación del importe y su procedencia.

3.– Soilik onartuko dira diruz lagun daitezkeen gastu-kontzeptuak argi eta garbi identifikatzen dituzten egiaztagiriak; ez dira onartuko kontzeptu kodifikatuak.

3.– Solo se admitirán justificantes en los que la descripción de los conceptos de gasto subvencionables esté claramente identificada, no admitiéndose conceptos codificados.

4.– Jarraian, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko teknikariek egiaztatuko dituzte egoki iritzitako egiaztagiriak, dirulaguntza behar bezala aplikatu dela egiaztatzeko argibide nahikoa eman dezaten; horretarako, fakturak eta ordainagiriak bidaltzea eskatu ahal izango diote enpresa onuradunari. Hauek, hain zuzen:

4.– Posteriormente, personal técnico del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo comprobará los justificantes que estime oportunos de modo que permitan obtener evidencia razonable sobre la adecuada aplicación de la subvención, a cuyo fin podrá requerir la remisión de las facturas y justificantes de pago. En concreto los siguientes:

a) Jarduerarako erabiltzen den negozioari dagokion lokalaren indarrean dagoen alokairuaren kontratua, faktura eta bankuko ordainketen egiaztagiriak, diruz laguntzeko hilabeteenak, 4.1.a) artikuluan jasotako denbora tartean.

a) Contrato de alquiler en vigor, factura y justificantes de pago bancarios del arrendamiento correspondientes al local del negocio donde se desarrolla la actividad, de los meses presentados a subvención dentro del ámbito temporal recogido en el artículo 4.1 apartado a).

b) Jarduerarako erabiltzen den negozioari dagokion lokalaren jabetza-eskriturak eta hipoteka-maileguaren eraketarenak, diruz laguntzeko hilabeteenak, 4.1.b) artikuluan jasotako denbora tartean.

b) Escrituras de propiedad y de formalización de préstamo hipotecario, así como justificantes de pago de la cuota del mismo correspondientes al local del negocio donde se desarrolla la actividad, de los meses presentados a subvención dentro del ámbito temporal recogidos en el artículo 4.1 apartado b).

c) Udaberri-uda sasoirako erositako produktuen zerrenda duen faktura (zerrenda hori xehatuta agertzen ez bada, emate-agiria agertu beharko da) eta sasoiko produktuen stocka erostearen bankuko ordainketa-ziurtagiria, 4.1.c) artikuluan jaso gisa.

c) Factura donde conste la relación de productos de temporada primavera – verano adquiridos (o en el caso de que no aparezca detallada la relación de productos aportar adicionalmente el albarán) y justificante de pago bancarios del gasto de adquisición del stock de producto de temporada recogido en el artículo 4.1.c).

d) 4.1.d) artikuluan agertzen diren ohiko gastuen fakturak eta bankuko ordainagiriak, diruz laguntzeko hilabeteenak, apartatu horretan bildutako denboraldiaren baitan.

d) Facturas y justificantes de pago bancarios de los gastos corrientes señalados en el artículo 4.1 apartado d) correspondientes a los meses presentados a subvención dentro del ámbito temporal recogido en dicho apartado.

e) 2019ko martxoaren 14a baino lehen eratutako entitateek 3.1 artikuluaren biltzen den diru-sarreren murrizketa egiaztatu beharko dute, eta kontularitza-informazio hau aurkeztuta egingo da hori: 2020ko martxoaren 14tik apirilaren 13ra bitartean eta 2019ko martxoaren 14tik apirilaren 13ra bitartean jasotako eta egindako fakturen erregistro-liburuaren kopia, aldi bereko diru-sarreren eta gastuen eguneroko liburuaren kopia, aldi bereko salmenten eta diru-sarreren liburuaren kopia edo aldi bereko erosketa eta gastuena.

e) Las entidades constituidas con anterioridad al 14 de marzo de 2019 deberán acreditar la de reducción de los ingresos recogida en el apartado 1 del artículo 3, mediante la aportación de la información contable que la justifique; pudiendo hacerse a través de la copia del libro de registro de facturas emitidas y recibidas; del libro diario de ingresos y gastos, del libro registro de ventas e ingresos o del libro de compras y gastos correspondientes al ámbito temporal comprendidos entre el 14 de marzo y el 13 de abril de 2020 y el 14 de marzo y el 13 de abril de 2019.

2019ko martxoaren 13tik aurrera eratutako entitateek, berriz, alarma-egoera aitortu aurreko hilabeteko fakturazioa aurkeztu beharko dute konparaketa egiteko (2020ko otsailaren 14tik martxoaren 13ra bitartekoa).

En caso de entidades constituidas con posterioridad al 13 de marzo de 2019, el periodo de comparación será con la facturación correspondiente al mes anterior a la declaración del estado de alarma (14 de febrero y 13 de marzo de 2020).

Jarduera-bolumena egiaztatzeko liburuak izatearen betebeharra ez duten autonomo nahiz enpresek diru-sarreren murrizketa egiaztatu beharko dute, onar daitekeen edozein frogaren bidez.

Aquellas personas autónomas o empresas que no estén obligados a llevar los libros que acrediten el volumen de actividad, deberán acreditar dicha reducción de ingresos, por cualquier prueba admitida en derecho.

f) Urteko salmentetan jarduera eteteagatik jasandako eragin-maila egiaztatzeko, kontularitza-informazioa aurkeztuko da, besteak beste: jasotako eta egindako fakturen erregistro-liburuaren kopia, diru-sarreren eta gastuen eguneroko liburuaren kopia, salmenten eta diru-sarreren liburuaren kopia edo erosketa eta gastuena, 2019koa. Jarduera-bolumena egiaztatzeko liburuak izatearen betebeharra ez duten autonomo nahiz enpresek 2019ko lehen eta bigarren hiruhileko salmentek ordezkatzen duten urteko salmenten %a egiaztatu beharko dute, onar daitekeen edozein frogaren bidez.

f) La acreditación del grado de afección de la situación de interrupción de la actividad en las ventas anuales se hará mediante la aportación de la información contable que la justifique; pudiendo hacerse a través de la copia del libro de registro de facturas emitidas y recibidas; del libro diario de ingresos y gastos, del libro registro de ventas e ingresos o del libro de compras y gastos, correspondientes al año 2019. Aquellas personas autónomas o empresas que no estén obligados a llevar los libros que acrediten el volumen de actividad, deberán acreditar el % que representan las ventas del primer y segundo trimestre de 2019 sobre el total de ventas de dicho año, por cualquier prueba admitida en derecho.

5.– Justifikatutako kopurua emandako dirulaguntza baino gutxiago bada, egokitu egingo da eta diferentzia ordaindu beharko da, aldez aurretik dagokion prozeduraren izapideak eginda.

5.– En el caso de que la cantidad justificada sea inferior a la subvención concedida, se realizará el ajuste de la misma, y deberá reintegrase la diferencia, previa tramitación del correspondiente procedimiento.

11. artikulua.– Bateragarritasuna beste dirulaguntza batzuekin.

Artículo 11.– Compatibilidad con otras ayudas.

1.– Agindu honen pean lortutako dirulaguntza ez itzulgarriak bateragarriak dira beste Administrazio publiko edota erakunde pribatu, eskualdeko, nazional edo nazioartekoren dirulaguntza, laguntza, diru-sarrera edo bestelako baliabideekin.

1.– Las subvenciones no reintegrables obtenidas al amparo de la presente Orden serán compatibles con cualquier otra subvención, ayuda, ingreso o recurso procedente de otras Administraciones públicas, y/o por entidades privadas, regionales, nacionales o internacionales.

2.– Laguntzaren zenbatekoak ezin du gainditu kontzeptuaren kostua diruz lagundutako denboraldian, beste administrazio publiko edo erakunde pribatu nahiz publikoen dirulaguntzekin gehitzean. Kasu horretan, soberakinari dagokion kopuruan murriztuko da agindu honi jarraikiz emandako laguntza.

2.– El importe de la ayuda no podrá, en concurrencia con ayudas de otras administraciones públicas o entes privados o públicos, nacionales o internacionales, superar el coste del concepto en el periodo subvencionado. En tal caso, se minorará en la cantidad correspondiente al exceso, la ayuda concedida en virtud a la presente Orden.

3.– Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak minimis laguntzei aplikatzeari buruzko Batzordearen 2013ko abenduaren 18ko 1407/2013 (EB) Erregelamenduan ezarritako minimis-araubidea aplikatu beharko zaie agindu honetan ezarritako laguntzei.

3.– Las ayudas establecidas en la presente Orden, respetarán las reglas de minimis establecidas en el Reglamento (CE) n.º 1407/2013 de la Comisión de 18 de diciembre de 2013, relativo a la aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado de funcionamiento de la Unión Europea a las ayudas de minimis.

Europar Batasunak ezarritakoa oinarri hartuta, minimis erregelamenduaren arabera enpresa batek gehienez 200.000 euro jaso ditzake 3 ekitaldi fiskalez osatutako epean, erreferentzia gisa hartuta laguntza eskatzen den ekitaldia.

Según lo establecido por la Unión Europea, el conjunto total de las ayudas que con arreglo al reglamento de minimis puede recibir una misma empresa no puede ser superior a 200.000 euros durante un periodo de 3 ejercicios fiscales, tomando como referencia aquel en el que se solicita la ayuda.

Muga hori gaindituz gero, soberako kantitatea murriztu egingo da programa horren arabera emandako zenbatekotik.

En caso de superarse dicho límite, la ayuda concedida en virtud de este programa se minorará en la cantidad correspondiente al exceso.

12. artikulua.– Laguntzak kudeatuko dituen organoa.

Artículo 12.– Órgano de gestión de las ayudas.

Merkataritza Zuzendaritzari dagokio agindu honetan aurreikusten diren laguntzak kudeatzeko lanak egitea, beste organo batzuei espezifikoki esleitutako kasuetan izan ezik.

Corresponderá a la Dirección de Comercio la realización de las tareas de gestión de las ayudas previstas en la presente Orden, salvo en aquellas cuestiones asignadas específicamente a otros órganos en la presente Orden.

13. artikulua.– Enpresa onuradunen betebeharrak.

Artículo 13.– Obligaciones de la empresa beneficiaria.

Azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 50.2 artikuluan ezarritako betebeharrak eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan ezarritakoak ez ezik, honako hauek ere bete beharko dituzte agindu honetan araututako dirulaguntzen enpresa onuradunek:

Las empresas beneficiarias de las subvenciones reguladas en la presente Orden, deberán cumplir, además de las obligaciones impuestas por el artículo 50.2 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, y de las establecidas en el artículo 14 de la Ley 38/2003 de 17 de noviembre, General de Subvenciones, las siguientes obligaciones:

1.– Emandako dirulaguntza onartzea. Hartara, enpresa onuradunak dirulaguntza eman zaiola jakinarazteko agiria jasotzen duenetik hamar egun igarotakoan, enpresak berariaz eta idatziz dirulaguntzari uko egin ez badio, onartu egin duela ulertuko da.

1.– Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de diez días tras la fecha de recepción de la comunicación por la que se notifica la concesión de la subvención a la empresa beneficiaria esta no renuncia expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que esta queda aceptada.

2.– Dirulaguntza zertarako eman den, xede horretarakoxe erabiltzea.

2.– Utilizar la subvención para el concreto destino para el que ha sido concedida.

3.– Behin alarma-egoera amaitzean, merkataritza-jarduera altan emanda mantentzea, une hartatik aurrera, gutxienez 4 hilabetez.

3.– Mantener la actividad comercial una vez finalizado el estado de alarma, permaneciendo de alta en la misma al menos durante un período mínimo de 4 meses a contar desde ese momento.

4.– Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegia beren eginkizunen barruan deialdi honen kontura jasotako dirulaguntzei buruz eskatzen duten informazio guztia ematea.

4.– Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que le sea requerida en el ejercicio de sus funciones respecto de las subvenciones recibidas con cargo a esta convocatoria.

5.– Agindu honen aldi berean eta kontzeptu berak estaltzeko helburua duen laguntza edo dirulaguntza jasoz gero, horren berri ematea.

5.– Comunicar la concesión de cualquier otro tipo de ayuda o subvención destinada a cubrir los mismos conceptos y en el mismo período que los concedidos mediante la presente Orden.

6.– Diruz lagundutako jardueraren azken justifikazioaren egunaren biharamunetik hasi eta lau urtez gordetzea jasotako funtsak zertan erabili diren frogatzen duten dokumentu eta faktura guztiak, dokumentu elektronikoak barne, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak haien egiaztapen- eta kontrol-lana egin ahal izan dezan.

6.– Conservar los documentos y las facturas justificativas de la aplicación de los fondos percibidos, incluida la documentación electrónica, en tanto puedan ser objeto de comprobación y control por parte de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco durante, al menos, un periodo de 4 años a partir del día siguiente a la justificación final de la actividad subvencionada.

7.– Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoan xedatutakoa betetzea, eta esandako 4/2005 Legeak Administrazioarekin hitzarmenak egiten edo Administrazioaren laguntzak jasotzen dituzten erakundeei ezartzen dizkien betebeharrak onartzea.

7.– Cumplir con lo dispuesto en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la igualdad de Mujeres y Hombres y en la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de Mujeres y Hombres, y asumir las obligaciones impuestas por la citada Ley 4/2005 a las entidades que contratan, convenían o reciben ayudas de la Administración.

14. artikulua.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.

Artículo 14.– Alteración de las condiciones de la subvención.

Dirulaguntzak ematen dituen ebazpena aldatu ahalko da, baldin eta dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzen bat aldatzen bada, onuradun izateko deialdi honetan ezarritako gutxieneko betekizunak babesten badira betiere. Ondorio horietarako, Merkataritza Zuzendaritzak dagokion aldaketa-ebazpena egingo du, emandako dirulaguntzen zenbatekoa egokitzeko.

Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que se salvaguarden los requisitos mínimos establecidos en la presente convocatoria para ser beneficiario de esta. A estos efectos, por la Dirección de Comercio se dictará la oportuna resolución de modificación, en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas.

15. artikulua.– Ikuskapena.

Artículo 15.– Inspección.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak egokitzat jotako ikuskaritza eta egiaztapen guztiak egingo ditu; erakunde onuradunek eskatzen zaien informazio guztia aurkeztu beharko dute. Funtsean, egiaztapen horretan aztertuko da ea aurkeztutako fakturen gastuak eta merkataritza-enpresari lotutako gastuak bat datozen, baita jarduera 4 hilabetez gutxienez irekita mantentzearen betebeharra ere alarma-egoera kentzen denetik.

El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo realizará las inspecciones y comprobaciones que estime oportunas, debiendo aportar las empresas beneficiarias cuanta información complementaria les sea solicitada. Fundamentalmente en la inspección se verificará que los gastos que figuran en las facturas presentadas correspondan a los gastos asociados a la empresa comercial, así como la obligación de mantener abierta la actividad durante un plazo mínimo de 4 meses desde el levantamiento del estado de alarma.

Ikuskaritza hauek laguntzak izapidetzeko larrialdi-irizpideen arabera egingo dira, kudeaketa ahalik eta eraginkorren izan dadin eta kontuan izanda onuradunak bete egin behar duela 13.6 artikuluan adierazitako betebeharra.

Estas inspecciones podrán realizarse en coherencia con los criterios de urgencia para la tramitación de estas ayudas, procurando la máxima eficacia en la gestión, y teniendo en cuenta, el deber de toda empresa beneficiaria de observar la obligación reflejada en el apartado 6 del artículo 13.

16. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 16.– Incumplimientos.

1.– Enpresa onuraduna Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 53. artikuluan eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan zehaztutako kasuetako batean dagoenean, Merkataritza zuzendariak ez-betetze horri buruzko txostena egingo du, eta, ondoren, interesdunari entzungo dio. Hari entzun ondoren, ebazpen bidez adieraziko du dirulaguntza eskuratzeko eskubide osoa edo partziala iraungi zaiola, eta, hala badagokio, jasotako laguntzaren kopuru osoa edo partziala, ez-betetzearen mailaren arabera, eta berandutze-interesak itzuli behar dizkiola Euskadiko Diruzaintza Nagusiari, hauetan ezarritakoari jarraiki: azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretua, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duena, abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua, eta itzultze partzialaren kasuan, 38/2003 Legearen 37. artikulua. Zenbateko horiek diru-sarrera publikotzat joko dira, legezko ondorioei dagokienez.

1.– En los casos en que la empresa beneficiaria incurriera en alguno de los supuestos previstos en el artículo 53 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en el artículo 37 de la Ley 38/2003 de 17 de noviembre, General de Subvenciones, la persona titula de la Dirección de Comercio, previo expediente de incumplimiento, en el que se dará audiencia a la interesada, declarará, mediante Resolución, la pérdida del derecho total o parcial a la subvención y, en su caso, la obligación de reintegrar total o parcialmente, proporcionalmente al grado de incumplimiento detectado, a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que hubiese percibido, así como los intereses de demora correspondientes, de conformidad y en los términos establecidos en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre y en el caso de reintegro parcial según lo establecido en el mencionado artículo 37 de la Ley 38/2003. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a los efectos legales pertinentes.

2.– Justifikatutako eta onartutako gastua emandako dirulaguntza baino txikiagoa bada baina 750 euro baino gehiagokoa bada, egokitu egingo da, eta diferentzia ordaindu beharko da, aldez aurretik dagokion prozeduraren izapideak eginda.

2.– En el caso de que, el gasto justificado y abonado resulte inferior a la subvención concedida pero superior a 750 euros netos, se realizará el ajuste de la misma, y deberá reintegrase la diferencia, previa tramitación del correspondiente procedimiento.

3.– Ez-betetzearen espedientea egoitza elektronikoaren bidez esklusiboki kudeatuko da: https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu/

3.– Dicho expediente de incumplimiento, se tramitará exclusivamente través de la sede electrónica: http://www.euskadi.eus/micarpeta/

17. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 17.– Datos de carácter personal.

Eskatzaileen datu pertsonalak «Merkataritza-arloko laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran sartu eta tratatuko dira. Datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016ko apirilaren 27ko 2016/679 (EB) Erregelamendua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa.

Los datos de carácter personal de las y los solicitantes serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada «Ayudas y subvenciones en materia de comercio». El tratamiento de los datos personales se llevará a cabo según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

1.– Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera izango ditu ondorioak.

1.– La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Oinarrietan aurreikusi ez den guztian, honako lege hauek aplikatuko dira: 1/1997 Legegintzako Dekretua, azaroaren 11koa, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duena; Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren Erregelamendua onesten duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren oinarrizko arauak, eta, prozedura-arloan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea.

2.– En todo lo no previsto por las bases, será de aplicación el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, de las normas básicas de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y en materia de procedimiento, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek administrazio-bidea agortzen du, eta, beraz, berraztertzeko errekurtsoa jarri ahalko da beronen aurka, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuaren aurrean, hilabeteko epean. Bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarrai ahalko da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Gorenaren Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko maiatzaren 19a.

En Vitoria-Gasteiz, a 19 de mayo de 2020.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

La Consejera de Turismo, Comercio y Consumo,

SONIA PÉREZ EZQUERRA.

SONIA PÉREZ EZQUERRA.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental